Ik speel nog wel eens voor een paar uurtjes. Vind zelf de gameplay nog super en na de laatste update heb je het spel relatief makkelijk opgestart (geen connectie of pilot data errors meer) om even een paar missies te doen.
Nadeel is nog steeds de loot maar dat is pas endgame na level 30 en je volledig Masterwork bent. Legendary valt er gewoon te weinig.
Het is geen super spel maar zeker tot level 30 heb ik mij heel goed vermaakt. Dan ben je 20 a 30 uur verder. Daarna ga je Masterworks verzamelen. Dat is ook nog redelijk te doen omdat deze snel droppen alleen blijven er maar wel beperkte activiteiten over die je kan doen (stronghold, legendary missies en freeplay). Legendaries vallen heel beperkt waardoor het heel veel grinden wordt. Ben er wel van overtuigt dat 25 euro (wat het spel nu is op pc) het best wel waard is. Zeker met de updates die er nog aan gaan komen.
Wat hierboven is gereageerd: Op dit moment kunnen ze niks meer communiceren over Anthem want er komt meteen een hele trollen leger aan die ze overal voor uit maakt. (al dan niet terecht). In de 1ste weken hebben ze heel veel gecommuniceerd met de community en ook snel bugs en verbeteringen opgepakt maar dit is ook een beetje in hun gezicht ontploft doordat dit weer nieuwe bugs introduceerde. Dus ik snap nu dat ze wat voorzichtiger hiermee zijn en dat ze pas nieuws naar buiten brengen als ze ook echt iets te melden hebben wat op korte termijn online gaat omdat het toch anders ondersneeuwt onder de negatieve comments.
Veel mensen baseren zich ook op
https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/ maar daar hebben ze ook net de regels aangepast omdat het een grote zoutmijn was
We've added an addition to Rule 1 about 'popcorn mentality' that's been a problem on our subreddit for a while.
Popcorn mentality is expressing a desire to watch drama unfold instead of engaging with the community in good faith.
TL;DR
Als je niet met te grote verwachtingen erin gaat en 40 uur spelen 25 euro waard vind dan is Anthem zeker een goed spel. Met wat geluk kan je het over 6 maanden nog eens opstarten en staan er een boel nieuwe content klaar