Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06:07
Gopher schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:59:
[...]

Beetje rare vraag, het gaat er om dat je perk actief is, zorgen dat je die kaart altijd actief hebt. Anders ben je al je dure mutations kwijt. Of wil jij ze allemaal gratis :P dan abused iedereen dat systeem!

Nee je raakt ze dan kwijt, maar raak je uberhaubt mutaties kwijt in een spray? Ik dacht enkel met radaway.
Sowieso krijg je volgens mij geen tweede mutation als je daarna weer rads krijgt. Dus lekker die perk actief houden.
Ja ik was die mutatie kwijt ddat ik hoog kon springen door zo een spray. Vind ik nog steeds jammer dat die mutatie weg is.

• Gopher
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 28-03 17:40
endechaos schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:09:
[...]

Ja ik was die mutatie kwijt ddat ik hoog kon springen door zo een spray. Vind ik nog steeds jammer dat die mutatie weg is.
Marsup(i)al, ik heb 'm samen meet 'n berg anderen. Hij lijkt te schalen met str. Als ik met m'n vriendin speel en Herd Mentality inkickt (met boosts lijkt die +3 to all special te doen), dan heb ik bij elke sprong ook zo'n "Hoge landing" effect waardoor ik niet meeteen aan kan lopen :P. Kan wel op alle daken van gebouwen springen, hilarisch.

Heb trouwens ook bijna 400 carry weight nu, 100 op de benen van PA, 25 van marsipal, dan nog eens 21 strength. tikt lekker aan!

• Afuni
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-04 21:53
Afuni schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:15:
[...]

Neen, spijtig genoeg niet. Mijn Camp staat onmiddelijk onder blackwater mine en whitespring station.
Ben er dan toch weggeraakt door snel naar de map te gaan en weg te porten. Probleem zit dus wel degelijk in het camp en niet in de inventory. Kan nu gewoon verder spelen, zal mijn camp wel elders opnieuw opbouwen.

Bedankt om mee te denken.

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:03
Damn was in een stadje boven die draaimolen en in mijn eentje en +/- 30 Groene mutant uitgeschakeld en ben daarna gaan zoeken naar water,eten,medicijnen etc, en zo loop ik rond bulk houtstammen en wat containers komen er uit het niets (startrek beam me down ) 20+ Mutant tevoorschijn. Uit het niets en vallen me allemaal tegelijk aan. Ik was binnen een paar seconden al een stimpack kwijt en toen nog eentje en ik zet het op het lopen, maar gasten lopen me achteraan en ik had total 5 stimpack en die ben ik allemaal kwijtgeraakt. |:(

Wat een zooi.

Heb nu wel 3 cores al :)

Vraagje nog: er zou toch nog een fallout mod uitkomen voor Vegas. Weet iemand of deze nog uitkomt of er al is?

Noresponse wijzigde deze reactie 17-12-2018 22:22 (10%)

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:39

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Noresponse schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:19:
Damn was in een stadje boven die draaimolen en in mijn eentje en +/- 30 Groene mutant uitgeschakeld en ben daarna gaan zoeken naar water,eten,medicijnen etc, en zo loop ik rond bulk houtstammen en wat containers komen er uit het niets (startrek beam me down ) 20+ Mutant tevoorschijn. Uit het niets en vallen me allemaal tegelijk aan. Ik was binnen een paar seconden al een stimpack kwijt en toen nog eentje en ik zet het op het lopen, maar gasten lopen me achteraan en ik had total 5 stimpack en die ben ik allemaal kwijtgeraakt. |:(

Wat een zooi.

Heb nu wel 3 cores al :)

Vraagje nog: er zou toch nog een fallout mod uitkomen voor Vegas. Weet iemand of deze nog uitkomt of er al is?
Je bedoelt de New California mod? Die is al lang uit. Erg goed :)

Steam || Diablo 3

• Promaxhunter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-04 13:31
Gopher schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:47:
[...]

Maar wel radaways. Weet jij toevallig of dit lekker werkt met perk share? dat je elkaars radiation opheft?
Radaways gebruik je eigenlijk ook niet meer met RadSponge.
Haalt om de zoveel sec 80 rads (op lv1) bij jou en teammate weg als je shared ;)

Promaxhunter wijzigde deze reactie 18-12-2018 08:12 (9%)

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:11
Promaxhunter schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:06:
[...]

Radaways gebruik je eigenlijk ook niet meer met RadSponge.
Haalt om de zoveel sec 80 rads (op lv1) bij jou en teammate weg als je shared ;)
Werkt Rad Sponge ook als je solo speelt? in de beschrijving van de perk staat namelijk:
"When affected by rads, you periodically heal x rads on nearby teammates"

Of moet je daar Sun Kissed voor gebruiken?

• Promaxhunter
Cowamundo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:54:
[...]

Werkt Rad Sponge ook als je solo speelt? in de beschrijving van de perk staat namelijk:
"When affected by rads, you periodically heal x rads on nearby teammates"

Of moet je daar Sun Kissed voor gebruiken?
Solo werkt Rad Sponge helaas niet :(

• TheGreatWar2077
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:45
Totaal geen interesse in die atomic shop, maar Bethesda doe ff normaal man met die prijzen. Nu hebben ze ook een holiday pack met emotes voor maar liefst fucking 24 euro (nu wel in de sale voor 12 euro maar dan nog). De animaties blijven hetzelfde, maar alleen het icoontje boven je hoofd veranderd. WTF 12 emotes voor 24 euro. Sowieso zijn die prijzen daar totaal absurd. Echt volgens mij zit er echt iemand bovenop die alleen maar aan meer geld denkt. Tering wat zakt Bethesda toch diep zeg de laatste tijd.

Trouwens we zouden volgens mij vandaag toch een patch krijgen? Was niet helemaal zeker nog, maar het zou in ieder geval de 18e zijn. Denk dat we pas in het nieuwjaar weer een patch krijgen.

• Gopher
TheGreatWar2077 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:49:
Totaal geen interesse in die atomic shop, maar Bethesda doe ff normaal man met die prijzen. Nu hebben ze ook een holiday pack met emotes voor maar liefst fucking 24 euro (nu wel in de sale voor 12 euro maar dan nog). De animaties blijven hetzelfde, maar alleen het icoontje boven je hoofd veranderd. WTF 12 emotes voor 24 euro. Sowieso zijn die prijzen daar totaal absurd. Echt volgens mij zit er echt iemand bovenop die alleen maar aan meer geld denkt. Tering wat zakt Bethesda toch diep zeg de laatste tijd.

Trouwens we zouden volgens mij vandaag toch een patch krijgen? Was niet helemaal zeker nog, maar het zou in ieder geval de 18e zijn. Denk dat we pas in het nieuwjaar weer een patch krijgen.
Geen indee w.b.t. de patch, volgens mij was het een mogelijke. Hoop 't wel dat ze dat dupen er ff uithalen. Gisteren zat ik in zo'n server dan hangt die steeds door die irritante ventjes.

Heb overigens gisteren rad sponge zelf geprobeerd, samen met m'n vriendin. We konden in principe gewoon langs elkaar afk-en in een nuke zone en healden steeds tot vol hp 0 rads. (hebben ook de healing mutation dat lijkt iets te doen als je radiation weggaat). Ook had ik ghoulish, maar geloof niet dat ik die echt nodig heb.

Nu ook gespeeld met de target monitor op de rocket launcher. Je kunt dus gewoon 'n enemy targeten, compleet de andere kant op schieten en je missile gaat als een Homing missile op de vijand af. Ook handig voor bounty hunten!

• Cascade
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
BLACKfm schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:32:
[...]

Modificeer je je wapens wel? Want er zijn natuurlijk ook mods die een hogere damage output hebben. Helaas kun je met een 'stinging' clip niet zien wat de extra schade is en hoeveel armor er wordt genegeerd, maar ook dat kan helpen.

Ik doe met 60% extra shotgun dmg met een combat shotgun nu iets van 180dmg. Vind het nog steeds beroerd, maar het is beter dan niks. En als ik alleen maar headshots maak is elke (high level) mutant met 1 clip wel tegen de vlakte te krijgen. Een double-barrel zal nog wel wat meer schade doen, maar ik hou niet zo van dat trage herladen.

Ik loop nu alleen vaak tegen het probleem aan dat ik geen kogels meer heb. Denk je met 150 kogels wel even vooruit te komen, maar als je geen vijanden treft die met shotguns rondlopen dan ben je er zo doorheen :(.

Als alternatief heb ik een legendary Handmade met explosive rounds. Dan zijn met een beetje AOE-dmg ook die kleine roaches niet meer zo'n probleem :).
Ik modificeer wel wat, maar niet genoeg (heb nog niet zoveel combat shotguns kunnen scrappen).

Gisteren... level 40 automatic combat shotgun tegen level 42 scorched berzerker. Ik steek de loop bijna in z'n hoofd, minder dan 1 meter afstand en heb dan nog 5 schoten nodig. Dat vind ik raar. Doe ik hetzelfde met automatic combat rifle dan voelt het veel beter aan.

En dan kom ik bij het volgende probleem... een tekort aan ammo en wapens die snel kapot gaan (ondanks Gunsmith level 4 EN Weapon Artisan level 1). Omdat ik zoveel ammo nodig heb voor mobs moet ik nu regelmatig stoppen met nieuwe gebieden/quests en druk op zoek gaan naar resources (vooral lead, screws, ballistic fiber en $#^%^$&#$%% springs... waar vind je springs?). Dit haalt het tempo compleet uit het spel, bijkomstig is dat het levelen dan ook tergend langzaam gaat, ik haal nu max 2 levels per dag en dat is dan 8 uur spelen ofzo.

Vervolgens stap ik in een PA en ram alles plat met underspecced melee (black diamond), dat dan weer wel. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik zou bijna zeggen dat het spel mij dwingt om een PA te gaan gebruiken om door te kunnen.

Ondanks frusterende dingen kom ik toch wel leuke dingen tegen. Gisteren questlijn van Rose afgerond, en die van Elle, dat was interessant.

Lighthouse event was ook grappig (voor 1 keer):
spoiler:

• Gopher
Als je ooit bepaalde junk moet hebben, bij het craften staat dan altijd een optie: Tag for search, Springs zitten in veel dingen: Clipboards, Yao Guai beren, typmachines bla bla blah. Als je ze tagd zie je bij junk ook altijd een vergrootglaasje verschijnen.

• Cascade
Gopher schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:35:
[...]

Als je ooit bepaalde junk moet hebben, bij het craften staat dan altijd een optie: Tag for search, Springs zitten in veel dingen: Clipboards, Yao Guai beren, typmachines bla bla blah. Als je ze tagd zie je bij junk ook altijd een vergrootglaasje verschijnen.
Thnx, dat gebruik ik al, behalve voor springs. Probleem is dat tag for search niet verschijnt bij (wapen) reparatie, of ik kijk niet goed. Clipboard zou logisch zijn, ik zal het straks eens uitzoeken.

*update*
Ja, ik kijk dus niet goed. |:( Tag for search staat gewoon bij repair. Spring-crisis afgewend, heb er inmiddels genoeg gevonden.

Cascade wijzigde deze reactie 18-12-2018 15:39 (10%)

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:58
Volgens mij was het nog niet 100% zeker dat er nog een patch zou komen. Maar aangezien ze aan de overkant van de plas nog wakker moeten worden zou ik nog even geduld hebben ;)

• Thunderwing
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:10

Thunderwing

Mighty pirate!

Ik zag het al een paar dagen terug voorbij komen en jammer genoeg komen zij ermee weg, omdat er niemand paal en perk aan stelt. Wat dat betreft gaat dit alleen maar scheer en inslag worden met woekerprijzen en niet alleen Bethesda maakt/zal zich schuldig hieraan, andere publishers/developers gaan dit op termijn ook doen. Waarom? Omdat dat daar het geld in zit en vrij weinig er tegenaan gedaan wordt op hogere niveau's . . . :/ :/

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• Cascade
Prijzen in de Atomic Shop zijn belachelijk, dat wordt hem echt niet. Ik weet niet wat Bethesda hier mee hoopt te bereiken. Hun game as a service financeren? Dan moet er wel gewoon een goede game staan, dat is het nu nog niet. Wie zijn dan die whales die hier geld aan uitgeven behalve een handvol vloggers?

Bethesda zal het gaan merken in haar cijfers.

• LordLuc
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-03 16:24
Vergeleken met commerciële 3d models is de Atom store bijna 2x zo duur. En de outfits zijn meh. Als ik kijk op renderosity.com bijv.:

Santas Mistress 2018 outfit

$5.15 (500 atoms omgerekend).

Zeg nou zelf, zou je liever dit pakje willen? :9
Of die suffe mrs claus van de atom store voor 1000 atoms. -O-

Shit man, misschien ga ik santas mistress gewoon kopen. Omzetten met nifskope/bodyslide etc. voor FO4.

LordLuc wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:37 (11%)

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

Cascade schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:52:
Wie zijn dan die whales die hier geld aan uitgeven behalve een handvol vloggers?
De fanboys (and -girls) die er gek genoeg voor zijn en het grut die op de creditcard van papa/mama allerlei aankopen gaan doen. Dan heb je het gros wel genoemd . . .

Take my love, take my land, take me where I cannot stand -- I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me -- Take me out to the black, tell them I ain't comin' back -- Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me.

• TheGreatWar2077
We just released an update to bring Korean language support to Fallout 76 on consoles. We did not need to bring the game offline in order to do this and there will be no patch notes. However, this will result in a small download of a few hundred megabytes for the following players and platforms:

All Xbox players
PS4 players in Asia (excluding Japan). PS4 players in the Americas, Europe, and Japan will not need to download anything.

We are also working to address a few bugs with an update that we’re targeting for tomorrow, December 19, and will have more information to share with you then.

Morgen dus wellicht nog een update.

• Gopher
Thunderwing schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:07:
[...]

De fanboys (and -girls) die er gek genoeg voor zijn en het grut die op de creditcard van papa/mama allerlei aankopen gaan doen. Dan heb je het gros wel genoemd . . .
Meh, ik weet niet waarom het meteen fanboys moeten zijn. Ik heb nog niets gekocht maar ik doe voor games die ik leuk vind vaak wel aankopen in de cosmetic store. Deze zijn tot nu toe echt 't geld niet waard uiteraard.

Maar waarom de CC van papa en mama? zijn het niet vaker Manchildren die goed verdienen (of goedkoop wonen) en door gebrek aan andere hobbies/sociaal leven die tientjes gemakkelijk kunnen missen?

Ik heb overigens op niemand kritiek, maar ik heb hetzelfde gevoel over mensen met 400 games in de steam library waar ze maar 10% van gespeeld hebben :-), gewoon iets wat je wel leuk vind kopen omdat je 't niet van plan bent aan iets uit te geven waarvan de maatschappij denkt dat je 'n kanjer bent!

ik ben een beetje moe.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
https://i.imgtc.com/dQwFD7s.jpg

Blijkbaar is het laatste van de CEO een waar verhaal... de rest geen idee.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:14
TheDeeGee schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:24:

zullen we dit soort nonsense gewoon niet delen?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Noresponse
TheDeeGee schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:24:

Was dit niet een tweet van Trump die de CEO van Bethesa op het matje had geroepen :)

• Noresponse
Mijn hemel het spel heeft gewoon veel bugs. Het was vanavond veel crashes en vooral als je ging samenwerken. Ik weet niet waarom, maar server issues. Wat echt irri is zijn de spontane pop-ups van vijanden zoals ghouls, Mutants etc. Zo loop je ergens naar toe en zo uit het niets een Ghoul. Wat ook gek is dat bepaalde items weg zijn als je ze net hebt gepakt. Ga je weer een rondje maken in een camp dan blijkt dat bepaalde vijanden nog opeens items hebben die je daarvoor al afgepakt had. Kijk je in je inventorie dan zie je idd dat het wapen of iets anders niet was toegevoegd. Dus ik loop nu een kamp, dorp,etc 2x rond.

Wat ook weird is dat je eerst een groep honden ziet en vervolgens loop je erop af en dan zijn ze opeens weg en heb je zo uit het niets nieuwe vijanden :) glitch en gelukkig gebeurt het niet vaak, maar het gebeurt wel eens.

Wat wel jammer is dat je zoals met Fallout4 niet even bomen in de buurt of metaal kan verzamelen voor je eigen fort of huis :) .

Wat ik me wel afvraag of iemand dat weet ! Als je spullen opslaat in die machine waarmee je kan bouwen kunnen andere spelers dan ook spullen van je stelen.

• TheGreatWar2077
Ik ga waarschijnlijk.een lastige keuze maken, maar ik als groot Fallout fan ga denk ik stoppen met 76. Ik kan er sinds een tijdje echt geen lol meer uit halen. Het komt ook merendeel door alle negativiteit, maar ook simpelweg de game is gewoon NIET goed. En uiteindelijk mis ik toch wel de levendige wereld met npc's en een leuke verhaallijn.

Ik ga hem verkopen en koop hem waarschijnlijk wel over een jaartje. Tenminste als de game dan nog leeft want ik heb er eerlijk gezegd totaal geen vertrouwen meer in. Sowieso heb ik heel weinig vertrouwen in Bethesda. Echt zo jammer want het was mijn favoriete studio. Helaas is Bethesda ook een EA aan het worden.

Nee ik wacht wel op de nieuwe game van Obsidian en de nieuwe game van CDprojekt RED.

• Cowamundo
Cascade schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:52:
Prijzen in de Atomic Shop zijn belachelijk, dat wordt hem echt niet. Ik weet niet wat Bethesda hier mee hoopt te bereiken. Hun game as a service financeren? Dan moet er wel gewoon een goede game staan, dat is het nu nog niet. Wie zijn dan die whales die hier geld aan uitgeven behalve een handvol vloggers?

Bethesda zal het gaan merken in haar cijfers.
Thunderwing schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:07:
[...]
Vergeet niet dat die hele skins wereld één grote pissing contest is waarin mensen maar met de duurste skins aankomen om maar te laten zien (vaak te laten lijken) dat hij of zij veel geld heeft. :O

Gewoon een beetje lopen showboaten met je dure rommel... het gaat op twitter, instagram, facebook, snapchat etc. niet anders dus de meeste kinderen krijgen het met de paplepel ingegoten. :X
Noresponse schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:03:Wat ik me wel afvraag of iemand dat weet ! Als je spullen opslaat in die machine waarmee je kan bouwen kunnen andere spelers dan ook spullen van je stelen.
De materialen die hierin verzameld worden, of die je hier zelf in plaatst kunnen inderdaad gestolen worden.
je kan via de build mode wel een slot op de machine plaatsen maar ook dit is natuurlijk geen 100% garantie dat er niets gepikt wordt.

Cowamundo wijzigde deze reactie 19-12-2018 07:31 (43%)

• Geteisem
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:35

Geteisem

Tech cvlt

TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:34:
Ik ga waarschijnlijk.een lastige keuze maken, maar ik als groot Fallout fan ga denk ik stoppen met 76. Ik kan er sinds een tijdje echt geen lol meer uit halen. Het komt ook merendeel door alle negativiteit, maar ook simpelweg de game is gewoon NIET goed. En uiteindelijk mis ik toch wel de levendige wereld met npc's en een leuke verhaallijn.

Ik ga hem verkopen en koop hem waarschijnlijk wel over een jaartje. Tenminste als de game dan nog leeft want ik heb er eerlijk gezegd totaal geen vertrouwen meer in. Sowieso heb ik heel weinig vertrouwen in Bethesda. Echt zo jammer want het was mijn favoriete studio. Helaas is Bethesda ook een EA aan het worden.

Nee ik wacht wel op de nieuwe game van Obsidian en de nieuwe game van CDprojekt RED.
Hier hetzelfde moet ik zeggen, heb de game nog een paar keer opgepakt tot een paar weken terug. Maar het is gewoon een lege bug simulator. Haal er geen lol uit en het voelt als werk, en dat doe ik doordeweeks al teveel naar mijn zin.

Vroeger kocht ik een Fallout of Elder Scrolls blindelings, betwijfel of de volgende Bethesda titel überhaupt in huis komt. Nooit verwacht dat dat zo om zou kunnen slaan, al was Fallout 4 al een beetje een voorteken.

http://www.gevoeligeplaten.nl - 

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:34:

Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:02:
Hier hetzelfde moet ik zeggen, heb de game nog een paar keer opgepakt tot een paar weken terug. Maar het is gewoon een lege bug simulator. Haal er geen lol uit en het voelt als werk, en dat doe ik doordeweeks al teveel naar mijn zin.
Dit kan ik begrijpen, want zelf heb ik het ook gehad bij een andere spel gedrocht wat zich Command & Conquer 4 noemt. Die heb ik na 24 uur in de kast gedaan en nooit meer aangeraakt, omdat alles wat C&C C&C maakte, er niet in zat (plus dat je multiplayer potjes MOEST spelen om sterker te worden in singleplayer). Het enige verschil met Fallout76, is dat het niet zo verschrikkelijk buggy was . . .
Vroeger kocht ik een Fallout of Elder Scrolls blindelings, betwijfel of de volgende Bethesda titel überhaupt in huis komt. Nooit verwacht dat dat zo om zou kunnen slaan, al was Fallout 4 al een beetje een voorteken.
Je bent zo goed als je laatste titel, maar ook hier heeft de twijfel z'n intrede gedaan. Los van de typische Bughesda bugs (destijds met ES1:Arena waren ze talrijk) ben ik eerder bang dat komende Fallout en Elder Scrolls titels vol gaan zitten met allerhande microtransacties en dat je 1,99 moet gaan neerleggen om een wapen te krijgen die je voorheen met craften/spellcasten in elkaar kon flansen, om 'zo' progressie te kunnen maken in de game en zolang het niet aan banden wordt gelegd, zal het alleen maar erger worden.

De toekomst van triple-A gaming . . . :/ :/

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Thunderwing schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:52:
[...]
[...]

Je bent zo goed als je laatste titel, maar ook hier heeft de twijfel z'n intrede gedaan. Los van de typische Bughesda bugs (destijds met ES1:Arena waren ze talrijk) ben ik eerder bang dat komende Fallout en Elder Scrolls titels vol gaan zitten met allerhande microtransacties en dat je 1,99 moet gaan neerleggen om een wapen te krijgen die je voorheen met craften/spellcasten in elkaar kon flansen, om 'zo' progressie te kunnen maken in de game en zolang het niet aan banden wordt gelegd, zal het alleen maar erger worden.

De toekomst van triple-A gaming . . . :/ :/
Ben bang dat het die kant op gaat, dan houdt het gamen als hobby voor mij op.

Dit is al meer dan dramatisch natuurlijk:

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:56:
[...]

Ben bang dat het die kant op gaat, dan houdt het gamen als hobby voor mij op.

Dit is al meer dan dramatisch natuurlijk: [YouTube: The Atomic Shop In Fallout 76 Is Disgusting]
Briljant ik wil graag de contact gegevens van de mensen die dat soort onzin daadwerkelijk kopen.

Ik heb de Erasmusbrug namelijk voor een schijntje te koop staan. En een grote klok in London.

Maar nou snap ik het bij geen enkel spel dat je extra gaat lappen voor wat cosmetische meuk, maar de prijzen hier zijn echt bizar.

En ik vraag me nog steeds af of Bethesda en andere game developers gedwongen kunnen worden om hun in game currency ook terug te laten zetten naar fiat. Ze creëeren een eigen currency met een fiat waarde, ik vraag me ernstig af of ze in een rechtzaak daartoe gedwongen kunnen worden. Ze zeggen nu dat een atom 1 dollar waard is (of whatever it is) maar andersom zeggen ze dat een atom 0 dollar waard is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Flagg schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:14:
[...]

Briljant ik wil graag de contact gegevens van de mensen die dat soort onzin daadwerkelijk kopen.

Ik heb de Erasmusbrug namelijk voor een schijntje te koop staan. En een grote klok in London.

Maar nou snap ik het bij geen enkel spel dat je extra gaat lappen voor wat cosmetische meuk, maar de prijzen hier zijn echt bizar.

En ik vraag me nog steeds af of Bethesda en andere game developers gedwongen kunnen worden om hun in game currency ook terug te laten zetten naar fiat. Ze creëeren een eigen currency met een fiat waarde, ik vraag me ernstig af of ze in een rechtzaak daartoe gedwongen kunnen worden. Ze zeggen nu dat een atom 1 dollar waard is (of whatever it is) maar andersom zeggen ze dat een atom 0 dollar waard is.
Ze schijnen er helaas genoeg te zijn, al vraag ik mij dat bij deze game af of het zo storm loopt.
Maar goed alles is extra winst voor Bethesda natuurlijk.

Naast het currency verhaal (vraag mij af of dat afgedwongen kan worden), zijn die nep kortingen ook echt om te kotsen. Overal schijt aan is voortaan het motto bij Bethe$da.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Is de atomshop nou echt zo'n probleem? Ik heb tot nu toe niks gekocht en heb bijna 3000 atoms gespaart en ben level 68. Als het klopt dat je na level 30 minder krijgt dan heb ik mijzelf zelfs nog een beetje genaaid met de xp glitch vamaf level 22.

Ik hoef niet zonodig extra speciaal te zijn en loop momenteel in een skelleten halloween pak. Kost helemaal niks en vind ik er leuk uitzien.

Er zal straks vast wel iets in de atomshop komen dat ik wel zou willen hebben. Maar dan verwacht ik wel genoeg gratis atoms te hebben om het af te kunnen tikken.

Als je het blijkbaar nodig vind om atoms te moeten kopen heb je naar mijn gewoon een probleem met geld management.
Er zijn genoeg taken die je uit kunt voeren om ze gratis te krijgen. Daar ben je lang mee bezig, maar men is in het echte leven ook 40u per week aan het werk voor een salaris waar je ook maanden of jaren voor iets moet sparen.

Ik vind in game shops met cosmetische items dus helemaal geen probleem zolang je hier geen voordeel in een game mee kunt halen. Een outfit die meer camouflage geeft kan tactisch voordelig zijn, maar als je al gratis items hebt waarmee je nagenoeg onzichtbaar kan worden kan ik mij niet voorstellen dat een outfit hier enig voordeel kan bieden.

En dat gezeur over de directe kortingsprijs terwijl het nooit de originele prijs heeft gehad had wel weer een andere richting gehad als het wel eerst zo duur was en nu minder duur.

Ook dat producten net meer kosten dan de atom waardes (500, 1100, 2400, etc) die je kunt kopen... er zit voordeel in kwantumkorting. Koop je meer atoms, krijg je er meer voor niks. Als je maar 1 ding koopt kun je er ook gewoon voor sparen.
Ik spring echt geen gat in de lucht van blijdschap als ik een level 10 zie rondlopen met een atomproduct van 2000 atoms heeft gekocht. Ik kan daar alleen maar medelijden mee hebben.

En dit kan net zo goed met een leven 100+ het geval zijn. Maar als je met premium spul rondloopt dan kan ik daar in fallout 76 gewoon geen waarde aan hangen. Tenzij je iets echt moet kopen om het te kunnen bezitten (je koopt 4000 atoms en krijgt daar een uniek item bij), dan weet je pas echt of iemand er voor betaald heeft, de rest kan allemaal gratis bemachtigd worden.
Noresponse schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:03:
Wat wel jammer is dat je zoals met Fallout4 niet even bomen in de buurt of metaal kan verzamelen voor je eigen fort of huis :) .

Wat ik me wel afvraag of iemand dat weet ! Als je spullen opslaat in die machine waarmee je kan bouwen kunnen andere spelers dan ook spullen van je stelen.
Hout en staal zijn wel de least of my worries. Ff snel is wat anders, maar als je van a naar b loopt ligt er veelal zoveel dood hout op de grond dat je er in om komt (elke boomstam of afgebrande tak die je tegenkomt kun je haast wel oppakken voor wood scrap). En staal krijg je ook bij nagenoeg alles dat je scrapped. Als je van die 2 dingen dus niet genoeg hebt om te bouwen dan farm je niet goed :p.

Je kunt volgens mij helemaal niks opslaan in machines, anders dan in je stashbox. Maar grondstoffen uit die machines kunnen wel gestolen worden. Je zou er eventueel een huisje omheen kunnen bouwen met een slot er op, maar met lockpicking komen ze toch wel binnen, of ze breken de muren af.

BLACKfm wijzigde deze reactie 19-12-2018 11:55 (19%)

Litebit.eu voorraad check :).

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-04 21:34

luigi87

Domotica Fanaticus

D4NG3R schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:54:
Lijst met actieve spelers op Tweakers:

PC:

PS4:

Xbox One:
Foutje: Mijn nick is anders :P
Louis8723 is mijn ingame nick.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

Flagg schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:14:
Iets wat ik mij al afvraag sinds de invoering van de MS punten door Microsoft in de Xbox marketplace, maar waar nog nooit antwoord is gekomen vanuit DNB/financiën . . .
BLACKfm schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:19:
Is de atomshop nou echt zo'n probleem?
Ja en het probleem is niet alleen de Atom shop, het is het hele principe van microtransacties tegen woekerprijzen in full-priced triple-A titels waar je 60 euro of meer voor moet neerleggen, want na de ophef die is ontstaan ten tijde van Battlefront 2 begint de politiek weer met slapen en begint men vrolijk weer van voor af aan . . .

Thunderwing wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:09 (26%)

• Loev
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:41
Vraagje voor spelers met een hoger level, afgelopen week level 53 aangetikt. Direct nieuwe wapens gemaakt voor level 50. Kan ik als ik straks level 60 wordt weer nieuwe wapens maken voor dat level? Of stopt het bij 50?

Verder nog tips over builds na level 50? Ik speel voor namelijk als stealth sniper maar ik zie dat praktisch alle hoge levels met melee wapens rondlopen.

• Gopher
Noresponse schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:03:
Mijn hemel het spel heeft gewoon veel bugs. Het was vanavond veel crashes en vooral als je ging samenwerken. Ik weet niet waarom, maar server issues. Wat echt irri is zijn de spontane pop-ups van vijanden zoals ghouls, Mutants etc. Zo loop je ergens naar toe en zo uit het niets een Ghoul. Wat ook gek is dat bepaalde items weg zijn als je ze net hebt gepakt. Ga je weer een rondje maken in een camp dan blijkt dat bepaalde vijanden nog opeens items hebben die je daarvoor al afgepakt had. Kijk je in je inventorie dan zie je idd dat het wapen of iets anders niet was toegevoegd. Dus ik loop nu een kamp, dorp,etc 2x rond.

Wat ook weird is dat je eerst een groep honden ziet en vervolgens loop je erop af en dan zijn ze opeens weg en heb je zo uit het niets nieuwe vijanden :) glitch en gelukkig gebeurt het niet vaak, maar het gebeurt wel eens.

Je C.A.M.P. kun je gewoon gebruiken om spullen in te bewaren, fungeert hetzelfde als je storage. Sterker nog andere spelers kunnen jou camp niet gebruiken om hun eigen storage te benaderen, je storage boxes wel.

Crashes heeft heel veel te maken met issues dat mensen kunnen dupen, zolang bethesda dat niet fixt zal 't ook wel even zo blijven, gruwelijk irritant.
Loev schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:59:
Vraagje voor spelers met een hoger level, afgelopen week level 53 aangetikt. Direct nieuwe wapens gemaakt voor level 50. Kan ik als ik straks level 60 wordt weer nieuwe wapens maken voor dat level? Of stopt het bij 50?

Verder nog tips over builds na level 50? Ik speel voor namelijk als stealth sniper maar ik zie dat praktisch alle hoge levels met melee wapens rondlopen.
50 is inderdaad max. Melee is populair omdat het gewoonweg 't meeste damage doet tenzij je echt een goed wapen hebt. Endgame zijn er wel mensen met guns, maar dat zijn vaak wapens met minimaal 2 legendary stats (explosive ammo & double shot). Melee is ook gemakklijk te krijgen, je kunt een max dmg sledgehammer krijgen van 'n quest namelijk (eentje rechtsonder in de map, wel pas doen op lvl 50!).

@BLACKfm De atomshop is niet perse een probleem, maar de Money to Atom ratio slaat nergens op. Als je een skin voor een wapen voor het equalivent van 10 euro verkoopt is het gewoon diefstal. En dan zijn het vaak eendagsvliegskins.

Daar moeten ze gewoon wat aan doen, ik denk dat met een pricecut van 75% ofzo ze ook gewoon meer zouden verkopen en mensen allemaal blij zijn.

Ik koop nu gewoon niets met geld, dat is volgens mij niet helemaal het doel, want ik kan gemakkelijk geld uitgeven aan cosmetics etc.
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:22:
[...]
Ze schijnen er helaas genoeg te zijn, al vraag ik mij dat bij deze game af of het zo storm loopt.
Maar goed alles is extra winst voor Bethesda natuurlijk.
Tja ik denk dat het in de lange termijn niet goed is, ze moeten wat goodboy points scoren en fixes en content toevoegen. Kom dan als er wat mensen blij zijn met wat atom store dingen, dan kan het geen kwaad. Nu worden mensen weer pissig en sommige kunnen het helemaal niet handelen.

Daar krijg je weer een kleinere playerbase door.

Uiteraard speculatie van mij uit, maar het lijkt me geen goed business plan op deze manier.

Gopher wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:14 (40%)

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

iemand een tip waar ik het beste plan kan krijgen voor een 10mm gun?
Gopher schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:03:
[...]

50 is inderdaad max. Melee is populair omdat het gewoonweg 't meeste damage doet tenzij je echt een goed wapen hebt. Endgame zijn er wel mensen met guns, maar dat zijn vaak wapens met minimaal 2 legendary stats (explosive ammo & double shot). Melee is ook gemakklijk te krijgen, je kunt een max dmg sledgehammer krijgen van 'n quest namelijk (eentje rechtsonder in de map, wel pas doen op lvl 50!).
Hoe heet deze Quest? dan kan ik hem mijden tot ik lvl 50 ben.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Gopher
luigi87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:18:
iemand een tip waar ik het beste plan kan krijgen voor een 10mm gun?

[...]

Hoe heet deze Quest? dan kan ik hem mijden tot ik lvl 50 ben.
http://fallout.wikia.com/wiki/Mayor_for_a_Day

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Dank :)

Vindt het jammer dat je niet kan kiezen om een quest nog een keer te doen.
In de gevangenis krijg je een combat shotgun, alleen is de standaard nu al sterker dan mijn unique weapon. Dus ik heb hem maar ergens in een papieren zakje achter gelaten.
Verkopen kan niet, scrappen ook niet...... dus het dient dan als stash vulling. dan weg ermee hoor.

• Gopher
luigi87 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:42:
[...]

Dank :)

Vindt het jammer dat je niet kan kiezen om een quest nog een keer te doen.
In de gevangenis krijg je een combat shotgun, alleen is de standaard nu al sterker dan mijn unique weapon. Dus ik heb hem maar ergens in een papieren zakje achter gelaten.
Verkopen kan niet, scrappen ook niet...... dus het dient dan als stash vulling. dan weg ermee hoor.
Legendarische wapens kun je al een tijdje gewoon verkopen :-).

Maar inderdaad als je bepaalde rewards krijgt tijdens 't levelen kan dat jammer zijn. maar op max lvl krijg je nogal wel eens goede items. (Zie mijn grognak's axe enkele posts terug). Die kwam van een random legendary ghoul (wel lvl 62 ofzo)

• TheGreatWar2077
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:02:
[...]

Yep hier ook. Zo ook deze game voor de volle 60 euro gekocht. Wat heb ik daar spijt van en zeker nu die voor 20 euro te koop is pfff. Nee met de volgende Bethesda Game Studios game wacht ik echt rustig de reviews af. Zo zonde hoe bepaalde top series ten onder gaan. Mass Effect trilogy behoort ook nog steeds in mijn top 5 allertijden, maar die Andromeda blijft ook een gedrocht hoor. Nee Fallout heeft ook zijn beste tijd gehad ben ik bang.

• BLACKfm
Thunderwing schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:04:
Ja en het probleem is niet alleen de Atom shop, het is het hele principe van microtransacties tegen woekerprijzen in full-priced triple-A titels waar je 60 euro of meer voor moet neerleggen, want na de ophef die is ontstaan ten tijde van Battlefront 2 begint de politiek weer met slapen en begint men vrolijk weer van voor af aan . . .
Maar... je hoeft toch niks te kopen? Je wordt niet achtergesteld als je niks koopt en je wordt er ook niet beter van als je het wel doet.
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:53:
[...]

Yep hier ook. Zo ook deze game voor de volle 60 euro gekocht. Wat heb ik daar spijt van en zeker nu die voor 20 euro te koop is pfff. Nee met de volgende Bethesda Game Studios game wacht ik echt rustig de reviews af.
Ik ga maar even uit dat je voor de PC versie bent gegaan? Ik heb de mijne op releasedag voor iets meer dan 30 euro gekocht bij 'instant-gaming'. Voor dat geld vind ik het nog prima en is het intussen maar een goede 10 euro, of 33%, in prijs gezakt.

BLACKfm wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:06 (33%)

• TheGreatWar2077
Nou nou wat een update zeg. Beetje mager hoor.

Fallout 76 Hotfix Notes – December 19, 2018

We just released a new hotfix for Fallout 76 in order to apply a few bug fixes.
Patch Version:

PC players will receive a small download once today’s update is available, but players on consoles shouldn’t need to download anything.

PC: 1.0.3.17
PS4: 1.0.3.10 (unchanged)
Xbox: 1.0.3.8 (unchanged)

General

Localization: Korean language support has been added to Fallout 76.
This was added to console versions of the game on December 18.
PC players who have their language set to Korean will see an increased download size of a few hundred megabytes today.

Bug Fixes
Stability and Performance

PC: Addressed an issue that could cause the game client to crash after selecting Exit to Desktop.
PC: Fixed a setting that was left in a debug state. This could allow out of date clients to connect, breaking gameplay.

General

Exploit: Addressed an exploit that could allow items to be duplicated.

Combat

Weapons: Addressed an issue that could prevent high-damage and explosive weapons from dealing damage to enemies, or cause enemies to heal immediately after taking damage.

• Gopher
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:00:

Patch Version:

PC players will receive a small download once today’s update is available, but players on consoles shouldn’t need to download anything.

General

PC players who have their language set to Korean will see an increased download size of a few hundred megabytes today.

Bug Fixes

PC: Addressed an issue that could cause the game client to crash after selecting Exit to Desktop.
PC: Fixed a setting that was left in a debug state. This could allow out of date clients to connect, breaking gameplay.

General

Combat

Weapons: Addressed an issue that could prevent high-damage and explosive weapons from dealing damage to enemies, or cause enemies to heal immediately after taking damage.
Het is dan ook een Hotfix, een hotfix hoort normaliter maar 1 of 2 items te bevatten. Ik hoop nog op een patch volgende week. Maar serieus die Dupe fix fixt ook issues met server stabiliteit. Daarnaast verneukt het de "Economie" momenteel ook. En dat is jammer alles gratis is saai.

• Cowamundo
Het zou toch fijn zijn als er echt een hele berg aan bugs gefixed gaat worden de volgende keer.
Voet nu een beetje alsof de game klaar is en er 98% van de mankracht is gezet op atom shop items creeren en de overige 2% bezig is met de game up and running te houden.

• TheGreatWar2077
BLACKfm schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:00:
[...]

Maar... je hoeft toch niks te kopen? Je wordt niet achtergesteld als je niks koopt en je wordt er ook niet beter van als je het wel doet.

[...]

Ik ga maar even uit dat je voor de PC versie bent gegaan? Ik heb de mijne op releasedag voor iets meer dan 30 euro gekocht bij 'instant-gaming'. Voor dat geld vind ik het nog prima en is het intussen maar een goede 10 euro, of 33%, in prijs gezakt.
Nee Xbox One.

Normaal heb ik er totaal geen probleem bij om 60 euro neer te leggen voor Fallout games, maar bij deze heb ik toch wel een nare smaak achtergehouden.

• TheGreatWar2077
Cowamundo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:30:
Het zou toch fijn zijn als er echt een hele berg aan bugs gefixed gaat worden de volgende keer.
Voet nu een beetje alsof de game klaar is en er 98% van de mankracht is gezet op atom shop items creeren en de overige 2% bezig is met de game up and running te houden.
Bethesda blijft Bethesda. Echt heel veel bugs zullen ze niet gaan fixen. Normaal hadden ze daar altijd de modders voor. Nu is het een online game en moeten ze het zelf doen.

Kijk alleen al naar Fallout 4 en Skyrim met The Unofficial Patches die bij elke game wel honderden bugs fixt die Bethesda gewoon niet heeft gefixt uit luiheid.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Gopher schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:45:
[...]

Legendarische wapens kun je al een tijdje gewoon verkopen :-).

Maar inderdaad als je bepaalde rewards krijgt tijdens 't levelen kan dat jammer zijn. maar op max lvl krijg je nogal wel eens goede items. (Zie mijn grognak's axe enkele posts terug). Die kwam van een random legendary ghoul (wel lvl 62 ofzo)
waar dan want die vendor bots in de trainstations moeten die rommel van me niet.
Zelf niet als ik het wapen op het hem gericht houdt geeft die geen kick.
(ik mis de "menselijke" NPC met "emoties")

• Promaxhunter
TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:00:

Patch Version:

General

Bug Fixes

General

Combat

Praise fucking jesus <3

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:53:
[...]

Yep hier ook. Zo ook deze game voor de volle 60 euro gekocht. Wat heb ik daar spijt van en zeker nu die voor 20 euro te koop is pfff. Nee met de volgende Bethesda Game Studios game wacht ik echt rustig de reviews af. Zo zonde hoe bepaalde top series ten onder gaan. Mass Effect trilogy behoort ook nog steeds in mijn top 5 allertijden, maar die Andromeda blijft ook een gedrocht hoor. Nee Fallout heeft ook zijn beste tijd gehad ben ik bang.
Heb Andromeda nog niet aangeraakt en zoals ik gelezen heb maar goed ook.
Heel zonde dit en als de Elder Scrolls ook deze kant op gaat. Mijn twee favoriete game series van de laatste generaties naar de #@%$^!

Ik heb er geloof ik 48 euro oid voor neergeteld, wat mij betreft 48 euro teveel.

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

BLACKfm schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:00:
Inderdaad, je hoeft niets te kopen maar de developer wenst dat heel graag als je als speler progressie wenst te maken. Ten minste, dat was de opzet bij EA's Battlefront II afgelopen zomer, waarmee spelers die lootboxen hadden aangeschaft (naast de initiële kostprijs), sneller progressie maakte dan spelers die dit niet deden en hun lootboxen met 'grinden' bij elkaar sprokkelden (mobile version van Dungeon Keeper :r). Toen werd de massa pas wakker en de rest is bekend.

Sinds die hele commotie kijken bedrijven zoals EA en Valve wel uit en mijn inziens had men toen echt goed moeten doorpakken door in zijn geheel lootboxes en andere microtransactie spul rigoureus uit triple-A titels moeten verbieden of zulke games een maximum kostprijs van 9,99 euro geven, zodat mensen weten dat er nog eens 60 euro aan microtransacties gedaan moeten worden om de game te krijgen zoals deze had moeten zijn.

Soms kan een oplossing ontiegelijk simpel en ontmoedigend zijn . . .

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Thunderwing schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:42:
[...]
Soms kan een oplossing ontiegelijk simpel en ontmoedigend zijn . . .
Nu begint het met cosmetische zooi hier bij Bethesda, maar voor je t weet komen daar de nodige extra's bij. Bijv: Guns die niet normaal te behalen zijn of door een ontiegelijk lange grind, speciale armors met perks etc. etc. Ik zie het ze zo doen...

• Cowamundo
Ze hebben de misleidende 33% en 50% off wel verwijderd van de atom shop.
Uiteraard zijn er wel weer een aantal items toegevoegd.
Nog geen rare dingen gelukkig behalve de prijzen. 7(8)7

• MazeWing
  • Laatst online: 17:09

MazeWing

passionate & cynical

Ik snap het besluit van Bethesda niet om, ondanks de gigantische kritieken, helemaal niets aan goodwill te doen. Het zou ze juist sieren als ze bepaalde items, zeker tijdelijke zoals met kerst, gratis zouden maken.

Maar niets is minder waar! Zonder schaamte willen ze elke cent die ze kunnen verdienen er graag aan verdienen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:10
@luigi87 @NicoPHZ Beide nicks opgelost.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• TheGreatWar2077
MazeWing schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:44:
Ik snap het besluit van Bethesda niet om, ondanks de gigantische kritieken, helemaal niets aan goodwill te doen. Het zou ze juist sieren als ze bepaalde items, zeker tijdelijke zoals met kerst, gratis zouden maken.

Maar niets is minder waar! Zonder schaamte willen ze elke cent die ze kunnen verdienen er graag aan verdienen...
Activision is helaas net zo. Toen ik nog Destiny speelde gebeurde dit soort dingen daar ook. Veel te dure dingen en nooit een keer wat gratis om wat goodwill te creëren. Nee hoor dat soort bedrijven willen alleen maar meer meer meer geld van je aftroggelen. Helaas behoort Bethesda daar nu ook bij.

• MazeWing
  • Laatst online: 17:09

MazeWing

passionate & cynical

TheGreatWar2077 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:01:
[...]

Activision is helaas net zo. Toen ik nog Destiny speelde gebeurde dit soort dingen daar ook. Veel te dure dingen en nooit een keer wat gratis om wat goodwill te creëren. Nee hoor dat soort bedrijven willen alleen maar meer meer meer geld van je aftroggelen. Helaas behoort Bethesda daar nu ook bij.
Ik zie gelukkig wel een kentering van de acceptatie. De weerstand bij gebruikers wordt groter en groter. Het is een kwestie van tijd voordat ontwikkelaars gaan zwichten en het over een andere boeg gaan gooien. EA is het perfecte voorbeeld van een bedrijf dat te ver is gegaan en de gevolgen hiervan duidelijk gepresenteerd kreeg.

Eenzelfde iets zie ik vroeg of laat ook met Activision, Bethesda en Ubisoft gebeuren. Met als kanttekening dat Ubisoft nog de beste balans heeft gevonden tussen micro-transactions, content en prijs.

Maar ik blijf Bethesda simpelweg niet snappen. Je ziet dat er mega kritiek is op je spel en de verkoopcijfers achterblijven bij de verwachtingen. Ook zijn er zeer veel klachten over de gang van zaken van Bethesda met betrekking tot Fallout 76 (grote patches, geen canvas tas, idiote compensatie, gebrek aan communicatie, lekken in het accountbeheersysteem, etc,).
Ik denk dat iedereen kan stellen dat de reputatie van Bethesda een zeer grote deuk heeft opgelopen. En wat doet Bethesda vervolgens? Idiote items met nog idiotere prijzen in een inname store zetten. Zeker die speciale kerst-items (die ja na het nieuwe jaar toch niet meer gaat gebruiken) hadden gewoon gratis moeten zijn.

Het lijkt er echt op dat Bethesda zoiets heeft van: "Alles is toch al naar de klote, dus kunnen we er net zo goed nog aan verdienen..."

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Gopher
Geteisem schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:23:
[...]

Nu begint het met cosmetische zooi hier bij Bethesda, maar voor je t weet komen daar de nodige extra's bij. Bijv: Guns die niet normaal te behalen zijn of door een ontiegelijk lange grind, speciale armors met perks etc. etc. Ik zie het ze zo doen...
Ik snap dat je dit zegt, maar het is wel een beetje doemdenken. Ik wil dit niet als kritiek uitten, maar als je nu speelt en dit spookt door je hooft. Stop er dan mee, want plezier ga je er niet van krijgen. Ik speel de game in de huidige staat; als ik me afsluit van de negatieve reddit/fallout en youtube community (ik lees wel fo76) dan heb ik het 100% naar mijn zin in het spel.

Er blijven uiteraard af en toe issues zijn, zo had ik gisteren behoorlijke framedrops tijdens een scorcqueen event, mijn vriendin echter had redelijk smooth beeld ik had onspeelbaar lage FPS, mijn PC is sneller (hoewel mijn beelscherm meer pixels opeist) dus het zou niet zo mogen zijn.

Verdere bugs: steeds, en steeds minder. Ik heb ook nog steeds niet de main story uitgespeeld, ik blijf me bezig houden met dan dit verzamelen om x te craften, bepaalde perks uitproberen, 'n keer 'n nuke gooien. Slap ouwehoeren met mensen waarmee ik speel (je leert steeds meer grappige mensen kennen die likeminded zijn).

Ik kan me volledig vinden overigens in de kritiek en begrijp dat mensen het niet leuk vinden. Bethesda moet ook normaal doen en die mensen gewoon z'n refund geven. Als 't allemaal wat rustiger word rondom het spel (en dan bedoel ik met name social media). Dan kruipt de spelerbase vast wel weer aan en krijgt Bethesda hun centjes wel.

Ze moeten zoals @MazeWing aangeeft, wel wat meer moeite doen met goodwill creeeren.

Voor mensen die graag traden groepen zoeken etc. kan ik overigens de reddit fallout discord server aanraden:
https://www.reddit.com/r/..._discord_server_has_been/
er is een sectie voor fallout 76, trading voor pc of console etc. Ook wat voice chat channels.

• Zeph
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:34
MazeWing schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:32:
[...]

Eenzelfde iets zie ik vroeg of laat ook met Activision, Bethesda en Ubisoft gebeuren. Met als kanttekening dat Ubisoft nog de beste balans heeft gevonden tussen micro-transactions, content en prijs.
AAA titels, met tussen de 3-8 verschillende edities (waar ultimate vrijwel nooit de echte ultimate is 8)7 ). Met boosters, ingame geld, armors en wapens etc via p2p currency. Nee, Ubisoft heeft die balans niet gevonden. Dat het geaccepteerd wordt door de gamers is eigenlijk nog veel erger. In sommige UBI games kun je praktisch alles kopen via microtransactions.
Gopher schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:35:
[...]

Ik snap dat je dit zegt, maar het is wel een beetje doemdenken. Ik wil dit niet als kritiek uitten, maar als je nu speelt en dit spookt door je hooft. Stop er dan mee, want plezier ga je er niet van krijgen. Ik speel de game in de huidige staat; als ik me afsluit van de negatieve reddit/fallout en youtube community (ik lees wel fo76) dan heb ik het 100% naar mijn zin in het spel.

Ik kan me volledig vinden overigens in de kritiek en begrijp dat mensen het niet leuk vinden. Bethesda moet ook normaal doen en die mensen gewoon z'n refund geven. Als 't allemaal wat rustiger word rondom het spel (en dan bedoel ik met name social media). Dan kruipt de spelerbase vast wel weer aan en krijgt Bethesda hun centjes wel.

Ze moeten zoals @MazeWing aangeeft, wel wat meer moeite doen met goodwill creeeren.
Geknipt voor leesbaarheid.

Bethesda heeft de lunchboxes de Atom shop code gegeven (prefix ATX geloof ik). Dit was eerst niet zo, perk card packs hadden dit wel maar zijn dit volgens mij nu kwijt. Verder zijn de lunchboxes van Bethesda (aldus datamining informatie) gelijk aan de COD: WW2 loot crates, iedereen ziet dat je ze opent en wat je krijgt, en er wordt veel aandacht getrokken tijdens het openen (vuurwerk, muziek etc.). Het enige goede aan deze aanpassing is dat ze nog niet daadwerkelijk in de atomshop zijn gezet.

Ik krijg het idee dat Fallout 76 meer een onderzoek was voor Bethesda om erachter te komen tot hoever ze kunnen gaan. Het is jammer dat het zo heeft moeten gaan, de gedachten achter het spel, het verhaal en de opzet had kunnen werken. Ik denk echter dat COOP een keuze had moeten zijn, en anders gewoon offline spelen de betere optie was geweest. Maar ja, ik vraag mij vooral af of de servers inderdaad nog 10 jaar meegaan, of dat ze heel snel private servers gaan aanbieden.

• Geteisem

Geteisem

Tech cvlt

Gopher schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:35:
[...]

Voor mensen die graag traden groepen zoeken etc. kan ik overigens de reddit fallout discord server aanraden:
https://www.reddit.com/r/..._discord_server_has_been/
er is een sectie voor fallout 76, trading voor pc of console etc. Ook wat voice chat channels.
Ik speel dit spel ook niet meer, al kreeg ik geld toe. Nee, waarschijnlijk raak ik deze bug simulator niet meer aan. En nee kritiek van anderen is niet de reden dat ik er zo over denk, maar begrijp het natuurlijk wel. Ik vind het gewoon niet leuk en schandalig voor een full priced game. Nogmaals het voelt voor mij als werk, en dat doe ik al ongeveer 40 uur per week.

• Gopher
Zeph schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:51:
Bethesda heeft de lunchboxes de Atom shop code gegeven (prefix ATX geloof ik).
Voor zover ik weet is dit een aanname (dat ATX daar voor staat). Wat je daarna omschrijft is ook tevens allemaal speculatie waar helemaal geen feiten van staan, nog echt uit te lezen was in de code.

Overigens waarom zouden anderen het zien? Je speelt al vaak niet met andere mensen om je heen. Het word inderdaad huilen geblazen (zal overigens nog best wel mee kunnen vallen) wanneer er echt Pay to win boxes komen, maar vooralsnog is dat nog steeds helemaal niet duidelijk. Maar als je in de verkeerde social media kringen rondhangt word je op de haattrein geslingered en word elke regel code die op een negatieve manier geïnterpreteerd kan worden meteen een goede reden om weer zo'n video te maken.

De persoon die deze info op reddit gedeeld heeft gaf ook precies aan dat het prima een event reward kan zijn, dat we het gewoon nog niet weten. Jij geeft het nu hier ook al weer alsof het een feit is.

Afijn, we zullen het zien als er volgend jaar Lootboxes in zitten dan wil Bethesda studios een soort van zelfdoding van fallout 76 in gang zetten, ahoewel ik verwacht dat gewoon niemand ze gaat kopen (die tenminste een spel langer wil spelen).

Dan moet ik wel toevoegen dat ik ook gewoon een ESO+ betaler ben, en daar deze toevoegingen helemaal niet zo storend vind, je kunt XP boost kopen e.d. maar eigenlijk is het vaak de moeite niet eens waard :-).

hier is overigens de originele post, daar blijft iedereen nog enigzinds rustig:
https://www.reddit.com/r/...gelog_based_on_game_data/

Gopher wijzigde deze reactie 20-12-2018 10:47 (5%)

• Zeph
Gopher schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:33:
[...]

Voor zover ik weet is dit een aanname (dat ATX daar voor staat). Wat je daarna omschrijft is ook tevens allemaal speculatie waar helemaal geen feiten van staan, nog echt uit te lezen was in de code.

Overigens waarom zouden anderen het zien? Je speelt al vaak niet met andere mensen om je heen. Het word inderdaad huilen geblazen (zal overigens nog best wel mee kunnen vallen) wanneer er echt Pay to win boxes komen, maar vooralsnog is dat nog steeds helemaal niet duidelijk. Maar als je in de verkeerde social media kringen rondhangt word je op de haattrein geslingered en word elke regel code die op een negatieve manier geïnterpreteerd kan worden meteen een goede reden om weer zo'n video te maken.

De persoon die deze info op reddit gedeeld heeft gaf ook precies aan dat het prima een event reward kan zijn, dat we het gewoon nog niet weten. Jij geeft het nu hier ook al weer alsof het een feit is.

Afijn, we zullen het zien als er volgend jaar Lootboxes in zitten dan wil Bethesda studios een soort van zelfdoding van fallout 76 in gang zetten, ahoewel ik verwacht dat gewoon niemand ze gaat kopen (die tenminste een spel langer wil spelen).

Dan moet ik wel toevoegen dat ik ook gewoon een ESO+ betaler ben, en daar deze toevoegingen helemaal niet zo storend vind, je kunt XP boost kopen e.d. maar eigenlijk is het vaak de moeite niet eens waard :-).

hier is overigens de originele post, daar blijft iedereen nog enigzinds rustig:
https://www.reddit.com/r/...gelog_based_on_game_data/
Het klopt dat de informatie niet perse vaststaat. Zoals ik zei, de perkcardpacks hadden in een eerdere build ook de ATX prefix en daar is het weg gehaald. Het klopt dat de informatie uit het data minen niet vast staat en in zekere zin is het pure speculatie, dit neemt niet weg dat ALLES dat wel actief in het spel zit met de ATX prefix atomshop items zijn (naar wat ik begrepen heb, ik mine zelf niets :$). De gedachten dat ze lootboxes zouden proberen na alles wat er gebeurd is vind ik al erg genoeg eigenlijk! ;)

Dat andere het zien dat wordt gerefereerd aan een aantal effect lines die gekoppeld zouden zijn aan de lunchboxes.Een aantal lines die ook gemined zijn zeggen dat er DMG boost, carryweight boost en EXP boosts in de boxes zouden zitten. Daardoor gaan "we" er wel gelijk van uit dat de lootboxes niet alleen cosmetische items zullen bevatten (dit kan natuurlijk wel het geval zijn).

Ik moet ook zeggen de lange stilte en beperkte vorm van communicatie van uit Bethesda heeft denk ik niet veel geholpen, ook al gaat dit nu wat beter.

Zeph wijzigde deze reactie 20-12-2018 11:20 (4%)

• Gopher
@Zeph Ik vind eigenlijk dat ze nu weer te lang stil zijn. Ze konden toch wel op z'n minst 'n lijntje droppen over die lunchboxes. Als het geen lootboxes zijn, kun je dit gewoon zeggen.

Als het ze wel zijn ook, dan is de impact waarschijnlijk zelfs minder erg dan wanneer ze 't stiekem toevoegen.

Tja verder geen idee of ATX dan wel voor Atom shop staat, zeker als perk cards ook die prefix hebben gehad, misschien staat 't wel voor iets andeers? Of gebruiken ze het voor items die nog niet in 't spel zitten :P

• Brother Lorien
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:42
Als ik bethesda zou zijn zou ik er persoonlijk voor keizen om game bestanden te encrypten en alleen toegankelijk te maken voor de launcher/ game

Nu krijg je alleen maar speculaties en opmerkingen van "oh men had toch even..."

NEE, je hoort niet in die bestanden te kijken en als ik bij bethesda zou werken of welk andere gamedev dan zou ik express stukken code in the configuratie bestanden zetten , just for shits and giggles

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:58
Brother Lorien schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:52:
Als ik bethesda zou zijn zou ik er persoonlijk voor keizen om game bestanden te encrypten en alleen toegankelijk te maken voor de launcher/ game

Nu krijg je alleen maar speculaties en opmerkingen van "oh men had toch even..."

NEE, je hoort niet in die bestanden te kijken en als ik bij bethesda zou werken of welk andere gamedev dan zou ik express stukken code in the configuratie bestanden zetten , just for shits and giggles
Als ik Bethesda zou zijn had ik gewoon duidelijk gecommuniceerd wanneer er bepaalde geruchten rondgaan. Bepaalde verhalen duiken toch wel op, of iemand nou wel of niet in een bepaald bestand kijkt. Ze hadden al een week lang duidelijk een statement kunnen maken door te zeggen dat er absoluut geen lootboxes of iets dergelijks in de shop zullen komen. Juist door stil te blijven geeft mensen op z'n minst het idee dat de mogelijkheid bestaat dat het er op termijn wel in gaat komen of er nou bepaalde hints waren of niet.

Ook het laten doorspitten van gamefiles zou ik overigens niet direct heel erg op tegen zijn. Geeft alleen maar aan dat de game voor sommige mensen veel waard is en daar krijg je ook veel nuttige feedback op terug. Overigens moeten die files ergens op je computer een keer gedecrypt worden om het spel te kunnen spelen, dus via een omweg zal er toch altijd wel iemand bij komen

• Zeph
Gopher schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:30:
@Zeph Ik vind eigenlijk dat ze nu weer te lang stil zijn. Ze konden toch wel op z'n minst 'n lijntje droppen over die lunchboxes. Als het geen lootboxes zijn, kun je dit gewoon zeggen.

Als het ze wel zijn ook, dan is de impact waarschijnlijk zelfs minder erg dan wanneer ze 't stiekem toevoegen.

Tja verder geen idee of ATX dan wel voor Atom shop staat, zeker als perk cards ook die prefix hebben gehad, misschien staat 't wel voor iets andeers? Of gebruiken ze het voor items die nog niet in 't spel zitten :P
Perkcard packs zijn voor mijn gevoel prima voor de atomshop, als je ze vergelijkt met Fallout Shelter lunchboxes bijvoorbeeld. Het vermoeden was dat dit een initieel idee was om ze in de atomshop te doen en dit later is besloten toch niet te doen (na de BETA), dit is echter speculatie het hebben van perk cards geeft niet perse een voordeel omdat PVP toch al slecht is opgezet (een explosive shotgun is veel effectiever bijv.).

Een wekelijkse update over patches, waar ze aan werken etc zou wel handig zijn, het is bijna alsof ze geen community manager hebben, oh wacht :X
Brother Lorien schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:52:

De files zijn open vanwege de engine, met name voor het maken van mods. Het is eigenlijk mogelijk om met de Fallout 4 modkit al behoorlijke mods te maken, dit gebeurd ook al (op Nexusmods te vinden, gebruiken op eigen risico). Voor zover mij bekend is het nog altijd het idee dat er wel mods/privateservers komen. Ook al zou ik niet raar op kijken als het allemaal niet doorgaat omdat verkoop/spelersaantallen laag is (speculatie, over het feit dat het spel zo goedkoop is zo kort naar launch, vergelijkbaar met BFV).

Zeph wijzigde deze reactie 20-12-2018 12:44 (30%)

• Gopher
@Zeph
https://fallout.bethesda....he-vault-december-19-2018

Ik had 'm niet langs zien komen, maar ze doen 't wel wekelijks. Met kerst komen ze met nog 'n post, maar daar gaan ze ook photomode dingen aan toevoegen.

Gopher wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:26 (18%)

• Brother Lorien
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:42
Yankovic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:36:
[...]

Als ik Bethesda zou zijn had ik gewoon duidelijk gecommuniceerd wanneer er bepaalde geruchten rondgaan. Bepaalde verhalen duiken toch wel op, of iemand nou wel of niet in een bepaald bestand kijkt. Ze hadden al een week lang duidelijk een statement kunnen maken door te zeggen dat er absoluut geen lootboxes of iets dergelijks in de shop zullen komen. Juist door stil te blijven geeft mensen op z'n minst het idee dat de mogelijkheid bestaat dat het er op termijn wel in gaat komen of er nou bepaalde hints waren of niet.

Ook het laten doorspitten van gamefiles zou ik overigens niet direct heel erg op tegen zijn. Geeft alleen maar aan dat de game voor sommige mensen veel waard is en daar krijg je ook veel nuttige feedback op terug. Overigens moeten die files ergens op je computer een keer gedecrypt worden om het spel te kunnen spelen, dus via een omweg zal er toch altijd wel iemand bij komen
Er heerst de laatste tijd nog al een bandwagon cultuur waarbij men vaak mee wil liften op een bepaalde sentiment, of het nu waar is of niet, vaak aangewakkert door de Vlog en stream jojo's.
En zou Bethesda aangeven dat het niet zo is dan zouden er nogsteed mensen anders gaan speculeren, het is dus nooit goed.

Met betrekking tot dataminen van game files: de hoofdreden dat dit gedaan word (of werd) is om cheats/exploits te kunnen vinden binnen de game.

• Cowamundo
"In mid-January, we will be releasing another patch that contains many fixes, including fixes for the Lever-Action Rifle reload animation, some perk cards, and we’re dealing some crowd control at the Whitespring by implementing a fix for the robots duplicating on the resort grounds. Full patch notes will be available at a later date that covers all the fixes featured in this update."

Ik kijk er nu al naar uit.. althans, als het fixed wat het ook daadwerkelijk moet fixen!

We’re also hard at work on a new mode where you can work together, or not, without PVP restrictions.
Ik hoop toch echt van harte dat dit geen Battle Royale mode gaat zijn...

• Gopher
Cowamundo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:54:
Heh, als dat het geval zou zijn dan is de kans groot dat ik er ook mee stop.

• Noresponse
Wow was bj een een toxic fabriek en heb daar 530 kogels verbruikt ,mede doordat er steeds een groep van +/1 10 ghouls te voorschijn kwamen en soms zelfs twee groepen en waren ze allemaal dood dan kwam er spontaan weer een groep te voorschijn. WTF . Damn 8)7 Is gewoon niet normaal en compleet geshift.

Ik ga verder exploren

Noresponse wijzigde deze reactie 20-12-2018 15:12 (13%)

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Noresponse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:10:
Wow was bj een een toxic fabriek en heb daar 530 kogels verbruikt ,mede doordat er steeds een groep van +/1 10 ghouls te voorschijn kwamen en soms zelfs twee groepen en waren ze allemaal dood dan kwam er spontaan weer een groep te voorschijn. WTF . Damn 8)7 Is gewoon niet normaal en compleet geshift.

Ik ga verder exploren
Lol dat is een event geloof ik. En daar komen idd meerdere waves van ghouls op je af.

Ik heb gisteren avond toxic valley afgesloten. Alle lokaties bezocht en geloot. Op naar de ash heap... Zal wel uitdagend worden met me lvl 25 :)

• Cascade
Cowamundo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:54:
We’re also hard at work on a new mode where you can work together, or not, without PVP restrictions.
Bethesda heeft al iets laten vallen dat het faction based zou worden, dan zou ik geen Battle Royale verwachten (tenminste nog niet).

Speculatie van mijn kant: misschien dat ze de concurrerende raider gangs gaan gebruiken om dan elkaars kampen te veroveren. Bonus: je kan gang specifieke cosmetische gear gaan verkopen in de shop... >:)

Dat zij het een mode noemen suggereert dat het optioneel is.

Maar goed, afwachten maar weer.

Ik krijg het idee dat er bar weinig PvP is, of het gaat compleet langs mij heen (vele vele uren niets mee te maken gehad). Leeft dat nog een beetje?

• Cowamundo
Fallout games zijn altijd al solo games geweest en ik denk dat het gros van de spelers hier ook vrede mee heeft. Het omschakelen naar MP zal voor vele een ongewenste zijn geweest... DAT plus dat pvp gewoon totaal niets toevoegd aan het spel in zijn huidige vorm maakt dat er Mper pvp is.
Denk dat de meeste “pvp” nog komt doordat mensen perongeluk wanted worden en dan worden afgeschoten.

• Cascade
Mag je dan stellen dat Bethesda nu inzet op een totaal verkeerde 'verbetering' van hun game? Een PvP mode waar zeer weinig mensen op zitten te wachten? Eerst is het heel erg afgezwakt, nu wordt er opeens een feature van gemaakt. Vind ik raar, dat rijmt niet. Lijkt mij echt de verkeerde weg.

Hoeveel maken er gebruik van Hunter/Hunted bijvoorbeeld?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Cowamundo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:38:
Fallout games zijn altijd al solo games geweest en ik denk dat het gros van de spelers hier ook vrede mee heeft. Het omschakelen naar MP zal voor vele een ongewenste zijn geweest... DAT plus dat pvp gewoon totaal niets toevoegd aan het spel in zijn huidige vorm maakt dat er Mper pvp is.
Denk dat de meeste “pvp” nog komt doordat mensen perongeluk wanted worden en dan worden afgeschoten.
Mwhah, hier wil ik wel op inhaken; De mensen die graag een klassieke Fallout willen spelen en hier over klagen: Het is een spin-off, je hoeft het niet te spelen.

Ik ben zelf ook veel meer van de singleplayer FO games (Al zou coop niet misstaan, lekker rondlopen met een maat ipv een companion) maar ik ben niet iemand die loopt te zeiken over het feit dat dit geen SP Fallout game is.

* D4NG3R speelt New California lekker verder. :)

Laten we hopen dat Bethesda hier iets heeft geleerd; Ja veel mensen willen graag multiplayer in hun FO/TES games, maar dan wel in de vorm van coop. Ik hoop er dan ook op dat ze de toevoeging aan de engine daarvoor gaan inzetten. (Al zou ik nog veel liever een nieuwe engine zien, maar dat verwacht ik zelf niet)

D4NG3R wijzigde deze reactie 20-12-2018 20:19 (14%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Gopher
Cowamundo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:38:
Tactics was multiplayer, originele 3 was ook als MP gebouwd, maar door budgetten geschrapt. PVP kan leuk zijn afhankelijk van de vorm. Als ze het goed doen met facties dan lijkt me het belachelijk cool. Stel je krijgt echt recruitment voor partijen als The Enclave en The Brotherhood of bijvoorbeeld de raiders. Geef ze allemaal specifieke objectives en laat spelers enkel switchen per season.

Beetje ESO Cyrodil achtig maar ze kunnen daar wel echt iets vers van maken. Het zal wel niet die vorm hebben. Maar mensen hebben ondertussen wel n hoop locaties gezien die nog afgesloten zijn right?

Er kan zeker nog wat met de facties gedaan worden. We zullen zien echter.

• Noresponse
Zo helemaal los gegaan met bouwen. Je kan zoiezo tot 4 etages bouwen en dat heb ik gedaan en lekker de lucht ingebouwd em een loopbrug gemaakt naar een boomhut :) Fallout 4 was wel makkelijker doordat je veel con recyclen in de omgeving.

• Cowamundo
Trade Request: (doneren mag natuurlijk ook)

Ik heb in de aanbieding:
2k 10mm
2k .38
1,5k Fusion Cells
14x 2mm electromagnetic cartridge
25x cryo cell
6x gamma round
97x plasma cartridge
15 plasma cores
T-60 headlamp vaultboy mod

Ik zoek:
5.56 rounds
.45 rounds
Shotgun Shells

Ik speel op PC: Cowamundo

• Gem
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-04 08:37
Cowamundo schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:09:
Trade Request: (doneren mag natuurlijk ook)

Ik heb in de aanbieding:
2k 10mm
2k .38
1,5k Fusion Cells
14x 2mm electromagnetic cartridge
25x cryo cell
6x gamma round
97x plasma cartridge
15 plasma cores
T-60 headlamp vaultboy mod

Ik zoek:
5.56 rounds
.45 rounds
Shotgun Shells

Ik speel op PC: Cowamundo
Ik heb nog een boel gratis .45 rounds. Ik heb je toegevoegd als friend. Volgens mij heb ik per ongeluk allemaal Tweakers ignored :X , excuses hiervoor. Ingame name is mjacobs85 voor het gemak.

Ik heb trouwens ook veel .44 kaliber munitie mocht iemand geïnteresseerd zijn.

• endechaos
Ik heb chronisch te kort aan adhesive. Waar halen jullie het meeste?

• Webgnome
Heb het spel toch maar weer een beetje opgepakt en heb nu een aantal bot models gevonden. Sentry Bot model etc. Nu vroeg ik mij af kan ik die in mijn camp neer zetten ergens of is het gewoon junk?

offtopic:
( Bethesda blijft erbij dat ik geen refund krijg want alle bugs zijn opgelost..... dat ze dan compleet voorbij het punt gaan dat ik maakte over dat die bugs er nooit in hadden mogen zitten..)

• TheGreatWar2077
Webgnome schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:46:
Heb het spel toch maar weer een beetje opgepakt en heb nu een aantal bot models gevonden. Sentry Bot model etc. Nu vroeg ik mij af kan ik die in mijn camp neer zetten ergens of is het gewoon junk?

offtopic:
( Bethesda blijft erbij dat ik geen refund krijg want alle bugs zijn opgelost..... dat ze dan compleet voorbij het punt gaan dat ik maakte over dat die bugs er nooit in hadden mogen zitten..)
Is junk ja.

Oh oh oh Bethesda toch. Gewoon glashard liegen dat alle bugs zijn opgelost. Echt het spel stikt er nog van.

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

Webgnome schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:46:
offtopic:
Is er geen handels/waren autoriteit waar zulke misstanden aan gemeld kunnen worden ??

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Fallout 76 players will get Fallout 1, 2, and Tactics in early January:

https://twitter.com/bethesda/status/1076541655736561665

Om de pijn te verzachten.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Gopher
endechaos schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:00:
Ik heb chronisch te kort aan adhesive. Waar halen jullie het meeste?
Je kunt ook starch maken in je kamp. Mais mutfruit en tatoeage geloof ik. Ik heb tag for search en had gisteren 500 adhesive. Als je weet waar de anglers spawnen die droppen pek kill 5 tot 7 adhesive

• Cowamundo
Dennis585 schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:02:

Om te beginnen moet ik toegeven dat ik niet bijzonder veel last heb gehad van bugs (behalve de crash bij exit to desktop), ik heb geen gebruik gemaakt van exp glitches en item duplication (behale dat mijn camp 2 patches geleden een paar keer gedupliceerd was).
Wel een aantal keren van server moeten switchen omdat er mensen blijkbaar op een bepaalde manier aan het kloten waren dat de server constant niet reageerde en de controls werden disabled.

Verder weet niet zo goed wat ik precies van deze tegemoetkoming moet vinden.
Zelf heb ik deze games al op CD-ROM, Steam en GOG en strak dus ook nog in de Bethesda launcher? YAY! :O
Voor de mensen die op de console spelen is het helemaal een nutteloze pleister.
Om dan nog maar niks te zeggen over het feit dat deze games 21, 20 en 17 jaar oud zijn (damn ik wordt oud) en de kans dat mensen deze games nog gaan spelen minimaal is.

Er zijn mensen die 60€ voor DIT spel betaald hebben terwijl het nu, 2 maanden later al voor rond de 20€ in de winkels ligt.

Geef mensen dan voor 20-40€ aan atoms, een kortingscode van 50% voor hun nieuwste game Rage2 en een unieke skin pack voor Fallout 76 ofzo. Maak in het spel een fallout 76 beta vault en hang overal gedenkt plaques op met de namen van spelers die in 2018 hebben ingelogged.
Bedenk iets creatiefs!

Goed, zoals gezegd mag ik niet teveel klagen aangezien ik "maar" 29€ voor het spel heb betaald maar ik heb er wel een mening over die ik graag even kwijt wou. :P

• Webgnome
Ach van een bedrijf dat een verschil ziet tussen een digitale of een hard copy wat betreft refund hoef je niks te verwachten.

Om eerlijk te zijn kunnen deze games mij gestolen worden. Maar een gegeven paard mag je niet ...

• endechaos
Ah starch maken even uitproberen. Ben level 27 en heb niet de beste wapens dus ga nog niet naar het gebied van anglers alleen. Dan gaat denk. Ik me hele arsenaal van kogels op haha.

Ps zijn die bugs nou echt zo game breaking zoals sommige aangeven. Het kan zijn dat ik geluk heb dat ik er vrijwel geen last aan heb maar vind het toch minder om te lezen. Ook ik ben sceptisch in het spel gegaan maar vind de wereld an sich gewoon fallout waardig. En de sfeer ook BTW.
Gopher schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:16:
[...]

Je kunt ook starch maken in je kamp. Mais mutfruit en tatoeage geloof ik. Ik heb tag for search en had gisteren 500 adhesive. Als je weet waar de anglers spawnen die droppen pek kill 5 tot 7 adhesive

• Thunderwing

Thunderwing

Mighty pirate!

Dennis585 schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:02:

Valt onder de noemer “dooie mus”. Bij tijd en wijlen willen Fallout 1 en 2 wel eens gratis worden weggegeven. Bij GOG volgens mij . . .

• Gopher
Ik denk dat het weggeven van F1 en F2 meer gehoopt word op nog wat verkopen in 2018.

Desalniettemin goede games, maar hopelijk zijn ze inclusief patches want default hebben. Die echt bergen met bugs (vooral 2)
endechaos schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:14:
Ah starch maken even uitproberen. Ben level 27 en heb niet de beste wapens dus ga nog niet naar het gebied van anglers alleen. Dan gaat denk. Ik me hele arsenaal van kogels op haha.

Ps zijn die bugs nou echt zo game breaking zoals sommige aangeven. Het kan zijn dat ik geluk heb dat ik er vrijwel geen last aan heb maar vind het toch minder om te lezen. Ook ik ben sceptisch in het spel gegaan maar vind de wereld an sich gewoon fallout waardig. En de sfeer ook BTW.

[...]
Heb t al n paar keer aangegeven, zeker op PC vind ik het echt meevallen. Game breaking was met name eerste twee weken. Voor nu werkt alles eigenlijk prima, het irritantste vind ik de onverklaarbare framerate drops.

Gopher wijzigde deze reactie 23-12-2018 13:19 (65%)

• Gopher
D4NG3R schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:17:
[...]

Mwhah, hier wil ik wel op inhaken; De mensen die graag een klassieke Fallout willen spelen en hier over klagen: Het is een spin-off, je hoeft het niet te spelen.

Ik ben zelf ook veel meer van de singleplayer FO games (Al zou coop niet misstaan, lekker rondlopen met een maat ipv een companion) maar ik ben niet iemand die loopt te zeiken over het feit dat dit geen SP Fallout game is.

* D4NG3R speelt New California lekker verder. :)

Laten we hopen dat Bethesda hier iets heeft geleerd; Ja veel mensen willen graag multiplayer in hun FO/TES games, maar dan wel in de vorm van coop. Ik hoop er dan ook op dat ze de toevoeging aan de engine daarvoor gaan inzetten. (Al zou ik nog veel liever een nieuwe engine zien, maar dat verwacht ik zelf niet)
Een nieuwe engine lijkt me geen goed idee. Rewrites van bestaande code zal al genoeg moeten zijn medunkt. Er zitten veel features in de engine die gewoon chill zijn voor development (vandaar dat de werelden ook zo groot kunnen zijn). Maar de code is oud en niet geoptimaliseerd voor nieuwe systemen.

Ik hoop op een backportable rewrite. Waarbij de klachten afnemen en dat games zoals Morrowind gewoon current gen animaties krijgen.

Grafisch is fallout 76 hier en daar wel wat beter dan 4. Performance op mijn systeem is ook beter (60 FPS is lastig in 4), maar er moet meer uit te halen zijn!
Thunderwing schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:25:
[...]

Valt onder de noemer “dooie mus”. Bij tijd en wijlen willen Fallout 1 en 2 wel eens gratis worden weggegeven. Bij GOG volgens mij . . .
Toen met 10 jaar fallout 3 ofzo was 1 gratis op steam, 2 heb ik via g2a voor echt weinig.

Ergens in m'n familie zijn ook de originele discs overigens.

Gopher wijzigde deze reactie 23-12-2018 13:25 (12%)

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Haha het is af en toe wel hilaries bij whitesprings. Die robots dupliceren sneller als konijnen. Dit resuteerde bij in een bizar schouwspel. Ik lokte 3 glowing ghouls naar de robots die erna met 50 tegelijk al bashend op de ghouls los gingen. Hehehe

Wanneer werd deze bug verholpen? Wsnt vindt het nu wel erg leuk en helpt goed om high level enemies te killen

• TheGreatWar2077
Zou als het goed is juist verholpen moeten zijn, maar ja bij Bethesda is dat altijd maar de vraag.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

TheGreatWar2077 schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:59:
Zou als het goed is juist verholpen moeten zijn, maar ja bij Bethesda is dat altijd maar de vraag.
Dacht ik ook. Maar is bij mij niet zo iig. Kwam grote hoeveelheden robots tegen. En normaal zijn er niet zo veel. Ik denk dat iedere robot 5 keer meer dan normaal daar rond liep.

• Noresponse
Ik heb ontdekt als er zware vijanden zijn bij een plaats waar je naartoe wil en je even uit het spel gaat en weer gaat inloggen dat het zomaar opeens vijanden zijn van 1 max 6 oftewel ghouls ipv max 24 etc. Zo kun je bepaalde gebieden veel makkelijker en met minder kogels afwerken :) Wellicht was dit al bekend ,maar wellicht leuk als reminder voor newbees zoals ik.

ik speel het spel puur single.

Noresponse wijzigde deze reactie 24-12-2018 17:47 (4%)

• Cascade
Noresponse schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:46:
Ik heb ontdekt als er zware vijanden zijn bij een plaats waar je naartoe wil en je even uit het spel gaat en weer gaat inloggen dat het zomaar opeens vijanden zijn van 1 max 6 oftewel ghouls ipv max 24 etc. Zo kun je bepaalde gebieden veel makkelijker en met minder kogels afwerken :) Wellicht was dit al bekend ,maar wellicht leuk als reminder voor newbees zoals ik.

ik speel het spel puur single.
Level wordt bepaald door de spelers die aanwezig zijn in het gebied. Weet niet precies hoe, maar als er al een high level (ik zie ze van 220 en hoger) speler of groepje bezig is, dan kun je vaak rekenen op flink zwaardere vijanden als je daar net komt kijken.

En als puur single player kan dat absurde vormen aannemen (wat moet ik als level 30 tegen een groepje level 68 muties beginnen behalve al mijn resources verstoken, laat staan een lv 68 elite onzichtbare assaultron met 10 vriendjes en een scorch beast?). Ik vind het VER uit balans. :(

• TheGreatWar2077
Wow gaat weer lekker hoor vanavond. Gewoon weer 4 disconnects al gehad deze avond. Kom op man gaat echt nergens meer over.

Edit: hoppa net de 5e disconnect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

TheGreatWar2077 wijzigde deze reactie 25-12-2018 01:00 (19%)

• BLACKfm
TheGreatWar2077 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:41:
Wow gaat weer lekker hoor vanavond. Gewoon weer 4 disconnects al gehad deze avond. Kom op man gaat echt nergens meer over.

Edit: hoppa net de 5e disconnect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik zou haast zeggen dat ze weer een nieuwe glitch hebben gevonden voor iets, want ik heb de afgelopen dagen ook weer veel (en 1x is al teveel, maar het waren er meer) disconnects gehad. En een server die langzaam aannhet crashen was met steeds kortere periode van dingen kunnen doen ( veel lag en connection loss).

Ik ben verder wel overstag voor melee builds. Helaas had ik ingezet op de (combat)shotgun (naar mijn idee het beste dmg/s wapen voor close combat) en moet ik nu nog even flink levelen om alle melee perks te bemachtigen. Voor de verandering heb ik nu ook weer kogels zat, en elke keer als ik weer wapens probeer gaat het allemaal zo traag met kills maken.

Met een 40% snellere sledgehammer gaat het ook wel erg makkelijk, ik heb nu alleen af en toe wat problemen met stimpacks.. en dan met name het gebrek er aan :p.

Verder is mijn powerarmor toe aan reparatie, maar damn wat heb je daar veel junk voor nodig. Ook het maken van excavator power armor kost een bom duiten (aan specifieke junk). Het zal voornamelijk aan mijn hoarding liggen, maar met maar 1 account lijkt mij dat haast onhaalbaar als je ook nog wat leuke dingen wilt bewaren.
2 sets normale armor (energy en ballistic), 2 sets powerarmor en alle goede wapens die je wilt bewaren.
AID, ammo (en fusion cores) en alle zinvolle junk (dus geen steel en wood) bewaren en je storage zit zo vol.

Helemaal leeg (dus zonder aid en 1 wapen) heb ik rond de 100 carry weight van de 235. Het aantrekken van powerarmor lijkt daar niks aan toe te voegen zonder mods. 1 dorpje verder en sprinten is alweer een ding uit het verleden :(.
Excavator powerarmor zou wel helpen, maar het is zo kostbaar om te maken dat ik mij afvraag of dat uberhaupt wel haalbaar is met die beperkte storage....

Ik verlang weer terug naar de infinite carry weight glitch :Y) .

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Zojuist sugar cove onderzocht voor een quest. Ligt daar echt vol met van die klemborden voor springs :D

Nu ga ik denk ff door naar harpers ferry voor die plans van die wapens. Die vendor is die in het dorpje harpers ferry?

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True