Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17-02 22:33
Tot en met dinsdag is er 25% korting bij purveyer legendary sale. Handig, kan ik me 350 punten opmaken en hopenlijk een keer een goed legendary main wapens krijgen.

• endechaos
Kan iemand vertellen hoe sommige op YouTube zovvel carry weight hebben? Ik heb 275 carry weight en strength perks op 12 dacht ik. Ook heb ik een deep pocked armor (deels) en neem af en toe drankjes. Meer dan 285 heb ik nog nooit kunnen halen.
Kan iemand mij tips geven hoe anderen dan doen? Mementeel level 69.

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:24
endechaos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:00:
Kan iemand vertellen hoe sommige op YouTube zovvel carry weight hebben? Ik heb 275 carry weight en strength perks op 12 dacht ik. Ook heb ik een deep pocked armor (deels) en neem af en toe drankjes. Meer dan 285 heb ik nog nooit kunnen halen.
Sowieso deep pocket armer is aan te raden. Ik zit standaard op de 295 dacht ik. Roasted radstag levert ook extra op en nog ander voedsel (kan ff niet meer herinneren welke dat was) ook met perks kan je nog iets winnen.

• Norbert
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:00
endechaos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:00:
Kijk eens onder endurance naar de Radicool perk, bij iedere 10% radiation krijg je er 1 strength ofwel 5 bij. Als je dus iets minder dan de helft van van je HP overhoudt ben je op z'n sterkst en verder, mutations, zoek maar!
Vergat ik nog unyielding armor help dan ook als je met een lagere HP gaat spelen enz enz..

Norbert wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:41 (6%)

• endechaos
Norbert schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:40:
[...]

Kijk eens onder endurance naar de Radicool perk, bij iedere 10% radiation krijg je er 1 strength ofwel 5 bij. Als je dus iets minder dan de helft van van je HP overhoudt ben je op z'n sterkst en verder, mutations, zoek maar!
Vergat ik nog unyielding armor help dan ook als je met een lagere HP gaat spelen enz enz..
Ah thx voor die perk had ik nog niet gezien. Welke mutation bedoel je dan? Marsupial heb ikal wel.

• mike0001
Ik heb me nog niet verdiept in mutations. Wat is het nut/meerwaarde va mutations? Heb er volgens mij 2 in mijn inventory

• Norbert
endechaos schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:58:
[...]

Ah thx voor die perk had ik nog niet gezien. Welke mutation bedoel je dan? Marsupial heb ikal wel.
Met name Marsupial inderdaad, zie hier voor een lijst met wat ze allemaal doen: https://fallout.fandom.com/wiki/Fallout_76_mutations Zorg voor Class Freak op 3 en Starched Genes op 2 onder Luck zodat je de mutaties houdt en de negatieve effecten met 75% verminderd worden. Ik denk dat je al snel veel meer mutaties zult gaan gebruiken, je kunt veel meer schade doen, sterker worden en meer incasseren, buiten harder lopen en sneller laden, (Speed Demon). Kijk wel uit met deze: Electrically Charged dit geeft je opponent een schok als die jou raakt maar dat kan ook als aanval beoordeeld worden. Je hebt de zgn. pve ofwel person versus environment mode wat de 'normale' adventure modus is maar ook pvp ofwel person versus person. Als je pvp wil kun je beter nucleair winter of survival spelen. Kijk hier op het forum, een schat aan info: https://bethesda.net/comm...cussion?language%5B%5D=en

Verder voor meer gewicht en dergelijke de rugzak, de scouts quest alhoewel die momenteel zoals zoveel in dit spel een probleem heeft. Wat ik al eerder noemde, je armor, er is armor die bijvoorbeeld je wapens 20% lichter maken of je junk, eten en meds enz buiten de perks die je daarvoor hebt. Power armor dan Excavator wat compleet +100 geeft en de calibrated shocks voor de beide benen nog een keer 100. Er zijn heel veel mogelijkheden, lees je in, zoek op de Wiki, het is een studie op zich!

Oké het is niet person maar player pve/pvp!

• mike0001
Gisteren de Mothman event gedaan. Ik was daarna enlighted by the mothman.
Wat heeft dat voor nut? Ik heb misschien iets gemist maar kreeg geen items, geen XP en er gebeurde dus helemaal niks.
Heb ik iets gemist?

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:01
mike0001 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:19:
Gisteren de Mothman event gedaan. Ik was daarna enlighted by the mothman.
Wat heeft dat voor nut? Ik heb misschien iets gemist maar kreeg geen items, geen XP en er gebeurde dus helemaal niks.
Heb ik iets gemist?
https://fallout.fandom.com/wiki/The_Path_to_Enlightenment

zo te lezen 30 caps en 200 XP en "The player character can "commune" with the mothman to gain the "enlightened" status, giving XP bonuses for an hour."

in deze staat nog vermeld dat er random items kunnen droppen

https://fallout76.wiki.fe...The+Path+to+Enlightenment

Helemaal compleet is de laatste guide niet te zien aan de "???"bij "notebales en loot" onderaan de pagina.

• mike0001
Fraggert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:40:
[...]

https://fallout.fandom.com/wiki/The_Path_to_Enlightenment

zo te lezen 30 caps en 200 XP en "The player character can "commune" with the mothman to gain the "enlightened" status, giving XP bonuses for an hour."

in deze staat nog vermeld dat er random items kunnen droppen

https://fallout76.wiki.fe...The+Path+to+Enlightenment

Helemaal compleet is de laatste guide niet te zien aan de "???"bij "notebales en loot" onderaan de pagina.
Ik kan me niet herinneren dat ik caps of xp heb gehad.
Was ook best een hele simpele (en saaie) opdracht. Weet ik tenminste dat ik daar mijn tijd niet aan hoef te spenderen :)

• Fraggert
mike0001 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:52:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik caps of xp heb gehad.
Was ook best een hele simpele (en saaie) opdracht. Weet ik tenminste dat ik daar mijn tijd niet aan hoef te spenderen :)
zo te lezen was het inderdaad ook niet echt een spannend avontuur :+

• mike0001
Fraggert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:02:
[...]

zo te lezen was het inderdaad ook niet echt een spannend avontuur :+
50 van die vuurvliegjes doodmaken en af en toe een kikker die voorbij kwam... thats it 8)7
Absoluut niet de moeite waard om tijd in te spenderen (of je moet die extra XP hard nodig zijn. Die ik dus niet kreeg)

• mike0001
Even nog een vraagje voor de ervaren spelers. Ik ben lvl 80 en eigenlijk al sinds level 50 aan het rondlopen met 3 wapens die ik gebruik. Deathclaw gauntlet, silenced lever action rifle en een gaintling plasma gun. Ik vind gewoon geen betere wapens en dat frustreert een beetje. Ook als ik wapens wil maken zijn ze allemaal lager in dmg. Ik vind ook bijna nooit plannen voor wapens.

Zelfde geldt een beetje voor mijn armor. Ik blijf hangen op wat ik heb omdat ik niets beters tegenkom. Zijn er tips om wel goede wapens/armor te vinden of maken?

• mvds
  • Laatst online: 18-02 14:59

mvds

Totally awesome!

Dat herken ik wel, je komt een keer op een punt dat je alleen nog kan upgraden door naar een legendary wapen te gaan met mooie bonussen. Dan is het dus zaak om legendaries te gaan farmen

Steun mij voor Alpe d'HuZes 2019!

• endechaos
Vanavond tussen. 10 en half 11 wil ik legendary farmen, mensen die ook zin hebben? Momenteel nieuwe update ook kan alleen niet echt veel details vinden

• MeMoRy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 09:41
Ik wil na fallout 3, nv en 4 nu over naar 76, maar raak in de war van de prijzen. Wehkamp heeft nu fallout 76 voor 15 euro... maar alleen voor xbox en ps4. De pc versie is overal veel duurder. 30 of zelfs 40 euro.
Wat is dat? Waarom is er zo'n prijsverschil. Het is toch hetzelfde spel? Ik vindt het raar om dan voor een ander platform twee keer zoveel te betalen. Beetje demotiverend. :/

U vraagt, wij antwoorden.

• mike0001
MeMoRy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:08:
Ik wil na fallout 3, nv en 4 nu over naar 76, maar raak in de war van de prijzen. Wehkamp heeft nu fallout 76 voor 15 euro... maar alleen voor xbox en ps4. De pc versie is overal veel duurder. 30 of zelfs 40 euro.
Wat is dat? Waarom is er zo'n prijsverschil. Het is toch hetzelfde spel? Ik vindt het raar om dan voor een ander platform twee keer zoveel te betalen. Beetje demotiverend. :/
Dat ligt aan je platform of het demotiverend is. Ik speel op de xbox en voor mij is 15 euro (heb hem zelfs voor 11 euro) erg motiverend om te kopen. Waarom die voor de pc duurder is? Ik heb geen idee. Voor de xbox is de digitale versie ook duurder dan de 11 euro voor het discje dat ik heb betaald. Is nog veer gekker eigenlijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hou de shops zoals https://www.allkeyshop.com/ in de gaten. Daar is ie regelmatig in de aanbieding voor iets van €15 (soms zelfs €12). Ik heb hem dara ook vandaan, werkt prima, gewoon betalen via PayPal en je bent gedekt.

• MeMoRy
mvds schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:20:
Hou de shops zoals https://www.allkeyshop.com/ in de gaten. Daar is ie regelmatig in de aanbieding voor iets van €15 (soms zelfs €12). Ik heb hem dara ook vandaan, werkt prima, gewoon betalen via PayPal en je bent gedekt.
Dank je... maar is dat wel legaal?
Van Wehkamp verwacht ik nog wel dat ze legale dingen doen, maar al die key-sites lijken me nogal dogdy.
Ik heb wel eens gelezen dat die keys na een tijd dan ook gedeactiveerd worden, omdat ze via illegale paden zijn verkregen.

Andere vraag: Fallout 76 een betere PC nodig dan Fallout 4? Ik kan FO4 net draaien. Als in speelbaar, met redelijke FPS. Mijn PC is 5 jaar oud, maar was toen best goed. i7-3770, 32GB ram, radeon HD7870, ssd.

MeMoRy wijzigde deze reactie 20-09-2019 10:29 (14%)

• mvds

mvds

Totally awesome!

MeMoRy schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:38:
[...]

Dank je... maar is dat wel legaal?
Van Wehkamp verwacht ik nog wel dat ze legale dingen doen, maar al die key-sites lijken me nogal dogdy.
Ik heb wel eens gelezen dat die keys na een tijd dan ook gedeactiveerd worden, omdat ze via illegale paden zijn verkregen.
Ik koop al jaren daar games (en Windows licenties) en ik heb het nog nooit meegemaakt dat een key niet meer werkte. Het zal misschien niet geheel volgens de gebruiksvoorwaarden zijn dat die keys op deze manier worden verkocht, maar ik vraag mij af of het echt illegaal is hoor. Volgens mij zijn het vaak gewoon keys die met iets meegeleverd zijn maar niet nodig bleken, of zoiets.

• Fraggert
MeMoRy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:08:
pricewatch: Fallout 76, Windows

Check de pricewatch en zet hem op je wishlist met een price-alert, dan krijg je vanzelf een notificatie als de prijs onder jouw ingestelde prijs duikt.

Handig richting de feestdagen met de aanbiedingen.

Ook kun je onder het tabje Vraag&Aanbod zien of er toevallig een tweaker is die het product tweedehands aanbied, helaas is dat nu niet geval.

• MeMoRy
Fraggert schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:05:
[...]

pricewatch: Fallout 76, Windows

Check de pricewatch en zet hem op je wishlist met een price-alert, dan krijg je vanzelf een notificatie als de prijs onder jouw ingestelde prijs duikt.

Handig richting de feestdagen met de aanbiedingen.

Ook kun je onder het tabje Vraag&Aanbod zien of er toevallig een tweaker is die het product tweedehands aanbied, helaas is dat nu niet geval.
Thx, maar in de pricewatch zijn ze te zien 2 vd 3 winkels ook key resellers. Zelfde probleem dus. Dan zou de link van @mvds beter zijn ivm meer keuze.

• PD2JK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

PD2JK

CQ CQ

hier stond iets over Fallout 4, verkeerde topic
edit2: Ik kan de originele post net zo goed laten staan, het Fallout 4 topic is al zo oud....

Fallout 76 komt nog wel een keer, anders wacht ik wel op Fallout 5.

Originele post over Fallout 4:
spoiler:
Ik stond op het punt om Paladin Danse te executeren, maar dat gaan we dus mooi niet doen.
Op de Fallout wiki had ik al gelezen dat met veel Charisma je meerdere opties krijgt om de executie te omzeilen. Dus Charisma gaan we eerst opkrikken. Charmisa bobblehead zou in het Parsons State Insane Asylum moet zijn, maar om daar in te komen moet je eerst 3 side-quests doen voor Jack Cabot / Edward Deegan...

Zo blijf je dus heerlijk lang bezig. Ik neem overal de tijd voor, en op mijn tempo van een paar uurtjes in de week ben ik nog wel even bezig. En dan die briefjes/holotapes... Wat een diepgang. Eén van de beste games ooit. :Y

PD2JK wijzigde deze reactie 20-09-2019 11:22 (157%)

Profiel
Highscreen Pentium MMX 200MHz / 64MB / Bigfoot 2,1 GB / Cirrus Logic CL-GD5446 2MB VGA / 2x Voodoo2 12MB SLI / SB AWE64 Gold / CD ODD / FDD

• endechaos
Iemand vanavond zin in legendary run of vault 95 vanavond wat later in de avond? Om en nabij 10 uur? Psn is endechaos

• endechaos
Ik zat te denken, Is dat 'clean appalachia'niet een voorzetje voor de human npc's? Dat wanneer het' opgeruimd is' weer veilig voor dwellers (npc's) is om uit de vault te komen. Die update zou toch een deze maanden van het seizoen komen?

• nightraven79
  • Laatst online: 17-02 08:22
endechaos schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:19:
Ik zat te denken, Is dat 'clean appalachia'niet een voorzetje voor de human npc's? Dat wanneer het' opgeruimd is' weer veilig voor dwellers (npc's) is om uit de vault te komen. Die update zou toch een deze maanden van het seizoen komen?
Is ook zo, zeiden ze zelfs letterlijk, vermoedelijk komt Wastelanders (Patch 14) na de Halloween-event waarin je Halloween moet vieren in Whitesprings, maar de robots daar vinden dat niet zo leuk

• nightraven79
Wastelanders uitgesteld naar Q1 2020. Private servers echter volgende week

https://fallout.bethesda....dium=Social&sf110784694=1

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:33
PD2JK schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:18:
hier stond iets over Fallout 4, verkeerde topic
Fallout 76 komt nog wel een keer, anders wacht ik wel op Fallout 5.
Jaaaa Fallout 5! Daar is het wachten op.
Deze fallout hoor ik vnl slechte verhalen over, durf het niet aan

• mike0001
Harribo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:14:
[...]

Jaaaa Fallout 5! Daar is het wachten op.
Deze fallout hoor ik vnl slechte verhalen over, durf het niet aan
Die verhalen komen vooral van mensen die alleen maar de reviews lezen en linken naar filmpjes van begin 2019. Ja toen was de game verre van af maar ze hebben flink gesleuteld aan de game.
Ik heb hem voor de xbox gekocht voor een kleine 19 euro. Ik ben inmiddels bijna level 100 en speel zeker 4 keer in de week de game.
Ja heel af en toe kom ik nog een bug tegen dat de game vastloopt. Maar verder valt het reuze mee.
Ook is dit de enige game waar mensen elkaar helpen. Toen ik de game net had en laag in level was, kwamen mensen van hogere levels je helpen met resources en ammo. Nu ik hoog in level ben doe ik het zelfde. De community in de game is echt aangenaam.

Dus als je hem goedkoop kan scoren, niet twijfelen en gewoon doen.

• endechaos
Jammer dat het is uitgesteld, zeker na zo een Launch zal dit genoeg voer al zijn om te bashen. @Harribo ik zou 'm gewoon halen, speel vanaf de launch en het is eigenlijk niet meer te vergelijken als dat het net uit kwam. De fallout ervaring voel ik zeker in dit spel, ook bij level 80. Het rondstruinen verzamelen de wezens en de map zelf is gewoon goed (vind ik). En met de toekomstige updates is er nog meer dan genoeg te doen

• Harribo
endechaos schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:37:
Jammer dat het is uitgesteld, zeker na zo een Launch zal dit genoeg voer al zijn om te bashen. @Harribo ik zou 'm gewoon halen, speel vanaf de launch en het is eigenlijk niet meer te vergelijken als dat het net uit kwam. De fallout ervaring voel ik zeker in dit spel, ook bij level 80. Het rondstruinen verzamelen de wezens en de map zelf is gewoon goed (vind ik). En met de toekomstige updates is er nog meer dan genoeg te doen
Klinkt wel goed dus? Ach laat ik het maar proberen, hij kost ook weinig tegenwoordig

• mike0001
Harribo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Klinkt wel goed dus? Ach laat ik het maar proberen, hij kost ook weinig tegenwoordig
Als je van fallout houdt ga je geen spijt krijgen. Zeker niet voor 2 tientjes

• nightraven79
endechaos schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:37:
Het bashen krijg je zowiezo, vooral door mensen die het spel niet spelen maar enkel oude filmpjes bekijken... of er iets als zijnde negatief uithalen waar ze in andere games dan weer geen al te veel commentaar op hebben (microtransacties)
als je dan zelf, als speler, nog durft zeggen dat het allemaal wel meevalt heb je de boter gevreten...

Soit, ben wel benieuwd HOE ze die Private Servers gaan implementeren..; betalend, niet betalend etc...
en of dit invloed gaat hebben op de publieke servers zelf.
De toekomstige optie van mods in de Private Servers doet me wat vrezen dat meer mensen naar daar gaan.

nightraven79 wijzigde deze reactie 19-10-2019 13:42 (18%)

• Harribo
mike0001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:06:
[...]

Als je van fallout houdt ga je geen spijt krijgen. Zeker niet voor 2 tientjes
Nu hou ik wel van het adventure/puzzel /collecting gedeelte van de fallouts.
Ik lees dat het nu een soort ordinaire fps shooter online is geworden?

• mike0001
Harribo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:16:
[...]

Nu hou ik wel van het adventure/puzzel /collecting gedeelte van de fallouts.
Ik lees dat het nu een soort ordinaire fps shooter online is geworden?
Als je fallout 4 goed vind, dan deze ook.
Ik ben nu al een tig aantal uur aan het rond lopen om alleen maar lood te scrappen omdat mijn kogels echt op zijn (ik hou er niet van ze bij anderen te kopen dus vandaar)
dus het collecting gedeelte is nog steeds heel erg aanwezig.
adventure ook. Ook al zijn er (nog) geen NPC's er zijn avonturen zat (vooral de events zijn leuk te doen in groep verband, maar dat is geen verplichting)

puzzel.... dat valt wel wat tegen. Het is meer van, ga van a naar b en zoek c en open het met d. Niet heel spannend (sommige opdrachten zijn wel wat complexer)

Het is absoluut geen online shooter. De medespelers die rondlopen hebben in mijn level 100 nog maar 2 keer op mij geschoten.

• Harribo
Ok thanks!

Ik zat te bedenken dat ik tot nu toe fallout 3 en new vegas het beste vond.
Fallout 3 was het de donkere sfeer en het echt langzaam ontdekken van de wereld. New vegas had een goed verhaal (met die gast in zijn blokjes blouse) en gevarieerde wereld.

Fallout 4 viel mij eigenlijk tegen. Het was steeds: loop naar die en die toe, voer de opdracht uit (wat vaak wat zombies oid killen was) en kom terug voor je reward. Werd op den duur heel saai vond ik.

Hoop dat 76 op een van de eerste 2 lijkt dan ook.

Harribo wijzigde deze reactie 19-10-2019 21:57 (8%)

• endechaos
Harribo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:56:
Ok thanks!

Fallout 3 was het de donkere sfeer en het echt langzaam ontdekken van de wereld. New vegas had een goed verhaal (met die gast in zijn blokjes blouse) en gevarieerde wereld.

Fallout 4 viel mij eigenlijk tegen. Het was steeds: loop naar die en die toe, voer de opdracht uit (wat vaak wat zombies oid killen was) en kom terug voor je reward. Werd op den duur heel saai vond ik.

Welk platform speel je eigenlijk? Als je op ps4 speelt kan ik je wel helpen met loot kogels wat dan ook eigenlijk. Voeg me gerust toe als je op ps4 speel psn is endechaos.

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:56:
Ok thanks!

ik denk dat het dan wat een teleurstelling word fo 3 en NV waren echt gebaseerd op ontdekken. En fo 76 is meer een grind game ik heb er nu denk ik iets over de 100 uur inzitten. Verder geen spijt van maar het wordt wat veel van hetzelfde. Ook moet je in fo 76 eerst tot level 25 komen voor power armor hierna word het spel in mijn mening aanzienlijk beter.

ik vond fo 3 het mooist elk deel van de kaart en elk gebouw had zijn eigen verhaal dat hebben ze in de latere spellen niet meer erg zonde.

• Harribo
Evert134 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

ik denk dat het dan wat een teleurstelling word fo 3 en NV waren echt gebaseerd op ontdekken. En fo 76 is meer een grind game ik heb er nu denk ik iets over de 100 uur inzitten. Verder geen spijt van maar het wordt wat veel van hetzelfde. Ook moet je in fo 76 eerst tot level 25 komen voor power armor hierna word het spel in mijn mening aanzienlijk beter.

ik vond fo 3 het mooist elk deel van de kaart en elk gebouw had zijn eigen verhaal dat hebben ze in de latere spellen niet meer erg zonde.
Wat jij zegt , dat was inderdaad wat ik bedoelde, het ontdekken!
Met dat grinding is het steeds op den duur hetzelfde.

Heb nu in totaal voor 20e het spel gekocht op de pc. Uiteraard wordt je wel wat gewipt met die prijzen, staat er een 15e ergens, klik je door...+3 fee + 21% btw...
Tja ik heb al jaren niet meer zo een key online gekocht dus het zal wel weer een ontwikkeling zijn die iedereen inmiddels onbewust slikt.
Duurde 3,5 uur om te downloaden! Vond ik best veel, hoop dat ik die downloads nog weer te kunnen hergebruiken(?)

Het spel zelf: ben uit de vault gelopen en ben nu buiten. Zit mij te verbazen hoe mooi het spel is. Ik heb nog helemaal niets gedaan behalve een of ander klein mormel naar de andere wereld geholpen.
Maar vind het wel heel mooi gemaakt allemaal, dat is die 20e sowieso wel waard.
Voornamelijk wat bezig geweest met hippe foto's maken 8) :)

Eigenlijk doodzonde dat het weer grinden en grinden is, zouden dat wat meer ontdekken etc maken dan heb je echt een topspel. Gewoon verrassende dingen.
Je verwacht toch wat meer creativiteit van mensen die zoiets kunnen maken.

Maar mijn eerste indruk is wow, en vermoed dat ik mij wel wat uurtjes ga vermaken :)
Positief toch wel!
endechaos schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Welk platform speel je eigenlijk? Als je op ps4 speelt kan ik je wel helpen met loot kogels wat dan ook eigenlijk. Voeg me gerust toe als je op ps4 speel psn is endechaos.
Thanks! Maar speel dus pc

Harribo wijzigde deze reactie 21-10-2019 23:44 (15%)

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-02 21:22
Nieuwe info over Private Worlds:

Op het eerste gezicht lijken ze de kant op te gaan die ESO ook heeft met hun ESO+ als je naar de opties kijkt die je als member krijgt.

PRIVATE WORLDS, SCRAPBOXES & MORE COME TO FALLOUT 76 WITH FALLOUT 1ST

https://bethesda.net/en/a...out-76-fallout-1st-launch

• Evert134
  • Nu online
Ik vind het best nog wel asociaal dat er 15 euro per maand gevraagd word voor perks waar mensen al tijden om vragen en dan zo aan te bieden. Het lijkt dat de gretigheid bij spel ontwikkelaars geen grenzen meer kent. En als het straks mogelijk word digitaal spellen door te verkopen zal het alleen maar erger worden. Ik begin het wat somber in te zien hoe de verdienstemodellen zich ontwikkelen.

• nightraven79
Evert134 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:41:
Ik vind het best nog wel asociaal dat er 15 euro per maand gevraagd word voor perks waar mensen al tijden om vragen en dan zo aan te bieden. Het lijkt dat de gretigheid bij spel ontwikkelaars geen grenzen meer kent. En als het straks mogelijk word digitaal spellen door te verkopen zal het alleen maar erger worden. Ik begin het wat somber in te zien hoe de verdienstemodellen zich ontwikkelen.
langs 1 kant wel, langs de andere: het spel zelf blijft wel gratis.
er zijn maar weinig games die gratis blijven en gratis dlc's toevoegen.

Ze moeten dus hun centen ergens vandaan halen.
En dat ze het doen op deze manier vind ik nog wel meevallen, tenslotte hoef je dus niets te betalen als je niet wil

nightraven79 wijzigde deze reactie 23-10-2019 20:38 (7%)

• nightraven79
Thanks! Maar speel dus pc
wat is je ingame naam?

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nightraven79 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:02:
[...]

langs 1 kant wel, langs de andere: het spel zelf blijft wel gratis.
er zijn maar weinig games die gratis blijven en gratis dlc's toevoegen.

Ze moeten dus hun centen ergens vandaan halen.
En dat ze het doen op deze manier vind ik nog wel meevallen, tenslotte hoef je dus niets te betalen als je niet wil
Het spel blijft gratis? Weet niet waar jij em vandaan hebt, maar ik heb 60euro betaald.
En heb je serieus medelijden met bethesda? Als die gasten hun zaakjes netjes op orde hebben, (lees, degelijke spellen releasen) hoeven ze zich echt geen zorgen te maken over inkomsten.
Als het spel goed in elkaar zou zitten, zouden mensen met liefde betalen voor dlc. Zie stellaris bijvoorbeeld, heb ik al meer dan 100 euro aan uitgegeven.

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

• nightraven79
TepelStreeltje schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

Het spel blijft gratis? Weet niet waar jij em vandaan hebt, maar ik heb 60euro betaald.
En heb je serieus medelijden met bethesda? Als die gasten hun zaakjes netjes op orde hebben, (lees, degelijke spellen releasen) hoeven ze zich echt geen zorgen te maken over inkomsten.
Als het spel goed in elkaar zou zitten, zouden mensen met liefde betalen voor dlc. Zie stellaris bijvoorbeeld, heb ik al meer dan 100 euro aan uitgegeven.
ja je koopt je aankoop van je spel... was ook zo bij WOW... maar bij WOW moet je dan ook weer elke uitbreiding appart betalen.. én vanaf level 20 een abo nemen of het is de moeite niet.
hier koop je éénmaal het spel, je krijgt je updates & DLC's gratis en nu plots omdat er een soort van premium account is is het een schande?
je hoéft die private servers niet te nemen, die extra's, je kan perfect nog level tot 400 en meer zonder ook maar 1€ extra neer te tellen...

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:13
nightraven79 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

ja je koopt je aankoop van je spel... was ook zo bij WOW... maar bij WOW moet je dan ook weer elke uitbreiding appart betalen.. én vanaf level 20 een abo nemen of het is de moeite niet.
hier koop je éénmaal het spel, je krijgt je updates & DLC's gratis en nu plots omdat er een soort van premium account is is het een schande?
je hoéft die private servers niet te nemen, die extra's, je kan perfect nog level tot 400 en meer zonder ook maar 1€ extra neer te tellen...
WOW was gewoon gelijk een goede game. Je kan de dikste roze bril opzetten, maar dit spel is nog steeds een bugfest alleen niet meer zo slecht als bij release. En dit zeg ik als groot Fallout fan en ik heb het 3 weken geleden nog gespeeld.

Ze zouden jou en andere trouwe fans die er wat van proberen te maken moeten bedanken ipv dit. En ze worden weer eens uitgelachen door de complete gamewereld.

Moet ik je herinneren aan No Mans Sky? Die hebben het spel update na update gegeven en een steengoede game gemaakt die ze zonder enige schaamte nog steeds fullprice kunnen verkopen.

*Uitgebreid bouwen (zelf onderwater)
*VR support
*Grafische updates
*In 100 uur spelen geen bug meer tegen gekomen

En allemaal tegen €0

Weet je wat ze dat heeft opgeleverd? Een hoop respect en sales.

Mensen die nog twijfelden om Fallout 76 in te duiken denken nu wel 2x na. Dus het zal bij trouwe fans uitwringen blijven.

• nightraven79
[b]Beakzz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:05
Mensen die nog twijfelden om Fallout 76 in te duiken denken nu wel 2x na. Dus het zal bij trouwe fans uitwringen blijven.
kan je mij eens zeggen hoe ze de mensen uitwringen als je het spel perfect kan blijven spelen zonder ook maar 1€ extra te betalen?

• Beakzz
nightraven79 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

kan je mij eens zeggen hoe ze de mensen uitwringen als je het spel perfect kan blijven spelen zonder ook maar 1€ extra te betalen?
Waarom denk je dat ze dit doen? Omdat toch niemand het afneemt of nodig heeft? Je mag mij over een paar maanden herinneren aan dit bericht, maar ik weet wel zeker dat er meer extra's achter deze paywall komen. En zo lang het niet aantrekkelijk is voor de free grinder hebben ze een schare fans die graag deze ontwikkelaar steunt. Die betalen nu al graag. En daarna gaan ze wel weer eens kijken hoe ze de free grinders naar het maandelijkse betalen kunnen lokken.

Ik weet dat er ook goede free to play games bestaan waar je zonder enig probleem gratis kan blijven spelen. Helaas zie ik Bethesda niet meer als een bedrijf die je dat kan toevertrouwen.

Edit : Mooi ook hoe je de rest negeert :+

• swoutr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-02 09:53
Als het aan nightraven ligt betalen we over 2 jaar voor elk uur dat we de game spelen, immers is de game het geld dan toch waard? Meneer snapt blijkbaar niet dat het te belachelijk voor worden is in welke richting de game industrie aan het bewegen is.

Als een gevestigde goed gewaarde game dit introduceert dan kan er nog positief op worden gereageerd. Maar als je game al zo ontzettend veel stront over zich heen heeft gekregen en werkelijk door de gehele game community INCLUSIEF critics uit wordt gekotst, hoe heb je dan nog het lef deze dienst aan te bieden.

Dit verneukt de hele industrie, en ik ben enorm blij dat er nog ontwikkelaars zijn die daadwerkelijk goede games afleveren zonder deze belachelijke praktijken die alleen maar uit zijn op pure winst. Maargoed, er zijn genoeg debielen die zakken met geld neergooien voor lootboxes, maandbedragen en ga maar door.

De enige game waar ik ooit 50 euro aan cosmetics heb uitgegeven is CSGO, daar heb ik ondertussen 1000+ uur inzitten en daar gaat het puur om cosmetics. Deze game is dan ook tot in de puntjes uitgewerkt, en ik geniet er tot de dag van vandaag nog enorm van.

swoutr wijzigde deze reactie 23-10-2019 21:57 (12%)

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

• nightraven79
swoutr schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:54:
Als het aan nightraven ligt betalen we over 2 jaar voor elk uur dat we de game spelen, immers is de game het geld dan toch waard? Meneer snapt blijkbaar niet dat het te belachelijk voor worden is in welke richting de game industrie aan het bewegen is.

Als een gevestigde goed gewaarde game dit introduceert dan kan er nog positief op worden gereageerd. Maar als je game al zo ontzettend veel stront over zich heen heeft gekregen en werkelijk door de gehele game community INCLUSIEF critics uit wordt gekotst, hoe heb je dan nog het lef deze dienst aan te bieden.

Dit verneukt de hele industrie, en ik ben enorm blij dat er nog ontwikkelaars zijn die daadwerkelijk goede games afleveren zonder deze belachelijke praktijken die alleen maar uit zijn op pure winst. Maargoed, er zijn genoeg debielen die zakken met geld neergooien voor lootboxes, maandbedragen en ga maar door.
FOUT, je moet leren lezen, ik denk dat ik vaak genoeg zeg: je hoéft er niet voor te betalen, je kan het ook spelen zonder maandelijks dat bedrag neer te tellen.
Ja je hebt dan minder dan diegenen die er wél voor betalen maar dat is met alles zo: als je een (hier in Belgie) een internetabo neemt bij Orang dan heb je een snelheid tot 100 Mbps... betaal je je 10€/maand méér heb je 200 Mbps..
Het is helemaal aan jezelf of je het nodig vindt en of je er het geld aan uitgeeft, maar als je die 10€ niet betaald kan je even goed op internet.
Idem met Fallout: ofwel betaal je die 15€ en heb je die premiumaccount met zijn hele reutemeteut... maar het spelen blijft hetzelfde als diegenen die niet betalen ... je moet nog steeds rondlopen, vijanden afmaken en quests doen...

zoals wijlen mijn vader zou zeggen: het is wat de zot er voor geeft dat telt: de ene "zot" geeft er niets extra's aan uit om te spelen, en ja hij zal een paar dingen moeten missen... een andere "zot" betaalt misschien makkelijk maandelijks 25€ om atoms te kopen, hij zal misschien meer kunnen kopen in de shop, maar basis gezien kan de 'gratis' speler die ook allemaal kopen, als hij maar via de quests de atoms verzamelt, trager dus...
en dan ga je de "zotten" hebben die nu 15e per maand gaan betalen om bij wijze van spreken hun eigen private server te hebben, eventueel zonder vrienden, kunnen ze lekker single player doen.. hetzij met vrienden... enz...
Het is de "zot" zelf die de afweging moet maken of hij het geld er aan uitgeeft, en wil je dat er aan uitgeven dan is dat jouw probleem, niet het mijne, maar het is niet nodig om het spel zelf te kunnen spelen

Wat je nu volgens mij gaat zien gebeuren is het volgende: je gaat mensen hebben die 1 maand abo gaan nemen om eens te zien of het leuk is..; zeggen ze op, dan hebben ze de ranger armor toch, die blijft in de account. en naderhand ga je nog de die hards en de youtubers hebben die de 1st account gaan behouden om geen last te hebben van de anderen...

nightraven79 wijzigde deze reactie 23-10-2019 22:07 (25%)

• swoutr
Dat jij er niet voor betaald betekend niet dat het de industrie kapot maakt zoals we die ooit gekend hebben. Ik vind dit soort praktijken prima in F2P games met season passes ala fortnite. Maar in games die 60€ kosten en ook nog een als stront zijn ontvangen ivm micro’transacties en onafgeleverde games belachelijk. Het maakt niet uit dat ik er niet voor betaal, het gaat om de intentie van de developer.

• Twammo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 31-01 15:00

Twammo

PSN: rtwouda

- verkeerd-

Twammo wijzigde deze reactie 24-10-2019 09:24 (87%)

• mac-rolec
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2019
Wel mooi dat een fan deze domeinnaam eerder heeft geclaimd. Niet goed voor Bethesda. :D

http://falloutfirst.com/

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

• Fraggert
mac-rolec schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:32:
Wel mooi dat een fan deze domeinnaam eerder heeft geclaimd. Niet goed voor Bethesda. :D

wat een hilarische site _O-

• Harribo
Blijkbaar zijn er mensen die graag een private server willen?
Als die 15e over de deelnemers verdeeld kan worden, is het een koopje.

Ik denk dat Besthesda zich wat verkeken heeft op het verdienmodel? Persoonlijk ben ik totaal niet geïnteresseerd in extra dingetjes. Wie wel?
Wat dat betreft snap ik die sarcastische site ook wel.
Tis natuurlijk hun goed recht en misschien ook wel noodzaak om te proberen er extra aan te verdienen. Uiteindelijk blijft het toch een kwestie van vraag en aanbod gelukkig

Ik zit meer te wachten op een grote update zoals gepland volgend jaar waarin npc's komen.

Ben nu een tijdje aan het spelen en begint me nu al te vervelen. Moet wat water kwaliteit in een dorp verderop checken.
Iemand nog tips waar wel wat te beleven valt?

Liefst zie ik een nieuwe Fallout waarin je meer kunt beleven ;) ff geduld denk ik

Harribo wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:14 (22%)

• nightraven79
swoutr schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:33:
Dat jij er niet voor betaald betekend niet dat het de industrie kapot maakt zoals we die ooit gekend hebben. Ik vind dit soort praktijken prima in F2P games met season passes ala fortnite. Maar in games die 60€ kosten en ook nog een als stront zijn ontvangen ivm micro’transacties en onafgeleverde games belachelijk. Het maakt niet uit dat ik er niet voor betaal, het gaat om de intentie van de developer.
dus maw het is de fout van Bethesda dat microtransacties bestaan?
Ik weet niet in welke gamewereld je leeft, maar ik denk dat je gewoon al een paar games op je mobieltje moet openen om te beseffen dat microtransacties al een tijdje bestaan en dat Bethesda daar de schuld van geven nogal hypocriet is.
of onafgewerkte games of slechte games? dat bestond reeds in de jaren 80...
en ja de ontvangst van de game was slecht, maar ze hebben er ook aan gewerkt, en ja de game heeft nog bugs, maar als je dit forumdraadje even leest besef je dat dat ondertussen ook goed verbeterd is..en dat ze iets doen aan hun bugs.
het is altijd makkelijk op iets te kappen wat je zelf niet probeerde gewoon op basis van wat in mei gepost is op youtube bijvoorbeeld

nightraven79 wijzigde deze reactie 24-10-2019 12:15 (16%)

• endechaos
Harribo schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:10:
Blijkbaar zijn er mensen die graag een private server willen?
Als die 15e over de deelnemers verdeeld kan worden, is het een koopje.

Ik denk dat Besthesda zich wat verkeken heeft op het verdienmodel? Persoonlijk ben ik totaal niet geïnteresseerd in extra dingetjes. Wie wel?
Wat dat betreft snap ik die sarcastische site ook wel.
Tis natuurlijk hun goed recht en misschien ook wel noodzaak om te proberen er extra aan te verdienen. Uiteindelijk blijft het toch een kwestie van vraag en aanbod gelukkig

Ik zit meer te wachten op een grote update zoals gepland volgend jaar waarin npc's komen.

Ben nu een tijdje aan het spelen en begint me nu al te vervelen. Moet wat water kwaliteit in een dorp verderop checken.
Iemand nog tips waar wel wat te beleven valt?

Liefst zie ik een nieuwe Fallout waarin je meer kunt beleven ;) ff geduld denk ik
Mijn echte beleving is als je met een groep dingen gaat doen, wat dan ook legendary farm, vault raid, events of struinen en zien wat je tegenkomt!
Ook probeer ik zoveel daily of weekly quists te doen. En het bouwen van een Camp vind ik gewoon mega leuk.

• swoutr
nightraven79 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

dus maw het is de fout van Bethesda dat microtransacties bestaan?
Ik weet niet in welke gamewereld je leeft, maar ik denk dat je gewoon al een paar games op je mobieltje moet openen om te beseffen dat microtransacties al een tijdje bestaan en dat Bethesda daar de schuld van geven nogal hypocriet is.
of onafgewerkte games of slechte games? dat bestond reeds in de jaren 80...
en ja de ontvangst van de game was slecht, maar ze hebben er ook aan gewerkt, en ja de game heeft nog bugs, maar als je dit forumdraadje even leest besef je dat dat ondertussen ook goed verbeterd is..en dat ze iets doen aan hun bugs.
het is altijd makkelijk op iets te kappen wat je zelf niet probeerde gewoon op basis van wat in mei gepost is op youtube bijvoorbeeld
Ooh dus het is tegenwoordig acceptabel om games in alpha staat uit te brengen en er vervolgens 1,5 jaar over doen om het tot een af product te maken. (ja dat is het, voor indie developers in early access, hoewel dat ook nog sketchy is tegenwoordig.) Maar niet voor een AAA developer die 60 euro voor de game vraagt.

Ik snap niet dat je niet begrijpt dat dit te belachelijk voor woorden is, en waar zie je mij Bethesda de schuld geven omtrent het bestaan van Microtransacties? Maargoed, ik hou op met deze loze discussie want we staan er klaarblijkelijk anders in. Prima, maar het gaat toch nergens heen.

• nightraven79
swoutr schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:22:
[...] en waar zie je mij Bethesda de schuld geven omtrent het bestaan van Microtransacties? Maargoed, ik hou op met deze loze discussie want we staan er klaarblijkelijk anders in. Prima, maar het gaat toch nergens heen.
euhm... eens kijken, je zit in een forumtopic van een game van Bethesda... en je commentaar op hun nieuwste release is onderstaande... zie je waar de indruk vandaan komt?
swoutr schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:33:

• Beakzz
@nightraven79

Natuurlijk heeft Bethesda het wiel niet uitgevonden. Er is namelijk een heel deel van de gamewereld ziek op het moment. Halve games uitbrengen, weinig vooruitgang, microtransacties en content weg houden uit de game om die apart aan je te verkopen.

Of ze er aan meedoen mag Bethesda helemaal zelf weten en ook als ze maandelijkse kosten willen vragen. Ze maken zich alleen compleet belachelijk om dat met zo'n slechte game te doen (hoe dan ook bij release). En ik weet dat jij van mening bent dat ze veel hebben opgelost en dat zal ook wel, maar in een korte speelsessie 3 weken geleden kwam ik meer grote bugs tegen dan in 100+ uur No Mans Sky.

Voor mij persoonlijk maakt het echt niet meer uit. Ik wil deze game niet meer spelen en ik ben klaar met Bethesda tot ze weer bewezen goede games uitbrengen. Ik vind het gewoon jammer dat ze in plaats van de trouwe fans te bedanken voor het blijven spelen (zoals Hello Games) ze weer een manier hebben gevonden om geld aan ze te vragen. Zorg dat eerst dat je spel algemeen gewaardeerd wordt en boordevol goede content zit.

Ik ben echt van mening als ze deze game vol met goede content proppen en de bugs wegwerken ze dit spel nog jaren tegen de volle prijs kunnen verkopen (wederom met NMS als goed voorbeeld).

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nightraven79 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Vind wow en fo76 appels met peren vergelijken.
Al is het alleen maar omdat er bij wow vanaf dag 1 al bekend was dat het maandelijkse kosten zou hebben om te spelen. En iedereen kreeg hetzelfde. Geen schifting tussen abonnees en niet abonnees.

• nightraven79
TepelStreeltje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Vind wow en fo76 appels met peren vergelijken.
Al is het alleen maar omdat er bij wow vanaf dag 1 al bekend was dat het maandelijkse kosten zou hebben om te spelen. En iedereen kreeg hetzelfde. Geen schifting tussen abonnees en niet abonnees.
inderdaad.
Bij WOW: je telt geld neer voor de basisgame, je kàn gratis spelen, maar maar tot level 20. anders moet je abo nemen. je kàn ook extra mounts aankopen via de blizzardstore net zoals speciale helmets enzovoort, betalend. élke uitbreiding betaal je weer opnieuw.
Bij FO76: je telt geld neer voor de basisgame, je kan gratis spelen, ongelimiteerd. je kàn extra zaken via de atomic shop kopen, maar je kan kiezen hoe: of je telt geld neer voor atoms, of je doet quests voor items.
Elke uitbreiding is gratis
je kàn een abonnement nemen, waar je maandelijks iets meer atoms voor krijgt dan dat je normaal voor datzelfde bedrag krijgt moest je die alleen kopen, je krijgt een scrapbox en tentenkamp ingame, een armor, wat icoontjes en emotes en ook een private server... maar dat hoeft niet, want je kan ook gewoon blijven spelen zonder maandelijks abonnementsgeld

Inderdaad, kan je niet vergelijken

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nightraven79 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:24:
[...]

inderdaad.
Bij WOW: je telt geld neer voor de basisgame, je kàn gratis spelen, maar maar tot level 20. anders moet je abo nemen. je kàn ook extra mounts aankopen via de blizzardstore net zoals speciale helmets enzovoort, betalend. élke uitbreiding betaal je weer opnieuw.
Bij FO76: je telt geld neer voor de basisgame, je kan gratis spelen, ongelimiteerd. je kàn extra zaken via de atomic shop kopen, maar je kan kiezen hoe: of je telt geld neer voor atoms, of je doet quests voor items.
Elke uitbreiding is gratis
je kàn een abonnement nemen, waar je maandelijks iets meer atoms voor krijgt dan dat je normaal voor datzelfde bedrag krijgt moest je die alleen kopen, je krijgt een scrapbox en tentenkamp ingame, een armor, wat icoontjes en emotes en ook een private server... maar dat hoeft niet, want je kan ook gewoon blijven spelen zonder maandelijks abonnementsgeld

Inderdaad, kan je niet vergelijken
Leuk die streepjes, maar je mist echt compleet het punt.

Bij wow wist je wat je kreeg. Je wist dat je 15$ per maand zou betalen. Dat je het spel zelf aan moest schaffen wist je natuurlijk ook. Zelfde als FO.
Wow was niet altijd gratis, dat is sinds een paar jaar zo (omdat de aantallen spelers nogal hard daalde).

Om je voor te zijn, wow was bij launch niet perfect, maar na een paar maanden was het top. FO blijkt een dumpsterfire te zijn die maar niet te blussen valt, mede omdat bethesda er zelf steeds meer shit bij blijft gooien...

Maar goed, als jij je er mee vermaakt, prima! Niets mis mee, even goeie vrienden.
Maar kan je je voorstellen dat er spelers zijn die enorm teleurgesteld zijn met de geleverde kwaliteit van een van zijn favoriete series? En dat je dan nog zo'n trap na krijgt, wat niets anders is dan een manier om geld te verdienen aan een inferieur product?

Want dan maakt ineens die keus om te betalen niet zoveel meer uit, wat je er ook voor krijgt. Of dat het niet verplicht is, iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken of en hoe hij zijn geld besteed etc etc

Oh en trouwens, de DLC's voor FO 4 kosten wel geld. De enige reden dat de komende update/DLC niets kost, is doordat ze toch nog een klein beetje verstand hebben denk ik. Anders was het helemaal een grote rel geworden. En ze hebben nu al een andere manier verzonnen om meer geld te kunnen binnen halen.

TepelStreeltje wijzigde deze reactie 24-10-2019 19:54 (19%)

• swoutr

swoutr wijzigde deze reactie 24-10-2019 21:49 (68%)

• nightraven79
TepelStreeltje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:43:
[...]

[Afbeelding]

Om je voor te zijn, wow was bij launch niet perfect, maar na een paar maanden was het top. FO blijkt een dumpsterfire te zijn die maar niet te blussen valt, mede omdat bethesda er zelf steeds meer shit bij blijft gooien...

Maar goed, als jij je er mee vermaakt, prima! Niets mis mee, even goeie vrienden.
Maar kan je je voorstellen dat er spelers zijn die enorm teleurgesteld zijn met de geleverde kwaliteit van een van zijn favoriete series? En dat je dan nog zo'n trap na krijgt, wat niets anders is dan een manier om geld te verdienen aan een inferieur product?

Want dan maakt ineens die keus om te betalen niet zoveel meer uit, wat je er ook voor krijgt. Of dat het niet verplicht is, iedereen zijn eigen keuzes mag en kan maken of en hoe hij zijn geld besteed etc etc

Oh en trouwens, de DLC's voor FO 4 kosten wel geld. De enige reden dat de komende update/DLC niets kost, is doordat ze toch nog een klein beetje verstand hebben denk ik. Anders was het helemaal een grote rel geworden. En ze hebben nu al een andere manier verzonnen om meer geld te kunnen binnen halen.
Bij dat van die verdwijnende items is blijkbaar ondertussen al gebleken dat dit vnl op Amerikaanse servers voorkomt (wat ik al raar vindt gezien ze een paar maanden geleden regional servers hadden afgezet.

Wat betreft de premiumsubscription: ze hadden inderdaad geen slechter moment kunnen uitkiezen, maar dat Private Servers (wat ze in mijn ogen niet echt zijn) niet gratis gingen zijn had zelfs het kleinste kind kunnen bedenken. je moet al écht naief zijn om te denken dat ze dat gratis zouden doen.
Persoonlijk vindt ik dat verschillende items van dit premiumabo gerust zo in de atomshop hadden mogen komen (de tent, de scrapbox (die dus blijkbaar, tot nu toe, enkel in de VS problemen geeft) en het rangerarmor). volgens mij gaan er veel mensen zijn die 1 maand subscription gaan nemen gewoon al om dat armor, icons/emotes en de atoms te krijgen, die hou je blijkbaar na je abo te hebben stopgezet.
Maar dat de Privéservers betalend zijn, om eerlijk te zijn: leek me echt niet meer dan normaal dat dat ging gebeuren, dat ze er dan nog eens 16€ aan atoms bijgeven is voor hen mooi meegenomen.
Waar ik minder om te spreken ben is dat zowel Private Servers, de tent en de scrapbox in mijn ogen Win2Pay zijn:
de tent: je kan dus een 3de gratis (na je eigen kamp en Vault 76) travelpunt plaatsen, desondanks dat Bethesda beweerde dat dit enkel in private servers kon ben ik er ingame al een paar tegengekomen in de publieke server (en volgens de community werken ze ook)
de scrapbox: ik zit vrijwel dagelijks aan mijn stashlimiet, makkelijk 70% is scrap... mensen met een premiumabo kunnen alle junk (zolang het geen BULK is) onbeperkt (geen limiet) in de scrapbox steken. naar andere spelers toe kan je dat wel een enorm voordeel noemen
de private servers: 5 minuutjes uitloggen van je private servers (als je er alleen op zit) reset de volledige server, maw, alles verschijnt weer. je hebt ook niemand die eventueel legendaries killt voor je zelf er 1 maal op kan schieten (en dus geen loot)... maar stel je voor: je hebt een farmspot voor legendaries, bobbleheas, magazines etc... In main mag je er zeker van zijn dat anderen dat ook weten, dus de kans om het te looten is klein... Maar stel je voor: op private servers is dat niét zo... maw: je hebt gegarandeerde loot... meer zelfs... log 5 minuutjes uit en je kan nog eens (op main duurt het 30 minuten tot een paar uur voor iets terugkomt)...Koppel dat aan ingame vending.. en je kan met een uurtje op private server redelijk wat stuff looten dat je op de publieke kan verkopen voor veel caps zonder dat je te veel moeite moet doen.
Dààr heb ik een probleem mee: Private servers: ja ok doe maar, vraag er desnoods 50€, I don't care.
Maar niet dat je alles wat je farmt in private kan meenemen naar de publieke server.

voor de rest, zoals ik zei, ik amuseer me in het spel zonder de subscription, hoewel ik de rangerarmor wel leuk vindt maar of ik er ooit extra voor ga betalen? denk het niet.
Als er daarentegen anderen zijn die er voor willen betalen, wie ben ik om die mensen te veroordelen.
Je hebt ook spelers die er geld tegenaan smijten voor de atoms te kopen, dat allemaal is hun keus;
en dan zou het dom zijn van Bethesda om daar niet van te profiteren. trouwens, de laatste geruchten die nu de ronde doen rond FO76 premium (sorry maar Fallout1st vind ik een domme naam) is dat dit wel eens een beslissing van hogerop zou kunnen zijn om de aandeelhouders tevreden te stellen.
JuiceHead vat het even samen: YouTube: The Real Reason Bethesda Added a Subscription Service to Fallout 76

nightraven79 wijzigde deze reactie 25-10-2019 09:18 (7%)

• mike0001
Het nadeel van Bethesda is dat ze geen goed meer kunnen doen. Elke verandering wordt negatief gezien. Mij boeit een private server niet en heb nog nooit een cent uitgegeven aan atoms.
Ik ben het eens met Nightraven dat je niets moet. Niemand is verplicht om geld uit te geven aan atoms, een private server of wat dan ook.
Ik vind het persoonlijk ook niet handig dat bethesda dit nu doet. Het voedt alleen maar de negatieve gedachten die de mensen toch al hebben.
Dat je vanuit de private server zaken naar de basis game kunt brengen vind ik ook niet slim. Dat is dan inderdaad pay to win en dat vind ik niet passen bij de setting van Fallout.

Ik ben wel benieuwd hoe zich dit ontwikkeld en wanneer Bethesda hier de stekker uit trekt. Want dat gevoel heb ik inmiddels wel een beetje. Het is dweilen met de kraan open voor Fallout 76.

Neemt niet weg dat ik me nog steeds prima vermaak. Ondanks alle negatieve geluiden (van mensen die de game al tijden niet meer aangeraakt hebben, maar dat terzijde)

• Harribo
Ik vrees dat Bethesda al zijn zinnen en geld had/heeft gezet op Fallout 76. Misschien allerlei contracten ook vastgelegd?
Anders kan ik het niet verklaren dat ze nog steeds dit spel beter proberen te maken.
Ik zou zeggen: streep eronder en een verbeterde versie maken.

En als ze dan proberen iets toe te voegen, gaat het nog mis ook. Schort toch iets van een degelijk en deugelijk organisatiebeleid.

Overigens vermaak ik mij er ook nog wel mee. Map is groot genoeg om wat te ontdekken voorlopig.

• Evert134
  • Nu online
de grootste vrees die ik heb is dat ze al een tijdje geleden hebben opgegeven op fo 76. en dat dit het testen of alvast inweken van mechanics zijn die in fo 5 zouden kunnen worden geplaatst. zo krijgt fo 76 alle haat op zich en kan hun nieuwe spel gebruik maken van micro transactions die er hier in ingeslopen zijn.

• nightraven79
Yep, en als je goed luistert in de video blijkt dat ze het niet eens geprobeerd hebben...

bekijk dit eens:
YouTube: Fallout 76 - My Honest Opinion About the FALLOUT 1ST MEMBERSHIP - Gr...

is letterlijk van iemand die elke week dingen uitprobeert ingame en ook geen angst heeft van kritiek te geven.
Zo was ze een van de weinigen die de Vaultraids echt afbrak omdat je in 7 van de 10 gevallen een servercrash had voor je quest gedaan was.

nightraven79 wijzigde deze reactie 26-10-2019 09:17 (17%)

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:13

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

nightraven79 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:15:
[...]

Yep, en als je goed luistert in de video blijkt dat ze het niet eens geprobeerd hebben...

bekijk dit eens:
YouTube: Fallout 76 - My Honest Opinion About the FALLOUT 1ST MEMBERSHIP - Gr...

is letterlijk van iemand die elke week dingen uitprobeert ingame en ook geen angst heeft van kritiek te geven.
Zo was ze een van de weinigen die de Vaultraids echt afbrak omdat je in 7 van de 10 gevallen een servercrash had voor je quest gedaan was.
Blijf de titel gerust verdedigen hoor, ik duik zo weer The Outer Worlds in. d:)b

www.gevoeligeplaten.nl

• nightraven79
Geteisem schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Blijf de titel gerust verdedigen hoor, ik duik zo weer The Outer Worlds in. d:)b
TOW gisteren wat gespeeld toen FO76 offline was. Valt mee, maar enorm deja vu gevoel bij.
Ook het feit dat je zo antwoord bewijst zelfs dat je het filmpje niet eens bekeken hebt

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:13

Geteisem

Forty-six and two ahead of me

nightraven79 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

TOW gisteren wat gespeeld toen FO76 offline was. Valt mee, maar enorm deja vu gevoel bij.
Ook het feit dat je zo antwoord bewijst zelfs dat je het filmpje niet eens bekeken hebt
Heb het filmpje wel degelijk bekeken, althans die ik zelf heb gepost. Die andere een seconde of vijf, meer dan zat.

www.gevoeligeplaten.nl

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:09
Harribo schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:05:
Ik vrees dat Bethesda al zijn zinnen en geld had/heeft gezet op Fallout 76. Misschien allerlei contracten ook vastgelegd?
Anders kan ik het niet verklaren dat ze nog steeds dit spel beter proberen te maken.
Ik zou zeggen: streep eronder en een verbeterde versie maken.

En als ze dan proberen iets toe te voegen, gaat het nog mis ook. Schort toch iets van een degelijk en deugelijk organisatiebeleid.

Overigens vermaak ik mij er ook nog wel mee. Map is groot genoeg om wat te ontdekken voorlopig.
Nou ja, dit dus. 99 van de 100 mensen haten op Fallout 76. Ik kan het me ook allemaal best wel voorstellen. Maar ik zeg niet dat ik geen plezier heb in het gewoon exploreren met de radio aan, het zou een schande zijn wanneer ze de stekker eruit trekken, dat je dan ook gelijk de hele game niet meer kunt spelen. Dan zouden ze simpelweg een offline mode moeten maken waardoor je toch de game kunt blijven spelen, al is het niet met online extra's.

• MazeWing
  • Laatst online: 13:46

MazeWing

passionate & cynical

mike0001 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:50:
Het nadeel van Bethesda is dat ze geen goed meer kunnen doen. Elke verandering wordt negatief gezien.
Het probleem is dat ze ook niets goed doen op het moment. Elke domme beslissing lijkt opgevolgd te worden met een nog dommere beslissing.
Door de introductie van Fallout 1st (tegen een absurde prijs) is duidelijk dat Bethesda absoluut niet van plan is om Fallout 76 af te strepen, haar verlies te pakken en vol goede moed naar zijn volgende projecten gaat kijken.

Er zal toch echt op korte termijn geld aan Fallout 76 verdiend moeten worden. Dit lijkt haast wel ten koste van alles te moeten gaan. Korte termijn visie is volgens mij de manier waarop er op dit moment leiding wordt gegeven binnen Bethesda.

Ik persoonlijk hoop dat Bethesda hier zeer hard voor afgestraft wordt. Zo ga je niet om met je gebruikers. Zeker niet de trouwe gebruikers die je vanaf dag 1 hebt opgezadeld met dit wanproduct tegen de volle mep!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• nightraven79
En dan nu voor diegenen die wél nog genieten van het spel: de ingang van Vault 79!(Wastelanders Vault) is gevonden
YouTube: Fallout 76 Vault 79 has been found !!!

• Harribo
MazeWing schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:01:
[...]

Er zal toch echt op korte termijn geld aan Fallout 76 verdiend moeten worden. Dit lijkt haast wel ten koste van alles te moeten gaan. Korte termijn visie is volgens mij de manier waarop er op dit moment leiding wordt gegeven binnen Bethesda.

Ik persoonlijk hoop dat Bethesda hier zeer hard voor afgestraft wordt.
Dat idee heb ik dus ook.
Ze hadden mi gewoon beter kunnen zeggen, ok dit gaat niet goed, streep eronder, we nemen het verlies en bouwen aan een betere fallout.
Maar ja ik weet niet wat er allemaal beloofd is

Ik vind het trouwens helemaal niet vermakelijk dat bij Besthesda zo aan het aanrommelen zijn. Ik word er eerder wat verdrietig van. Het was altijd zo'n topgame met zeer lang vermaak. Nu minder.
Straf klinkt zo wreed, ik ben niet vergeten dat ze in het verleden ook hele goede fallouts hebben gemaakt waar ik echt van genoten heb. Hoop wel dat ze leren, dit is triest.

Maar ik loop nog lekker door, het blijft fallout, genoeg te exploreren

Harribo wijzigde deze reactie 27-10-2019 10:50 (8%)

• nightraven79
MazeWing schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 06:01:
[...]

Ik persoonlijk hoop dat Bethesda hier zeer hard voor afgestraft wordt. Zo ga je niet om met je gebruikers. Zeker niet de trouwe gebruikers die je vanaf dag 1 hebt opgezadeld met dit wanproduct tegen de volle mep!
En wat bedoel je dan met afgestraft? Failliet? Overname? Alsof in die beide gevallen er veel zal veranderen.
Behalve dan dat er dan weer een gamemaker weg is en wie weet wie de rechten op de games dan in handen krijgt..

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb fo76 bij de launch gekocht en destijds best een 100tal uren prima mee vermaakt. Maar het feit dat je uiteindelijk het spel toch niet uit kon spelen zonder een soort van coop te organiseren heeft ervoor gezorgd dat ik gestopt ben, dat en het feit dat de wereld vrij saai was zonder npc's. Dat werd benadrukt door het feit ze af en toe een een robot als npc gebruikte, had je toch weer heel even dat fallout gevoel en was het des te saaier naderhand. :)

Heb vrijwel geen enkele update daarna meegekregen dus geen idee hoe het spel nu is voor puur singleplayer, maar ik heb in die eerste play"through" al zoveel gezien van de wereld dat een 2de keer opnieuw beginnen ws een heleboel "oh ja dit" gaat opleveren.

Om er dan achter te komen dat sp nog steeds niet echt werkt.

Waarik me wel "zorgen" om (blijft een spelletje natuurlijk) maak is dat er nu een hele hoop resources van Bethesda op fo76 blijven zitten en dat die cannibaliseren op het team wat met fo5 bezig zou moeten zijn.

Ik heb lol gehad met 76, was een lichte teleurstelling gaandeweg, maar heb het denk wel definitief achter me gelaten en hoop dat ze nu eerst weer met een degelijke sp fo5 op de proppen komen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• MazeWing
  • Laatst online: 13:46

MazeWing

passionate & cynical

nightraven79 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

En wat bedoel je dan met afgestraft? Failliet? Overname? Alsof in die beide gevallen er veel zal veranderen.
Behalve dan dat er dan weer een gamemaker weg is en wie weet wie de rechten op de games dan in handen krijgt..
Alles draait uiteindelijk om hoe winstgevend het spel is. Al leveren ze een spel uit dat unaniem een 1 krijgt maar gigantisch goed verkoopt is het, zeker voor de aandeelhouders, een succes. Dit gaat ook weer zijn effect hebben op andere spellen van Bethesda.

De enige manier om te zorgen voor verandering is dankzij slechte verkopen, slechte kritiek, etc. dat Bethesda op elk vlak geld verliest bij Fallout 76 en weet dat ze het de volgende keer anders moeten doen. Kijk naar Ubisoft met het fiasco van Ghost Recon, waarbij er een serieuze winstdaling is en ze spellen naar achteren schuiven om ze te verbeteren en een herhaling van Ghost Recon te voorkomen.

Dat is uiteindelijk het beste voor de consument. Laten zien dat we dit soort producten niet accepteren. De enige manier om de aandeelhouders te overtuigen dat het anders moet is weigeren het product te kopen en er simpelweg voor te zorgen dat een productie niet winstgevend wordt...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Ienni1983
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:41
Flagg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:17:
Ik heb lol gehad met 76, was een lichte teleurstelling gaandeweg, maar heb het denk wel definitief achter me gelaten en hoop dat ze nu eerst weer met een degelijke sp fo5 op de proppen komen.
Als een degelijke fo5 alternatief, zou ik Outer Worlds proberen.
Het is gratis bij een maandje xbox game pass, en da's een nette prijs om het spel te proberen.

http://tinyurl.com/5sdar8p

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ienni1983 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:39:
[...]

Als een degelijke fo5 alternatief, zou ik Outer Worlds proberen.
Het is gratis bij een maandje xbox game pass, en da's een nette prijs om het spel te proberen.
Outer Worlds gisteren uitgespeeld... :+ Maar idd die kan ik ook aanraden ja. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• nightraven79
Voor de geïnteresseerden: het tweede Fallout 1st probleem is opgedoken...
Mensen die zich op de dienst inschreven blijken dat plots niet meer te zijn....

https://twitter.com/bethe.../1189653753659609088?s=21

Tja... zo solliciteer je echt wel naar bashing

nightraven79 wijzigde deze reactie 30-10-2019 22:37 (14%)

• TheGreatWar2077
Ik kan alleen nog maar lachen man. Wat een amateurs werken er toch bij Bethesda. En dat zijn nou de mensen die Fallout 3 en The Elder Scrolls serie hebben gemaakt. Wat nog steeds topgames zijn hoor, maar man man man dat zou je echt niet zeggen met hoe ze nu bezig zijn.

• endechaos
nightraven79 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:23:
Voor de geïnteresseerden: het tweede Fallout 1st probleem is opgedoken...
Mensen die zich op de dienst inschreven blijken dat plots niet meer te zijn....

https://twitter.com/bethe.../1189653753659609088?s=21

Tja... zo solliciteer je echt wel naar bashing
Dat is wel schandelijk en niet goed te praten.

Iemand het nieuwe event gespeeld (ben even de naam kwijt), is het wat?

• nightraven79
endechaos schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:45:
[...]

Ik heb het Halloween event nog niet gespeeld, ben momenteel bezig met een nieuw Character

• Norbert
Het halloween event is wel leuk, heel chaotisch alleen 1 probleem, 3 van de 4 keer loopt het spel compleet vast. Ook klagen er veel mensen over veel lag, tja, zou het verband houden met het 1st abonnement waarbij je en een extra fast travel punt krijgt en onbeperkt junk op kunt slaan? Verhaal was toch altijd dat we geen grotere stash limiet konden krijgen van dat was te belastend, voor meer geld kan het ineens wel maar ten koste van wat....
endechaos schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:45:
[...]

Dat is wel schandelijk en niet goed te praten.

• TheGreatWar2077
Zat voor de gein te kijken naar die opties voor Fallout 1st. Was het al niet van plan hoor om het te nemen, maar ik kan het sowieso al niet nemen :') Je kan alleen maar betalen met cc of paypal en niet via ideal. Bij The Elder Scrolls Online kan je wel met ideal betalen voor een subscriptie.

• nightraven79
Norbert schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:01:
Het halloween event is wel leuk, heel chaotisch alleen 1 probleem, 3 van de 4 keer loopt het spel compleet vast. Ook klagen er veel mensen over veel lag, tja, zou het verband houden met het 1st abonnement waarbij je en een extra fast travel punt krijgt en onbeperkt junk op kunt slaan? Verhaal was toch altijd dat we geen grotere stash limiet konden krijgen van dat was te belastend, voor meer geld kan het ineens wel maar ten koste van wat....

[...]
Heb een kameraad die 1st wel genomen heeft: de Halloween event heeft op de private servers blijkbaar geen problemen.
Een youtuber (InnovSurvivalist) beweert: hoe meer explosies hoe meer lag..
Indien dat klopt is het wel een afknapper gezien je in Whitesprings al die voertuigen hebt die je kan opblazen

Afgezien daarvan: de private server is wel leuk om te levelen... ook al een bevestiging: het is niet omdat je meespeelt op een private server dat je de survival tent of de scrapbox kan gebruiken, je moet dus blijkbaar ook daar 1st abonnee zijn

nightraven79 wijzigde deze reactie 04-11-2019 14:36 (12%)

• Harribo
Oeff was vannacht half 3,eerder kwam ik niet weg van dit spel. Was niet de bedoeling |:(
Speelt wel top op mijn grote hd tv via steam link kastje.
Ondanks de kritieken, die ook wel terecht waren, blijft dit voor mij wel echt top vermaak.

Ook even nog piano gespeeld en de ouderwetse space invaders op mijn pip boy gespeeld, fantastisch :+

Zit nu nog maar op level 7, ga me ontwikkelen en dan uitkijken naar de grote update met human npc's begin volgend jaar.
Dan is dit spel, als alles op den duur goed gaat :+ , toch wel een fallout om van te genieten.

Enige wat je zeker niet moet doen, is het verplaatsen van je c.a.m.p., al mijn bouwsels en loot in 1x kwijt!

Harribo wijzigde deze reactie 05-11-2019 09:45 (14%)

• mike0001
Harribo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:41:
Oeff was vannacht half 3,eerder kwam ik niet weg van dit spel. Was niet de bedoeling |:(
Speelt wel top op mijn grote hd tv via steam link kastje.
Ondanks de kritieken, die ook wel terecht waren, blijft dit voor mij wel echt top vermaak.

Ook even nog piano gespeeld en de ouderwetse space invaders op mijn pip boy gespeeld, fantastisch :+

Zit nu nog maar op level 7, ga me ontwikkelen en dan uitkijken naar de grote update met human npc's begin volgend jaar.
Dan is dit spel, als alles op den duur goed gaat :+ , toch wel een fallout om van te genieten.

Enige wat je zeker niet moet doen, is het verplaatsen van je c.a.m.p., al mijn bouwsels en loot in 1x kwijt!
Als je gebouwd hebt kan je dat opslaan als blueprint.
Dan kan je alles daarna weer terugzetten zoals je het had.

Ik geniet ook bijna dagelijks van deze game. Ja hij heeft tekortkomingen, maar ik loop graag rond in deze wereld. Hij boeit me meer dan bijvoorbeeld outer worlds

• Harribo
mike0001 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:52:
[...]

Als je gebouwd hebt kan je dat opslaan als blueprint.
Dan kan je alles daarna weer terugzetten zoals je het had.
Ok dus dat een soort savegame? Dan slaat ie ook alle loot op?
En dan de camp verplaatsen en weer terugzetten met de opgeslagen blueprint?
Ik ben eigenlijk niet tevreden over mijn camp locatie nu.
Ik geniet ook bijna dagelijks van deze game. Ja hij heeft tekortkomingen, maar ik loop graag rond in deze wereld. Hij boeit me meer dan bijvoorbeeld outer worlds
De tekortkomingen zijn niet veel meer volgens mij.
Alleen de verbinding met de Besthesda servers wil bij mij wel eens haperen. Zeker als er nieuwe enemies gegenereerd moeten worden (?).

Nou inderdaad dat heb ik ook, dit spreekt mij veel meer aan dan outer worlds, die ik ook heb. Alleen de sfeer al en de ontwikkelingsmogelijkheden.

• mike0001
Harribo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:08:
[...]

Ok dus dat een soort savegame? Dan slaat ie ook alle loot op?
En dan de camp verplaatsen en weer terugzetten met de opgeslagen blueprint?
Ik ben eigenlijk niet tevreden over mijn camp locatie nu.
Er zijn meerdere opties. Je kan alles individueel opslaan (dat betekent wel alles klikken en ipv scrappen, saven)
Of je kan een blue print maken. Dan slaat die je gehele gebouw op zoals je hem nu hebt. In geval van blue print kan je je complete bouwwerk ergens anders neerzetten als geheel.
In het geval van alles saven kan je ergens compleet opnieuw beginnen en alles vanaf het begin opbouwen

in je bouw menu heb je opties van blue print en van saved materials

Je loot slaat hij sowieso op in je kist. Dat verhuist automatisch mee (ik neem aan dat je dat bedoelt)

Ik heb wel eens een lokatie gehad die populair was. Dan kom je in een wereld waar al een camp staat op jouw positie. Dan slaat die ook alles op in je bouw menu en kan je opnieuw bouwen (of kiezen voor een andere wereld, maar dat geeft die al aan tijdens het laden van een spel)

• TheGreatWar2077
Ik heb dat dus ook. Ook al is Bethesda kut bezig toch blijf ik hun werelden super vinden om doorheen te lopen. Zeker qua Fallout games. Daarom wil ik toch stiekem zo'n maandje proberen, maar ja helaas kan je alleen maar betalen met cc of paypal. Die opties kan ik helaas niet gebruiken. Had gehoopt dat er ook een ideal optie bij zat zoals bij TES Online.

• Harribo
TheGreatWar2077 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:43:
Ik heb dat dus ook. Ook al is Bethesda kut bezig toch blijf ik hun werelden super vinden om doorheen te lopen. Zeker qua Fallout games. Daarom wil ik toch stiekem zo'n maandje proberen, maar ja helaas kan je alleen maar betalen met cc of paypal. Die opties kan ik helaas niet gebruiken. Had gehoopt dat er ook een ideal optie bij zat zoals bij TES Online.
@TheGreatWar2077 :
Bij Eneba kan je kopen met Ideal.
Krijg je een code, die kan je invoeren in de Bethesda launcher. Heb ik ook gedaan.
mike0001 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:21:
[...]
Er zijn meerdere opties. Je kan alles individueel opslaan (dat betekent wel alles klikken en ipv scrappen, saven)
Of je kan een blue print maken. Dan slaat die je gehele gebouw op zoals je hem nu hebt. In geval van blue print kan je je complete bouwwerk ergens anders neerzetten als geheel.
In het geval van alles saven kan je ergens compleet opnieuw beginnen en alles vanaf het begin opbouwen
Thanks.
Die blueprint slaat volgens mij niets op? Dat is een mal, geen loot?
Ik wil graag alles wat ik nu heb, ook houden , maar dan op een andere locatie? Moet ik dan beide dingen doen? Sorry dat ik vraag maar ik heb geen zin dat ik weer alles moet gaan zoeken en opbouwen.
Je loot slaat hij sowieso op in je kist. Dat verhuist automatisch mee (ik neem aan dat je dat bedoelt)
Mijn kist stond IN mijn camp huis. Nadat ik mijn camp wilde verplaatsen, was ik die kist ook kwijt :|
Ik heb wel eens een lokatie gehad die populair was. Dan kom je in een wereld waar al een camp staat op jouw positie. Dan slaat die ook alles op in je bouw menu en kan je opnieuw bouwen (of kiezen voor een andere wereld, maar dat geeft die al aan tijdens het laden van een spel)
Maar dat betekent dus ook dat je elke online speler zijn camp kunt zien? Wordt een volle boel lijkt me?

Harribo wijzigde deze reactie 06-11-2019 12:22 (58%)

• TheGreatWar2077
Harribo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:15:
[...]

@TheGreatWar2077 :
Bij Eneba kan je kopen met Ideal.
Krijg je een code, die kan je invoeren in de Bethesda launcher. Heb ik ook gedaan.

[...]

Thanks.
Ik wil graag alles wat ik nu heb, ook houden , maar dan op een andere locatie? Moet ik dan beide dingen doen? Sorry dat ik vraag maar ik heb geen zin dat ik weer alles moet gaan zoeken en opbouwen.

[...]

Mijn kist stond IN mijn camp huis. Nadat ik mijn camp wilde verplaatsen, was ik die kist ook kwijt :|

[...]

Maar dat betekent dus ook dat je elke online speler zijn camp kunt zien? Wordt een volle boel lijkt me?
Stond er niet heel duidelijk, maar ik bedoelde meer een maandje Fallout 1st proberen. Bij The Elder Scrolls Online kan je wel gewoon via iDeal betalen om een subscriptie te nemen, maar helaas bij Fallout 76 niet.

• Harribo
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:
[...]
Stond er niet heel duidelijk, maar ik bedoelde meer een maandje Fallout 1st proberen. ..
Ach ja ik las niet goed, sorry

Harribo wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:32 (22%)

• nightraven79
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:
[...]

Stond er niet heel duidelijk, maar ik bedoelde meer een maandje Fallout 1st proberen. Bij The Elder Scrolls Online kan je wel gewoon via iDeal betalen om een subscriptie te nemen, maar helaas bij Fallout 76 niet.
er gaan geruchten de ronde dat Fallout 1st binnekort komt met een gratis test voor een korte periode. maar zijn wel geruchten.

Ikzelf heb via Revolut een prepaid CC aangeschaft, 1 fysieke en 2 digitale,
1 van de digitale kaarten is zodanig ingesteld dat na elke transactie het kaartnr verandert: die gebruik ik voor online aankopen.
Mss.. een idee?

nightraven79 wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:41 (19%)

• nightraven79
Harribo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:15:

Thanks.
Als ik goed begrijp bedoel je gewoon je volledige kamp behouden zoals het nu is?
Want je loot (wat in je stash zit) blijf je behouden.
Wanneer je je kamp gewoon verplaatst heb je onder "stored" normaal gezien ook de optie om je vorige gebouw (met alles er in) opnieuw te plaatsen, indien er plaats is natuurlijk.
Let ook wel op: het is per onderdeel, waarmee ik bedoel:
indien je gebouw uit 1 stuk bestaat zal dat 1 plan zijn, met alles er in.
alles buiten het gebouw zal wel apart verschijnen en zal je dus weer zelf moeten neerpoten.
Ressources-miners verschijn ook als apart plan.
Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True