Ik heb een soortgelijke situatie opgelost met ControlD. Wat minder ingrijpend dan een VPN.jo25 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:44:
Heb als belg abbo op NPO plus en kon tot vorige week alles bekijken films-series nu alleen nog het nieuws
is er iets veranderd ?? vond het goedkoop en toch veel aanbod
heb het gevoel dat NPO mij nu ziet als belg en niet als net in België
maar abbo mag ik als belg betalen
iemand ervaring mee en is VPN een oplossing
Misschien dat het hoop geeft, maar in de begindagen van NLziet was het ook kommer en kwel. Op een gegeven moment was er toen een grote refresh van de app die niet goed werkte en functionaliteiten miste. Maar daarna is er heel snel doorontwikkeld. Hopelijk gebeurd dat ook bij de NPO.
Ik vind het daarnaast ook mega irritant dat je tegels van bijv. films of docu's aantikt en dat item direct begint af te spelen terwijl je als gebruiker vaak eerst wil weten waar het over gaat. Dit zie je ook niet Disney+ of Netflix, dus hoe dat soort rare dingen in de UI sluipen is mij een raadsel.
Ik vind het daarnaast ook mega irritant dat je tegels van bijv. films of docu's aantikt en dat item direct begint af te spelen terwijl je als gebruiker vaak eerst wil weten waar het over gaat. Dit zie je ook niet Disney+ of Netflix, dus hoe dat soort rare dingen in de UI sluipen is mij een raadsel.
vrees er beetje voor dat dit niet meer goed komt als belg ,betaal met PayPal
mag niet meer kijken als belg kan ik nog begrijpen , maar ze halen wel het abbo geld gisteren van rekening
als er nog iemand suggesties heeft hoor ik het wel , anders zal ik het abbo stoppen
mag niet meer kijken als belg kan ik nog begrijpen , maar ze halen wel het abbo geld gisteren van rekening
als er nog iemand suggesties heeft hoor ik het wel , anders zal ik het abbo stoppen
Controld.com is een dienst die jouw locatie voor de andere partij voor de gek houdt. Je kunt hem overigens ook gebruiken om ads te blokkeren. Hoe het exact werkt weet ik niet, maar er staat uitgebreide documentatie op de site. Op deze manier kijken wij Molotov (Franse zenders). VRT lukt dan weer niet, dus succes is niet gegarandeerd. Om de locatie te spoofen heb je wel een betaald abonnement nodig.jo25 schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:05:
ControlD kun je mij dit eens uitleggen ken ik niet , nooit van gehoord
Als klant van NPO Plus (dus als betalende klant) hoor je de dienst in de hele EU (plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) te kunnen gebruiken. Zie ook hier. Dit op basis van EU-wetgeving.jo25 schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:42:
vrees er beetje voor dat dit niet meer goed komt als belg ,betaal met PayPal
Waarschijnlijk heeft je probleem te maken met de nieuwe app. Wellicht omdat je niet kunt inloggen of omdat de app op dit moment geen onderscheid maakt tussen NPO Start (alleen in Nederland beschikbaar) en NPO Plus (in hele EU beschikbaar). Ik ga ervan uit dat dit een tijdelijk probleem is, maar geen idee hoelang het gaat duren.
En als het probleem tóch is dat de NPO detecteert dat je dit abonnement als Belg vanuit België hebt afgesloten, dan zouden ze ook de betaling stop moeten zetten. Dat hebben ze niet gedaan, dus ik denk dat er een andere oorzaak is. Misschien weet de klantenservice meer.
Ik maakte de fout om ook de NPO app te updaten. Dacht even dat ze het nu wel opgelost hadden.theturtle schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:30:
Ook hier een totaal niet werkende Apple TV app. Wel net weer 2,95 afgeschreven voor een niet werkend product... wordt denk ik dan ook maar een één-sterren-review.
Wat een gepruts. Een app zonder menu boven in, dus je kan niet zoeken, niet inloggen, en niet live kijken. Hoe krijgen ze het voor elkaar dit te releasen. Testen ze niets ?
tvOS is een aparte binary, iOS en iPadOS zijn wel een gedeelde binary.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier ook één ster gegeven voor de Apple TV app. Ik geef normaliter nooit beoordelingen maar ik moest wel.theturtle schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:30:
Ook hier een totaal niet werkende Apple TV app. Wel net weer 2,95 afgeschreven voor een niet werkend product... wordt denk ik dan ook maar een één-sterren-review.
Er is niet eens de mogelijkheid om live te kijken, moet nu noodgedwongen Airplay gebruiken, want natuurlijk heeft de nieuwe iOS app wél een kopje “live”.

Bij de app voor Apple TV hebben ze hetzelfde standaardverhaal: "die functionaliteit gaan we later weer toevoegen".
Ik denk dat je op de NPO meer indruk maakt door een klacht in te dienen via het formulier op die servicepagina dan met een beoordeling in een App Store.
Ik denk dat je op de NPO meer indruk maakt door een klacht in te dienen via het formulier op die servicepagina dan met een beoordeling in een App Store.
Onvoorstelbaar dat ze zo een migratie doen… Ze weten het mooi te verwoorden. Gelukkig hebben we hier NLziet nog!willemb2 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:05:
Bij de app voor Apple TV hebben ze hetzelfde standaardverhaal: "die functionaliteit gaan we later weer toevoegen".
Ik krijg de npo app op webos (lg) niet eens werkend. Geen enkele stream werkt. Op de shield werkt het wel ok.. Iemand enig idee hoe dat kan?
Het kan absoluut niet, maar ze NPO flikt je het toch.ZFLaSH schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:16:
Ik krijg de npo app op webos (lg) niet eens werkend. Geen enkele stream werkt. Op de shield werkt het wel ok.. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ik heb geen Shield, maar volgens mij draaien die Android TV. Dat wordt ondersteund door de nieuwe app. WebOS is wat de NPO een 'native app' noemt en daarvan zou de ondersteuning op 1 dec stoppen, maar het lijkt erop dat ze de oude server infra al uitgezet hebben.
Het enige wat kan helpen is je NPO Plus opzeggen en/of klagen via het formulier achter bovenstaande link.
Hebben jullie ook problemen met versie 2.0 op de apple tv?
Live tv en programma’s zoeken is niet mogelijk meer, het regent 1* opmerkingen over de app. Alleen nergens weet je of zij het weten en er iets mee doen. We gebruikten tot versie 2.0 de app met plezier live tv een aantal programma’s terugkijken of een film. We hebben nu een ongesorteerd menu met diverse programma’s waar we niet veel mee kunnen…
Live tv en programma’s zoeken is niet mogelijk meer, het regent 1* opmerkingen over de app. Alleen nergens weet je of zij het weten en er iets mee doen. We gebruikten tot versie 2.0 de app met plezier live tv een aantal programma’s terugkijken of een film. We hebben nu een ongesorteerd menu met diverse programma’s waar we niet veel mee kunnen…
Ja hier hetzelfde. Gister voor het eerst de nieuwe versie te zien op mijn Apple TV maar kan niets meer terug vinden. Lijkt ook wel dat het niet eens matched met de screenshots die je ziet in de App store. Lijkt wel of ze daar de Android TV screenshots hebben gebruikt ofzo.
Blijkbaar moet er nog helemaal boven aan het scherm een hoofdmenu beschikbaar zijn maar die mist volledig. Dus je kan eigenlijk niets met die App op je Apple TV en dus alleen wat Trending dingen bekijken. Snap wel dat iedereen een 1* review achterlaat, heb ik zelf ook gedaan. Hoop dat ze snel met een update komen die de problemen oplost.
https://www.iculture.nl/n...-app-vernieuwd-stabieler/
Blijkbaar moet er nog helemaal boven aan het scherm een hoofdmenu beschikbaar zijn maar die mist volledig. Dus je kan eigenlijk niets met die App op je Apple TV en dus alleen wat Trending dingen bekijken. Snap wel dat iedereen een 1* review achterlaat, heb ik zelf ook gedaan. Hoop dat ze snel met een update komen die de problemen oplost.
https://www.iculture.nl/n...-app-vernieuwd-stabieler/
In onze korte test bleek dat het hoofdmenu, dat bovenaan de app zichtbaar hoort te zijn, niet verschijnt. Het is daardoor niet mogelijk om met je account in te loggen of naar live te gaan. Het is voor ons op dit moment onduidelijk waar dit probleem door veroorzaakt wordt. Het verwijderen en opnieuw installeren van de app heeft het probleem niet opgelost.
Net geupgrade naar de nieuwe, "verbeterde" Apple TV versie omdat de oude wegens het verdwijnen van de koppelcodes toch waardeloos was geworden, maar dit is echt compleet waardeloos. De graphics lijken wel 8 bits te zijn, zo korrelig als het er uitziet. Hopen dat ik de oude app op iOS nog kan blijven gebruiken voorlopig, daar kon ik gisteren mijn 'Dit volg je' NPO Plus functionaliteit nog gebruiken, dan maar airplayen naar mijn Apple TV.bauke1984 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 04:56:
Edit: nou dat plezier was van korte duur, de oude iOS app dwingt nu een verplichte update af
[ Voor 5% gewijzigd door noo op 30-11-2023 14:10 ]
Vandaag heb ik de nieuwe npo plus interface op mijn iPad. Waar is de npo radio gebleven met beeld gebleven?
Ik zit nu via de nieuwe app te kijken (android) maar deze onthoudt niet waar je bent gebleven in de aflevering. Het fullscreen kijken op de telefoon werkt wel, maar het duurt secondes te lang dat de knoppen verdwijnen uit beeld. Normaliter, of in ieder geval in andere videoafspeel apps klik je dan op het scherm en dan verdwijnen de knoppen. Maar dan zet deze alles op pauze wat je niet wilt.
Mis ik een instelling of is dit een bug? Wat een treurnis.
Mis ik een instelling of is dit een bug? Wat een treurnis.
Ik heb een oude LG smartTV (lg-43UF680V.AEU). Ding werkt verder prima, maar sinds vandaag kan ik de NPO Plus app niet meer koppelen. In de app wordt verwezen naar npostart.nl/connect, maar dat bestaat niet meer. Na een beetje zoeken kom je terecht op id.npo.nl/koppel. Dit is helaas niet hetzelfde. Ik heb 7 alfanumerieke tekens en de link verwacht 8 cijfers.
Heeft iemand enig idee wat de plannen zijn? Ik las op Tweakers dat een aantal merken niet meer ondersteund zullen worden, maar Samsung en LG stonden daar niet tussen. De laatste update van de NPO-app op de LG-tv is echter uit 2020. Niet heel actueel meer dus.
Heeft iemand enig idee wat de plannen zijn? Ik las op Tweakers dat een aantal merken niet meer ondersteund zullen worden, maar Samsung en LG stonden daar niet tussen. De laatste update van de NPO-app op de LG-tv is echter uit 2020. Niet heel actueel meer dus.
Kom daar net ook achter idd... Hoe moeilijk is het om de twee links een tijdje parallel te draaien?fw10 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
Ik heb een oude LG smartTV (lg-43UF680V.AEU). Ding werkt verder prima, maar sinds vandaag kan ik de NPO Plus app niet meer koppelen. In de app wordt verwezen naar npostart.nl/connect, maar dat bestaat niet meer. Na een beetje zoeken kom je terecht op id.npo.nl/koppel. Dit is helaas niet hetzelfde. Ik heb 7 alfanumerieke tekens en de link verwacht 8 cijfers.

Even een vraagje over NLZiet. Ik had begrepen dat de bitrate daarvan vergelijkbaar was met die van KPN, Odido en Ziggo. Ik heb nu een proefabbonement genomen om te kijken of het bevalt, maar het valt mij op dat wanneer je een programma van dezelfde dag terug wilt kijken het beeld behoorlijk korrelig is. Live TV of een programma van weken terug gaat wel prima. Is dit een standaardeigenschap van NLZiet of doe ik misschien toch iets fout.
Ik kijk overigens via een app op de LG TV (Webos).
Ik gebruik het al jaren met Apple TV maar herken dit niet. Destijds de kwaliteit naast elkaar vergeleken met KPN interactieve TV en kon nauwelijks verschil in kwaliteit ontdekken. Vooral het reclameloos TV kijken bevalt ons uitstekend…Rhodez schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:49:
Even een vraagje over NLZiet. Ik had begrepen dat de bitrate daarvan vergelijkbaar was met die van KPN, Odido en Ziggo. Ik heb nu een proefabbonement genomen om te kijken of het bevalt, maar het valt mij op dat wanneer je een programma van dezelfde dag terug wilt kijken het beeld behoorlijk korrelig is. Live TV of een programma van weken terug gaat wel prima. Is dit een standaardeigenschap van NLZiet of doe ik misschien toch iets fout.
Heb je in dit topic überhaupt omhoog gescrold? Je bent niet de enige en er wordt zelfs een link gedeeld naar de officiële info van NPO…bauke1984 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 04:56:
😓 nou nee.. niet echt goed. Had wel t e.e.a. Gelezen en gezien de update datum had ik vanaf die tijd gekeken 🫣. Bedankt voor de info 🙏
Waarom is de nieuwe NPO Start app op AppleTV niet compleet?
De NPO werkt er hard aan om de nieuwe app en website van NPO Start stabieler, gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken dan de vorige versie. Er is bewust voor gekozen om bij elke stap niet gelijk alle functionaliteiten aan te bieden. We geven voorrang aan stabiliteit en beschikbaarheid en breiden het platform na elke deelrelease stap voor stap uit. Het klopt dus dat een aantal zaken zoals inloggen in Plus, live kijken en zoeken tijdelijk niet mogelijk is in de nieuwe tvOS app. We vragen hiervoor enig geduld. De uitrol moet bovendien plaatsvinden op een veelheid aan systemen en apparaten, zoals Android, Apple, smart tv’s en de settopboxen van KPN en Ziggo. Dit vraagt om een zorgvuldige aanpak. De NPO doet de live-gang daarom gefaseerd, om er zeker van te zijn dat de basisfuncties goed werken en het platform te allen tijde ‘in de lucht blijft’. Intussen houden we de reacties van onze gebruikers goed in de gaten. We werken er hard aan om alle feedback mee te nemen en hopen dat iedereen, ondanks de tijdelijke beperkingen, nog volop van onze programma’s kan genieten.
Waarom is de nieuwe NPO Start app op AppleTV niet compleet?
De NPO werkt er hard aan om de nieuwe app en website van NPO Start stabieler, gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken dan de vorige versie. Er is bewust voor gekozen om bij elke stap niet gelijk alle functionaliteiten aan te bieden. We geven voorrang aan stabiliteit en beschikbaarheid en breiden het platform na elke deelrelease stap voor stap uit. Het klopt dus dat een aantal zaken zoals inloggen in Plus, live kijken en zoeken tijdelijk niet mogelijk is in de nieuwe tvOS app. We vragen hiervoor enig geduld. De uitrol moet bovendien plaatsvinden op een veelheid aan systemen en apparaten, zoals Android, Apple, smart tv’s en de settopboxen van KPN en Ziggo. Dit vraagt om een zorgvuldige aanpak. De NPO doet de live-gang daarom gefaseerd, om er zeker van te zijn dat de basisfuncties goed werken en het platform te allen tijde ‘in de lucht blijft’. Intussen houden we de reacties van onze gebruikers goed in de gaten. We werken er hard aan om alle feedback mee te nemen en hopen dat iedereen, ondanks de tijdelijke beperkingen, nog volop van onze programma’s kan genieten.
De huidige TV app kan je nu niet meer gebruiken. Er is geen nieuwe app beschikbaar op een LG televisie (uit 2021). Bij openen krijg ik de melding "Sorry you have been blocked"Intergalactrick schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:32:
De NPO app op LG werkt ook niet met inloggen, de koppelcode kan je in de app op de telefoon nergens invoeren. Ik heb contact gehad met de klantenservice. Zij geven aan dat het uiterlijk 1 december weer zou moeten werken. Kennelijk komt er ook een nieuwe app aan voor de televisie.
Ben benieuwd. Eerst zien, dan geloven.
Fraai hoor. Goed getest ook. Hier betalen we voor. Het is dat ik veel gebruik maak van deze app maar anders had ik het wel geweten. Ik wil eigenlijk ook niet streamen/chromecasten want zit vaak bewust zonder telefoon op de bank.
Chromecast met Googletv? Heb die eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.Intergalactrick schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:20:
[...]
De huidige TV app kan je nu niet meer gebruiken. Er is geen nieuwe app beschikbaar op een LG televisie (uit 2021). Bij openen krijg ik de melding "Sorry you have been blocked"
Fraai hoor. Goed getest ook. Hier betalen we voor. Het is dat ik veel gebruik maak van deze app maar anders had ik het wel geweten. Ik wil eigenlijk ook niet streamen/chromecasten want zit vaak bewust zonder telefoon op de bank.
Het verbaast me eigenlijk niets die nieuwe app. Sinds de beeldkwaliteit niet hoger is gegaan dan 720p voor de gratis versie (“anders kost het ons te veel data”) was mij al duidelijk dat daar dezelfde 50+-ers als in de rest van de NPO werken die niets begrepen hebben van hoe jongeren met nieuwe media omgaan.
Het enige wat dit soort acties doet is het ondermijnen van de npo zelf en logischerwijs zoekt die generatie hun gemak dus op YouTube voor al het beeldmateriaal, terwijl dat doodzonde is omdat de inhoudelijke kwaliteit van wat creators daar maken natuurlijk van veel mindere kwaliteit is dan de npo programmamakers.
Een verstandig iemand doekt de npo app op, maakt 3 livekanalen in 4K op YouTube en migreert de complete digitale database van programma’s naar YouTube.
Het enige wat dit soort acties doet is het ondermijnen van de npo zelf en logischerwijs zoekt die generatie hun gemak dus op YouTube voor al het beeldmateriaal, terwijl dat doodzonde is omdat de inhoudelijke kwaliteit van wat creators daar maken natuurlijk van veel mindere kwaliteit is dan de npo programmamakers.
Een verstandig iemand doekt de npo app op, maakt 3 livekanalen in 4K op YouTube en migreert de complete digitale database van programma’s naar YouTube.
youtube.com/@hisrep
Je gaat waarschijnlijk verschil merken tussen content van NPO, RTL en Talpa. Als het NPO is zou de kwaliteit erg goed moeten zijn. Bij RTL/Talpa kan het zijn dat er nog geen on demand item is op het moment dat jij terugkijkt. Dan kijk je een 'replay' item. Die zijn volgens mij van mindere kwaliteit bij RTL/Talpa. Meestal komt niet heel lang na uitzending het on demand item beschikbaar, welke ook reclamevrij is. Dus dat is mijn vraag: krijg je dan ook de uitgezonden reclames bij deze programma's? En hoe lang na uitzending kijk je?Rhodez schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:49:
Het valt me nu opeens op bij NLziet dat bij NPO2 Extra nogal aardig wat programma's dezelfde dag al niet meer terug te kijken zijn. Ik zie geen samenhang in de programma's waarom ze niet terug te kijken zijn, dit zijn series, documentaires, muziek registraties etc.
Iemand enig idee of dit altijd zo al is geweest en zo niet waarom nu dan wel en hebben de NPO Plus abonnees hier ook last van?
Iemand enig idee of dit altijd zo al is geweest en zo niet waarom nu dan wel en hebben de NPO Plus abonnees hier ook last van?
Ongekend dit, nog nooit zó een waardeloze app-update meegemaakt. De enige verstandige optie die NPO heeft is om heel die update terug te draaien en uit te stellen totdat al die extreem luxe en niche functionaliteiten zoals inloggen en zoeken weer functioneren. Maar gezien het artikel hier op Tweakers van de architect en technical lead denk ik niet dat we ooit verbetering hoeven te verwachten met die twee aan het roer.
Nee, het is helaas juist bij de NPO. Bijvoorbeeld Klokhuis en Nieuwsuur.CarpeVentum schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:22:
[...]
Je gaat waarschijnlijk verschil merken tussen content van NPO, RTL en Talpa. Als het NPO is zou de kwaliteit erg goed moeten zijn. Bij RTL/Talpa kan het zijn dat er nog geen on demand item is op het moment dat jij terugkijkt. Dan kijk je een 'replay' item. Die zijn volgens mij van mindere kwaliteit bij RTL/Talpa. Meestal komt niet heel lang na uitzending het on demand item beschikbaar, welke ook reclamevrij is. Dus dat is mijn vraag: krijg je dan ook de uitgezonden reclames bij deze programma's? En hoe lang na uitzending kijk je?
Eén van m'n vragen blijft staan: hoe lang na uitzending kijk je? Is de uitzending uberhaupt al afgelopen?Rhodez schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:43:
[...]
Nee, het is helaas juist bij de NPO. Bijvoorbeeld Klokhuis en Nieuwsuur.
De WebOS versie voor LG werkt overigens sinds vandaag ook niet.
Ik zag (eer?)gisteren wel een melding maar niet goed gelezen. Ik las wel iets van 1 december...
Maar goed je verwacht toch dat een populaire smart TV omgeving uit dit jaar (LG G3) gewoon ondersteund wordt?
Opzich voor mij geen groot probleem; heb er ook een shield aan hangen maar mag aannemen dat er genoeg mensen zijn die geen externe player hebben en wellicht zelfs gewoon hun TV vervangen als het smart gedeelte niet meer ondersteund wordt.
Je krijgt heel amateuristisch een "Sorry you have been blocked" pagina te zien:
Ik zag (eer?)gisteren wel een melding maar niet goed gelezen. Ik las wel iets van 1 december...
Maar goed je verwacht toch dat een populaire smart TV omgeving uit dit jaar (LG G3) gewoon ondersteund wordt?
Opzich voor mij geen groot probleem; heb er ook een shield aan hangen maar mag aannemen dat er genoeg mensen zijn die geen externe player hebben en wellicht zelfs gewoon hun TV vervangen als het smart gedeelte niet meer ondersteund wordt.
:strip_exif()/f/image/ddMGFviBLUKsKuzD6pijQafF.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, sorry. Die had ik even gemist. Ja, uitzending was inderdaad al afgelopen. Ongeveer een uurtje erna.CarpeVentum schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:49:
[...]
Eén van m'n vragen blijft staan: hoe lang na uitzending kijk je? Is de uitzending uberhaupt al afgelopen?
Het is vreselijk. Op Twitter heb ik de tech lead aangesproken. Hij reageerde ook nog. Totaal gebrek aan besef van de problemen. Geen mea culpa. Alleen maar borstklopperij over hoe goed de backend van de app is en hoeveel requests het systeem wel niet aan kan (zegt 0,0).Extraxyz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:53:
Ongekend dit, nog nooit zó een waardeloze app-update meegemaakt. De enige verstandige optie die NPO heeft is om heel die update terug te draaien en uit te stellen totdat al die extreem luxe en niche functionaliteiten zoals inloggen en zoeken weer functioneren. Maar gezien het artikel hier op Tweakers van de architect en technical lead denk ik niet dat we ooit verbetering hoeven te verwachten met die twee aan het roer.
De NPO Extra en Politiek kanalen zijn nooit on demand beschikbaar geweest. Als ik me goed herinner ook niet bij Ziggo. Wat daar 'Live' uitgezonden wordt zijn overigens voor een groot deel herhalingen van programma's waarvan je de afleveringen wel degelijk via Programma's on demand kan vinden. Het nut van die kanalen ontgaat me dus een beetje, maar ik heb er geen last van.ratzz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:37:
Het valt me nu opeens op bij NLziet dat bij NPO2 Extra nogal aardig wat programma's dezelfde dag al niet meer terug te kijken zijn. Ik zie geen samenhang in de programma's waarom ze niet terug te kijken zijn, dit zijn series, documentaires, muziek registraties etc.
Handig om voor je in dit topic reageert even op service.npo.nl kijken. Dat wordt bijna elk uur bijgewerkt met vooral erg defensieve uitleg, maar als ik de update van vandaag goed begrijp is er nu toch besloten de WebOS app te updaten. Klagen via het contactformulier en op Twitter helpt.tycho hietberg schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:00:
De WebOS versie voor LG werkt overigens sinds vandaag ook niet. (...)
En nog steeds is het niet werkbaar laat staan opgelost.
Ze mogen ondertussen betalende klanten wel gaan compenseren voor het leveren van een wanprestatie.
Ze mogen ondertussen betalende klanten wel gaan compenseren voor het leveren van een wanprestatie.
Ik zal het zo eens controleren.willemb2 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:30:
[...]
Handig om voor je in dit topic reageert even op service.npo.nl kijken. Dat wordt bijna elk uur bijgewerkt met vooral erg defensieve uitleg, maar als ik de update van vandaag goed begrijp is er nu toch besloten de WebOS app te updaten. Klagen via het contactformulier en op Twitter helpt.
EDIT: De update staat er inderdaad op en werkt.
Het is mijn inziens gewoon erg amateuristisch hoe deze hele gang van zaken loopt. Je kunt op zijn minst proberen de oude service live te houden tot je de nieuwe fatsoenlijk in de lucht hebt met de daartoe behorende apps.
[ Voor 3% gewijzigd door tycho hietberg op 01-12-2023 12:51 ]
Ik heb opgezegd en ook mijn betaalde geld vanaf 6 nov. teruggevraagd. Geen ractie gehad nog. Ben geen jurist, maar ik denk dat dit inderdaad wanprestatie of non-conformiteit is. Je hebt indertijd een abonnement genomen op een dienst met de functionaliteit die deze toen had.sambalbaj schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:33:
Vergeefs gezocht op de NPO site naar de voorwaarden van de NPO Plus dienst.
Iedere keer in de app is er wel weer iets nieuws om je aan te ergeren. Het niet onthouden van aanzetten ondertiteling in een aflevering of serie bijvoorbeeld.
Als je even stopt met kijken alles weer aanzetten.
Het scherm aan de linkerzijde is er, maar voelt heel onnatuurlijk in beeld continu.
Als je even stopt met kijken alles weer aanzetten.
Het scherm aan de linkerzijde is er, maar voelt heel onnatuurlijk in beeld continu.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als je nu dezelfde uitzending afspeelt (even opnieuw openen wel, liefst via de zoekfunctie / mijn series functionaliteit omdat je dan sowieso de on demand versie start). Als de kwaliteit dan goed is lijkt het een issue met de kwaliteit van NPO Replay content. Dat kun je vervolgens bij NLZIET melden, vergeet dan niet de app versie en het platform te vermelden.Rhodez schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:03:
[...]
Oh, sorry. Die had ik even gemist. Ja, uitzending was inderdaad al afgelopen. Ongeveer een uurtje erna.
Ik heb eergisteren geprobeerd via de super-duper nieuwe website mijn op dit moment redelijk nutteloze NPO Plus abo op te zeggen. Mislukt, uiteraard.sambalbaj schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:33:
En nog steeds is het niet werkbaar laat staan opgelost.
Nou, dat is grappig inderdaad! Nu zijn ze wel scherp. Ik ga eens kijken waar ik het kan melden.CarpeVentum schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:44:
[...]
Dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als je nu dezelfde uitzending afspeelt (even opnieuw openen wel, liefst via de zoekfunctie / mijn series functionaliteit omdat je dan sowieso de on demand versie start). Als de kwaliteit dan goed is lijkt het een issue met de kwaliteit van NPO Replay content. Dat kun je vervolgens bij NLZIET melden, vergeet dan niet de app versie en het platform te vermelden.
Overigens is de app op de televisie wel een stuk trager dan het tv-kastje van KPN.
Wat een waardeloze updates van NPO Start. De app is gebrekkig.
Sinds vandaag merk ik dat de app op webOs op mijn LG OLED55B6V het niet meer doet. Een melding dat ik geblokkeerd ben. Geen nieuwe app te downloaden. Geen communicatie.
Dan maar casten via Chromecast. Ohnee, dat kan ook niet meer..
De app is werkelijk op alle vlakken voor de gebruikers een achteruitgang. Ongelooflijk dat dit een artikel op Tweakers gekregen heeft en Tweakers niet wat kritischer is.
Sinds vandaag merk ik dat de app op webOs op mijn LG OLED55B6V het niet meer doet. Een melding dat ik geblokkeerd ben. Geen nieuwe app te downloaden. Geen communicatie.
De app is werkelijk op alle vlakken voor de gebruikers een achteruitgang. Ongelooflijk dat dit een artikel op Tweakers gekregen heeft en Tweakers niet wat kritischer is.
De app heeft een update gekregen sinds vanmiddag. Even updaten en je kan zelfs weer inloggen in de tv app.Flieger schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:13:
Wat een waardeloze updates van NPO Start. De app is gebrekkig.
Het betreft de tv app op de LG televisie. Wellicht dus interessant voor de LG gebruikers. Je moet de app updaten op de televisie.
Zie ook deze link: https://service.npo.nl/on...niet-op-mijn-lg-televisie
[ Voor 15% gewijzigd door Intergalactrick op 01-12-2023 22:47 ]
Over welke app heb je het? Op mijn televisie is er zoals gezegd geen update of nieuwe app te vinden en de laatste versie op mijn iPhone is van 27-11, zonder Chromecast dus.Intergalactrick schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:34:
[...]
De app heeft een update gekregen sinds vanmiddag. Even updaten en je kan zelfs weer inloggen in de tv app.
Ik vind het voornamelijk jammer dat er geen .adv(ertorial) bij stond. Dan kan ik het prima hebben, maar het huidige artikel is imho niet erg realistisch in hoe het zaken weergeeft qua ervaring en de technische babbelpraat is ronduit storend te noemen omdat het op veel plekken niet echt ergens op slaat.Flieger schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:13:
Dat veel gebruikers niet reageren of klagen zegt sowieso weinig over hoe slecht het wel of niet is omdat de doelgroep niet per se bestaat uit mensen die hier goed hun weg in kunnen vinden.
En het is gewoon een puinhoop als je een week doet over het vinden van een live afspeeloptie op Android TV, of als je moet zoeken naar waar de speler überhaupt staat omdat ie volledig onder de fold zit.
Hoewel ik Tweakers het voordeel van de twijfel wil geven vraag ik me toch een beetje af wat hier is gebeurd @arnoudwokke?
Dat zit wel Schnorr.
Zou je willen toevoegen welke app dat is? In ieder geval niet de tvos op de Apple TV. Die is nog steeds broken.Intergalactrick schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 19:34:
[...]
De app heeft een update gekregen sinds vanmiddag. Even updaten en je kan zelfs weer inloggen in de tv app.
Vermoedelijk (aanname) is het interview gegeven vlak voor of vlak na de productie oplevering van de nieuwe app. Toen dachten de ontwikkelaars nog iets geweldigs neer gezet te hebben. Op dat moment bevatte het interview de laatste paragraaf nog niet.Stukfruit schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:50:
[...]
Ik vind het voornamelijk jammer dat er geen .adv(ertorial) bij stond. Dan kan ik het prima hebben, maar het huidige artikel is imho niet erg realistisch in hoe het zaken weergeeft qua ervaring en de technische babbelpraat is ronduit storend te noemen omdat het op veel plekken niet echt ergens op slaat.
Dat veel gebruikers niet reageren of klagen zegt sowieso weinig over hoe slecht het wel of niet is omdat de doelgroep niet per se bestaat uit mensen die hier goed hun weg in kunnen vinden.
En het is gewoon een puinhoop als je een week doet over het vinden van een live afspeeloptie op Android TV, of als je moet zoeken naar waar de speler überhaupt staat omdat ie volledig onder de fold zit.
Hoewel ik Tweakers het voordeel van de twijfel wil geven vraag ik me toch een beetje af wat hier is gebeurd @arnoudwokke?
Net voor publicatie werd bekend hoe groot de problemen waren / hoeveel klachten er waren, konden ze niet anders om toch nog een paragraaf te wijden aan die problemen.
De Apple TV app is idd een grote ramp. Nauwelijks bruikbaar.Extraxyz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:53:
Apple TV app werkt nog steeds niet. Geen menu, inloggen niet mogelijk. In de iOS app kun je nog steeds niet een uitzending delen.theturtle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:50:
[...]
Zou je willen toevoegen welke app dat is? In ieder geval niet de tvos op de Apple TV. Die is nog steeds broken.
Ik was het nu maar via de website aan het streamen met Airplay naar mijn Apple TV. Dat gaat redelijk.
Maar ook de site niet echt stabiel nog regelmatig melding dat de DRM niet geladen/checkt kan worden ofzo, bij het starten van een volgende aflevering. Maar toch altijd wel grappig dat ze reclame prima kunnen streamen. Krijg die melding pas na dat de reclame afgelopen is en de daadwerkelijke video geladen moet worden. Refresh je de site doet de video het wel weer maar wel eerst nog ff reclame kijken natuurlijk...
Maar ook de site niet echt stabiel nog regelmatig melding dat de DRM niet geladen/checkt kan worden ofzo, bij het starten van een volgende aflevering. Maar toch altijd wel grappig dat ze reclame prima kunnen streamen. Krijg die melding pas na dat de reclame afgelopen is en de daadwerkelijke video geladen moet worden. Refresh je de site doet de video het wel weer maar wel eerst nog ff reclame kijken natuurlijk...
Dank voor het voordeel van de twijfelHoewel ik Tweakers het voordeel van de twijfel wil geven vraag ik me toch een beetje af wat hier is gebeurd
Het was met opzet een dubbelinterview, geen recensie. Wat ik vind van de nieuwe app/site/platform, is in het verhaal dus volstrekt irrelevant. De reacties op de release ,die dus pas kwamen na het interview, zijn dat wel. Daarom heb ik die achteraf nog apart voorgelegd.
Wat er dan weer niet relevant is, is wat ik van die reactie vind. Ik geef hem weer en dan mag iedere lezer voor zich bepalen wat hij of zij ervan vindt.
Ik heb alle kritische vragen gesteld die je zou willen (waarom brengen jullie het uit op deze manier etc etc, daarna doorgevraagd) en alle antwoorden verwerkt.
Het verhaal belooft een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van het nieuwe NPO Start. Ik denk dat je dat krijgt bij dit verhaal, inclusief hoe zij omgaan met de reacties. Dat is denk ik waardevol.
Ik heb zitten spelen met een kritischere toon, maar dat voelde al snel als afzeiken. Ik laat citaten graag voor zichzelf spreken en laat het oordeel graag aan de lezer.
Een .adv is een betaald product. Ik kan, wil en mag dat niet schrijven. De dag dat op deze site een .adv van mijn hand zou moeten verschijnen, is de dag dat ik ontslag neem. Onze scheiding tussen redactie en commercie is absoluut en niet onderhandelbaar. Ik heb ook geen kennis van contacten tussen NPO en onze commerciële afdelingen, mochten die er zijn. We zijn volstrekt onafhankelijk.
Ik ben me wel bewust van hoe sommige lezers interviews lezen op onze site. De klacht dat het weinig kritisch lijkt is iets dat we eigenlijk bij elk interview wel horen, en dat is iets dat andere media ook terug horen. Daardoor vraag ik me af of het interview een genre is wat toekomst heeft in de journalistiek, maar dat is een andere kwestie
Helemaal eens, en dank daarvoor, het is een lezenswaardig verhaal geworden. Dat die release anders uitpakte dan bedoeld mag ondertussen wel duidelijk zijn. Mijns inziens zou dat een journalistieke opvolging waard zijn, maar dat is uiteraard ter beoordeling van de redactie.arnoudwokke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:48:
[...]
Wat hier is gebeurd is dat ik voor het uitkomen een interview heb gedaan met de leiders van het ontwikkelteam van wat je ongetwijfeld het grootste streamingplatform van Nederland zou kunnen noemen. Dat die met een heel nieuwe opzet, architectuur en interface komen vind ik sowieso een ontwikkeling die het belichten waard is, want het is relevant voor heel veel mensen.
Ik heb op basis van het dubbelinterview, de uiitingen van NPO op haar site en diverse (social) kanalen een nulhypothese opgesteld die ik graag voorleg. Reactie is niet nodig, maar ik ben wel benieuwd naar hoe aannemelijk medetweakers onderstaande vinden.
NPO Start/Plus moest over naar een nieuw platform. Legacy problemen, maar ik vermoed dat ook licentiekosten een rol speelden. Ik vermoed dat met name benodigde (database?) licenties (edit: of andere contracten) voor de backend per 1 december 2023 afliepen en op jaarbasis verlengd zouden moeten worden, wat een aanzienlijke aanslag op het budget had betekent. Daarom is in de systeemontwikkeling prioriteit gegeven aan de rapid release van de nieuwe backend (die niet compatibel is met de 'classic' frontends, dus de oude apps). Voor de frontends is - waarschijnlijk op basis van gebruiksgegevens - prioriteit gegeven aan de webplayer, dan de Android/IOS apps, dan de rest (zoals Chromecast, AppleTV en WebOS).
En dan loop je - wat ook de reden mag zijn, misschien extra ziekteverzuim door de oplopende coronaverkoudheidscijfers - uit de planning. De licenties lopen wel af per 1-12, dus je moet wel over. Om welke reden dan ook is communicatie niet aangehaakt en is er ook geen 'plan b' om de backlash te beheersen. Een open verhaal 'we moeten over, deze maand gratis NPO Plus voor wie dat heeft' zou veel goodwill gekweekt hebben, maar is totaal afwezig. Support is ook niet opgeschaald, dus achterstanden in de beantwoording.
Ik ben écht reuze benieuwd naar een post-mortem, als die er ooit (publiekelijk) komt.
Mooie analyse en ik denk ook dat het in grote lijnen zo gegaan is.
Ergens las ik dat de nieuwe app twee jaar in ontwikkeling is geweest. Lijkt mij (afhankelijk van de grootte van het team) ruim voldoende (om iets beters neer te zetten dan nu het geval is).
Ik las ook dat ze over gegaan zijn van een externe leverancier naar een eigen intern team. Misschien heeft dat ook invloed gehad.
Ergens las ik dat de nieuwe app twee jaar in ontwikkeling is geweest. Lijkt mij (afhankelijk van de grootte van het team) ruim voldoende (om iets beters neer te zetten dan nu het geval is).
Ik las ook dat ze over gegaan zijn van een externe leverancier naar een eigen intern team. Misschien heeft dat ook invloed gehad.
Wat mij betreft heeft het absoluut toekomst! Alleen de timing was misschien niet helemaal gelukkig. Ik had het graag gelezen terwijl de echte bêta nog gaande was en ik daar nog feedback op kon geven. Of juist een paar maanden later en dan inclusief evaluatie.arnoudwokke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:48:
(...) Daardoor vraag ik me af of het interview een genre is wat toekomst heeft in de journalistiek, maar dat is een andere kwestie
Wat ik nog steeds niet snap is waarom een publieke omroep in een klein landje zelf complexe streaming sites en apps gaat bouwen. Zeker als je mede-eigenaar bent van NLZiet, wat een infrastructuur heeft die veel beter functioneert.
Dat plaatje heb ik ook. Mijn LG tv is van 2021.tycho hietberg schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:00:
De WebOS versie voor LG werkt overigens sinds vandaag ook niet.
[Afbeelding]
Wat te doen. Afwachten?
Die vraag kan ik wel beantwoorden: omdat "we" daardoor de kennis hebben om ook voor buitenlandse partijen te bouwen, wat vaker gebeurt dan je wellicht zou denken.willemb2 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:09:
[...]
Wat ik nog steeds niet snap is waarom een publieke omroep in een klein landje zelf complexe streaming sites en apps gaat bouwen. Zeker als je mede-eigenaar bent van NLZiet, wat een infrastructuur heeft die veel beter functioneert.
Dat zit wel Schnorr.
Helderarnoudwokke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:48:
[...]
Dank voor het voordeel van de twijfelWat hier is gebeurd is dat ik voor het uitkomen een interview heb gedaan met de leiders van het ontwikkelteam van wat je ongetwijfeld het grootste streamingplatform van Nederland zou kunnen noemen. Dat die met een heel nieuwe opzet, architectuur en interface komen vind ik sowieso een ontwikkeling die het belichten waard is, want het is relevant voor heel veel mensen.
Het was met opzet een dubbelinterview, geen recensie. Wat ik vind van de nieuwe app/site/platform, is in het verhaal dus volstrekt irrelevant. De reacties op de release ,die dus pas kwamen na het interview, zijn dat wel. Daarom heb ik die achteraf nog apart voorgelegd.
Wat er dan weer niet relevant is, is wat ik van die reactie vind. Ik geef hem weer en dan mag iedere lezer voor zich bepalen wat hij of zij ervan vindt.
Ik heb alle kritische vragen gesteld die je zou willen (waarom brengen jullie het uit op deze manier etc etc, daarna doorgevraagd) en alle antwoorden verwerkt.
Het verhaal belooft een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van het nieuwe NPO Start. Ik denk dat je dat krijgt bij dit verhaal, inclusief hoe zij omgaan met de reacties. Dat is denk ik waardevol.
Ik heb zitten spelen met een kritischere toon, maar dat voelde al snel als afzeiken. Ik laat citaten graag voor zichzelf spreken en laat het oordeel graag aan de lezer.
Een .adv is een betaald product. Ik kan, wil en mag dat niet schrijven. De dag dat op deze site een .adv van mijn hand zou moeten verschijnen, is de dag dat ik ontslag neem. Onze scheiding tussen redactie en commercie is absoluut en niet onderhandelbaar. Ik heb ook geen kennis van contacten tussen NPO en onze commerciële afdelingen, mochten die er zijn. We zijn volstrekt onafhankelijk.
Ik ben me wel bewust van hoe sommige lezers interviews lezen op onze site. De klacht dat het weinig kritisch lijkt is iets dat we eigenlijk bij elk interview wel horen, en dat is iets dat andere media ook terug horen. Daardoor vraag ik me af of het interview een genre is wat toekomst heeft in de journalistiek, maar dat is een andere kwestie
Misschien is het dan een idee om eens met een vervolg te komen? Want wat ik hier in ieder geval wel met zekerheid uit kan halen is dat er enorm veel van te leren valt.
Vooral omdat veel dingen overeenkomen met zaken die de gemiddelde tweaker die in eenzelfde soort sector werkzaam is ook zal hebben meegemaakt of mee gaat maken. Ik zou er bijvoorbeeld niet vreemd van opkijken als hier wat mensen achter de schermen een burnout hebben opgelopen. Hoe gaat men daarmee om, komt er nog een retro, enz.
Hoeft niet per se specifiek over de NPO te gaan omdat het achter de gesloten deuren van grote partijen veel vaker gebeurt.
Dat zit wel Schnorr.
Inderdaad. Waarom moet de NPO alles optuigen, interne teams samenstellen en een bagger app uitbrengen, als ze het NPO Plus abonnement ook via NLZIET voor 2,95 zouden kunnen aanbieden (dus geen toegang tot rtl/talpa etc). Alle content van de NPO Start/Plus staat er toch al op. Doe nog wat extra branding (kek blauw kleurtje achter het NPO logo op home) en ‘inspiratie’ en je bent er. Zonde van publiek geld dit.willemb2 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:09:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door CarpeVentum op 02-12-2023 20:13 ]
Ik snap wel dat je als NPO een eigen app wilt hebben. Je wilt niet afhankelijk zijn van een app die mede bestaat bij de gratie van Talpa en RTL.CarpeVentum schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:12:
[...]
Inderdaad. Waarom moet de NPO alles optuigen, interne teams samenstellen en een bagger app uitbrengen, als ze het NPO Plus abonnement ook via NLZIET voor 2,95 zouden kunnen aanbieden (dus geen toegang tot rtl/talpa etc). Alle content van de NPO Start/Plus staat er toch al op. Doe nog wat extra branding (kek blauw kleurtje achter het NPO logo op home) en ‘inspiratie’ en je bent er. Zonde van publiek geld dit.
Arnoud, bedankt dat je hier een toelichting geef. In de reacties op je artikel stelde ik de vraag of je nog eraan gedacht had om aan te kaarten dat de nieuwe app minder platformen zal ondersteunen en hierdoor sommige mensen niet zomaar meer npostart kunnen gebruiken. Voor een publiekelijk betaalde organisatie lijkt het mij wel van belang dat ze zo toegankelijk mogelijk zijn en blijven. Is dit helemaal niet aan bod gekomen?arnoudwokke schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:48:
[...]
Dank voor het voordeel van de twijfelWat hier is gebeurd is dat ik voor het uitkomen een interview heb gedaan met de leiders van het ontwikkelteam van wat je ongetwijfeld het grootste streamingplatform van Nederland zou kunnen noemen. Dat die met een heel nieuwe opzet, architectuur en interface komen vind ik sowieso een ontwikkeling die het belichten waard is, want het is relevant voor heel veel mensen.
Jawel. Dit had ik opgeschreven, maar toen kwam er later mail dat wat ze hadden gezegd niet meer zou kloppen, met de mededeling dat ze het nu nog niet helemaal kunnen uitleggen. Vond ik te vaag om op te schrijven, heb dat weggelatensegil schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:42:
[...]
Arnoud, bedankt dat je hier een toelichting geef. In de reacties op je artikel stelde ik de vraag of je nog eraan gedacht had om aan te kaarten dat de nieuwe app minder platformen zal ondersteunen en hierdoor sommige mensen niet zomaar meer npostart kunnen gebruiken. Voor een publiekelijk betaalde organisatie lijkt het mij wel van belang dat ze zo toegankelijk mogelijk zijn en blijven. Is dit helemaal niet aan bod gekomen?
In de Volkskrant ging de column van Jasper van Kuijk over de NPO app
De NPO hoefde helemaal geen nieuw idee te testen, die had een bewezen concept en een veelgebruikt platform. Dan moet je geen start-upje gaan spelen. De huidige NPO-app is geen minimum viable product, hij is gewoon niet af.
:fill(white):strip_exif()/f/image/18hvorptBMKJjZCLO02TOF2V.png?f=user_large)
De zin “De huidige NPO-app is geen minimum viable product, hij is gewoon niet af.” mag wel wat nuance. Er is namelijk niet één app, het zijn er in mijn ogen meerdere producten. Op iPad/iPhone werkt de app.Kalentum schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:35:
In de Volkskrant ging de column van Jasper van Kuijk over de NPO app
[...]
[Afbeelding]
Hier werkt het met een LG tv nog steeds niet. De app is in mijn serviceland (Nederland) niet beschikbaar. Werkt het bij andere LG-bezitters inmiddels wel?
Bij mijn LG tv van 2021 werkt de app inmiddels wel (na een update), alleen beeld stottert bijhrt starten van een programma. Waardeloos dus. Heb ook nog eens NPO plus, en nu dus niet te gebruiken meer.
Maar komt er nog een update op de frontpage in de vorm van een nieuwsbericht over wat het grootste streamingplatform van Nederland er van gebakken heeft met deze nieuwe app? @arnoudwokke
Het duurt ondertussen al dik een week en het is op sommige platformen gewoon onbruikbaar, betalende klanten kunnen niet inloggen en veel content is onbereikbaar. Daar had ik toch allang een nieuwsbericht over verwacht op Tweakers.
Het duurt ondertussen al dik een week en het is op sommige platformen gewoon onbruikbaar, betalende klanten kunnen niet inloggen en veel content is onbereikbaar. Daar had ik toch allang een nieuwsbericht over verwacht op Tweakers.
LG tv uit 2021.
De niet werkende app heb ik gewist. Een “werkende app” kan de tv niet vinden. Zocht op ‘npo’. Ik heb plus abonnement.
De niet werkende app heb ik gewist. Een “werkende app” kan de tv niet vinden. Zocht op ‘npo’. Ik heb plus abonnement.
Hier hetzelfde, geen app beschikbaar via de LG co tent store. Wij kwamen er achter toen we het Sinterklaasjournaal wilden terugkijken gisteren, dat was geen pretje...CeeBee schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:16:
LG tv uit 2021.
Dit dus.sambalbaj schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:12:
Daar had ik toch allang een nieuwsbericht over verwacht op Tweakers.
@arnoudwokke niet aanvallend bedoeld maar het is niet zozeer jouw/jullie niet meeschrijven aan .adv artikelen waar ik als lezer wakker van lig, als er adv bij staat is dat duidelijk. Wat is vreemder vindt als gebruiker is dat, in jouw woorden “het grootste streamingplatform van Nederland” door een update al een week plat ligt op smart tv’s zonder dat jullie als techsite er een nieuwsbericht over geplaatst hebben op de frontpage.
En de klachten zijn niet bepaald mals https://allestoringen.nl/storing/npo/
youtube.com/@hisrep
Zelfde verrassing. Er wordt in een nieuwsbericht nog ergens beterschap beloofd met de melding dat de NPO app goedgekeurd zou zijn door LG, maar dan bevreemd het mij dat deze uberhaupt niet op de website van de LG content store terug te vinden is.mathelicious schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:02:
[...]
Hier hetzelfde, geen app beschikbaar via de LG co tent store. Wij kwamen er achter toen we het Sinterklaasjournaal wilden terugkijken gisteren, dat was geen pretje...
Ik heb op mijn lg oled inmiddels een -soort van- werkende update binnen gekregen.
Inderdaad, o.a. Volkskrant en Bright besteden er wel aandacht aan…sambalbaj schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:12:
Maar komt er nog een update op de frontpage in de vorm van een nieuwsbericht over wat het grootste streamingplatform van Nederland er van gebakken heeft met deze nieuwe app? @arnoudwokke
https://www.volkskrant.nl...pelen-met-zijn-nieuwe-app
https://www.bright.nl/nie...it-is-er-aan-de-hand.html
Nou... kijken en terugkijken gaat prima inderdaad maar ik mijn kijklijst en favorieten (heette dat zo?) zijn niet meer toegankelijk. Qua functionaliteit ben ik er voor nu op achteruit gegaan.meesje schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:44:
De zin “De huidige NPO-app is geen minimum viable product, hij is gewoon niet af.” mag wel wat nuance. Er is namelijk niet één app, het zijn er in mijn ogen meerdere producten. Op iPad/iPhone werkt de app.
Precies.musicfreak schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:00:
[...]
Nou... kijken en terugkijken gaat prima inderdaad maar ik mijn kijklijst en favorieten (heette dat zo?) zijn niet meer toegankelijk. Qua functionaliteit ben ik er voor nu op achteruit gegaan.
Het grappige is ook dat inloggen geen enkele zin meer heeft als je geen NPO Plus hebt. Inloggen met alleen NPO Start geeft in de nieuwe app letterlijk nul extra mogelijkheden boven níet inloggen.
Het blijft bizar dat je een nieuwe app uitbrengt en dan niet gelijk de mogelijkheid voor 'kijklijsten/favorieten/series die je volgt' meeneemt. Dat is zo'n beetje de belangrijkste functionaliteit van elk videoplatform. Wat een broddelwerk...
Dat één van de versies van de app nog enkele functionaliteiten heeft die wel werken maakt natuurlijk niet dat de rest vergeten mag worden. Het feit dat je op alle platformen basisfunctionaliteit mist en hij op veel platformen nagenoeg onbruikbaar is maakt echt wel dat je het mag bestempelen als niet MVP-waardig.meesje schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:44:
De zin “De huidige NPO-app is geen minimum viable product, hij is gewoon niet af.” mag wel wat nuance. Er is namelijk niet één app, het zijn er in mijn ogen meerdere producten. Op iPad/iPhone werkt de app.
De variant op mijn AppleTV was van de week volledig niet bruikbaar, tenzij je zonder zoeken of favorieten de meest gekeken programma's wilde doorbladeren. Ik zal hem deze week eens updaten om te kijken of er alweer verbetering in zit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, volgens mij had ik de zin van werkt op de iPad beter achterwege kunnen laten. De kern van mijn opmerking was meer dan er niet 1 product (app) is maar meerdere.
Op iPad is de app natuurlijk ook niet optimaal maar je kunt er wel meer bij dan op bv de Apple TV.
Op iPad is de app natuurlijk ook niet optimaal maar je kunt er wel meer bij dan op bv de Apple TV.
Haha ja uiteraardMaar komt er nog een update op de frontpage in de vorm van een nieuwsbericht over wat het grootste streamingplatform van Nederland er van gebakken heeft met deze nieuwe app?
Ik ben benieuwd of de Samsung app op Tizen nog weer gaat werken, ik vrees van niet. Jarenlang naar tevredenheid kunnen gebruiken, was hooguit wat traag, maar het werkte (meestal).
Maar goed, niet meteen een ramp, want ik heb een iPhone en iPad om te chromecasten (ohnee toch niet momenteel
)
Echt wat een ramp van een update is dit zeg. Ik merkte eind vorige week pas hoe zeer ik gewend ben geraakt om terug te kijken. Ik kijk bijna niks live. Zo kijk ik voor het slapen gaan vaak nog even programma's terug, zoals Nieuwsuur of Op1 en ook veel documentaires. Het voelt alsof ik jaren terug ga in de tijd qua kijkervaring.
-edit, volgens het Bright artikel kan ik de Samsung app wel vergeten, jammer
"Maar oudere Samsung-tv’s worden sinds 1 december niet meer ondersteund met een eigen native app. Dat is een app die speciaal voor dat type tv is ontwikkeld. "
Maar goed, niet meteen een ramp, want ik heb een iPhone en iPad om te chromecasten (ohnee toch niet momenteel

Echt wat een ramp van een update is dit zeg. Ik merkte eind vorige week pas hoe zeer ik gewend ben geraakt om terug te kijken. Ik kijk bijna niks live. Zo kijk ik voor het slapen gaan vaak nog even programma's terug, zoals Nieuwsuur of Op1 en ook veel documentaires. Het voelt alsof ik jaren terug ga in de tijd qua kijkervaring.
-edit, volgens het Bright artikel kan ik de Samsung app wel vergeten, jammer
[ Voor 18% gewijzigd door Mr Ronman op 04-12-2023 12:00 ]
Artikel op de FP: nieuws: Vernieuwde app NPO Start heeft problemen op iOS en smart-tv's
Anoniem: 345323
De uitrol van deze nieuwe architectuur is natuurlijk lachwekkend, als het niet zo dieptriest was. Hoeveel mensen zijn er niet afhankelijk van deze app omdat ze (terecht imho) het tv abonnement hebben opgezegd?
Jammer dat er geen pan-europees platform voor publieke omroepen wordt opgezet. Want dit voelt als amateurs in de schuur die het kijkerspubliek, wat al behoorlijk smal is in vergelijking tot de grote streamingplatforms, nog verder van zich vervreemd.
Nu min of meer gedwongen (hopelijk tijdelijk) naar NL Ziet. Maar dan spek je dus kennelijk weer de zakken van de Mol en co, die volgens mij al diep genoeg zijn.
Jammer dat er geen pan-europees platform voor publieke omroepen wordt opgezet. Want dit voelt als amateurs in de schuur die het kijkerspubliek, wat al behoorlijk smal is in vergelijking tot de grote streamingplatforms, nog verder van zich vervreemd.
Nu min of meer gedwongen (hopelijk tijdelijk) naar NL Ziet. Maar dan spek je dus kennelijk weer de zakken van de Mol en co, die volgens mij al diep genoeg zijn.
Ik weet niet precies in wat voor situaties je afhankelijk bent van de app, maar ik zou in dat geval ook eens overwegen om een DVB-T antenne aan te sluiten op de TV zodat je ook nog via de ether lineair kan kijken.Anoniem: 345323 schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:56:
De uitrol van deze nieuwe architectuur is natuurlijk lachwekkend, als het niet zo dieptriest was. Hoeveel mensen zijn er niet afhankelijk van deze app omdat ze (terecht imho) het tv abonnement hebben opgezegd?
Heb ik ookKalentum schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:23:
[...]
Ik weet niet precies in wat voor situaties je afhankelijk bent van de app, maar ik zou in dat geval ook eens overwegen om een DVB-T antenne aan te sluiten op de TV zodat je ook nog via de ether lineair kan kijken.
De app is voor bepaalde LG modellen dus niet meer beschikbaar, waaronder mijn C7. Staat niet in de content store.
Fraai is dat......
Fraai is dat......
Ik had dit ook met de oude NPO app. Je kan uit de play store de nieuwe downloaden, die werkt wel. Om verwarring te voorkomen welk NPO-icoontje bij de werkende app hoort, is het verstandig eerst de oude app te verwijderen.dragon2 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:02:
Op mijn philips tv met Android tv doet de app het niet meer 😐
[Afbeelding]
Op m'n Nvidia shield met Android tv overigens wel.
Ook 'fijne' 'feature' van de nieuwe Android app: bij casten blijft scherm idefinite aan / device unlocked.
Je moet dus handmatig de power button indrukken als je je accu enigszins wilt sparen of niet iedereen in een ruimte toegang wilt geven tot je telefoon.
Je moet dus handmatig de power button indrukken als je je accu enigszins wilt sparen of niet iedereen in een ruimte toegang wilt geven tot je telefoon.
Het probleem is natuurlijk dat mensen die hier zitten te klagen, en Nederlandse ontwikkelaars in het algemeen, niet willen werken voor de NPO/Overheid want "bij x kan ik meer geld verdienen". Terwijl iedereen hier wel het nut (dan wel 'Algemeen Belang') ziet van een goede NPO (app). https://werkenbijnpo.nl/vacatures https://werkenbijnpo.nl/technologieAnoniem: 345323 schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:56:
Ik heb een B8 en de update wel ontvangen, maar video's afspelen werkt voor geen meter, dus je mist niks (YouTube: Nieuwe NPO Start op LG OLED B8)PdeBie schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:21:
De app is voor bepaalde LG modellen dus niet meer beschikbaar, waaronder mijn C7. Staat niet in de content store.
Fraai is dat......
Dan woon je vast dicht bij een zendmast en heb je geen AA++ isolatieglas.CeeBee schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:31:
[...]
Heb ik ook. Werkt prima zonder haperingen npo tv + 2 regionalen. En nog gratis ook.
Om ook eens iets positiefs te melden: de nieuwe site gedraagt zich als PWA en daar lijkt ook nog aan verbeterd te worden. Op ondersteunde platforms (volgens mij een op Chromium gebaseerde browser in Android, Windows, Linux en zelfs de laatste iOS versies met enige beperkingen) kan je de site als web-app installeren. Dus buiten al die appstores om. Screenshot uit Edge/Windows:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YG2tpgVqUWxWIlGy1Ov7p78v.jpg?f=user_medium)
Vreemd genoeg wordt daar niets over gemeld op npo.nl en hebben de heren in het interview het er ook niet over.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YG2tpgVqUWxWIlGy1Ov7p78v.jpg?f=user_medium)
Vreemd genoeg wordt daar niets over gemeld op npo.nl en hebben de heren in het interview het er ook niet over.
Je zou zeggen dat die PWA mogelijkheden biedt op LG/WebOS TV's. Maar disclaimer: ik ben zelf geen software developer.
Dat was mij ook wel duidelijk hoor, maar ik ben van mening dat het niet voldoende is om een nuancering te verwachten. Over de gehele linie is het gewoon erg slecht, het varieert blijkbaar van 'niet optimaal' tot aan 'totaal niet bruikbaar'. Dan vind ik de opmerking dat je niet van een MVP meer kunt spreken niet heel vergezocht. Er wordt namelijk een dienst aangeboden, de apps zijn slechts een hulpmiddel om de dienst op meerdere platformen te kunnen faciliteren. Onder de streep is dat op de meeste platformen dus dramatisch, en daarmee haalt de dienst niet meer het niveau MVP.meesje schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:16:
Haha, volgens mij had ik de zin van werkt op de iPad beter achterwege kunnen laten. De kern van mijn opmerking was meer dan er niet 1 product (app) is maar meerdere.
Nu ken ik dit soort mechanismen achter de schermen ook wel. Het is vaak een lastige discussie met verschillende belanghebbenden over wat we dan precies onder 'minimal' scharen. Grote kans dat bij de NPO intern ook genoeg mensen aan de kant van de gebruikers hebben gestaan, maar andere belangen zullen zwaarder hebben gewogen. Het kan ook zoiets simpels zijn als dat doorgaan met het oude platform een heel dure verlening van een onderhoudscontract o.i.d. had betekend en dat ze geen keuze meer hadden. Maar daar koop ik als gebruiker nu natuurlijk niets voor.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De afstand is 25 km hemelsbreed. Antenne staat naast tv en signaal komt diagonaal door geïsoleerde spouwmuur.willemb2 schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:11:
[...]
Dan woon je vast dicht bij een zendmast en heb je geen AA++ isolatieglas.
Zou je hinder hebben van AA++ isolatieglas dan kun je altijd nog een buitenantenne plaatsen.
Klinkt goed. Het is inmiddels een jaar of 6 geleden, maar zowel bij mij thuis in de Randstad als op mijn boot (met buitenantenne in een havenstad) was het zeer onbetrouwbaar.CeeBee schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:59:
[...]
De afstand is 25 km hemelsbreed. Antenne staat naast tv en signaal komt diagonaal door geïsoleerde spouwmuur.
Zou je hinder hebben van AA++ isolatieglas dan kun je altijd nog een buitenantenne plaatsen.
Die melding krijg ik ook, tv van 6 jaar oud. Alle apps draaien vlekkeloos dus kan me niet voorstellen dat de tv het niet zou trekken...PdeBie schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:21:
Fraai is dat......
Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET