Edit Augustus 2020: Na een behoorlijke pauze is de ontwikkeling hervat. De visuele stijl is op de schop gegaan dus veel van de beelden die ik gepost heb zijn niet meer actueel. De topic start is vernieuwd en verderop in het topic is actueel spul te vinden
:strip_exif()/f/image/JdCHhgL9C7mOL3e3cmzOZMon.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is om de ontwikkeling van EightZero Drive bij te houden en te discussiëren over aankondigingen.
De lange versie: in de 90's groeide ik op met de opkomst van steeds betere games. De liefde voor het racing-genre begon met STUNTS voor DOS en groeide later met titels als Need for Speed 2, 3 en 4, Colin McRae Rally, Carmageddon, Driver, Midtown Madness, Ignition, Re-Volt, Road Rash, Rollcage, GP2 en waarschijnlijk nog een hoop waar ik nu zo niet op kan komen. Een hoop verschillende games maar wel veelal met een arcade focus. Nu waren accurate physics models sowieso niet mogelijk toen dus écht realistisch waren de meeste games sowieso niet, maar ze waren wel leuk. Sterker nog, de meeste zijn zelfs nu nog leuk om te spelen.
Nu fast forward naar de laatste paar jaar. We hebben meer rekenkracht, véél betere GPU's en dat zie je uiteraard terug in games. Betere graphics met meer focus op realisme, accurate physics models die tot in de puntjes kloppen en niet van echt te onderscheiden digitale versies van auto's. Maar daar ligt ook mijn punt van kritiek want er lijkt minder focus te zijn op fun en creativiteit. En da's zonde. Natuurlijk zijn er wel arcade racing games maar die gaan dan vaak qua gameplay weer volledig overboord. Maakt ze niet minder leuk, maar daardoor mis ik wel een game die een gulden middenweg zoekt. Dus een enigszins realistische setting met een niet zo realistische gameplay omringt door een unieke maar herkenbare grafische stijl.
En zo is het idee voor EightZero Drive geboren. De setting van de races is realistisch en ze vinden plaats op normale wegen, in normale landschappen. De auto's zijn normale wagens zonder allerlei gekke extra's. De visuele stijl is een greep terug naar de tijd van Need for Speed 3 en 4 evenals de gameplay. Easy to learn, difficult to master!
/f/image/iBUCweigxUHYUl6qCjAIISME.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder vind je het volledige wagenpark van EightZero Drive. Vanwege rechten kan er geen gebruikgemaakt worden van echte namen. Op het moment van schrijven worden de merken aangekondigd dus de lijst groeit nog. Specifieke modellen komen later.
Auto's:
Adam (Volkswagen)
Alpha (Nissan)
Ashley (Lotus)
Avenue (Jaguar)
Bonita (Peugeot)
Chameleon (JEEP)
Commodore (Ford)
Dexys (Mazda)
Dolce (Fiat)
Eastwood (Bentley)
Faith (Chevrolet)
Flash (Ferrari)
Genesys (Toyota)
Lexicon (Subaru)
Maniac (BMW)
MASH (SEAT)
Marx (Opel)
Mercury (Volvo)
Miami (Honda)
Neon (DMC)
Outfield (Mercedes Benz)
Proxy (Porsche)
PXL (GMC)
Roboto (Lamborghini)
Spada (Lancia)
Spectrum (Citroën)
Vega (Renault)
Voxel (Audi)
To be announced
Het gaat hier om de actieve ontwikkeling van een game. Momenteel ben ik druk bezig met het voorbereiden van de eerste gameplaybeelden waarin ook de eerste track te zien is. Gaandeweg komt er meer informatie over de wagens, locaties en features en zal de startpost aangevuld worden met screenshots en filmpjes. Heb je feedback, ideeën of kritiek? Dan kun je die uiteraard hier ook kwijt!
Facebook
Youtube
Reddit
:strip_exif()/f/image/JdCHhgL9C7mOL3e3cmzOZMon.jpg?f=fotoalbum_large)
EightZero Drive
Dit topic is om de ontwikkeling van EightZero Drive bij te houden en te discussiëren over aankondigingen.
Wat is EightZero Drive?
In het kort: een arcade style racing game met een zware focus op de 80's.De lange versie: in de 90's groeide ik op met de opkomst van steeds betere games. De liefde voor het racing-genre begon met STUNTS voor DOS en groeide later met titels als Need for Speed 2, 3 en 4, Colin McRae Rally, Carmageddon, Driver, Midtown Madness, Ignition, Re-Volt, Road Rash, Rollcage, GP2 en waarschijnlijk nog een hoop waar ik nu zo niet op kan komen. Een hoop verschillende games maar wel veelal met een arcade focus. Nu waren accurate physics models sowieso niet mogelijk toen dus écht realistisch waren de meeste games sowieso niet, maar ze waren wel leuk. Sterker nog, de meeste zijn zelfs nu nog leuk om te spelen.
Nu fast forward naar de laatste paar jaar. We hebben meer rekenkracht, véél betere GPU's en dat zie je uiteraard terug in games. Betere graphics met meer focus op realisme, accurate physics models die tot in de puntjes kloppen en niet van echt te onderscheiden digitale versies van auto's. Maar daar ligt ook mijn punt van kritiek want er lijkt minder focus te zijn op fun en creativiteit. En da's zonde. Natuurlijk zijn er wel arcade racing games maar die gaan dan vaak qua gameplay weer volledig overboord. Maakt ze niet minder leuk, maar daardoor mis ik wel een game die een gulden middenweg zoekt. Dus een enigszins realistische setting met een niet zo realistische gameplay omringt door een unieke maar herkenbare grafische stijl.
En zo is het idee voor EightZero Drive geboren. De setting van de races is realistisch en ze vinden plaats op normale wegen, in normale landschappen. De auto's zijn normale wagens zonder allerlei gekke extra's. De visuele stijl is een greep terug naar de tijd van Need for Speed 3 en 4 evenals de gameplay. Easy to learn, difficult to master!
De grafische stijl van EightZero Drive
Realistisch ogende games heb je genoeg en echt onderscheidend is het niet. Zeker niet als je op moet boksen tegen zwaargewichten als Forza, Gran Turismo, Driveclub, Assetto Corsa en noem maar op. Daarom dus een wat vrolijker en minder realistisch stijltje met een sterke focus op retro. Enorm simplistische 3D modellen die het landschap vullen en voorzien zijn van textures die vaak niet groter zijn dan 64x64 pixels. Kleuren die van je scherm spatten en ondanks de focus op retro visuals wél voorzien van diverse moderne grafische pracht en praal. Op die manier biedt de game qua visuals een mooie mix tussen oud en nieuw.Het wagenpark
/f/image/iBUCweigxUHYUl6qCjAIISME.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder vind je het volledige wagenpark van EightZero Drive. Vanwege rechten kan er geen gebruikgemaakt worden van echte namen. Op het moment van schrijven worden de merken aangekondigd dus de lijst groeit nog. Specifieke modellen komen later.
Auto's:
Adam (Volkswagen)
Alpha (Nissan)
Ashley (Lotus)
Avenue (Jaguar)
Bonita (Peugeot)
Chameleon (JEEP)
Commodore (Ford)
Dexys (Mazda)
Dolce (Fiat)
Eastwood (Bentley)
Faith (Chevrolet)
Flash (Ferrari)
Genesys (Toyota)
Lexicon (Subaru)
Maniac (BMW)
MASH (SEAT)
Marx (Opel)
Mercury (Volvo)
Miami (Honda)
Neon (DMC)
Outfield (Mercedes Benz)
Proxy (Porsche)
PXL (GMC)
Roboto (Lamborghini)
Spada (Lancia)
Spectrum (Citroën)
Vega (Renault)
Voxel (Audi)
Extra's
To be announced
Disclaimer
Het gaat hier om de actieve ontwikkeling van een game. Momenteel ben ik druk bezig met het voorbereiden van de eerste gameplaybeelden waarin ook de eerste track te zien is. Gaandeweg komt er meer informatie over de wagens, locaties en features en zal de startpost aangevuld worden met screenshots en filmpjes. Heb je feedback, ideeën of kritiek? Dan kun je die uiteraard hier ook kwijt!
Externe links
Youtube
[ Voor 28% gewijzigd door SomerenV op 09-08-2020 02:37 ]