@
HyperTrophy en @
Requiem19 terechte vragen. Heb er echt even over na moeten denken. Concreet heb ik eigenlijk geen doel besef ik me nu, hooguit vaag. Ik wil zo goed mogelijk worden op allround gebied. Dus sterk/flexibel/snel wat terugkomt in kracht training/CrossFit/hardlopen. Verder wil ik fit oud worden, vind het leuk, tijd voor mezelf en er is altijd wel wat te zien
Alles tegelijkertijd doorontwikkelen lukt na 3 jaar niet meer dus ben gaan periodiseren. Maar eerlijk is eerlijk: mentaal trek ik dat slecht.
Heb sinds september een bulk gedaan en ben een kilo of 5-6 aangekomen. Daardoor merkbaar langzamer in hardlopen (30 sec per kilometer ongeveer) waardoor mijn plezier in hardlopen compleet weg was. Dat weegt voor mij blijkbaar zwaarder dan de beperkte kracht gains die ik er zichtbaar voor terug krijg.
Keek dus echt uit naar de geplande cut. Die ging lekker snel als gevolg van 7 dagen buikgriep overigens

. Ben wel erg blij dat er weer definitie zichtbaar is nu maar zal de gains ook wel doorgespoeld hebben
Als ik eerlijk ben wil ik er zo afgetraind mogelijk uit zien (VP <12) en conditioneel in top conditie zijn. Dat betekent dat ik niet bereid ben maximaal te gaan voor bulk omdat dit haaks op die 2 wensen staat (tenzij periodiseren maar daar word ik ellendig van). Dat heeft niks met discipline te maken maar juist met zelfbescherming. Ik ben erg perfectionistisch en daardoor gevoelig voor een dwangmatig trainingsregime. En eerlijk is eerlijk: ik zal met mijn bijna 40 geen Rich Froning meer worden. Daarom wil ik graag meer gaan doen wat ik leuk vind dan wat ‘moet’.
Mijn gevoel is dat ik na de newbie gains eigenlijk vooral aan het onderhouden ben, vandaar mijn vraag of het dan nog zinvol is om meer dan 2x per week full body te doen als ik geen extra spiermassa door gewicht toename krijg.
(Vind het overigens leuk om te trainen maar heb dan wel de voorkeur voor extra CrossFit of hardlopen).
Misschien niet het meest inspirerende antwoord op jullie vraag maar het heeft me wel geholpen eerlijk te zijn naar mezelf. Dank daarvoor