zowel vorige weekend als dit weekend de anthem demo gespeeld, het eerste weekend was dramatisch kwa connectie problemen (op de ps4 pro). Pas op zondag die keer wat missies kunnen proberen.
Dit weekend gingen de connecties een stuk beter, alleen gisteravond was het dramatisch, rubberbanding, bij coop sessies zagen we elkaar wel stilstaan in de game maar zelf waren we gewoon aan het spelen in de game, dus die sync was compleet verdwenen.
Al met al, ik vond het kwa gameplay een erg goede demo, het geeft een goede indruk wat je te wachten staat. De missies en stronghold vond ik leuk om te spelen en het was top dat je alle vier de javelins kon proberen (mijn favoriete javelins waren Storm, die overigens zwaaaaar overpowered is ten opzichte van de andere javelins en de Ranger wat meer een shooter maakte van Anthem).
De endgame heb ik zo mijn twijfels over, ik vond het freeroamen (met de random events die bijna elkeer hetzelfde waren kwa opzet) nu al vrij saai worden na een paar uur en met slechts drie strongholds in de final game lijkt me dat wel heel summier, maar goed dat is afwachten hoe dat uit gaat pakken.
Ik hoop dat ze het mogelijk maken dat je missies opnieuw kan spelen, in de demo kon dat niet, als je die eenmaal gespeeld had waren ze weg, ondanks dat je op een moeilijker niveau ze opnieuw wil spelen, dat kon simpelweg niet. Dat maakt de herspeelbaarheid dan tot praktisch 0 voor mij, dus ik hoop dat die missies wel vrijgegeven gaan worden.
Zorgen die ik na de demo heb:
- in de stronghold met randoms spelen: Ik heb meerdere keren gehad dat in een norespawn area drie van de vier spelers dood waren. Je moet dan verplicht wachten tot de vierde speler dood is of dat je gerevived wordt. Nu is het meerdere keren voorgekomen dat die vierde speler maar gewoon wat rondvliegt en niemand revived of zelfs gewoon helemaal AFK is. Op dat moment ligt het spel dood. Je hebt geen andere keus dan de game opnieuw te starten en hopen op een betere party. Dat moet echt anders in de final game.
- Endgame: drie strongholds lijkt mij te weinig, ik heb deze stronghold nu een keer of 5 gedaan op verschillende moeilijkheidsgraden en na drie keer had ik het al wel gezien, je gaat dan met een bloedgang door die opdrachten heen en soms waren we binnen 15 minuten al klaar met zo'n stronghold, puur door even snel door die orbs te vliegen en die af te leveren en alle vijanden dan te negeren (dat zal wel lastiger worden op moeilijkere niveaus, op hard was het wel wat uitdagender). Maar dan nog, het is eentonig na een aantal keer. Dan zijn drie van die uitdagingen (strongholds) veel te weinig om een lange levensduur te garanderen
- Freeroam: Zoals ik het begrepen heb is freeroam vooral bedoelt om de wereld te ontdekken en wat materials te halen. Dan moet die wereld wel een stuk levendiger worden dan die nu is. Het is ronduit saai om daar rond te vliegen en wat van die caves te clearen. Daar komt bij dat in de demo dat systeem bugged was. Soms loop je een cave in en is die compleet leeg. Ga je er dan uit en weer in, dan lopen er ineens heel veel mannetjes en is het leuker om daar je doorheen te vechten. Maar dan nog, zoveel caves waren er niet in de demo, en als die map die je ziet de hele wereld is, dan is die niet zo heel erg groot.
- Missies: de missies zijn leuk, maar ze moeten wel herspeelbaar zijn. Zeker als je met andere javelins speelt dan lijkt het me top om dat via de missies te doen op verschillende moeilijkheidsniveau's. Daar kun je je lang mee vermaken vermoed ik.
Ik kijk wel uit naar de game, ondanks de zorgen die ik wel wat heb vanuit de demo heb ik me er wel mee vermaakt, dus op naar de 22e februari