Zarhrezz schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:15:
...
Op zich leuk dat ze een toolbox releasen met beperkte content, maar dan moet het afrekenmodel anders; zeg €25-30 nu en daarnaast een abonnement / seasonal pass. Gamers betalen niet voor een toolbox waarmee je iets kan maken, ze betalen voor content die ze nu kunnen spelen. Nu full price vragen voor beperkte content is vragen om negatieve reacties...en die zijn er dan ook.
Ik vind dit toch wel een hele verkeerde voorstelling van de game. Ik snap sowieso die hele discussie over beperkte content niet. De gemiddelde eerste playthrough ligt in deze game ergens tussen de 40 en 60 uur. Tenminste als je niet op easy alleen even snel de story missies doet (dan ben je inderdaad wel sneller klaar).
40 - 60 uur is toch niet weinig, hoe kun je dat nu beperkte content noemen en de game classificeren als toolbox, dat is gewoon lachwekkend.
er zijn maar weinig games op de markt die 40 uur aan gameplay halen en waar niemand over klaagt over de hoeveelheid content. Bijvoorbeeld de laatste god of war wordt helemaal de hemel in geprezen (is ook terecht want is een mooie game), maar die haalt echt geen 40 uur gameplay. Of denk aan games als Until dawn (ben je in 8 uur klaar, wordt ook enorm hoog gewaardeerd), of bijvoorbeeld de vele VR games die 40 euro vragen voor 2 tot 4 uur gameplay. Of games als The order (6 uurtjes), uncharted en ga zo maar door. Allemaal kortere gameplay voor dezelfde hoge prijs. En wat te denken van de nieuwe COD, die heeft een paar maps bij release, geen single player en dat is het.
Dan is het benoemen van Anthem als toolbox voor maximaal 25 euro echt bizar te noemen als je dat in dit kader bekijkt.
Het is niet persoonlijk naar jou toe overigens, maar als ik hier meerdere berichten lees over dat anthem zo weinig content bevat en dat bedragen van 15 euro soms al te veel is voor de game. Dan vraag ik me serieus af wat mensen dan verwachten van games. Dan kun je beter stoppen met gamen want de games waar je dan naar op zoek bent die gaan echt niet komen op korte termijn, dat kost veeeeeeel te veeeeel aan development geld om daaraan te voldoen.