Toon posts:

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:52

Grudgie

PSN: Grudgie7

Je hoeft je niet vol te vreten om sterker en gespierder te worden. Als je rond je onderhoudt eet en genoeg eiwitten binnen krijgt en consistent traint en gewoon er de tijd voor neemt komt het wel.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:37
Met eten op onderhoud ga je geen grote sprongen maken qua kracht. Je zal wel verbeteren, maar minder dan wanneer je flink aan het eten bent.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:52

Grudgie

PSN: Grudgie7

Je lichaam kan maar maximaal zoveel kcal opnemen voor aanmaak van spieren. De rest wordt omgezet naar vet. Dus waarom zal je je vol vreten of teveel eten als het grotendeels vet wordt. Kan je beter het langzamer aan gaan doen en langer in een bulk gaan zitten dan na een tijd weer te moeten stoppen met bulken omdat je op een gegeven moment alleen maar meer vet zal aanzetten.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30
Grudgie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:09:
Je lichaam kan maar maximaal zoveel kcal opnemen voor aanmaak van spieren. De rest wordt omgezet naar vet. Dus waarom zal je je vol vreten of teveel eten als het grotendeels vet wordt. Kan je beter het langzamer aan gaan doen en langer in een bulk gaan zitten dan na een tijd weer te moeten stoppen met bulken omdat je op een gegeven moment alleen maar meer vet zal aanzetten.
De moeilijkheid is dat niemand precies weet hoeveel kcal onderhoud/cut/bulk is.

Daarom gaan veel mensen bij een bulk veiligheidshalve liever iets te hoog zitten, zeker als ze al langer sporten en nauwelijks of geen progressie maken op onderhoud. Als je minder lang sport of ver van je fysieke potentieel zit kom je daar makkelijker mee weg.

In jouw geval heb je gewoon lekker de sweetspot te pakken, dus dan is het logisch dat je zo doorgaat. Voor andere mensen is het soms moeilijker om de sweetspot te vinden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eigenlijk is meer bulken dan strikt noodzakelijk een soort van FOMO. Bang om te weinig te eten en daardoor niet genoeg spiermassa (en/of kracht) aan te komen.

Twente | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04 17:37
Dirty bulk is ook makkelijk, ken nog wel foto's van NL top bodybuilders die oma als coach hadden, vette pens kweken en zo vet dat ze ook gewoon manboobs kregen (gewoon vet niet bekende gyno) zag er niet uit. Maar er na stonden ze wel met 4,5% of zo iets op het podium.

• Johan Bogle
Ik ben door alles te vreten wat los en vast zat van 70 naar 100+ gegaan en met veel trainen ziet dat er toch stukken beter uit. Met beetje boven onderhoud was ik nu mog een skinny dude van 80 kilo.

Hangt wellicht ook van doel af. Mijn doel was kracht icm fysiek. Functioneel groot zeg maar.

• ItalianStyle
Vandaag gemeten. Het droogtrainen gaat niet qua gewicht erg snel maar de spiegel en omvang zegt meer. Ik ben nu in een kleine 3 maand van 88.8 naar 86.3 gegaan qua gewicht maar ik ben duidelijk wel een stuk stakker en moet de broekriem ook weer vervangen voor een kleinere. Ik vind dit tempo dus perfect. Ik heb ook een tijdje wat meer stress gehad en slecht geslapen minder gegeten en getraint in die maand ben ik juist niet droger geworden. Mijn bloeddruk was ook 160/95 en nu weer netjes 126/76

[Voor 5% gewijzigd door ItalianStyle op 10-03-2023 07:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Eindelijk iemand die mijn verhaal bevestigd, dat niet alleen meer gewicht(BW) je sterker maakt.
Goede bekende van mij doet mee in NL strongmen competitie en deelde deze ervaring. Ben het gaan proberen en het werkt inderdaad goed.

Wel merk ik met ouder worden dat ik meer moeite heb met zwaar zijn. Laatste keer na 16 weken trainings block gestopt op 112-113kg en even week extra rust genomen. Eerste 4 weken van trainingsblock kleine cut gehouden.

Door verhuizing en zwangerschap vriendin etc train ik nu 4 dagen achter elkaar. Valt zwaar maar doordat ik nu drie/vier dagen rust neem is herstel wel bijzonder. Merk dat lijf er goed op doet reageren. Geeft wel indicatie dat ik trainings volume toch moet gaan aanpassen (lichter) en meer rust moet gaan pakken. Waarschijnlijk om de dag gaan trainen.

[Voor 23% gewijzigd door Capo op 10-03-2023 09:09]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:09
Johan Bogle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:54:
Ik ben door alles te vreten wat los en vast zat van 70 naar 100+ gegaan en met veel trainen ziet dat er toch stukken beter uit. Met beetje boven onderhoud was ik nu mog een skinny dude van 80 kilo.

Hangt wellicht ook van doel af. Mijn doel was kracht icm fysiek. Functioneel groot zeg maar.
die tijd heb ik ook gehad zat op het hoogst tussen de 116 a 120 kilo nu rond de 96 mooi gewicht kan nu tenminste fatsoenlijk mijn reet afvegen

• Johan Bogle
bie100 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:36:
[...]

die tijd heb ik ook gehad zat op het hoogst tussen de 116 a 120 kilo nu rond de 96 mooi gewicht kan nu tenminste fatsoenlijk mijn reet afvegen
😂 Daar heb ik geen moeite mee, maar ben dan ook 1.95

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
Net een 2de hypotheek afgesloten om mijn eiwitten poeder weer aan te vullen :+

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
Johan Bogle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:48:
Met eten op onderhoud ga je geen grote sprongen maken qua kracht. Je zal wel verbeteren, maar minder dan wanneer je flink aan het eten bent.
De tweede helft van vorig jaar heb ik rond en soms net onder onderhoud gegeten. Mijn kracht (en lichaamsvet) nam nauwelijks toe, sterker nog die namen allebei zelfs iets af. Wel bouwde ik wat spiermassa op, wat volgens mij te maken had met het consistent trainen in die periode.
Sinds begin dit jaar ben ik weer redelijk aan het bulken en mijn kracht gaat echt met stappen omhoog. Graadmeter is hoofdzakelijk de bench met heavy-double-rest-pause sets. In januari ging dat nog met 90-92,5kg en nu zit ik daarmee aan de 100kg. Op de squat en military (eveneens hdrp sets) merk ik de toename ook.
Nu heb ik de afgelopen twee dagen even wat rustiger aan gedaan qua eten (lees: significant minder kh) en dat merkte ik vanmorgen op de bench; 100kg ging met een stuk meer moeite.

Samenvattend en gebaseerd om mijn ervaring:
Eten (en dan vooral kh) = kracht.
Datzelfde principe zie ik ook terug in mijn logboekje van 10-15 jaar geleden. De keren dat ik het sterkst was en pr's heb gehaald vielen altijd samen met een goede bulk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Herkenbaar @Superkiwi

Meen te herinneren dat vocht zich aan KH bind. Verwacht daardoor dat er naast voeding ook nog kracht toename is.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• ItalianStyle
Vanmorgen om 7.30 5 km rustig hardlopen wat heerlijk was met die sneeuw en frisse lucht. Ik kreeg er weer een flinke lading energie door, motivatie en het gevoel dat niks te veel is.

Eten blijft lekker alleen wat meer honger gevoel, ik krijg nooit het seintje dat ik te veel eet tenzij ik de tijd er voor ga nemen maar daar heb ik geen tijd voor want een half uur eten duurt te lang en ik eet geen koud eten. Wel hou ik mij strikt aan me KEV en kcal terwijl ik heel de dag afwisselend eet. Ook over de week pasta rijst aardappelen, kip bief groente ik eet altijd anders maar kom altijd het zelfde uit met de voedingwaarden.

Vandaag staat ook rug, biceps en reardelts op het progamma voor de 2e keer deze week en zondag nog lichte de rug meepakken.

Cable row, latulldown, 1 arm machine row, db shrugs, facepulls reardelt machine flyes, standing dumbell curl, incline dumbell curl neutrale grip en bijde armen tegelijk en afwerken met machine preacher curl.

Het lijkt veel maar ik doe 2 tot 3 werksets per oefening als ik meer kan doen train ik te licht. Soms doe ik ook maar 1 werk set van 7 reps die is zo zwaar dat het ook lang duurt maar dit kan ik niet te vaak doen. Meestal is het op dit moment 8 herhalingen en dat ik bij een 2e set nog 4 of 5 herhalingen kan maken, dit blok doe ik voor 3-4 weken en dan 3-4 weken tot maximaal 12 herhalingen waar bij ik een gewicht pak dat ik iedere set 12 herhalingen kan maken dus in het begin is het ook gelijk een soort van deload. Week 4-5 zijn zwaar.

[Voor 7% gewijzigd door ItalianStyle op 10-03-2023 20:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:11:
[...]

De tweede helft van vorig jaar heb ik rond en soms net onder onderhoud gegeten. Mijn kracht (en lichaamsvet) nam nauwelijks toe, sterker nog die namen allebei zelfs iets af. Wel bouwde ik wat spiermassa op, wat volgens mij te maken had met het consistent trainen in die periode.
Volgens mij is dat het aller-aller-aller-belangrijkste aspect aan bijna alles in het leven: consistentie. Nooit door de ondergrens zakken. Zolang je intensief genoeg blijft trainen ga je amper/niet in kracht achteruit, ook niet in een cut, tenzij je echt diep gaat. En in periodes dat je wel veel eet gaat je kracht als vanzelf omhoog als je blijft trainen. Merk zelf dat ik wegkom met heel weinig volume zolang de intensiteit er maar is. Heb dit jaar door drie vakanties al vier volle weken gemist, en er is geen achteruitgang in kracht.

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 22:37
Requiem19 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:49:
[...]

De moeilijkheid is dat niemand precies weet hoeveel kcal onderhoud/cut/bulk is.

Daarom gaan veel mensen bij een bulk veiligheidshalve liever iets te hoog zitten, zeker als ze al langer sporten en nauwelijks of geen progressie maken op onderhoud. Als je minder lang sport of ver van je fysieke potentieel zit kom je daar makkelijker mee weg.

In jouw geval heb je gewoon lekker de sweetspot te pakken, dus dan is het logisch dat je zo doorgaat. Voor andere mensen is het soms moeilijker om de sweetspot te vinden.
Hoezo niet? Dat is prima te meten als je over een lange periode dagelijks je gewicht + kcal bijhoudt.
Zo weet ik feitelijk dat in mijn geval mijn onderhoud rond de 2500 kcal ligt.
Bulk ik, zit ik daar gemiddeld 15-20% boven. Cut ik, zit ik daar gemiddeld 15-20% onder.

Maargoed, wat je zegt klopt wel, zelfde reden dat sommige mensen 350+ gram eiwit per dag eten..

[Voor 5% gewijzigd door Valandin op 10-03-2023 23:24]

• ItalianStyle
wokkelz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:22:
Net een 2de hypotheek afgesloten om mijn eiwitten poeder weer aan te vullen :+
De prijs van eiwitpoeders zijn de laatste tijd wel wat gestegen. Gelukkig kan ik aardig lang vooruit met een kg whey. Geloof net wat langer dan anderhalf maand.ik neem whey alleen op trainingdagen na de training.

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15
Zelf probeer ik de laatste tijd wat vaker kwark te eten ipv eiwit shakes. Bakje van 500gr en 50gr eiwit bij de jumbo is nog geen euro. En je blijft er nog een stuk langer vol van ook.
Maar aangezien ik al veel kwark enzo eet dan als ik een shake pak is het vaak een vegan optie.
De vegan perfection serie van body en fit is vaak te krijgen voor zo'n 40 euro voor 2.2kg en zoek nog naar een paar kortingcodes en je komt uit op 2 2.2kg voor iets van 65 euro inc verzending.
Wel even wennen qua smaak, maar als je gewent bent dan best lekker en vult meer dan meeste whey varianten.
Voor koken of ergens doorheen is whey wel veel beter.

• joepP
  • Niet online
Valandin schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:15:
[...]

Hoezo niet? Dat is prima te meten als je over een lange periode dagelijks je gewicht + kcal bijhoudt.
Zo weet ik feitelijk dat in mijn geval mijn onderhoud rond de 2500 kcal ligt.
Bulk ik, zit ik daar gemiddeld 15-20% boven. Cut ik, zit ik daar gemiddeld 15-20% onder.
Het is nogal wat om elke dag al je eten+drinken te wegen en te loggen, dat is voor het grootste deel van de populatie niet weggelegd. Geeft ook veel pushback vanuit de omgeving, helemaal als je een gezin hebt of regelmatig uit eten gaat. Ik heb het zelf een tijdje gedaan, weet daardoor precies wat mijn onderhoud is (2750 kcal exclusief sporten), en heb een aantal goede gewoontes en inzichten opgedaan. Maar dagelijks elke hap en slok loggen vind ik te obsessief :P

• Valandin
joepP schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Het is nogal wat om elke dag al je eten+drinken te wegen en te loggen, dat is voor het grootste deel van de populatie niet weggelegd. Geeft ook veel pushback vanuit de omgeving, helemaal als je een gezin hebt of regelmatig uit eten gaat. Ik heb het zelf een tijdje gedaan, weet daardoor precies wat mijn onderhoud is (2750 kcal exclusief sporten), en heb een aantal goede gewoontes en inzichten opgedaan. Maar dagelijks elke hap en slok loggen vind ik te obsessief :P
Het hoeft ook zeker niet permanent, maar als je het eens 6 weekjes doet heb je al wel een behoorlijk inzicht.
Je kan het ook soms achteraf even invoeren, als je het gemiddeld maar ongeveer goed hebt heb je ook wat.. en anders gewoon eten, kom je te snel aan, minder eten. Kom je te traag aan, meer eten :*)

Ik ga ook regelmatig uit eten, lukt me prima om alles bij te houden. Ik gebruik MacroFactor en heb heel veel kunnen automatiseren. (Hij synced automatisch met m'n weegschaal) en m'n voeding loggen kost me max 2-3min per dag. Heb iets van ~200 recepten er in staan die we 'regelmatig' eten. Klik, klik, klaar :)

Vind het gewoon gevaarlijk als mensen gaan kijken naar wat anderen doen. 'Ja maar X en Y voeren atleten ook tot ze moddervet zijn, dan cutten ze en staan ze op het podium. Dat zijn vergelijkingen die mensen niet moeten maken omdat die atleten behoorlijk aan de sinaasappelsap zitten, dat is een compleet andere wereld qua voeding en training.
ItalianStyle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:06:
[...]

De prijs van eiwitpoeders zijn de laatste tijd wel wat gestegen. Gelukkig kan ik aardig lang vooruit met een kg whey. Geloof net wat langer dan anderhalf maand.ik neem whey alleen op trainingdagen na de training.
Ja bizar hé.. van restproduct naar premium product.
2 kilo pot van m'n go-to whey is inmiddels €80 per pot. Kan me nog wel herinneren dat het de helft was..

[Voor 14% gewijzigd door Valandin op 11-03-2023 14:20]

• ItalianStyle
Ik heb 2 dagen rustig aan gedaan, normaal zou ik zondag nog onderlijf trainen maar dat is nu maandag geworden.

Squat
Legpress
Legextention

Stiff leg deadlift
Leg curl

Superset standing calfraise+ seated calfraise
Superset knee raise + wighted crunch

Planks en 10 minuten stretches.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@VinnyAMS Hoe gaat het daar ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 23:18
Gaat goed . 2 tot 3 keer per werk aan het sporten per week. Nog één maand dan hoor ik of ik mag blijven bij mijn nieuwe baan. Alleen afvallen lukt nog niet echt..

https://youtube.com/@FitwithVinny

Hoe gaat het bij jouw?

• ItalianStyle
VinnyAMS schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:14:
[...]

Gaat goed . 2 tot 3 keer per werk aan het sporten per week. Nog één maand dan hoor ik of ik mag blijven bij mijn nieuwe baan. Alleen afvallen lukt nog niet echt..

Hoe gaat het bij jouw?
Misschien kom je wel veel spiermassa. Wat zegt een meetlint of bf tangetje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:14:
[...]

Hoe gaat het bij jouw?
Gaat z’n gangetje, beetje lui de laatste dagen. Zag al even geen berichten meer van jou en dacht ff aan de bel trekken 🏋️‍♂️

Met squats recht vooruit kijken niet naar beneden.

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 14-03-2023 09:40]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:02

jacobras

Developer

PdeBie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
Serieus motivatie probleem hier. [..]

Heb nu om toch maar iets te doen een week-checklist aan de koelkast hangen voor 10 push-ups of 10 squats of whatever op een dag. Mijn dochter (4 jaar) telt ze en vinkt het af, vind ze leuk om te doen en zegt ook "papa, je moet nog wel je vinkje zetten vandaag hè?". Op die manier kan ik mijzelf nog net dat beetje motiveren om in ieder geval 10 push-ups te doen. Daarna is de pap wel weer op.

[..]
@PdeBie hoe gaat het nu? Misschien leuk om te weten dat je bovenstaande bericht mij heeft geholpen weer wat motivatie te vinden. Eind vorig jaar verhuisd, eerst druk daarmee. Langzaam me gevestigd maar motivatie om een nieuwe sportschool te vinden had ik niet. Na je bericht ben ik hetzelfde gaan doen: langzaam weer thuis beginnen. Elke morgen een paar push-ups. Hoewel de focus meer op strekken ligt doe ik dat twee maanden later nog steeds.

Sinds een maand ook weer één keer per week naar een sportschool. Rustig begonnen met wat pull-ups, dips, incline dumbbell press en een enkele machine. Gisteren mijn eerste SBD-training gedaan met barbells. Squat alleen setje lege stang, setje helft van m'n oude warming-up gewicht en sindsdien moeite met traplopen :+ Maar goed, het begin is er en de motivatie bouwt langzaam weer op.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53
@jacobras helaas niet goed. Zit enkele maanden thuis met burnout klachten. Sporten is een no-go momenteel. Zeker in de sportschool waar er gewoon teveel triggers/impulsen zijn.

Probeer wel elke dag een rondje te wandelen, om iets aan beweging en vitamine-D te krijgen.

Goed om te lezen dat mijn eerdere positievere berichten jou wel gemotiveerd hebben. :)

[Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 14-03-2023 10:28]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
als we dan toch ouwe koeien ( sorry vinny :) ) uit de sloot gaan halen, hoe is het met @Barry

je gaat 'm toch missen :)

heb zelf ruim twee maanden getraind voor een survivalrun, afgelopen zondag. 8km met 35-40 hindernissen.
Iets meer hardlopen dan krachttraining aangehouden. Iets te fanatiek ( dat gaat al snel met hardlopen ) gestart, waardoor ik steeds tegen zere knieën aanliep ;) na de training.
Hierdoor iets minder intensief gelopen dan dat ik wilde, maar wel twee-wekelijkse run sessie waarvan 1 een lange afstandsloop.
Qua kracht training iets minder op squats getraind (knieën ontlasten) en ook maar 1x per week.

Doel van dit alles was om mijn tweede deelname ooit aan deze run, met een snellere tijd af te ronden. En dat is ruim gelukt. Al kan het voor het gevoel altijd beter. Tijdens zo'n groot evenement (1300+) loop je altijd tegen andere deelnemers op bij hindernissen of smalle paadjes. Maar heb me ook zelf af en toe op loopstukken moeten inhouden, want dat zijn toch zware stukken door de drassige modder/blubber.

Erg leuk voor de ervaring/uitdaging zo'n run. Je gaat op zulke momenten toch weer over grenzen ( op karakter ) en geeft weer een voldaan gevoel. Leuk ook om al die weken/dagen/nachten je sporthorloge dag in en dag uit te dragen om alles te kunnen monitoren, en nu op terug te kunnen kijken.

Niet dat ik dit vaker per jaar ga doen, of me ga aansluiten bij een survival vereniging, maar het was erg leuk om hier zo de afgelopen maanden mee bezig te zijn, en als doel te kunnen stellen.

Deze week even rust, en dan weer terug naar een 2-3 daagse training ( squat, bench, en deadlift ) ik zat ooit op 130 squat. daar zit ik momenteel ongeveer 20kg onder, qua bench zit ik nu op 70-75. En mn deadlift is ook aanzienlijk gezakt, 140-150 was een jaar geleden wel te doen, maar zit daar nu ook zo'n 20kg onder.

Tijd dus voor wat consistentie qua krachttraining, en die nummers komen vanzelf wel weer.

[Voor 78% gewijzigd door HyperTrophy op 14-03-2023 10:47]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:02

jacobras

Developer

PdeBie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:27:
@jacobras helaas niet goed. Zit enkele maanden thuis met burnout klachten. Sporten is een no-go momenteel. Zeker in de sportschool waar er gewoon teveel triggers/impulsen zijn.

Probeer wel elke dag een rondje te wandelen, om iets aan beweging en vitamine-D te krijgen.

Goed om te lezen dat mijn eerdere positievere berichten jou wel gemotiveerd hebben. :)
Jammer om te horen, maar goed dat je toch beweegt. Blijf ermee doorgaan, zou ik zeggen en succes!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ItalianStyle
Vanmorgen een uur minder geslapen dus dan maar 5km hardlopen. Vanmiddag borst, schouders en triceps. Ik heb nu nog even wat meer vrije tijd dus steek ik wat meer in de training. Binnenkort ook eens mijn testosteron waardel laten checken want het zit me wel dwars nu de 40 voorbij te gaan.

• wokkelz
ItalianStyle schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:54:
Vanmorgen een uur minder geslapen dus dan maar 5km hardlopen. Vanmiddag borst, schouders en triceps. Ik heb nu nog even wat meer vrije tijd dus steek ik wat meer in de training. Binnenkort ook eens mijn testosteron waardel laten checken want het zit me wel dwars nu de 40 voorbij te gaan.
En als je er zwaar onder par zit, kuren?

• ItalianStyle
wokkelz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:08:
[...]

En als je er zwaar onder par zit, kuren?
TRT als het na een poosje als nog niet op een normaal niveau zit. Ik ga er ook niet gelijk van uit dat mijn testosteron waarden onder normaal zal zitten maar ik wil het wel in de gaten houden.

[Voor 21% gewijzigd door ItalianStyle op 14-03-2023 11:12]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:48
Onder het mom 'updates delen', hier een ongevraagde van mijn kant.

Afgelopen periode consistent minder gesport (5 dagen in plaats van 7) en voldoende gegeten. Driemaal per week naar de sportschool, naast twee dagen roeien (in de winterperiode) of hardlopen (sinds drie weken weer). Gebruik het RPT-schema dat ik via dit topic een tijd terug heb opgepikt, focus op vijf grote oefeningen en daarmee nu de volgende stats behaald:
Squat 107,5*10
Deadlift 157,5*6
Benchpress 92,5*8
Seal rows 82,5*8
OHP 57,5*8
Ben trouwens 1.86 bij plm. 85kg

Komende periode weer meer focus op hardlopen (aangezien ik met collega's de HM van Zwolle ga rennen), dus tweemaal sportschool en driemaal hardlopen. Probeer in de sportschool 'gewoon' het RPT-schema aan te houden en consistent gewicht toe te voegen. Geen idee of dat lukt, maar dat ervaren we vanzelf.

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 16:43
mefjoew schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:58:
Onder het mom 'updates delen', hier een ongevraagde van mijn kant.

Afgelopen periode consistent minder gesport (5 dagen in plaats van 7) en voldoende gegeten. Driemaal per week naar de sportschool, naast twee dagen roeien (in de winterperiode) of hardlopen (sinds drie weken weer). Gebruik het RPT-schema dat ik via dit topic een tijd terug heb opgepikt, focus op vijf grote oefeningen en daarmee nu de volgende stats behaald:
Squat 107,5*10
Deadlift 157,5*6
Benchpress 92,5*8
Seal rows 82,5*8
OHP 57,5*8
Ben trouwens 1.86 bij plm. 85kg

Komende periode weer meer focus op hardlopen (aangezien ik met collega's de HM van Zwolle ga rennen), dus tweemaal sportschool en driemaal hardlopen. Probeer in de sportschool 'gewoon' het RPT-schema aan te houden en consistent gewicht toe te voegen. Geen idee of dat lukt, maar dat ervaren we vanzelf.
Hoe voer jij Seal rows uit in de gym? Vind het een heerlijke oefening maar altijd zo'n gedoe om een bankje te verhogen door er wat onder te zetten. Vandaar dat ik meestal gewoon voor (staande) dumbell rows ga met één hand op een bankje. de isolatie in de rug met de seal row is wel echt heerlijk. Ben dus erg benieuwd hoe jij deze oefening doet!

• mefjoew
Robbdie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Hoe voer jij Seal rows uit in de gym? Vind het een heerlijke oefening maar altijd zo'n gedoe om een bankje te verhogen door er wat onder te zetten. Vandaar dat ik meestal gewoon voor (staande) dumbell rows ga met één hand op een bankje. de isolatie in de rug met de seal row is wel echt heerlijk. Ben dus erg benieuwd hoe jij deze oefening doet!
Wij hebben een box (zo eentje waar sommige mensen boxjumps op doen) en een rekje (soort mini-klimrek) waar een bankje aan vastgezet kan worden. Ik ze de box dan onder het bankje en heb zo een verhoging waarbij ik de stang net kan oppakken vanaf de grond. Denk niet dat dit standaard is voor een sportschool, dus vermoed dat je hier weinig aan hebt 8)7

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 16:43
mefjoew schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Wij hebben een box (zo eentje waar sommige mensen boxjumps op doen) en een rekje (soort mini-klimrek) waar een bankje aan vastgezet kan worden. Ik ze de box dan onder het bankje en heb zo een verhoging waarbij ik de stang net kan oppakken vanaf de grond. Denk niet dat dit standaard is voor een sportschool, dus vermoed dat je hier weinig aan hebt 8)7
Bedoel je zo'n rek? Die staat wel in mijn sportschool, samen met wat in hoogte afstelbare dingen waar je inderdaad box jumps etc. op kan doen. Had al geen idee waar je zo'n rek voor gebruikt :+ . Maar daar kan dus een bankje aan vast? Dan ga ik dat eens proberen morgen als het toevallig pull day is. :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Afgelopen zondag een doodsklap tegen een stevige eetkamerstoel gemaakt met mijn linkerknie. Even stoeien met mijn dochter en vrouw...

Een stijve knie nu maar een beentraining ging wel. Even zien of het lopen met een gewichtsvest weer gaat.

Maar ooh man, de pijn. Haha.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• mefjoew
Robbdie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Bedoel je zo'n rek? Die staat wel in mijn sportschool, samen met wat in hoogte afstelbare dingen waar je inderdaad box jumps etc. op kan doen. Had al geen idee waar je zo'n rek voor gebruikt :+ . Maar daar kan dus een bankje aan vast? Dan ga ik dat eens proberen morgen als het toevallig pull day is. :)

[Afbeelding]
Bij ons hebben ze daar een speciaal bankje voor ook, dus geen idee of ze die bij jou ook hebben. Lijkt enigszins op wat je hier ziet.

• Capo
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:27:

Sterkte! Probeer te blijven bewegen en kies voor jezelf. Eigen gezondheid eerst
Tatsu schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:18:
Afgelopen zondag een doodsklap tegen een stevige eetkamerstoel gemaakt met mijn linkerknie. Even stoeien met mijn dochter en vrouw...

Een stijve knie nu maar een beentraining ging wel. Even zien of het lopen met een gewichtsvest weer gaat.

Niet vrijen in de tocht en niet stoeien bij meubels.. basis levens lessen :+ sterkte kerel, kan behoorlijk impact maken zoiets.

[Voor 35% gewijzigd door Capo op 15-03-2023 08:45]

• ItalianStyle
Gisteren laat in de middag borst en wat schouders getraind. Gewicht verhoogd volumme naar beneden. Het ging wel moeizaam. Ik wou nog 15-20% zakken om nog wat extra eruit te halen met de basis oefeningen maar ik denk dat het te veel word.

Benchpress 8x117,5 7x117,5
Inchline dumbell press 8x40 6x42
Cable flyes 15x46 15x46

10 minuten gerust.

Dumbell overhead 5x40 6x38
Dumbell side raise 15x14 15x14
Cable side raise 12x10 10x10

Dippen (chest) 10x17,5+bw 9x17,5+bw
Barbell triceps extention 12x40 10x40

Na een slechte nachtrust vanmorgen 5km hardlopen en ontbijt. 3 eiwitten, 70 gram havermout met 275cc magere melk, 1 banaan beetje kaneel en 50 gram rood fruit bramen en frambozen.

• joepP
  • Niet online
Tatsu schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:18:

Classic, kleine stommiteiten kunnen soms best grote gevolgen hebben. Ben zelf afgelopen zaterdag uitgegleden over een ijsplaat op straat, blauwe knie en wat bloed, gelukkig geen echte schade verder. Oudere mensen breken dan hun heup, gelukkig ben ik fit :)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Fuck. Ik merk meteen als een pijntje niet goed zit. Sinds gisteren last van mijn biceps, ik merkte bij de eerste curl al pijn in beide armen en stopte direct, maar toch last van mn linkerarm. Qua klachten lijkt het overeen te komen met een bicepspees ontsteking.

Ik hoop er maar het beste van en ga hele lichte oefeningen doen. Ik had nog enkele weken bulk te gaan, maar ik denk dat die voorbij zijn :(

Iemand ervaring hier mee gehad waarbij wellicht opbouwend met non-biceps oefeningen getraind kan worden?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Valandin
Misschien leuk om ook mijn 'homegym' eens te delen;

Na m'n verhuizing ga ik het wat serieuzer aanpakken.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Valandin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:05:
Haha, ik denk dat de meesten nu al jaloers zullen zijn op jouw homegym, ik dacht dat ik het goed voor elkaar had met een rack en een pull-systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mefjoew
Valandin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:05:
Misschien leuk om ook mijn 'homegym' eens te delen;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mocht je richting Zwolle verhuizen, mag ik dan een abonnement op jouw gym nemen? Ziet er fantastisch uit _/-\o_

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:05
Misschien kan iemand mij hier helpen: ik heb het idee dat mijn benchpress niet in verhouding ligt met mijn andere lifts. Ik pak Max 115 op de benchpress, terwijl ik bijv strict overheadpress de 80kg pak, Squat 190 en deadlift 205. Is dit dan een stukje techniek oid? Ik begin er gek van te worden dat het zo achter blijft

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

GIBSS schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:51:
Misschien kan iemand mij hier helpen: ik heb het idee dat mijn benchpress niet in verhouding ligt met mijn andere lifts. Ik pak Max 115 op de benchpress, terwijl ik bijv strict overheadpress de 80kg pak, Squat 190 en deadlift 205. Is dit dan een stukje techniek oid? Ik begin er gek van te worden dat het zo achter blijft
Zie deze post voor een idee:
Xanaroth in "Het Krachtsport Topic - Deel 1"

• Valandin
GIBSS schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:51:
https://strengthlevel.com/strength-standards

Zie niet erg veel bijzonders. Nette stats, je squat loopt voor en de rest is "in verhouding".
Is altijd relatief omdat iemand altijd beter is in iets. In mijn geval deadlifts.

Met alleen stats kunnen we je verder ook niet helpen. Film je lifts eens en dan kan je om feedback vragen. Of ga eens naar een coach en laat die meekijken.

[Voor 48% gewijzigd door Valandin op 19-03-2023 21:57]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De serieus-2 jaar-bezig-mark komt in zicht. Niet zo ver gekomen als ik had gehoopt (deels ook doordat ik uit "autopilot" ben gekomen vorig jaar zomer wat mentaal fixwerk vereist) maar ben alsnog erg tevreden met mijn nieuwe ritme en de resultaten. Aan het eind van de maand eens de vergelijking maken, ben nog steeds laks met de progressie-pics en metingen, some things never change :P Ga nu beginnen met een rustige cut en werk om wat gekke heup/dij-zeurderigheid bij lopen heen, dus meer core werk ter vervanging, stond toch al op de planning.

* 2Dutch wenst nog steeds dat ze 20 jaar eerder was beginnen

oma vertelt :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valandin
2Dutch schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:55:
De serieus-2 jaar-bezig-mark komt in zicht. Niet zo ver gekomen als ik had gehoopt (deels ook doordat ik uit "autopilot" ben gekomen vorig jaar zomer wat mentaal fixwerk vereist) maar ben alsnog erg tevreden met mijn nieuwe ritme en de resultaten. Aan het eind van de maand eens de vergelijking maken, ben nog steeds laks met de progressie-pics en metingen, some things never change :P Ga nu beginnen met een rustige cut en werk om wat gekke heup/dij-zeurderigheid bij lopen heen, dus meer core werk ter vervanging, stond toch al op de planning.

* 2Dutch wenst nog steeds dat ze 20 jaar eerder was beginnen

oma vertelt :+
Voordeel is dat je je nu waarschijnlijk 20 jaar jonger voelt, dat is ook wat waard ;)
mefjoew schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:31:
[...]

Mocht je richting Zwolle verhuizen, mag ik dan een abonnement op jouw gym nemen? Ziet er fantastisch uit _/-\o_
Waarschijnlijk richting overbetuwe of veenendaal verhuizen.. zo snel als ik een koophuis vind daar.
Tweakers zijn altijd welkom om dan een dagje mee te sporten :D

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Valandin schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:58:
Waarschijnlijk richting overbetuwe of veenendaal verhuizen.. zo snel als ik een koophuis vind daar.
Tweakers zijn altijd welkom om dan een dagje mee te sporten :D
* 2Dutch zwaait vanuit Elst

Huizen vinden ja, betaalbaar? nee :P Maar je hebt veel bespaard op je sportschool-abo dus moet lukken!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valandin
2Dutch schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:26:
[...]

* 2Dutch zwaait vanuit Elst

Huizen vinden ja, betaalbaar? nee :P Maar je hebt veel bespaard op je sportschool-abo dus moet lukken!
Dat vertel ik mezelf ook altijd, ja maar ik heb geen sportschool abonnement, dus ik verdien het op termijn terug! Moet inmiddels al heel wat jaartjes sporten om op een positieve balans uit te komen..

Na m’n verhuizing staat een dikke rubberen vloer, bumper plates, cable station en een leg curl / leg extension machine op de planning, dan ben ik wel compleet! Het liefst een plate loaded leg press maar dat zou ik bouwtechnisch eerst met iemand moeten gaan bespreken.

Heb bovenstaande er nu denk ik 4.5 jaar staan, blijft een van m’n meest gebruikte aankopen ooit.

En @2Dutch, grappig! In Elst overweeg ik ook wat bezichtigingen. Woningen zijn inderdaad duur, maar heb wat mazzeltjes gehad waardoor ik nu in m’n eentje wel een leuke hypotheek kan krijgen. Zal niet te veel offtopic gaan hier, maar wel leuke en spannende tijden voor een starter..

[Voor 5% gewijzigd door Valandin op 19-03-2023 23:02]

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:48
Basic-Fit heeft zijn goedkoopste abonnement weer gewijzigd. Het heeft vorig jaar het goedkope Comfort afgeschaft waar je in elke sportschool kon sporten en vervangen door het Basic lidmaatschap waar je maar bij één sportschool kon sporten. Nu is Comfort weer terug, maar dan met de prijs 24,99 (t.o.v. 19,99) per 4 weken en kan je alleen naar de sportscholen in Nederland. Voor buitenlandse sportscholen heb je een Premium abonnement nodig.

Blijkbaar viel het Basic-lidmaatschap niet in de smaak of is hun doel om te upsellen naar Premium gehaald.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Ik zie op instagram een bericht dat micro-scheurtjes in spieren niet de oorzaak zijn van hypertrofie:

https://www.instagram.com/p/CeL02NlgW9T/

Years ago it was hypothesized that muscle damage was a catalyst behind muscle growth.
-
But as of right now, that theory of "tearing the muscle down so it remodels to get bigger" has been pretty well debunked.
-
The idea that resistance training "causes microtrauma" and thus increases the volume of muscle via greater contracile proteins (in parallel or in a series) is unfounded at this point. And really looks to be dead in the water.
-
Let's see why...
-
The body responds to muscle damage the same way that it responds to repairing contusions/lacerations/strains. PMID: 15851777
-
Yet in those situations there's no muscle growth because they happen in the absense of mechanical tension.
-
What about in resistanace training though?
-
A couple of plausible explanations is that some of the factors that cause muscle damage are also highly related to increasing hypertrohpy..
1. more mechanical loading
2. the addition of more passive tension via longer muscle length training
-
But in these cases, it's that muscle damage is the by-product of those types of modalities. And not an actual mechanism that is driving greater hypertrohpy itself.
-
"It's possible that muscle damage causes greater myonuclear domain thus increasing hypertrohpy"
-
When muscle damage is greatest there's an increase in satellite cell activity but not a congruent incerase in nuclei inside the fibers, thus there would be no increase in the myonuclear domain. PMID: 25808538
"Increased SC content was not coupled with changes in myonuclear number." - PMID 29324825
-
We've also seen interval training increase satellite cell response without an increase in number of myonuclei per cell (this also included lots metabolics stress without hypertrohpy) - PMID: 23928822
-
Suggesting that more satellite signalling would lead to more nuclei then greater myonuclear domain is backwards. Myonuclei are ACCRUED when the muscle grows.
-
In all of these cases once you take away the mechancal tension you're left with all the same conditions that don't produce hypertrohpy.
-
It’s just mechanical tension.

Niet dat ik er wat van begrijp maar het zo dus zo zijn dat het fout is om te zeggen dat hypertrofie ontstaat door kleine spierscheurtjes...

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Salvatron schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:46:
Ik zie op instagram een bericht dat micro-scheurtjes in spieren niet de oorzaak zijn van hypertrofie:
--
It’s just mechanical tension.[/i]

Niet dat ik er wat van begrijp maar het zo dus zo zijn dat het fout is om te zeggen dat hypertrofie ontstaat door kleine spierscheurtjes...
Sowieso is de "ik ga kapot" of "kan niks meer" als leidraad voor een goede workout ook debunked, voldoende rust is zeer belangrijk. We zijn gewoon goed bezig met onze elastieken uitrekken en weer terug laten veren :P

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:27
Zijn er hier mensen die naast regelmatige krachttraining (4-5x per week) ook nog aan hardlopen doen? Ik sport zelf 5 keer peer week en loop 3 keer per week hard, tot nu toe gaat dat wat prima maar ik wil de aankomende tijd eigenlijk in beide wat meer/serieuzer gaan doen/worden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

• Capo
  • Niet online
specops0i0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:28:
Zijn er hier mensen die naast regelmatige krachttraining (4-5x per week) ook nog aan hardlopen doen? Ik sport zelf 5 keer peer week en loop 3 keer per week hard, tot nu toe gaat dat wat prima maar ik wil de aankomende tijd eigenlijk in beide wat meer/serieuzer gaan doen/worden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik zei de gek.

Ik kan niet goed wielrennen, krijg last van mijn knieën, maar hardlopen gaat super. Schoenen laten aanmeten. (sidenote: Fiets en wielren specialisten geweest, fietsen geprobeerd, etc)

Timing is het belangrijkste. Als ik Zondag 5-10km hardloop (normaal of interval) hoef ik op Maandag geen 4x8 160kg squats te doen.

Ik heb mijzelf gelimiteerd tot 1 a max 2x per week hardlopen en niet verder dan 5km, interval training op 5km echt alleen als ik daarna meerdere dagen rust heb.
Andersom, vrienden die serieus hardlopen (marathon/triatlon) merken dat krachttraining helpt maar ook belemmerend is. Bijv. een squat/deadlift/core zorgt dat je stuk beter op de fiets zit, maar verzuring of vermoeidheid is wel een ding als je veel squat bijv.
Impact op zenuwstelsel is ook behoorlijk en iets om rekening mee te houden in mijn ogen.

Wel heb ik gemerkt dat het nu met 108kg lichaamsgewicht makkelijker gaat dan met 120kg :+

• HyperTrophy
  • Niet online
je wilt in beide iets serieuzer gaan doen? Kun je dit concreter maken? heb je van beide een wedstrijd of iets dergelijks?

• Johan Bogle
Ligt aan je leeftijd, je doelen, je rust etc. In het algemeen is 5 keer fitness en drie keer hardlopen al contraproductief, tenzij je de rest van de dag niets uitvoert en volledig focust op voeding en herstel :-)

Mensen met een druk leven die zoveel sporten kunnen over het algemeen begere resultaten bereiken door juist een stapje terug te doen. Wil je echt beter worden zou ik minder gaan sporten.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:27
Ik zal even een korte toelichting geven:
Januari 2020, 120 kg, veel te zwaar. Sport helemaal niet en vreet ongezond
Januari 2022, 100 kg, nog steeds wat te zwaar maar stukken beter al. Sport nog niet, eet veel beter en wandel veel.
Maart 2022, 95 kg. Begonnen te sporten met een personal trainer 2x in de week. Ook begonnen met een couchto5K programma
Juni 2022, 95 kg. Gestopt met personal trainer, zelf nu 4/5x per week fitness. Hardlopen gaat iets minder.
Januari 2023, 90 kg. Nog steeds 4/5 fitness. Hardloop nu ook veel meer, kan inmiddels 5-10 km.

Nu, 85 kg, doel gewicht voorlopig bereikt, zie nu de bovenste 2 blokjes op mn buik, nog nooit eerder gezien :+
hardlopen, tussen de 20-25 km per week.

Dan mijn doelen. Ik wil de komende tijd weer op onderhoud gaan eten (3100kcal), sinds oktober/november ongeveer de hele tijd rond 2600-2700 gezeten. Ik wil dit jaar de nadruk leggen op spiermassa opbouwen. Qua hardlopen zou ik wel een halve marathon willen kunnen. Ik zit hoog in eiwitten (180-190 gr) en heb naast het sporten een kantoorbaan, slaap ook goed.

Maar de vraag is nu wil dit beide tegelijk (ik vind het wel gewoon echt leuk beide) of moet ik een doel kiezen. De afgelopen maanden heb ik dus in een defecit gezeten en ik begin nu langzaam te merken dat sommige oefeningen een beetje stilstaan.

• mefjoew
specops0i0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:11:
[...]

[...]

[...]

Ik zal even een korte toelichting geven:
Januari 2020, 120 kg, veel te zwaar. Sport helemaal niet en vreet ongezond
Januari 2022, 100 kg, nog steeds wat te zwaar maar stukken beter al. Sport nog niet, eet veel beter en wandel veel.
Maart 2022, 95 kg. Begonnen te sporten met een personal trainer 2x in de week. Ook begonnen met een couchto5K programma
Juni 2022, 95 kg. Gestopt met personal trainer, zelf nu 4/5x per week fitness. Hardlopen gaat iets minder.
Januari 2023, 90 kg. Nog steeds 4/5 fitness. Hardloop nu ook veel meer, kan inmiddels 5-10 km.

Nu, 85 kg, doel gewicht voorlopig bereikt, zie nu de bovenste 2 blokjes op mn buik, nog nooit eerder gezien :+
hardlopen, tussen de 20-25 km per week.

Dan mijn doelen. Ik wil de komende tijd weer op onderhoud gaan eten (3100kcal), sinds oktober/november ongeveer de hele tijd rond 2600-2700 gezeten. Ik wil dit jaar de nadruk leggen op spiermassa opbouwen. Qua hardlopen zou ik wel een halve marathon willen kunnen. Ik zit hoog in eiwitten (180-190 gr) en heb naast het sporten een kantoorbaan, slaap ook goed.

Maar de vraag is nu wil dit beide tegelijk (ik vind het wel gewoon echt leuk beide) of moet ik een doel kiezen. De afgelopen maanden heb ik dus in een defecit gezeten en ik begin nu langzaam te merken dat sommige oefeningen een beetje stilstaan.
Heb dit zelf lange tijd gedaan (3*hardlopen, 4*serieuze krachttraining). Uiteindelijk de conclusie getrokken dat ik hiermee A) teveel vroeg van mijn lichaam en B) een ongezonde relatie met sport en voeding kreeg. Daarom nu max vijf keer per week sporten met een 2/3-verdeling. Aangezien ik in juni een halve marathon wil lopen, vanaf deze week gestart met driemaal hardlopen (en dus twee keer sportschool). Probeer in de sportschool dan wel te 'knallen' nog en daar rekening mee te houden qua hardloopinspanning. Dus bijvoorbeeld de dag na een zwaardere hardlooptraining geen squatsessie en (andersom) de dag na zwaar squatten een rustig hardlooprondje. Ga qua hardlopen daarbij opbouwen van plm 25km per week naar plm 35km per week en proberen ook nog steeds sterker te worden. Afgelopen winter focus gelegd op kracht: meer eten en minder cardio. Nu qua eten hetzelfde aanhouden, maar dus wel meer cardio. Benieuwd hoe dat gaat.

Belangrijkste les voor jou, zeker gezien je voorgeschiedenis, probeer een goede verhouding met sporten en eten te houden. Laat het geen obsessie worden en probeer niet steeds meer te doen. Vraag je af welk doel het belangrijkst voor je is en focus daarop. Eventueel periodiseren, zodat je steeds met andere dingen aan de slag kunt. Dat houdt het ook leuk.

Knap wat je allemaal al gerealiseerd hebt in elk geval. Je mag trots zijn op jezelf (en vergeet dus vooral niet)!

• Capo
  • Niet online
Goed bezig!

Wil je beide op hoog niveau, zul je moeten gaan kiezen (of shoppen in de apotheek)

Je gaat dat niet redden met slaap, voeding en de basis supplementen. Is gewoon top sport.

[Voor 11% gewijzigd door Capo op 22-03-2023 10:32]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Johan Bogle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:54:

Lekker bezig! Hoe ziet je trainingsschema er dan ongeveer uit; is dat echt 5-6 keer in de week knallen of 3-4 keer?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn tip is om beiden tegelijk te doen, je hebt geen serieuze ambities met betrekking tot wedstrijden als ik het zo lees en het gaat puur om sportief bezig zijn voor je plezier. Het is dan zonde om een van de sporten te laten liggen.

Natuurlijk gaan ze elkaar wel bijten. Hardlopen gaat immers sneller met minder gewicht terwijl je met krachttraining juist zwaarder gaat worden. Echter als je geen wedstrijden wilt winnen maakt dat natuurlijk weinig uit, gewoon accepteren dat als je tien kilo extra aan spieren hebt je een seconde of 10-20 langzamer gaat zijn per kilometer.

En met hardlopen verbrand je meer calorieën dus houd daar rekening mee in je voedingsschema.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• VinnyAMS
Capo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Ik zei de gek.

Ik kan niet goed wielrennen, krijg last van mijn knieën, maar hardlopen gaat super. Schoenen laten aanmeten. (sidenote: Fiets en wielren specialisten geweest, fietsen geprobeerd, etc)

Timing is het belangrijkste. Als ik Zondag 5-10km hardloop (normaal of interval) hoef ik op Maandag geen 4x8 160kg squats te doen.

Ik heb mijzelf gelimiteerd tot 1 a max 2x per week hardlopen en niet verder dan 5km, interval training op 5km echt alleen als ik daarna meerdere dagen rust heb.
Andersom, vrienden die serieus hardlopen (marathon/triatlon) merken dat krachttraining helpt maar ook belemmerend is. Bijv. een squat/deadlift/core zorgt dat je stuk beter op de fiets zit, maar verzuring of vermoeidheid is wel een ding als je veel squat bijv.
Impact op zenuwstelsel is ook behoorlijk en iets om rekening mee te houden in mijn ogen.

Wel heb ik gemerkt dat het nu met 108kg lichaamsgewicht makkelijker gaat dan met 120kg :+
Dat is knap. Veel afgevallen

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:05
Valandin schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Het hoeft ook zeker niet permanent, maar als je het eens 6 weekjes doet heb je al wel een behoorlijk inzicht.
Je kan het ook soms achteraf even invoeren, als je het gemiddeld maar ongeveer goed hebt heb je ook wat.. en anders gewoon eten, kom je te snel aan, minder eten. Kom je te traag aan, meer eten :*)

Ik ga ook regelmatig uit eten, lukt me prima om alles bij te houden. Ik gebruik MacroFactor en heb heel veel kunnen automatiseren. (Hij synced automatisch met m'n weegschaal) en m'n voeding loggen kost me max 2-3min per dag. Heb iets van ~200 recepten er in staan die we 'regelmatig' eten. Klik, klik, klaar :)

Vind het gewoon gevaarlijk als mensen gaan kijken naar wat anderen doen. 'Ja maar X en Y voeren atleten ook tot ze moddervet zijn, dan cutten ze en staan ze op het podium. Dat zijn vergelijkingen die mensen niet moeten maken omdat die atleten behoorlijk aan de sinaasappelsap zitten, dat is een compleet andere wereld qua voeding en training.

[...]

Ja bizar hé.. van restproduct naar premium product.
2 kilo pot van m'n go-to whey is inmiddels €80 per pot. Kan me nog wel herinneren dat het de helft was..
Dit is wel een aardige deal - voor de helft https://www.bodylab.nl/do...ey-protein-2-x-2000g.html

• HyperTrophy
  • Niet online

[...]
Qua hardlopen zou ik wel een halve marathon willen kunnen.
[...]
Knap dat je zoveel bent afgevallen ( gelukkig geen ervaring mee, maar met zulke inzet is dit een mooie beloning. )

Voor wat betreft doelen stellen, zou ik simpelweg een dergelijke marathon inplannen/uitkiezen/inschrijven.

Je hebt dan een concreet doel, en iets om voor te gaan sporten, je stelt immers ook geen doel voor om een bepaalde lift te gaan halen of mee te doen aan een powerlifting event ( om maar iets te noemen )

• Johan Bogle
TheNephilim schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Lekker bezig! Hoe ziet je trainingsschema er dan ongeveer uit; is dat echt 5-6 keer in de week knallen of 3-4 keer?
Dat is een proces van jaren geweest. Voornamelijk bereikt met 3/4 keer in de week 5x5 Stronglifts, maar later een 4-daags split. Denk 80% te danken aan stronglifts. Lange sessies en 5/6 keer in de week is echt niet nodig. Resultaat krijg je met consistent zijn, volhouden en je opbouwende schema volgen.

Het laatste half jaar vrijwel nooit meer krachttraining door 4x per week kickboksen en tijdgebrek. Wil het wel graag weer oppikken, maar daarnaast te druk met werk.

Laatst weer eens onder de benchpress gaan liggen en kon toch nog (met trillende armpjes) de 100kg doen (weliswaar 1 rep, waar ik voorheen met gemak 5x5 deed ermee) Niet ontevreden voor 6 maanden amper een bar aangeraakt :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zou eerst de samenstelling eens bekijken, hydro en iso mix met 8g vet en 8.3g carbs per 100g ?

• Capo
  • Niet online
VinnyAMS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Dat is knap. Veel afgevallen
Bewust zwaarder geworden en lichter. Maximale gewicht is nu 112kg, soms loopt het naar 115kg maar is echt de max tegenwoordig. Minimale is 105kg.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 18:33
specops0i0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:28:
Ik loop 7x per week en ga 3-5x in de week naar de sportschool.

Voor mij is het hardlopen de primaire focus, ik loop marathons en zit eraan te denken om voor het volgende seizoen te beginnen met triatlon.

Mijn normale schema als ik niet moet reizen voor mijn baan ziet er zo uit in de sportschool, normaal gesproken begin ik al om 6 uur in de ochtend en na ongeveer een uurtje sta ik onder de douche:
M: Pull
D: Push
W: Legs
D: Rust
V: Upper body
Z: Lower body
Z: Rust

Het hardlopen doe ik nadat ik klaar ben met werken dus rond een uur of 19, afhankelijk van waarvoor ik aan het trainen ben, normaal gesproken is het ongeveer dit schema waar ik op hartritme train:
M: Baserun (rond de 140 bpm)
D: Intervaltraining (pieken rond de 170 bpm)
W: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)
D: Tempotraining (ronde de 155 bpm)
V: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)
Z: Langeafstand (rond de 145 bpm)
Z: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)

Ik weet niet wat je vooral wilt doen, in mijn geval was ik begonnen met hardlopen en heb ik de sportschool erbij gedaan om wat kracht te ontwikkelen aangezien dit helpt voor het lopen en lekker bezig te zijn in de ochtend voordat ik begin met werken. Ik ga niet naar de sportschool om volume te ontwikkelen.

PSN: Alvanosa

• Valandin
Ja maar ik vind bodylab echt de goorste spullen produceren. Ik bestel ON omdat ik die gewoon erg lekker vind. Als ik eens wat minder wil uitgeven bestel ik bij XXL nutrition, die doen mijn inziens ook geen concessies op smaak/kwaliteit.

Maar goedkoper kan altijd, al waten die bodylab potten ook net zoveel keer goedkoper vroegãh..

[Voor 9% gewijzigd door Valandin op 22-03-2023 15:12]

• mefjoew
Alvanosa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Ik loop 7x per week en ga 3-5x in de week naar de sportschool.

Voor mij is het hardlopen de primaire focus, ik loop marathons en zit eraan te denken om voor het volgende seizoen te beginnen met triatlon.

Mijn normale schema als ik niet moet reizen voor mijn baan ziet er zo uit in de sportschool, normaal gesproken begin ik al om 6 uur in de ochtend en na ongeveer een uurtje sta ik onder de douche:
M: Pull
D: Push
W: Legs
D: Rust
V: Upper body
Z: Lower body
Z: Rust

Het hardlopen doe ik nadat ik klaar ben met werken dus rond een uur of 19, afhankelijk van waarvoor ik aan het trainen ben, normaal gesproken is het ongeveer dit schema waar ik op hartritme train:
M: Baserun (rond de 140 bpm)
D: Intervaltraining (pieken rond de 170 bpm)
W: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)
D: Tempotraining (ronde de 155 bpm)
V: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)
Z: Langeafstand (rond de 145 bpm)
Z: Recuperatieloop (onder de 130 bpm)

Ik weet niet wat je vooral wilt doen, in mijn geval was ik begonnen met hardlopen en heb ik de sportschool erbij gedaan om wat kracht te ontwikkelen aangezien dit helpt voor het lopen en lekker bezig te zijn in de ochtend voordat ik begin met werken. Ik ga niet naar de sportschool om volume te ontwikkelen.
Holy moly }:O Rest van de dag bestaat uit zoveel mogelijk rusten en eten gedurende je werk gok ik ;) ? Maar knap dat je dit volhoudt!

• Alvanosa
mefjoew schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Holy moly }:O Rest van de dag bestaat uit zoveel mogelijk rusten en eten gedurende je werk gok ik ;) ? Maar knap dat je dit volhoudt!
Kantoorbaan vanaf huis normaal gesproken, dus ik kan inderdaad rusten en eten tijdens het werk.

• Capo
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Kantoorbaan vanaf huis normaal gesproken, dus ik kan inderdaad rusten en eten tijdens het werk.
Idem hier.

Ik had dagen met powerbuild, ashtanga of yin yoga en boks training incl. sparring. (2 uur) , niet boksen of yoga was hardlopen.

Met kantoor baan is het stuk beter te doen maar als je serieus sterk wil worden dan staat hardlopen in de weg en wil je serieus marathon lopen kun je ook geen 180kg gaan squats gaan doen.

Op amateur niveau is eea best mogelijk maar je zal altijd dominante sport moeten kiezen waar je echt in wil excelleren

• Alvanosa
Capo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:19:
[...]

Idem hier.

Ik had dagen met powerbuild, ashtanga of yin yoga en boks training incl. sparring. (2 uur) , niet boksen of yoga was hardlopen.

Met kantoor baan is het stuk beter te doen maar als je serieus sterk wil worden dan staat hardlopen in de weg en wil je serieus marathon lopen kun je ook geen 180kg gaan squats gaan doen.

Op amateur niveau is eea best mogelijk maar je zal altijd dominante sport moeten kiezen waar je echt in wil excelleren
Ja dat weet ik, en mijn dominante sport is hardlopen op recreatief niveau. De kracht trainingen doe ik vooral om niet het typische endurance lichaam te krijgen en kracht te ontwikkelen/behouden.

Daarnaast ben ik veel te oud inmiddels om op een professioneel niveau te gaan sporten.

• Capo
  • Niet online
Alvanosa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Ja dat weet ik, en mijn dominante sport is hardlopen op recreatief niveau. De kracht trainingen doe ik vooral om niet het typische endurance lichaam te krijgen en kracht te ontwikkelen/behouden.

Daarnaast ben ik veel te oud inmiddels om op een professioneel niveau te gaan sporten.
Excuus, slechte reactie plaatsing van mij, was nog voor de poster omtrent balans vinden.

Ja leeftijd begint te tellen voor meerdere hier.... ;)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Gaat wel lekker. Kruip langzaam aan naar de 76kg.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Lekker bezig @Tatsu!

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

artificial intelligence

Een foto van mezelf:

Teveel lichaamsvet waardoor mijn spieren niet zo goed uitkomen, dit kun je bijv. zien aan mijn buikspieren die nogal soft zijn. Ik heb echter wel degelijk spieren.
ongeveer 84 kg bij 1,82 meter

Doel van mijn training: gezondheid en wat sterker zijn, in vorm blijven en niet dik worden (hier hoef ik niet heel zwaar voor te trainen). Lukt prima, zij het dat er wel wat lichaamsvet afkan en wat meer achterkant schouders en traps.

Mijn armen zijn niet zo groot want die train ik niet afzonderlijk (die neem ik mee met push ups, dips en chin ups etc).
Buikspieren train ik wel afzonderlijk, vooral met het ab wiel, maar soms ook wel eens de L-sit.
Benen train ik alleen met single leg squats, dus geen back squats.

[Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 24-03-2023 02:07]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09
Mijn update van 6 maanden bulk met hypo schema push/pull. Hiervoor wel krachtsport gedaan dus er zat al wat, maar niet voldoende. En nu; Ik merk er meer van dan de cijfers tonen :).

Gewicht:
- Sept: 68,5kg - 15,8%
- Feb: 72,4kg - 18%
- Mrt: 71,9 - 16,8%
Weegschaal met handvaten vet schattingen

De daling zal komen door de nieuwe baan waarbij ik 3 dagen in de week een stukje fiets. Ik houd van doorfietsen dus dat zal wel als een zone 2 tellen.

Ik ben er blij mee. Nog een paar weekjes door met wat meer calorieën (mikte op +400 ga naar 600 ofzo) en dan eens wat droogs proberen.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-06 20:11

Acties:
  • +23Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:53
Met gepaste trots kan ik melden dat ik weer in de sportschool ben wezen trainen. 3 oefeningen en weer naar huis. Maar we zijn weer geweest.

Werd er zelfs emotioneel van toen ik naar buiten stapte.

voor degenen die het niet weten. Ik zit sinds januari thuis met burn-out klachten en alle prikkels werden mij al snel teveel. Dit is dus echt een mega stap voor mij

• Capo
  • Niet online
Goedzo! Alle succesjes vieren!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 09:50
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kon op internet niks vinden dus vandaar dat ik mijn vraag hier wil stellen. Ik ben sinds een jaar nu op en af aan het sporten. Discipline heb ik wel vaker moeite mee, maar ik heb het nu prima te pakken. Enige probleem is; de pezen van mijn linkerduim begint nu te irriteren. Voornamelijk wanneer ik gesport heb is de irriratie aanwezig.

Ik baal hier wel van, want ik heb juist de smaak te pakken nu. Mn vraag is dus ook hoe jullie hier mee omgaan; naar de sportschool blijven gaan en proberen de hand een periode te ontzien. Of door blijven gaan in de hoop dat het rechttrekt.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aDutchCow schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:32:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kon op internet niks vinden dus vandaar dat ik mijn vraag hier wil stellen. Ik ben sinds een jaar nu op en af aan het sporten. Discipline heb ik wel vaker moeite mee, maar ik heb het nu prima te pakken. Enige probleem is; de pezen van mijn linkerduim begint nu te irriteren. Voornamelijk wanneer ik gesport heb is de irriratie aanwezig.

Ik baal hier wel van, want ik heb juist de smaak te pakken nu. Mn vraag is dus ook hoe jullie hier mee omgaan; naar de sportschool blijven gaan en proberen de hand een periode te ontzien. Of door blijven gaan in de hoop dat het rechttrekt.
Kan aan de stand van je pols liggen tov je onderarm. Google op Quervain

• wokkelz
aDutchCow schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:32:

Ik heb last van beide knien, linker elleboog, linker schouder maar ik blijf trainen/bewegen.
Probeer er omheen te trainen, andere grip, andere oefeningen, lichter trainen etc. Niet trainen is ook niet de oplossing

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wokkelz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:33:
[...]

Ik heb last van beide knien, linker elleboog, linker schouder maar ik blijf trainen/bewegen.
Probeer er omheen te trainen, andere grip, andere oefeningen, lichter trainen etc. Niet trainen is ook niet de oplossing
als je last van de Quervain hebt moet je niet domweg verder trainen, maar contact opnemen met hand en polsexpert

• wokkelz
Hackus schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:38:
[...]

als je last van de Quervain hebt moet je niet domweg verder trainen, maar contact opnemen met hand en polsexpert
Mee eens, uiteraard laten nakijken. Maar over het algemeen ontkom je niet aan pijntjes hier en daar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wokkelz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:39:
[...]

Mee eens, uiteraard laten nakijken. Maar over het algemeen ontkom je niet aan pijntjes hier en daar.
Pijntjes hier en daar is ook wat anders

• Requiem19
  • Laatst online: 19:30
Pijn die blijft is doorgaans geen goed teken. Zeker als je er ook (lange tijd) na het sporten last van blijft hebben.

Veel pijntjes komen door te snelle belasting. Ik probeer zelf altijd een weekje rust voor het betreffende pijnpunt. Als het bijvoorbeeld je duim is, doe je een weekje benen / rug (in zoverre je duim daar niet bij belast wordt).

Is de pijn na een week de duim ontzien nog niet weg? Afspraak met dokter / fysio / specialist. Belangrijkste is wel dat er altijd manieren zijn om te blijven sporten met de rest van je lichaam...

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 09:50
Was inderdaad ook benieuwd naar hoe jullie hiermee omgingen. Verder heb ik een zittend beroep als developer waardoor het echt ontzien van mn duim een beetje lastig wordt, maar ik zal jullie tips meenemen en in ieder geval blijven gaan en op andere manieren bezig blijven :D

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HA zal je vaak foto laten maken op artrose, en daarna pas doorverwijzen.
hier wat beknopte info https://www.isala.nl/pati...syndroom-van-de-quervain/

• VinnyAMS
PdeBie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:09:
Met gepaste trots kan ik melden dat ik weer in de sportschool ben wezen trainen. 3 oefeningen en weer naar huis. Maar we zijn weer geweest.

Werd er zelfs emotioneel van toen ik naar buiten stapte.

voor degenen die het niet weten. Ik zit sinds januari thuis met burn-out klachten en alle prikkels werden mij al snel teveel. Dit is dus echt een mega stap voor mij
Mooie stap.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
wokkelz schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:33:
[...]
Herkenbaar.
Linkerknie, rechterelleboog, beide scheenbeenvliezen, soms de voorste schouderkop. Ik wijt het altijd aan het ouder worden, ook al weet ik dat een fysio waarschijnlijk iets anders zal zeggen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik wijt het aan richting de 40 jaar gaan, waarbij de incidentie en prevalentie (kans) op peesgerelateerde klachten toenemen.

Opbouw is dan belangrijker. Denk dan aan het volgende:
1. Wat hoger in repranges gaan
2. Niet te snelle stappen maken in gewichten
3. Milk those sets for what the are worth.

Bij beginnende pijntjes
1. Blijf rond een nrps 4 trainen
2. hoog omega 3 op
3. Let goed op voldoende slaap
4. Breng je algehele volume van de spiergroep wat omlaag.

Slim trainen, niet meer met je ego als een 25 jarige.

Moet ik dan ook nodig zelf zeggen:
- ben 40
- paar pijntjes
- 3 uur slaap vannacht
- volgende stap naar mijn RDL is 170kg. Terwijl dit ook 167,5kg kan zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Tatsu op 19-04-2023 19:09]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:09
ben ook weer een beetje bezig lukt nog niet zo heel goed moet ik zeggen zit nog aan een zware antibiotica kuur het begon met een bacteriële infectie in de voet drie maanden geleden en een grote wond door dat euvel die maar niet wil genezen

ze zijn er nu achter gekomen dat ik een fistel bij de kleine teen heb zitten en als het tegen zit en het geneest niet een operatie

maar goed ik kan het niet laten ik moet pompen :)

• Capo
  • Niet online
Tatsu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:06:
Ik wijt het aan richting de 40 jaar gaan, waarbij de incidentie en prevalentie (kans) op peesgerelateerde klachten toenemen.
42. Aan herstellen van hernia l5/s1 en piriformis.

Eindelijk vorige week 2x 177,5kg RPE 8 squat gedaan met full depth. Merk je toch wel een dag erna dat je iets ouder bent :+

Begin het ook te merken, maar had al een verkoudheid sluimeren en die komt er nu weken later eindelijk eens uit, scheelt veel pijntjes straks.

Ben benieuwd hoelang we kunnen doorgaan op een gezonde verantwoorde manier 8) :+

[Voor 5% gewijzigd door Capo op 20-04-2023 17:03]

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-05 15:00
Ben nu ongeveer 3 maanden onderweg. Ik voetbalde altijd al 3 keer per week, maar ga daarnaast nu 2-3 keer per week de sportschool in.

Ik voel me daar echt heel lekker bij en merk zeker vooruitgang. Ik zie het ook al aan mijn borst en armen.

Echter heb ik toch wel bijzonder vaak een enorm honger gevoel. Ik snap dat ik dan wellicht onder m'n kcal behoefte zit en meer mag eten, maar waar voeden jullie jezelf dan mee? Ik merk dat wanneer ik groente of fruit extra neem, het honger gevoel niet echt stilt.
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee