Hier de officiële en volledige patchnotes van de Day One Patch:
https://www.reddit.com/r/...pzjb/day_one_patch_notes/
[ Voor 16% gewijzigd door Seth_Chaos op 20-02-2019 18:03 ]
DIe patch komt pas de 22e uitkbloem schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:28:
[...]
Was het installeren en gaan of moest je een patch downloaden?
Inzichten waar ik het grotendeels mee eens ben.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:05:
Gamekings review! Half uur interessante inzichten.
https://www.gamekings.tv/videos/anthem-review-in-progress/
[ Voor 10% gewijzigd door Bozznl op 20-02-2019 18:37 ]
GT: The Bozzz88
[ Voor 42% gewijzigd door RubenSaurus op 20-02-2019 18:53 ]
Ik ga sowieso al voor een Storm, wil alleen zo f*cking graag een keer beginnenRicmaniac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:26:
Die storm is fucking vet! die interceptor (main) vind ik maar matig
Nog maar 2 daagjesDigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:28:
[...]
Ik ga sowieso al voor een Storm, wil alleen zo f*cking graag een keer beginnen
Jij denkt dat ik morgenavond niet opblijf om te spelen?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
vanaf begin tot level 30 op hard spelen. . ging echt erg gemakkelijk. normal en easy niet aangeraakt.loki504 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:55:
@evilpin0 op welke difeculty heb jij gespeelt? Kan mij niet voorstellen dat je hard kjnderlijk eenvoudig vond(in de open demo was het ook niet extreem moeilijk). En je hebt nog gm 1 2 en 3. Waarbij 3 echt lastig gaan zijn. En je echt moet samen werken. En niet zomaar in de LFG een paar randoms kan vinden.
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
En zonder downtime zegt die. naja slaap dan tochDigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:05:
Ze zeiden net in de stream dat ze plannen om de patch vannacht uit te rollen (over 4-6 uur) en hij is ongeveer 6GB groot.
[ Voor 121% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 00:07 ]
Playstation 5
1 Keer? Ik zal geen namen noemen maar gisteravond met iemand gespeeld die het 3 keer op rij voor elkaar kreegRicmaniac schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:54:
zo zin in die patch... gewoon ook van een boss net geen loot omdat k dood was tijdens de kill.
The heart of rage stronghold is de laatste bosss er gewoon niet.. moesten gewoon de dungeon beëindigen
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dit was de eerste keer in een stronghold ja maar heb het ook al wel een paar keer gehad bij een titan.prutser001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:30:
[...]
1 Keer? Ik zal geen namen noemen maar gisteravond met iemand gespeeld die het 3 keer op rij voor elkaar kreeg
Ik zou eerder de day 1 patch afwachten. En dan een defenitieve keuze maken. Een hoop ergenissen die mensen hebben zouden nu opgelost moeten zijn. Ik ga even wat "reviews" bekijken en dan mijn keuze maken.Cardinal schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 06:45:
Momenteel krijgt Anthem een 6.7 op Metacritic. Gamespot gaf het spel zelfs een 6.0
Erg jammer, had er meer van gehoopt. Ik hoop op den duur dat EA en consorten er van leert om geen half bakken product uit te brengen, maar goed het blijft EA. Pik wel een key op in de grabbelbak.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
[ Voor 55% gewijzigd door melly op 21-02-2019 08:57 ]
[ Voor 20% gewijzigd door ourplayground op 21-02-2019 09:10 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Zucht 🙄prutser001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:30:
[...]
1 Keer? Ik zal geen namen noemen maar gisteravond met iemand gespeeld die het 3 keer op rij voor elkaar kreeg
Tevens is dit wel een beetje het probleem though. dat we dit tegenwoordig met de meerderheid accepterenEwivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:21:
Dat is toch bij elke nieuwe game zo onderhand tegenwoordig? Niks nieuws. Apex Legends lagged aan het begin ook als een malle...
Iedereen weet ook dat het begin veel bugs zitten. Daar komen ze pas achter als er zoveel verschillende mensen in spelen.
Komt goed jongens, beetje knallen. Zijn er bugs, dan laat je het spel even liggen en speel je wat anders en probeer je het later weer. Ja toch?
Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:13:
Dus wie is er al vanavond al online op de PS4?
Ze moeten in de store een preview doen. Zodat je het zelf kan zien en je character rond draaien enzoDigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:17:
[...]
Patch is al binnen zag ik net dus dat scheelt vanavond weer als in om middernacht.
Ik zie net op reddit dat ze op verzoek extra 'angles' toegevoegd hebben in de shop om de armor te laten zien.
https://www.reddit.com/r/...in_hours_goodjob_bioware/
Ja precies, net zoals in al die andere games die het wel hebben. Ze zijn er in ieder geval mee bezig en ze luisteren wel naar de community zo te zien.Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:33:
[...]
Ze moeten in de store een preview doen. Zodat je het zelf kan zien en je character rond draaien enzo
Het is duidelijk dat ze dit niet kunnen zonder een extra laadscherm te introduceren. Mijn gok is dat hun engine niet in staat is om 3D rendering te doen als overlay in de "hoofd" 3D omgeving, en dat je daarom naar een compleet apart scherm geladen wordt om je gear te zien/equippen.Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:33:
[...]
Ze moeten in de store een preview doen. Zodat je het zelf kan zien en je character rond draaien enzo
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Misschien omdat je nog geen EA early acces hebt? Denk de reden dat ps4 zonder problemen online is omdat daar officieel geen EA eatly acces op zit. En dus ook niet hoeven te bekijken.nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:46:
Ik heb de game sinds gister al binnen, maar kunnen jullie al online met Xbox ?
Krijg steeds deze error; This EA Account is restricted from accessing any online features....
Ja ik heb EA access, zal nog even verder googlen wat het probleem is.loki504 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:51:
[...]
Misschien omdat je nog geen EA early acces hebt? Denk de reden dat ps4 zonder problemen online is omdat daar officieel geen EA eatly acces op zit. En dus ook niet hoeven te bekijken.
Oke. Dan weet ik het ook niet.nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:
[...]
Ja ik heb EA access, zal nog even verder googlen wat het probleem is.
Kijk even op reddit, zag dit ook al een paar keer voorbijkomen. maar heb je die 10 uur al opgebruikt van je early access of niet? want dan is het gewoon wachten tot middernacht.nFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:
[...]
Ja ik heb EA access, zal nog even verder googlen wat het probleem is.
Ja die 10uur ben ik doorheen, zal even op reddit kijken. Nog even geduld dus.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:31:
[...]
Kijk even op reddit, zag dit ook al een paar keer voorbijkomen. maar heb je die 10 uur al opgebruikt van je early access of niet? want dan is het gewoon wachten tot middernacht.
Als je door die 10 uur heen bent kun je alleen maar wachten tot middernachtnFo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:33:
[...]
Ja die 10uur ben ik doorheen, zal even op reddit kijken. Nog even geduld dus.
Ik denk dat de laadtijden niet eens het grote probleem zijn, maar meer het feit dat het er zoveel zijn voor de meest onnozele handelingen. De grootte van die patch is ook echt lachwekkend. Hoe bedoel je, het spel is nog niet af.kbloem schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:27:
[YouTube: Anthem - Day 6 - PATCH IS LIVE, BIG CHANGES! - PC Origin Early Access]
Deze jongens spelen de game na de patch en hebben het alleen maar over goede verbeteringen en enorm verbeterde laadtijden.
Bij Apex Legends heb je ook voor elke scheet een laadscherm en daar hoor je toch ook niemand over?bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:15:
[...]
Ik denk dat de laadtijden niet eens het grote probleem zijn, maar meer het feit dat het er zoveel zijn voor de meest onnozele handelingen. De grootte van die patch is ook echt lachwekkend. Hoe bedoel je, het spel is nog niet af.
[ Voor 13% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 12:35 ]
Dat is een BR shooter met één map. Ik weet overigens niet welke laadschermen je bedoelt. De enige die ik daarin had, is die net voor de match, of mis ik iets?DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Bij Apex Legends heb je ook voor elke scheet een laadscherm en daar hoor je toch ook niemand over?
https://www.reddit.com/r/...mazing_bioware_thank_you/
zijn die loadingscreens toch nog ergens goed voor
Ja en dan hebben we het er ook maar niet over dat die reviews geplaatst en gemaakt zijn voor de day one patch?bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:44:
[...]
Dat is een BR shooter met één map. Ik weet overigens niet welke laadschermen je bedoelt. De enige die ik daarin had, is die net voor de match, of mis ik iets?
Bij Anthem moet je al door een aantal laadschermen heen als je alleen wilt zien welke loot je hebt en deze wilt uitproberen, bevalt het niet dan moet je weer door 3-4 laadschermen. Een grot in: laadscherm. Echt niet meer van deze tijd.
Anthem is een enorme clusterfuck aan het worden als ik alle ervaringen zo lees. Een 62 en 67 op OC en MC is echt dramatisch slecht voor een dergelijke game. En dan heb ik het nog niet eens over alle bugs en mankementen gehad.
Ik ga er vanuit dat ik deze game nooit meer zal spelen. De demo vond ik schrikbarend saai. Ik verbaas me vooral over de staat waarin het spel zich verkeert, de belachelijke hoeveelheid fixes in de day one patch en het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die EA alsnog belonen door dit vanaf dag 1 te gaan spelen. Je koopt gewoon een product dat nog niet af is en waar van alles aan mankeert.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:
[...]
Ja en dan hebben we het er ook maar niet over dat die reviews geplaatst en gemaakt zijn voor de day one patch?
Jij hebt toch geen tijd want je zit Metro te spelen dus dan kun je Anthem mooi in de sale kopen over een paar maanden
Ik zal mijn bevindingen op de ps4 hier wel even posten na het weekend en linken in het ps4 topic zodat je dan een vollediger beeld hebt van de actuele situatie
Ik begrijp dat die loading screens voor een cave niet meer van deze tijd zijn maar daar kunnen wij ook niets aan doen, als het spel je niets lijkt dan kun je het rustig aan je voorbij laten gaan.
Ik blijf wel vertrouwen hebben in de devs, als ik gisteren die livestream zag en hoe open en welwillend ze waren dan geeft dat goed hoop voor de service na de launch.
Ach ja, en Destiny 2 en The Division waren wel af op dag 1? (en daar heb ik ook allebei 500+ uren in zitten) dit is niet een EA specifiek probleembram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Ik ga er vanuit dat ik deze game nooit meer zal spelen. De demo vond ik schrikbarend saai. Ik verbaas me vooral over de staat waarin het spel zich verkeert, de belachelijke hoeveelheid fixes in de day one patch en het feit dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die EA alsnog belonen door dit vanaf dag 1 te gaan spelen. Je koopt gewoon een product dat nog niet af is en waar van alles aan mankeert.
Bij apex heb je 1 laadscherm als je het spel start en 1 verkapte als je een game ingaat. Meer niet. Bij anthem heb je er alleen al 4 als je je wapen even gaat wisselen.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Bij Apex Legends heb je ook voor elke scheet een laadscherm en daar hoor je toch ook niemand over?
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom hier zo op wordt door gehamerd. Het is een early access van de full game. Niet een demo, niet een beta, full game. Om dan vervolgens nog steeds bugs er in te laten zitten die in een 6 weken oude demo build van de game al door de community werden vermeld, vind ik niet acceptabel.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:
[...]
Ja en dan hebben we het er ook maar niet over dat die reviews geplaatst en gemaakt zijn voor de day one patch?
...
Destiny 2 was in ieder geval goed speelbaar op dag 1. Het draaide soepel en zonder crashes (bij mij). Nu hebben ze met deze patch het alleen maar minder goed werkend gemaakt bij Anthem.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:07:
[...]
Ach ja, en Destiny 2 en The Division waren wel af op dag 1? (en daar heb ik ook allebei 500+ uren in zitten) dit is niet een EA specifiek probleem
En uiteindelijk is het met die titels ook goedgekomen. Ze komen als het goed is volgende week met een meer gedetailleerde roadmap hebben ze gisteren in de livestream gezegd want ze hebben ontzettend veel zin om nieuwe content aan te kondigen maar dat mochten ze gisteren nog niet doen.
Ja ik heb dus exact hetzelfde. had van te voren ook weinig gelezen en gekeken en hierdoor waren we verwachtingen ook niet echt hoog. denk dat dat het grootste probleem is bij mensen. Veels te hoge verwachtingen of ideeën van de game wat het helemaal niet is bijv.mfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:36:
Verbaas me over alle kritiek hier, heb 0 reviews gelezen en alleen zelf bezig geweest. Ondertussen 48u onderweg en vermaak me er meer dan prima mee!!
Onderweg eigenlijk ook geen hele gekke dingen tegen gekomen! Ja, heb wel wat onduidelijkheden over stats, wat nou precies wat doet... bijv. +30% force ?(wat is force) en wat houden die tekentjes er voor in? (het tandwieltje en het poppetje/javalin logo voor de stats).
Eigenlijk het enige puntje van kritiek wat ik nu heb zijn de laadschermen, dat zijn er gewoon te veel... als ze korter worden, prima... maar dan zijn ze er nog niet... iets minder agressieve tether system mag wel.. Ook mag bij het starten van een missie direct een waypoint in beeld komen, niet wachten tot iedereen er in zit...
Merk wel dat het veel van hetzelfde is... Maar doordat de omgeving elke keer anders is (verbluffend overigens), vijanden over het algemeen per event anders zijn (wat een aanzienlijk verschil maakt in moeilijkheid) heb ik er eigenlijk niet zoveel last van... Kan ook zijn dat ik het gewend ben (destiny 2) maar in Anthem heb ik er toch echt wel meer plezier aan!
Freeplay kan ik echt in verdwalen, echt tof! (hoop toch snel op een manier om waypoints te plaatsen)
Speel nu zo ongeveer alles op Grandmaster1, bijna volledig Masterwork met 2 legendarys!(ja veel geluk gehad) Ben erg benieuwd wat we straks met builds kunnen gaan doen! Nog geen legendary crafting voor bij zien komen (gok wel dat dat nog gaat komen?). Gezien craften een groot onderdeel wordt voor de juiste builds te maken lijkt me toch dat je dit ook op het hoogste niveau gear moet gaan kunnen doen.
Die patch wat er nu net is zie ik dan ook niet als patch voor de gebreken die er schijnbaar zijn... want ik heb hier geen last van. Elke game tegenwoordig heeft een Day1 (logisch als je het mij vraagt en niet zozeer iets geks gezien phisical/digital release). Gezien ik nergens last van heb (hoop ik na de patch ook niet te krijgen:P) zijn dit voor mij meer balancing/optimizing dingen (ken de notes niet) wat mijn ervaring alleen maar doet verbeteren als ze de laadtijden al verkort hebben.Ricmaniac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Ja ik heb dus exact hetzelfde. had van te voren ook weinig gelezen en gekeken en hierdoor waren we verwachtingen ook niet echt hoog. denk dat dat het grootste probleem is bij mensen. Veels te hoge verwachtingen of ideeën van de game wat het helemaal niet is bijv.
Ook met de bugs etc heb ik hetzelfde als jou. kom erg weinig tegen wat ik van andere allemaal lees (Gelukkig maar) en ook ik vind de laadschermen het grootste probleem ja. niet zo zeer dat ze te lang duren maar het zijn er zo veel.
Mocht je de patchnotes helemaal willen bekijken kan dat hier:mfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:52:
[...]
Die patch wat er nu net is zie ik dan ook niet als patch voor de gebreken die er schijnbaar zijn... want ik heb hier geen last van. Elke game tegenwoordig heeft een Day1 (logisch als je het mij vraagt en niet zozeer iets geks gezien phisical/digital release). Gezien ik nergens last van heb (hoop ik na de patch ook niet te krijgen:P) zijn dit voor mij meer balancing/optimizing dingen (ken de notes niet) wat mijn ervaring alleen maar doet verbeteren als ze de laadtijden al verkort hebben.
We gaan het vanavond maar weer eens even aanslingeren en lekker freeroamen in freeplay want, hidden places clearen is toch flink vermakelijk en best pittig zo nu en dan, hier mag wat mij betreft wel een reward aanhangen wat niet van de random drops afhankelijk is:P
Te bedenken dat ik alles op mn ranger gedaan en de rest vrijwel nog niet heb aangeraakt.
- Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:57:
[...]
Mocht je de patchnotes helemaal willen bekijken kan dat hier:
Fijn om te lezen dat je zoveel plezier hebt in het spel!
Ik denk niet dat het status effect weg is, maar alleen de icons goed weergegeven worden nu. Anders zouden ze ook in 1 klap de tijd tussen combo's halveren en kan je blijven gaanmfneed schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:
[...]
- Combo indicator icons above creatures now are correctly removed when detonated.
Betekend dit ook dat wanneer je een combo doet, het status effect weg is? kan namelijk niet 2 x een combo uitvoeren op een status die al loopt...
Loop nu met een assault rifle (na 5 hits vat de tegenstander vlam) en 2 detonaters (waarvan mn nade double charge heeft) dus kan in principe in korte tijd 3x detonaten... alleen moet wachten tot de huidige primer er af is om die er vervolgens er weer op te zetten... en weer een combo te kunnen uitvoeren.
Als het status effect door het bovenstaande er ook af gaat, kan ik nog sneller combos dealen!
Nu afgevangen met een assault rifle met fire bullets en een sniper met ice bullets... Primer er op, combo, switchen, primer er op, combo and so on!
Hehe precies, dat dus:P mijn huidige build maar even blijven houden dan:PDigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:10:
[...]
Ik denk niet dat het status effect weg is, maar alleen de icons goed weergegeven worden nu. Anders zouden ze ook in 1 klap de tijd tussen combo's halveren en kan je blijven gaan
Frozen enemies blijven frozen, maar de icon is nu correct weg, want ze kunnen niet nog een keer gedetonate worden.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:10:
[...]
Ik denk niet dat het status effect weg is, maar alleen de icons goed weergegeven worden nu. Anders zouden ze ook in 1 klap de tijd tussen combo's halveren en kan je blijven gaan
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Wat ook de meest idiote drogreden is die je kan verzinnen.mcbacon0 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:13:
[...]
En nu zeggen ze weer dat het een accessibility issue is. Er moet kennelijk volgens een nieuwe Amerikaanse wet text-to-speech toegevoegd worden.
[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 21-02-2019 15:05 ]
Dit is natuurlijk flauwekul wat je nu zegt. Om EA zelf even te quoten: “Get the full game first on February 15 with Origin Access Premier.” Dat men er dus voor kiest om een patch 7 dagen na release op pc uit te geven omdat consoles met een verplichte lead-time(productie schijfje en keuring patch door Sony/Microsoft) zitten is toch voor pc geen excuus? Het spel was uit op 15 februari, reviews zijn gemaakt door het spelen van de "full game".DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:53:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 15:17 ]
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Ja dat is dus verneukelarij van EA want de officiële launchdatum is 22 Februari en niet 15 Februari. https://www.ea.com/en-gb/games/anthem/aboutneolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Dit is natuurlijk flauwekul wat je nu zegt. Om EA zelf even te quoten: “Get the full game first on February 15 with Origin Access Premier.” Dat men er dus voor kiest om een patch 7 dagen na release op pc uit te geven omdat consoles met een verplichte lead-time(productie schijfje en keuring patch door Sony/Microsoft) zitten is toch voor pc geen excuus? Het spel was uit op 15 februari, reviews zijn gemaakt door het spelen van de "full game".
Tot nu toe het eerste helaasneolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Overigens een vraag, als je de difficulty omhoog schroeft, krijgen enemies dan gewoon een grotere health pool en doen ze meer damage of veranderd de samenstelling van de enemies en/of elementen van het gevecht?
[ Voor 20% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 15:19 ]
Jammer, dat zou echt enorm veel diepgang toevoegen. Ik vertrouw er dan maar even op dat de devs die volgens een aantal tweakers hier echt heel actief reageren, hier mee bezig zijn.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:17:
[...]
Ja dat is dus verneukelarij van EA want de officiële launchdatum is 22 Februari en niet 15 Februari. https://www.ea.com/en-gb/games/anthem/about
[...]
Tot nu toe het eerste helaas
[ Voor 25% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 15:24 ]
'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'
Volgens mij kunnen we genoeg console games opnoemen die er fantastisch uitzien en helemaal niet zoveel laadschermen hebben? Om dat nu meteen op de consoles af te schuiven. Een laadscherm als je een grot in gaat is echt kansloos en heeft niks met de beperkingen van een console te maken. Als ik in Horizon Zero Dawn een cauldron in ga, krijg ik geen laadscherm hoor. God of War, ook zo'n game met vrijwel geen laadschermen. Alleen als je doodgaat en fast travel doet en zelfs tijdens het laden van fast travel kun je in de portal tussen de realms rondwandelen en krijg je dialoog van bijvoorbeeld Mimir. Zelfs een vergelijkbare game als Destiny heeft dit niet zoals hier.neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:14:
[...]
Dit is natuurlijk flauwekul wat je nu zegt. Om EA zelf even te quoten: “Get the full game first on February 15 with Origin Access Premier.” Dat men er dus voor kiest om een patch 7 dagen na release op pc uit te geven omdat consoles met een verplichte lead-time(productie schijfje en keuring patch door Sony/Microsoft) zitten is toch voor pc geen excuus? Het spel was uit op 15 februari, reviews zijn gemaakt door het spelen van de "full game".
De grote hoeveelheid laadschermen zijn aanwezig door twee factoren, de beperkte kracht van de huidige consoles en de beperking van de engine. Je ziet dat de snowdrop engine of de tiger engine hier veel beter mee handelen. Misschien is er een snelle fix, maar over het algemeen is dit niet even snel op te lossen. De devs hebben zelf uiteraard ook het liefst zo weinig mogelijk laadschermen.
Overigens een vraag, als je de difficulty omhoog schroeft, krijgen enemies dan gewoon een grotere health pool en doen ze meer damage of veranderd de samenstelling van de enemies en/of elementen van het gevecht?
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 21-02-2019 15:37 ]
Angry Joe vindt wel vaker wat, ben het bijna nooit met hem eensbram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Volgens mij kunnen we genoeg console games opnoemen die er fantastisch uitzien en helemaal niet zoveel laadschermen hebben? Om dat nu meteen op de consoles af te schuiven. Een laadscherm als je een grot in gaat is echt kansloos en heeft niks met de beperkingen van een console te maken. Als ik in Horizon Zero Dawn een cauldron in ga, krijg ik geen laadscherm hoor. God of War, ook zo'n game met vrijwel geen laadschermen. Alleen als je doodgaat en fast travel doet en zelfs tijdens het laden van fast travel kun je in de portal tussen de realms rondwandelen en krijg je dialoog van bijvoorbeeld Mimir. Zelfs een vergelijkbare game als Destiny heeft dit niet zoals hier.
Edit: Angry Joe vindt er ook wat van.
[YouTube: Anthem Loading Screens & "Tomb" GRIND - Angry Rant!]
Niet waar, tijdens de live stream legde de devs uit dat de combinaties van enemies ook veranderd, dus ook meer/moeilijkere enemies ipv alleen maar health scaling.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
okay, mijn foutOxiMoron schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:40:
[...]
Niet waar, tijdens de live stream legde de devs uit dat de combinaties van enemies ook veranderd, dus ook meer/moeilijkere enemies ipv alleen maar health scaling.
Heb dit zelf ook wel ervaren.
De negativiteit is natuurlijk wel grotendeels te verklaren. De slechte build van de beta was met name op pc een bizar gegeven. Vervolgens de game bij de pc launch niet af, komt de patch pas 7 dagen later. En uiteraard EA en de microtransacties die rondom de game hangen.Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:41:
Er heerst volgens mij nogal veel (af en toe onterechte) negativiteit rondom de game. Bioware en EA hebben natuurlijk wel al de schijn tegen maar ik heb vertrouwen in de game.
Is op zich ook knap. Hij onderbouwt altijd alles en laat aan de hand van beelden letterlijk zien wat hij goed en slecht vindt. Hij laat zelfs zien dat hij langer op laadschermen heeft gewacht dan daadwerkelijk gespeeld.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:39:
[...]
Angry Joe vindt wel vaker wat, ben het bijna nooit met hem eens
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 21-02-2019 15:51 ]
nee no offence maar toch ff die steek onder water hebram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Is op zich ook knap. Hij onderbouwt altijd alles en laat aan de hand van beelden letterlijk zien wat hij goed en slecht vindt. Hij laat zelfs zien dat hij langer op laadschermen heeft gewacht dan daadwerkelijk gespeeld.![]()
Maar goed, ik heb het idee dat jij de game zelfs blijft verdedigen als ze er nog eens 20 laadschermen van 5 minuten per stuk in stoppen, no offence verder.
Je kan moeilijk ontkennen dat de huidige staat waarin het spel verkeert voor een game die eigenlijk gewoon uit is, wel erg dramatisch is voor een game wat al 6 jaar in ontwikkeling is.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
[...]
nee no offence maar toch ff die steek onder water hemaar goed ik weet van wie het komt.
Iedereen mag kritiek hebben op het spel en iedereen mag er van weglopen, moeten ze helemaal zelf weten maar ik heb me tot nu toe alleen al in de demo's 32 uur prima weten te vermaken en het is gewoon zonde dat alle negativiteit altijd de positieve berichten doet ondersneeuwen.
Ik vind het ook belachelijk wat er allemaal mis is, maar ik ga mijn eigen plezier niet laten vergallen door alle negatieve reacties van anderen. Ik ga het gewoon zelf spelen en zelf mijn oordeel er aan hangen.Ambition88 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:12:
[...]
Je kan moeilijk ontkennen dat de huidige staat waarin het spel verkeert voor een game die eigenlijk gewoon uit is, wel erg dramatisch is voor een game wat al 6 jaar in ontwikkeling is.
Ik heb ook plezier met het spel, maar een beetje realistisch zijn kan geen kwaad.
[ Voor 5% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 16:18 ]
ik heb een beetje hetzelfde kwa mening. De online negativiteit tegenwoordig heb je over alles, van films tot praktisch elke game, dus dat zegt me tegenwoordig niets meer.Poulske schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:41:
Er heerst volgens mij nogal veel (af en toe onterechte) negativiteit rondom de game. Bioware en EA hebben natuurlijk wel al de schijn tegen maar ik heb vertrouwen in de game.
Ik heb Anthem zelf nog niet gespeeld, alleen de beta 2 weken terug. Vanavond kan ik al spelen en morgen zal ik mijn eerste bevindingen eens hier in het forum gooien.
Nee. Gewoon patches uitbrengen en accepteren dat een game nog niet af is zou niemand moeten accepteren. Deze game had meer tijd nodig en de invloed van EA hierop is duidelijk te zien in de earnings call van februari 2018. De game was volgens EA uitgesteld van herfst 2018 naar begin 2019 vanwege BF5.Ewivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:19:
Alsof als je een nieuwe auto of huis koopt nooit van die onbenullige dingen niet goed zijn en er geen software bugs dan in de apparatuur en/of autosoftware zit. Hoe vaak ik al hoor dat er bij nieuwe auto's van alles mis is welke door middel van software updates worden opgelost. Dit spel kost maar 55 euro.. eigenlijk geen geld voor hoeveel uur plezier je eraan kan beleven. Een auto kost al gauw 20-30k... Eigenlijk moet daar alles maar meteen in orde zijn, als je het vergelijkt met de 55 euro van dit spel...
Uiteraard mag je wel wat verwachten voor je geld. Maar laat ze gewoon patches uitbrengen en geniet voor wat er nu op tafel ligt!
Ik vind de uitgever eigenlijk helemaal niet interessant, evenals de developer. Sommige mensen zullen ongetwijfeld al een mening klaar hebben omdat het EA is, maar dat heb ik totaal niet. Apex is gewoon een prima game. Ik vind het concept/de setting van deze game tof ondanks dat ik de demo weinig aan vond en als ik dan lees en zie wat er allemaal aan mankeert hoe bizar groot zo'n patch is (waarbij in sommige gevallen problemen erger worden), vraag ik me af wat ze in die 6 jaar gedaan hebben en hoe dit mogelijk is.neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:06:
Deze negativiteit is ook precies de reden waarom Respawn er voor gekozen heeft om Apex gewoon direct vrij te geven zonder reclamehype. Mensen kijken vanuit een bepaald frame naar een game en hier is dat een beetje van, EA is een op geld beluste microtransactieboer, EA geeft Anthem uit, dus het moet wel slecht zijn.
Jammer dat hierdoor de game geen eerlijke kans meer krijgt. Neemt niet weg dat er ook met de game zelf gewoon een aantal zaken mis zijn. Dat de corporate belangen van EA de development cycle(die is gewoon nog niet af) schaden. En dit allemaal nog buiten het bizar hoge verwachtingspatroon wat er vanwege de developer Bioware bij komt kijken.
Precies, dus of EA lult uit z'n nek (en dan met name die paardenlul van een Andrew Wilson) of BioWare heeft een onwijs slechte game uitgebracht.neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Nee. Gewoon patches uitbrengen en accepteren dat een game nog niet af is zou niemand moeten accepteren. Deze game had meer tijd nodig en de invloed van EA hierop is duidelijk te zien in de earnings call van februari 2018. De game was volgens EA uitgesteld van herfst 2018 naar begin 2019 vanwege BF5.
Daarnaast zei EA dat de game in de herfst van 2018 gewoon klaar was. Kortom, alle ontwikkelingen aan de game van eind 2018 tot aan nu zijn in principe optioneel geweest bovenop een complete game. Dan is het vrij bijzonder dat men een patch benodigd heeft om serieuze bugs te verhelpen.
[ Voor 12% gewijzigd door RubenSaurus op 21-02-2019 16:33 ]
Wat denk je zelf?DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:30:
[...]
Precies, dus of EA lult uit z'n nek (en dan met name die paardenlul van een Andrew Wilson) of BioWare heeft een onwijs slechte game uitgebracht.
Mass Effect Andromeda was ook niet goed, men gaf de schuld aan een secundair team en dat alle goede devs bezig waren met Anthem.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:30:
[...]
Precies, dus of EA lult uit z'n nek (en dan met name die paardenlul van een Andrew Wilson) of BioWare heeft een onwijs slechte game uitgebracht.
En gezien die earnings call op de agenda stond en het fiscale jaar volgende maand afgesloten is en dat ze een bericht de wereld in gestuurd hebben dat ze voor maart 5-8 miljoen exemplaren zouden verkopen ben ik toch meer geneigd het eerste te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 21-02-2019 16:40 ]
Andromeda is door Bioware B ontwikkeld. Er is wel ondersteuning vanuit Edmonton geweest maar het was in principe de "crunch" studio van Mass Effect die Andromeda ontwikkeld heeft. Ook hier waren de investeerdersbelangen groter dan de wens om de game verder uit te stellen. EA geeft een studio een aantal jaar, en dan is het gewoon leveren of verzuipen. Dat werkt overduidelijk niet voor Bioware en ik hoop dat de studio bijvoorbeeld de overstap kan maken naar Microsoft Studios.unfor schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:36:
[...]
Mass Effect Andromeda was ook niet goed, men gaf de schuld aan een secundair team en dat alle goede devs bezig waren met Anthem.
Helaas bleek dat toch niet helemaal waar en is Bioware gewoon afgezakt naar een middelmatige developer.
Ik herken helemaal niets van Bioware in deze titel.
[ Voor 11% gewijzigd door neolite op 21-02-2019 16:44 ]
Maar Respawn heeft met Apex de volledige vrijheid gehad. Wat ze deden. Waneer ze wat deden. En EA heeft achteraf gewoon hun sticker er op geplakt.bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:29:
[...]
Ik vind de uitgever eigenlijk helemaal niet interessant, evenals de developer. Sommige mensen zullen ongetwijfeld al een mening klaar hebben omdat het EA is, maar dat heb ik totaal niet. Apex is gewoon een prima game. Ik vind het concept/de setting van deze game tof ondanks dat ik de demo weinig aan vond en als ik dan lees en zie wat er allemaal aan mankeert hoe bizar groot zo'n patch is (waarbij in sommige gevallen problemen erger worden), vraag ik me af wat ze in die 6 jaar gedaan hebben en hoe dit mogelijk is.
Dit vooral. En ik denk dat ze genoeg tijd en mankracht hebben gekregen om een game op te leveren, maar er zijn gewoon wat designfouten gemaakt waarbij ik me goed kan voorstellen dat mensen dan liever vertrekken dan volhouden.neolite schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:41:
[...]
Overigens krijg ik ook het idee dat er iets bij Bioware niet helemaal functioneert. Veel belangrijke developers vertrokken tussen Andromeda en Anthem.
Lijkt mij meer story gerelateerd aangezien je straks je Legendary Contracts gewoon in de Launch Bay op kunt pikken van het prikbord zonder een stap te zetten in TarsisFlghter1982 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:51:
kan iemand die al bij de endgame is mij vertellen of dat lopen van punt A naar B en dan weer terug naar A terwijl je daar net met dezelfde NPC een gesprek (in mijn geval al esc esc esc esc skip skip bla bla next). een keer ophoudt? ik wordt er zo geiriteerd door dat ik al begin te schelden als ik zie dat ik weer terug moet om te praten met dezelfde NPC zonder een missie gedaan te hebben. ik wil gewoon daily's op pakken. knallen. en next. dat heen en weer gewaggel komt me m'n strot uit. veel te lange interupts tussen het echte gamen.
gelukkig.. ff doorbijten nog dus. can't wait!DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:54:
[...]
Lijkt mij meer story gerelateerd aangezien je straks je Legendary Contracts gewoon in de Launch Bay op kunt pikken van het prikbord zonder een stap te zetten in Tarsis
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 21-02-2019 23:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 22-02-2019 01:09 ]
Wacht ff hoor. Mensen betalen €15,- om een game een week eerder te spelen die normaal €60,- kost. Stel: je wilt sowieso een auto kopen die €25.000 kost, maar een maand eerder in rijden kan ook voor €6.250 extra! Echter om normaal met een goed gevoel in die auto te zitten moet je nog een maand wachten tot de software update uit is en je buurman die wagen gewoon voor €25.000 kan kopen. Zou jij niet helemaal over de zeik zijn dat je te veel hebt betaald voor niks extra’s?Ewivis schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:19:
Alsof als je een nieuwe auto of huis koopt nooit van die onbenullige dingen niet goed zijn en er geen software bugs dan in de apparatuur en/of autosoftware zit. Hoe vaak ik al hoor dat er bij nieuwe auto's van alles mis is welke door middel van software updates worden opgelost. Dit spel kost maar 55 euro.. eigenlijk geen geld voor hoeveel uur plezier je eraan kan beleven. Een auto kost al gauw 20-30k... Eigenlijk moet daar alles maar meteen in orde zijn, als je het vergelijkt met de 55 euro van dit spel...
Uiteraard mag je wel wat verwachten voor je geld. Maar laat ze gewoon patches uitbrengen en geniet voor wat er nu op tafel ligt!
PSN: Kidjuh
Ik kan mij hier volledig bij aansluiten, al die genoemde ergenissen heb ik tot nu toe nog totaal geen last van gehad. Het is onwijs soepel en snel en heb hele goede hoop voor de rest van de game. Nog even 1 missie doen nu denk ik (je weet hoe dat gaat) en dan morgen weer verderrobinez schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:06:
Net een uurtje gespeeld op de ps4 pro. Ik heb vooral even gelet op laadtijden en gameplay. Dit zijn mijn eerste indrukken:
- De game loopt extreem soepel, geen enkele hickup bij het connecten
- De graphics lijken beter dan in de beta
- De gameplay voelt beter aan dan in de beta, het lijkt iets makkelijker (in ieder geval in de proloog tot nu toe), dit zal vast wel veranderen bij de volgende missie.
- zwemmen is ENORM verbeterd ten opzichte van de beta (dit vond ik eigenlijk het meest grote verschil)
- je kunt nu sneller lopen in fort tarsis
- de laadtijden zijn erg laag en komen in de verste verte niet in de buurt van wat er gemeld is op andere platforms. Ik heb het getimed, de langste laadtijd was om in fort tarsis te komen, dat duurde 38 seconden. In het eerste uur spelen heb ik vier laadschermen gehad wat de laadtijden in het eerste uur dus totaal beneden de twee minuten hield. Bijvoorbeeld naar de forge gaan was 7 seconden, terug van de forge naar fort tarsis zelfs 5 seconden. Dat is een compleet andere ervaring dus als de gemelde tijden op andere platformen. Ik denk dat dit echt compleet afhankelijk is van de server drukte. Ik ben nu begonnen te spelen om 12 uur 's nachts, dat zal waarschijnlijk niet bepaald druk zijn. Dus ik ben benieuwd naar de response tijden morgen.
Je kunt er natuurlijk nog weinig van zeggen na maar 1 uur spelen, maar de eerste indruk is erg positief. Het voelt allemaal solide en soepel aan tot nu toe (geen framedrops en rubberbanding tot nu toe), maar morgen gaan we de campaign een flink aan de tand voelen en zal het ook wel drukker zijn online, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de laadtijden en framerates.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq