kbloem schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:39:
[...]
Dat cijfer maakt op de consoles weinig uit. Fortnite en Destiny scoorde ook mager met zessen en zevens en dat zijn de grootste shooters van deze generatie. PC gamers spelen veel meer solo dan console gamers. Die oordelen meer op een cijfer. Als vier vrienden Anthem spelen op de console gaan de vijfde en zesde de game ook spelen.
mee eens, ik ken ook nog maar weinig mensen die online cijfers echt serieus nemen, de user scores van games tegenwoordig op metacritic zijn helemaal idioot, daar vliegen de 10-en en 0 cijfers bij dezelfde games je om de oren. Reviews kan ik echt niet serieus meer nemen tegenwoordig, de trend is dat je niet positief over dingen mag zijn, dus elk negatief puntje wat uitvergroot kan worden wordt uitvergroot tot enorme proporties. Er zijn een paar uitzonderingen (Zoals altijd), maar het grootste gedeelte van de reviews praat elkaar tegenwoordig na om maar niet buiten de boot te vallen.
Ik neem forums wat dat betreft veel meer serieus, van de mensen die de game daadwerkelijk echt spelen. Dat geeft een veel betere indruk van wat gamers ervan vinden en als een game echt slecht is dan hoor je dat vrij snel. Zo moet je overduidelijk anthem op dit moment niet op de pc kopen, die meldingen liegen er niet om. Op de ps4 speelt dat probleem helemaal niet.
Ik heb vandaag een hoop uren anthem gespeeld in coop mode met friends. Laadtijden zijn nihil, als je wat verder speelt dan kun je bijvoorbeeld in Tarsis met 1 druk op de knop in je forge komen (instant) en ook instant weer terug naar tarsis. Dat speel je allemaal vrij na de eerste 2 missies. Zelfs de launch bay (online hub) is wel ok, zeker als je in een party speelt. Technische problemen heb ik zelf vandaag nog niet gehad. Alle missies werkten zoals verwacht.
Ik vind het loot systeem erg goed, het doet me enorm denken aan Diablo kwa opzet. Met name het craften en het opwaarts levelen van je favoriete wapens is gaaf om te doen. En het klopt wel dat als je een bepaalde favoriete setup hebt dat je dan met name point stats aan het upgraden bent, maar dat is nou eenmaal het loot systeem van veel van dit soort loot games. Dat hoef je overigens niet te doen, je kunt ook ander type wapens nemen. Zo heb ik bijvoorbeeld een sniper gun als 2 wapen die een hoge damage heeft, maar bij het raken van de target ook nog eens 528 explosive damage heeft. Met 1 sniper kogel blaas je dus met gemak een turret aan flarden. Dat zijn gewoon leuke items om te vinden.
Daarbij opgeteld het challenge systeem wat je weer blueprints en geld laat verdienen om te kunnen craften in combinatie met de facties die je kunt helpen wat je weer terugziet in de tarsis stad die steeds voller wordt. Het is echt behoorlijk doordacht allemaal.
Deze game gaat naar mijn mening wel een succes worden. De basis is goed en zeker het masterworks systeem (wat me doet denken aan de paragon end game van diablo) garandeert wel een lange levensduur.