Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier de officiële en volledige patchnotes van de Day One Patch:
https://www.reddit.com/r/...pzjb/day_one_patch_notes/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kan me ook totaal niet vinden in die reviews. Ja de vijanden zijn allemaal hetzelfde. Ja er zit veel herhaling in. Maar dit is geen Mass Effect. Hell dit is helemaal geen RPG. Het is gewoon een prachtige schooter met hele mooie RPG elementen. Ja het heeft meer content en meer afwisseling nodig. Maar het spel is net een week uit. Een spel als Global Agenda had veel minder content en daar kon ik me honderden uren in vermaken. Daarin zijn veel gear en leuke spel modi het belangrijkst.

Het draait om gameplay en bijzondere ervaringen. En dat is iets dat Anthem zeer zeker bied. De speel wereld op zichzelf is genoeg reden om het spel aan te schaffen, jezus wat ziet dat er mooi uit!

[ Voor 16% gewijzigd door Seth_Chaos op 20-02-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:28:
[...]

Was het installeren en gaan of moest je een patch downloaden?
DIe patch komt pas de 22e uit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 12:13
Ben er helaas wel klaar mee.

Verhaal, bugs en laadtijden terzijde.

Voor n looter shooter is de loot en de shoot behoorlijk karig imo. Alle skills en guns handelen op lvl 1 hetzelfde als op level 30. Masterwork en of legendaries kunnen dan wel wat unieke perks hebben, maar dit resulteert vaak in meer damage of minder cooldown. En zonder skilltree vind ik dat behoorlijk karig.

Er valt niks om naar uit te kijken of echt te experimenteren met builds, want t aantal skills is zeer beperkt per javelin. En skills unlock je niet door te levelen, maar je loot ze. Dus of je nou lvl 1 of 30 bent. Qua gameplay mogelijkheden is er geen verschil op hp, damage en masterwork perks na. Monster Hunter (geen Shooter maar wel n looter) biedt in dat opzicht ook weinig verschil tussen Low Rank en High Rank, maar dat wordt opgevangen door heel veel diepgang in de combat. Borderlands 2 (imo beste looter shooter) biedt aardig wat build variatie per character die de manier van spelen dermate beïnvloed naar mate je verder leveled en op jacht gaat naar de juiste loot voor je build. Anthem biedt (nog) niks van dit alles.

Schieten en melee voelt ook niet al te best. Al is t wel tof om van grote hoogte met n melee naar beneden te storten. De guns, op misschien de devastator na, zijn ook niet spannend en leveren amper feedback. Wat je dus veelal doet is je abilities spammen voor combo's en tussendoor n beetje low impact schieten. De combo "ding" is wel tof en de wapens kunnen ook wel zoiets dergelijks gebruiken. Melee heeft ook nog veel nodig, maar ik zal t niet te lang maken.

Ik hoop dat t allemaal nog wat wordt, maar tegen die tijd zal Borderlands 3 wel uit zijn. Als t BioWare haar deuren maar niet doet sluiten, want ze luisteren/communiceren tot nu toe super, al is t antwoord wel vaak iets in de trant van not at launch in the future.

Wat ik wel heel tof vind is t vliegen, voornamelijk turrets en snipers ontwijken en dan vol in de aanval gaan. T vliegen en bewegen voelt ook heerlijk gewichtig, iets waar Warframe wat van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:09

Bozznl

GT: The Bozzz88

Inzichten waar ik het grotendeels mee eens ben.

Hoop echt wel dat het uiteindelijk na een hoop patches alsnog een 'afgemaakt' product wordt, zit genoeg potentie in het idee. Alleen de uitwerking vind ik na 10 uur ea access echt ruim onvoldoende.

Ik twijfel of ik de pre order laat staan. Ik hoop op veel patches.. alhoewel ik mij afvraag of de fundamentele design keuzes op korte termijn herzien worden (naast de ontelbare bugs).

Voor nu ben ik er ook echt beetje klaar mee en het vreet eerder energie en wekt irritatie op ipv dat ik er super veel fun in heb.

We wachten het af...

[ Voor 10% gewijzigd door Bozznl op 20-02-2019 18:37 ]

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ingame store hebben ze zojuist ook een verversing gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hOjJKg3qoUZsjosNvq6evEBW/full.jpg

Ook is er een freeplay event de komende tijd genaamd Outlaw Outrage en komt er dit weekend nog een ander event met Titans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/we68sESABLny9JYxZWshIBUk/full.png

[ Voor 42% gewijzigd door RubenSaurus op 20-02-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:19
Die storm is fucking vet! die interceptor (main) vind ik maar matig :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:26:
Die storm is fucking vet! die interceptor (main) vind ik maar matig :P
Ik ga sowieso al voor een Storm, wil alleen zo f*cking graag een keer beginnen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:28:
[...]

Ik ga sowieso al voor een Storm, wil alleen zo f*cking graag een keer beginnen |:(
Nog maar 2 daagjes ;) je bent er bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:29:
[...]

Nog maar 2 daagjes ;) je bent er bijna
Jij denkt dat ik morgenavond niet opblijf om te spelen? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb dit spel in het weekend zitten spelen met een joint op, toen was het wel redelijk allemaal vooral door de graphics. Net even nuchter zitten spelen maar de combat is echt heel erg slecht, gaat echt helemaal nergens over. Even de ai zitten bestuderen en de vage damage wat vijanden doen, dat ze je raken achter muurtje, hoe ze reageren het is echt slecht.

Ik vind het een kinderspel om eerlijk te zijn. Als je een echt uitdagende 4p coop game wilt spelen waar je echt moet nadenken wat je doet en reactietijd nodig hebt raad ik Warhammer Vermintide 2 aan, dat is een heel andere league.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dev Livestream 22.00 uur op http://www.twitch.tv/anthemgame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
zo zin in die patch... gewoon ook van een boss net geen loot omdat k dood was tijdens de kill.
The heart of rage stronghold is de laatste bosss er gewoon niet.. moesten gewoon de dungeon beëindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:01
@evilpin0 op welke difeculty heb jij gespeelt? Kan mij niet voorstellen dat je hard kjnderlijk eenvoudig vond(in de open demo was het ook niet extreem moeilijk). En je hebt nog gm 1 2 en 3. Waarbij 3 echt lastig gaan zijn. En je echt moet samen werken. En niet zomaar in de LFG een paar randoms kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
loki504 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:55:
@evilpin0 op welke difeculty heb jij gespeelt? Kan mij niet voorstellen dat je hard kjnderlijk eenvoudig vond(in de open demo was het ook niet extreem moeilijk). En je hebt nog gm 1 2 en 3. Waarbij 3 echt lastig gaan zijn. En je echt moet samen werken. En niet zomaar in de LFG een paar randoms kan vinden.
vanaf begin tot level 30 op hard spelen. . ging echt erg gemakkelijk. normal en easy niet aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 21:36
toch maar besteld voor de Xbox.
Vermaak me prima

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:23
Moet zeggen vermaak mij er meer dan prima mee :) paar uurtjes gespeeld, speelt soepel en nog geen bug tegen gekomen. (PS4) Vind het vliegen beter aanvoelen dan met de demo.
Heb toch maar de storm gekozen vond de Colossus met demo vrij lomp en lastig te besturen.
Tot nu toe alleen nog op normaal gespeeld om even in te komen :)
Aankomend weekend nog maar is verder beleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze zeiden net in de stream dat ze plannen om de patch vannacht uit te rollen (over 4-6 uur) en hij is ongeveer 6GB groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:05:
Ze zeiden net in de stream dat ze plannen om de patch vannacht uit te rollen (over 4-6 uur) en hij is ongeveer 6GB groot.
En zonder downtime zegt die. naja slaap dan toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ze werken dus aan een DLSS en SLI update maar die zit niet bij de update van vannacht.
En ze werken aan een stats page voor in de game, waar zoveel mensen om vragen momenteel.

Vanity chests in Strongholds zijn ze mee bezig, ze willen een systeem gaan implementeren dat je met daily challenges keys kunt bemachtigen en dat er aan het eind van elke Stronghold 4 chests zijn die je kunt openen.
Je kunt maar 1 key per dag krijgen maar als jouw teamgenoten ook allemaal een key hebben kun je alle vier de chests openen ipv 1 en krijgen jullie allevier de items uit die chests.
Die vanity items zijn alleen te bemachtigen door Strongholds te spelen en dus niet in de store te kopen.

Hieronder een paar van die nieuwe vanity items:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/azecmER9wJwQjo5JPdihEFIT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gCU7RryDQVIhxIHw0skKpB3Q/full.png

Verder zullen er ook nog emotes bij zitten.

Hier is de hele stream terug te kijken (ongeveer 45 minuten):
https://www.twitch.tv/videos/383951554?t=00h08m47s

Hier alle punten nog een keer op een rijtje en aanvullingen die ik vergeten was:
https://www.reddit.com/r/.../asuoy7/220_stream_notes/

https://twitter.com/Darokaz/status/1098356837932507138
UPDATE IS LIVE!

[ Voor 121% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 00:07 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Nog niet op Xbox, maar dat zal ook nog wel komen. Wellicht dat ik morgen dan nog even mn laatste uurtje op maak.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:22
Momenteel krijgt Anthem een 6.7 op Metacritic. Gamespot gaf het spel zelfs een 6.0

Erg jammer, had er meer van gehoopt. Ik hoop op den duur dat EA en consorten er van leert om geen half bakken product uit te brengen, maar goed het blijft EA. Pik wel een key op in de grabbelbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46
Ja deze game gaat het echt niet meer redden, het is in nog een veel slechtere staat dan Destiny was bij launch met het verschil dat destiny echt wat nieuws deedt nog wat hun redding was.

Met zoveel goede games die uitgekomen zijn en nog uitkomen gaat ea deze game ook echt niet lang ondersteunen ook al zeggen ze nu van wel.

Ik ga deze game in ieder geval skippen en voor The Division komende maand.

Playstation 5

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ricmaniac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:54:
zo zin in die patch... gewoon ook van een boss net geen loot omdat k dood was tijdens de kill.
The heart of rage stronghold is de laatste bosss er gewoon niet.. moesten gewoon de dungeon beëindigen
1 Keer? Ik zal geen namen noemen maar gisteravond met iemand gespeeld die het 3 keer op rij voor elkaar kreeg ;)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ricmaniac
prutser001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:30:
[...]

1 Keer? Ik zal geen namen noemen maar gisteravond met iemand gespeeld die het 3 keer op rij voor elkaar kreeg ;)
Dit was de eerste keer in een stronghold ja maar heb het ook al wel een paar keer gehad bij een titan.
Maarja dat ligt ook aan me vrienden :P soms wat kill greedy ipv even een friend reviven :+

• loki504
Cardinal schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 06:45:
Momenteel krijgt Anthem een 6.7 op Metacritic. Gamespot gaf het spel zelfs een 6.0

Erg jammer, had er meer van gehoopt. Ik hoop op den duur dat EA en consorten er van leert om geen half bakken product uit te brengen, maar goed het blijft EA. Pik wel een key op in de grabbelbak.
Ik zou eerder de day 1 patch afwachten. En dan een defenitieve keuze maken. Een hoop ergenissen die mensen hebben zouden nu opgelost moeten zijn. Ik ga even wat "reviews" bekijken en dan mijn keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Heb hem ook maar gehaald via premium account in origin. 15 euro en dan meteen opzeggen. Kunnen we het spel mooi spelen voor aankomende weekend (lan party) :)

Gisteren de pro-loog gespeeld. Open beta had ik ook al gedaan, vind het toch wel lekker spelen.. beetje knallen enzo. Ik hou juist helemaal niet van dat dialogen gedoe met kiezen welk antwoord je geeft enzo. Dus ik vind dat geen probleem! :)

Het ziet er trouwens wel dik uit hoor!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Patch is uit...en blijkbaar gaat dit niet zonder problemen
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Vannochtend snel het spel even gestart voordat ik vertrok omdat ik las over slechte performance en geen verbetering van de laadtijden.
Laadtijden zijn hetzelfde (SSD)
Van 50fps toen het spel uit kwam naar 40fps een paar dagen geleden (ze hadden een kleine update uitgebracht) en nu 29fps.
I7 met een 1080TI....
Tevens kon het hele team een missie niet opstarten omdat een deur in de tunnel niet open wilde gaan.
......damn 😖

[ Voor 55% gewijzigd door melly op 21-02-2019 08:57 ]

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:13
Damn zeg, ik begin in record tijd van nog steeds hyped tijdens de beta, naar zeer argwanend te gaan..
Al die issues die je leest, al die slechte reviews... het lijkt me toch verstandiger om een paar maandjes te wachten met aanschaf/spelen en dan eens te kijken of er een patch is die er voor zorgt dat de game wel goed tot zijn recht komt..

Zoals de reviewers van Gamekings ook al aangaven; ik wil de game echt leuk gaan vinden. Hierdoor vermoed ik dat ik er goed aan doe nog lekker even te wachten met de game.

[ Voor 20% gewijzigd door ourplayground op 21-02-2019 09:10 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteravond met vriend gespeeld die het spel 2 dagen heeft: 2 keer "server shut down" gehad tijdens freeplay: Respectievelijk 40 minuten aan loot en 30 minuten aan loot kwijtgespeeld. Samen stronghold op "hard" gedaan (ben je wel even aan bezig op level 17) en bij de eindbaas plots naar laadscherm...infinite loading screen. Spel herstart, en dialoog van de start van de stronghold begint te spelen terwijl wij in de spinnenkamer staan. Spin komt ook niet naar buiten.

Fantastische ervaring voor nieuwe spelers hoor :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Ricmaniac
Ik heb er nu 40 uur inzitten en vermaak me echt nog steeds prima.

Gelukkig heb ik geen last van de meeste bugs die ik hier lees want kan me voorstellen dat dat echt frustrerende bugs zijn.

• Ewivis
Dat is toch bij elke nieuwe game zo onderhand tegenwoordig? Niks nieuws. Apex Legends lagged aan het begin ook als een malle...
Iedereen weet ook dat het begin veel bugs zitten. Daar komen ze pas achter als er zoveel verschillende mensen in spelen.
Komt goed jongens, beetje knallen. Zijn er bugs, dan laat je het spel even liggen en speel je wat anders en probeer je het later weer. Ja toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Ik ben stiekem blij dat m'n GPU het heeft begeven. Dan hoef ik dit ook allemaal niet live mee te maken. Hopelijk is het allemaal speelbaar genoeg zodra m'n nieuwe binnen is.

Bricks In Motion

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Deze jongens spelen de game na de patch en hebben het alleen maar over goede verbeteringen en enorm verbeterde laadtijden.

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
prutser001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:30:
[...]

Zucht 🙄
Iet wat frustrerend was het wel ja 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ewivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:21:
Dat is toch bij elke nieuwe game zo onderhand tegenwoordig? Niks nieuws. Apex Legends lagged aan het begin ook als een malle...
Iedereen weet ook dat het begin veel bugs zitten. Daar komen ze pas achter als er zoveel verschillende mensen in spelen.
Komt goed jongens, beetje knallen. Zijn er bugs, dan laat je het spel even liggen en speel je wat anders en probeer je het later weer. Ja toch?
Tevens is dit wel een beetje het probleem though. dat we dit tegenwoordig met de meerderheid accepteren :P

Ik ben het met je eens hoor maar doordat wij dit doen word het niet beter.

Vroeger voor de oldschool games konden ze ook geen patches uitbrengen en waren er veel erg goeie games zonder issues die goed uitgewerkt waren. Het moet tegenwoordig allemaal snel snel voor me gevoel.

dat always on veranderd natuurlijk wel een hoop maar dingen als geen loot krijgen terwijl je dood bent ook al heb je 99% van de damage gedaan zijn gewoon onnodige issues.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Dus wie is er al vanavond al online op de PS4?
Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:13:
Dus wie is er al vanavond al online op de PS4?
:Y Patch is al binnen zag ik net dus dat scheelt vanavond weer als in om middernacht.
Ik zie net op reddit dat ze op verzoek extra 'angles' toegevoegd hebben in de shop om de armor te laten zien.
https://www.reddit.com/r/...in_hours_goodjob_bioware/

• Ricmaniac
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:17:
[...]

:Y Patch is al binnen zag ik net dus dat scheelt vanavond weer als in om middernacht.
Ik zie net op reddit dat ze op verzoek extra 'angles' toegevoegd hebben in de shop om de armor te laten zien.
https://www.reddit.com/r/...in_hours_goodjob_bioware/
Ze moeten in de store een preview doen. Zodat je het zelf kan zien en je character rond draaien enzo

Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:33:
[...]

Ze moeten in de store een preview doen. Zodat je het zelf kan zien en je character rond draaien enzo
Ja precies, net zoals in al die andere games die het wel hebben. Ze zijn er in ieder geval mee bezig en ze luisteren wel naar de community zo te zien.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:33:
[...]

Het is duidelijk dat ze dit niet kunnen zonder een extra laadscherm te introduceren. Mijn gok is dat hun engine niet in staat is om 3D rendering te doen als overlay in de "hoofd" 3D omgeving, en dat je daarom naar een compleet apart scherm geladen wordt om je gear te zien/equippen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• nFo
  • Laatst online: 14:23

nFo

Ik heb de game sinds gister al binnen, maar kunnen jullie al online met Xbox ?
Krijg steeds deze error; This EA Account is restricted from accessing any online features....

• loki504
nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:46:
Ik heb de game sinds gister al binnen, maar kunnen jullie al online met Xbox ?
Krijg steeds deze error; This EA Account is restricted from accessing any online features....
Misschien omdat je nog geen EA early acces hebt? Denk de reden dat ps4 zonder problemen online is omdat daar officieel geen EA eatly acces op zit. En dus ook niet hoeven te bekijken.

• nFo

nFo

loki504 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:51:
[...]

Misschien omdat je nog geen EA early acces hebt? Denk de reden dat ps4 zonder problemen online is omdat daar officieel geen EA eatly acces op zit. En dus ook niet hoeven te bekijken.
Ja ik heb EA access, zal nog even verder googlen wat het probleem is.

• loki504
nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Oke. Dan weet ik het ook niet.
nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Kijk even op reddit, zag dit ook al een paar keer voorbijkomen. maar heb je die 10 uur al opgebruikt van je early access of niet? want dan is het gewoon wachten tot middernacht.

• nFo

nFo

DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Kijk even op reddit, zag dit ook al een paar keer voorbijkomen. maar heb je die 10 uur al opgebruikt van je early access of niet? want dan is het gewoon wachten tot middernacht.
Ja die 10uur ben ik doorheen, zal even op reddit kijken. Nog even geduld dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Ja die 10uur ben ik doorheen, zal even op reddit kijken. Nog even geduld dus.
Als je door die 10 uur heen bent kun je alleen maar wachten tot middernacht ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kbloem schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:27:
[YouTube: Anthem - Day 6 - PATCH IS LIVE, BIG CHANGES! - PC Origin Early Access]

Deze jongens spelen de game na de patch en hebben het alleen maar over goede verbeteringen en enorm verbeterde laadtijden.
Ik denk dat de laadtijden niet eens het grote probleem zijn, maar meer het feit dat het er zoveel zijn voor de meest onnozele handelingen. De grootte van die patch is ook echt lachwekkend. Hoe bedoel je, het spel is nog niet af.
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat de laadtijden niet eens het grote probleem zijn, maar meer het feit dat het er zoveel zijn voor de meest onnozele handelingen. De grootte van die patch is ook echt lachwekkend. Hoe bedoel je, het spel is nog niet af.
Bij Apex Legends heb je ook voor elke scheet een laadscherm en daar hoor je toch ook niemand over? :P

https://www.reddit.com/r/...mazing_bioware_thank_you/
zijn die loadingscreens toch nog ergens goed voor :+

[ Voor 13% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Bij Apex Legends heb je ook voor elke scheet een laadscherm en daar hoor je toch ook niemand over? :P

https://www.reddit.com/r/...mazing_bioware_thank_you/
zijn die loadingscreens toch nog ergens goed voor :+
Dat is een BR shooter met één map. Ik weet overigens niet welke laadschermen je bedoelt. De enige die ik daarin had, is die net voor de match, of mis ik iets?

Bij Anthem moet je al door een aantal laadschermen heen als je alleen wilt zien welke loot je hebt en deze wilt uitproberen, bevalt het niet dan moet je weer door 3-4 laadschermen. Een grot in: laadscherm. Echt niet meer van deze tijd.

Anthem is een enorme clusterfuck aan het worden als ik alle ervaringen zo lees. Een 62 en 67 op OC en MC is echt dramatisch slecht voor een dergelijke game. En dan heb ik het nog niet eens over alle bugs en mankementen gehad.
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Dat is een BR shooter met één map. Ik weet overigens niet welke laadschermen je bedoelt. De enige die ik daarin had, is die net voor de match, of mis ik iets?

Bij Anthem moet je al door een aantal laadschermen heen als je alleen wilt zien welke loot je hebt en deze wilt uitproberen, bevalt het niet dan moet je weer door 3-4 laadschermen. Een grot in: laadscherm. Echt niet meer van deze tijd.

Anthem is een enorme clusterfuck aan het worden als ik alle ervaringen zo lees. Een 62 en 67 op OC en MC is echt dramatisch slecht voor een dergelijke game. En dan heb ik het nog niet eens over alle bugs en mankementen gehad.
Ja en dan hebben we het er ook maar niet over dat die reviews geplaatst en gemaakt zijn voor de day one patch? :P
Jij hebt toch geen tijd want je zit Metro te spelen dus dan kun je Anthem mooi in de sale kopen over een paar maanden :+
Ik zal mijn bevindingen op de ps4 hier wel even posten na het weekend en linken in het ps4 topic zodat je dan een vollediger beeld hebt van de actuele situatie :P

Ik begrijp dat die loading screens voor een cave niet meer van deze tijd zijn maar daar kunnen wij ook niets aan doen, als het spel je niets lijkt dan kun je het rustig aan je voorbij laten gaan.
Ik blijf wel vertrouwen hebben in de devs, als ik gisteren die livestream zag en hoe open en welwillend ze waren dan geeft dat goed hoop voor de service na de launch.

• bram1984
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:
[...]

Ja en dan hebben we het er ook maar niet over dat die reviews geplaatst en gemaakt zijn voor de day one patch? :P
Jij hebt toch geen tijd want je zit Metro te spelen dus dan kun je Anthem mooi in de sale kopen over een paar maanden :+
Ik zal mijn bevindingen op de ps4 hier wel even posten na het weekend en linken in het ps4 topic zodat je dan een vollediger beeld hebt van de actuele situatie :P

Ik begrijp dat die loading screens voor een cave niet meer van deze tijd zijn maar daar kunnen wij ook niets aan doen, als het spel je niets lijkt dan kun je het rustig aan je voorbij laten gaan.
Ik blijf wel vertrouwen hebben in de devs, als ik gisteren die livestream zag en hoe open en welwillend ze waren dan geeft dat goed hoop voor de service na de launch.
Ik ga er vanuit dat ik deze game nooit meer zal spelen. De demo vond ik schrikbarend saai. Ik verbaas me vooral over de staat waarin het spel zich verkeert, de belachelijke hoeveelheid fixes in de day one patch en het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die EA alsnog belonen door dit vanaf dag 1 te gaan spelen. Je koopt gewoon een product dat nog niet af is en waar van alles aan mankeert.
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Ik ga er vanuit dat ik deze game nooit meer zal spelen. De demo vond ik schrikbarend saai. Ik verbaas me vooral over de staat waarin het spel zich verkeert, de belachelijke hoeveelheid fixes in de day one patch en het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die EA alsnog belonen door dit vanaf dag 1 te gaan spelen. Je koopt gewoon een product dat nog niet af is en waar van alles aan mankeert.
Ach ja, en Destiny 2 en The Division waren wel af op dag 1? (en daar heb ik ook allebei 500+ uren in zitten) dit is niet een EA specifiek probleem ;)
En uiteindelijk is het met die titels ook goedgekomen. Ze komen als het goed is volgende week met een meer gedetailleerde roadmap hebben ze gisteren in de livestream gezegd want ze hebben ontzettend veel zin om nieuwe content aan te kondigen maar dat mochten ze gisteren nog niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:08
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Bij apex heb je 1 laadscherm als je het spel start en 1 verkapte als je een game ingaat. Meer niet. Bij anthem heb je er alleen al 4 als je je wapen even gaat wisselen.

Ik heb de day1 patch even geprobeerd en ik word er niet blij van. Het spel is nu nauwelijks speelbaar door het stotteren. Ik heb de graphics al van high naar medium gezet. En krijg nu volgens de teller ruim genoeg fps maar elke seconde blijft een frame te lang staan waardoor het beeld hapert. Lijkt mij niet de bedoeling van de patch. De laadtijden zouden beter zijn maar daar merk ik ook nog niets van. En het klopt inderdaad dat ze allemaal te lang duren om niet storend te zijn.

Ze hebben nu toch geen smoesjes meer? De alpha was een alpha, dus daar verwachtte ik bugs. De VIP demo was al geen beta meer en had dus al goed moeten werken. Toen kwam de smoes dat dat een 6 weken oude build was, en dat de eindversie al een "shitload aan bugfixes" had. Die eindversie kwam dus vorige week vrijdag uit. En bleek dus een heel groot deel van die "shitload" aan bugfixes niet te bevatten. Volgende smoes was dat die fixes dan allemaal met de day1 patch zouden komen. Die is er nu. Die heb ik nu net gespeeld. En het is nog steeds een drama.
Ik had er al een hard hoofd in dat deze patch er daadwerkelijk een goed werkend spel van zou maken. Maar dit slaat alles. In de dev stream gisteren kwamen ze ook wat lacherig over. Een oplossing van het probleem dat mensen graag story missies opnieuw zouden willen spelen was dat je maar een nieuwe pilot moet maken. Een ping systeem? Dat kan niet want de xbox controller heeft niet genoeg knoppen. Toen de twitch chat begon te spammen over text chat: "Text Chad? What is text Chad?" "Oh text chaT! I don't know what the question is...". Hoe doof kan je als dev zijn. Ik snap dat ze een beetje grappig willen doen, en op een beetje een losse manier willen overkomen. Maar dat werkt beter als je een goed spel hebt liggen. En nu zeggen ze weer dat het een accessibility issue is. Er moet kennelijk volgens een nieuwe Amerikaanse wet text-to-speech toegevoegd worden. Een probleem waar apex helemaal geen last van heeft, want daar zit dat gewoon in. Volgens de stream kan je daar over enkele weken, ze weten het niet zeker, een update over kan verwachten. Het zit dus niet in de volgende patch, er wordt alleen over nagedacht.
[...]

...
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom hier zo op wordt door gehamerd. Het is een early access van de full game. Niet een demo, niet een beta, full game. Om dan vervolgens nog steeds bugs er in te laten zitten die in een 6 weken oude demo build van de game al door de community werden vermeld, vind ik niet acceptabel.
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:07:
[...]

Ach ja, en Destiny 2 en The Division waren wel af op dag 1? (en daar heb ik ook allebei 500+ uren in zitten) dit is niet een EA specifiek probleem ;)
En uiteindelijk is het met die titels ook goedgekomen. Ze komen als het goed is volgende week met een meer gedetailleerde roadmap hebben ze gisteren in de livestream gezegd want ze hebben ontzettend veel zin om nieuwe content aan te kondigen maar dat mochten ze gisteren nog niet doen.
Destiny 2 was in ieder geval goed speelbaar op dag 1. Het draaide soepel en zonder crashes (bij mij). Nu hebben ze met deze patch het alleen maar minder goed werkend gemaakt bij Anthem.
Het is jammer, want dit is een game die precies in mijn straatje zou moeten passen. Maar ik snap heel goed dat dit spel vergeleken wordt met Fallout 76 of Mass Effect Andromeda. En het zal mij dan ook niets verbazen dat als deze game flopt ze die roadmap weggooien of er zo min mogelijk moeite in gaan steken.
Ik vind het oprecht kut om te horen dat de game zo slecht draait bij je, en ik lees ook van anderen op reddit dat het op sommige punten erger is geworden. Ook lees ik van anderen dat het bij hun juist beter is geworden. Ik denk dat dit ook weer zo'n typisch pc probleem is met al die versplintering want van de mensen op Xbox en PS4 lees ik dit nauwelijks.

Ik begrijp dat je het zat bent met al die excuses en tegenslagen en dat je dan afscheid neemt van het spel, heb dat zelf ook gehad met GTA Online aan het begin met al die connectie issues en ben 5 maanden later terug gekomen om er uiteindelijk toch bij elkaar 1700+ uur in gestoken te hebben. (de grootste factor was wel dat het met vrienden was dus altijd gezellig en dan blijf je langer hangen).

Ik hoop echt dat de devs gas gaan geven de komende weken en er voor zorgen dat de game stabiel gaat lopen op de pc en andere platformen en dat spelers die in eerste instantie weggetrokken zijn dan misschien nog terugkomen om het een kans te geven in combinatie met alle nieuwe content die ze uitbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Verbaas me over alle kritiek hier, heb 0 reviews gelezen en alleen zelf bezig geweest. Ondertussen 48u onderweg en vermaak me er meer dan prima mee!!

Onderweg eigenlijk ook geen hele gekke dingen tegen gekomen! Ja, heb wel wat onduidelijkheden over stats, wat nou precies wat doet... bijv. +30% force ?(wat is force) en wat houden die tekentjes er voor in? (het tandwieltje en het poppetje/javalin logo voor de stats).

Eigenlijk het enige puntje van kritiek wat ik nu heb zijn de laadschermen, dat zijn er gewoon te veel... als ze korter worden, prima... maar dan zijn ze er nog niet... iets minder agressieve tether system mag wel.. Ook mag bij het starten van een missie direct een waypoint in beeld komen, niet wachten tot iedereen er in zit...

Merk wel dat het veel van hetzelfde is... Maar doordat de omgeving elke keer anders is (verbluffend overigens), vijanden over het algemeen per event anders zijn (wat een aanzienlijk verschil maakt in moeilijkheid) heb ik er eigenlijk niet zoveel last van... Kan ook zijn dat ik het gewend ben (destiny 2) maar in Anthem heb ik er toch echt wel meer plezier aan!

Freeplay kan ik echt in verdwalen, echt tof! (hoop toch snel op een manier om waypoints te plaatsen)

Speel nu zo ongeveer alles op Grandmaster1, bijna volledig Masterwork met 2 legendarys!(ja veel geluk gehad) Ben erg benieuwd wat we straks met builds kunnen gaan doen! Nog geen legendary crafting voor bij zien komen (gok wel dat dat nog gaat komen?). Gezien craften een groot onderdeel wordt voor de juiste builds te maken lijkt me toch dat je dit ook op het hoogste niveau gear moet gaan kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
mfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:36:
Verbaas me over alle kritiek hier, heb 0 reviews gelezen en alleen zelf bezig geweest. Ondertussen 48u onderweg en vermaak me er meer dan prima mee!!

Onderweg eigenlijk ook geen hele gekke dingen tegen gekomen! Ja, heb wel wat onduidelijkheden over stats, wat nou precies wat doet... bijv. +30% force ?(wat is force) en wat houden die tekentjes er voor in? (het tandwieltje en het poppetje/javalin logo voor de stats).

Eigenlijk het enige puntje van kritiek wat ik nu heb zijn de laadschermen, dat zijn er gewoon te veel... als ze korter worden, prima... maar dan zijn ze er nog niet... iets minder agressieve tether system mag wel.. Ook mag bij het starten van een missie direct een waypoint in beeld komen, niet wachten tot iedereen er in zit...

Merk wel dat het veel van hetzelfde is... Maar doordat de omgeving elke keer anders is (verbluffend overigens), vijanden over het algemeen per event anders zijn (wat een aanzienlijk verschil maakt in moeilijkheid) heb ik er eigenlijk niet zoveel last van... Kan ook zijn dat ik het gewend ben (destiny 2) maar in Anthem heb ik er toch echt wel meer plezier aan!

Freeplay kan ik echt in verdwalen, echt tof! (hoop toch snel op een manier om waypoints te plaatsen)

Speel nu zo ongeveer alles op Grandmaster1, bijna volledig Masterwork met 2 legendarys!(ja veel geluk gehad) Ben erg benieuwd wat we straks met builds kunnen gaan doen! Nog geen legendary crafting voor bij zien komen (gok wel dat dat nog gaat komen?). Gezien craften een groot onderdeel wordt voor de juiste builds te maken lijkt me toch dat je dit ook op het hoogste niveau gear moet gaan kunnen doen.
Ja ik heb dus exact hetzelfde. had van te voren ook weinig gelezen en gekeken en hierdoor waren we verwachtingen ook niet echt hoog. denk dat dat het grootste probleem is bij mensen. Veels te hoge verwachtingen of ideeën van de game wat het helemaal niet is bijv.

Ook met de bugs etc heb ik hetzelfde als jou. kom erg weinig tegen wat ik van andere allemaal lees (Gelukkig maar) en ook ik vind de laadschermen het grootste probleem ja. niet zo zeer dat ze te lang duren maar het zijn er zo veel.

• mfneed
Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Ja ik heb dus exact hetzelfde. had van te voren ook weinig gelezen en gekeken en hierdoor waren we verwachtingen ook niet echt hoog. denk dat dat het grootste probleem is bij mensen. Veels te hoge verwachtingen of ideeën van de game wat het helemaal niet is bijv.

Ook met de bugs etc heb ik hetzelfde als jou. kom erg weinig tegen wat ik van andere allemaal lees (Gelukkig maar) en ook ik vind de laadschermen het grootste probleem ja. niet zo zeer dat ze te lang duren maar het zijn er zo veel.
Die patch wat er nu net is zie ik dan ook niet als patch voor de gebreken die er schijnbaar zijn... want ik heb hier geen last van. Elke game tegenwoordig heeft een Day1 (logisch als je het mij vraagt en niet zozeer iets geks gezien phisical/digital release). Gezien ik nergens last van heb (hoop ik na de patch ook niet te krijgen:P) zijn dit voor mij meer balancing/optimizing dingen (ken de notes niet) wat mijn ervaring alleen maar doet verbeteren als ze de laadtijden al verkort hebben.

We gaan het vanavond maar weer eens even aanslingeren en lekker freeroamen in freeplay want, hidden places clearen is toch flink vermakelijk en best pittig zo nu en dan, hier mag wat mij betreft wel een reward aanhangen wat niet van de random drops afhankelijk is:P

Te bedenken dat ik alles op mn ranger gedaan en de rest vrijwel nog niet heb aangeraakt.
mfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:52:
[...]

Die patch wat er nu net is zie ik dan ook niet als patch voor de gebreken die er schijnbaar zijn... want ik heb hier geen last van. Elke game tegenwoordig heeft een Day1 (logisch als je het mij vraagt en niet zozeer iets geks gezien phisical/digital release). Gezien ik nergens last van heb (hoop ik na de patch ook niet te krijgen:P) zijn dit voor mij meer balancing/optimizing dingen (ken de notes niet) wat mijn ervaring alleen maar doet verbeteren als ze de laadtijden al verkort hebben.

We gaan het vanavond maar weer eens even aanslingeren en lekker freeroamen in freeplay want, hidden places clearen is toch flink vermakelijk en best pittig zo nu en dan, hier mag wat mij betreft wel een reward aanhangen wat niet van de random drops afhankelijk is:P

Te bedenken dat ik alles op mn ranger gedaan en de rest vrijwel nog niet heb aangeraakt.
Mocht je de patchnotes helemaal willen bekijken kan dat hier:

Fijn om te lezen dat je zoveel plezier hebt in het spel!

• mfneed
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Mocht je de patchnotes helemaal willen bekijken kan dat hier:

Fijn om te lezen dat je zoveel plezier hebt in het spel!
- Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.

Betekend dit ook dat wanneer je een combo doet, het status effect weg is? kan namelijk niet 2 x een combo uitvoeren op een status die al loopt...

Loop nu met een assault rifle (na 5 hits vat de tegenstander vlam) en 2 detonaters (waarvan mn nade double charge heeft) dus kan in principe in korte tijd 3x detonaten... alleen moet wachten tot de huidige primer er af is om die er vervolgens er weer op te zetten... en weer een combo te kunnen uitvoeren.

Als het status effect door het bovenstaande er ook af gaat, kan ik nog sneller combos dealen!

Nu afgevangen met een assault rifle met fire bullets en een sniper met ice bullets... Primer er op, combo, switchen, primer er op, combo and so on!
mfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:
[...]

- Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.

Betekend dit ook dat wanneer je een combo doet, het status effect weg is? kan namelijk niet 2 x een combo uitvoeren op een status die al loopt...

Loop nu met een assault rifle (na 5 hits vat de tegenstander vlam) en 2 detonaters (waarvan mn nade double charge heeft) dus kan in principe in korte tijd 3x detonaten... alleen moet wachten tot de huidige primer er af is om die er vervolgens er weer op te zetten... en weer een combo te kunnen uitvoeren.

Als het status effect door het bovenstaande er ook af gaat, kan ik nog sneller combos dealen!

Nu afgevangen met een assault rifle met fire bullets en een sniper met ice bullets... Primer er op, combo, switchen, primer er op, combo and so on!
Ik denk niet dat het status effect weg is, maar alleen de icons goed weergegeven worden nu. Anders zouden ze ook in 1 klap de tijd tussen combo's halveren en kan je blijven gaan :P

• mfneed
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:10:
[...]

Ik denk niet dat het status effect weg is, maar alleen de icons goed weergegeven worden nu. Anders zouden ze ook in 1 klap de tijd tussen combo's halveren en kan je blijven gaan :P
Hehe precies, dat dus:P mijn huidige build maar even blijven houden dan:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:10:
[...]

Frozen enemies blijven frozen, maar de icon is nu correct weg, want ze kunnen niet nog een keer gedetonate worden.

Vooral met storm waar een combo het effect verspreid is dit altijd te merken, de enemies worden bevroren maar zijn niet te detonaten, anders zou ik gewoon chain CC hebben en kun je blijven detonaten op bevroren enemies.

Dat is ook waarom de ice primer met fire detonator zo goed is: Ice (frozen), Fire detonation (Frozen), Fire (unfrozen) and repeat. Je kunt namelijk ook frozen detonated enemies niet opnieuw primen met ice, maar ze ff ontdooien met vuur doet wonderen :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mcbacon0 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:13:
[...]
En nu zeggen ze weer dat het een accessibility issue is. Er moet kennelijk volgens een nieuwe Amerikaanse wet text-to-speech toegevoegd worden.
Wat ook de meest idiote drogreden is die je kan verzinnen.
Zonder naar die wetgeving kijken kan ik je nu al op een blaadje geven dat op het vlak van toegankelijkheid van een videogame communicatie voor doven (text chat) belangrijker is dan communicatie voor blinden :z

En los daarvan hebben nieuwe indie games blijkbaar helemaal geen last van die "wetgeving".

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 21-02-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 22:37

neolite

Immer kritisch

[...]

Dit is natuurlijk flauwekul wat je nu zegt. Om EA zelf even te quoten: “Get the full game first on February 15 with Origin Access Premier.” Dat men er dus voor kiest om een patch 7 dagen na release op pc uit te geven omdat consoles met een verplichte lead-time(productie schijfje en keuring patch door Sony/Microsoft) zitten is toch voor pc geen excuus? Het spel was uit op 15 februari, reviews zijn gemaakt door het spelen van de "full game".

De grote hoeveelheid laadschermen zijn aanwezig door twee factoren, de beperkte kracht van de huidige consoles en de beperking van de engine. Je ziet dat de snowdrop engine of de tiger engine hier veel beter mee handelen. Misschien is er een snelle fix, maar over het algemeen is dit niet even snel op te lossen. De devs hebben zelf uiteraard ook het liefst zo weinig mogelijk laadschermen.

Overigens een vraag, als je de difficulty omhoog schroeft, krijgen enemies dan gewoon een grotere health pool en doen ze meer damage of veranderd de samenstelling van de enemies en/of elementen van het gevecht?

[ Voor 8% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 15:17 ]

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:
[...]

Dit is natuurlijk flauwekul wat je nu zegt. Om EA zelf even te quoten: “Get the full game first on February 15 with Origin Access Premier.” Dat men er dus voor kiest om een patch 7 dagen na release op pc uit te geven omdat consoles met een verplichte lead-time(productie schijfje en keuring patch door Sony/Microsoft) zitten is toch voor pc geen excuus? Het spel was uit op 15 februari, reviews zijn gemaakt door het spelen van de "full game".
Ja dat is dus verneukelarij van EA want de officiële launchdatum is 22 Februari en niet 15 Februari. https://www.ea.com/en-gb/games/anthem/about
[...]

Overigens een vraag, als je de difficulty omhoog schroeft, krijgen enemies dan gewoon een grotere health pool en doen ze meer damage of veranderd de samenstelling van de enemies en/of elementen van het gevecht?
Tot nu toe het eerste helaas

[ Voor 20% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:17:
[...]

Ja dat is dus verneukelarij van EA want de officiële launchdatum is 22 Februari en niet 15 Februari. https://www.ea.com/en-gb/games/anthem/about

[...]

Tot nu toe het eerste helaas
Jammer, dat zou echt enorm veel diepgang toevoegen. Ik vertrouw er dan maar even op dat de devs die volgens een aantal tweakers hier echt heel actief reageren, hier mee bezig zijn.

Tja, als ik dit voor mijn neus krijg....

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/35an574.jpg

Die datum is met name voor consoles relevant. Microsoft en Sony moeten de patch keuren voordat hij vrijgegeven mag worden via PSN en XboxLive. Daarnaast moeten winkels natuurlijk ruim van te voren een definitieve datum hebben voor fysieke release. Beide gaat absoluut niet meer op voor PC, EA geeft wel eerder toegang, maar de rest van de dienstverlening blijft gelijk met de console lopen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 15:24 ]

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
[...]

De grote hoeveelheid laadschermen zijn aanwezig door twee factoren, de beperkte kracht van de huidige consoles en de beperking van de engine. Je ziet dat de snowdrop engine of de tiger engine hier veel beter mee handelen. Misschien is er een snelle fix, maar over het algemeen is dit niet even snel op te lossen. De devs hebben zelf uiteraard ook het liefst zo weinig mogelijk laadschermen.

Volgens mij kunnen we genoeg console games opnoemen die er fantastisch uitzien en helemaal niet zoveel laadschermen hebben? Om dat nu meteen op de consoles af te schuiven. Een laadscherm als je een grot in gaat is echt kansloos en heeft niks met de beperkingen van een console te maken. Als ik in Horizon Zero Dawn een cauldron in ga, krijg ik geen laadscherm hoor. God of War, ook zo'n game met vrijwel geen laadschermen. Alleen als je doodgaat en fast travel doet en zelfs tijdens het laden van fast travel kun je in de portal tussen de realms rondwandelen en krijg je dialoog van bijvoorbeeld Mimir. Zelfs een vergelijkbare game als Destiny heeft dit niet zoals hier.

Edit: Angry Joe vindt er ook wat van. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 21-02-2019 15:37 ]

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Volgens mij kunnen we genoeg console games opnoemen die er fantastisch uitzien en helemaal niet zoveel laadschermen hebben? Om dat nu meteen op de consoles af te schuiven. Een laadscherm als je een grot in gaat is echt kansloos en heeft niks met de beperkingen van een console te maken. Als ik in Horizon Zero Dawn een cauldron in ga, krijg ik geen laadscherm hoor. God of War, ook zo'n game met vrijwel geen laadschermen. Alleen als je doodgaat en fast travel doet en zelfs tijdens het laden van fast travel kun je in de portal tussen de realms rondwandelen en krijg je dialoog van bijvoorbeeld Mimir. Zelfs een vergelijkbare game als Destiny heeft dit niet zoals hier.

Edit: Angry Joe vindt er ook wat van. ;)

[YouTube: Anthem Loading Screens & "Tomb" GRIND - Angry Rant!]
Angry Joe vindt wel vaker wat, ben het bijna nooit met hem eens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Niet waar, tijdens de live stream legde de devs uit dat de combinaties van enemies ook veranderd, dus ook meer/moeilijkere enemies ipv alleen maar health scaling.

Heb dit zelf ook wel ervaren.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

OxiMoron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Niet waar, tijdens de live stream legde de devs uit dat de combinaties van enemies ook veranderd, dus ook meer/moeilijkere enemies ipv alleen maar health scaling.

Heb dit zelf ook wel ervaren.
okay, mijn fout :P alleen maar beter dan!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Er heerst volgens mij nogal veel (af en toe onterechte) negativiteit rondom de game. Bioware en EA hebben natuurlijk wel al de schijn tegen maar ik heb vertrouwen in de game.

Ik heb Anthem zelf nog niet gespeeld, alleen de beta 2 weken terug. Vanavond kan ik al spelen en morgen zal ik mijn eerste bevindingen eens hier in het forum gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:41:
Er heerst volgens mij nogal veel (af en toe onterechte) negativiteit rondom de game. Bioware en EA hebben natuurlijk wel al de schijn tegen maar ik heb vertrouwen in de game.
De negativiteit is natuurlijk wel grotendeels te verklaren. De slechte build van de beta was met name op pc een bizar gegeven. Vervolgens de game bij de pc launch niet af, komt de patch pas 7 dagen later. En uiteraard EA en de microtransacties die rondom de game hangen.

Maar voor mij is de belangrijkste aanleiding waarom er zoveel negativiteit is rondom deze game dat mensen hem vergelijken met Destiny 2 of The Division. Het genre mag dan hetzelfde zijn, daar stopt de vergelijking wel. Anthem draait om abilities en wapens zijn een aanvulling. The Division en Destiny 2 draaien om de wapens en de abilities zijn een aanvulling. Het core principle van de game is gewoon anders en daardoor krijg je naast compleet andere gameplay ook hele scheve vergelijkingen.

Ik hoop dat EA de devs de tijd geeft om er een mooie game vol met content van te maken, want het lijkt mij iig wel duidelijk dat de huidige versie het nog niet helemaal heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Angry Joe vindt wel vaker wat, ben het bijna nooit met hem eens :P
Is op zich ook knap. Hij onderbouwt altijd alles en laat aan de hand van beelden letterlijk zien wat hij goed en slecht vindt. Hij laat zelfs zien dat hij langer op laadschermen heeft gewacht dan daadwerkelijk gespeeld. 8)7

Maar goed, ik heb het idee dat jij de game zelfs blijft verdedigen als ze er nog eens 20 laadschermen van 5 minuten per stuk in stoppen, no offence verder. :P

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 21-02-2019 15:51 ]

bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Is op zich ook knap. Hij onderbouwt altijd alles en laat aan de hand van beelden letterlijk zien wat hij goed en slecht vindt. Hij laat zelfs zien dat hij langer op laadschermen heeft gewacht dan daadwerkelijk gespeeld. 8)7

Maar goed, ik heb het idee dat jij de game zelfs blijft verdedigen als ze er nog eens 20 laadschermen van 5 minuten per stuk in stoppen, no offence verder. :P
nee no offence maar toch ff die steek onder water he :P maar goed ik weet van wie het komt.
Iedereen mag kritiek hebben op het spel en iedereen mag er van weglopen, moeten ze helemaal zelf weten maar ik heb me tot nu toe alleen al in de demo's 32 uur prima weten te vermaken en het is gewoon zonde dat alle negativiteit altijd de positieve berichten doet ondersneeuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

Deze negativiteit is ook precies de reden waarom Respawn er voor gekozen heeft om Apex gewoon direct vrij te geven zonder reclamehype. Mensen kijken vanuit een bepaald frame naar een game en hier is dat een beetje van, EA is een op geld beluste microtransactieboer, EA geeft Anthem uit, dus het moet wel slecht zijn.

Jammer dat hierdoor de game geen eerlijke kans meer krijgt. Neemt niet weg dat er ook met de game zelf gewoon een aantal zaken mis zijn. Dat de corporate belangen van EA de development cycle(die is gewoon nog niet af) schaden. En dit allemaal nog buiten het bizar hoge verwachtingspatroon wat er vanwege de developer Bioware bij komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:33
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
[...]

nee no offence maar toch ff die steek onder water he :P maar goed ik weet van wie het komt.
Iedereen mag kritiek hebben op het spel en iedereen mag er van weglopen, moeten ze helemaal zelf weten maar ik heb me tot nu toe alleen al in de demo's 32 uur prima weten te vermaken en het is gewoon zonde dat alle negativiteit altijd de positieve berichten doet ondersneeuwen.
Je kan moeilijk ontkennen dat de huidige staat waarin het spel verkeert voor een game die eigenlijk gewoon uit is, wel erg dramatisch is voor een game wat al 6 jaar in ontwikkeling is.

Ik heb ook plezier met het spel, maar een beetje realistisch zijn kan geen kwaad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:12:
[...]

Je kan moeilijk ontkennen dat de huidige staat waarin het spel verkeert voor een game die eigenlijk gewoon uit is, wel erg dramatisch is voor een game wat al 6 jaar in ontwikkeling is.

Ik heb ook plezier met het spel, maar een beetje realistisch zijn kan geen kwaad. ;)
Ik vind het ook belachelijk wat er allemaal mis is, maar ik ga mijn eigen plezier niet laten vergallen door alle negatieve reacties van anderen. Ik ga het gewoon zelf spelen en zelf mijn oordeel er aan hangen.
En als het tegenvalt of ik kan niet spelen dan zal ik dat ook gewoon zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 16:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ewivis
Alsof als je een nieuwe auto of huis koopt nooit van die onbenullige dingen niet goed zijn en er geen software bugs dan in de apparatuur en/of autosoftware zit. Hoe vaak ik al hoor dat er bij nieuwe auto's van alles mis is welke door middel van software updates worden opgelost. Dit spel kost maar 55 euro.. eigenlijk geen geld voor hoeveel uur plezier je eraan kan beleven. Een auto kost al gauw 20-30k... Eigenlijk moet daar alles maar meteen in orde zijn, als je het vergelijkt met de 55 euro van dit spel...
Uiteraard mag je wel wat verwachten voor je geld. Maar laat ze gewoon patches uitbrengen en geniet voor wat er nu op tafel ligt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:24
Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:41:

Ik heb Anthem zelf nog niet gespeeld, alleen de beta 2 weken terug. Vanavond kan ik al spelen en morgen zal ik mijn eerste bevindingen eens hier in het forum gooien.
ik heb een beetje hetzelfde kwa mening. De online negativiteit tegenwoordig heb je over alles, van films tot praktisch elke game, dus dat zegt me tegenwoordig niets meer.

Dat er loading schermen zijn was bekend van de beta, ik vind het ook wel raar dat je een laad scherm kreeg in de beta als je een cave in ging, maar goed, dat is in veel andere games ook zo, alleen verbloemen die dat veel meer door het tonen van een liftje of deur sequence die de laadtijd dan verbergen.

Maar als je dan leest dat je meer dan 5 minuten op een laad scherm moet wachten voor 4 minuten gameplay dan baart me dat eerlijk gezegd toch wel zorgen. Ik hoop maar dat die 5 minuten veroorzaakt wordt doordat de server het te druk heeft en niet door actueel data transfer (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen). Dat eerste is namelijk veel simpeler op te lossen dan dat tweede.

Aan de andere kant, ik heb de beta zo'n 10 uur gespeeld totaal en daar vond ik de wachttijden totaal niet storend in de game zelf. Dat viel allemaal reuze mee. Wel was het een drama kwa connecties in de eerste dagen en was de game toen compleet onspeelbaar.

Vanavond om 12 uur wordt die vrijgegeven op de ps4 en kan ik het zelf ervaren. Ik verwacht de eerste twee dagen overigens wel netwerk problemen wat ook invloed zal hebben op dingen als framerate en rubberbanding (zo was het in ieder geval in de beta).

We gaan het zien vanaf 12 uur :)

• neolite

neolite

Immer kritisch

Ewivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:19:
Alsof als je een nieuwe auto of huis koopt nooit van die onbenullige dingen niet goed zijn en er geen software bugs dan in de apparatuur en/of autosoftware zit. Hoe vaak ik al hoor dat er bij nieuwe auto's van alles mis is welke door middel van software updates worden opgelost. Dit spel kost maar 55 euro.. eigenlijk geen geld voor hoeveel uur plezier je eraan kan beleven. Een auto kost al gauw 20-30k... Eigenlijk moet daar alles maar meteen in orde zijn, als je het vergelijkt met de 55 euro van dit spel...
Uiteraard mag je wel wat verwachten voor je geld. Maar laat ze gewoon patches uitbrengen en geniet voor wat er nu op tafel ligt!
Nee. Gewoon patches uitbrengen en accepteren dat een game nog niet af is zou niemand moeten accepteren. Deze game had meer tijd nodig en de invloed van EA hierop is duidelijk te zien in de earnings call van februari 2018. De game was volgens EA uitgesteld van herfst 2018 naar begin 2019 vanwege BF5.

Daarnaast zei EA dat de game in de herfst van 2018 gewoon klaar was. Kortom, alle ontwikkelingen aan de game van eind 2018 tot aan nu zijn in principe optioneel geweest bovenop een complete game. Dan is het vrij bijzonder dat men een patch benodigd heeft om serieuze bugs te verhelpen.

• bram1984
neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:06:
Deze negativiteit is ook precies de reden waarom Respawn er voor gekozen heeft om Apex gewoon direct vrij te geven zonder reclamehype. Mensen kijken vanuit een bepaald frame naar een game en hier is dat een beetje van, EA is een op geld beluste microtransactieboer, EA geeft Anthem uit, dus het moet wel slecht zijn.

Jammer dat hierdoor de game geen eerlijke kans meer krijgt. Neemt niet weg dat er ook met de game zelf gewoon een aantal zaken mis zijn. Dat de corporate belangen van EA de development cycle(die is gewoon nog niet af) schaden. En dit allemaal nog buiten het bizar hoge verwachtingspatroon wat er vanwege de developer Bioware bij komt kijken.
Ik vind de uitgever eigenlijk helemaal niet interessant, evenals de developer. Sommige mensen zullen ongetwijfeld al een mening klaar hebben omdat het EA is, maar dat heb ik totaal niet. Apex is gewoon een prima game. Ik vind het concept/de setting van deze game tof ondanks dat ik de demo weinig aan vond en als ik dan lees en zie wat er allemaal aan mankeert hoe bizar groot zo'n patch is (waarbij in sommige gevallen problemen erger worden), vraag ik me af wat ze in die 6 jaar gedaan hebben en hoe dit mogelijk is.
neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Nee. Gewoon patches uitbrengen en accepteren dat een game nog niet af is zou niemand moeten accepteren. Deze game had meer tijd nodig en de invloed van EA hierop is duidelijk te zien in de earnings call van februari 2018. De game was volgens EA uitgesteld van herfst 2018 naar begin 2019 vanwege BF5.

Daarnaast zei EA dat de game in de herfst van 2018 gewoon klaar was. Kortom, alle ontwikkelingen aan de game van eind 2018 tot aan nu zijn in principe optioneel geweest bovenop een complete game. Dan is het vrij bijzonder dat men een patch benodigd heeft om serieuze bugs te verhelpen.
Precies, dus of EA lult uit z'n nek (en dan met name die paardenlul van een Andrew Wilson) of BioWare heeft een onwijs slechte game uitgebracht.

En gezien die earnings call op de agenda stond en het fiscale jaar volgende maand afgesloten is en dat ze een bericht de wereld in gestuurd hebben dat ze voor maart 5-8 miljoen exemplaren zouden verkopen ben ik toch meer geneigd het eerste te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:30:
[...]

Precies, dus of EA lult uit z'n nek (en dan met name die paardenlul van een Andrew Wilson) of BioWare heeft een onwijs slechte game uitgebracht.
Wat denk je zelf? :9

Jammer eigenlijk dat EA zo veel belangen heeft die niet overeen komen met de wens van de consument. De enige uitgevers die straks nog fatsoenlijke story driven games kunnen uitgeven zijn Nintendo, Sony en Microsoft.

EA heeft lopen pushen vanwege investeerdersbelangen en Bioware heeft een moeizame development van Anthem gehad. Dan is het of zoals nu een game halfbakken uitbrengen of de game verder uitstellen. En met EA weten we allemaal wel wat er dan gebeuren zal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:30:
[...]

En gezien die earnings call op de agenda stond en het fiscale jaar volgende maand afgesloten is en dat ze een bericht de wereld in gestuurd hebben dat ze voor maart 5-8 miljoen exemplaren zouden verkopen ben ik toch meer geneigd het eerste te zeggen.
Mass Effect Andromeda was ook niet goed, men gaf de schuld aan een secundair team en dat alle goede devs bezig waren met Anthem.
Helaas bleek dat toch niet helemaal waar en is Bioware gewoon afgezakt naar een middelmatige developer.
Ik herken helemaal niets van Bioware in deze titel.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 21-02-2019 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite

neolite

Immer kritisch

unfor schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Mass Effect Andromeda was ook niet goed, men gaf de schuld aan een secundair team en dat alle goede devs bezig waren met Anthem.
Helaas bleek dat toch niet helemaal waar en is Bioware gewoon afgezakt naar een middelmatige developer.
Ik herken helemaal niets van Bioware in deze titel.
Andromeda is door Bioware B ontwikkeld. Er is wel ondersteuning vanuit Edmonton geweest maar het was in principe de "crunch" studio van Mass Effect die Andromeda ontwikkeld heeft. Ook hier waren de investeerdersbelangen groter dan de wens om de game verder uit te stellen. EA geeft een studio een aantal jaar, en dan is het gewoon leveren of verzuipen. Dat werkt overduidelijk niet voor Bioware en ik hoop dat de studio bijvoorbeeld de overstap kan maken naar Microsoft Studios.

Overigens krijg ik ook het idee dat er iets bij Bioware niet helemaal functioneert. Veel belangrijke developers vertrokken tussen Andromeda en Anthem.

[ Voor 11% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 12:13
Gemiste kans, misschien is het over een jaar wat als BioWare uberhaupt daarvoor de tijd gaat krijgen. Wat daar allemaal in 6 jaar is gebeurd zal vast ook nog wel is zoetsappig gelekt worden via via de komende jaren. EA is gierig, misschien is BioWare allang niet meer wat het geweest is, het kan van alles zijn.

Het eindresultaat heeft er in ieder geval onder geleden en de game is verre van af, waarschijnlijk ook heel ver af van het originele idee dat BioWare voor ogen had (pure speculatie). Het vliegen voelt goed, de graphics zijn prachtig en de combat wanneer t soepel werkt best tof, alles er om heen is in mijn ogen middelmaat of zelfs heel slecht. Buiten alle bugs om.

Dat mensen zich hier donders goed mee kunnen vermaken kan ik heel goed begrijpen, ik kan mij ook donders goed vermaken met dikke B films, maar ga alsjeblieft deze praktijken niet proberen te verdedigen.

• loki504
bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:29:
[...]

Ik vind de uitgever eigenlijk helemaal niet interessant, evenals de developer. Sommige mensen zullen ongetwijfeld al een mening klaar hebben omdat het EA is, maar dat heb ik totaal niet. Apex is gewoon een prima game. Ik vind het concept/de setting van deze game tof ondanks dat ik de demo weinig aan vond en als ik dan lees en zie wat er allemaal aan mankeert hoe bizar groot zo'n patch is (waarbij in sommige gevallen problemen erger worden), vraag ik me af wat ze in die 6 jaar gedaan hebben en hoe dit mogelijk is.
Maar Respawn heeft met Apex de volledige vrijheid gehad. Wat ze deden. Waneer ze wat deden. En EA heeft achteraf gewoon hun sticker er op geplakt.

https://www.gameinformer....velopment-of-apex-legends

Dus dat kan je niet echt een EA game noemen.

• Martinspire
  • Laatst online: 12:59
neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:41:
[...]

Overigens krijg ik ook het idee dat er iets bij Bioware niet helemaal functioneert. Veel belangrijke developers vertrokken tussen Andromeda en Anthem.
Dit vooral. En ik denk dat ze genoeg tijd en mankracht hebben gekregen om een game op te leveren, maar er zijn gewoon wat designfouten gemaakt waarbij ik me goed kan voorstellen dat mensen dan liever vertrekken dan volhouden.

Ik zie, even afhankelijk van de komende maanden, best gebeuren dat eind dit jaar Bioware gesloten wordt. EA heeft bepaalde ontwikkelaars gewoon de ruimte gegeven om hun games te maken, maar ze zijn geen liefdadigheidsinstelling. En soms grijpen ze gewoon in om hun inkomsten te dekken. Dan maar een mindere titel, maar wel uitgeven, dan ook dat nog kwijt raken. DICE heeft overigens ook problemen om goed te functioneren onder EA.

Gezien hoe ME Andromeda uiteindelijk vrijwel zijn gehele post-launch content zag verdwijnen met slechte verkoopaantallen, verwacht ik dat met deze game ook zoiets zal gebeuren als de verkoop inderdaad slecht is en ze het niet in de eerste paar maanden weten om te keren. De dingen die ze al snel gaan doen maken het voor mij vrij duidelijk dat ze ook nog de aap uit de mouw kijken, want je kunt de items uit komende updates niet bepaald indrukwekkend noemen. Vooralsnog denk ik dat The Division 2 het beter gaat doen. Dat leek me vanuit de beta in ieder geval een completere game. Maar Anthem schrijf ik nog niet af. De opzet vind ik leuk zat en ze kunnen nog wel het 1 en ander doen om laadtijden te verminderen of zelfs weg te halen.
Het blijft raar dat Tarsis niet gewoon aanwezig is in de spelwereld en je daar niet gewoon heen kunt gaan zonder laadschermen en idem met het wisselen naar the forge of het selecteren van missies. Als ze de mogeljikheid van EA krijgen, zie ik ze dat nog wel aanpakken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
kan iemand die al bij de endgame is mij vertellen of dat lopen van punt A naar B en dan weer terug naar A terwijl je daar net met dezelfde NPC een gesprek (in mijn geval al esc esc esc esc skip skip bla bla next). een keer ophoudt? ik wordt er zo geiriteerd door dat ik al begin te schelden als ik zie dat ik weer terug moet om te praten met dezelfde NPC zonder een missie gedaan te hebben. ik wil gewoon daily's op pakken. knallen. en next. dat heen en weer gewaggel komt me m'n strot uit. veel te lange interupts tussen het echte gamen.
Flghter1982 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:51:
kan iemand die al bij de endgame is mij vertellen of dat lopen van punt A naar B en dan weer terug naar A terwijl je daar net met dezelfde NPC een gesprek (in mijn geval al esc esc esc esc skip skip bla bla next). een keer ophoudt? ik wordt er zo geiriteerd door dat ik al begin te schelden als ik zie dat ik weer terug moet om te praten met dezelfde NPC zonder een missie gedaan te hebben. ik wil gewoon daily's op pakken. knallen. en next. dat heen en weer gewaggel komt me m'n strot uit. veel te lange interupts tussen het echte gamen.
Lijkt mij meer story gerelateerd aangezien je straks je Legendary Contracts gewoon in de Launch Bay op kunt pikken van het prikbord zonder een stap te zetten in Tarsis ;)

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:54:
[...]

Lijkt mij meer story gerelateerd aangezien je straks je Legendary Contracts gewoon in de Launch Bay op kunt pikken van het prikbord zonder een stap te zetten in Tarsis ;)
gelukkig.. ff doorbijten nog dus. can't wait! :P
Omdat de game in minder dan 3 uur officieel live gaat wil ik nog even een reminder geven over de spreadsheet met ingame namen zodat mensen elkaar toe kunnen voegen op het juiste platform wat dan ook weer kan helpen om meer Alliance bonus te krijgen aan het eind van elke week ;)

https://docs.google.com/s...jt5o-Y60/edit?usp=sharing

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aantal topics op reddit dat HDR verdwenen is na de patch, zowel op xbox als ps4, hopelijk lossen ze dat snel op anders laat ik de game nog even in de verpakking zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:08
Ik heb toch mijn 10 uur even afgemaakt, en werd halverwege de allerlaatste missie geboot. Ik vind het wel goed geweest zo. Als die laadtijden normaal waren geweest, of de tijdvreet missies er niet waren geweest had ik dit spel rustig voor 1 euro (origin basic) uit kunnen spelen.
Volgens mij heb ik alles gezien wat dit spel te bieden heeft. Gaan voor grandmaster difficulties was leuk geweest als het ook wat anders had geboden dan alleen meer health/damage voor de vijanden.
Als je heel graag wilt weten hoe GM er uit ziet, zet je de game op easy, en verzin je gewoon 2 nullen bij elke damage popup. https://www.reddit.com/r/...1_15_secs_until_dead_37k/
Mensen die dit wel leuk lijkt wens ik veel plezier, ik krijg als ik dit zie een beetje een idle-clicker gevoel.

Om het spel na de patch speelbaar te maken hoefde ik alleen maar alle graphics op medium te zetten, en ambient oclusion helemaal uit te zetten. En dat met een 1080ti op 3440x1440....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verder nergens last van qua nieuwe bugs of crashes of wat dan ook.. goeie update voor mij so far.

Enige bug die ik nu heb is elke keer dat ik mijn map/menu open met ESC komt er een voice die zegt: to enter the VOIP settings press Q then press S twice then press Enter then press.... blabla. dit komt echt elke keer als ik de map open. zelfs als ze nog aan het praten is en ik open de map opnieuw praat ze 2 keer door elkaar heen.. ook als ik doe wat ze zegt blijft ze het herhalen.

edit: game restart en is weg =p

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2019 23:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:24
Net een uurtje gespeeld op de ps4 pro. Ik heb vooral even gelet op laadtijden en gameplay. Dit zijn mijn eerste indrukken:

- De game loopt extreem soepel, geen enkele hickup bij het connecten
- De graphics lijken beter dan in de beta
- De gameplay voelt beter aan dan in de beta, het lijkt iets makkelijker (in ieder geval in de proloog tot nu toe), dit zal vast wel veranderen bij de volgende missie.
- zwemmen is ENORM verbeterd ten opzichte van de beta (dit vond ik eigenlijk het meest grote verschil)
- je kunt nu sneller lopen in fort tarsis
- de laadtijden zijn erg laag en komen in de verste verte niet in de buurt van wat er gemeld is op andere platforms. Ik heb het getimed, de langste laadtijd was om in fort tarsis te komen, dat duurde 38 seconden. In het eerste uur spelen heb ik vier laadschermen gehad wat de laadtijden in het eerste uur dus totaal beneden de twee minuten hield. Bijvoorbeeld naar de forge gaan was 7 seconden, terug van de forge naar fort tarsis zelfs 5 seconden. Dat is een compleet andere ervaring dus als de gemelde tijden op andere platformen. Ik denk dat dit echt compleet afhankelijk is van de server drukte. Ik ben nu begonnen te spelen om 12 uur 's nachts, dat zal waarschijnlijk niet bepaald druk zijn. Dus ik ben benieuwd naar de response tijden morgen.

Je kunt er natuurlijk nog weinig van zeggen na maar 1 uur spelen, maar de eerste indruk is erg positief. Het voelt allemaal solide en soepel aan tot nu toe (geen framedrops en rubberbanding tot nu toe), maar morgen gaan we de campaign een flink aan de tand voelen en zal het ook wel drukker zijn online, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de laadtijden en framerates.

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 22-02-2019 01:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Ewivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:19:
Wacht ff hoor. Mensen betalen €15,- om een game een week eerder te spelen die normaal €60,- kost. Stel: je wilt sowieso een auto kopen die €25.000 kost, maar een maand eerder in rijden kan ook voor €6.250 extra! Echter om normaal met een goed gevoel in die auto te zitten moet je nog een maand wachten tot de software update uit is en je buurman die wagen gewoon voor €25.000 kan kopen. Zou jij niet helemaal over de zeik zijn dat je te veel hebt betaald voor niks extra’s?

Wat een dom argument zeg.

PSN: Kidjuh

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:06:
Net een uurtje gespeeld op de ps4 pro. Ik heb vooral even gelet op laadtijden en gameplay. Dit zijn mijn eerste indrukken:

- De game loopt extreem soepel, geen enkele hickup bij het connecten
- De graphics lijken beter dan in de beta
- De gameplay voelt beter aan dan in de beta, het lijkt iets makkelijker (in ieder geval in de proloog tot nu toe), dit zal vast wel veranderen bij de volgende missie.
- zwemmen is ENORM verbeterd ten opzichte van de beta (dit vond ik eigenlijk het meest grote verschil)
- je kunt nu sneller lopen in fort tarsis
- de laadtijden zijn erg laag en komen in de verste verte niet in de buurt van wat er gemeld is op andere platforms. Ik heb het getimed, de langste laadtijd was om in fort tarsis te komen, dat duurde 38 seconden. In het eerste uur spelen heb ik vier laadschermen gehad wat de laadtijden in het eerste uur dus totaal beneden de twee minuten hield. Bijvoorbeeld naar de forge gaan was 7 seconden, terug van de forge naar fort tarsis zelfs 5 seconden. Dat is een compleet andere ervaring dus als de gemelde tijden op andere platformen. Ik denk dat dit echt compleet afhankelijk is van de server drukte. Ik ben nu begonnen te spelen om 12 uur 's nachts, dat zal waarschijnlijk niet bepaald druk zijn. Dus ik ben benieuwd naar de response tijden morgen.

Je kunt er natuurlijk nog weinig van zeggen na maar 1 uur spelen, maar de eerste indruk is erg positief. Het voelt allemaal solide en soepel aan tot nu toe (geen framedrops en rubberbanding tot nu toe), maar morgen gaan we de campaign een flink aan de tand voelen en zal het ook wel drukker zijn online, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de laadtijden en framerates.
Ik kan mij hier volledig bij aansluiten, al die genoemde ergenissen heb ik tot nu toe nog totaal geen last van gehad. Het is onwijs soepel en snel en heb hele goede hoop voor de rest van de game. Nog even 1 missie doen nu denk ik (je weet hoe dat gaat) en dan morgen weer verder :P
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord