Afuni schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:47:
Ik heb wat moeite om voor mijn store een prijs te plakken op plannen en mods. Wat hij standaard voorstelt lijkt soms belachelijk veel omdat ik er twee of drie van heb en bij andere verkopers zie ik er soms waar 1000 caps of meer op staat.
Zit er een systeem in, een manier om te kijken welke rarity een item heeft?
Ik verlaag heel regelmatig de prijs handmatig tot 50 caps of zo (wat een gedoe zeg, met die slider) maar zit ik dan teveel onder de prijs te verkopen?
Alle feedback welkom:)
je hebt inderdaad veel mensen die er enorm veel voor vragen, de vraag is natuurlijk wel of ze het verkocht krijgen.
een enorme hint is al: doe een ronde bij diegene die verkopen en kijk wat zij er voor vragen.
wil je er snel van af? vraag dan minder... duik onder hun prijs.
1 ding weet ik wel: heb je een bloodied legendary en wil je die verkopen : vraag maar door: Bloodied weapons zijn gewild.
Voor de rest rond ik gewoon af naar boven: iets tussen 0-100 rond ik af naar boven per tiental (bijv. iets van 24 wordt 30), daarboven vraag ik gewoon 100 meer.
Een paar uitzonderingen:
bijna iedereen verkoopt bobbleheads aan 100 caps... ik verkoop de mijne goedkoop (ook al omdat ik er dagelijks vindt omdat ik dagelijks dezelfde routes farm) nl. 30 caps: zo verdien ik 30 caps.. en de verkoper maakt ook een winstje..
idem voor de tijdschriften: ik vraag er nooit meer voor dan 10-15 caps. échter de holotapegames verkoop ik aan 20 caps (wastelad, nukatapper, atomic command, red menace).
Stimpaks verkoop ik 10 caps ONDER de aangegeven prijs. Vergeet niet: de prijs die het spel toont zal je NOOIT krijgen van een NPC trader...
Om je een voorbeeld te geven: Marine Tactical Helmet... de prijs die het spel weergeeft is 240 caps.
Verkoop je hem echter aan een NPC, krijg je er maar (afhankelijk van je perks) 25-30 caps voor.
Dus als je die wil verkopen via je vendor: vraag iets tussen de 30 en 250 caps, raakt hij na 2 weken niet verkocht: verlaag je prijs, maar nooit lager dan wat de vendor wou bieden, anders verlies je geld
De tactical marine helmets zijn trouwens nog handig voor iets anders: ze zijn goedkoop te maken (glas, plastiek en rubber) en de npc's geven er dus 25-30caps voor.
Dus wat doe ik: ik farm glas, plastiek en rubber.. maak de helmets, een kleine 50-tal..
en ik verkoop ze allemaal in één keer aan de NPC: ik probeer zo de dagelijkse 1400caps te krijgen.
Idem bij ATHENA (vendor die je uitsluitend krijgt na de astronautmissie te slagen): die heeft nog eens appart 1200caps... je kan dus makkelijk 3600 caps verdienen...
Vind je echter marineplans: duur verkopen.
Marine Helmet plan is redelijk zeldzaam en in de mire te vinden, dus als je dat dubbel vindt: duur verkopen; ik heb er al gehad die 3000 caps gaven voor dat plan, gewoon om dat je met de helmets de NPC's hun geld kan krijgen.