Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Olijfboompje
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 02-05 15:20
GekkeR schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:02:
Binnen patch 1.0.3:
Voor Melee en Ultimate damage pakt hij het gemiddelde power level van de items die je equipped hebt.
Als maximum kan je dus PowerLVL 75 zijn.

Op dit moment kan je het systeem "foppen" door een nieuwe loadout te maken met je javelin (dan is niks equipped) en dan alleen legendaries te equippen (dus geen epics of rares etc).
Jouw average powerlevel (over de items heen) blijft dan 75 en je doet daarmee maximale Melee en Ultimate damage.
De enige stat die daarnaast boeit (mocht je meer legendaries hebben) is +Damage% met een Javelin icon, die scaled extra mee.

Probeer het maar eens.
Je bent dan wel glass cannon gezien je armor vooral vanuit je loot komt. Wel krom dat het zo werkt though.

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:38
https://www.gamespot.com/...nd-biggest-/1100-6465696/

Game is gewoon heel goed verkocht dus.
Die cijfers die veel sites gebruikte van physical sales in UK waren slechte indicator blijkbaar want de division 2 heeft nog niet eens 20 % van fysieke sales van het eerste deel gehaald en daar hoor je de media dan weer niet over... |:(
Stylze schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:46:
https://www.gamespot.com/...nd-biggest-/1100-6465696/

Game is gewoon heel goed verkocht dus.
Die cijfers die veel sites gebruikte van physical sales in UK waren slechte indicator blijkbaar want de division 2 heeft nog niet eens 20 % van fysieke sales van het eerste deel gehaald en daar hoor je de media dan weer niet over... |:(
Ja precies, had eerder al gemeld dat het de best verkochte titel op de PS4 was in Februari. Maar blijkbaar vinden de journalisten de digitale verkopen niet meetellen want dan is het minder interessant :P

PSN: rubensaurus

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21-05 12:33
Negativiteit verkoopt toch altijd veel beter ..
Kijk bv op YouTube, de aangehaald kritiek op Anthem was correct. Maar dit werd enorm opgeblazen en uit proporties getrokken. Tsja...trekt helaas toch meer viewers

(En goede morgen trouwens ..iemand ook een bakkie?)

melly wijzigde deze reactie 20-03-2019 07:00 (11%)

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-05 11:56
DigitalError schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:55:
[...]

Ja precies, had eerder al gemeld dat het de best verkochte titel op de PS4 was in Februari. Maar blijkbaar vinden de journalisten de digitale verkopen niet meetellen want dan is het minder interessant :P
Probleem is dat de digitale verkopen meestal stil gehouden worden en dan valt er dus ook niet over te berichten.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Die store reset viel trouwens ook weer vies tegen gisteren, had nog even ingelogd om te kijken maar waren gewoon weer 2 oude armor sets, een gare landing move voor de storm en een paar stickers :P
Niet echt de moeite waard vond ik zelf.

Ik houd het nieuws wel in de gaten alsmede de subreddit en Twitter, en kijk denk ik vanavond die livestream ook wel maar voor de rest leg ik de game even aan de kant tot een het een en ander veranderd is.

en ik heb gisteren The Division 2 gekocht :+

• melly
Yep...ook gekocht.
Heb enorm veel uren in deel 1 gestoken .
........maar toch blijft anthem mij meer trekken 🙄

Hoe laat Nederlandse tijd is state of the game eigenlijk ?
melly schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:33:
Yep...ook gekocht.
Heb enorm veel uren in deel 1 gestoken .
........maar toch blijft anthem mij meer trekken 🙄

Hoe laat Nederlandse tijd is state of the game eigenlijk ?
Alle voorgaande keren was de stream om 22.00 uur op www.twitch.tv/anthemgame

• melly
Top...thx
Hoe sceptics ik ook mag zijn , heb toch de stille hoop dat wij iets moois gaan horen vanavond 😏

• LichtBruisend
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-05 16:03

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Ik kwam deze tegen:
TYRANT MINE MINI BOSS | HIDDEN CONTENT | ANTHEM

Ik weet niet of hij al eerder is gepost!

• melly
Zijn er nog actieve PC Anthem spelers aanwezig ?
Het begint helaas steeds stiller te worden hier op Discord.
Mocht je willen joinen..

https://discord.gg/wvKcxvr

• Stylze
Hebben jullie de stream gezien? had uhm gemist maar ben uhm nu aan het terug kijken maar zitten fucking goede changes in! en ben pas kwartiertje aan het kijken, kan de forge eindelijk zonder loading screen in en je hoeft er ook niet meer naartoe te lopen! En bosses gaan veel betere loot krijgen, nu verder kijken wat er nog meer veranderd:)
Stylze schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:14:
Hebben jullie de stream gezien? had uhm gemist maar ben uhm nu aan het terug kijken maar zitten fucking goede changes in! en ben pas kwartiertje aan het kijken, kan de forge eindelijk zonder loading screen in en je hoeft er ook niet meer naartoe te lopen! En bosses gaan veel betere loot krijgen, nu verder kijken wat er nog meer veranderd:)
Heb de stream niet gezien nee, zat division 2 te spelen :+

• Stylze
haha same here, maar ik wordt wel beetje gek bij divison van steeds maar hetzelfde doen, Cover, schieten, Cover, schieten, cover schieten... en dan zeggen ze dat anthem steeds dezelfde enemies/missies heeft etc:) Division doe je echt elke missie precies hetzelfde en het verhaal is nog veel slechter dan die van anthem. Grinden voor de loot is wel weer leuk dan

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:37
Ik heb een gedeelte gezien en er zitten inderdaad prima verandering aan te komen. Ik denk dat Anthem uiteindelijk gewoon een hele mooie game gaat worden.
Nol_NL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:23:
Ik heb een gedeelte gezien en er zitten inderdaad prima verandering aan te komen. Ik denk dat Anthem uiteindelijk gewoon een hele mooie game gaat worden.
Dat denk ik ook wel, jammer dat we zo lang moeten wachten :P
Zal volgende week wel weer kijken wanneer de patch live gaat dan.

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:31
Eens! Maar tot die veranderingen er zijn en de game wat verder is laat ik het lekker even rusten

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• melly
Wat vinden jullie van die Stronghold lock na 15 min.?
Zelf vind ik dit een zeer twijfelachtige oplossing.
Ik voorzie nu het probleem dat spelers nog steeds b.v. HoR zullen verlaten en dat de overgebleven spelers dan de eindbaas moeten bevechten met een verzwakt team. Verlaten 2 spelers de game dan zal het zelfs ondoenlijk zijn voor de overgebleven spelers om de eindbaas nog te verslaan

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:33
Jeetje alsof ze nog nooit een MMO hebben gespeeld...
Strongholds :
You no longer spawn into a Stronghold that is further than 2 mins in . Therefore NO MORE MONITOR ONLY.** This is probably for when choosing to start a new stronghold. if you choose to join a random stronghold, it will still put you in.**
Bosses now drop random loot apart from the 100% 1 masterwork! (meaning can drop legendaries too)
Chests have been buffed.
GM1 Strongholds give better loot (? they sounded unsure).
Als er dan iemand ineens 1 of 2 spelers verdwijnen dan wordt dit dus niet meer aangevuld. Dat kan erg snel vervelend worden. Bij een normale MMO krijg je na een disconnect de keuze om al dan niet versterking te zoeken. Laat het lekker aan de speler over!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-05 23:57
melly schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:11:
Wat vinden jullie van die Stronghold lock na 15 min.?
Zelf vind ik dit een zeer twijfelachtige oplossing.
Ik voorzie nu het probleem dat spelers nog steeds b.v. HoR zullen verlaten en dat de overgebleven spelers dan de eindbaas moeten bevechten met een verzwakt team. Verlaten 2 spelers de game dan zal het zelfs ondoenlijk zijn voor de overgebleven spelers om de eindbaas nog te verslaan
Zo had ik het og niet gezien. Dat is wel vervelend en op gegeven moment eritand.
Hoop dat ze met wat beters kunnen komen.

• Dmp1982
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:12
Ik weet niet zeker of deze vraag al eerder voorbij is gekomen maar momenteel ben ik bezig met de colossus javalin.

Deze javalin heeft unieke wapens en attachments. Nu speel ik al een geruime Tijd maar heb nooit de ‘torrent’ zien droppen en dus heb ik dit wapen nooit kunnen gebruiken of challenges hiervoor kunnen unlocken. Zelfde voor de siege cannon. Ik kan ze dus ook niet craften.

Mis ik iets of heb ik gewoon pech met de droprate? 7(8)7

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Elyssian chests bevatten geen armor pieces _O-
Het wordt ook met de week mooier he....

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

• Pufster
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-05 21:18
Soms lijkt het echt alsof ze niet willen dat de game beter wordt....

Armor zal allemaal wel in de shop verschijnen.

• melly
......Akelig stil hier 🙄
Vandaag om 16:00 is de patch beschikbaar.
Ben heel benieuwd wat dit gaat betekenen voor het spel en de playerbase
melly schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:24:
......Akelig stil hier 🙄
Vandaag om 16:00 is de patch beschikbaar.
Ben heel benieuwd wat dit gaat betekenen voor het spel en de playerbase
Voor de playerbase niet veel denk ik :P was net nog op de subreddit maar daar gaat het ook nergens over, gewoon omdat er ook niets meer is om over te posten.

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:15
kan iemand de patch notes hier posten? - Zit op kantoor kan ik ze niet inzien

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Zijn vanmiddag pas beschikbaar

• melly
DigitalError schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Voor de playerbase niet veel denk ik :P was net nog op de subreddit maar daar gaat het ook nergens over, gewoon omdat er ook niets meer is om over te posten.
Agree on that..
Er valt idd weinig zinnigs daar meer te lezen.
Heel spijtig dat Bioware hier ook geen enkele reactie meer geeft op de berichten

• Nol_NL
Eigenlijk snap ik dat wel. Als men je op ieder bericht volledig probeert af te branden en dit hierna weer onder een vergrootglas wordt gelegd op entertainmentsites, dan is de open communicatie er snel af. Jammer voor de gamers die nog wel het fatsoen hebben om normale feedback te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nol_NL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:56:
Eigenlijk snap ik dat wel. Als men je op ieder bericht volledig probeert af te branden en dit hierna weer onder een vergrootglas wordt gelegd op entertainmentsites, dan is de open communicatie er snel af. Jammer voor de gamers die nog wel het fatsoen hebben om normale feedback te geven.
Onder het motto 'had je maar wat beters neer moeten zetten dan dit', klinkt dat meer alsof ze flink op hun ... zijn getrapt. Het helpt dat helemaal weinig als Div2 een redelijke start neerzet (met wat issues verderop), de zure anti's zullen dat maar al te graag gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RubenDJ
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:39

RubenDJ

Freude am fahren

Ik vind Anthem nog steeds wel een tof spel, al ben ik op dit moment pas level 23 en nog bezig met de verhaallijn en zit dus nog niet in de endgame. Wat ik momenteel vaak heb is dat als ik een verhaalmissie start, er gewoon geen andere spelers mee joinen. En aangezien ik op hard speel, is dat soms best pittig in je eentje.

Ligt dat nu aan het feit dat er zo weinig spelers zijn? Ik heb namelijk ook gemerkt dat als ik een missie via de Launch Bay start, er wel vaak wel een volledig team is. Iemand die hier een verklaring of een best practice voor heeft?

De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht | specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-05 19:35
Speciaal voor jou dan @DigitalError

NEW FEATURES

Legendary Missions: Allows you to replay critical path missions again with a much higher difficulty level. One mission will be available per day that has no limit on the number of times it can be completed. These missions offer a new challenge and require team coordination to achieve victory!

Elysian Caches: Earn Elysian Keys by completing daily challenges. These keys can be used on Elysian Caches, which appear at the end of each Stronghold after the boss is defeated to unlock vanity and crafting materials. Opening an Elysian Cache creates loot for each member of the Expedition. There are 67 unique vanity unlocks available, including vinyls, victory poses, emotes and arrivals. You will never get a duplicate vanity item! This is our first version of the ruleset for Elysian Caches in the game and we'll look forward to your feedback and the data we gather from your play.

Loot Changes:

Chests now have a chance to drop additional items and crafting materials in Strongholds, Freeplay and Missions.

Apex creatures now have a chance to drop additional loot, similar to the change made to chests. (Apex creatures include: Ursix, Titans, Furies and Escari/Luminaries)

On GM1 difficulty and higher, Stronghold bosses will now drop more loot with a chance at additional masterwork and legendary items.

Nvidia Highlights:

Added support for Nvidia Highlights to capture screenshots and game clips automatically:

Visiting and viewing overlooks

Defeating certain large creatures.

Performing multi-kills

Defeating legendary creatures

Discovering the Tombs of the Legionnaires

Performing combos

When the player is downed by enemies.

Defeating bosses

PC Settings:

Added Field of View sliders for various cameras in-game:

Ground FOV: Adjusts the field of view of the camera during on foot gameplay.

Zoomed FOV: Adjusts the field of view of the camera while your weapon is zoomed.

Flight FOV: Adjusts the field of view of the camera during flight.

Swim FOV: Adjusts the field of view of the camera while underwater.

Pilot FOV: Adjusts the field of view of the camera when out of your javelin.

AFK Timer:

Reduced the AFK auto-kick timer from 10 minutes to 5 minutes.

Nvidia DLSS Support:

Support for Deep Learning Super-Sampling is now available on Nvidia RTX-based video cards.

Performance:

Improved performance on gameplay effects that were updating or running often to reduce performance strain.

Example effects include things like:

UI

Weather

Time of Day

Level Art with Animated Props

The Forge:

The Forge can now be accessed via the main menu while you’re in Ft. Tarsis or the Launch Bay.

There is no longer a loading screen when entering the Forge.

BUGS & ISSUES (FIXES)

Freeplay:

Fixed an issue where a second pilot could enter the Tombs of the Legionnaires quest before acquiring the quest.

Fixed an issue where performance could potentially drop in rescue sentinel world events with outlaws.

Strongholds:

Heart of Rage: Fixed party gather that was sending players back to the previous arena.

Heart of Rage: Fixes to fog walls blocking access to enemies.

Heart of Rage: Removed fog walls that could prevent the player from progressing.

Heart of Rage: Fixed issue where late joining players would spawn in lava and in a downed state.

Temple of the Scar: Fixed issues with fog walls could prevent the player from progressing.

Tyrant Mine: Door leading underground opens when first player arrives now instead of waiting for all players to arrive.

Tyrant Mine: Fixed an exploit where you could double loot from the Swarm Tyrant.

General: Fixed an issue where strongholds were disappearing from the map, so they could not be selected.

Missions:

Finding Old Friends: Fixed waypoint markers if player proceeds without collecting the relics.

Imposter: Removed fog wall where players can get trapped.

See in the Dark: Fixed performance on Xbox One X when getting close to the echo lock.

Matthias mission: Fixed pathfinding for Elementals that could get stuck behind a chest.

Fixed issue with cinematic freezing during the third Dax mission.

What Freelancers Do: Fixed ammo depots popping into the world.

Clarified objective text on how players can collect Corium.

Incursion: fixed a number of voice over issues.

Fixed a number of loot exploits in Matthias Legendary Contracts.

General:

Respawn timer no longer resets after a revive attempt by another player is interrupted.

Fort Tarsis: Fixed an issue where the camera went under the terrain when getting a legendary contract from Matthias.

Fort Tarsis: Fixed an issue where Commander Vule could appear in two locations at once.

Fort Tarsis: Reduced the length of time NPCs glance away from player during conversations to stay more focused on the player.

Low health warning now correctly states "Low Armor"

Fixed grammatical issue in The Legion of Dawn library entry.

The First Cypher journal entry has been moved to the Cyphers section.

Audio: Cancelled audio when the player cancels out of launching an expedition.

Gear/Abilities:

Fixed text for several Masterwork items that caused incorrect % values for ultimate charge, the functionality has not changed :

Ranger Frag Grenade (Last Argument)

Interceptor Venom Spray (Viper’s Bite)

Fixed text in the Forge where statistic bars for gear was showing as “Status” when it should say “Effect”:

Acid Effect

Ice Effect

Fire Effect

Electric Effect

Fixed an issue where the Spark beam visual effect would not be present when turning away from the player using it.

Fixed Masterwork Gear so that they now progress the Uncommon, Rare and Epic challenges of that Gear.

Javelin Components:

The Mark of Ruin and Amulet of Winter Storm Masterwork components should now correctly be applying their respective bonuses, have their corrected text and icons, and should be functional.

Fixed an issue with the Mark of Clarity Storm component showing a 0 sec cooldown, now correctly shows 1 second.

Fixed text for Interceptor Double-Edged Inscription component to be more clear on effects:

“Increases all damage dealt by X% of base and reduces damage resistance by X%.”

Fixed text for several Masterwork items that caused incorrect % values for ultimate charge, the functionality has not changed :

Badge of Devastation (Masterwork Ranger Component)

Emblem of Destruction (Masterwork Colossus Component)

Fixed an issue where the Ablative Shielding (Masterwork Colossus Component) was not correctly granting the additional armor and shields noted in the text. This is updated on the player stats, but may not be resolved for the UI stat bars for the component.

Weapons:

Fixed statistic bar for weapons in Forge UI where “Magazine Size” was incorrectly labeled “Clip Size”.

Fixed an error where the Thunderbolt of Yvenia’s lightning damage wasn’t scaling correctly for the Storm javelin.

Fixed text for Artinia’s Gambit (Masterwork Relentless LMG) to be more informative of effect:

Upgraded Relentless: Best balanced gun in this class. Detonates a combo explosion on primed targets in the area upon reloading

Javelins:

Adjusted an error with secondary player damage scaling (combos, status effects, ultimates, melee) where unequipped item slots were not identified correctly for damage scaling.

Fixed an issue where ultimate charge (20 charge) wasn’t correctly being awarded to players when reviving a downed teammate.

Fixed an issue where “Weakpoint Hit” triggers were unintentionally counted when hitting enemy shields.

Fixed an issue where the amount of armor segments displayed on the player HUD was incorrect when compared to their actual armor values. This is only the UI half of the reported “health bug” problem.

Fixed an issue where players could load into an expedition without having all of their inscription bonuses properly loaded. This would result in various problems (less shields, health, max ammo, etc) on the Javelin. We believe this should resolve the non-UI aspect of the reported “health bug” problem as this should now correctly load javelin health/shields.

Fixed a problem where a player could be more easily killed through shields and armor when first entering the game for the first time on a new client build.

Fixed an issue where swapping weapons at the start of the Storm Ultimate would give you a full heal without using the Ultimate charge.

Creatures:

Fixed an issue where the lightning effect and abilities would leave a shader effect on the Korox creature unintentionally.

Fixed an issue where defeated creatures would sometimes go back into idle ragdoll positions unintentionally.

Additional reduction and tuning to health of The Monitor boss fight in the Heart of Rage stronghold

Inscriptions:

Corrected several inscriptions where the magazine size was referred to as “clip”. Fixed to say “magazine” or “mag” (e.g. +X% Weap Mag Size”).

The hip fire inscription bonus will no longer be applied to Sniper Rifles.

The “Support +X% Luck” inscription has had its text changed to “+X% Luck”.

The Weapon Reload stat inscription was not correctly applying to player weapons and has been corrected

Fixed text on Blast Damage inscription so that it no longer includes “Weap” in the text to more clearly convey that it applies to all blast damage not just to weapons.

The text for Shield Refresh and Shield Delay inscriptions were incorrectly swapped on items and have been corrected. These inscriptions will now reflect the intended effect:

Shield Delay: Increases the speed at which your shield recharges

Shield Refresh: Reduces the time between when your shield breaks and when it starts regenerating

The “+X% Pistol Ammo” inscription has been updated and now specifically references the Heavy Pistol “+X% Hvy Pistol Ammo”.

Other:

Fixed a number of issues that could cause the game to crash

Players can now “Junk” items much faster in their vault.

Daily/Weekly/Monthly interaction points now directly link the player to the Cortex entry

Fixed a number of issues that would cause players to be unable to interact with objects or players.

Match consumables now sort by rarity then alphabetically

Quickplay instances will no longer be allowed to spawn into missions older than 15 minutes.

Fixed an issue where a small number of players could not craft items and would continue to receive Common (white) and Uncommon (green) drops after hitting level 30.

OTHER FEATURES:

Masterwork Changes:

Doubled the rate at which Masterwork gear with multiple charges regain charges:

Ranger - Venom Darts (Tactical Onslaught)

Colossus - Rail Gun (Garred's Hammer)

Interceptor - Cluster Mine (Bitter Harvest)

Storm - Ice Storm (Winter’s Wrath)

Storm - Ball Lightning (Seal of the Open Mind)

Fixed several exploits related to Masterwork and Legendary drops that were allowing unintended drop-rates when player was downed.

Added a new audio effect for when a Masterwork / Legendary item drops in-game.

COLOSSUS

Colossus Components:

Ablative Shielding:

Increased buff to 40% for 10 seconds (was 20% for 5 seconds).

Grand Entrance:

Improved ability to reliably trigger on heavy impacts and air melee slams.

Reinforced Hull:

Increased buff to 33% (was 20%) and removed cooldown.

Shock Treatment:

Was: Hitting enemies with Ordnance Launcher abilities temporarily lowers thruster-heat buildup by 30% for 5 seconds.

Now: Taking damage increases all damage by 8% for 10 seconds, stacking to 10.

Stalwart’s Badge:

Was: On shield break increases all ability damage by 40% for 5 seconds.

Now: When hit with a status effect, increase all gear damage by 40% for 10 seconds.

Synchronized Frame:

Changed to hitting an enemy from defeating an enemy.

Colossus Gear:

Fist of the Crucible:

Was: Victor's Advantage: Defeating an enemy increases Flamethrower damage by 30% for 10s seconds, stacking to 5.

Now: Striker's Advantage: Hitting an enemy increases Flamethrower damage by 12% for 10 seconds, stacking to 10.

Best Defense:

Increased base damage by 25%.

Black Powder:

Increased base damage by 25% cooldown reduced to 1 second (was 4 seconds).

Solvent Green:

Increased base damage by 40%.

Titan’s Hail:

Was: Upgraded Burst Mortar: Special shells burst across wide area. Burst Mortar can now trigger explosive combos.

Now: Upgraded Burst Mortar: Special shells burst across wide area. Creates a large physical explosion for each enemy hit.

INTERCEPTOR

Interceptor Components:

Survival Algorithm:

Increased to 40% for 10 seconds (from 20% for 10 seconds).

Talisman of Power:

Increased to 60% for 10 seconds (from 50% for 5 seconds).

Conductive Lattice:

Was: Performing a small melee hit-streak (3) detonates an electric explosion.

Now: Melee hits detonate an electric explosion, can occur once every 2 seconds.

Vengeance Matrix:

Was: All damage is increased by 25% for 5 seconds when suit health declines.

Now: On low armor, damage taken is reduced by 50% for 10 seconds.

Way of Salvage:

Increased to 40% for 10 seconds (from 40% for 5 seconds).

Way of the Swift:

Increased to 60% for 10 seconds (from 50% for 5 seconds).

Way of the Bold:

Increased to 40% armor restored (from 20%).

Way of Integration:

Increase to 30% for 10 seconds (from 30% for 5 seconds)

Interceptor Gear:

Cariff’s Talon:

Increased base kick damage by 200%, removed cooldown, increased to 50% armor restored.

Raneri’s Charge:

Increased base damage by 25%, removed cooldown.

Serpent’s Veil:

Increased base damage by 35%, changed to trigger on melee hit (from on melee kills).

Shadow Claw:

Was: Wraith Strike instantly recharges with a small kill-streak (2).

Now: Launches two wraith projections that seek enemies.

Absolute Zero:

Removed requirement of being above target, increased explosions damage.

RANGER

Ranger Components

Tactical Advantage

Was: Increase engine heat threshold (max stamina) by 35%. Weak point hits lower thruster-heat buildup by 10% for 5 seconds

Now: Increase engine heat threshold (max stamina) by 50%. Weak point hits lower thruster-heat buildup by 80% for 10 seconds

Badge of Devastation

Was: Increases assault launcher by 15%. Performing a large hit-streak (10) will instantly add 1% Ultimate charge.

Now: Increases assault launcher by 30%.Performing a large hit-streak (10) will instantly add 3% Ultimate charge.

Victor’s Resolve

Was: Increases blast damage by 50% and decreases impact damage by 20%. Performing a small multi kill (3) instantly restores 25% armor.

Now: Increases blast damage by 50% and decreases impact damage by 20%. Performing a small multi hit (2) instantly restores 25% armor

Second Wind (was Defensive Bulwark)

Was: Increases all gun damage by 25%. On low health, increases gun damage by 25% for 10 seconds.

Now: Increases all gun damage by 25%. On low health, increases gun damage by 60% for 10 seconds.

Elemental Ops

Was: Increases fire damage and max heat capacity by 20%, and fire resistance by 20%. Increases elemental effects applied to enemies by 20%.

Now: Increases fire damage and max heat capacity by 50%, and fire resistance by 50%. On a hit streak (5), applies acid to the target.

Combined Arms

Was: Increases grenade damage by 5%. Defeating an enemy with assault launcher gear increases grenade gear damage by 60% for 5 seconds.

Now: Increases grenade damage by 30%. Hitting an enemy with assault launcher gear increases grenade gear damage by 60% for 10 seconds.

Airborne Advantage

Was: Increases impact damage by 35% and decreases blast damage by 35%. Hovering increases all resistances by 10%.

Now: Increases impact damage by 50% and decreases blast damage by 20%. Hovering increases all resistances by 25%.

Tip of the Spear

Was: Increases combo damage by 50%. Performing a combo restores 40% armor to nearby allies.

Now: Increases combo damage by 60%. Performing a combo restores 40% armor to nearby allies.

General’s Favor

Was: Increases Assault Launcher recharge by 35%. Defeating an enemy with melee increases grenade damage by 50% for 10 seconds.

Now: Increases Grenade recharge by 40%. Hitting an enemy with melee increases grenade damage by 45% for 10 seconds.

Vanguard’s Badge

Was: Increases melee damage by 30% and electric effects by 30%. Performing a melee kill restores 20% shields.

Now: Increases melee damage by 40% and electric effects by 40%. Performing a melee hit restores 40% shields.

Ranger Gear

Argo’s Mace:

Increased base damage by 25%

Avenger’s Boon:

Increased melee damage by 210% for 20s (was 110% for 20s)

Cold Blooded:

Changed to On Hit increase melee damage by 235% for 10s (was 135% for 10s when freezing enemies).

Ember’s Lance:

Increased explosion damage.

Explosive Blaze:

Changed to On Hit and removed cooldown (was on igniting enemies).

Grand Opening:

Was: Upgraded Seeker Grenade: Splits into seeking submunitions. Ambusher's Fury: Defeating enemies from above grants 75% increased weapon damage for 20 seconds.
Now: Upgraded Seeker Grenade: Splits into seeking submunitions. Striker's Fury: Hitting enemies grants 60% increased weapon damage for 20 seconds.

Recurring Vengeance:

Was: Upgraded Seeking Missile - Combo Effect: Impact. After defeating an enemy, regain 100% charge, can occur once every 7.5 seconds.

Now: Upgraded Seeking Missile - Combo Effect: Impact. Detonating a combo grants 100% charge.

The Gambit:

Increased damaged of ice explosions

STORM

Storm Components

Amulet of Winter:

Increased to 30% damage for 20 seconds (was 20% for 20 seconds).

Mark of Clarity:

Increased to 40% armor restored with no cooldown (was 20% with 10 second cooldown).

Mark of Ruin

Was: Increases fire damage and fire effect. While blast seal recharges, focus seal damage increases by 40% for 20 seconds.

Now: Increases fire damage and fire effect. After applying a status effect, increases fire damage by 50% for 10 seconds.

Mark of Wrath:

Was: Increases gear damage and lowers gear recharge rate. While focus seal recharges, blast seal damage increases by 50% for 5 seconds.

Now: Increases gear damage and lowers gear recharge rate. Detonating a combo causes large electrical explosions.

Token of Daring

Was: Increases elemental damage and decreases physical damage. A shield break increases seal damage by 20% for 20 seconds.

Now: Increases elemental damage and decreases physical damage. On shield break, instantly recharge all gear.

Token of the Master:

Increased to 60% for 10 seconds (was 60% for 5 seconds).

Token of the Pupil

Increased to 60% for 10 seconds (was 60% for 5 seconds).

Tome of Precision

Was: Increases electric damage and electric effect. Sniper rifle weak point kills increase electric damage by 60% for 5 seconds.

Now: Increases electric damage and electric effect. Defeating an enemy increases elemental damage by 40% for 10 seconds.

Vanguard’s Token

Increased to 40% for 10 seconds (was 10% for 20 seconds).

Storm Gear

Hailstorm’s Renewal

Removed requirement of being above target, increased base damage by 25%.

Seal of the Open Mind

Removed requirement of being above target, now permanently has 2 charges.

Venomous Blaze

Increased base damage by 50%. Changed from every 3rd hit to every 3rd consecutive hit.

Winter’s Wrath

Increased base number of charges and recharge rate.

Ten Thousand Suns

Was: Upgraded Burning Orb - Combo Effect: Chain. Striker's Wrath: After hitting an enemy, gain 5% increased damage for 5 seconds stacking to 20.

Now: Upgraded Burning Orb - Combo Effect: Chain. Striker's Wrath: After hitting an enemy, gain 10% increased damage for 10 seconds stacking to 10.

Black Ice

Changed to hitting an enemy freezes nearby creatures (was defeating an enemy). Note: Must sustain the beam on a single creature for the duration of the ability.

Inscriptions:

As part of our effort to improve inscription ease of use all inscription values now have the +/- value at the beginning of the state line rather than after any text. For example:

“Supply +X% Drop Rate” will now read as “+X% Supply Drop Rate”.

This has been applied to all inscriptions.

Components:

Ranger Basic Components:

Crossed Arms Basic Ranger component now increases blast damage by 35% and reduces impact damage by 15% (from 50% and 20%)

Thermal Regulator Basic Ranger component now increases fire damage and max heat capacity by 25% (was 20%).

Grenade Augment Basic Ranger component now increases grenade damage by 15% (was 5%).

Convergence Core Basic Ranger component now reduces blast damage by 15% (was 35%).

Grenadier Inscription Basic Ranger component now correctly reduces cooldown of Ranger Grenades and text is updated to reflect this.

Grenadier Inscription Basic Ranger component was reduced from 35% cooldown reduction to 30% cooldown reduction.

Universal Components:

The Special Arms Ammo component now only affects heavy pistols and grenade launchers.

The Machine Pistol Ammo component now also affect autocannons and the name has been changed to Rapid Arms.

Previously added Universal Components with patch 1.0.3:

Symbiotic Surge: Increases javelin armor by a large amount. Increases all damage by 50% for 10 seconds when picking up a repair pack.

Softened Blows: Increases javelin shields by a large amount. Increases damage resistance by 75% for 5 seconds when shields run out.

Thermal Cooling: Increases the javelin's heat capacity to allow the javelin to fly more effectively. Reduces time you stay overheated significantly.

Rejuvenating Ammo: Increases reserve ammo for all equipped guns. Replenishes armor by 20% when picking up an ammo pack.

Emergency Power: An inscribed component that augments javelin Ultimate gear and increases damage. Ultimate meter refills instantly when armor is critically damaged. Can occur once every 120 seconds.

Added Brand New Universal Masterwork Components with patch 1.0.4:

***(***NOTE: These unique MW Components only drop in Grandmaster 1, 2 & 3 difficulty levels)

Bloodlust: An inscribed component that increases melee weapon damage. Increases melee damage by 75% for 10 seconds when killing an enemy by using melee.

Acid Slugs: Adds specialized storage for enhanced shotgun ammunition and increases damage. Hitting (7) shotgun shots in a single burst applies acid on the target.

Giant Slayer: Adds specialized storage for enhanced marksman rifle ammunition and increases damage. Increases weak point damage by 50% after a consecutive Marksman Rifle hit streak (5).

Focused Freeze: Adds specialized storage for enhanced Light Machine Gun ammunition and increases damage. On a consecutive LMG hit-streak (10), shots freeze the target.

Feedback Loop: Adds specialized storage for enhanced assault rifle ammunition and increases damage. Increases damage resistance by 50% for 10 seconds when firing the last shot in an assault rifle magazine.

Gear:

Updated Interceptor Wraith Strike gear text to match new functionality: “Interceptor projects a ghost of itself that can warp up to X targets. Active Auras apply to all targets struck.”

Weapons:

Reduced the weapon reload times by speeding up the reload animations for the Colossus Heavy Weapons (Autocannons and Grenade Launchers).

Javelins:

Interceptor Melee can now execute multiple melee attacks with a single held input.

Interceptor can now detonate combos even if they have an aura currently active. This allows the Interceptor to detonate the combo to do extra combo damage without having to wait for the aura to expire. In addition, detonating a combo will refresh the duration of the currently active aura (regardless of the primer that is detonated on the creature). For example, if you have an Ice Aura active and you detonate a creature primed with Acid it will refresh the duration of your Ice Aura.

Increased the max stamina (thruster) meter for all Javelins by 20%.

Reduced the base overheat duration for all Javelins by 20%.

Fire Status effect on players no longer instantly overheats the Javelin but instead starts to quickly build up until overheating.

Added new audio for thrusters failing to ignite when frozen by an enemy creature .

Improved audio notification for when Javelin ultimate ability is ready.

Added the ability to enter hover underwater.
@jim[beam] daar kreeg ik de vorige keer alleen maar commentaar op, dat het zo'n lap tekst was en dat het tussen quote tags moest enzo. dus dan maar een linkje en kijk maar verder.

https://www.ea.com/games/anthem/news/elysian-cache-keys

DigitalError wijzigde deze reactie 26-03-2019 17:23 (13%)

• Ricmaniac
Wel heeel fijjn dat ze die field of view sliders err in hebben gedaan voor pc :)

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-05 16:25
De QOL upgrades zijn weer fijn en ik was blij dat ik gisteren na 100+ gameplayuurtjes mn tweede exotic zag maar de content is nog steeds ruk.

Volgende maand zijn er meer updates volgens de roadmap maar als ze zo mager zijn en blijken als die van maart dan probeer ik het nog een laatste keer in mei maar daarna mag het doek van mij vallen als er nog steeds geen fatsoenlijke game staat.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:31
Ze zijn op reddit niet positief over de patch. Bespaart mij weer de moeite in te loggen om t te checken. :)

https://www.reddit.com/r/...r_eas_layoffs_angry_rant/

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:33
@jim[beam] Misschien overbodig omdat je het al wist maar als je in plaats van via quick reply op bekijk reactie drukt en je plakt een tekst dan kun je hem selecteren en dan op de allerlaatste knop van het bovenstaande rijtje drukken. Dan komen de quote tags van zelf.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Pufster
Het is echt om van te huilen hoe ze het iedere keer voor elkaar krijgen om in een patch alles weer te breken.

Zaken die zogezegd in de patch moeten opgelost zijn, hebben net het tegenovergestelde effect... Sneller overheat ipv trager, geen masterworks meer van bosses. Elysian chests die geen loot hebben.
Ik vraag me sterk af of Bioware’s developers wel capabel zijn om een game te ontwikkelen.

Net een legendary mission op gm2 gedaan: loot: wat crafting embers. That’s it.

Er moet iets serieus veranderen bij het management/aanpak, want patches die meer breken dan fixen is de genadeslag voor de playerbase.

Pufster wijzigde deze reactie 27-03-2019 19:49 (21%)

• Stylze
Ja is wel duidelijk aan het worden dat deze game jammer genoeg ten dode is opgeschreven.

Als zelfs de patches de game niet beter maken maar alleen nog maar slechter dan schiet het natuurlijk voor geen meter op. Lijkt wel alsof ze willen dat de game dood gaat ofzo

• laurensdbb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:30
Ik moet zeggen dat ik al zeker 150+ uren zitten heb in de game..
De eerste 'patch' was de beste voor mij wat loot betreft.

Ik speel met een 'luck' build - gearscore 710 (storm javalin) en kan op GM1 & 2 'chill' erdoor gaan.
Luck heb ik op bijna elk gear stuk en wapen dus ik zit ergens rond de + 250%.

Voor de patch, +/- om de 1-2 uur = 1 legendary en 10-15 tal MW's

Gisteren na de patch +/- 2 uur gespeeld en de samenvatting is : 2 MW pieces, alle andere zaken 'embers' en dan meestal nog "EPICS".

Ik heb het opzij gelegd en nu wacht ik gewoon tot het terug is wat het moet zijn, op deze manier grinden is er 0,00 aan.

• Nol_NL
Leon Zwiers schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:32:
Ze zijn op reddit niet positief over de patch. Bespaart mij weer de moeite in te loggen om t te checken. :)

https://www.reddit.com/r/...r_eas_layoffs_angry_rant/
:F

• Utoka
  • Laatst online: 15:37
laurensdbb schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:56:
Ik moet zeggen dat ik al zeker 150+ uren zitten heb in de game..
De eerste 'patch' was de beste voor mij wat loot betreft.

Ik speel met een 'luck' build - gearscore 710 (storm javalin) en kan op GM1 & 2 'chill' erdoor gaan.
Luck heb ik op bijna elk gear stuk en wapen dus ik zit ergens rond de + 250%.

Voor de patch, +/- om de 1-2 uur = 1 legendary en 10-15 tal MW's

Gisteren na de patch +/- 2 uur gespeeld en de samenvatting is : 2 MW pieces, alle andere zaken 'embers' en dan meestal nog "EPICS".

Ik heb het opzij gelegd en nu wacht ik gewoon tot het terug is wat het moet zijn, op deze manier grinden is er 0,00 aan.
Volgens mij, maar zoek het zeker na, is 90% luck de max. Dit was zelfs door een dev bevestigd. Zou dit dus voor andere stats kunnen gebruiken

• Rokz
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:42
Deze game bloed gewoon langzaam dood helaas. Het concept en de basics die er nu staan die zijn echt geweldig, en vermaak me elk moment er mee. Maar man die end game en daarbij de loot is waardeloos.

Dit was ook de enige game die me weer naar de PlayStation sleurde. Voor de rest stond die te verstoffen.

Hoop echt dat er nog wat tofs komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

Ktenolix

Bandit GSF650A '11

De reden waarom er zoveel mis is aan Anthem is waarschijnlijk omdat EA er een AI gestuurd systeem in heeft gedrukt dat je progress/loot/difficulty/etc aanpast om ervoor te zorgen dat je meer geld spendeert in het spel.
A paper was leaked out last year discussing a new AI/Telemetry system which would track your actions, location, shopping habits and game playing behavior. It would then use this data to create a "profile" of you as a player, and then dynamically adjust game difficulty, rewards, and other features to encourage you to play more and spend more in the game. If you think about it, a lot of the black box weirdness with Anthem (no player sheet, numbers not meaning much, strange scaling issues) makes a lot more sense if things are being dynamically adjusted by an AI which is profiling you.
reddit post
gelekte presentatie EA

* Ktenolix zet een alu-hoedje op

The Bandit : 5.75L / 100km

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ktenolix schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:57:
De reden waarom er zoveel mis is aan Anthem is waarschijnlijk omdat EA er een AI gestuurd systeem in heeft gedrukt dat je progress/loot/difficulty/etc aanpast om ervoor te zorgen dat je meer geld spendeert in het spel.

[...]

reddit post
gelekte presentatie EA

* Ktenolix zet een alu-hoedje op
Dat heeft wel een enorm aluhoedjes gehalte ja, aangezien men enkel cosmetics verkoopt in de store.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17:29
boe2 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:35:
Dat heeft wel een enorm aluhoedjes gehalte ja, aangezien men enkel cosmetics verkoopt in de store.
Komt bij dat als iets als dit waar blijkt, er waarschijnlijk wereldwijd een hoop wetten overtreden worden wat kan lijden tot verkoopverboden, schadevergoedingen, etc., etc. Is EA een bedrijf dat iets als dit best zou willen hebben in een game? Vast wel. Maar ik geloof ook weer niet dat ze gek genoeg zijn om zich zo diep in grijs gebied te begeven met projecten die honderden miljoenen investering gekost hebben.

<GOT> Zarhrezz#2885

• laurensdbb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:30
Utoka schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Volgens mij, maar zoek het zeker na, is 90% luck de max. Dit was zelfs door een dev bevestigd. Zou dit dus voor andere stats kunnen gebruiken
Weet ik, maar mijn gear is sterk genoeg voor GM1 - GM2 dus waarom niet hoger proberen, ik hoop dat ze binnenkort met de "fix" uitkomen die > luck gehaltes beloont.

Het is momenteel toch zo als je niet alles legendary hebt je gear level amper stijgt.
En dan is er nog het "support" item wat ons nekt als EPIC +38 level..
Misschien toch maar eens alles volledig salvagen..

En het gear level is wat je DPS drijft.. Soms doet +250% dmg op gear minder DPS bij dan van gear score 690 naar 704. Ik had het op reddit gelezen en het is effectief waar, test maar.

Het wordt gewoon tijd dat ze wakker worden want week na week zie ik mensen vertrekken en dat is spijtig want ik vond de "core" echt top. (Division 2 daarentegen.. de core ben ik saai gespeeld naar deel 1 en het is een kopie. De loot is dan wel weer "goed" maar het moet voor mij een combinatie van beiden zijn..)

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 26-04 18:49
Zarhrezz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Komt bij dat als iets als dit waar blijkt, er waarschijnlijk wereldwijd een hoop wetten overtreden worden wat kan lijden tot verkoopverboden, schadevergoedingen, etc., etc. Is EA een bedrijf dat iets als dit best zou willen hebben in een game? Vast wel. Maar ik geloof ook weer niet dat ze gek genoeg zijn om zich zo diep in grijs gebied te begeven met projecten die honderden miljoenen investering gekost hebben.
Het is zeer interessante materie en de vraag is niet of zoiets geimplementeerd gaat worden, maar in welke mate het al gebeurt. Welke wetten zouden worden overtreden? Het is geen grijs gebied, derglijke analytische tools zijn big business. Heel veel partijen zijn met dergelijke systemen aan het experimenteren zowel online als in de retail. Denk aan de Albert Heijn met de persoonlijke bonus artikelen, webshops die unieke aanbiedingen of kortingacties laten zien, advertenties/reclame voor producten waar je naar gezocht hebt en dergelijke.

Voorheen liet je statistische modellen los op zaken als prijsstellingen of winkelinrichting. Dat wordt steeds meer vervangen door dynamische AI gebasseerde systemen. In hoeverre Anthem of andere games er al gebruik van maken en het aan de grondslag ligt aan de problemen met de drop rates is natuurlijk een grote vraag. Ze zullen negatieve publiciteit echt wel willen voorkomen en niet de eerste willen zijn die ervoor aan de schandpaal genageld wordt. Maar vroeger of later gaat het gebeuren en we gaan dit steeds meer tegenkomen, zowel online als in de retail.

• Zarhrezz
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:29:
Het is zeer interessante materie en de vraag is niet of zoiets geimplementeerd gaat worden, maar in welke mate het al gebeurt. Welke wetten zouden worden overtreden? Het is geen grijs gebied, derglijke analytische tools zijn big business.
Heb je de slides bekeken? Daarin staan practices die hier in Nederland / Europa al verboden zijn (bv. gebruik van camera's met gezichtsherkenning in reclamezuilen, blue-tooth tracking, etc.).

Daar komen dan nog zaken bij als de AI spelers opzettelijk unfair dood laten gaat en bij vaststelling van voldoende frustratie bepaalde aanbiedingen doen om de speler over te halen geld uit te geven. Nou ben ik geen specialist op dit vlak, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit in Nederland / Europa illegaal is.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Utoka
Met geld uitgeven een speler voordeel geven is sowieso al een verdien model wat bij gamers niet echt geaccepteerd is. Daarom zit deze manier van verdienen ook niet in Anthem of Apex bijv.

Om wat ruimer te denken (aluhoedje op) zou ik wel kunnen voorstellen dat dit zou kunnen werken voor spellen zoals FIFA. De card drops en markt lijkt mij vrij makkelijk te beïnvloeden zonder dat het overduidelijk is.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 26-04 18:49
Zarhrezz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Heb je de slides bekeken? Daarin staan practices die hier in Nederland / Europa al verboden zijn (bv. gebruik van camera's met gezichtsherkenning in reclamezuilen, blue-tooth tracking, etc.).

Daar komen dan nog zaken bij als de AI spelers opzettelijk unfair dood laten gaat en bij vaststelling van voldoende frustratie bepaalde aanbiedingen doen om de speler over te halen geld uit te geven. Nou ben ik geen specialist op dit vlak, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit in Nederland / Europa illegaal is.
O ja, op deze specifieke slides staan wat twijfelachtige en minder ethische of praktische bronnen, ik ga er geen seconde van uit dat Anthem iets met deze slides te maken heeft ondanks die screenshots. Maar er zijn zoveel bedrijven wereldwijd nu met AI en profielen bezig om op individuele basis de maximale bereidheid tot betalen uit te buiten, dat hou je denk ik nooit tegen.

Er blijft zoveel informatie over waarmee je heel ver mee kan komen en veel valt af te leiden met behulp van machine learning. Logische zoals koopgeschiedenis, game library, muis/tobo input, chatgeschiedenis, tijdstip, duur van gamesessies, gebruik van discord/third party software, koppelingen met twitch etc.

Maar je kan ook denken aan verbogen psychologische tests die listig in de gameplay zijn verstopt, hoe je reageert op bepaalde matchmaking, welke skins selecteer je wel en welke niet, hardware profiel, hoe/hoe vaak je voice gebruikt en ga zo maar door. De mogelijkheden zijn eindeloos en de businesscase is te aantrekkelijk dat dit niet veel verder uitgebouwd wordt en de grenzen van het toelaatbare worden opgezocht. In winkels en supermarkten wordt ook verschrikkelijk veel over de kleinste details om mensen aan te zetten tot meer aankopen. Zolang het niet om gokken gaat, mag en kan er erg veel.

EA is er sowieso mee bezig, gezien hun Platform Data & AI Group en de openstaande vacatures. Maar ook de patentaanvragen op dit gebied van EA en Activision laten weinig aan de verbeelding over. Of een dergelijk systeem nu al volledig functioneert en in Anthem zit, wil ik wel betwijfelen. Maar ik weet zeker dat er tenminste over na gedacht is en het volop in ontwikkeling is voor nieuwe games. We gaan er hoe dan ook nog heel veel mee geconfronteerd worden in de toekomst. wellicht eerst onder het motto 'player retention' en 'personalized experience' en dan heel subtiel op individuele basis aangezet worden tot nieuwe aankopen. Beetje de digitale variant van de verkoper die antwoordt: 'wat heb je er voor over' als je vraagt wat iets moet kosten.

• JaY-
  • Laatst online: 21-05 23:15

JaY-

Het is mij.

Nieuwe store items vanaf vandaag:
https://www.reddit.com/r/..._march_2019_vanity_reset/

JaY- wijzigde deze reactie 29-03-2019 14:05 (19%)

Die Elyssian caches zijn toch ook gewoon om te janken lees ik op reddit, en blijkbaar zijn ze over 40 dagen weer weg _O- _O-
Ik heb het spel sinds de launch van Division 2 niet meer opgestart en zo te lezen hoef ik dat voorlopig dus ook niet te doen. wat een shitshow.

https://www.reddit.com/r/...thousand_words_this_is_a/

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17:04
DigitalError schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:52:
Die Elyssian caches zijn toch ook gewoon om te janken lees ik op reddit, en blijkbaar zijn ze over 40 dagen weer weg _O- _O-
Ik heb het spel sinds de launch van Division 2 niet meer opgestart en zo te lezen hoef ik dat voorlopig dus ook niet te doen. wat een shitshow.

[Afbeelding]

Yep. Normaal gaan ps4 games 2de hands op marktplaats wel hard. Maar Anthem gaan niet echt hard. Ondanks dat hij voor 35 al te koop staat..

• Ceased2Be
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:17

Ceased2Be

databeest

DigitalError schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:52:

[Afbeelding]

Het idee is wel grappig maar het feit dat er ook materials in zitten werkt gewoon niet mee, heb er nu 3 geopend (3x met m'n eigen key want niemand anders verzamelt die dingen blijkbaar); 2 x materials en 1x zo'n decal.

En dan heb je eens per dag zo'n key en 40 dagen voor iets van 60 collectables? :')
Dat ze materials gaan geven op het moment dat je de rest al hebt zou logischer zijn, maar dat doen ze dan weer net niet.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • +2Henk 'm!
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

dus de game was 6 jaar in ontwikkeling, maar eigenlijk maar een jaar omdat ze gewoon 5 keer opnieuw moesten beginnen. dit hele spel had gewoon nooit zo in de winkel mogen komen.

DigitalError wijzigde deze reactie 02-04-2019 19:05 (60%)

• Zarhrezz
Erg interessant artikel...met een hoop parallellen naar ME: Andromeda. Een flink stuk lezen, maar de moeite waard.

Het verklaart het gebrek aan content en een hoop andere zaken waar Anthem kritiek krijgt. Dat er een 'we can fix this' gevoel is bij de developers is bemoedigend, maar aan de andere kant vraag je je wel af hoe lang dat dan gaat duren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:41:
Erg interessant artikel...met een hoop parallellen naar ME: Andromeda. Een flink stuk lezen, maar de moeite waard.

Het verklaart het gebrek aan content en een hoop andere zaken waar Anthem kritiek krijgt. Dat er een 'we can fix this' gevoel is bij de developers is bemoedigend, maar aan de andere kant vraag je je wel af hoe lang dat dan gaat duren.
Het is inderdaad ff goed doorlezen :P maar het is wel zeer informatief en verklaard inderdaad een hoop.
Ik heb zelf geen zin meer om elke keer te moeten wachten tot een developer z'n game op orde gaat maken.
Speel voorlopig Division 2 en moet nog maar zien of ik een keer terugkeer naar Anthem, voorlopig zie ik het niet gebeuren in ieder geval.

• Ricmaniac
Ja echt bizar. Medelijden met die medewerkers die er minder goed vanaf zijn gekomen.
Ik vrees dat het echt helemaal klaar is met Anthem.. dat het gewoon niet recht te patchen is. Misschien met een update zo groot als wat Reapers of Souls voor Diablo3 heeft gedaan.. of FFXIV: ARR voor de originele FFXIV. Of wat Destiny: TTK voor Destiny heeft gedaan. Anders zie ik geen licht aan het einde van deze tunnel.

Ricmaniac wijzigde deze reactie 03-04-2019 07:58 (12%)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ricmaniac schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:50:
Ik vrees dat het echt helemaal klaar is met Anthem.. dat het gewoon niet recht te patchen is.l.
En veel van die onpatchbare problemen zijn volgens mij stuk voor stuk frostbyte-gerelateerd.
- laadschermen voor iedere bagatel
- onmogelijk om 3D content in een overlay weer te geven (althans, dat is wat mij opvalt: de enige plaats waar je 3D previews kan zien zit achter een laadscherm, en zelfs de map is een absurd primitieve/statische bitmap)
- De game die HEEL agressief probeert om alle spelers bij elkaar te houden.
- indoor locaties en de stad kunnen niet eengemaakt worden met de rest van de wereld. Omdat ze niet dynamisch andere texturen kunnen inladen? Ofwel jungle, ofwel stad, ofwel indoor.
- nul activiteiten buiten dingen stukschieten. Bijvoorbeeld jungle races waarbij je door checkpoints vliegt, of iemand moet achtervolgen zoals in die live action trailer zijn toch enorm voor de hand liggende zaken wanneer je een game als dit maak?

Het is ook wel een reminder dat dit soort games door "eenvoudige" mensen wordt ontwikkeld. Je gaat er gemakkelijk van uit dat voor combat balancing en parameterisering van loot er heel slimme numbercrunchers dit voorzichtig ontwerpen en uitwerken en uittesten. Blijkbaar is het dus compleet het omgekeerde: Combat wordt 'ontworpen' door de persoon die het implementeert en loot wordt gewoon in een DB gepompt (daar komen dus die onzinproperties op items vandaan), waar voor de complexere vragen snel 2 mensen even in een meeting room kruipen.
Het is eigenlijk tragisch dat de gemiddelde indiegame developer veel meer aandacht besteedt aan hoe loot werkt dan frikkin' Bioware. Ondertussen is de Risk of Rain 2 alpha uit, en die wordt meteen bejubeld om zijn itemization.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-05 15:43

neolite

Immer kritisch

Het was even goed lezen wat Jason Schreier deze keer weer over Bioware te melden had na zijn uitstekende stuk over Andromeda nu een goed informatief stuk over Anthem, daarvoor hulde! Een fors aantal zaken die ik ook al eerder aangegeven heb hier zijn redelijk bevestigd. Ik zat er ook een paar keer naast.
Fans have speculated endlessly as to how Anthem went so awry. Was it originally a single-player role-playing game, like BioWare’s previous titles? Did EA force BioWare to make a Destiny clone? Did they strip out all of the good missions to sell later as downloadable content? Is the loot system secretly driven by an elaborate AI system that keeps track of everything you do so it can get you to spend more money on the game?

The answer to all of those questions is no.
Het was dus nooit een single-player game, wel een clusterfuck van versies. Het was geen Destiny kloon, alleen ging het er wel steeds meer op lijken(mocht niet over gepraat worden). Closers hebben wel degelijk lopen hakken en zagen in de game om het af te maken. Dat laatste is natuurlijk onzin.

Ik heb eerder aangegeven dat de investeerdersbelangen groter waren dan de wens om de game verder uit te stellen en dit blijkt dan ook te kloppen, het moest in het fiscale jaar uitkomen. Hier zouden speciale closers voor ingevlogen zijn, ook iets wat Schreier aanhaalt. Uitstel zou de game goed gedaan hebben en dit is in het stuk van Schreier ook aangehaald door developers die hier om gevraagd hadden.

Ik gaf ook al aan dat ik het idee had dat er iets bij Bioware niet helemaal functioneert. Veel belangrijke developers vertrokken tussen Andromeda en Anthem. En de reden blijkt nu het ontbreken van de visie van Bioware management en de enorme werkdruk te zijn, wat al bij Andromeda begonnen was.

Frostbite Engine blijkt een van de grote boosdoeners en gebrek aan tijd blijkt de primaire reden voor de verschrikkelijk slechte optimalisatie.Dit is het beleid van Electronic Arts, FIFA en DICE kregen de beste ondersteuning. Daarbij is de sluiting van Visceral games een voorbode geweest voor Anthem, het is ondertussen wel heel erg voorspelbaar aan het worden bij EA.

Kortom, Electronic Arts moet serieuze wijzigingen aanbrengen aan de Frostbite Engine of deze primair bij DICE houden en toch maar terugvallen op de Unreal engine. Bioware moet serieuze veranderingen aanbrengen in de manier waarop ze het proces van de gameontwikkeling bewaken. Ik geloof direct dat er creativiteit en kunde aanwezig is, maar als je het proces niet bewaakt gaat het herhaaldelijk gruwelijk fout. Tot twee maal toe een stuk van Jason Scheier die voor zowel Andromeda als Anthem een aantal dezelfde problemen aanhaalt en ook een lijn laat zien waar het probleem er dus duidelijk nog steeds is. Spijtig dat de studio die ik zo hoog heb zitten zo ver gevallen is.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• Goldman
Ik moet zeggen...ondanks alle kritiek die ik lees en hoor over het spel...vermaak ik mij heel goed met dit spel. Vliegen, schieten is prima. Ja heel veel ruimte voor verbetering, maar desondanks vind ik het leuk.

Note : ik speel ook 1 soms....2 uurtjes per dag.

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-05 23:57
Zojuist op ps4 een update voor anthem. Geen nieuwe content wel bug fixes.

• neolite

neolite

Immer kritisch

Anthem is een update nodig van de omvang The Taken King(Destiny). Daarnaast denk ik dat ze nog eens goed naar de Demo van E3 moeten kijken en toch proberen zo veel mogelijk hiervan te realiseren, dat is namelijk wel wat mensen willen. Erg benieuwd of Electronic Arts en ook Bioware hier nog voldoende tijd, geld en moeite in gaan steken om er iets van te maken.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

neolite schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:26:
Anthem is een update nodig van de omvang The Taken King(Destiny). Daarnaast denk ik dat ze nog eens goed naar de Demo van E3 moeten kijken en toch proberen zo veel mogelijk hiervan te realiseren, dat is namelijk wel wat mensen willen. Erg benieuwd of Electronic Arts en ook Bioware hier nog voldoende tijd, geld en moeite in gaan steken om er iets van te maken.
Vanuit EA denkende, waarvoor doe je dat dan nog? Je geld is binnen van de game-verkopen, microtransacties zijn cosmetisch en niet echt bestaand, waarom dan hele overhaul maken voor een game dat nog zwaardere start dan no mans sky had :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• neolite

neolite

Immer kritisch

SinergyX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:49:
[...]

Vanuit EA denkende, waarvoor doe je dat dan nog? Je geld is binnen van de game-verkopen, microtransacties zijn cosmetisch en niet echt bestaand, waarom dan hele overhaul maken voor een game dat nog zwaardere start dan no mans sky had :P
Potentie. Initiële game-verkopen zijn nog niet eens de helft van de inkomsten. Live-service model heeft enorm veel mogelijkheden indien Anthem goed uitgewerkt is. Grootste struikelblok is en blijft de game-engine en dat kan wel eens de echte reden zijn dat Anthem een stille dood zal sterven.

Het lijkt mij overigens onvermijdelijk dat Bioware een forse herstructurering zal gaan krijgen. Daarnaast denk ik dat men zich echt moet afvragen of een eigen game-engine ontwikkelen niet goedkoper en beter is.

neolite wijzigde deze reactie 09-04-2019 13:25 (14%)

neolite schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:26:
prima zo'n update maar dan zonder prijskaartje d:)b

• Utoka
Een iets positiever stuk over Anthems combat systeem. Interessant om te lezen en ook wel een reden waarom ik nog hoop dat ze het allemaal bij kunnen draaien

https://www.polygon.com/2...bat-game-design-animation

• melly
Om welke tijd precies is de live stream van de developper ?
melly schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:03:
Om welke tijd precies is de live stream van de developper ?
Is er een livestream? :P

• melly
Jazeker...Om 21:00 of 22:00. Maar volgens mij is het 22:00
melly schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:12:
Jazeker...Om 21:00 of 22:00. Maar volgens mij is het 22:00
Alle voorgaande waren om 22.00 uur in ieder geval ;)

Verplaatst naar de 23e in verband met problemen in de studio (internetkabel is geraakt bij graafwerkzaamheden).

DigitalError wijzigde deze reactie 17-04-2019 21:42 (20%)

• RubenDJ

RubenDJ

Freude am fahren

Leuke deceptie.. Dev stream gecanceld met een flauwe smoes en verplaatst naar 23 april.

Ok, dan spelen we nog even een stronghold. "Error saving progress" op het eindscherm. Dag loot! Lekker voor niks gespeeld :( Is overigens niet de eerste keer.

Bioware verheft het echt tot een kunst om spelers weg te jagen zeg.

RubenDJ wijzigde deze reactie 17-04-2019 23:56 (5%)

• kendiko
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-04 07:02
Vanavond Anthem live stream. Naar alle waarschijnlijk is update 1.1.0 direct beschikbaar na de server maintance (14:00u-19:00u). Ook geven ze een update van de 90-day roadmap. Ben benieuwd!

kendiko wijzigde deze reactie 23-04-2019 13:44 (4%)

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:21
Ben benieuwd wat er nu weer kapot gaat na de update.

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Patch notes:
https://www.reddit.com/r/.../patch_110_april_23_2019/

Nieuwe stronghold dus.

DigitalError wijzigde deze reactie 23-04-2019 18:18 (26%)

• Goldman
Geinig...even kijken hoe het is

Ze hebben nu een wrap in de store gegooid die net zo duur is als een complete armor set |:(

https://www.reddit.com/r/...e_store_dont_buy_the_61k/

En de nieuwe stronghold kan al na 1 minuut bugged zijn lees ik net :P here we go again...

DigitalError wijzigde deze reactie 23-04-2019 21:29 (26%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DigitalError schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:28:
Ze hebben nu een wrap in de store gegooid die net zo duur is als een complete armor set |:(

https://www.reddit.com/r/...e_store_dont_buy_the_61k/

En de nieuwe stronghold kan al na 1 minuut bugged zijn lees ik net :P here we go again...
Logica eigenlijk, ding kost 61k of 850 shards, terwijl die fierce snap dus 23k kost, of 475 shards.

Koop dat ding nu maar voor 850 shards, kunnen ze nog wat melken voordat de koe echt dood is :P Des te sneller ze de game gewoon helemaal sluiten.

• Goldman
Free play gestart....na een paar min word ik eruit gegooid...server closed....volgende free play...idem....daarna nog eens geprobeerd, en gelijk 2 legends....ik snap er niks meer van :')

En salvagen duurt langer...voelt langer iig

Goldman wijzigde deze reactie 23-04-2019 21:49 (11%)

• RubenDJ

RubenDJ

Freude am fahren

Dus 1 stronghold en de mogelijkheid om vanuit de wereld in de forge te komen. En wat modificaties aan wapens. Aan de loot mechanics is compleet niets gedaan en gaat ook niet gebeuren in de nabije toekomst.

Nu weet ik van mezelf dat ik het niet van geluk moet hebben, ik heb nu net 1 legendary na iets van 40-50 GM1/GM2 strongholds en dat is volgens mij niet heel veel. Maar aangezien er steen en been geklaagd wordt over de loot had ik goede hoop dat er iets aan gedaan zou worden. Maar helaas..

Skins en dergelijke boeien mij compleet niets dus het is maar goed dat de gameplay, dus vliegen en schieten, zo gaaf is maar voor de rest is er eigenlijk weinig voldoening te behalen.

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-05 16:25
Waarom hebben ze eigenlijk die roadmap gemaakt? Waar is die livestream die zou komen dan? In het verleden hebben veel games opstartproblemen gehad maar daar zat tenminste nog een gevoel van progressie in. Maar goed, die hadden nog gemotiveerde developers in dienst blijkbaar...

• Pufster
RubenDJ schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:37:
Dus 1 stronghold en de mogelijkheid om vanuit de wereld in de forge te komen. En wat modificaties aan wapens. Aan de loot mechanics is compleet niets gedaan en gaat ook niet gebeuren in de nabije toekomst.

Nu weet ik van mezelf dat ik het niet van geluk moet hebben, ik heb nu net 1 legendary na iets van 40-50 GM1/GM2 strongholds en dat is volgens mij niet heel veel. Maar aangezien er steen en been geklaagd wordt over de loot had ik goede hoop dat er iets aan gedaan zou worden. Maar helaas..

Skins en dergelijke boeien mij compleet niets dus het is maar goed dat de gameplay, dus vliegen en schieten, zo gaaf is maar voor de rest is er eigenlijk weinig voldoening te behalen.
Over het lootsystem blijven ze al 2 maanden zeggen “we’re listening”.

Goed voor hun, maar er gebeurd niets. Ze blijven maar vasthouden aan hun systeem die volgens hun goed genoeg is, en het zijn maar wij die zich moeten aanpassen en tevreden zijn.

Het feit dat er enorm veel slechte publiciteit er rond is en de spelers de game in massa verlaten, doet hun niet van mening veranderen. Dan gaan ze het nooit snappen. Bioware Magic.

• TIGER79
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:59
kbloem schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:05:
Waarom hebben ze eigenlijk die roadmap gemaakt? Waar is die livestream die zou komen dan? In het verleden hebben veel games opstartproblemen gehad maar daar zat tenminste nog een gevoel van progressie in. Maar goed, die hadden nog gemotiveerde developers in dienst blijkbaar...
Eigenlijk twijfel ik geen seconde over de ontwikkelaars, die zullen echt wel het beste van willen maken ! Maar als management je geen resources (budget, mensen, tijd) geeft of geen specifieke richting of beslissingen kan maken dan kun je de beste en meest gemotiveerde devs hebben maar nauwelijks iets opschieten....
Blijkbaar was die hele stream een grote shitshow:

En onder het mom van: eerst moeten we nog veel bugs fixen (wat natuurlijk zo is) dus stellen we de rest maar even uit voor nu zonder een tijdsframe te noemen (van uitstel komt afstel? )

https://www.reddit.com/r/...rom_the_development_team/

en als je dat officiële bericht hebt gelezen lees dan ook deze fanmade vertaling:
https://www.reddit.com/r/...pdate_on_anthem_from_the/

:+

DigitalError wijzigde deze reactie 24-04-2019 21:11 (59%)

• melly
Het is serieus te triest voor woorden.
Wat zonde dat een spel wat zo gaaf kan zijn zo verkloot wordt ..🙁

• Utoka
Deels eens hoor maar anthem objectief nieuws moet je zeker niet op die reddit zijn. Iedereen praat mekaar verder de put in heb ik het idee en het is een reddit geworden voor beroeps klagers. Alle niet zure mensen zijn overgestapt naar LowSodiumAnthem.

• Ricmaniac
DigitalError schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:33:
Blijkbaar was die hele stream een grote shitshow:

En onder het mom van: eerst moeten we nog veel bugs fixen (wat natuurlijk zo is) dus stellen we de rest maar even uit voor nu zonder een tijdsframe te noemen (van uitstel komt afstel? )

https://www.reddit.com/r/...rom_the_development_team/

en als je dat officiële bericht hebt gelezen lees dan ook deze fanmade vertaling:
https://www.reddit.com/r/...pdate_on_anthem_from_the/

:+
Geniaal die fan post. maar dit is inderdaad uiterst droevig. gewoon niet anders te benoemen. zoo zooo ontzettend jammer.

• Stylze
Ik heb het afgelopen week wel weer opgepakt moet ik zeggen, division was ik na paar weken wel weer klaar mee, zo eentonig en houterig.. Gameplay van anthem blijft wel heel sterk imo, 1 en ander is ook wel een stuk beter nu met gear die je kan switchen ten alle tijden nu. Reddit is idd ook wel echt een zeikplatform ja kijk daar ook nooit meer op eigenlijk dus misschien dat ik daarom nog een beetje positief ben over Anthem haha.
Dit weekend de nieuwe stronghold is checken.

• melly
Utoka schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:04:
Deels eens hoor maar anthem objectief nieuws moet je zeker niet op die reddit zijn. Iedereen praat mekaar verder de put in heb ik het idee en het is een reddit geworden voor beroeps klagers. Alle niet zure mensen zijn overgestapt naar LowSodiumAnthem.
Deels met je eens..
De sfeer op Reddit is niet bepaald fleurig te noemen idd.
Echter ik speel Anthem sinds dag 1 (de pre-release) en het was mijn main game tot aan de laatste patch , dit was voor mij de druppel (ik heb dus alle ups en downs aan den lijve moge ondervinden) En ik kan ook niet anders zeggen dat de klachten en frustratie omtrent het spel en de houding van Bioware terecht zijn.

• Jacman
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:35

Jacman

Kida!

Ik speel ook sinds dag 1 en heb beide beta's gespeeld. Ik heb me meer dan prima vermaakt tijdens de verhaallijn en het levellen van mijn freelancer. Nu ik een tijdje op max level zit en vol zit met masterworks speel ik GM2. De afgelopen 40'ish uur is er 1 legendary voor mij gedropt en het is ook nog eens een item dat ik niet gebruik.

Helaas is de endgame niet wat ik gehoopt had. Freeplay wordt snel saai, legendary missions zijn de moeite eigenlijk niet waard, quickplay missions met steeds maar 2 spelers ook. Ik speel voornamelijk legendary contracts en strongholds maar dat zie ik me niet nog een maand doen. Ik had gehoopt dat Elysian Chests de moeite waard zouden zijn, maar het is echt een lachertje.

Voor mij was de enige drive om door te gaan de April update die beloofd was, nu blijkt dat er allen 1 stronghold bijgekomen is en verder de rest is uitgesteld heb ik de neiging om het spel een maand of 2 opzij te leggen en dan terug te komen in de hoop dat de content updates er wel in zitten.

psn-id: Jacman

• melly
Ik denk dat je met anthem pas echt tegen de muur aanloopt als je fully legendary gaat farmen. De gebreken zijn voor dit punt ook aanwezig , maar de mogelijkheid om nog te kunnen levelen maakt dat er nog lol uit het spel te halen valt. Nu , op level 788 , valt er echt niets meer te doen . Heb dit meer dan 300 uren gespeeld en zit nu op het punt dat de lol omgezet is in ergernis. En idd..ook ik bleef doorspelen met de hoop dat in april het misschien zou veranderen.

Helaas.....

• JaY-
  • Laatst online: 21-05 23:15

JaY-

Het is mij.

Goldman schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:47:
En salvagen duurt langer...voelt langer iig
Voelt voor mij ook langer. Het lijkt alsof na het salvagen het switchen naar het volgende item vertraagd is ofzo...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-05 11:56
Weet niet wat ik hier van moet denken..

https://www.psx-sense.nl/...ootste-focus-bij-bioware/

Wil Anthem nog wel spelen als het in EA Access zit maar vraag me af of dat nog wel de moeite is. Als ze al mensen weg gaan halen zal de ontwikkeling er niet beter op worden. Kunnen ze Bioware net zo goed sluiten.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:48:
Weet niet wat ik hier van moet denken..

https://www.psx-sense.nl/...ootste-focus-bij-bioware/

Wil Anthem nog wel spelen als het in EA Access zit maar vraag me af of dat nog wel de moeite is. Als ze al mensen weg gaan halen zal de ontwikkeling er niet beter op worden. Kunnen ze Bioware net zo goed sluiten.
Dit is bullshit, devs hebben hier gisteren al op gereageerd op Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melly
Je bedoelt de devs die ons ook een roadmap hadden belooft met big events ? Dat ze altijd zouden blijven communiseren met de playerbase ongeacht de kritiek? Die elke twee weken een live stream beloofde? Die een 10 jarige ondersteuning van het spel hadden toegezegd ? Die een hype over dit spel hebben gecreëerd met een zogenaamde demo terwijl het hele spel geen eens bestond (En nog vlak voor de release blijven beweren dat alles wat we zagen ingame was en dit precies is wat de player kan verwachten) Etc etc... kweenie, om een of andere reden kan ik de devs steeds moeilijker geloven ... raar van mij. 😶

melly wijzigde deze reactie 06-05-2019 12:46 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik zie ze toch ook veel liever focussen op DA4 dan verder energie te steken in Anthem.

Anthem ziet er als een verloren zaak uit voor mij: Ze hebben duidelijk geen flauw besef wat ze met het lootsysteem moeten aanvangen. De hoeveelheid content is zeer droevig en kan imo enkel aangepakt worden door heel de wereldmap volledig te hermaken. Veel UI en laadscherm gerelateerde zaken zijn niet te fixen zonder de hele engine te herwerken (bemerk hoe ze schijnbaar geen overlays kunnen doen die geavanceerder zijn dan 2D bitmaps zonder transformaties, getuige het aparte karakterscherm en de absurde map). De grootste feature van het spel: Jetpacks dienen nog altijd puur om van punt A naar B te gaan en voegen niets toe gameplay-gewijs (geen dogfights zoals in de real life trailer, geen open world races).

Nu ja, ik heb het gespeeld met een origin sub, dus ik heb eigenlijk geen geld verloren (integendeel, heb titanfall 2 ontdekt). Ik kan me voorstellen dat de mensen die de volle mep betaald hebben (60 tot 120 euro) liever zien dat Bioware nog moeite doet om de boel te redden.
Wil Anthem nog wel spelen als het in EA Access zit maar vraag me af of dat nog wel de moeite is
Als je de NPC's in de stad zoveel mogelijk negeert heb je nog een entertainende verhaallijn.

boe2 wijzigde deze reactie 06-05-2019 10:17 (22%)

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True