voor de zekerheid maar een bug reportje van gemaakt
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 26-01-2019 20:56 ]
De Tweet bekijken van @anthemgame: https://twitter.com/anthe.../1089247009574289408?s=09
Zover ik begreep zou EA zichzelf hier schuldig aan hebben gemaakt?TheBuddha schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:43:
Gisternacht de stronghold gehaald met drie vrienden. Een van de beste game ervaringen die ik ooit heb gehad.
Even voor de duidelijkheid. De demo was shit (functioneert nu perfect) omdat er een DDOS aanval is geweest op moment van launch Anthem. Daardoor werden alle servers van EA getroffen. Ook BF2, BFV en Fifa lag eruit. Waarschijnlijk vonden een paar pubers het interessant om 100.000 mensen een kut avond te geven.
[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2019 21:07 ]
de demo is een oude build. de demo is niet wat de beta was. ze zijn al veel verder dan wat de demo nu oogtCH4OS schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:01:
Het verbaasd me dat men deze game volgende maand al wil uitbrengen. Deze game is verre van af. Wat een vervelende k*t controls zeg. Bij vliegen gaat het an sich nog wel, al kan het wel beter, maar dat zwemmen is echt gewoon zwaar klote zeg. Vervolgens ben je om de haverklap down en moet je wachten op repairs... Snap niet dat men dit durft te releasen en ik weet ook zeker niet of ik deze game ga kopen.
[...]
Zover ik begreep zou EA zichzelf hier schuldig aan hebben gemaakt?Was alleen niet bevestigd. Maar ik las een post, weet niet meer waar, over dat het inloggen wanneer dat niet lukte gigantisch snel ging zoeken naar de login servers. Met veel geïnteresseerden die dat willen doen zul je begrijpen dat dat vragen om problemen is, zeker als duizenden mensen de game willen proberen.
probeer de mankementen niet goed te praten maar vind dat niet iedereen zo moet zeiken (bedoel hiermee nu niet jou maar gewoon in het algemeen) zie het meer als een probeersel om te zien of je de game wat vind qua playstyle. Dat is wat een demo uberhaupt inhoud ipv beta oid
Ben nu toch wel erg benieuwd wat straks allemaal gefixed is bij de release van de game.
nee connection en laad problemen hebben daar niks mee te maken. heb het meer over de bugs in game en de flight controls etc. Serverside issues blijft altijd een ding. ook als een game uit is. Als je daar zo veel geld in gaat steken is het zonde omdat je na 1 maand al een groot deel van de hyped players weg zijn en je servers gestabaliseert zijn.Nieuwevolger schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:14:
Een demo is ook gewoon marketing, dan wil je de game van je beste kant laten zien, dus in dat opzicht ook wel weer een gekke keuze. (Al lijkt het mij sterk dat Bioware wist dat deze build voor connection problemen ging zorgen en laadschermen die vast lopen)
Ben nu toch wel erg benieuwd wat straks allemaal gefixed is bij de release van de game.
En als ik het maar een maand speel vind ik het ook prima voor die 15€
7 weken is ook weer geen gigantisch verschil waard hoor? Ja ze fixen bugs, maar grote zaken kan je in die tijd nog niet opgelost hebben, zelfs als je precies weet wat je anders wilt doen. Daarnaast gaat altijd veel tijd zitten in het beschrijven van bugs, het analyseren van bugs, het hertesten van bugs en naast het werkelijk oplossen ervan ook de administratie ervan. Zelfs iets wat in 10 minuten opgelost kan worden, kan zo een dag aan tijd kosten.Ricmaniac schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:42:
[...]
Maar ook dat is weer iets waar ik me nu totaal niet aan kan storen. We spelen een 7 weken oude build waarvan Bioware al heeft gezegt dat bugs gefixt zijn en dingen aangepast zijn.
In ieder geval merk ik dat ik nog niet echt weet wat ik met de game aan moet. Vliegen is leuk, maar erg beperkt omdat je niet de hele tijd kunt vliegen. De tijd daarvoor vind ik persoonlijk tekort. Zo'n leuke toevoeging en dan zo moeten micromanagen. Alsof je bij Spiderman maar een minuutje mag webslingeren waarna je 5 minuten moet wachten. Ik zie ook geen mogelijkheid om dat aan te passen dus verwacht ook niet dat dit nog anders wordt (of ik moet wat gemist hebben). Ook kun je niet schieten tijdens het vliegen en hover is eigenlijk ook al te nutteloos waardoor ik me afvraag waarom het er uberhaupt in zit. Het normale vliegen lijkt dan ook meer een reden om hele grote setpieces te maken waar je dan niet traag doorheen hoeft te lopen, maar bij de 3e missie maakte dat ook al weinig indruk meer.
Verder vind ik de missies qua verhaal wel prima, maar qua gameplay eigenlijk best wel slecht. Ga van hier naar hier, schiet bad guys neer, wacht op een onzichtbare timer en repeat. Dan triggert er hier even een evenement en dan gaan we weer verder. Ook nergens een cutscene gezien toen ik in mn Javalin zat, dus ik verwacht daar weinig van. Vooral dat enemies blijven spawnen totdat X bereikt is, vind ik erg storend. En ik heb ook weinig met het vechten tegen monsters, vooral als ze klein zijn. En ook kun je rustig 10x op een enemy schieten maar pas bij 11 gaat ie misschien een keertje neer.
Destiny en The Division hadden ook al dit soort gameplay dus dat heb ik eigenlijk al wel gezien en het is niet alsof de wereld nou echt uitnodigd om te gaan ontdekken want er is verder gewoon niks anders dan wat random spawnende enemies. Er komt in de meeste gevallen ook maar weinig taktiek bij kijken en als dat wel is (bv omdat je snel dood gaat) komt dat eerder omdat er zoveel enemies staan en ook op een kluitje.
Samenspelen ging wel aardig en dat doet het wel goed, maar solo zie ik me dit eigenlijk al niet meer doen. Net als Destiny vind ik de game echt te weinig bieden om me straks bezig te gaan houden, want in feite ga je niet meer doen dan healthbalkjes van tegenstanders afschieten om betere loot te krijgen die ook bij een hoger level hoort waar dan de healthbalkjes van de tegenstander weer aan mee groeien en je op wat nummertjes na niks bereikt. The Division heeft in ieder geval nog een leuke setting met leuke backstory waar je tegen normale tegenstanders speelt, maar deze game kan me niet echt overtuigen
En als iets zich moet meten met Destiny dan ligt de lat wat mij betreft laag want Destiny is alles behalve een goede game...
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2019 21:32 ]
Maar dit is toch wel een hele belangrijke release voor EA en Bioware, voor Bioware staat z'n beetje hun complete toekomst op het spel en is na mass effect andromeda, star wars bf2 en battlefield V echt toe aan een succes.
Sorry, maar als je anno 2018 geen goede controls kan maken voor spelers in een game, kun je net zo goed geen game maken. Het is echt vreselijk gesteld. Ook zijn er veel onduidelijkheden in de missies e.d, nee, ik ga echt goed overdenken of ik deze écht ga kopen, maar vooralsnog ben ik gewoon niet overtuigd. Zoals de laatste jaren wel vaker met spellen van EA.Ricmaniac schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:11:
de demo is een oude build. de demo is niet wat de beta was. ze zijn al veel verder dan wat de demo nu oogt
probeer de mankementen niet goed te praten maar vind dat niet iedereen zo moet zeiken (bedoel hiermee nu niet jou maar gewoon in het algemeen) zie het meer als een probeersel om te zien of je de game wat vind qua playstyle. Dat is wat een demo uberhaupt inhoud ipv beta oid
Qua mechanics kan de game hier en daar ook echt wel verbeteringen hebben. En dan is het leuk om te zeggen 'ja maar je zit op een build van zo oud', maar release dan iets wat die fixes al heeft. Dan hoef je niet achteraf te zeggen dat er met een oude build gewerkt wordt. Zeggen dat het gefixed is en dat het in een andere build zit is echt een paarse krokodil: "Jaha, hij staat daar..."....
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2019 22:02 ]
Met muis en toetsenbord voelt de game verschrikkelijk slecht aan. Veel input lag, slechte performance met veel framedrops en menu's die aanvoelen als console menu's. Overduidelijk heeft men hier niet naar Destiny 2 gekeken voor hoe je een pc versie dient te maken. Het voelt als een bijzaak en niet als een apart ontwikkelde versie, iets wat tegenwoordig voor een AAA game toch bijna een verplichting is. Enorm veel instellingen ontbreken daarnaast, zoals instelbare FOV of instelbare muisinstellingen die daadwerkelijk functioneren.
Dit voelt meer als een pre-alpha build met minimale pc support. Als dit ook maar in de verste verte lijkt op de daadwerkelijke versie is het voor mij een absolute no-go. Ik kan iedereen dan aanraden om geen pre-order te plaatsen of deze te cancelen en eerst een officiële reactie van Bioware af te wachten hoe men dit allemaal denkt te reparen/voorkomen. Op dit moment is het gewoon een ordinaire goedkope port.
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Ik vind Destiny een goed voorbeeld van een menu wat niet geschikt/fijn is voor console. Je zit daar met een verkapte cursor te werken waar je niet fijn mee kunt werken. No Mans Sky doet dat ook en ik haat dat werkelijk.neolite schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:53:
Overduidelijk heeft men hier niet naar Destiny 2 gekeken voor hoe je een pc versie dient te maken.
Waar ik me trouwens aan stoorde is dat je niets ziet van je party en vooral hun status. Als er mensen liggen te creperen heb je ergens een icoontje in het level maar niet op een vaste plek in je HUD en daardoor zie ik ook vaak dat het lang duurt voor iemand met een revive komt. Daarnaast zijn enkele missie-objectives maar vaag. Niet alleen die orbs en waar je ze moet droppen, maar ook die tunnel exploren om vervolgens bij een deur te staan waar niks aan info staat.
Ook bij die puzzel wisten we niet wat we moesten doen omdat de plek waar die dingen hangen niet echt logisch is. En als je hem eenmaal vindt, is ie weer super simpel.
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2019 22:11 ]
Ik bedoel ook niet dat het de schuld van de spelers is. Maar als het merendeel niet snapt wat de bedoeling is gaat er iets mis in het leveldesign of de instructies bij een missie en dat is iets wat ze beter hadden kunnen doen.Ricmaniac schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:42:
[...]
Kan je het ze kwalijk nemen op de allereerste dag? ik begreep ze inderdaad ook wel gelijk doordat ik gewoon snap waar je naar moet kijken maar er zijn genoeg mensen die een beetje rond vliegen en schieten en gewoon de feel van de game aan het proberen zijn. dat is inderdaad jammer als die dan niet mee helpen.
Dat van die squadmembers zit wel in de final build en hebben ze zelfs al op stream laten zien, zag er toen prima uit.Martinspire schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Ik vind Destiny een goed voorbeeld van een menu wat niet geschikt/fijn is voor console. Je zit daar met een verkapte cursor te werken waar je niet fijn mee kunt werken. No Mans Sky doet dat ook en ik haat dat werkelijk.
Waar ik me trouwens aan stoorde is dat je niets ziet van je party en vooral hun status. Als er mensen liggen te creperen heb je ergens een icoontje in het level maar niet op een vaste plek in je HUD en daardoor zie ik ook vaak dat het lang duurt voor iemand met een revive komt. Daarnaast zijn enkele missie-objectives maar vaag. Niet alleen die orbs en waar je ze moet droppen, maar ook die tunnel exploren om vervolgens bij een deur te staan waar niks aan info staat.
Ook bij die puzzel wisten we niet wat we moesten doen omdat de plek waar die dingen hangen niet echt logisch is. En als je hem eenmaal vindt, is ie weer super simpel.
Dus nu eens aan het rondkijken voor een andere looter/shooter om mij honger te stillen. Trial van The Division is nu aan het downloaden.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Map/mission systeem is zo vaag, als je A drukt op een missie ga je naar details, waar je quickmatch kan doen, maar geen launch, nee dat moet vanaf het eerdere scherm met X. Wil je solo, zet je op private, vraagt dat ding nog steeds of je public wil.
Het lijkt echt of ze dingen van Destiny, stukje warframe en vleugje Division hebben gepakt, poging tot het beste eruit te halen en in 1 spel duwen. Echter hebben ze dat weten om te zetten naar iets aanzienlijk minder. Wapens zijn GOW op z'n best (beetje aim, maar geen accuracy), granaat kan je richten, maar alles heeft bijna auto-aim/homing. Je kan niet bukken, wegduiken, melee is meer een 'short range mep wat er toevallig voor je zit'. Ook de details, animaties, je character corrigeert zichzelf niet op een schijne helling, draaien in FPS mode is een statische beweging (Division doet dat zeer goed), dash en jump met bullet-aim doet warframe zoveel beter.
Maar mijn grootste irritatie.. Rumble. Kolere elke move, elke beweging, sprinten, continue je controller aan te trillen. Beetje rumble bij de juiste dingen, helemaal goed, maar dit is pure overkill.
Morgen nog een poging wagen, anders wacht ik wel tot hij bij EA access zit, met vermoeden dat het geen supersucces wordt, zal dat wel vrij snel zijn ook.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hop,hop,hop!
Ik heb het dan ook over de pc versie van Anthem en dat men voor deze pc versie goed moeten kijken naar de pc versie van Destiny 2. Met name wat deze game anders doet vergeleken met de console variant. Deze is gedurende het ontwikkelproces bewust losgekoppeld van Bungie en aan Vicarious overgelaten voor verdere ontwikkeling om te voorkomen dat het een goedkope port zou worden, iets wat uitstekend gelukt is.Martinspire schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Ik vind Destiny een goed voorbeeld van een menu wat niet geschikt/fijn is voor console. Je zit daar met een verkapte cursor te werken waar je niet fijn mee kunt werken. No Mans Sky doet dat ook en ik haat dat werkelijk.
Net nog even wat uurtjes gespeeld en moet zeggen dat het vliegen erg fijn werkt, wapens compleet onderbelicht zijn en abilities spammen de norm is. Boss van Stronghold is overigens gewoon een generieke bulletsponge die af en toe even weg gaat om je wat kleintjes te laten schieten, vrij standaard.
De game voelt aan alsof ze van een aantal spellen wat elementen hebben gepakt en er geprobeerd hebben dit met een bioware sausje aan elkaar te knopen. Ik hoop toch echt niet dat deze demo representatief is voor de final game.
[ Voor 25% gewijzigd door neolite op 26-01-2019 23:57 ]
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Ik snap dat je de pc-versie bedoelt, maar ik zeg dat die qua menu's identiek is, zoals het dus met Anthem ook is. Enige verschil is dus dat je er met een muis op knoppen kunt drukken. En dat je dingen previewed is ook po console hinderlijk. Geef me dan gewoon een uitgebreider menu. Net als met de ingame info ding. Alles handmatig markeren als gelezen (en dan nog niet eens dat icoontje weg bij sommige menu's) en dertig dingen doorklikken om je ding te zien zonder ook een mogelijkheid om direct naar de volgende te klikken.neolite schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:51:
[...]
Ik heb het dan ook over de pc versie van Anthem en dat men voor deze pc versie goed moeten kijken naar de pc versie van Destiny 2. Met name wat deze game anders doet vergeleken met de console variant. Deze is gedurende het ontwikkelproces bewust losgekoppeld van Bungie en aan Vicarious overgelaten voor verdere ontwikkeling om te voorkomen dat het een goedkope port zou worden, iets wat uitstekend gelukt is.
En ik keek er in eerste instantie om te zien hoe ik moest vliegen want dat werd nergens uitgelegd. Uiteindelijk bij controls dus een suboptie gevonden om het te bekijken, wat ik allerminst logisch vond (om alleen daar te hebben). Maar ik verwacht niet dat dit nog gaat wijzigen in de full build. En we dus met een systeem zitten wat op zowel console als pc niet lekker werkt. Opties en subopties doet erg sterk denken aan Mass Effect (wat niet raar is) en Battlefield 5 waarbij beide games daar altijd wel kritiek op hebben gehad. Maarja die code hebben ze 15 jaar geleden al eens geklopt dus waarom iets maken wat wel werkt
Overall zijn menu's voor mij meestal maar bijzaken en heb ik meer problemen met als de gameplay niet lekker klikt want daar gaan ze minder snel wat aan veranderen
http://blog.bioware.com/2019/01/26/anthem-vip-demo-update/

Ik lees net ook op Twitter dat we in de game wel sneller kunnen lopen in Fort Tarsis maar dat ze het voor de demo uit hebben gezet omdat ze streaming issues hadden.
[ Voor 20% gewijzigd door RubenSaurus op 27-01-2019 08:23 ]
Ja die connectie problemen zouden nu opgelost moeten zijn.mfneed schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:29:
Lees hier allemaal verschillende dingen over connectie problemen.. 3e of 4e x dat ik de game op start en binnen 2min in mijn javalin zit tussen de shapers! Kan echter helaas niets doen gezien ik remote zit... Dus het is verder voor mij even afwachten hoe het loopt maar zoals het begint heb ik goede hoop:)
Gisteren hele dag kunnen spelen, sinds vanmorgen nog geen enkele keer kunnen opstarten. Denk dat ik nu in de verkeerde hoek zitDigitalError schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:30:
[...]
Ja die connectie problemen zouden nu opgelost moeten zijn.
Word denk ik op 1/4 games eruit gegooid. Krijg op eens een laadscherm en dan ben ik terug in de menu's. Meestal volgt er dan nog wel een message met daarin m'n verkregen XP.
Ben inmiddels lvl 15 en heb al aardig wat gear gescoord. Heb meteen de colossus unlocked toen ik de mogelijkheid kreeg en heb er geen spijt van. Wat een geweld
Steam: CatBearCow
Nou, verre van.DigitalError schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:30:
[...]
Ja die connectie problemen zouden nu opgelost moeten zijn.
Gisteren goed kunnen spelen, vanochtend nog geen 1 keer een missie kunnen starten.
En ik wil de derde quest afmaken, en daar blijft ie standaard hangen als de camera inzoomt op de drie mensen daar. 5 Keer op zelfde moment nu gebeurt.
Iemand tips hoe je daar door heen komt?
Jij lijkt hem op de PC te doen?neolite schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:53:
Ik heb bewust nog geen pre-order gedaan voor Anthem want ik wilde eerst de demo's even proberen. Een aantal van mijn grootste zorgen zijn toch wel duidelijk naar voren gekomen.
Met muis en toetsenbord voelt de game verschrikkelijk slecht aan. Veel input lag, slechte performance met veel framedrops en menu's die aanvoelen als console menu's. Overduidelijk heeft men hier niet naar Destiny 2 gekeken voor hoe je een pc versie dient te maken. Het voelt als een bijzaak en niet als een apart ontwikkelde versie, iets wat tegenwoordig voor een AAA game toch bijna een verplichting is. Enorm veel instellingen ontbreken daarnaast, zoals instelbare FOV of instelbare muisinstellingen die daadwerkelijk functioneren.
Dit voelt meer als een pre-alpha build met minimale pc support. Als dit ook maar in de verste verte lijkt op de daadwerkelijke versie is het voor mij een absolute no-go. Ik kan iedereen dan aanraden om geen pre-order te plaatsen of deze te cancelen en eerst een officiële reactie van Bioware af te wachten hoe men dit allemaal denkt te reparen/voorkomen. Op dit moment is het gewoon een ordinaire goedkope port.
Ik ben nog niet eens verder gegaan dan het begin stuk waarbij je de gang uitloopt en op een soort binnenplaats komt, ik werd instant misselijk van het haperen op de XBOX ONE X. Het leek wel alsof ik het met 15-20FPS moest doen. Dit terwijl een vriend en een neefje het spel op de One X zonder problemen lijken te doen..
Doe je mooi je knuppeltje naar links om naar links te draaien, dan lijk ik 1 input lag te hebben en 2 als die eenmaal draait dan hapert alles. Nu heb ik blur al uitgezet in de hoop dat ik niet meer misselijk/dronken zou worden maar het is echt het haperen wat hiervoor zorgt bij mij.
Ik vind het dan ook vreemd dat de demo op de ene one x het ''perfect'' lijkt te doen en op de ander (zoals bij mij) weer totaal niet. Verwijderen - opnieuw installeren heeft ook geen resultaat gegeven. Ook krijg ik mooi te horen dat het spel er grandioos mooi uit ziet, terwijl ik naar Destiny 1 op de oude xbox one lijk te staren (niet mooi dus).
Zijn er meer mensen hier die dit ervaren op de x one x en eventueel een oplossing hebben? Ik wil het spel (de demo in dit geval) echt wel een kans geven, maar niet op deze manier..
Ik speel ook op de X maar heb de demo al opzij gelegd. Ik start hem volgende week nog een keer op en anders wacht ik tot ik de 10 uur EA Access kan doen want het is nu hopeloos. Als ik eens een keer niet naar een laadscherm zit te turen dan is het wel rubberbanding waardoor ik vijf keer achter elkaar op dezelfde plek terug gezet word.LopendeVogel schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:07:
[...]
Jij lijkt hem op de PC te doen?
Ik ben nog niet eens verder gegaan dan het begin stuk waarbij je de gang uitloopt en op een soort binnenplaats komt, ik werd instant misselijk van het haperen op de XBOX ONE X. Het leek wel alsof ik het met 15-20FPS moest doen. Dit terwijl een vriend en een neefje het spel op de One X zonder problemen lijken te doen..
Doe je mooi je knuppeltje naar links om naar links te draaien, dan lijk ik 1 input lag te hebben en 2 als die eenmaal draait dan hapert alles. Nu heb ik blur al uitgezet in de hoop dat ik niet meer misselijk/dronken zou worden maar het is echt het haperen wat hiervoor zorgt bij mij.
Ik vind het dan ook vreemd dat de demo op de ene one x het ''perfect'' lijkt te doen en op de ander (zoals bij mij) weer totaal niet. Verwijderen - opnieuw installeren heeft ook geen resultaat gegeven. Ook krijg ik mooi te horen dat het spel er grandioos mooi uit ziet, terwijl ik naar Destiny 1 op de oude xbox one lijk te staren (niet mooi dus).
Zijn er meer mensen hier die dit ervaren op de x one x en eventueel een oplossing hebben? Ik wil het spel (de demo in dit geval) echt wel een kans geven, maar niet op deze manier..
Als het volgende week niet beter gaat is de game al dood voor ie gereleased is.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee, alleen het spel afsluiten en opnieuw opstarten is een optie helaas. Vaak vraagt het spel dan wel of je door wilt gaan met de huidige missie en dan zit je er zo in.masterdaan schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:05:
Ik blijf het 90% loading issue hebben met de missies op een PS4 pro. Maakt niet uit of ik freeplay doe of niet.
Iemand tips hoe je daar door heen komt?
Haha ja zoveel heb ik niet eens kunnen lopen want het spel hapert van alle kanten (voelt niet als lag, net als dat teruggezet worden, zoveel kan ik niet eens lopen zonder duizelig te zijn). Ik heb dan liever dat wat jij hebt dan dat ik niet eens kan draaien of een meter kan lopen zonder duizelig te worden.Lekker Ventje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:13:
[...]
Ik speel ook op de X maar heb de demo al opzij gelegd. Ik start hem volgende week nog een keer op en anders wacht ik tot ik de 10 uur EA Access kan doen want het is nu hopeloos. Als ik eens een keer niet naar een laadscherm zit te turen dan is het wel rubberbanding waardoor ik vijf keer achter elkaar op dezelfde plek terug gezet word.
Als het volgende week niet beter gaat is de game al dood voor ie gereleased is.
heb al mn gear ongeveer op 19 trouwens nu. heb nog geen epic items gevonden, ook niet voor crafting. Denk ook niet dat het kan in de demo.Bartjeuhz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:48:
Ik heb gisteren eigenlijk de hele dag gespeeld. Merk wel dat ik telkens bij een nieuwe missie/freeplay opnieuw moet opstarten. Zodra dat is gebeurd, kan ik de voorheen gestarte game joinen. Werkte eigenlijk 9/10 keer.
Word denk ik op 1/4 games eruit gegooid. Krijg op eens een laadscherm en dan ben ik terug in de menu's. Meestal volgt er dan nog wel een message met daarin m'n verkregen XP.
Ben inmiddels lvl 15 en heb al aardig wat gear gescoord. Heb meteen de colossus unlocked toen ik de mogelijkheid kreeg en heb er geen spijt van. Wat een geweldAlles eigenlijk op normal gespeeld, en nog niet op hard. Zijn er eigenlijk andere rewards op hard? Want dat kan ik uit de tooltip bij de objectives map niet opmaken.
Mijn PS4 ID is trouwens Kyuubi2303, voor iemand die vandaag of na 22feb wil partyen
https://www.pcgamer.com/anthem-performance-and-settings/
Gewoon niet goed genoeg helaas. Het spel wil een breed scala van spelers bedienen en mist hierdoor een eigen smoel. Ook de uitwerking is gewoon niet goed genoeg.
Zonde want ze hebben keihard gewerkt aan dit spel.
Met de nieuwe consoles op komst hadden ze beter een Mass Effect reboot/remaster kunnen doen.
Bedankje is op zn plaats.
DLX7-FHFW-ZQQD-7TLM
Helaas, hopelijk al gebruikt door een andere tweaker!CallmeGod schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:34:
Kan iemand blij maken met een VIP code voor Anthem redeem via Ea/origin.
Bedankje is op zn plaats.
DLX7-FHFW-ZQQD-7TLM
[ Voor 4% gewijzigd door BlazeMuis op 27-01-2019 11:46 ]
Zonder onderbouwing kan ik dit niet serieus nemen.Pukiq schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:22:
Denk dat dit spel het laatste spel gaat worden van Bioware. (Of een Microsoft/Sony moet het overnemen van EA)
Gewoon niet goed genoeg helaas. Het spel wil een breed scala van spelers bedienen en mist hierdoor een eigen smoel. Ook de uitwerking is gewoon niet goed genoeg.
Zonde want ze hebben keihard gewerkt aan dit spel.
Met de nieuwe consoles op komst hadden ze beter een Mass Effect reboot/remaster kunnen doen.
Welke uitwerking kan beter volgens jou dan? Even niet gekeken naar de algemene issues in de demo.
De combat, movement en de verschillende speelstijlen zijn erg goed. De game speelt op zich helemaal niet slecht en er zit potentieel heel veel diepgang in de game met alle builds die je kunt maken.
Het is niet perfect, maar dit is geen slechte game.
Zie je DM!2fastTG schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Helaas, hopelijk al gebruikt door een andere tweaker!
Ook geen loot elke keer, jammer.
Freeplay gaat prima daarentegen ..
....
https://www.ea.com/games/...sOD0jTSMxMDAwMDAwODk2Nzk0
Edit 16:30. Ik heb er nog 2 over..
[ Voor 10% gewijzigd door Vieyra op 27-01-2019 16:33 ]
https://www.ea.com/games/...xST0jTSMxMDAwMDIyMjk3MTIx
En weg, bedankt voor het melden in ieder geval
[ Voor 18% gewijzigd door RubenSaurus op 27-01-2019 12:57 ]
De keuze voor 3rd person lijkt mij voornamelijk gedaan om Destiny vergelijkingen te voorkomen. Maar aan de andere kant mass effect...... Ik mis scopes op autorifles etc. En ja ik vergelijk het spel wel degelijk met Destiny. Net zoals ik dat ook met the Division gedaan heb. FPS vind ik voor schieten dan ook veel leuker. En waarom is het in het fort opeens wel fps. Het lijkt wel of ze het tegenovergestelde van Destiny wilden doen om niet vergeleken te worden.
Ik houd het spel wel, omdat er idd veel potentie in zit. Als Bioware er een puinhoop van maakt is er denk ik geen Bioware meer..... Wat mij betreft hebben ze nog steeds veel goodwill vanwege Baldur's Gate
Hop,hop,hop!
Ben nu gewoon continue missies aan het quicck playen door andere mensen te helpen haha. Laat hun expres de objectives activeren enzo zodat ze het zelf ervaren.
Al die negatieve reacties hier kan ik opzich begrijpen maar ben erg blij dat ik dat niet zo ervaar.
Toevallig heb ik hem echt nu dood.. 10 minuten over gedaan soloBartjeuhz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:03:
heeft iemand die gigantische gorilla al zien lopen? Ik zag em de berg opgaan in freeplay maar toen kreeg ik een D/C helaas.
en? iets nuttigs?Ricmaniac schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:10:
[...]
Toevallig heb ik hem echt nu dood.. 10 minuten over gedaan solo
Weet je waar hij precies liep? ik kan de plek niet terugvinden.
Half uur freeplay gedaan met twee world events en een aantal gele jongens gesloopt, naast veel crafting materials verzameld te hebben. Heb door dat free play in een half uur toch een zwikkie uncommons en een rare binnengehaald. De kans dat de volledige game bij mij op de hdd terechtkomt is erg groot geworden, mits de tien uur free play straks soepel verloopt want die pop ups zijn zwaar irritant. Loop je op een groep af om te killen, verdwijnen ze vervolgens als sneeuw voor de zon als je ze nadert.
Wat wel jammer is, is dat ik mijn tweede javelin unlock die ik vervolgens niet kan zien. Ik herlaad de game en ben gewoon weer level 11. Kan ik dus weer gaan levelen in de hoop dat het dan wel werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Lekker Ventje op 27-01-2019 14:53 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
hij beweegt random door de map heen. Kreeg 19 power loot (hoogste in de demo)Bartjeuhz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:22:
[...]
en? iets nuttigs?
Weet je waar hij precies liep? ik kan de plek niet terugvinden.
Moet ik trouwens zeggen in het free play heb je veel plekken wat echt dope gemaakt is om te discoveren.. op het eerste oog lijkt het een waterval maar vloog er perongeluk doorheen zat er een ziek grote cave achter enzo. best tof gemaakt als je de tijd neemt om van de omgeving te genieten.
Ook de omgeving gebruiken bij het vliegen is wel nice. als je laag genoeg boven het water vliegt spat al het water omhoog en blijf je gekoelt waardoor je langer kan vliegen. Sowieso hard naar beneden gaan koelt je jet engines. Mij pakt het spel beter uit dan ik verwacht had. Jammer dat de demo zo karig is in vergelijking met de closed beta etc. ach ja.. nog maar 3 weekjes wachten.
Op die crahed etc na... (Ik ga er van uit dat dit gefixed word)
Playstation 5
95% issue is er ook nog en zal dit weekend helaas niet verdwijnen. Herladen werkt maar is niet netjes.
Benieuwd of de open demo volgende week beter gaat lopen, want de game heeft verschrikkelijk veel potentie.
Ik zou er niet op rekenen, ook omdat er volgend weekend nog een open demo op het programma staat.Stylze schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:25:
Komen er extra dagen hij door de problemen? Begreep dat we wat beat kregen ter compensatie maar heb liever wat extra tijd om het beetje goed te kunnen checken of het wat is.. pas 1 missie kunnnen doen door al die problemen
Speel je op de ps4Nieuwevolger schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:39:
Pff, het lukt gewoon niet om langs het laadscherm te komen als ik free play wil doen.
Wat mij heeft geholpen: systeem taal van ps4 op Engels, bij het laden van missie/free roam als hij dan blijft hangen op 95%, spel afsluiten en dan kun je je bestaande missie rejoinen.
Dit is echt gewoon een beta en geen demo.
Verdwijnende vijanden heb ik ook best veel last van.MrDrako schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:01:
Heb erg veel last van verdwijnende vijanden, en toen ik net lekker aan het freeroamen was, zei hij missie afgelopen en kreeg ik het score scherm opnieuw te zien van een missie die ik een half uur eerder had afgerond... ik zat al lang niet meer met die mensen die missie te spelen...
Dit is echt gewoon een beta en geen demo.
Bedenk je wel dat de demo build gebaseerd is op een full build van zeker 6 weken geleden. Lag en connectie issues kunnen in die tijd wel opgelost worden.
Want zoals de game nu is voelt hij meer aan als een goedkope ongeoptimaliseerde port.
Het begin was een drama... Servers overbelast, game client zorgt voor een ddos attack
Toen ik er eindelijk in zat... wat een verschrikkelijke k.u.t. menu's, welke idioot die dat verzonnen heeft moet gewoon opzouten.... Was bij de alpha ook... Het is gewoon ruk..
Niet kunnen rennen in dat dorp... Hoe irritant... Of gewoon alle functies kunnen benaderen via een menu ofzo. Ik zie het niet als meerwaarde dat ik daar rond moet lopen om wat voor reden dan ook.
Matchmaking werkt vaker niet dan wel, 9 van de 10 keer sta je alleen... Of met 1 persoon. (Was Zaterdag beter dan Zondag).
Op zaterdag leek het beter te werken, vaker een volle groep en weinig/geen disconnects..
Vandaag (Zondag) was het helaas een drama... Groepje gemaakt met andere en gewoon niet samen in game kunnen komen... De ene keer bleef er iemand hangen op 95% dan weer helemaal niets..
Er is dus nog niets in plaats dat loot bewaard bij een disconnect of server storing. Nu al meerdere malen gehad dat ondanks de disconnects en toch nog boss neer krijgen... je gewoon een melding krijgt 'Unable to retrieve...... from server' ofzo... En dag loot/progress en XP... Bij de boss fights kunnen dus mensen die om wat voor reden dan ook droppen wel terug komen in het spel maar niet in de boss room komen....
Ook de player collision is echt super irritant, liever dat je gewoon door elkaar kan lopen, meerdere malen gehad dat er net iemand voor me langs loopt als ik mijn special/Q/E of X gebruikte... En ik speel colossus, meer massa betekent normaal gesproken dat ik 'kleinere lichtere' dingen omver kan lopen... Helaas niet... Ook dat je ren 'boost' stopt als een andere speler in je pad komt..
Ook van andere wat dingen gehoord als crashes en 'vast zitten' in spel.. Of bij b.v. het 'webben' ofzo dat je niet los komt het net lijkt of karakter aan het stuiteren is...
En de leukste bug, ik heb een burst fire sniper rifle, als je reload dan schiet hij gewoon door....
Er waren ook positieve dingen:
Als het werkt is het vermakelijk, gameplay is even wennen vergeleken met Warframe/D2, Warframe heeft alleen iets beter uitgewerkte bewegingen en controls. (D2 boeit me niet zo).
Het zwemmen is echt nog steeds ruk helaas, zet het naar 25% gevoeligheid ofzo en dat gaat beter.
De 'missions' waren opzich wel leuk maar wel veel van hetzelfde. Ook die 'stronghold' missie is wel leuk voor de eerste keer maar iets zegt met dat andere missies allemaal wel op hetzelfde neerkomen.
Wereld is wel mooi, hoogte verschil is mooi om te zien. Flora en fauna hebben wel wat afwisseling hier en daar.
Performance zit wel goed, standaard ging hij naar ultra en zat op ~60fps (van 50 tot ~100fps)
Blur en Chromatic aberration uitgezet want dat voegt echt niets toe.
Heb nu nog Origin premier, als het goed is haal ik net 25 Februari en dan kan ik even volledige versie bekijken als het bevalt kijk ik nog wel of er (koop hem wel via G2A of CDKeys ofzo ~40 euro laatste keer dat ik keek).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Welke console? Ik ben niet ontevreden over de performance op mijn systeem, maar ik zie wel meldingen van mensen met een 8700K/RTX2070 die klagen dat ze geen fatsoenlijke performance hebben.Nieuwevolger schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:01:
De performance op console zijn ook wel echt een dood doener, pop ins als een malle en frame rate is gewoon slecht. Echt op een niveau dat het de beleving omlaag haalt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Van wat ik lees, elke.prutser001 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:20:
[...]
Welke console? Ik ben niet ontevreden over de performance op mijn systeem, maar ik zie wel meldingen van mensen met een 8700K/RTX2070 die klagen dat ze geen fatsoenlijke performance hebben.

filmpje
https://twitter.com/i/status/1089547737614434305
als je in de raid, bij het 3 tunnel gedeelte komt, de tunnel pakt die aan de noordkant ligt, ongeveer in het midden van de tunnel planten in je rechter boven hoek ziet, daar naar toe vliegt, dan zie je vervolgens een wit vlak waar je door heen kan vliegen.
[ Voor 16% gewijzigd door darkreptile op 27-01-2019 18:40 ]
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
M&kb besturing is al bevestigd dat dit gefixt wordt. Al kan ik er best aardig mee overweg vind ik.neolite schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:48:
@8GUS Verwacht jij nog forse verbeteringen voor de pc versie van de game? Zoals een aangepast menu, vloeibare m&kb besturing, cpu optimalisatie etc..?
Want zoals de game nu is voelt hij meer aan als een goedkope ongeoptimaliseerde port.
Aanpassingen aan het menu geen idee al las ik wel dat er bijvoorbeeld een fov slider bij gaat komen. Dus er zal wel aan gesleuteld worden. Al heb ik geen grote moeite met het huidige menu. Kan beter uiteraard.
Verder hebben we het hier over een demo die gebouwd is op een volledige versie van zeker 6 weken geleden. Optimalisatie is vaak het laatste stadium. Ik verwacht wel de standaard nvidia driver.
Het is allemaal speculeren, maar na alle feedback ga ik ervan uit dat er wel aan gewerkt gaat worden. Zo lees ik het ook van de devs op twitter.
M/K besturing is volgens devs nu stuk beter dan in de demo ja. als je vliegen bedoeld though. Ik heb er totaal geen last van als je de flight sensitivity goed ingesteld heb. gewoon even wennen.neolite schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:48:
@8GUS Verwacht jij nog forse verbeteringen voor de pc versie van de game? Zoals een aangepast menu, vloeibare m&kb besturing, cpu optimalisatie etc..?
Tevens is de pc versie geen console poort. als dat zo voelt is dat gewoon een mankement in het design in vergelijking met jou mening waarschijnlijk. De PC versie heeft voor een groot deel los staande focus gehad om het juist geen slechte console port te laten zijn aldus de devs. Hoe de release anders gaat zijn dan de demo nu kunnen we niet zeggen.
Hele UI layout maakt het veel meer een PC port, precies zoals met destiny, gear-screen is zo muis gericht dat het gewoon irritant is. En de belachelijke overkill aan rumble, gok ik dat ze weinig op console hebben gespeeldRicmaniac schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:21:
Tevens is de pc versie geen console poort. als dat zo voelt is dat gewoon een mankement in het design in vergelijking met jou mening waarschijnlijk. De PC versie heeft voor een groot deel los staande focus gehad om het juist geen slechte console port te laten zijn aldus de devs. Hoe de release anders gaat zijn dan de demo nu kunnen we niet zeggen.
https://xboxclips.com/Sin...06-4d95-856a-90cdcf0adcc1
Rond 25sec, ook zo'n leuke bug dat je aiming random compleet raar doet.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 27-01-2019 20:33 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is trouwens wat een Bioware dev erover te zeggen had. https://www.reddit.com/r/..._an_afterthought/ef1bpsp/
Hahah wtf.. dat heb ik nog niet meegemaakt..SinergyX schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:31:
[...]
https://xboxclips.com/Sin...06-4d95-856a-90cdcf0adcc1
Rond 25sec, ook zo'n leuke bug dat je aiming random compleet raar doet.
Alles liep in onze game soepel kwa framerate, ik heb geen drops gezien ook niet in de drukke gebieden (normaal valt zoiets me altijd wel op). De loot die we verdienden voelde echt wel als een verbetering, vooral de granaten met vuur waren erg handig tegen de spinnen.Ook de consumables voelden als een meerwaarde aan.
Er zitten leuke kleine details in, zoals bijvoorbeeld het vliegen, als je vlak over het water vliegt kun je doorvliegen door de water cooldown. Of als je hoog vliegt en je duikt naar beneden dan wordt je pak weer wat koeler door de wind en kun je weer verder vliegen dan normaal, ook het draaien om de assen tijdens het vliegen en het hooveren om bijvoorbeeld die vijanden met die vuurcirkels te weerstaan werkt heerlijk.
Wel vind ik het een behoorlijke destiny rippoff. Sterker nog , missie 3 is gewoon een 1 op 1 kopie van 1 van 1 van de missies in destiny, zowel kwa omgeving (de blokken) als de vijandelijke aanvallen (die schokgolven over de grond). Aan de andere kant , er zitten extra elementen in die het net even wat uitbreiden en echt storen deed het me niet. Maar dat ze heel erg veel naar destiny hebben gekeken is mij wel duidelijk. De uitleg in de missies mag wel beter, zo hadden we niet direct door wat nu de bedoeling was in die stronghold missie, die orbs verzamen en dan naar een plateau brengen is toch iets waar we bij toeval achter kwamen, dat werd voor zover wij weten niet uitgelegd.
De customisation van de javelins gaat lekker ver, je kunt best leuke builds maken die verschillend spelen. Ook het feit dat je 2 primary weapons mee kunt nemen vind ik een goede beslissing, ik had een assault met fire damage en een sniper gun mee.
Al met al, wij kijken met name voor de coop sessies uit naar deze game. Wel is het erg zorgwekkend wat op dit moment de status van de servers is, het starten van een missie is onmogelijk, je moet de missie starten en dan allemaal anthem opnieuw starten en dan kom je wel als party in dezelfde missie uiteindelijk, maar dat hoort natuurlijk gewoon goed te werken. Zodra je in een missie zit merk je niets meer van de netwerk problemen, dingen als rubber banding, framerate problemen, of screen tearing heb ik niet voorbij zien komen in onze sessies. Ik geloof overigens direct dat de server sessie voor dat soort issues kan zorgen, maar wij hebben ze niet gehad.
Dus als er voor vrijdag geen patch komt, blijf je die 95% bug houden in de demo volgend weekend.
Ga maar niet vanuit dat er dingen gepatched gaan worden. EA is nogal krenterig op dat vlak...DigitalError schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:19:
https://twitter.com/BioMarkDarrah/status/1089301190012063746
Dus als er voor vrijdag geen patch komt, blijf je die 95% bug houden in de demo volgend weekend.
Ja maar bij BioWare zouden ze het dan wel weer graag oplossen heb ik het gevoel.Martinspire schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:29:
[...]
Ga maar niet vanuit dat er dingen gepatched gaan worden. EA is nogal krenterig op dat vlak...
Maar ik ga er inderdaad niet vanuit en dan kunnen we volgend weekend weer voor elke missie dat spel opnieuw opstarten. (Al heb ik dat nu de hele avond niet hoeven doen maar m'n vrienden wel helaas)
Ik heb met me 6 vrienden op pc geen issues meer vanaf zaterdag ochtend zeg maar
Ik speel op de PS4 ja, maar lees op Reddit zat mensen die het op pc ook hebben helaas.Ricmaniac schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:34:
Heb wel het idee dat het allemaal op console is of niet?
Ik heb met me 6 vrienden op pc geen issues meer vanaf zaterdag ochtend zeg maar
Ik had alleen detonators waar de andere vlammenwerper en lightning ding hadden man man... die 'arachnids' zijn dan zooo makkelijk een en al combo's... Die snipers zijn met schild te doen maar ik vind wel dat de vijanden HELE SNELLE shield regen hebben. Ik had een leuk sniper rifle gekregen (5 shots
Om een beeld te geven, de sniper rifle crit voor 10 tot 12K op de laatste boss. Doet dus gewoon meer damage dan mijn special (Railgun) 7 tot 9K (Power 17 waar de sniper power 19 is). Daarbij komt dat ammo sneller te krijgen is dan mijn 'special' op te laden is.
Wat we wel merkte was dat vijanden leken te rubberbanden? Als ik een charge met schild deed en iemand achter mij aan liep dan 'warpen' vijanden terug naar hun originele plek. Melee lijkt ook niet lekker te werken af en toe (meer toe dan af)... Het is alsof de vijand zich niet bevindt waar je hem ziet op je scherm. Hetzelfde met reviven trouwens.
Ook zijn er nog spelers die niet weten hoe het werkt... Pakken die 'energy dingen' en blijven dan rondlopen... Voip werkt iig
Helaas gaan de menu's steeds meer irriteren als je er in bezig bent... (Vroeg me af waarom sommige zo'n gekleurd naamplaatje hadden).
Dus het is of m'n PS4 die gewoon end of life is, of de game die gaar gecode is. Of een combinatie van beide. Hier een video van me PS4 in glorious 720p. Het word echt goed merkbaar vanaf minuutje of 12 en half: YouTube: Anthem™ Demo dropping frames PS4=
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Je kunt ze dus alle 4 proberen in plaats van maar 2!
https://twitter.com/crobe.../1089637579635507202?s=20
[ Voor 13% gewijzigd door RubenSaurus op 27-01-2019 23:46 ]
Ik vond er hier en daar redelijk wat taktiek in zitten. In de ?3e? missie kreeg je te maken met 4 bazen die wat flamewalls en flame aoe's op spelers gooiden. In vergelijkbare games kom je dat soort mechanics eigenlijk niet op level 10 tegen. Dat is meestal voorbehouden aan de endgame.Martinspire schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:30:
[...]
7 weken is ook weer geen gigantisch verschil waard hoor? Ja ze fixen bugs, maar grote zaken kan je in die tijd nog niet opgelost hebben, zelfs als je precies weet wat je anders wilt doen. Daarnaast gaat altijd veel tijd zitten in het beschrijven van bugs, het analyseren van bugs, het hertesten van bugs en naast het werkelijk oplossen ervan ook de administratie ervan. Zelfs iets wat in 10 minuten opgelost kan worden, kan zo een dag aan tijd kosten.
In ieder geval merk ik dat ik nog niet echt weet wat ik met de game aan moet. Vliegen is leuk, maar erg beperkt omdat je niet de hele tijd kunt vliegen. De tijd daarvoor vind ik persoonlijk tekort. Zo'n leuke toevoeging en dan zo moeten micromanagen. Alsof je bij Spiderman maar een minuutje mag webslingeren waarna je 5 minuten moet wachten. Ik zie ook geen mogelijkheid om dat aan te passen dus verwacht ook niet dat dit nog anders wordt (of ik moet wat gemist hebben). Ook kun je niet schieten tijdens het vliegen en hover is eigenlijk ook al te nutteloos waardoor ik me afvraag waarom het er uberhaupt in zit. Het normale vliegen lijkt dan ook meer een reden om hele grote setpieces te maken waar je dan niet traag doorheen hoeft te lopen, maar bij de 3e missie maakte dat ook al weinig indruk meer.
Verder vind ik de missies qua verhaal wel prima, maar qua gameplay eigenlijk best wel slecht. Ga van hier naar hier, schiet bad guys neer, wacht op een onzichtbare timer en repeat. Dan triggert er hier even een evenement en dan gaan we weer verder. Ook nergens een cutscene gezien toen ik in mn Javalin zat, dus ik verwacht daar weinig van. Vooral dat enemies blijven spawnen totdat X bereikt is, vind ik erg storend. En ik heb ook weinig met het vechten tegen monsters, vooral als ze klein zijn. En ook kun je rustig 10x op een enemy schieten maar pas bij 11 gaat ie misschien een keertje neer.
Destiny en The Division hadden ook al dit soort gameplay dus dat heb ik eigenlijk al wel gezien en het is niet alsof de wereld nou echt uitnodigd om te gaan ontdekken want er is verder gewoon niks anders dan wat random spawnende enemies. Er komt in de meeste gevallen ook maar weinig taktiek bij kijken en als dat wel is (bv omdat je snel dood gaat) komt dat eerder omdat er zoveel enemies staan en ook op een kluitje.
Samenspelen ging wel aardig en dat doet het wel goed, maar solo zie ik me dit eigenlijk al niet meer doen. Net als Destiny vind ik de game echt te weinig bieden om me straks bezig te gaan houden, want in feite ga je niet meer doen dan healthbalkjes van tegenstanders afschieten om betere loot te krijgen die ook bij een hoger level hoort waar dan de healthbalkjes van de tegenstander weer aan mee groeien en je op wat nummertjes na niks bereikt. The Division heeft in ieder geval nog een leuke setting met leuke backstory waar je tegen normale tegenstanders speelt, maar deze game kan me niet echt overtuigen
En als iets zich moet meten met Destiny dan ligt de lat wat mij betreft laag want Destiny is alles behalve een goede game...
Overigens kan de end-game van destiny2 best pittig zijn (daar waar het levelen vooral heel simpel is). Het is alleen helaas wel iets waar je naartoe moet grinden.
Ik zou zo 123 niet eens een vergelijkbare game weten waarbij je geen twee guns kan meenemen. Destiny2, Warframe, Borderlands, enz dat is toch redelijk de standaard.robinez schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:56:
De customisation van de javelins gaat lekker ver, je kunt best leuke builds maken die verschillend spelen. Ook het feit dat je 2 primary weapons mee kunt nemen vind ik een goede beslissing, ik had een assault met fire damage en een sniper gun mee.
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 28-01-2019 00:02 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
https://twitter.com/anthe.../1089704818376028161?s=20
Oh nice! Daar ben ik heel blij mee.DigitalError schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:45:
Voor iedereen die dit weekend heeft gespeeld zijn vanaf nu en voor volgende week alle javelins unlocked!
Je kunt ze dus alle 4 proberen in plaats van maar 2!
https://twitter.com/crobe.../1089637579635507202?s=20
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
- Netwerkproblemen/disconnects/95% loading screen ga ik vanuit dat dit vanzelf wel in orde komt.
- kb+m controls zijn ruk, dus heb ik het hele weekend met men xbox controller gespeeld, en dat was heel goed doenbaar, dus daar ga ik bij blijven denk ik.
- Performance is een vreemd verhaal. Soms haalde ik amper 40 fps, dan haalde ik weer 70 fps in de stad
- FOV moet omhoog! of toch op zijn minst een setting om het aan te passen.
- Er MOET text chat in het spel. En eventueel "teleport to player" voor free roaming. Beeld je in hoeveel beter een freeroaming ervaring zou zijn als je naar bestaande spelers kan teleporten en zij communiceren wat ze willen doen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Maargoed, daar voorbij kijkend: Ik vind de game best vet! Sommige dingen die ik wel apart vind, zoals het eigenlijk niks kunnen doen in Fort Tarsis behalve lopen (niet springen of sprinten), als ik Anthem op start en ik wil freeplay doen dan moet ik dus eerst een stukje door Tarsis hobbelen op een (gevoelsmatig) slakkAnthempo (see what I did there), jammer.
Verder heb ik na de Ranger de Interceptor geprobeerd. Ik vind 'm best leuk, maar de ultimate van Interceptor voelt zo... meh! Zodra je hem actief hebt, kun je alleen nog maar tripplejumpen en melee'en. Daarnaast had ik regelmatig dat ik zo aan het hack 'n slashen ben dat mijn target of dood is of aan de kant springt, maar mijn Interceptor had dan nog 3 aanvallen ge-queued waardoor ik dus een beetje in de lucht aan het slaan ben. Wat ook lullig is, als er links en rechts groepen enemies zijn en je gaat op het linkergroepje af met je ult en je krijgt ze allemaal dood, dan moet je 'gewoon' naar rechts lopen terwijl je ult aan het aftikken is; er is zover ik weet geen manier om snel te kunnen bewegen (je kan ook niet vliegen terwijl je ult actief is). Tenzij ik een ability gemist hebt die je kan doen tijdens de ult van Interceptor (?)
Misschien leuk om deze op te nemen in de TS. Ik heb er in ieder geval veelvuldig gebruik van gemaakt dit weekend om met vrienden onze primers/detonators op elkaar af te stemmen. Ik dacht dat ik dit plaatje al eerder in dit topic voorbij heb zien komen, maar deze is de meest ge-update versie.

En dit kan mogelijk met mijzelf te maken hebben, maar ik heb het idee dat de HDR werking op de PS4 mooier is dan op de Xbox. (kan ook tussen m'n oren zitten hoor)
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |