Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

TWKterry

Master Mariner

Ik probeerde vanavond eens een npo2 uitzending via de webbrowser te bekijken maar ook dat werkt niet echt.
Audio is ok maar beeld blijft staan knipperen op een vast image.

Dat met een glasvezel aansluiting 1000Mbps. F1tv gooit er gewoon een stuk of 5 streams in zonder een enkele hapering maar dit is gewoon niet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
TWKterry schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:28:
Ik probeerde vanavond eens een npo2 uitzending via de webbrowser te bekijken maar ook dat werkt niet echt.
Audio is ok maar beeld blijft staan knipperen op een vast image.

Dat met een glasvezel aansluiting 1000Mbps. F1tv gooit er gewoon een stuk of 5 streams in zonder een enkele hapering maar dit is gewoon niet te kijken.
Via de KPN tv ontvanger werkt het best goed. Zelfs wel mooie ondertitels. Op Android TV (Sony) wat minder mooi, zwarte achtergrond met witte letters.
Op de een of andere manier werkt “Verder kijken” niet met wat ik recent gekeken heb.
Via webbrowser nog niet geprobeerd en voor Apple TV is het wachten op de update. Met AirPlay streamen naar Apple TV werkt overigens wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yuumai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 00:09
Hier werkt het eindelijk goed met versie 2.1.2 (update van 3 januari) op LG 55C9PLA. Geen schokkend beeld meer live en on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:45
La1974 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:07:
En nog steeds geen werkende app voor de Apple TV. Je merkt wel dat de NPO geen echt bedrijf is. Wat een amateurs zeg.
*off-topic*

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 09:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou buiten het menu wat beter zichtbaar is, blijft de app echt dramatisch op Google TV.
Doorkijken ni wat meteen terug naar serie in totaal ander seizoen, geen kinder profielen, geen favorieten.
Totale willekeur of aflevering 1 voor of achteraan in de lijst staat.

Wanstaltige dat je hier eigenlijk voor moet betalen, je wilt als betalende gebruiker een werkende app met de functionaliteit die beloofd wordt.
Je koopt toch ook geen auto met media systeem waarvan het scherm het nog even niet doet want ja die moeten we nog werkend krijgen. Oh ja en de kilometer tellen geef alles in Miles aan want ja dat moeten we nog aanpassen.

Er lijkt ook echt nul verbetering doorgevoerd te worden met updates.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:34
Rubman schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:13:
Wanstaltige dat je hier eigenlijk voor moet betalen, je wilt als betalende gebruiker een werkende app met de functionaliteit die beloofd wordt.
Je koopt toch ook geen auto met media systeem waarvan het scherm het nog even niet doet want ja die moeten we nog werkend krijgen. Oh ja en de kilometer tellen geef alles in Miles aan want ja dat moeten we nog aanpassen.

Er lijkt ook echt nul verbetering doorgevoerd te worden met updates.
Nee men is lekker met vakantie, de groeten!

Korte update: zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, heb ik de afschrijving van mijn NPO Plus-abonnement van december laten storneren. Dit omdat de functionaliteiten die Plus zou moeten bieden momenteel niet te gebruiken zijn. Eerder had ik hier ook al twee keer over gemaild, maar geen reactie. Ten tijde van de stornering voor een derde maal bericht gestuurd aan NPO, en dat ik graag in contact zou komen.

Nooit meer wat gehoord, maar nu zie ik wel dat mijn account is teruggezet naar de gratis variant (dus geen Plus meer). Typerend voor deze club zonder bericht. Elke keer als je via web inlogt, krijg je weer dezelfde mail dat je op een nieuw apparaat bent ingelogd, maar communicatie over relevante zaken doet men niet aan. Ook als je een klacht indient (uiteraard op een redelijke manier) wordt hier gewoon niet op gereageerd. Scheelt weer werk zeker, goed bezig!

Ik snap ergens wel dat een account met functionaliteiten (functionaliteiten op papier uiteraard, in de praktijk zijn deze functionaliteiten sinds Sinterklaas mee naar Spanje geëmigreerd) waarvoor niet betaald is teruggezet wordt. Ik wil ook zeker niet zeggen dat ik “recht” zou houden op de Plus-functionaliteiten. Maar ik snap niet dat je klanten die je drie keer berichten en met je in gesprek willen gaan blijft negeren en hun account zonder communicatie terugzet. Dit bewijst wel weer wat een incompetente communicatie- /klantenservicefiguren daar zitten.

Wat een rommel wordt er van gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Die ervaring met de klantenservice heb ik ook. Ik wilde mijn rekeningnummer wijzigen en dat ging niet. Ik moest mijn account maar opnieuw aanmaken, maar dan zou ik al m'n favorieten kwijtraken (die inmiddels toch niet meer werken in de nieuwe app, maar goed).

Ik heb toen mijn abonnement laten verlopen zodat ik dan een nieuwe Plus upgrade kon doen met het nieuwe rekeningnummer. Dit gaf echter allerlei "Oeps, er iets is misgegaan!" errors. De klantenservice heeft het toen maar opgegeven en me een maand gratis Plus gegeven. Daarna werkte het wel.

Maar het gaf me niet zoveel vertrouwen in de software en de nieuwe app doet dat inmiddels dus ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-07 17:32
Dat is niets nieuws. Op mijn account is het überhaupt nooit gelukt om in te loggen, maar ik kon ook geen nieuw account aanmaken zonder nieuw e-mailadres. Dat was in 2018. Destijds kreeg ik op mijn hulpvraag keurig een mailtje terug met allerlei vragen (wat voor apparaat, OS, etc), verstuurd vanaf een noreply@-adres. Daar kon ik niet op antwoorden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07 17:35
Hagdos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:25:
Dat is niets nieuws. Op mijn account is het überhaupt nooit gelukt om in te loggen, maar ik kon ook geen nieuw account aanmaken zonder nieuw e-mailadres. Dat was in 2018. Destijds kreeg ik op mijn hulpvraag keurig een mailtje terug met allerlei vragen (wat voor apparaat, OS, etc), verstuurd vanaf een noreply@-adres. Daar kon ik niet op antwoorden...
verbouwereerd

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Hagdos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:25:
Wauw. Dan weten we ook gelijk welk e-mailadres er nu aan het contact- / klachtenformulier gekoppeld is. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racao
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-07 23:38
fflow schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:05:
Beste @Danny_NPO het opnieuw aangaan van een betaald abonnement lijkt niet mogelijk.

Na het lanceren van de nieuwe app enkele weken geleden met minder functionaliteiten, had ik mijn abonnement opgezegd. Ik wacht het moment af dat alles weer een beetje werkt en weer handig is in gebruik om weer te verlengen.
Maar nu keek ik in de instellingen van mijn profiel, ik kan niet eens opnieuw het abonnement weer aan gaan.
[Afbeelding]
Volgens de klantenservice zou hier de knop moeten komen om het abonnement aan te gaan.
Je had het niet door toen je dit postte @fflow, maar je had nog gewoon NPO Plus, zonder ervoor te betalen. Bij mij zag het er ook zo uit na het verlopen van een proefabonnement half november:
Je hebt een NPO Plus abonnement
en daaronder
Je NPO Plus abonnement is opgezegd per half november
Ik had nog gewoon alle voordelen van het Plus abonnement. Er zat kennelijk een bug in het systeem waarbij accounts met een verlopen abonnement NPO Plus behielden. Ik wilde eerder geen slapende honden wakker maken, maar ik merkte vanavond dat ik geen Plus meer heb en de bug dus kennelijk is gefixt. Ik had gehoopt dat het langer zou duren, maar ja... toch een week of 7 extra gratis Plus gehad :)

Da's dan ook het enige voordeel van deze puinhoop geweest...

O ja, voor wie ook via de computer kijkt en zich ergert aan de idiote grootte en gele kleur van de ondertiteling voor doven en slechthorenden in de nieuwe web player, voeg deze regels toe aan je uBlock Origin filters:
code:
1
2
npo.nl##.bmpui-ui-subtitle-label:style(font-size:2.1em!important)
npo.nl##.bmpui-ui-subtitle-label .yellow:style(color:white!important)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik had afgelopen vrijdag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en op de website van de NPO een bericht achter gelaten met de klacht, omdat ik wel een abonnement heb op NPO Plus, maar de app al weer ruim een maand onbruikbaar is en de vraag wanneer de nieuwe NPO App nu eens goedwerkend gaat worden voor de ATV.

Ben benieuwd of en welke reactie ik ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
RicoK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:30:
Ik had afgelopen vrijdag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en op de website van de NPO een bericht achter gelaten met de klacht, omdat ik wel een abonnement heb op NPO Plus, maar de app al weer ruim een maand onbruikbaar is en de vraag wanneer de nieuwe NPO App nu eens goedwerkend gaat worden voor de ATV.

Ben benieuwd of en welke reactie ik ga krijgen.
Daar kan je nog wel eens lang op moeten wachten. Mijn reactie via dat form was van eind november, en nog niets gehoord. Beste is om gewoon te bellen, meestal zijn ze binnen 10 minuten aan de telefoon. Of je daarmee meteen een oplossing krijgt voor al je vragen, betwijfel ik. Maar je kunt iig je ei kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@segil Ik had afgelopen vrijdag ook twee pogingen gedaan om telefonisch contact te krijgen, maar ondanks de melding, dat de wachttijden enkele minuten bedroegen, hing ik op een gegeven moment na lang wachten maar op.

Doordat ik online mijn vraag/verzoek/klacht heb ingediend heb ik nu wel een ticketnummer met de bevestiging ontvangen. Als ik na een paar dagen nog niets heb gehoord, ga ik hiermee/-op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-07 09:12
racao schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:20:
[...]

Je had het niet door toen je dit postte @fflow, maar je had nog gewoon NPO Plus, zonder ervoor te betalen. Bij mij zag het er ook zo uit na het verlopen van een proefabonnement half november:

[...]

en daaronder

[...]

Ik had nog gewoon alle voordelen van het Plus abonnement. Er zat kennelijk een bug in het systeem waarbij accounts met een verlopen abonnement NPO Plus behielden. Ik wilde eerder geen slapende honden wakker maken, maar ik merkte vanavond dat ik geen Plus meer heb en de bug dus kennelijk is gefixt. Ik had gehoopt dat het langer zou duren, maar ja... toch een week of 7 extra gratis Plus gehad :)

Da's dan ook het enige voordeel van deze puinhoop geweest...

O ja, voor wie ook via de computer kijkt en zich ergert aan de idiote grootte en gele kleur van de ondertiteling voor doven en slechthorenden in de nieuwe web player, voeg deze regels toe aan je uBlock Origin filters:
code:
1
2
npo.nl##.bmpui-ui-subtitle-label:style(font-size:2.1em!important)
npo.nl##.bmpui-ui-subtitle-label .yellow:style(color:white!important)
Enkele dagen geleden viel me op dat de beeldkwaliteit in eens een stuk minder was toen ik weer eens keek. En inderdaad staat bij de instellingen dat ik weer een abonnement aan kan gaan.
Het koste de npo dus een maand om na het einde van het abonnement om ook daadwerkelijk de geleverde dienst hier op aan te passen. Tja.

@Danny_NPO waarom wordt het goed opzeggen van een abonnent eerder gefixt dan bijvoorbeeld het toevoegen van favorieten?
Met favorieten was ik gewoon abonnee gebleven ;)

En de gevraagde feedback op versie 2.1.1 op samsung tv's.
Ik merk geen verschil. Ik gebruik het nauwelijks meer. Ik had geen stabiliteitsproblemen en heb ze nog steeds niet. Ik mis alleen functionaliteit die er eerder wel was.

Kan jij, een collega of iemand die er wel iets over mag zeggen eindelijk een tijdlijn geven?
Nederland wacht al een maand of twee. Naar mijn idee is twee maanden al wel op het randje van een "afzienbare tijd" en "zo snel mogelijk" is al veel langer gepasseerd.

Ik lees net bij de veelgestelde vragen een update van 5 januari dat 'automatisch starten van de volgende aflevering' nog een week of 5/6 kan duren, op de website en android en de rest van de platformen daarna stap voor stap volgen.
Dat geeft nog niet veel hoop voor de rest van de functies eerlijk gezegd. Maar ik hoor graag als het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:39
Het wordt tijd dat één van de verantwoordelijke managers (Mezen Dannawi of Danny Vormer) zich gaat melden en uitleg geeft.

Vooraf wel quotes geven (op verschillende sites) over wat er allemaal verbeterd gaat worden in de (destijds) aankomende nieuwe versie, maar als er problemen blijken te zijn, dan geven ze niet thuis. Zwak. Laat de support-afdeling het maar oplossen met boze telefoontjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny_NPO
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:22

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
fflow schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:44:
[...]

Enkele dagen geleden viel me op dat de beeldkwaliteit in eens een stuk minder was toen ik weer eens keek. En inderdaad staat bij de instellingen dat ik weer een abonnement aan kan gaan.
Het koste de npo dus een maand om na het einde van het abonnement om ook daadwerkelijk de geleverde dienst hier op aan te passen. Tja.

@Danny_NPO waarom wordt het goed opzeggen van een abonnent eerder gefixt dan bijvoorbeeld het toevoegen van favorieten?
Met favorieten was ik gewoon abonnee gebleven ;)

En de gevraagde feedback op versie 2.1.1 op samsung tv's.
Ik merk geen verschil. Ik gebruik het nauwelijks meer. Ik had geen stabiliteitsproblemen en heb ze nog steeds niet. Ik mis alleen functionaliteit die er eerder wel was.

Kan jij, een collega of iemand die er wel iets over mag zeggen eindelijk een tijdlijn geven?
Nederland wacht al een maand of twee. Naar mijn idee is twee maanden al wel op het randje van een "afzienbare tijd" en "zo snel mogelijk" is al veel langer gepasseerd.

Ik lees net bij de veelgestelde vragen een update van 5 januari dat 'automatisch starten van de volgende aflevering' nog een week of 5/6 kan duren, op de website en android en de rest van de platformen daarna stap voor stap volgen.
Dat geeft nog niet veel hoop voor de rest van de functies eerlijk gezegd. Maar ik hoor graag als het anders is.
We hebben inderdaad wat kinderziektes gehad en opgelost met betrekking tot het betaal en subscriptionsysteem. We testen alles erg uitgebreid (we werken TDD voor zover iemand daarmee bekend is, en hebben QA testers in het team).
Echter sluipt er wel eens wat doorheen en dan moeten we dat fixen.
De technische fallback hierin is dat we in de visie ervoor kiezen om de gebruiker zo min als mogelijk last te geven. Dat kan dus in sommige gevallen resulteren in dat gebruikers langer NPO Plus hebben dan bedoelt, maar dat nemen we dan eerder voor lief dan een situatie waarin gebruikers korter NPO Plus houden dan verwacht. In de tussentijd lossen we dit dan op.

Waarom deze zaken een hogere prioritering krijgen dan zaken zoals favorieten, is uiteindelijk aan de product owner.
Vanuit mijn rol zou ik echter wel ook adviseren om dit eerst op te pakken, aangezien dit wel een wat we noemen 'productie verstorende' bug is, en je in de meeste (lees: bijna alle) gevallen wilt kiezen voor een stabieler huidig platform dan het introduceren van een "nieuwe" feature. (Ik begrijp dat dit voor de gebruiker geen nieuwe feature is, maar vanuit ons als team wel, vandaar de quotes.)
Overigens gaat het ontwikkelen van favorieten in "mvp" vorm gestaag door. Het team is daar druk mee bezig. Samen met overigens "binge-watchen".
Timelines zijn overigens lastig om te geven, aangezien nieuwe zaken tijdens het development proces naar boven kunnen komen die impact kunnen hebben op de timeline. Vandaar de voorzichtigheid. Als er al een timeline wordt gegeven, zal deze denk ik ultra-voorzichtig zijn in verband met verwachting management.

Hopelijk geeft dit wat context. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
@Danny_NPO Naar ik begrijp, gelet op je uitvoerige reactie en de toevoeging van NPO in je naam, ben jij nauw betrokken/werkzaam bij de NPO.

Ik ben sinds kort ingehaakt op dit topic, nadat ik een tijdje de frustratie heb gelezen die ik zelf ook ervaar, in het Apple TV topic. Zoals bekend is de NPO App na/met de nieuwe versie domweg kapot (!) op tvOS voor de Apple TV. Ja, ik kan nog streamen vanaf mijn iPad naar de Apple TV, maar dit is natuurlijk niet hoe het behoort te werken.

Dit doet zich voor sinds eind november/begin december. Dus, inmiddels ruim een maand, kan ik niet meer op een normale wijze gebruik maken van de NPO App op tvOS. Maar ik betaal wel mijn maandelijkse contributie.

Zoals je even terug kunt lezen had ik afgelopen vrijdag een ticket aangemaakt bij de NPO, maar tot nu toe daarop nog niets vernomen. Op zich kan ik dat begrijpen natuurlijk, omdat ik niet de enige ben met technische issues/storingen. Want als een storing ervaar ik het.

Hoe is het nu gesteld met de NPO App voor de Apple TV? Wanneer kunnen wij, kan ik, weer net als voorheen gewoon inloggen en alle content selecteren die je wilt zien? Wanneer wordt de app weer gemaakt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:46
verwijderd...

[ Voor 95% gewijzigd door manusz op 09-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Danny_NPO schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:09:
[...]

We testen alles erg uitgebreid (we werken TDD voor zover iemand daarmee bekend is, en hebben QA testers in het team).
Wat mij soms een beetje prikkelt in je reacties en uitspraken (zoals het fp-artikel) is dat je misschien onbedoeld wat neerbuigend reageert, terwijl je hier wel op een techforum zit :)

Zoals gezegd, misschien is het niet zo bedoeld hoor. Ik kan je alleen met 100% zekerheid vertellen dat redelijk wat lezers in dit topic een berg ervaring hebben met o.a. TDD, maar ook zeker met streaming, waardoor een opmerking zoals bovenstaande enigszins misplaatst voelt. Imho is het beter om daar op één of andere manier gebruik van te maken dan een reactie zoals bovenstaande te geven. Zo sla je misschien wel 2 BDD-komkommers (get it? :+) in één klap neer!

En ja, ik ben er met tientallen jaren ervaring volgens mij wel één van dus zo'n opmerking "voelt" persoonlijk :p

Wel goed natuurlijk dat jullie aan TDD doen. Props voor dat. Degene die dat heeft voorgesteld moet absoluut en zonder grappen een salarisverhoging krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 09-01-2024 12:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• river73
  • Laatst online: 20-03-2024
Beste @Danny_NPO

Wanneer komt de app voor LG 05.30.40 en WebOS TV 4.9.7-17 om te downloaden?

Ik hoor hier niets over, kun je dat vragen aan de persoon die daar over gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2024 14:41 . Reden: Capslock verwijderd. ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Al werd er nog via waterval gewerkt op mainframes, als eindgebruiker verwacht ik dat een nieuwe app niet als mvp wordt gelanceerd en op zijn minst geen ontzettende achteruitgang is qua features.

Het was prima geweest als de nieuwe app een tijdlang naast de oude beschikbaar was geweest, maar daar is ook niet voor gekozen. De oude app is weg en daarmee ook een hele hoop basale functionaliteit.

Met andere woorden, de eindgebruikers zijn nu de dupe van de drang om een app de deur uit te doen die nog niet af is.

[ Voor 7% gewijzigd door roy.jacobs op 09-01-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 14:33
roy.jacobs schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:54:
Al werd er nog via waterval gewerkt op mainframes, als eindgebruiker verwacht ik dat een nieuwe app niet als mvp wordt gelanceerd en op zijn minst geen ontzettende achteruitgang is qua features.

Het was prima geweest als de nieuwe app een tijdlang naast de oude beschikbaar was geweest, maar daar is ook niet voor gekozen. De oude app is weg en daarmee ook een hele hoop basale functionaliteit.

Met andere woorden, de eindgebruikers zijn nu de dupe van de drang om een app de deur uit te doen die nog niet af is.
Als je de app niet vergelijkt met de voorganger is er altijd vooruitgang :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-07 09:12
Danny_NPO schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:09:
[...]

We hebben inderdaad wat kinderziektes gehad en opgelost met betrekking tot het betaal en subscriptionsysteem. We testen alles erg uitgebreid (we werken TDD voor zover iemand daarmee bekend is, en hebben QA testers in het team).
Echter sluipt er wel eens wat doorheen en dan moeten we dat fixen.
De technische fallback hierin is dat we in de visie ervoor kiezen om de gebruiker zo min als mogelijk last te geven. Dat kan dus in sommige gevallen resulteren in dat gebruikers langer NPO Plus hebben dan bedoelt, maar dat nemen we dan eerder voor lief dan een situatie waarin gebruikers korter NPO Plus houden dan verwacht. In de tussentijd lossen we dit dan op.

Waarom deze zaken een hogere prioritering krijgen dan zaken zoals favorieten, is uiteindelijk aan de product owner.
Vanuit mijn rol zou ik echter wel ook adviseren om dit eerst op te pakken, aangezien dit wel een wat we noemen 'productie verstorende' bug is, en je in de meeste (lees: bijna alle) gevallen wilt kiezen voor een stabieler huidig platform dan het introduceren van een "nieuwe" feature. (Ik begrijp dat dit voor de gebruiker geen nieuwe feature is, maar vanuit ons als team wel, vandaar de quotes.)
Overigens gaat het ontwikkelen van favorieten in "mvp" vorm gestaag door. Het team is daar druk mee bezig. Samen met overigens "binge-watchen".
Timelines zijn overigens lastig om te geven, aangezien nieuwe zaken tijdens het development proces naar boven kunnen komen die impact kunnen hebben op de timeline. Vandaar de voorzichtigheid. Als er al een timeline wordt gegeven, zal deze denk ik ultra-voorzichtig zijn in verband met verwachting management.

Hopelijk geeft dit wat context. :)
Dank voor je reactie.

Wel een paar korte vervolgvragen. Ik ben niet bekend met software ontwikkeling. Kun je de volledige woorden geven van de afko's die je gebruikt? Dan kan ik je verhaal aan de hand van de volledige termen beter begrijpen.
TDD
QA
mvp

En wie is de "product owner" die de prioritering bepaald?
Wellicht kan die hier komen toelichten aan de nog betalende klanten hier waarom keuzes zijn gemaakt die tot de huidige stand van zaken hebben geleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
@fflow
TDD: Test Driven Development: Je schrijft testen voor je code zodat je weet dat in de situaties die je zelf hebt bedacht de code doet wat ie moet doen
QA: Quality assurance: Je behoud een bepaalde kwaliteit

MVP: Minimal viable product: Als je een auto moet bouwen dan bouw je er eerst een met 3 wielen. Want daar kun je mee rijden en kom je op punt b. Je hebt tenminste een auto..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-07 18:23
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Met betrekking tot vragen over de LG App:
Het lijkt erop, en ik zeg hier even expres 'lijkt', want ik ben hier zelf niet direct bij betrokken dus ik kan dit fout hebben, dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Full HD en 4k schermen met betrekking tot de app-beschikbaarheid in de LG store. Dit lijkt te verklaren waarom voor sommige LG modellen de app wel beschikbaar is, en andere niet.

Collega's van mij zijn druk bezig, al sinds de lancering van de Smart TV Apps, om dit te achterhalen en z.s.m. te fixen. Echter, zoals ik vaker benoemd heb is het release proces rond Smart TV Apps nogal erg complex.
Ik heb dus helaas geen ETA (Estimated Time of Arrival) voor wanneer de App beschikbaar is. Maar we zijn druk bezig om een oplossing te zoeken hiervoor. Wanneer ik meer info heb laat ik het weten.

Verder @Stukfruit is het absoluut niet mijn intentie om mensen te prikkelen, of autoritair of neerbuigend over te komen. De reden waarom ik de techniek benoem is vooral voor extra context. Ik lees vaak, ook hier, bijvoorbeeld zinnen in de richting van "is dit ooit wel getest", en ik probeer door de extra context vooral indirect aan te geven dat we dat dus doen en uiteraard onderdeel is van het totale proces, dus zonder direct iemand aan te spreken.

@fflow ik zal mijn afkortingen voortaan volledig uitschrijven, zodat ze meer context geven.

Met betrekking tot tvOS heb ik nog niet echt een update. Het team werkt dedicated nu aan een update, die in meerdere fases waarschijnlijk gereleased gaat worden. Met andere woorden, waarschijnlijk gaat met een nieuwe update niet direct alles er in zitten, maar zullen features gefaseerd opgeleverd gaan worden. Dit om sneller de gebruikerservaring te verbeteren. Dit is wel allemaal niet set-in-stone, dus neem dit even met een korreltje zout. We werken in ieder geval hard aan de tvOS app.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RicoK
Wederom bedankt voor je erg uitgebreide reactie @Danny_NPO.

Echter, indien mij zou worden gevraagd of de NPO haar app-update wel zou hebben getest (voor tvOS), zeg ik dat de NPO dit niet heeft gedaan. De NPO heeft de tot eind november/begin december goed werkende app voor de Apple TV domweg volledig kapot gemaakt. Dit bewijst dat de nieuwe app niet is getest voor tvOS, want geloof me, als dit wel zou zijn geweest had iedere tester direct gezien dat de app kapot is gemaakt.

Omdat ik, net als vele anderen, geen gebruik kunnen maken van ons EUR 2,95 abonnement, zet alsjeblieft de oude app werd terug in de tvOS App Store en ga rustig de nieuwe NPO App weer opbouwen en testen en zet deze nadat deze uitvoerig is getest op de bekende issues weer terug in de App Store.

Dit zou ik persoonlijk erg prettig vinden. NPO blij, want geen klachten, de gebruikers blij, want deze kunnen weer gebruik maken van hun nu nutteloos betaalde abonnementsgeld, ofwel iedereen blij. Win-Win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
RicoK schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:57:
[...]
Dit zou ik persoonlijk erg prettig vinden. NPO blij, want geen klachten, de gebruikers blij, want deze kunnen weer gebruik maken van hun nu nutteloos betaalde abonnementsgeld, ofwel iedereen blij. Win-Win.
Het is dat ik geen 10 thumbs-ups kan geven anders had ik dat gedaan!
Echt van de zotte dat NPO de tvOS gebruikers zo in de stront laat zakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
RicoK schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:57:

Echter, indien mij zou worden gevraagd of de NPO haar app-update wel zou hebben getest (voor tvOS), zeg ik dat de NPO dit niet heeft gedaan. De NPO heeft de tot eind november/begin december goed werkende app voor de Apple TV domweg volledig kapot gemaakt. Dit bewijst dat de nieuwe app niet is getest voor tvOS, want geloof me, als dit wel zou zijn geweest had iedere tester direct gezien dat de app kapot is gemaakt.

Omdat ik, net als vele anderen, geen gebruik kunnen maken van ons EUR 2,95 abonnement, zet alsjeblieft de oude app werd terug in de tvOS App Store en ga rustig de nieuwe NPO App weer opbouwen en testen en zet deze nadat deze uitvoerig is getest op de bekende issues weer terug in de App Store.

Uiteraard geen probleem. Waar ik kan probeer ik te reageren.

De keuze om de tvOS app met de beperkte featureset te releasen, is een business keuze vanuit de NPO geweest. Alle apps zijn geen doorontwikkeling van het oude, maar volledig nieuwe apps.
Features zijn voor de extra context dus technisch gezien niet 'kapot' maar simpelweg 'niet aanwezig'.

Ik begrijp dat het als gebruiker nu erg vervelend is, dat zaken zoals Zoeken, inloggen met Plus, live kijken en anderen nu niet in de tvOS app zitten.
Zoals in een recent artikel op iCulture is gezegd door de woordvoerder van NPO komt er wel compensatie, en dan quote ik hem even:

"Natuurlijk begrijpen we heel goed dat NPO Plus voor de gebruikers van de app op AppleTV ook beschikbaar moet zijn. Daarom gaan we die abonnees, waarbij NPO Plus gebruik via de AppleTV de enige mogelijkheid is, compenseren door de kosten voor het Plus-abonnement niet in rekening te brengen."

In de tussentijd, werkt er een groep ontzettend gemotiveerde developers kei en keihard om z.s.m. features voor tvOS te (her-)introduceren. En gaan we met het team daarna door om alle ervaringen op alle platformen zo goed als mogelijk te maken.

Met het testen bedoel ik vooral dat de features die er wel in zitten, getest zijn en werken.

Ik begrijp dat dit misschien niet het antwoord is dat je wilt horen, en sorry daarvoor, maar dit is alles wat ik voor nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Als je de feature "inloggen" er niet in doet, dan hoef je het ook niet te testen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Alle apps zijn geen doorontwikkeling van het oude, maar volledig nieuwe apps.
Features zijn voor de extra context dus technisch gezien niet 'kapot' maar simpelweg 'niet aanwezig'.
Technisch gezien heb ik daar dus als (inmiddels ex-) betalende klant helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
Danny_NPO schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:15:
[...]
De keuze om de tvOS app met de beperkte featureset te releasen, is een business keuze vanuit de NPO geweest.
Bij business cases hoort meestal een business manager.
Is dat type al op zoek naar een andere baan?
Weet hij/zij/het/hen wie hun boterham betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• river73
Kan geen abbo afsluiten, wat is dit niu weerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz2tD0bDnuoeQP14fDiPd_wc05A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uz83nqrgpqvP9cZrCehORZ89.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Zoals in een recent artikel op iCulture is gezegd door de woordvoerder van NPO komt er wel compensatie, en dan quote ik hem even:

"Natuurlijk begrijpen we heel goed dat NPO Plus voor de gebruikers van de app op AppleTV ook beschikbaar moet zijn. Daarom gaan we die abonnees, waarbij NPO Plus gebruik via de AppleTV de enige mogelijkheid is, compenseren door de kosten voor het Plus-abonnement niet in rekening te brengen."
Hoe moet ik dit zien?
Probleem is juist bij AppleTV dat je niet kan inloggen.
Worden dan alleen klanten gecompenseerd die deze gehele periode niet ingelogd zijn?

Veel mensen die de AppleTV als hoofd device gebruiken zullen ondertussen via een andere omweg wel een manier gevonden hebben waarop ze met hun betaalde abo toch (deels) kunnen kijken. Maakt het ongemak echter niet minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
Ik begrijp dat dit misschien niet het antwoord is dat je wilt horen, en sorry daarvoor, maar dit is alles wat ik voor nu heb.
Hartelijk bedankt wederom voor je uitgebreide reactie!

Nee, ik moet je gelijk geven, dit is niet het antwoord dat ik graag wil horen, maar desalniettemin, dit neemt overigens niet weg, dat ik vind dat de NPO ontzettende domme keuzes heeft gemaakt, vind ik je reactie eerlijk en fair.

Ik hoop, dat spoedig, zéér spoedig de nieuwe NPO App ook voor mij als tvOS gebruiker weer een goede, betere gebruikservaring gaat geven.

Mocht het nog steeds te lang gaan duren, ik weet dat je hier aanwezig bent en zal je daarom wel weer weten te vinden 8) ;) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jixreme
@Danny_NPO dank voor de toelichting. Wat er inhoudelijk ook van gevonden kan worden, denk ik dat iedereen hier de moeite die je doet waardeert.

Wel blijf ik het erg vervelend / vreemd vinden dat wij als gebruikers deze informatie van jou als developer via Tweakers moeten vernemen. Je zou toch mogen verwachten dat de betreffende manager(s) hun verantwoordelijkheid zouden nemen door gebruikers niet al 1,5 maand te negeren en het zelf uit te laten zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-07 22:02
Fantastisch dat je blijft reageren Danny, ook al heb je een lastige boodschap en kun je vast niet vrijuit spreken.
Jammer dat er gedacht wordt vanuit de nieuwe app, want dan werkt inderdaad alles, wat er niet inzit kan niet stuk. Maar een paar dingen die er niet inzitten zijn voor betalende klanten wel de basis natuurlijk. Ik hoop dat de mensen die de business keuze hebben gemaakt een onaf product als enige optie uit te rollen hun teen stoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
river73 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:27:
Kan geen abbo afsluiten, wat is dit niu weer[Afbeelding]
Dit ziet er uit alsof er iets in de rabo app kapot is...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

In de tussentijd, werkt er een groep ontzettend gemotiveerde developers kei en keihard om z.s.m. features voor tvOS te (her-)introduceren. En gaan we met het team daarna door om alle ervaringen op alle platformen zo goed als mogelijk te maken.

Met het testen bedoel ik vooral dat de features die er wel in zitten, getest zijn en werken.

Er is natuurlijk al een hoop (terecht) over geklaagd. Ook door mij. Dus ik zal het geklaag niet nogmaals herhalen; het lijkt me duidelijk dat er onder gebruikers heel anders wordt gedacht over de keuzes die jullie bij de businesscase mbt tvOS zijn gemaakt.

Goed om te lezen dat er hard wordt gewerkt aan het herinvoeren van de verloren functies. Mochten jullie nog mensen zoeken om de app te testen en van opbouwende kritiek te voorzien, dan mag je mij zeker benaderen. Dat zal vast ook voor andere tweakers gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:58
river73 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:27:
Kan geen abbo afsluiten, wat is dit niu weer[Afbeelding]
Ik denk dat de Rabobank er helemaal klaar mee is. Al te veel mensen hebben hun geld teruggevorderd van dat rekeningnummer. Zie het als een bescherming! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• river73
Martinique schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat de Rabobank er helemaal klaar mee is. Al te veel mensen hebben hun geld teruggevorderd van dat rekeningnummer. Zie het als een bescherming! :+
ander bank geprobeerd werkt ook niet en visa en mastercard ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• river73
[quote]Danny_NPO schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:47:
Het lijkt erop, en ik zeg hier even expres 'lijkt', want ik ben hier zelf niet direct bij betrokken dus ik kan dit fout hebben, dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Full HD en 4k schermen met betrekking tot de app-beschikbaarheid in de LG store. Dit lijkt te verklaren waarom voor sommige LG modellen de app wel beschikbaar is, en andere niet.

Waarom op de ene LG wel te downloaden en de ander niet, het is toch dezelfde APP.
Hoe moeilijk kan het wezen.
Sorry met alle respect als het zo moeilijk is waarom begin je dan aan een nieuwe APP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
river73 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:18:
[quote]Danny_NPO schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:47:

Waarom op de ene LG wel te downloaden en de ander niet, het is toch dezelfde APP.
Hoe moeilijk kan het wezen.
Sorry met alle respect als het zo moeilijk is waarom begin je dan aan een nieuwe APP
Nee, het hoeft niet dezelfde app te zijn. Het kunnen verschillende builds voor diverse tv's zijn. Dat maakt het waarschijnlijk lastig. Ooit in een grijs grijs verleden dingen gedaan voor play store. Zelfde app en echt om het werkend te krijgen op alle beoogde androids.. drama. Maar goed je zegt het zelf al. De ene LG wel en de andere niet. Dan zit het dus in dat variabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 09-01-2024 20:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mringoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 15:20
Van de NPO website:
Waarom start de volgende aflevering niet automatisch?
Het automatisch starten van de volgende aflevering (bingen) werkt tijdelijk niet in de nieuwe NPO Start/Plus.De verwachting is dat deze functionaliteit binnen 5/6 weken is toegevoegd aan NPO Start op de website en Android. Net als de overgang naar de nieuwe NPO Start app gaat dit stap voor stap, dus de andere platformen zullen hierna stap voor stap volgen.

Update: 5 januari 2024
Waar vind ik mijn favorieten/’kijk later’?
De optie om programma’s te markeren als ‘kijk later’ of als favoriet op te slaan, is tijdelijk niet beschikbaar in het nieuwe NPO Start/Plus. De verwachting is dat deze functionaliteit binnen 5/6 weken is toegevoegd aan NPO Start op de website en Android. Net als de overgang naar de nieuwe NPO Start app gaat dit stap voor stap, dus de andere platformen zullen hierna stap voor stap volgen. De programma's die je eerder hebt opgeslagen zijn gewoon bewaard gebleven en worden dan weer zichtbaar.

Nog even geduld dus allemaal. ( >:) Cynisch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 00:42
mringoot schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:25:
Van de NPO website:
Waarom start de volgende aflevering niet automatisch?
Het automatisch starten van de volgende aflevering (bingen) werkt tijdelijk niet in de nieuwe NPO Start/Plus.De verwachting is dat deze functionaliteit binnen 5/6 weken is toegevoegd aan NPO Start op de website en Android. Net als de overgang naar de nieuwe NPO Start app gaat dit stap voor stap, dus de andere platformen zullen hierna stap voor stap volgen.

De optie om programma’s te markeren als ‘kijk later’ of als favoriet op te slaan, is tijdelijk niet beschikbaar in het nieuwe NPO Start/Plus. De verwachting is dat deze functionaliteit binnen 5/6 weken is toegevoegd aan NPO Start op de website en Android. Net als de overgang naar de nieuwe NPO Start app gaat dit stap voor stap, dus de andere platformen zullen hierna stap voor stap volgen. De programma's die je eerder hebt opgeslagen zijn gewoon bewaard gebleven en worden dan weer zichtbaar.

Nog even geduld dus allemaal.
Tuurlijk joh. Laten we nog eens anderhalve maand nemen. Het heeft nog niet lang genoeg geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
La1974 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Tuurlijk joh. Laten we nog eens anderhalve maand nemen. Het heeft nog niet lang genoeg geduurd.
Ik zou zeggen, schrijf een sollicitatie brief en join het team?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Webgnome schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Ik ben gelukkig PO bij een bedrijf waar dit soort fratsen niet voorkomen. Ik zou niet kunnen werken bij zo’n bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pred
Webgnome schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Een nobele gedachte. Ik haak echter heel snel af als het beeld klopt dat ik in de afgelopen twee maanden van NPO gekregen heb. Dat beeld is dat er ergens een manager iets bepaald heeft waar het team niet achter heeft kunnen staan, want anders was dit product nooit zo opgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

5/6 weken nog en dan enkel voor de website en Android. 8)7 Heb dus maar ter overbrugging NLZiet genomen. Ik neem aan dat er compensatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:48
dawg schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:23:
5/6 weken nog en dan enkel voor de website en Android. 8)7 Heb dus maar ter overbrugging NLZiet genomen. Ik neem aan dat er compensatie komt.
Ik neem aan dat je er zelf achteraan moet. :)
Mijn advies: doe geen aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
[...]

Ik begrijp dat het als gebruiker nu erg vervelend is, dat zaken zoals Zoeken, inloggen met Plus, live kijken en anderen nu niet in de tvOS app zitten.

Geldt compensatie alleen voor AppleTV gebruikers, of iedereen die een npoplus abbo heeft? Want ik heb Android TV en ervaar ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:48
segil schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:15:
[...]

Geldt compensatie alleen voor AppleTV gebruikers, of iedereen die een npoplus abbo heeft? Want ik heb Android TV en ervaar ook problemen.
Welk soort problemen ervaar jij? Echt basis functionaliteit die ontbreken? Zo ja, lijkt me compensatie ook wel op zijn plaats.

Het bericht suggereert dat men ATV gebruikers proactief gaan compenseren. Dat zou netjes zijn, maar ik betwijfel dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had de app al eens gebruikt jaren terug. Stond me bij dat het toen al niet soepel liep. Gisteren de app op mijn shield gezet... Wat verschrikkelijk slecht. Er zijn 'ge-pirate' (illegale bronnen afspelen apps) die werkelijk op het niveau van Netflix, prime, Disney+ zitten. Wat een aanfluiting.

Je kan niet eens een serie doorkijken. Na elke aflevering stopt het, moet je terug. Zoeken, seizoen en dan de volgende aflevering selecteren. Ook geen enkele vorm van surround geluid lijkt het. Geen favorieten of speel lijsten.. ik mag hopen dat dit geen geld gekost heeft want ik zou elke cent terughalen voor deze bagger app.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
meesje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:33:
[...]

Welk soort problemen ervaar jij? Echt basis functionaliteit die ontbreken? Zo ja, lijkt me compensatie ook wel op zijn plaats.

Het bericht suggereert dat men ATV gebruikers proactief gaan compenseren. Dat zou netjes zijn, maar ik betwijfel dat.
Het zijn de kleinere zaken, die allemaal bij elkaar een verminderde gebruikerservaring geven. Slechte programmagids, geen favorieten, laden van afleveringen is traag, bladeren door episodes werkt niet altijd goed, aflevering pauzeert tijdens doorspoelen. Ik merk dat ik gewoon minder trek heb om de app te starten om te zien of er wat leuks op tv is/was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 08:50

marapuru

db.

Kan dit draadje iets meer over de inhoud en daadwerkelijke probleembevindingen gaan en minder over allerlei hypothetische situaties zoals: "Er is nooit getest", "iemand moet hier verantwoording over gaan afleggen", etc. etc.?

Ik ben blij dat er iemand als @Danny_NPO reageert, en laten we dat ook koesteren. In plaats van steeds dezelfde vragen / opmerkingen te blijven opdrammen, waar Danny_NPO ook geen antwoord op heeft of gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 10:46
mringoot schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:25:
(...)
Het automatisch starten van de volgende aflevering (bingen) werkt tijdelijk niet in de nieuwe NPO Start/Plus.
Dat vond ik nu juist het enige, echt het enige voordeel van het Nieuwe NPO Start. Heb het altijd idioot gevonden dat je na het bekijken van het NOS Journaal van eerder deze avond automatisch het Journaal van 1 januari krijgt. Waarom zou het algemeen als ongezond beschouwde bingen de default moeten zijn?
De optie om programma’s te markeren als ‘kijk later’ of als favoriet op te slaan, is tijdelijk niet beschikbaar in het nieuwe NPO Start/Plus. De verwachting is dat deze functionaliteit binnen 5/6 weken is toegevoegd aan NPO Start op de website en Android. (...)
Eindelijk, eindelijk, na 2 maanden lawines klachten en vage antwoorden krijgen we een indicatie van een termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echo Sierra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-06-2024
Inderdaad, ik vind het ook heel erg fijn dat de volgende aflevering niet meer automatisch start! Dat was altijd heel erg vervelend aan de oude NPO Start-app. Hopelijk komt er een instelling voor om het aan en uit te zetten, zoals de meeste andere streamingdiensten ook hebben.

Daarnaast zou het fijn zijn als "Verder kijken" net zo zou gaan werken als in de apps van andere streamingdiensten: als ik aflevering 1 van een serie heb gezien, dan verschijnt onder "Verder kijken" aflevering 2. Dit heeft bij de NPO helaas nog nooit op die manier gewerkt.

En ook ik kijk heel erg uit naar de terugkeer van de favorieten! Ik was aan het overwegen een betaald abonnement te nemen, maar heb dit nog maar eventjes uitgesteld tot de nieuwe app weer helemaal voldoet. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• willemb2
marapuru schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:09:
Kan dit draadje iets meer over de inhoud en daadwerkelijke probleembevindingen gaan en minder over allerlei hypothetische situaties zoals: "Er is nooit getest", "iemand moet hier verantwoording over gaan afleggen", etc. etc.?

Ik ben blij dat er iemand als @Danny_NPO reageert, en laten we dat ook koesteren. In plaats van steeds dezelfde vragen / opmerkingen te blijven opdrammen, waar Danny_NPO ook geen antwoord op heeft of gaat geven.
Goed dat je die vraag opwerpt, maar wat mij betreft is de relatie met keuzes van de organisatie en management ook een interessant aspect. En tamelijk schokkend. De meesten hier zijn zelf ITer en geïnteresseerd in de technische problemen, maar zelf werken we ook in organisaties met managers. Ik zou wel willen weten waarom de verantwoordelijke manager dacht dat het moet kunnen om te gaan zitten scrummen en MVPen op een al jaren bestaande dienst met miljoenen gebruikers. Maar juist die persoon houdt zich volledig stil. Die arme mensen van NPO Service en Communicatie, de Twitter mensen enz zitten de klappen op te vangen.

@Danny_NPO kan en mag niets over de overwegingen en motieven van het NPO management zeggen. Maar hij heeft in zijn openingspost hier aangekondigd e.e.a. van 'technische context' te voorzien. Maar ik heb ik nog maar weinig gehoord over de ontwikkel- en testomgevingen, serverplatforms enz. bij de NPO. En waarom zijn ze zelf aan het ontwikkelen ipv HbbTV te gebuiken?

In plaats daarvan is hij een soort doorgeefluik geworden voor problemen met specifieke TV modellen, WebOS versies enz. Maar dat iets wat eigenlijk op service.npo.nl zou moeten plaatsvinden. Het is niet alleen voor Tweakers belangrijk om te weten wat de toekomst is van jouw model Panasonic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
willemb2 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Goed dat je die vraag opwerpt, maar wat mij betreft is de relatie met keuzes van de organisatie en management ook een interessant aspect. En tamelijk schokkend. De meesten hier zijn zelf ITer en geïnteresseerd in de technische problemen, maar zelf werken we ook in organisaties met managers. Ik zou wel willen weten waarom de verantwoordelijke manager dacht dat het moet kunnen om te gaan zitten scrummen en MVPen op een al jaren bestaande dienst met miljoenen gebruikers. Maar juist die persoon houdt zich volledig stil. Die arme mensen van NPO Service en Communicatie, de Twitter mensen enz zitten de klappen op te vangen.

@Danny_NPO kan en mag niets over de overwegingen en motieven van het NPO management zeggen. Maar hij heeft in zijn openingspost hier aangekondigd e.e.a. van 'technische context' te voorzien. Maar ik heb ik nog maar weinig gehoord over de ontwikkel- en testomgevingen, serverplatforms enz. bij de NPO. En waarom zijn ze zelf aan het ontwikkelen ipv HbbTV te gebuiken?

In plaats daarvan is hij een soort doorgeefluik geworden voor problemen met specifieke TV modellen, WebOS versies enz. Maar dat iets wat eigenlijk op service.npo.nl zou moeten plaatsvinden. Het is niet alleen voor Tweakers belangrijk om te weten wat de toekomst is van jouw model Panasonic.
Eens.

En wat betreft HbbTV. Dat hádden ze dus. Onder de rode knop kwam een werkende NPO Start app tevoorschijn. Er is voor gekozen om geen HbbTV meer aan te bieden. Daarmee had je nog best wat TV-modellen kunnen blijven ondersteunen waarvoor ze nu geen aparte ontwikkeling meer doen.

"We ondersteunen uw merk/model niet meer op de oude manier, maar zitten nu overal onder de rode knop van uw afstandsbediening!". Was toch een positievere boodschap geweest. Misschien was het zelfs mogelijk een app te maken die simpelweg 'doorlinkt' naar het HbbTV-signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Desembrood schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Eens.

En wat betreft HbbTV. Dat hádden ze dus. Onder de rode knop kwam een werkende NPO Start app tevoorschijn. Er is voor gekozen om geen HbbTV meer aan te bieden. Daarmee had je nog best wat TV-modellen kunnen blijven ondersteunen waarvoor ze nu geen aparte ontwikkeling meer doen.

"We ondersteunen uw merk/model niet meer op de oude manier, maar zitten nu overal onder de rode knop van uw afstandsbediening!". Was toch een positievere boodschap geweest. Misschien was het zelfs mogelijk een app te maken die simpelweg 'doorlinkt' naar het HbbTV-signaal.
Ze zijn eerst gestopt met alles te ondersteunen. Daarna zijn ze langzaamaan alles opnieuw gaan bouwen.

Hele logische volgorde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 08:50

marapuru

db.

[...]

offtopic:
Het gaat mij vooral om het vriendelijk en technisch inhoudelijk houden van de discussie. Er kwamen wat posts langs die weinig toevoegen. Inclusief nu deze van mijzelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:13
Ik ben nu toch maar overgestapt op NLZIET, omdat ik door de vele bugs (naast de verdwenen features) bijna meer tijd bezig was aan de stream/app/tv opnieuw starten (en me ergeren) dan met het kijken van programma's.

De extra euro's maken me niet veel uit, ondanks dat ik geen interesse heb in de content van de commerciële zenders. Wel vind ik het jammer dat ik nu geld mede aan die commerciële partijen moet geven.

Daarnaast lijkt het mij (als voormalig developer) ook zuur voor degenen die hard werken aan een zelfontwikkelde versies van de apps, maar dat die dan al live wordt gegooid, terwijl die nog niet klaar is voor productie, waardoor er vervolgens veel klachten en afhakers zijn. Veel sterkte en succes aan hen en kudo's als je er dan wel nog voor blijft gaan om hopelijk uiteindelijk alsnog (weer) te gaan zorgen voor een volwassen app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Hij was wel klaar voor productie.. #mvp :+ alleen wat vroeger klaar voor productie betekende is nu iets heel anders. Vroeger kreeg je gewoon een auto. Nu krijg je een driewieler en beloven ze een 4e wiel bij de volgende update en een update later werkende ruitenwissers..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:33
DnnSke schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:36:
Ik ben nu toch maar overgestapt op NLZIET, omdat ik door de vele bugs (naast de verdwenen features) bijna meer tijd bezig was aan de stream/app/tv opnieuw starten (en me ergeren) dan met het kijken van programma's.

...
NLZIET heb ik eerder al geprobeerd, maar die heeft niet dezelfde (betere) inhoud als NPO Extra. Op Google TV kan ik wel leven met de huidige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Zapato schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:18:
[...]

NLZIET heb ik eerder al geprobeerd, maar die heeft niet dezelfde (betere) inhoud als NPO Extra. Op Google TV kan ik wel leven met de huidige app.
Uit interesse, heb je daar voorbeelden van? Bedoel je dan wat live is op de NPO Extra zenders of content uit het verleden? Want de NPO Extra zenders zelf zitten ook in NLZIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
NPO Plus heeft bij 'n livestream de max kwaliteit van 540P. Dus wat livestreams betreft zou je verwachten dat NLZIET de voorkeur heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 13-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Martinique schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:23:
[...]

Uit interesse, heb je daar voorbeelden van? Bedoel je dan wat live is op de NPO Extra zenders of content uit het verleden? Want de NPO Extra zenders zelf zitten ook in NLZIET.
Ik bedoel inderdaad content uit het verleden. Live tv kijk ik nooit. En RTL/SBS ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:16
Zapato schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Ik bedoel inderdaad content uit het verleden. Live tv kijk ik nooit. En RTL/SBS ook niet.
Ik kan hier gewoon het eerste seizoen van Klem zien uit 2020 en volgens mij als ik langer zoek zijn er vast nog series die ik nog verder terug kan kijken.

Even gezocht: Draadstaal uit 2008 is nog terug te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door ratzz op 13-01-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ratzz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:56:
[...]

Ik kan hier gewoon het eerste seizoen van Klem zien uit 2020 en volgens mij als ik langer zoek zijn er vast nog series die ik nog verder terug kan kijken.

Even gezocht: Draadstaal uit 2008 is nog terug te kijken.
Ik kijk vooral detectives. Naar mijn idee stond niet alles wat op NPO staat op NLZIET. Wellicht is dat verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:16
Zapato schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Ik kijk vooral detectives. Naar mijn idee stond niet alles wat op NPO staat op NLZIET. Wellicht is dat verbeterd.
Vera, seizoen 1 uit 2000, Endeavour Morse seizoen 1 2013 gewoon te zien maar inderdaad Silent Witness pas vanaf 2017 seizoen 18 maar dat zal aan de licentie liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
ratzz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Vera, seizoen 1 uit 2000, Endeavour Morse seizoen 1 2013 gewoon te zien maar inderdaad Silent Witness pas vanaf 2017 seizoen 18 maar dat zal aan de licentie liggen denk ik.
Ik kan het niet meer controleren want ik heb NPO Plus opgezegd, maar volgens mij is het aanbod inderdaad gelijk als bij NPO Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
[...]

Over de keuze voor geen hbbtv kan ik niet veel zeggen, als in, de keuze welke stacks en welke platformen wel of niet ondersteund worden met het nieuwe Start, is grotendeels gemaakt voordat ik bij de NPO kwam werken. Voor de rest hebben we als team vanaf moment 1 juist volledig gefocust op de platformen die we wel ondersteunen. Wel vind ik hbbtv erg interessant, en wil ik zeker kijken naar de mogelijkheden die deze standaard biedt, wanneer alles voor de huidige platformen wat meer gesettled is so to speak. (Denk aan: favorieten, kindprofielen, bingewatchen, etc.) We willen het platform uiteindelijk alleen maar beter maken, en als hbbtv daar opties voor kan bieden, valt dat altijd te overwegen.

Ik zou met liefde meer willen vertellen over de tech-stack, wanneer die vragen komen. Het is zeker niet het geval dat dat niet zou kunnen.
Sterker nog, het is hetgeen waar ik juist wel veel meer over kan zeggen, aangezien ik co-creator ben van de visie achter deze stack, en aan de basis heb gestaan van de ontwikkeling.
Dus stel gerust je vragen, dan doe ik mijn best ze zo volledig mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zapato schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:18:
Dan mag je een officiële klacht indienen bij NLZiet, want er wordt toch echt door NLZiet beweert dat het ook het complete aanbod van NPO bevat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:23
hardware-lover schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Dan mag je een officiële klacht indienen bij NLZiet, want er wordt toch echt door NLZiet beweert dat het ook het complete aanbod van NPO+ bevat.
Of bij de NPO, want ik vermoed zomaar dat zij de content aanleveren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CarpeVentum schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:17:
Of bij de NPO, want ik vermoed zomaar dat zij de content aanleveren :9
Beetje lastig, want NPO beweert dat niet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ik was sowieso niet van plan over te stappen naar NLZIET. Is een stuk duurder en alle RTL/SBS inhoud is voor mij overbodig. Ik kan leven met de huidige NPO app (Google TV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Ja, die op de google tv is voldoende voor mij.
Die op de Apple TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

@Danny_NPO hebben jullie een idee wanneer ik weer NPO Plus kan kijken in het EER-gebied (buiten Nederland)? Ik heb sinds de officiële lancering geen programma's, behalve NOS Nieuws, meer kunnen kijken. Het probleem komt voor op iOS, tvOS en het web.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
De ingang Politiek ontbreekt in Npo start app, juist nu er een belangrijk 1ste kamer debat is.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

CeeBee schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:48:
De ingang Politiek ontbreekt in Npo start app, juist nu er een belangrijk 1ste kamer debat is.
Je kan hem als workaround via de NOS website kijken (https://nos.nl/livestream...-debat-over-spreidingswet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
Dank voor de link.

Politiek staat er intussen weer bij. Zowel iPad als Google tv. Opnieuw inloggen was wel nodig.

pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wat een brakke kut app is dit zeg.
Aflevering spoelen niet terug als ze klaar zijn.
Om de haverklap laden afleveringen niet of staat er dat je ze alleen met npo plus kan bekijken terwijl ik ben ingelogd, foutmeldingen overal.

[ Voor 5% gewijzigd door Henvar op 15-01-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
Topic doorgenomen, maar mijn issue staat er niet tussen denk ik. Probleem met de NPO Start app op mijn Mibox (Android TV) is dat terugkijk-streams niet starten. Live werkt wel, maar terugkijken dus niet. Oranje spinner in beeld en dat is het dan. Cache en gegevens al eens verwijderd, app volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas nog steeds een no-go. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Paternotte
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
(https://service.npo.nl/on...niet-op-mijn-lg-televisie)

[ Voor 10% gewijzigd door S.Paternotte op 16-01-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny_NPO

Danny_NPO

Bedrijfsaccount NPO
Woopdedooo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:30:
@Danny_NPO hebben jullie een idee wanneer ik weer NPO Plus kan kijken in het EER-gebied (buiten Nederland)? Ik heb sinds de officiële lancering geen programma's, behalve NOS Nieuws, meer kunnen kijken. Het probleem komt voor op iOS, tvOS en het web.
Er is vandaag een update gereleased in de technische achterkant die beschikbaarheid van NPO Plus content met betrekking tot geo locatie zou moeten vergroten. Ik weet alleen zonder meer informatie niet of deze update ervoor zal zorgen dat uw probleem is opgelost. Ik hoop uiteraard van wel. Wanneer dat niet zo is, laat het vooral weten, met eventueel extra informatie over uw locatie in een dm, dan kijk ik of dit een uniek stituatie is of een groter issue.

[ Voor 3% gewijzigd door Danny_NPO op 16-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-07 17:32
S.Paternotte schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:57:
Heel fijn ook dat de "Meer informatie vind je hier" naar zichzelf linkt. Da's van het kastje naar het kastje gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• river73
S.Paternotte schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:57:
Volgens mijn word alleen webOS TV 5.0 en hoger beschikbaar , want daar is het wel te downloden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Eind November enkele vragen en opmerkingen gesteld in het contacten formulier op de NPO service pagina. Geen reactie gekregen, ook niet na een reminder enkele weken geleden.

Inmiddels mijn plus abo geannuleerd, totdat de app voldoende verbeterd is en minstens op het oude niveau zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:12

TwOkkie

Tweakin' Okkie

TwOkkie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:20:
Mmm.. compleet onwetend van deze heisa met de NPO App heb ik toevallig vorige week maandag een proefabonnement op NPO Plus genomen. Dat zou de eerste maand gratis zijn, maar er moest wel 0,01 betaald worden om de machtiging te activeren. Prima. De dag er op werd er toch 2,95 afgeschreven. Vragen daarover zijn nog steeds niet beantwoord.

Zou "1 maand proefperiode" ook een feature zijn die nog geimplementeerd moet worden?
Ik had hier een ticket voor geopend. De onterecht afgeschreven 2.95 zou teruggeboekt worden.

Rara.

Yep. Inmiddels 2 maanden verder en nog niks gezien.

Ik de proefmaand overigens niet eens afgemaakt. Onze prachtige prima functionerende 55" OLED LG uit 2018 is blijkbaar ineens "te oud" geworden. Belachelijk, maar daar ga ik dus niet voor betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door TwOkkie op 17-01-2024 00:25 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09
Een update over de AppleTV app op iCulture.

Samenvatting in het kort: voor maart/april gaat de Apple TV app niet gefixed worden:
Zoals eerder toegelicht rollen we nieuwe functionaliteiten stap voor stap uit om er zeker van te zijn dat elke nieuwe functie ook een stabiele basis heeft. Het bouwen en uitrollen van een geheel nieuw platform is complex. Dat vereist zorgvuldigheid en tijd om de gewenste kwaliteit te kunnen bieden. We streven ernaar gebruikers de mogelijkheid te bieden om vanaf maart/april in te loggen op Apple TV en daarmee gebruik te maken van NPO Plus. Vanaf dat moment kunnen we ook het hoofdmenu met de zoekfunctie aanbieden.
Wel is het nu mogelijk compensatie aan te vragen:
Gebruikers die geen NPO Plus kunnen kijken via Apple TV mogen zich melden via het contactformulier van de NPO Service Pagina. Zij ontvangen compensatie vanaf 1 december en totdat het weer mogelijk is om NPO Plus via AppleTV te bekijken. Deze gebruikers hoeven voor deze periode geen abonnementsgelden voor NPO Plus te betalen.
Neem voor het ontvangen van compensatie deze stappen:
  1. Ga naar de servicepagina van de NPO.
  2. Scroll naar beneden voor het contactformulier
  3. Kies voor Account en abonnement en vervolgens voor AppleTV
  4. Vul bij het onderwerp Compensatie AppleTV in
  5. Vul bij de vraag in welk probleem je ervaart met Apple TV.
  6. Verstuur het contactformulier.
Ik twijfel nog steeds of ik niet gewoon naar NLZiet over moet stappen. Mijn kinderen keken vaak naar het Klokhuis en het Jeugdjournaal op de Apple TV. Dat kan nu niet meer. Tegelijk zijn de enige programma's die wij kijken NPO programma's en voelt het super karig om "verplicht" dan ook de commerciële zenders erbij te krijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Ik heb een domme TV, en heb compensatie gevraagd omdat ik een Chromecast heb moeten kopen om npo plus te kunnen gebruiken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemb2
Tegelijk zijn de enige programma's die wij kijken NPO programma's en voelt het super karig om "verplicht" dan ook de commerciële zenders erbij te krijgen.
Als NLZiet een 'NPO-only' variant introduceert à 2,95 per maand kan dat hele rampzalige NPO Start/Plus de prullebak in. De NPO organisatie zit in NLZiet, dus ze kunnen bij deze constructie naar de VVD blijven roepen dat ze geweldig marktgericht bezig zijn.

NLZiet heeft ook wel wat kleine probleempjes, maar ik vind het echt een een verademing vergeleken bij NPO Start/Plus, zowel bij het oude als het huidige. Dat NLZiet er iets minder gelikt uit ziet zal mij mn dinges roesten.

Laten we het allemaal voorstellen aan NLZiet. Mail of contactformulier gaat helaas niet, maar er zijn veel andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:23
willemb2 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Als NLZiet een 'NPO-only' variant introduceert à 2,95 per maand kan dat hele rampzalige NPO Start/Plus de prullebak in. De NPO organisatie zit in NLZiet, dus ze kunnen bij deze constructie naar de VVD blijven roepen dat ze geweldig marktgericht bezig zijn.

NLZiet heeft ook wel wat kleine probleempjes, maar ik vind het echt een een verademing vergeleken bij NPO Start/Plus, zowel bij het oude als het huidige. Dat NLZiet er iets minder gelikt uit ziet zal mij mn dinges roesten.

Laten we het allemaal voorstellen aan NLZiet. Mail of contactformulier gaat helaas niet, maar er zijn veel andere opties.
Ik denk dat je dat eerder aan de NPO moet voorstellen en vooral bij de politiek voor moet aankloppen dan aan NLZIET voorstellen. NPO wil natuurlijk graag een eigen platform zodat ze wat extra belastinggeld kunnen uitgeven! [/cynisch >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
(...) en vooral bij de politiek voor moet aankloppen dan aan NLZIET voorstellen.(...)
Heb ik gedaan begin december, intern kattebelletje naar de tweedekamerfractie van de partij waar ik lid ben. Maar de politiek heeft momenteel andere zaken aan haar hoofd en dat was ook te lezen tussen de regels van de vriendelijke reactie. Er bleek wel uit dat het daar al bekend is dat de NPO aan het blunderen was met NPO Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
willemb2 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Als NLZiet een 'NPO-only' variant introduceert à 2,95 per maand kan dat hele rampzalige NPO Start/Plus de prullebak in.
Als zo'n abonnement er is sluit ik er gisteren eentje af. Ik zal het inderdaad daar ook eens opperen.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.Paternotte
river73 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:41:
[...]
Volgens mijn wordt alleen webOS TV 5.0 en hoger beschikbaar , want daar is het wel te downloden
NPO zelf zegt "vanaf webOS TV 4.0".
https://service.npo.nl/on...e-app-wel-op-mijn-smarttv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
posttoast schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:50:
Een update over de AppleTV app op iCulture.

Samenvatting in het kort: voor maart/april gaat de Apple TV app niet gefixed worden:

[...]

Wel is het nu mogelijk compensatie aan te vragen:

[...]

Neem voor het ontvangen van compensatie deze stappen:
  1. Ga naar de servicepagina van de NPO.
  2. Scroll naar beneden voor het contactformulier
  3. Kies voor Account en abonnement en vervolgens voor AppleTV
  4. Vul bij het onderwerp Compensatie AppleTV in
  5. Vul bij de vraag in welk probleem je ervaart met Apple TV.
  6. Verstuur het contactformulier.
Ik twijfel nog steeds of ik niet gewoon naar NLZiet over moet stappen. Mijn kinderen keken vaak naar het Klokhuis en het Jeugdjournaal op de Apple TV. Dat kan nu niet meer. Tegelijk zijn de enige programma's die wij kijken NPO programma's en voelt het super karig om "verplicht" dan ook de commerciële zenders erbij te krijgen.
Ik heb zojuist bevestiging gekregen waarin staat dat ik tot en met mei gecompenseerd word:
Dankjewel voor je bericht.

Ik heb de betalingen voor jouw abonnement stopgezet tot en met mei 2024. We verwachten dat inloggen in NPO Plus in maart weer mogelijk is. De maanden april en mei zijn ter compensatie voor de maand december 2023 en januari 2024. Je kan nog steeds gebruik maken van jouw NPO Plus abonnement op andere apparaten dan AppleTV, maar je hoeft hier geen abonnementskosten voor te betalen.

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Haha. Ik wil afleveringen van Sluipschutters bekijken. Je ziet dus previews van komende afleveringen met een NPO Plus-icoontje. Klik je erop, staat er dat je alleen kan kijken met een abonnement.

Logisch, en heb ik. Maar je kan dus met geen mogelijkheid inloggen op de Apple TV. Maar vervolgens wordt je wel geteased met afleveringen die erop staan.

Deze hele situatie is zo bizar dat het intussen komisch aan het worden is :+ En hierboven lees ik dat het tot mei kan duren.

Een half jaar een meervoudig gehandicapte app online hebben staan. Ongelooflijk.

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 18-01-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Gisteren ook iets raars. Ik wilde een afgekeken aflevering opnieuw bekijken. Selecteer de aflevering en kies voor de replay knop middenin het scherm. Niets gebeurt er. Terugspoel knop, ook niets. Play knop ook niets. Back knop ook niets. Kortom, app is onbruikbaar. Afschieten en opnieuw starten. Nogmaals poging en na wat gedoe begon eindelijk aflevering opnieuw.
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET