Toon posts:

Het Krachtsport Topic - Deel 1 Overzicht

Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-12-2022
Hackus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:06:
[...]

ligt aan je voedingsschema
Ik heb niet echt een voedingsschema. Ik neem wel elke dag praktisch hetzelfde:

Ochtend: 80 gram havermout + 300ml melk + halve scoop whey + 1 schepje creatine + 1 boterham met vlokken/hagelslag

Middag: 4 bruine boterhammen met kaas, pindakaas of salami etc

Avond: Wat mijn moeder kookt, gisteren bijvoorbeeld lasagne dag ervoor boerenkool

Tussendoortje: Tja van alles wat, schaaltje chips, chocolatje, stuk fruit

When nothing goes right, go left

• ItsCrewz
Hubanl schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:32:
[...]

Deze tips zijn hier al vaker voorgekomen, maar het volgende hielp mij persoonlijk veel, kwam zelf ook moeilijk in gewicht aan. Maar zoals mijn instructeur in de sportschool zei: je mot gewoon meer vreten :P
En gelijk had die, nu 12 kilo aangekomen in ~1.5 jaar.

- Track je gewicht en calorieën voor 1 weekje, zodat je een indicatie heb hoeveel je in zou moeten nemen
- Eet op meer momenten, elke 2-3 uur, dus 5-6 eet momenten
- Het kan helpen om meal te preppen. Zo eet ik rond 3 uur altijd een bakje rijst/kip/groente naar keuze
- Het kan ook zijn dat je niet hard genoeg traint, progressieve overload. Elke training proberen meer gewicht of meer reps.

Succes!
Ik zal het weer is voor een weekje bijhouden, heb dit voorheen wel gedaan. Probleem is wel dat als ik op werk ben ik niet meerdere pauzes kan nemen en alleen lunchpauze heb of avond pauze. Dus dan kan ik niet om een uur of 3 nog extra wat eten. Ik doe idd sinds korte tijd progressive overload. Eens zien hoe dat gaat

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsCrewz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:48:
[...]

Ochtend: 80 gram havermout + 300ml melk + halve scoop whey + 1 schepje creatine + 1 boterham met vlokken/hagelslag

Avond: Wat mijn moeder kookt, gisteren bijvoorbeeld lasagne dag ervoor boerenkool

Als je aan wilt komen moet je meer eten, wil je afvallen eet je minder. As
Simple As That.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

ItsCrewz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:48:
[...]

Tussendoor werk je wat naar binnen. Daar hoef je toch geen extra pauze voor te nemen?

Of je eet wat meer in de pauzes die je hebt.

Genoeg mogelijkheden. Problemen zitten vaker in iemands hoofd.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ItsCrewz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:46:
Hoeveel calorieën het precies zijn weet ik niet.
Dat is natuurlijk eenvoudig te bekijken. Gaan we uit van halfvolle melk zitten we op 46kcal per 100ml dus in totaal net onder de 200kcal. Mijn whey zou twee scheppen (50 gram) zo'n 200 kcal zijn. Banaan erbij is ~150kcal afhankelijk van formaat. Zit je in totaal op 550kcal.

Voeding is heel simpel, dat moet je tot op de detail bijhouden. Wegen en opschrijven, alles wat er binnen komt. Dan weet je ook direct waar je nog behoefte aan hebt, zijn dat eiwitten, koolhydraten, vetten?

Genoeg apps die hier bij helpen, de meesten kunnen barcodes lezen dus dan hoef je enkel even te wegen. Ik gebruik MyFitnessPal, die overigens aan heeft gegeven de barcode lezer te verwijderen uit de gratis versie, maar die herkent keurig mijn whey en alle andere producten die ik dagelijks eet.

[Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 02-12-2022 10:42]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:13
De afgelopen maanden ben ik een stuk sterker geworden. Ik pas op alle oefeningen progressive overload toe.
Alleen de Deadlift krijg ik maar niet goed voor elkaar. De Romanian Deadlift lukt wel goed. Ik vind het lastig om de goede vorm te behouden. Te snel krijg ik een bolle rug, omdat (denk ik) mijn rugspieren en mijn grip niet sterk genoeg zijn. Het probleem met de Deadlift zit voornamelijk in het eerste gedeelte van de lift.
Hoe kan ik gerichter de Deadlift trainen? Zijn er spieren die ik eerst verder moet ontwikkelen?
Of is een kwestie van geduld en komt het vanzelf?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:25
Voordat je de stang oppakt rechtop staan, borst naar voren en je schouders naar achteren rollen en 'locken', op die manier is het vrij lastig om een bolle rug te trekken. Is een trucje wat ik geleerd heb tijdens mijn stijldanstijd maar komt ook bij de fitness goed van pas ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:49
Toekan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:22:
De afgelopen maanden ben ik een stuk sterker geworden. Ik pas op alle oefeningen progressive overload toe.
Alleen de Deadlift krijg ik maar niet goed voor elkaar. De Romanian Deadlift lukt wel goed. Ik vind het lastig om de goede vorm te behouden. Te snel krijg ik een bolle rug, omdat (denk ik) mijn rugspieren en mijn grip niet sterk genoeg zijn. Het probleem met de Deadlift zit voornamelijk in het eerste gedeelte van de lift.
Hoe kan ik gerichter de Deadlift trainen? Zijn er spieren die ik eerst verder moet ontwikkelen?
Of is een kwestie van geduld en komt het vanzelf?
Gewoon rustig blijven proberen en opbouwen. @Superkiwi zijn houdingstips toepassen en niet denken dat je binnen no time 200kg+ kan doen. Ik probeer het al jaren en blijf nog steeds rond de 170/180 hangen.

Deadlift is de zwaarste oefening die er is en ook nog eens blessure gevoelig. Houding is het belangrijkste, dan nog een keer houding en dan pas heel langzaam meer gewicht.

Grip komt ook vanzelf, maar pull-ups en farmer walks helpen. Rug zeker core training als planks of brug of andere oefeningen. Hierbij ook rustig aan, niet 6x per week core en dan nog deadliften.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Bedoel je met progressive overload elke keer meer gewicht toevoegd? Want als dat zo is val je nog in de catagorie beginner en is het een kwestie van tijd om sterker te worden.
Als je al langer traint is het onmogelijk om altijd maar zwaarder te gaan en zal je het in repranges, time under tention etc moeten zoeken.
Misschien een deadlift specifiek schema volgen om puur sterker te worden op die lift?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister een licht verkorte workout gedraaid omdat het wat laat op de dag werd en had em sowieso wat aangepast vanwege de geïrriteerde linkerduim. Met grips (angles90) en weerstandsbanden ging er alsnog aardig de fik in. Lifting hooks besteld om zo veel mogelijk te kunnen blijven doen maar de duim wel zo veel mogelijk rust te geven, kijken wat dat gaat doen (pull-ups in 2023? :P) Planks gaan ook weer de goede kant op en rug voelt aardig goed, nice.

Helaas heb ik last van wat mentaal gezever (wordt aan gewerkt), waardoor ik nu ook al een tijdje een hogere rusthartslag heb (lange leve de Ultra + Health-app) en dat werkt niet mee in mijn vetverlies-doelen: blijf een beetje schommelen maar ik heb wel de energie en discipline om te blijven trainen.

Over een week of 2 is het 2 jaar geleden dat ik besloten heb om met gewichten te gooien, mede dankzij meer energie door niet meer doodmoe te zijn door 4 dagen op kantoor te zitten en ontevredenheid als ik mezelf terugzag op foto's en daar vanaf te willen: een van de beste beslissingen ooit _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 02-12-2022 13:54]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Toekan
Johan Bogle schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]
Gewoon rustig blijven proberen en opbouwen. @Superkiwi zijn houdingstips toepassen en niet denken dat je binnen no time 200kg+ kan doen. Ik probeer het al jaren en blijf nog steeds rond de 170/180 hangen.

Deadlift is de zwaarste oefening die er is en ook nog eens blessure gevoelig. Houding is het belangrijkste, dan nog een keer houding en dan pas heel langzaam meer gewicht.

Grip komt ook vanzelf, maar pull-ups en farmer walks helpen. Rug zeker core training als planks of brug of andere oefeningen. Hierbij ook rustig aan, niet 6x per week core en dan nog deadliften.
Ik zal de tips van @Superkiwi opvolgen. De discussie van een tijdje geleden over grip heb ik gelezen.
Pull ups lukken nog niet, maar daar ga ik aan werken. Farmer walks zal ik gaan toepassen in m'n schema. Misschien koop ik nog wel een griptrainer erbij om onderweg (zit veel in de auto) dit te kunnen trainen.
wokkelz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:54:
Bedoel je met progressive overload elke keer meer gewicht toevoegd? Want als dat zo is val je nog in de catagorie beginner en is het een kwestie van tijd om sterker te worden.
Als je al langer traint is het onmogelijk om altijd maar zwaarder te gaan en zal je het in repranges, time under tention etc moeten zoeken.
Misschien een deadlift specifiek schema volgen om puur sterker te worden op die lift?
Ik schaar mijzelf onder de categorie beginner. Het afgelopen halfjaar ben ik voor het eerst echt fanatiek en consequent aan het fitnessen. Met 30 jaar ben ik niet de allerjongste meer, maar mijn lichaam pakt het goed op.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toekan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:58:
Ik schaar mijzelf onder de categorie beginner. Het afgelopen halfjaar ben ik voor het eerst echt fanatiek en consequent aan het fitnessen. Met 30 jaar ben ik niet de allerjongste meer, maar mijn lichaam pakt het goed op.
Snotneus, komt net kijken :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• wokkelz
Ik ben ook op mijn dertigste pas begonnen met kracht training, is nog genoeg progressie te boeken dan hoor!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:36
Hackus schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:15:
Gister 3xcircuit gedaan, Wheelflip(?), stones(103) en farmers walk(120kg). #helemaalnaardeklote :D
Tire flip bedoel je ;)? Lekker strongman circuitje.. hier gaat de stones van ~82kg naar ~125kg 8)7 ... eerste is veel te licht, 120kg komt geen beweging in :+.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Montaner schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:37:
[...]

Tire flip bedoel je ;)? Lekker strongman circuitje.. hier gaat de stones van ~82kg naar ~125kg 8)7 ... eerste is veel te licht, 120kg komt geen beweging in :+.
yep. we hebben maar 1 stone waar we het circuit deden. stone op reps gedaan niet 1 lift, net als wheel/tyre op aantal flips(8 beide)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Superkiwi
Hackus komt nog uit de tijd toen men houten wielen flipte :P

• Toekan
wokkelz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:30:
Ik ben ook op mijn dertigste pas begonnen met kracht training, is nog genoeg progressie te boeken dan hoor!
Het is ook echt leuk dat je snel progressie ziet.
Een half jaar geleden heb ik foto's gemaakt van mijzelf en als ik dat vergelijk met hoe ik er nu uitzie is al een groot verschil.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toekan schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:39:
[...]

Het is ook echt leuk dat je snel progressie ziet.
Een half jaar geleden heb ik foto's gemaakt van mijzelf en als ik dat vergelijk met hoe ik er nu uitzie is al een groot verschil.
Goed dat je bent begonnen (y)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
ItsCrewz schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:56:
[...]

Ik neem ook al 7 eetlepels havermout in de ochtend bij het ontbijt. Word dit dan niet teveel? En ik heb trouwens enkel zo’n handstaafmixer dus moet niet te grof worden 😅

En kan je alle havermout zo “rauw” eten? Ik kook de mijne in de ochtend altijd.
Als je het gaat koken wordt het havermoutpap. Gewoon zo in je shake en even laten staan, dan wordt het ook al zachter als je dat lekker vindt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik loop bij de incline dumbell press tegen het probleem aan dat ik zwaarder kan liften dan dat ik de dumbells in de start positie krijg. Wat ik nu doe is zitten de dumbells naast me houden en dan bij het achterover liggen omhoog zwiepen. Ik heb nu een paar keer feedback van mijn schouder gekregen dat die dat niet zo leuk vindt.
Wat is de juiste manier om de dumbells 'omhoog' te krijgen om in de start positie te komen?

Alternatief zou een incline barbell zijn maar ik wil liever met dumbells werken naast de barbell bench press.

[Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 04-12-2022 10:55]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ik hield ze vaak tegen de borst bij het gaan liggen, dan ben je al een heel eind.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
Ik zet ze op mijn knieën en laat me gecontroleerd in het bankje 'vallen' waarna ik de knieën de lucht in zwiep. Doe dat op snelheid en je hebt goed momentum.

Met vlak db press doe ik het iets anders: zitten met dumbbells op de knieën en armen gestrekt. Dan gewoon achterover laten vallen met nog steeds knieën gebogen en armen gestrekt. Op die manier kost het nul moeite om de dumbbells in startpositie te krijgen.

[Voor 46% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2022 11:30]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Ah ja, via de knieën naar de borst heb ik ook veel gedaan inderdaad. Even een zetje geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• XeNeRgY
  • Niet online
De methode van @Superkiwi gebruik ik nu maar dan steekt mijn schouder. Zal ze eens tegen de borst proberen te houden bij het zitten zoals @Gonadan aangeeft.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Superkiwi schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:25:
Ik zet ze op mijn knieën en laat me gecontroleerd in het bankje 'vallen' waarna ik de knieën de lucht in zwiep. Doe dat op snelheid en je hebt goed momentum.

Met vlak db press doe ik het iets anders: zitten met dumbbells op de knieën en armen gestrekt. Dan gewoon achterover laten vallen met nog steeds knieën gebogen en armen gestrekt. Op die manier kost het nul moeite om de dumbbells in startpositie te krijgen.
Idd. effe opwippen met 'kuithef' en zo pak ik ook de 54kg

• Toekan
Superkiwi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:31:
Voordat je de stang oppakt rechtop staan, borst naar voren en je schouders naar achteren rollen en 'locken', op die manier is het vrij lastig om een bolle rug te trekken. Is een trucje wat ik geleerd heb tijdens mijn stijldanstijd maar komt ook bij de fitness goed van pas ;)
Vandaag deze techniek gebruikt tijdens het deadliften.
Het ging gelijk een stuk beter!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Leuk te zien dat kracht topic leeft! Al tijd niet gekeken meer ook.

Deadlift tip: ellebogen in de broekzak draaien, dan voel je de lats aan spannen. Met gespannen lats buigt rug ook minde

Deadlift tip: stop ermee. Ja meen ik serieus, als je geen wedstrijden powerlift of strongmen doet, waarom deadlift? Zoveel betere oefeningen. SLDL, RDL, rack pulls, farmer carries, etc.

Heb jaar of 15-20 deadlifts gedaan met plezier maar de impact op lijf en neurologisch systeem is onzin voor mij persoonlijk. Ik heb met coach besproken dat ik mijn topsets nog deadlift maar percentage werk word RDL.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Deadlift is een leuke lift om te kijken hoeveel je tilt. Voor bodybuilding zijn er inderdaad veel betere variaties.

Ikzelf hou het wel op een Rdl en hamstring curls.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Capo
  • Niet online
Tatsu schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:35:
Deadlift is een leuke lift om te kijken hoeveel je tilt. Voor bodybuilding zijn er inderdaad veel betere variaties.

Ik zie het niet direct als bodybuilding. Ik zie mensen niet sterker worden met deadlifts door alleen deadlifts te doen. Juist de deadlift variaties maken mensen sterker en hebben aanzienlijk minder blessure risico.

Anders dan met bijv squats.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Superkiwi
Welkom terug @Capo :)
Tijd niet gezien hier!

• Capo
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:44:
Welkom terug @Capo :)
Tijd niet gezien hier!
Long time @Superkiwi

Post weinig meer op forums maar paar topics die leuk blijven en maar 1 forum echt leuk ;)
Wel genoeg gym time !

[Voor 3% gewijzigd door Capo op 05-12-2022 13:59]

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Capo schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:46:
[...]

Ik zie het niet direct als bodybuilding. Ik zie mensen niet sterker worden met deadlifts door alleen deadlifts te doen. Juist de deadlift variaties maken mensen sterker en hebben aanzienlijk minder blessure risico.

Anders dan met bijv squats.
Deadlift is vooral een dingetje qua belasting, als ik een serieuze sessie voor reps doe dan ben ik minutenlang naar de kloten. De rest van de training lijdt daar behoorlijk onder. Ik laat die laatste 2-3 reps wel in de tank zitten. SLRD vind ik wat dat betreft iets fijner, maar ook geen pretje.

Enne, tof dat je weer eens komt kijken.

[Voor 3% gewijzigd door joepP op 05-12-2022 14:01]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tatsu schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:35:

Sowieso nooit zo zwaar tillen (:+) aan "moetjes" qua oefeningen. Voor de meesten geldt: als je maar lekker progressie boekt en een beetje vanalles aantikt en lekker bezig bent. Voor elke oefening zijn er tig andere alternatieven te vinden als je iets niet goed kunt vanwege een kapotte knie/elleboog/hand/balans/rug/al zenuwachtig wordt als je aan de strikte uitvoering denkt. Maak het leuk voor jezelf :)

• Toekan
Capo schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:12:
Leuk te zien dat kracht topic leeft! Al tijd niet gekeken meer ook.

Deadlift tip: ellebogen in de broekzak draaien, dan voel je de lats aan spannen. Met gespannen lats buigt rug ook minde

Deadlift tip: stop ermee. Ja meen ik serieus, als je geen wedstrijden powerlift of strongmen doet, waarom deadlift? Zoveel betere oefeningen. SLDL, RDL, rack pulls, farmer carries, etc.

Heb jaar of 15-20 deadlifts gedaan met plezier maar de impact op lijf en neurologisch systeem is onzin voor mij persoonlijk. Ik heb met coach besproken dat ik mijn topsets nog deadlift maar percentage werk word RDL.
De Deadlift heeft wel iets oers. Die stang vanaf de grond tillen, terwijl heel je lichaam aan het werk moet voelt lekker.

Het kost wel veel tijd en concentratie, dus misschien stap ik in mijn volgende schema (tijdelijk) af van de deadlift.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik deadlift al meer dan 40j zonder klachten of blessures ervan. Als je het niet wilt of niet correct kunt is er altijd een uitweg om het niet te doen. Net als mensen die Quervain syndroom krijgen door verkeerde stand van hand tov je arm, en dan oefeningen de schuld geven.

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 09:32
2Dutch schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:52:
Gister een licht verkorte workout gedraaid omdat het wat laat op de dag werd en had em sowieso wat aangepast vanwege de geïrriteerde linkerduim. Met grips (angles90) en weerstandsbanden ging er alsnog aardig de fik in. Lifting hooks besteld om zo veel mogelijk te kunnen blijven doen maar de duim wel zo veel mogelijk rust te geven, kijken wat dat gaat doen (pull-ups in 2023? :P) Planks gaan ook weer de goede kant op en rug voelt aardig goed, nice.

Helaas heb ik last van wat mentaal gezever (wordt aan gewerkt), waardoor ik nu ook al een tijdje een hogere rusthartslag heb (lange leve de Ultra + Health-app) en dat werkt niet mee in mijn vetverlies-doelen: blijf een beetje schommelen maar ik heb wel de energie en discipline om te blijven trainen.

Over een week of 2 is het 2 jaar geleden dat ik besloten heb om met gewichten te gooien, mede dankzij meer energie door niet meer doodmoe te zijn door 4 dagen op kantoor te zitten en ontevredenheid als ik mezelf terugzag op foto's en daar vanaf te willen: een van de beste beslissingen ooit _/-\o_
Zag die angles90 grips al voorbijkomen in mijn feed op FB. Was al benieuwd of het weer om een dropship pop-up ging of daadwerkelijk goed fitness materiaal.
Hoe bevallen ze jou? Bij welke oefeningen gebruik je ze?

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:23
Toekan schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:43:
[...]

De Deadlift heeft wel iets oers. Die stang vanaf de grond tillen, terwijl heel je lichaam aan het werk moet voelt lekker.

Het kost wel veel tijd en concentratie, dus misschien stap ik in mijn volgende schema (tijdelijk) af van de deadlift.
Ga dan voor snatches of clean & jerk. Thrusters. Dan wordt je echt sterk. Deadlifts is vooral om stoer te doen (kijk mij 200 kilo deadliften. Maar ik kan geen 10 straight pullups 🤡)

[Voor 11% gewijzigd door MagniArtistique op 05-12-2022 20:25]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

sven240 schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:14:
Zag die angles90 grips al voorbijkomen in mijn feed op FB. Was al benieuwd of het weer om een dropship pop-up ging of daadwerkelijk goed fitness materiaal.
Hoe bevallen ze jou? Bij welke oefeningen gebruik je ze?
Voelt erg kwalitatief aan, gebruik ze nu vooral bij lat pulldowns voor een comfortabelere grip, en rows. Maar ze kunnen ook handig gebruikt worden bij bv resistance bands of cable-werk voor een fijnere grip of meer/minder belasting voor je handen. Pull-ups zijn ze ook fijn voor vernam ik, maar dat moet ik zelf nog proberen, ben nog wat voorzichtig met mijn linkerhand atm :) Barbell-pullwerk doe ik niet, maar ook daarvoor is je houding wat ergonomischer te maken. Veel oefeningen te vinden op youtube en wat uitleg over de grips, zou even spieken of je daar denkt wat aan te hebben.

[Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 05-12-2022 20:40]

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

MagniArtistique schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:23:
[...]

Ga dan voor snatches of clean & jerk. Thrusters. Dan wordt je echt sterk. Deadlifts is vooral om stoer te doen (kijk mij 200 kilo deadliften. Maar ik kan geen 10 straight pullups 🤡)
Ik deadlift 200kg+ maar herken mij niet in het geschetste beeld van: "kijk mij stoer xxx kilo deadliften" en kan wel 10+ straight pullups doen en doe 3x in de week clean&jerks en snatches. Maar Hackus omschrijft het goed. En hoe crossfitters de deadlift doen (bouncing for max reps) is niet hoe die bedoelt is.
Hackus schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:24:
Ik deadlift al meer dan 40j zonder klachten of blessures ervan. Als je het niet wilt of niet correct kunt is er altijd een uitweg om het niet te doen. Net als mensen die Quervain syndroom krijgen door verkeerde stand van hand tov je arm, en dan oefeningen de schuld geven.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MagniArtistique schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:23:
[...]

In krachttraining heb je een focus in gewicht naar wat te behalen magische grens is.
Vaak 100kg bankdrukken, 200kg Deadlift en Squat. Wanneer je alleen maar setjes maakt met 45-50kg OHP bereik je weinig. Veel trainen en doen alleen 3x10 of 4x12 en leggen nergens focus op, doen dus alleen de oefening al jaren lang. Dan vragen ze zich af waarom ze na 5jaar nog steeds met 65kg bankdrukken. Terwijl ze anderen om zich heen zwaarder zien trainen. Dit zijn vaak ook de adviezen van zgn PT of schema's van sportscholen.

btw ik doe ook voorslaan en uitstoten, niet alleen deadlift :P

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:23
Zuluman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:17:
[...]

Ik deadlift 200kg+ maar herken mij niet in het geschetste beeld van: "kijk mij stoer xxx kilo deadliften" en kan wel 10+ straight pullups doen en doe 3x in de week clean&jerks en snatches. Maar Hackus omschrijft het goed. En hoe crossfitters de deadlift doen (bouncing for max reps) is niet hoe die bedoelt is.
[...]
Bouncen mag niet en wordt sterk afgeraden (ook niet goed voor de rug). Volgens mij is in de games zelfs een norep als je niet reset.

[Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 06-12-2022 22:19]

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MagniArtistique schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:18:
[...]

Bouncen mag niet en wordt sterk afgeraden (ook niet goed voor de rug). Volgens mij is in de games zelfs een norep als je niet reset.
Heb je een bron? Voor zover ik weet mag het namelijk wel, en ik kan nergens vinden dat het niet toegestaan is bij de games. Ik vind bouncen zelf cheaten, zelfs al doe je een touch-and-go. Het heet niet voor niets een dead-lift :P

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Da's net hoe je er naar kijkt natuurlijk. Vanuit het powerliften is het redelijk duidelijk hoe een deadlift hoort, maar als je dat niet bevalt verzin je gewoon een nieuwe sport met eigen definitie, kan niemand verbieden. :P
Daarom is het ook zo vermoeiend wanneer men sporten door elkaar gaat zitten vergelijken en daar waardeoordeel aan hangt, dat heeft geen zin, ieder z'n ding.
Sowieso, voor de één is het gewicht van een oefening een doel op zich (powerliften/crossfit) voor de ander een middel (bodybuilding, algemene fitheid).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Requiem19
  • Laatst online: 17:58
joepP schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:07:
[...]

Heb je een bron? Voor zover ik weet mag het namelijk wel, en ik kan nergens vinden dat het niet toegestaan is bij de games. Ik vind bouncen zelf cheaten, zelfs al doe je een touch-and-go. Het heet niet voor niets een dead-lift :P
Movement standards voor de deadlift bij de Crossfit open:

• ItsCrewz
Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik even bijgehouden hoeveel ik ongeveer eet etc. Komt neer op circa 2100 - 2200 kcal zonder “bulkshake” met bulkshake circa 2600 kcal.

Ik weeg 67kg, ik ben 1.79cm en ik ga 4 keer per week ongeveer sporten (om de dag). Ik wil graag groter en sterker worden. Gaat dit zo goed of moet ik toch echt wat veranderden aan mijn voeding? Zie foto’s voor macro’s.

• Johan Bogle
Probeer 3200 tot 3500 calorieen te halen en train hard. Minimaal 3 maar liever 4 keer per week.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ItsCrewz je eet te weinig als je goal van 3200 niet haalt. Maar volgens mij hebben we het daar al vaker over gehad.

• Superkiwi
Om de boodschap van de twee heren hierboven kracht bij te zetten: meer eten!

Dingen die je bijvoorbeeld zou kunnen toevoegen: noten, bananen, rijstewafels met pindakaas...

[Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2022 20:18]

• Toekan
Ik dacht ook lang dat ik moeite had met aankomen. Toen ben ik echt veel meer gaan eten en binnen een paar maanden tijd 8 kilo aangekomen.
Het is essentieel om boven die 3000 calorieën te komen.

Mijn favoriet was een smoothie van:
-melk
-pindakaas
-eiwitpoeder
-bevroren banaan
-gemalen havermout (heel goedkoop en kan bijvoorbeeld ook bij je eiwitshake om daar extra calorieën aan toe te voegen)
Dit is een smoothie van ongeveer 700ml en 800 calorieën.

Neem dit naast je normale eten er dagelijks bij en je zit ruim boven de 3000 calorieën.

• Johan Bogle
Wie eet als een muis zal een muisje blijven. Vreten als een beest is uitzien als een beest 💪💪

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:50
Johan Bogle schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:07:
Wie eet als een muis zal een muisje blijven. Vreten als een beest is uitzien als een beest 💪💪

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:36
@ItsCrewz Vervang alles chocola-gerelateerd met pindakaas. Verdubbel alles van melk, liever een pak dan 250ml. Als je die simpele carbs zoals een handje chips niet bijhoudt, waar kom je dan op?

• XeNeRgY
  • Niet online
Waar ik benieuwd naar ben: ik doe momenteel 3x full body en 1x CrossFit. Ik wil bewust niet verder aankomen in gewicht vanwege hardlopen. Volgens de theorie kan ik progressive overload doen totdat ik een plafond aantik. Ik vermoed dat dit plafond niet veel opgerekt zal worden als ik geen extra spiermassa vanuit gewichtstoename krijg. Is er dan nog een meerwaarde in 3-4x trainen per week tegenover 1-2x voor onderhoud?

• Johan Bogle
XeNeRgY schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:25:
Waar ik benieuwd naar ben: ik doe momenteel 3x full body en 1x CrossFit. Ik wil bewust niet verder aankomen in gewicht vanwege hardlopen. Volgens de theorie kan ik progressive overload doen totdat ik een plafond aantik. Ik vermoed dat dit plafond niet veel opgerekt zal worden als ik geen extra spiermassa vanuit gewichtstoename krijg. Is er dan nog een meerwaarde in 3-4x trainen per week tegenover 1-2x voor onderhoud?
dat trainen leuk is?

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik bedoelde (natuurlijk) de functionele meerwaarde.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Progressive overload is voor groei in kracht, kracht training dus. Een doel op zich.

Wat je zelf omschrijft klinkt niet echt als een doel, kortom wat wil je doen? Doe je het idd voor de hobby, omdat je het leuk vind? Of wil je ergens beter in worden?

• Requiem19
De vraag is: wat wil je wel? Wat is je doel? En als je dat doel in gedachten neemt, wat is dan het idee van 3x fb en 1x CF?

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:42
ItsCrewz schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:46:
Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik even bijgehouden hoeveel ik ongeveer eet etc. Komt neer op circa 2100 - 2200 kcal zonder “bulkshake” met bulkshake circa 2600 kcal.

Ik weeg 67kg, ik ben 1.79cm en ik ga 4 keer per week ongeveer sporten (om de dag). Ik wil graag groter en sterker worden. Gaat dit zo goed of moet ik toch echt wat veranderden aan mijn voeding? Zie foto’s voor macro’s.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijna elke twee maanden post je dezelfde vraag en krijg je hetzelfde antwoord van iedereen. Misschien tijd om gewoon te doen wat wordt geadviseerd?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ItsCrewz Ga wat dozen chocomelk inslaan, en kilo's havermout en begin met flink ontbijt van 1 pak chocomelk met 150g havermout.

https://www.aldi.nl/produ...melk-712-1-0.article.html
https://www.aldi.nl/produ...out-8810-1-0.article.html

Op naar de 80kg in 2023 :)F

[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 10-12-2022 12:01]

• ItsCrewz
Hackus schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:45:
@ItsCrewz je eet te weinig als je goal van 3200 niet haalt. Maar volgens mij hebben we het daar al vaker over gehad.
Goal had de app zelf aangemaakt, maar blijkt uiteindelijk wel een mooi doel te wezen. Ik dacht eerst toen ik begon met trainen dat het eten het makkelijkste zou gaan wezen. Blijkt dat het eten juist het moeilijkste is 🤯

• ItsCrewz
Superkiwi schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:13:
Om de boodschap van de twee heren hierboven kracht bij te zetten: meer eten!

Dingen die je bijvoorbeeld zou kunnen toevoegen: noten, bananen, rijstewafels met pindakaas...
Rijstwafels heb ik nog nooit geprobeerd, bedankt voor de tip! Wij hebben thuis deze pindakaas, is die wel goed?

https://www.dekamarkt.nl/...ste-pindakaas-350-g/44889

• ItsCrewz
Toekan schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:06:
Ik dacht ook lang dat ik moeite had met aankomen. Toen ben ik echt veel meer gaan eten en binnen een paar maanden tijd 8 kilo aangekomen.
Het is essentieel om boven die 3000 calorieën te komen.

Mijn favoriet was een smoothie van:
-melk
-pindakaas
-eiwitpoeder
-bevroren banaan
-gemalen havermout (heel goedkoop en kan bijvoorbeeld ook bij je eiwitshake om daar extra calorieën aan toe te voegen)
Dit is een smoothie van ongeveer 700ml en 800 calorieën.

Neem dit naast je normale eten er dagelijks bij en je zit ruim boven de 3000 calorieën.
Ik neem zelf nu dus ook zo’n smoothie, met 1 banaan, 350ml melk, handje havermout en 2 scoops whey. Dit helpt zeker! Pindakaas durf ik er nog niet bij te gooien, lijkt me een hele rare smaak met banaan 😂
Maar zal het is proberen

• ItsCrewz
HansPatat050 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:12:
@ItsCrewz Vervang alles chocola-gerelateerd met pindakaas. Verdubbel alles van melk, liever een pak dan 250ml. Als je die simpele carbs zoals een handje chips niet bijhoudt, waar kom je dan op?
Een pak melk per dag? 🤯
Ik ga mijn best doen 🙏

• ItsCrewz
Exo81 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:58:
[...]

Bijna elke twee maanden post je dezelfde vraag en krijg je hetzelfde antwoord van iedereen. Misschien tijd om gewoon te doen wat wordt geadviseerd?
Yea dat is wel een struikelpunt van mij. Ik val snel terug op oude gewoontes en blijf bij het vertrouwde. Ik moet even uit die comfort zone leren stappen en discipline kweken…

• ItsCrewz
Hackus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:00:
@ItsCrewz Ga wat dozen chocomelk inslaan, en kilo's havermout en begin met flink ontbijt van 1 pak chocomelk met 150g havermout.

https://www.aldi.nl/produ...melk-712-1-0.article.html
https://www.aldi.nl/produ...out-8810-1-0.article.html

Op naar de 80kg in 2023 :)F
Word het op die manier niet eerder “dirty bulk”?

• Requiem19
ItsCrewz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:16:
[...]

Rijstwafels heb ik nog nooit geprobeerd, bedankt voor de tip! Wij hebben thuis deze pindakaas, is die wel goed?

https://www.dekamarkt.nl/...ste-pindakaas-350-g/44889
Waarom je vlgs mij minder progressie boekt dan je verwacht had:

Je bent teveel bezig met details. Hoezo ‘is deze pindakaas goed?’. Dat is voor jou totaal niet relevant op dit moment. Pas als de basics goed zijn en de progressie afvlakt worden dat soort vragen belangrijk.

Je bent nu een Volkswagen Polo die vraagt: moet ik deze of deze racebanden? Terwijl dat geen drol uitmaakt als de motor hetzelfde blijft. Zorg eerst voor meer PindaK’s (en de rest die aangeraden wordt).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsCrewz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:21:
[...]

Je hebt nu zgn ondergewicht en moet echt aankomen en wennen aan aantal Kcals.

• Johan Bogle
ItsCrewz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:21:
[...]

Daar hoef je je echt niet druk om te maken met 67 kilo.

• XeNeRgY
  • Niet online
@HyperTrophy en @Requiem19 terechte vragen. Heb er echt even over na moeten denken. Concreet heb ik eigenlijk geen doel besef ik me nu, hooguit vaag. Ik wil zo goed mogelijk worden op allround gebied. Dus sterk/flexibel/snel wat terugkomt in kracht training/CrossFit/hardlopen. Verder wil ik fit oud worden, vind het leuk, tijd voor mezelf en er is altijd wel wat te zien :)

Alles tegelijkertijd doorontwikkelen lukt na 3 jaar niet meer dus ben gaan periodiseren. Maar eerlijk is eerlijk: mentaal trek ik dat slecht.

Heb sinds september een bulk gedaan en ben een kilo of 5-6 aangekomen. Daardoor merkbaar langzamer in hardlopen (30 sec per kilometer ongeveer) waardoor mijn plezier in hardlopen compleet weg was. Dat weegt voor mij blijkbaar zwaarder dan de beperkte kracht gains die ik er zichtbaar voor terug krijg.

Keek dus echt uit naar de geplande cut. Die ging lekker snel als gevolg van 7 dagen buikgriep overigens ;) . Ben wel erg blij dat er weer definitie zichtbaar is nu maar zal de gains ook wel doorgespoeld hebben :+

Als ik eerlijk ben wil ik er zo afgetraind mogelijk uit zien (VP <12) en conditioneel in top conditie zijn. Dat betekent dat ik niet bereid ben maximaal te gaan voor bulk omdat dit haaks op die 2 wensen staat (tenzij periodiseren maar daar word ik ellendig van). Dat heeft niks met discipline te maken maar juist met zelfbescherming. Ik ben erg perfectionistisch en daardoor gevoelig voor een dwangmatig trainingsregime. En eerlijk is eerlijk: ik zal met mijn bijna 40 geen Rich Froning meer worden. Daarom wil ik graag meer gaan doen wat ik leuk vind dan wat ‘moet’.

Mijn gevoel is dat ik na de newbie gains eigenlijk vooral aan het onderhouden ben, vandaar mijn vraag of het dan nog zinvol is om meer dan 2x per week full body te doen als ik geen extra spiermassa door gewicht toename krijg.

(Vind het overigens leuk om te trainen maar heb dan wel de voorkeur voor extra CrossFit of hardlopen).

Misschien niet het meest inspirerende antwoord op jullie vraag maar het heeft me wel geholpen eerlijk te zijn naar mezelf. Dank daarvoor :)

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:37
Jazeker wel hoor. Training 3 van deze week. Wat meer gaan bewegen. Standaard 10 minuten opwarmen op een cardio apparaat. Elke maandag wegen i.p.v. elje dag. BP valt nog steeds tegen.

upperbody
zondag 11 dec. 2022,

Bench Press (Barbell)
Set 1: 72,5 kg × 8
Set 2: 72,5 kg × 6
Set 3: 75 kg × 4

Incline Bench Press (Dumbbell)
Set 1: 24 kg × 8
Set 2: 24 kg × 8
Set 3: 26 kg × 8

Bent Over Row (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 60 kg × 10

Lat Pulldown - Wide Grip (Cable)
Set 1: 50 kg × 10
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 64 kg × 8

Triceps Extension (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 12
Set 2: 10 kg × 12
Set 3: 10 kg × 12

Concentration Curl (Dumbbell)
Set 1: 14 kg × 8
Set 2: 18 kg × 8
Set 3: 16 kg × 8

Plank
Set 1: 0:45
Set 2: 0:45
Set 3: 0:45

Torso Rotation (Machine)
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 50 kg × 8

Crunch (Machine)
Set 1: 28 kg × 12
Set 2: 28 kg × 12
Set 3: 28 kg × 12

• wokkelz
Hier een paar weken verder met mijn knie pijn.
Bij de fysio schrokken ze van de spierspanning in mijn bovenbenen, dus masseren. Masseren had weinig effect, dryneedlen hielp wel. Ondertussen een week of 3 geen benen getrained.
Vorige week lichtjes gesquat, legpress wat hamstring oefeningen gedaan. Pijnvrij en voelde goed.
Gisteren iets meer gas gegeven met benen, helaas na het trainen voelde ik gelijk de zelfde pijn terug komen. Hopelijk dus een kleine setback!! Wat zijn blessure verschrikkelijk kut zeg!

• Hubanl
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:25
Update
Voor eind 2022 had ik 1 rep max doelen gesteld voor de squat, bench en deadlift. Dit zijn theoretische berekende waarde aangezien ik niet onnodig een blessure wil oplopen.

Helaas blijft mijn bench nog achter als ik deze vergelijk met de squat en deadlift % verhoging t.o.v. juli.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Benchpress stijgt ook niet zo snel in kracht als Squat en DL.

• wokkelz
Wat voor soort schema volg je om deze lifts te verbeteren?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

VinnyAMS schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:29:
Jazeker wel hoor. Training 3 van deze week. Wat meer gaan bewegen. Standaard 10 minuten opwarmen op een cardio apparaat. Elke maandag wegen i.p.v. elje dag. BP valt nog steeds tegen.
Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar 1x per week wegen? Zelf gemerkt dat elke dag (tenzij je in paniek raakt van elke toename) wegen je heel veel inzage geeft in de invloed van bijvoorbeeld eten en rust (als je dat ook goed logt) op je gewicht.

Nog een dingetje wat ik ff wil melden omdat er ander er mogelijk wat aan heeft: omdat ik door een kleine medische molen ga vanwege mentale issues, werd er ook bloed geprikt (ffs 7 buisjes what the heck 8)7 :P) en daar kwam heel verrassend uit dat m'n vitamine D-niveau erg laag was. Erg vreemd, aangezien ik best wel wat vis en ei eet + aardig wat buiten kom alsnog, maar goed daar kan ook een aanleg-dingetje bij zitten. Vitamine D speelt ook een belangrijke rol m.b.t. je spieren, dus ik heb de potten met pillen al besteld en supplementeren maar.

Zonder duidelijke aanleiding bloed laten testen kost je echter centen, maar goed ik voel me fysiek prima en niet moe of wat dan ook, dus niet alles wat niet goed is, merk je ook (direct). Dus ik ben wel blij dit te weten, en 10x liever dit dan hoog cholesterol ofzo, wat lekker sneaky de boel kan vernaggelen. Wat mij betreft zou 1x per jaar gratis je bloed ff goed laten checken standaard mogen worden. Tientjeswerk en werkt goed preventief :)

[Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 14-12-2022 17:46]

• Hubanl
wokkelz schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:51:
Wat voor soort schema volg je om deze lifts te verbeteren?
Momenteel volg ik een push/pull/leg schema. Waarbij ik deze in 3 dagen achter elkaar doe en dan een rust dag. Ik heb een tijdje zonder rustdag gedaan, maar daarbij merkte dat ik dan niet 100% hersteld was.

• Capo
  • Niet online
Je traint bewegingen, maakt aanhechtingen sterker, andere conditie aanspreken, botdichtheid, nog meer? :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hubanl schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:58:
[...]

Momenteel volg ik een push/pull/leg schema. Waarbij ik deze in 3 dagen achter elkaar doe en dan een rust dag. Ik heb een tijdje zonder rustdag gedaan, maar daarbij merkte dat ik dan niet 100% hersteld was.
Voor kracht kun je beter 5x5 stronglifts doen.

• Hubanl
Hackus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:08:
[...]

Voor kracht kun je beter 5x5 stronglifts doen.
Ik train dan ook niet specifiek voor kracht, maar meer om er gespierder uit te zien. Ik gebruik mijn 1 rep max meer om te kijken of ik nog wel vooruitgang boek. Maar bedankt voor de tip 👍

• VinnyAMS
2Dutch schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:44:
[...]

Mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar 1x per week wegen? Zelf gemerkt dat elke dag (tenzij je in paniek raakt van elke toename) wegen je heel veel inzage geeft in de invloed van bijvoorbeeld eten en rust (als je dat ook goed logt) op je gewicht.

Nog een dingetje wat ik ff wil melden omdat er ander er mogelijk wat aan heeft: omdat ik door een kleine medische molen ga vanwege mentale issues, werd er ook bloed geprikt (ffs 7 buisjes what the heck 8)7 :P) en daar kwam heel verrassend uit dat m'n vitamine D-niveau erg laag was. Erg vreemd, aangezien ik best wel wat vis en ei eet + aardig wat buiten kom alsnog, maar goed daar kan ook een aanleg-dingetje bij zitten. Vitamine D speelt ook een belangrijke rol m.b.t. je spieren, dus ik heb de potten met pillen al besteld en supplementeren maar.

Zonder duidelijke aanleiding bloed laten testen kost je echter centen, maar goed ik voel me fysiek prima en niet moe of wat dan ook, dus niet alles wat niet goed is, merk je ook (direct). Dus ik ben wel blij dit te weten, en 10x liever dit dan hoog cholesterol ofzo, wat lekker sneaky de boel kan vernaggelen. Wat mij betreft zou 1x per jaar gratis je bloed ff goed laten checken standaard mogen worden. Tientjeswerk en werkt goed preventief :)
Waarom weet ik niet. Lees wel vaak dat elke dag niet nodig is.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55

Vuvuzela

My spire is forming

VinnyAMS schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:37:
[...]
De discussie is al vaak gevoerd. Maar meer data is gewoon meer beter.

I served in a company of heroes.

• Superkiwi
Daarom heb ik een mini-weegschaaltje in mijn kontzak zitten; elke keer als ik ga zitten -> nieuwe data d:)b

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VinnyAMS schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:37:
[...]

Als je voor een wedstrijd moet wegen, geldt ook geen weekgem. Ik weeg elke maandag naakt als ik uit bed kom en naar het toilet ben geweest. Daarmee zeg ik niet dat elke ochtend wegen slecht is. Je Kcals inname meet je per dag, maar je moet wel per week aan je min. of max komen om je doel te halen. Belangrijker is onder dezelfde omstandigheid. Dus niet maandag middag voor toilet bezoek, en dan dinsdagochtend na toiletbezoek. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk ineens 1kg lichter 😉

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:11:
Je Kcals inname meet je per dag, maar je moet wel per week aan je min. of max komen om je doel te halen. Belangrijker is onder dezelfde omstandigheid. Dus niet maandag middag voor toilet bezoek, en dan dinsdagochtend na toiletbezoek. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk ineens 1kg lichter 😉
Gister 2 borden sushi naar binnen getikt en ijs toe: 1,3kg erbij vandaag, minibulk :+
Blijft grappig hoe mensen verbaasd reageren als ik zeg dat je gewicht ook al meet je elke dag en eet je vrijwel identiek een grillige lijn is. Te veel 'val 8kg af in 8 weken' grafieken gezien denk ik :P

Wel een nadeel van lichter zijn, sneller koud! Nog een reden voor een bulkje, isolatie? :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:14:
[...]

Gister 2 borden sushi naar binnen getikt en ijs toe: 1,3kg erbij vandaag, minibulk :+
Blijft grappig hoe mensen verbaasd reageren als ik zeg dat je gewicht ook al meet je elke dag en eet je vrijwel identiek een grillige lijn is. Te veel 'val 8kg af in 8 weken' grafieken gezien denk ik :P

Wel een nadeel van lichter zijn, sneller koud! Nog een reden voor een bulkje, isolatie? :P
Isoleren spieren ook ?
ik heb weinig last van de kou namelijk

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hackus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:22:
Isoleren spieren ook ?
ik heb weinig last van de kou namelijk
Vrouwen hebben het sowieso sneller koud. Eens onder de douche gestapt nadat je wederhelft daar net onder gestaan heeft? Verbrand je levend denk ik :P In theorie verbrand je met veel spiermassa meer dus dat zou wel kachelig warm moeten voelen, maar ja theorie is vrijwel nooit praktijk. Heb aardige bovenbenen bijvoorbeeld maar dat is DE plek waar ik het koud krijg als ik zit te werken. Dekentje dus.

[Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 15-12-2022 11:39]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2Dutch schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:38:
[...]

Vrouwen hebben het sowieso sneller koud. Eens onder de douche gestapt nadat je wederhelft daar net onder gestaan heeft? Verbrand je levend denk ik :P In theorie verbrand je met veel spiermassa meer dus dat zou wel kachelig warm moeten voelen, maar ja theorie is vrijwel nooit praktijk. Heb aardige bovenbenen bijvoorbeeld maar dat is DE plek waar ik het koud krijg als ik zit te werken. Dekentje dus.
Wij douchen samen om gas te besparen :D

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55
Hackus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:40:
[...]

Samen koud douchen voor de extra verdubbelaar deluxe :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• bie100
Hackus schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:40:
[...]

met je eigen vrouw ja? horror moet er niet aan denken en daarbij als die van mij er in staat wordt zij alleen nat van het water dan 8)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:29:
[...]

met je eigen vrouw ja? horror moet er niet aan denken en daarbij als die van mij er in staat wordt zij alleen nat van het water dan 8)
Heb je al eens verteld, maar van mij was geintje. Ik douche koud, en als ik met mijn vrouw douche besparen we geen gas, dan duurt het juist 1.5minuut langer 😂

• bie100
Hackus schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:18:
[...]

Heb je al eens verteld, maar van mij was geintje. Ik douche koud, en als ik met mijn vrouw douche besparen we geen gas, dan duurt het juist 1.5minuut langer 😂
echt koud ja?bikkel mij niet gezien hou wel van een warme straal (water dan he)

• Superkiwi
Koud(er) douchen moet je aan wennen.
Hier komt het water na het gymmen ook niet boven de 25° uit en draai 'm daarna steeds een stukje kouder, best lekker na het sporten. En je bespaart dan sowieso water omdat je er minder lang onder staat 😄

[Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 16-12-2022 10:33]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een updateje van mij. Enkele maanden geleden ben ik gestart met krachttraining en heb ik een maat gevraagd mij daarin te begeleiden. Dat wilde hij gelukkig doen en het doel was daarbij dat ik het aan het einde van dit jaar het zelfstandig moest kunnen overnemen.

Sindsdien is er veel veranderd. De eerste maand veranderde mijn houding, nu merk ik dat mijn lichaam duidelijk begint te veranderen en voel ik me ook prettiger. Dankzij zijn hulp kan ik redelijk zelfstandig mijn training bepalen en weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Het gaat zo goed dat we in het nieuwe jaar samen verder gaan. Mijn maat is al wat ouder en is van de oude stempel. Gewicht blijven tillen, abc eten en goed rusten. Het gewicht maakt niet uit, zolang je het maar met regelmaat blijft doen. Voedingswaardes tellen en wegen? Als je iets wil weten dan kijk je maar in de spiegel, de rest komt later.

Dit is absoluut de nuttigste overdraagbare skill die ik in het afgelopen jaar geleerd heb. Zo leuk. :)

• Capo
  • Niet online
Oyster schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:44:
Even een updateje van mij. Enkele maanden geleden ben ik gestart met krachttraining en heb ik een maat gevraagd mij daarin te begeleiden. Dat wilde hij gelukkig doen en het doel was daarbij dat ik het aan het einde van dit jaar het zelfstandig moest kunnen overnemen.

Sindsdien is er veel veranderd. De eerste maand veranderde mijn houding, nu merk ik dat mijn lichaam duidelijk begint te veranderen en voel ik me ook prettiger. Dankzij zijn hulp kan ik redelijk zelfstandig mijn training bepalen en weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Het gaat zo goed dat we in het nieuwe jaar samen verder gaan. Mijn maat is al wat ouder en is van de oude stempel. Gewicht blijven tillen, abc eten en goed rusten. Het gewicht maakt niet uit, zolang je het maar met regelmaat blijft doen. Voedingswaardes tellen en wegen? Als je iets wil weten dan kijk je maar in de spiegel, de rest komt later.

Dit is absoluut de nuttigste overdraagbare skill die ik in het afgelopen jaar geleerd heb. Zo leuk. :)
Goed bezig!

Moest even checken of je niet mijn trainingsmaatje was :+

Heb afgelopen 5-6 maanden de overbuur jongen meegenomen. Dik 10 jaar jonger, 30kg lichter :+ en begon zo stijf als een hark.
We hadden eerder samen getraind maar nu hij ouder is gaat het makkelijker ivm ego, inzichten, etc.

Mobiliteit is enorm omhoog gegaan. Squat is aanzienlijk verbeterd. Begonnen met hakken op 2.5kg en later 1.25kg schijfjes en quarter squats, nu zonder schijven een mooie diepte met bovenkant heup gelijk aan knie.
Enkel mobiliteit is enorm verbeterd door oefeningen, heupen verbeterd en als kers op de taart sinds 1 week kan hij low bar squats doen en staat hij echt solide. Schouder mobiliteit is dus ook enorm toegenomen.

Ben echt trots op hem. Volgende stap is echt nog RPE leren aanvoelen en niet teveel de RPE 10 aan tikken als schema 7-8 zegt ;)

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Vandaag voor het eerst in mijn leven meegedaan met een wedstrijd.

De LIFT OFF bij crossfitbink36. Olympic weightlifting.

Ik heb 5 van de 6 lifts gehaald. Bodyweight 88kg

Snatch
85kg
90kg
95kg - no lift

Clean & Jerk
105kg
110kg
115kg

Totaal 205kg

Snatch PR is 92,5kg en clean and jerk 125kg. 92,5kg van de week 2x gedaan en dacht 95 zit er wel in maar net niet helaas. En C&J had ik 115kg gemist tijdens de training maar ging nu heel soepel.

Resultaat 1e plaats! 8)

Was even spannend want no.2 weegt 69kg en deed 80kg snatch en 95kg C&J.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zuluman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:20:
Vandaag voor het eerst in mijn leven meegedaan met een wedstrijd.

De LIFT OFF bij crossfitbink36. Olympic weightlifting.

Ik heb 5 van de 6 lifts gehaald. Bodyweight 88kg

Snatch
85kg
90kg
95kg - no lift

Clean & Jerk
105kg
110kg
115kg

Totaal 205kg

Snatch PR is 92,5kg en clean and jerk 125kg. 92,5kg van de week 2x gedaan en dacht 95 zit er wel in maar net niet helaas. En C&J had ik 115kg gemist tijdens de training maar ging nu heel soepel.

Resultaat 1e plaats! 8)

Was even spannend want no.2 weegt 69kg en deed 80kg snatch en 95kg C&J.
Netjes hoor

• Capo
  • Niet online
Netjes Zuluman!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Iemand een tip voor een (web)winkel voor een degelijk (maar niet extreem dure) lat pulldown bar? Zal binnenkort even een foto posten, heb mijn homegym bijna klaar O-)

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Altijd leuk als anderen in je omgeving ziek worden aan het eind van het jaar, I am the last man standing.

Trainen, veel buiten lopen en mijn eten op de rit heeft dit jaar voor voor mij voor meer weerstand gezorgd en minder ziek zijn.

Ga ook als een trein met kracht. Van eerder dit jaar naar geen overhead presses kunnen doen door een schouderblessure naar 32kg dumbbells voor reps. En 160kg romanian deadlift voor reps met 74kg lichaamsgewicht.

Reverse Bulgarian split squats met 50kg is killing, hehe.

• VinnyAMS
Vandaag op het werk even geknald. Collega had een leuke work out via de website waar ze lid van is. Fitness blender https://youtu.be/nM-Z3axdxUg
Pagina: 1 ... 104 105 106 Laatste

Let op:
Het bespreken van AAS (Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan, zie ook Sport Beleid:
Het bespreken van steroïden (AAS aka Androgenic-anabolic steroids) is niet toegestaan. Wanneer je het wil gebruiken, wees voorzichtig en vraag advies aan mensen met ervaringen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee