[WIP] EightZero Drive

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:48

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Edit Augustus 2020: Na een behoorlijke pauze is de ontwikkeling hervat. De visuele stijl is op de schop gegaan dus veel van de beelden die ik gepost heb zijn niet meer actueel. De topic start is vernieuwd en verderop in het topic is actueel spul te vinden :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTjBC8EV5J15DnvV3PAOyTG0QEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdCHhgL9C7mOL3e3cmzOZMon.jpg?f=fotoalbum_large

EightZero Drive

Dit topic is om de ontwikkeling van EightZero Drive bij te houden en te discussiëren over aankondigingen.

Wat is EightZero Drive?
In het kort: een arcade style racing game met een zware focus op de 80's.

De lange versie: in de 90's groeide ik op met de opkomst van steeds betere games. De liefde voor het racing-genre begon met STUNTS voor DOS en groeide later met titels als Need for Speed 2, 3 en 4, Colin McRae Rally, Carmageddon, Driver, Midtown Madness, Ignition, Re-Volt, Road Rash, Rollcage, GP2 en waarschijnlijk nog een hoop waar ik nu zo niet op kan komen. Een hoop verschillende games maar wel veelal met een arcade focus. Nu waren accurate physics models sowieso niet mogelijk toen dus écht realistisch waren de meeste games sowieso niet, maar ze waren wel leuk. Sterker nog, de meeste zijn zelfs nu nog leuk om te spelen.

Nu fast forward naar de laatste paar jaar. We hebben meer rekenkracht, véél betere GPU's en dat zie je uiteraard terug in games. Betere graphics met meer focus op realisme, accurate physics models die tot in de puntjes kloppen en niet van echt te onderscheiden digitale versies van auto's. Maar daar ligt ook mijn punt van kritiek want er lijkt minder focus te zijn op fun en creativiteit. En da's zonde. Natuurlijk zijn er wel arcade racing games maar die gaan dan vaak qua gameplay weer volledig overboord. Maakt ze niet minder leuk, maar daardoor mis ik wel een game die een gulden middenweg zoekt. Dus een enigszins realistische setting met een niet zo realistische gameplay omringt door een unieke maar herkenbare grafische stijl.

En zo is het idee voor EightZero Drive geboren. De setting van de races is realistisch en ze vinden plaats op normale wegen, in normale landschappen. De auto's zijn normale wagens zonder allerlei gekke extra's. De visuele stijl is een greep terug naar de tijd van Need for Speed 3 en 4 evenals de gameplay. Easy to learn, difficult to master!

De grafische stijl van EightZero Drive
Realistisch ogende games heb je genoeg en echt onderscheidend is het niet. Zeker niet als je op moet boksen tegen zwaargewichten als Forza, Gran Turismo, Driveclub, Assetto Corsa en noem maar op. Daarom dus een wat vrolijker en minder realistisch stijltje met een sterke focus op retro. Enorm simplistische 3D modellen die het landschap vullen en voorzien zijn van textures die vaak niet groter zijn dan 64x64 pixels. Kleuren die van je scherm spatten en ondanks de focus op retro visuals wél voorzien van diverse moderne grafische pracht en praal. Op die manier biedt de game qua visuals een mooie mix tussen oud en nieuw.

Het wagenpark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQSop4eqxbwwGxdEPXDW73yzQWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBUCweigxUHYUl6qCjAIISME.png?f=fotoalbum_large

Hieronder vind je het volledige wagenpark van EightZero Drive. Vanwege rechten kan er geen gebruikgemaakt worden van echte namen. Op het moment van schrijven worden de merken aangekondigd dus de lijst groeit nog. Specifieke modellen komen later.

Auto's:
Adam (Volkswagen)
Alpha (Nissan)
Ashley (Lotus)
Avenue (Jaguar)
Bonita (Peugeot)
Chameleon (JEEP)
Commodore (Ford)
Dexys (Mazda)
Dolce (Fiat)
Eastwood (Bentley)
Faith (Chevrolet)
Flash (Ferrari)
Genesys (Toyota)
Lexicon (Subaru)
Maniac (BMW)
MASH (SEAT)
Marx (Opel)
Mercury (Volvo)
Miami (Honda)
Neon (DMC)
Outfield (Mercedes Benz)
Proxy (Porsche)
PXL (GMC)
Roboto (Lamborghini)
Spada (Lancia)
Spectrum (Citroën)
Vega (Renault)
Voxel (Audi)

Extra's

To be announced

Disclaimer

Het gaat hier om de actieve ontwikkeling van een game. Momenteel ben ik druk bezig met het voorbereiden van de eerste gameplaybeelden waarin ook de eerste track te zien is. Gaandeweg komt er meer informatie over de wagens, locaties en features en zal de startpost aangevuld worden met screenshots en filmpjes. Heb je feedback, ideeën of kritiek? Dan kun je die uiteraard hier ook kwijt!

Externe links

Facebook
Youtube
Reddit

[ Voor 28% gewijzigd door SomerenV op 09-08-2020 02:37 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter

Vanavond een leuke teaser gemaakt voor de aankomende gameplayvideo en meteen de outro voor video's uitgetest. Échte gameplay laat nog even op zich wachten omdat alles er natuurlijk wel spik en span uit moet zien :)

En dan nog een vraag voor iedereen: wat is jouw ultieme 80's droomwagen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

scorpie

Supra Addict

Vet! Veel succes! :)
Ik las dat je vooral een achtergrond hebt in design en visuals, heb je al enig idee hoe je het qua code wilt implementeren? Unity / Unreal /

Zelf dacht ik aan het volgende lijstje:
BMW M3 E30
Porsche 944 Turbo
Nissan 300ZX
Toyota MR2
Ferrari F40

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nice :) klinkt als een leuk project. Ben benieuwd :)

Vierwielers:
Mazda RX7
Chevy Corvette
Lancia Delta HF Integrale
Lancia Stratos
Lambo Countach
Toyota Supra
Nissan Skyline

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 07-07-2018 10:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
scorpie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:00:
Vet! Veel succes! :)
Ik las dat je vooral een achtergrond hebt in design en visuals, heb je al enig idee hoe je het qua code wilt implementeren? Unity / Unreal /

Zelf dacht ik aan het volgende lijstje:
BMW M3 E30
Porsche 944 Turbo
Nissan 300ZX
Toyota MR2
Ferrari F40
Ik maak gebruik van Unity :) Qua code is het vooral trial & error maar het gaat me vooralsnog prima af. Lekker lijstje met wagens trouwens, en alle vijf de wagens staan al op mijn eigen lijst O-) In de video en het gifje zie je trouwens de MR2 al ;)
McKaamos schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:26:
Nice :) klinkt als een leuk project. Ben benieuwd :)

Vierwielers:
Mazda RX7
Chevy Corvette
Lancia Delta HF Integrale
Lancia Stratos
Lambo Countach
Toyota Supra
Nissan Skyline
Van jouw lijst heb ik alles behalve de Delta en Stratos. Reden: Lancia staat niet op m'n lijst :F Dus dat gaan we even fixen :+ Een van die wagens ga ik trouwens maandag onthullen, samen met wat nieuwe namen én het eerste logo.

Laatst was ik trouwens op een meeting met klassieke Japanse wagens en daar waren de oude Skyline en Supra ook te zien. Héle vette wagens. Hier een foto van de Supra (gemaakt door een maat van me):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JBjvRZk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Is t trouwens helemaal een solo project? Of heb je een groepje vrienden/bekenden oid die mee werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:29:
Is t trouwens helemaal een solo project? Of heb je een groepje vrienden/bekenden oid die mee werkt?
Voor nu een soloproject. Ik ben normaal cameraman/video-editor dus ik zit niet in het gamedev-circuit en ken ook niemand uit dat circuit. Vooralsnog kan ik er prima zelf mee uit de voeten maar de kans zit er dik in dat ik uiteindelijk wel wat hulp nodig ga hebben bij de wat meer complexe zaken. Edit: een goede vriend van me helpt me mee in de zin van feedback/testen en af en toe een beetje meedenken. Zodra ik wat tastbare dingetjes heb gaan die zijn kant op en kan hij er een keer overheen spuwen zeg maar.

Voor nu ben ik ook mee bezig in m'n vrije tijd omdat andere klussen ook gewoon doorlopen maar de droom is dat ik hier al m'n tijd in kan steken met af en toe nog een videoklus tussendoor. Maar goed, het brood moet ook betaald worden :+ En tijdens de ontwikkeling wil ik iedereen een beetje op de hoogte houden aangezien anderen het uiteindelijk moeten spelen. Dus feedback is zeer gewaardeerd aangezien 'jullie' het uiteindelijk moeten spelen.

Kleine geschiedenisles: al toen ik jong was wilde ik iets gaan doen met games, maar in de 90's waren die opleidingen er niet en zelf dingen leren was ook een stuk lastiger dan nu. Uiteindelijk met grafisch design, fotografie en video in aanraking gekomen en doorgegaan met video. In die tijd ook wat begonnen met aanrommelen in 3D Studio Max. Daarna kwam Unity om de hoek kijken en nu heb ik zo'n 'het is nu of nooit' momentje. Ik ben momenteel dus letterlijk m'n jongensdroom aan het volgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 08-07-2018 00:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 18:45

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

SomerenV schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:34:

Lotus Esprit en de Lamborghini Countach natuurlijk!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:35
Bookmark!! :D Veel beter dit. Thanks voor je verhuizing.

@SomerenV Ben je hier overigens full time mee bezig of…?
NVM, ik lees je antwoord hierboven al.

[ Voor 53% gewijzigd door Jasphur op 09-07-2018 10:20 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 08:05

Bullettooth

--VR--

Heb je al over crowdfunding nagedacht, denk dat je hier best wel wat voor op kunt halen. Dan zou je wellicht wat meer ruimte/tijd kunnen krijgen om eraan te werken.

Genoeg liefhebbers voor alles wat Retro is tegenwoordig, en esthetisch gezien is je game erg leuk om te zien al. Ben benieuwd naar de eerste echte gameplay. Ben zelf ook mijn eerste stapjes in Unity aan het zetten nu, na jarenlang aan prutsen en nooit iets afmaken in 3DS Max e.d. programma's. Maar het is nog behoorlijk wat om uit te zoeken allemaal.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Flimovic schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Lotus Esprit en de Lamborghini Countach natuurlijk!
Dat zijn inderdaad wel echte 80's iconen O+
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:11:
Bookmark!! :D Veel beter dit. Thanks voor je verhuizing.
Ja, dit werkt inderdaad wat beter dan Tweakblogs :+ Interactie verloopt op deze manier ook wat prettiger :)
Bullettooth schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:43:
Heb je al over crowdfunding nagedacht, denk dat je hier best wel wat voor op kunt halen. Dan zou je wellicht wat meer ruimte/tijd kunnen krijgen om eraan te werken.

Genoeg liefhebbers voor alles wat Retro is tegenwoordig, en esthetisch gezien is je game erg leuk om te zien al. Ben benieuwd naar de eerste echte gameplay. Ben zelf ook mijn eerste stapjes in Unity aan het zetten nu, na jarenlang aan prutsen en nooit iets afmaken in 3DS Max e.d. programma's. Maar het is nog behoorlijk wat om uit te zoeken allemaal.
Echt retro is het niet. Eerder een mix van modern en retro. Maar nadenken over crowdfunding en de toekomst heb ik uiteraard al gedaan. Iemand die bezig is met een project als deze die zegt daar niet over na te denken liegt volgens mij. Er gaat waarschijnlijk wel een Kickstarter-campagne komen, maar daarvoor wil ik eerst wat meer tastbare zaken hebben. Ik wil niet dat mensen een project backen op basis van wat concepten, 3D modellen en ideeën. Je moet goed kunnen zien waar je je geld in 'investeert' en dat heeft even tijd nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

SomerenV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Dat zijn inderdaad wel echte 80's iconen O+

[...]

Ja, dit werkt inderdaad wat beter dan Tweakblogs :+ Interactie verloopt op deze manier ook wat prettiger :)

[...]

Echt retro is het niet. Eerder een mix van modern en retro. Maar nadenken over crowdfunding en de toekomst heb ik uiteraard al gedaan. Iemand die bezig is met een project als deze die zegt daar niet over na te denken liegt volgens mij. Er gaat waarschijnlijk wel een Kickstarter-campagne komen, maar daarvoor wil ik eerst wat meer tastbare zaken hebben. Ik wil niet dat mensen een project backen op basis van wat concepten, 3D modellen en ideeën. Je moet goed kunnen zien waar je je geld in 'investeert' en dat heeft even tijd nodig :)
Wat wordt overigens het doel van je game? Wil je er geld mee verdienen? Wordt het Free 2 Play? En heb je uitgezocht of je 'zomaar' de echte namen en modellen van de auto's in je game mag stoppen, of is dat gebonden aan licenties?

Overigens vind ik t wel echt een tof project :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Flimovic schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Wat wordt overigens het doel van je game? Wil je er geld mee verdienen? Wordt het Free 2 Play? En heb je uitgezocht of je 'zomaar' de echte namen en modellen van de auto's in je game mag stoppen, of is dat gebonden aan licenties?

Overigens vind ik t wel echt een tof project :D
Free 2 play wordt het sowieso niet. Dan moet je linksom of rechtsom er geld uit zien te halen en dat moet dan op manieren die ik zelf niet ondersteun. De namen van de wagens zijn niet echt overigens. Alle namen en logo's zullen nep zijn maar de modellen gebaseerd op de echte wagens. Omdat het meeste detail in de textures zit kan ik alles dus nog iets minder herkenbaar maken als het moet. Dus (als het goed is) geen gezever met licenties en rechten. Maar dit is onbekend terrein voor mij dus we gaan zien hoe het uiteindelijk loopt :)

Edit: bij deze ook een nieuwe wagen. De lijst van automerken in de startpost is ook aangevuld met nieuwe namen :)

@McKaamos en @Flimovic, deze moeten jullie wel leuk vinden denk ik zo O-)

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 09-07-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

@SomerenV vet hoor! Hoe modelleer je die auto's? Kun je die downloaden oid? Of moet je dat helemaal van de ground-up maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

SomerenV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:17:
[...]
Edit: bij deze ook een nieuwe wagen. De lijst van automerken in de startpost is ook aangevuld met nieuwe namen :)

[video]
Waar haal je die kekke 80's deuntjes vandaan? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@Flimovic Ik maak ze helemaal zelf :) Downloaden is ook een optie aangezien de Asset Store (of de UE4 Marketplace) echt bergen aan dat soort assets heeft, maar door het zelf te maken kan ik volledig de eigen stijl bepalen. Maar ik zoek de juiste blueprints, zet die in 3D Studio Max en aan de hand daarvan maak ik de modellen :)

@Bullettooth Audiojungle is een goede bron :) Overigens staat er ook echt héél veel soortgelijke muziek op Spotify, maar die mag je dan weer niet gebruiken in video's vanwege rechten. Voor de eerste trailer wil ik overigens wel een echte artiest benaderen. Toch iets vetter dan een random deuntje van een site als Audiojungle.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 09-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ga je die oranje Opel GT ook nog gebruiken? Die ziet er mooi uit maar is eigenlijk te oud (60's/70's).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat misschien ook nog leuke auto's zijn

Ford Fiesta Rally
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FNjIwWDEwMjQ%3D%2Fz%2FwcAAAOSwzaJX-J2e%2F%24_86.JPG&f=1

En de VW Beach Buggie
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2F736x%2F6a%2Fc7%2Ff9%2F6ac7f9b7901d424eb79c5fca02819263.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je voor jezelf al een voorzichtige timeline gemaakt? Neem aan dat je ook al aan kickstarter oid heb zitten denken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:43

KrazyJay

Bookmarked.

Dat heb ik altijd al jammer gevonden van games met auto's, dat het altijd maar snelle en onrealistische auto's zijn in zulke spellen, maar nooit auto's die je zelf zag in de jaren 80, op straat, bij de buren, of op de snelweg kijkend uit het raam vanop de achterbank van de Citroen BX van mijn ouders.

Mijn lijst van iconen van de jaren 80 is daarom wat anders dan de anderen:

Opel Kadett E 3-deurs
Citroën AX
Citroen BX
Peugeot 205
Renault 5
Audi 80/100
Fiat Panda
Ford Sierra
Renault 11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:40:
Ga je die oranje Opel GT ook nog gebruiken? Die ziet er mooi uit maar is eigenlijk te oud (60's/70's).
Alles wat tot nu toe langs is gekomen wordt gebruikt, maar ik moet de eerdere modellen nog even exporteren met de nieuwe outro en logo. Alles komt uiteindelijk op Youtube te staan in ieder geval. En dat de game zich afspeelt in de 80's wil niet zeggen dat ik wat oudere wagens niet kan gebruiken ;) Het gaat alleen niet verder dan 1989.

@Jasphur Thanks voor de input! Die VW Beetle beach buggy had ik nog niet aan gedacht dus die gaat op de lijst. Inmiddels staan er 100+ wagens op en om dan meteen op @KrazyJay te reageren: het gaat om zowel normale als exotische wagens. Van jouw lijstje staan de meeste wagens ook al op m'n eigen lijst ;)
BtM909 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:48:
Heb je voor jezelf al een voorzichtige timeline gemaakt? Neem aan dat je ook al aan kickstarter oid heb zitten denken?
Nou, het idee was om rustig wat content naar buiten te brengen. Dat begon hier op Tweakblogs en op Reddit. De reacties waren echt dermate positief dat ik besloten heb wat meer gas te geven. Een echt duidelijk timeline is er momenteel nog niet, maar na m'n vakantie ga ik alles wat duidelijker op een rijtje zetten. Wat Kickstarter betreft, daar heb ik in deze reactie wat over gezegd :)

Edit: ik kan wel wat toevoegen aan m'n Kickstarter-reactie. Een campagne opzetten is het issue niet. Genoeg goede voorbeelden te vinden en qua vormgeving/content heb ik de knowhow in huis om alles zelf in elkaar te zetten. Het lastigste gedeelte is bereik. Zo'n campagne promoot zichzelf niet, althans niet in het begin. Dus ik wil eerst dat mensen weten wat er aan zit te komen. Daarna gaat een eventuele campagne live. Zodra dat gebeurd is gaan er mails uit naar diverse websites in de hoop dat die het oppikken. Op Facebook gaat dan een campagne draaien en misschien dat er een demo naar een paar Youtubers gaat in de hoop dat die er een video over maken. Dus naast een Kickstarter-campagne is er ook een solide marketingcampagne nodig en daar gaat de meeste tijd in zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 09-07-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SomerenV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:58:
[...]

Alles wat tot nu toe langs is gekomen wordt gebruikt, maar ik moet de eerdere modellen nog even exporteren met de nieuwe outro en logo. Alles komt uiteindelijk op Youtube te staan in ieder geval. En dat de game zich afspeelt in de 80's wil niet zeggen dat ik wat oudere wagens niet kan gebruiken ;) Het gaat alleen niet verder dan 1989.

@Jasphur Thanks voor de input! Die VW Beetle beach buggy had ik nog niet aan gedacht dus die gaat op de lijst. Inmiddels staan er 100+ wagens op en om dan meteen op @KrazyJay te reageren: het gaat om zowel normale als exotische wagens. Van jouw lijstje staan de meeste wagens ook al op m'n eigen lijst ;)

[...]

Nou, het idee was om rustig wat content naar buiten te brengen. Dat begon hier op Tweakblogs en op Reddit. De reacties waren echt dermate positief dat ik besloten heb wat meer gas te geven. Een echt duidelijk timeline is er momenteel nog niet, maar na m'n vakantie ga ik alles wat duidelijker op een rijtje zetten. Wat Kickstarter betreft, daar heb ik in deze reactie wat over gezegd :)

Edit: ik kan wel wat toevoegen aan m'n Kickstarter-reactie. Een campagne opzetten is het issue niet. Genoeg goede voorbeelden te vinden en qua vormgeving/content heb ik de knowhow in huis om alles zelf in elkaar te zetten. Het lastigste gedeelte is bereik. Zo'n campagne promoot zichzelf niet, althans niet in het begin. Dus ik wil eerst dat mensen weten wat er aan zit te komen. Daarna gaat een eventuele campagne live. Zodra dat gebeurd is gaan er mails uit naar diverse websites in de hoop dat die het oppikken. Op Facebook gaat dan een campagne draaien en misschien dat er een demo naar een paar Youtubers gaat in de hoop dat die er een video over maken. Dus naast een Kickstarter-campagne is er ook een solide marketingcampagne nodig en daar gaat de meeste tijd in zitten.
Moddervet, die Toro :)

Wat funds betreft: kickstarter is leuk en aardig, maar dan verwacht men ook een timeline met een verwachte leverdatum. Dat levert nogal eens gejengel op als er dingen uitlopen of niet zo zijn als verwacht.
Ik denk dat je in eerste instantie beter een 'Buy me a beer' knopje op een projectpagina kan zetten, of een Patreon account nemen en dan geld krijgen in abbonnementsvorm. Bij elke update die je post, doneert iedere abbohouder een euro, ofzo.

En zodra het spel dan in een werkbare vorm is, kijken of je 'm op Steam kan zetten en zo geld ontvangen voor een werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:16
Ga je ook kijken naar consoles zoals de switch/playstation/xbox. Daar zal zoiets als dit voor een 10'tje of 15 euro wel goed doen. Mits ook nog een beetje leuke multiplayer splitscreen ofzo.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:23:
[...]

Moddervet, die Toro :)

Wat funds betreft: kickstarter is leuk en aardig, maar dan verwacht men ook een timeline met een verwachte leverdatum. Dat levert nogal eens gejengel op als er dingen uitlopen of niet zo zijn als verwacht.
Ik denk dat je in eerste instantie beter een 'Buy me a beer' knopje op een projectpagina kan zetten, of een Patreon account nemen en dan geld krijgen in abbonnementsvorm. Bij elke update die je post, doneert iedere abbohouder een euro, ofzo.

En zodra het spel dan in een werkbare vorm is, kijken of je 'm op Steam kan zetten en zo geld ontvangen voor een werkend product.
Jouw opties heb ik ook aan zitten denken maar Kickstarter is in dit geval wat prettiger. Stel ik zet de initialen goal op 25k dan kan ik zonder problemen een jaar langer al m'n tijd aan besteden. Met Patreon of donaties heb je veel meer fluctuaties en minder zekerheid iedere maand.

Het klopt wel je dan een solide timeline moet hebben maar die gaat er ook komen. Over twee weken kan ik alles op een rijtje zetten. Qua planning neem ik het allemaal zo ruim mogelijk zodat ik niet zo snel in de knoop zal komen. En dan gaandeweg de ontwikkeling iedereen op de hoogte houden door middel van devblogs :)
SeenD schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:39:
Ga je ook kijken naar consoles zoals de switch/playstation/xbox. Daar zal zoiets als dit voor een 10'tje of 15 euro wel goed doen. Mits ook nog een beetje leuke multiplayer splitscreen ofzo.
Eerst maar eens focussen op 1 platform (PC) :+ Porten naar consoles is hele andere koek dus dat komt later misschien ooit nog een keer als versie numero uno 'af' is. Splitscreen is wel een feature die ik erin wil hebben, ook voor de PC.

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 09-07-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SomerenV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Jouw opties heb ik ook aan zitten denken maar Kickstarter is in dit geval wat prettiger. Stel ik zet de initialen goal op 25k dan kan ik zonder problemen een jaar langer al m'n tijd aan besteden. Met Patreon of donaties heb je veel meer fluctuaties en minder zekerheid iedere maand.

Het klopt wel je dan een solide timeline moet hebben maar die gaat er ook komen. Over twee weken kan ik alles op een rijtje zetten. Qua planning neem ik het allemaal zo ruim mogelijk zodat ik niet zo snel in de knoop zal komen. En dan gaandeweg de ontwikkeling iedereen op de hoogte houden door middel van devblogs :)

[...]

Eerst maar eens focussen op 1 platform (PC) :+ Porten naar consoles is hele andere koek dus dat komt later misschien ooit nog een keer als versie numero uno 'af' is. Splitscreen is wel een feature die ik erin wil hebben, ook voor de PC.
Heb je eigenlijk ook een richtlijn/streven wat betreft hardware requirements?
Moet ik gaan upgraden naar een i7-7700, 32GB RAM en een 1080Ti? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is eigenlijk je 'career' basis?

Ga je voor zoiets als:
• Gran Tursimo: Koop/win eerste een geschikte wagen. Zolang je de geschikte wagen niet hebt kun je niet verder.
• Colin Mcrae Rally: Gebaseerd op een groot toernooi, welke in moeilijkheid is in te stellen. Dus gewoon 1 lange rits met verschillende tracks in verschillende werelden. Je komt hoe dan ook altijd verder in de game.
• Trackmania Turbo: Op basis van gewonnen races. Bij TMT kun je pas bij de laatste levels komen als je een x aantal gouden medailles heb gewonnen. Zolang je die niet hebt kun je niet verder

Oh en om lekker in de 80's vine te komen is dit een leuke Instagram om te bekijken of volgen
https://www.instagram.com/neontalk/

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 09-07-2018 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Heb je eigenlijk ook een richtlijn/streven wat betreft hardware requirements?
Moet ik gaan upgraden naar een i7-7700, 32GB RAM en een 1080Ti? :P
Ik ontwikkel zelf op een i5-2500K met 24GB RAM en een 1060GB dus zo'n vaart zal het niet lopen :+ Maar ik wil dat het speelbaar is op een breed scala aan hardware, en dat moet ook wel lukken met de grafische stijl die ik hanteer. Weinig polygonen en geen absurd grote textures. Upgraden zal verwacht ik niet nodig zijn :+
Jasphur schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:13:
Wat is eigenlijk je 'career' basis?

Ga je voor zoiets als:
• Gran Tursimo: Koop/win eerste een geschikte wagen. Zolang je de geschikte wagen niet hebt kun je niet verder.
• Colin Mcrae Rally: Gebaseerd op een groot toernooi, welke in moeilijkheid is in te stellen. Dus gewoon 1 lange rits met verschillende tracks in verschillende werelden. Je komt hoe dan ook altijd verder in de game.
• Trackmania Turbo: Op basis van gewonnen races. Bij TMT kun je pas bij de laatste levels komen als je een x aantal gouden medailles heb gewonnen. Zolang je die niet hebt kun je niet verder

Oh en om lekker in de 80's vine te komen is dit een leuke Instagram om te bekijken of volgen
https://www.instagram.com/neontalk/
Ik weet niet niet niet precies hoe ik het vorm ga geven, maar ik wil niet teveel zaken achter slot en grendel. Als je vanaf het begin met een Ferrari door de Alpen wil scheuren dan moet dat gewoon kunnen. Misschien dat ik het zo maak dat je door middel van een tournament-modus wat extra wagens/tracks vrij kunt spelen. Een beetje zoals Need for Speed 3 en 4 het deden. Het meeste was gewoon beschikbaar, maar voor die paar extra wagens/tracks/extra's moest je wedstrijden racen.

Buiten dat wil ik dat het vooral een game is die je met vrienden speelt want dat zie je bij racing games niet zoveel meer. Maar als ik kijk hoeveel plezier ik uit Forza Horizon 3 heb gehaald samen met een maat van me dan denk ik dat dat the way to go is. Het gaat dan minder om unlocks en races op zich en meer om het plezier dat je samen hebt.

Maar er staan buiten reguliere races/tournaments nog wel wat andere gave dingen op de planning. En die Instagram-account gaat in de favorieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SomerenV schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Ik ontwikkel zelf op een i5-2500K met 24GB RAM en een 1060GB dus zo'n vaart zal het niet lopen :+ Maar ik wil dat het speelbaar is op een breed scala aan hardware, en dat moet ook wel lukken met de grafische stijl die ik hanteer. Weinig polygonen en geen absurd grote textures. Upgraden zal verwacht ik niet nodig zijn :+

[...]

Ik weet niet niet niet precies hoe ik het vorm ga geven, maar ik wil niet teveel zaken achter slot en grendel. Als je vanaf het begin met een Ferrari door de Alpen wil scheuren dan moet dat gewoon kunnen. Misschien dat ik het zo maak dat je door middel van een tournament-modus wat extra wagens/tracks vrij kunt spelen. Een beetje zoals Need for Speed 3 en 4 het deden. Het meeste was gewoon beschikbaar, maar voor die paar extra wagens/tracks/extra's moest je wedstrijden racen.

Buiten dat wil ik dat het vooral een game is die je met vrienden speelt want dat zie je bij racing games niet zoveel meer. Maar als ik kijk hoeveel plezier ik uit Forza Horizon 3 heb gehaald samen met een maat van me dan denk ik dat dat the way to go is. Het gaat dan minder om unlocks en races op zich en meer om het plezier dat je samen hebt.

Maar er staan buiten reguliere races/tournaments nog wel wat andere gave dingen op de planning. En die Instagram-account gaat in de favorieten _/-\o_
Gezien je het hebt over NFS en FH: kunnen we dan ook iets met een open wereld verwachten? Persoonlijk ben ik meer fan van racers die gewoon tracks hebben ipv de open wereld gebruiken voor race tracks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Jasphur schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:28:
[...]

Gezien je het hebt over NFS en FH: kunnen we dan ook iets met een open wereld verwachten? Persoonlijk ben ik meer fan van racers die gewoon tracks hebben ipv de open wereld gebruiken voor race tracks. :P
Ik ga gewoon voor circuits en a-b races :) Een open wereld is leuk en aardig maar minder divers dan losse races vind ik. Maar dat wil niet zeggen dat je geen plezier kunt beleven met wat vrienden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SomerenV schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:21:
[...]

Ik ga gewoon voor circuits en a-b races :) Een open wereld is leuk en aardig maar minder divers dan losse races vind ik. Maar dat wil niet zeggen dat je geen plezier kunt beleven met wat vrienden ^^
Helemaal mee eens. Ik heb op de PS2 echt eindeloos genoten van bijvoorbeeld de splitscreen in Burnout 3! Ik ben groot voorstander van local multi player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

SomerenV schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:21:
[...]

Het zou wel leuk zijn mocht je een open wereld in gedachten houden. Voor mij hoeft het geen race te zijn om te genieten van het spel. Een GTA 5 vind ik ook maar enkel leuk omdat ik er kan rijden wat en waar ik wil, of ik nu wil racen, cruisen, etc is gewoon erg fijn. Zonder na te denken even ontspannen achter de computer. Een open wereld hoeft ook niets te bieden behalve gedachteloos de omgeving te verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
KrazyJay schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Het zou wel leuk zijn mocht je een open wereld in gedachten houden. Voor mij hoeft het geen race te zijn om te genieten van het spel. Een GTA 5 vind ik ook maar enkel leuk omdat ik er kan rijden wat en waar ik wil, of ik nu wil racen, cruisen, etc is gewoon erg fijn. Zonder na te denken even ontspannen achter de computer. Een open wereld hoeft ook niets te bieden behalve gedachteloos de omgeving te verkennen.
Het grote probleem is dat het enorm lastig is een goede open wereld te maken die interessant is. Je zit dan letterlijk met vele vierkante kilometers die puur dienen als opvulling terwijl je bij circuits alles kunt vullen met zinvolle dingen. Overigens vind ik het ook heerlijk om te cruisen in GTA V of Horizon 3 maar die games bevatten dan ook echt een leuke wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Ja klopt ook wel... kost ook veel meer tijd als je een open wereld maakt. Het had wel leuk geweest, anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SomerenV schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:45:
[...]

Het grote probleem is dat het enorm lastig is een goede open wereld te maken die interessant is. Je zit dan letterlijk met vele vierkante kilometers die puur dienen als opvulling terwijl je bij circuits alles kunt vullen met zinvolle dingen. Overigens vind ik het ook heerlijk om te cruisen in GTA V of Horizon 3 maar die games bevatten dan ook echt een leuke wereld :)
Je zou als soort van compromis een 3D-achtig menu kunnen maken. Een voorbeeld kan zijn het level selectiescherm van Crash Bandicoot. Ik denk dat je dan als speler een beetje het idee krijgt waar een track zich afpeelt en wat je zou kunnen verwachten. Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Even advocaat van de duivel spelen, maar wat heb je al bereikt? Een paar automodellen maken nog geen racegame.

Ik heb in de periode van 20 tot 10 jaar geleden in mijn vrije tijd een aantal games geprobeerd te maken in m'n eentje, van MMORPG tot FPS tot platformer tot RTS. Alle zijn uiteraard hopeloos gefaald in de zin van uitbrengen, maar waren wel een goed leertraject, vooral hoe het niet moet en hoeveel werk het eigenlijk is om een game te maken.

Dus, in de breedste zin van het woord; wat heb je al? Bijvoorbeeld een roadmap (pun intended) of planning?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:15:
Even advocaat van de duivel spelen, maar wat heb je al bereikt? Een paar automodellen maken nog geen racegame.

Ik heb in de periode van 20 tot 10 jaar geleden in mijn vrije tijd een aantal games geprobeerd te maken in m'n eentje, van MMORPG tot FPS tot platformer tot RTS. Alle zijn uiteraard hopeloos gefaald in de zin van uitbrengen, maar waren wel een goed leertraject, vooral hoe het niet moet en hoeveel werk het eigenlijk is om een game te maken.

Dus, in de breedste zin van het woord; wat heb je al? Bijvoorbeeld een roadmap (pun intended) of planning?
Ook een advocaat van de duivel is nodig :) maar voordat ik hiermee bezig ging heb ik ook al van alles geprobeerd. Momenteel heb ik al een werkend prototype dus het is meer dan alleen auto's op dit moment. Echter wil ik pas gameplay naar buiten brengen als het er in mijn ogen goed genoeg uit ziet. Niet dat ik bij wijze van spreken elke 5 seconde moet zeggen dat het nog niet goed werkt of er nog niet uit ziet zoals het eruit moet zien.

De auto's zijn voor nu dus vooral om iedereen zoet te houden en een beetje momentum en een fanbase op te bouwen. Dan is het bereik van een gameplayvideo ook direct een stuk groter. Gameplay wil ik binnen twee maanden tonen. Volgende week ben ik anderhalve week op vakantie en daarna ga ik een solide planning maken voor na het tonen van de eerste gameplay.

Maar ik weet waar ik aan begonnen ben en hoeveel werk het kost om iets als een game op te bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

De setting spreekt mij in ieder geval erg aan, met je focus op de jaren '80. Persoonlijk zou ik graag een Golf MK2 zien en eventueel ook een Opel Kadett. Toch twee iconen uit die tijd nietwaar?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kijk nou wat ik toevallig tegenkom bij Autosport magazine. Dit is best grappig voor een ‘open wereld’ keuze menu. Uiteraard dan wel in jouw toffe stijl.

edit: iets meer uitleg bij het beeld. Het gaat hier over de nieuwe Motorsport Manager Mobile 3

Afbeeldingslocatie: https://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/ea6/image/ea6911caeb3f99968fada59d42ddb938.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 10-07-2018 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
@Bullettooth Audiojungle is een goede bron :) Overigens staat er ook echt héél veel soortgelijke muziek op Spotify, maar die mag je dan weer niet gebruiken in video's vanwege rechten. Voor de eerste trailer wil ik overigens wel een echte artiest benaderen. Toch iets vetter dan een random deuntje van een site als Audiojungle.
Als ik een artiest mag aandragen (geen idee of hij ingaat op dit soort verzoeken, ik ken em niet persoonlijk): zircon (Andrew Aversa). Ben em ooit toevallig tegengekomen op Twitch, toen hij daar nog live muziek produceerde. Dat doet ie dus, tegenwoordig vooral voor games (en daarnaast ontwikkelt hij virtuele instrumenten voor DAW's). Meer informatie op z'n website, Twitch en Twitter. Hij was actief op Soundcloud, tegenwoordig publiceert hij vooral op Youtube. Tot zover de reclame, nogmaals, ik ben op geen enkele manier aan deze gast gelieerd. Maar, z'n stijl is geniaal en past volgens mij goed bij deze game in wording. Luister hier bijvoorbeeld eens naar:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:27:
De setting spreekt mij in ieder geval erg aan, met je focus op de jaren '80. Persoonlijk zou ik graag een Golf MK2 zien en eventueel ook een Opel Kadett. Toch twee iconen uit die tijd nietwaar?
Een game met de 80's als setting moet uiteraard de Golf MK2 en Kadett bevatten :) Ik zal vanavond eens kijken hoe de ratio nu is tussen exotische wagen en normale wagen, maar ik gok dat de normale wagens de overhand hebben.
Jasphur schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:29:
Kijk nou wat ik toevallig tegenkom bij Autosport magazine. Dit is best grappig voor een ‘open wereld’ keuze menu. Uiteraard dan wel in jouw toffe stijl.

edit: iets meer uitleg bij het beeld. Het gaat hier over de nieuwe Motorsport Manager Mobile 3

[afbeelding]
Dat ziet er best vet uit :) Maar da's niet wat ik zelf voor ogen heb. Aangezien ik een achtergrond in video heb ga je dat ook terugzien in de game. Qua menu's kijk ik heel erg naar Forza Motorsports, Gran Turismo en Driveclub. Heel stijlvol en strak, maar dan met een 80's sausje.
HenkDePoema schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:00:
[...]

Als ik een artiest mag aandragen (geen idee of hij ingaat op dit soort verzoeken, ik ken em niet persoonlijk): zircon (Andrew Aversa). Ben em ooit toevallig tegengekomen op Twitch, toen hij daar nog live muziek produceerde. Dat doet ie dus, tegenwoordig vooral voor games (en daarnaast ontwikkelt hij virtuele instrumenten voor DAW's). Meer informatie op z'n website, Twitch en Twitter. Hij was actief op Soundcloud, tegenwoordig publiceert hij vooral op Youtube. Tot zover de reclame, nogmaals, ik ben op geen enkele manier aan deze gast gelieerd. Maar, z'n stijl is geniaal en past volgens mij goed bij deze game in wording. Luister hier bijvoorbeeld eens naar:
[audio]
Dat nummer klinkt echt perfect! Ik zal er binnenkort eens contact mee opnemen. Voor de eerste trailer wil ik proberen een kosteloze samenwerking aan te gaan en uit ervaring weet ik dat diverse kleinere artiesten daar best positief tegenover staan. Mocht er uiteindelijk succes zijn dan kun je uiteraard kijken naar deals, rechten, royalties en dat soort dingen. Een game die zich afspeelt in de 80's moet goede en passende muziek hebben, maar dat is iets voor de toekomst O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 459533

GMC minivan A-team style zou ook vet zijn. En een chevy Corvette is ook iets om mee te nemen. Uiteraard suzuki alto ook gewoon erbij om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-06 10:48
Ziet er veel belovend uit. Coole stijl ook, zeker in combinatie met goede 80s/synthwave muziek.

Als we het toch over auto's hebben mag deze ook niet ontbreken:

https://www.google.nl/sea...10i30j0i13i30.CCytG2FbPjA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 459533 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:05:
GMC minivan A-team style zou ook vet zijn. En een chevy Corvette is ook iets om mee te nemen. Uiteraard suzuki alto ook gewoon erbij om het af te maken.
Haha als we dan toch TV inspiraties er aan toe voegen, doe er dan ook een roze Flodder mobiel bij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@Anoniem: 459533 Een +1 voor jou. Zie dat ik GMC sowieso nog toe moet voegen aan de lijst. Was de DeLorean daar ook niet van?

@BrockOlee en @McKaamos Je kunt ook te ver gaan hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SomerenV schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:32:
@Anoniem: 459533 Een +1 voor jou. Zie dat ik GMC sowieso nog toe moet voegen aan de lijst. Was de DeLorean daar ook niet van?

@BrockOlee en @McKaamos Je kunt ook te ver gaan hè :+
Ja klopt dat was 1985 in back to the future. Grappig zou zijn als je de normale delorean krijgt en als je beetje goed speelt de back to the future 2 versie krijgt (vliegende model)

Maar een Suzuki Alto 80s prakbak model zou ook echt te idioot zijn en dan dat dat bakje standje turbo heeft :D

Maar ja toyota celica zou er bij kunnen en Honda CRX. Want dat waren bakjes waar toen al flink mee geraced werden.

Dodge Challenger dukes of hazard style.
Knight rider pontiac trans am. Zijn ook modellen om over na te denken.

Chevy impala, oldsmobile cutlass

Maar nu heb ik amerikaans/japans opgenoemd. Sowieso duitse bakjes heb je ook. Mercedes benz (benzo) audi 80 quattro, BMW M serie.

Allemaal van die rechthoekige prakbakken.
Maar als je dat had was je wel de man.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 459533 op 10-07-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Anoniem: 459533 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Ja klopt dat was 1985 in back to the future. Grappig zou zijn als je de normale delorean krijgt en als je beetje goed speelt de back to the future 2 versie krijgt (vliegende model)

Maar een Suzuki Alto 80s prakbak model zou ook echt te idioot zijn en dan dat dat bakje standje turbo heeft :D

Maar ja toyota celica zou er bij kunnen en Honda CRX. Want dat waren bakjes waar toen al flink mee geraced werden.

Dodge Challenger dukes of hazard style.
Knight rider pontiac trans am. Zijn ook modellen om over na te denken.

Chevy impala, oldsmobile cutlass

Maar nu heb ik amerikaans/japans opgenoemd. Sowieso duitse bakjes heb je ook. Mercedes benz (benzo) audi 80 quattro, BMW M serie.

Allemaal van die rechthoekige prakbakken.
Maar als je dat had was je wel de man.
Het liefste zou ik alle modellen opnoemen in m'n lijst :+ Volgens mij moeten sommigen hier dan een doos tissues erbij pakken O-)

Ik heb nu trouwens m'n moeilijkste wagen tot nu toe af. Ofja, moeilijk was ie niet maar er heeft wel de meeste tijd in gezeten. Hier een kleine teaser:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EsHu32B.jpg

De naam: Spada Veloce

Weten jullie welke wagen het is? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:18
Lancia Stratos/037?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lancia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Wil je eens een timelapse maken van je modelling proces misschien? Je werkt met 3DS Max toch?

Ben erg benieuwd hoe je workflow is voor deze auto's. Want ze zien er esthetisch heerlijk uit. Blijft dit ook de look voor je game uiteindelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@sigmundfreund en @Jasphur, waarom denken jullie aal de Lancia (Stratos/037)?

@Bullettooth Dit is de uiteindelijke look :) Het is een mix tussen flatshading en realistische belichting qua stijl. Hierdoor oogt het zowel lowpoly als zeer smooth. Ik heb wel een timelapse, maar wel van een (soort) wagen die hier nog niet voorbij is gekomen O-) Maar bij deze:

De workflow is inmiddels wat verbeterd maar de stijl is nog exact hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@SomerenV omdat wij het denk ik herkennen als een zeer iconische rally sport wagen uit de jaren 70 en 80

Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/Automobiles/Amelia-Sunday-Concours-dElegan/i-HMXs4WW/5/76a6de7c/S/388A7735-S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Jasphur schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:05:
@SomerenV omdat wij het denk ik herkennen als een zeer iconische rally sport wagen uit de jaren 70 en 80

[afbeelding]
Het heeft inderdaad die lijnen die mij daar aan doen denken. De naam van de auto doet ook erg Italiaans aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

Om nog te reageren op de post over de Delorean, die is niet van GMC maar van DMC (Delorean Motor Company) ;)

Niet echt een 'raceauto' maar een VW T3 hierin zou ook heel cool zijn.. zeker passend bij het 80's thema.. Met funky rijeigenschappen die ook wel bij jouw style passen! (Zelf ook gehad, rij nu een Polo II en een Mercedes 613D uit de 80's.. maar vooral die laatste is weer wat te ver gegrepen! haha)

Heel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 23:20

Wom

KITT uit Knight Rider als unlockable auto :Y B)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@sigmundfreund en @Jasphur Goede punten 8)
WWJD schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:41:
Om nog te reageren op de post over de Delorean, die is niet van GMC maar van DMC (Delorean Motor Company) ;)

Niet echt een 'raceauto' maar een VW T3 hierin zou ook heel cool zijn.. zeker passend bij het 80's thema.. Met funky rijeigenschappen die ook wel bij jouw style passen! (Zelf ook gehad, rij nu een Polo II en een Mercedes 613D uit de 80's.. maar vooral die laatste is weer wat te ver gegrepen! haha)

Heel cool!
Ik heb eigenlijk nog geen busjes op de lijst staan, maar ik kan ze voor nu wel op de reservebank zetten :) Die Mercedes is trouwens wel echt een lomp ding :+
Wom schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:47:
KITT uit Knight Rider als unlockable auto :Y B)
Of... meerdere bekende wagens uit films en series als unlockable wagen/skin :o Die gaat op het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SomerenV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:54:
Of... meerdere bekende wagens uit films en series als unlockable wagen/skin :o Die gaat op het lijstje!
Busje A-Team. :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Die was eerder in het topic al genoemd ^^

Hier trouwens een filmpje speciaal voor hier. Unlisted op Youtube, en niet op Reddit/Facebook. Kijk 'm en trek je conclusies:

:D

Edit: dit model is trouwens nog niet helemaal af, dus hij glitched hier en daar een beetje.

[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 11-07-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 08:05
Ik mis nog een cabrio, pickup en een motorhome of caravan. :)
Zo'n fout Suzuki busje lijkt me ook wel fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door siteoptimo op 11-07-2018 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 22:51

Khaine

Python liefhebber

Heel gaaf. Deze blijf ik volgen!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
siteoptimo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:45:
Ik mis nog een cabrio, pickup en een motorhome of caravan. :)
Zo'n fout Suzuki busje lijkt me ook wel fijn.
Motorhome en caravan? Het is geen Vakantieracer he O-) Nee, maar zonder gekkigheid, ik denk niet dat die bij de speelstijl passen, maar ik hou het in het achterhoofd. Misschien dat ik er wat geinigs omheen kan verzinnen :) Suzuki busje komt in het lijstje bij het VW T3 busje omdat busjes vooralsnog ook nog niet in de planning zitten.
Khaine schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:52:
Heel gaaf. Deze blijf ik volgen!
Welkom! En hopelijk ga je nog veel dingen zien die je enthousiast maken :)

Trouwens, nog een kleine toevoeging op de politiewagen: ik heb een script gemaakt voor een modulair zwaailicht. Ik kan zelf het aantal lichten kiezen, intensiteit, kleur, aan/uit en rotatiesnelheid. Ziet er best vet uit als het aan staat 8) Er zijn per sirene/zwaailicht twee modi in te stellen, inclusief wel of geen geluid. Het werkt ook niet met transparante materialen maar met subsurface scattering (schijn eens met een zaklamp op je vinger, de rode gloed is subsurface scattering). Ziet er echt héél gaaf uit en past perfect bij de rest van de stijl.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 11-07-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Laatst online: 10-06 08:05
Als cabrio is een Volvo cabrio best grappig:
https://c1.staticflickr.c...66520284_77368db915_b.jpg

Of een vw:
http://carphotos.cardomai.../3694460046_large.jpg?v=1

Ik zag een citroen Dianne ook nog niet passeren:
http://media.autoweek.nl/m/m1cyisxbx1pg_600.jpg

Of de iconisch kever. Niet typisch jaren 80, maar wel erg aanwezig in het straatbeeld toen.
Of een landrover jeep.

Ik ben een grote fan van je stijl, jaren 80 en racen. Gogogo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kunnen die zwaailichten er ook vanaf? Of zitten ze gewoon vast. Kan mij voorstellen dat als je een keer ergens tegenaan rijdt dat ze er dan af vliegen.

Hoe is het eigenlijk met je objecten waar je doorheen kunt rijden tijdens het racen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 12-07-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Wishlist: Volkswagen Corrado G60! Werd geïntroduceerd in 1988. Ik ben een ontzettende Corrado freak. Veel plezier met die auto in Forza gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
siteoptimo schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:22:
Als cabrio is een Volvo cabrio best grappig:
https://c1.staticflickr.c...66520284_77368db915_b.jpg

Of een vw:
http://carphotos.cardomai.../3694460046_large.jpg?v=1

Ik zag een citroen Dianne ook nog niet passeren:
http://media.autoweek.nl/m/m1cyisxbx1pg_600.jpg

Of de iconisch kever. Niet typisch jaren 80, maar wel erg aanwezig in het straatbeeld toen.
Of een landrover jeep.

Ik ben een grote fan van je stijl, jaren 80 en racen. Gogogo!
Cabrio's kunnen uiteraard niet ontbreken (Outrun 8) ). In die VW cabrio heb ik zelf overigens nog gereden toen m'n broertje die een opgeknapt had. Was m'n eerste en tevens laatste keer in een cabrio :+ De Citroën , VW en Kever zitten al in het lijstje. Die Volvo nog niet maar die had ik dan ook nog nooit gezien :+
Jasphur schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:28:
Kunnen die zwaailichten er ook vanaf? Of zitten ze gewoon vast. Kan mij voorstellen dat als je een keer ergens tegenaan rijdt dat ze er dan af vliegen.

Hoe is het eigenlijk met je objecten waar je doorheen kunt rijden tijdens het racen?
Het is in theorie mogelijk dat zwaailichten eraf kunnen (en dat is al getest). Sterker nog, je zou de hele auto aan puin kunnen rijden. Maar ik moet even kijken of ik dat een beetje mooi kan maken en enigszins realistisch, dus voor nu blijven ze vast zitten.

Wat objecten betreft die kapot kunnen, de eerste track bevat de volgende dingen die kapot kunnen:
- Hekjes langs de weg en bij bruggetjes
- Verkeersborden
- Vuilnisbakken
- Bushokje
- Paaltjes
- Bankjes
M4RTiN schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:39:
Wishlist: Volkswagen Corrado G60! Werd geïntroduceerd in 1988. Ik ben een ontzettende Corrado freak. Veel plezier met die auto in Forza gehad!
Ik kende heel die wagen niet maar die ziet er wel echt vet uit :o Doet me een beetje denken aan de Scirocco uit 1980. Op de lijst ermee!

En dan bij deze ook direct een nieuwe wagen, die eerder al goed geraden werd :D

Dit is voor nu even de laatste wagen. Ik heb nog wat deadlines die afgerond moeten worden en vanaf volgende week ben ik 10 dagen op vakantie. Daarna gaat het gas erop. Wel kan ik iets prijsgeven over de eerste track. Het wordt een remake van een bestaande (en bekende) track. Een lengte van 6 kilometer, voornamelijk door het buitengebied en door een dorpje, langs een rivier en door bossen. De reden dat ik voor de eerste track voor een remake kies is omdat ik die track ken, weet hoe die moet voelen en dat gevoel wil ik recreëren in EightZero Drive. Dat is zeg maar mijn maatstaf qua hoe wagens een beetje aan moeten voelen.

"All units be adviced. Unit 46, in pursuit of a red Diablo by the..." O-)

Edit: net de Crew 2 review gelezen en ik moest daarbij denken aan mijn ervaring met de beta en de handling van de wagens. De auto's voelen aan alsof ze totaal geen gewicht hebben waardoor ze lijken te glijden over de weg. En ik zie meer mensen dat soort reacties plaatsen. In EightZero Drive hebben de wagens echt gewicht, net als objecten om ze heen. Een wagen van 1500 kilo beukt dus makkelijker dingen omver dan een wagen van 1000 kilo. Je kunt ze wel goed hard door een bocht heen jagen (het is en blijft een arcade racer) maar er zal wel behendigheid nodig zijn om dat goed tot een einde te brengen. Een auto moet aanvoelen als een auto, niet als een gewichtloos object met een mooi plaatje erop.

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 12-07-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
Hoe gaat het er uit zien trouwens? Top-down of gewoon traditioneel camera achter de auto / op de bumper / etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
sigmundfreund schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:23:
Hoe gaat het er uit zien trouwens? Top-down of gewoon traditioneel camera achter de auto / op de bumper / etc?
Schuin van boven, dus niet helemaal top down. Je kijkt dus van bovenaf schuin naar beneden, met de auto onderin je scherm zodat je ver genoeg naar voren kunt kijken en kunt anticiperen op wat er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

SomerenV schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:34:
[video]
Ford Escort GT, de sportauto voor de gewone man :) En de eerste auto van mijn pa die ik bewust mee maakte als 90's kid.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT1pYLYDrjTRVYsWUZRO2yKDqM6iNZvbgydp3fQw5UmVPD2zHULvw

En dan natuurlijk wel met verstralers erop, zoals mijn pa ook had (en diezelfde koplampen hebben ook op mijn eerste auto gezeten):

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4N8SD4CICuiofQ-yc1H-Rh3X_x8J_kuA0-TrCN1MEhFaHKh5b

Wat verder in me opkomt:
Opel Manta
Challenger
Chevrolet Camaro
Ford Mustang
Pontiac Firebird

[ Voor 26% gewijzigd door LankHoar op 12-07-2018 16:23 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Leuk project zeg, als je nog muziek zoekt kan ik Kavinsky wel aanraden. Denk dat het wel past.
YouTube: Kavinsky - Nightcall (Drive Original Movie Soundtrack) (Official Audio)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Ford Escort GT, de sportauto voor de gewone man :) En de eerste auto van mijn pa die ik bewust mee maakte als 90's kid.

[afbeelding]

En dan natuurlijk wel met verstralers erop, zoals mijn pa ook had (en diezelfde koplampen hebben ook op mijn eerste auto gezeten):

[afbeelding]

Wat verder in me opkomt:
Opel Manta
Challenger
Chevrolet Camaro
Ford Mustang
Pontiac Firebird
Check bij al die wagens! Ik weet niet alleen niet in hoeverre ik varianten van dezelfde soort wagen aan ga bieden in de game. Modificaties komen er ook niet in (op misschien hele kleine aanpassingen na).
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:32:
Leuk project zeg, als je nog muziek zoekt kan ik Kavinsky wel aanraden. Denk dat het wel past.
YouTube: Kavinsky - Nightcall (Drive Original Movie Soundtrack) (Official Audio)
Kavinsky maakt echt vette muziek maar die vind ik persoonlijk iets te bekend. Normaal als ik met video's werk ga ik liefste voor de wat minder bekende muziek/artiesten en nu zal dat niet veel anders zijn ^^ Je moet je natuurlijk wel een beetje differentiëren van de rest van de markt :)

De lijst met automerken is nu trouwens volledig. Als iemand nog iets mist dan hoor ik 't graag O-)
Adam (Volkswagen)
Alpha (Nissan)
Ashley (Lotus)
Avenue (Jaguar)
Bonita (Peugeot)
Chameleon (JEEP)
Commodore (Ford)
Dexys (Mazda)
Dolce (Fiat)
Eastwood (Bentley)
Faith (Chevrolet)
Flash (Ferrari)
Genesys (Toyota)
Lexicon (Subaru)
Maniac (BMW)
MASH (SEAT)
Marx (Opel)
Mercury (Volvo)
Miami (Honda)
Neon (DMC)
Outfield (Mercedes Benz)
Proxy (Porsche)
PXL (GMC)
Roboto (Lamborghini)
Spada (Lancia)
Spectrum (Citroën)
Vega (Renault)
Voxel (Audi)
Fun fact: het kost één persoon 6 maanden om één auto in de laatste Gran Turismo te maken. Het kost mij een halve dag, wat weer bijna gelijk is aan het maken van een auto voor de eerste Gran Turismo. Dit laat ook goed zien waarom een realistische game simpelweg niet haalbaar is voor een (zeer) kleine studio. Zelfs al doe je maar 1 maand over 1 auto, dan nog is het niet rendabel. Nu hoef ik geen 400 wagens te hebben, maar ik wil wel een zo uitgebreid mogelijk wagenpark aan kunnen bieden zodat er voor iedereen wat tofs in zit.

Voor omgevingen geldt ongeveer hetzelfde. Als je voor realisme gaat dan moet je er veel en veel meer werk in stoppen om het goed te laten ogen. Met mijn stijl kan ik me focussen op de details die er toe doen en de rest achterwege laten. Op die manier kun je relatief veel kwalitatieve content aanbieden zonder dat je er absurd veel tijd mee kwijt bent :)

[ Voor 28% gewijzigd door SomerenV op 13-07-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@SomerenV Ik heb wat dat betreft een hele waslijst met artiesten die semi-bekend zijn en eighties synthesizer muziek maken. Maar ik denk dat voor jouw game je beter kan gaan voor custom-made muziek dan gekocht met een licentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Jasphur schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:03:
@SomerenV Ik heb wat dat betreft een hele waslijst met artiesten die semi-bekend zijn en eighties synthesizer muziek maken. Maar ik denk dat voor jouw game je beter kan gaan voor custom-made muziek dan gekocht met een licentie.
Je mag ze best doorsturen hier in het topic of via DM :) Zeker voor een eerste (gameplay)trailer is custom muziek waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. Dat geld steek ik liever in promotie. Als het uiteindelijk aanslaat kan ik altijd nog voor custom muziek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SomerenV schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Je mag ze best doorsturen hier in het topic of via DM :) Zeker voor een eerste (gameplay)trailer is custom muziek waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. Dat geld steek ik liever in promotie. Als het uiteindelijk aanslaat kan ik altijd nog voor custom muziek gaan.
Ik zal je er morgen eens wat sturen. Moet je alleen zelf even uitvogelen hoe je het gaat doen met licenties :P O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Celldweller en dan scandroid (zij project van Klayton) is ook vet om eronder te zetten qua muziek!

Zou tof vinden om een suzuki alto in de game te vinden. Niet omdat ik hem heb maar omdat het wellicht mogelijk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Anoniem: 459533 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:53:
Celldweller en dan scandroid (zij project van Klayton) is ook vet om eronder te zetten qua muziek!

Zou tof vinden om een suzuki alto in de game te vinden. Niet omdat ik hem heb maar omdat het wellicht mogelijk is :)
En een Alto is een vierkant hok op wielen, kan nooit veel werk zijn em te modelleren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 12:54
Gaat dit net zo eindigen als: Project RE:V - Een klassieker opnieuw tot leven brengen ?

Erg jammer dat ik daar nooit meer wat van heb gehoord.. Anyway, succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:51:
Gaat dit net zo eindigen als: Project RE:V - Een klassieker opnieuw tot leven brengen ?

Erg jammer dat ik daar nooit meer wat van heb gehoord.. Anyway, succes!
Uiteindelijk ben ik daar nog best een tijdje mee verder gegaan maar was een gevalletje 'te vroeg naar buiten getreden'. Die stijl is uiteindelijk nog op de schop gegaan. Maar ik was toen ook al hiermee bezig en originaliteit heeft het gewonnen van een remake. Het project en alle modellen staan nog gewoon op de PC dus wie weet iets voor de toekomst :)

Maar met EightZero ben ik al flink wat verder dan ik ook ben geweest met die Re-Volt remake. Dus nee, dit gaat niet zo eindigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 12:54
@SomerenV Tof om te horen. Kan ik dat ook afsluiten haha. Vond het eerste filmpje waar je toen met die truck aan het rondcrossen erg vermakelijk, vandaar dat ik het zo jammer vond.

Ben erg benieuwd hoe dit gaat worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Even de quickreply ophouden :P

Fijne vakantie? @SomerenV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Jasphur schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:36:
Even de quickreply ophouden :P

Fijne vakantie? @SomerenV
De vakantie was heerlijk! Inmiddels weer druk bezig, maar meer is er op dit moment eigenlijk niet te melden :+

@Aardappelbakker kan vanavond misschien melden hoe het 'speelt'. De layout van de weg is helemaal klaar en ik ben nu bezig met het toevoegen van objecten langs de weg. Maar hij is een beetje mijn eerste kritiek-lijn wat betreft handling en dergelijke. Eerder deze week had ik al een versie maar die voelde door de breedte van de weg niet helemaal lekker. Dat is nu gefixed dus hij moet vanavond even een nieuw rondje rijden :+

[ Voor 42% gewijzigd door SomerenV op 01-08-2018 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
SomerenV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

De vakantie was heerlijk! Inmiddels weer druk bezig, maar meer is er op dit moment eigenlijk niet te melden :+

@Aardappelbakker kan vanavond misschien melden hoe het 'speelt'. De layout van de weg is helemaal klaar en ik ben nu bezig met het toevoegen van objecten langs de weg. Maar hij is een beetje mijn eerste kritiek-lijn wat betreft handling en dergelijke. Eerder deze week had ik al een versie maar die voelde door de breedte van de weg niet helemaal lekker. Dat is nu gefixed dus hij moet vanavond even een nieuw rondje rijden :+
Inmiddels heb ik even een paar rondjes gereden! Maar het rijdt gewoon lekker easy en makkelijk. Slipt niet te snel, maar gewoon netjes wanneer het hoort. Het autotje reageert ook gewoon zoals je mag verwachten en de verhoudingen zijn ook gewoon prima zo!

Laagdrempelig rondscheuren, zo zou je het kunnen omschrijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Laatst online: 10-06 11:43
Aardappelbakker schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Inmiddels heb ik even een paar rondjes gereden! Maar het rijdt gewoon lekker easy en makkelijk. Slipt niet te snel, maar gewoon netjes wanneer het hoort. Het autotje reageert ook gewoon zoals je mag verwachten en de verhoudingen zijn ook gewoon prima zo!

Laagdrempelig rondscheuren, zo zou je het kunnen omschrijven :D
Is het al mogelijk om ergens een demo te proberen dan? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:35
Brandts schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

1 reactie erboven staat dat Bram de tester is.. dus ik verwacht van niet ;)
Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook even opnieuw het topic doorgelezen heb.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

*O* We hebben een D *O*
*O* We hebben een E *O*
*O* We hebben een M *O*
*O* We hebben een O *O*

*O* D *O* E *O* M *O* O *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandts
  • Laatst online: 10-06 11:43
Laurensius88 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:11:
[...]

1 reactie erboven staat dat Bram de tester is.. dus ik verwacht van niet ;)
Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook even opnieuw het topic doorgelezen heb.. :+
Ik kan nog steeds nergens vinden dat Bram exclusief toegang heeft gekregen maar in deze fase van de ontwikkeling kan ik me voorstellen dat het nog niet publiekelijk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:03
Het is op dit moment nog niet meer dan een weg en een autotje waarmee je rond kan rijden, dus heel veel valt er nog niet te demo'en.. Maar: all aboard the hype train :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Aardappelbakker schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:20:
Het is op dit moment nog niet meer dan een weg en een autotje waarmee je rond kan rijden, dus heel veel valt er nog niet te demo'en.. Maar: all aboard the hype train :*)
Ik heb sinds kort mijn allereerste Windows laptop, na jaren alleen maar Apple te hebben gehad (lang verhaal bla bla) :P
Dus kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Aardappelbakker schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:20:
Daar valt toch wel even een korte opname van te maken en te posten als teaer? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Brandts schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Nee, tenzij je @Aardappelbakker heet :+
Flimovic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:13:
*O* We hebben een D *O*
*O* We hebben een E *O*
*O* We hebben een M *O*
*O* We hebben een O *O*

*O* D *O* E *O* M *O* O *O*
Hold your horses :+ Demo's komen later wel :P Dus ja, er komt een demo en nee, die is er nog niet O-)
Jasphur schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Ik heb sinds kort mijn allereerste Windows laptop, na jaren alleen maar Apple te hebben gehad (lang verhaal bla bla) :P
Dus kom maar op.
Mooi, dan hoef ik geen Apple-demo te compilen O-)
McKaamos schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Daar valt toch wel even een korte opname van te maken en te posten als teaer? ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yi5JdYm.png

Meer wil ik op dit moment nog niet tonen :P Daadwerkelijke ingame dingetjes komen volgende week of de week erna, ligt een beetje aan hoe snel ik het af krijg en of ik wel of niet tevreden ben over het eindresultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 04-08-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008

Oxigeon

En zo is dat!

Dit wordt goede shit. Zeker een topic dat ik in de gaten ga houden. Games die er "simpel" uitzien hou ik wel van. Zeker omdat mijn laptop die waarschijnlijk ook beter draaien dan die high-tech games. De dingen die ik gezien heb zien er echt allemaal top uit.

Tip voor unlockable car: General Lee uit de Dukes of Hazard. Is alleen een iets oudere auto dan uit de 80's

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
Mijn favo all time auto, maar valt niet in de tijds categorie. Dode Viper. Concept was 89 release 92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@SomerenV Ik zei niet dat mijn main machine een Windows was hé. In mijn eigen tijd zit ik nog steeds veel achter een Apple. muhahaha. :P

Erg benieuwd naar je volgende update. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Oxigeon schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:28:
Dit wordt goede shit. Zeker een topic dat ik in de gaten ga houden. Games die er "simpel" uitzien hou ik wel van. Zeker omdat mijn laptop die waarschijnlijk ook beter draaien dan die high-tech games. De dingen die ik gezien heb zien er echt allemaal top uit.

Tip voor unlockable car: General Lee uit de Dukes of Hazard. Is alleen een iets oudere auto dan uit de 80's
Auto's hoeven niet perse uit de 80's te zijn; ze mogen alleen niet nieuwer zijn dan de 80's, dus General Lee is zeker een optie :)

Zelf ben ik ook wel van de wat meer artistieke benadering in games. Natuurlijk is het ook wel wat eenvoudiger om te realiseren dus dat scheelt ook. In m'n eentje kan in onmogelijk een grafisch realistische game maken. Dan ben je al maanden kwijt om één auto goed te doen, laat staan tracks.

Een ander voordeel is dat je geen monsterssysteem nodig hebt om het goed te laten draaien. Alle modellen zijn relatief eenvoudig. 10k poly's voor de wagens waar bijvoorbeeld Driveclub de 200k regelmatig voorbij gaat. De omgeving bevat ook veel minder poly's dan veel andere games. Textures wil ik zo min mogelijk gebruiken dus ook daar win je heel veel qua performance. Er zitten wel moderne grafische features in, maar die zijn uiteraard uit te schakelen waardoor de game waarschijnlijk enorm goed zal schalen.
Arunia schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:48:
Mijn favo all time auto, maar valt niet in de tijds categorie. Dode Viper. Concept was 89 release 92.
Inderdaad een prachtige bak maar helaas nét te nieuw. Gelukkig zijn er nog genoeg andere pareltjes die wél in aanmerking komen ^^
Jasphur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:28:
@SomerenV Ik zei niet dat mijn main machine een Windows was hé. In mijn eigen tijd zit ik nog steeds veel achter een Apple. muhahaha. :P

Erg benieuwd naar je volgende update. :)
De volgende update wordt de grootste tot nu toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52
@SomerenV Aston Martin Bulldog.
Wikipedia: Aston Martin Bulldog
1979, net te oud volgens mij. Is er ook maar 1 van gemaakt.
Kan me herinneren dat ik vroeger zo'n set van kaartjes had met auto's erop. Deze stond daar ook op. Net als de Shellby.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 07-08-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
@SomerenV Ik volg dit topic al een tijdje, wat een gaaf project! Ben erg benieuwd naar de komende updates :)

Ik vroeg me af wordt het alleen single player of ook multiplayer, misschien een LAN optie ?

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@SomerenV Je hebt jezelf toch niet dood gewerkt he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
De namen van de wagens komen toch in een eenvoudig aan te passen textbestand te staan he?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Bonjour! Tijdje geen update meer gehad. Hoe is het er mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

3raser

⚜️ Premium member

Ik kom ook af en toe in dit topic kijken om de voortgang te bewonderen. Helaas is het nu al erg lang stil. Druk bezig met het maken van die demo hoop ik? O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
@Jasphur @3raser Ja, de laatste tijd is het een stuk drukker geweest dan ik verwacht had, maar om maar meteen alle twijfel weg te halen: ja, ik ben er nog mee bezig. Nu het wat rustiger is kan ik er weer flink wat meer tijd in stoppen. En om jullie niet met lege handen achter te laten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5s3Nobh.jpg
dengregg schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:30:
De namen van de wagens komen toch in een eenvoudig aan te passen textbestand te staan he?
Daar zit ik wel aan te denken ja :+ Beetje zoals GTA. Met een simpele aanpassing kun je de namen aanpassen naar de echte namen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste