Hier ook een apple tv gebruiker, ik heb ook maar opgezegd. Ik denk dat we in de kerstvakantie maar een proefabo bij NLziet nemen om dan in januari de NPO app nog eens te proberen...
@Danny_NPO Is het een bekend probleem dat er op een Samsung tv met Tizen 3.0 niet live tv kan kijken of zoeken omdat “klikken” niet werkt. Kan alles gewoon bedienen in de app maar live en zoeken nadat ik text heb ingevuld reageert niet. Kan overigens wel terug kijken naar een programma wat net geweest is in het live overzicht.
De tvOS app op AppleTV is wel een dieptepunt zeg. Het kan niet zo zijn dat betalende(!) klanten zolang niet van hun abonnement gebruik kunnen maken.
Ik wil eigenlijk niet opzeggen, dat is geen oplossing voor mensen zoals ik die geen tv abonnement meer hebben en dus volledig aangewezen zijn op de NPO app. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de NPO die hieraan prioriteit zou moeten geven.
Deze gang van zaken is echt slecht namelijk @Danny_NPO.
Ik wil eigenlijk niet opzeggen, dat is geen oplossing voor mensen zoals ik die geen tv abonnement meer hebben en dus volledig aangewezen zijn op de NPO app. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de NPO die hieraan prioriteit zou moeten geven.
Deze gang van zaken is echt slecht namelijk @Danny_NPO.
Het zou ook prettig zijn als er een tijdlijn voor de ontwikkeling kan worden gedeeld. Wanneer kunnen we op welk platform functies terug verwachten?
Ik weet wel dat de lancering van NLziet ook niet bepaald vlekkeloos was, zeker niet toen men overging naar een redesign. Maar als ik de huidige staat van de NPO apps zie, de enorme verscheidenheid aan platformen kan ik me zomaar voorstellen dat het nog maanden gaat duren voor we werkende apps hebben.
Overigens is volgens Wikipedia de NPO mede-eigenaar van NLziet. Het had ook een mooie (kostenbesparende) zet geweest als de NPO daar volledig bij was aangesloten qua techniek. En je in de NLziet app een keuze maak voor verschillende pakketten zoals men nu ook doet met een BBC pakket. En je dus kan kiezen voor publiek, commercieel etc.
Ik weet wel dat de lancering van NLziet ook niet bepaald vlekkeloos was, zeker niet toen men overging naar een redesign. Maar als ik de huidige staat van de NPO apps zie, de enorme verscheidenheid aan platformen kan ik me zomaar voorstellen dat het nog maanden gaat duren voor we werkende apps hebben.
Overigens is volgens Wikipedia de NPO mede-eigenaar van NLziet. Het had ook een mooie (kostenbesparende) zet geweest als de NPO daar volledig bij was aangesloten qua techniek. En je in de NLziet app een keuze maak voor verschillende pakketten zoals men nu ook doet met een BBC pakket. En je dus kan kiezen voor publiek, commercieel etc.
[ Voor 76% gewijzigd door Ronwiel op 10-12-2023 21:39 ]
Beste @Danny_NPO het opnieuw aangaan van een betaald abonnement lijkt niet mogelijk.
Na het lanceren van de nieuwe app enkele weken geleden met minder functionaliteiten, had ik mijn abonnement opgezegd. Ik wacht het moment af dat alles weer een beetje werkt en weer handig is in gebruik om weer te verlengen.
Maar nu keek ik in de instellingen van mijn profiel, ik kan niet eens opnieuw het abonnement weer aan gaan.
:strip_exif()/f/image/E8KJrB5FX7ElI4FTZJtkVIU9.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de klantenservice zou hier de knop moeten komen om het abonnement aan te gaan.
En je hebt vast wel kennis van de planningen voor het terugbrengen functies zoals favorieten of inloggen op Apple apparaten. Die planningen heb je ongetwijfeld nodig om je eigen werkzaamheden te plannen en uit te voeren.
Moeten we nog dagen wachten? Of weken, of maanden?
Termen als "afzienbare tijd" en "zo snel mogelijk" zoals op de NPO website staan zeggen natuurlijk niks.
Ik ga binnen afzienbare tijd op vakantie. Zomer 2024.
Ik hoop dat jij of iemand van de NPO hier gewoon een duidelijk antwoord op kan geven. We wachten toch al met z'n allen tot de boel weer werkt. Dan is het veel fijner om te weten dat dit bijvoorbeeld nog een maand duurt of drie maanden. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt de dagelijkse hoop op een app met voldoende functionaliteit zoals iedereen het gewend was.
Na het lanceren van de nieuwe app enkele weken geleden met minder functionaliteiten, had ik mijn abonnement opgezegd. Ik wacht het moment af dat alles weer een beetje werkt en weer handig is in gebruik om weer te verlengen.
Maar nu keek ik in de instellingen van mijn profiel, ik kan niet eens opnieuw het abonnement weer aan gaan.
:strip_exif()/f/image/E8KJrB5FX7ElI4FTZJtkVIU9.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de klantenservice zou hier de knop moeten komen om het abonnement aan te gaan.
En je hebt vast wel kennis van de planningen voor het terugbrengen functies zoals favorieten of inloggen op Apple apparaten. Die planningen heb je ongetwijfeld nodig om je eigen werkzaamheden te plannen en uit te voeren.
Moeten we nog dagen wachten? Of weken, of maanden?
Termen als "afzienbare tijd" en "zo snel mogelijk" zoals op de NPO website staan zeggen natuurlijk niks.
Ik ga binnen afzienbare tijd op vakantie. Zomer 2024.
Ik hoop dat jij of iemand van de NPO hier gewoon een duidelijk antwoord op kan geven. We wachten toch al met z'n allen tot de boel weer werkt. Dan is het veel fijner om te weten dat dit bijvoorbeeld nog een maand duurt of drie maanden. Dat geeft duidelijkheid en voorkomt de dagelijkse hoop op een app met voldoende functionaliteit zoals iedereen het gewend was.
Zojuist een uitzending bekeken waarbij de ondertiteling half buiten beeld viel. Ik verbaas me inmiddels al niet meer over de manieren waarop de app stuk kan gaan, maar deze was nieuw.
Bij mij ook, ik heb een LG B6 (met WebOS 3.0 ofzo)PdeBie schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:21:
De app is voor bepaalde LG modellen dus niet meer beschikbaar, waaronder mijn C7. Staat niet in de content store.
Fraai is dat......
NPO app altijd dankbaar gebruik van gemaakt, en nu start ik hem op: "Dit apparaat wordt niet ondersteund door deze versie".
Ik vind dit echt vrij waardeloos. Het is toch onvoorstelbaar dat je als NPO denkt: "We stoppen veel moeite in de app om hem beter te maken voor onze gebruikers." maar dan wel even vergeet dat je een groot deel van de gebruikers er gewoon uit kickt...
Ik vind dit echt jammer! Fijn dat ze hebben gewerkt om de app beter te maken, maar als ze hem daarmee onbruikbaar hebben gemaakt voor een groot deel van de gebruikers dan hebben die er nog niks aan..
Maar ik begrijp dat ze het hele onderliggende systeem op de schop hebben gegooit. Zou het dan echt zo moeilijk zijn om voor bestaande gebruikers toch gewoon dezelfde functionaliteit te bieden?
Edit:
Op hun FAQ staat: "De upgrade geldt voor alle versies van NPO Start, dus zowel voor de mobiele apps, de tv-apps als de website." Dat klopt dus al niet.
En ook: "Als gevolg van de technische vernieuwing worden met ingang van 1 december 2023 een aantal weinig gebruikte native apps op bepaalde Smart-TV’s niet meer ondersteund. Het gaat om de volgende apps/merken/modellen Smart-TV: Philips, Panasonic (14 november), Loewe, Hisense, Sony, HBBTV" Hier staat LG ook niet bij..
[ Voor 29% gewijzigd door paltenburg op 14-12-2023 09:19 ]
Als het goed is staat LG inmiddels ook in de lijst.paltenburg schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:15:
[...]
Bij mij ook, ik heb een LG B6 (met WebOS 3.0 ofzo)
NPO app altijd dankbaar gebruik van gemaakt, en nu start ik hem op: "Dit apparaat wordt niet ondersteund door deze versie".
Ik vind dit echt vrij waardeloos. Het is toch onvoorstelbaar dat je als NPO denkt: "We stoppen veel moeite in de app om hem beter te maken voor onze gebruikers." maar dan wel even vergeet dat je een groot deel van de gebruikers er gewoon uit kickt...
Ik begrijp dat ze het hele onderliggende systeem op de schop hebben gegooit toch? Zou het dan echt zo moeilijk zijn om voor bestaande gebruikers toch gewoon dezelfde functionaliteit te bieden?
Edit:
Op hun FAQ staat: "De upgrade geldt voor alle versies van NPO Start, dus zowel voor de mobiele apps, de tv-apps als de website." Dat klopt dus al niet.
En ook: "Als gevolg van de technische vernieuwing worden met ingang van 1 december 2023 een aantal weinig gebruikte native apps op bepaalde Smart-TV’s niet meer ondersteund. Het gaat om de volgende apps/merken/modellen Smart-TV: Philips, Panasonic (14 november), Loewe, Hisense, Sony, HBBTV" Hier staat LG ook niet bij..
Bij mij staat het nog niet lijst.
LG 32LM6370PLA
OS versie 05.30.40
LG 32LM6370PLA
OS versie 05.30.40
Voorlopig ook geen woord voor meer van @Danny_NPO.
Dat zegt al genoeg..
Charme offensief en ondertussen zit een betalende klant nu al maanden met een boze dochtertje.
Dat zegt al genoeg..
Charme offensief en ondertussen zit een betalende klant nu al maanden met een boze dochtertje.
Hij kan natuurlijk ook gewoon vrije week hebben.
Ik vond het uberhaupt al heel wat dat hij zich hier meldde en reageerde op (bepaalde) vragen.
Ik vond het uberhaupt al heel wat dat hij zich hier meldde en reageerde op (bepaalde) vragen.
Inderdaad.Pred schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:48:
De verantwoordelijke Community Manager is opvallend afwezig, mocht die überhaupt al bestaan danwel op de hoogte zijn van de issues die er spelen...
Die is op vakantie, samen met de woordvoerder.noo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:16:
[...]
Inderdaad.
De verantwoordelijke Community Manager is opvallend afwezig, mocht die überhaupt al bestaan danwel op de hoogte zijn van de issues die er spelen...
Hier ook. Zelfde serie, zelfde OS, geen app.river73 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:27:
Bij mij staat het nog niet lijst.
LG 32LM6370PLA
OS versie 05.30.40
Natuurlijk kan hij een week vrij zijn.Pred schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:48:
Misschien zijn ze daar allemaal een week vrij. Gelukkig is het geen puinhoop.
Sorry maar van deze app wordt mijn dochtertje en wij dus ook gek van.
Ik zie hem nog niet in dat lijstje..PdeBie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:15:
[...]
Als het goed is staat LG inmiddels ook in de lijst.
Maar zou mooi zijn: "een aantal weinig gebruikte native apps op bepaalde Smart-TV’s [worden] niet meer ondersteund."
Vervolgens komt er een lijstje met zo'n beetje alle tv merken behalve Samsung...
Mijn LG C9 begon op 1 december met dezelfde foutmelding, maar later in de middag had ik toch in eens de nieuwe app te pakken. Over het algemeen doet de app het best, alleen live TV kijken is een ramp met dat gestotter en gebuffer. Bij losse programma's terugkijken zijn er geen afspeelproblemen, alleen bij de livestreams
Tsja. Ze nemen ons als betalende gebruiker totaal niet serieus. Dat ben ik eens.Arjantje72 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:56:
[...]
Natuurlijk kan hij een week vrij zijn.
Misschien zijn ze daar allemaal een week vrij. Gelukkig is het geen puinhoop.
Sorry maar van deze app wordt mijn dochtertje en wij dus ook gek van.
Ik heb opgezegd. Dat is de enige manier waarmee we ons ongenoegen kunnen uiten, zo lijkt, want op alle reacties die kant op krijg je standaard-reacties terug.
@Pred precies. Echt zonde om je hier over op te winden als Nlziet een werkend alternatief heeft. Neem een jaarabonnement en kijk over een jaar hoe het er voor staat. Scheelt vijf tientjes op een jaar.
Hoi! Erg tof dat je op dit forum vragen beantwoord over de kwestie.Danny_NPO schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:07:
Hallo allemaal,
Ik heb even een account aangemaakt, zodat ik kan reageren.
Ik ben Danny, Technical Lead van het nieuwe NPO Start, en 1 van de 2 personen recentelijk geïnterviewed door @arnoudwokke .
Gelijk wel even een disclaimer: Ik ben geen officiële woordvoerder, ook geen community manager en ik kan en zal dus niet op elke vraag direct antwoord hebben. Ik houd mij voornamelijk bezig met de 'hoe wordt iets ontwikkeld?' in plaats van 'wat' en 'wanneer'.
Vragen in de richting "Hoe komt het dat jullie live zijn gegaan zonder feature x?" of "wanneer gaan jullie y?" heb ik simpelweg geen antwoord op. Ik hoop op begrip daarvoor.
De reden waarom ik namelijk wel een account heb aangemaakt is juist om technische diepgang, bijvoorbeeld naar aanleiding van vragen over het interview, of andere technische vragen te beantwoorden en het lijkt me persoonlijk juist erg goed, leuk en leerzaam om daarover het gesprek aan te gaan.
Ook ben ik er om te luisteren naar feedback. Inmiddels bereikt (uiteraard) een hoop feedback ons, en ik probeer zo veel als mogelijk te lezen en mee te nemen naar het ontwikkelteam. Het hele team is erop uit iedereen de best mogelijke ervaring te geven met het nieuwe NPO Start. We weten ook (geloof me, echt) dat we er nog lang niet zijn.
Het technische fundament wat nu neer is gezet per platform moet ervoor zorgen dat we veel sneller updates kunnen faciliteren. Veel sneller dan bij het (inmiddels) oude platform. Vandaag hebben we bijvoorbeeld een update voor iOS uitgebracht met Chromecast functionaliteit, naar aanleiding van directe gebruikersfeedback. Dit hadden we in het verleden niet op deze manier zo snel kunnen doen.
We zijn paralel daaraan bezig met zaken zoals "Favorieten", "binge-watchen", de UX op de live pagina, en meer. Ook zijn we ons bewust van andere feedback, zoals bijvoorbeeld de tvOS app, en de haperingen bij sommige SmartTV's.
Weet in ieder geval dat we alle feedback die we kunnen lezen meenemen, en mochten er dus technische vragen zijn, laat me dit dan vooral weten.
Even (los van dat ik het jammer vind dat ie het niet meer doet op m'n LG B6) uit nieuwsgierigheid een vraagje aan jou (of iemand anders die het kan beantwoorden):
Mijn tv heeft dus WebOS 3.0, en de nieuwe NPO app ondersteunt alleen WebOS 4.0 en hoger.
De HBO Max app ondersteunt ook alleen WebOS 4.0. Terwijl Netflix en de vorige NPO app wel op WebOS 3.0 draaien en volgens mij precies dezelfde functionaliteiten bevatten, namelijk door pagina's scrollen en video's spelen.
Waarom zetten sommige partijen de minimale versie voor WebOS op 4.0, en niet gewoon op WebOS 3.0 waarmee je hetzelfde kan?
Hallo allemaal,
Ik heb inderdaad iets minder actief gereageerd de laatste week,
niet omdat ik berichten niet lees (ik probeer minimaal dagelijks even een blik te werpen op dit topic),
maar omdat ik simpelweg nog geen technische update had en ik jullie ook niet wil vermoeien met 100'en reacties in de richting van "Thanks voor je feedback, we gaan eraan werken".
Ook ben ik een paar dagen ziek geweest. Corona gaat volgens mij weer goed rond..
Wat ik wel probeer te doen, is berichten een +1 geven wanneer ik ze gelezen heb en ze meeneem, dus dank daarvoor.
Ik vind het persoonlijk jammer wanneer bij sommige tweakers mijn berichten overkomen als een 'charme-offensief', dat is niet waarom ik dit doe en ook helemaal niet wat ik probeer uit te stralen.
Ik ben hier op eigen initiatief, naar aanleiding van het interview en de releases.
Ik probeer voornamelijk veel feedback op te halen, en ook al lijken sommige zaken
alsof ze voorkomen bij enkele gebruikers en ze daarom in de prioriteit lager zouden moeten zijn, is dit niet het geval. Er zijn een aantal belangrijke signalen die kunnen wijzen naar een groter probleem, en juist jullie feedback zorgt ervoor dat we daar nog eerder bij kunnen zijn, en onze monitoring/testing kunnen aanpassen zodat we de volgende keer dit zelf kunnen ontdekken of voorkomen.
Daarnaast probeer ik waar ik kan technische context te geven. Ik vind het leuk om (juist hier) kennis te delen over de technische opzet en kwaliteit ‘onder de motorkap’, en ga daar ook graag over in gesprek.
Ik begrijp dat dit kan overkomen als olie op het vuur wanneer er wel vragen over techniek beantwoord worden, maar niet ander soort vragen. Mijn excuus als dat gebeurd. Ook ik moet het proces respecteren en daar professioneel mee om gaan. Dat betekent dat ik daarom voor vragen over het product zelf, de prioritering van zaken in het verleden en de rest ik zal blijven verwijzen naar de servicepagina van NPO.
Aan de andere kant geeft ditzelfde proces mij nu wel de kans om juist hier wél te praten over de techniek van het product dat nu gereleased is.
Meer concreet hebben we vandaag bijvoorbeeld een update gereleased op web dat de hier eerder genoemde bug (door @JoelleB93 ) met betrekking tot ondertiteling na het zien van reclame oplost. Daarnaast hebben we veel gehad aan de hier genoemde typenummers van LG tv's die de app niet in de store zien. Ik heb hier nog geen concrete update/ETA voor, maar we zijn er mee bezig, paralel met uiteraard alle eerder genoemde zaken.
@paltenburg , ik weet niet waarom er gekozen is voor specifieke minimale versies van WebOS. (Ik heb veel mogen leren over hoe SmartTV's en Settopboxen werken de laatste tijd.) Vind het wel een interessante vraag. Ik zal maandag eens casual rondvragen wat de specifieke reden ervoor is.
Ik heb inderdaad iets minder actief gereageerd de laatste week,
niet omdat ik berichten niet lees (ik probeer minimaal dagelijks even een blik te werpen op dit topic),
maar omdat ik simpelweg nog geen technische update had en ik jullie ook niet wil vermoeien met 100'en reacties in de richting van "Thanks voor je feedback, we gaan eraan werken".
Ook ben ik een paar dagen ziek geweest. Corona gaat volgens mij weer goed rond..
Wat ik wel probeer te doen, is berichten een +1 geven wanneer ik ze gelezen heb en ze meeneem, dus dank daarvoor.
Ik vind het persoonlijk jammer wanneer bij sommige tweakers mijn berichten overkomen als een 'charme-offensief', dat is niet waarom ik dit doe en ook helemaal niet wat ik probeer uit te stralen.
Ik ben hier op eigen initiatief, naar aanleiding van het interview en de releases.
Ik probeer voornamelijk veel feedback op te halen, en ook al lijken sommige zaken
alsof ze voorkomen bij enkele gebruikers en ze daarom in de prioriteit lager zouden moeten zijn, is dit niet het geval. Er zijn een aantal belangrijke signalen die kunnen wijzen naar een groter probleem, en juist jullie feedback zorgt ervoor dat we daar nog eerder bij kunnen zijn, en onze monitoring/testing kunnen aanpassen zodat we de volgende keer dit zelf kunnen ontdekken of voorkomen.
Daarnaast probeer ik waar ik kan technische context te geven. Ik vind het leuk om (juist hier) kennis te delen over de technische opzet en kwaliteit ‘onder de motorkap’, en ga daar ook graag over in gesprek.
Ik begrijp dat dit kan overkomen als olie op het vuur wanneer er wel vragen over techniek beantwoord worden, maar niet ander soort vragen. Mijn excuus als dat gebeurd. Ook ik moet het proces respecteren en daar professioneel mee om gaan. Dat betekent dat ik daarom voor vragen over het product zelf, de prioritering van zaken in het verleden en de rest ik zal blijven verwijzen naar de servicepagina van NPO.
Aan de andere kant geeft ditzelfde proces mij nu wel de kans om juist hier wél te praten over de techniek van het product dat nu gereleased is.
Meer concreet hebben we vandaag bijvoorbeeld een update gereleased op web dat de hier eerder genoemde bug (door @JoelleB93 ) met betrekking tot ondertiteling na het zien van reclame oplost. Daarnaast hebben we veel gehad aan de hier genoemde typenummers van LG tv's die de app niet in de store zien. Ik heb hier nog geen concrete update/ETA voor, maar we zijn er mee bezig, paralel met uiteraard alle eerder genoemde zaken.
@paltenburg , ik weet niet waarom er gekozen is voor specifieke minimale versies van WebOS. (Ik heb veel mogen leren over hoe SmartTV's en Settopboxen werken de laatste tijd.) Vind het wel een interessante vraag. Ik zal maandag eens casual rondvragen wat de specifieke reden ervoor is.
Bedankt voor de update, wordt gewaardeerd dat je dat initiatief neemt.@Danny_NPO
Over de AppleTV blijft het echter wel angstvallig stil. En die is dus echt onbruikbaar geworden.
Over de AppleTV blijft het echter wel angstvallig stil. En die is dus echt onbruikbaar geworden.
De feedback met betrekking tot de AppleTV app is zowel bij mij als het development team duidelijk aangekomen. Het team is bezig met een update voor AppleTV. Ik heb helaas nog geen ETA of meer concrete info. Wanneer ik die heb zal ik die delen. Sorry dat ik op dit moment niet meer heb, maar weet dat we er serieus mee bezig zijn.sambalbaj schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:49:
Bedankt voor de update, wordt gewaardeerd dat je dat initiatief neemt.@Danny_NPO
Hier ook hetzelfde bij m'n LG. Terugkijken werkt redelijk. Live is een drama. Continu hickups, elke 3 seconden. Het is niet te doen. Ik snap niet hoe dit kan anno 2023. Livestreams bestaan al jaren, maar de NPO krijgt het niet voor elkaar.Bintmeister schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:37:
Mijn LG C9 begon op 1 december met dezelfde foutmelding, maar later in de middag had ik toch in eens de nieuwe app te pakken. Over het algemeen doet de app het best, alleen live TV kijken is een ramp met dat gestotter en gebuffer. Bij losse programma's terugkijken zijn er geen afspeelproblemen, alleen bij de livestreams
Misschien ook een mooi moment om vanaf nu het topic een draai te geven en met opbouwende kritieken te komen? We hebben nu allemaal ons ongenoegen geuit. De NPO zal ongetwijfeld het aantal opzeggingen zien stijgen. Het is bekend dat er problemen zijn. Laten we kijken waar we @Danny_NPO mee kunnen helpen. En ik denk dat we als Tweakers erg kritische gebruikers zijn en daardoor ook goede (technische) feedback kunnen geven.
Mijn voorzet:
- In de UI is het onhandig dat wanneer je op een tegel van een serie of aflevering klikt deze direct begint af te spelen. Soms is dat wenselijk, zoals bij het rijtje ‘kijk verder’. Je weet immers al wat er gaat gebeuren. Maar tijdens het browsen wil ik vaak eerst lezen waar een serie over gaat, of dat de kijkwijzer geschikt is voor een bepaalde doelgroep. Mooi bruggetje naar het volgende punt:
- Als iets niet bevalt of je hebt per ongeluk de uitzending gestart kan je geen invloed uitoefenen op de rij met ‘kijk verder’ of een deel van je kijkgeschiedenis verwijderen.
- De live stream is niet vooruit of achter te spoelen. Maar volgens mij is dat aangepast met de nieuwe update van de app?
- Bij zowel Netflix als Disney+ kan je een profiel aanmaken waarbij je de maximaal kijkwijzer in kan stellen, bijv. 9 / 12 / 16 jaar. Stel je dit in, dan verdwijnt alle content die daar niet aan voldoet. Handige functie wat mij betreft.
Mijn voorzet:
- In de UI is het onhandig dat wanneer je op een tegel van een serie of aflevering klikt deze direct begint af te spelen. Soms is dat wenselijk, zoals bij het rijtje ‘kijk verder’. Je weet immers al wat er gaat gebeuren. Maar tijdens het browsen wil ik vaak eerst lezen waar een serie over gaat, of dat de kijkwijzer geschikt is voor een bepaalde doelgroep. Mooi bruggetje naar het volgende punt:
- Als iets niet bevalt of je hebt per ongeluk de uitzending gestart kan je geen invloed uitoefenen op de rij met ‘kijk verder’ of een deel van je kijkgeschiedenis verwijderen.
- De live stream is niet vooruit of achter te spoelen. Maar volgens mij is dat aangepast met de nieuwe update van de app?
- Bij zowel Netflix als Disney+ kan je een profiel aanmaken waarbij je de maximaal kijkwijzer in kan stellen, bijv. 9 / 12 / 16 jaar. Stel je dit in, dan verdwijnt alle content die daar niet aan voldoet. Handige functie wat mij betreft.
[ Voor 9% gewijzigd door Ronwiel op 15-12-2023 12:46 ]
Dat de Apple TV app niet meer te gebruiken is, is top prioriteit. (haha eigen belang)..Danny_NPO schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:04:
[...]
De feedback met betrekking tot de AppleTV app is zowel bij mij als het development team duidelijk aangekomen. Het team is bezig met een update voor AppleTV. Ik heb helaas nog geen ETA of meer concrete info. Wanneer ik die heb zal ik die delen. Sorry dat ik op dit moment niet meer heb, maar weet dat we er serieus mee bezig zijn.
Maar even zonder dollen, is een rollback naar de vorige versie niet mogelijk (excuus ik heb nog niet zo ver terug kunnen lezen in dit topic) ?
Pas sinds de laatste update is het onwerkbaar geworden, waardoor ik een stream moet starten op mijn iphone app, en moet airplayen naar de apple tv. het werkt, maar ondertiteling is dan niet meer mogelijk.
Hetzelfde geldt voor de LG-eigenaren zonder nieuwe app (maar wel beloofd).NepGangster schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:02:
[...]
Dat de Apple TV app niet meer te gebruiken is, is top prioriteit. (haha eigen belang)..
Maar even zonder dollen, is een rollback naar de vorige versie niet mogelijk (excuus ik heb nog niet zo ver terug kunnen lezen in dit topic) ?
Ik heb geen idee of ik moet wachten tot er een app komt, of me moet gaan oriënteren op een nieuwe TV of Chromecast
@Ronwiel ik wil best pro actief meedenken maar nadat @Danny_NPO op mijn eerste post die inmiddels +14 heeft niet eens reactie geeft, en daarna op bovenstaande vraag wederom al een week geen antwoord geeft, krijg ik sterk het gevoel dat een pro-actieve houding vanuit tweakers hier weinig nut heeft en het inderdaad (sorry) niks meer dan een charme-offensief is.DeNachtwacht schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:47:
[...]
@Danny_NPO het viel mij op dat je van alle posts hier nu juist op mijn post niet hebt gereageerd, maar met 9 likes is het wel veruit de meest gewaardeerde post van de laatste 3 pagina’s. Het zou in ieder geval wel netjes zijn als je dan ten minste op bovenstaande vraag antwoord geeft. Het is een makkelijke oplossing die heel veel mensen voor de kerst blij kan maken lijkt mij.
Volgens mij is bovenstaand gewoon een oplossing waardoor heel Nederland tijdens de kerst weer vol kan genieten van NPO Start, gewoon even een antwoord waarom bovenstaande suggestie dan toch niet zou werken zou ik zelf heel erg waarderen.
youtube.com/@hisrep
Omdat de NPO start app ontbreekt op de tv heb ik vandaag een nieuwe Chromecast gekocht en geïnstalleerd op LG van 2021 Type 32LM6370PLA , OS 05.30.40.Hagdos schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:04:
[...]
Hetzelfde geldt voor de LG-eigenaren zonder nieuwe app (maar wel beloofd).
Ik heb geen idee of ik moet wachten tot er een app komt, of me moet gaan oriënteren op een nieuwe TV of Chromecast
Ik heb een npo plus account.
Op de Google Chromecast is de NPO app aanwezig en werkt zoals ook op mijn iPad, dwz enigszins onbeholpen.
Op de tv kan ik weer npo politiek kijken
Aanvankelijk was het de bedoeling dat de npo app op de iPad naar de tv te casten, maar dat hoeft niet meer voor de npo app omdat Chromecast de app ook aan boord heeft.
Helaas kan de iPad de Chromecast nog niet vinden. Dat moet ik dus nog uitzoeken.
[ Voor 2% gewijzigd door CeeBee op 15-12-2023 19:48 . Reden: Typo ]
Klopt heb de dezelfde LG TV LG van 2021 Type 32LM6370PLA , OS 05.30.40,maar mijn ander LG TV 43UM7450PLA uit 2020 met OS 5.40.09 is die wel aanwezig en te installeren.
Ik snap het niet meer.
Ik snap het niet meer.
[ Voor 206% gewijzigd door river73 op 15-12-2023 18:40 ]
LG (of NPO) is gewoon vergeten dat er paupers mensen zijn met een 32 inch tv? Het lijken voornamelijk die typenummers.
Als fallback tot de NPO app op AppleTV is geüpdatet, wil ik dan maar vanaf de iphone via AirPlay casten. Heeft het zin om daarvoor NPO Plus aan te schaffen? Is de kwaliteit van de stream via AirPlay dan van hogere kwaliteit dan via NPO Start? Anders wacht ik nog even…
Bedankt @Danny_NPO Ja hier wordt ook met smart gewacht op de Apple TV update.
Wat ik zelf niet begrijp is waarom jullie er niet voor kiezen om transparant te communiceren over jullie backlog. Ik zie bijv ook geen reacties in de App Store van jullie. Jullie kennen mijn e-mail adres dus een mailtje met excuses was ook een kleine moeite.
Ik ben nu zelf ook aan het rondkijken naar NLZIET, jullie hebben geluk dat ik geen behoefte heb aan commerciële zenders en eigenlijk super tevreden was over de NPO app. Maar het zit mij niet lekker dat ik voor iets betaal waar ik niks voor terug krijg.
Dus een paar ideeën
1. Haal een paar redacteuren van de website richting klant support. Reageer op iedere 1 ster recensie in de appstore. Al is het maar dat jullie laten zien dat je er meebezig bent.
2. Geef alle betaalde leden de mogelijkheid om hun geld terug te vragen
3. Bied excuses aan over de gang van zaken en leg uit wat er aan de hand is.
4. Doe aan verwachtingen managment. Mensen vinden het niet erg als ze moeten wachten zolang er maar een perspectief is. Dus maak de backlog transparant met een tijdlijn en uitleg waarom bepaalde zaken meer prioriteit hebben dan de andere.
5. Ik lees op jullie website dat het enorm druk is met contact formulier aanvragen. Zet de meest gestelde vragen die daar binnenkomen op je website.
Wat ik zelf niet begrijp is waarom jullie er niet voor kiezen om transparant te communiceren over jullie backlog. Ik zie bijv ook geen reacties in de App Store van jullie. Jullie kennen mijn e-mail adres dus een mailtje met excuses was ook een kleine moeite.
Ik ben nu zelf ook aan het rondkijken naar NLZIET, jullie hebben geluk dat ik geen behoefte heb aan commerciële zenders en eigenlijk super tevreden was over de NPO app. Maar het zit mij niet lekker dat ik voor iets betaal waar ik niks voor terug krijg.
Dus een paar ideeën
1. Haal een paar redacteuren van de website richting klant support. Reageer op iedere 1 ster recensie in de appstore. Al is het maar dat jullie laten zien dat je er meebezig bent.
2. Geef alle betaalde leden de mogelijkheid om hun geld terug te vragen
3. Bied excuses aan over de gang van zaken en leg uit wat er aan de hand is.
4. Doe aan verwachtingen managment. Mensen vinden het niet erg als ze moeten wachten zolang er maar een perspectief is. Dus maak de backlog transparant met een tijdlijn en uitleg waarom bepaalde zaken meer prioriteit hebben dan de andere.
5. Ik lees op jullie website dat het enorm druk is met contact formulier aanvragen. Zet de meest gestelde vragen die daar binnenkomen op je website.
Met verbazing lees ik deze draad. Het kan natuurlijk voorkomen dat er problemen zijn met een bepaald type platform.
Maar dat een toch veel gebruikt platform als de Apple TV het niet doet is wel heel stom. In een dergelijk geval moet de release worden uitgesteld.
Of was de manager die daar over ging niet bereid zijn bonus in de waagschaal te zetten?
Maar dat een toch veel gebruikt platform als de Apple TV het niet doet is wel heel stom. In een dergelijk geval moet de release worden uitgesteld.
Of was de manager die daar over ging niet bereid zijn bonus in de waagschaal te zetten?
Dat, of het idee om de ontwikkeling naar een nieuw intern team te verschuiven is onderschat. Ik neig ook sterk naar licenties die verlengd moesten worden.wjvh schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:06:
Er is ergens iemand geweest die zijn / haar stem geen gewicht heeft kunnen geven. Schijnbaar spelen er in zo'n organisatie grote machten. Eén van die machten heeft een desastreuze beslissing gemaakt. Als ontwikkelaar zou ik nu wel huiverig zijn om bij zo'n club aan de slag te gaan.
Ik vind het idee van opbouwende kritieken mooi, maar zo lang de NPO niet erkent wat een bende ze er van gemaakt hebben zie ik hier het nut niet van in en vind ik dit een nog grotere belediging naar de gebruiker.
Leuk om bepaalde kleinschalige bugs op vrij specifieke platforms te gaan melden aan @Danny_NPO, en dit is ook begrijpelijk als je hierdoor getroffen wordt. Maar het vervolg is of A ) hier wordt niks mee gedaan, of B ) er wordt wel iets mee gedaan, maar dat toont dan weer een totaal gebrek aan visie. Lees: de hele toko staat in de fik (op geen enkel platform werkt het zoals het zou moeten werken), en dan gaan broodnodige developers zitten twisten over hoe ze de gebruikerservaring voor een handvol mensen ietwat kunnen verbeteren.
Dan wordt er ook nog even gemeld hoe trots men is op wat er technisch is neergezet. Sorry maar ik kan hier echt niet bij. Dat is alsof men in een supermarkt gaat melden dat er op en top gespiegeld is, terwijl het kassasysteem niet werkt waardoor geen enkele klant er iets aan heeft.
Misschien klinkt dit negatief, maar het is wel de waarheid. Dan kunnen wij ons hier van onze beste kant gaan laten zien en opbouwende kritiek geven, maar ondertussen worden de belangrijkste opmerkingen (zoals @DeNachtwacht meermaals heeft aangekaart) ook hier genegeerd - net zoals ze via de mail blijven doen. Ik vind dit echt stuitend. Wat @hydex hierboven aangeeft: waarom is er zo'n gebrek aan transparantie?
Leuk om bepaalde kleinschalige bugs op vrij specifieke platforms te gaan melden aan @Danny_NPO, en dit is ook begrijpelijk als je hierdoor getroffen wordt. Maar het vervolg is of A ) hier wordt niks mee gedaan, of B ) er wordt wel iets mee gedaan, maar dat toont dan weer een totaal gebrek aan visie. Lees: de hele toko staat in de fik (op geen enkel platform werkt het zoals het zou moeten werken), en dan gaan broodnodige developers zitten twisten over hoe ze de gebruikerservaring voor een handvol mensen ietwat kunnen verbeteren.
Dan wordt er ook nog even gemeld hoe trots men is op wat er technisch is neergezet. Sorry maar ik kan hier echt niet bij. Dat is alsof men in een supermarkt gaat melden dat er op en top gespiegeld is, terwijl het kassasysteem niet werkt waardoor geen enkele klant er iets aan heeft.
Misschien klinkt dit negatief, maar het is wel de waarheid. Dan kunnen wij ons hier van onze beste kant gaan laten zien en opbouwende kritiek geven, maar ondertussen worden de belangrijkste opmerkingen (zoals @DeNachtwacht meermaals heeft aangekaart) ook hier genegeerd - net zoals ze via de mail blijven doen. Ik vind dit echt stuitend. Wat @hydex hierboven aangeeft: waarom is er zo'n gebrek aan transparantie?
Volgens mij is de kwaliteit hetzelfde, ik zie nochtans geen verschil en ik gebruik ook AirPlay tot de tvOS app fatsoenlijk werkt met een abonnement (wat ik heb).rudy.megens schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:16:
Als fallback tot de NPO app op AppleTV is geüpdatet, wil ik dan maar vanaf de iphone via AirPlay casten. Heeft het zin om daarvoor NPO Plus aan te schaffen? Is de kwaliteit van de stream via AirPlay dan van hogere kwaliteit dan via NPO Start? Anders wacht ik nog even…
AirPlay werkt idd prima totdat de App op de AppleTv in orde is👍
Ik heb npoplus opgezegd. Ik gebruikte dat op mijn AppleTV, en dat is nu vakkundig de nek opgedraaid.
Ik neem nu een proefabonnement op NLziet, en ga proberen of dat wel werkt op mijn Apple TV.
Ik neem nu een proefabonnement op NLziet, en ga proberen of dat wel werkt op mijn Apple TV.
Bij de nieuw app staat het beeld regelmatig alle 30 seconden even stil. Is dat een bekend probleem?
Ik heb mijn NPO Plus niet opgezegd omdat het maar om een relatief klein bedrag gaat en AirPlay voor nu een goed werkend alternatief is. Gelukkig dat er (hopelijk binnenkort) een update komt voor Apple TV. Begrijp zoals velen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. De NPO had toch kunnen besluiten om de nieuwe versie nog niet uit te rollen voor Apple TV?wjvh schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:06:
Ik heb npoplus opgezegd. Ik gebruikte dat op mijn AppleTV, en dat is nu vakkundig de nek opgedraaid.
Ook even een proefabonnement genomen op NLZiet, maar die ga ik weer opzeggen over twee weken. Aanbod van NPO Plus via NLZiet is veel beperkter en het is niet veel goedkoper dan tv bij KPN met meer aanbod, opnemen etc. Komt ook omdat we vrijwel alles bij KPN hebben.
Het vetgedrukte begrijp ik niet, want NPO Plus via NLZiet zou precies hetzelfde moeten geven dan via NPOPlus alleen.JanR1969 schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:41:
Ik heb mijn NPO Plus niet opgezegd omdat het maar om een relatief klein bedrag gaat en AirPlay voor nu een goed werkend alternatief is. Gelukkig dat er (hopelijk binnenkort) een update komt voor Apple TV. Begrijp zoals velen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. De NPO had toch kunnen besluiten om de nieuwe versie nog niet uit te rollen voor Apple TV?
Ook even een proefabonnement genomen op NLZiet, maar die ga ik weer opzeggen over twee weken. Aanbod van NPO Plus via NLZiet is veel beperkter en het is niet veel goedkoper dan tv bij KPN met meer aanbod, opnemen etc. Komt ook omdat we vrijwel alles bij KPN hebben.
Alles van NPO Start en NPO Plus kijken
Met NLZIET kun je alles van NPO Start en NPO Plus kijken.
Testing, one, two ...
@JanR1969
Wat mis je dan?
Wat mis je dan?
Misschien kijk ik dan verkeerd of komt het door het menu wat anders in elkaar zit.
Bij NPO Plus zie ik bijvoorbeeld de categorieën documentaires, films en dan naar mijn idee veel meer keuze.
Maar goed, het was mijn eerste indruk toen ik vanochtend een proefabonnement had genomen.
Sinds de nieuwe app kan ik geen live TV meer kijken zonder dat de stream om de 3 seconde moet bufferen. Ik draai de app op een LG tv met firmware 05.30.40. Heb getest met andere DNS instellingen om de pihole te omzeilen, maar helaas zonder resultaat. Via Airplay werkt het prima, maar ben benieuwd of iemand een tip heeft om de stream in de app goed werkend te krijgen?
Dank voor het voorstel en voor de feedbackpunten!Ronwiel schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:43:
Misschien ook een mooi moment om vanaf nu het topic een draai te geven en met opbouwende kritieken te komen? We hebben nu allemaal ons ongenoegen geuit. De NPO zal ongetwijfeld het aantal opzeggingen zien stijgen. Het is bekend dat er problemen zijn. Laten we kijken waar we @Danny_NPO mee kunnen helpen. En ik denk dat we als Tweakers erg kritische gebruikers zijn en daardoor ook goede (technische) feedback kunnen geven.
Mijn voorzet:
Wat inhoudelijke reacties:
- "Autostart aan/uit" is een punt op onze roadmap. We hebben dit alleen nog niet verder besproken en staat, op dit moment (alles kan uiteraard wijzigen), voor zover ik weet, niet op de korte termijn planning. De afwegingen hiervoor zijn bijvoorbeeld of de instelling op "profiel" level moet, of bijvoorbeeld op "device" level. Dit soort zaken zullen we eerst met onze UX'ers moeten afstemmen, en indien nodig, de nodige gebruikerstests voor moeten uitvoeren. Ik ben benieuwd hoe iedereen hier erover denkt. Uiteraard kan ik niets beloven voor de rest.
- Voor/achteruit spoelen van de livestreams werken voor NPO 1, 2 en 3 op zowel web als android (Zojuist zelf nog even gekeken.) Voor ios kan ik het op dit moment niet checken, maar weet dat het dus technisch mogelijk is.
- De feedback om invloed uit te kunnen oefenen op kijk verder of op andere zaken neem ik mee.
- Wat betreft de leeftijdsbegrenzing, denk ik dat dit gefaciliteerd wordt in wat we noemen "Kind profielen". Deze functionaliteit staat op onze korte termijn roadmap en hopen we zsm weer terug te kunnen brengen. (Hier quote ik onze service pagina)
Ik heb wellicht niet direct een quote gerefereerd, maar ik heb wel geprobeerd indirect antwoord te geven. De gestelde punten en vragen zijn simpelweg buiten mijn scope om te antwoorden. Ik ben geen woordvoerder en ook geen community manager.DeNachtwacht schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:16:
[...]
@Ronwiel ik wil best pro actief meedenken maar nadat @Danny_NPO op mijn eerste post die inmiddels +14 heeft niet eens reactie geeft, en daarna op bovenstaande vraag wederom al een week geen antwoord geeft, krijg ik sterk het gevoel dat een pro-actieve houding vanuit tweakers hier weinig nut heeft en het inderdaad (sorry) niks meer dan een charme-offensief is.
Volgens mij is bovenstaand gewoon een oplossing waardoor heel Nederland tijdens de kerst weer vol kan genieten van NPO Start, gewoon even een antwoord waarom bovenstaande suggestie dan toch niet zou werken zou ik zelf heel erg waarderen.
Antwoorden op de gestelde vragen zijn te vinden op de service pagina van NPO ( https://service.npo.nl/ ). Wanneer ze daar niet staan kan er contact worden opgenomen. Ik besef me dat dit vervelend over kan komen en dat er wellicht meer verwacht wordt, sorry daarvoor, maar ik moet hierin mijn persoonlijke grens accepteren.
Mijn scope is technisch, ik ben hier op eigen initiatief, met als inzet het product waarvoor ik Technical Lead ben (lees: alleen het nieuwe NPO Start) beter te maken.
Het enige wat ik technisch zou kunnen toevoegen is dat alles wat we op dit moment ontwikkelen, en de afgelopen 2,5 jaar hebben ontwikkeld, juist kwalitatief goed en modulair is zodat we snel nieuwe zaken kunnen toevoegen. En mijn persoonlijke focus zit vooral gericht op vooruit gaan en juist zo snel als mogelijk de gebruikerservaring te verbeteren.
@hydex Met betrekking tot een transparantere technische roadmap, is dat wel een long-term plan waar ik persoonlijk graag meer mee zou willen doen, mocht die mogelijkheid zich voordoen. Dit is echter uiteraard niet alleen aan mij. Voor de rest neem ik de reactie mee als feedback.
@Jixreme Ik kan elke twijfel wegnemen over het ontbreken van een technische visie. Er is juist een uitgebreide technische visie, en een kwaliteitslat waar we aan willen voldoen software- en hardwarematig.
(Het lijkt mij juist extreem leuk om hier juist meer over toe te lichten wanneer daar vraag naar is.)
Waarom ik toch hier de vragen stel en de individuele zaken meeneem, is omdat paralel aan feature ontwikkeling op basis van onder andere gebruikersfeedback, en los van alle monitoring en tests die we uitvoeren, we simpelweg technisch niet alles zien. Sommige zaken kunnen individueel zijn, andere zaken kunnen symptonen zijn van een groter probleem dat meerdere, soms grote getallen gebruikers kunnen raken. En ik ben persoonlijk dan juist graag op platformen zoals deze om van gebruikers deze zaken te horen, los van alle andere geschikte kanalen.
Meer in het algemeen:
Ik probeer elke post te lezen, ook de posts waar ik niet direct een reactie op geef. Elke feedback is feedback en zal ik proberen mee te nemen het product wat nu staat beter te maken. Dat is ook alleen het enige wat ik kan doen. Ik hoor alle vragen die gesteld worden, maar mijn focus is vooral gericht op het verbeteren van het technische product dat er nu staat, of technische context of kennisdeling te geven bij technische keuzes die we gemaakt hebben om het product te maken wat het nu is.
Wanneer dit niet genoeg is, sorry daarvoor, maar dit is het maximale wat ik kan.
Dit is een known-issue bij ons en we werken aan een oplossing hiervoor.Reb87 schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:06:
Sinds de nieuwe app kan ik geen live TV meer kijken zonder dat de stream om de 3 seconde moet bufferen. Ik draai de app op een LG tv met firmware 05.30.40. Heb getest met andere DNS instellingen om de pihole te omzeilen, maar helaas zonder resultaat. Via Airplay werkt het prima, maar ben benieuwd of iemand een tip heeft om de stream in de app goed werkend te krijgen?
Helaas heb ik nog geen ETA of verdere uitleg. Wanneer die er is laat ik het weten.
Voor context: Ik ervaar ook hetzelfde op mijn LG TV, en heb van meerdere gebruikers hier deze feedback ontvangen.
Danny en @Reb87 hoe hebben jullie die app überhaupt geïnstalleerd gekregen dan?Danny_NPO schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:15:
[...]
Dit is een known-issue bij ons en we werken aan een oplossing hiervoor.
Helaas heb ik nog geen ETA of verdere uitleg. Wanneer die er is laat ik het weten.
Voor context: Ik ervaar ook hetzelfde op mijn LG TV, en heb van meerdere gebruikers hier deze feedback ontvangen.
Wat heb je aan een "kwalitatief goed ontwikkeld en modulair" (?) product als straks alle gebruikers weggelopen zijn?
Via de content store app van de TV. Ik heb een update gedaan van de app. Ik draaide een wat oudere versie van de firmware, wellicht dat ik hem daarom in de store kon vinden. Nadat de NPO app niet naar behoren werkte heb ik tegen m'n zin een update gedaan naar de laatste versie van de TV firmware. In de hoop dat de NPO app dan wel goed zou werken...Compuchip87 schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:18:
[...]
Danny en @Reb87 hoe hebben jullie die app überhaupt geïnstalleerd gekregen dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Reb87 op 19-12-2023 10:50 ]
Zijn er meer mensen bij wie de NPO app op iOS en iPadOS niet meer werkt? Ik kan wel inloggen, zie dus ook mijn profiel, en kan evt een extra profiel aanmaken, maar er laadt geen content en het menu werkt ook niet.
Ik dacht het misschien wat opstartproblemen waren met de nieuwe versies, maar het is nu al weken zo en het werkt nog steeds niet. Ik neem daarom aan dat niet elke gebruiker hier last van heeft. Verwijderen van de app en herinstalleren heeft geen zin. Mocht iemand ook deze problemen ervaren en een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Dank alvast!
Ik dacht het misschien wat opstartproblemen waren met de nieuwe versies, maar het is nu al weken zo en het werkt nog steeds niet. Ik neem daarom aan dat niet elke gebruiker hier last van heeft. Verwijderen van de app en herinstalleren heeft geen zin. Mocht iemand ook deze problemen ervaren en een oplossing hebben, dan hoor ik het graag. Dank alvast!
Dit lijkt op een bekend probleem, dat we deze week hebben kunnen inklemmen en fixen. Heb je toevallig bepaalde toegankelijkheidsinstellingen zoals "bold text / dikke tekst" aan staan? Mocht dat het geval zijn zou je kunnen proberen dit uit te zetten, dat zou het probleem tijdelijk moeten kunnen verhelpen. Zo niet, dan zou een nieuwe ios update dat zeer snel gereleased wordt het probleem moeten kunnen verhelpen.puur schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:42:
Zijn er meer mensen bij wie de NPO app op iOS en iPadOS niet meer werkt? Ik kan wel inloggen, zie dus ook mijn profiel, en kan evt een extra profiel aanmaken, maar er laadt geen content en het menu werkt ook niet.
Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij bepaalde type iphones, vandaar dat sommige andere gebruikers hier geen last van ervaren.
[ Voor 5% gewijzigd door Danny_NPO op 19-12-2023 13:57 ]
Yes, dat is de oplossing! Thanks voor de snelle reactie en succes met de verdere ontwikkeling!Danny_NPO schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:54:
[...]
Dit lijkt op een bekend probleem, dat we deze week hebben kunnen inklemmen en fixen. Heb je toevallig bepaalde toegankelijkheidsinstellingen zoals "bold text / dikke tekst" aan staan? Mocht dat het geval zijn zou je kunnen proberen dit uit te zetten, dat zou het probleem tijdelijk moeten kunnen verhelpen. Zo niet, dan zou een nieuwe ios update dat zeer snel gereleased wordt het probleem moeten kunnen verhelpen.
Dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij bepaalde type iphones, vandaar dat sommige andere gebruikers hier geen last van ervaren.
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen sinds de nieuwe app er is. Bij mij werkt ook het live kijken niet, ik kan op de knop drukken wat ik wil maar er gebeurd niks. Ditzelfde heb ik met de zoekfunctie, als ik zoek op een programma kan ik de naam intoetsen en dat is het dan wel. Gevolg is dat ik op een onmogelijke manier moet zoeken naar programma's via een indeling die ik niet helemaal kan volgen.
Bijzonder dat men basale dingen als live kijken en een zoekfunctie niet van meet af aan werkend heeft. Je zout toch denken dat dat wel getest zou zijn vooraf.
Bijzonder dat men basale dingen als live kijken en een zoekfunctie niet van meet af aan werkend heeft. Je zout toch denken dat dat wel getest zou zijn vooraf.
De nieuwe strategie is een minimal viable product in de markt zetten en dan laten testen door ervaren gebruikers. De zaken waar het hardst om geschreeuwd wordt bepalen vervolgens de roadmap.
MVP werkt prima bij nieuwe producten.Spinozo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:10:
De nieuwe strategie is een minimal viable product in de markt zetten en dan laten testen door ervaren gebruikers. De zaken waar het hardst om geschreeuwd wordt bepalen vervolgens de roadmap.
[ Voor 4% gewijzigd door Pred op 22-12-2023 10:15 ]
Ervaren jullie ook het probleem dat wanneer je een aflevering kijkt van seizoen x, en vervolgens terug gaat, het overzicht weer verspringt naar het meest recente seizoen? Bijvoorbeeld, gisteren zoek ik naar "Hier komen de van Rossems". Ik selecteer seizoen 5 en kies een aflevering. Als ik dan terug ga tijdens de aflevering, zit ik weer in het overzicht van seizoen 8 (meest recent). Super onhandig.
Wat ook opvalt, is dat als je doorspoelt, automatisch de aflevering op pauze gezet wordt. En je moet dan steeds weer play kiezen.
Wat ook opvalt, is dat als je doorspoelt, automatisch de aflevering op pauze gezet wordt. En je moet dan steeds weer play kiezen.
Ik heb net deze week voor het eerst in jaren weer NPO Plus genomen en de app gebruikt omdat er wat series zijn die ik wilde kijken. Vond de Apple TV app al zo slecht maar nu ik dit topic lees begrijp ik waarom.
Ik waardoor echt dat Danny_NPO hier mee leest en reageert. Begrijp goed dat ik er in de backend enorme stappen zijn gezet die het platform klaar maken voor de toekomst. Heb wel sterk het idee dat door management is gepusht om de apps te snel uit te brengen zonder dat basis features werken. Dit vind ik toch wel onacceptabel omdat het zo’n enorme stap terug is, zeker als betalende gebruiker.
Grootste problemen:
Ik ga nu mijn abonnement na een week weer opzeggen en wacht wel totdat alles ver genoeg door is ontwikkeld.
Ergste is dat management waarschijnlijk de schuld op het technische team zal proberen af te schuiven terwijl waarschijnlijk het management heeft besloten een product wat nog niet af is al te lanceren.
Ik waardoor echt dat Danny_NPO hier mee leest en reageert. Begrijp goed dat ik er in de backend enorme stappen zijn gezet die het platform klaar maken voor de toekomst. Heb wel sterk het idee dat door management is gepusht om de apps te snel uit te brengen zonder dat basis features werken. Dit vind ik toch wel onacceptabel omdat het zo’n enorme stap terug is, zeker als betalende gebruiker.
Grootste problemen:
- Apple TV app ondersteunt geen inloggen. Kan dus niet van NPO plus en de betere kwaliteit daarvan gebruikmaken. Dit is echt bizar dat je als betalende gebruiker niet van de betaalde features gebruik kan maken
- Apple TV app refresht het intro scherm vaak niet. Gisteren stond bij Nieuws en Actualiteiten nog altijd het NOS journaal van maandag. Door gebrekkige interface en gebrek aan zoekfunctie geen idee hoe ik dan wel het laatste journaal kan kijken
- Apple TV app ondersteunt geen ondertiteling. Bij een serie als Santos toch wel handig. Sowieso voor een Nederlandse omroep die Toegankelijk hoog heeft staan vind ik het onbegrijpelijk dat ondertiteling nog niet werkt.
- Airplay van telefoon of ipad naar Apple TV is ook geen goede vervanger. Kan dan niet andere dingen tegelijk op mijn telefoon doen, kwaliteit lijkt iets minder en ondertiteling werkt ook niet. Kan het wel selecteren maar dan komt het op de telefoon ipv de tv.
Ik ga nu mijn abonnement na een week weer opzeggen en wacht wel totdat alles ver genoeg door is ontwikkeld.
Ergste is dat management waarschijnlijk de schuld op het technische team zal proberen af te schuiven terwijl waarschijnlijk het management heeft besloten een product wat nog niet af is al te lanceren.
[ Voor 4% gewijzigd door MysticMan op 22-12-2023 10:51 ]
Ik gebruik een Apple TV voor al mijn streaming apps en tot voor kort ook voor NPOplus. Maar prutsend met de nieuwe waardeloze app ontdekte dat er ook een NPOplus app is voor de Ziggo Next, die wel werkt. Dus als je toevallig ook een Ziggo gebruiker bent, dan is dat de manier om NPOplus te (blijven) gebruiken. Overigens, ook daar is de nieuwe app nog steeds geen vooruitgang.
Testen in de Cloud noem ik dat.Spinozo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:10:
Ja mee eens, @Danny_NPO heeft het natuurlijk niet in z'n eentje voor het zeggen en dat hij hier actief is, is zeer te waarderen.MysticMan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:46:
Ik heb net deze week voor het eerst in jaren weer NPO Plus genomen en de app gebruikt omdat er wat series zijn die ik wilde kijken. Vond de Apple TV app al zo slecht maar nu ik dit topic lees begrijp ik waarom.
Grootste problemen:Vooral de Apple TV app is op dit moment dus echt waardeloos en eigenlijk onbruikbaar. Kan hiervoor niet de oude app worden teruggedraaid totdat de app ver genoeg is ontwikkeld dat in ieder geval alle key features worden ondersteunt?
- Apple TV app ondersteunt geen inloggen. Kan dus niet van NPO plus en de betere kwaliteit daarvan gebruikmaken. Dit is echt bizar dat je als betalende gebruiker niet van de betaalde features gebruik kan maken
- Apple TV app refresht het intro scherm vaak niet. Gisteren stond bij Nieuws en Actualiteiten nog altijd het NOS journaal van maandag. Door gebrekkige interface en gebrek aan zoekfunctie geen idee hoe ik dan wel het laatste journaal kan kijken
- Apple TV app ondersteunt geen ondertiteling. Bij een serie als Santos toch wel handig. Sowieso voor een Nederlandse omroep die Toegankelijk hoog heeft staan vind ik het onbegrijpelijk dat ondertiteling nog niet werkt.
- Airplay van telefoon of ipad naar Apple TV is ook geen goede vervanger. Kan dan niet andere dingen tegelijk op mijn telefoon doen, kwaliteit lijkt iets minder en ondertiteling werkt ook niet. Kan het wel selecteren maar dan komt het op de telefoon ipv de tv.
We zitten intussen bijna een maand met een app op apple tv die gewoon niet doet waar we voor betalen. Vanuit Danny z'n reactie hier blijkt dat men bij de app en bij de NPO wel op de hoogte zijn, maar nog niemand heeft de moeite genomen iets te zeggen over wanneer het beter wordt. Best een beetje jammerlijk. Ik snap heel goed dat er allerlei prioriteiten zijn en dat niet alles tegelijk kan, maar communicatie hierover zou prioriteit 1 moeten zijn.
Zou bijvoorbeeld ook graag horen waarom dit moet in het seizoen dat iedereen (of ben alleen ik dat?) de app gewoon meer gebruikt vanwege sint en kerst en top2000 en noem t allemaal maar op.
Beste Danny_NPO nog even Over LG.
Weet je al iets over de app voor de LG 32LM6370PLA. OS versie 05.30.40
Is nog steeds niet te downloaden?
Wat ik op dit moment weet mbt SmartTV's is dat er een update is gereleased voor Samsung Tizen apparaten (2.1.1), met daarin een aantal stabiliteit en bugfixes. (Ben benieuwd naar iedereens feedback hierover.)river73 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:16:
Beste Danny_NPO nog even Over LG.
Met betrekking tot LG weet ik dat er een update klaar ligt (2.1.2) en dat er gewacht wordt op een approval van LG. Of deze update ook het issue oplost met de modellen waar de App nog niet in de store zit, weet ik helaas niet.
Het release proces is nogal vrij complex voor SmartTV (en settopbox) apps, en ikzelf ben niet direct bij dit proces betrokken, vandaar dat ik ook niet meer info heb op dit moment.
Beste Danny-_NPO
Bedankt voor je antwoord
Bedankt voor je antwoord
'k Heb in de android TV app en mobiele app al een tijdje een journaal van 17 dec als "Kijk verder" staan. 'k Heb um al zo'n 3x voluit gekeken in de hoop dat die weer uit het overzicht zou verdwijnen. In geen enkele app nog op de site, is de optie om aanbevelingen te toggelen. Dus lijkt erop dat ik nog even opgescheept zit met niet functionerende "kijk verder" schermvulling.
An sich ervaar ik de (HD) streams als goed, en ik ben ook tevreden over de snelle beschikbaarheid van content na (live)uitzending.
@Npo
Fijne dagen en de beste wensen.
An sich ervaar ik de (HD) streams als goed, en ik ben ook tevreden over de snelle beschikbaarheid van content na (live)uitzending.
@Npo
Bij het kijken van een serie/film op de NPO app op de telefoon of tablet valt het mij op dat het chromecast symbool aanwezig blijft tijdens het afspelen. Ik zou verwachten dat deze verdwijnt na een paar seconden.
Maar, ook tijdens het fullscreen kijken blijven de onscreen controls aanwezig op de tablet. Op de telefoon lijkt dit beter te gaan. Dit zou ook na een paar seconden uit beeld moeten gaan.
Maar, ook tijdens het fullscreen kijken blijven de onscreen controls aanwezig op de tablet. Op de telefoon lijkt dit beter te gaan. Dit zou ook na een paar seconden uit beeld moeten gaan.
Dit, inderdaad. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een betalende gebruiker wekenlang in de kou wordt gezet. Hoe kan het in godsnaam gebeuren dat zoiets basaals en essentieels als inloggen omvalt?! En live kijken of zoeken is ook niet meer mogelijk. Je gaat dan toch direct dingen hotfixen of een rollback doen?MysticMan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:46:
Vooral de Apple TV app is op dit moment dus echt waardeloos en eigenlijk onbruikbaar. Kan hiervoor niet de oude app worden teruggedraaid totdat de app ver genoeg is ontwikkeld dat in ieder geval alle key features worden ondersteunt?
Het is echt ongelooflijk. Een gemiddeld hobbyproject doet het nog beter dan dit.
De Top2000 livestream aan op de achtergrond via de Apple TV zit er dit jaar dus niet in…
De Kerstman heeft een Google Chromecast TV onder de kerstboom gelegd voor me.
Nu had ik NPOplus opgezegd omdat het waardeloos is op een AppleTV.
Weet iemand of de NPOPlus app wel goed werkt op een Google TV? Kan ik daar dus wel inloggen?
Weet iemand of de NPOPlus app wel goed werkt op een Google TV? Kan ik daar dus wel inloggen?
Omdat de LG app het liet afweten heb ik een paar weken geleden een Chromecast gekocht.wjvh schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:18:
De Kerstman heeft een Google Chromecast TV onder de kerstboom gelegd voor me.
Ik kan inloggen bij NPOplus. Het werkt, maar mis wel radio 1 en 4. Keek vaak radio met beeld.
Heb ik gemeld dat ik het een gemis vond dat de radio verdwenen was uit de app, ik keek met name op de zaterdag spijkers met koppen. Kreeg ik als antwoord dat ze daarvoor NPO Luister hadden als ik radio wilde hebben.... daar hebben ze het beeld eruit gesloopt wat in de afzonderlijke zenders apps wel nog erin zitCeeBee schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:39:
[...]
Omdat de LG app het liet afweten heb ik een paar weken geleden een Chromecast gekocht.
Ik kan inloggen bij NPOplus. Het werkt, maar mis wel radio 1 en 4. Keek vaak radio met beeld.

Ik heb nu helemaal niets meer aan mijn betaalde abonnement...
Er is geen nieuwe app op mijn LG tv. Ik moest dus vanaf mijn mobiel streamen naar de tv. Enige probleem daarbij was dat ondertiteling niet zichtbaar was op de tv. Alleen het hele streamen werkt nu sinds drie dagen ook niet meer: elke keer krijg ik de melding over een general blackback error.
Wat een waardeloze situatie is dit.
Er is geen nieuwe app op mijn LG tv. Ik moest dus vanaf mijn mobiel streamen naar de tv. Enige probleem daarbij was dat ondertiteling niet zichtbaar was op de tv. Alleen het hele streamen werkt nu sinds drie dagen ook niet meer: elke keer krijg ik de melding over een general blackback error.
Ik heb de afschrijving gewoon terug laten storten, en er nog een mailtje bij gestuurd met mijn redenen. Ook daar wordt niet op gereageerd, dus ik denk dat ze het wel prima vinden en de discussie niet aan kunnen/willen gaan. Gaat natuurlijk niet om die paar euro, maar het is een principekwestie.Orangelights23 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:27:
Ik heb nu helemaal niets meer aan mijn betaalde abonnement...
Wanneer heb je die mail gestuurd ?Jixreme schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:40:
[...]
Ik heb de afschrijving gewoon terug laten storten, en er nog een mailtje bij gestuurd met mijn redenen. Ook daar wordt niet op gereageerd, dus ik denk dat ze het wel prima vinden en de discussie niet aan kunnen/willen gaan. Gaat natuurlijk niet om die paar euro, maar het is een principekwestie.
Met Sinterklaas, na twee eerdere (eveneens onbeantwoorde) vragen en klachten eind november en begin december.
Om mijn eigen vragen te beantwoorden, ik heb gebeld met de npo en beide problemen zijn bekend en worden onderzocht. Daarnaast had ik 3 weken geleden had een bericht via hun service pagina achtergelaten, maar nog geen reactie op gekregen. Ze erkende dat hier vertraging in zit en ze langzaam alle vragen/klachten beantwoorden.segil schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:22:
Ervaren jullie ook het probleem dat wanneer je een aflevering kijkt van seizoen x, en vervolgens terug gaat, het overzicht weer verspringt naar het meest recente seizoen? Bijvoorbeeld, gisteren zoek ik naar "Hier komen de van Rossems". Ik selecteer seizoen 5 en kies een aflevering. Als ik dan terug ga tijdens de aflevering, zit ik weer in het overzicht van seizoen 8 (meest recent). Super onhandig.
Tenslotte, op mijn vraag voor een eventuele vergoeding voor mijn betaalde abonnement, vertelde ze me dat dit overwogen wordt.
Daar kun je ook alle kanten mee op.
Op de Chrome Cast TV lijkt alles te werken, zelfs ondertiteling. Vandaag verder testen, en dan neem ik wellicht weer een nieuw abonnement op Npo Plus.
Op de Chrome Cast TV lijkt alles te werken, zelfs ondertiteling. Vandaag verder testen, en dan neem ik wellicht weer een nieuw abonnement op Npo Plus.
Als je een aflevering van een kinderserie al gekeken hebt, en je start hem nogmaals, wat zou je dan willen?
Is het:
A - Blijkbaar wil je de aflevering nog een keer kijken, dus we beginnen vooraan.
B - We beginnen bij de laatste seconde en halen ná die seconde alle player controls weg zodat je niet eens meer kán terugspoelen en alleen terug kan naar het overzicht van afleveringen. Als je de aflevering opnieuw wil kijken moet je hem starten, meteen pauzeren, handmatig terugscrollen naar het begin en dan hopen dat de play knop weer werkt.
Zelf kies ik voor A. Ik laat het even aan jullie om te bedenken wat de ontwikkelaars van de NPO app gekozen hebben.
Overigens zou ik dezelfde vraag kunnen stellen over wat je zou willen doen als de aflevering klaar is. Zou je dan naar de volgende aflevering willen of laat je liever het laatste frame van de aflevering staan en dwing je de gebruikers om handmatig terug naar het menu te navigeren en dan naar de volgende aflevering te gaan, waar ze weer handmatig mogen terug proberen te spoelen naar het begin, enz?
Is het:
A - Blijkbaar wil je de aflevering nog een keer kijken, dus we beginnen vooraan.
B - We beginnen bij de laatste seconde en halen ná die seconde alle player controls weg zodat je niet eens meer kán terugspoelen en alleen terug kan naar het overzicht van afleveringen. Als je de aflevering opnieuw wil kijken moet je hem starten, meteen pauzeren, handmatig terugscrollen naar het begin en dan hopen dat de play knop weer werkt.
Zelf kies ik voor A. Ik laat het even aan jullie om te bedenken wat de ontwikkelaars van de NPO app gekozen hebben.
Overigens zou ik dezelfde vraag kunnen stellen over wat je zou willen doen als de aflevering klaar is. Zou je dan naar de volgende aflevering willen of laat je liever het laatste frame van de aflevering staan en dwing je de gebruikers om handmatig terug naar het menu te navigeren en dan naar de volgende aflevering te gaan, waar ze weer handmatig mogen terug proberen te spoelen naar het begin, enz?
[ Voor 24% gewijzigd door roy.jacobs op 28-12-2023 18:07 ]
Reden dat ik heb opgezegd. Is niet te doen bij kinderseries waar de afleveringen 5 minuten duren. Elke keer naar de tv lopen, prutsen om de volgende aflevering ervoor te krijgen.
Bizar dat dit in productie genomen is.
Met de ChromeCast heb ik geen ondertitels zoals bij teletekst 888. Jammer. Bij Nederlands gesproken films zijn de dialogen vaak moeilijk verstaanbaar.
Op de iPad kan ik wel de ondertiteling aan/uit schakelen. Het lukt mij echter niet de iPad naar de tv te sturen.
Ben op iPad en ChromeCast ingelogd bij NPOplus.
Op de iPad kan ik wel de ondertiteling aan/uit schakelen. Het lukt mij echter niet de iPad naar de tv te sturen.
Iemand hier wel eens van HbbTV gehoord? @arnoudwokke noemt het in zijn nieuwsbericht over de NPO Start problemen in één adem met Philips, Panasonic, Loewe, enz. waardoor het lijkt of het een merk TV is, maar ik kom er zojuist achter dat het een open standaard is voor IPTV toepassingen. Een ETSI standaard, ondersteund door de European Broadcasting Union.
Maar de NPO heeft per 1 dec. 2023 HbbTV juist laten vallen. Liever gaan ze zelf, in dit kikkerlandje, native apps ontwikkelen voor allerlei verschillende hardware- en software platforms. En laten ze TV modellen die nog maar een paar jaar oud zijn en wel HbbTV ondersteunen vallen.
Op 6 november om 12:00 is mijn broek afgezakt, en ik krijg hem maar niet weer omhoog...
Het idee, als ik het goed begrijp: je kan als omroep organisatie één 'app' ontwikkelen die dan op alle STBen en SmartTV's werkt die HbbTV ondersteunen en dat zou zo'n 90% zijn. Ja, ik weet het, standaarden zijn op zichzelf nog geen Haarlemmerolie, maar dit is toch de weg die we in zouden moeten? Het Internet is groot geworden door open standaarden, die ook niet meteen perfect waren.HbbTV is een internationale standaard die tv-stations in staat stelt om hun interactieve aanbod beschikbaar te stellen, ongeacht het merk dat tv-bezitters in huis hebben.
Maar de NPO heeft per 1 dec. 2023 HbbTV juist laten vallen. Liever gaan ze zelf, in dit kikkerlandje, native apps ontwikkelen voor allerlei verschillende hardware- en software platforms. En laten ze TV modellen die nog maar een paar jaar oud zijn en wel HbbTV ondersteunen vallen.
Op 6 november om 12:00 is mijn broek afgezakt, en ik krijg hem maar niet weer omhoog...
Ik zie nu dat op de iPad ook de ondertiteling weg is.CeeBee schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:34:
Met de ChromeCast heb ik geen ondertitels zoals bij teletekst 888. Jammer. Bij Nederlands gesproken films zijn de dialogen vaak moeilijk verstaanbaar.
Het meest hilarische is nog dat het niet eens een issue is maar een bewuste keuze…sOid schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:54:
[...]
Hoe kan het in godsnaam gebeuren dat zoiets basaals en essentieels als inloggen omvalt?! En live kijken of zoeken is ook niet meer mogelijk. Je gaat dan toch direct dingen hotfixen of een rollback doen?
Het is echt ongelooflijk. Een gemiddeld hobbyproject doet het nog beter dan dit.
Er is bewust voor gekozen om bij elke stap niet gelijk alle functionaliteiten aan te bieden. We geven voorrang aan stabiliteit en beschikbaarheid en breiden het platform na elke deelrelease stap voor stap uit. Het klopt dus dat een aantal zaken zoals inloggen in Plus, live kijken en zoeken tijdelijk niet mogelijk is in de nieuwe tvOS app. We vragen hiervoor enig geduld. De uitrol moet bovendien plaatsvinden op een veelheid aan systemen en apparaten, zoals Android, Apple, smart tv’s en de settopboxen van KPN en Ziggo. Dit vraagt om een zorgvuldige aanpak. De NPO doet de live-gang daarom gefaseerd, om er zeker van te zijn dat de basisfuncties goed werken en het platform te allen tijde ‘in de lucht blijft’. Intussen houden we de reacties van onze gebruikers goed in de gaten. We werken er hard aan om alle feedback mee te nemen en hopen dat iedereen, ondanks de tijdelijke beperkingen, nog volop van onze programma’s kan genieten.
Precies. Ik heb inmiddels mijn abonnement ook maar opgezegd. Een willekeurige andere streamingdienst had zich kapot geschaamd om dit in productie te nemen, blijkbaar is de gebruikerservaring bij de NPO van ondergeschikt belang.Pred schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:33:
[...]
Reden dat ik heb opgezegd. Is niet te doen bij kinderseries waar de afleveringen 5 minuten duren. Elke keer naar de tv lopen, prutsen om de volgende aflevering ervoor te krijgen.
Bizar dat dit in productie genomen is.
Is er al zicht op een nieuwe releasedatum voor de Apple TV app?
@Danny_NPO allereerst beste wensen voor 2024 en een beter functionerende npostart app 
Ik ben nog 2 bugs tegengekomen in de app, op Android TV:
1. Wanneer ik door de programmagids (Live) scroll naar een eerdere dag en een programma selecteer; zodra ik dan dat programma beëindig, staat de programmagids weer terug op het huidige moment en niet waar ik gebleven was.
2. Wanneer ik een willekeurige aflevering start en pauzeer, dan werkt de "terugknop" niet. Deze werkt alleen als de video loopt.
Geef je dit door?
Ik ben nog 2 bugs tegengekomen in de app, op Android TV:
1. Wanneer ik door de programmagids (Live) scroll naar een eerdere dag en een programma selecteer; zodra ik dan dat programma beëindig, staat de programmagids weer terug op het huidige moment en niet waar ik gebleven was.
2. Wanneer ik een willekeurige aflevering start en pauzeer, dan werkt de "terugknop" niet. Deze werkt alleen als de video loopt.
Geef je dit door?
Bij mij crasht de app sinds 2 weken vaak als ik terug ga naar het startscherm nadat ik iets heb gekeken. Meer mensen die daar last van hebben?
Betreft een Sony KD-55XF9005 met de standaard Android TV. Als de app crasht, kom ik op het Home scherm, maar blijkt vervolgens Android helemaal vastgelopen, waardoor ik de TV alleen nog opnieuw kan starten door de aan/uit-knop lang in te houden.
Met andere apps, evenals de oude (wel goed functionerende) NPO Start app, heb ik daar nooit last van gehad, en tot een paar weken terug ook niet met de nieuwe (uitgeklede) NPO Start app. Mijn TV zelf krijgt geen updates meer, dus het kan ook niet aan een update van de TV liggen.
Betreft een Sony KD-55XF9005 met de standaard Android TV. Als de app crasht, kom ik op het Home scherm, maar blijkt vervolgens Android helemaal vastgelopen, waardoor ik de TV alleen nog opnieuw kan starten door de aan/uit-knop lang in te houden.
Met andere apps, evenals de oude (wel goed functionerende) NPO Start app, heb ik daar nooit last van gehad, en tot een paar weken terug ook niet met de nieuwe (uitgeklede) NPO Start app. Mijn TV zelf krijgt geen updates meer, dus het kan ook niet aan een update van de TV liggen.
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.Danny_NPO schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:02:
[...]
Met betrekking tot LG weet ik dat er een update klaar ligt (2.1.2) en dat er gewacht wordt op een approval van LG. Of deze update ook het issue oplost met de modellen waar de App nog niet in de store zit, weet ik helaas niet.
Het release proces is nogal vrij complex voor SmartTV (en settopbox) apps, en ikzelf ben niet direct bij dit proces betrokken, vandaar dat ik ook niet meer info heb op dit moment.
Hier hetzelfdeS.Paternotte schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:35:
[...]
Nog steeds geen nieuwe NPO Start app beschikbaar op de LG Store voor onze 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
Hier liep ik ook tegenaan. In plaats van dat je direct de volgende aflevering kunt starten, moet je terug naar het overzicht, en dat floept altijd terug naar het meest recente seizoen. Dubbel onbegrijpelijk.segil schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:22:
[...]
O ja, als je weet dat een serie binnenkort (bijv. 2 januari

[ Voor 7% gewijzigd door Ultra op 02-01-2024 20:22 ]
Hier de update net binnen op een C9/webos 4.5. Lijkt de problemen met live TV opgelost te hebben!Danny_NPO schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:02:
[...]
Wat ik op dit moment weet mbt SmartTV's is dat er een update is gereleased voor Samsung Tizen apparaten (2.1.1), met daarin een aantal stabiliteit en bugfixes. (Ben benieuwd naar iedereens feedback hierover.)
Vreemd dat er wel een app is voor webos 4.5 en niet voor 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
Dus als ik goed begrijp kan je de oude app wel updaten.
Waarom zetten ze niet de oude app terug in de store zodat iedereen kan updaten?
Oude app? De C9 heeft de nieuwe app gekregen, al vorige maand. Er is voor zover ik meegekregen heb wel mogelijk een probleem dat de app niet voor alle (nieuwere) LG TVs beschikbaar lijkt te zijn waar dat wel zou moeten, maar daar weet ik het fijne niet van. Volgens de website zijn alle versies vanaf 4.0 ondersteund.river73 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:42:
Vreemd dat er wel een app is voor webos 4.5 en niet voor 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
[ Voor 4% gewijzigd door cpt.skydiver op 03-01-2024 19:39 ]
En nog steeds geen werkende app voor de Apple TV. Je merkt wel dat de NPO geen echt bedrijf is. Wat een amateurs zeg.
Check, hier ook de app kunnen updaten. Live tv kijken lijkt weer zonder gestotter te zijn.cpt.skydiver schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:31:
[...]
Hier de update net binnen op een C9/webos 4.5. Lijkt de problemen met live TV opgelost te hebben!
Beste Danny_NPO
Hoe moeilijk kan het wezen om de datum te vragen wanneer de app te downloaden is voor LG 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.?
NPO is niet bereikbaar 2 keer gemaild geen antwoord en 2 keer gebeld maar word niet opgenomen.
LG gebeld weten hier niks van en toch ook nog gemaild ,geen antwoord.
WAT IS HIER AAN DE HAND?
Hoe moeilijk kan het wezen om de datum te vragen wanneer de app te downloaden is voor LG 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.?
NPO is niet bereikbaar 2 keer gemaild geen antwoord en 2 keer gebeld maar word niet opgenomen.
LG gebeld weten hier niks van en toch ook nog gemaild ,geen antwoord.
WAT IS HIER AAN DE HAND?
Neem aan dat we geld terugkrijgen. Los daarvan zou ik graag een richtdatum willen weten, of in elk geval de voortgang van de Apple TV tvOS app.La1974 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:07:
En nog steeds geen werkende app voor de Apple TV. Je merkt wel dat de NPO geen echt bedrijf is. Wat een amateurs zeg.
@Danny_NPO
Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET