Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:52
JohanF schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Ja, hier NLZiet op Shield TV Pro via Tweak internet only en dat werkt eigenlijk altijd perfect. Al kijken wij vrijwel alles "uitgesteld" of via de on-demand catalogus, maar die keren dat we live keken (m.n. voetbal) ging dat ook prima.
Problemen bij NLZiet zijn bij live kijken naar NPO 2, RTL 4/5 en Veronica. Voetbal is altijd op NPO 1 of 3 en daar inderdaad geen problemen.

Vooralsnog lijken deze problemen zich enkel voor te doen onder AndroidTV 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55
Ijzerenhein schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
Met de beeldkwaliteit ben ik wel tevreden alleen loopt het geluid vaak niet synchroon met het beeld.

Een klein beetje of topic maar is de overgang van ziggo naar Odido goed verlopen en heb je nu met nlziet een goede kwaliteit?
Wij overwegen namelijk ook een overstap naar Odido en daarna ook tv met nlziet, wij kijken momenteel met ziggoGo via een Nvidia Shield tv pro en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijzerenhein
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-05 16:31
Penthe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 00:03:
[...]

Vooralsnog lijken deze problemen zich enkel voor te doen onder AndroidTV 9.
Oké, dan heb ik met versie 11 waarschijnlijk geen problemen. Ik wil ook over naar NLziet omdat ziggoGo in het buitenland niet werkt op een chromecast met Google TV je zit dan niet op het ziggo netwerk, streamen lukt wel maar dat vindt ik te omslachtig.
Laatste vakantie NLziet geprobeerd (2 weken gratis) en dat werkte prima en het lijkt me voor thuis ook een goede oplossing maar dan moet het natuurlijk wel goed werken.

Allemaal bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik ervaar met de Mi Box nu ook problemen met RTL Z met zowel live als terug kijken naast het al bestaande probleem live met NPO 2, RTL 4/5 en Veronica.

Meer mensen dit al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:29
Penthe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:06:
Ik ervaar met de Mi Box nu ook problemen met RTL Z met zowel live als terug kijken naast het al bestaande probleem live met NPO 2, RTL 4/5 en Veronica.

Meer mensen dit al gemerkt?
Mij is wel opgevallen dat ik sinds een dikke week weer hick ups heb in de audio zowel live als terugkijken maar ook bij NPO 1. Dit overigens op een Chromecast HD.

[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 27-10-2023 14:05 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:45
Bij mij is het nog steeds een probleem met rtlz . Alleen rtlz. Op hele uren.
Op Apple TV. De workaround van de nlziet software afsluiten en starten als workaround werkt nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 27-10-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:32:
Dat kan zijn, maar ik ervaar het sinds enkele weken nu, vandaar dat ik het aan tvOS17 linkte. Het is zo vervelend dat ik eigenlijk geen nlziet meer kijk (iedere paar minuten een hang. Voor mijn upgrade (ik denk dat dat het moment was) sloot ik mijn NLziet app ook nooit af, en mijn appletv ook niet, en had ik nooit problemen (ik sluit eigenlijk NOOIT appletv apps af). Maar ik zal de voorgestelde workaround proberen, en nlziet contacteren.

edit: testje gedaan:

Journaal 11:00 gekeken: binnen 2 minuten hangend beeld.
Alle apps afgesloten
Journaal 11:00 gekeken: binnen 2 minuten hangend beeld.
Restart ATV
Journaal 11:00 gekeken, geen haperingen.

Ticket aangemaakt bij NLZiet.
In AppleTV topic waren soortgelijke issues gemeld. Inmiddels sinds dit weekend op tvOS 17.1 en probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Hier met de Shield 2017, nog steeds hakkelend beeld op Nlziet, maakt niet uit wat voor zender. Soms gaat het een tijdje goed van alles geprobeerd App verwijderd, Shield opnieuw opgestart probleem gaat niet weg
Met Netflix HDR en Dolby geluid, nergens last van.
Dit probleem al diverse keren aangekaart bij Nlziet, zijn er mee bezig bla bla.
Internet is 200 Mb en Shield aangesloten via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
John J. schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:43:
Hier met de Shield 2017, nog steeds hakkelend beeld op Nlziet, maakt niet uit wat voor zender. Soms gaat het een tijdje goed van alles geprobeerd App verwijderd, Shield opnieuw opgestart probleem gaat niet weg
Met Netflix HDR en Dolby geluid, nergens last van.
Dit probleem al diverse keren aangekaart bij Nlziet, zijn er mee bezig bla bla.
Internet is 200 Mb en Shield aangesloten via netwerk.
Ik moet zeggen dat ik sinds de laatste update 5.7.0-739581 geen problemen meer heb met haperingen in beeld en geluid (AFKLOPPEN) op mijn Google Chromecast HD TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 21:36
musicfreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:00:
Gisteren mail gekregen met dit bericht, zoals meerdere hier denk ik. Heb de nieuwe site en app nog niet getest, ben benieuwd.

De proefversie van het nieuwe NPO Plus is live op verschillende devices. We nodigen je uit om een kijkje te nemen en het nieuwe platform te gebruiken.
[...]
npostart.nl schakelt bij mij sinds 6 nov. door naar die nieuwe versie https://npo.nl/start, de oude site lijkt helemaal weg te zijn. Er staat nog steeds 'BETA' over het logo. Op de website schrijven ze:
[...] is ontwikkeld om een betere kijkervaring te bieden door middel van de techniek, het design en de personalisatie
Huh? Er is alleen maar functionaliteit verwijderd. Terugspringen in de gids naar b.v. eergisteren is er uit. Je moet nu eindeloos scrollen. Favorieten en notificaties voor nieuwe afleveringen? Is er uit.
Wat onveranderd is: de beroerd lage resolutie bij Live kijken (920 x 540) pas na een paar uur kan je in FullHD terugkijken. Heb nooit begrepen waarom ze dat doen. Live kan je toch als multicast versturen? Waarom gaan ze dat eerst comprimeren. Geeft ca. 10 sec. vertraging. Je hoort de buren al juichen terwijl jij de aanvaller het strafschopgebied ziet naderen.

Maar de site heeft nu volgens NPO Plus manager Mezen Dannawi een 'chique en herkenbare uitstraling'. Daar zaten we echt op te wachten (sic).

Toen ik in 2020 overstapte van Ziggo naar Freedom heb ik een NPO Plus abo genomen à 2,95 per mnd. Ik kijk toch alleen NPO 1 en 2. Maar dat is nu onbruikbaar geworden. Bij alle alternatieven betaal ik veel meer voor een berg pulpkanalen waar ik toch nooit naar kijk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:35
willemb2 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:49:
[...]

npostart.nl schakelt bij mij sinds 6 nov. door naar die nieuwe versie https://npo.nl/start, de oude site lijkt helemaal weg te zijn. Er staat nog steeds 'BETA' over het logo. Op de website schrijven ze:

[...]

Huh? Er is alleen maar functionaliteit verwijderd. Terugspringen in de gids naar b.v. eergisteren is er uit. Je moet nu eindeloos scrollen. Favorieten en notificaties voor nieuwe afleveringen? Is er uit.
Wat onveranderd is: de beroerd lage resolutie bij Live kijken (920 x 540) pas na een paar uur kan je in FullHD terugkijken. Heb nooit begrepen waarom ze dat doen. Live kan je toch als multicast versturen? Waarom gaan ze dat eerst comprimeren. Geeft ca. 10 sec. vertraging. Je hoort de buren al juichen terwijl jij de aanvaller het strafschopgebied ziet naderen.

Maar de site heeft nu volgens NPO Plus manager Mezen Dannawi een 'chique en herkenbare uitstraling'. Daar zaten we echt op te wachten (sic).

Toen ik in 2020 overstapte van Ziggo naar Freedom heb ik een NPO Plus abo genomen à 2,95 per mnd. Ik kijk toch alleen NPO 1 en 2. Maar dat is nu onbruikbaar geworden. Bij alle alternatieven betaal ik veel meer voor een berg pulpkanalen waar ik toch nooit naar kijk :(
Digitenne al geprobeerd, zou gratis moeten zijn voor NPO toch?
Anders NLziet is iets duurder maar werkt hier prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
Digitenne al geprobeerd, zou gratis moeten zijn voor NPO toch?
Anders NLziet is iets duurder maar werkt hier prima.
Een jaar of 6 geleden Digitenne geprobeerd op mijn boot. Beeldkwaliteit was prima.... als het werkte. Maar het werkte te vaak niet, ook niet met een dure buitenantenne. En je kan alleen Live kijken. Sindsdien heb ik daar internet via mijn telefoon met Odido (Tele2) unlimited en USB-tethering. Je kan anderhalfuur kijken voordat je de dagbundel met de app moet uitbreiden, maar zo lang kijk ik zelden TV.

Dank voor de tip. Ik ga inderdaad NLziet maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
Sinds enkele dagen zijn er redelijk wat zenders in NLZiet waarvan de programmering in de gids niet opgehaald kan worden. Het zijn niet telkens dezelfde zenders. Dit is op mijn Nokia 8000 streaming box. Na een keer gedwongen stoppen en herstarten is het niet weg. Op mijn Android tablet geen probleem.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 19% gewijzigd door guido66 op 07-11-2023 19:24 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@willemb2 toevallig vlak voor het lezen van je post wen account aangemaakt.

Het is wel een stap terug van NLziet moet ik zeggen. Maar met name met live tv. Kwaliteit is niet top en je kan niet in de stream terugspoelen. Het is echt live. Maar goed, het zal per persoon verschillen hoe belangrijk dat is. Persoonlijk vind ik het niet zo’n probleem.

Maar zie nu ook deze pagina: https://npo.nl/start/stap-voor-stap. Het is dus allemaal wel in ontwikkeling.

Ik ga het een kans geven. Het kost uiteindelijk ook maar een derde van wat NLziet kost. En dat voelt toch een beetje als zes euro extra betalen voor een hoop meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Ronwiel schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:26:
@willemb2 [...]
Maar zie nu ook deze pagina: https://npo.nl/start/stap-voor-stap. Het is dus allemaal wel in ontwikkeling.
Maar ze ontnemen mij de kans om de oude site te blijven gebruiken tot ze klaar zijn met hun stapjes. Ze dwingen me nu een site te gebruiken waarvan ze zelf zeggen dat hij nog niet af is. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
willemb2 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:45:
[...]

Maar ze ontnemen mij de kans om de oude site te blijven gebruiken tot ze klaar zijn met hun stapjes. Ze dwingen me nu een site te gebruiken waarvan ze zelf zeggen dat hij nog niet af is. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik zie dat ze ook de radio programma's eruit hebben gehaald, dat is wel heel erg balen. Op zijn tijd wil ik nog wel eens Kopspijkers op radio npo2 kijken (videostream die door de radiozender geleverd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@ratzz Op die dagen even naar https://www.nporadio2.nl/live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik kijk dat op mijn tv, via mijn Google Chromecast is dat nogal een gedoe om even naar een website te gaan. Het is ook te zien op de radio app van npo2 op de telefoon maar is niet echt relaxed kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door ratzz op 08-11-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Kan je bij gebruik van die radio-app het beeld niet heel gemakkelijk Airplayen naar je AppleTV Google Chromecast ? :-)

[ Voor 12% gewijzigd door RoRoNL op 08-11-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
RoRoNL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:40:
Kan je bij gebruik van die radio-app het beeld niet heel gemakkelijk Airplayen naar je AppleTV Google Chromecast ? :-)
Ja dat kan inderdaad, maar aangezien ik altijd een hekel had aan casten (de noodzaak om voor alles de telefoon te moeten gebruiken/afhankelijk zijn) en ik een GC heb/had met een mooie app van NPO plus waar ik alles mee kon wat ik wil/de. Is dat een beetje een stap achteruit. Ik zal het ook wel overleven maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppdebeet
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-07-2024
Positieve noot op de NPO plus app:
eindelijk die %*&%teletext ondertiteling weg die elke automatisch opkomt als ik NPO plus afspeel op de Shield 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Heb nou de nieuwe npo apps op Android en shield, maar is mijn npo nou helemaal geschrapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Over de bèta was ik voorzichtig positief omdat de videospeler eindelijk eens überhaupt werkte, maar een kort overzicht na een avondje proberen:
  • Geen knop om te casten in de mobiele app. Alleen op een hoofdscherm, dus je moet zoekopdracht ongedaan maken, enz.
  • Geen knop voor live via de interface op Android TV?
  • Nu na de live(...)gang hangen schermen vaak in een oneindige loop.
  • Ik kan nergens een optie vinden om mijn favoriete programma's te bekijken.
  • Er staat voor zover ik kan zien (Android, geen TV) sowieso nergens meer een knop voor favorieten.
  • Gebrek aan Optimistic Updates(?): vaak moet je verschillende keren klikken om een uitklapmenu te laten werken.
  • Na het casten met de Android app: statusmelding blijft oneindig hangen tot de app gekilled is.
Best matig om hiermee zo snel al de gehele zaak om te gooien :/

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 13-11-2023 09:29 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
Blijkbaar hebben ze de nieuwe NPO app bewust al gelanceerd zonder een optie met je 'Favorieten' en 'Kijk later' items:
Waar vind ik mijn favorieten/'kijk later'?
De optie om programma’s te markeren als ‘kijk later’ of als favoriet op te slaan, is tijdelijk niet beschikbaar in het nieuwe NPO Start/Plus. Deze functionaliteiten worden zo snel mogelijk na de introductie van de nieuwe app weer toegevoegd. Geen zorgen, de programma’s die je eerder hebt opgeslagen blijven gewoon bewaard en worden dan weer zichtbaar.
Bron: https://service.npo.nl/on...mijn-favorietenkijk-later

Geen flauw idee waarom je dat zou doen, behalve dat iemand hogerop er een (onnodige) deadline op geplakt heeft om live te gaan. Als eindgebruiker mag je nu gaan afwachten hoe lang die 'zo snel mogelijk' duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pff, NPO plus abo opgezegd. Zonder favorieten of een fatsoenlijke gids is iets anders dan live tv kijken niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
De product owner wilde vast snel live met een MVP, maar vergeet even dat je geen (belangrijke) features kan weglaten als je een bestaand product vervangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:22
Zo dan. Mijn Shield upgrade ook even de NPO app.

Meine gute :/

Ik probeer bij dit soort verandering altijd heel bewust om niet meteen te oordelen en eerst even te wennen aan de verandering. Maar van dit trainwreck durf ik nu wel vast te stellen dat ik het helemaal niks vind.

Gelukkig op mijn telefoon nog de auto-update uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Megamind schreef op donderdag 9 november 2023 @ 03:19:
Heb nou de nieuwe npo apps op Android en shield, maar is mijn npo nou helemaal geschrapt?
Iemand vond dat blijkbaar een niet zo belangrijke feature...
Op dit moment is er helaas nog geen kopje met 'Mijn NPO'. We zijn hiervan op de hoogte en we werken eraan om dit te verbeteren.

Mijn excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

marapuru

db.

Ai dat beloofd niet veel goeds. Ik was al aan het proberen de boel te updaten, maar blij dat dat nog niet is gebeurt. Wellicht omdat ik de bèta’s van tvOS en iOS zit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
Je kan wel programma's bekijken die over ruim een jaar pas uitgezonden worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzWmVximnfg9nMGdg2bdijXlhQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KHepUbykPzJoepYeJwqS1olM.jpg?f=user_large

O nee, foutje...

Echt tientallen van dit soort rare bugs ben ik in 2 à 3 uur pogingen tot TV-kijken al tegengekomen.

*knip*
Inmiddels is op Twitter (sorry Elon) ook de pleuris uitgebroken. Kan me niet voorstellen dat niemand bij de NPO dat aan zag komen. Er moet iets anders achter zitten. Een aflopend lease-contract voor streaming servers, bonje met een software leverancier, slecht geformuleerde targets voor die meneer Dannawi....

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 13-11-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Blij dat er online APK’s voor Android TV beschikbaar zijn, die dit drama met de nieuwe NPO app nu nog weet te by-passen *O*

Heb NPO Plus account, maar de nieuwe app, is het betaalde NPO Plus account absoluut niet waard |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PattyPatta
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-06 13:37
NPO Classic zal zeer spoedig uitgeschakeld gaan worden, dus dat gaat niet lang meer werken. De kritiek op de ontbrekende features valt te begrijpen, maar zal gelukkig ook maar van tijdelijke duur zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
PattyPatta schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:52:
NPO Classic zal zeer spoedig uitgeschakeld gaan worden, dus dat gaat niet lang meer werken. De kritiek op de ontbrekende features valt te begrijpen, maar zal gelukkig ook maar van tijdelijke duur zijn.
Met 1 bericht die je speciaal in dit topic plaatst neem ik aan dat je meer weet over wat er achter de schermen gaande is? :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
ratzz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:01:
[...]

Ik zie dat ze ook de radio programma's eruit hebben gehaald, dat is wel heel erg balen. Op zijn tijd wil ik nog wel eens Kopspijkers op radio npo2 kijken (videostream die door de radiozender geleverd wordt).
Toch even gemeld, kreeg ik als reactie terug dat daar nu NPO luister voor is, laat daar nu net de videostream zijn uitgesloopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik neem aan dat je dit weet omdat je erbij betrokken bent.

Maar waarom krijg ik feedback op ontbrekende features van het komt erin en het zijn extras als het gaat om basis zaken zoals een account (kind) of gewoon na een aflevering de volgende afspelen ipv enkel de keuze voor opnieuw afspelen.

Nu de gewone app eruit is en ook is vervangen voor het monsterlijke gedrocht wat de bèta was is het niet meer te weken met de app.
Favorieten weg, accounts weg (ik zie ze wel maar kan ze niet kiezen), meerdere afleveringen kijken ga maar even terug naar het hoofdmenu.
Je mag toch verwachten dat dit soort basis zaken naast gewoon iets streamen in een app zitten die je naar het publiek eruit gooit.

Nu zitten we hier op een tech forum en snappen de meeste wel dat je even iets anders moet doen, maar een grote doelgroep (ouderen) Heeft dat niet zo sterk en die hebben nu een app die simpelweg niet meer werkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
Klinkt als een agile project.

Onderstaande issues ook doorgegeven via het feedback formulier, het zal wel op de backlog staan.

- niet meer sorteren op datum/gisteren/eergisteren/dag van de week etc....
- mijn npo?
- in een klein pokkeschermpie of full-screen. Waar is de "grote player" gebleven
- radio app ipv beeldstreams....

nog steeds word ik om de dag uitgelogt.

-uBlock en Ghostery hebben nog steeds een field day met de npo sites.

- Spes consilium non est -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
NPO Classic zal zeer spoedig uitgeschakeld gaan worden, (...)
Wat is NPO Classic en waar kan ik dat vinden? Zoekmachines leveren me alleen deze radio4-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Krystman schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:17:
nog steeds word ik om de dag uitgelogt.
Dat blijft voor mij nog wel het meest irritant (op Chromecast met Google TV). Ongelofelijk dat ze dat nog steeds niet hebben opgelost!

Het blijft ook jammer dat je bij NPO 1 Extra, NPO 2 Extra en NPO Politiek en Nieuws niet kunt pauzeren en terug of vooruit kunt 'spoelen' door de uitzending. Althans, de knoppen zijn er wel, maar na het indrukken kom je gewoon weer live in de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de laatste paar dagen last dat de video soms 10 of 20 seconden terugspringt. Het doet zich met name voor wanneer ik een opname wil terugkijken of wanneer ik iets later start met kijken terwijl de opname al loopt. Zijn er meerdere mensen hier die er last van hebben?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:36
Erhnam schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:06:
Ik heb de laatste paar dagen last dat de video soms 10 of 20 seconden terugspringt. Het doet zich met name voor wanneer ik een opname wil terugkijken of wanneer ik iets later start met kijken terwijl de opname al loopt. Zijn er meerdere mensen hier die er last van hebben?
Ja, hier ook. Ruim een week geleden voor het eerst. En inderdaad, bij kijken vanaf het begin als ik te laat was voor live. Geen oorzaak kunnen bedenken hier.

Betreft NLZiet app op de LG65C2.

[ Voor 3% gewijzigd door Meubelmaker op 13-11-2023 21:55 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19
Erhnam schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:06:
Klopt vandaag ook gemeld bij NLziet ze weten het en zijn er mee bezig, altijd goed om wel extra te melden om de urgentie/hinder duidelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
willemb2 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:30:
[...]

Wat is NPO Classic en waar kan ik dat vinden? Zoekmachines leveren me alleen deze radio4-app.
Ik neem aan dat hij met die woorden de "oude / vorige versie van de app" bedoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
(...) De kritiek op de ontbrekende features valt te begrijpen,
Als dat te begrijpen is, dan is ook te begrijpen dat je nog even op een subdomein moet doorontwikkelen en de oude site/app intact moet laten tot het pakweg voor 95% af is. Hier op Tweakers en wellicht ook elders vind je zat mensen die onderbouwd en opbouwend commentaar willen leveren op de beta. Maar 's avonds op de bank willen we gewoon TV kunnen kijken via onze Mijn NPO favorieten. Dat kan nu niet.
maar zal gelukkig ook maar van tijdelijke duur zijn.
Maar wat is tijdelijk? Dagen? Weken? Maanden? Het blaartrekkend irritante communicatiebeleid van de NPO is om daar vaag over te blijven. In reacties van service@npo.nl en op Twitter wordt hardnekkig geweigerd daar iets over los te laten. Laat staan wat de echte achtergrond van deze miskleun is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• willemb2
Sinds die nieuwe NPO Start site op 6 nov. live is gegaan moet ik om de haverklap opnieuw inloggen. Het account zit opgeslagen in mijn browser, dus dat is 1 klik. Maar sinds vandaag krijg ik elke keer een mail van het type "Login op nieuw apparaat gedetecteerd". Dat is het treitersysteem waarmee ook bedrijven als Google je proberen hun tracking cookies te laten accepteren.

Ik heb uBlock aanstaan voor npo.nl en dat blokkeert atconnect.npo.nl en at-o.net. Als ik dit verhaal goed begrijp worden zo met een slimme truc third-party trackers vermomd als first-party tracker. Waarom in hemelsnaam moet een publieke omroep zulke agressieve marketing tools gebruiken?

Ik heb bij de NPO altijd een restantje chauvinistisch oranje-gevoel gehad. Zoiets als: daar heb je weer die %^&*-NPO. Maar hé, het is wel onze %^&*-NPO. Er is nu wel erg weinig over van dat restantje....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Wat is dat toch tegenwoordig, dat producten half ontwikkeld op de markt gepleurd worden? ik heb het over
de npo start app.

- Favorieten? Werken niet.
- TV gids? Ontzettend onoverzichtelijk, met veel white space. Wat was er mis met de vorige layout?
- Android TV: instellingen knop doet niets.
- Paar oude afleveringen getest, beeld blijft hangen.
- Ondertiteling inschakelen wordt niet onthouden
- Een home screen waar je door alle tiles het bos niet meer ziet. Gaat NPO echt die kant op van Netflix en Prime, om mensen maar non-stop te laten scrollen en alleen maar nieuwe content voor te schotelen?

Ik bedoel, de oude app had ook zeker bugs, maar die werkte iig aanzienlijk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:35
Npo plus opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
@segil zoals @Krystman hierboven opmerkte: dit lijkt een Agile project. *knip*
Ik heb nooit in een agile team gewerkt, maar wat ik begrepen heb is dat vooral een mooi systeem voor geheel nieuwe diensten. Dit is - in elk geval vanuit het perspectief van de NPO Plus klant - een wijziging in een bestaande dienst. Dat vraagt om aandacht heel andere processen: risico-analyse, fall-back scenario enz. Dat soort zaken lijken nu verwaarloosd te zijn. Of er heeft een of andere manager besloten dat de huidige commotie collateral damage is bij een hoger doel. Wat dat doel dan is ontgaat me. Het enige nieuwe is vormgeving.

We gaan hier niet publiekelijk mensen aan de schandpaal nagelen.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 13-11-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Montoya200x schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:45:
Blij dat er online APK’s voor Android TV beschikbaar zijn, die dit drama met de nieuwe NPO app nu nog weet te by-passen *O*

Heb NPO Plus account, maar de nieuwe app, is het betaalde NPO Plus account absoluut niet waard |:(
Welke APK heb je gebruikt? Ik heb meerdere geprobeerd, maar elke keer klapt de npo app eruit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 02-06 11:18
Misschien handig om NPO Plus en NL Ziet topics te splitsen? Deze berichten van NPO Plus zijn als NLziet gebruiker niet heel relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
rusman schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:13:
Misschien handig om NPO Plus en NL Ziet topics te splitsen? Deze berichten van NPO Plus zijn als NLziet gebruiker niet heel relevant.
Voor NPO app gebruikers wel weer relevant dat al het NPO (ook plus) aanbod in NLZIET zit in een app die (in bijna alle situaties) goed werkt. Als je er nog een tv abonnement naast hebt en zelf (of huisgenoten) ook weleens iets commercieels durven te kijken wel het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
willemb2 schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:57:
@segil zoals @Krystman hierboven opmerkte: dit lijkt een Agile project. *knip*

Ik heb nooit in een agile team gewerkt, maar wat ik begrepen heb is dat vooral een mooi systeem voor geheel nieuwe diensten. Dit is - in elk geval vanuit het perspectief van de NPO Plus klant - een wijziging in een bestaande dienst. Dat vraagt om aandacht heel andere processen: risico-analyse, fall-back scenario enz. Dat soort zaken lijken nu verwaarloosd te zijn. Of er heeft een of andere manager besloten dat de huidige commotie collateral damage is bij een hoger doel. Wat dat doel dan is ontgaat me. Het enige nieuwe is vormgeving.
Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met het publiek onder de bus gooien van specifieke mensen.

Een UX'er die scrumt (waarschijnlijk binnen een eigen team zonder veel ontwikkelaars erin) heeft weinig te maken met wat er uiteindelijk uit komt rollen. Ik ken er (als ontwikkelaar bij andere partijen) genoeg waar ik diepe gesprekken mee heb gehad over hoe erg ze teleurgesteld waren in de uitwerking van de designs waar ze hart en ziel in hadden gestoken omdat de project owner of manager keer op keer fouten maakte waar deze nog vaker ruim vooraf voor werd gewaarschuwd.

Als je toch iemand wil aanpakken, dan zal je het waarschijnlijk hogerop moeten zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 13-11-2023 21:26 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
Stukfruit schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:34:
[...]

Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met het publiek onder de bus gooien van specifieke mensen. (...)
Ik wil die scrum master absoluut niet voor de bus gooien. Wilde alleen maar aangeven dat er kennelijk op die manier gedacht en gewerkt wordt binnen de NPO. En dat is op zich prima, zolang het om de proeftuin gaat.
Als je toch iemand wil aanpakken, dan zal je het waarschijnlijk hogerop moeten zoeken.
We gaan hier niet publiekelijk mensen aan de schandpaal nagelen.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 13-11-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Laatst online: 20:12

marapuru

db.

Bij mij is de app nog niet geüpdatet gelukkig. Ben fervent gebruiker van de oude app. Zowel op m’n Apple TV als op telefoon.

Heb de auto update voorlopig maar even uitgeschakeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
segil schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:10:
[...]

Welke APK heb je gebruikt? Ik heb meerdere geprobeerd, maar elke keer klapt de npo app eruit.
Probeer je die op een TV te installeren? Dan heb je specifiek een APK voor Android TV nodig (https://www.apkmirror.com/apk/npo/npo-android-tv/). Die heb ik kunnen installeren op mijn Sony tv, maar inloggen gaat vervolgens niet omdat ze het koppelen van een TV nu op een andere manier doen (met cijfers in plaats van letters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
DnnSke schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:37:
[...]

Probeer je die op een TV te installeren? Dan heb je specifiek een APK voor Android TV nodig (https://www.apkmirror.com/apk/npo/npo-android-tv/). Die heb ik kunnen installeren op mijn Sony tv, maar inloggen gaat vervolgens niet omdat ze het koppelen van een TV nu op een andere manier doen (met cijfers in plaats van letters).
Ja, onder Android TV... die apk heb ik ook geprobeerd, maar nadat NPO logo in beeld komt, klapt de app eruit.
Deze bedoel ik, ik heb beide varianten getest:

https://www.apkmirror.com...ndroid-tv-5-67-6-release/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
rusman schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:13:
@tweakduke Wat vind je ervan om de topics te splitsen? Gaat over 2 compleet verschillende platforms en proposities (van verschillende organisaties), en de discussie en ontwikkeling van beiden loopt regelmatig door elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CarpeVentum schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:59:
[...]

@tweakduke Wat vind je ervan om de topics te splitsen? Gaat over 2 compleet verschillende platforms en proposities (van verschillende organisaties), en de discussie en ontwikkeling van beiden loopt regelmatig door elkaar.
Na 5 jaar is er wel het een en ander veranderd. Beste is dat er dan een nieuw deeltje komt voor 1 van de 2 diensten.

Of voor allebei een vers deeltje, als iemand dat wil doen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:55:
[...]

Ja, onder Android TV... die apk heb ik ook geprobeerd, maar nadat NPO logo in beeld komt, klapt de app eruit.
Deze bedoel ik, ik heb beide varianten getest:

https://www.apkmirror.com...ndroid-tv-5-67-6-release/
Ze zijn blijkbaar maandag wakker geworden bij de ontwikkelaars B)

Ondertussen op m'n Android TV krijg ik nu de melding om de oude app te updaten en is de oude app verder onbruikbaar -O-

Als dat geintje zich ook op m'n Apple TV gaat voordoen, dan is het bye bye NPO Plus :w
Geld aftroggelen voor een brakke NPO Plus (beta) app, daar pas ik voor :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:18:
[...]

Met 1 bericht die je speciaal in dit topic plaatst neem ik aan dat je meer weet over wat er achter de schermen gaande is? :)
Gezien de reacties in het nieuwsbericht hieronder van deze "insider" @PattyPatta , vraag ik me af of heel die subsidie pot voor de publieke omroep wel op de juiste plek terecht komt, als ze functionaliteit uit de publieke apps aan het slopen zijn :/

nieuws: NPO stopt ondersteuning native Start-app voor onder meer Philips- en ...

Zou gaarne een positief bericht willen zien, of deze broodnodige functionaliteit weer terug komt in de NPO app en op welke termijn, zodat velen met mij een besluit kunnen nemen, omtrent het wel of niet voortzetten, van het NPO Plus abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hoe kan ik tegenwoordig gewoon live kijken op NPO (browser / laptop)? Ik heb 2 laptops, met verschillende linux-smaakjes (manjaro en mint) met beiden Firefox. Als ik naar Live ga, begint daar een enorme trits programma's te scrollen van heb-ik-jou-daar. Als het na een minuut of 5 à 10 voorbij is, kan ik nergens op klikken (het is ook niet leesbaar). Geen idee hoe ik nog livestreams kan kijken.
Zelfs in veilige modus (dus zonder extensies/add-ons) blijft dat zo. Ik heb er maar weinig aan op deze manier helaas. :'(
Hebben meer mensen dit probleem? Of is het een specifiek linux+firefox-probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohxLm-ZWNW_aV4GWyHUyv7jbQKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PETh0Zb3exdtT81Y8wWUOXzr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door cat_byte op 14-11-2023 20:25 . Reden: url ingevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:02
cat_byte schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:24:
Als ik naar Live ga, begint daar een enorme trits programma's te scrollen van heb-ik-jou-daar. Als het na een minuut of 5 à 10 voorbij is, kan ik nergens op klikken (het is ook niet leesbaar).
...
Hebben meer mensen dit probleem? Of is het een specifiek linux+firefox-probleem?
Het werkt hier in ieder geval met EDGE / Firefox / Opera onder Windows 7/10/11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
cat_byte schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:24:

Geen last van hier met FF 118.0.2 op Linux Mint 21.2 Cinnamon. i5-8500T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:52:
[...]

Het werkt hier in ieder geval met EDGE / Firefox / Opera onder Windows 7/10/11.
Ok, dank. Ik heb het intussen ook via de website van NPO doorgegeven
willemb2 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:53:
[...]

Geen last van hier met FF 118.0.2 op Linux Mint 21.2 Cinnamon. i5-8500T.
Zelfde FF versie hier; gek genoeg heb ik exact hetzelfde probleem op beide laptops met verschillende linux distro's. Ik heb het in ieder geval doorgegeven via de website van NPO. Wie weet komt er wat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ook geen last van met FF 119.0 op Fedora 39 met en zonder uBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Ik heb het intussen geprobeerd met een een andere DNS in het modem/router die alles door laat; ik had er één die trackingservers e.d. blokkeerde, dus dacht dat het wellicht daardoor op beide laptops niet goed werkt. Mag niet baten helaas, zelfde euvel. In Chromium werkt het wel zoals het hoort. Zal dan toch iets in FF zijn, maar wat is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Blijkbaar werkt de nieuwe NPO Android app niet meer zonder ingelogd te zijn bij Google?
Ik gebruik hier regelmatig Android apparaten via lokale apk/Aurora store
Als ik dan de NPO app start krijg ik alleen een Google Play inlog scherm. :-(

[ Voor 32% gewijzigd door The_Doman op 15-11-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
@The_Doman Je kan het ook als PWA installeren. Ga in Chrome naar npo.nl/start en kies in het menu van chrome 'Toevoegen aan startscherm'. Je krijgt dan de vraag of je de webapplicatie wilt installeren.

De functionaliteit (of liever: het gebrek aan functionaliteit) is hetzelfde als de store app. Dezelfde bugs ook. Het enige verschil dat ik tot nu heb kunnen ontdekken is dat de native app icoontjes onderaan heeft die een shortcut naar het menu zijn (Ontdek, Live, Programma's...).

De oude versie van de Android app werkt niet meer, omdat ze het bijbehorende server deel uitgeschakeld hebben, zoals @PattyPatta hierboven al aankondigde. We zijn het essentiële onderdeel favorieten en een meer overzichtelijke gids dus ook daar kwijt. De functie change management lijkt niet ingevuld te zijn in de NPO organisatie.

Inmiddels is op Twitter en Trustpilot compleet de pleuris uitgebroken over vooral het plotseling verwijderen van de Mijn NPO functionaliteit. De servicepagina toont een waarschuwing dat ze het erg druk hebben en de uitleg over 'Nieuwe NPO Start' daar wordt voortdurend aangepast en steeds defensiever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:37

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Mmm.. compleet onwetend van deze heisa met de NPO App heb ik toevallig vorige week maandag een proefabonnement op NPO Plus genomen. Dat zou de eerste maand gratis zijn, maar er moest wel 0,01 betaald worden om de machtiging te activeren. Prima. De dag er op werd er toch 2,95 afgeschreven. Vragen daarover zijn nog steeds niet beantwoord.

Zou "1 maand proefperiode" ook een feature zijn die nog geimplementeerd moet worden?

[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 15-11-2023 17:21 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
cat_byte schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:26:
Ik heb het intussen geprobeerd met een een andere DNS in het modem/router die alles door laat; ik had er één die trackingservers e.d. blokkeerde, dus dacht dat het wellicht daardoor op beide laptops niet goed werkt. Mag niet baten helaas, zelfde euvel. In Chromium werkt het wel zoals het hoort. Zal dan toch iets in FF zijn, maar wat is me een raadsel.
Intussen antwoord gehad van NPO... de "storing is" blijkbaar bekend, maar verder geen tips of toezeggingen. Het is allemaal de schuld van het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Na het opzeggen (9 november) is direct mijn toegang tot betaalde content weg. Echter heb ik 27 oktober voor het laatst betaald. Zojuist een ticket aangemaakt.
edit:
Hmm, sommige programma's waren donkerder in de gids op Android tv, maar kan ik wel afspelen via browser op pc :?

edit:
Nu in elk geval geen toegang meer content met "Plus" icoon, zowel via Android TV app als via browser

[ Voor 47% gewijzigd door Ultra op 17-11-2023 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
https://service.npo.nl/on...bij-vernieuwing-npo-start
De NPO voert momenteel een grondige vernieuwing van zijn streamingplatform uit. Doel is om het platform stabieler, gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken dan de vorige versie. Dat is niet van de ene op de andere dag geregeld. Er moet op vele borden worden geschaakt. De nieuwe NPO-app moet namelijk werken op vele platformen, besturingssystemen en apparaten. Van Android- en Apple-devices tot smart tv’s en settopboxen. Elk met hun eigen specificaties. Om grip te houden en er zeker van te zijn dat elke toepassing een stabiele basis heeft, doen we niet alles tegelijk. We voeren de vernieuwing gefaseerd door. Eerst de website, dan de Android-app en Android TV, dan de iOS-app (Apple), dan de settopboxen van KPN en Ziggo en tot slot Apple TV. Deze aanpak werkt: in deze tijd van het jaar worden er dagelijks meer dan twee miljoen streams gestart. We zijn er trots op dat we, ondanks de migratie, nog geen moment offline zijn geweest.
Man, man, man, zelfreflectie is niet hun sterkste kant, zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
segil schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:37:
https://service.npo.nl/on...bij-vernieuwing-npo-start

[...]

Man, man, man, zelfreflectie is niet hun sterkste kant, zeg maar.
Idd.

Het lef. Je koopt iets als consument met een bepaalde verwachting. Die verwachting wordt een eerste periode waargemaakt; het werkt prima en je bent er blij mee. Ineens, van het ene moment op het andere werkt het product anders (lees: minder / niet) zoals je verwacht bij aangaan abonnement. Dan voel je je als consument volledig niet serieus genomen.

Alsof je een auto hebt gekocht met airco en dat slopen ze er na een half jaar ineens uit.

Verschil hier is dat het een abo betreft dat je kunt opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pred op 20-11-2023 09:19 . Reden: dat ipv die ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
We zijn er trots op dat we, ondanks de migratie, nog geen moment offline zijn geweest.
Op alle mensen met Android TV na. Nu zal het vast niet veel gebeuren dat je geen smartphone hebt, maar mocht je één van die pechvogels zijn dan kun je geen live streams meer starten. Die zijn namelijk volledig verwijderd ;(

Eveneens is niet iedereen handig genoeg om te DJ'en met een telefoon of laptop om het dan maar te casten. Sommige mensen zeggen nog net niet "gezondheid" als je "cast het!" roept.

Dus hebben ze ook alle mensen geteld die niet eens weten hoe ze "online" kunnen komen met de nieuwe apps? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:20

vrotogel

leest vooral mee

Hier ook erg veel teleurstelling over met name de Android TV app. Dit is echt niet werkbaar . Ben maar aan het casten gegaan via de telefoon, dat is minder slecht maar ook niet oke. Abonnement voor plus heb ik beëindigd.
In streams scrollen laat niet zien waar je bent, je moet op OK klikken om te zien waar je bent. Onwerkbaar.
Om je favoriete serie te vinden moet je de zoekfunctie gebruiken. En dan weet ie ook niet waar je bent gebleven. En dan mis ik ook nog van alles. Nee, ik probeer binnenkort wel even een paar maandjes NL-Ziet. Als de app weer op orde is kijk ik wel eens weer.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pred
Een "charme-offensief":
review: Achter het scherm - Ontwikkelaars over het nieuwe NPO Start

Een hoop borstklopperij en weinig technische diepgang.

In mijn ogen zie ik in de laatste paragraaf vooral weer uitingen waarin ze ons als betalende consument niet serieus nemen.

Vooral deze zin:
Het aantal klachten is ook relatief klein als je kijkt naar het totale gebruik; er is een stille meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:22
Ja. En dat streams sneller starten daar merk ik niet zoveel van :') in ruwweg 75% van de pogingen loopt de boel gewoon vast, en zo niet duurt het minstens 15 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik probeer voetbal te kijken met NLZiet op mijn Mi Box maar de NPO3 stream hapert en stottert, de vorige wedstrijd op NPO1 geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Penthe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:45:
Ik probeer voetbal te kijken met NLZiet op mijn Mi Box maar de NPO3 stream hapert en stottert, de vorige wedstrijd op NPO1 geen probleem.
Beeld is hier prima (Homatics R Plus), geen haper of stotter, enkel het geluid klinkt af en toe wat scherp.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
hardware-lover schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:07:
[...]

Beeld is hier prima (Homatics R Plus), geen haper of stotter, enkel het geluid klinkt af en toe wat scherp.
Op mijn Android TV ook een betere stream maar toch zo nu en dan een hickup in het beeld en audio. De stream mankeert duidelijk iets.

Volgens de website van allestoringen zijn er mogelijk problemen bij NLZiet.

[ Voor 9% gewijzigd door Penthe op 21-11-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Na de voetbal wedstrijd was de NPO3 stream weer goed op de Mi Box, dus schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:51
Penthe schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:45:
Ik had dat ook met de NLZiet app op een LG TV. Denk dat het gewoon druk was op het netwerk, ofzo... :/

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
The_Doman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:54:
Blijkbaar werkt de nieuwe NPO Android app niet meer zonder ingelogd te zijn bij Google?
Ik gebruik hier regelmatig Android apparaten via lokale apk/Aurora store
Als ik dan de NPO app start krijg ik alleen een Google Play inlog scherm. :-(
Na de laatste updates start de NPO app nu ook weer op zonder ingelogd te zijn bij Google.
Dat is in ieder geval weer iets positiefs.

Alleen op een oude Lenovo TB-X103F met LineageOS hier werkt het nog niet lekker. :P
Wel live TV maar niet terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Ik kan al een tijdje niet meer inloggen op de LG app, dat is het 'oude' NPO start, maar wanneer komt daar dan de nieuwe app voor uit?

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
yamAUchi schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:08:
wanneer komt daar dan de nieuwe app voor uit?
Zo te zien nooit. Misschien in de browser via npo.nl/start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

willemb2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:44:
[...]

Zo te zien nooit. Misschien in de browser via npo.nl/start.
Die had ik wel gezien, maar daar staat geen LG bij (dacht dat LG/Samsung dus nog wel native app zouden houden), kan dat even niet expliciet vinden.

Meh, dat zou irritant zijn.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:02
Pred schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:34:
Een "charme-offensief":
review: Achter het scherm - Ontwikkelaars over het nieuwe NPO Start

Een hoop borstklopperij en weinig technische diepgang.

In mijn ogen zie ik in de laatste paragraaf vooral weer uitingen waarin ze ons als betalende consument niet serieus nemen.

Vooral deze zin:

[...]
In de IOS app hebben ze zelfs de optie om te Casten eruit gehaald, als je ook de reviews leest die zijn niet mals, wat een treurnis zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
willemb2 in 'Achter het scherm - Ontwikkelaars over het nieuwe NPO Start'

Benieuwd of op bovenstaande nog een zinnige reactie komt vanuit het ontwikkelaars team :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Montoya200x schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:26:
Benieuwd of op bovenstaande nog een zinnige reactie komt vanuit het ontwikkelaars team :9
Op Twitter claimt één van de mannen dat ze de reacties op het artikel wel lezen. Een app ontwikkelaar leest in dit topic mee. Maar je merkt dat er bij de NPO een strak communicatiebeleid is: niets toezeggen over wat, wanneer en hoe. Ook niet op privé accounts bij social media e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik las dat er twee jaar ontwikkeld wordt aan de nieuwe app.

Aanname: er is een manager achtig type geweest die gezegd heeft: en nu is het klaar, we gaan / moeten live. Misschien heeft het met licenties te maken die verlopen per 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Pred schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:37:
Ik las dat er twee jaar ontwikkeld wordt aan de nieuwe app.

Aanname: er is een manager achtig type geweest die gezegd heeft: en nu is het klaar, we gaan / moeten live. Misschien heeft het met licenties te maken die verlopen per 1 januari.
Denk eerder dat het te maken had met de verkiezingen, nieuwe partij die er direct de stekker uit zou trekken, is nu lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeBee
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 31-05 10:43
Megamind schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:38:
[...]

Denk eerder dat het te maken had met de verkiezingen, nieuwe partij die er direct de stekker uit zou trekken, is nu lastiger.
Leg uit !

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

yamAUchi schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:08:
Ik kan al een tijdje niet meer inloggen op de LG app, dat is het 'oude' NPO start, maar wanneer komt daar dan de nieuwe app voor uit?
Same hier, aardig ruk want heb ook geen kabel aansluiting. Kan je met NL ziet ook alle series zien van NPO plus?

Ook mooi dat de npostart.nl/connect website gewoon offline gehaald is zonder uitleg :')

[ Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 25-11-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:58:
Kan je met NL ziet ook alle series zien van NPO plus?
Ja, ik ben net overgestapt. Je vind ze via https://app.nlziet.nl/overzicht/npo_series. Iets lastiger zoeken vind ik, omdat het niet ingedeeld is naar genre, b.v. crime.
'Mijn series' in NLZiet heeft ongeveer dezelfde functionaliteit als Mijn NPO/Favorieten en onthoudt beter tot waar je gekomen was toen het gisteravond bedtijd was voor het einde van de aflevering.
Een ander voordeel is dat je Live in 1080p krijgt ipv het armoeiige 520p van NPO Start/Plus.

Maar het kost 3x zo veel, voor 20 commerciële prutkanalen waar ik nooit naar kijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is jammer dat de uitrol zo chaotisch verloopt. Als ik het interview op de FP lees lijkt het wel alsof de afgelopen tijd alle energie in de backend is gaan zitten. En men nu pas aan UI en front end toekomt.

Het is vervelend. Maar wellicht ook inherent aan het feit dat de commerciële meer budget hebben? En we verwend zijn met NLziet?

Hoe dan ook. De nieuwe Apple TV app is vandaag live gegaan zonder live tv en inlogmogelijkheid. En dat komt dan best knullig over.

Neemt niet weg dat ik uitkijk naar het moment dat alle missende functies er zijn. Voor mij persoonlijk een mooie mix van npo aanbod en prijs.

Al mis ik wel 1080p livestreams voor npo plus abonnees. En vooruit en achteruit spoelen bij live tv. Dat doet NLziet echt goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Ronwiel op 25-11-2023 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 11:22

Het

Het is me er eentje...

Ik heb donderdag mijn settopbox gereboot, en nu is NPO start uitgelogd. En nu kan ik niet meer inloggen want npo.nl/start/connect leidt tot en 404 pagina. Maar de app roept gewoon heel vrolijk dat ik dat moet doen en geeft me geen enkele andere reden om in te loggen.

Ik begrijp niet zo dat je een nieuwe versie van de app online brengt maar voor dingen als de inlogfunctie blijkbaar geen alternatief biedt. Ik vind het toch wel erg jammer dit.

Sjongejonge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
De NPO app op LG werkt ook niet met inloggen, de koppelcode kan je in de app op de telefoon nergens invoeren. Ik heb contact gehad met de klantenservice. Zij geven aan dat het uiterlijk 1 december weer zou moeten werken. Kennelijk komt er ook een nieuwe app aan voor de televisie.

Ben benieuwd. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het irritante is dat je wel naar die k** reclames zit te kijken omdat je niet kan inloggen.
En nog triomfantelijk een mailtje sturen over hun geweldige nieuwe app.
Onbegrijpelijk dat ze die zo durven uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:09
Op iOS kon ik updaten naar versie 9.0.2. Onderin heb ik de opties: start, ontdek, live en account. Je kunt nu dus weer inloggen en zoeken (ontdek) naar content. In de Appstore zie ik dat deze update 1 dag oud is. De app vind ik best mooi ogen.
Op de AppleTV nog geen update.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 27-11-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:54
Ook hier een totaal niet werkende Apple TV app. Wel net weer 2,95 afgeschreven voor een niet werkend product... wordt denk ik dan ook maar een één-sterren-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jo25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-01-2024
Heb als belg abbo op NPO plus en kon tot vorige week alles bekijken films-series nu alleen nog het nieuws
is er iets veranderd ?? vond het goedkoop en toch veel aanbod
heb het gevoel dat NPO mij nu ziet als belg en niet als net in België
maar abbo mag ik als belg betalen
iemand ervaring mee en is VPN een oplossing
Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET