DhrvanB schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:28:
Dat vissen zuigt wel apenballen. Ik ben nu bezig met de MK2 challenge waar je o.a. Piranha en Leatherback voor moet vangen.
Ik heb op Youtube filmpjes zitten kijken of dat beest wel echt bestaat. Na +200 pogingen nog geen spoor van mogen vernemen.
Het begin van vissen is inderdaad knap lastig en frustrerend. Ik heb nu MK3 en improved bearing en dan vang ik bijna alles, al mis ik er ook nog echt wel wat. Een aantal dingen die ik gedaan heb:
- Doe elke dag de daily fishing quest om de improved drag of improved bearing update voor je rod te krijgen (als je niet wilt wachten, kun je ook telkens een nieuw karakter maken en het zo vaak proberen als je wilt)
- Kijk naar de achievements en zorg dat je de MK3 vrij speelt. Dat was voor mij het meest frustrerende, omdat je daarvoor o.a. die axolotl moet vangen.
- Vis altijd met grilled fish buf
- Vis altijd met improved bait (verzamelen daarvan vind je tig YT filmpjes van. Ik heb zelf de fishing barrel (helaas alleen te krijgen voor Euro’s) en een dag op een private server alle workshops veroverd en er overal 1 neergezet. Elke 30-45 minuten even langshoppen en tussendoor andere dingen doen, paar uur later 200 improved baits) Alternatief is Valley Galeria koelkasten bekijken en server hoppen. Dat leverd ook best wat op en de daily quest geeft er ook 5.
- Vis altijd met weathermachine (regen of nuked zone) vooral om die MK3 te krijgen gaan je kansen echt wel omhoog. Dan heb je dus wel zelf een klein kamp nodig wat je meeneemt, of kijk op de kaart naar andere player camps met het (duik)boot symbool, die hebben meestal weather machine aanstaan.
Als ik het zo terug lees, leest het als heel veel werk. Maar eerlijk gezegd vond ik dit allemaal uitdokteren, proberen, falen en uiteindelijk slagen erg leuk om te doen. Snap echter ook goed dat het niet iedereen zijn ding is. Ik heb op deze manier ook weer heel veel anderen dingen geleerd van het spel.
/enjoy