Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:54:
Wat ik mij nu zoal afvraag, is of Fallout76 in zijn huidige staat als een 'ondeugdelijk product' bestempeld kunnen worden (non conformiteit) ?? Zou er wet- en regelgeving bestaan die Bethesda verplicht dit product van de markt af te halen en/of dat Nederlandse retailers dit product niet meer mogen verkopen op basis van de gammele technische staat van de game (lees: product) ??

Ik weet dat er jaren geleden een voorstel vanuit Brussel kwam om software gelijkwaardig te maken aan andere consumenten producten, zoals wasmachines en ander huishoudelijk spul die gewoon degelijk op de markt moeten worden gebracht. Ik weet niet hoe dat is afgelopen en hoe software in het algemeen in dat plaatje valt, want minimaal 60 euro uittrekken voor ondeugdelijk product dat rammelt aan alle kanten, zeg nou zelf ??
Dit is onzin natuurlijk. Misschien afhankelijk van je OS maar op de PC hier heb ik al honderd(en?) uren er in zitten en het is gewoon goed speelbaar. Ja, er zijn bugs, en dat valt onder 'reasonable expectations' bij software. Het is echt niet zo slecht dat het compleet onspeelbaar is (tenminste, niet voor mij. Helemaal niet zelfs). Zelfs dan hoor je ze nog tijd te geven om het recht te zetten en ze zijn ook fixes aan het uitbrengen.

Een rechtzaak gaat echt niet zeggen dat je geen bugs mag hebben. Je spel moet echt onspeelbaar zijn (geen slechte ervaring maar letterlijk onspeelbaar) wil je recht hebben op een (volle) refund wegens deugdelijkheid.

Nou zijn er vast wel mensen voor wie dit het geval geweest is maar voor heel veel mensen absoluut niet. Die zijn hoofdzakelijk gewoon niet tevreden met wat de game is (en dat is ook teleurstelllend, voor Bethesda) en dat er veel bugs zijn (ja... again, Bethesda... wat verwacht je?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
Pheace schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:40:
[...]

Dit is onzin natuurlijk. Misschien afhankelijk van je OS maar op de PC hier heb ik al honderd(en?) uren er in zitten en het is gewoon goed speelbaar. Ja, er zijn bugs, en dat valt onder 'reasonable expectations' bij software. Het is echt niet zo slecht dat het compleet onspeelbaar is (tenminste, niet voor mij. Helemaal niet zelfs). Zelfs dan hoor je ze nog tijd te geven om het recht te zetten en ze zijn ook fixes aan het uitbrengen.

Een rechtzaak gaat echt niet zeggen dat je geen bugs mag hebben. Je spel moet echt onspeelbaar zijn (geen slechte ervaring maar letterlijk onspeelbaar) wil je recht hebben op een (volle) refund wegens deugdelijkheid.

Nou zijn er vast wel mensen voor wie dit het geval geweest is maar voor heel veel mensen absoluut niet. Die zijn hoofdzakelijk gewoon niet tevreden met wat de game is (en dat is ook teleurstelllend, voor Bethesda) en dat er veel bugs zijn (ja... again, Bethesda... wat verwacht je?)
Onspeelbaar gaat ver, maar je moet niet vergeten dat bugs/fps drops/saaie gameplay dingen zijn die jij misschien kan accepteren, maar voor een ander totaal game breaking kunnen zijn.

Als ik zie met Vats dat de loop van een geweer richting het plafond wijst en je een enemy op de grond afknalt dan heb ik maar een paar van die fouten nodig om geen zin meer in dat spel te hebben.

Als Bethesada het zo goed voor heeft met de fans en vertrouwen heeft in het product laat de mensen dan na een paar uur spelen beslissen of ze de game willen refunden of niet. En gooi dan niet de game in de aanbieding voor je de boel gefixt hebt. Of gaat het toch alleen maar om aantallen?

Dat jij er honderden uren instopt zeg totaal niets over hoe goed een game is. Misschien is je 2e hobby zandkorrels verven op het strand en vind je deze game daarom niet saai. Of misschien speel je maar een paar games per jaar en wil je het uiterste er uit halen. Het zijn natuurlijk maar voorbeelden, maar iedereen ervaart deze game anders.

Snap hoe dan ook niet dat niemand hier er mee lijkt te zitten dat de game nu al veel goedkoper is. Zou leuk van ze zijn om degene die het full priced hebben gekocht wat in game items te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
@Pheace Ik merk dat er toch mensen zijn die bugs hebben bij wie het spel onspeelbaar word. Zoals het "Stuck in power armor issue".

Echter je zou misschien willen dat dit per direct opgelost word, maar dat is nou eenmaal niet zo bij software dev. game industrie heb ik dan geen ervaring in, maar daar lijkt het me juist nog wat ingewikkelder vaak.

Dat soort dingen zijn heel erg irrant, maar goed deze worden ook volgende week gepatched. Ik had liever deze week gezien, maar 2 wekelijkse releases zijn nog steeds vrij frequent en ik hoop dat dit gewoon zo door gaat.

Het zal nog vast 'n maandje of 2 wat hobbelig zijn, dan verwacht wel echt een stabiel(ere) game. Ik heb ook 120 euro voor 2 copies uitgegeven en je kunt argumenteren dat Bethesda er met de pet naar slingert, maar dat doen ze al jaren, nu ze zich wat meer met online gaan mengen hoop ik daar verbetering in te zien.

Even een ander onderwerp, ik ben geen expert; hoe belangrijk is een "nieuwe" engine nou? Kunnen ze de huidige niet patchen, of onderdelen lenen van andere engines (ja dit zal vast veel complexer zijn).
Is nou bijvoorbeeld Unreal 4 een compleet nieuwe engine tegenover 3? of gewoon dezelfde engine met upgrades en breaking changes?

Men spreekt over een engine van ca. 2 decennia oud, maar is er niet veel meer software waar we nog steeds op de eerste versie zitten in de basis? Zo verwacht ik dat de JVM e.d. ook voor een groot deel versie 1.0 is. Is er een ervaringsdeskundige die dit kan vertellen, ik zie namelijk wel verbeteringen tussen de releases die ik van bethesda gespeeld heb, en als ik een andere game zie die "veel beter geoptimaliseerd is" dan kan ik soms niet eens springen.

Ach ja, we blijven aan twee kampen ook dezelfde argumenten gooien, ik heb steeds meer het idee dat onine argumenteren gewoon niet werkt.
Beakzz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
Snap hoe dan ook niet dat niemand hier er mee lijkt te zitten dat de game nu al veel goedkoper is. Zou leuk van ze zijn om degene die het full priced hebben gekocht wat in game items te geven.
Sommige mensen geven niet zo veel om die paar euro. Ja ik moet er weer anderhalf uur voor werken ofzo (heb er wel zo'n fancy bobblehead bij). Ik ben ook niet een persoon die perse altijd alles het goedkoopst moet hebben. Het is echt niet de eerste keer dat een game snel goedkoper word. Zo is de laatste ESO expansion ook met 66% afgeprijsd tijdens black friday, die is geloof ik ook nog niet zo lang uit.

Ik ben dan ook overigens vaak te lui om een product terug te sturen naar 'n webshop, dingetje van mensen (ik) kunnen eigenlijk niet met geld om gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Gopher op 28-11-2018 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Beakzz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:34:
[...]

Onspeelbaar gaat ver, maar je moet niet vergeten dat bugs/fps drops/saaie gameplay dingen zijn die jij misschien kan accepteren, maar voor een ander totaal game breaking kunnen zijn.

Als ik zie met Vats dat de loop van een geweer richting het plafond wijst en je een enemy op de grond afknalt dan heb ik maar een paar van die fouten nodig om geen zin meer in dat spel te hebben.

Als Bethesada het zo goed voor heeft met de fans en vertrouwen heeft in het product laat de mensen dan na een paar uur spelen beslissen of ze de game willen refunden of niet. En gooi dan niet de game in de aanbieding voor je de boel gefixt hebt. Of gaat het toch alleen maar om aantallen?

Dat jij er honderden uren instopt zeg totaal niets over hoe goed een game is. Misschien is je 2e hobby zandkorrels verven op het strand en vind je deze game daarom niet saai. Of misschien speel je maar een paar games per jaar en wil je het uiterste er uit halen. Het zijn natuurlijk maar voorbeelden, maar iedereen ervaart deze game anders.

Je hebt goede argumenten en ik ben het daar zeker niet mee oneens. Genoeg geldige redenen waarom iemand de game niks zal vinden of subjectievere redenen dat ze de ervaring 'onspeelbaar' zullen vinden omdat zij het niet kunnen hebben dat een pistool de verkeerde kant op gericht staat. Er zijn gewoon veel slechte design decisions gemaakt.

Mijn punt is enkel dat je daar niet bij een rechtbank mee aan moet komen (het argument wat ik gequote had). Sommige van die argumenten zijn gewoon 'Buyer's regret'. Dat het geen goede game is is geen geldige reden voor een refund, zelfs niet in stricte consumer rights landen als Australië.

Persoonlijk zou een test period + refund het best zijn geweest natuurlijk, misschien 2 uur speeltijd, of zelfs een dag zoals op Origin. Die mogelijkheid had Bethesda met hun eigen client in elk geval kunnen geven. Voor third party purchases zullen ze weinig kunnen doen waarschijnlijk.
Gopher schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:02:
@Pheace Ik merk dat er toch mensen zijn die bugs hebben bij wie het spel onspeelbaar word. Zoals het "Stuck in power armor issue".
Voor die mensen waar het echt niet werkt, die zouden een refund moeten krijgen natuurlijk. Hoewel ik dat nog altijd een lastig issue vind want hoe bepaal je dat wanneer precies dezelfde game voor het gros van de rest van de spelers wel werkt. Zit het probleem dan niet eerder in de hardware en/of drivers? (vooral bij PC)

Maar de Xbox overhitting/crashes die ze hebben zou een goed argument zijn lijkt me (als ik dat goed opgepakt had want die heb ik zelf niet), vooral omdat daar geen variatie in de hardware zit (toch?)

[ Voor 15% gewijzigd door Pheace op 28-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:40:

Waarom zou dit onzin zijn ?? Ja, ik weet dat je bij software bugs kan en zal hebben, maar in dit geval heb je een product dat op drie verschillende platformen is uitgebracht (PC, PS4 en XB1) en vrijwel dezelfde problemen spelen op alle platformen. Los van het feit dat jij ze dan niet zelf persoonlijk ervaren hebt, ben je het er dan niet over eens dat het technisch op een groot aantal vlakken gewoon rammelt, derhalve niet deugdelijk ??

Software is complexer dan bijvoorbeeld een wasmachine, maar de wasmachine moet aan allerhande wettelijke eisen voldoen voordat deze überhaupt de Nederlandse/Europeesche markt op mag. Bij software geldt deze bepaling dus niet, waarmee je zulk soort praktijken krijgt en gaat krijgen (kijk maar EA) omdat er simpelweg geen beperkingen worden opgelegd waaraan software developers aan moeten voldoen (een technisch goed product op de markt brengen). Wat dat betreft ben ik van mening dat ook software onder deze bepalingen moeten vallen, zodat een developer een keuze heeft: of ik breng de game full-priced uit en dat deze technisch goed werkt op alle platformen of de developer besluit het als een early-access titel uit te brengen met een wat gereduceerde kostprijs, zodat mensen kunnen weten dat de game nog niet af is, derhalve dat de verwachtingspatroon ook anders zal zijn. Een voorbeeld hiervan is Black Mesa, waarvan Xen ergens volgend jaar aan toegevoegd wordt. Zou het geen early-access titel zijn, dan zouden de subjectieve recenties ook minder in score zijn geweest en ook daar ben ik wel eens wat bugs tegengekomen, alleen zijn die niet game brekend dat er niet verder gespeeld kan worden. Bij Fallout76 is dat op verschillende platformen helaas een feit waar niet omheen gedraaid kan worden.

Bugs zal je altijd wel hebben, maar onder 'reasonable expectations' versta ik niet dat ik om de haverklap eruit wordt geknald omdat er ergens drie nukes tegelijkertijd tot ontploffing worden gebracht of menig ander issue dat inmiddels al door LGR, Angry Joe en weet ik het allemaal al tot verveling zijn aangestipt. De staat waarin Fallout76 werd uitgebracht, heeft wat mij betreft niks meer mee te maken met 'reasonable expectations'. Dat mensen dan de game niks vinden of een ander verwachtingspatroon erop nahouden, dat is een kwestie van smaak en niet hetgeen waar ik nu naar kijk. Er zijn zat wasmachines, vaatwassers en TV's die ik zelf niks vind, maar dat doet niet af dat ze allen technisch in goede staat zijn en als ik uiteindelijk besluit Fallout76 aan te schaffen, zal ik er waarschijnlijk ook heel goed mee kunnen vermaken, alleen niet zolang de game in deze staat is en om erger te voorkomen (ik vrees dat EA in staat zal zijn om een game na drie maanden ontwikkeling al full-priced op de markt te pleuren, los van voorbeelden van andere games) ben ik voorstander van verscherpte regelgeving op dit vlak, zodat wij als gamers/consument niet meer geconfronteerd kunnen worden met snel-op-de-markt gepleurde full-priced cashcows . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
@Thunderwing Volgens mij is iedereen het ook wel eens, en ik geloof dat hij dat aangeeft.

Wat wel een probleem is is bijv:

> Bugs zal je altijd wel hebben, maar onder 'reasonable expectations' versta ik niet dat ik om de haverklap eruit wordt geknald omdat er ergens drie nukes tegelijkertijd tot ontploffing worden gebracht of menig ander issue dat inmiddels al door LGR, Angry Joe en weet ik het allemaal al tot verveling zijn aangestipt.

Dit is dus helemaal niet zo erg als dat het lijkt. Ik word niet eens dagelijks uit het systeem gegooid. (En hoe wel je liever er niet uit gegooid word, is om de haverklap dan iets overdreven). En die impressie krijgt iedereen nu die dit topic leest of een review/video bekijkt :-).

Ja het zou een early access moeten zijn, maar dat is 't nu niet, ik denk dat het de gelimiteerde ervaring van bethesda in online games is, allemaal excuses, weet ik. Maar wat wil je er nu bijv. aan doen? Ik verwacht dat Bethesda dat al begrepen heeft, maar ze kunnen nu moeilijk alles terugdraaien.

We zullen 't uiteraard wel zien, ik ben 't grotendeels gewoon met je eens, maar ben toch blij dat ik 't kan spelen nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

MazeWing

The plot thickens...

@Pheace Ik merk dat er toch mensen zijn die bugs hebben Even een ander onderwerp, ik ben geen expert; hoe belangrijk is een "nieuwe" engine nou? Kunnen ze de huidige niet patchen, of onderdelen lenen van andere engines (ja dit zal vast veel complexer zijn).
Is nou bijvoorbeeld Unreal 4 een compleet nieuwe engine tegenover 3? of gewoon dezelfde engine met upgrades en breaking changes?

Men spreekt over een engine van ca. 2 decennia oud, maar is er niet veel meer software waar we nog steeds op de eerste versie zitten in de basis? Zo verwacht ik dat de JVM e.d. ook voor een groot deel versie 1.0 is. Is er een ervaringsdeskundige die dit kan vertellen, ik zie namelijk wel verbeteringen tussen de releases die ik van bethesda gespeeld heb, en als ik een andere game zie die "veel beter geoptimaliseerd is" dan kan ik soms niet eens springen.
Het probleem met de creation engine (een rename van de gamebryo engine die in Morrowind gebruikt werd, en de basis zelfs heeft in Red Guard) is dat het modulair is, met bepaalde modules die zwaar verouderd zijn. Ze zijn gemaakt voor hardware van 15-20 jaar oud. Het feit dat je zoveel legacy code hebt zorgt voor vertraging en onnodige overhead.

En in de basis was het gewoon al een slechte engine. Zie het als een huis met slechte fundering. Je kunt van alles om de fundering heen bouwen om een uitbreiding van je huis te kunnen ondersteunen, echter blijft het een lapmiddel en blijf je een slechte fundering hebben.

Kijk je naar de Unreal Engine dan is dit ook een doorontwikkeling. Verschil is echter dat veel legacy (lees: oude) code herschreven is met het oog op moderne hardware. Ook zijn bepaalde modules, die vroeger geen deel uit maken van de engine zelf, maar bijvoorbeeld door ontwikkelaars zijn gemaakt, opgenomen in de engine zelf.

Stel je voor dat de NASA nog steeds de Apollo raket zou gebruiken. Je komt ongetwijfeld een heel end door er van alles aan te veranderen en aan toe te voegen, maar uiteindelijk wordt je tegengehouden door het feit dat het een zwaar gedateerd ontwerp is. Het beste zou dan zijn om van scratch af aan een nieuwe raket te bouwen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
Even een ander onderwerp, ik ben geen expert; hoe belangrijk is een "nieuwe" engine nou? Kunnen ze de huidige niet patchen, of onderdelen lenen van andere engines (ja dit zal vast veel complexer zijn).
Een van de grote nadelen van 'oude' engines of frameworks is dat je er vroeg of laat dingen mee wil doen die je er niet in het begin van plan was mee te gaan doen. Dat zorgt ervoor dat je of hele stukken moet gaan herschrijven waardoor andere zaken misschien weer omvallen. Of je 'plakt' die nieuwe functionaliteit er tegen aan. Dat is tot op bepaalde hoogte goed te doen zonder dat de gebruiker er iets van merkt. Echter als ontwikkelaar wordt je er niet blij van en je komt op het punt dat gebruikers het merken. Omdat er dingen net iets anders werken dan andere vergelijkbare software etc.

En zoals je nu bij Bethesda games gaat merken voelt het ook gewoon niet meer fijn aan. Je voelt dat het er gewoon bij geplakt is. Dat moet je ten alle tijden zien te voorkomen. Op het moment dat je klanten gaan merken dat je in rare bochten aan het wringen bent om dingen voor elkaar te krijgen is het tijd voor verandering.

Of een hele nieuwe engine dan de oplossing is? Maar dat is vaak wel wat er geroepen wordt . Een hele nieuwe engine kan natuurlijk ook betekenen dat je naar een andere engine overstapt die je niet zelf hebt gemaakt en niet dat je per definitie een nieuw engine op de wereld zet.

[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 28-11-2018 12:07 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
MazeWing schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:54:
[...]

Het probleem met de creation engine (een rename van de gamebryo engine die in Morrowind gebruikt werd, en de basis zelfs heeft in Red Guard) is dat het modulair is, met bepaalde modules die zwaar verouderd zijn. Ze zijn gemaakt voor hardware van 15-20 jaar oud. Het feit dat je zoveel legacy code hebt zorgt voor vertraging en onnodige overhead...
Dat klinkt veel logisch, ik heb weinig inhoudelijke kennis van de engine. Maar het is toch gewoon mogelijk om die engine deels te herschrijven? Sure het is niet klaar in 'n paar sprints, maar ze zouden dat dan toch kunnen toepassen op moderne games? zouden ze dat niet gewoon kunnen doen voor ES 6 & Starfield? En misschien zelfs met terugwerkende kracht (Skyrim versie 26 ofzo).

Uiteraard zal 't niet ik duw code hier en daarheen formaat zijn, maar met mijn gerine kennis van software ontwikkeling klinkt het niet onhaalbaar, lijkt me dat ze daar nog leuke dingen mee kunnen doen ook.

Of zeg ik nu iets raars? Mijn stelling zijnde, in theorie is die oude engine niet echt 'n probleem, zolang ze 'm maar 'ns flink onder handen zullen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hoe langer je hier mee wacht, hoe lastiger het gaat worden en hoe meer werk het gaat kosten.

Schijnbaar ziet iedereen dit, behalve Bethesda. Die lijken nog steeds overtuigd van de kwaliteiten van die engine...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
@Gopher

Ik denk dat je redelijk veilig kan stellen dat de engine meer resources gebruikt en relatief minder ervoor terug geeft dan sommige andere engines (resources vs. visual quality). Dit neemt niet weg dat de games een eigen "sfeer" hebben die vrijwel in geen andere engine terugkomt! :P Persoonlijk vind ik het spel op ultra niet eens echt lelijk, het is ook niet super mooi. Het valt mij ook op, dat Fallout76 veel open world ruimtes heeft waar bij de oudere games dit vaak in een ander "interieur" zou zitten (loadscreens).

Een nieuwe engine bouwen of kopen kost een hoop tijd en of geld. Voor games zoals Fallout en TES is er ook nog eens modability waar naar gekeken moet worden en dit is niet iets wat je in iedere engine terug vindt. Het uitgeven van gratis modding tools is met andere engines ook niet gegarandeerd. In veel opzichten zijn de FO en TES series daarin anders dan wel uniek ten opzichte van veel andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
MazeWing schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:43:
Hoe langer je hier mee wacht, hoe lastiger het gaat worden en hoe meer werk het gaat kosten.

Schijnbaar ziet iedereen dit, behalve Bethesda. Die lijken nog steeds overtuigd van de kwaliteiten van die engine...
ik denk dat bethesda dit zeker wel ziet echter zijn er waarschijnlijk krachten binnen bethesda die het belangijker vinden om een nieuw product op de markt te brengen (ongeacht de kwaliteit) dan dat er krachten zijn die verbetering eisen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:13
Nog een groot voorbeeld (voor mij toch) is Final Fantasy XIV Online. Deze was in het begin ook een misser.
(Déjà vu ?)
Later hebben ze die gewoon vervangen door de Reborn versie. En die was dan wel goed. Hopelijk zien we dit terug in Fallout ook :)

Gisteren nog wat verder gedaan en het valt nog best mee. Nog niet veel bugs gezien. Altijd leuk om nieuwe plekjes te ontdekken en brieven te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat had ook met de Japanse eer te maken en een wisseling qua team en producers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat heb ik gemist? Ik had geen onrealistische verwachtingen en daardoor ik vind het spel leuk om met mijn vrienden te spelen O-)

Ok, het ontbreken van NPC's vind ik jammer, maar other than that voldoet het aan mijn verwachtingen. Gek dat iedereen er zo butthurt op reageert. Het is een spel, mensen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:55:
Ok, het ontbreken van NPC's vind ik jammer, maar other than that voldoet het aan mijn verwachtingen. Gek dat iedereen er zo butthurt op reageert. Het is een spel, mensen.
Er zijn wel NPC's, maar geen menselijke NPC's. Iets dat ook door verhaal/lore wordt verklaard (zal niet spoileren). Zelfde voor de aan/afwezigheid van bepaalde facties. En het past prima in de bestaande lore. Maar dan moet je het uiteraard wel ver genoeg spelen (of wachten tot het op de bekende sites verschijnt).

Kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb niet gepre-ordered toen de E3 aankondiging kwam. Teveel rode vlaggen (geen gameplay videos, wel marketing op allerlei andere dingen). Maar na de eerste echte gameplay videos en twitch streams heb ik toch besloten om een week ofzo voor de beta begon te pre-orderen. Beta gespeeld en voor mezelf afgevraagd: als dit het voorlopig is en het duurt nog een jaar voor het af is, wil ik het dan hebben? Antwoord voor mij was ja, mede omdat Bethesda van tevoren al aangaf dat het buggy zou zijn en startpunt, geen eindpunt. Maar is voor iedereen een andere beslissing uiteraard. 60 euro is niet voor iedereen een zakcentje en veel mensen kopen maar 1 spel per jaar, dan wil je wel iets dat gelijk in 1x goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:56
Pheace schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:09:
[...]
...

Maar de Xbox overhitting/crashes die ze hebben zou een goed argument zijn lijkt me (als ik dat goed opgepakt had want die heb ik zelf niet), vooral omdat daar geen variatie in de hardware zit (toch?)
Deze is gelukkig met de huge update gefixed.
Maar het issue is niet erkend door Bethesda voor zover ik weet. Bij aanmaken van een ticket werd simpelweg gezegd: power cycle proberen, spel opnieuw installeren (ondanks dat ik al haarfijn had beschreven dat ik dit al had geprobeerd), en als dat niet werkt bij MS aankloppen.
MS reageerde op hun beurt dat ik niet in aanmerking kwam voor teruggave.
Kastje -> muur -> kastje
Was er wel even behoorlijk boos over, zeker aangezien ik het volle pond heb betaald voor een digitale kopie.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
@NLxAROSA Dat is wel 't punt. Ik hoop dat de ontwikkeling daarom doorgaat, ze zouden in de loop van de tijd de wereld ook kunnen uitbreiden, gebieden toevoegen andere content.

En zelfs NPC's zouden ze willen, zoals de huidige NPC's leven zou 't op zich wel kunnen. Ik krijg vaak 'n negatief gevoel bij alle posts online, maar als ik speel heb ik van issues totaal geen last (tenminste niet dat het 't speelplezier bederft).

Ik hoop dat meer mensen dat inzien en gewoon steun bieden, maar ook zou ik er niet om huilen als ze op een iets andere manier met de engine omgaan qua updates. Ze maken soms verbeteringen, maar dan enkel voor nieuwe spellen. Daar moet een beter systeem voor zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Volgens deze video geeft Bethesda weldegelijk refunds voor PC that is.

YouTube: Bethesda is LAZY and fallout 76 reviews are proof of it!

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Dat zal vast, maar ik had hem digitaal van de MS store gekocht, dus dan is het niet aan Bethesda maar aan MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Maverick! schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:33:
[...]

Dat zal vast, maar ik had hem digitaal van de MS store gekocht, dus dan is het niet aan Bethesda maar aan MS.
Was ook niet op jouw post gericht maar goed. Wel op de eerdere post over eventuele refunds. Ik heb in ieder geval een mooi PS4 hoesje voor in de kast. Alhoewel mooi ;(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Geteisem schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:37:
[...]

Was ook niet op jouw post gericht maar goed. Wel op de eerdere post over eventuele refunds. Ik heb in ieder geval een mooi PS4 hoesje voor in de kast. Al hoewel mooi ;(
Ah OK >:)
Ik ben te lui om steeds met mn reet van de bank te komen om het hoesje te pakken, het hoesje open te doen, disc eruit te halen, hoesje dicht te doen, disc in de xbox te proppen, disc weer eruit te halen, hoesje open te doen, disc erin te doen, hoesje weer dicht te doen en weer weg te zetten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sorry als dit al gepost is, maar redelijk schandalig dit.

https://www.resetera.com/...-instead-of-canvas.83714/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick! schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:42:Ah OK >:)
Ik ben te lui om steeds met mn reet van de bank te komen om het hoesje te pakken, het hoesje open te doen, disc eruit te halen, hoesje dicht te doen, disc in de xbox te proppen, disc weer eruit te halen, hoesje open te doen, disc erin te doen, hoesje weer dicht te doen en weer weg te zetten :P
Wat zou je het vroeger zwaar gehad hebben, toen je nog games in de winkel moest kopen . . . :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Wat dacht je hiervan. De 'western duster' is een retexture van Preston's outfit.
Maar de schouderriem mist in de game. Beetje jammer.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h8dp3kn/1200px-Fallout4small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
LordLuc schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:45:
[...]

Wat dacht je hiervan. De 'western duster' is een retexture van Preston's outfit.
Maar de schouderriem mist in de game. Beetje jammer.
[Afbeelding]
Is niet vrijwel alles een reskin of directe rip uit een van hun andere fallout/elder scrolls games?
Uit de footage die ik zie van de game is eigenlijk alles al een bestaande asset.
Doet mij aan als een leuk mod projectje van wat tieners op hun zolderkamertje.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 28-11-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ach, je koopt ze voor gratis, ik weet nog niet of ik die Camo power armor skin ga kopen, heb er wel genoeg gratiz atoms voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vooral de reactie van Bethesda is prachtig:
"The bag shown was a prototype and too expensive to make... We're not planning to do anything about it."

En dan de briljante reactie van een gebruiker:
"The game shown was a prototype and too expensive to make! We're not planning to do anything about it"

Ondanks dat je zoiets niet gaat gebruiken, is het wel schandalig dat ze adverteren met een canvas tas en dan een tas leveren van een compleet ander en goedkoop materiaal. Het is echt zo iets als adverteren met real leather en dan aankomen zetten met van dat goedkoop uitziend plastic met leather look...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik heb er niet veel hoop op voor degenen die de volle mep hebben betaald, maar toch...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
l0n3w012ph schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:49:
Ik heb er niet veel hoop op voor degenen die de volle mep hebben betaald, maar toch...

[YouTube: Bethesda Under Investigation For Fallout 76 Deceptive Practices]
Je beseft wel dat dit gewoon clickbait is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Gopher schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:13:
[...]

Je beseft wel dat dit gewoon clickbait is toch?
Ach... wat is het toch makkelijk om dingen die je niet aan staan als "fake news" of "clickbait" te beschrijven :)

Als je nou eens even iets verder zoekt op internet zie je meerdere sites die hier al over berichten en als je de moeite neemt om het filmpje even iets verder te kijken dan de eerste 5 seconden, dan hoor je exact welke lawfirm het is en welke aanklacht ze overwegen. En ook dat staat op internet.

Eén getuige is geen getuige en één berichtje ook niet, maar daar is hier geen sprake van.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:29
Misschien offtopic en windows gerelateerd.

Via via ben ik in het bezit gekomen van een FO76 betakey. Geen bugs oid in de 30 minuten dat ik het gespeeld heb. Gameplay vond ik niet zoveel aan. Ben meer iemand van het lone wanderer type.

Dus niet meer gespeeld en nu wil ik het spel (beta verwijderen). "You don't have permissions to acces these files". Bethesda oplossing is het handmatig verwijderen van de FO76 folder (briljant :) )...

Tldr: in mijn windows 10 apps staat nu een fo76 applicatie die ik niet meer uit de lijst kan verwijderen. Natuurlijk geen serieus probleem, maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Gopher schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:28:
En zelfs NPC's zouden ze willen, zoals de huidige NPC's leven zou 't op zich wel kunnen.
spoiler:
Er leven geen menselijke NPCs meer door de Scorched Plague. Dus die verhaal lijn moet wel eerst af worden gemaakt voor ze weer menselijke NPCs kunnen introduceren. Die First Responders cure was nog niet af volgens mij? Maar als ze dat doen zijn er verder genoeg aanknopingspunten om nieuwe mensen te introduceren, genoeg ruimte voor nieuwe vaults of settlements. Of gewoon import uit een andere regio (bv. The Commonwealth of the Capital Wasteland).

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

l0n3w012ph schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:55:
[...]

Ach... wat is het toch makkelijk om dingen die je niet aan staan als "fake news" of "clickbait" te beschrijven :)

Als je nou eens even iets verder zoekt op internet zie je meerdere sites die hier al over berichten en als je de moeite neemt om het filmpje even iets verder te kijken dan de eerste 5 seconden, dan hoor je exact welke lawfirm het is en welke aanklacht ze overwegen. En ook dat staat op internet.

Eén getuige is geen getuige en één berichtje ook niet, maar daar is hier geen sprake van.
Migliaccio & Rathod LLP is currently investigating Bethesda Game Studios for releasing a heavily-glitched game, Fallout 76, and refusing to issue refunds for PC purchasers of the game who found it to be unplayable because of its technical problems. While minor bugs and glitches are expected with the release of most new games, Fallout 76 launched with a 56GB patch that has proven to be but a starting point for the game’s problems. Gamers who have tried to receive a refund because of the game’s myriad glitches have been unable to do so since they downloaded the game, leaving them to deal with an unplayable experience until patches bring it back to a playable state.
Wie ziet hier gelijk al waar het fout gaat?

spoiler:
PC purchasers -> 56GB patch... onzin, dat was op consoles. Die hebben duidelijk nog niet verder gekeken dan de boze brieven die ze toegestuurd gekregen zullen hebben van wat enthousiastelingen. Lijkt me sterk dat hier veel mee gedaan gaat worden

• Dennis de Vries
  • Laatst online: 17:00

Dennis de Vries

Redacteur

Ik ben zelf ook geen gamedev, maar iemand die dat wel is heeft op Reddit uitgelegd waarom het vrij kwalijk is dat ze nog steeds deze engine gebruiken:

Hoe ouder hij wordt, hoe lastiger hij te optimaliseren is. De engine in kwestie is niet door Bethesda zelf ontwikkeld, maar ze hebben hem extreem zwaar aangepast. Door de jaren heen komen er duizenden en duizenden extra lines code bij om hem verder aan te passen, en komen er steeds meer fouten in te zitten.

Dit hoeft niet per se een probleem te zijn, want optimaliseren kan je leren, maar Bethesda heeft keer op keer bewezen dat ze daar niet goed in zijn. Het is voor hen makkelijker om voort te boorduren op wat ze al hebben, dan dat ze heel diep terug de code induiken om de engine van begin tot eind te optimaliseren. Dan zou het bijna goedkoper zijn om in-house van scratch een nieuwe engine te bouwen, en dat is logischerwijs extreem duur.

Tegenwoordig kennen ze de engine wel erg goed (en de limieten ook), waardoor ze als een trein content kunnen toevoegen aan hun games. Daarom zijn de werelden vaak extreem groot, en zitten ze vol met content.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld dat wanneer je Power Armor instapt, jij de Power Armor bént. Je character wordt getextured met het uiterlijk van de power armor, de proporties worden veranderd, en de animaties zijn anders. Daarom zie je soms foto's van mensen waarvan hun character helemaal uit proportie is als ze in Power Armor hebben rondgelopen. Het kan vast veel beter en simpeler, maar dit is hoe zij het aanpakken.

• Gopher
@Pheace ja dat viel me ook op, onspeelbaar is ook relatief. Het is DMS all over, Al vind ik dat refunds after en toe wel mogen, dat is hier beter geregeld geloof ik.

Als een bedrijf zoals dat ziet dat t risico van falen reeel is droppen ze het werk meteen. Daar doelde ik ook op, het is de boze gamers even doen opwaaien in het YouTube kanaal zodat er wat viewers centjes binnenrollen, over n maand hoor je hier weinig van.

Onspeelbaar bugs zijn er maar die worden letterlijk voor het onderzoek of als die er al zal komen de rechtzaak afgelopen zal zijn gepatched.

Het is gewoon een gevolg dat mensen over het algemeen zich heel boos kunnen maken om simpele zaken, Diablo I word ook nog volop zwart gemaakt, daar is een aankoop van nog niet mogelijk.

Ach we zien wel, misschien heb ik het mis en van de ene kant vind ik dat ze wel een schop onder de billen mogen krijgen; tot ik mijn patches heb.

@NLxAROSA vooral dat laatste punt leek me plausibel passen binnen de setting. Ik ben inderdaad nog niet zo ver in die Quest, Ben wel net general bij The Enclave.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister weer even een heerlijk FO4 momentje gehad.
"not enough adhesive" "not enough aluminium"

Dit vind ik wel echt een issue in de games, leuk dat je moet zoeken, maar het haalt wel een beetje de lol eraf.
Vanavond maar een avondje kansloos gaan farmen ipv exploren.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Webgnome
Mad-Matt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:09:

Dit vind ik wel echt een issue in de games, leuk dat je moet zoeken, maar het haalt wel een beetje de lol eraf.
Dat is nou juist een van de dingen die wel goed zijn in deze fallout. Het is een post apocalyptische wereld en daar zijn dingen schaars en zijn dingen kapot. Dat het niet als leuk ervaren wordt is wat anders.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Webgnome schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:17:
[...]

Dat is nou juist een van de dingen die wel goed zijn in deze fallout. Het is een post apocalyptische wereld en daar zijn dingen schaars en zijn dingen kapot. Dat het niet als leuk ervaren wordt is wat anders.
Dat klopt. Maar ik vond het systeem in FO3 beter, andere wapens gebruiken om je eigen wapens te repareren.
(wat ook enigzins logisch is in de "echte" wereld, onderdeeltjes overzetten).

Maar goed, het zit in de game, dus ik moet het accepteren :)

Nog tips voor locaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27

Player1S

Probably out in the dark

Mad-Matt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:21:
[...]

Dat klopt. Maar ik vond het systeem in FO3 beter, andere wapens gebruiken om je eigen wapens te repareren.
(wat ook enigzins logisch is in de "echte" wereld, onderdeeltjes overzetten).

Maar goed, het zit in de game, dus ik moet het accepteren :)

Nog tips voor locaties?
Om dat een beetje goed te doen zouden ze eigenlijk de conditie van elk onderdeel moeten bijhouden. Vind je een wapen met dezelfde loop maar in betere conditie dan kun je die overzetten.

Het systeem van FO3 was leuk maar je kon oneindig je hunting riffle repareren omdat iedere super mutant er wel 1 had.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Resources schaars? Alles respawnt! En resources zijn deels random, deels lokatie afhankelijk. Dus adhesive vind je op bepaalde plekken meer als andere, zelfde voor screws, etc. Voorbeeld: Op een boerderij vindt je meer voedsel dan high-tech onderdelen... Als je high-tech onderdelen nodig hebt dan ga je naar.....

Als je de plekken hebt ontdekt is farmen heel simpel want respawning. Kom zelden dingen tekort nu.

• Ronster
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:28:
[...]

Wat zou je het vroeger zwaar gehad hebben, toen je nog games in de winkel moest kopen . . . :+ :P
Yep, Ik dateer nog van de pre-internet tijd dus waardeer het digitale tijdperk daarom destemeer :+

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bethesda geeft nu 500 Atoms aan mensen die teleurgesteld zijn in de tas uit de collectors edition. Daar kun je in-game een deur en een paar bloemen mee kopen. :+

https://twitter.com/MittenSquad/status/1067984903898365953

[ Voor 49% gewijzigd door bram1984 op 29-11-2018 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_O-

Het enige wat ik tot zover heb gezien wat ik wel wil kopen met die Atoms is de Power Armor skin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZ9B6V1.png

Hij doet me erg veel denken aan de jaren 80/90 Amerikaanse straaljagers en dat vind ik tof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeph
Mad-Matt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:28:
_O-

Het enige wat ik tot zover heb gezien wat ik wel wil kopen met die Atoms is de Power Armor skin.

[Afbeelding]

Hij doet me erg veel denken aan de jaren 80/90 Amerikaanse straaljagers en dat vind ik tof :)
Ik dacht meteen aan het zelfde! Ik merk dat je genoeg atoms krijgt door gewoon het spel te spelen. En meeste dingen in de atom store vind ik niet echt "koopwaardig", aantal power armor skins zijn het enige eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeph op 29-11-2018 09:35 ]

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
bram1984 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:13:
Bethesda geeft nu 500 Atoms aan mensen die teleurgesteld zijn in de tas uit de collectors edition. Daar kun je in-game een deur en een paar bloemen mee kopen. :+

https://twitter.com/MittenSquad/status/1067984903898365953
Doet me denken aan Iron Patriot van Iron Man :)

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

_O-

Nuka Cola Stash box voor mij, en die heb ik dus :p En een Nuka Cola girl als Icon. Verder nog niks. Misschien ie clean Water purifiers maar ik verwacht uiteindelijk enkel de large te gebruiken en die is niet beschikbaar.

Verwijderd

Een "krappe" voldoende van Tweakers voor deze game: reviews: Fallout 76 - Een game in een ongemakkelijke spagaat

Tja, wat moet je ervan zeggen . . . :/ :/

• Zeph
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:34:
Een "krappe" voldoende van Tweakers voor deze game: reviews: Fallout 76 - Een game in een ongemakkelijke spagaat

Ik snap het cijfer wel, maar technische gezien is het cijfer te hoog. Vooral tijdens de BETA en bij release was de game zwaar ondermaats. Na afgelopen patch is het goed speelbaar voor het overgrote deel van de spelers. Het is best een probleem als we dit accepteren, dan komen er mogelijk meer games die slecht zijn op release (eigenlijk is dit al een soort trend). Dat dit voor Fallout iets nieuws is en dat er vooral veel min punten zijn voor design keuzes is misschien een reden om net die voldoende te geven (zoals de keuze voor geen menselijke NPC's etc.).

Wat mij ook verbaasd, maar dat zal ook aan mijn bijdrage liggen, is dat het gezeur over het tasje van de special edition belangrijker geacht wordt dan de kwaliteit van het spel zelf. Los dat iedereen last heeft van het spel. Volgens mij zijn er veel voorbeelden te vinden van beloftes die Bethesda maakt over nieuwe releases die totaal niet waar blijken te zijn en daar hoor je minder over zoals ook bij Fallout76. Dit tasje is echter wel heel speciaal schijnbaar, terwijl dit voor mijn gevoel (mening) het minst belangrijke item van de hele special edition is. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Zeph schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:58:
[...]

Ik snap het cijfer wel, maar technische gezien is het cijfer te hoog. Vooral tijdens de BETA en bij release was de game zwaar ondermaats. Na afgelopen patch is het goed speelbaar voor het overgrote deel van de spelers. Het is best een probleem als we dit accepteren, dan komen er mogelijk meer games die slecht zijn op release (eigenlijk is dit al een soort trend). Dat dit voor Fallout iets nieuws is en dat er vooral veel min punten zijn voor design keuzes is misschien een reden om net die voldoende te geven (zoals de keuze voor geen menselijke NPC's etc.).

Wat mij ook verbaasd, maar dat zal ook aan mijn bijdrage liggen, is dat het gezeur over het tasje van de special edition belangrijker geacht wordt dan de kwaliteit van het spel zelf. Los dat iedereen last heeft van het spel. Volgens mij zijn er veel voorbeelden te vinden van beloftes die Bethesda maakt over nieuwe releases die totaal niet waar blijken te zijn en daar hoor je minder over zoals ook bij Fallout76. Dit tasje is echter wel heel speciaal schijnbaar, terwijl dit voor mijn gevoel (mening) het minst belangrijke item van de hele special edition is. :?
denk dat het gewoon een combinatie is van alles. Nu dat heel youtubend aarde er over eens is dat Fallout 76 een slecht spel is moeten ze iets anders hebben om over te zeuren en dan komt er zoiets als dit naar boven. Was Fallout 76 een goed spel geweest was dat misschien wel op youtube gegooid maar had niemand er iets van gemerkt.Behalve de special edition mensen natuurlijk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Cijfer van de frontpage is mijn inziens zeker te hoog. Op de bugs, glitches en andere problemen na is het gewoon een erg uitgekleed en saai spel. Ik was in het begin zeker postief, misschien ook door een iets wat gekleurde bril.

Heb echt honderden/duizenden uren in Fallout 3, New Vegas, 4 en Skyrim zitten bij elkaar. Heb zelfs 3 versies van Skyrim. Maar Bethesda faalt hier met 76 gewoon hard.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Als de rest van het spel goed was zouden er ook niet veel mensen zeuren over het materiaal van een tas. Die tas is een onderdeel van het gehele probleem. Het overkoepelende punt van een hoop mensen is namelijk dat het hele spel gebaseerd is op leugens die voornamelijk uit de mond van Todd Howard komen: "nieuwe belichting- en terrein-engine enz.", "16x meer detail dan Fallout 4". Ja sorry maar ik ken 6 jaar oude games die er beter uit zien..

Je kunt het de studio die Fallout 76 voor een groot deel in elkaar heeft gezet denk ik moeilijk kwalijk nemen. De Engine is een 10 jaar oude draak (want hij bestond natuurlijk al eerder dan 2011) die compleet gericht is op de ervaring van de enkele speler, en alles even eruit slopen om het 'geschikt' te maken voor multiplayer moet een gigantische onderneming zijn geweest. Het was een team waarvan verwacht werd dat ze zo veel mogelijk spullen deden hergebruiken om de kosten te drukken.

Maar wat het spel echt de nek om draait is wat mij betreft de on-ge-lo-fe-lijk saaie manier om het 'verhaal' over te brengen. In Fallout 4 vond ik het altijd wel leuk om de terminals te lezen omdat je zo wat backstory krijgt *buiten* het hoofdverhaal, maar dit is gewoon alleen maar naar terminals kijken en naar holotapes luisteren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Gaat ook om meerdere dingen bij elkaar opgeteld dat mensen toch wel klaar zijn met Bethesda.

Bar slechte Fallout 76, ineens geen refunds meer kunnen krijgen, nu die tas weer die schijnbaar te duur was en daardoor goedkoper materiaal moest gebruiken. En er zijn nog wel meer dingen gebeurd (bijvoorbeeld Creation Club en betaalde mods op Steam destijds) voor Fallout 76 wat niet helemaal je van het was. Ik hou nog steeds van hun games, maar toch merk ik ook wel dat Bethesda de laatste jaren aan het veranderen is en niet in hele goede zin.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Dit hele spel is toch sowieso al achterhaald? Voelt en ziet er echt low-budget uit. leg dit spel eens voor de gein neer naast welke AAA titel van de afgelopen 2 jaar dan ook en dit voelt meteen als een spel uit 2010 aan.

Ben blij dat ik hem niet heb gehaald, had dat gevoel ook al een beetje bij FO4 maar daar heb ik me nog heel erg mee vermaakt. :)

• LordLuc

• Zeph
Het zal inderdaad het hele verhaal over het spel + de special edition wel zijn. Ergens is het hele plaatje natuurlijk jammer en een aanfluiting. Voeg daar het "refund"-issue aan toe en ik snap best dat de klanten boos zijn.

Ik hoop dat Bethesda met patches en DLC (gratis of niet maakt me niet uit), de boel verbeterd en de problemen van de community aanpakt.

Overigens onder het meeste gezeik over bugs hoor ik nog niet eens iets over de glitches/cheats, en er zijn een paar behoorlijk heftige glitches/cheats :(

• Webgnome
Zeph schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:12:
Het zal inderdaad het hele verhaal over het spel + de special edition wel zijn. Ergens is het hele plaatje natuurlijk jammer en een aanfluiting. Voeg daar het "refund"-issue aan toe en ik snap best dat de klanten boos zijn.

Ik hoop dat Bethesda met patches en DLC (gratis of niet maakt me niet uit), de boel verbeterd en de problemen van de community aanpakt.

Overigens onder het meeste gezeik over bugs hoor ik nog niet eens iets over de glitches/cheats, en er zijn een paar behoorlijk heftige glitches/cheats :(
welke cheats zijn er dan zoal?

Strava | AP | IP | AW

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Webgnome schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:13:
[...]

welke cheats zijn er dan zoal?
Sowieso cheats met unlimited XP en grenades voorbij zien komen. Echt cheats zijn t niet eens, glitched gewoon als een malle.

www.gevoeligeplaten.nl

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:33

luigi87

Domotica Fanaticus

Webgnome schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:13:
[...]

welke cheats Bugs zijn er dan zoal?
Godmode:

Unfinite Carry weight

dit zijn dan de meest opmerkelijke waar ik over heb gelezen.
Zelf niet de bugs geprobeerd na te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door luigi87 op 29-11-2018 15:42 ]

- leeg -

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Wederom spijker kop naar mijn mening (helaas).

[ Voor 49% gewijzigd door Geteisem op 29-11-2018 15:43 . Reden: Verkeerde URL ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mad-Matt schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:09:

Dat is geen issue in de games dat is een mechanic in de games. Keuzes maken wat je wel en niet meeneemt. En spaarzaam omgaan met resources.

Als je continu voldoende hebt van alles heb je geen reet aan een hele loot mechanic icm het moeten repairen/modden van wapens en armor.

En je moet dus ook niet zoeken, je moet lokaties/quests afgaan en ondertussen om je heen kijken en alles wat daadwerkelijk relevant is op dat moment meenemen. Ik kom om in de adhesives en aluminium maar heb de fibers zitten verwaarlozen, kan dus wapens repairen tot ik een ons weeg, maar mijn armor is broken. Tja had ik maar op moeten letten.

[ Voor 20% gewijzigd door Flagg op 29-11-2018 16:28 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
luigi87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:40:
[...]

Godmode:

Unfinite Carry weight

dit zijn dan de meest opmerkelijke waar ik over heb gelezen.
Zelf niet de bugs geprobeerd na te doen.
Ik ben ook iemand persoonlijk tegen gekomen die ontzichtbaar was.

Doordat er geen push to talk is, en hij vermoedelijk het spel aan het streamen was, stak hij het niet onder stoelen en banken dat hij aan het cheaten was, omdat "de andere persoon (geen idee wie dit was) dat ook immers deed". Verder ben ik geen cheaters tegen gekomen, of althans dat ik door had.

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Granaat XP glitch.

www.gevoeligeplaten.nl

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Reuzekabouter schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:50:
[...]

Ik ben ook iemand persoonlijk tegen gekomen die ontzichtbaar was.

Doordat er geen push to talk is, en hij vermoedelijk het spel aan het streamen was, stak hij het niet onder stoelen en banken dat hij aan het cheaten was, omdat "de andere persoon (geen idee wie dit was) dat ook immers deed". Verder ben ik geen cheaters tegen gekomen, of althans dat ik door had.
Persoonlijk ben ik ook nog geen cheaters tegen gekomen.
Maar iemand sprak hier wel over een bag die hij tegen kwam met 35000 aluminium scraps lijkt me ook niet helemaal kloppen.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:49:
[...]

Dat is geen issue in de games dat is een mechanic in de games. Keuzes maken wat je wel en niet meeneemt. En spaarzaam omgaan met resources.

Als je continu voldoende hebt van alles heb je geen reet aan een hele loot mechanic icm het moeten repairen/modden van wapens en armor.

En je moet dus ook niet zoeken, je moet lokaties/quests afgaan en ondertussen om je heen kijken en alles wat daadwerkelijk relevant is op dat moment meenemen. Ik kom om in de adhesives en aluminium maar heb de fibers zitten verwaarlozen, kan dus wapens repairen tot ik een ons weegt, maar mijn armor is broken. Tja had ik maar op moeten letten.
Precies dit. Het juist een onderdeel van een survival games dat je onderdelen moet zoeken. Gisteren ook gehad. Mijn excavator power armor valt van ellende uit elkaar.. en dan kom je er achter dat je zo ongeveer alles hebt BEHALVE SCHROEFJES!!!

even twee tellen gefrustreerd daarna om mezelf gelachen want dat had ik kunnen weten.

Wat mooi zou zijn is als Bethesda in de toekomst met zaken komt als recipes on schroeven of springs te maken. Ik kom namelijk om in de steel/alu scrap.

Strava | AP | IP | AW

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:25
Zojuist aantal uren op ps4 erop zitten. Mij bevalt het tot nu zeer goed. Voeg me gerust toe, graag zelfs voor een rondje wasteland.
Ps4 naam is endechaos. Een beoordeling laat ik later achter aangezien ik nog niet veel ontdekt heb.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

luigi87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:17:
[...]

Persoonlijk ben ik ook nog geen cheaters tegen gekomen.
Maar iemand sprak hier wel over een bag die hij tegen kwam met 35000 aluminium scraps lijkt me ook niet helemaal kloppen.
Ik kom eigenlijk nooit iemand tegen, zie de witte stipjes wel op de map, maar als ik 3 uur speel zie ik misschien 2 players langskomen. Eentje wilde traden toen heb ik alles wat ik niet nodig had in een zakje voor hem neergelegd. En weer doorgelopen. :)

Ik heb geen mic en coms staan volledig uit dus ik hoor je ook niet. :D

Echt een shitload aan ammo en een Gauss rifle in dat zakje gegooid, die zal ook wel licht verbaasd geweest zijn. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:04:
[...]

Ik kom eigenlijk nooit iemand tegen, zie de witte stipjes wel op de map, maar als ik 3 uur speel zie ik misschien 2 players langskomen. Eentje wilde traden toen heb ik alles wat ik niet nodig had in een zakje voor hem neergelegd. En weer doorgelopen. :)

Ik heb geen mic en coms staan volledig uit dus ik hoor je ook niet. :D

Echt een shitload aan ammo en een Gauss rifle in dat zakje gegooid, die zal ook wel licht verbaasd geweest zijn. :)
Waarom kom ik jou niet eens tegen dan hehe. Speel je sinterklaas in fallout 76

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27

Player1S

Probably out in the dark

Webgnome schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:26:
[...]

Precies dit. Het juist een onderdeel van een survival games dat je onderdelen moet zoeken. Gisteren ook gehad. Mijn excavator power armor valt van ellende uit elkaar.. en dan kom je er achter dat je zo ongeveer alles hebt BEHALVE SCHROEFJES!!!

even twee tellen gefrustreerd daarna om mezelf gelachen want dat had ik kunnen weten.

Wat mooi zou zijn is als Bethesda in de toekomst met zaken komt als recipes on schroeven of springs te maken. Ik kom namelijk om in de steel/alu scrap.
Ja of je hebt adhesive nodig om iets te bouwen/craften en na wat zoekwerk vind je het en repareer je je favo wapen om te beseffen dat je dat nodig had om dat ene te craften 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:34:

Pluspunt: "Het rpg-deel is ouderwets goed".
Als er één ding ver ondermaats is aan Fallout 76 dan is het de RPG ervaring wel.
Hell, daar hebben ze met Fallout 4 al meer dan een flinke stap achteruit gemaakt.

• LordLuc
.

[ Voor 97% gewijzigd door LordLuc op 29-11-2018 20:22 ]

• Webgnome
Kwistnix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:35:
[...]

Pluspunt: "Het rpg-deel is ouderwets goed".
Als er één ding ver ondermaats is aan Fallout 76 dan is het de RPG ervaring wel.
Hell, daar hebben ze met Fallout 4 al meer dan een flinke stap achteruit gemaakt.
Care to elaborate?

Strava | AP | IP | AW

• LordLuc
Player1S schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:57:
Ja of je hebt adhesive nodig om iets te bouwen/craften en na wat zoekwerk vind je het en repareer je je favo wapen om te beseffen dat je dat nodig had om dat ene te craften 8)7
Ik maak mn eigen. Met tato, mutfruit, corn, purified water vegetable starch maken. Dat scrappen naar 2 adhesive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLuc
_O-

[Afbeelding]

Maar dan wil ik er ook een jetpack met wings erbij.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Moet hij dat écht uitleggen? Of heb je deel 1 t/m New Vegas nooit gespeeld?

Steam || Diablo 3

• LordLuc
Hij hoeft niks uit te leggen. As a matter of fact kan hij beter niks zeggen:

DICE awards 2016
Game of the Year: Fallout 4
Outstanding Achievement in Game Direction: Fallout 4
Role-Playing / Massively Multiplayer Game of the Year: Fallout 4

Ah yeah. De beste RPG, zelfs beter dan The Witcher 3. Totale win voor Bethesda.

[ Voor 7% gewijzigd door LordLuc op 29-11-2018 21:49 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ongelofelijk dat Fallout 4 het in dat jaar won van het volledig superieure Witcher 3...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

luigi87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:41:
[...]

Waarom kom ik jou niet eens tegen dan hehe. Speel je sinterklaas in fallout 76
Hehe yep vanavond ook weer, is iemand druk aan het traden bij een station, en ik op de drempel een zakje goodies achtergelaten, loopt ie naar buiten en ziet dat zakje liggen. Ik zwaaien en fasttravel meteen pleite. Just for the fun of it. :P

Maar ben wederom mijn loot kwijt, daar word ik wel een beetje moe van. Weer alles lekker op peil maar niks teveel en niet overcumbered. Stuit op 3 glowing snallygasters en dus dood. Respawn en weer terug snallies dood, loot pleite... :( Niemand in de buurt dus kan ook niet gejat zijn.

Wordt vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
l0n3w012ph schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:29:
[...]

Moet hij dat écht uitleggen? Of heb je deel 1 t/m New Vegas nooit gespeeld?
Anders vraag ik het toch niet? Ben begonnen met Fallout 3 en heb 4 overgeslagen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gopher
Webgnome schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 06:38:
[...]

Anders vraag ik het toch niet? Ben begonnen met Fallout 3 en heb 4 overgeslagen..
In fallout 1 en 2 hebben je keuzes echt veel impact over hoe het spel verder loopt (met name in 2), wie je allianties zijn, wie niet. In 3 valt het eigenlijk wel mee, je hebt Karma (ook in 1 en 2 overigens) en dit heeft eigenlijk alleen impact op wie jou leuk vind. In NV heb je facties, als je de ene helpt dan vind 'n andere dat meestal vervelend, maak je leden van een dood vind 'n ander dat z.w.s. mooi.

Je hebt iets te zeggen in je rol, hoewel bij heel veel RPG spellen, het eigenlijk ook maar een game is waarbij je 1 voor 1 alles moet afronden, misschien kun je tegenwoordig kiezen wat voor wapens ofzo. Dit is bij fallout 76 ook, bij Fallout 4 waren de keuzes ook gering, je kon tegen 'n NPC ook eigenlijk alleen maar Nee of Ja zeggen, en nee kon later altijd nog een Ja worden.

Wat dat betreft is qua game fallout 76 ook heel erg dumbed down (geen NPC's). Als je echter een echte Role player bent, kan fallout 76 dan weer heel interessant zijn, daarvoor moeten ze wel Role playing servers ofzo maken (zoals je ook in WoW had) want je kunt hardstikke mooi gaan role playen, maar als er dan ineens gansterrap uit het andere karakter komt houd het op :-).
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:47:
[...]

Maar ben wederom mijn loot kwijt, daar word ik wel een beetje moe van. Weer alles lekker op peil maar niks teveel en niet overcumbered. Stuit op 3 glowing snallygasters en dus dood. Respawn en weer terug snallies dood, loot pleite... :( Niemand in de buurt dus kan ook niet gejat zijn.

Wordt vervelend....
Ik heb al 'n paar keer gehad dat er 3 scorchbeasts achter me aan kwamen @ random. Dat is irritant, maar ik weet meestal wel de benenwagen te pakken. Ook tijdig je scrap in je camp dumpen, ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat ik mijn junk moest achterlaten, kan het zijn dat je meerdere keren dood bent gegaan? Dat heb ik wel 's gehad dat ik m'n junk niet kon vinden geloof ik.
MazeWing schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:56:
Ongelofelijk dat Fallout 4 het in dat jaar won van het volledig superieure Witcher 3...
Misschien omdat Witcher 1 en 2 afschuwelijk slechte PC ports waren, ik heb ze echt geprobeerd te spelen maar heb het opgegeven. 3 nog niet aan toe gekomen lijkt me mogelijk wel 'n leuke game.

Het is dus helemaal niet raar, Fallout was al een hele populaire franchise met vreemdgenoeg een goede naam (3 en NV waren echt super buggy, vrijwel niemand kende 1 & 2 volgens mij). Fallout 4 was redelijk stabiel ondanks z'n engine, en er was echt veel te doen niets mis met dat spel tenzij je altijd iets anders moet vergelijken zul je dingen zien die je mist uit een ander spel. De nieuwe toevoegingen worden dan vrijwel altijd genegert.

Fallout 76 heeft voor mij nog steeds meerwaarde met z'n multiplayer, ik snap dat mensen er nog steeds boos op zijn maar het is precies het spel waar ik op gewacht heb (tenminste het concept niet de huidige uitwerking).

Eigenlijk wel grappig als je er over nadenkt, Fallout heeft eigenlijk nooit 'n stabiele game gehad, 1 & 2 waren ook super buggy, nooit gefixt behalve deels door modders.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n1Lb572/Photo-2018-11-29-211534.png

[ Voor 45% gewijzigd door Gopher op 30-11-2018 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Witcher 1 en 2 zijn toch echt voor de pc gemaakt. Enkel 2 werd later geport naar de consoles.

Qua performance en graphics was deel 2 meer dan uitstekend. Deel 1 was gebaseerd op een zwaar aangepaste Neverwinter nights engine en die liep eigenlijk ook prima.
Ook de controls; met toetsenbord en muis waren gewoon prima. Wel was de combat enigzins wennen, zeker in vergelijking met andere games.

Het probleem met the Witcher is dat het pas sinds deel 3 populair en echt bekend is geworden bij je grote publiek. Net zoals Fallout 3 dit is geworden voor de fallout franchise... (met het verschil dat deel 1 en 2 volledig andere spellen waren, gemaakt door een andere developer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:34:
Qua performance en graphics was deel 2 meer dan uitstekend. Deel 1 was gebaseerd op een zwaar aangepaste Neverwinter nights engine en die liep eigenlijk ook prima.
Dan heb je ze zeker niet direct na release gespeeld? De performance was bij beide behoorlijk dramatisch op het begin. Maar CDProjekt heeft beide goed gefixt in de Enhanced edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Die plans die over hebt kan je niet verkopen zag ik. Wat kan je er dan mee? als onderzetters gebruiken?
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:47:
[...]

Hehe yep vanavond ook weer, is iemand druk aan het traden bij een station, en ik op de drempel een zakje goodies achtergelaten, loopt ie naar buiten en ziet dat zakje liggen. Ik zwaaien en fasttravel meteen pleite. Just for the fun of it. :P

Wordt vervelend....
Wat is je naam ingame? ga je ook eens een keer opzoeken :P
Wel raar dat je loot inderdaad dan in eens weg is.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:46:
[...]

Dan heb je ze zeker niet direct na release gespeeld? De performance was bij beide behoorlijk dramatisch op het begin. Maar CDProjekt heeft beide goed gefixt in de Enhanced edition.
Vanaf de eerste seconde! Enkel de uber stand was een beetje te veel van het goede met zijn super sampling. Ik heb echt geen enkel probleem gehad met dat spel (2600k, GTX 570)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
luigi87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:46:
Die plans die over hebt kan je niet verkopen zag ik. Wat kan je er dan mee? als onderzetters gebruiken?
Ik dump ze meestal gewoon in het wild. Hopelijk dat er iemand anders nog blij van wordt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Een vraagje met betrekking tot je special.

Ik ben begonnen met een bepaalde build.
Deze bevalt niet echt, maar voor de nieuwe build heb ik een andere special nodig.

Kan ik deze wijzigen of is het gewoon opnieuw beginnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:10
Meen me te herinneren dat Angry Joe zei dat je pas boven level 50 kan respeccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Henkie_NtA schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:51:
Meen me te herinneren dat Angry Joe zei dat je pas boven level 50 kan respeccen.
Dat lijkt me heel sterk. Er was geen respec optie boven 50 voor SPECIAL, dan heb je het over de perk cards dat je die nog krijgt boven 50 en dat je die kan varieren daarna.

Wel komt er in de komende week (of twee, weet niet meer welke patch het is) nu een respec optie aan. Geen on-the-fly respec maar voor elk level na 50 kan je zometeen kiezen om *of* een perk card te namen, *of* 1 special punt te verplaatsen naar een andere stat.

Ik ben zelf al level 100 dus die levels komen op den duur best snel. Maar als je echt een totaal andere build wil dan je hebt, inclusief allemaal andere perk cards die daar bij horen kan je je inderdaad afvragen of het niet efficienter is een alt te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Pheace op 30-11-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Laatst online: 12:15
Wat groeit er nog door boven de level 50? HP, AP en krijgt nog steeds elke 5 levels een pakje kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Tuttel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:05:
Wat groeit er nog door boven de level 50? HP, AP en krijgt nog steeds elke 5 levels een pakje kaarten?
Momenteel elke 5 levels een perk card pack en elk level een perk card naar keuze. Je Special points houden op op 50, en op dat moment zal je vast ook al evenveel perk cards in je build hebben zitten als je special points hebt dus het enige wat nog verandert na 50 is dat je meer mogelijkheden krijgt om eventueel perk cards in je build om te switchen.

In van de komende twee patches komt daar dan de mogelijkheid bij om na 50 ipv van de enkele perk card naar keuze bij levelup een enkele Special point te veranderen naar een andere stat.

Je word dus niet echt meer 'sterker' na 50, je krijgt alleen meer opties binnen wat je al hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pheace op 30-11-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:10
Pheace schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt me heel sterk. Er was geen respec optie boven 50 voor SPECIAL, dan heb je het over de perk cards dat je die nog krijgt boven 50 en dat je die kan varieren daarna.

Wel komt er in de komende week (of twee, weet niet meer welke patch het is) nu een respec optie aan. Geen on-the-fly respec maar voor elk level na 50 kan je zometeen kiezen om *of* een perk card te namen, *of* 1 special punt te verplaatsen naar een andere stat.

Ik ben zelf al level 100 dus die levels komen op den duur best snel. Maar als je echt een totaal andere build wil dan je hebt, inclusief allemaal andere perk cards die daar bij horen kan je je inderdaad afvragen of het niet efficienter is een alt te maken.
Ah ok, zou inderdaad kunnen dat ik het verkeerd begrepen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pheace schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:58:
[...]

Level 100? Das via de granaat glitch oid neem ik aan? :) Heb er toch redelijk wat uur inzitten maar zit ergens tussen de 35 en 40 volgens mij, en gaat steeds langzamer. Denk niet dat ik lvl 100 ooit ga halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Webgnome schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:21:
[...]

Ik dump ze meestal gewoon in het wild. Hopelijk dat er iemand anders nog blij van wordt.
Ja dat is momenteel ook mijn tactiek. Een mooie papieren bag achter laten bij een vendor.
Wel balen als je je zuur verdiende Caps stopt in een plan die je al hebt en je dus een kadotje koop voor een ander :'(

[ Voor 5% gewijzigd door luigi87 op 30-11-2018 10:28 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Flagg schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:23:
[...]

Level 100? Das via de granaat glitch oid neem ik aan? :) Heb er toch redelijk wat uur inzitten maar zit ergens tussen de 35 en 40 volgens mij, en gaat steeds langzamer. Denk niet dat ik lvl 100 ooit ga halen. :)
Nee zeg, daar begin ik niet aan. Jammer dat het kan. Server hoppen dan weer wel. Hoofdzakelijk Whitespring gefarmed. Handig ghouls van je level en ze komen allemaal naar jou toe in plaats van dat je ze moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
luigi87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:27:
[...]

Ja dat is momenteel ook mijn tactiek. Een mooie papieren bag achter laten bij een vendor.
Wel balen als je je zuur verdiende Caps stopt in een plan die je al hebt en je dus een kadotje koop voor een ander :'(
dat is wel jammer. Ik kan ook zo niet vinden of je ergens kan achterhalen of je een plan al hebt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pheace schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:32:
[...]

Nee zeg, daar begin ik niet aan. Jammer dat het kan. Server hoppen dan weer wel. Hoofdzakelijk Whitespring gefarmed. Handig ghouls van je level en ze komen allemaal naar jou toe in plaats van dat je ze moet gaan zoeken.
Respect voor je geduld om te grinden dan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Webgnome schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:33:
[...]

dat is wel jammer. Ik kan ook zo niet vinden of je ergens kan achterhalen of je een plan al hebt.
nee en dat is wel bout, want op een moment weet je echt niet meer wat je wel hebt en wat niet. dus koop je gewoon die stomme plans die je al hebt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Henkie_NtA schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:51:
Dat komt in de komende update of een perk card of respect van 1 punt boven 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Sjongejonge, had ik me ff vergist in het settlement systeem. Met moeite 8 hogere level creatures gekilled, 30min in gestoken. Kort daarna moest ik even uitloggen. Kom ik terug kon ik hetzelfde riedeltje nog eens doen.

Het lijkt me goed als ze dat gaan aanpassen.

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Kan zijn dat ik helemaal op de verkeerde plek ben, maar is er ergens een platform om (snel) mensen te vinden voor een team te maken? Speel op de ps4 en loop soms wel eens vast op plekken waar ik wel wat mankracht kan gebruiken :)
Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste

Let op:
Wil je graag dat jouw ingame naam word toegevoegd aan de TS? Vul dan hier je gegevens in:
https://goo.gl/forms/LkFu5We9UNCPO38n1