De eerste stap??? Die zijn ze n.m.m. al lang voorbij. Sterker nog: dit is de grote tweede stap. Fallout 4 had al bijna geen RPG elementen meer, een totaal verkracht conversatie systeem en de volledige nadruk op FPS. Zowel in de base game als Far Harbour. Nuka Cola was gewoon "Counterstrike in The Wasteland" bij wijze van spreken...Flagg schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:08:
[...]
Fallout is voor mij ook geen FPS en dat moet het ook niet gaan worden, ik ben bang dat dit de eerste stap is om FO een zoveelste 13 in dozijn FPS te laten worden. Dat VATS was juist nog een klein beetje het "turn-based" gevoel van weleer en naar mijn smaak erg goed gedaan, en ook echt kenmerkend voor Fallout.
Ik had het al eerder geschreven maar alle trailers laten geen enkel RPG element zien, althans niets overtuigends. Enkel gunplay... En gunplay zul je krijgen met een stel van die krijsende kleine idioten op public servers. Oh ja, volgens Howard krijgen we niet meer dan 24-32 players per server en misschien ook wel (lees: nooit) private servers. Als je dit nog wel gelooft, ben je wel erg naïef. En die krijsende jochies op 24 player servers zullen het als hun heilige doel zien om jou af te schieten en je settlements te gronde te richten.
Dus nee, dit is de volgende stap en als het succesvol blijkt omdat de gamers van nu dit geweldig vinden denk ik dat we in de toekomst van Indie studio's afhankelijk zijn om weer RPG kwaliteit af te leveren in een Wasteland omgeving. Ik baal daar echt van want ik doe niets liever dan juist in die setting in mijn eentje alles verkennen. Maar volgens Howard kunnen we wel solo spelen. Helaas, dat is niet single player/alone. En aangezien Elder Scrolls 6 Is aangekondigd verwacht ik zeker geen Fallout 5 die wel aan mijn verwachtingen voldoet op redelijke termijn.