Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Gisteren na eindeloos materialen verzamen eindelijk m'n Excavator Power Armor te pakken gekregen! Heb het weekend nodig gehad voor alle verrekte schroeven, maar okay. Nu heb ik ook de Power Armor Station dus kan ik zelf aan de slag in m'n kleine basis \o/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:50

Player1S

Probably out in the dark

LordLuc schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:06:
Scorchbeast attack haha. Klotebeest maakt mn hutje helemaal kapot.

[Afbeelding]

Dit zijn wel leuke momenten, brengt leven in de brouwerij.
En ik heb mn 1e launchcode binnen, nu wil ik de andere ook. Dus ik blijf nog even spelen.

Pro tip: Log uit terwijl je in power armor bent. Als je weer inlogt is je fusion core helemaal opgeladen.
Vorige week ook door toeval een code gevonden maar was slechts level 15 dus niet verder achteraan gegaan.
Vanavond weer verder gaan maar dan zal de code wel verlopen zijn.

Nog even paar levels grinden en dan met die excavator power armor aan de slag. Moet je l25 voor zijn meende ik.

Ik merk wel dat ik het spel extreem slowpaced speel in vergelijking met anderen. Ben iets van level 18 of 19 atm.
Nu heb ik dit weekend ook niet veel kunnen spelen en heb ik op de momenten dat ik kon spelen Farming Sim 19 gedaan. Soms wil je ook gewoon lekker relaxen.
Gopher schreef op maandag 26 november 2018 @ 05:52:
[...]

Waarom Bethesda so still is? Dit spel is inderdaad instabiel, ze zijn nu nog bugs aan het verhelpen waardoor mensen niet kunnen inloggen/spelen. Verbeteringen komen pas later.
Afgelopen donderdag was Thanksgiving dus ligt zo'n beetje heel de VS plat.
Daarnaast hebben ze al een roadmap uit gegeven voor de rest van het jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 26-11-2018 09:53 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fallout 76 is in zijn kern kapot:

https://gamer.nl/artikele...76-is-in-zijn-kern-kapot/

Een 5, maar ik heb al wel van de game genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyBridLaN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-08 17:42
Ik heb gister een probleem ontdekt en weet nog niet of iedereen dit kan doen maar heb er een Reddit post van gemaakt: https://old.reddit.com/r/..._forced_maintenance_mode/

Ik en een vriend van mij konden een server binnen 2 minuten in onderhoudsmode krijgen door simpelweg buiten een nucleaire zone eten te maken en als een gek op de maak knop te drukken. Het is ons 3x achter een volgend gelukt zonder enkele moeite. Enige dat ik niet weet is of dit enkel effect heeft op de groep of de totale server. 1x stond hij in de nucleaire zone en ik de buiten en 2x stonden samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Een aantal van dit soort problemen die de server crashen zijn bekend. De vraag is dan waarom zou je dit exploiten, wil je graag de game kapot? Er zijn ook exploits om onbeperkt dingen te kunnen dragen enzo geloof ik. Het zorgt wel voor bugs bij spelers :-).

[ Voor 28% gewijzigd door Gopher op 26-11-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gopher schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:28:
Een aantal van dit soort problemen die de server crashen zijn bekend. De vraag is dan waarom zou je dit exploiten, wil je graag de game kapot?
Je hebt altijd simpele zielen die het voor anderen willen verpesten. Stel je voor dat iemand plezier beleeft aan iets wat jij haat. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:14
Beetje bijzonder dat iemand die een bug vind, dat een paar keer uitprobeert, meteen uitgemaakt word voor simpele ziel, bla bla.
Als het al een bekend probleem is, kan het toch ook gewoon zo zijn dat deze persoon het pas voor het eerst ziet/merkt?

Als ik een bug zou vinden zou ik ook een paar keer proberen of ik dan hetzelfde resultaat krijg.

Ben ik dan ook meteen een simpele ziel? Iemand die andere mensen hun lol wil verpesten, of wat dan ook? Nee, ik heb een bug gevonden, en wil zien of daar nog een keer hetzelfde resultaat uit komt.

Laten we deze persoon ook het voordeel van de twijfel geven.

Als het bewust klooien was, is het natuurlijk een ander verhaal.

Hoe je het precies moet doen online gooien vind ik dan wel weer twijfelachtig. Dat is natuurlijk op zijn minst niet handig.

[ Voor 34% gewijzigd door WEBGAMING op 26-11-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Van de ene kant snap ik 't ook wel weer. Ik kan me voorstellen dat het een doel opzich is om bugs te vinden en servers te crashen. Zolang je ze online deelt en niet uitvoerig blijft uitvoeren is het alleen maar goed.

Ik hoop op een patch vandaag, zou het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Player1S schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:18:
[...]
Vorige week ook door toeval een code gevonden maar was slechts level 15 dus niet verder achteraan gegaan.
Vanavond weer verder gaan maar dan zal de code wel verlopen zijn.
Bedoel je die stukjes van de verschillende silo's? Potverdikke, had er deze week 8 verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:46
Voor de mensen die het spel spelen, is het echt zo slecht met deze game gesteld als je mag lezen in alle reviews?
Ik heb elk deel van fallout met heel veel plezier gespeeld en wilde deze aanschaffen als hij wat goedkoper zou zijn (niet verwacht dat dat al na 2 weken zou zijn)
Maar als ik alles lees dan lijkt het me niet de moeite van het aanschaffen waard.

Alles wat fallout 3 (plus spin offs) en fallout 4 goed maakt, mist deze game. Als ik alles lees, en ook de comments hier, is dit een verloren project.

Of mis ik een belangrijke reden om WEL de game te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

mike0001 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:40:
Alles wat fallout 3 (plus spin offs) en fallout 4 goed maakt, mist deze game. Als ik alles lees, en ook de comments hier, is dit een verloren project.

Of mis ik een belangrijke reden om WEL de game te spelen?
Zoveel moeite heb je niet gedaan dan zo te zien. Behalve Mazewing hebben zijn de meesten hier gewoon aan het spelen.

Het is absoluut geen 'top' spel maar ik heb er al sinds release (en beta) plezier mee nu. Je moet er alleen even overheen komen dat het gewoon geen standaard Fallout release is (en dat duurde me wel even). Maar verder vermaak ik me nu prima. Ik zou hoofdzakelijk zeggen dat het geen 60 euro waard is. Maar als je bij CDkeys voor 30 of minder een key oppakt en je gewoon met speelt met de gedachte dat het niet perfect zal zijn is er genoeg plezier te beleven. (en nee, ik speel niet met vrienden. Ik vind dat 'but it's fun with friends' argument ook altijd bagger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WEBGAMING schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:34:
Beetje bijzonder dat iemand die een bug vind, dat een paar keer uitprobeert, meteen uitgemaakt word voor simpele ziel, bla bla.
Dan lees je totaal niet. Iemand die een bug vind, kan reproduceren en het rapporteert verdient een lintje.

De vraag van Gopher was een algemene vraag mbt mensen die bewust zo'n exploit zouden gebruiken om de servers continue in onderhoudsmodus te knallen. Daar was mijn reactie op.
Pheace schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:50:
[...]

Zoveel moeite heb je niet gedaan dan zo te zien. Behalve Mazewing hebben zijn de meesten hier gewoon aan het spelen.

Het is absoluut geen 'top' spel maar ik heb er al sinds release (en beta) plezier mee nu. Je moet er alleen even overheen komen dat het gewoon geen standaard Fallout release is (en dat duurde me wel even). Maar verder vermaak ik me nu prima. Ik zou hoofdzakelijk zeggen dat het geen 60 euro waard is. Maar als je bij CDkeys voor 30 of minder een key oppakt en je gewoon met speelt met de gedachte dat het niet perfect zal zijn is er genoeg plezier te beleven. (en nee, ik speel niet met vrienden. Ik vind dat 'but it's fun with friends' argument ook altijd bagger)
Hier kan ik mij aardig bij aansluiten. De komende tijd zal in het teken staan van het elimineren van de grootste bugs. Daarna zal content de volledige aandacht krijgen.

[ Voor 48% gewijzigd door Player1S op 26-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartillus
Voor de mensen die het spel spelen, is het echt zo slecht met deze game gesteld als je mag lezen in alle reviews?
Ik heb sinds de PC beta gespeeld en hartstikke veel lol gehad. Weet niet hoeveel uren in totaal, maar heb m'n aankoopbedrag er al weer uit. Heeft het spel een aantal grote problemen die gefixed moeten worden? Ja. Aan de andere kant, volgens mij lopen heel veel YT'ers op de haat bandwagon. Iedereen roept "there's no NPC's, and no story?!?!", terwijl dat niet het geval is. Samen met vrienden samen een Fallout game spelen is top.

Hij is volgens de pricewatch nu 38 euro, wat een goede prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:33

luigi87

Domotica Fanaticus

MazeWing schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:05:

Maar ik ben oprecht blij voor je dat je je goed vermaakt voor je €60 euro. Ik denk wel dat dit meer zegt over jou (en je standaarden) dan het spel zelf...
Ga je nou ook nog op de man spelen?
vindt dat toch wel een beetje van je tegen vallen.
Webgnome schreef op maandag 26 november 2018 @ 07:57:
Als Bethesda slim is laten ze de Fallout Franchise de komende decenia voor wat ie is en focussen ze zich op compleet andere zaken. De Fallout magie is duidelijk uitgewerkt.
Denk persoonlijk dat de magie nog niet weg is. alleen dat ze te veel copy paste hebben gedaan vanuit fallout 4 in deze. Het concept kan nog steeds wel werken alleen zullen ze wel moeten vernieuwen in de gameplay. alleen wat kan je dan vernieuwen en denk dat ze als test dus dat multiplayer hebben gedaan, dit voegt alleen weinig toe in mijn mening.
Loev schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:32:
De beslissing om geen NPC in FO76 te stoppen is imo niet slim. Ik mis echt de conversaties die je kan hebben met NPC. Er zitten hart verscheurende recordings over het leed nadat de bommen zijn ingeslagen. De wereld voelt wat kaal aan al is die groot zat :)
Deel dit gevoel wel. de NPC's die erin zitten zijn robots en zijn vaak toch verhaalloos. Ben nu al meerdere keren tegen gekomen dat de wereld allemaal geautomatiseerd is en dit de reden is dat die robots jou quests geven. Dit helpt niet mee in gevoel met de wereld krijgen, mede met het feit dat alles wat je doet in de wereld na 5 minuten omzeep is geholpen omdat een locatie reset.

[ Voor 74% gewijzigd door luigi87 op 26-11-2018 11:09 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
HyBridLaN schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:01:
Ik heb gister een probleem ontdekt en weet nog niet of iedereen dit kan doen maar heb er een Reddit post van gemaakt: https://old.reddit.com/r/..._forced_maintenance_mode/

Ik en een vriend van mij konden een server binnen 2 minuten in onderhoudsmode krijgen door simpelweg buiten een nucleaire zone eten te maken en als een gek op de maak knop te drukken. Het is ons 3x achter een volgend gelukt zonder enkele moeite. Enige dat ik niet weet is of dit enkel effect heeft op de groep of de totale server. 1x stond hij in de nucleaire zone en ik de buiten en 2x stonden samen.
Er is (voor zover ik weet) een exploit waarmee spelers onbeperkt carryweight krijgen. Met alle meuk die ze vervolgens oppakken kunnen de servers ook crashen. Toen ik alle notes en holos in mn stash gooide krijg ik het zover om uit de server geknikkerd te worden. En als ik throwing knives grind om m'n staal te gebruiken en niet weg te gooien krijgt m'n client een hiccup van een paar seconden als ik vervolgens die 300 knives in 1x scrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Pheace schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:50:
[...]

Ik volg dit forum al sinds het begin dus heb wel degelijk mn best gedaan :)
Wat ik bedoelde te zeggen dat alle reviews negatief zijn en ik hier er niet echt uit kan halen waarom je WEL voor de game moet gaan.
Het is een bethesda game dus dat die bugs heeft is meer uitzondering dan regel, dat boeit me niet echt heel erg veel.
Normaal doe ik ook niks op reviews maar als er echt geen enkele reviewer een voldoende geeft, dan moet er iets niet in de haak zijn met de game.

Als je ook de comments hier leest, dan heb ik alleen nog maar gelezen dat het een "aardige" game is die "geen 60 euro" waard is. Spelen de mensen om het spelen (zonde om 60 euro over de balk te gooien) of haal je er ook echt plezier uit?

Misschien mijn vraag iets nuanceren dan. Als je houdt van exploren, een wereld waar veel te doen is en er een duidelijk verhaal in zit als rode draad, is dit dan een aanrader of meer een nice to have of zelfs een afrader?
En zoals je al zegt, dit is geen standaard fallout, dat realiseer ik me ook. Maar het moet voor mij wel een game zijn waar je je in kan verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mike0001 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:09:
[...]
Misschien mijn vraag iets nuanceren dan. Als je houdt van exploren, een wereld waar veel te doen is en er een duidelijk verhaal in zit als rode draad, is dit dan een aanrader of meer een nice to have of zelfs een afrader?
En zoals je al zegt, dit is geen standaard fallout, dat realiseer ik me ook. Maar het moet voor mij wel een game zijn waar je je in kan verliezen.
Rond hobbelen en dingen ontdekken, prima game.
Verhaal, niet echt zoals je gewend bent. er is genoeg te lezen en er zijn quests. De quests krijg je adhv de dingen die je leest of die robots/terminals je vertellen.
Insteek is meer, wereld is aan snot, wat hebben mensen daarmee gedaan. Dus je vind wel verhalen van mensen die proberen te overleven en hoe ze het niet/wel gehaald hebben. Je komt ze nooit in het echt tegen.

Voor 40e zou ik het doen. Heb er zelf 50e voor betaald en heb er geen spijt van. Dat ik niet zo hyped ben als ik voor FO4 was, houd mij niet tegen, ik vind het nog steeds goed (genoeg).

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

MazeWing

The plot thickens...

luigi87 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:02:
Ga je nou ook nog op de man spelen?
vindt dat toch wel een beetje van je tegen vallen.
knip

Dit heeft echter niets met op de man te spelen!

Dat heeft het wel. En het is nu klaar. Zowel met de passief-agressieve posts richting andere forumgebruikers als met trollen om reacties.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 17:01 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:29

Luukwa

o/

Wat me wel opvalt is dat Bethesda niets meer van zich laat horen.. dat vind ik persoonlijk niet kunnen, al helemaal niet met de kritiek die er momenteel heerst.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
Ik zou wachten, als ik wist welke staat deze game zou hebben, weet ik niet of ik 'm nogmaals gekocht zou hebben voor 60euro. (Mogelijk wachten voor deal). However misschien zou ik 'm alsnog gekocht hebben.

Het ligt 'n beetje aan de persoon, ben je een beetje masochistisch ingesteld dan geniet je echt van de game ;-).

Maar serieus advies, als je niet in nood bent voor nieuwe game content, koop 'm als die goedkoop is, en speel over 'n maand of 2/3, misschien eerder.

Reviews zijn inderdaad heel negatief over het algemeen, maar dat komt omdat de kwaliteit van de game momenteel gewoon ruk is; desondanks zie in veel van de reviews, toch dat men er plezier aan beleeft (nee niet in allemaal) en dat er nog wel potentie is.

Maar het is verder een risico, als ik Bethesda was zou ik veel gaan fixen en dan een Free weekend doen ofzo.
Luukwa schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:15:
Wat me wel opvalt is dat Bethesda niets meer van zich laat horen.. dat vind ik persoonlijk niet kunnen, al helemaal niet met de kritiek die er momenteel heerst.
Hier ben ik het compleet mee eens, ze hebben de laatste week te weinig laten horen, hoewel ze de woensdag nog wat patches op de server hebben gereleased en het Thanksgiving was, mogelijk dat ze binnenkort weer wat laten horen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gopher op 26-11-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Gopher schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:16:
[...]

Ik zou wachten, als ik wist welke staat deze game zou hebben, weet ik niet of ik 'm nogmaals gekocht zou hebben voor 60euro. (Mogelijk wachten voor deal). However misschien zou ik 'm alsnog gekocht hebben.

Het ligt 'n beetje aan de persoon, ben je een beetje masochistisch ingesteld dan geniet je echt van de game ;-).

Maar serieus advies, als je niet in nood bent voor nieuwe game content, koop 'm als die goedkoop is, en speel over 'n maand of 2/3, misschien eerder.
Dit is dus advies wat nuttig is.
Ik ben nog bezig in RDR2 en Assassins creed. Dus verveel me nog niet.Ik blijf dit forum volgen en kijk wel of men positief is over een maand of 2.

Eigenlijk is het te zot voor woorden dat een game pas na een x maanden speelbaar is. Maar goed, dat is weer een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
TepelStreeltje schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:58:
[...]

Rond hobbelen en dingen ontdekken, prima game.
Verhaal, niet echt zoals je gewend bent. er is genoeg te lezen en er zijn quests. De quests krijg je adhv de dingen die je leest of die robots/terminals je vertellen.
Insteek is meer, wereld is aan snot, wat hebben mensen daarmee gedaan. Dus je vind wel verhalen van mensen die proberen te overleven en hoe ze het niet/wel gehaald hebben..
Dat is inderdaad de insteek en dat leek in het begin ook een erg goede. Echter merk ik nu echt wel dat het aantal dingen dat je kunt vinden om weer 'verder' te gaan gewoon steeds minder wordt. Het start gebied ligt vol met briefjes, holotapes, aanwijzingen you name it. Kom je in de buurt van en ga je verder dan de top of the world dan is dat ineens allemaal weg.

Verder lijken zaken gewoon niet af (of ik snap ze niet). Neem de survivor stories. Je krijgt een handjevol holotapes te horen in het begin dorpje van mensen hoe erg het allemaal is etc maar ineens stopt dat en je weet niet waarom. Dat is misschien wel de insteek maar het voelt niet 'af'.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 10:04

Dennis de Vries

Redacteur
Nou, ik heb gisteravond mijn laatste potje Fallout 76 gespeeld hoor. Heb me er kort mee vermaakt, maar er zitten simpelweg te veel bugs, onlogische design keuzes en te weinig content in om het nog de moeite waard te maken. Heb het op Reddit nog wel lopen verdedigen en heb ook meerdere keren contact opgenomen met de support om bugs te reporten, maar je krijgt elke keer een automatisch antwoord dat totaal niet relevant is aan hetgene dat je instuurt, dus daar was ik ook snel klaar mee.

Als ik alle dingen die ik debiel vind op moet sommen zijn we zo drie uur verder, maar wat voor mij de druppel gisteren was, is dat ik me besefte dat er letterlijk geen endgame is. Waar doe je het dan voor? Wie heeft bedacht dat een MORPG zonder endgame een goed idee was?!

Als Starfield en ES6 daadwerkelijk dezelfde engine, of in ieder geval dezelfde hoeveelheid aandacht en moeite van Bethesda krijgen, sla ik die mooi over. En dat recyclen (er zitten heel veel bestanden van zowel Skyrim als Fallout 4 in het spel is al bewezen) mogen ze ook mooi mee kappen.

Ik hoop dat Bethesda leert van het feit dat hun spel zo dramatisch slecht is ontvangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennis de Vries op 26-11-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:50
Dennis de Vries schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:03:
Nou, ik heb gisteravond mijn laatste potje Fallout 76 gespeeld hoor. Heb me er kort mee vermaakt, maar er zitten simpelweg te veel bugs, onlogische design keuzes en te weinig content in om het nog de moeite waard te maken. Heb het op Reddit nog wel lopen verdedigen en heb ook meerdere keren contact opgenomen met de support om bugs te reporten, maar je krijgt elke keer een automatisch antwoord dat totaal niet relevant is aan hetgene dat je instuurt, dus daar was ik ook snel klaar mee.

Als ik alle dingen die ik debiel vind op moet sommen zijn we zo drie uur verder, maar wat voor mij de druppel gisteren was, is dat ik me besefte dat er letterlijk geen endgame is. Waar doe je het dan voor? Wie heeft bedacht dat een MORPG zonder endgame een goed idee was?!

Als Starfield en ES6 daadwerkelijk dezelfde engine, of in ieder geval dezelfde hoeveelheid aandacht en moeite van Bethesda krijgen, sla ik die mooi over. En dat recyclen (er zitten heel veel bestanden van zowel Skyrim als Fallout 4 in het spel is al bewezen) mogen ze ook mooi mee kappen.

Ik hoop dat Bethesda leert van het feit dat hun spel zo dramatisch slecht is ontvangen.
Ik heb nog niet veel gespeeld. Maar ik zie het als een "No Man's Sky"... Concept is leuk, maar de content is te weinig. Nu hopen dat ze over een paar maanden een mega update doen zodat het wel de moeite is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Boermansjo schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:10:
[...]

Ik heb nog niet veel gespeeld. Maar ik zie het als een "No Man's Sky"... Concept is leuk, maar de content is te weinig. Nu hopen dat ze over een paar maanden een mega update doen zodat het wel de moeite is om te spelen.
Persoonlijk denk ik dat Bethesda gewoon hun verlies pakt en hoopt dat Starfield en ES6 hun reputatie weer omhoog halen. Het is al door henzelf aangegeven dat het grootste deel van het team na release van Fallout 76 direct doorgaat met het maken van Starfield terwijl een kleinere studio van ze verder werkt aan de post-launch dingen van Fallout 76.

Plus, je weet hoe Bethesda is. Er zitten al jaren dezelfde bugs en problemen in die keer op keer niet worden opgelost. Denk niet dat het te vergelijken is met No Man's Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Dennis de Vries schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
[...]

Het is al door henzelf aangegeven dat het grootste deel van het team na release van Fallout 76 direct doorgaat met het maken van Starfield terwijl een kleinere studio van ze verder werkt aan de post-launch dingen van Fallout 76.
Voor zover ik weet was die kleine studio (voorheen Battlecry studios) degene die de game gemaakt heeft. Het main team was gewoon aan Starfield aan het werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Persoonlijk denk ik dat Bethesda gewoon hun verlies pakt en hoopt dat Starfield en ES6 hun reputatie weer omhoog halen. Het is al door henzelf aangegeven dat het grootste deel van het team na release van Fallout 76 direct doorgaat met het maken van Starfield terwijl een kleinere studio van ze verder werkt aan de post-launch dingen van Fallout 76.

Plus, je weet hoe Bethesda is. Er zitten al jaren dezelfde bugs en problemen in die keer op keer niet worden opgelost. Denk niet dat het te vergelijken is met No Man's Sky.
Ik vraag me oprecht af hoe groot het oorspronkelijke Fallout 76 team was.
Gezien het eindproduct kan dit simpelweg geen groot team geweest zijn. Zeker niet wanneer je de content afsteekt met een gemiddelde Bethesda game!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Pheace schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:20:
[...]

Voor zover ik weet was die kleine studio (voorheen Battlecry studios) degene die de game gemaakt heeft. Het main team was gewoon aan Starfield aan het werken toch?
Volgens mij niet, Todd Howard heeft op de E3 aangegeven dat Fallout 76 een samenwerking is van bijna alle Bethesda studio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:50
[...]

Best wel jammer als het echt zo is... Dan maar hopen dat er private servers komen of een of andere groep onofficiële patches maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Ik denk niet dat ze het zomaar opgeven. FO76 is ook een testbed voor toekomstige titels.
Juist een starfield lijkt me wel te lenen voor het basis concept wat we nu zien.

Over een paar maand is het een stuk zonniger in West Virginia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Gopher schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:34:
[...]

Doe je ding, ik denk dat het bericht richting Bethesda al zeer duidelijk aangekomen is.
Ook een insteek, je geeft aan dat je de lat hoger wilt leggen, de meeste populaire games zijn tegenwoordig zo uitgemolken en saai. Fortnite en Pubg zijn nog steeds het meest populair (en winstgevend?). Een open world game is gewoon moeilijk om (goed) te maken, zeker multiplayer. Ik ben overigens eens dat ze het nog niet hadden moeten releasen en dat de "stable" kwaliteit om te huilen is voor 60 euro, maar nogmaals dit is nog steeds geen uitzondering voor Bethesda, zelfs niet dit niveau aan bugs bij release hebben ze al vaker gehad.
Ik snap heel goed waar jij van komt hoor :) ik ben oprecht blij voor jou dat je optimistisch kan zijn en ik begrijp dat het vervelend is dat je niets dan gezaag leest. Ik vind het zelf vooral frustrerend dat er eigenlijk geen "wij" is aan de kant van de consumenten. Ik preorder al jaren niets meer en koop geen incomplete games maar voor iedere game die ik niet koop zijn er duizenden zoniet tienduizenden die die game wel preorderen. Of mijn stem aankomt bij Bethesda? Doubt it. Het gevolg dat 9.999 van de 10.000 toch gewoon preorderen ondanks een uitgever die er eens goed mee lacht? Dat het uitmelken vrolijk doorgaat :(

edit: ook al heb ik het spel niet gekocht, ik heb het wel gespeeld. Anders is het uiteraard een beetje vreemd te klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vnze op 26-11-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nu alweer een aantal keren tegen de bug aangelopen dat wanneer je dood gaat en je moet kiezen waar je wil respawnen dat alleen vault 76 beschikbaar is...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Webgnome schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:32:
Nu alweer een aantal keren tegen de bug aangelopen dat wanneer je dood gaat en je moet kiezen waar je wil respawnen dat alleen vault 76 beschikbaar is...
Ook een aantal keer gehad van het weekend ja. Heel irritant (understatement).

Daarnaast ook dat ik geen wapens kon wegstoppen met de sneltoets.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ben die Rosie Quest verder aan het volgen maar de moeilijkheidscurve is wel heel stijl. Kon alle quests redelijk doorkomen zonder al te rare dingen, maar gisteren geëindigd in de wendigo cave, 3 mirelukrkings en dan nog een wendigo was wel een beetje overdreven.
Nog geprobeerd om mijn loot op te halen maar zelfs dat lukte niet.

En het leuke is dat wanneer je maar de helft van je loot oppakt en weer dood gaat je de andere helft dus ook niet meer kan pakken. :(

Behoorlijk verrot als je geen stash gebruikt en alles wat je hebt bij je hebt. Redelijk goed uitgebalanceerde loot bij elkaar gescharreld lean en mean genoeg om te kunnen sprinten en toch voldoende om mijn wapens en armor te kunnen repareren en modden.

Kan nu dus weer overnieuw beginnen met loot vinden, alles weg. ;(

Tevens een hoop ammo, stimpacks en chems er doorheen gejaagd voor niks. Ach ja life in the wastelands...

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:59

tha_crazy

Mafketel

Webgnome schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:32:
Kwestie van niet dood gaan :+
Is mij pas 1 keer gebeurd.

Gisteren wel bijna mijn excavator armor af, helaas moest ik vriendinlief helpen met wat stukjes spyro.......
dus vanavond maar de laatste screws & springs bij elkaar jagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

https://twitter.com/TheHo...tatus/1066150525727469569

Dat is wel een goede samenvatting van FO76. Voor mij dan tenminste

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:De bezem is er door. Graag weer on-topic over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Laatst online: 09:02
tha_crazy schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:40:
[...]

Kwestie van niet dood gaan :+
Is mij pas 1 keer gebeurd.
Ging bij mij ook ontzettend goed, tot ik opeens nietsvermoedend in de buurt van wat super mutants met fat mans stond. Kreeg direct een mini nuke op mn hoofd :+
Dat was natuurlijk best grappig, minder grappig was dat ik een infinite loading screen had bij respawnen en dus vrolijk mocht disconnecten en al mijn junk kwijt was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[...]

Het is een bethesda game dus dat die bugs heeft is meer uitzondering dan regel,
Was dat maar waar :) Of bedoelde je het toch andersom?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
l0n3w012ph schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:41:
[...]

Was dat maar waar :) Of bedoelde je het toch andersom?
Haha oeps.... Ja helaas andersom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat lopen een hoop mensen toch een partij zuur te doen over dit spel, hier en elders online. Iedereen heeft natuurlijk recht op een mening, maar het lijkt wel alsof iedereen elkaar aansteekt met negativiteit. Ik speel het met drie vrienden op de PS4 en beleef er enorm veel plezier aan. Prachtige wereld met ontzettend veel content, waar we vrolijk kletsend, schietend en hakkend doorheen banjeren en wel zien wat we tegenkomen en waar we zin in hebben qua quests. Meer dan dat hoeft het voor mij niet te zijn, en ik kan me dan ook niet vinden in alle kritiek. Vergelijk het eens met DayZ, waar helemaal geen bal te doen is, anders dan doelen die je voor jezelf verzint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LGR heeft inmiddels ook al van zich laten horen in een 'kort' (20 mins) filmpje:

YouTube: We've Gotta Talk About Fallout 76.

Hetgeen wat hij beschrijft (en ook door anderen is aangestipt), is juist hetgeen wat mij tegen houdt om de game nu aan te schaffen. Toch wel jammer, want er zitten ook wel genoeg elementen in die ik in Fallout4 ook leuk vindt.

Men had beter de game nog een jaartje onder de pet moeten en besteden met doorontwikkelen van de game. Had je deze volgend jaar gehad, dan denk ik dat 'ie een stuk beter uit de verf was gekomen of in early access met maximaal 10 dollar/euro. Dan had je geweten wat je kreeg . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ik heb vandaag wederom veel plezier gehad met z'n tweeën. Merkten een bug (die we eerder niet zeggen omdat we geen power armoe gebruikte) waarbij mijn karakter steeds of verdween of de rare onderbroek zonder armor bug vertoonde. Soms wat raar, simpelweg in en uit te armoe en t werkt weer echter.

Nu net de enclave Quest begonnen. Zijn wel pas dertig, maar t lukt wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Naah. Paar irritaties, maar ik heb ook veel leuke momenten gehad.
O.a. een episch gevecht tussen een lading robots en een Deathclaw:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1sYrbXY/Photo-2018-11-26-172830.jpg

En ik ben aan het roleplayen. Soms ben ik een gangster
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zfsDG8J/Photo-2018-11-26-212144.jpg

Ontsnapte gekkie uit de gevangenis
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zNVDXVY/Photo-2018-11-26-213507.jpg
Dan loop ik achter andere spelers aan te hakken. Niet te lang anders wordt het vervelend.

of een crossdresser
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/56nt5GC/Photo-2018-11-26-210909.jpg
Laten we eerlijk zijn. Ik denk dat de meeste mannen wel van vrouwenkleren houden.
Hypothetisch gesproken.

Ik maak ook mn eigen doelen. Soms zet ik mn camp ergens neer waar veel spawns zijn. Stoeltje erbij en kijken hoe mn turrets alles kapot schieten. Heb er nu een missile launcher bij, echt een leuk speeltje.

[ Voor 3% gewijzigd door LordLuc op 26-11-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:37:
early access met maximaal 10 dollar/euro.
Dan vraag je dus feitelijk om de volledige game + jaar eerder toegang voor 10 euro? Klinkt niet als een verdienmodel. Meeste early access is of gratis/goedkoop + betalen voor DLC/microtransactions, of gewoon full price.

Overigens wel eens dat deze beter in early access op Steam had gegaan. Had er veel meer geld binnengekomen en veel minder klachten. En sowieso geen 'officiele' reviews.

[ Voor 18% gewijzigd door NLxAROSA op 27-11-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bethesda komt deze week met meer info: https://www.reddit.com/r/...talk_to_us_today/eaj62pz/
Hello! Thank you for your post, and for your feedback. We want you to know that we're always looking through posts, tweets, and comments for any and all feedback on the game. We truly appreciate you reaching out to us, and letting us know your thoughts, concerns, ideas, and giving us an idea of what you're looking for.

We will have new information to share soon, so keep an eye out this week!
We wachten dus af.
Wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat ik minder bugs lijk te ervaren dan anderen. Wat ik wel veel zie is Scourged die stil staan en pas lijken te laden als je in de buurt komt. Echter heb ik ook een holotape gehoord waarin ze vertellen dat de ziekte er voor zorgt dat je op gegeven moment stil staat en van binnenuit opbrand oid. Dus in mijn beleving zitten die Scourged dan ook in de beginfase daarvan.
Dus vraag is of dat daadwerkelijk een bug is of een feature.
Misschien wel een verhaal bedacht om een hardnekkige bug te omzeilen :+

Gister wel paar keer gehad dat de scourged de wapens verkeerd vast hadden. En kwam ergens op een kerkhof een legendary monster tegen (32, ik 19) koste me wat moeite maar had hem dood. Alleen bij laatste schot vloog ie opeens glitched weg en weg loot. :(
Daarvoor was ook al intense omdat ik paar hoge level scourged op me af kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLxAROSA schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:18:
Dan vraag je dus feitelijk om de volledige game + jaar eerder toegang voor 10 euro? Klinkt niet als een verdienmodel. Meeste early access is of gratis/goedkoop + betalen voor DLC/microtransactions, of gewoon full price.
Aan de andere kant: je kan je ook afvragen of hetgeen wat je nu krijgt voor 60 euro, die 60 euro ook daadwerkelijk waard is, gezien de technische staat en de "lack of content". Wat dat betreft hadden ze 'm ook scherper kunnen aanbieden voor 30 euro, een prijs wat gunstiger is voor de staat waarin de game zich bij launch en hedendaags bevind en hoefde ze 'm nu niet al af te prijzen om de verkoop te stimuleren . . .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Player1S schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:01:
Bethesda komt deze week met meer info: https://www.reddit.com/r/...talk_to_us_today/eaj62pz/

[...]

We wachten dus af.
Wat ik persoonlijk wel vreemd vind is dat ik minder bugs lijk te ervaren dan anderen. Wat ik wel veel zie is Scourged die stil staan en pas lijken te laden als je in de buurt komt. Echter heb ik ook een holotape gehoord waarin ze vertellen dat de ziekte er voor zorgt dat je op gegeven moment stil staat en van binnenuit opbrand oid. Dus in mijn beleving zitten die Scourged dan ook in de beginfase daarvan.
Dus vraag is of dat daadwerkelijk een bug is of een feature.
Misschien wel een verhaal bedacht om een hardnekkige bug te omzeilen :+

Gister wel paar keer gehad dat de scourged de wapens verkeerd vast hadden. En kwam ergens op een kerkhof een legendary monster tegen (32, ik 19) koste me wat moeite maar had hem dood. Alleen bij laatste schot vloog ie opeens glitched weg en weg loot. :(
Daarvoor was ook al intense omdat ik paar hoge level scourged op me af kreeg
Hier ook. laatste speelsesies heb ik dan alle enemies pas laden als je de lokatie discovered. Nu al paar gehad dat ik dan in eens een dikke mutant voor me neus heb staan. Leuk als je vooral probeerd te sniperen.
Mijn scourged doen dit ook, ze hebben ook vaak de poses die de al opgebrande grijze versies hebben. dus misschien is dit wel een nieuw dingetje idd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

luigi87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:27:
[...]

Mijn scourged doen dit ook, ze hebben ook vaak de poses die de al opgebrande grijze versies hebben. dus misschien is dit wel een nieuw dingetje idd.
Vandaar dat ik dus vermoed dat het niet zozeer een bug is. Ook omdat ze in een holotape zoiets uitleggen.
Maar kan ook heel goed zijn dat het een bug is die ze niet wisten op te lossen en het dus zo verbloemt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Player1S schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:42:
[...]

Vandaar dat ik dus vermoed dat het niet zozeer een bug is. Ook omdat ze in een holotape zoiets uitleggen.
Maar kan ook heel goed zijn dat het een bug is die ze niet wisten op te lossen en het dus zo verbloemt hebben
zou me niet verbazen eerlijk gezegd. Maar opzich voegt het wel wat toe aan de vele grijze varianten die je tegen komt.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

[...]

Denk persoonlijk dat het de intentie was dat ze leken op al die andere stilstaande opgebrande mensen en dat pas als je in de buurt kwam zou merken dat dat niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Ik vind het wel grappig moeten ze ook niet veranderen. Is ook geen bug volgens mij.

Eerste keer dat ik het zag (eerste of 2de sessie) liep ik er naar toe en dacht ik "grappig deze is niet zo zwart" en dan sta je opeens tegenover een flinke scorcher met je level 3... :P

Beste remedie tegen mijn "verveling" is de sessies wat korter maken, uurtje of 3 max is bij mij de grens ongeveer.

Ben dus nog steeds rustig bezig en mijn verloren loot weer op peil aan het brengen. Ballistic fiber is het lastigste so far.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Mijn zoon heeft met zijn zure centjes afgelopen vrijdag Fallout 76 gekocht.

Tot zijn verbazing (en die van mij) is het spel niet vooruit te branden, zelfs niet op 640x480 met laagste setting. Toch heeft hij een Clevo P650SE (W10) met een Intel Core i7-4720HQ, 16GB ram en een GeForce GTX 970M met 3GB RAM. Dan zou je toch verwachten dat het -enigsins- speelbaar is op lagere settings? Fallout 4, Farcry 5 en AC:Origins draaien bij hem als een zonnetje (beetje getweaked op medium settings).

Toch is het een drama bij Fallout 76. Hoe kan dit? Is dit een driver probleem of een bug?

Volgens deze website zou het geen probleem moeten zijn :?

Minimum specifications:
  • CPU: Intel Core i5 6600k 3.5 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz or equivalent
  • Memory: 8GB
  • Graphics card: NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 285 2GB or equivalent
Recommended specifications:
  • CPU: Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz
  • Graphics card: Nvidia GTX 970 4GB / AMD R9 290X 4GB
  • Storage: 60GB of free disk space

[ Voor 36% gewijzigd door Spam op 27-11-2018 12:17 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Flagg schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:01:

Beste remedie tegen mijn "verveling" is de sessies wat korter maken, uurtje of 3 max is bij mij de grens ongeveer.
De meeste sessies van mij zijn inderdaad ook zo lang. Vaak pas rond 19:30 beginnen tot 22:30-23:00.
Laatst op een zaterdag dik 7uur bezig geweest maar deels met een vriend dus dat brengt ook weer andere dynamiek met zich mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18

Een review waar meer moeite in is gestoken dan in de game zelf :+

En Joe is normaal toch echt een Bethesda fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Spam schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:11:

Tot zijn verbazing (en die van mij) is het spel niet vooruit te branden, zelfs niet op 640x480 met laagste setting. Toch heeft hij een Clevo P650SE (W10) met een Intel Core i7-4720HQ, 16GB ram en een GeForce GTX 970M met 3GB RAM. Dan zou je toch verwachten dat het -enigsins- speelbaar is op lagere settings? Fallout 4, Farcry 5 en AC:Origins draaien bij hem als een zonnetje (beetje getweaked op medium settings).

Toch is het een drama bij Fallout 76. Hoe kan dit? Is dit een driver probleem of een bug?

Minimum specifications:
Zou zeker eens kijken of alle drivers up to date zijn, het is in wezen niet veel anders dan fallout4 al is de map wel groter, maar denk ik niet dat daar het door zou komen. Het blijft natuurlijk wel weer een nieuwer spel en het kan zijn dat die daardoor wel wat zwaarder is dan fo4 is.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
[...]

Zou zeker eens kijken of alle drivers up to date zijn, het is in wezen niet veel anders dan fallout4 al is de map wel groter, maar denk ik niet dat daar het door zou komen. Het blijft natuurlijk wel weer een nieuwer spel en het kan zijn dat die daardoor wel wat zwaarder is dan fo4 is.
Of gewoon heel slecht geoptimaliseerd. Heel het internet en YouTube staan er vol mee met mensen die de game niet normaal kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:38
Is het eigenlijk bekend wanneer Tweakers een review zal publiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Beakzz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:42:
[...]

Of gewoon heel slecht geoptimaliseerd. Heel het internet en YouTube staan er vol mee met mensen die de game niet normaal kunnen draaien.
dan is het toch maf dat mijn 970 met een i5 het wel goed kan hebben..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Webgnome schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:00:
[...]

Ja let op hij heeft een 970m GPU he. Dus die zal wel iets geknepen zijn maar dan nog zou het moeten kunnen draaien. Het is gewoon niet vooruit te branden. Eerst even kijken naar de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher

Minimum specifications:
Bovenstaande specs zijn volgens mij voor fallout 4. een 970m is onder de minimum requirements.

Eeen mobile GPU pre 10xx zijn zover ik weet ook een veel minder sterke variant dan de 970. Je zou kunnen zien of je het terug kan brengen. Die i7 klinkt zonder mijn verdere weten als een prima CPU.

hier een vergelijking met de normale 970, je zit eigenlijk op een halve variant zover ik kan zien (dat is misschien overdreven van mij).
https://gpu.userbenchmark...idia-GTX-970/m17319vs2577

Die lijken overigens helemaal niet zo veel nodig te zijn, ik moet zeggen dat ik gisteren ook wat last van lag had, maar mijn gpu was maar voor 33% bezig en CPU nog veel minder.

(heb dan ook een 1070 ti en Ryzen met 6c/12t en 16gb 3000mhz ram, maar speel wel op 1440p).
Dan moet ik wel zeggen dat er iets mis lijkt te zijn als je zelfs niets kunt op 640x480, misschien even kijken of die machine niet allemaal rare dingen heeft, en check inderdaad de drivers.

Maar nogmaals, je zit onder het minimum required en naar mijn gevoel is dat ook zeker niet een pc die alle AAA games van deze tijd uberhaubt fatsoenlijk aan kan, Fallout 76 een heeft hele slechte optimalisatie dus ik zou eerder zien of je 't terug kan brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gopher op 27-11-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Spam schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:05:
[...]

Ja let op hij heeft een 970m GPU he. Dus die zal wel iets geknepen zijn maar dan nog zou het moeten kunnen draaien. Het is gewoon niet vooruit te branden. Eerst even kijken naar de drivers.
Ik heb een Medion Erazer X7841 met nagenoeg dezelfde specs en daar lopen F4 en F76 probleemloos op op high settings. Aan die laptop mag het niet liggen lijkt me...

Beide zelfs nog probleemloos op mijn zes jaar oude fx8320 met een 660Ti en 16 Gb. Morgen eindelijk weer eens een nieuwe game pc. Ryzen 2700x en RTX 2070. Gaat een wereld weer voor me open denk ik :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Webgnome schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:00:
[...]

Nee helemaal niet vreemd genoeg. Ik heb 2 vrienden die Fallout 76 hebben gekocht met zo goed als gelijke pc’s (i5 8600K met 1070,SSD,16GB). De 1 draait het spel zo goed als zonder problemen op wat onverklaarbare stutters na en bij de ander is het bijna onspeelbaar. Drivers up to date en een verse install maakten geen verschil.

Dus vandaar dat we zijn gaan zoeken en er achter kwamen dat er veel meer gamers met redelijke systemen geen stabiele framerate kunnen krijgen. Of dat met de laatste patch beter is geworden weet ik niet, want ze hebben de game al weer gelaten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Kijk even of de game niet op de interne grafische kaart draait, je kunt de nividia kaart forceren via het controle paneel van nvidia.

Succes!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Luukwa schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:35:
Kijk even of de game niet op de interne grafische kaart draait, je kunt de nividia kaart forceren via het controle paneel van nvidia.

Succes!
Dat zou heel vreemd zijn dat zoiets nu ineens een probleem is? Wat ik al zei hij draait Farcry 5 en alle andere games gewoon soepeltjes en ik heb nog nooit iets specifiek hoeven aanvinken in de settings van nVidia? Afijn, ik ga het eens uitproberen.
Gopher schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:24:
[...]

Bovenstaande specs zijn volgens mij voor fallout 4. een 970m is onder de minimum requirements.
Ze zijn toch echt van Fallout 76 hoor: https://www.pcgamesn.com/...ut-76-system-requirements
Eeen mobile GPU pre 10xx zijn zover ik weet ook een veel minder sterke variant dan de 970. Je zou kunnen zien of je het terug kan brengen. Die i7 klinkt zonder mijn verdere weten als een prima CPU.

hier een vergelijking met de normale 970, je zit eigenlijk op een halve variant zover ik kan zien (dat is misschien overdreven van mij).
https://gpu.userbenchmark...idia-GTX-970/m17319vs2577

Die lijken overigens helemaal niet zo veel nodig te zijn, ik moet zeggen dat ik gisteren ook wat last van lag had, maar mijn gpu was maar voor 33% bezig en CPU nog veel minder.

(heb dan ook een 1070 ti en Ryzen met 6c/12t en 16gb 3000mhz ram, maar speel wel op 1440p).
Dan moet ik wel zeggen dat er iets mis lijkt te zijn als je zelfs niets kunt op 640x480, misschien even kijken of die machine niet allemaal rare dingen heeft, en check inderdaad de drivers.

Maar nogmaals, je zit onder het minimum required en naar mijn gevoel is dat ook zeker niet een pc die alle AAA games van deze tijd uberhaubt fatsoenlijk aan kan, Fallout 76 een heeft hele slechte optimalisatie dus ik zou eerder zien of je 't terug kan brengen.
Die benchmarks kloppen voor geen meter. Check de real world benchmarks maar eens op youtube en dan zie je dat een 970m nog heel redelijk presteerd. Zoals ik al zei heeft zijn PC totaal geen problemen met andere AAA games van dit jaar. Sure, hij moet de graphics op medium zetten maar bij Fallout 76 is het zo extreem dat er gewoon iets niet klopt. Het schokt en hapert op de aller allerlaatste settings.

kijk bijvoorbeeld naar de post van l0n3w012ph in "[Multi] Fallout 76" waar iemand met dezelfde specs het wel gewoon goed kan draaien. Er zit dus waarschijnlijk iets niet goed in de software denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 27-11-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Hmm ik weet dan niet hoe ik er bij kom, ik meen me te herinneren dat de 970 minimum required was.

er zal vast iets mis zijn met m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:27
Gopher schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:55:
Hmm ik weet dan niet hoe ik er bij kom, ik meen me te herinneren dat de 970 minimum required was.

er zal vast iets mis zijn met m'n hoofd.
Eerder met het spel. De shitstorm eromheen wordt groter en groter. Benieuwd of dit nog invloed gaat hebben op TES 6. Bethesda is hard op weg de nieuwe EA te worden. Ik heb het spel inmiddels ook naast me neergelegd en kan me volledig in de Angry Joe review vinden. Dit nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Minimum specifications:
Ik heb een Interl 7600 en een Nvidia 1080 er zitten en tot dat ik een custom ini heb gebruikt draaide het bij mij ook slecht. dus hoeft niet aan je hardware te liggen.

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Hier zit in dat die die blur weg is.
Hier zit een aanpassing in dat je verder kan kijken.
En belangrijkste is de bordeless setting, hier zat een rare bug in die er voor zorgde dat je FPS laag bleef.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Maak een Fallout76Custom.ini bestand aan in Mijn Documenten\My Games\Fallout 76 

En zet daar de volgende zaken in.

[Display]
bFullScreen=1
bBorderless=0
fDefaultWorldFOV=70
fDefault1stPersonFOV=70
fDOFBlendRatio=0
fDOFMinFocalCoefDist=999999
fDOFMaxFocalCoefDist=99999999
fDOFDynamicFarRange=99999999
fDOFCenterWeightInt=0
fDOFFarDistance=99999999
fIBLensFlaresBloomint=0
uIBLensFlaresBloomradius=0
[ImageSpace]
bDoRadialBlur=0
iRadialBlurLevel=0
bDoDepthOfField=0
bDynamicDepthOfField=0
bMBEnable=0
bScreenSpaceBokeh=0
bLensFlare=0
[General]
sStartingConsoleCommand=saveini

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
luigi87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:30:
[...]

Ik heb een Interl 7600 en een Nvidia 1080 er zitten en tot dat ik een custom ini heb gebruikt draaide het bij mij ook slecht. dus hoeft niet aan je hardware te liggen.

En belangrijkste is de bordeless setting, hier zat een rare bug in die er voor zorgde dat je FPS laag bleef.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Maak een Fallout76Custom.ini bestand aan in Mijn Documenten\My Games\Fallout 76 

En zet daar de volgende zaken in.

\[Display]
bFullScreen=1
bBorderless=0
fDefaultWorldFOV=70
fDefault1stPersonFOV=70
fDOFBlendRatio=0
fDOFMinFocalCoefDist=999999
fDOFMaxFocalCoefDist=99999999
fDOFDynamicFarRange=99999999
fDOFCenterWeightInt=0
fDOFFarDistance=99999999
fIBLensFlaresBloomint=0
uIBLensFlaresBloomradius=0
\[ImageSpace]
bDoRadialBlur=0
iRadialBlurLevel=0
bDoDepthOfField=0
bDynamicDepthOfField=0
bMBEnable=0
bScreenSpaceBokeh=0
bLensFlare=0
\[General]
sStartingConsoleCommand=saveini
Thanks, ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Beakzz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:38:
[YouTube: Fallout 76 Angry Review]

Een review waar meer moeite in is gestoken dan in de game zelf :+

En Joe is normaal toch echt een Bethesda fan.
Zit er nu een kwartiertje naar te kijken.. maar echt vermakelijk hoe hij het neerzet :+ . Jammer genoeg heeft ie wel gelijk. Desondanks vermaak ik me (nog) prima :)..

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Veel commentaar maar ik vermaak mij prima, loop vooral gewoon een rondjes en kloot wat heen. Enige waar ik me dood aan stoor zijn de stash/inventory limieten!

Ga zo de review van Joe wel even kijken, hopelijk is hij eerlijk. Ik zie veel veroordelingen zelfs deze week uitgekomen die puur van de BETA data/gameplay/info afgaan. Dit vind ik erg slecht omdat er sinds de BETA toch wel wat gedaan is aan het spel. Verder draait de game bij mij op de pc prima (GTX1060 op ultra full hd 60FPS, met ini fixes :P), de laatste patch maakte het alleen maar beter speelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Zeph schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:07:
Veel commentaar maar ik vermaak mij prima, loop vooral gewoon een rondjes en kloot wat heen. Enige waar ik me dood aan stoor zijn de stash/inventory limieten!

Ga zo de review van Joe wel even kijken, hopelijk is hij eerlijk. Ik zie veel veroordelingen zelfs deze week uitgekomen die puur van de BETA data/gameplay/info afgaan. Dit vind ik erg slecht omdat er sinds de BETA toch wel wat gedaan is aan het spel. Verder draait de game bij mij op de pc prima (GTX1060 op ultra full hd 60FPS, met ini fixes :P), de laatste patch maakte het alleen maar beter speelbaar!
Trek je niet aan van andermans commentaar, ieder z'n ding toch? Ik vermaak me ook uitermate prima.
Ongetwijfeld dat ze een hoop gaan fixen, vind alleen dat ze veel te afwezig zijn op platformen als reddit en twitter.. wekelijkse updates mn hoela, laatste update is alweer 10 dagen terug.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

BLACKfm

o_O

luigi87 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:30:
[...]

[code]
shizzle
Mijn i7 7700K met een 1080ti trok het spel out of the box (window en fullscreen) zonder problemen.
Een ander systeem met een i7 4790K en een RX 580 8gb had er een stuk meer moeite mee, maar draaide na wat .ini instellingen als een zonnetje.

Maar laten we hopen dat al dat 'modden' van de instellingen met een later update niet meer nodig is.
Het is natuurlijk niet de bedoeling om daar op te leunen, maar er is een redelijk simpele 'bug' die dat probleem (totdat het gefixed wordt) middels pocketed armor (of ander armor dat je extra gewicht laat dragen) laat verhelpen.
Sindsdien is mijn speelplezier wel een stuk verhoogd, want rond level 15 zat mijn stash al wel vol, en dan moet ik het spel eigenlijk nog beginnen te spelen.

En dan vol alsin alle junk al in onderdelen omgezet. Aid spullen beginnen ook aan te tikken, maar dat wil je ook niet bij je dragen (behalve wat stimpacks en radaways).

Ammo lijk je ook niet te kunnen verpatsen, anders had ik al een shitload aan railwayspikes kunnen verkopen, zoveel metaal heb ik al omgezet in die krengen. Maar verkopen schiet ook niet op als de traders maar maximaal 200 caps hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door BLACKfm op 27-11-2018 15:26 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

BLACKfm schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:12:
[...]

Mijn i7 7700K met een 1080ti trok het spel out of the box (window en fullscreen) zonder problemen.
Een ander systeem met een i7 4790K en een RX 580 8gb had er een stuk meer moeite mee, maar draaide na wat .ini instellingen als een zonnetje.

Maar laten we hopen dat al dat 'modden' van de instellingen met een later update niet meer nodig is.
Mee eens. het feit dat out of the box de game draait met een FPS van max 30, en na tweaken van de ini tot 72 kom vindt ik niet echt oke. Voor een beta is dat acceptabel, maar voor een volledige release niet.
aan de andere kant met het tweaken maak je het spel beter geschikt voor jou specifieke hardware, maar van 30 fps naar 72 is wel een groot verschil.
Ik speel het momenteel een stukje minder en hoop dat in de niet al te lange toekomst meer leven komt in de wereld, en idd dit soort tweaks niet meer noodzakelijk zijn.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Mijn alt computer met een AMD Phenom II X6 1090T en een HD7970 draait dit spel zelfs best redelijk maar hij staat wel op een resolutie kleiner dan 1080 (geen idee welke, genoeg dat ik hem kan gebruiken xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Het probleem is dat de meeste mensen dit spel beoordelen als Fallout 5 in plaats van Fallout 76. Men was vanuit Bethesda vrij duidelijk over wat het spel zou zijn en hoe de wereld op gezet werd.
Ik denk dat ze een heel redelijke wereld hebben neergezet bij het verhaal. Ik denk ook dat een deel van het verhaal en de setting volledig over mensen hen hoofd heen gaat, omdat het niet gesproken is maar verteld wordt in hoe dat stukje wereld eruit ziet.

Ik denk dat er 3 of 6 verschillende teams stukken quest-lijn en gebieden hebben ontworpen. Het verschil in kwaliteit tussen opeen volgende stukken in het natuurlijke verloop zijn enorm. Zonder enorme spoilers te geven kan ik het enkel vaag uiteen zetten.

Je hebt een haal dit op en haal dat op en haal dit op gedeelte waar je je gewoon zit te ergeren aan de nonsense en de bezigheidstherapie.
Een stukje verder onderzoek je het hoe en wat van een factie en is de bijbehorende onderbouwing en het visuele sfeer design van de climax locatie gewoon uitmuntend.
Ik zat echt te kijken en te denken, dit kan niet door dezelfde mensen gemaakt zijn.

Dit wil niet zeggen dat er geen hemeltergende bugs in zitten en dat het irritant is dat een deel van de content nog niet is opengezet, de vaults, maar ik heb heel sterk het idee dat het vooral een hypetrain effect is van de super slechte reviews. Een heel stel van de problematiek die men aanhaalt in de reviews ben ik dan ook persoonlijk niet tegengekomen en ik vraag me dan ook af of het dan niet zoeken naar problemen is.

Is het een topper? Zeker niet, maar een 6/10 is een stuk redelijker dan de 2.x/10 die ik vooral voorbij zie komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Spam schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:35:
[...]

Thanks, ga ik eens proberen
Kijk ook even naar of "borderless window" aan staat. Deze optie moet je niet gebruiken, dan krijg je er een partij FPS bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Grappig is dat, ik vind het juist leuker worden door de limieten, je kan niet achteloos alles maar oppakken. Wapens en armor in de gaten houden wat er als eerste reparatie nodig heeft en je stash, perks en armor daarop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ashilh schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:00:
Je hebt een haal dit op en haal dat op en haal dit op gedeelte waar je je gewoon zit te ergeren aan de nonsense en de bezigheidstherapie.
Een stukje verder onderzoek je het hoe en wat van een factie en is de bijbehorende onderbouwing en het visuele sfeer design van de climax locatie gewoon uitmuntend.
Ik zat echt te kijken en te denken, dit kan niet door dezelfde mensen gemaakt zijn.
spoiler:
heb je het toevallig over de rosy quest?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Grappig is dat, ik vind het juist leuker worden door de limieten, je kan niet achteloos alles maar oppakken. Wapens en armor in de gaten houden wat er als eerste reparatie nodig heeft en je stash, perks en armor daarop aanpassen.
Geheel mee eens. Niet zomaar alle +dmg perks oppikken en optimaliseren, maar een gewogen afweging tussen dmg en utility.

@Webgnome Yep, eerste deel.

https://www.reddit.com/r/...ughtafter_handmade_rifle/

Is er iemand die op de PC speelt tussen lvl 15 en 44 die mij een handje zou willen helpen dit te farmen?

[ Voor 117% gewijzigd door Ashilh op 27-11-2018 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Het probleem is dat de meeste mensen dit spel beoordelen als Fallout 5 in plaats van Fallout 76. Men was vanuit Bethesda vrij duidelijk over wat het spel zou zijn en hoe de wereld op gezet werd.
Ik denk dat ze een heel redelijke wereld hebben neergezet bij het verhaal. Ik denk ook dat een deel van het verhaal en de setting volledig over mensen hen hoofd heen gaat, omdat het niet gesproken is maar verteld wordt in hoe dat stukje wereld eruit ziet.

Ik denk dat er 3 of 6 verschillende teams stukken quest-lijn en gebieden hebben ontworpen. Het verschil in kwaliteit tussen opeen volgende stukken in het natuurlijke verloop zijn enorm. Zonder enorme spoilers te geven kan ik het enkel vaag uiteen zetten.

Dit wil niet zeggen dat er geen hemeltergende bugs in zitten en dat het irritant is dat een deel van de content nog niet is opengezet, de vaults, maar ik heb heel sterk het idee dat het vooral een hypetrain effect is van de super slechte reviews. Een heel stel van de problematiek die men aanhaalt in de reviews ben ik dan ook persoonlijk niet tegengekomen en ik vraag me dan ook af of het dan niet zoeken naar problemen is.

Is het een topper? Zeker niet, maar een 6/10 is een stuk redelijker dan de 2.x/10 die ik vooral voorbij zie komen.
Het gaat er niet om of mensen een F5 verwachten. Dat is echt niet waar de lage cijfers vandaan komen. Kijk jij hebt er lol mee en dat gun ik je, maar ga je kritisch kijken dan is gewoon een game die in Early Acces had moeten gaan in plaats van een volle prijs release. En hoe lang ga je dit leuk vinden? Dit had namelijk de service game moeten zijn die de fans jaren moet vermaken.

Ben het met je eens dat reviewers gaan zoeken naar dingen als er bugs bekent zijn, maar bij deze game is het ook wel erg makkelijk om ze te vinden.

Reviewers zijn misschien te streng en fans te soft. De enorme lijst met dingen die fout zijn aan deze game wordt niet compleet bij elkaar verzonnen en ik zou niet eens gek op kijken als Bethesda zijn handen van deze game af gaat trekken. De game verkoopt bizar slecht en is nu al 33% goedkoper en op cdkeys sites zelfs tot 66%. Kan zijn dat ze het rereleasen of net zoals NMS met grote patches gaan fixen, maar de marketing is helemaal om zeep geholpen en de game is de grap van 2018 geworden.

Deze game hadden ze echt in Borderlands stijl moeten maken. Goed te spelen als sp en in coop met npc’s en een goede verhaallijn. Pvp is gewoon een wassen neus en wordt al volledig genegeerd. Geef de mensen die dat leuk vinden een Pvp server en niet dat je het pas accept als je terug schiet.

Zelfs de microtransacties zijn inspiratieloos en veeeeeeeel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Loev schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:02:
[...]

Kijk ook even naar of "borderless window" aan staat. Deze optie moet je niet gebruiken, dan krijg je er een partij FPS bij.
Nee stond op Fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
Flagg schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:08:
[...]

Opzich, maar ik ben een looter en heb vooral problemen dat ik geen wapens/armor kan storen die ik vind maar nog niet meteen kan gebruiken door het missen van mods/upgrades of levels. Ik kies ook geen damage perks eigenlijk :P! Ik vind 10% damage het niet echt waard ten opzichte van andere perks die bijvoorbeeld reload/weight etc aanpassen ;).

Edit: ik heb die weight mod, ik zie dat ik teveel ammo mee draag, en het ergste kan het niet verkopen aan traders of scrappen om de ammo die ik wil te maken, dit vindt ik erg jammer. In FO4 kon dat wel, met mods geloof ik? Jammer dat ze dit niet overgenomen hebben.

Ik moet gewoon even opzoek naar alle traders en elke zoveel tijd al mijn bulk junk verkopen. 200 caps per keer is de fast travel wel waard, junk heb ik zat door de lage camp budget. Alles wat ik niet heb is junk voor het fixen/upgraden van weapons/armor.
Beakzz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:31:
[...]

Zelfs de microtransacties zijn inspiratieloos en veeeeeeeel te duur.
Ik heb al 3k van die punten door gewoon te spelen. Vind niets in de store echt leuk, perk card packs zou ik misschien wel kopen maar das wel pay2win natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Zeph op 27-11-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

https://www.reddit.com/r/...unication_moving_forward/
Hi r/fo76,

We know you’re frustrated and angry at the state of things right now, whether it’s the issues you’re running into in the game, or the lack of communication about fixes, updates, or news. To be clear, this account is run by us, Bethesda Game Studios community team. Yesterday we posted to let you know that we’re still here gathering your feedback and, more importantly, working to get info from the team we can share. We didn’t want you to think the silence meant nothing was happening. We're sorry and understand this was not the right approach, and we’ll work to make a better bridge between you and the dev team at BGS.

We’re posting an article today that has further information about the upcoming updates that were mentioned a few weeks ago. In addition, we’re aiming to get you the patch notes for these updates quicker and will have them available for December 4th’s update later this week. Probably Thursday or Friday. We’d like to make these articles weekly to make sure you know what the studio is working on as it relates to issues you may be experiencing, quality of life requests you have, or new features they’re excited to share.

Please take a look at the below to see what we’re posting today on Fallout.com, and as always, let us know if you have any thoughts or feedback. This article covers high-level issues being worked on as the patch notes will go at length into what’s being fixed with each update.

December 4, 2018 – Next week’s update will bring an increase to the Stash limit, as well as a variety of performance and stability improvements, balance changes, and multiple bug fixes to the game. We’ll have full patch notes available later this week ahead of Tuesday’s update. Some notable issues being addressed in this update include:

Stash Limit Increased: We know many of you have been asking for an adjustment to the Stash storage limit, and we’re happy to share that we’re increasing it from 400 to 600. While this is somewhat conservative, we plan to increase the storage cap further once we verify that this change will not negatively impact the stability of the game.
Boss Loot: Players should correctly receive two to three items after taking down a boss, depending on the creature’s difficulty and level.
Cryolator Effects: Players hit with the Cryolator are now Chilled, Frosted, or Frozen depending on how many times they are hit. The duration of movement speed reductions applied by these effects have also been decreased from 2 hours to 30 seconds.
Respawning When Overencumbered: We’ve resolved an issue affecting players who die while overencumbered that only allowed them to Respawn at Vault 76. Now, overencumbered players will be able to respawn at the nearest discovered Map Marker.
Stuck in Power Armor: We’ve addressed an issue in this patch that could cause players to become stuck inside Power Armor. We’re also aware that there are some additional cases where this can occur, and we are actively investigating them.

December 11, 2018 – The next update after December 4 is currently planned for the following week. Like previous patches, it will include a variety of bug fixes, but we’re also planning to bring some more notable changes and features to the game. You can catch a preview of these improvements below, and a full list of changes will be included in the December 11 patch notes.

PC Additions: A Push-to-Talk setting for Voice Chat, 21:9 resolution support, and a Field of View setting are all being implemented on PC with this update.
SPECIAL Respec: After level 50, you’ll be able to choose between a new Perk Card, or moving a SPECIAL point you had previously allocated.
C.A.M.P. Placement on Login: Your C.A.M.P. will no longer be automatically blueprinted and stored if someone is occupying your location when you log into a server. Instead, you’ll receive a notification that your space is occupied. If you decide to find a new home for your C.A.M.P. on that server, it will be free to do so. However, if you don’t attempt to place down your C.A.M.P., you will be able to switch to a new server where that spot is vacant and your C.A.M.P. will be fully assembled and waiting for you.
Bulldozer: This is a new C.A.M.P. feature that will allow you to remove small trees, rocks, and other obstructions so it’s easier to create and place your C.A.M.P. when and where you want it. You can also use the Bulldozer to clear these items from the surrounding area to make your C.A.M.P. feel more like home!

Thank you, and please don’t stop letting us know how we can improve our communication and what else needs to be addressed in the game. Once we finalize the patch notes for the December 4 update, we’ll be sure to post them here and all patch notes and weekly updates going forward.
In plaats van dat ze nou een keer naar tweakers komen om een post te maken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mja. Als iemand nu nog wil beweren dat Bethesda het spel laat vallen ben je wel delusional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Player1S schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:07:
Mja. Als iemand nu nog wil beweren dat Bethesda het spel laat vallen ben je wel delusional.
Denk dat het eerder een vrees was dan een aanname.

Als ze FO76 laten vallen en de engine blijft hetzelfde voor ES6 dan kunnen ze gewoon hun boeken toedoen, dat snappen ze zelf ook wel.

Om geen impact te hebben op hun future sales zullen ze echt wel diep moeten gaan om de game op het niveau te krijgen die de mensen verwachten.

vb: als ze binnen 3 maand een 2de vault openen en ineens lopen er newb NPCs rond etc zorgen ze volgens mij voor een golf van herwonnen 'respect' als game dev.

Maar goed , ik heb er nog steeds lol mee en ik trek mij dan ook niks aan van de negatieve commentaren (waarvan velen zeker waar zijn)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Als iedereen die in dit dure early acces programma zit blijft spelen dan blijven de patches wel komen.

Tenminste zo lang er ook nog nieuwe spelers bij komen en daar heb ik echt mijn twijfels over. Maar we zien het over een maand of 2 wel. Wie weet kan ik dan ook enthousiast zijn over F76.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Goede veranderingen in die upkomende patches, echt gewenste dingen. Vooral de keuze om een server in te gaan of niet als je camp plek al is ingenomen! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Wist wel dat het goed zou komen. Gelukkig ben ik ze wel trouw gebleven.
Ik eis excuses van iedereen die Bethesda onheus heeft bejegend.
Een game is net als een relatie. Je geeft niet meteen op als het niet helemaal lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31
LordLuc schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:39:
Wist wel dat het goed zou komen. Gelukkig ben ik ze wel trouw gebleven.
Ik eis excuses van iedereen die Bethesda onheus heeft bejegend.
Een game is net als een relatie. Je geeft niet meteen op als het niet helemaal lekker loopt.
/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Stash Limit Increased: We know many of you have been asking for an adjustment to the Stash storage limit, and we’re happy to share that we’re increasing it from 400 to 600. While this is somewhat conservative, we plan to increase the storage cap further once we verify that this change will not negatively impact the stability of the game.
Hoewel ik deze aanpassing ergens wel snap begrijp ik niet waarom het zo lastig is voor Bethesda om een systeem in te bouwen waarbij men op basis van het aantal stash boxes in het camp een bepaalde capaciteit krijgt. De stashboxes in de stations hebben dan in principe de standaard capaciteit (zeg 400) dus dan is dat heel irritant maar dan moet je maar iets minder troep bewaren.

Dat lijkt mij een stuk logischer dan gewoon de doos wat groter maken en het vervolgens nog geen ruk uitmaakt hoeveel je er neer zet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ik vind dit wel echt best netjes hoor (ja het kan beter, maar ze hebben in elk geval de intentie om goed te communiceren):

https://www.reddit.com/r/...unication_moving_forward/

Voor wie wil:

[ Voor 48% gewijzigd door Gopher op 27-11-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Het probleem is dat de meeste mensen dit spel beoordelen als Fallout 5 in plaats van Fallout 76.
Het is wel grappig want in de Noclip[sic] docu's zegt God Howard dat ze fallout 4 in multiplayer wilde zetten. OMDAT FANS HET WILDEN, en ze het een leuk idee vonden.

Ik ben blij dat ze nu lijken iets van communicatie te gaan doen, maar ze geven zelf in de Reddit thread aan dat ze nog niet weten welk medium, momenteel weet ik ook niet of ik; op de website; twitter of Reddit moet kijken.
Dat kan beter! maar ze zijn er mee bezig.

Ik vraag me overigens af of ze nog ooit NPC's gaan toevoegen, mogelijk na tijd waarbij de meeste de vault uit zijn, dat er enkele verschijnen? Het kan prima, zoals ook in ESO gedaan word (of gewoon de essential NPC's uit andere bethesda reeksen?

Ik verwacht dat het langsaam nog zeker wel goed gaat komen, maar wel langsaam :-). Voor dat alle rommel gefixt is duurt dan nog wel even, en dan willen we weer nieuwe content!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Er zit toch aardig wat verschil tussen wat bugs oplossen en relatief simpele zaken toevoegen (verhoging stash, 21:9, push to talk, etc.) en bijvoorbeeld de gehele manier van pvp aanpassen of npc's (incl. quests) toevoegen.

Als Bethesda enkel op korte termijn het eerste doet en echte grote veranderingen en toevoegingen blijven uit, zie ik het toch echt als het laten vallen van het spel.

Daarnaast moet je Bethesda nu niet helemaal de hemel in prijzen omdat ze beloven meer met de community in contact te willen komen. Eerst kindje zien, dan kindje kussen. Bethesda (en vele andere developers) hebben vaker dit soort beloftes gedaan zonder deze ook echt na te komen. Hetgeen Bethesda nu doet heeft een naam: damage control.
Los daarvan is het verhogen van de stash feitelijk niets anders dan een aanpassing van wat variabelen in een .ini bestand. Benieuwd of dit ook weer een 45GB patch gaat opleveren...

Zoals een ander het al zei: de verkopen vallen tegen, de marketing is om zeep geholpen en de algemene opinie op het internet is dat het een slecht spel is. Hetgeen Bethesda nu naar buiten brengt is nog wel het minste wat je mag verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb meer het idee dat ze nu puur de belangrijkste dingen erin doen om een beetje goodwill te creeren. Daarom die stash waar iedereen om zeurt om toch goed te lijken. Maar nee sorry hoor ik zie ook geen lange toekomst meer in deze game. Paar patches en dan is het klaar. Het is gewoon te laat om heel dit spel nog helemaal weer goed te krijgen na alle kritiek en die bar slechte scores blijven toch wel staan.

Je moet wel heel naief zijn om te denken dat Bethesda dit spel helemaal top kan krijgen. Nee hoor zelfs als echt Fallout fan zie ik dit echt niet meer gebeuren. En leuk idd dat ze nu beter willen communiceren. Hallo dat moet je vanaf het begin al doen en niet na al die backlash (denk bijvoorbeeld aan de Destiny games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

NukaWorldNL schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:38:
Heb meer het idee dat ze nu puur de belangrijkste dingen erin doen om een beetje goodwill te creeren. Daarom die stash waar iedereen om zeurt om toch goed te lijken.
De stash hadden ze tijdens de beta al gezegd dat ie omhoog zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij nu zoal afvraag, is of Fallout76 in zijn huidige staat als een 'ondeugdelijk product' bestempeld kunnen worden (non conformiteit) ?? Zou er wet- en regelgeving bestaan die Bethesda verplicht dit product van de markt af te halen en/of dat Nederlandse retailers dit product niet meer mogen verkopen op basis van de gammele technische staat van de game (lees: product) ??

Ik weet dat er jaren geleden een voorstel vanuit Brussel kwam om software gelijkwaardig te maken aan andere consumenten producten, zoals wasmachines en ander huishoudelijk spul die gewoon degelijk op de markt moeten worden gebracht. Ik weet niet hoe dat is afgelopen en hoe software in het algemeen in dat plaatje valt, want minimaal 60 euro uittrekken voor ondeugdelijk product dat rammelt aan alle kanten, zeg nou zelf ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:54:
Wat ik mij nu zoal afvraag, is of Fallout76 in zijn huidige staat als een 'ondeugdelijk product' bestempeld kunnen worden (non conformiteit) ?? Zou er wet- en regelgeving bestaan die Bethesda verplicht dit product van de markt af te halen en/of dat Nederlandse retailers dit product niet meer mogen verkopen op basis van de gammele technische staat van de game (lees: product) ??

Ik weet dat er jaren geleden een voorstel vanuit Brussel kwam om software gelijkwaardig te maken aan andere consumenten producten, zoals wasmachines en ander huishoudelijk spul die gewoon degelijk op de markt moeten worden gebracht. Ik weet niet hoe dat is afgelopen en hoe software in het algemeen in dat plaatje valt, want minimaal 60 euro uittrekken voor ondeugdelijk product dat rammelt aan alle kanten, zeg nou zelf ??
Er zijn wel berichten dat ze aangeklaagd worden, maar dat was met NMS ook en daar hebben we nooit meer wat van gehoord.

Het ergste vind ik persoonlijk dat ze tot nu toe ondanks bugs en een engine die aan zijn einde loopt toch goede games uit hebben gebracht en nu ze met een uitgebreide mod aan komen zetten lanceren ze de game ineens op een platform zonder refund mogelijkheid.

Wil er niet aan dat ze het express zo doen of ze moeten rekenen op hondstrouwe fans (op zich geloofwaardig als ik dit topic zie), maar het bedrijf keert nu wel de meer kritische fans tegen zich en iedereeen houdt nu zijn hart vast voor The Elder Scrolls en Starfield. Als een Tripple A bedrijf dit soort troep groen licht geeft...

En troep is het want er zitten zelfs bugs uit FO4 in die de community patch al had opgelost. Misschien kan dit bedrijf gewoon niet functioneren zonder modders.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 28-11-2018 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Beakzz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 04:48:
[...]

Er zijn wel berichten dat ze aangeklaagd worden, maar dat was met NMS ook en daar hebben we nooit meer wat van gehoord.

....
Volgens mij was het met NMS ook zo dat het via Steam refund opgelost werd. Steam keek niet zo nauw naar de 2 uur limiet. Ik na 56 uur in 5 dagen kon het echter niet meer.... wat niet verwonderlijk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:54:

Op zich niet gek, maar wel een beetje zijn tijd vooruit ben ik bang. Wellicht dat er in de toekomst wat meer mogelijk is met digitale content/games.

Ik heb gister nog een poging gewaagd, maar ik weet niet of ik dat nog wel moet doen. Het is is een soort zelfcastijding Fallout 76 spelen. Het is gewoon niet leuk voor mij momenteel en er veranderd niets.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste

Let op:
Wil je graag dat jouw ingame naam word toegevoegd aan de TS? Vul dan hier je gegevens in:
https://goo.gl/forms/LkFu5We9UNCPO38n1