Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daffie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:56:
@8GUS @DigitalError

Misschien leuk om deze op te nemen in de TS. Ik heb er in ieder geval veelvuldig gebruik van gemaakt dit weekend om met vrienden onze primers/detonators op elkaar af te stemmen. Ik dacht dat ik dit plaatje al eerder in dit topic voorbij heb zien komen, maar deze is de meest ge-update versie.

[Afbeelding]
Ik dacht dat die er al in stond, maar dan zal ik hem wel ff toevoegen straks ;)

Wat betreft Fort Tarsis, dat het allemaal zo gaar is is puur de demo. Dat hebben de devs gezegd op Twitter en Reddit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Daffie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:56:
@8GUS @DigitalError

Misschien leuk om deze op te nemen in de TS. Ik heb er in ieder geval veelvuldig gebruik van gemaakt dit weekend om met vrienden onze primers/detonators op elkaar af te stemmen. Ik dacht dat ik dit plaatje al eerder in dit topic voorbij heb zien komen, maar deze is de meest ge-update versie.

[Afbeelding]
Leuke lijstjes zijn dit, maar zo verschrikkelijk aan verandering onderhevig. Vooral omdat dit nog altijd de "demo": betreft. Plus dat de primer en detonator iconen ingame straks wel gewoon moeten werken.

Of ben ik hier nou te moeilijk in? :+

Edit: ik ben er blijkbaar te moeilijk in :Y

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Partypooper schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:57:
Ik weet niet of het aan mij lag, maar ik heb zowel op de Xbox One X en op de PS4 Pro gespeeld. Ik vond de game toch een stuk soepeler/stabieler draaien op de PS4 Pro. Iemand die toevallig ook op beide consoles getest heeft?

En dit kan mogelijk met mijzelf te maken hebben, maar ik heb het idee dat de HDR werking op de PS4 mooier is dan op de Xbox. (kan ook tussen m'n oren zitten hoor)
Komt omdat de xbox one x alleen resolutie mode heeft en de pro zowel resolutie als framerate mode. Afhankelijk of je je ps4 pro op 1080p of 2160p heb staan in het menu van de ps4 zelf. Als je hem op 1080p hebt staan, is de frame rate ergens tussen de 30 en 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Nieuwevolger schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Komt omdat de xbox one x alleen resolutie mode heeft en de pro zowel resolutie als framerate mode. Afhankelijk of je je ps4 pro op 1080p of 2160p heb staan in het menu van de ps4 zelf. Als je hem op 1080p hebt staan, is de frame rate ergens tussen de 30 en 60 fps.
Ah kijk! Dat maakt het één en al duidelijk! Thanks voor de informatie :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ik heb gisteravond een klein uurtje gespeeld. Was al laat. Wat ik heb gezien was toch zeer vermakelijk. Niet al teveel issues. Behalve dat ik bij missie twee last had van een infinite loadingscreen. MIsschien omdat er geen match meer te maken was. Zag er allemaal wel heel mooi uit en ik heb hier in ieder geval wat meer lol aan gehad dan Destiny 1 op hogere levels.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
ElectricHead schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:09:
Ik heb gisteravond een klein uurtje gespeeld. Was al laat. Wat ik heb gezien was toch zeer vermakelijk. Niet al teveel issues. Behalve dat ik bij missie twee last had van een infinite loadingscreen. MIsschien omdat er geen match meer te maken was. Zag er allemaal wel heel mooi uit en ik heb hier in ieder geval wat meer lol aan gehad dan Destiny 1 op hogere levels.
Het infinite loading screen is een issue dat ze moeten oplossen. Ligt niet aan matchmaking.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Het type build en welke invloed dat heeft op je succes vond ik echt tof. Ik heb voor Colossus gekozen en zeker in de raid kwam mijn vlammenwerper goed van pas. Al die spinachtige wezens heb je daar super snel mee dood. Zelfs op hard. Terwijl ik mijn shock coils weer gebruikte tegen die robots. Eerst met mijn shield naar binnen bashen en daar Shock Coil activeren. Dat werkt als een trein. Heel gaaf. Het loont om na te denken in dit spel. Helemaal tof is dat je al Titan na Shock Coil nog melee kunt doen waardoor er een dikke combo ontstaat. Dan gaat het wel erg hard.

Free Play vond ik wel een aanfluiting. Je komt nog weinig andere Javelins tegen en de events zijn matig.

Met vrienden heb ik enorm veel lol gehad met deze game. Pre-Order blijft zeker staan. Er zijn nog genoeg zaken te verbeteren maar dat is met elke online game tegenwoordig.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
TheBuddha schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:35:
Free Play vond ik wel een aanfluiting. Je komt nog weinig andere Javelins tegen en de events zijn matig.
Free play is net zo goed maar met 4 javelins per instance. En de events die we kregen waren inderdaad ok, maar niet meer dan dat. Hopelijk wordt daar nog aan gewerkt.

Voor solo play is het wel leuk moet ik zeggen, maar dan moet er wel net wat meer te doen zijn.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vind de auto aim voor je abilities wel een min puntje. Het wordt daar door de boel soms iets te simpel. Ik heb dan liever het gevoel dat je er een beetje je best voor moet doen inplaats van dat hij automatisch altijd raak schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mechanicswise, het is okish, maar meer ook niet. Gemis van een map, of team UI, maar ook een halfbakken trinity opzet, zonder enige vorm van healer snap ik ook niet helemaal. Vliegen is vaker een gimmick dan een tool, melee is duidelijk Destiny en zeker geen Warframe, auto-aim voor abilities maar niet voor wapens vind ik ook een rare keuze (gewoon blind je abilities op cooldown spammen).

Pre-order maar geannuleerd, verwacht dat er best nog wat gefixed wordt, maar de 'design' van de game trekt me ergens gewoon niet. Iets teveel focus op abilities, hele thema van de stad en de vage conversaties, enige link met 'een verhaal' heb ik ook totaal niet. Ik wacht wel tot hij bij EA access zit, wat gok ik niet al te lang zal duren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:45:
Ik vind de auto aim voor je abilities wel een min puntje. Het wordt daar door de boel soms iets te simpel. Ik heb dan liever het gevoel dat je er een beetje je best voor moet doen inplaats van dat hij automatisch altijd raak schiet.
Lang niet alle abilities hebben auto aim hoor, ligt er maar net aan welke je erop hebt zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:50:
Mechanicswise, het is okish, maar meer ook niet. Gemis van een map, of team UI, maar ook een halfbakken trinity opzet, zonder enige vorm van healer snap ik ook niet helemaal. Vliegen is vaker een gimmick dan een tool, melee is duidelijk Destiny en zeker geen Warframe, auto-aim voor abilities maar niet voor wapens vind ik ook een rare keuze (gewoon blind je abilities op cooldown spammen).

Pre-order maar geannuleerd, verwacht dat er best nog wat gefixed wordt, maar de 'design' van de game trekt me ergens gewoon niet. Iets teveel focus op abilities, hele thema van de stad en de vage conversaties, enige link met 'een verhaal' heb ik ook totaal niet. Ik wacht wel tot hij bij EA access zit, wat gok ik niet al te lang zal duren.
Team UI zit wel in release. Is ook al bevestigd. Healer heb je niet nodig ivm heal drops van mobs (en bosses droppen ook heals en ammo tussendoor). Geen healer vind ik wel weer eens verfrissend.

Vliegen heb ik totaal niet als gimmick bevonden. Begrijp ook niet hoe je daarbij komt. Ten eerste heb je het nodig om van punt A naar B te komen en ten tweede is het in combat echt nodig om bijvoorbeeld snel naar een groep mobs of een weakpoint van een boss te komen.

Melee is zeker geen Destiny, maar als je de Interceptor niet hebt geprobeerd dan snap ik waar je vandaan komt. Wil trouwens niet zeggen dat ik niet begrijp waarom we niet vanaf het begin alle Javelins konden uitproberen. Op basis hiervan zullen veel mensen hun mening ook vormen zonder alles te kunnen proberen.

Niet alle abilities zijn auto aim. Vraag me nu langzaam af of je het wel goed hebt gespeeld of dat dit meer frustratie is dat de demo meer een beta leek?

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Afgelopen weekend heb ik ook een aantal uur lekker kunnen spelen (ps4) en ik ben nog steeds zeer hyped over de game. Uiteraard waren er wat problemen waar al genoeg over is geschreven. Ik ga er vanuit dat dit allemaal word aangepast.

Een min punt wat mij op viel was dat de melee aanvallen (Ik heb enkel Ranger en Storm gespeeld) enkel als speciale aanval wordt gezien en dat deze zich moet herladen. Tussen het herladen van de speciale melee aanval mis ik dat je niet een normale stomp kan geven. Dit gaf afgelopen weekend af en toe een beetje een knullige gezicht dat het niet door ging maar dat je steeds een paar sec moest wachten voordat je speciale melee aanval weer vol zat. Hoe denken jullie hier over?

Ik ben benieuwd hoe het met de Inceptor gaat tijdens de melee aanvallen? Moet je hier ook steeds wachten nadat je speciale melee aanval voorbij is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:23
LichtBruisend schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:12:
Afgelopen weekend heb ik ook een aantal uur lekker kunnen spelen (ps4) en ik ben nog steeds zeer hyped over de game. Uiteraard waren er wat problemen waar al genoeg over is geschreven. Ik ga er vanuit dat dit allemaal word aangepast.

Een min punt wat mij op viel was dat de melee aanvallen (Ik heb enkel Ranger en Storm gespeeld) enkel als speciale aanval wordt gezien en dat deze zich moet herladen. Tussen het herladen van de speciale melee aanval mis ik dat je niet een normale stomp kan geven. Dit gaf afgelopen weekend af en toe een beetje een knullige gezicht dat het niet door ging maar dat je steeds een paar sec moest wachten voordat je speciale melee aanval weer vol zat. Hoe denken jullie hier over?

Ik ben benieuwd hoe het met de Inceptor gaat tijdens de melee aanvallen? Moet je hier ook steeds wachten nadat je speciale melee aanval voorbij is?
Het is al langer bekend dat alle Javelins behalve de Interceptor niet gefocussed zijn rondom melee, en dat je de melee-ability inderdaad niet continue kan gebruiken. De uitzondering is de Interceptor, deze kan melee aanvallen blijven chainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Daffie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Het is al langer bekend dat alle Javelins behalve de Interceptor niet gefocussed zijn rondom melee, en dat je de melee-ability inderdaad niet continue kan gebruiken. De uitzondering is de Interceptor, deze kan melee aanvallen blijven chainen
Ja dat weet ik, alleen had ik wel verwacht dat je een extra stomp kon geven tijdens het herladen van je melee.
Het is geen negatief punt maar het viel mij wel op. Aankomend weekend ga ik de Interceptor proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
sdk1985 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:55:
[...]

Ik vond er hier en daar redelijk wat taktiek in zitten. In de ?3e? missie kreeg je te maken met 4 bazen die wat flamewalls en flame aoe's op spelers gooiden. In vergelijkbare games kom je dat soort mechanics eigenlijk niet op level 10 tegen. Dat is meestal voorbehouden aan de endgame.
Taktiek als in: eerst deze boss, dan die, dan die en dan die? Met wat geluk aanvallen ontwijken die je niet of nauwelijks aan ziet komen en telkens mensen reviven die dat dus niet zagen. En verder elke keer je abilities spammen omdat die zinvoller zijn dan welk wapen je ook bij je draagt.

Ik vond daar weinig taktisch aan eigenlijk. En ja, je kunt wel wat combo's op elkaar afstemmen, maar met deze wapens was daar nog weinig speciaals aan en de enemies waren toch al zo sterk dat het dan ook maar een fractie had uitgemaakt.

Ik heb verder nog free-play gedaan en daar is het eigenlijk hetzelfde, random spawnen wat enemies en als de game vindt dat je genoeg gedaan hebt, kun je verder. Toen ie vervolgens crashte en ik al geen mogelijkheid zag om uit free play te gaan (nergens een basis te bekennen om terug te gaan), ben ik maar gestopt.
Overigens kan de end-game van destiny2 best pittig zijn (daar waar het levelen vooral heel simpel is). Het is alleen helaas wel iets waar je naartoe moet grinden.
Lees: er is te weinig content om je op een normale manier bezig te houden.

Met EA Access wil ik hem wel even proberen bij launch, maar ik verwacht er nu eigenlijk weinig van. Alleen als het verhaal me nog kan bekoren wil ik hem wel proberen, maar nu vond ik het eigenlijk een vrij matige game. Ook omdat ze het vliegen zo beperken. Heb met de cooldown zitten spelen maar veel plekken hebben ook weer geen water en de wereld is zo uitgestrekt (met weinig er ook in) dat je niet veel er aan hebt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

8GUS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Team UI zit wel in release. Is ook al bevestigd. Healer heb je niet nodig ivm heal drops van mobs (en bosses droppen ook heals en ammo tussendoor). Geen healer vind ik wel weer eens verfrissend.

Vliegen heb ik totaal niet als gimmick bevonden. Begrijp ook niet hoe je daarbij komt. Ten eerste heb je het nodig om van punt A naar B te komen en ten tweede is het in combat echt nodig om bijvoorbeeld snel naar een groep mobs of een weakpoint van een boss te komen.

Melee is zeker geen Destiny, maar als je de Interceptor niet hebt geprobeerd dan snap ik waar je vandaan komt. Wil trouwens niet zeggen dat ik niet begrijp waarom we niet vanaf het begin alle Javelins konden uitproberen. Op basis hiervan zullen veel mensen hun mening ook vormen zonder alles te kunnen proberen.

Niet alle abilities zijn auto aim. Vraag me nu langzaam af of je het wel goed hebt gespeeld of dat dit meer frustratie is dat de demo meer een beta leek?
Best dat jij niet begrijpt hoe ik daarbij kom, dit is mijn blik op de game, klaar. Als de game nog dichterbij Destiny had gezeten, had ik niet eens een pre-order gehad, ik ben een warframe speler en daar heeft flight factor 10 meer impact dan 'nodig van punt A naar B', of 'snel naar een groep mobs te komen'.

De manier hoe melee 'locked' op een mob (muv interceptor), dat is geen melee, maar gewoon een dash-charge attack met cooldown, in de basis meer principe van Destiny dan van Warframe.

Geen healer is waarom ik ook zeg, een halfbakken trinity, de 1 vind het leuk, de ander niet. Titanfall heeft indirect ook tank/ranged, ook geen healer, maar daar vangen ze het af met een cooldown principe. Maar hele tactiek-idee erachter, manier van vechten, jack of all zonder unieke stempel (tegenstelling tot manier van Destiny, Warframe, Titanfall, Division, noem ze maar op).

Servers die de aantal spelers niet aankunnen, ik ben niets anders met EA gewend (BF, FIFA vorig jaar, tot zelfs 3 maanden), dat zijn allemaal bijzaken wanneer je de game wil spelen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:24:
[...]
Servers die de aantal spelers niet aankunnen, ik ben niets anders met EA gewend (BF, FIFA vorig jaar, tot zelfs 3 maanden), dat zijn allemaal bijzaken wanneer je de game wil spelen.
Dan verschillen we daarin van mening. Dat mag he :)

Bovenstaand is zeer kwalijk inderdaad. Weet niet of dit EA gerelateerd is maar dat maakt ook niet uit. Het feit dat mensen een pre-order plaatsen voor een game omdat er een VIP "demo" bij zit en dan niet kunnen inloggen of in een infinite loading screen zitten, mag niet gebeuren.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Mag niet gebeuren nee, maar lijk mij sterk dat bioware van te voren wist dat dit ging gebeuren. In dat opzicht hebben ze geluk dat het in de demo gebeurde en niet op release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ho maar, volgend weekend is de demo voor iedereen. Als ze dan dezelfde problemen hebben wordt het een grote PR nachtmerrie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Gisteren nog in laatste vier uren gespeeld met vriend. Dat was leuk en met bugs helemaal...
Viel me wel op wanneer we als de groep spel start, dan een van ons vast zat in infinite loading. Allebei vast zaten of erin komen gaan niet. Wat funest.
En vriend kon hele tijd mij niet invite naar zn squad. In de laatste half uur van de demo kon hij mij wel toevoegen.

Vraagje, zat er in de spel teamspeak? Ik weet t niet want ik ben doof, ik heb dus gewoon skype opgestart. Text chat komt toch in volgende build? Of alleen maar spraak kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boe2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:41:
Ho maar, volgend weekend is de demo voor iedereen. Als ze dan dezelfde problemen hebben wordt het een grote PR nachtmerrie.
De game komt pas later uit, gewoon een PR campagne van 'game reviewers' erop gooien, komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Nieuwevolger schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:37:
Mag niet gebeuren nee, maar lijk mij sterk dat bioware van te voren wist dat dit ging gebeuren. In dat opzicht hebben ze geluk dat het in de demo gebeurde en niet op release.
Het probleem hierbij is de term demo.

Tegenwoordig zijn de zogenaamde beta's allemaal games die zo'n beetje klaar zijn en waar niets meer aan veranderd kan worden. Dan is het eigenlijk geen beta maar een demo.

In dit geval hadden ze het over een demo. Ik VOND dat lovenswaardig aangezien ze het niet een beta noemde. Maar een demo is in essentie een stukje van de complete game zoals hij uitgebracht gaat worden. En dat was het dus niet. Deze demo leek dus meer op een beta.

Of Bioware wist of het ging gebeuren of niet is niet relevant naar mijn mening.Het mag gewoon niet. Of fix het binnen een uur en dan draait het goed.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Klopt het trouwens dat je sowieso maar met 4 man in 1 server kunt zitten? Ik ben tijdens freeplay geen andere mensen tegengekomen dan die in mijn party werden gezet (want natuurlijk kun je niet private in de beta). 4 man max tegenkomen vind ik erg muf en maakt dat je je sowieso alleen gaat voelen. En maakt de map nog statischer dan ie al is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:45:
Klopt het trouwens dat je sowieso maar met 4 man in 1 server kunt zitten? Ik ben tijdens freeplay geen andere mensen tegengekomen dan die in mijn party werden gezet (want natuurlijk kun je niet private in de beta). 4 man max tegenkomen vind ik erg muf en maakt dat je je sowieso alleen gaat voelen. En maakt de map nog statischer dan ie al is
Zoals de meeste co-op shooters dus: Je start stiekem gewoon een instanced server die al dan niet prive of publiek is.
Naar verluid zijn ze expliciet voor dedicated servers gegaan. Enerzijds is dat lovenswaardig, want dat ZOU goede responsiviteit moeten garanderen, en het spel moet niet klooien met UPNP. Anderzijds hadden ze heel wat problemen kunnen vermijden als je de spelers zelf laat hosten, zoals destiny/warframe doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Toen ik op de map keek tijdens freeplay waren er wel meer dan 4 mensen in de server volgens mij.

Trouwens weet ik niet of de benaming Beta juist zou zijn, de game is notabene gold gegaan voor de demo van start ging. Maar inderdaad een bijzondere keuze om een niet nieuwere build te gebruiken voor marketing doel einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
Let op:
Aub niet vragen om keys voor de bèta. Dat vervult het topic enorm. Wacht geduldig de vriendelijke tweakers af die zeggen dat ze een key hebben.
Ik denk dat deze Topicwarning nu wel weg kan toch? De VIP Demo is nu voorbij, er rest alleen nog een Open demo en een week head-start als je Origin Access Premium hebt; niks van dat alles is te delen met vrienden of Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Nogmaals. Dit is al de 6e keer dat ik hier post. De grootste problemen zaten bij de inlog. Die was door EA/Bioware niet voorzien en dat had ook niet gekund. Er is namelijk een DDOS aanval geweest op al hun servers toen Anthem live ging. Waarschijnlijk wat gefrustreerde pubers die het leuk vonden om 100.000en mensen een kut weekend te bezorgen.

Ik snap de frustratie van demo/beta/alpha welke wel en welke niet. Maar voer dat gesprek in de juiste context.

Er zaten bijvoorbeeld ook bugs in de game. Kijk dat is gewoon weg niet handig voor een demo. Dat geeft weinig vertrouwen. Maar als een inlog op game-servers klote loopt door externe niet voorziene omstandigheden dan kun je daar ook als pub/dev weinig aan veranderen behalve transparant communiceren (wat is gedaan) en zaken snel oppakken (wat naar mijn idee ook is gedaan). Niet alles liep soepel maar ik heb er toch heel wat uurtjes met plezier ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

TheBuddha schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:17:
Die was door EA/Bioware niet voorzien en dat had ook niet gekund. Er is namelijk een DDOS aanval geweest op al hun servers toen Anthem live ging.
Dat is het eerste dat ik daarvan hoor. Bron? Bioware's head of live service zegt helemaal niets over een DDOS aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heb je bron daarover, ik lees er niks over op het internet?

Betwijfel trouwens of Bioware het lukt om de rubberbanding en lag op te lossen voor volgend weekend. Daardoor speelt het spel gewoon niet altijd even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
TheBuddha schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:17:
Nogmaals. Dit is al de 6e keer dat ik hier post. De grootste problemen zaten bij de inlog. Die was door EA/Bioware niet voorzien en dat had ook niet gekund. Er is namelijk een DDOS aanval geweest op al hun servers toen Anthem live ging. Waarschijnlijk wat gefrustreerde pubers die het leuk vonden om 100.000en mensen een kut weekend te bezorgen.

Ik snap de frustratie van demo/beta/alpha welke wel en welke niet. Maar voer dat gesprek in de juiste context.

Er zaten bijvoorbeeld ook bugs in de game. Kijk dat is gewoon weg niet handig voor een demo. Dat geeft weinig vertrouwen. Maar als een inlog op game-servers klote loopt door externe niet voorziene omstandigheden dan kun je daar ook als pub/dev weinig aan veranderen behalve transparant communiceren (wat is gedaan) en zaken snel oppakken (wat naar mijn idee ook is gedaan). Niet alles liep soepel maar ik heb er toch heel wat uurtjes met plezier ingestoken.
Hoewel ik het met je eens ben dat de discussie anders gevoerd moet worden als het een DDOS aanval betreft vraag ik me af of de zogenaamde DDOS aanval wel klopte. Alles wat EA op dit moment doet wordt onder een vergrootglas gelegd. Dus ook dit. Mensen vertrouwen het gewoon niet meer en met een goede reden.

Ik laat in het midden of dit "eigen werk" is, een echte aanval of nog een ander probleem. Geen idee. Maar het feit dat EA en in mindere mate ook Bioware niet veel goed meer kan doen in de ogen van de consument helpt natuurlijk niet mee.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Lol... lees dit: https://www.gameshedge.co...-frustrating-fans-pissed/

Ik heb latere updates ook niet meer gevolgd na het lezen van de eerste berichten over de DDOS aanval. Maar het lijkt er nu op dat ze dit per ongeluk bij zichzelf hebben gedaan? Hoe dan? Dus ik bied bij deze mijn excuus aan die gefrustreerde pubers die niets hebben gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Watt zijn eigenlijk de release tijden voor de 15e en de 22ste? Is dat direct om 00:00 of worden de tijden van de demo aangehouden? Dus 18:00? Heb toevallig een pappadag de 15e en heb een maandje premier van ea, dus zou goed uitkomen als de 15e een vroege release heeft ipv de 18:00 in de middag release...

Ter info, 1080ti 1440p ultra draait soepel op +-80 fps in de demo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Connectieproblemen daargelaten, die waren frustrerend en moet ik uit de meningsvorming laten:

In Destiny is het hele samenspelen met fireteams een stuk beter uitgevoerd. Net als de menu's, want die zijn echt verschrikkelijk(!!!!!!!) slecht.

Daarnaast heb ik nu een paar keer de stronghold en freeplay gedaan. Waarbij alles tot nu toe is: Pak glimmende bolletjes op of pak iets anders op en breng het naar het midden terwijl er van alles op je schiet en dan door naar het volgende met uiteindelijk een eindbaas. Het voelt wat geforceerd aan. In Destiny lijk je veel meer verschillende events te hebben.

Is dat wel een eerlijke vergelijking tegen een nieuw IP?
Ja ik vind van wel, aangezien ze dus hebben kunnen leren van de fouten/financiele beslissingen die ze bij Bungie hebben genomen.

Ik kan uit de demo nog niet afleiden of de afwisseling wel voldoende is, om me er zo lang aan te binden als destiny dat gedaan heeft. Als de playerbase tegen gaat vallen, wordt Anthem met weinig mensen op de server een onmogelijk spel.

Ook vind ik het spel grafisch helemaal niet zo speciaal en zelfs wat eentonig (vooral de setting) Hopelijk zit hier meer variatie in, maar ik ben bang, dat dat zeker in het begin alleen maar oerwoud gaat zijn. In het fort is het prachtig (ondanks de <25 frames per seconde op de PS4) maar erg choppy. En in het bos.....een hoop groen en grijs en relatief weinig detail, of juist teveel, waardoor het " plat" lijkt. Ik kan het niet uitleggen, maar bij Destiny hebben ze daar voor een andere aanpak gekozen en is er juist veel diepte.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
TheBuddha schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:38:
Lol... lees dit: https://www.gameshedge.co...-frustrating-fans-pissed/

Ik heb latere updates ook niet meer gevolgd na het lezen van de eerste berichten over de DDOS aanval. Maar het lijkt er nu op dat ze dit per ongeluk bij zichzelf hebben gedaan? Hoe dan? Dus ik bied bij deze mijn excuus aan die gefrustreerde pubers die niets hebben gedaan :).
Las hier ergens in een comment dat dit kwam door wat er gebeurde als je niet kon connecten. Dan ging het spel in een soort server spamming mode om te reconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
mfneed schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:05:
Watt zijn eigenlijk de release tijden voor de 15e en de 22ste? Is dat direct om 00:00 of worden de tijden van de demo aangehouden? Dus 18:00? Heb toevallig een pappadag de 15e en heb een maandje premier van ea, dus zou goed uitkomen als de 15e een vroege release heeft ipv de 18:00 in de middag release...

Ter info, 1080ti 1440p ultra draait soepel op +-80 fps in de demo!
De releasetijden zijn geloof ik nog niet bekend. Ik hoop persoonlijk op de 22e ook op een vroege release voor europa aangezien ik zelf dan ook mn papadag heb :P Maar vaak is zo'n release voor onze regio pas rond 18:00 of 19:00 uur.

Dat is netjes trouwens qua FPS. Heb zelf nu een RTX2070 en kreeg er op ultra niet meer dan 60 uit met drops naar 30 als de particle effects je om de oren vliegen. Zaterdag was het wel beter dan Zondag trouwens.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

basset schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:08:

In Destiny is het hele samenspelen met fireteams een stuk beter uitgevoerd. Net als de menu's, want die zijn echt verschrikkelijk(!!!!!!!) slecht.
Vergeleken met Destiny is het inderdaad dramatisch slecht. Een avondje Destiny spelen is je quests oppikken, teleport naar map en vandaar is alles naadloos, doe je je eigen ding, kom je events tegen die je al dan niet meedoet, waarbij je naadloos mee in de groep gezet wordt, je gaat zonder laadschermen in en uit dungeons, raapt nieuwe items op en vergelijkt/equippet ze in je loadout. Je kan gewoon een hele avond zonder downtime lekker doorspelen. In Anthem moet je je na iedere activiteit doorheen meerdere laadschermen worstelen :|

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 28-01-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
boe2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Zoals de meeste co-op shooters dus: Je start stiekem gewoon een instanced server die al dan niet prive of publiek is.
Naar verluid zijn ze expliciet voor dedicated servers gegaan. Enerzijds is dat lovenswaardig, want dat ZOU goede responsiviteit moeten garanderen, en het spel moet niet klooien met UPNP. Anderzijds hadden ze heel wat problemen kunnen vermijden als je de spelers zelf laat hosten, zoals destiny/warframe doen.
Maakt mij niet uit hoe ze het hosten (volgens mij kan het met dedicated ook allemaal), maar ik wil gewoon meer mensen zien die ook dingen doen. Dat je een gebied binnenkomt waar al iemand bezig is en je ze gaat helpen ongeacht of je ze kent of niet. Als jij en je team de enigen zijn, dan voelt het gewoon heel leeg aan en merk je des te meer dat de game op een trigger zit te wachten.

Het zou kunnen dat er meer mensen zijn, maar ik heb ze nergens gezien en ik vraag me af of dat dan in de full game echt gaat veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Maakt mij niet uit hoe ze het hosten (volgens mij kan het met dedicated ook allemaal), maar ik wil gewoon meer mensen zien die ook dingen doen. Dat je een gebied binnenkomt waar al iemand bezig is en je ze gaat helpen ongeacht of je ze kent of niet. Als jij en je team de enigen zijn, dan voelt het gewoon heel leeg aan en merk je des te meer dat de game op een trigger zit te wachten.

Het zou kunnen dat er meer mensen zijn, maar ik heb ze nergens gezien en ik vraag me af of dat dan in de full game echt gaat veranderen
Dit is wel een goed punt ja. Ik denk dat Destiny dat wel beter deed. De free roaming in Anthem is met 4 man wel erg leeg.

Maar waar ik me met Destiny vooral aan stoorde was het levelling systeem en de combat in algemeen. De controls waren subliem en het werkte met vrienden connecten of mensen die je tegenkwam tijdens de patrol gewoon heel goed. Maar de eerste keer dat ik die missie met de warmind speelde was niet anders op een level 6 character dan een light level 400 character. Sommige vijanden hadden een oranje, paars of blauw shield dus dan moest je een wapen op aanpassen. Maar de intensiteit van speelervaring veranderde voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
kbloem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Dit is wel een goed punt ja. Ik denk dat Destiny dat wel beter deed. De free roaming in Anthem is met 4 man wel erg leeg.
Mja al vind ik het nog steeds jammer dat je echt alleen enemies en players ziet. Je ziet nooit random NPC's, je ziet nooit mensen gewoon hun ding doen, etc. Het is geen levende wereld. Gewoon wat locaties met random spawnende tegenstanders en ik had gehoopt anno 2019 dat we wel wat leukere en interactievere dingen kunnen ervaren.
Maar waar ik me met Destiny vooral aan stoorde was het levelling systeem en de combat in algemeen. De controls waren subliem en het werkte met vrienden connecten of mensen die je tegenkwam tijdens de patrol gewoon heel goed. Maar de eerste keer dat ik die missie met de warmind speelde was niet anders op een level 6 character dan een light level 400 character. Sommige vijanden hadden een oranje, paars of blauw shield dus dan moest je een wapen op aanpassen. Maar de intensiteit van speelervaring veranderde voor mij niet.
Dat lijkt hier toch ook het geval? Ik had met level 10 niet veel anders dan level 13. Ja mn gear is wat beter, maar dat is ook alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:13:
[...]
Mja al vind ik het nog steeds jammer dat je echt alleen enemies en players ziet. Je ziet nooit random NPC's, je ziet nooit mensen gewoon hun ding doen, etc. Het is geen levende wereld. Gewoon wat locaties met random spawnende tegenstanders en ik had gehoopt anno 2019 dat we wel wat leukere en interactievere dingen kunnen ervaren.
Ik ben wel sentinels tegen gekomen in free roam die ruzie hadden met bepaalde fracties. In de missies ook wel toch met die manuscript en gevangenen? Maar een levende wereld zoals in Dragon Age is het inderdaad bij lange niet. Had ik ook graag andres gezien. Maar de wereld is aan te passen. Volgens mij werd deze vraag aan de devs gesteld in een live stream en die gaven aan dat ze met de wereld heel veel kanten op konden. Dus fingers crossed op verbeteringen.
Dat lijkt hier toch ook het geval? Ik had met level 10 niet veel anders dan level 13. Ja mn gear is wat beter, maar dat is ook alles
Ik denk dat dit combosysteem waar je krachten kunt combineren een langere adem heeft dan de shields in destiny. Ook de verticallity speelt een grotere rol in Anthem dan het hoveren en gliden in destiny. Kijk maar naar de storm.

Ik speelde bijvoorbeeld met vrieden de stronghold in eerste instantie met 4 rangers. Daarna met 4 rangers op hard. Daarna op Hard met een ranger, een ranger en storm en een colossus. We gingen heel anders door de stages heen dan voorheen. Toen we daarna ook nog met een interceptor extra speelde die ads of mobs control deed veranderde dat wel compleet de taktiek. En dan te bedenken dat je nog drie moeilijkheidsgraden moeilijker kunt spelen...

Taunts, Warcry, AoE effects, om er maar een paar te noemen voegen natuurlijk wel veel toe in een speelveld. In Destiny beperkte zich dat echt tot een titan bubble.

[ Voor 8% gewijzigd door Kenny_026 op 28-01-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Even een korte vraag, ik heb gisteravond even kunnen spelen terwijl ik geen ViP of Premium of iets dergelijks heb? Ik heb wel de eerste Alpha gespeeld is dat de rede dat ik wel kon spelen?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
YouTube: Anthem | Xbox One X vs PS4 Pro vs PS4 vs ONE | Framerate Test Demo De game draaid eigengelijk geen seconde echt stabiel op console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrumandBass schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:29:
Even een korte vraag, ik heb gisteravond even kunnen spelen terwijl ik geen ViP of Premium of iets dergelijks heb? Ik heb wel de eerste Alpha gespeeld is dat de rede dat ik wel kon spelen?
Ja ;)

Over de releastijden op de 15e en 22e: bij mij op de ps4 loopt de teller af naar middernacht dus dat zou betekenen dat je meteen zou kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DigitalError schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Ja ;)

Over de releastijden op de 15e en 22e: bij mij op de ps4 loopt de teller af naar middernacht dus dat zou betekenen dat je meteen zou kunnen beginnen.
Pssst, niet te positief he. Anders komt D0gtag je halen....

Ik kan niet wachten. Ben zo'n mongol die er een weekje vrij voor heeft genomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Ik kan niet wachten. Ben zo'n mongol die er een weekje vrij voor heeft genomen 8)7
_O- werd er op een gegeven moment wel chagrijnig van moet ik eerlijk zeggen

Ik heb er geen week voor vrijgenomen maar ik ben toevallig op de release wel vrij dus kan meteen om middernacht beginnen :P

leuke avatar trouwens :+

[ Voor 3% gewijzigd door RubenSaurus op 28-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
kbloem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Een week?! 8)7

Lekker hoor. Kom niet verder dan een dag. En wil m uiteindelijk ook nog reviewen

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
Het weekend dat Anthem launched, zit ik met 9 vrienden in een vakantiehuisje in de Ardennen, helaas. Dat was al in augustus 2018 gepland dus was helaas niet zomaar te verzetten :P

Het weekend daarna is het Carnaval (ik woon in Brabant). Ik had de eerste week van maart vrij gevraagd op werk... "Ah vanwege carnaval zeker?" "Ja...zoiets! :D "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Acht, wat hype is leuk he. Nam 10 jaar geleden ook vrij voor World of Warcraft expansion launch s'nachts te kunnen volgen, donders goed wetende dat het onspeelbaar ging zijn. Biertje erbij, drama volgen en lekker chatten op irc.
Maar een week? Dat heb ik er echt niet voor over :p.

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 28-01-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Haha, ja ik weet het. Maar elke echte Bioware game, Grand Theft Auto en Elder Scrolls games zijn gewoon games waar mijn hartje sneller van gaat kloppen.

Daarnaast maak ik genoeg compensatie uren dus ik voel het niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kbloem schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:46:
Haha, ja ik weet het. Maar elke echte Bioware game, Grand Theft Auto en Elder Scrolls games zijn gewoon games waar mijn hartje sneller van gaat kloppen.

Daarnaast maak ik genoeg compensatie uren dus ik voel het niet echt.
Je hebt gelijk ook, iedereen heeft hobbies... modeltreinen, postzegels, breien en die mensen gaan ook wel eens een weekend naar een beurs of nemen daar een paar dagen voor vrij als er een evenement is.
Maar als je gaat gamen ben je ineens een loser en snappen mensen het niet.
Ik ben blij dat dat hier niet zoveel uitmaakt en je moet gewoon lekker die week pakken als je dat wilt, ik zou het ook wel willen maar zit dit jaar al krap in de vrije dagen :+ (kom er 250 tekort eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

Even daargelaten welke versie van de game we in de demo voorgeschoteld krijgen. Als ik zie op welke wijze inhoudelijk gereageerd is door de lead developer van Bioware over de bezwaren rondom de pc versie, stelt mij dat wel wat meer gerust. Zaken als muis en toetsenbord besturing, interface en overige instellingen zijn duidelijk onderdeel van de huidige focus.

Wat ik echter nog steeds heb is het gevoel dat deze game nog niet af is. Een half jaar uitstel was absoluut geen slechte zaak geweest. Helaas zal dit met Electronic Arts een utopie blijven.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
neolite schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
Even daargelaten welke versie van de game we in de demo voorgeschoteld krijgen. Als ik zie op welke wijze inhoudelijk gereageerd is door de lead developer van Bioware over de bezwaren rondom de pc versie, stelt mij dat wel wat meer gerust. Zaken als muis en toetsenbord besturing, interface en overige instellingen zijn duidelijk onderdeel van de huidige focus.

Wat ik echter nog steeds heb is het gevoel dat deze game nog niet af is. Een half jaar uitstel was absoluut geen slechte zaak geweest. Helaas zal dit met Electronic Arts een utopie blijven.
Dat hoop ik maar, heb er vrij voor gevraagd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
neolite schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:10:
Anthem is al uitgesteld geweest van herfst 2018 naar nu. Dat is voor EA al heel wat.

Maar dan reist wel de vraag hoe "af" de game toen was.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Als dit de build van 6 weken terug is.. Dan moet ik je inderdaad gelijk geven dat de game herfst 2018 dus echt nog verre van af was. De realiteit is dan nu echter dat we een hele hoop patches en updates na launch gaan zien om problemen die men al ver voor de launch wist op te lossen.

Nu ben ik niet onrealistisch, Destiny als nieuwe IP had ook genoeg problemen bij launch en dat heeft men ook pas na geruime tijd echt goed weten te krijgen. Maar de gigantische hoeveelheid laadschermen was daar in ieder geval niet een van. Desnoods had men gebruik kunnen maken van een vorm van seamless transmission via bepaalde laadgebieden i.p.v. schermen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Daffie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:45:
Het weekend dat Anthem launched, zit ik met 9 vrienden in een vakantiehuisje in de Ardennen, helaas. Dat was al in augustus 2018 gepland dus was helaas niet zomaar te verzetten :P

Het weekend daarna is het Carnaval (ik woon in Brabant). Ik had de eerste week van maart vrij gevraagd op werk... "Ah vanwege carnaval zeker?" "Ja...zoiets! :D "
Ik zal juist altijd een WEEK na de release vrij vragen. als je uberhaubt vrij wilt hebben voor een game.
Dan zijn de eerste bugs er vaak uit.
Echter voor games van EA en Ubisoft, maakt het niet zo uit wanneer je vrij pakt.
Eerste paar dagen heb je veel server issues, daarna moet je hopen dat ze wat gaan fixen.
Neem bijvoorbeeld Battlefield V, nog steeds vol met bugs maar speelbaar.
Verwacht bij Anthem ook 1 maand gezeik, voordat het echt leuk gaat worden.

Ik heb zelf nog nooit vrij gevraagd voor een game, want ik kom uit het tijdperk dat releases nooit goed zijn verlopen. Alle triple A titles doen het nooit goed bij release

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Desnoods had men gebruik kunnen maken van een vorm van seamless transmission via bepaalde laadgebieden i.p.v. schermen.
Implementatie van laadschermen lijkt inderdaad niet doordacht.
Bijvoorbeeld het post-missie scherm waar je je rewards ziet: Het is sowieso al absurd dat je daarvoor een laadscherm krijgt aangezien de camera daar statisch is (en hij dus eigenlijk de wereld niet zou moeten inladen), maar hij zou ook al perfect je hometown kunnen inladen terwijl je je rewards bekijkt, zodat je een naadloze ervaring krijgt. Pak dat IETS slimmer aan en je hebt al 2 (zichtbare) laadschermen minder.

Het spel starten is ook vrij gek. Je krijgt een (korte) laadtijd om het hoofdmenu te tonen, en vervolgens staat er de boodschap "Press <knop> to continue". Even serieus nu: Waarom denk men dat ik het spel gestart heb? Wat is het nut van deze extra bevestiging? Geef ons ofwel het missiescherm (weer een laadscherm minder!), of drop ons meteen in de stad. Waarschijnlijk stond hier ooit een loginscherm ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Daffie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat deze Topicwarning nu wel weg kan toch? De VIP Demo is nu voorbij, er rest alleen nog een Open demo en een week head-start als je Origin Access Premium hebt; niks van dat alles is te delen met vrienden of Tweakers.
Eens. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

boe2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:38:
[...] Even serieus nu: Waarom denk men dat ik het spel gestart heb? Wat is het nut van deze extra bevestiging? Geef ons ofwel het missiescherm (weer een laadscherm minder!), of drop ons meteen in de stad. Waarschijnlijk stond hier ooit een loginscherm ofzo?
Nee dit is puur gedaan voor consoles. Bij een pc klik je bewust op een snelkoppeling om de game te starten en is hier inderdaad geen behoefte aan. Op consoles is dit echter vrij standaard en een van de dingen waar je een consoler naar pc port direct aan kunt herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
neolite schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Nee dit is puur gedaan voor consoles. Bij een pc klik je bewust op een snelkoppeling om de game te starten en is hier inderdaad geen behoefte aan. Op consoles is dit echter vrij standaard en een van de dingen waar je een consoler naar pc port direct aan kunt herkennen.
Waarom hebben consoles dit verder ook eigenlijk. Je start het spel toch? Dan wil je ook beginnen. Lijkt me niet alleen een PC only issue

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Echte waarom is dat niet, gewoon bergje 'logica' wat aansluit op het principe, zeker zo'n
I asked a friend
Diverse PC games hebben dit (geen console ports), diverse console games, elk ongetwijfeld met hun eigen reden/logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Daniel Dahlkvist, Software Engineer at DICE,

For some consoles there are very strict rules related to what should happen and when it should happen during the launch of a title (and in all other areas of the game).

The game MUST establish a pairing between controller & user (as in, must force user to press on the controller they intend to play with and then ask the user who they want to play as)
WHEN that pairing has been established the title is allowed to access settings for that user and do online activities.
Doing anything user-related prior to that would make the game fail certification process (meaning: not allowed to release the game on console until that has been fixed).
Kortom, is echt een console ding. En compleet kansloos op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Game liep trouwens redelijk op m'n eeuwen oude i7 (860 first gen)
wel overgeclockt tot 3,4 Ghz met een GTX960

cpu usage was wel hoog, 80%+

wat enorm hielp was settings op custom en dan Post processing off en shadows ook off.
owja en borderless veranderen naar fullscreen
fps was dan ergens rond de ~ 50

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 28-01-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier een verse kleine samenvatting van BioWare zelf over de VIP demo, de weg naar de open demo en de full launch van de game:
http://blog.bioware.com/2...vip-demo-weekend-summary/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Vind trouwens de keuze om niet tussen alle javelins te kunnen kiezen vreemd. De VIP deelnemers kunnen dit straks wel maar de rest niet.

Zo krijg je niet een volledig beeld. Dat is best jammer.

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
https://www.resetera.com/...lshit.96202/post-17326869

Deze post laat heel goed zien wat het verschil is tussen de reveal trailer en de werkelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Nieuwevolger schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:47:
https://www.resetera.com/...lshit.96202/post-17326869

Deze post laat heel goed zien wat het verschil is tussen de reveal trailer en de werkelijke game.
Heb je de daadwerkelijke yt video gezien? Vind het er prachtig uitzien hoor. Zo heb ik hem ook kunnen spelen. Plus dat de belichting een ander tijdstip van de dag laat zien.

Al zullen de devs ook echt wel wat aan de trailer gesleuteld hebben. Geen enkele AAA dev die dat niet doet.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
Martinspire schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:22:
[...]
Taktiek als in: eerst deze boss, dan die, dan die en dan die? Met wat geluk aanvallen ontwijken die je niet of nauwelijks aan ziet komen en telkens mensen reviven die dat dus niet zagen. En verder elke keer je abilities spammen omdat die zinvoller zijn dan welk wapen je ook bij je draagt.

Ik vond daar weinig taktisch aan eigenlijk. En ja, je kunt wel wat combo's op elkaar afstemmen, maar met deze wapens was daar nog weinig speciaals aan en de enemies waren toch al zo sterk dat het dan ook maar een fractie had uitgemaakt.
Dit was level 10 hè geen endgame. De taktiek zat hem in de mechanics waarvan jij aangeeft te falen; het ontwijken van de flame wall en de fireball. Beiden was bij ons niet echt een probleem (2 randoms, geen voice) waarmee ik bedoel dat er niemand een revive nodig had. Het gevecht was zo ingesteld dat bij het falen van de flame wall je (net) niet dood ging en daarna de tijd kreeg dekking te zoeken. Op de endgame zal dat ongetwijfeld anders ingesteld staan. Na verloop van tijd werd wel duidelijk hoe de vork in de steel zat. Scheelt waarschijnlijk ook of je MMO raid ervaring hebt of niet. In de 'echte' mmo's (WoW, Rift, Wildstar, FFO) zijn dat soort dingen gesneden koek en de basis van de game.

Ik geloof niet dat ik in andere shooters iets tegenkwam wat in de buurt komt van dit soort mechanics. Dus dan vraag ik mij oprecht af wat jij dan van zo'n game verwacht.

Overigens ben ik zelf ook niet onverdeeld positief over deze game. Met name de eerste dungeon viel mij tegen. Mijn klacht is primair dat de hitboxen zo groot zijn dat je bijna niet kunt missen, combineer dat met de auto aim abilities en het shooter stukje is een ondergeschoven kindje. Dan moeten de mechanics de game redden, maar in de eerste stronghold waren die eigenlijk niet te vinden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Tweet bekijken van @BenIrvo: https://twitter.com/BenIrvo/status/1090111749632724992?s=09

Je kunt elke week een limited hoeveelheid crafting materials kopen met Coin, dit is niet met shards te kopen. Daar bestond wat onduidelijkheid over na een screenshot van de shop vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zijn er nog mensen die met hun lvl15 die eerdere missies gedaan hebben? Waar ze met de start armor best pittig waren was het werkelijk een fluitje met een lvl15 colossus (129-dus bijna volledig met '19 power' items equipped). Ik had de mortar en railgun in gebruik, de andere wapens voelde erg zwak, alleen de 'lightning ???'(niet de coil) was leuk omdat je zelf combos kon opzetten. De mortier was erg leuk om combos mee te triggeren. Heb wel mensen met de vlammenwerper gezien maar dat leek weinig te doen op die boss aan het einde.

Wat ik wel jammer vond is dat je de missies niet gewoon weer kon kiezen nadat ze gedaan waren, als je 'mission' koos dan kwam je random in 1 van de 3 start missies terecht.

Mijn grootste hoop is dat ze wat gaan doen aan de verschrikkelijke UI. En dat ze ook 'press enter' naar 'any key' veranderen..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

prutser001 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:06:
Zijn er nog mensen die met hun lvl15 die eerdere missies gedaan hebben? Waar ze met de start armor best pittig waren was het werkelijk een fluitje met een lvl15 colossus
het viel me op wanneer ik een nieuwe javelin kreeg en ik die ging uitproberen: wtf, de Storm is wel erg zwak. Nadat ik hem kon upgraden met wat degelijke items heb ik die indruk wel -lichtjes- moeten bijstellen :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:50
Na jou post zondag avond @DigitalError dat de andere javelins beschikbaar waren gemaakt nog even snel de game opgestart en 2x een stronghold gedaan. 1 keer met colossus en 1 keer met storm. Had gelukkig nog allemaal power19 mods voor beide classes dus die waren ook gelijk max geared voor de demo en tering wat speelt de colossus bruut zeg. Alles voelt ook gewoon impactvol. Al is het alleen al opstijgen met die dikzak voelt tof aan haha. De storm toen gespeeld en daar moest ik erg aan wennen. Het is echt heeel dik dat je zo lang kan hoveren en je ijsblokken gooien en je energy orbs schieten etc. Als storm gebruik je je wapens het minst denk ik. Dat vergt ook een andere playstyle omdat je als je alleen maar stil hangt in de lucht je gewoon een target bent voor alles. Gelukkig hadden we toen een colossus die redelijk goed ze taunt gebruikte en dat scheelt echt aanzienlijk.

Maarja als je alle 4 130+ power hebt in de demo stomp je door die stronghold heen.

Ben benieuwd hoe het straks in live gaat als we dus langzamer levelen etc. Ben wel in voor een goeie grind. Zolang het niet achter zo'n wekelijkse lock zit zoals in Destiny eerst. (weet niet of dat nog zo is)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het sterke vermoeden dat als we straks de game spelen bij release we echt wel wat langer bezig gaan zijn om te levellen van 10-15. De loot drops hebben ook een behoorlijke multiplier gehad imo. Nu kregen we na iedere missie 10 items of meer. Dat mogen er straks van mij ook 2-3 zijn.

En ik hoop dat er een optie komt om meerdere items ineens te dismantelen

[ Voor 29% gewijzigd door Kenny_026 op 29-01-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
kbloem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:33:
Ik heb het sterke vermoeden dat als we straks de game spelen bij release we echt wel wat langer bezig aan zijn om te levellen van 10-15. De loot drops hebben ook een behoorlijke multiplier gehad imo.
Dat sterke vermoeden hoef je niet te hebben. Dat is gewoon zo en daar is Bioware ook heel duidelijk in geweest. Qua drops ook, maar daar schuilt wel meteen een gevaar. Ik hoop niet dat we ultiem moeten grinden voor drops. Wat meer je best doen is prima, maar in een "demo" mag het ook weer niet te veel verschillen vind ik.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:57:
Na jou post zondag avond @DigitalError dat de andere javelins beschikbaar waren gemaakt nog even snel de game opgestart en 2x een stronghold gedaan. 1 keer met colossus en 1 keer met storm. Had gelukkig nog allemaal power19 mods voor beide classes dus die waren ook gelijk max geared voor de demo en tering wat speelt de colossus bruut zeg. Alles voelt ook gewoon impactvol. Al is het alleen al opstijgen met die dikzak voelt tof aan haha. De storm toen gespeeld en daar moest ik erg aan wennen. Het is echt heeel dik dat je zo lang kan hoveren en je ijsblokken gooien en je energy orbs schieten etc. Als storm gebruik je je wapens het minst denk ik. Dat vergt ook een andere playstyle omdat je als je alleen maar stil hangt in de lucht je gewoon een target bent voor alles. Gelukkig hadden we toen een colossus die redelijk goed ze taunt gebruikte en dat scheelt echt aanzienlijk.

Maarja als je alle 4 130+ power hebt in de demo stomp je door die stronghold heen.

Ben benieuwd hoe het straks in live gaat als we dus langzamer levelen etc. Ben wel in voor een goeie grind. Zolang het niet achter zo'n wekelijkse lock zit zoals in Destiny eerst. (weet niet of dat nog zo is)
Heb de Colossus en Interceptor nog niet geprobeerd maar heb inderdaad weinig gewone wapens gebruikt met het spelen als Storm :P heb al die electrische attacks en m'n hele build daarop aangepast dus allemaal multipliers op m'n gear :+ heerlijk! Toen ik daarna even m'n Ranger op lvl19 probeerde te krijgen voelde die in eerste instantie weer erg zwak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb zelf bij de demo alleen de Ranger (obviously) en de Interceptor geprobeerd, 2 vrienden hebben de Storm gespeeld maar naar mijn idee is de Storm ook wel behoorlijk sterk hoor. Misschien zelfs wat overpowered. Dat is ook een beetje de tendens op reddit overigens. Ik hoop alleen niet dat ze de Storm nu gaan nerfen, maar eerder dat ze de andere Javelins boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bioware liet wel weten dat ze de demo een stuk gemakkelijker gemaakt hebben, specifiek zodat we de stronghold konden ervaren.

Desondanks is de stronghold wel een mooie demonstratie hoe belangrijk gear is. De ervaring met- en zonder goede gear is compleet anders. Zoals ik eerder zei: Met de Storm javelin verander je van squishy kneusje in een halve god :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Heb alleen de Ranger en de Colossus gespeeld. De Colossus is high skill hoor! juist om het feit dat uit geen regen shield heeft maar een fysiek shield. Gevaarlijke javelin als je niet weet hoe je m moet spelen (ik dus :P) maar ook gevaarlijk als je het wel weet.

Ben benieuwd naar de Storm en de Interceptor dit weekend.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
kbloem schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:33:

En ik hoop dat er een optie komt om meerdere items ineens te dismantelen
Dit zit er al in eigenlijk (werkte niet flawless)

Je hebt links van dat platform in de hub waar je javelin staat de vault. Daar zit alle loot in.
Daar kan je een item marken as junk wat snel gaat als het normaal werkt.
en je hebt daarbij een knop salvage all junk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ricmaniac schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Dit zit er al in eigenlijk (werkte niet flawless)

Je hebt links van dat platform in de hub waar je javelin staat de vault. Daar zit alle loot in.
Daar kan je een item marken as junk wat snel gaat als het normaal werkt.
en je hebt daarbij een knop salvage all junk.
Ah ja, dat heb ik zelfs gezien ja. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb :) Bioware heeft dit junk systeem ook in iedere game.
boe2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:56:
Desondanks is de stronghold wel een mooie demonstratie hoe belangrijk gear is. De ervaring met- en zonder goede gear is compleet anders. Zoals ik eerder zei: Met de Storm javelin verander je van squishy kneusje in een halve god :p
Ik merkte met zowel de interceptor als de storm wel dat als je in de problemen zit je ook diep in de shit zit. Als een groepje elites een lock op je heeft lijk je soms niet te kunnen ontsnappen op hard mode.

[ Voor 34% gewijzigd door Kenny_026 op 29-01-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:14:
Game liep trouwens redelijk op m'n eeuwen oude i7 (860 first gen)
wel overgeclockt tot 3,4 Ghz met een GTX960

cpu usage was wel hoog, 80%+

wat enorm hielp was settings op custom en dan Post processing off en shadows ook off.
owja en borderless veranderen naar fullscreen
fps was dan ergens rond de ~ 50
Dit is fijn om te weten dan draait hij hopelijk ook wel redelijk op mijn 6600k met 2 x de GTX960!

zat al te twijfelen en te hopen dat ik in de open beta kon komen a.s. weekend.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
8GUS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:59:
Heb alleen de Ranger en de Colossus gespeeld. De Colossus is high skill hoor! juist om het feit dat uit geen regen shield heeft maar een fysiek shield. Gevaarlijke javelin als je niet weet hoe je m moet spelen (ik dus :P) maar ook gevaarlijk als je het wel weet.

Ben benieuwd naar de Storm en de Interceptor dit weekend.
Ik zag dat je met de Colossus al snel specifieke upgrades hebt (groene gear) met gigantische health boosts. Daarmee onderscheidt die zich met een veel hogere healthpool. Zonder die upgrades heb je niks aan die thicboi. Als je ziet hoe YTuber Arekkz met de Colossus speelt ziet het er wel heel vet uit.

Ik heb met de Ranger en Storm gespeel en de Storm is wel echt heeeel erg dik. Vooral dikkere explosies 8) . Daarna weer spelen met de ranger, liet me zien dat de infinite hover met de Storm heel chill speelt. Je houdt overzicht over het speelveld en hebt redelijk de rust om je abilities goed in te zetten. Bij de ranger was het meer abilities spammen zo snel en zo vaak mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Er nog even overna denkende, wat me nog een beetje dwars zit is het verschil tussen aan de ene kant een behoorlijk primitieve stad a la de oude Atlantis games die van alle kanten belaagd zou worden en tegelijkertijd hyper geavanceerde wapens en Javelins kunnen bouwen. Daar mag nog wel het een en ander uitgelegd worden in de game.
8GUS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:37:
[...]

Heb je de daadwerkelijke yt video gezien? Vind het er prachtig uitzien hoor. Zo heb ik hem ook kunnen spelen. Plus dat de belichting een ander tijdstip van de dag laat zien.

Al zullen de devs ook echt wel wat aan de trailer gesleuteld hebben. Geen enkele AAA dev die dat niet doet.
Haha jij weet ook echt alles van deze game goed te praten of weg te wuiven he? :)
boe2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:56:
Bioware liet wel weten dat ze de demo een stuk gemakkelijker gemaakt hebben, specifiek zodat we de stronghold konden ervaren.

Grappig dat je dat zegt, want ik mistte echt compleet de noodzaak voor upgrades. Ik heb met 2 spelers die letterlijk net begonnen dus level 10 en ikzelf op level 11, met de start gear fluitend die dungeon doorlopen. Daar is toch geen strategie of teamwork voor nodig anders dan iemand eens overeind trekken?

Ik neem aan dat de vijanden gewoon meeschalen met de level/gear die je hebt, dus effectief blijf je dezelfde bulletsponges houden lijkt me. Halverwege die boss fight heb je ook alles al wel gezien, het wordt dan een kwestie van de lange adem. Als je dat meerdere keren moet doorlopen voor marginaal betere gear, dan lijkt me de lol er ook wel snel vanaf, ben benieuwd hoe ze dat leuk blijven houden. Maar dat is wellicht ook gewoon de essentie van een looter-shooter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:51:

Grappig dat je dat zegt, want ik mistte echt compleet de noodzaak voor upgrades. Ik heb met 2 spelers die letterlijk net begonnen dus level 10 en ikzelf op level 11, met de start gear fluitend die dungeon doorlopen. Daar is toch geen strategie of teamwork voor nodig anders dan iemand eens overeind trekken?
(X) Doubt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:51:
Haha jij weet ook echt alles van deze game goed te praten of weg te wuiven he? :)
Helemaal niet. Daar mag je mijn posts op nazoeken. Ben best kritisch op deze game. Ik wil namelijk graag dat dit een toffe game wordt omdat dit helemaal mijn stijl is. Maar je kunt ook overal wat achter zoeken en ik zie geen enkele reden om de graphics in deze game af te kraken op basis van enkele gifjes.

[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 29-01-2019 10:55 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie
@A.W.E.S.O.M.-0 Je kan dat aspect een beetje vergelijken met Diablo 3. Dat is op easy of normal ook echt een walk in the park. Maar je kan de difficulty zo hoog zetten als je wilt, en het voor jezelf dus zo moeilijk maken als je wilt. Als beloning voor het spelen op hogere difficulties, verhoogt de kans op goeie item-drops.

Gedurende het levelen zal je misschien nog een 'grindy' smaakje eraan overhouden (hoewel je de game natuurlijk ook gewoon op hard kan spelen, dan is het wel pittig hoor met starter gear), maar, als de game een beetje op Diablo 3 lijkt, zodra je max level bent en je gaat echt de exotische items vinden die een bepaalde speelstijl vereisen, dan ga je echt naar de hogere difficulties en dan is het niet meer saai hoor. Vergelijk het met een Rift doen in Diablo 3 op Torment 13. Ja, als je genoeg paragon levels hebt en een complete Primal Ancient set dan is het misschien niet superlastig meer, maar dan mag je wel spreken van 'ik heb de game uitgespeeld' (hoewel je in D3 natuurlijk altijd nog Greater Rifts hebt, maar ik weet niet of er ook zoiets in Anthem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
8GUS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Helemaal niet. Zoek m'n posts er maar op na. Ben best kritisch op deze game. Ik wil namelijk graag dat dit een toffe game wordt omdat dit helemaal mijn stijl is. Maar je kunt ook overal wat achter zoeken en ik zie geen enkele reden om de graphics in deze game af te kraken op basis van enkele gifjes.
Dit is ook een game die veel aandacht krijgt en daarom ook veel (vaak ongefundeerd) kritiek krijgt.

Ik was een pc gamer en ben nu een console gamer. Komt veelal door mn vrienden die allen een console hebben. Dus ik speel op de console en doe consessies als het gaat om eyecandy. Echter wat ik daar over kan zeggen is dat je 5 minuten in een game het verschil al niet meer ziet. Ik keek op de pc maanden uit naar bepaalde games omdat de graphics hoer in mij zal te kwijlen bij gameplay beelden. Na 10 minuten spelen is de WOW factor eigenlijk altijd weg. En daarbij, consolegamers geven echt geen reet om AA en dynamic blablabla. Ziet een game er tof uit, heerlijk, speelt hij lekker dan is dat nog beter en heb je fun met vrienden dan geven ze geen fuck om de graphics.

Maar voor mij ziet anthem er tof uit op mn ps4 pro. En die framedrops van 31 naar 28 fps zie ik niet. Misschien begint leeftijd een rol te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Dat mag natuurlijk, maar wij hebben op normal niet veel anders gedaan dan vliegen naar een lege hoek, schieten, de abilities spammen, aanvallen dodgen, vliegen naar de volgende lege hoek, etc. Ik ben dan wel benieuwd wat jij dan anders doet.
Daffie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:56:
@A.W.E.S.O.M.-0 Je kan dat aspect een beetje vergelijken met Diablo 3. Dat is op easy of normal ook echt een walk in the park. Maar je kan de difficulty zo hoog zetten als je wilt, en het voor jezelf dus zo moeilijk maken als je wilt. Als beloning voor het spelen op hogere difficulties, verhoogt de kans op goeie item-drops.

Gedurende het levelen zal je misschien nog een 'grindy' smaakje eraan overhouden (hoewel je de game natuurlijk ook gewoon op hard kan spelen, dan is het wel pittig hoor met starter gear), maar, als de game een beetje op Diablo 3 lijkt, zodra je max level bent en je gaat echt de exotische items vinden die een bepaalde speelstijl vereisen, dan ga je echt naar de hogere difficulties en dan is het niet meer saai hoor. Vergelijk het met een Rift doen in Diablo 3 op Torment 13. Ja, als je genoeg paragon levels hebt en een complete Primal Ancient set dan is het misschien niet superlastig meer, maar dan mag je wel spreken van 'ik heb de game uitgespeeld' (hoewel je in D3 natuurlijk altijd nog Greater Rifts hebt, maar ik weet niet of er ook zoiets in Anthem is)
Fair enough, zou heel goed kunnen! We zijn niet doorgegaan op een hogere moeilijkheidsgraad, dus dat kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben vooral benieuwd naar het vliegen met de release. Of het echt een stuk beter aan voelt dan de demo (Met mouse/keyboard). Al blijf ik er bij dat ik het nu al zo onder de knie heb met de juiste settings voor mij dat ik het niet meer als een probleem zie als het niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hier even overheen gelezen...

"I’m looking forward to the Open Demo weekend starting this Friday and having more players join us. We hope to see everyone from the VIP Demo return. See you in game! (And make sure stick around for Sunday afternoon; you’ll see a glimpse of some of the cool things we’ll be doing in the future!)"

Zondag sowieso nog maar even spelen dus ;)

Bron: de blogpost van BioWare van gisteren

[ Voor 5% gewijzigd door RubenSaurus op 29-01-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
DigitalError schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:58:
Ik had hier even overheen gelezen...

"I’m looking forward to the Open Demo weekend starting this Friday and having more players join us. We hope to see everyone from the VIP Demo return. See you in game! (And make sure stick around for Sunday afternoon; you’ll see a glimpse of some of the cool things we’ll be doing in the future!)"

Zondag sowieso nog maar even spelen dus ;)

Bron: de blogpost van BioWare van gisteren
Afternoon voor hun is diep in de avond voor ons toch? Dat wordt een latertje. Gelukkig kijk ik die nacht ook de Super Bowl :D

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
12.00 uur bij hun is 19.00 uur bij ons, dus hoop dat ze meteen om 12.00 uur beginnen dan met wat het ook is :P

Scheelt wel dat ik maandag vrij ben dus zou eventueel langer kunnen opblijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zulke berichten zijn tricky though :P iedereen gaat een beetje met elkaar fantaseren en dan ineens blijkt dat ze gewoon een skin laten zien bijvoorbeeld.. en dan krijgen ze weer allemaal shit over hun heen XD

Ben benieuwd

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 29-01-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Als ik het zo zie gok ik op een voorbeeld van een live event oid. Zal inderdaad niets schokkends zijn.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mooie post over dit weekend vanuit Bioware zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Weapons with 0% infusions
Wat zijn infusions :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 08:18
Dat zijn de bonus stats die op weapons ed zitten +x% to sniper dmg enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die stond er al 2 pagina's terug ;)

Maar wat een barbaren joh die al die Grabbits doodgemaakt hebben :+ er heerst een verdeeldheid op Reddit tussen voor en tegenstanders van het afschieten van die beestjes _O-
Ook de devs hebben op twitter verschillende opmerkingen gemaakt dus het zou zomaar kunnen dat ze hier nog wel een easteregg van maken later en toevoegen aan de game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
DigitalError schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Die stond er al 2 pagina's terug ;)

Maar wat een barbaren joh die al die Grabbits doodgemaakt hebben :+ er heerst een verdeeldheid op Reddit tussen voor en tegenstanders van het afschieten van die beestjes _O-
Ook de devs hebben op twitter verschillende opmerkingen gemaakt dus het zou zomaar kunnen dat ze hier nog wel een easteregg van maken later en toevoegen aan de game :P
haha zelf ook 50-100 gekilled ofzo =p

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord