Ik heb ook net die presentatie gekeken en ik heb hier toch wel zin in hoor. Het is nog even afwachten hoe alles uitpakt, maar ik kan denk ik genoeg maatjes verzamelen om samen mee te spelen.
Jammer, dat is vrijwel zeker een no-buy voor mij. Jammer dat ze singleplayer games tegenwoordig zo haten.
Het Vault-tec Automated Targeting System oftewel VATS is dus verleden tijd in Fallout 76? Als dat niet zo is vraag ik mij af hoe ze dat in een multiplayer omgeving willen gaan implementeren...
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Terwijl ze vorig jaar nog zo liepen te gillen met SavePlayer1
Wat een bummer zeg. Ik dacht echt dat je het spel solo kon spelen, maar je hebt gewoon echt mensen nodig om het spel te spelen. Nou ik weet het nog niet hoor met deze game. Helaas want ik ben echt een fan van Fallout, maar ik heb echt geen zin om met andere te spelen.
Ik ben het helemaal met je eens. Fallout is de game om lekker op je eigen tempo te doen en te gaan en staan waar je wilt.NukaWorldNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:43:
[...]
Wat een bummer zeg. Ik dacht echt dat je het spel solo kon spelen, maar je hebt gewoon echt mensen nodig om het spel te spelen. Nou ik weet het nog niet hoor met deze game. Helaas want ik ben echt een fan van Fallout, maar ik heb echt geen zin om met andere te spelen.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ja coop (couch of online) zou ik ook absoluut geen probleem vinden en had wat mij betreft al een optie mogen zijn in de vorige Fallouts. Maar met multiplayer haal je (imo) het complete idee van Fallout weg. Weg is je eigen tempo enz.D4NG3R schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:37:
Na de presentatie ben ik zelf eigenlijk een stuk optimistischer, de beelden die getoond werden is precies wat ik al jaren wil; lekker coop met een paar vrienden. Mits de wereld wel stampensvol zit met questen en lore, want het bouwen uit FO4 werd me nogal de strot in geduwd door de verplichtingen tijdens de main quest.
En zag inderdaad net ook net die nieuwe bron dat het onmogelijk is om hem single player te spelen.
Het lijkt wel een soort van strategische game te worden met je basis opbouwen en verdedigen. En dan ook nog met andere online spelers. Nee dat is niet aan mij besteed. Ik kijk het wel aan als die uitkomt, maar dit is geen instant buy.
[ Voor 22% gewijzigd door Tadream op 11-06-2018 16:29 ]
Wat een kut gevoel eigenlijk dat iets is wat je niet in gedachte had. Ben toch ietsje pissig hoor doordat je echt online moet.
Dat niet alleen maar ik zie in alle trailers en fragmenten niets maar dan ook niets dat nog met een RPG te maken heeft. Dit is een online shooter geworden...NukaWorldNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:43:
[...]

Dubbele post, sorry...
[ Voor 111% gewijzigd door l0n3w012ph op 11-06-2018 16:37 ]
Persconferentie met Todd Howard om 21.00 op YouTube: YouTube Gaming.

Edit: wellicht komen hier de antwoorden voorbij op de vragen die we hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door j-phone op 11-06-2018 17:51 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
En als reminder, morgen deel 2 van de Noclip documentaire over Bethesda. Ditmaal de 'making of' van Fallout76.
- Je moet het erover eens worden welke mods je lokaal installeert
- Met meerdere personen op dezelfde server kunnen mods een OP build maken (cheaten)
Het lijkt me sterk bij een MP;D4NG3R schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:45:
Wat ik mij zelf afvraag; gaat modding (buiten de store van Bethesda zelf om) nog wel een ding zijn..? Ik snap dat het een spin-off is, maar de games uit de hoofdseries van Bethesda zijn jaren na dato altijd nog geweldig te spelen door de actieve modding community.
- Je moet het erover eens worden welke mods je lokaal installeert
- Met meerdere personen op dezelfde server kunnen mods een OP build maken (cheaten)
[ Voor 60% gewijzigd door j-phone op 11-06-2018 18:04 ]
Hopelijk inderdaad wat duidelijke antwoorden. Sowieso hoop ik dat na de E3 dat ze een artikel schrijven over de game of wat dingen te verduidelijken (hopelijk ook via die docu morgen). Nu zijn heel veel mensen pissig door dat online gebeuren.j-phone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:40:
Persconferentie met Todd Howard om 21.00 op YouTube: YouTube Gaming.
[afbeelding]
Ik ben wel van plan te gaan kijken naar dit optreden en hoop oprecht op wat antwoorden op de volgende vragen:NukaWorldNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:03:
[...]
Hopelijk inderdaad wat duidelijke antwoorden. Sowieso hoop ik dat na de E3 dat ze een artikel schrijven over de game of wat dingen te verduidelijken (hopelijk ook via die docu morgen). Nu zijn heel veel mensen pissig door dat online gebeuren.
- Is singleplayer uberhaupt mogelijk?
- Als solo mogelijk is, kan je dan het spel normaal uitspelen?
- Wat gaat Bethesda doen tegen trolls?
Basebuilden schijnt een groot onderdeel te zijn van FO76. Als je urenlang gebouwd hebt is het natuurlijk niet leuk als er wat trolls voorbij komen en de hele boel slopen.
Nee dat is schijtirritantj-phone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:08:
[...]
Ik ben wel van plan te gaan kijken naar dit optreden en hoop oprecht op wat antwoorden op de volgende vragen:
- Is singleplayer uberhaupt mogelijk?
- Als solo mogelijk is, kan je dan het spel normaal uitspelen?
- Wat gaat Bethesda doen tegen trolls?
Basebuilden schijnt een groot onderdeel te zijn van FO76. Als je urenlang gebouwd hebt is het natuurlijk niet leuk als er wat trolls voorbij komen en de hele boel slopen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het basebuilden toch wel begin te waarderen (komt ook wel door de dlc die je meer opties geeft). Heb toch voor mijn doen een paar leuke huisjes gemaakt in Sanctuary.
Kijk het kan heus wel leuk zijn een online modus, maar dan wel zoals Borderlands. Gewoon met max 4 man inclusief jezelf en dan serieus spelen of bouwen. Ik hoop inderdaad niet dat je steeds overhoop wordt geknald of je settlement steeds maar weer kapot gaat als je net bezig bent.
Builden vind ik ook erg leuk. Sanctuary is een compleet ommuurde vestiging met 3 bars, 1 ziekenhuis en 30 huisjes geworden bij mij
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de 'Power Armor Edition': https://www.gamemania.nl/...ut-76-power-armor-edition
Zover ik heb gezien is Gamemania op dit moment de enigste.
Zover ik heb gezien is Gamemania op dit moment de enigste.
Verwijderd
Zojuist een E3 Bethesda filmpje gezien over Fallout 76 en hij lijkt me leuk. Juist vanwege de online multiplayer aspect die het de serie gaat geven. Na Fallout 3, New Vegas en 4 die in grote lijnen dezelfde stramien volgden, zou dit nog eens een welkome afwisseling kunnen gaan worden . . .
The persco with Todd Howard:
- There are no NPC's
- You can ignore online players, but they will be there
- VATS will be there (but in realtime)
- PvP will be there
- MODS will be possible, but not at launch
- BETA release date not known at this point
Afijn dat zijn de punten die ik eruit haalde over FO 76.
- There are no NPC's
- PvP will be there
[ Voor 11% gewijzigd door j-phone op 11-06-2018 21:27 ]
Alleen dat online is echt iets wat erin gebakken zit. Ze kijken of ze eventueel settings kunnen doen of wat te veranderen, maar online blijft echt een vast ding helaas.
Ja, het is echt online. Er komt geen singleplayer, offline modus.
Edit: ik slinger New Vegas lekker aan
[ Voor 21% gewijzigd door j-phone op 11-06-2018 21:28 ]
Blijft toch de bestej-phone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:26:
Ik ga het sowieso tegen die tijd wel een kans geven. Bedoel ik blijf een Fallout fan. Maar of ik hier veel uren in ga stoppen? Nee ben bang van niet en dat is niet leuk als fan zijndej-phone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:26:
De link naar het interview met Todd Howard op de E3:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MsxPZPyCle0]
Edit: link gewijzigd, originele video was verdwenen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MsxPZPyCle0]
Edit: link gewijzigd, originele video was verdwenen
[ Voor 28% gewijzigd door j-phone op 12-06-2018 20:20 ]
PvP ook een verplicht onderdeel? Dan haak ik definitief af. Ik ben niet goed genoeg in PvP games om ooit een gevecht te winnen tegen anderenj-phone schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:15:
The persco with Todd Howard:
- There are no NPC's
- PvP will be there
Iemand die op de pc nog wel gaat spelen? Indien intressen om te teamen? Stuur maar vast een pb.
Met alle nieuwe info gaat het hem voor mij niet worden.Sowieso zie ik te veel assets uit Fallout 4.
Ik ga mijn open - wereld kick wel uit Red Ded halen.
Ik hoop dat Cyberpunk 2077 eindelijk eens boven water komt en anders vestig ik mijn hoop op Generation Zero. Die laatste is een soort co-op maar hopelijk is dat optioneel. Al kan ik wel leven met een co-op (ook in Fallout). Red Dead is niet meteen een setting die aan mij besteed is helaas, al moet ik dat misschien eens heroverwegen. Ik hou meer van een wereld zoals die van Fallout of Bioshock waar je toch wel wat tech hebt
Ze zullen vast wel PvE servers maken, lijkt me stug dat ze vol op PvP gaan, dan killen ze echt de gehele game.
Dat dacht ik ook @Luukwa, maar zie de video in de post van @j-phone. Todd Howard antwoord een beetje ontwijkend op de vraag.
Edit: er werd ook gesproken van "private servers" die later zouden komen ten behoeve van mods, maar daar was Todd al helemaal vaag over. Wat mij betreft is "later komen" = "later kopen" want als dat uiteindelijk een sandbox zonder doel blijkt te zijn is het ook niets voor mij.
Er zijn geen NPC's dus weinig interactie met de AI behalve bij robots. Hopelijk zijn er dan wel meer robots, dat zou ook logisch zijn gezien er nog wel een groter aantal zal zijn vlak na de oorlog dan na 100'en jaren aan raiders.
Met andere woorden gaan ze proberen om het griefen te minimaliseren maar zit je sowieso met PvP. Griefen minimaliseren wil ik persoonlijk wel eens zien, door "incentives" overtuig je nl. enkel serieuze players. Trolls zullen er niet veel om geven dat de loot wat minder is als je veel "look I don't want to do PvP" players doodt, die doen het immers puur om anderen te frustreren. En we weten allemaal hoe de gemiddelde on-line game community vol zit met trolls.Interviewer: "So there is always PvP?"
Todd: "Well, first of all, we are still dialing that. We don't want it to be grievy but we want to have drama there. So there is a way that you can decide to do PvP and we are currently balancing the incentives for someone who wants to be very aggressive to people and those who want to ignore it. That really comes down to the in-game incentives and also the social incentives, but I would say we don't want it to be griefy in any way and we'll dial it in so that people can say "look, I don't want to deal with that."".
Interviewer: "So you can pick "I don't want PvP?"
Todd: "Well, we want a little bit of drama there without them ruining your game."
Edit: er werd ook gesproken van "private servers" die later zouden komen ten behoeve van mods, maar daar was Todd al helemaal vaag over. Wat mij betreft is "later komen" = "later kopen" want als dat uiteindelijk een sandbox zonder doel blijkt te zijn is het ook niets voor mij.
Er zijn geen NPC's dus weinig interactie met de AI behalve bij robots. Hopelijk zijn er dan wel meer robots, dat zou ook logisch zijn gezien er nog wel een groter aantal zal zijn vlak na de oorlog dan na 100'en jaren aan raiders.
[ Voor 16% gewijzigd door Vnze op 12-06-2018 09:42 ]

Het probleem met interne play tests is dat je geen toxic mensen hebt.. iedereen doet intern leuk met elkaar maar in de "echte" wereld is het vaak totaal anders.. daar vinden mensen het leuk om elkaar het leven zuur te maken.Vnze schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:18:
Dat dacht ik ook @Luukwa, maar zie de video in de post van @j-phone. Todd Howard antwoord een beetje ontwijkend op de vraag.
[...]
Met andere woorden gaan ze proberen om het griefen te minimaliseren maar zit je sowieso met PvP. Griefen minimaliseren wil ik persoonlijk wel eens zien, door "incentives" overtuig je nl. enkel serieuze players. Trolls zullen er niet veel om geven dat de loot wat minder is als je veel "look I don't want to do PvP" players doodt, die doen het immers puur om anderen te frustreren. En we weten allemaal hoe de gemiddelde on-line game community vol zit met trolls.
Die Generation Zero maakte op mij ook veel indruk.Vnze schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:05:
Ik hoop dat Cyberpunk 2077 eindelijk eens boven water komt en anders vestig ik mijn hoop op Generation Zero. Die laatste is een soort co-op maar hopelijk is dat optioneel. Al kan ik wel leven met een co-op (ook in Fallout). Red Dead is niet meteen een setting die aan mij besteed is helaas, al moet ik dat misschien eens heroverwegen. Ik hou meer van een wereld zoals die van Fallout of Bioshock waar je toch wel wat tech hebt
@Luukwa Exact. Stel dus dat Bethesda implementeert dat je per kill van een "pacifist" een slechte karma status krijgt en hogere prijzen moet betalen bij handelaars (bijvoorbeeld). Dat werkt wellicht goed op serieuze mensen (zoals inderdaad playtesters) maar een toxic speler schiet gewoon de handelaar mee dood.
Vaak zijn dat soort spelers ook mensen met iets te veel tijd die pas na veel uren beginnen met dit gedrag uit verveling. Dan hebben ze meestal toch al "alles" verzameld wat ze willen hebben en wat maakt het dan nog uit dat handelaars duurder zijn of dat een "pacifist kill" 1.000 caps kost?
@jori040 ik vind het een geweldig interessant systeem dat de bots hun eerdere damage behouden. Als je een bot van 10x jouw level tegen komt schiet je rap even zijn sensors stuk en zet je het op een lopen, kom je de bot een paar dagen later terug tegen kan je hem misschien wel aan, zeker omdat hij nog steeds blind is. Nu alleen hopen dat ik een co-op team kan vinden en dat het snel uit komt!
Vaak zijn dat soort spelers ook mensen met iets te veel tijd die pas na veel uren beginnen met dit gedrag uit verveling. Dan hebben ze meestal toch al "alles" verzameld wat ze willen hebben en wat maakt het dan nog uit dat handelaars duurder zijn of dat een "pacifist kill" 1.000 caps kost?
@jori040 ik vind het een geweldig interessant systeem dat de bots hun eerdere damage behouden. Als je een bot van 10x jouw level tegen komt schiet je rap even zijn sensors stuk en zet je het op een lopen, kom je de bot een paar dagen later terug tegen kan je hem misschien wel aan, zeker omdat hij nog steeds blind is. Nu alleen hopen dat ik een co-op team kan vinden en dat het snel uit komt!
Yup, ik zie hetzelfde gebeuren als bij GTA:Online, public servers zijn super toxic en als je serieus wilt spelen komt je geloof ik bij FiveM uit en gesloten whitelisted servers waar je bijna niet op komt.Vnze schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:48:
@Luukwa Exact. Stel dus dat Bethesda implementeert dat je per kill van een "pacifist" een slechte karma status krijgt en hogere prijzen moet betalen bij handelaars (bijvoorbeeld). Dat werkt wellicht goed op serieuze mensen (zoals inderdaad playtesters) maar een toxic speler schiet gewoon de handelaar mee dood.
Ik laat me verassen door Bethesda, ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.
Serieus is dit alleen een spinoff? Dat zou mooi zijn, hoef ik er maar eentje over te slaan.L1nt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Dit is een spinoff. Grote kans dat tzt Fallout 5 wel weer gewoon is zoals jij het graag wilt. Misschien dan wel met beperkte, optionele multiplayer maar wel weer grotendeels single player zoals FO3, FO:NV en FO4.
Om nu gelijk een hele franchise aan de kant te gooien..... vanaf 3 lijkt het ook niks meer op 1 en 2 bijvoorbeeld.
Maar dat heb ik nergens uit op kunnen maken, komt dat van Bethesda of is het wishful thinking?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Volgens mij is het een pre-quel, en geen spin-off. Zie dit maar gewoon als een volwaardige Fallout game.Flagg schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:57:
[...]
Serieus is dit alleen een spinoff? Dat zou mooi zijn, hoef ik er maar eentje over te slaan.
Maar dat heb ik nergens uit op kunnen maken, komt dat van Bethesda of is het wishful thinking?
Ga er tevens maar niet vanuit dat je binnen nu en 2 jaar een fallout 5 gaat zien.
Dit wordt een Online fallout.. ik weet zeker dat er events gaan zijn, world event of iets in die trant.
Heeft iemand al ergens kunnen opvangen of dit crossplatform gaat worden? Zou zonden zijn dat als we het dan gaan spelen, ik het niet kan spelen met vrienden die een console hebben. Ben zelf een PC-gamer namelijk.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Vnze:
Gezien de studio eerst nog met Just Cause 4 & Rage2 komt zal het nog wel even kunnen duren.
Gezien de studio eerst nog met Just Cause 4 & Rage2 komt zal het nog wel even kunnen duren.
[ Voor 67% gewijzigd door jori040 op 12-06-2018 10:30 ]
De eerste stappen van Fallout in het online gedeelte zijn gemaakt en al die online/multiplayer shooter fans zullen het mogelijk geweldig vinden want dan kunnen ze daar ook iedereen afknallen.
En als dat dus succesvol blijkt te zijn, ga er dan maar vanuit dat we (helaas) volgende delen hier ook van kunnen 'genieten'.
Ik zie het in november wel, mogelijk dat het een geweldig online systeem wordt en wordt ik verrast, maar ik zie het somber in.
En als dat dus succesvol blijkt te zijn, ga er dan maar vanuit dat we (helaas) volgende delen hier ook van kunnen 'genieten'.
Ik zie het in november wel, mogelijk dat het een geweldig online systeem wordt en wordt ik verrast, maar ik zie het somber in.
Ik ben positief over Fallout 76. De toevoeging van multiplayer met denk ik max 50 players per server is goed. De map is 4 keer zo groot dus de kans dat je spelers tegenkomt is niet al te groot. De problemen die ik heb zijn: de nukes, griefing en te weinig informatie over eventuele private servers. Het bouwen en verplaatsen van je kamp lijkt me een leuke toevoeging en wordt hopelijk geen must. ik zie het meer als een manier om een base te bouwen voor het verzamelen van resources en het craften van equipment. ik hoop alleen wel dat de locaties in fallout 76 nog steeds de geweldige storytelling hebben die we gewent zijn van Bethesda Game Studios. Op het gebiedt van quests ben ik benieuwd wat ze gaan doen. Het is wel de eerste multiplayer titel van Bethesda Game Studios.
Ik had gisteren al gekeken, mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Op Bol.com stond de juiste release datum nog niet.
Nedgame: https://www.nedgame.nl/pc...t-51b-edition/1600190472/kkbizz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:07:
[...]
Ik had gisteren al gekeken, mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Op Bol.com stond de juiste release datum nog niet.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Thx ik zit nog te twijfelen of ik hem ga halen omdat ik de pip boy van fallout 4 ook heb
Vergeet niet dat het hier om een spin-off gaat.Tadream schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:37:
Ik ga vanavond aan de slag met de TS, heb weinig tijd gehad de laatste paar dagen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Pre-orderen vind ik altijd wel gevaarlijk, je weet immers niet wat en hoe je het krijgt. Dat bleek wel destijds met New Vegas en de vele bugs. Daardoor was het spel pas na maanden een beetje speelbaar en op dat moment was ik er al klaar mee . . .
begrijp ik nu goed dat als je de xbox versie besteld je hoe dan ook in de beta zit?? Ik wil hem namelijk digitaal via de xbox store kopen maar wel graag dan ook meedoen aan de Break-it Early Test Application
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bij deze maakt het me niet uit. Al is Fallout 76 niks aan, wil ik alsnog die helm hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Pre-orderen vind ik altijd wel gevaarlijk, je weet immers niet wat en hoe je het krijgt. Dat bleek wel destijds met New Vegas en de vele bugs. Daardoor was het spel pas na maanden een beetje speelbaar en op dat moment was ik er al klaar mee . . .
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Bethesda Nederland
Pre-order nu en speel als eerste #Fallout76 in de BETA. Ontdek een compleet nieuw avontuur, alleen of met vrienden.
Leuk zo'n Twitter bericht, maar in de PS Store en de Xbox Store is de game nog niet te preorderen.
De game staat hoog op mijn verlanglijst.
Pre-order nu en speel als eerste #Fallout76 in de BETA. Ontdek een compleet nieuw avontuur, alleen of met vrienden.
Leuk zo'n Twitter bericht, maar in de PS Store en de Xbox Store is de game nog niet te preorderen.
Preorder op de xbox is vanaf 15 juni. Dit kwam voorbij in de xbox presentatie waar Todd Howard ook even voorbij kwam met FO79.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:21:
Bethesda Nederland
De playstation zal ook wel zoiets zijn denk ik.
2 jaar wachten op Fallout 5? Dat is wat optimistisch ben ik bang voor. Bethesda zet nu vol in op Starfield, daarna TES6 en dan het volgende project.Luukwa schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:01:
[...]
Volgens mij is het een pre-quel, en geen spin-off. Zie dit maar gewoon als een volwaardige Fallout game.
Ga er tevens maar niet vanuit dat je binnen nu en 2 jaar een fallout 5 gaat zien.
Dit wordt een Online fallout.. ik weet zeker dat er events gaan zijn, world event of iets in die trant.
Ik hoop vurig dat ik ernaast zit...
[ Voor 34% gewijzigd door j-phone op 12-06-2018 18:08 ]
Ik stiekem niet... Man wat kijk ik uit naar een nieuwe TES

Maar ontopic: ik weet niet zo goed wat ik van de nieuwe Fallout moet vinden. Had toch liever 'gewoon' een klassieke Fallout-game gezien.
PSN: xMaurice93
Een nieuwe TES teken ik ook direct voorMaurice079 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:49:
[...]
Ik stiekem niet... Man wat kijk ik uit naar een nieuwe TES![]()
Maar ontopic: ik weet niet zo goed wat ik van de nieuwe Fallout moet vinden. Had toch liever 'gewoon' een klassieke Fallout-game gezien.
Daar kan ik net zo in verdwalen als in de wasteland. Damn, wat was Skyrim goed.
Edit: Die "The Making of Fallout 76" documentaire van Noclip op youtube laat wel lang op zich wachten. De vorige docu over Bethesda was trouwens erg goed en je krijgt meteen weer zin om FO of TES te spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door j-phone op 12-06-2018 20:29 ]
Wordt tegelijkertijd geupload als Todd Howard begint met die Q&A. Weet alleen niet hoe laat dat is.j-phone schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:22:
[...]
Een nieuwe TES teken ik ook direct voor
Daar kan ik net zo in verdwalen als in de wasteland. Damn, wat was Skyrim goed.
Edit: Die "The Making of Fallout 76" documentaire van Noclip op youtube laat wel lang op zich wachten. De vorige docu over Bethesda was trouwens erg goed en je krijgt meteen weer zin om FO of TES te spelen.
Trouwens had begin van de avond een ander interview gezien op IGN en daar zei Todd Howard dat je ook helemaal geen volle werelden moet verwachten qua echte mensen. Kijk ik baal nog steeds dat het online is, maar je gaat als het goed is niet om de haverklap mensen zien. Zullen in ieder geval geen servers zijn waar superveel mensen in kunnen. Het is geen pretpark maar een apocalypse wereld zei die zelf.
Hopelijk wordt die Q&A en deel 2 van die docu wat duidelijker.
Na de Q&A? Hier kan ik ook niets over vinden qua tijd. Maakt op zich niet uit, morgen maar kijken dan.NukaWorldNL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:57:
[...]
Wordt tegelijkertijd geupload als Todd Howard begint met die Q&A. Weet alleen niet hoe laat dat is.
Trouwens had begin van de avond een ander interview gezien op IGN en daar zei Todd Howard dat je ook helemaal geen volle werelden moet verwachten qua echte mensen. Kijk ik baal nog steeds dat het online is, maar je gaat als het goed is niet om de haverklap mensen zien. Zullen in ieder geval geen servers zijn waar superveel mensen in kunnen. Het is geen pretpark maar een apocalypse wereld zei die zelf.
Hopelijk wordt die Q&A en deel 2 van die docu wat duidelijker.
Dat de speelwereld leeg gaat zijn geloof ik niet helemaal. Je moet al die spelende mensen toch ergens kwijt en server resources zijn niet oneindig. Ik kan me voorstellen dat je meerdere instances van FO79 kwijt kan op 1 fysieke server. Maar als er een paar miljoen personen gaan spelen (ik noem maar wat) dan heb je de keuze tussen meer servers, of meer spelers in 1 instance.
De tijd gaat het leren, maar ik ben het wel met je eens.
Je moet eigenlijk een mechanisme hebben die de trolls eruit filtert en die allemaal op hun eigen server zet, en de serieuze FO fans bij elkaar zet (zo ver mogelijk uit elkaar in de speelwereld als het kan).
Waar komt het toch vandaan dat het een spinoff is? Heb ik nog nergens gelezen behalve van onofficiële (lees: verzonnen?) bronnen.D4NG3R schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:21:
[...]
Vergeet niet dat het hier om een spin-off gaat.
Ik ga vanavond aan de slag met de TS, heb weinig tijd gehad de laatste paar dagen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Het is geen spel wat de standaard FO formule aanhoud (lees; 1, 2 > 3, NV en 4), en het is daarmee per definitie al een spin-off. Wikipedia: Spin-off (media)Flagg schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:28:
[...]
Waar komt het toch vandaan dat het een spinoff is? Heb ik nog nergens gelezen behalve van onofficiële (lees: verzonnen?) bronnen.
Als Bethesda het nu geen spin-off gaat noemen zou ik dat vreemd vinden.
Overigens wil ik hiermee niet beweren dat 76 niet canon is, maar dat is iets waar we later een keer achter komen.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-06-2018 00:10 ]
Morgen ook op Youtube Gaming E3 een interview met Pete Hines over Fallout 76
20:45 West-Europa (zomertijd
Fallout 76 Details with Bethesda's Pete Hines
20:45 West-Europa (zomertijd
Fallout 76 Details with Bethesda's Pete Hines
[ Voor 10% gewijzigd door NukaWorldNL op 13-06-2018 01:02 ]
Altijd online? Wat als de servers down zijn? Is XBox Live of PS+ verplicht?
Vanaf het begin zou het eerst always online zijn. Zodra ze zeker weten dat het goed draait gooien ze er ook private servers in. Aldus Todd Howard in een interview.
Word er ook niet warm van, gewoon een nieuwe sessie F4. Laat anderen maar Fallout Fortnight Edition spelen.jori040 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:00:
Met alle nieuwe info gaat het hem voor mij niet worden.Sowieso zie ik te veel assets uit Fallout 4.
Wat denk je zelf.Serotonine schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 05:57:

De online opmars is een gevolg van de vele illegale praktijken in de gamewereld, hierdoor denken uitgevers wel drie keer na en online is lastiger voor piraterij. In mijn ogen moeten de SP fans hiervoor boeten.
[ Voor 36% gewijzigd door Vincent Dave op 13-06-2018 06:54 ]
Als je de prijsvraag van Bethesda voor een custom XBox 1 ziet is nog duidelijker dat dit Fallout: Grievers gaat zijn. Men moet de post van Bethesda beantwoorden met waar je het meeste naar uitkijkt. Het meest voorkomende antwoord? "Mensen nuken". Gevolgd door "PvP" dus ja, de community wil dit precies.
edit: typo's typo's typo's
edit: typo's typo's typo's
[ Voor 7% gewijzigd door Vnze op 13-06-2018 09:17 ]
YepSerotonine schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 05:57:
dan zul je niet kunnen spelen
het is online dus lijkt me wel
hmm, daar zit ik niet op te wachten, met meerdere in dezelfde speelwereld lijkt me zeker een waardevolle toevoeging maar niet dit soort jokers. Aan de andere kant een wereld die 4 keer zo groot is met hoeveel mensen, 25? Het zullen er geen tientallen of honderden zijn, dan kom je elkaar ook niet 1-2-3 tegen zeker als je niet wil. Wel als je quests gaat doen, die worden door meerderen gedaan en centreren zich rond dezelfde plekkenVnze schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:35:
Als je de prijsvraag van Bethesda voor een custom XBox 1 ziet is nog duidelijker dat dit Fallout: Gievers gaat zijn. Men moet de post van Bethesda beantwoorden met waar je het meeste naar uitkijkt. Het mt voorkomende antwoord? "Mensen nuken". Gevolgd door "PvP" dus ja, de community wil dit precies.
[ Voor 69% gewijzigd door Svennie op 13-06-2018 07:40 ]
PSN ID: Svennie-NL
Cool!
Nuking om gebieden te levelen en dus betere loot te krijgen? Ook met grafische effecten op het getroffen gebied, klinkt wel leuk, afhankelijk van het grievende effect. Het is misschien mogelijk om een ondergrondse base te maken? Dat stukje kan dan niet opgeblazen worden zeg maar?
Tevens servers tussen de 24-30 mensen afhankelijk van de keuzes, en iedereen is op de map te zien, andere spelers zijn letterlijk de raiders! Wordt snel vrienden maken, of een eigen faction?
Verder vraag ik me af hoe het zit met vendors, ik hoor dat je mogelijk je eigen robot vendor kan maken, maar zit er echt niet 1 AI vendor in het spel? Wordt dit een soort craft en build economie?
Microtransactions, is wel jammer maar de claims suggereren dat het ingame verkrijgbare items zijn.
Dood gaan wat voor effect heeft dit op je character? Ik ben altijd een hoarder raak ik alles kwijt? Of een deel (loot voor de geen die mij vermoord heeft)?
Zoveel vragen maar vooral mogelijk interessante elementen, die het spel maken of breken afhankelijk van hoe het verwerkt is! Ik heb er wel zin in!
Op reddit is een lijst gemaakt met alles wat tot nu toe bekend is(interviews, noclip documentaire, persconferentie etc). https://www.reddit.com/r/..._of_things_we_know_about/
Nog iets anders gevonden op Reddit wat ik wel interessant vind:
Misschien komt er een soort kill-limiet hoe vaak je een andere speler kan afmaken?

Misschien komt er een soort kill-limiet hoe vaak je een andere speler kan afmaken?
Of het is letterlijk zoals hij schrijft, dat je iemand moet uitdagen, die moet het dan accepteren, en dan pas kun je elkaar afknallen. Beetje zoals je in WoW ook iemand kunt uitdagen.Vnze schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:25:
Nog iets anders gevonden op Reddit wat ik wel interessant vind: [afbeelding]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ja dat deel is inderdaad duidelijk gezien de tweets
ik schreef het niet duidelijk maar het gedeelte wat ik me nog afvraag is of je altijd een uitdaging moet aanvaarden (zoals WoW inderdaad) of dat je eerste wel een X-aantal keren aangevallen kunt worden zonder dat je er iets aan kan doen. Hij schrijft ook "If you don't want to deal with them they can't keep killing you over and over again". Dus volledig vermijden zal je nog steeds niet kunnen lijkt me anders schreef hij "If you don't want to deal with them they can't kill you". En Todd zei dat ze graag "some drama" willen. Wellicht en ik gewoon aan het overanalyseren om mezelf te overtuigen dat het toch iets voor mij kan zijn.
welke verise "klassieke" fallout-game? De Turnbase isometric RPG versie uit deel 1 en 2 of de single player FPS-achtige RPG die ze vanaf fallout 3 hebben gedaan?Maurice079 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:49:
Had toch liever 'gewoon' een klassieke Fallout-game gezien.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Toch is de enthousiasme een stukje omhoog gegaan hoor na het zien van die Making Of.
Ik dacht eigenlijk eerst dat die wereld vol met mensen werden gestouwd, maar ze zeiden zelf dat het iets van 24 man zou worden per server. Dus je gaat sowieso niet om de haverklap mensen tegen komen aangezien die wereld 4x groter is dan Fallout 4. Ook zag ik dat je zoals een echte Fallout game gewoon locaties kan ontdekken en XP ervoor krijgt. SPECIAL en perks zijn ook weer terug, maar wel op een andere manier met kaarten. Zag ook weer een radio optie in je pipboy.
Kijk het blijft een online game, maar als ik gewoon mijn dingen kan doen die ik normaal in een Fallout game kan doen dan zie ik mezelf deze game toch wel spelen hoor.
Ik dacht eigenlijk eerst dat die wereld vol met mensen werden gestouwd, maar ze zeiden zelf dat het iets van 24 man zou worden per server. Dus je gaat sowieso niet om de haverklap mensen tegen komen aangezien die wereld 4x groter is dan Fallout 4. Ook zag ik dat je zoals een echte Fallout game gewoon locaties kan ontdekken en XP ervoor krijgt. SPECIAL en perks zijn ook weer terug, maar wel op een andere manier met kaarten. Zag ook weer een radio optie in je pipboy.
Kijk het blijft een online game, maar als ik gewoon mijn dingen kan doen die ik normaal in een Fallout game kan doen dan zie ik mezelf deze game toch wel spelen hoor.
Inderdaad. Iemand anders zei al dat het verbazend was hoeveel nieuwe informatie er in die docu zit.NukaWorldNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:22:
Toch is de enthousiasme een stukje omhoog gegaan hoor na het zien van die Making Of.
De docu heeft me overgehaald om een pre-order te plaatsen. Normaal doe ik daar nooit aan.
Zat een leuk stukje in over voedsel. Iemand was aan het spelen en kwam katten tegen. Hij was nog nooit zo blij want nu kon hij eten.
Denk dat ik maar kok ga worden in de wasteland.
Zat een leuk stukje in over voedsel. Iemand was aan het spelen en kwam katten tegen. Hij was nog nooit zo blij want nu kon hij eten.
Denk dat ik maar kok ga worden in de wasteland.
Oh ja laten we er een definitie discussie van maken.D4NG3R schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:32:
[...]
Het is geen spel wat de standaard FO formule aanhoud (lees; 1, 2 > 3, NV en 4), en het is daarmee per definitie al een spin-off. Wikipedia: Spin-off (media)
Als Bethesda het nu geen spin-off gaat noemen zou ik dat vreemd vinden.
Overigens wil ik hiermee niet beweren dat 76 niet canon is, maar dat is iets waar we later een keer achter komen.

Dus je bedoelt net zoals dat 3 en 4 een spin off was van 1 en 2?
Prima maar betekend dus hetzelfde, FO is niet meer de soort game zoals de laatste spin offs en dus wat mij betreft niet meer interessant.
Nieuw interview met Pete Hines die meer informatie geeft over anti griefing en andere zaken.
De hype train has left the station!
Correct de reboot van FO kan je prima zien als een spin-off van de eerste games. Het verhaal is gebleven, de gameplay is compleet anders.Flagg schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Oh ja laten we er een definitie discussie van maken.![]()
Dus je bedoelt net zoals dat 3 en 4 een spin off was van 1 en 2?
Dat mag ook gewoon, maar @Tadream is er direct bang voor dat we dit in de volgende Fallout uit de hoofdlijn ook weer gaan zien. Daar is het veel te vroeg voor, en dat zal voor een groot deel ook afhangen van hoe succesvol 76 word.Prima maar betekend dus hetzelfde, FO is niet meer de soort game zoals de laatste spin offs en dus wat mij betreft niet meer interessant.
Coop zou geen enkele van de FO games misstaan (Mits het Borderlands stijl is), maar all-out multiplayer/survival? We gaan het zien.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 13-06-2018 18:41 ]
Geen npc's = geen romance? Dat zal ik wel missen.
Heb geen zin om een kerel die met een vrouwelijke character speelt te versieren.
Heb geen zin om een kerel die met een vrouwelijke character speelt te versieren.
Er zijn wel degelijk NPCs , er zijn gewoon geen humanoid NPCs.LordLuc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:50:
Geen npc's = geen romance? Dat zal ik wel missen.
Denkend aan Curry , kan je mss een robot versieren als je daar nood aan hebt
Ik begrijp niet waarom menselijk NPCs niet mogelijk zijn, maar robotische NPCs wel. Wat is het verschil?
Als je naar de Q&A's kijkt die ze gegeven hebben sindsdien en de Noclip docu zal je zien dat ze willen dat je een soort angst krijgt telkens je een human ziet. Ze willen dit speciale gevoel geven door echte mensen de keuze te laten : agressie of niet.Br00d schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:12:
Ik begrijp niet waarom menselijk NPCs niet mogelijk zijn, maar robotische NPCs wel. Wat is het verschil?
In de huidige fallout games heb je direct een idee zodra je humans ziet - of ze komen schreeuwend af om je te vermoorden of ze zijn friendly. Deze garantie is nu weg volgens hun.
Robots en andere NPC zijn nodig om het een RPG te maken, anders kunnen ze het battlefield:Fallout noemen...
EDIT :
Mijn grootste zorg was simpel : griefing en base destroying.
In H1Z1 en andere games die ik gespeeld heb in dit soort setting was dat de hel en daardoor ben ik ook gewoon gestopt met die games.
Hines belooft dat mensen op de server niet zullen kunnen een last zijn en je volgen en killen. Todd zei ook al dat er tientallen 'levers' zijn om griefing aan te pakken.
Ik heb er goeie hoop in en persoonlijk denk ik dat het squad gebeuren best leuk kan zijn.
Alleen jammer dat ik in de VS woon en dus niet echt met tweakerts kan spelen zoals in D3
[ Voor 27% gewijzigd door sleepwalkerbe op 13-06-2018 19:19 ]
Todd zei tijdens de persconferentie dat de game volledig dedicated server zal ondersteunen. Dus als je met maten een eigen server online hebt, kun je er een wachtwoord op zetten en mensen kicken die zich niet gedragen.sleepwalkerbe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:15:
Mijn grootste zorg was simpel : griefing en base destroying.
In H1Z1 en andere games die ik gespeeld heb in dit soort setting was dat de hel en daardoor ben ik ook gewoon gestopt met die games.
Hines belooft dat mensen op de server niet zullen kunnen een last zijn en je volgen en killen. Todd zei ook al dat er tientallen 'levers' zijn om griefing aan te pakken.
Dedicated op hun servers en de users zouden geen 'server selection' zien.Br00d schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:26:
[...]
Todd zei tijdens de persconferentie dat de game volledig dedicated server zal ondersteunen. Dus als je met maten een eigen server online hebt, kun je er een wachtwoord op zetten en mensen kicken die zich niet gedragen.
Volgens mij kan je gewoon je friends quickjoinen maar stopt het daar zowat in de eerste fase.
Wanneer ze modding toestaan op private servers (wrs rented) dan kan je vermoedelijk ook een password er op zetten.
Ik zou niet hopen op friends only servers bij release.
Wow ik hoop dat dat niet het geval is. Ik was net een beetje mijn mening aan het herzien maar dat is een groot risico. Totaal niet aan gedacht dat het misschien rented was.sleepwalkerbe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:28:
...
Wanneer ze modding toestaan op private servers (wrs rented) dan kan je vermoedelijk ook een password er op zetten.
...
Het past ook beter in het verhaal. Hoezo zouden er mensen zijn zo'n 25 jaar nadat de bommen vielen? De enige mensen die je tegen gaat komen zijn vanuit de Vault. Er bestaan nog geen georganiseerde settlements, geen groeperingen die al opgezet zijn. Alles wat buiten een vault leefde is óf dood, óf gemuteerd. Wat dat aangaat doen ze dat wel tof.sleepwalkerbe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Als je naar de Q&A's kijkt die ze gegeven hebben sindsdien en de Noclip docu zal je zien dat ze willen dat je een soort angst krijgt telkens je een human ziet. Ze willen dit speciale gevoel geven door echte mensen de keuze te laten : agressie of niet.
In de huidige fallout games heb je direct een idee zodra je humans ziet - of ze komen schreeuwend af om je te vermoorden of ze zijn friendly. Deze garantie is nu weg volgens hun.
Robots en andere NPC zijn nodig om het een RPG te maken, anders kunnen ze het battlefield:Fallout noemen...
Misschien handig om nog eens de dingen door te lezen uit de docu die je misschien gemist hebt.
Via Reddit gevonden:
-----General-----
BGS Austin are the main guys behind this game. The Maryland (Rockville) studio is involved, but they have been putting in tons of work into Starfield as well, and 76 is mostly Austin's baby after the initial design phase. They started working on 76 when they were still Battlecry studios, and began development during a time when Rockville was still working on Fallout 4 (and later beginning production on Fallout 4 DLC and Starfield). Rockvill's role is largely creative.
The two Fallout 76 leads worked on Star Wars Galaxies, The Old Republic, and Ultima Online between them both. The lead programmer for 76 was the client lead for SWG. They're experts when it comes to building multiplayer, and painstakingly rebuilt the engine from the ground up to support multiplayer.
BGS Austin was absolutely crucial in the development of this game. Rockville doesn't have the experience required to pull something like this off because they are a singleplayer-focused studio.
From the beginning, the map was planned to be four times bigger than Fallout 4. This is in part due to new tech that enabled them to render longer distances; they wanted lots of open space to explore.
West Virginia was chosen because A) it was still East Coast, and
it was a place that would be almost completely untouched by nukes. This would give them the opportunity to have living forests, tons of different types of wildlife, and more diversity than normal when it comes to different regions on the map.
It was also chosen because as they dug deeper into local stories and folklore of West Virginia, they found out there were so many cool conspiracy theories, monsters, and creatures that have been part of the state's history. They felt this was a perfect match for Fallout 76. The Grafton Monster, Flatwood Monster, the Snallygaster, Mothman -- the list goes on.
The Mothman specifically is a unique creature that they don't want to spoil other than saying there will be stages to him. "Maybe at the beginning, he's just stalking you". Creepy!
There are way more creatures in 76 than all other Fallout games. Giant sloths, two-headed possums, and intelligent plants were all mentioned.
The mutated creatures are more dramatic because it's so soon after the bombs fell, and the radiation is at its most powerful. They like to think that not all of these creatures were able to survive into the time period when the other Fallout games are set.
Raiders are out. The important reason for this is that they found with raiders, players would spend a lot of time just trying to discern whether or not a hostile human was a player or AI. They didn't want this, so they created a faction of half-feral ghouls called the Scorched, who are hostile, but still sane enough to use weapons and armor. These will be the main gun combat with AI in the game, which is described as a "central pillar" of the Fallout experience.
The map is huge, but there are six distinct regions to the game that are each a different difficulty/level, for a natural progression. "They mentioned: A hollowed-out mountain top, soggy floodlands, a festering toxic wasteland, swampy woods, and a colossal mountain range that bisects the entire map."
The new weather system can encourage or deter you from entering a specific area. Maybe you want to head to the mountains, but a major rad storm is sweeping through the area right now, making it much more dangerous to do so.
There is a lot of open space in this map. This means that when you find something, they want it to feel like you're finding something that's been hidden from the world for a long time. There are tons of different places to find. Some of the ones they mentioned were everything from quiet cabins, abandoned wood mills, treetop watchtowers, flooded mines, and abandoned barbecue joints.
^This is IN ADDITION to the fact that you will find whole abandoned cities and towns like previous Fallout games. There are also the missile silos, and a crashed space station (Van Buren!).
The world is larger and more detailed than any previous game. This is due to massive engine improvements. New systems for propagating forests, a vastly improved dynamic lighting model, subsurface scattering, and far more complex animations for creatures (who need to react to being attacked by multiple players at once).
You'll start the game in a relatively nice, green area. Another more hostile area they showed is a region full of factories that's covered in a nasty white power, from the chemicals that the factories were full of being released.
Lots of vertical landmarks. The giant excavator shown in the trailer was here. They let you orient yourself easily. More verticality than previous games, since Fallout 3 and 4 were both very flat lands.
They have their version of the Greenbrier Hotel, which housed a real-life nuclear bunker. Their version has a large golf course connected to it, and has its own story which they don't want to spoil.
More clothing than ever, and you have to discover a lot of it in specific spot. An example they give is that there's a real-life town called Helvetia, which is home to a festival where they make paper mache masks. They made ten of them for you to find when you visit the town in Fallout 76.
A lot of stories and quests you'll find will be the locational stories that we see as unmarked quests in previous Fallout games. An example given is a firehouse in Charleston, and if you go there you can find firefighter gear, and take a firefighter training course. They want you to explore and discover these things yourself with your friends.
-----Gameplay-----
You can play solo, but at launch there will be no private maps. They fully believe in the idea of sharing a world with other players for Fallout 76.
There is a main story, there are plenty of quests, but they want this game to be about what you want to do on any given day. Maybe you want to explore a new region, or maybe you want to go hunt down that last rare component for a crafting project. Maybe you want to kill a creature for its drops, or maybe you want to set up a new C.A.M.P.
Events! An example given was a horde of super mutants attacking a farm. You get notified and can swoop in to save the day, and they want you to meet other players doing the same thing. You don't know what's going to happen, and they're okay with that. An example given was "maybe you see ten Yao Guai come in because somebody trained them in from across the map". Animal Friend, ahoy!
In addition to the C.A.M.P.s you can build anywhere, there are also public workshops that must be claimed. These are specific locations that you have to clear out, and once you take them there could be events that spawn. But they can also contain useful crafting resources: An example is a mine that, once claimed, allows you to get a regular income of lead ore. Lead = bullets. Being able to make your own bullets is very valuable in Fallout, and potentially to other players.
Your C.A.M.P is your portable, build-anywhere settlement. They're smaller than a full settlement, but can be placed anywhere on the map. If you join a new game, your C.A.M.P will automatically be where you left it. If by some miracle two people have their camps in the exact same spot (they stress this is very unlikely due to a player limit of 20-30 and an enormous map), it will be saved as a blueprint and you can put it down anywhere you want.
Crafting is a big part of the game. You'll be able to craft guns, mods, ammo, food, armor, power armor, etc. Everything that you could craft in Fallout 4, and way more. They want you hunting down rare materials to craft that next big item.
Talking about how they want survival elements to be a big part of the game, but never tedious or boring: "I have to brush my teeth every day, or they'll rot out of my head. I do NOT want to do that in a video game. I just don't care!"
You have to eat and drink to survive. Anecdote: Somebody stumbled into a heard of cats and said they'd never been happier to see cats because it meant they could eat!
Food rots over time, and your gear degrades and must be repaired.
Rads are different, and cause mutations. The higher your rad count, the greater the odds that you'll get a mutation. They're like traits from Fallout 2, where you get a buff to one thing, and a penalty to something else. They can be cured if you don't like them, and in the late-game you can become permanently mutated if there's one you really like. Most mutations are stat or gameplay changes, but some are visual.
You will be able to sell items you craft to other players. Crafting is a big part of the game and they want crafting specialization to be worthwhile and powerful. You can spec into cooking and make valuable food that other players might be willing to pay for.
Perk cards completely replace the perk chart from Fallout 4. Every single time you level up, you take a new perk card. Perk cards are divided among the primary SPECIAL attributes, and you can have a limited number active at one time. You can swap your active cards out whenever you want, and can share them with other players in your group. This incentivizes coordination in groups, where you can specialize to work well when grouped up.
One person in your group might be focused on survival stuff like crafting and cooking, somebody might be geared up for combat, another might be specced into building great defenses for your settlement, and the last might be built as a medic to heal other players up.
For crafting food, you find recipes all over the world to unlock new stuff to make. There are "orders of magnitude" more recipes in 76 than Fallout 4, and a lot of the items you craft are +/-. One food might make you more susceptible to disease, but give you a huge health buff.
They are exploring the idea of letting you set up a robot vendor in some kind of a hub area, so you can sell items to other players who visit the hub. This is not confirmed, they're still exploring it, but he reiterates that it's a live game and that they're thinking long-term.
There are anti-griefing measures in place, they don't want the game to be too chaotic. Aggressive players will get a wanted level, and the penalty for death is only respawning at a nearby location.
There are different ways to communicate with other players, including voice chat, an emote wheel, and even a photo mode that came out of a game jam.
They want to know when to control the player, but more importantly, when NOT to control the player. They want this to feel like a Fallout game. The other players in the game world a system they do not control, and they will not shy away from it. They embrace it. They said when players collide it might be messy for a bit, but they have levers in place to solve problems. They'd rather do that than play it safe. They want to try this, they can make adjustments later if they want to.
24-32 players at once. It was a challenge deciding on how many players would be in the game, and how frequently they wanted players to bump into each other. They want meeting another player to feel special, so they didn't want it to be too frequent.
Players will be visible on the map at all times, in their words, for good or ill. They want you to be able to see other players doing an event or a quest, and then go along to help them, or maybe even to attack them (though again, there are anti-griefing measures in place that they will tune as the game goes on).
You can trade with other players that you meet.
You can immediately join your friends in their session or invite them to yours.
Party size is currently 4, though that is easily adjustable. They're aiming for 4-person co-op gameplay, but they also want to have bigger conflicts like 12v12 deathmatch.
They're always adding more content to the game. Right now they're working on the aforementioned team deathmatch mode for players who may complete every quest and want something to do.
Nukes nukes nukes. Nukes are endgame content that require you to play through the game's story and complete repeatable quests to find the launch codes. The story there is that the Scorchbeasts (the giant bats) are crawling up out of the ground, and you can seal the fissures with nuclear strikes. They're hard to access and will not be used constantly by tons of players.
Nukes are NOT A GRIEFING DEVICE. Their function is to create high-level areas wherever you want on the map, and you are actively incentivized to do this in non-populated areas, because you want to be the first one in there to plunder them. If you stay too long, you die!
It is very challenging and time consuming to obtain the code to actually launch a nuke. It requires playing through most (if not all) of the main story, and then completing a repeatable quest until you have every part of the code. Because of the opportunity this presents and the time investment, players aren't going to be dropping nukes left and right on other players: by doing so, you will have effectively wasted your limited-time reward by dropping a high-level, loot rich area on or near somebody else.
You can quickly and easily repair damage if you are nuked, or join another session. (Note: this is not from the documentary, this is from other E3 interviews, but I'm putting it here because there's a lot of talk about nukes in the comments.)
The Legendary item system returns, and places you nuke are excellent places to farm legendary items. Eventually, the nuked area will return to its pre-nuke state. Depending on where you nuke, you'll find different things inhabiting the area, because areas have different flora and fauna.
You can nuke other players. Todd is very excited to see what people do with the nukes, because they just don't know what's going to happen.
If your settlement is nuked, you can easily repair the damage. Again, nukes are NOT A GRIEFING DEVICE.
-----Post-Launch-----
After Fallout 76 releases, the Rockville studio will remain creative leads, but most of their work is going toward Starfield, along with their Montreal studio. Austin will be in charge of supporting the game for years to come.
Microtransactions are a thing. This is acknowledged as an unfortunate reality of supporting both dedicated servers and free post-launch content for everybody. They are purely cosmetic. Anything you can purchase with microtransactions will also be able to be obtained for free by playing the game.
All DLC/updates will be free.
The plan is for part of the Austin team to be working on regular content updates, and the other part of the team working on larger content drops. So you get frequent, smaller updates (new events, free items were some examples), and then major content updates every so often. That is the plan, and they will have to make adjustments based on what players like and don't like.
If they make something they really like and the players don't, they will not double down on it. Instead, they'll embrace the stuff that players do like.
Via Reddit gevonden:
-----General-----
BGS Austin are the main guys behind this game. The Maryland (Rockville) studio is involved, but they have been putting in tons of work into Starfield as well, and 76 is mostly Austin's baby after the initial design phase. They started working on 76 when they were still Battlecry studios, and began development during a time when Rockville was still working on Fallout 4 (and later beginning production on Fallout 4 DLC and Starfield). Rockvill's role is largely creative.
The two Fallout 76 leads worked on Star Wars Galaxies, The Old Republic, and Ultima Online between them both. The lead programmer for 76 was the client lead for SWG. They're experts when it comes to building multiplayer, and painstakingly rebuilt the engine from the ground up to support multiplayer.
BGS Austin was absolutely crucial in the development of this game. Rockville doesn't have the experience required to pull something like this off because they are a singleplayer-focused studio.
From the beginning, the map was planned to be four times bigger than Fallout 4. This is in part due to new tech that enabled them to render longer distances; they wanted lots of open space to explore.
West Virginia was chosen because A) it was still East Coast, and
It was also chosen because as they dug deeper into local stories and folklore of West Virginia, they found out there were so many cool conspiracy theories, monsters, and creatures that have been part of the state's history. They felt this was a perfect match for Fallout 76. The Grafton Monster, Flatwood Monster, the Snallygaster, Mothman -- the list goes on.
The Mothman specifically is a unique creature that they don't want to spoil other than saying there will be stages to him. "Maybe at the beginning, he's just stalking you". Creepy!
There are way more creatures in 76 than all other Fallout games. Giant sloths, two-headed possums, and intelligent plants were all mentioned.
The mutated creatures are more dramatic because it's so soon after the bombs fell, and the radiation is at its most powerful. They like to think that not all of these creatures were able to survive into the time period when the other Fallout games are set.
Raiders are out. The important reason for this is that they found with raiders, players would spend a lot of time just trying to discern whether or not a hostile human was a player or AI. They didn't want this, so they created a faction of half-feral ghouls called the Scorched, who are hostile, but still sane enough to use weapons and armor. These will be the main gun combat with AI in the game, which is described as a "central pillar" of the Fallout experience.
The map is huge, but there are six distinct regions to the game that are each a different difficulty/level, for a natural progression. "They mentioned: A hollowed-out mountain top, soggy floodlands, a festering toxic wasteland, swampy woods, and a colossal mountain range that bisects the entire map."
The new weather system can encourage or deter you from entering a specific area. Maybe you want to head to the mountains, but a major rad storm is sweeping through the area right now, making it much more dangerous to do so.
There is a lot of open space in this map. This means that when you find something, they want it to feel like you're finding something that's been hidden from the world for a long time. There are tons of different places to find. Some of the ones they mentioned were everything from quiet cabins, abandoned wood mills, treetop watchtowers, flooded mines, and abandoned barbecue joints.
^This is IN ADDITION to the fact that you will find whole abandoned cities and towns like previous Fallout games. There are also the missile silos, and a crashed space station (Van Buren!).
The world is larger and more detailed than any previous game. This is due to massive engine improvements. New systems for propagating forests, a vastly improved dynamic lighting model, subsurface scattering, and far more complex animations for creatures (who need to react to being attacked by multiple players at once).
You'll start the game in a relatively nice, green area. Another more hostile area they showed is a region full of factories that's covered in a nasty white power, from the chemicals that the factories were full of being released.
Lots of vertical landmarks. The giant excavator shown in the trailer was here. They let you orient yourself easily. More verticality than previous games, since Fallout 3 and 4 were both very flat lands.
They have their version of the Greenbrier Hotel, which housed a real-life nuclear bunker. Their version has a large golf course connected to it, and has its own story which they don't want to spoil.
More clothing than ever, and you have to discover a lot of it in specific spot. An example they give is that there's a real-life town called Helvetia, which is home to a festival where they make paper mache masks. They made ten of them for you to find when you visit the town in Fallout 76.
A lot of stories and quests you'll find will be the locational stories that we see as unmarked quests in previous Fallout games. An example given is a firehouse in Charleston, and if you go there you can find firefighter gear, and take a firefighter training course. They want you to explore and discover these things yourself with your friends.
-----Gameplay-----
You can play solo, but at launch there will be no private maps. They fully believe in the idea of sharing a world with other players for Fallout 76.
There is a main story, there are plenty of quests, but they want this game to be about what you want to do on any given day. Maybe you want to explore a new region, or maybe you want to go hunt down that last rare component for a crafting project. Maybe you want to kill a creature for its drops, or maybe you want to set up a new C.A.M.P.
Events! An example given was a horde of super mutants attacking a farm. You get notified and can swoop in to save the day, and they want you to meet other players doing the same thing. You don't know what's going to happen, and they're okay with that. An example given was "maybe you see ten Yao Guai come in because somebody trained them in from across the map". Animal Friend, ahoy!
In addition to the C.A.M.P.s you can build anywhere, there are also public workshops that must be claimed. These are specific locations that you have to clear out, and once you take them there could be events that spawn. But they can also contain useful crafting resources: An example is a mine that, once claimed, allows you to get a regular income of lead ore. Lead = bullets. Being able to make your own bullets is very valuable in Fallout, and potentially to other players.
Your C.A.M.P is your portable, build-anywhere settlement. They're smaller than a full settlement, but can be placed anywhere on the map. If you join a new game, your C.A.M.P will automatically be where you left it. If by some miracle two people have their camps in the exact same spot (they stress this is very unlikely due to a player limit of 20-30 and an enormous map), it will be saved as a blueprint and you can put it down anywhere you want.
Crafting is a big part of the game. You'll be able to craft guns, mods, ammo, food, armor, power armor, etc. Everything that you could craft in Fallout 4, and way more. They want you hunting down rare materials to craft that next big item.
Talking about how they want survival elements to be a big part of the game, but never tedious or boring: "I have to brush my teeth every day, or they'll rot out of my head. I do NOT want to do that in a video game. I just don't care!"
You have to eat and drink to survive. Anecdote: Somebody stumbled into a heard of cats and said they'd never been happier to see cats because it meant they could eat!
Food rots over time, and your gear degrades and must be repaired.
Rads are different, and cause mutations. The higher your rad count, the greater the odds that you'll get a mutation. They're like traits from Fallout 2, where you get a buff to one thing, and a penalty to something else. They can be cured if you don't like them, and in the late-game you can become permanently mutated if there's one you really like. Most mutations are stat or gameplay changes, but some are visual.
You will be able to sell items you craft to other players. Crafting is a big part of the game and they want crafting specialization to be worthwhile and powerful. You can spec into cooking and make valuable food that other players might be willing to pay for.
Perk cards completely replace the perk chart from Fallout 4. Every single time you level up, you take a new perk card. Perk cards are divided among the primary SPECIAL attributes, and you can have a limited number active at one time. You can swap your active cards out whenever you want, and can share them with other players in your group. This incentivizes coordination in groups, where you can specialize to work well when grouped up.
One person in your group might be focused on survival stuff like crafting and cooking, somebody might be geared up for combat, another might be specced into building great defenses for your settlement, and the last might be built as a medic to heal other players up.
For crafting food, you find recipes all over the world to unlock new stuff to make. There are "orders of magnitude" more recipes in 76 than Fallout 4, and a lot of the items you craft are +/-. One food might make you more susceptible to disease, but give you a huge health buff.
They are exploring the idea of letting you set up a robot vendor in some kind of a hub area, so you can sell items to other players who visit the hub. This is not confirmed, they're still exploring it, but he reiterates that it's a live game and that they're thinking long-term.
There are anti-griefing measures in place, they don't want the game to be too chaotic. Aggressive players will get a wanted level, and the penalty for death is only respawning at a nearby location.
There are different ways to communicate with other players, including voice chat, an emote wheel, and even a photo mode that came out of a game jam.
They want to know when to control the player, but more importantly, when NOT to control the player. They want this to feel like a Fallout game. The other players in the game world a system they do not control, and they will not shy away from it. They embrace it. They said when players collide it might be messy for a bit, but they have levers in place to solve problems. They'd rather do that than play it safe. They want to try this, they can make adjustments later if they want to.
24-32 players at once. It was a challenge deciding on how many players would be in the game, and how frequently they wanted players to bump into each other. They want meeting another player to feel special, so they didn't want it to be too frequent.
Players will be visible on the map at all times, in their words, for good or ill. They want you to be able to see other players doing an event or a quest, and then go along to help them, or maybe even to attack them (though again, there are anti-griefing measures in place that they will tune as the game goes on).
You can trade with other players that you meet.
You can immediately join your friends in their session or invite them to yours.
Party size is currently 4, though that is easily adjustable. They're aiming for 4-person co-op gameplay, but they also want to have bigger conflicts like 12v12 deathmatch.
They're always adding more content to the game. Right now they're working on the aforementioned team deathmatch mode for players who may complete every quest and want something to do.
Nukes nukes nukes. Nukes are endgame content that require you to play through the game's story and complete repeatable quests to find the launch codes. The story there is that the Scorchbeasts (the giant bats) are crawling up out of the ground, and you can seal the fissures with nuclear strikes. They're hard to access and will not be used constantly by tons of players.
Nukes are NOT A GRIEFING DEVICE. Their function is to create high-level areas wherever you want on the map, and you are actively incentivized to do this in non-populated areas, because you want to be the first one in there to plunder them. If you stay too long, you die!
It is very challenging and time consuming to obtain the code to actually launch a nuke. It requires playing through most (if not all) of the main story, and then completing a repeatable quest until you have every part of the code. Because of the opportunity this presents and the time investment, players aren't going to be dropping nukes left and right on other players: by doing so, you will have effectively wasted your limited-time reward by dropping a high-level, loot rich area on or near somebody else.
You can quickly and easily repair damage if you are nuked, or join another session. (Note: this is not from the documentary, this is from other E3 interviews, but I'm putting it here because there's a lot of talk about nukes in the comments.)
The Legendary item system returns, and places you nuke are excellent places to farm legendary items. Eventually, the nuked area will return to its pre-nuke state. Depending on where you nuke, you'll find different things inhabiting the area, because areas have different flora and fauna.
You can nuke other players. Todd is very excited to see what people do with the nukes, because they just don't know what's going to happen.
If your settlement is nuked, you can easily repair the damage. Again, nukes are NOT A GRIEFING DEVICE.
-----Post-Launch-----
After Fallout 76 releases, the Rockville studio will remain creative leads, but most of their work is going toward Starfield, along with their Montreal studio. Austin will be in charge of supporting the game for years to come.
Microtransactions are a thing. This is acknowledged as an unfortunate reality of supporting both dedicated servers and free post-launch content for everybody. They are purely cosmetic. Anything you can purchase with microtransactions will also be able to be obtained for free by playing the game.
All DLC/updates will be free.
The plan is for part of the Austin team to be working on regular content updates, and the other part of the team working on larger content drops. So you get frequent, smaller updates (new events, free items were some examples), and then major content updates every so often. That is the plan, and they will have to make adjustments based on what players like and don't like.
If they make something they really like and the players don't, they will not double down on it. Instead, they'll embrace the stuff that players do like.
Een link had volstaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 13-06-2018 21:17 ]
Laten we wel even duidelijk zijn dat dit mijn opvatting is. Ze hebben dit nergens vermeld ofzo.Vnze schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:09:
[...]
Wow ik hoop dat dat niet het geval is. Ik was net een beetje mijn mening aan het herzien maar dat is een groot risico. Totaal niet aan gedacht dat het misschien rented was.
Doet mij wat denken aan de CS:S servers die je kan huren bij grote providers om zo te kunnen modden en je eigen game modes er in te krijgen.
Op zich zou ik het ook niet erg vinden moest dit zo zijn aan een normale prijs...
Ze maakten immers duidelijk dat DLC , updates en servers betaalt worden met mensen die cosmetic MT kopen.
Zou er dan een achievement zijn om iedereen het hele spel volledig te negeren?D4NG3R schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:36:
[...]
Correct de reboot van FO kan je prima zien als een spin-off van de eerste games. Het verhaal is gebleven, de gameplay is compleet anders.
[...]
Dat mag ook gewoon, maar @Tadream is er direct bang voor dat we dit in de volgende Fallout uit de hoofdlijn ook weer gaan zien. Daar is het veel te vroeg voor, en dat zal voor een groot deel ook afhangen van hoe succesvol 76 word.
Coop zou geen enkele van de FO games misstaan (Mits het Borderlands stijl is), maar all-out multiplayer/survival? We gaan het zien.
Die ga ik wel halen dan, zal hem ws toch wel kopen uiteindelijk om het iig te proberen.
Het valt en staat voor mij hoeveel mensen er uiteindelijk daadwerkelijk rondrennen, maar daar waren ze nog niet helemaal uit, het zouden er geen duizenden worden iig maar hooguit tientallen of 100+. Ze zijn nu nog aan het testen wat de sweet spot is qua aantallen.
50 á 100 voor een wereld 4x zo groot lijkt me nog doable om ze te kunnen negeren. Ik wil niet iedere minuut weer een mafkees tegenkomen die geen vrienden heeft en wil "coop-en".
Al zegt 4x zo groot ook niet echt veel, 4x zo groot met 30% meer water en een flinke onbeklimbare berg in het midden en je map is weer een stuk "groter".
Als je een licht doorgedraaide kluizenaar tegenkomt die je alleen maar vreemd aanstaard, hi it's me.
[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 13-06-2018 22:55 ]
Ze zeggen steeds meer en meer dat ze 24 a 32 willen, omdat ze ook weer niet heel veel mensen in een post apocalyptische wereld willen laten lopen.Flagg schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:54:
[...]
Zou er dan een achievement zijn om iedereen het hele spel volledig te negeren?
Die ga ik wel halen dan, zal hem ws toch wel kopen uiteindelijk om het iig te proberen.
Het valt en staat voor mij hoeveel mensen er uiteindelijk daadwerkelijk rondrennen, maar daar waren ze nog niet helemaal uit, het zouden er geen duizenden worden iig maar hooguit tientallen of 100+. Ze zijn nu nog aan het testen wat de sweet spot is qua aantallen.
50 á 100 voor een wereld 4x zo groot lijkt me nog doable om ze te kunnen negeren. Ik wil niet iedere minuut weer een mafkees tegenkomen die geen vrienden heeft en wil "coop-en".![]()
Al zegt 4x zo groot ook niet echt veel, 4x zo groot met 30% meer water en een flinke onbeklimbare berg in het midden en je map is weer een stuk "groter".
Als je een licht doorgedraaide kluizenaar tegenkomt die je alleen maar vreemd aanstaard, hi it's me.
Er zijn wel ghouls te zien in één gameplay fragment. En ook supermutants, ookal zouden die niet in de timeline passen in verhouden tot FO1 of 2 (dit las ik in een reactie).Mavors schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:11:
[...]
Het past ook beter in het verhaal. Hoezo zouden er mensen zijn zo'n 25 jaar nadat de bommen vielen? De enige mensen die je tegen gaat komen zijn vanuit de Vault. Er bestaan nog geen georganiseerde settlements, geen groeperingen die al opgezet zijn. Alles wat buiten een vault leefde is óf dood, óf gemuteerd. Wat dat aangaat doen ze dat wel tof.
Supermutants ontstaan door het Forced Evolutionary Virus, volgens de lore was Master de eerste die er grootschalig gebruik van maakte voor zijn supermutant leger, maar niks staat het spel in de weg om hier niet eerder mee te spelen. Het virus was er immers al voor de oorlog.Br00d schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:11:
[...]
Er zijn wel ghouls te zien in één gameplay fragment. En ook supermutants, ookal zouden die niet in de timeline passen in verhouden tot FO1 of 2 (dit las ik in een reactie).
Mwah. Volgens de Fallout lore waren er overlevenden:Mavors schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:11:
Hoezo zouden er mensen zijn zo'n 25 jaar nadat de bommen vielen? Alles wat buiten een vault leefde is óf dood, óf gemuteerd.
http://fallout.wikia.com/wiki/Great_WarDespite the global destruction caused by the war, many areas remained habitable.
The surviving humans in those parts of Earth were able to continue living in the ruins of the pre-War civilization,
Is ook logisch, een kernoorlog heeft geen 100% kill rate. In het echt zouden er maar een half miljard doodgaan. Daarna nog een paar miljard door de nucleaire winter.
Ben het dus niet eens met Bethesda om NPCs helemaal weg te laten. Kunnen ze altijd later nog toevoegen natuurlijk. En anders maak ik ze zelf wel. Ik kan redelijk overweg met de Creation Kit.
En nog een nieuw interview over FO76 , deze keer Todd
Info over questing, sterven , nukes , building.
Info over questing, sterven , nukes , building.
[ Voor 18% gewijzigd door sleepwalkerbe op 14-06-2018 04:29 ]
je hebt ook nog Vault 87 welke relatief dichtbij is en al vrij snel geopend was. Volgens mij al 1 jaar nadat the great war. Dus 24 jaar is ruim voldoende om in West Virginia Super Mutants te hebben.D4NG3R schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:17:
[...]
Supermutants ontstaan door het Forced Evolutionary Virus, volgens de lore was Master de eerste die er grootschalig gebruik van maakte voor zijn supermutant leger, maar niks staat het spel in de weg om hier niet eerder mee te spelen. Het virus was er immers al voor de oorlog.
Enige waar ik nog beetje moeite mee heb is dat je zogenaamd 25 jaar met dezelfde mensen opgesloten bent en zodra je buiten komt ze opeens wilt vermoorden. Natuurlijk kan dat, de wasteland dot rare dingen met je en 25 jaar opgesloten in een kleine ruimte kan genoeg kwaad bloed zetten. Echter de 500 mensen zijn handpicked omdat zij de wereld moeten herbouwen.
IMHO zou het logischer zijn als er bijvoorbeeld een Vault 76-A, Vault 76-B, Vault 76-C en Vault 76-D waren geweest. Dan is het net iets logischer dat ze elkaar gaan uitmoorden.
Daarnaast ook wel raar dat in die 25 jaar niemand een relatie heeft gekregen en iedereen opeens grotendeels alleen de vault verlaat
Nog beter die 50 of 100 kwam van die pete Hines (oid) vandaan tijdens e3. Maar ze zijn uiteindelijk blijven steken op 32 dus. Minder is beter, no man sky overdreef het een beetje, maar zo af en toe eens iemand tegenkomen is wel grappig.NukaWorldNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:04:
[...]
Ze zeggen steeds meer en meer dat ze 24 a 32 willen, omdat ze ook weer niet heel veel mensen in een post apocalyptische wereld willen laten lopen.
Wat dat wel leuk maakt is dat je nog gereserveerder bent, je weet niet of je een malloot tegenkomt die alles en iedereen neermaait on sight of iemand waar wat mee valt te handelen.
Dus eerst iemand een poosje volgen om te kijken wat voor eentje het is voor je contact maakt. (Of like me, straal negeren en achter een boom wachten tot ze voorbij zijn.
Als ze het goed gedaan hebben kan het zelfs een verbetering zijn.
Met de nieuwe info beginnen de "zorgen" een beetje weg te ebben. De trailer voorspelde niet veel goeds in eerste instantie.
Ik ga alleen VATS wel missen. Er is wel iets van een realtime vats ingebouwd, maar ja das niet hetzelfde. Gewoon de oude VATS moeten behouden waar de tijd alleen in een klein gedeelte om je heen stil staat en na de VATS de tijd voor het het gedeelte iets sneller laten lopen om weer bij te trekken. Zou dat kunnen ?
Volgens Todd in dit interview is VATS eigenlijk hetzelfde als in 4 behalve de slowdown. Het is een hulp voor men die niet gewend is of niet goed is in FPS mechanics. Hoe het in het echt gaat uitpakken moeten we nog maar zien, maar echt met slowdown werken gaat gewoon niet lukken zonder 'anderen' te irriteren.Flagg schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
[...]
Ik ga alleen VATS wel missen. Er is wel iets van een realtime vats ingebouwd, maar ja das niet hetzelfde. Gewoon de oude VATS moeten behouden waar de tijd alleen in een klein gedeelte om je heen stil staat en na de VATS de tijd voor het het gedeelte iets sneller laten lopen om weer bij te trekken. Zou dat kunnen ?
Mijn strategie:Flagg schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
Dus eerst iemand een poosje volgen om te kijken wat voor eentje het is voor je contact maakt. (Of like me, straal negeren en achter een boom wachten tot ze voorbij zijn.)
Zodra ik uit de vault ben ren ik meteen naar de uiterste rand van de map.
Snel mn kamp opbouwen. En als een gek rommel zoeken om wapens en defenses te craften.
Oude VATS gaat niet werken in PVP. Zie je opeens iedereen in slo-mo bewegen. Zou wel komisch zijn opzich.Gewoon de oude VATS moeten behouden waar de tijd alleen in een klein gedeelte om je heen stil staat en na de VATS de tijd voor het het gedeelte iets sneller laten lopen om weer bij te trekken. Zou dat kunnen ?
[ Voor 10% gewijzigd door LordLuc op 14-06-2018 11:03 ]
Nieuwe manier van grieven. Met clubje om de beurt in vats gaan zodat iedereen continue in slomo moet rond lopenLordLuc schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:02:
[...]
[...]
Oude VATS gaat niet werken in PVP. Zie je opeens iedereen in slo-mo bewegen. Zou wel komisch zijn opzich.
Dit ligt natuurlijk aan het verhaal. Het kan zo zijn dat er over een bepaalde periode al mensen naar buiten zijn gestuurd? Anders is het wat minder inderdaad.L1nt schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:44:
Enige waar ik nog beetje moeite mee heb is dat je zogenaamd 25 jaar met dezelfde mensen opgesloten bent en zodra je buiten komt ze opeens wilt vermoorden. Natuurlijk kan dat, de wasteland dot rare dingen met je en 25 jaar opgesloten in een kleine ruimte kan genoeg kwaad bloed zetten. Echter de 500 mensen zijn handpicked omdat zij de wereld moeten herbouwen.
IMHO zou het logischer zijn als er bijvoorbeeld een Vault 76-A, Vault 76-B, Vault 76-C en Vault 76-D waren geweest. Dan is het net iets logischer dat ze elkaar gaan uitmoorden.
Daarnaast ook wel raar dat in die 25 jaar niemand een relatie heeft gekregen en iedereen opeens grotendeels alleen de vault verlaat
Er is een leuk artikel op Polygon. Sommige fans bieden aan om zelf NPCs voor anderen te worden.
Winkels beginnen, mensen op missies sturen. Misschien is dit wel de toekomst, echt role-playing:
Fallout fans are ready to ‘fix’ Fallout 76
Winkels beginnen, mensen op missies sturen. Misschien is dit wel de toekomst, echt role-playing:
Fallout fans are ready to ‘fix’ Fallout 76
Het ging er niet zozeer om of je goed ben in fps mechanics volgens mij was het volgens hen meer om een RPG keuze om je character meer te kunnen shapen. Al helpt het ook wel als je idd dat soort spelen niet gewend bent.sigmundfreund schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Volgens Todd in dit interview is VATS eigenlijk hetzelfde als in 4 behalve de slowdown. Het is een hulp voor men die niet gewend is of niet goed is in FPS mechanics. Hoe het in het echt gaat uitpakken moeten we nog maar zien, maar echt met slowdown werken gaat gewoon niet lukken zonder 'anderen' te irriteren.
Fallout is voor mij ook geen FPS en dat moet het ook niet gaan worden, ik ben bang dat dit de eerste stap is om FO een zoveelste 13 in dozijn FPS te laten worden. Dat VATS was juist nog een klein beetje het "turn-based" gevoel van weleer en naar mijn smaak erg goed gedaan, en ook echt kenmerkend voor Fallout.
Ben wel heel benieuwd wat ze gemaakt hebben van de real time vats. Komt bij mij over als schier onmogelijk aangezien even op je gemakje kiezen welke methode je ging hanteren is nogal onmogelijk in realtime.
Ze weten wel een discussie op gang te brengen daar bij Bethesda. Beetje heilige huisjes omver trappen.
Let op:
Wil je graag dat jouw ingame naam word toegevoegd aan de TS? Vul dan hier je gegevens in:
https://goo.gl/forms/LkFu5We9UNCPO38n1
Wil je graag dat jouw ingame naam word toegevoegd aan de TS? Vul dan hier je gegevens in:
https://goo.gl/forms/LkFu5We9UNCPO38n1