Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nightraven79
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:52
M617573 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:40:
Nu de Wastelanders update er is, wil ik ook gaan starten op de PS4 Pro. Heeft iemand ervaringen met de performance? Is het nog steeds zo slecht als in het begin?
Ik kan alleen voor PC spreken: op PC is de performance stukken beter dan in het begin... ik vermoed dat dit op consoles ook zo is?

• Kpiet
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 18:19
Qua graphics is hij het echt wel beter geworden naar mijn bevindingen.
--

Ik was ingelogd op mijn main, waarmee ik afgelopen weekend de eerste Nuke heb kunnen afvuren.

De eerste raiders die mijn CAMP aanvielen, deze raiders springen ook tegenwoordig, dus rondjes om een auto blijven lopen of ergens op gaan staan waar ze niet bijkomen werkt niet meer :P
Settlers en random events met grappig dialoog.

Ik vond F76 al erg leuk om te spelen ook zonder, maar de NPC's maken het echt leuker.
Ookal heb ik pas een uur of 3 kunnen spelen en nog niet heel veel gedaan.

En
(Even een spoilertag van gemaakt voor het geval dat)
spoiler: Overseer
Het was een apart gevoel om de Overseer in het 'eggie' te zien :D

Ik speel vooral 's avonds en op private server, als je even rustig je ding wil doen kan je me toevoegen: Verwarde_man.

https://open.spotify.com/playlist/5IZMxwJdDycYvxmVY91JUe?si=-5Z5rjMySvW1I3jMFaEF0A

• nightraven79
er is dus wel degelijk een verschil tussen de Testserver en Wastelanders nu, sommige zaken zijn op volledig andere plaatsen..
Verder zijn er zaken waarvan ik het spijtig vindt dat ik nu niet terug naar de "oude" server kan gaan omdat ik niet zeker ben of dat er wel was in de oude server omdat ik die regio vroeger negeerde

een spoiler
spoiler: Commies
Heb de commies gevonden, ze leven nog...

verder nog een leuke: indien je een nuke kan lanceren: zeker eens doe op foundation en daarna ter plaatse gaan kijken

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:55

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben een fervente Fallout 4 speler maar ben nu eigenlijk wel helemaal uitgespeeld incl. de DLC's. Level 108 en General, Oversear, Sentinel etc. Wat ik altijd gemist heb was het co-op of MP gedeelte.

Nu heb ik natuurlijk de launch perikelen van FO76 begrepen en dit topic gevolgd en nu er ook NPC's zijn toegevoegd (en op Steam beschikbaar is) begint het interessant te worden. Er is natuurlijk geen verhaallijn en je hebt geen doel, maar moet ik dit nu zien als Fallout 4 Online?

Met andere woorden: Gaat me dit als ouwe FO4 rot tegen of meevallen? Ik overweeg dan om meteen voor de Steam versie te gaan met de twee DLC's inbegrepen.

Edit: Kom je in je blauwe pakje naar buiten en loop je dan de kans om iemand met dergelijke armor tegen te komen?

[Voor 26% gewijzigd door bvk op 17-04-2020 01:19]

Specs https://www.gatheringofkoks.nl

• mike0001
  • Nu online
bvk schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 01:05:
Ik ben een fervente Fallout 4 speler maar ben nu eigenlijk wel helemaal uitgespeeld incl. de DLC's. Level 108 en General, Oversear, Sentinel etc. Wat ik altijd gemist heb was het co-op of MP gedeelte.

Nu heb ik natuurlijk de launch perikelen van FO76 begrepen en dit topic gevolgd en nu er ook NPC's zijn toegevoegd (en op Steam beschikbaar is) begint het interessant te worden. Er is natuurlijk geen verhaallijn en je hebt geen doel, maar moet ik dit nu zien als Fallout 4 Online?

Met andere woorden: Gaat me dit als ouwe FO4 rot tegen of meevallen? Ik overweeg dan om meteen voor de Steam versie te gaan met de twee DLC's inbegrepen.

Edit: Kom je in je blauwe pakje naar buiten en loop je dan de kans om iemand met dergelijke armor tegen te komen?

[Afbeelding]
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar als echte Fallout speler (3 en 4 helemaal grijs gespeeld) had ik ook echt twijfels over Fallout 76.
Ik heb hem ook pas aangeschaft toen die ergens op Bol.com voor 11 euro was een tijd geleden (xbox versie)

Ik kan je zeggen dat Fallout 76 echt leuk is. Vooral nu met de Wastelanders update is het oude gevoel weer terug waar Fallout voor stond.

Het online gedeelte heb je eigenlijk weinig last van. Ik kom in de Xbox versie echt incidenteel iemand tegen die loopt te fucken. Voornamelijk helpen mensen elkaar in deze game.

De bugs en freezes zijn er af en toe nog, maar voor de xbox versie redelijk te verwaarlozen (zeker in vergelijking met toen ik de game net had. toen was het erger.)

Inmiddels ben ik level 150 in Fallout 76 en heb er elke keer nog erg veel plezier in.

Dus mijn mening is dat het je niet tegen gaat vallen. Ja ze hebben een stroeve start gemaakt (nuanceer het maar even haha) maar dat lek is nu wel te boven.
Als Bethesda Fallout 76 had uitgebracht zoals die nu is, was het kritiek een heel stuk minder geweest.

En ja je kan als je net buiten komt een erg sterk persoon tegenkomen. Maar tot een bepaald level (ik weet alleen niet meer tot welk level) kan niemand je aanvallen. Meestal helpen de hogere levels de lagere levels is mijn ervaring. Ik doe dat zelf ook. Ammo laten vallen voor lagere levels, stimpacks etc etc.
En dat aanvallen is mij in al mijn uren (gok ergens op 100 uur spelen inmiddels) 3 of 4 keer gebeurd.

[Voor 8% gewijzigd door mike0001 op 17-04-2020 08:07]

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16:32
@bvk

ik was ook een erg grote fan van fallout 3, NV en 4. ik ik heb nu op fallout 76 2 characters van rond de level 130 en de 200.
het is een goed spel maar het is simpelweg niet een fallout (na de wastelanders update wel weer wat meer) in fallout 4 ben je bezig met verhaalijn volgen en exploren en in fallout 76 zul je voornamelijk aan je build moeten werken (Bloodied of junkie o.i.d) en grinden en farmen voor materiaal en voornamelijk legendary wapens voor je build. zonder specefieke build is het een waardeloos spel dan ben je level 150 en kun je nog niets dus doe hier onderzoek naar voor je begint dat scheelt je weer een nieuwe character maken later.

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15:05
Fallout 4 heb ik helemaal grijs gespeeld, ik vond het heerlijk om survival mode lekker bezig te zijn (het verhaal heb ik al vaak genoeg uitgespeeld). Lekker settlements maken, overleven. En inderdaad verschillende characters maken met verschillende builds (power armor, melee, sneak, charisma, enz.). Geldt dat hier ook zo, en is het uberhaupt speelbaar (of zijn er 2-3 builds die het goed doen en is de rest eigenlijk slecht).

Ik ben ook nog wel erg huiverig, vooral nog voor het principe om Bethesda niet te belonen voor de game, ondanks dat het nu stukken beter is. De waardeloze release, de bugs, ontbreken van NPC's (hoe kun je daar überhaupt voor kiezen in een Fallout game...), het rushen, de ophef om het plastic tasje van de collectors editie, de slechte servers, pay-to-win, betalen voor een private server, enz. Zelfs als het nu een top game is, heb ik nog twijfels.

De laatste update klinkt wel beter, maar ik ga mij nog even goed inlezen en wacht ook zeker op een goede sale <€15.

Ah, hij is 30 euro op Steam, maar in andere winkels gewoon 15 euro.. Dan kan ik hem alsnog aan Steam toevoegen, toch? Of werkt dat alleen voor mensen die de game al hadden in de Bethesda launcher vòòr 15 april?

[Voor 12% gewijzigd door Divak op 17-04-2020 11:21]

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
Inderdaad de verhaallijn mist wat en daarmee ook het idee dat je in een soort film mee speelt . Dat vind ik het grootste manco van fallout 76. Dat aspect vond ik het beste uit gewerkt in new vegas, met die gast met zijn geblokte shirt. Of de sekte helemaal in het noorden

Maar afgezien van dat, enorm veel lof voor dit spel, met zijn grotere wereld, betere graphics etc...
Nu moet ik zeggen dat fallout 4 mij wat tegen viel qua verhaal. Het was veel ook van, spreek die persoon, knal daar wat neer en kom je beloning halen. De uitdaging was op een gegeven moment wel weg voor mij. Ik vond fo4 eigenlijk de minste van de fallouts.

Dat heb ik nu niet met fo76, ook omdat het een stuk groter is. Online voegt weinig toe, hooguit dat het iets 'gezelliger' is omdat je samen quests kunt doen.
Gelukkig kun je elkaar vnl helpen en niet bijv neer schieten. Moet er niet aan denken dat dat kon, kom je allemaal van die gefrustreerde kids tegen vrees ik.

[Voor 30% gewijzigd door Harribo op 17-04-2020 11:22]

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-07 16:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik zit toch te denken weer met FO76 te beginnen, mogelijk dan helemaal opnieuw. Heb nog ergens een lvl 15 of 20 char, maar geen idee of de build de goede kant op gaat.
Maar wat zijn de builds die het goed doen op dit moment?

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• mike0001
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
Ik zit toch te denken weer met FO76 te beginnen, mogelijk dan helemaal opnieuw. Heb nog ergens een lvl 15 of 20 char, maar geen idee of de build de goede kant op gaat.
Bloodied is denk ik een van de beste. Maar ik vind hem te goed en heb dus een halve halve build. Niet echt een specifieke maar van sommige builds de sterkste optie

• Kpiet
TepelStreeltje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
Ik heb nu een lvl 105 karakter en houd eigenlijk totaal geen rekening met builds, nooit gedaan ook.

Enige wat (voor mij) wel vaak aan de orde is, is het wisselen van perks zodra ik een party in of uit ga of als ik een gebied in ga waar ik toch graag mijn powerarmor gebruik.

Mijn armor en wapens zijn vrij onsamenhangend qua legendary stats... vergeleken met de voorbeeldjes van goede builds op internet :9

https://open.spotify.com/playlist/5IZMxwJdDycYvxmVY91JUe?si=-5Z5rjMySvW1I3jMFaEF0A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evert134
ik gebruik momenteel een bloodied rifle build deze gaat goed samen met de wastlanders update omdat je dankzij het unyielding armor hele hoge special stats hebt. en dus alle speechchecks kan halen. Ook is het een erg sterke build een scorched beast is meetstal 2 a 3 schoten het nadeel is dat je onder de 25% healt moet blijven dus als je een keer je teen stoot ben je dood.

https://nukesdragons.com/...0&m=2cf&am=18-18-18-18-18

edit: PVP is zo goed als niet bestaand in dit spel. als je uit de vault komt staan er vaak wel lui te wachten maar meer om hun gear te showen en spul weg te geven. Als er op je geschoten word doen het bijna geen schade todat je terug schiet dan ga je PVP aan. dus je kan in Principe gewoon doorlopen de enkele keren dat ik zon speler ben tegengekomen valt in het niets met het aantal spelers wat plans en ammo dropte.

[Voor 46% gewijzigd door Evert134 op 17-04-2020 14:22]

• bvk

bvk

@Evert134 , @mike0001 en anderen: dank voor de reacties. Ik ga het maar gewoon proberen, ik zie wel waar het schip strand en of ik het leuk ga vinden.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
bvk schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:59:
@Evert134 , @mike0001 en anderen: dank voor de reacties. Ik ga het maar gewoon proberen, ik zie wel waar het schip strand en of ik het leuk ga vinden.
Of het schip aankomt ;)

• bvk

bvk

Gisteren een eerste begin gemaakt en dat beviel prima. Beetje kletsen met NPC's, kijken hoe dat werkt met CAMP etc., beetje rondwandelen en verkennen. En alleen een paar bots die je aanvallen maar met een simpel pistooltje zo om liggen.

Ik was dus net lekker op dreef toen mijn pc in staking ging, wordt tijd voor een nieuwe denk ik....

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14:32
Ik heb met de eerste missie al wat vijanden gemaakt, jammer achteraf maar helaas. Ben toch benieuwd of the raiders je direct aanvallen als je in een raiderkamp komt, zonder dat je nog een kant heb gekozen. Vanavond maar een checken.

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Wat is precies nu een private world als je zo een sub neemt ?
Echt een server voor je alleen of 7 meerderen ?
Is dat wat ? Indien nodig huur ik er wel 1 voor een jaar

[Voor 20% gewijzigd door Iusedto op 18-04-2020 23:14]

FUMES et CARNES

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14:32
Iusedto schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:29:
Wat is precies nu een private world als je zo een sub neemt ?
Echt een server voor je alleen of 7 meerderen ?
Is dat wat ? Indien nodig huur ik er wel 1 voor een jaar
Als jij fallout 1first koopt zul je een privé server kunnen in gaan. Hierbij kan je evt vrienden in uitnodigen of niet en dus alleen.
Ikbheb het nog nooit gedaan en zal het ook niet doen, zelf zie ik geen meerwaarde.

• Iusedto
endechaos schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:49:
[...]

Als jij fallout 1first koopt zul je een privé server kunnen in gaan. Hierbij kan je evt vrienden in uitnodigen of niet en dus alleen.
Ikbheb het nog nooit gedaan en zal het ook niet doen, zelf zie ik geen meerwaarde.
Door dat systeem kan je kiezen wie er op je server speelt ipv randoms die je anders kan ontmoeten, denk ik.
Dat zal de selling point wel zijn.

Hmm, nu nog op zoek naar 7 vrienden :)

FUMES et CARNES

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik dacht wastelanders eens te proberen, had ik blijkbaar de fysieke versie gekocht van 76 en kan dus nergens die verrekte disc vinden. :+

Nou ja wastelanders maar opnieuw via PSN gekocht en aan de slag.

Maar na een paar uur spelen ben ik er al weer klaar mee. Kan er niet mijn vinger opleggen, maar het lijkt allemaal teveel, heb het idee dat de hele wereld werkelijk bomvol met van alles en nog wat zit maar geen enkele structuur. En misschien nog belangrijker, de quests interesseren me voor geen meter, het voelt gerushed en "omdat het dan moet" gooien we wel wat npc's overal neer.

Paar weken geleden fallout 4 voor de 4de keer opnieuw begonnen en tot lvl 45 oid gespeeld dus een behoorlijk aantal uur, en beviel nog steeds.

Heb vanilla fo76 bij launch zeker een 100 uur gespeeld met enig plezier, maar wastelanders vind ik echt oninteressant, maar geen idee waarom precies, behalve dat ik moet :O . :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kpiet
@endechaos @Iusedto

Fallout 1st is idd een betaalde dienst die je een keuze voor een private server geeft, je mag ook gewoon de originele servers in.

Daarbij krijg je een zooitje visuals als in skins en emotes e.d.

Een van de meest handige dingen van 1st en eigenlijk ook wel jammer dat ze niet in de game zitten voor niet betalers, is de scrapbox, hierin kan je al je junk scrappen met 2 klikken en neemt deze scrap ook geen ruimte in in je stash.
De scrapbox heeft tot mijn weten ook geen max inhoud.
+ een tent die je overal mag neergooien met een cookingstation, bed, de scrapbox, stash en een instrument. En voor die tent zijn er ook weer diverse skins.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nightraven79
In afwachting van de daily quest reset een nieuw camp gebouwd, puur basics.

kleine rondleiding: https://www.youtube.com/watch?v=CXn7F6OEsx0
(ik hoop dat het goed zichtbaar is want in Chrome lukte het niet goed, in FF toonde ie wel goed

ben er aan aan het denken om met een nieuw character te beginnen in wastelanders (lvl 1-20 wel op Private te spelen)...

• Iusedto
nightraven79 schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:32:
In afwachting van de daily quest reset een nieuw camp gebouwd, puur basics.

kleine rondleiding: https://www.youtube.com/watch?v=CXn7F6OEsx0
(ik hoop dat het goed zichtbaar is want in Chrome lukte het niet goed, in FF toonde ie wel goed

ben er aan aan het denken om met een nieuw character te beginnen in wastelanders (lvl 1-20 wel op Private te spelen)...
Leuk filmpje :)

Ik ben zelf net begonnen met deze game, level 6 nu.
Vermaak me meer dan uitstekend moet ik zeggen. Ben "bang" dat ik hier heel veel uurtjes in ga stoppen

[Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 21-04-2020 10:45]

FUMES et CARNES

• Kpiet
Van het weekend de eerste Ally questlijn uitgespeeld. Die van de neergestorte astronaute.
De dame was tientallen jaren geleden de ruimte ingeschoten en heeft niets meegekregen van de oorlog.

Grappig om de story van deze NPC zien te ontluiken.

De Q's op zich waren wat minder, zoals we gewend zijn;
Daar ligt een holotape pak die even.
Daar loopt een robot die moet kapot
Daar ligt een ander questonderdeel, haal die even.
Bouw een terminal, hier is het recept (met een skillcheck) of het recept ligt daar, haal zelf maar.

Ik heb me verder nog niet bemoeid met de settlers of de raiders, ik ben er nog niet uit wie ik ga 'backen'.
Maar volgens mij merk ik wel dat je ze beide tegelijk een beetje kan bespelen.

Tot nu toe erg veel lol :D
Vanavond weer verder.

@nightraven79
Je gewassen onderin je huisje zetten met een muur eromheen, goed idee... nooit aan gedacht |:( ...

• nightraven79
Kpiet schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:50:
Van het weekend de eerste Ally questlijn uitgespeeld. Die van de neergestorte astronaute.
De dame was tientallen jaren geleden de ruimte ingeschoten en heeft niets meegekregen van de oorlog.

Grappig om de story van deze NPC zien te ontluiken.

De Q's op zich waren wat minder, zoals we gewend zijn;
Daar ligt een holotape pak die even.
Daar loopt een robot die moet kapot
Daar ligt een ander questonderdeel, haal die even.
Bouw een terminal, hier is het recept (met een skillcheck) of het recept ligt daar, haal zelf maar.

Ik heb me verder nog niet bemoeid met de settlers of de raiders, ik ben er nog niet uit wie ik ga 'backen'.
Maar volgens mij merk ik wel dat je ze beide tegelijk een beetje kan bespelen.

Tot nu toe erg veel lol :D
Vanavond weer verder.

@nightraven79
Je gewassen onderin je huisje zetten met een muur eromheen, goed idee... nooit aan gedacht |:( ...
het is pas tot een bepaald ogenblik in de opbouw naar de Vault 79 raid dat je écht moet kiezen welke kant je meeneemt.
Ik raad aan: doe beurtelings een quest voor raiders en settlers, niet bijv. alle raiderquests ineens.
Dit om te vermijden dat je spullen mist (indien je bijv. uitsluitend raiders doet kan je enkel de Chinese Stealth Suit krijgen door na de Vault 79 raid véél quests te doen om voldoende Gold Bullion hte krijgen).
In de Settler quest echter krijg je de plans om de suit te maken.
én geloof me die is fantastisch. je hebt géén armor meer nodig (op level 50 alles 140) en ook géén hazmatsuit (lvl 50: 1000 rad resistance), enige nadeel: je kan er géén outfit overheen dragen, dus het is de stealth suit of iets anders, combo gaat niet.
Trouwens (en met alles wat je met Gold Bullion kan kopen (plasma caster etc..), zowel de plans als de suits kan je niét verhandelen

De gewassen staan niet echt onderin het huisje: na Vault 79 en "friendly" met de Settlers kan je farmable tiles krijgen met Gold Bullion
Basis gezien is dit zoals een Floor in je camp, maar kan je er gewassen op planten, zelfs op de 1ste of 2de verdieping als je wil.
Er is een workaround om dit te doen zonder de tiles, maar dan moet je klooien met vloeren en muren om het te kunnen maken.

[Voor 10% gewijzigd door nightraven79 op 21-04-2020 13:32]

• Kpiet
nightraven79 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:29:
[...]

het is pas tot een bepaald ogenblik in de opbouw naar de Vault 79 raid dat je écht moet kiezen welke kant je meeneemt.
Ik raad aan: doe beurtelings een quest voor raiders en settlers, niet bijv. alle raiderquests ineens.
Dit om te vermijden dat je spullen mist (indien je bijv. uitsluitend raiders doet kan je enkel de Chinese Stealth Suit krijgen door na de Vault 79 raid véél quests te doen om voldoende Gold Bullion hte krijgen).
In de Settler quest echter krijg je de plans om de suit te maken.
én geloof me die is fantastisch. je hebt géén armor meer nodig (op level 50 alles 140) en ook géén hazmatsuit (lvl 50: 1000 rad resistance), enige nadeel: je kan er géén outfit overheen dragen, dus het is de stealth suit of iets anders, combo gaat niet.
Trouwens (en met alles wat je met Gold Bullion kan kopen (plasma caster etc..), zowel de plans als de suits kan je niét verhandelen

De gewassen staan niet echt onderin het huisje: na Vault 79 en "friendly" met de Settlers kan je farmable tiles krijgen met Gold Bullion
Basis gezien is dit zoals een Floor in je camp, maar kan je er gewassen op planten, zelfs op de 1ste of 2de verdieping als je wil.
Er is een workaround om dit te doen zonder de tiles, maar dan moet je klooien met vloeren en muren om het te kunnen maken.
Zover ben ik nog niet eens, zelfs niet eens een raid gedaan.
Ik ben erg veel solo bezig, hooguit met z'n 2tjes.
Wel eens geprobeerd om Vault 94 solo te doen, naar mijn idee tot halverwege gekomen daarna werd het toch echt te moeilijk :9

Thanks voor de tip iig, die stealth suit klinkt wel nice.

• mike0001
  • Nu online
Kpiet schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:06:
[...]

Zover ben ik nog niet eens, zelfs niet eens een raid gedaan.
Ik ben erg veel solo bezig, hooguit met z'n 2tjes.
Wel eens geprobeerd om Vault 94 solo te doen, naar mijn idee tot halverwege gekomen daarna werd het toch echt te moeilijk :9

Thanks voor de tip iig, die stealth suit klinkt wel nice.
Vault 94 ging ik ook solo binnen toen ik ergens level 50 was. Ik kan inderdaad beamen dat die best moeilijk is. Ik moest ook opgeven.
Die stealth suite zit ik wel echt op te wachten. ik ben ook om en om bezig met de quests van beide kampen.
Heb net mijn kistjes nuka cola "my blood is in it" afgeleverd.

Ik moet zeggen dat het gemis van NPC's nu wel erg duidelijk is en ben blij dat ze er voor gekozen hebben die toch toe te voegen.
Maakt voor mij het spel weer erg interessant

• Iusedto
Vraagje : is alles wat je in je Camp zet ook echt alleen van jou ?
Ik heb namelijk geen huis nog gebouwd (te weinig mats) maar wel een fundering gemaakt.
Als ik daar nu een power armor frame op zet, kan iemand hem dan "stelen" ?

FUMES et CARNES

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:26
Gisteren het spel ook mogen ontvangen. Voor €8 exclusief verzenden (PS4) op Marktplaats gescoord, ik mag niet klagen volgens mij. :)

Ben nu level 5 geloof ik, vanavond maar eens verder.

• Kpiet
mike0001 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:27:
[...]

Vault 94 ging ik ook solo binnen toen ik ergens level 50 was. Ik kan inderdaad beamen dat die best moeilijk is. Ik moest ook opgeven.
Die stealth suite zit ik wel echt op te wachten. ik ben ook om en om bezig met de quests van beide kampen.
Heb net mijn kistjes nuka cola "my blood is in it" afgeleverd.

Ik moet zeggen dat het gemis van NPC's nu wel erg duidelijk is en ben blij dat ze er voor gekozen hebben die toch toe te voegen.
Maakt voor mij het spel weer erg interessant
Ik vond beide werelden wel erg leuk, maar die nieuwe 'dimensie' met de npc's is echt niet verkeerd.
Gelukkig was ik wel redelijk end-game, de raids daar gelaten natuurlijk, maatje van mij was net halverwege en die zit er toch over te denken even opnieuw te beginnen,
Met behoud van gear natuurlijk, die sluizen we wel even over.

Misschien van het weekend een nieuwe karakter aanmaken. Even kijken hoe dat is.

@Iusedto
Alles in jouw camp is van jouw, de powerarmor die je vanuit je inventory neerzet kan alleen jij in, ookal laat je deze ergens achter. Tenzij je 'm natuurlijk dropt, dan kan iemand anders 'm pakken.
Zet je 'm in je camp neer dan blijft hij een minuut staan voor hij weer automatisch naar je inventory wordt getoverd, zet je 'm ergens buiten je camp neer is dat 30 seconden.
Mocht je een random powerarmorstation of die van een andere speler willen gebruiken kan dat ook gewoon zonder dat hij erbij kan, dit betekent wel dat je niemand anders aan jouw powerarmor kan laten werken.
Tenzij je natuurlijk de onderdelen los overhevelt, in de hoop dat de andere ze weer teruggeeft :P

Alles wat je in je stash opslaat qua scrap en junk is ook overal te gebruiken, dit wil zeggen dat je niet in je eigen camp hoeft te zijn om een workbench te gebruiken.
Stel je hebt voor een aanpassing aan je armor leather scrap nodig, maar niet bij je, dan haalt hij het automatisch uit je eigen stash, waar je ook achter een workbench staat.

@R0y.
Veel plezier :)

• mike0001
  • Nu online
Kpiet schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:52:
[...]

Ik vond beide werelden wel erg leuk, maar die nieuwe 'dimensie' met de npc's is echt niet verkeerd.
Gelukkig was ik wel redelijk end-game, de raids daar gelaten natuurlijk, maatje van mij was net halverwege en die zit er toch over te denken even opnieuw te beginnen,
Met behoud van gear natuurlijk, die sluizen we wel even over.
Level 150 en nog steeds niet genuked haha. Dus ik moet dat nog doen alleen moet ik weer helemaal gaan ontdekken hoe dat ook alweer moest. Ik heb de nuke card maar nu moet ik die andere kaarten nog zoeken? of kan ik wel al een nuke starten.... ik weet het niet meer.

Voorlopig zit ik weer dagelijks in Fallout en met mij meedere zie ik. De XBOX servers zijn weer lekker vol aan het lopen.

• nightraven79
mike0001 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:12:
[...]

Level 150 en nog steeds niet genuked haha. Dus ik moet dat nog doen alleen moet ik weer helemaal gaan ontdekken hoe dat ook alweer moest. Ik heb de nuke card maar nu moet ik die andere kaarten nog zoeken? of kan ik wel al een nuke starten.... ik weet het niet meer.

Voorlopig zit ik weer dagelijks in Fallout en met mij meedere zie ik. De XBOX servers zijn weer lekker vol aan het lopen.
Mijn main (270+ heeft ook nog niet genuked) de 160+ ook niet..
Misschien dat ik mijn nieuwe (nu 22) het wel eens ga doen...

• Kpiet
nightraven79 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:45:
[...]

Mijn main (270+ heeft ook nog niet genuked) de 160+ ook niet..
Misschien dat ik mijn nieuwe (nu 22) het wel eens ga doen...
en @mike0001

Ik vond ergens t recept voor de Jetpack op de T51-b torso, die wilde ik zo graag hebben. :D
Daar heb je Flux voor nodig, geen zin om op andere te wachten, dan doe ik het zelf wel. (nuken)

In principe kan je het zonder alle code's te vinden af, door even op internet te zoeken.
Dan heb je eigenlijk alleen de Nuclear Keycard nodig, natuurlijk eerst de q's van de enclave afronden.

Zal niet teveel verklappen, maar als je dan in een van de bunkers komt start er een Mission quest.
Nadat je deze heb afgerond kan je een nuke de lucht inschieten.
Het einde van deze quest is echt geweldig;
spoiler: Einde van de NukeQuest
Die beladen sfeer, de muziek, de wanhooppogingen van de bots om jou te stoppen en dan.. het moment dat jij de keycard inzet, de launchcode intikt, de plek uitkiest die het mag vergelden, naar buiten rent (er zit een shortcut) en dan vanaf een afstand in je powerarmor (of niet) de inslag staat af te wachten.
Wat een geweld, echt geniaal gedaan.

• Evert134
mike0001 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:12:
[...]

ik doe nog redelijk vaak nukes alleen na de update niet minder aangezien er minder hoge level spelers zijn om de scorched queen te verslaan. Je hebt een nuclear keycard nodig en de wekelijkse codes kun je hier vinden https://nukacrypt.com/. Verder niets het is opzich handig om lockpick en hacking op level 3 te hebben dan kun je het herstarten van de reactor gedeelte overslaan bespaart weer tijd.

verder is het niet heel moeilijk het is voornamelijk irritant omdat het bezaaid is met bugs. dus je moet bepaalde dingen niet te snel willen doen dan loopt de bende vast.

• HaruHaru
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 03-07 12:17
Dag allen,

Na veel knallen in BL3 & RS6 Siege ben ik overgestapt naar FO76. Even lekker exploren en bouwen de komende tijd. Ben dus nog redelijk nieuw in FO76.
Ik ben wel bekend met FO3 (heeeeel veel uren in zitten) & 4 (iets minder als 3). Ik ken de mechanics in FO76, maar toch iets moeilijker.

Ik "wander" nu alleen (lvl 22), maar begin het wel vervelend te vinden al die zware enemies die ik tegen kom, ik zoek iemand ook rond de lvl 22 die mee wil lopen en knallen. Iemand interesse?

Ik gebruik discord en mijn username is: haruryu (pc, bethesda launcher) en ik ben redelijk actief.

maar, andere vraag, Klopt het dat ik Mothman als level 35 tegen kom terwijl ik toen lvl 20 was? Lijkt mij unbalanced.

BTC/ETH/LTC/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike0001
  • Nu online
HaruHaru schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:16:
Dag allen,

Na veel knallen in BL3 & RS6 Siege ben ik overgestapt naar FO76. Even lekker exploren en bouwen de komende tijd. Ben dus nog redelijk nieuw in FO76.
Ik ben wel bekend met FO3 (heeeeel veel uren in zitten) & 4 (iets minder als 3). Ik ken de mechanics in FO76, maar toch was moeilijker.

Ik "wander" nu alleen (lvl 22), maar begin het wel vervelend te vinden al die zware enemies die ik tegen kom, ik zoek iemand ook rond de lvl 22 die mee wil lopen en knallen. Iemand interesse?

Ik gebruik discord en mijn username is: haruryu (pc, bethesda launcher) en ik ben redelijk actief.

maar, andere vraag, Klopt het dat ik Mothman als level 35 tegen kom terwijl ik toen lvl 20 was? Lijkt mij unbalanced.
Het spel is niet balanced kwa level. Sommige gedeeltes van de map vind je sterkere tegenstanders ongeacht je level. Hoe verder je naar rechts gaat, hoe sterker ze worden.

Dus ja je kan op level 22 makkelijk een 35 mothman tegenkomen. Ga je als level 22 naar white springs, kom je level 68 tegenstanders tegen.

Voor lage levels is het aan te raden om links te blijven :)

• HaruHaru
mike0001 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:59:
[...]

Het spel is niet balanced kwa level. Sommige gedeeltes van de map vind je sterkere tegenstanders ongeacht je level. Hoe verder je naar rechts gaat, hoe sterker ze worden.

Dus ja je kan op level 22 makkelijk een 35 mothman tegenkomen. Ga je als level 22 naar white springs, kom je level 68 tegenstanders tegen.

Voor lage levels is het aan te raden om links te blijven :)
Ik ga je even letterlijk vertalen: Links blijven als in de map?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kpiet
HaruHaru schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:03:
[...]

Ik ga je even letterlijk vertalen: Links blijven als in de map?
Zie hier: https://imgur.com/gallery/WssJoMc

De Mothman is wel een apart verhaal, er zijn er een aantal.
Het is mogelijk dat je de Stalking Mothman tegenkomt welke verdwijnt zodra hij door heb dat je 'm ziet, of als je 1x op 'm schiet. Tenzij je hem Héél boos maakt, dan valt hij jou ook aan.
Eigenlijk stalkt hij je alleen maar ;)

Quests, events, je CAMP een aantal keer (helemaal) opnieuw bouwen, een workshop onderhouden e.d. geven redelijk leuk XP. Misschien dat je tot je wat hoger ben daar even mee kan bezig houden.

Je kan mij evt. toevoegen: Verwarde_Man.
Lang weekend komt er aan, dus heel wat speeluurtjes voor de boeg.

[Voor 17% gewijzigd door Kpiet op 25-04-2020 22:16. Reden: Discord link eruit gesloopt ivm ongepast gedrag van een aantal nieuwkomer :) Doe maar DM'en]

• HaruHaru
Kpiet schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:49:
[...]

Zie hier: https://imgur.com/gallery/WssJoMc

De Mothman is wel een apart verhaal, er zijn er een aantal.
Het is mogelijk dat je de Stalking Mothman tegenkomt welke verdwijnt zodra hij door heb dat je 'm ziet, of als je 1x op 'm schiet. Tenzij je hem Héél boos maakt, dan valt hij jou ook aan.
Eigenlijk stalkt hij je alleen maar ;)

Quests, events, je CAMP een aantal keer (helemaal) opnieuw bouwen, een workshop onderhouden e.d. geven redelijk leuk XP. Misschien dat je tot je wat hoger ben daar even mee kan bezig houden.

Je kan mij evt. toevoegen: Verwarde_Man.
Lang weekend komt er aan, dus heel wat speeluurtjes voor de boeg.

Hier een link naar 'mijn' Discord. Mag iedereen joinen als hij/zij wil. https://discord.gg/77kzvS9
Niet veel mensen op de server spelen F76, maar als we het spelen zitten we in de voicechat.
Let wel op, de chat is echt NSFW, niet zozeer vanwege de beelden maar meer vanwege het soms jeugdige taalgebruik van de andere bezoekers O-)
Thanks. ik kwam uiteraard de Stalking Mothman tegen, ik maakte em uiteraard boos :D

Zolang de chat geen racistische teksten bevat en niet op de persoon zelf word gereageerd, vind ik het prima :)

• Kpiet
HaruHaru schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:29:
[...]

Thanks. ik kwam uiteraard de Stalking Mothman tegen, ik maakte em uiteraard boos :D

Zolang de chat geen racistische teksten bevat en niet op de persoon zelf word gereageerd, vind ik het prima :)
Nee racistisch niet, dan waren we allang gebanned geweest :9.
Ik zou zeggen, neem van het weekend/vanavond even een kijkje en als het niet bevalt ben je zo weer weg toch?

• Smit260
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:03
Discord gejoined... Is bij verre van Fallout gerelateerd en eigenlijk ongepast. Leuk voor een eigen vriendengroepje. Niet om hier te delen.

Een maat van mij heeft wel een Fallout Discord gemaakt; https://discord.gg/4aDvzgJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nightraven79
Ook handig om te gebruiken https://fo76map.com/

• Iusedto
Zo, eerste week in deze game er op zitten.
Vermaal me ontzettend goed in deze game. Wel een paar bugs/glitches gehad maar niets ernstig.

Overweeg alleen nog om zo een sub te nemen maar aan de andere kant zie ik het nut (nog) niet zo.

FUMES et CARNES

• Kpiet
Ik heb zojuist mijn eerste lvl90 Legendary Wendigo colossus neergehaald, na ongeveer een stuk of 300 wendigo spawns, een 100 stimpacks, 6x m’n wapen moeten fixen en 3x bijna dood is het eindelijk gelukt.
Wat een gevecht.

En ja dat valt de 1ster legendary pipe pistol met de assassin perk als loot wel een beetje tegen...
Wel een hele hoop losse loot van de spawns, die is erg mooi meegenomen :P

• Iusedto
Hmm, mijn stash gaat best wel snel vol zeg.
Max 800 is voor mij best wel weinig lol :)

FUMES et CARNES

• Kpiet
Iusedto schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:15:
Hmm, mijn stash gaat best wel snel vol zeg.
Max 800 is voor mij best wel weinig lol :)
1 van de redenen dat ik de sub genomen heb, een andere reden was de tent (bijna) overal waar je ben dat ding even neerzetten, scrap&store, ammo dumpen (want daar heb je dan genoeg plek voor in je stash), wat spullen op de grill en weer verder.

Het is alleen zo jammer dat ze daar een betaald dingetje van gemaakt hebben, om een soort van unlimited stash te krijgen.

Buiten dat vind ik de ranger armor van Fallout New Vegas gewoon supervet :P

• Iusedto
Kpiet schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:25:
[...]

1 van de redenen dat ik de sub genomen heb, een andere reden was de tent (bijna) overal waar je ben dat ding even neerzetten, scrap&store, ammo dumpen (want daar heb je dan genoeg plek voor in je stash), wat spullen op de grill en weer verder.

Het is alleen zo jammer dat ze daar een betaald dingetje van gemaakt hebben, om een soort van unlimited stash te krijgen.

Buiten dat vind ik de ranger armor van Fallout New Vegas gewoon supervet :P

[Afbeelding]
Wow, dat ziet er zeker gaaf uit ja.
Ik zal het eens overwegen.

Hoe hebben jullie trouwens het reviven van een player opgelost ?
Vragen in chat of zo ?

FUMES et CARNES

• nightraven79
Iusedto schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:02:
[...]

Vragen in chat of zo ?
bedoel je het reviven van een speler voor de tadpole quest?
met mijn lvl 163 heb ik meegedaan aan een event en gewoon randomly iemand gerevived.
Probleem met wastelanders is dat momenteel véél mensen met de main quest bezig zijn en dus geen events doen..
Met mijn nieuw character moet ik dus een oplossing (of vrijwilliger) zoeken die wil sterven zodat ik kan reviven

• Kpiet
Iusedto schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:02:
[...]

Vragen in chat of zo ?
Hoe bedoel je?
Als je een revive nodig heb of als je iemand tegenkomt die een revive nodig heeft?

Ik speel vaak alleen dus ik geef gewoon op :9
En dan komt die stomme tent weer de hoek omkijken, daar mag je namelijk ook bij respawnen.
Als ik dan weet dat ik een moeilijk stukje in kom, zet ik mijn tent in de buurt.

Er is volgens mij maar 30 seconden om iemand te reviven of gerevived te worden, dus roepen om hulp heeft (tenzij er iemand in de buurt is) geen zin.

En wat @nightraven79 zegt, voor de tapdpole quest zou je iemand kunnen zoeken die zich wil opofferen.
Desnoods wil ik vanavond wel even van een berg afspringen zodat je mij kan reviven, zo heb ik 't ook opgelost samen met mijn vriendin :P

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:14
Ik heb die Fallout 1st ook best snel genomen. Heb echt geen zin om steeds maar weer ruimte tekort te hebben voor al je junk (kan je nagaan in begin was die fucking 200 maar). Want dat vreet gewoon veel ruimte in je stashbox. Nu gewoon unlimited ruimte voor je junk en die stash is nu meer voor ammo en aid. En die tent is idd ook leuk en handig want ik doe verder toch niks met die camps.

• SpEcTeR
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-07 22:06
Ik heb die tent dus niet.
Blijkbaar moest je die ergens tijdens het verlaten van de Vault oppikken...

Nergens een mogelijkheid om die alsnog te krijgen?

• TheGreatWar2077
Jawel pijltje omhoog en dan Y of driehoekje. Is wel op de controller. Weet niet de pc.

• nightraven79
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:54:
Jawel pijltje omhoog en dan Y of driehoekje. Is wel op de controller. Weet niet de pc.
Favorietenwiel openen (waar je je wapens kan in favorieten zetten) en vervolgens staat onderaan de toets, op PC dacht ik T
(sorry speel met xbox-controller op pc)

• Evert134
SpEcTeR schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:37:
Ik heb die tent dus niet.
Blijkbaar moest je die ergens tijdens het verlaten van de Vault oppikken...

Nergens een mogelijkheid om die alsnog te krijgen?
die tent is exclusief voor fallout 1st leden die krijg je niet standaard als je een fallout 1st abbonoment neemt krijg je volgens mij een optie is hetzelfde menu als het plaatsen van je C.A.M.P.

• Kpiet
nightraven79 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:05:
[...]

Favorietenwiel openen (waar je je wapens kan in favorieten zetten) en vervolgens staat onderaan de toets, op PC dacht ik T
(sorry speel met xbox-controller op pc)
Mijn vriendin kan niet echt wennen aan het gebruik van een toetsenbord, werkt het fijn met een controller?
Ik heb liever dan weer een toetsenbord :9

• nightraven79
Kpiet schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:05:
[...]

Mijn vriendin kan niet echt wennen aan het gebruik van een toetsenbord, werkt het fijn met een controller?
Ik heb liever dan weer een toetsenbord :9
Ja, hoor, alleen vegen keyboarders de vloer met je aan in pvp

• Iusedto
Ik speel ook met een controller op de PC, werkt meer dan uitstekend imo

FUMES et CARNES

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:08

mvds

Totally awesome!

Evert134 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:26:
[...]

die tent is exclusief voor fallout 1st leden die krijg je niet standaard als je een fallout 1st abbonoment neemt krijg je volgens mij een optie is hetzelfde menu als het plaatsen van je C.A.M.P.
€14,99 per maand 8)7

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• TheGreatWar2077
Ja het is wel prijzig, maar ik ben groot fan van de Fallout serie en speel die spellen met gemak honderden uren. Ik speel die spellen dagelijks en ik heb het er dan wel voor over.

• Iusedto
Ja, duur is het wel.
Veel te duur, eerlijk gezegd

Vooral met power armor spullen is je stash ook zo vol.
Je "moet" bijna wel 1st kopen. En daar heb ik toch wel wat moeite mee

FUMES et CARNES

• mvds

mvds

Totally awesome!

VEEL te duur idd, en doordat ze alles zwaar maken en ze je stash klein houden is het dus idd gewoon een verkooptruuk om je €14,99 per maand af te troggelen. Nou dat vertik ik dus echt, het spel is leuk, maar zeker geen €14,99 per maand leuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smit260
Wij nemen Fallout 1st wel. Maar 4x in het jaar. Gewoon in de maand dat je speelt volgooien en server hoppen voor junk, daar kan je vervolgens weer 2 maanden mee vooruit👍🏼

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evert134
Iusedto schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:33:
Ja, duur is het wel.
Veel te duur, eerlijk gezegd

Vooral met power armor spullen is je stash ook zo vol.
Je "moet" bijna wel 1st kopen. En daar heb ik toch wel wat moeite mee
power armor delen moet je op een chassis zetten en dan pas in je stash doen. dan kost het alleen het gewicht van de chassis. ik heb geen fallout 1st en het is wel handig maar niet noodzakelijk je moet zonder alleen wat slim spelen.
je krijgt ook alleen een junk stash volgens mij kost de rest nog gewoon gewicht. ik zou hopen dat ze wapenracks of armorracks in het spel doen zodat je die niet meer in je stash hebt.

zelfde met skins je kan de Atom punten redelijk makkelijk verdienen met challenges dan kun je skins kopen voor de wapens en armor die je gebruikt zodat je ze niet meer per ongeluk verkoopt of script/scrapt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpEcTeR
Evert134 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:26:
[...]

Ahh vandaar!
Dan heb ik t dus verkeerd begrepen, dacht voor iedereen.

Dat abbo is me ook te dol ja.
Extra betalen voor een functie die eigenlijk de standaard hoort te zijn...

[Voor 12% gewijzigd door SpEcTeR op 02-05-2020 17:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Evert134 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:40:
[...]

power armor delen moet je op een chassis zetten en dan pas in je stash doen. dan kost het alleen het gewicht van de chassis. ik heb geen fallout 1st en het is wel handig maar niet noodzakelijk je moet zonder alleen wat slim spelen.
je krijgt ook alleen een junk stash volgens mij kost de rest nog gewoon gewicht. ik zou hopen dat ze wapenracks of armorracks in het spel doen zodat je die niet meer in je stash hebt.
Gedaan, maar zit al weer bijna vol in de stash :)
Plus je kan niet zien welke armor er op het chassis zit.

Heb gisteren wel de Excavator PA vrij gespeeld.
Erg leuke quest

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evert134
Iusedto schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Erg leuke quest
Nee klopt je kan de chassis een andere naam geven dat maakt het wat makkelijker. maar ruimtegebrek is bij mij ook het grootste probleem. Voor de rest zo veel mogelijk scrip/scrappen en verkopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nightraven79
[...]

Erg leuke quest
om je powerarmor te hernoemen : https://www.youtube.com/watch?v=ZROCKpsj3hU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[...]

Erg leuke quest
Vind ik persoonlijk ook een van de fijnste PA's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
mvds schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:58:
[...]

Vind ik persoonlijk ook een van de fijnste PA's
ah, ok.
Ik moet de onderdelen nog maken maar ik heb nog geen black uranium ore.
Wel scrap maar daar kan ik niets mee.
Vanavond maar eens op zoek naar gaan :)

[Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 04-05-2020 11:08]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kpiet
Iusedto schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:07:
[...]

ah, ok.
Ik moet de onderdelen nog maken maar ik heb nog geen black uranium ore.
Wel scrap maar daar kan ik niets mee.
Vanavond maar eens op zoek naar gaan :)
Die black titanium kan je bij de Gorge Workshop vandaan halen.
Of je moet je C.A.M.P even verplaatsen naar een vein.

In de Ash Heap zijn een stuk of 4 plekken uit m'n hoofd, waarvan 2 workshops denk ik.
Toxic valley heeft er 1, tussen Grafton en Cobbleton farm in.

Andere optie is om te gaan jagen op Deathclaws :9

Anders even kijken op die interactieve map die @nightraven79 door had gestuurd, super handig.

De ore moet je sowieso tot scrap maken, dat kan via je chemical workbench.

[Voor 5% gewijzigd door Kpiet op 04-05-2020 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Kpiet schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Die black titanium kan je bij de Gorge Workshop vandaan halen.
Of je moet je C.A.M.P even verplaatsen naar een vein.

In de Ash Heap zijn een stuk of 4 plekken uit m'n hoofd, waarvan 2 workshops denk ik.
Toxic valley heeft er 1, tussen Grafton en Cobbleton farm in.
Ik denk dat ik wel een Camp op een vein neer ga zetten. Heb ik weer wat te doen :)
Plus ik heb toch nog geen echt huis gebouwd. Alleen wat vloerdelen hehe

Blijft toch het rare aan deze game. Er zitten bloed irritante dingen in ( 1st, bugs, etc) maar toch kan ik niet stoppen met spelen :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat denk je van de vaste disconnect na het overnemen van x aantal workshops. Heel fijn, dat is bij mij steevast na mijn 5de workshop ongeveer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kpiet
Iusedto schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat ik wel een Camp op een vein neer ga zetten. Heb ik weer wat te doen :)
Plus ik heb toch nog geen echt huis gebouwd. Alleen wat vloerdelen hehe

Blijft toch het rare aan deze game. Er zitten bloed irritante dingen in ( 1st, bugs, etc) maar toch kan ik niet stoppen met spelen :X
1st heb ik dan geen last van O-)

Maar qua bugs, kom jij er zoveel tegen dan?
Ik kom er soms een paar tegen zoals mijn ally die vaak in de muur zit ipv. op een stoel, turrets die na een aanval van mobs op mijn collectron gaan schieten, maar een echte 'gamebreaking' bug moet ik nog tegenkomen.
De enige die me een beetje vervelend wordt is als je (na een tijde off te zijn geweest) en je eerste sneak attack (.50 sniper in dit geval) op een enemy schiet deze niet gelijk dood gaat en al zijn HP weer terugkrijgt, ookal is dit een lvl 5.
Ik word niet gezien, enemy reageert er verder ook niet op en dan moet ik nog een keer schieten en dan is deze wel z'n hoofd kwijt.
Het is ook maar 1x, altijd als ik na een tijdje weer inlog en alleen met sneak attacks.
Alsof de server even moet kalibreren 8)7

Maar @mvds
We hebben allemaal materiaal nodig, dat snap ik.
Maar wat moet je met 5 workshops?

Ik ga het trouwens wel even proberen, 5 van die workshops op een private, zonder andere spelers.
Kijken of ie bij mij ook crashed.

[Voor 4% gewijzigd door Kpiet op 05-05-2020 09:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Kpiet schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:12:
[...]

1st heb ik dan geen last van O-)

Maar qua bugs, kom jij er zoveel tegen dan?
Ik kom er soms een paar tegen zoals mijn ally die vaak in de muur zit ipv. op een stoel, turrets die na een aanval van mobs op mijn collectron gaan schieten, maar een echte 'gamebreaking' bug moet ik nog tegenkomen.
De enige die me een beetje vervelend wordt is als je (na een tijde off te zijn geweest) en je eerste sneak attack (.50 sniper in dit geval) op een enemy schiet deze niet gelijk dood gaat, ookal is dit een lvl 5.
Ik moet dan nog een keer schieten en dan kan t ineens wel...
Het is ook maar 1x, altijd als ik na een tijdje weer inlog en alleen met sneak attacks.
Alsof de server even moet kalibreren 8)7
Veel is een relatief begrip :)
Kom vaak kleine probleempjes tegen. Meest voorkomende zijn dat werkbanken niet activeren of een bepaalde button niet in te drukken is voor een quest. Moet dan even uit en inloggen.

Die sneak attack bug heb ik ook maar dan regelmatig tijdens een game sessie.
Game lijkt wel eens niet alles te registreren of te laat.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kpiet schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:12:
Maar @mvds
We hebben allemaal materiaal nodig, dat snap ik.
Maar wat moet je met 5 workshops?

Ik ga het trouwens wel even proberen, 5 van die workshops op een private, zonder andere spelers.
Kijken of ie bij mij ook crashed.
Hij crasht niet, maar disconnect van de server :)

En eentje voor food, eentje voor ammo, eentje voor powercores en ik pak altijd een paar voor junk om te scrappen en zaken zoals acid enzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nightraven79
mvds schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Hij crasht niet, maar disconnect van de server :)

En eentje voor food, eentje voor ammo, eentje voor powercores en ik pak altijd een paar voor junk om te scrappen en zaken zoals acid enzo.
op mijn Private geen probleem met 5 workshops..
publieke nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Oh man, ik ben voor de bijl gegaan :(
Toch maar eens 1st proberen

Hmm, net de quest gedaan over het ontstaan van Super humans.
Best wel indrukwekkend als ik eerlijk ben

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:11
Iusedto schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:24:

Hmm, net de quest gedaan over het ontstaan van Super humans.
Best wel indrukwekkend als ik eerlijk ben
Wat was de naam van deze quest of waar pik je hem op?

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Afuni schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Bedankt!
De quest naam weet ik zo even niet, zit op mijn werk :)
Hij popte op toen ik langs West Tek Research liep. Moest West Tek trail volgen of zo iets dergelijks.
Je gaat daar naar binnen en ......de rest mag je zelf ontdekken :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kpiet
Afuni schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Bedankt!
Wat @Iusedto zegt.

Loop langs Westtek, dan krijg je de Q voor het ontdekken van het pand, eenmaal binnen krijg je de follow-up Q en ontdek je waar de muties vandaan komen.
Gaaf inderdaad :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iusedto
@Afuni

Neem wel HEEL VEEL ammo mee :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nightraven79
Even ter info: soms zal je in het spel een wit hert met de naam ‘observant radstag’, kan eender waar zijn

NIET op schieten maar wél gewoon volgen:

Het hert brengt je naar een grote holle boom waar ressources in zitten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kpiet
nightraven79 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:06:
Even ter info: soms zal je in het spel een wit hert met de naam ‘observant radstag’, kan eender waar zijn

NIET op schieten maar wél gewoon volgen:

Het hert brengt je naar een grote holle boom waar ressources in zitten
Ik dacht al... daar moet iets mee zijn.
Mja mijn triggerhappy medespeler (vriendin) nam deze kans weg ;w

• Iusedto
Ik heb die Radstag nog niet gezien. Zal het in de gaten houden :)
Vanavond moet ik op zoek naar lead en plastic. Ga te snel door mijn bullet en shotgun shells heen hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kpiet
Iusedto schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:30:
Vanavond moet ik op zoek naar lead en plastic. Ga te snel door mijn bullet en shotgun shells heen hehe
Had je al ontdekt hoe je bepaalde junk kan highlighten?
Zo zijn deze componenten makkelijker te vinden.

Zo kwam ik er achter dat er lead in die houtblokken zat. 8)7
(want ja, 'vroegah' gebruikten ze lood in de verf)

Pipboy
Items
Junk
Kijk onderin even naar de balk welke knop je moet gebruiken voor: Component view
Scroll naar het component wat je nodig heb
Vink deze aan

Nu staat er bij junk items een vergrootglas waar dat component in zit. (nog wel even scrappen natuurlijk :9 )

Plaatje is ergens van internet af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nightraven79
Iusedto schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:30:
Plastic: Morgantown High School: de sporthal zit vol met van die pumpkin head buckets.
Lead..: verfpotten, workshop (Lakeside Cabins, Poseidon Energy Plant Yard, Grafton Steel, Converted Munitions Factory, Berkeley Springs West), iets ten noorden van Sunnytop train station is een leadvein, alleen oppassen: goede defence opzetten voor Moleminers... nog verder noordelijk nog boven de Cult plaats is ook een leadvein...
Anders, wanneer ik straks online ben even de server joinen waar ik op zit: mijn CAMP is bijna constant op die Leadvein en heb plastic genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smit260
Wat heel veel mensen niet weten is dat je die Tin Cans moet oppakken bij Prison (midden van de map). Je kan er 9 oppakken wat je ongeveer 80 Lead en 160 Steel geeft.

Ik doe dit elke dag eventjes, ga ik server hoppen en heb ik zo genoeg Lead en Steel om mee door te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evert134
Als je al excavator armor hebt of hoe het ook heet. Dan kun je bij lucky hole mine lead ore krijgen dat dan weer smelten en je hebt meer dan je nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
Kpiet schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Had je al ontdekt hoe je bepaalde junk kan highlighten?
Zo zijn deze componenten makkelijker te vinden.

Pipboy
Items
Junk
Kijk onderin even naar de balk welke knop je moet gebruiken voor: Component view
Scroll naar het component wat je nodig heb
Vink deze aan

Nu staat er bij junk items een vergrootglas waar dat component in zit. (nog wel even scrappen natuurlijk :9 )
Thanks.
Gisteren geprobeerd maar het werkt bij mij niet. Ik kan het vinkje aanzetten inderdaad maar dat vergrootglas verschijnt niet bij een juist item. Als ik het item in mijn inventory heb en er dan overheen scroll dan verschijnt het vergrootglas wel. Lijkt me een bug.
Misschien helpt een relog.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kpiet
Iusedto schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Thanks.
Gisteren geprobeerd maar het werkt bij mij niet. Ik kan het vinkje aanzetten inderdaad maar dat vergrootglas verschijnt niet bij een juist item. Als ik het item in mijn inventory heb en er dan overheen scroll dan verschijnt het vergrootglas wel. Lijkt me een bug.
Ik zal even kijken of ik vanavond iets van een filmpje kan maken, er is bijna niets te vinden op internet.
Of ik zoek natuurlijk gewoon verkeerd :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iusedto
Kpiet schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Ik zal even kijken of ik vanavond iets van een filmpje kan maken, er is bijna niets te vinden op internet.
Of ik zoek natuurlijk gewoon verkeerd :P
Hoeft niet hoor. Ik weet hoe het werkt en het deed het ook heel even maar daarna stopte het ermee en verscheen het vergrootglas alleen nog maar bij spullen in mijn inventory.
Ik zal vanavond even kijken of het nu wel werkt :)

*edit*
Wat zijn eigenlijk de beste nodes om in een camp te hebben ? Acid, lead of uranium ?

[Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 08-05-2020 15:56]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afuni
@Kheyvaert79 Bedankt voor het bezoekje en het pakje :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nightraven79
Iusedto schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Wat zijn eigenlijk de beste nodes om in een camp te hebben ? Acid, lead of uranium ?
Ik switch vaak tussen een lead en een steel node, voor ammo...
de steel node is die die je, samen met een copper node, tussen Vault 76 en Gorge junkyard kan vinden iets ten oosten van die uitkijktoren...
Mijn lead node neem ik steeds noordelijker van Sacrament (nog hoger dan sunnytop lane), letterlijk de meest noordelijke leadnode die je kan vinden. lekker uit de weg van al te interessante plaatsen, weinig vijanden (af en toe een scorchbeast). wel 1 nadelen, mensen zijn daardoor ook niet geneigd naar je vendor te komen.

Uranium niet zo, daarvoor je neem beter Poseidon over, daar is een node;
Voor acid heb je Hemlock Holes maintenance... 3 acid nodes.
Je hebt wel de Lead node van Lakeside Cabins.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nightraven79
Afuni schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:07:
@Kheyvaert79 Bedankt voor het bezoekje en het pakje :)
no prob :)
ik moest spijtiggenoeg uitloggen omdat moeder de vrouw wil dat ik de bbq uithaal... ben straks nog wel wat online :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpEcTeR
Iusedto schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Thanks.
Je ziet het vergrootglas alleen bij items die zich in een opslag box of iets dergelijks bevinden.
Items die los in de omgeving staan geeft ie dat niet aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iusedto
SpEcTeR schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Je ziet het vergrootglas alleen bij items die zich in een opslag box of iets dergelijks bevinden.
Items die los in de omgeving staan geeft ie dat niet aan.
Ah, dat is het dus :)
Bedankt, werd er gek van lol.
nightraven79 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:10:
[...]
Ik switch vaak tussen een lead en een steel node, voor ammo...
Hmm, vind nu net toch een leuke plek voor een Camp, met een Acid spawn in het water. Erg leuke plek
Kan toch dus maar beter zoeken naar een andere plek dan ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Afuni
Iusedto schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:28:
[...]

De quest naam weet ik zo even niet, zit op mijn werk :)
Hij popte op toen ik langs West Tek Research liep. Moest West Tek trail volgen of zo iets dergelijks.
Je gaat daar naar binnen en ......de rest mag je zelf ontdekken :)
Kpiet schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Wat @Iusedto zegt.

Loop langs Westtek, dan krijg je de Q voor het ontdekken van het pand, eenmaal binnen krijg je de follow-up Q en ontdek je waar de muties vandaan komen.
Gaaf inderdaad :)

[Afbeelding]
Ok, daar ben ik inderdaad nog niet geweest. Thx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evert134
Iusedto schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:42:

Hmm, vind nu net toch een leuke plek voor een Camp, met een Acid spawn in het water. Erg leuke plek
Maakt opzich niet uit je kan je camp neerzetten waar je wil. miners in je camp werken naar mijn mening ook niet erg goed ze zitten snel vol en dan moetje ze eerst legen.
Staal kun je redelijk makkelijk farmen door de uranium fever event te doen. Zorgen dat je iedereen raakt en na de tijd alles looten en scrappen heb je rond de 700 staal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kpiet
Iusedto schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Ah, dat is het dus :)
Bedankt, werd er gek van lol.

[...]

Wat @Evert134 zegt ja, je zou eigenlijk om het half uur of 3 kwartier de miner even moeten legen, dus terug naar je C.A.M.P.
Ik weet niet of je al 1ST had?
Dan is het met die tent erbij wel te doen :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smit260
Evert134 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Maakt opzich niet uit je kan je camp neerzetten waar je wil. miners in je camp werken naar mijn mening ook niet erg goed ze zitten snel vol en dan moetje ze eerst legen.
Staal kun je redelijk makkelijk farmen door de uranium fever event te doen. Zorgen dat je iedereen raakt en na de tijd alles looten en scrappen heb je rond de 700 staal.
Idd Uranium Fever is een goed event. Vergeet niet de perk ‘Scrapper’ te activeren! Je wapens en armor die je scrapt krijg je geen 4 steel maar bijvoorbeeld 12 steel per wapen!
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True