Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
wjvh schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:10:
Ik heb een domme TV, en heb compensatie gevraagd omdat ik een Chromecast heb moeten kopen om npo plus te kunnen gebruiken. Ik ben benieuwd.
Mij is gevraagd om een screenshot van het serie nummer van de Apple TV.
Die heb ik opgestuurd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• river73
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
wjvh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Mij is gevraagd om een screenshot van het serie nummer van de Apple TV.
Die heb ik opgestuurd. Ik ben benieuwd.
Is mij ook gevraagd van mijn LG TV, nooit meer iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
river73 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Is mij ook gevraagd van mijn LG TV, nooit meer iets gehoord.
Grr, ik heb net aan mijn vrouw verteld over de claim die ik heb gedaan. Moet ik nu weer gaan uitleggen dat ze dat geld kan vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:21
posttoast schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Ik heb zojuist bevestiging gekregen waarin staat dat ik tot en met mei gecompenseerd word:

[...]
Handig dat ze ook op dezelfde manier compenseren 8)7
Dankjewel voor je bericht.

Ik heb de betalingen voor jouw abonnement stopgezet tot en met april 2024. We verwachten dat inloggen in NPO Plus in maart weer mogelijk is. De maand april is ter compensatie voor de maand december 2023. Je kan nog steeds gebruik maken van jouw NPO Plus abonnement op andere apparaten dan AppleTV, maar je hoeft hier geen abonnementskosten voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
La1974 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Handig dat ze ook op dezelfde manier compenseren 8)7

[...]
Misschien had jij nog niet betaald voor januari en ik wel?

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Op LG WebOS wordt sinds een paar dagen een bekeken aflevering niet meer als zodanig gemarkeerd. Dat werkte eerder wel goed. Bij anderen ook?

Er is genoeg wat niet werkt, maar dit is een regressie. En niet sinds de update van de app, maar zomaar ineens. Alsof dit in de backend misgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 14:05

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Desembrood schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:02:
Op LG WebOS wordt sinds een paar dagen een bekeken aflevering niet meer als zodanig gemarkeerd. Dat werkte eerder wel goed. Bij anderen ook?

Er is genoeg wat niet werkt, maar dit is een regressie. En niet sinds de update van de app, maar zomaar ineens. Alsof dit in de backend misgaat.
Dat viel mij gisteren inderdaad ook op..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 11:51
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
(https://service.npo.nl/on...niet-op-mijn-lg-televisie)
(https://service.npo.nl/on...e-app-wel-op-mijn-smarttv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• river73
  • Laatst online: 20-03-2024
S.Paternotte schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:25:
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
Heb er nu 2 maal over gebeld en ze weten niet wanneer het komt, en als je vraagt waarom weten jullie dat niet, omdat het veel tijd kost.
NPO jullie moeten je schamen om abonnees zo in de kou te laten staan.
Heb maar een Google chromecast HD met afstandsbediening gekocht 40 euro werkt perfect, heb er geen problemen mee, verhalen op NPO :)
Werkt ook goed op de Nvidia Shield,
Werkt goed op Android en Android TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10

Hier op een Samsung worden de afleveringen ook niet meer als gezien gemarkeerd sinds een week ofzo. De versie van de app is nog steeds 2.1.1 en is gelijk aan toen het nog wel werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 20:38
Zo net abonnement opgezegd. Ik dacht medio december ik wacht nog even of er excuses komen of een uitleg of een roadmap. Niks van dat alles. Ook geen update meer gezien op de Apple TV, Ben jaren klant geweest bij npo, maar dit slaat gewoon nergens op. Zit nu bij NLziet, een verademing. Ben op dit moment zo geïrriteerd over de gang van zaken dat ik mij afvraag of ik ooit nog terugga. Voor iedereen die het volhoud met npo veel respect naar jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb ondertussen die compensatie voor AppleTV maar aangevraagd.
Reageerden ze vlot op en tot en met mei staat het abonnementsgeld stop.

Heb nog wel een Chromecast uit een monitor maar in de tv geplugd en dat werkt redelijk.

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe enorm slecht ze dit aangepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 20:38
sambalbaj schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:26:
Heb ondertussen die compensatie voor AppleTV maar aangevraagd.
Reageerden ze vlot op en tot en met mei staat het abonnementsgeld stop.

Heb nog wel een Chromecast uit een monitor maar in de tv geplugd en dat werkt redelijk.

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe enorm slecht ze dit aangepakt hebben.
Thnx voor de tip ik wist niet dat dit kon. Is toch erg dat ik dit ontdek via een forum op tweakers. Pro actief even een mailtje vanuit npo is blijkbaar teveel gevraagd. Heb het ook aangevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:31
hydex schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:38:
Zo net abonnement opgezegd. Ik dacht medio december ik wacht nog even of er excuses komen of een uitleg of een roadmap. Niks van dat alles. Ook geen update meer gezien op de Apple TV, Ben jaren klant geweest bij npo, maar dit slaat gewoon nergens op. Zit nu bij NLziet, een verademing. Ben op dit moment zo geïrriteerd over de gang van zaken dat ik mij afvraag of ik ooit nog terugga. Voor iedereen die het volhoud met npo veel respect naar jullie!
Het jammere is dat je er niet helemaal van af kunt stappen, gezien er zo’n miljard euro per jaar aan belastinggeld naar de NPO gaat. Qua content die ze maken vind ik dat het zeker waard, maar het nadeel is dat we ook allemaal automatisch betalen voor die prutsers die verantwoordelijk zijn voor dit app-debacle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Jixreme schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Het jammere is dat je er niet helemaal van af kunt stappen, gezien er zo’n miljard euro per jaar aan belastinggeld naar de NPO gaat. Qua content die ze maken vind ik dat het zeker waard, maar het nadeel is dat we ook allemaal automatisch betalen voor die prutsers die verantwoordelijk zijn voor dit app-debacle.
Ah, dus moeten we maar korten op de NPO? Nee sorry echt veel te kort door de bocht. We moeten overigens niet net doen alsof alle andere bedrijven op deze aardkloot het altijd super veel beter doen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jixreme
Webgnome schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Ah, dus moeten we maar korten op de NPO? Nee sorry echt veel te kort door de bocht. We moeten overigens niet net doen alsof alle andere bedrijven op deze aardkloot het altijd super veel beter doen..
Ik zeg nergens dat we moeten korten op de NPO, die conclusie trekken is pas kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
S.Paternotte schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:25:
Gisterenavond weer een poging gedaan om NPO Start Plus te kijken via de KPN STB. Lieve hemel, wat is de app daar veranderd en wat is ie onhandelbaar en ook onleesbaar op een 32" tv met (slechts) full HD resolutie. Maar het ergste moest nog komen. Bij het bekijken van een programma crashen app en STB.

Ik ben het nu helemaal zat en heb zojuist mijn NPO Start Plus abonnement opgezegd EN de betalingen van december en januari laten terugboeken.

NPO, lezen jullie een beetje mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:23
Webgnome schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:26:
[...]

Nee, alleen als een commercieel bedrijf dit doet en de gebruikers lopen weg, gaat het bedrijf failliet. De NPO zal niet gauw worden opgeheven door een brakke app, aangezien het belastinggeld is. Dat maakt het wrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dacht laat ik eens proberen maar man wat een recensies overal….!
Werkt dit wel op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 15:21
S.Paternotte schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 06:57:
[...]

Gisterenavond weer een poging gedaan om NPO Start Plus te kijken via de KPN STB. Lieve hemel, wat is de app daar veranderd en wat is ie onhandelbaar en ook onleesbaar op een 32" tv met (slechts) full HD resolutie. Maar het ergste moest nog komen. Bij het bekijken van een programma crashen app en STB.

Ik ben het nu helemaal zat en heb zojuist mijn NPO Start Plus abonnement opgezegd EN de betalingen van december en januari laten terugboeken.

NPO, lezen jullie een beetje mee?
Ik heb de 4K ontvanger (Arris VIP5202). Bij mij werkt de NPO app vrij goed. Menu duidelijk leesbaar, best wel mooie ondertitels en stabiel. Wel andere onhandige dingen. Ben de serie ‘Klem’ aan het kijken vanaf seizoen 1. Na elke aflevering springt ie weer terug naar beginscherm van de serie met seizoen 4. En dan moet ik dus weer naar seizoen 1 terug en dan de aflevering selecteren. Wordt ook geen kijkhistorie meer bijgehouden. Dus het komt ook niet meer in het hoofdscherm te staan terwijl ik wel ingelogd ben met NPO Plus account.
Behoorlijke achteruitgang t.o.v. de vorige versie. Hopelijk wordt het allemaal binnen afzienbare tijd opgelost en is er dan ook weer een goed werkende Apple TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
Man man man, net geprobeerd live tv te casten vanaf de iPhone app. NPO2 was de bedoeling, maar dat levert een baggerkwaliteit-versie van NPO1 Extra. Kan men ook niet meer de juiste zender weergeven?

Ondertussen staat in de tvOS-appstore nog doodleuk “we werken de app regelmatig bij om jou de beste ervaring te blijven bieden”. Wat een ballentent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThirstyThursten
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-02 12:14

Ja hier nog een.. Merkte het een paar dagen geleden. Mn vriendin en ik zijn Flikken Maastricht aan het kijken en nu is inneens al het laatste wat we gezien hebben niet meer gemarkeerd.
Hiernaast klopt de "ga verder waar je gebeleven was" sectie ook nooit.

Ook krijg ik het idee dat mijn afleveringen de laatste tijd niet meer HD zijn. Terwijl ik wel Plus heb. Maar ik kan het ook niet goed checken want het ziet er met vlagen vrij prut uit op een 4K TV van 65"..

Als iemand nieuws heeft horen wij het uiteraard graag! 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb mijn ervaringen ook ondertussen.
Mijn apple TV doet het net als bij iedereen het gewoon niet. Casten werkt ook maar zozo.

Dus heb ik halverwege deze maand het abo geld voor december gestorneerd en daarna heb ik (nav berichten hier en op Iculture) een klachtenformulier ingevuld en verzocht om compensatie.
Daar kwam geen reactie op tot mijn vrouw er gister achter kwam dat we überhaupt geen plus abo meer hebben. Tof maar niet heus. Ik heb niks opgezegd overigens.
Komt er vandaag een reactie op mijn klachtenformulier van Tessa van de NPO; dat ik geen plus abonnement heb. En dat er dus niks te compenseren valt. Zucht
Sjonge, dat klopt, dat hebben jullie geannuleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door beerns op 31-01-2024 15:07 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
ThirstyThursten schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:54:
[...]

Ja hier nog een.. Merkte het een paar dagen geleden. Mn vriendin en ik zijn Flikken Maastricht aan het kijken en nu is inneens al het laatste wat we gezien hebben niet meer gemarkeerd.

Ook krijg ik het idee dat mijn afleveringen de laatste tijd niet meer HD zijn. Terwijl ik wel Plus heb. Maar ik kan het ook niet goed checken want het ziet er met vlagen vrij prut uit op een 4K TV van 65"..

Dat geen HD voorgeschoteld krijgen, volgens mij is dat het eerste halfuur tot uur na afloop van een live uitzending.

Lubach bijvoorbeeld is afgelopen om 22:35, en ga je dan om 23:02 kijken, dan krijg je.. wat is het 540p? Lijkt nog geen 720p en zeker geen 1080p. Op een 77” 4K inderdaad ook niet om aan te zien. Pas als je start rond 23:35 krijg je met bijna-zekerheid HD kwaliteit.

Voelt ouderwets. De technische achterkant zou zijn verbeterd maar daar is op dit punt niks van te merken. Want hetzelfde was bij de vorige app al het geval. Het moet toch mogelijk zijn om het 'direct' in 1080p klaar te hebben staan? Op z'n minst toch voor betalende klanten?

Dus wat ik doe als ik Lubach ofzo al kort na uitzending wil terugkijken, is Ziggo Go (van m'n ouders) erbij pakken. Daar wordt het live in de cloud opgeslagen en is het direct al in HD beschikbaar.

Ach NPO Plus zal het vast weleens gaan aanbieden. Binnen afzienbare tijd. Over een jaar of 6.

[ Voor 3% gewijzigd door Desembrood op 01-02-2024 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Desembrood schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 01:14:
[...]

Dat geen HD voorgeschoteld krijgen, volgens mij is dat het eerste halfuur tot uur na afloop van een live uitzending.

Lubach bijvoorbeeld is afgelopen om 22:35, en ga je dan om 23:02 kijken, dan krijg je.. wat is het 540p? Lijkt nog geen 720p en zeker geen 1080p. Op een 77” 4K inderdaad ook niet om aan te zien. Pas als je start rond 23:35 krijg je met bijna-zekerheid HD kwaliteit.

Voelt ouderwets. De technische achterkant zou zijn verbeterd maar daar is op dit punt niks van te merken. Want hetzelfde was bij de vorige app al het geval. Het moet toch mogelijk zijn om het 'direct' in 1080p klaar te hebben staan? Op z'n minst toch voor betalende klanten?

Dus wat ik doe als ik Lubach ofzo al kort na uitzending wil terugkijken, is Ziggo Go (van m'n ouders) erbij pakken. Daar wordt het live in de cloud opgeslagen en is het direct al in HD beschikbaar.

Ach NPO Plus zal het vast weleens gaan aanbieden. Binnen afzienbare tijd. Over een jaar of 6.
Herkenbaar dit. Ook is het vaak zo dat de kwaliteit willekeurig wisselt tijdens het terugkijken. Ook daarin is NPO uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
[...]

Gaat dit bij NLZiet wel goed?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 23:12
posttoast schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Gaat dit bij NLZiet wel goed?
Ja, direct na uitzending en ook live en bij time-shift krijg je 1080p. Onbegrijpelijk dat voor NPO Plus niet de technologie van NLZiet is gebruikt, maar dan met een 3 zenders-abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Jixreme schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Herkenbaar dit. Ook is het vaak zo dat de kwaliteit willekeurig wisselt tijdens het terugkijken. Ook daarin is NPO uniek.
Inderdaad. Ik heb nu tijdelijk NLZiet maar wat een verschil, zowel in kwaliteit als ook gebruiksgemak. Je kunt zelfs “zappen” , min of meer.

Het is dat ik werkelijk nooit naar de commerciële zenders kijk en NLZiet geen NPO-only abonnement heeft, anders zou ik bij NLZiet blijven en NPO Plus opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
Jixreme schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Gezien het rapport wat vandaag is uitgebracht is de app niet het enige dat mis gaat bij de NPO. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Escobario
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-02-2024
Vraagje over de nieuwe ''verbeterde'' site

- Bij Live kun je de tvgids zien. Vroeger had je1 pagina die meescrollde als je wou kijken wat er over een paar uur op tv is. Alle zenders gingen dan naar de toekomst. Werkte top!
Nu hebben ze live en tvgifds gebundeld (en ik denk dat mijn vraag daarmee te maken heeft). Als je nu wilt wilt zien wat er straks op tv is moet je per zender naar beneden scrollen. Dit is alles behalve gebruiksvriendelijk. Hoe vaak komt het voor dat je npo1 wilt zien wat er straks op tv is, en in hetzelfde venster wilt zien wat er op npo3 eerder op de dag te zien was.
Wat is dus de gedachte achter deze nieuwe bug/feature?

edit: Nu ik toch bezig ben.
- Wat is de toegevoegde waarde van de knop ''ontdek'' boven ''programma'' of gewoon de homepage?
- is de homepage niet ''''ontdek''met een betere GUI?
- Waarom zie je bij ontdek bovenin dezelfde knoppen als bij programma?

[ Voor 16% gewijzigd door Escobario op 01-02-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Ik heb al een paar weken voor Android TV geen update meer gehad voor deze app. Andere platforms wel? Je zou verwachten dat nog geregeld updates uitkomen om al deze problemen op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Laatst online: 10-06 07:56

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Escobario schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:45:
Vraagje over de nieuwe ''verbeterde'' site

- Bij Live kun je de tvgids zien. Vroeger had je1 pagina die meescrollde als je wou kijken wat er over een paar uur op tv is. Alle zenders gingen dan naar de toekomst. Werkte top!
Nu hebben ze live en tvgifds gebundeld (en ik denk dat mijn vraag daarmee te maken heeft). Als je nu wilt wilt zien wat er straks op tv is moet je per zender naar beneden scrollen. Dit is alles behalve gebruiksvriendelijk. Hoe vaak komt het voor dat je npo1 wilt zien wat er straks op tv is, en in hetzelfde venster wilt zien wat er op npo3 eerder op de dag te zien was.
Wat is dus de gedachte achter deze nieuwe bug/feature?

edit: Nu ik toch bezig ben.
- Wat is de toegevoegde waarde van de knop ''ontdek'' boven ''programma'' of gewoon de homepage?
- is de homepage niet ''''ontdek''met een betere GUI?
- Waarom zie je bij ontdek bovenin dezelfde knoppen als bij programma?
Hi @Escobario , hier wat antwoorden op je vragen voor zover ik die kan geven (ze zijn niet echt technisch maar ik weet bij sommige van deze vragen toevallig wel het antwoord):

- de oude TV Gids en Live kijken zijn inderdaad samengevoegd op 1 pagina, "live". Er staan long term meer plannen ook op de roadmap voor deze pagina, en het samenvoegen hiervan is een business keuze geweest. Het scrollen per kanaal is een (door gebruikers geteste) ux-keuze geweest waar we veel feedback op ontvangen (zowel positief als opbouwend), en zoals met alles bespreken we die feedback intern en indien nodig en geprioriteerd passen we dingen aan. Zo hebben we recentelijk op de live pagina een dag-selectie mogelijkheid neergezet naar aanleiding van ook gebruikersfeedback.

- het verschil tussen home en ontdek heeft voor zover ik weet te maken met "binnen je bubbel" en "buiten je bubbel". Op de Home pagina staan (indien ingelogged) je aanbevelingen, kijk verder en meer dat gepersonaliseerd is. Op Ontdek staan juist zaken die of gecureerd zijn, of in de toekomst bijvoorbeeld ook zaken die juist 'anti-gepersonaliseerd' kunnen zijn.
Het is, voor zover ik weet, namelijk juist een doel om niet alleen maar meer van hetzelfde voor te schotelen zodat gebruikers langer doorkijken (wat je veel ziet op veel platformen), maar dat er juist ook een mogelijkheid is om als gebruiker (in mijn eigen woorden) je 'horizon te verbreden' en te zien wat de hele NPO nog meer te bieden heeft aan content.
- De reden voor de knoppen is een UX keuze en zal waarschijnlijk te maken hebben met sneller naar de plek kunnen gaan die je potentieel zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
segil schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:05:
Ik heb al een paar weken voor Android TV geen update meer gehad voor deze app. Andere platforms wel? Je zou verwachten dat nog geregeld updates uitkomen om al deze problemen op te lossen.
We werken met tweewekelijkse sprints, en ondanks dat we voor releasen niet perse vast zitten daaraan, is het wel gebruikelijker dat we een release finaliseren aan het eind van een sprint. Het kan echter ook zijn dat iets ervoor zorgt dat die sprint geen nieuwe release plaatsvind. Bijvoorbeeld dat werk langer duurt dan ingeschat of dat we liever een release combineren met iets anders of meer tegelijk.

In zijn algemeniteit richten we ons wel op een release 1x per twee weken waar kan, maar het kan dus zo zijn dat het soms langer duurt. In ieder geval is er zeker een continue stroom van updates en zal dat in de toekomst zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:53
Al jaren een NPO Plus abonnement maar wat is die app inmiddels veranderd in een onwerkbaar prul |:( . Een regulier commercieel bedrijf gaat naar de knoppen als ze niks doen om het te fixen (of een rollback). Maar bij de NPO klotst het tegen de plinten dus wat zal het :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.Paternotte
Na twee maanden nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.

De toezeggingen van NPO:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gisteravond even gebladerd in de NPO app op iPad. Deze ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Twee dingen vallen me op:
1. Als ik via Ontdek bv de categorie series aanklik, blijft het bovenste deel (1/3) leeg. Dit ziet er vreemd uit.
2. Wanneer ik door de tv gids blader, zou ik het handig vinden als je met één klik weer naar live/huidige tijd kunt springen.

In ieder geval weet ik nu hoe de tvOS versie er ook uit moet komen te zien. :) O ja, AirPlay werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
meesje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:34:
Gisteravond even gebladerd in de NPO app op iPad. Deze ziet er zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Twee dingen vallen me op:
1. Als ik via Ontdek bv de categorie series aanklik, blijft het bovenste deel (1/3) leeg. Dit ziet er vreemd uit.
2. Wanneer ik door de tv gids blader, zou ik het handig vinden als je met één klik weer naar live/huidige tijd kunt springen.

In ieder geval weet ik nu hoe de tvOS versie er ook uit moet komen te zien. :) O ja, AirPlay werkt.
Dank voor het compliment. We beseffen dat we nog een hoop werk te doen hebben, maar we werken er hard aan.

1. Deze staat op onze backlog (een uitgebreide todolijst voor personen die de jargon niet kennen), er hoort volgens mij inderdaad een plaatje te tonen, maar ander werk (bijv. tvOS) wordt op dit moment hoger geprioriteerd.

2. Ook deze staat op de backlog, en andere platformen (bijv. Web) hebben deze feature inmiddels al gereleased.

Ik kan geen indicatie geven wanneer we aan deze zaken kunnen werken, maar weet dat ze bekend zijn en al op onze backlog staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
S.Paternotte schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:30:
Na twee maanden nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.

De toezeggingen van NPO:
Ik zou graag willen maar ik heb hier helaas geen update over, behalve dat ik weet dat het 1 van de hoogste prio's heeft voor het team dat hiermee bezig is, en het feit dat het er nog niet is suggereerd dat het extreem ingewikkeld is.

Wanneer ik meer info heb laat ik het weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marlune
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-05 20:04
S.Paternotte schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:30:

De toezeggingen van NPO:
Het negeren hiervan door NPO is wel tenenkrommend. Kennelijk hebben ze geen idee en hopen ze dat het vanzelf verdwijnt als je er maar niks over zegt. Er hebben zich hier in het begin behoorlijk wat mensen gemeld met hetzelfde probleem, dus doen alsof het een te verwaarlozen klantgroep is, is ook nogal flauw. Of zoek het in elk geval uit. Dat er via officiële kanalen niks over te vinden is, is echt bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
Marlune schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:
[...]

Het negeren hiervan door NPO is wel tenenkrommend. Kennelijk hebben ze geen idee en hopen ze dat het vanzelf verdwijnt als je er maar niks over zegt. Er hebben zich hier in het begin behoorlijk wat mensen gemeld met hetzelfde probleem, dus doen alsof het een te verwaarlozen klantgroep is, is ook nogal flauw. Of zoek het in elk geval uit. Dat er via officiële kanalen niks over te vinden is, is echt bizar.
Ik lees iets anders in de reactie van @Danny_NPO: Het probleem wordt onderkend en het is een lastig ding.
Het is natuurlijk zeer vervelend en ergerniswekkend dat dit al 2 maanden speelt, maar soms is een probleem ook echt onverwacht hardnekkig. Het ijkt mij ook een dingetje waarbij de LG Content Store een rol speelt.

Ondertussen blijf ik bij herhaling signaleren en houd ik hoop.
Mijn abonnement heb ik voorlopig even stopgezet en ik reken er niet op dat dat indruk maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThirstyThursten
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-02 12:14
[...]

Ja dat zou dan verklaarbaar zijn.
Wij kijken nu dus Flikken Maastricht momenteel halverwege Seizoen 11. Dat is uit 2015, dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat op z'n minst 1080p wel beschikbaar zou moeten zijn..
Nou hebben wij best een grote TV die 4K ondersteunt. Maar tijdens de serie is zelfs het NPO logo en het avrotros logo redelijk "pixelated"..

Andere series via Plex bv. Zien er in 1080p beter uit. Maar die hebben wellicht ook een hogere encoding ofzo..

@Danny_NPO
Heb jij hier een antwoord op? Zie hieronder ook de quote van mijn eerdere bericht:
ThirstyThursten schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:54:
[...]

[ Voor 19% gewijzigd door ThirstyThursten op 02-02-2024 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marlune
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-05 20:04
S.Paternotte schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Ik lees iets anders in de reactie van @Danny_NPO: Het probleem wordt onderkend en het is een lastig ding.
Het is natuurlijk zeer vervelend en ergerniswekkend dat dit al 2 maanden speelt, maar soms is een probleem ook echt onverwacht hardnekkig. Het ijkt mij ook een dingetje waarbij de LG Content Store een rol speelt.

Ondertussen blijf ik bij herhaling signaleren en houd ik hoop.
Mijn abonnement heb ik voorlopig even stopgezet en ik reken er niet op dat dat indruk maakt.
Ik waardeer de reacties van Danny in deze thread, en die laatste had ik bij mijn post niet gezien. Maar dat vind ik geen adequate reactie van NPO. 'Danny op tweakers' is voor een instituut als NPO geen volwaardige reactie of erkenning. De 99% van de mensen die dit topic niet leest, heeft ook recht op informatie. Het is niet zomaar een bedrijf he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Waarom staan seizoen 2018 en 2019 van Wie is de Mol niet meer op NPO gemist? Wilde het seizoen met Jan Versteegh als Mol graag terugkijken maar die is gewoon compleet verdwenen van NPO gemist en ook op NLZiet staat die niet meer. En oh, die NPO app is echt de ergste app die ik ooit heb gezien, voor een publieke omroep die een miljard euro per jaar krijgt is het echt een grove schande. Zelfs die vreselijke Kijk app van SBS werkt duidelijk nog beter dan de NPO app die in december is gelanceerd. Echt om te janken, ik dacht eerst dat het aan mij lag dus alles verwijderd opnieuw gedownload en toen zag ik die beoordelingen in de app store, 1 ster van de 5, en als 0 sterren had gekund hadden ze dat gekregen als ik al die berichten lees…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

NPO start app moet natuurlijk ook gewoon betalen voor bandbreedte.
Het budget van laten we zeggen Netflix is op dat punt heel anders dan de opbrengst van NPO start plus abonnement.

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:15
Zoveel slechter dan andere streaming apps is het toch niet (Google TV). Het enige dat ik mis is volgende aflevering kijken. Verder is beeldkwaliteit en stabiliteit van de app goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Heb sinds kort een abonnement, met name om de serie Klem te kijken. Seizoen 1 net afgerond, maar sinds vandaag staat alleen nog maar seizoen 4 er op, het seizoen dat nu ook bezig is. Ik dacht dat je bij NPO Plus juist ook oudere content zou moeten kunnen bekijken, maar helaas..

En dan de app… wat een drama is dat. Hij onthoudt niet welke aflevering en seizoen ik al gekeken heb. Bij kijk verder bleef steeds een aflevering staan die ik al lang gekeken had. Ik moest steeds de zoek functie gebruiken om de serie te vinden en dan naar seizoen 1 gaan en de volgende aflevering zoeken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PatrickC schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:19:
Heb sinds kort een abonnement, met name om de serie Klem te kijken. Seizoen 1 net afgerond, maar sinds vandaag staat alleen nog maar seizoen 4 er op, het seizoen dat nu ook bezig is. Ik dacht dat je bij NPO Plus juist ook oudere content zou moeten kunnen bekijken, maar helaas..
Dat is waardeloos. Ik zie inderdaad dat nu alleen seizoen 4 beschikbaar is. Het lijkt wel alsof met het nieuwe platform ook content verdwijnt. Hopelijk komt dat nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:06
Bij NLziet waar NPO plus in zit heb ik net even gecheckt en is de serie gewoon terug te kijken vanaf seizoen 1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 07:41
Is het al duidelijk wanneer we gewoon weer favorieten kunnen selecteren en dat de app goed bijhoudt wat je daadwerkelijk gekeken hebt? Als je nu twee afleveringen achter elkaar kijkt, blijft 9/10 keer de tweede gemarkeerd als ‘niet bekeken’.

Ik snap werkelijk niet waarom de vorige app uit de lucht is gehaald.

Ik waardeer de updates van Danny hier, maar aan de andere kant voelt het alsof we bij een afstudeerproject worden betrokken en we gewoon voor een falende dienst betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:43
mccAin schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:47:
Is het al duidelijk wanneer we gewoon weer favorieten kunnen selecteren en dat de app goed bijhoudt wat je daadwerkelijk gekeken hebt? Als je nu twee afleveringen achter elkaar kijkt, blijft 9/10 keer de tweede gemarkeerd als ‘niet bekeken’.

Ik snap werkelijk niet waarom de vorige app uit de lucht is gehaald.

Ik waardeer de updates van Danny hier, maar aan de andere kant voelt het alsof we bij een afstudeerproject worden betrokken en we gewoon voor een falende dienst betalen.
posttoast schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:50:
Een update over de AppleTV app op iCulture.

Samenvatting in het kort: voor maart/april gaat de Apple TV app niet gefixed worden:

[...]

Wel is het nu mogelijk compensatie aan te vragen:

[...]

Neem voor het ontvangen van compensatie deze stappen:
  1. Ga naar de servicepagina van de NPO.
  2. Scroll naar beneden voor het contactformulier
  3. Kies voor Account en abonnement en vervolgens voor AppleTV
  4. Vul bij het onderwerp Compensatie AppleTV in
  5. Vul bij de vraag in welk probleem je ervaart met Apple TV.
  6. Verstuur het contactformulier.
Ik twijfel nog steeds of ik niet gewoon naar NLZiet over moet stappen. Mijn kinderen keken vaak naar het Klokhuis en het Jeugdjournaal op de Apple TV. Dat kan nu niet meer. Tegelijk zijn de enige programma's die wij kijken NPO programma's en voelt het super karig om "verplicht" dan ook de commerciële zenders erbij te krijgen.
In mei ergens....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Alle seizoenen van Klem zijn nu weer beschikbaar, dus dat is dan tenminste snel gefixt. Nu nog een app waarin ik mijn series kan toevoegen aan een lijst en die precies bijhoudt welke afleveringen ik al gekeken heb en ook kan hervatten middenin een bepaalde aflevering. Ik begrijp echt niet dat zo’n basis functionaliteit er niet is voor een streaming app.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 15:51

Thermometer

Whoop Whoop!

Nou breekt mijn klomp... Het lopende seizoen van Maestro keken we elke week via NPO Plus, na uitzending op live TV stond het de dag erna met een nieuwe aflevering op NPO Plus.

Afgelopen weekend was de finale aflevering van het seizoen, maar nu keken we gisteren in de app... Is het hele seizoen weg??? 8)7

Ik hoorde eerder van een maximum aantal dagen dat je sommige series kon kijken (zo ook een aantal comments in dit topic daarover), maar twee dagen na de uitzending ervan? Zonder informatie hierover te vinden online en de officiële links naar de afleveringen die niet meer werken, doen me denken aan dat het misschien een foutje is?

Wat is jullie ervaring hiermee?

EDIT:
Denk toch een foutje. Als ik naar de klantenservice van NPO Plus ga, zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcdQnpsWEOD0Rprj3ipahpxz6tA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRXl1uLAxU7HO3aftevprOgg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Thermometer op 07-02-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
2-3 weken na 31 januari, volgens de laatste update op NPO Service. En dat is dan alleen voor de Android app en website.

Echter vraag ik me af of ze dat gaan halen.

[ Voor 51% gewijzigd door Desembrood op 08-02-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 15:21

En dan de app… wat een drama is dat. Hij onthoudt niet welke aflevering en seizoen ik al gekeken heb. Bij kijk verder bleef steeds een aflevering staan die ik al lang gekeken had. Ik moest steeds de zoek functie gebruiken om de serie te vinden en dan naar seizoen 1 gaan en de volgende aflevering zoeken.
Is al weer opgelost, maar wel bijzonder dat dit gebeurt. Zit halverwege seizoen 2. Wilde verder kijken en ineens waren alle vorige seizoenen verdwenen..

[ Voor 23% gewijzigd door JanR1969 op 07-02-2024 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Hoi allemaal,

Het klopt inderdaad dat er gisteren een issue was met betrekking tot de uit servering van een aantal programma's, seizoenen en series. (Zoals ook op de service pagina stond.) Collega's van mij hebben na constatering in onze eigen monitoring dit direct opgepakt en is het issue voor zover ik weet nu ook verholpen. Mochten er nog zaken missen die er eerst wel waren hoor ik dit uiteraard graag, want dat kan een signaal zijn naar meer. (We checken dat uiteraard ook zelf, maar mocht iemand hier wat constateren kunnen we dat direct meenemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 22:04
Een aantal series kan ik alleen maar in '540p' kijken. Bijvoorbeeld: Riphagen

Was dit altijd al zo? Of is de 1080p optie bij sommige series verdwenen? Ik kan me niet voorstellen dat zulke moderne series in zulke slechte kwaliteit online zijn gezet, maar mogelijk ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 15:51

Thermometer

Whoop Whoop!

Danny_NPO schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:27:
Hoi allemaal,

Het klopt inderdaad dat er gisteren een issue was met betrekking tot de uit servering van een aantal programma's, seizoenen en series. (Zoals ook op de service pagina stond.) Collega's van mij hebben na constatering in onze eigen monitoring dit direct opgepakt en is het issue voor zover ik weet nu ook verholpen. Mochten er nog zaken missen die er eerst wel waren hoor ik dit uiteraard graag, want dat kan een signaal zijn naar meer. (We checken dat uiteraard ook zelf, maar mocht iemand hier wat constateren kunnen we dat direct meenemen.)
Kan het zijn dat de serie Maestro nog per ongeluk mist? Ik kan hier alleen kiezen uit 'Het mooiste van Maestro' en niet de aflevering van afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Thermometer schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:39:
[...]

Kan het zijn dat de serie Maestro nog per ongeluk mist? Ik kan hier alleen kiezen uit 'Het mooiste van Maestro' en niet de aflevering van afgelopen weekend.
Van Heel Holland Bakt zie ik ook alleen maar seizoen 2024. Ik meen me te herinneren dat de oude seizoenen wel beschikbaar waren. Kan iemand met NLziet dit checken? Eerder zag ik namelijk dat NPO content wel beschikbaar was via NLziet maar niet via NPO. Dat zou niet mogen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:50
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Van Heel Holland Bakt zie ik ook alleen maar seizoen 2024. Ik meen me te herinneren dat de oude seizoenen wel beschikbaar waren. Kan iemand met NLziet dit checken? Eerder zag ik namelijk dat NPO content wel beschikbaar was via NLziet maar niet via NPO. Dat zou niet mogen toch?
Via NLziet ook alleen seizoen 2024 op dit moment, ik meen me te herinneren dat er voorheen meer seizoenen op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hv08 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Via NLziet ook alleen seizoen 2024 op dit moment, ik meen me te herinneren dat er voorheen meer seizoenen op stonden.
Dan is het in dit geval gelijk aan elkaar. Maar ik vind het wel vreemd dat (NPO) content toch verdwijnt.
Van bv Floortje naar het einde van de wereld, Boer zoekt vrouw en Flikken Maastricht lijken wel alle seizoenen aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:30
Zijn ook al een tijd seizoenen van Wie is de Mol verdwenen, bijvoorbeeld 2016, 2018 en 2019. Op het oude platform waren deze wel aanwezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
@Danny_NPO eerder riep je op vooral te melden waar we tegen aan lopen. Los van de open deuren zoals favorieten merk ik het volgende op.

Dit alles op een samsung tv met app versie 2.1.1 Die sinds 23-12-2023 niet is geupdate door mijn tv en er wordt geen nieuwe versie aangeboden door de tv.
Klopt het dat er voor samsung tv's nog geen nieuwe (2 wekelijkse) update is verschenen? Of moet ik de oorzaak elders zoeken?

1. Play pause knop.
De play pauze knop van de afstandsbediening van de tv heeft het in de nieuwe app nog nooit gedaan. Dit werkte prima in de oude app.
Kan dit gefixt worden?

2. Navigatie bij programma.
In het menu van een programma waar je een aflevering kan kiezen staat er van boven naar beneden de volgende knoppen links in beeld: blok met info over het programma; kijk verder; seizoenskeuze; lijst van afleveringen.
Zodra ik in de lijst van afleveringen 1 of meer naar rechts ben gegaan en ik bedenk me dat ik toch een ander seizoen moet hebben, dan wil ik 1 stapje omhoog. Echter krijgt dan niet het direct bovenliggende seizoenskeuze knop de focus maar het allerbovenste blok met info. Dit leidt tot veel extra handelingen bij het navigeren en zoeken van een aflevering.
Kan dat niet anders? Ongeacht waar je omhoog gaat dat je dan bij de eerste bovenliggende knop uitkomt.

3. Markering gekeken aflevering.
Afleveringen worden niet meer gemarkeerd als gezien sinds enkele weken.
Kan dit gefixt worden? Het wordt steeds lastiger om het overzicht bij te houden in mn hoofd.

4. Keuze gebruiker bij starten app.
Ik ben de enige gebruiker. Toch moet ik elke keer kiezen welke gebruiker ik wil kiezen bij het starten van de app.
Kan het mogelijk worden om ergens aan te vinken dat er niet gevraagd hoeft te worden en de app gewoon in 1 keer opstart?

5. Kijk verder knop zinloos.
De kijk verder knop brengt je naar de laatst paar seconden van een aflevering.

En als je dan te laat bent om te pauzeren (omdat ik onscreen moet navigeren) kan ik helemaal niks behalve terug naar het programma overzicht.

De aflevering die ik voorgeschoteld krijgt is in mijn geval zeker niet de laatste die ik had gekeken. Het lijkt de allerlaatste aflevering te zijn die beschikbaar is, niet de laatste die ik had bekeken.

6. Nogmaals aflevering bekijken, start bij einde.
Wil ik een aflevering opnieuw kijken dan begint de aflevering ergens aan het einde. Dus zelf eerst handmatig terugspoelen is nodig.

7. Programma info deels zichtbaar.
Tijdens het kijken van een aflevering is na een druk op de knop de overlay met afspeelbalk en dergelijke te zien. Bovenin staat de titel van het programma met daaronder 1 regel met informatie van de aflevering. Deze regel wordt abrupt afgekapt. Het is niet mogelijk om deze te selecteren en uit te klappen om alle tekst te lezen. Dus veel wijzer wordt ik er niet van.

Tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droogmand
  • Laatst online: 01:12
Op mijn LG OLED55C16LA (sotwareversie 03.40.85, webOS 6.40) is de app ook niet meer beschikbaar. @Danny_NPO is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Er bleef maar steeds een aflevering uit seizoen 1 van Klem in ‘Kijk verder’ staan. Uiteindelijk lukte het deze weg te krijgen door op mijn iPad deze aflevering tot het einde te laten lopen. Ik zit nu in seizoen 2, maar geen Klem meer bij ‘Kijk verder’. Waarom zit die optie er in als hij toch niet werkt? Om een volgende aflevering te kijken, moet ik nu naar Series, dan Klem zoeken, deze staat standaard op Seizoen 4, dus eerste Seizoen 2 selecteren en dan de aflevering zoeken waar ik gebleven was en dat weet ik niet altijd precies. Drama…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
fflow schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:33:
@Danny_NPO eerder riep je op vooral te melden waar we tegen aan lopen. Los van de open deuren zoals favorieten merk ik het volgende op.

Dit alles op een samsung tv met app versie 2.1.1 Die sinds 23-12-2023 niet is geupdate door mijn tv en er wordt geen nieuwe versie aangeboden door de tv.
Klopt het dat er voor samsung tv's nog geen nieuwe (2 wekelijkse) update is verschenen? Of moet ik de oorzaak elders zoeken?

1. Play pause knop.
De play pauze knop van de afstandsbediening van de tv heeft het in de nieuwe app nog nooit gedaan. Dit werkte prima in de oude app.
Kan dit gefixt worden?

2. Navigatie bij programma.
In het menu van een programma waar je een aflevering kan kiezen staat er van boven naar beneden de volgende knoppen links in beeld: blok met info over het programma; kijk verder; seizoenskeuze; lijst van afleveringen.
Zodra ik in de lijst van afleveringen 1 of meer naar rechts ben gegaan en ik bedenk me dat ik toch een ander seizoen moet hebben, dan wil ik 1 stapje omhoog. Echter krijgt dan niet het direct bovenliggende seizoenskeuze knop de focus maar het allerbovenste blok met info. Dit leidt tot veel extra handelingen bij het navigeren en zoeken van een aflevering.
Kan dat niet anders? Ongeacht waar je omhoog gaat dat je dan bij de eerste bovenliggende knop uitkomt.

3. Markering gekeken aflevering.
Afleveringen worden niet meer gemarkeerd als gezien sinds enkele weken.
Kan dit gefixt worden? Het wordt steeds lastiger om het overzicht bij te houden in mn hoofd.

4. Keuze gebruiker bij starten app.
Ik ben de enige gebruiker. Toch moet ik elke keer kiezen welke gebruiker ik wil kiezen bij het starten van de app.
Kan het mogelijk worden om ergens aan te vinken dat er niet gevraagd hoeft te worden en de app gewoon in 1 keer opstart?

5. Kijk verder knop zinloos.
De kijk verder knop brengt je naar de laatst paar seconden van een aflevering.

En als je dan te laat bent om te pauzeren (omdat ik onscreen moet navigeren) kan ik helemaal niks behalve terug naar het programma overzicht.

De aflevering die ik voorgeschoteld krijgt is in mijn geval zeker niet de laatste die ik had gekeken. Het lijkt de allerlaatste aflevering te zijn die beschikbaar is, niet de laatste die ik had bekeken.

6. Nogmaals aflevering bekijken, start bij einde.
Wil ik een aflevering opnieuw kijken dan begint de aflevering ergens aan het einde. Dus zelf eerst handmatig terugspoelen is nodig.

7. Programma info deels zichtbaar.
Tijdens het kijken van een aflevering is na een druk op de knop de overlay met afspeelbalk en dergelijke te zien. Bovenin staat de titel van het programma met daaronder 1 regel met informatie van de aflevering. Deze regel wordt abrupt afgekapt. Het is niet mogelijk om deze te selecteren en uit te klappen om alle tekst te lezen. Dus veel wijzer wordt ik er niet van.

Tot zo ver.
@Danny_NPO
Hieronder extra problemen die ik ervaar onder Android TV:

- De grote Play knop in het midden van het scherm bij het starten van een aflevering werkt niet. Ik moet altijd de play/pauze knop onderaan het scherm gebruiken.

- Bij doorspoelen gaat aflevering op pauze en moet je weer kiezen voor play om verder te gaan.

- Wanneer je een eerdere aflevering selecteert (uit de programmagids of wanneer je zoekt naar een programma), deze start en weer terug gaat, verspringt de app weer naar het begin van de programmagids of nieuwste aflevering. Stel ik scroll in de programmagids terug naar 2 dagen geleden om iets op te zetten. Wanneer ik dan terug ga, verspringt het overzicht weer naar vandaag, ipv te blijven waar 'ie was.

- Ondertitelingkeuze wordt niet onthouden.

- "Verder kijken" lijkt alleen te werken bij afleveringen die je niet voltooid hebt, en niet voor het kiezen voor een volgende aflevering. Tevens, er staan programma's tussen "verder kijken" die ik nooit gestart heb.

- Bij zoeken naar de titel van een programma krijg je gelijk voorstellen te zien. Dat is mooi, maar je kunt dan niet meteen navigeren naar de juiste keuze. Je moet dan eerst op Enter drukken, voordat je de juiste aflevering kan kiezen.

Al met al zit ik zo te bedenken wat nu effectief beter is aan deze app, dan de vorige. Ik wil niet zeurderig of nostalgisch overkomen, maar ik kan werkelijk niets bedenken dat nu beter werkt dan in de vorige app. Nou, dat is niet helemaal waar. Enige dat nu iets beter werkt is het zoeken. Voorheen kreeg je geen zoeksuggesties te zien, nu wel.

- Met de vorige app speelden afleveringen ook prima af. Haperden niet, behalve afleveringen van > 8 jaar oud. Die deden het gewoon niet.
- App crashte nooit.
- Ondertiteling werkte goed.
- Programmagids was duidelijker dan dat 'ie nu is.
- Minder afleiding op het hoofdscherm, navigatie was duidelijker.
- Favorieten bestonden nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
@Danny_NPO Afgelopen weekend de VRTMAX app geïnstalleerd. Wat ziet die app er goed uit en werkt heerlijk. Waarom niet de techniek van de collega publieke omroep gebruiken/kopen in plaats van zelf ontwikkelen, hetgeen moeizaam lijkt te gaan. Betere ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
@Zapato Even gekeken en VRTMAX loopt lichtjaren voor, ongelooflijk. Daarbij vergeleken is het huidige NPO Start echt vrij houterig en amateuristisch en VRTMAX van internationale klasse. Podcasts, radio, TV, zelfs een via de app af te sluiten abonnement op Streamz.be, veel betere zoek- en filteropties, favorieten gescheiden tussen kijken en podcasts, vloeiender, overzichtelijker. Ondertussen als beschrijving bij update NPO Start 'we hebben een knopje toegevoegd'. Ik kom erg negatief over maar bedoel het goed: weet waar je beter kunt stoppen NPO, het advies van Zapato is helemaal zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:03

alienfruit

the alien you never expected

NPO Start is nog steeds stukken beter dan BBC iPlayer daar werkt de ondertiteling niet op de Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Gisteren eindelijk na 2,5 maand 2 reacties gekregen op mijn contact formulier die ik had ingevuld met klachten en vragen over de nieuwe app. Beide mails bevatten exact dezelfde tekst. Dat klinkt als een stagiaire die de opdracht gekregen heeft om copy/paste te doen op alle openstaande meldingen
Bedankt voor je bericht.
De problemen die je meldt waren het gevolg van de overstap naar het nieuwe platform van NPO Start. We zijn er hard mee bezig om dit op te lossen!

Heb je nog andere vragen of opmerkingen? Ga dan naar onze Service-portal.
Daar vind je veelgestelde vragen.

Excuus voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
En die FAQ lijst is al in weken niet bijgewerkt. Waarom verbaast het me niets.

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 13-02-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Niet online
@Danny_NPO Nog even iets inhoudelijks. Op de homepage bij Trending en bij Nieuwe afleveringen, zie ik dubbelingen staan. In de LG WebOS app versie 2.1.2. Zo staat er op dit moment twee keer 'Doorbakken' bij Trending en twee keer 'We gaan er allemaal aan' bij Nieuwe afleveringen. Terwijl er in de Android-app versie 1.4.1 op ditzelfde moment geen duplicaten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC6zlVVo3Ip_HRhvUR9Z2ExQtTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDNFoqU8NZzefY75S3n6Egz9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
En het valt me op dat in het rijtje "voor jou aanbevolen" bijna niets zit dat ik leuk vind. Sterker nog, de meeste voorstellen vind ik echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 22:06
@segil dat is toch bij heel veel applicaties zo? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
Krijg sinds vandaag weer zo goed als niks gestart. Probeer wat afleveringen van Lubach van begin deze week terug te kijken op de Shield.

Een keer of tien geprobeerd, waarvan bij ongeveer de helft van de pogingen het reclamespotje vooraf succesvol is gestart. Om dan vervolgens op pakweg 80% vast te lopen en uiteindelijk sluit de app dan. Data verwijderen en rebooten heeft allemaal geen zin. Casten wil ook niet.

Hier zakt je broek toch gewoon van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Dank allemaal voor de feedback.
In bijzonder @fflow en @segil bedankt voor alle punten en voor de tijd die genomen is om de lijst op te schrijven. Dit wordt enorm gewaardeerd. Ik neem alles mee en bespreek/draag het over aan de product owner.

@Desembrood Ook dank voor het melden. Ook dit zal ik doorgeven. Vreemd dat dit gebeurd.

On another note:
Gisteren is de eerste versie van "doorkijken" live gegaan op de website, dus dat de volgende aflevering automatisch zal starten wanneer de huidige is afgelopen.
Het kan zijn dat er zaken zijn die nog niet 100% lekker gaan, het is een eerste versie en een vrij complexe functionaliteit, ookal lijkt dit niet zo op het eerste gezicht. We blijven dit doorontwikkelen, en hopen dat we het snel naar andere platformen kunnen brengen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
@Danny_NPO Waarom nieuwe features als “doorkijken” toevoegen als andere basis functionaliteiten nog niet eens goed werken? Automatisch doorkijken is trouwens ook een optie die ik altijd meteen uit zet, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Al met al lijken we met z’n alle gewoon beta testers, maar dan wel met een betaald abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
PatrickC schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:21:
@Danny_NPO Waarom nieuwe features als “doorkijken” toevoegen als andere basis functionaliteiten nog niet eens goed werken? Automatisch doorkijken is trouwens ook een optie die ik altijd meteen uit zet, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Al met al lijken we met z’n alle gewoon beta testers, maar dan wel met een betaald abonnement.
Hi @PatrickC , "doorkijken" (aka de mogelijkheid om makkelijk te 'bingen') is volgens onze gebruikersfeedback naast favorieten en een paar andere zaken juist een van de meest gevraagde functionaliteiten. Zoals op onze servicepagina aangegeven, was dit een van de zaken waar het team zich aan gecommitteerd heeft om mid-februari te (her-)introduceren, en we zijn ook blij dat we dit hebben kunnen doen.

Welke basisfunctionaliteiten werken niet goed volgens jou? Dan neem ik die feedback mee terug naar het team.

-Danny

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jixreme
Danny_NPO schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:47:
[...]

Welke basisfunctionaliteiten werken niet goed volgens jou? Dan neem ik die feedback mee terug naar het team.

-Danny
Consequent op alle platforms kunnen inloggen, zoeken, toevoegen aan kijklijst, bijhouden wat gekeken is, live tv kijken, duidelijkheid bieden welk(e) platform(s) / OS-versies wel/niet ondersteund worden en zorgen dat de app niet gekillt hoeft te worden om het overzicht te vernieuwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
@Danny_NPO Dankjewel voor je reactie. Met basis functionaliteiten bedoel ik de zaken die hier vaker genoemd zijn en jullie ook al aan bezig zijn zoals een favorieten lijst (‘Mijn lijst’ in Netflix) en een automatische verder kijken lijst die de series laat zien waar je de laatste paar weken naar gekeken hebt en dan automatisch verder gaat met de aflevering die je al aan het kijken was of de eerstvolgende aflevering laat zien die je nog niet gekeken hebt.

Als voorbeeld heb ik hier eerder mijn ervaringen met de serie Klem gemeld. Omdat ik in seizoen 2 zit is het behoorlijk omslachtig om de serie verder te kijken. Eerst moet ik de serie zoeken, die start dan standaard op in seizoen 4, ik moet dan zelf naar seizoen 2 navigeren en dan de aflevering uit het hoofd weten waar ik verder moet kijken. En als ik halverwege een aflvering gestopt was, dan start deze eerst weer vanaf het begin en moet ik doorspoelen naar het punt waar ik dacht gebleven te zijn.

Ik ben geabonneerd op en flink aantal streaming services en bij allemaal kan ik verder kijken waar ik gebleven was met een paar acries (navigeer naar verder kijken, de serie kiezen uit de lijst ik verder wil kijken en dan op play drukken).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
[...]

Hi @PatrickC , "doorkijken" (aka de mogelijkheid om makkelijk te 'bingen') is volgens onze gebruikersfeedback naast favorieten en een paar andere zaken juist een van de meest gevraagde functionaliteiten. Zoals op onze servicepagina aangegeven, was dit een van de zaken waar het team zich aan gecommitteerd heeft om mid-februari te (her-)introduceren, en we zijn ook blij dat we dit hebben kunnen doen.

-Danny
- Een bruikbare app voor AppleTV
- Kindprofielen
- Het onthouden van settings als ondertiteling
- Verwijderen van items uit Kijk Verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
@Danny_NPO ik krijg net onderstaande reactie van jullie klantenservice op een klacht die ik vorig jaar heb ingediend. Ook staat er nog bij:
From: Nederlandse Publieke Omroep <service@npo.nl>
Sent: Sunday, February 4, 2024 01:41
To: Service NPO <service@npo.nl>
Het bericht lijkt dus met een vertraging van 2-3 maanden intern te worden doorgestuurd. Apart?

De reactie:
Bedankt voor je bericht.
De problemen die je meldt waren het gevolg van de overstap naar het nieuwe platform van NPO Start.
Dit probleem zou nu opgelost moeten zijn!

Heb je nog andere vragen of opmerkingen? Ga dan naar onze Service-portal.
Daar vind je veelgestelde vragen.
Ik denk dat een deel van de irritatie van veel gebruikers in deze struisvogelpolitiek zit. Na maanden reactie, maar “de problemen zouden nu opgelost moeten zijn!”. Nee dat zijn ze bij lange na niet! Dan kan ik wel weer gaan reageren maar dan heb ik daar vooral mezelf mee, omdat ik dan pas in april of mei reactie zal krijgen van iemand die inhoudelijk van niks weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
Danny_NPO schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:03:
Dank allemaal voor de feedback.
In bijzonder @fflow en @segil bedankt voor alle punten en voor de tijd die genomen is om de lijst op te schrijven. Dit wordt enorm gewaardeerd. Ik neem alles mee en bespreek/draag het over aan de product owner.

@Desembrood Ook dank voor het melden. Ook dit zal ik doorgeven. Vreemd dat dit gebeurd.

On another note:
Gisteren is de eerste versie van "doorkijken" live gegaan op de website, dus dat de volgende aflevering automatisch zal starten wanneer de huidige is afgelopen.
Het kan zijn dat er zaken zijn die nog niet 100% lekker gaan, het is een eerste versie en een vrij complexe functionaliteit, ookal lijkt dit niet zo op het eerste gezicht. We blijven dit doorontwikkelen, en hopen dat we het snel naar andere platformen kunnen brengen.
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie team functioneert en of je aan meerdere zaken tegelijk werkt, maar is het niet verstandig om eerst eens te zorgen dat de player zelf daadwerkelijk betrouwbaar begint met spelen? Anders valt er niet zoveel door te kijken natuurlijk. Het kost nu al behoorlijk wat moeite om één aflevering te starten, die grote play button doet überhaupt niks en het gaat met grote regelmaat fout bij de overgang van reclame naar content op zowel mijn Shield als mijn GTV.

Dat lijkt me toch een grotere prioriteit. Los daarvan: zorg alsjeblieft dat die functie ook uit kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-06 13:14

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Hi @PatrickC , "doorkijken" (aka de mogelijkheid om makkelijk te 'bingen') is volgens onze gebruikersfeedback naast favorieten en een paar andere zaken juist een van de meest gevraagde functionaliteiten.
Doorkijken is k*t. Val je in slaap, wordt je een paar uur later weer wakker, kijk je nog half slapend naar je TV, blijk je inmiddels een paar cliffhangers en plottwists verder te zijn. Vind dan nog maar eens terug waar je gebleven was...

Nou ja. Misschien moet ik me toch maar eens melden bij de Tweakers Bejaardensoos.

Is dat echt een meest gevraagde functionaliteit? Is het niet gewoon matig onder woorden gebrachte feedback? "Jullie App is helemaal <deleted>. Je kan nieteens normaal een serie doorkijken!"

Bedoeld wordt: Uberhaupt bijhouden waar je ongeveer was in de serie.
Product Owner noteert: Autoplay functionaliteit toevoegen.

[ Voor 1% gewijzigd door TwOkkie op 14-02-2024 17:17 . Reden: Opmaak ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Zojuist Ticket #162xxx ingeschoten om te vragen waneer het geld dat in #131xxx beloofd was, eindelijk wordt overgemaakt. Op mail wordt immers niet meer gereageerd. Maar holy nogwat, dat is een kleine 31000 tickets in 3 maanden. Is dat alleen over de NPO App, of is dat een ticketsysteem voor alle ICT op het Mediapark?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 14:05

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

@Danny_NPO het valt me op dat de thema kanalen o. a. NPO Politiek, nog steeds kampen met de haperingen waar de 3 hoofdkanalen bij introductie van de nieuwe app last van hadden.

Dit overigens op een LG C9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
TwOkkie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Doorkijken is k*t. Val je in slaap, wordt je een paar uur later weer wakker, kijk je nog half slapend naar je TV, blijk je inmiddels een paar cliffhangers en plottwists verder te zijn. Vind dan nog maar eens terug waar je gebleven was...

Nou ja. Misschien moet ik me toch maar eens melden bij de Tweakers Bejaardensoos.

Is dat echt een meest gevraagde functionaliteit? Is het niet gewoon matig onder woorden gebrachte feedback? "Jullie App is helemaal <deleted>. Je kan nieteens normaal een serie doorkijken!"

Bedoeld wordt: Uberhaupt bijhouden waar je ongeveer was in de serie.
Product Owner noteert: Autoplay functionaliteit toevoegen.
Doorkijken is hetgeen ik mis nu, de rest is wel ok.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Dank allemaal voor de vragen en feedback. Ik ga proberen voor zover ik kan zaken te beantwoorden:
me_mrtn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:46:
[...]
- Een bruikbare app voor AppleTV
- Kindprofielen
- Het onthouden van settings als ondertiteling
- Verwijderen van items uit Kijk Verder
Het ios/tvos team is heel druk bezig met het verder maken van de tvOS app. Het team hoopt snel een update uit te kunnen brengen. Ik persoonlijk verwacht niet dat deze update direct alle gevraagde/verwachtte functionaliteit zal toevoegen, maar het team werkt hier ongelooflijk hard aan. Ook om ervoor te zorgen dat in de toekomst updates sneller uitgebracht kunnen worden.

Kindprofielen staan op onze korte termijn roadmap.

Het onthouden van settings heb ik hier eerder gehoord, is goede feedback, en zal ik meenemen. De uitdaging hier zit hem vooral in de scope waarin we verschillende settings willen onthouden. Dit kan functionaliteiten zoals deze nogal snel complex maken, of langer in doorlooptijd (willen we, en zo ja welke, settings onthouden op account level, op profiel level of bijvoorbeeld op device level? Of wellicht een combinatie hiervan?) Er wordt in ieder geval zeker over nagedacht.

Verwijderen van items uit "Kijk Verder" is iets dat op onze backlog staat. Meer weet ik hier niet over op dit moment.
Jixreme schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:17:
Ik denk dat een deel van de irritatie van veel gebruikers in deze struisvogelpolitiek zit. Na maanden reactie, maar “de problemen zouden nu opgelost moeten zijn!”. Nee dat zijn ze bij lange na niet! Dan kan ik wel weer gaan reageren maar dan heb ik daar vooral mezelf mee, omdat ik dan pas in april of mei reactie zal krijgen van iemand die inhoudelijk van niks weet.
Dit hele stuk (klantenservice) ligt volledig buiten mijn bereik. Ik kan hier helaas dus niet meer voor je betekenen los van dit door te geven. Ik zie het vooral als mijn doel om zo snel als mogelijk alle voor de gebruiker missende of niet goed werkende zaken op te lossen met het team. Voor de rest probeer ik hier waar ik kan (technische) context te geven over dingen, maar begrijp ik dat dat niet alles zal beantwoorden.

@doltishDuke We hebben (sub-)teams voor onder andere backend, de website, apple, android, en meer, die zo veel als mogelijk onafhankelijk van elkaar, maar wel in samenspraak, opereren. De videospeler (aka de player) heeft een eigen dedicated team, met een eigen backlog, en staat technisch los van NPO Start. Dit aangezien de player ook gebruikt wordt door omroepen in hun eigen producten. Wanneer het team dat de player doet dus bijvoorbeeld bezig is met iets, werken de andere teams paralel aan andere zaken. Echter komt het soms ook voor dat we actiever samenwerken, zoals bijvoorbeeld bij bingewatchen. Dat is technisch een combinatie van backend, verschillende frontends en het player team. Hopelijk geeft dit wat context.

@TwOkkie Het is voor zover ik weet echt een van de meestgevraagde functionaliteiten, dat we terugzien in onder andere gebruikersfeedback, naast uiteraard andere zaken. We zijn uiteraard waakzaam voor het verkeerd interpreteren hiervan, daarom werken we ook zo veel als mogelijk "data-inspired". Met andere woorden, gebruikersfeedback is extreem belangrijk, maar niet het enige waar het team en de product owner hun afwegingen door maken.
Met betrekking tot het ticketsysteem heb ik daar geen antwoord op, ik weet dat simpelweg niet.

@Bintmeister Dank voor het melden, ik neem het mee.

edit:
Ik zie dat mijn account ook hier 'gepromoveerd' is tot bedrijfsaccount.
Enerzijds super omdat iedereen dan kan zien dat ik 'verified' ben, anderzijds wil ik wel nog steeds herhalen dat ik niet een officieel communicatiekanaal ben. Zoals iemand hier eerder mooi zei: "Danny, techlead van de NPO" is niet de NPO en spreekt ook niet voor of namens de NPO. Ik probeer vooral alleen vragen te beantwoorden en context te geven waar ik kan op eigen gelegenheid.

Ik hoop dat iedereen daar begrip voor heeft, ondanks dat er nu "bedrijfsaccount" onder mijn naam staat. :)

-Danny

[ Voor 7% gewijzigd door Danny_NPO op 14-02-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3dss
  • Laatst online: 24-03-2024
afgelopen week de NPO app maar is gedownload, maar ik heb 'm snel weer verwijderd, waarom ?
Die app is zo mateloos onvriendelijk en ingewikkeld, frustratie ten top ! wat een sukkels die ontwikkelaars zeg !
40 jaar terug deed ik informatica, we kregen les van Karel Barten, hij was informatieanalist bij het toenmalige pandata, best een bolleboos dus, hij zei "je hoeft maar 2 dingen goed in de gaten te houden en dat is de eenvoud in het gebruik en responstijd < 2 seconde", die responstijd was in die tijd belangrijk op de mainframe want er had nog niemand van computers gehoord :) de ontwikkelaars zijn vast stevig geschoold maar gebruiksvriendelijkheid en eenvoud voor de gebruiker hebben ze kennelijk nooit van gehoord, ik heb ze dus maar meteen een nette boze mail gestuurd met dezelfde strekking als dit verhaal, ik hoop maar dat ze er zich iets vanaan trekken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

pa3dss schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:46:
[...] ik heb ze dus maar meteen een nette boze mail gestuurd met dezelfde strekking als dit verhaal, ik hoop maar dat ze er zich iets vanaan trekken :)
Dankjewel voor je inspanning! Nu komt het vast allemaal weer goed.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3dss
  • Laatst online: 24-03-2024
TwOkkie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:32:
[...]

Dankjewel voor je inspanning! Nu komt het vast allemaal weer goed.
haha we zullen zien, ik denk dat ik een ijzersterk argument aan heb gedragen maar we zullen het vanzelf mee maken, ik ben natuurlijk ook zeer benieuwd maar een mailtje terug moet nog komen.. kennelijk zijn ze daar te lam voor ofzo hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:20
TwOkkie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Aan de ene kant waar, maar wat als je je kinderen voor de tv zet en zelf gaat koken. Kinderen kijken series die 5 minuten (soms zelfs korter) duren. Je kunt dan om de vijf minuten naar de woonkamer lopen om de volgende aflevering af te laten spelen, wat vervolgens niet lukt omdat de app niet (goed) werkt. Ondertussen brandt het vlees aan. Daar ben je gauw klaar mee, kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 14:51

TTV

Hoi. Heb dit forum doorgesnuffeld maar kom mijn probleem niet tegen. Mijn LG TV (OLED55B6) ondersteunt de NPO Start app sinds een paar maanden niet meer dus keek sindsdien via chromecast vanaf mijn telefoon. Werkte tot een paar weken geleden goed moet ik zeggen maar de laatste tijd pauzeert de cast om de paar minuten. Soms helpt het dan als ik mijn telefoon unlock waarna het proces opnieuw begint, maar soms moet ik gewoon een paar minutren wachten. Het lijkt erop alsof hij aan het bufferen is.

Ik heb de kwaliteit aangepast zonder resultaat. Voor de rest kan er aan de app weinig ingesteld worden volgens mij?

Heb casten via andere apps geprobeerd (Youtube) en dat werkt zonder een enkel probleem.

Hier iemand een tip die me verder kan helpen? Of is het gewoon een nieuwe versie van de NPO app op mijn telefoon die me parten speelt? En zo ja... hoe kom ik dan terug naar een vorige versie?

Ben benieuwd of dit iemand bekent voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 23:12
Danny_NPO schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:03:
Ha, dus na kijken van het NOS Journaal van b.v 14 febr. krijgen weer automatisch dat van 1 januari, als we niet heel snel naar de AB grijpen? In het oude NPO Start was dat mijn enige ergernis en je kon het niet uitzetten. Hopelijk nu wel, na alle feedback die ik erover gegeven heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PatrickC
Danny_NPO schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:08:
edit:
Ik zie dat mijn account ook hier 'gepromoveerd' is tot bedrijfsaccount.
Enerzijds super omdat iedereen dan kan zien dat ik 'verified' ben, anderzijds wil ik wel nog steeds herhalen dat ik niet een officieel communicatiekanaal ben. Zoals iemand hier eerder mooi zei: "Danny, techlead van de NPO" is niet de NPO en spreekt ook niet voor of namens de NPO. Ik probeer vooral alleen vragen te beantwoorden en context te geven waar ik kan op eigen gelegenheid.

Ik hoop dat iedereen daar begrip voor heeft, ondanks dat er nu "bedrijfsaccount" onder mijn naam staat. :)

-Danny
Je bent tenminste iemand die wel antwoorden geeft op vragen in tegenstelling tot de officiële kanalen van de NPO. Daar blijft alles doodstil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S.Paternotte
En... nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.

De toezeggingen van NPO:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 07:41
Ik vind na alle pagina’s aan ellende dat er nog steeds geen fatsoenlijke reden is gegeven waarom de oude is verwijderd. Deze was niet fantastisch, maar lichtjaren beter dan wat er nu staat.

Rol het terug, neem je verlies en ontwikkel op de achtergrond verder.

Ik en veel anderen hebben het vaker gezegd: we zijn betalende beta testers van een app die normaliter nog niet eens uit de alpha fase zou mogen komen.

Ik heb respect voor Danny en hoe hij de tijd neemt om tussen de gebruikers en NPO te zitten en ons van uitleg te voorzien. Ik begrijp heel goed dat jij niet gelijkstaat aan de NPO. Aan de andere kant verbaas ik me over de “wat werkt er dan niet goed?”-houding.

Weet wel dat we hier op Tweakers maar met een kleine groep zijn en dat de gebruikers die het hier zat zijn, en dat nog kunnen netjes verwoorden, maar een tipje van de ijsberg zijn.

Dit kan echt veel abonnees gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:45
mccAin schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:02:
Ik en veel anderen hebben het vaker gezegd: we zijn betalende beta testers van een app die normaliter nog niet eens uit de alpha fase zou mogen komen.
Ik zou willen dat ik een betalende beta-tester mocht zijn. Voor mijn TV is nog steeds geen app beschikbaar, ondanks alle toezeggingen. Betalen ben ik gelukkig vrij snel mee gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 14:51

TTV

TTV schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:12:
Hoi. Heb dit forum doorgesnuffeld maar kom mijn probleem niet tegen. Mijn LG TV (OLED55B6) ondersteunt de NPO Start app sinds een paar maanden niet meer dus keek sindsdien via chromecast vanaf mijn telefoon. Werkte tot een paar weken geleden goed moet ik zeggen maar de laatste tijd pauzeert de cast om de paar minuten. Soms helpt het dan als ik mijn telefoon unlock waarna het proces opnieuw begint, maar soms moet ik gewoon een paar minutren wachten. Het lijkt erop alsof hij aan het bufferen is.

Ik heb de kwaliteit aangepast zonder resultaat. Voor de rest kan er aan de app weinig ingesteld worden volgens mij?

Heb casten via andere apps geprobeerd (Youtube) en dat werkt zonder een enkel probleem.

Hier iemand een tip die me verder kan helpen? Of is het gewoon een nieuwe versie van de NPO app op mijn telefoon die me parten speelt? En zo ja... hoe kom ik dan terug naar een vorige versie?

Ben benieuwd of dit iemand bekent voorkomt.
Weet niet of iemand hier nog iets aan heeft aangezien er geen reacties op zijn geweest maar voor de zekerheid: ik heb het probleem geloof ik kunnen oplossen door op mijn smartphone de batterij instelling voor de NPO Start App in te stellen op onbeperkt gebruik in de achtergrond. Probleem heeft zich bij de terugkijken van een aflevering van Arjen Lubach niet meer voorgedaan terwijl het daarvoor meerdere keren per aflevering voor kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 15:27
Afgelopen week NPO plus maar opgezegd. Na maanden vol beloften blijven de oude functies maar niet terugkomen. Steeds opnieuw zoeken naar series/quizzen die ik volg, niets blijft bewaard. Ik neem het wel op en kijk het op die manier terug. Jammer, want de oude televisie-app deed het gewoon goed.
Belachelijk dat het nieuwe product live is gegaan terwijl 80% van de functionaliteit nog niet was overgebouwd.

Enige reactie die je krijgt via webcare is dat het ze spijt dat de beleving nog niet optimaal is, maar dat er binnenkort wat gaat veranderen. Ja, dat hoor ik al vanaf eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:01:
Afgelopen week NPO plus maar opgezegd. Na maanden vol beloften blijven de oude functies maar niet terugkomen. Steeds opnieuw zoeken naar series/quizzen die ik volg, niets blijft bewaard. Ik neem het wel op en kijk het op die manier terug. Jammer, want de oude televisie-app deed het gewoon goed.
Belachelijk dat het nieuwe product live is gegaan terwijl 80% van de functionaliteit nog niet was overgebouwd.

Enige reactie die je krijgt via webcare is dat het ze spijt dat de beleving nog niet optimaal is, maar dat er binnenkort wat gaat veranderen. Ja, dat hoor ik al vanaf eind november.
Wat me op is gevallen is dat de app op mijn LG C2 TV helemaal niets doet met kijk verder, terwijl de iOS app op mijn iPad dat wel doet. Het lijk er dus op dat sommige platforms niet de updates en features krijgen van andere platforms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

@Danny_NPO
Website bug: als ik de Avondshow met Lubach van gisteren (dinsdag) full screen maak, krijg ik een full screen met daarin maar 1/4 beeld. Firefox 122.0.1 op macOS 14.2.1.

Edit: de eerste reclamespot vooraf speelt wel full screen, de tweede niet meer (Ik heb geen NPO Plus account meer, om bekende redenen zoals geen favorieten, Apple TV etc.).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKlQfvksFwEi6Ig6ad-rrR-Q57k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F4bGdjFlq4Q843Eqy1QoK0I7.png?f=fotoalbum_large

In Safari werkt het wel correct.

[ Voor 16% gewijzigd door noo op 21-02-2024 18:20 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET