Nou, heb de game gespeeld met Origin access. Ben level 17 geworden, bij de quest die me dwingt om achievements te halen ben ik maar gekapt met het verhaal. Heb een beetje de stronghold zitten grinden en alles in het spel wel gezien nu.
Combat is leuk en de wereld ziet er vet uit. Dat is het enige wat deze game goed doet. Ik denk niet dat dat genoeg is op de lange termijn. Misschien kom ik over een jaar wel eens terug.
De meest bizarre gebreken:
1: geen text chat. Communicatie is nog lastiger dan bij Dark Souls, in een game die je samen met je vrienden moet spelen. Je kan dus geen nieuwe vrienden maken omdat er geen manier is om te communiceren. In de 2 dagen dat ik gespeeld heb ik ongeveer 5 woorden uitgewisseld met andere spelers, ondanks dat ik meer dan 10x in voice chat heb gevraagd of iemand me kon horen/wou samenwerken. Hoog console port gevoel. Ook fijn als je die events in je eentje moet grinden omdat je niemand kan laten weten in freeplay dat je samen wilt werken. Ook leuk voor de totaal nutteloze launch bay. Lekker naar elkaar zwaaien. Moet je alsnog terug naar Tarsus om een missie te starten.
2: geen stats page. Reken zelf maar uit wat al je gear doet in deze loot shooter. Oja, je weet ook niet hoeveel hp je hebt.
3: elke item kan alle affixes rollen. Zo kan je een sniper rifle met +20% pistol damage en +20% shotgun ammo vinden. Legendaries hebben 1 uniek effect (bijv elke hit op een enemy +10% damage, stack 10 keer.) maar de rest van de affixes zijn net zo random als op groene gear. Grote kans dat ze dus totaal nutteloos zijn. Snap niet waarom de affixes niet een beetje gelimiteerd zijn. Je kan zelfs als non-colossus affixes rollen die de wapens die colossus-only zijn verbeteren. Letterlijk nutteloos, dus.
4: primer en combo systeem wordt niet uitgelegd, heb ik zelf maar uit moeten vogelen na 10 uur. De beschrijvingen van de abilities zouden een plaatje moeten hebben om aan te geven wat een primer en wat een finisher is. Deze plaatjes kloppen niet. Veel abilities zijn missen de plaatjes of hebben de verkeerde.
5: geen field of view slider. Erg fijn onderwater en met de colossus die m'n halve scherm inneemt. Console port much?
6: achievements halen voor een quest. Sommigen zijn superirritant zoals 15 kisten openmaken. Dat moet je per se individueel doen. Zit je lekker met je maten door het verhaal te spelen, kan iedereen even individueel 3 uur achievements gaan grinden. Voelt echt als padding in een game met maar 7 missies voor de main storyline. Al mijn vrienden stopten op dit moment en gingen weer Apex Legends spelen.
Vreemd genoeg geen last gehad van lange laadtijden. Misschien om dat ik een debiele 32gig ram heb en een goede SSD.
Ik denk dat de day 1 patch geen van deze gebreken zal verhelpen. Heb je een pre-order, cancel hem dan. Je kan beter een maandje origin access nemen en dan wachten om te zien of het spel gefixed wordt.
Ik hoop dat de mensen die de game leuk vinden dat ook nog doen na 30 uur. De combat is leuk en de wereld vind ik ook interessant, qua setting. Het zou zonde zijn als de game ten onder gaat. Maarja, bij 9 van de 10 games met "huge potential" gebeurt niks anders dan een langzame aftakeling richting een server shutdown.
Edit: het negeren of prijzen van het ontbreken van basale textchat vind ik niet OK. De game is gericht op teamwork en een beetje sociaal met elkaar zijn maar je kan niet eens met elkaar communiceren. Waarom zou ik mijn vrienden maar op discord moeten zoeken? Dat geeft toch aan dat er een noodzaak is? Al helemaal toen ik die random events in freeplay moest grinden voor het verhaal. Deze kunnen best pittig zijn, maar iedereen doet in freeplay maar zijn eigen ding. Voice chat is zelfs gedeactiveerd in freeplay! Je kan ze gewoon geen signaal geven dat je samen wilt werken. Dat geeft mij het idee dat de pc versie een afterthought is of de devs echt veel te weinig tijd hadden. Of allebei.
[
Voor 35% gewijzigd door
Grotbewoner op 18-02-2019 02:15
]