Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zit op level 20 nu. Ben lekker aan mijn build aan het knutselen, gaat lekker voor zover. Ik heb geen stash problemen, zit voor iets meer dan de helft vol. Heb een basis met 6 foundations, houten muren, plafond erop en dan vol met crafting stations. Blueprint van gemaakt dus kan 'm zo ergens anders neerkwakken.

Ben wel selectiever geworden in wat ik meeneem, neem alleen spul mee om basis en gear te kunnen repareren, de rest boeit me niet zo. Ik craft verder geen granaten ofzo, vind er genoeg in het wild.

Eten/drinken gaat prima, heb over het algemeen veel te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wat is dit spel? Jykell and Hide ofzo? :P

Gisterenavond van 20:00 tot 24:00 uur doorgegaan zonder ook maar 1 bug tegen te komen, framedrop waren ook minder heftig.

En dan is het een prima spel, doet niks onder voor fo4 iig, ben ook geen enkele medespeler tegengekomen zit ik me nu te bedenken, dus solo kan ook echt solo zijn. :)

Straks maar weer verder met de overseer iig.

[Edit nabrander] Is mij wel een aantal keer overkomen dat wanneer ik en plant pluk ik 2 of 3 (niet heel veel iig) ammo kwijtraak, was voornamelijk .308 ammo iedere keer volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 18-11-2018 09:26 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:02:

Gisterenavond van 20:00 tot 24:00 uur doorgegaan zonder ook maar 1 bug tegen te komen, framedrop waren ook minder heftig.

En dan is het een prima spel, doet niks onder voor fo4 iig, ben ook geen enkele medespeler tegengekomen zit ik me nu te bedenken, dus solo kan ook echt solo zijn. :)
Hier hetzelfde. Kom zelf wel wat bugs tegen, maar da's klein spul en minder erg dan ik gewend ben van Bethesda games vlak na launch. Speel zelf ook voornamelijk solo (ga voor een solo rifle/sniper/crafter build). Ga nog een tweede char maken voor multiplay (mocht er nooit respec in komen).

[Edit nabrander] Is mij wel een aantal keer overkomen dat wanneer ik en plant pluk ik 2 of 3 (niet heel veel iig) ammo kwijtraak, was voornamelijk .308 ammo iedere keer volgens mij.
Ja, heb ik ook, geen idee waarom. Moet wel zeggen dat ik verzuip in de .308 ammo (1400+ over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Straks maar weer verder met de overseer iig.

jij had toch in de buurt van Grafton grote problemen met een quest die je niet kon completen? Was dat toevallig de quest waarbij je van de mayor allerlei toeristische attractiesmoest repareren? Daar ben ik gister avond ook achter gekomen. Om precies te zijn. De slotmachine van de war memorial kun je niet repareren en zit je dus vast in die questline. (en op een of andere manier zo gauw je de quest wil doen om het stoffelijk overschot te bergen krijg je daar ruzie met alle bots en die zijn lastig te killen)
De rest van de items kun je wel doen gelukkig.

Zit nu in een rare fase van de game. Op een of andere manier vind ik nu compleet geen stimpacks en dergelijke meer en caps worden ook steeds schaarser. En dan helpt het niet dat er vanmorgen net buiten Grafton naast de deur van mijn C.A.M.P. ineens een vuurgevecht uitbreekt tussen een vertibot en een tiental supermutants. Je denkt dat dat een eitje is voor zo'n vertibot maar blijkbaar is zo'n ding best zwak... na het vuurgevecht tenauwernood te hebben overleeft dan wel weer lekker veel, nutteloze, scrap items.

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 18-11-2018 10:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:44:
[...]

jij had toch in de buurt van Grafton grote problemen met een quest die je niet kon completen? Was dat toevallig de quest waarbij je van de mayor allerlei toeristische attractiesmoest repareren? Daar ben ik gister avond ook achter gekomen. Om precies te zijn. De slotmachine van de war memorial kun je niet repareren en zit je dus vast in die questline.
Die quest is voor iedereen kapot als goed is. Meende te hebben gelezen dat die in de eerstvolgende update (morgen) wordt gefixt.

Oh, en het wordt een grote update. Voor de mensen die op een kleine hadden gehoopt: deze niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Zo blij dat ik een Black Powder Rifle heb gecraft, wat een heerlijk ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:01

tha_crazy

Mafketel

Pheace schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:34:
Ik heb het idee dat ik een shitload aan wapen plans mis.
Kan ze wel craften, maar mis de plans.
Nog tips waar je die het beste kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
Pheace schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:34:
Alleen het reloaden gaat traag :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ienni1983 schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:03:
[...]

Alleen het reloaden gaat traag :P
Dat wel ja maar wat een heerlijke opener :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

tha_crazy schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:02:
[...]

Ik heb het idee dat ik een shitload aan wapen plans mis.
Kan ze wel craften, maar mis de plans.
Nog tips waar je die het beste kan vinden?
Zelf ga ik de vendors langs soms om te kijken of ze iets goeds hebben. Wel caps sparen eerst. Probeer elke dag even genoeg te verkopen dat ze geen caps meer hebben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Pheace schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:19:
[...]

Dat wel ja maar wat een heerlijke opener :p
Ik had ook die flintlock pistol, maar omgezet want reload te langzaam en tja... resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo weer lekker verder. Gisteren helaas geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gopher schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:25:
[...]

Volgens mij bedoelt hij de standaard ambient muziek als de radio niet aan staat. Om dat nou zo modern te noemen; het is met name strijkorkest wat rustig speelt e.d.

[...]

Met dit soort haatreacties van mensen die het spel niet spelen niet nee. Ik heb de video niet bekeken, omdat dit de hedendaagse kanker van de game community is. "Ik vind het concept niet leuk, dus ik vind het een stom spel".

Iedereen die ik tegenkom in het spel vermaakt zich kostelijk, ik word moe van al dit soort reacties, heb je het zelf gespeeld? Ja er zitten bugs in, maar het valt op zich wel mee, er zijn games met veel ergere launch bugs geweest, ik weet niet of dit weer een trollpost is, of dat je probeert een punt te maken. Zo ja leg je reactie eens uit, de mensen die in dit topic posten delen hun ervaringen hoe ze genieten van het spel.

Ik heb er nu al zo'n 40 uur op zitten, ik vind het heerlijk, en die ene quest die gebugged is worden nog wel gefixt (ik heb er bij een quest echt last van in elk geval).
Dat bedoelde ik idd. Die ambient muziek is toch niet raar om te luisteren. Hoort gewoon bij de game. Vind het helemaal saai worden als je dat helemaal uit hebt staan en alleen soms de radio aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Mmm de laatse paar uren wordt ik helemaal gek van het geblieb van die ghouls met silo codes. Heel irritant om ze eerst te vinden, daarna erachter te moeten komen dat ie dood ligt te zijn. Zou mooi zijn als ze (lees: bethesda) een aanpassing maken zodat die bliebjes uit gaan als de ghoul ook dood is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga toch denk ik opnieuw beginnen. Merk dat ik in deze game toch bijvoorbeeld al minimaal 5 punten in strength moet gooien om carryweight omhoog te krijgen en junk bijvoorbeeld minder te laten wegen.

Ben nu een beetje bezig via deze site. Best handig want je kan toch al een beetje een build voor jezelf bedenken.

https://nukesdragons.com/fallout76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:30:
Ga toch denk ik opnieuw beginnen. Merk dat ik in deze game toch bijvoorbeeld al minimaal 5 punten in strength moet gooien om carryweight omhoog te krijgen en junk bijvoorbeeld minder te laten wegen.

Ben nu een beetje bezig via deze site. Best handig want je kan toch al een beetje een build voor jezelf bedenken.

https://nukesdragons.com/fallout76
Denk dat je je het fijnst gaat voelen als je op zijn minst Chems/Food/Junk perks hebt. Dan ben je je eerste 10 levels wel kwijt maar het is een genot vergeleken met zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Daarstraks een D/C helaas met 2 workshops in mn bezit.
Helaas had er ook 1 een fusion generator, mijn idee was om voor ik zou stoppen die weer in mijn inventory te stoppen.
Na reconnect natuurlijk beide kwijt, gelukkig genoeg materiaal voor een nieuwe fusion generator, maar toch wel zuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

tha_crazy schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:39:
Daarstraks een D/C helaas met 2 workshops in mn bezit.
Helaas had er ook 1 een fusion generator, mijn idee was om voor ik zou stoppen die weer in mijn inventory te stoppen.
Na reconnect natuurlijk beide kwijt, gelukkig genoeg materiaal voor een nieuwe fusion generator, maar toch wel zuur
Zorg dat je Poseidon Reactor repareert als je de kans krijgt, dat unlocked generator plans. Ik kreeg Large/Wind/Fusion in die volgorde (3x gedaan). Kan geluk geweest zijn maar daar kan je ze krijgen in elk geval

WTF?! ... ok dat is een workshop minder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ox8xiid.png

PS: let bij workshops vooral op de powerpanelen in de buurt, je kan vaak gratis stroom krijgen. Er hoort een verschil te zitten in hoeveel stroom je krijgt afhankelijk van of de reactor gerepareerd is maar dat lijkt niks te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Pheace op 18-11-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff nog best lastig die builder. Had nu een build voor mezelf gemaakt, maar kwam er nu pas achter dat die sterren per perk ook weer meer punten vereisen van je SPECIAL. Had echt alles rustig bekeken en alle perks uitgekozen die ik uiteindelijk allemaal wil hebben ;( ;(

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2bp3eh.jpg

Gaat nog lastig worden om echt de uiteindelijke perks te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:10:
Pfff nog best lastig die builder. Had nu een build voor mezelf gemaakt, maar kwam er nu pas achter dat die sterren per perk ook weer meer punten vereisen van je SPECIAL. Had echt alles rustig bekeken en alle perks uitgekozen die ik uiteindelijk allemaal wil hebben ;( ;(

[Afbeelding]

Hahaha. Nou ja, je kan ook met 1 punt per perk gaan :p

In sommige gevallen zijn dat degene die het meest opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeph
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 22:07
NukaWorldNL schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:10:

[Afbeelding]

Volgens mij kun je bepaalde perk cards gewoon weg halen en activeren als je ze nodig hebt. Even paar kaarten verwisselen zeg maar als je gaat craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:44:
[...]

jij had toch in de buurt van Grafton grote problemen met een quest die je niet kon completen? Was dat toevallig de quest waarbij je van de mayor allerlei toeristische attractiesmoest repareren? Daar ben ik gister avond ook achter gekomen. Om precies te zijn. De slotmachine van de war memorial kun je niet repareren en zit je dus vast in die questline. (en op een of andere manier zo gauw je de quest wil doen om het stoffelijk overschot te bergen krijg je daar ruzie met alle bots en die zijn lastig te killen)
De rest van de items kun je wel doen gelukkig.

Zit nu in een rare fase van de game. Op een of andere manier vind ik nu compleet geen stimpacks en dergelijke meer en caps worden ook steeds schaarser. En dan helpt het niet dat er vanmorgen net buiten Grafton naast de deur van mijn C.A.M.P. ineens een vuurgevecht uitbreekt tussen een vertibot en een tiental supermutants. Je denkt dat dat een eitje is voor zo'n vertibot maar blijkbaar is zo'n ding best zwak... na het vuurgevecht tenauwernood te hebben overleeft dan wel weer lekker veel, nutteloze, scrap items.
Yep same one.

Vandaag 2 bsod's gehad, voor de rest redelijk probleemloos.

Ben wel continu overencumbured zo'n beetje, wil teveel wapens geloof ik. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
En mijn eerste keer wanted.. yay. Had fusion cores nodig dus ik denk ik neem 'even' een workshop over bij de Poseidon Energy Plant. Dat ging toch niet helemaal zoals gepland. Eerst een weg zien te vinden door de obstakels. Dat lukte. Vervolgens kwam er een heel team aan om mij even in de pan te hakken.

Je kunt die fusion cores natuurlijk ook gewoon verkopen...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:32:
En mijn eerste keer wanted.. yay. Had fusion cores nodig dus ik denk ik neem 'even' een workshop over bij de Poseidon Energy Plant. Dat ging toch niet helemaal zoals gepland. Eerst een weg zien te vinden door de obstakels. Dat lukte. Vervolgens kwam er een heel team aan om mij even in de pan te hakken.

Zit je op PC? Ik heb op het moment Poseidon en kan vast wel wat cores missen. Geen idee wanneer de power plant weer gaat breken maar dan kunnen we er ook eventueel door heen voor de Generator plans. (ik gebruik geen mic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:32:

Je kan die fusion cores niet verkopen aan vendors hoor.
Wel aan andere spelers natuurlijk

Ik heb mijn fusion generator maar stil gezet, 15 stuks is zat voor mij voorlopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Fallout 76 players launch 3 nukes at once, crash server

https://www.resetera.com/...-once-crash-server.81760/

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

Pffff. Wat een aanfluiting dat je met zoiets simpele de server kan crashen!

Het voelt haast aan alsof er voor elke 100 spelers een normale pc met fallout 76 server edition beschikbaar is gesteld.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Goed, wie heeft er interesse in 3 workstations? :P
Poseidon power plant (nuke material, fusion core (inactief), lead)
Wade airport (oil, copper)
Lakeside Cabins (Lead, Silver, Crystal)

Want volgens mij blijven deze bij de laatste actieve speler als ikhet goed had, maar ik ga zo maar eens stoppen. Is wel op PC

Edit. ik ga nu nog even een tripje langs alle doen en dan stop ik ermee, dus nog 3 minuten denk :P

To late

[ Voor 17% gewijzigd door tha_crazy op 18-11-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Pheace schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:35:
[...]

Zit je op PC? Ik heb op het moment Poseidon en kan vast wel wat cores missen. Geen idee wanneer de power plant weer gaat breken maar dan kunnen we er ook eventueel door heen voor de Generator plans. (ik gebruik geen mic)
oh dat zou mooi zijn. Maar hoe komen we bij elkaar. Ik zal eens kijken. Wat is je ingame naam?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:07:
[...]

oh dat zou mooi zijn. Maar hoe komen we bij elkaar. Ik zal eens kijken. Wat is je ingame naam?
Pheace. Dat is mijn main account. Niet dat het zo lijkt want hij is level 2 op het moment, net opnieuw begonnen xD

Even friend invite senden. Als ik hem niet mis dan accepteer ik en dan kan je in het friend menu Join doen, dan kom je in dezelfde wereld, en dan kan je fast travel doen naar mijn location. Dan laat ik de fusion generator voorlopig met rust en dan pak je gewoon wat er uit komt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Pheace op 18-11-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Maar dan heb je is geen cores.? :'(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:15:
Maar dan heb je is geen cores.? :(
Cores is geen probleem hoor, anders zou ik Poseidon niet hebben. Heb altijd 1 alt ergens staan voor safety/opslag. Dat is momenteel mijn 'nieuwe' main.

PS: Silpheri is mijn alt account, voor je denkt dat iemand de plaats komt stelen :p

[ Voor 12% gewijzigd door Pheace op 18-11-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Volgens mij zitten we op een andere server.. even kijken of ik op je server kan komen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Webgnome schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:26:
Volgens mij zitten we op een andere server.. even kijken of ik op je server kan komen
Zoals gezegd, voeg me toe als friend, dan kan je bij friends 'Join' kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Even kijken hoe dat werkt ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Volgens mij gelukt. Speel met controller op de pc en dan kun je blijkbaar niet zoeken ??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet om weer negatief te zijn, maar dat zegt ook gewoon meteen weer dat heel die engine verouderd is. Die engine kan dit gewoon simpelweg niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Zal het maar niet hebben over wow waar in het begin ook de nodige server crashes zijn geweest....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Vandaag mijn eerste twee PVP momentjes gehad (L21). Twee keer een Wanted player getrackt en gekilld. Was niet heel moeilijk aangezien ik hen wel op de kaart kan zien en zij mij niet. Dicht bij sneaken, combat shotgun erop en klaar. Was eigenlijk niet echt PVP nu ik er zo over nadenk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ienni1983
NLxAROSA schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:15:
Vandaag mijn eerste twee PVP momentjes gehad (L21). Twee keer een Wanted player getrackt en gekilld. Was niet heel moeilijk aangezien ik hen wel op de kaart kan zien en zij mij niet. Dicht bij sneaken, combat shotgun erop en klaar. Was eigenlijk niet echt PVP nu ik er zo over nadenk. :+
Ik was bij poseidon fusion cores aan het minen, kwam er steeds iemand de vertibot uit de lucht schieten.

In de tussentijd was ik een paar turrets aan het plaatsen.
Ook de twee grote die aan de weg staan, dreunt zo lekker als ze schieten.

Hij werd wanted, en bleef gewoon langs mijn turrets lopen en mij steeds aankijken.

Zojuist een Broadsider gevonden.

Kanonskogellauncher haha

[ Voor 4% gewijzigd door Ienni1983 op 18-11-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is er ergens een lijst met broken quests? Deze heb ik op internet gevonden:

Bureau of Tourism - Repair Prickett's Fort token dispenser. Cannot interact with it.

Daily: Idle Explosives - Talk to Boomer. Cannot interact with Boomer robot.

Mysteries Faction - Initiate of Mysteries. Login to claim your promotion. Using the terminal and using ALL options does not advance the quest.

**Personal Matters - Kill Evan. Evan is DEAD upon arrive in this small instanced area. It's been broken since release. No amount of leaving, waiting, coming back, etc. fixes it. This quest concerns the Overseer.

Zelf alleen last gehad van Bureau of Tourism. Die andere nog niet ver genoeg voor. Maar ik loop wel nog tegen een probleem aan bij een Misc. Quest. Ik moet een lijk opsporen en die ligt in Welch. Het is een dead young woman die tegen de onderkant van een tafel leunt met een fles whiskey en twee broken holotapes bij haar. Welch ligt linksonder op de map. Iemand een idee?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Techno Overlord schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:27:

Bureau of Tourism - Repair Prickett's Fort token dispenser. Cannot interact with it.

Mysteries Faction - Initiate of Mysteries. Login to claim your promotion. Using the terminal and using ALL options does not advance the quest.

**Personal Matters - Kill Evan. Evan is DEAD upon arrive in this small instanced area. It's been broken since release. No amount of leaving, waiting, coming back, etc. fixes it. This quest concerns the Overseer.

Zelf alleen last gehad van Bureau of Tourism. Die andere nog niet ver genoeg voor. Maar ik loop wel nog tegen een probleem aan bij een Misc. Quest. Ik moet een lijk opsporen en die ligt in Welch. Het is een dead young woman die tegen de onderkant van een tafel leunt met een fles whiskey en twee broken holotapes bij haar. Welch ligt linksonder op de map. Iemand een idee?

Deze doet het gewoon alleen wat ze niet laten zien is dat je op e moet drukken op het moment dat je de terminal gebruikt hebt.

**Personal Matters - Kill Evan. Evan is DEAD upon arrive in this small instanced area. It's been broken since release. No amount of leaving, waiting, coming back, etc. fixes it. This quest concerns the Overseer.[/i]

Deze heb ik gewoon kunnen killen, hij zit opgesloten in een ruimte onderin een schuur.
Kogel door het raampje en hij was dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Echt godverdomme soms word ik ook gek van die eeuwenoude Bethesda bugs hoor. Ben ik al een poos bezig en loop ik ergens overheen kom ik meteen vast te zitten en kom ik er niet meer uit. Echt zo gruwelijk irritant dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik ben heel benieuwd morgen na de patch. Ik hou er maar rekening mee dat mijn character verdwenen is en ik overnieuw moet beginnen. :+

Of dat het downbrengen van de game achteraf eenvoudiger is dan weer upbrengen. :D

Ga eerst die tourist token dispenser Quest checken iig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:04

Dennis de Vries

Redacteur
Na de op z'n zachtst gezegd 'matige' ontvangst maar het tegelijkertijd keihard zien dalen van de prijs op CDKeys en dergelijke (op moment van schrijven nog maar €31) had ik vandaag een twijfelmomentje of ik hem nou wel of niet zou kopen, en toen kwam ik dit filmpje tegen: YouTube: This is Fallout 76 - AAA $60 Experience

Ik wacht wel tot de prijs nog verder zakt. Snap niet hoe Bethesda dit heeft kunnen lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Dennis de Vries schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:23:
Na de op z'n zachtst gezegd 'matige' ontvangst maar het tegelijkertijd keihard zien dalen van de prijs op CDKeys en dergelijke (op moment van schrijven nog maar €31) had ik vandaag een twijfelmomentje of ik hem nou wel of niet zou kopen, en toen kwam ik dit filmpje tegen: YouTube: This is Fallout 76 - AAA $60 Experience

Ik wacht wel tot de prijs nog verder zakt. Snap niet hoe Bethesda dit heeft kunnen lanceren.
Zou me niks verbazen als al deze filmpjes tijdens de beta opgenomen zijn.(er zitten namelijk een paar tussen van tijdens de beta)

Ik moet eerlijk zijn, ik ben geen van deze bugs tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Bethesda bugs. Ze zijn er weer. :(

Cold Case - quest marker onder de grond, kon dus niet verder. Gelukkig weer goed naar 2x starten in andere server.

Bureau of Tourism - yep, heb ik ook. Je kan dwars door die dispenser heenlopen.

Event Breach & Clear. Ja, leuk als je een half uur bezig bent om vervolgens het laatste beest dat je moet omleggen met een marker onder de grond te zien.

Events die er vanzelf mee ophouden na 5 minuten. Ja, kan ik het helpen dat ik in een hok zit omsingeld door Rad Scorpions?

Initiate of Mysteries & Evan gingen dan wel weer goed.

Om nog maar te zwijgen over het fatsoenlijk kunnen afsluiten van het spel en de random server disconnects.

Ik zag een video over een oneindige laadlus voor een bepaald stuk op de kaart. Geen andere optie dan opnieuw beginnen.

Ben er nu al zat van, kom eerst maar met die patches zodat dat mensen normaal kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Ienni1983 schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:38:
[...]

Zou me niks verbazen als al deze filmpjes tijdens de beta opgenomen zijn.(er zitten namelijk een paar tussen van tijdens de beta)

Ik moet eerlijk zijn, ik ben geen van deze bugs tegen gekomen.
Zou kunnen, maar ik lees van verschillende mensen die de launch versie spelen dat er bijna geen verschil is tussen de Beta en de launch versie.

Voor één keer baal ik dat op PC speel, omdat hier je HP clientside is en je sneller kan rennen door naar de grond te kijken. Ik was enorm hyped voor deze game, maar dit soort dingen zou een team van 2 devs nog kunnen fixen. Bethesda daarentegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

een overzicht van gelinkte vendors zodat je weet waar je naar toe kan als de huidige vendor geen caps meer heeft
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/220026434226225153/513631437962870784/Vendorsfixed.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Serieus, baseer jij je mening op dat soort (omg, oh my Gaaaawd") yt'ers? Je valt wel op dramaqueens begrijp ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Player1S

Probably out in the dark

Ik kan exact hetzelfde filmpje maken over RDR2. Beetje idioot schreeuwen en overdreven meme's erbij gebruiken en klaar.
Laatst had ik nog dat iemand opgehangen werd maar verkeerd stond en dus viel niet toen het luik los ging. Maar hij stikte wel en zijn gezin begon ook te janken. Dus zwaar scripted en bugged. En in die funny videos zie je ook regelmatig dat characters wild beginnen te spinnen of opeens weg vliegen.

Youtube, Metacritics en fora moet je volledig links laten liggen als je een goed beeld wilt van de game. Twitch en Mixer zijn goede bronnen. Ga kijken en zie of bovenstaande filmpje echt schering en inslag is of dat het een cherrypicked filpmje is.
Stel de streamer vragen.

Is de game perfect? Nee.
Is de game vermakelijk? In mijn ogen wel. Mits je de tijd neemt om tapes te luisteren en verhalen te lezen. En met de juiste vrienden word het alleen maar leuker.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gisteren een uur bezig geweest om mijn stash weer te pakken. Werd door een deathclaw van een berg gemept en viel 20m lager dood op een richel.

Probeer maar eens op die richel te kom zonder dood te vallen. Tot mijn nek toe vol getankt aan chems en laten vallen werkte uiteindelijk. :P geen bijzondere stash verder maar was een principe kwestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Dood gaan is toch knap irritant. Per ongeluk op iemand zijn basis geschoten, wanted level voor 10 caps. Duurde niet lang voor een level 50 voor mij verscheen en mij erg snel omlegde. Alle scrap kwijt, geen adhesive meer om te repareren... aluminium kwijt. Wellicht meer scrap in de koffer stoppen dan steeds bij mij dragen. Welke scrap moet je bij je dragen om te repareren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Adhesive...... Heb er nu al nachtmerries van!!

Overigens vertelde iemand mij gister dat je inlogt op servers naar jou niveau. Dus als jij level 10 bent en je vriend is level 30 dan kan hij beter jou joinen dan andersom. Anders krijg je zwaardere vijanden voor je kiezen.

Gister overigens die firefighters quest gedaan waar je die mijn in moest. Eerste stuk ging nog wel redelijk maar kwam opeens level 23+ scourged tegen als level 14-15 groentje. Op moment dat ik bijna dood ging had ik opeens 2 level 30+ in power armor die me kwamen redden. Zodoende toch nog de missie kunnen volbrengen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Kan ook meerdere quests niet afronden, dit maakt het spelplezier wel een stuk minder.
Ben nog steeds matig positief over de game, maar er is veel werk nodig wil dit mij blijven boeien.

Speel trouwens op de PS4 Pro en PS4 afwisseld, zoals te verwachten draait het allemaal een stuk soepeler op de Pro.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Player1S Je kunt het spel goed praten, maar feit is dat het een technische puinhoop is. Dat jij je, ondanks de puinhoop, prima weet te vermaken is natuurlijk hartstikke mooi (anders zou het echt zonde van je geld zijn) maar dat wil niet zeggen dat men niet genoeg terechte kritiek kan hebben.

Natuurlijk heeft RDR2 bugs, echter kijkend naar de grootte van de wereld en vooral het detail om micro-niveau, is het simpelweg niet te verkopen dat een game in deze staat het licht ziet.

En dat is puur de technische kant van het verhaal. Er zijn ook voldoende valide argumenten waarom het spel qua gameplay ook zwaar te kort schiet. Dat jij er mee kan leven prima! Er zijn ook vast mensen die dag in dag uit minesweeper spelen en er elke dag intens van genieten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Loev schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:05:
Dood gaan is toch knap irritant. Per ongeluk op iemand zijn basis geschoten, wanted level voor 10 caps. Duurde niet lang voor een level 50 voor mij verscheen en mij erg snel omlegde. Alle scrap kwijt, geen adhesive meer om te repareren... aluminium kwijt. Wellicht meer scrap in de koffer stoppen dan steeds bij mij dragen. Welke scrap moet je bij je dragen om te repareren?
Ik draag nooit scrap bij me
Voor zover ik weet pakt die als je het niet bij je hebt gewoon uit de stash.
Daar drop ik namelijk regelmatig eerst mn junk voor ik ga repareren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:25:
@Player1S Je kunt het spel goed praten, maar feit is dat het een technische puinhoop is. Dat jij je, ondanks de puinhoop, prima weet te vermaken is natuurlijk hartstikke mooi (anders zou het echt zonde van je geld zijn) maar dat wil niet zeggen dat men niet genoeg terechte kritiek kan hebben.

Natuurlijk heeft RDR2 bugs, echter kijkend naar de grootte van de wereld en vooral het detail om micro-niveau, is het simpelweg niet te verkopen dat een game in deze staat het licht ziet.

En dat is puur de technische kant van het verhaal. Er zijn ook voldoende valide argumenten waarom het spel qua gameplay ook zwaar te kort schiet. Dat jij er mee kan leven prima! Er zijn ook vast mensen die dag in dag uit minesweeper spelen en er elke dag intens van genieten...
Ik heb een stuk terug zitten bladeren en kan het dus mis hebben maar zover ik uit dit topic kan opmaken heb jij het spel nog helemaal niet gespeeld.
Je gilt echter wel alsof je precies weet waar je het over hebt. En het enige wat je doet het spel bashen.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en er moet hier ook gewoon ruimte zijn voor iedereen om zijn/haar mening op te schrijven. Maar die mening moet, IMHO, wel op eigen ervaring gebaseerd zijn en niet op een paar cherrypick video's op YouTube en eigen frustratie omdat Bethesda niet Fallout 5 of Fallout NV2 heeft gemaakt.

Het spel een puinhoop noemen is ronduit lachwekkend. Zo erg als menig YouTuber je wil doen geloven is het niet.
Er zitten glitches in, er zitten bugs. Sommige quests zijn nog bugged. Maar het spel is gewoon goed te spelen. Het is geen Assassin's creed Unity bijvoorbeeld.
Op release day hielden de servers zich beter dan menig ander spel (Simcity debacle anyone?). Op een initieel probleem met login, geen kick gehad die dag. Enkel afgelopen zaterdag een kick gehad in mijn geval.

En misschien dat ik nog beetje mazzel heb dat ik op de xbox speel omdat daar toch wel de main focus lijkt te liggen bij Bethesda maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je hebt het over cherry picking, maar komt zelf met een SimCity aanzetten qua vergelijking. Fallout 76 heeft maximaal 100 spelers per server. Dat is compleet wat anders dan de duizenden die MMO's hebben. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van een spel dat de server laag crashen als cliënt side er 3 nukes afgevuurd worden.

Het klopt dat ik het spel niet heb. Ik ben ook niet van plan het spel te kopen. Er zijn zo ontzettend veel filmpjes te vinden (met en zonder kritiek) waardoor je een behoorlijk goed beeld van krijgen. In die zin een stuk beter dan enkel af te gaan van je eigen ervaringen. Gezien de hoeveelheid bugs die random bij spelers optreden is het heel goed mogelijk dat de ene speler wel veel bugs heeft en de andere aanzienlijk minder.

Feit is dat je de technische staat van dit spel niet kan goedpraten. Qua graphics is het niet om aan te zien en de gehele techniek achter de engine is tot op de eerste bit verrot!
Als jij dit allemaal prima vindt, zegt dit misschien eerder iets over jouw (te) lage standaard.

We zullen de reviews echter afwachten. Ik hoop dat het lage cijfers worden. Waarom? Zodat Bethesda inziet dat ze hier niet mee wegkomen en echt eens met een andere engine moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Heb er nu > 20 uur inzitten denk ik. Het is ook niet dat het onspeelbaar is en ben ook lang niet zo negatief als de 'kudde'. Maar de game voelt niet af, in ieder geval niet op release niveau.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Player1S schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:17:

Overigens vertelde iemand mij gister dat je inlogt op servers naar jou niveau. Dus als jij level 10 bent en je vriend is level 30 dan kan hij beter jou joinen dan andersom. Anders krijg je zwaardere vijanden voor je kiezen.

Gister overigens die firefighters quest gedaan waar je die mijn in moest. Eerste stuk ging nog wel redelijk maar kwam opeens level 23+ scourged tegen als level 14-15 groentje. Op moment dat ik bijna dood ging had ik opeens 2 level 30+ in power armor die me kwamen redden. Zodoende toch nog de missie kunnen volbrengen
Ik dacht oorspronkelijk dat het zo was dat de server uit 'delen' bestaat en het level van dat deel vormt zich naar de eerste persoon die dat deel inwandelt. Ik was me wel aan het afvragen of lagere levels niet bij elkaar op dezelfde server gestoken worden, het gemiddelde level op mijn alt accounts leek lager dan die op mijn hoger level, maar ik heb nog maar een paar keer gekeken.

Voor Adhesive, farmen. Tato + Corn + Mudfruit = Vegetable Starch (onder utility in je kookgedeelte), en dat is adhesives.

Maar ook, mits je ze aan kan, let op de events, soms heb je Horde: Anglers, die wil je echt doen, die droppen stapels adhesive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Player1S schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:17:

Ja die was lollig, dat ben ik redelijk stealth doorheen gegaan en gebruik gemaakt van de 2x hidden damage bij sneaken, was wel een leuke quest iig. Geen gebruik gemaakt van die gun die je ervoor krijgt overigens, mijn .44 icm desert storm ging beter.

Nu bezig om voor iemand haar radio signaal te versterken, maar die vind ik een beetje boring eigenlijk. Heel hoog fetch dit en return en fetch dat en return gehalte.

De events sla ik vrijwel allemaal over die spammen toch iedere keer weer opnieuw.

Adhesive is idd weer drama, probleem is dat ik dus volledig focus op adhesive, daar inmiddels redelijk wat van heb om erachter te komen dat ik geen aluminium meer heb. 8)7

Gebruik geen stashes, dus wat ik bij me heb, heb ik. Fasttravel is dus vrijwel uitgesloten omdat ik altijd overencumbured ben. Maar rdr2 heeft me een hoop geduld bijgebracht. :P

Als ik overigens nog een keer pijltje naar boven indruk als ik een gebouw uitkom om mijn paard te fluiten... }:| :+

Net als dat ik de eerste sessie een "carrot" tegenkwam in de loot, "oh handig die is voor...oh wait..." ik wil paarden in Fallout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws over wanneer er een update komt voor de Xbox versie van FO76?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:58:We zullen de reviews echter afwachten. Ik hoop dat het lage cijfers worden. Waarom? Zodat Bethesda inziet dat ze hier niet mee wegkomen en echt eens met een andere engine moeten komen.
En jij denkt dat de reviews daarvoor belangrijk zijn? $$$

De reviews kunnen nog zo slecht zijn, als ze een basis populatie kunnen aanhouden en microtransactions verkocht krijgen heb je nog steeds kans dat het financieel minstens zo goed doet als de laatste Fallout.

Dat gezegd, ze gaan zeker een roadmap + reguliere aanpassingen moeten doen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een metacritic score van 60 of lager zal echt wel enig invloed hebben. Het zou met afstand het slechtste Bethesda spel van deze eeuw zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:42:
Een metacritic score van 60 of lager zal echt wel enig invloed hebben. Het zou met afstand het slechtste Bethesda spel van deze eeuw zijn...
Ik zal zeker niet zeggen dat dat geen invloed zal hebben, dat zal zeker de sales bedrukken. Mijn punt is meer dat 'zelfs dan', omdat deze game microtransactions heeft, de game financieel gezien het nog steeds degelijk zou kunnen doen. Niet dat ik mijzelf geroepen heb gevoeld om daar gebruik van tot nog toe.

Kijk naar Fallout Shelter, dat game heeft ze veel geld gemaakt, zeker voor de development costs die daar in zaten. (Maar goed, die game zat ook zeer goed in elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
Dan zijn ze al aardig onderweg met een average review score van 56 en user score van 2,9 :+
Maar even serieus, hoe serieus nemen mensen Metacritic..... dat is toch geen valide bron te noemen. Ik zou t als developer ook links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:35:
Is er al nieuws over wanneer er een update komt voor de Xbox versie van FO76?
Gister stond er dat de servers om 9:00am EST offline zouden gaan voor de update. Dus dat is 15:00 onze tijd.
Update zal dan ook wel beschikbaar zijn op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:58:
Je hebt het over cherry picking, maar komt zelf met een SimCity aanzetten qua vergelijking. Fallout 76 heeft maximaal 100 spelers per server.
Fallout 76 project lead Jeff Gardiner revealed that the current form of the game supports about 24 to 32 players per server.

Weet niet waar je 100 gelezen hebt, maar dat is dan incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Denk dat dat ook wel klopt... maar dan nog is het niet zo dramatisch als een hoop yt je willen doen geloven. Nuance krijgt geen views meer je moet jezelf overschreeuwen of clickbaits gebruiken wil je nog gezien worden.

Als ik mijn tweede speelsessie had opgenomen had ik een bugfest van 3 uur kunnen laten zien ongeveer. Events die niet starten, enemies die geen damage kregen, gebroken quest, verbindingsproblemen, bsod's, vastzitten achter kiezeltjes, questmarkers onder de grond, gevallen loot niet op kunnen pakken in een struikje, knipperende textures, you name it. Stond op het punt hem voor een tientje op marktplaats te zetten.

Maar de sessies daarna waren allemaal vrijwel geheel bugfree, ben er gisteren denk ik 10 uur mee bezig geweest. Op wat framedrops na zo her en der natuurlijk en eergisteren 2x een (dezelfde) bsod, daar mogen ze zeker nog wat tijd in steken om te fixen.

Fallout 4 was een stuk meer "af" deze is qua bugs overigens nog niet zo erg als New Vegas, want die kon ik helemaal niet spelen door de continu crashes.

Maar als je je info dan toch van YouTube afhaalt ga dan langs de wat professionelere kanalen en niet langs de malloten de vanuit moms basement schreeuwen. Die richten zich op 12 jarigen en gedragen zich navenant. Het is vele malen genuanceerder dan die schreeuwbaby in jouw link. Zeker als je denkt hogere standaarden te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Maar als ik ook de sommige reviews lees dan zie ik bijv dit.
Instead of building settlements like in Fallout 4, you have your own CAMP (Construction and Assembly Mobile Platform), which can be deployed in a variety of places to let you feel like you’re taking back the wilderness. Unfortunately, every time you pack up camp, all the different things you’ve constructed get disassembled so there’s not that big of a reward for creating sprawling structures or fortifications.
Maar ze worden niet disassembled, ze worden gewoon in de camp gestored om ze later weer te kunnen plaatsen.

Niet heel erg boeiend, maar plaats dan gewoon correcte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ienni1983 schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:01:
[...]

Fallout 76 project lead Jeff Gardiner revealed that the current form of the game supports about 24 to 32 players per server.

Weet niet waar je 100 gelezen hebt, maar dat is dan incorrect.
Ik lees het nu ook inderdaad. Vraag me af hoe ik hemelsnaam bij 100 spelers kom. Maar 24-32 is eigenlijk nog triester. Een standaard potje in Battlefield is al 2x zo groot qua spelers.

Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen binnen Bethesda daadwerkelijk op dit project gezet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Ienni1983 schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:09:
Maar als ik ook de sommige reviews lees dan zie ik bijv dit.

[...]

Maar ze worden niet disassembled, ze worden gewoon in de camp gestored om ze later weer te kunnen plaatsen.

Niet heel erg boeiend, maar plaats dan gewoon correcte informatie.
Moet wel zeggen dat ik in het begin dacht dat het ook gescrapped was hoor, het valt niet lekker op dat je het zo weer op kan zetten gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

MazeWing schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:29:
[...]

Ik lees het nu ook inderdaad. Vraag me af hoe ik hemelsnaam bij 100 spelers kom. Maar 24-32 is eigenlijk nog triester. Een standaard potje in Battlefield is al 2x zo groot qua spelers.

Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen binnen Bethesda daadwerkelijk op dit project gezet zijn...
Gast waar klaag je over? Battlefield is een compleet andere game. Je hebt veel kleinere maps en het enige wat beweegt zijn de spelers op die map, je hebt geen eens mobs. Ben je nou echt zo strikt je best aan het doen om te klagen? Vind dan tenminste wat degelijke argumenten. Stash restriction of het PVP slap mechanisme of de gebroken quests, of dat je een kans hebt dat je camp naar je stored tab verplaatst word als je inlogd op een server waar iemand anders al op die plek zit (beter dat je een verzoek krijg of je dan wel die server in wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb nog geen enkele BSOD gehad. Ik heb 1x gehad dat ik naar mijn CAMP wilde fast travellen dat ik 10 minuten naar het laad scherm aan t kijken was voordat ik doorhad dat er iets fouts ging. Game geherstart en ik kon gelijk weer fast travellen naar mijn CAMP en toen ging het wel goed.

Qua graphics vind ik het wel ok. Er zijn mooiere games maar zo slecht als men hier noemt is beetje overdreven imo. Het heeft zeker hele mooie vergezichten en wandering door de bossen geeft ook hele mooie plaatjes.

Het is maar wat voor jou persoonlijk een game maakt of breekt. Doordat ik mij uitermate vermaak met het exploreren en het bouwen van mijn CAMP en het volgen van de quests, maakt de onvolkomenheden een stuk minder erg. Ik zit er in ieder geval helemaal in en de Fallout sfeer is echt wel goed aanwezig. Die broken quests zijn wel irritant. Maarja er zijn er genoeg dus als ik niet verder kom met ene ga ik wel een andere doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 19-11-2018 11:38 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Flagg schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:24:
[...]

Serieus, baseer jij je mening op dat soort (omg, oh my Gaaaawd") yt'ers? Je valt wel op dramaqueens begrijp ik. :P
Waar heb je het over? Het is letterlijk een filmpje die meerdere reacties en stukjes gameplay kopieert en plakt. Meerdere mensen dus. Niks dramaqueen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Dennis de Vries schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:42:
[...]

Waar heb je het over? Het is letterlijk een filmpje die meerdere reacties en stukjes gameplay kopieert en plakt. Meerdere mensen dus. Niks dramaqueen.
Maar hij zegt toch ook dat het meerdere mensen zijn?
Serieus, baseer jij je mening op dat soort (omg, oh my Gaaaawd") yt'ers?
Dat er twitch streamers tussen zitten maakt niet weg van het idee hoe er gereageerd wordt in het filmpje.

[ Voor 11% gewijzigd door Ienni1983 op 19-11-2018 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Techno Overlord schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:35:

Qua graphics vind ik het wel ok. Er zijn mooiere games maar zo slecht als men hier noemt is beetje overdreven imo. Het heeft zeker hele mooie vergezichten en wandering door de bossen geeft ook hele mooie plaatjes.
Grafisch vind ik het gewoon goed. Zit af en toe echt wel even te genieten als ik op een klif sta en een goed uitzicht heb.
Bethesda heeft een bepaalde stijl en dat oogt gewoon sowieso meer cartoonisch waar ze bij Rockstar juist een meer realistische stijl er op na houd.

En het klopt idd dat er spellen zijn die beter ogen.
Maar zelf kom ik uit de tijd dat dit gameplay was :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/D7Mcdbg8LqI/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Flagg schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:33:
Nu bezig om voor iemand haar radio signaal te versterken, maar die vind ik een beetje boring eigenlijk. Heel hoog fetch dit en return en fetch dat en return gehalte.
Another radio-signaal needs your help.......... :P
Techno Overlord schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:35:

Het is maar wat voor jou persoonlijk een game maakt of breekt. Doordat ik mij uitermate vermaak met het exploreren en het bouwen van mijn CAMP en het volgen van de quests, maakt de onvolkomenheden een stuk minder erg. Ik zit er in ieder geval helemaal in en de Fallout sfeer is echt wel goed aanwezig. Die broken quests zijn wel irritant. Maarja er zijn er genoeg dus als ik niet verder kom met ene ga ik wel een andere doen.
+1

FO4 was ook geen enorm graphische hoogvlieger, en dat deed ook voor mij niks aan de beleving.

Sterker nog, ik ben er zelf wat vergevingsgezinder door. Ik erger me bij The Division sneller aan een graphisch dingetje of gekke glitch.

[ Voor 60% gewijzigd door Fraggert op 19-11-2018 12:17 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Techno Overlord schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:27:

Beide afgerond:
- Boomer interactie kan maar je moet moeite doen, first person en bovenop 'm gaan staan werkte ongeveer voor mij. (Dit is ook al een probleem in sommige quests in F3/4 :-)).

- Mysteries Faction
Wij dachten ook dat er iets mis was, maar je moet de terminal verder laten gaan (spatie indrukken om volgende pagina te openen). Dan krijg je de holotape. Deze quest heb ik ook gelukkig afgerond (werd moe van die veil in armor tab).

Beide andere klopt, ik hoop dat ze dat vandaag fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
[...]

Het is dan ook geen Battlefield, het doel is niet andere spelers afknallen maar solo/co-op experience.

Snap je dat mensen zich aan je irriteren? Je posts zijn razend negatief en daarnaast kloppen heel veel van je kritiek punten niet. Relax even :-) spel is voor mij en veel anderen. Je mag er zeker wat van vinden dat games bij release tegenwoordig eigenlijk niet polished genoeg zijn, maar ook games in het verleden waarbij dit gebeurde worden nu nog vaak goed gespeeld (WoW was constant down, Diablo 3 kon je niet inloggen, ESO stond ramvol met bugs en zo zijn er vast meer voorbeelden).

Kritiek vind ik persoonlijk prima, maar men eindigd vaak met doemscenario's en iets te veel azijn, houd het leuk voor de rest hier, geloof me de Google bubble gooit al genoeg negatieve reviews ieders kant op :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
[...]

Knip, op de man Ik heb het spel nu ongeveer 20 uur gespeeld, geen problemen gezien behalve bij "Kill Evan". Nieuwe server zoeken en opgelost.

OT: Begrijp ik het goed, dat als je levelt je een perk card kan upgraden? Tenzij je er twee uit een pak trekt en dan kan je hem gratis upgraden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Loev schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:34:
[...]

Knip, op de man

Ik heb het spel nu ongeveer 20 uur gespeeld, geen problemen gezien behalve bij "Kill Evan". Nieuwe server zoeken en opgelost.

OT: Begrijp ik het goed, dat als je levelt je een perk card kan upgraden? Tenzij je er twee uit een pak trekt en dan kan je hem gratis upgraden?
Dat levelen blijft ook grappig, ik 2 kaarten gecombineerd, om daarna niet voldoende punten te hebben om de kaart toe te wijzen. Dus ipv packrat level 1 naar packrat level 2 te gaan, had ik helemaal geen packratperk meer. 8)7

Wat uiteraard opgelost wordt bij het volgende level wat je omhoog gaat, maar dat moet je later in het spel niet meer gebeuren als het levelen een stuk langzamer gaat. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Ik heb een vraag: ik heb een lvl 10 rifle in mn inventory die niet meer bruikbaar (ben zelf lvl 11) is totdat ik deze repair. Maar bij een weapons craft bench, als ik dat ding wil repareren, is deze optie greyed out zonder een overview van materiaal die ik eventueel mis.

Waarom kan ik dit ding niet repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Japser schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:54:
Ik heb een vraag: ik heb een lvl 10 rifle in mn inventory die niet meer bruikbaar (ben zelf lvl 11) is totdat ik deze repair. Maar bij een weapons craft bench, als ik dat ding wil repareren, is deze optie greyed out zonder een overview van materiaal die ik eventueel mis.

Waarom kan ik dit ding niet repareren?
Ik maak wel eens mee dat mijn bench even vergeet dat ik een stash heb. Dat is meestal opgelost door even de bench los te laten en dan een paar seconden te wachten en dan weer te proberen (kan ook je stash checken). Maar ik geloof dat hij dan gewoon laat zien dat je niet de benodigde items hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet een beetje terugkomen van mijn van oorsprong behoorlijk negatieve kijk op deze game, samen met iemand is het best grappig om te spelen.
En ook solo begint het wel een beetje aan me te groeien.
Vooral omdat ook al die griefing die ik aan zag komen voorlopig uit lijkt te blijven en iedereen best redelijk doet.
Afwezigheid van menselijk (NPC) leven blijf ik raar vinden.

Helaas nog wel zoals ook in de BETA last van gigantische framerate dippen op mijn PS4 tot een best wel absurde onspeelbare mate, ik vind dat eigenlijk echt niet kunnen op zo'n uitgesneden en afgekaderd platform ik hoop toch dat ze dat wel snel gaan fixen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
Patch notes al bekend?

Ik hoop dat de Xbox One X crash (overheating bug) gefixed wordt en ik en mijn lotgenoten ook eindelijk kunnen gaan spelen, al heb ik er weinig vertrouwen in gezien de reactie van Bethesda en MS op mijn tickets bij beide partijen. Ze wijzen lekker makkelijk naar elkaar.
Bethesda adviseert een harde reset en delete & reinstall. En als dat niet werkt contact opnemen met MS. MS zegt: geen hardware issue. Contacteer Bethesda... 8)7

Het beetje dat ik heb gespeeld sprak me wel aan. Door de meeste bugs en de gedateerde graphics kan ik wel heen kijken.
Maar ja, als de bug niet wordt opgelost is het voor mij niet speelbaar en is het letterlijk 70 euri down the drain :(
Heel zuur, ook aangezien ik me erg op FA76 had verheugd.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Pheace schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:56:
[...]

Ik maak wel eens mee dat mijn bench even vergeet dat ik een stash heb. Dat is meestal opgelost door even de bench los te laten en dan een paar seconden te wachten en dan weer te proberen (kan ook je stash checken). Maar ik geloof dat hij dan gewoon laat zien dat je niet de benodigde items hebt.
Nou ik zal het vanavond eens in mijn eigen workshop doen in mn hutje waar ook mijn stash staat, misschien dat het dat wel is, dat ik op vreemde bodem niet direct toegang heb tot mn scrap parts en daarom dat geweer niet kan repairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:57:
Ik moet een beetje terugkomen van mijn van oorsprong behoorlijk negatieve kijk op deze game, samen met iemand is het best grappig om te spelen.
En ook solo begint het wel een beetje aan me te groeien.
Vooral omdat ook al die griefing die ik aan zag komen voorlopig uit lijkt te blijven en iedereen best redelijk doet.
Afwezigheid van menselijk (NPC) leven blijf ik raar vinden.

Helaas nog wel zoals ook in de BETA last van gigantische framerate dippen op mijn PS4 tot een best wel absurde onspeelbare mate, ik vind dat eigenlijk echt niet kunnen op zo'n uitgesneden en afgekaderd platform ik hoop toch dat ze dat wel snel gaan fixen.
Toch grappig dat je dit heel veel hoort. Vooraf helemaal afbranden maar zodra ze het daadwerkelijk gespeeld hebben blijkt het toch enorm mee te vallen.

Als ze de kinderziekten eruit krijgen en geregeld nieuwe content toevoegen word het een erg vermakelijk spel voor jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch moet het wel wat doen hoor bij Bethesda die hele lage scores op Metacritic. Niet perse die achterlijke userscores, maar die criticscores zijn tot nu toe ook heel laag.

Was destijds ook met Fallout New Vegas. Die moest een 85 krijgen wilde Obsidian een bonus krijgen, maar de game kreeg een 84 en dus bye bye bonus dacht Bethesda. Dus toch kijken ze wel naar Metacritic hoe hun games het doen. Denk dat ze toch wel stiekem een beetje geschrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gopher schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:31:
[...]

Het is dan ook geen Battlefield, het doel is niet andere spelers afknallen maar solo/co-op experience.

Snap je dat mensen zich aan je irriteren? Je posts zijn razend negatief en daarnaast kloppen heel veel van je kritiek punten niet. Relax even :-) spel is voor mij en veel anderen. Je mag er zeker wat van vinden dat games bij release tegenwoordig eigenlijk niet polished genoeg zijn, maar ook games in het verleden waarbij dit gebeurde worden nu nog vaak goed gespeeld (WoW was constant down, Diablo 3 kon je niet inloggen, ESO stond ramvol met bugs en zo zijn er vast meer voorbeelden).

Kritiek vind ik persoonlijk prima, maar men eindigd vaak met doemscenario's en iets te veel azijn, houd het leuk voor de rest hier, geloof me de Google bubble gooit al genoeg negatieve reviews ieders kant op :-).
Welke kritiekpunten kloppen niet? Voor zover ik weet had ik het alleen fout met de 100 spelers. Het daadwerkelijke aantal ligt nog een stuk lager, waardoor het voor de server een stuk minder belastend zou moeten zijn.

Mijn kritiek uit zich grotendeels op de technische kanten van het spel en dan voornamelijk de creation engine. Dat het qua gameplay ook niet echt goed uitgewerkt is (in mijn optiek) komt op de tweede plaats.

Ik zou me eerder als realistisch dan negatief omschrijven. Helaas is de realiteit in het geval van fallout 76 grotendeels negatief.

Ik kan genoeg valide en goed onderbouwde punten aandragen waarom eind 2018 een "online" spel van een ontwikkelaar van formaatje Bethesda, in deze (technische en gameplay) staat volkomen idioot is. Zeker gezien de dingen die andere, aanzienlijk grotere spellen, wel allemaal goed doen. Dat dit bij een deel van de spelers hier in het verkeerde keelgat schiet, is iets wat ik voor lief neem.
Het feit dat mensen in dit topic Bethesda belonen voor dit eindproduct geeft ze alleen maar meer redenen om hun koers niet te veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

NukaWorldNL schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:29:
Toch moet het wel wat doen hoor bij Bethesda die hele lage scores op Metacritic. Niet perse die achterlijke userscores, maar die criticscores zijn tot nu toe ook heel laag.

Was destijds ook met Fallout New Vegas. Die moest een 85 krijgen wilde Obsidian een bonus krijgen, maar de game kreeg een 84 en dus bye bye bonus dacht Bethesda. Dus toch kijken ze wel naar Metacritic hoe hun games het doen. Denk dat ze toch wel stiekem een beetje geschrokken zijn.
Het zijn in elk geval niet dezelfde mensen die nu misschien een bonus zouden missen. Dit is een heel andere studio die nog maar recentelijk naar Bethesda Game Studios (of zoiets) vernoemd is. (voorheen Battlecry Studios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:23:
[...]

Toch grappig dat je dit heel veel hoort. Vooraf helemaal afbranden maar zodra ze het daadwerkelijk gespeeld hebben blijkt het toch enorm mee te vallen.
Ik heb hem niet vooraf beoordeeld en zeker niet afgebrand.
Ik vond het tijdens de beta niet genoeg Fallout om mijn pre-order van 200 euro in stand te houden en daar heb ik hele genuanceerde standpunten voor.
Inhoudelijk is dat ook niet veranderd, en eigenlijk vind ik het ook niet die 60 euro nieuwprijs waard, ik constateer slechts dat het op een of andere manier toch een beetje aan me groeit.
Als ze de kinderziekten eruit krijgen en geregeld nieuwe content toevoegen word het een erg vermakelijk spel voor jaren.
Ik vind het "grappig" (lees: kansloos) dat veel van die kinderziekten er nog in zitten. De performance van dit spel laat op de PS4 dus nog erg veel te wensen over terwijl het uiteindelijk gewoon heel erg lijkt op Fallout 4 gekeken naar environment en assets. Deze performance pijnpunten zitten ook in Fallout 4 en zijn er gewoon nog niet uit gepatcht.
Je zou zeggen dat ze dat na al die jaren wel onder controle hebben wat er maximaal hoe gerenderd kan worden om dus gewoon niet van die debiele framerate dippen te krijgen waar het hele boeltje gewoon terugzakt naar < 10 fps.
In Fallout 76 zijn die dippen extra vervelend omdat er geen echt VATS systeem meer is. Zo'n uit de kluiten gewassen mug uit de lucht schieten is gewoon niet te doen omdat het diezelfde houterige gunplay heeft als voorheen alleen nu speelt het wel als een echte FPS omdat je niet meer echt kan terugvallen op VATS. Als er dan ook nog eens gedonder rond framerates is kan je gewoon niets meer raken.
(ik weet dat F76 iets van een vats heeft, maar dat is niet hetzelfde vats wat de voorgaande Fallout games speelbaar hield)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheace schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:43:
[...]

Het zijn in elk geval niet dezelfde mensen die nu misschien een bonus zouden missen. Dit is een heel andere studio die nog maar recentelijk naar Bethesda Game Studios (of zoiets) vernoemd is. (voorheen Battlecry Studios)
Nee maar was puur even als voorbeeld dat Bethesda toch wel waarde hecht aan die scores.

Ze moeten in ieder geval hard aan de bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:48:
[...]

Ik heb hem niet vooraf beoordeeld en zeker niet afgebrand.
Het was geen persoonlijk aanval ofzo hoor maar gewoon een algemene constatering.

Met het commentaar vooraf van menig persoon moet ik zelf vaak hier aan denken:

[YouTube: Family Guy - Lois Jumps Peter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Naja vanwege het missen van de npc's

Ik zie het op deze manier: De Scorchbeast heeft iedereen "geschorched" en dat zijn dus de mensen die de npc's moesten worden.

Kortom die mensen die je stil ziet staan, npc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik verwacht eerlijk gezegd nog steeds dat in latere DLC toch nog wel NPC gestopt worden. Zal dan een area zijn waar je alleen vanaf bepaald level naar toe kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ienni1983 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:15:
Naja vanwege het missen van de npc's

Ik zie het op deze manier: De Scorchbeast heeft iedereen "geschorched" en dat zijn dus de mensen die de npc's moesten worden.

Kortom die mensen die je stil ziet staan, npc's
Ik ben bezig met een vaccin, heb het al getest op mijzelf. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Dit spel is toch een beetje raar in de markt gezet vind ik. Tot nu toe speelt het als een uitgeklede FO 4 met multiplayer.

- Geen quest NPC met hun dag/nacht ritme en dit maakt niet alleen de quests een stuk minder interessant maar ook de wereld.
- Geen menselijke raiders, alles is scorched. Scorched missen persoonlijkheid.
- Uitgekleed crafting system.
- Ik zie zelf geen verbetering van de graphics.
- Character creation lijkt een exacte kopie van FO 4.

Dan heb je wel dus multiplayer, maar ik begrijp niet goed wat 't punt is van PVP? Wat zijn de beloningen? De meeste willen niet eens tegen je vechten. En als t gebeurt, dan heeft de persoon die pvp uitnodigt door te schieten een duidelijk nadeel. De andere kan nl het exact moment kiezen wanneer er echt damage kan worden toegebracht. Dit is erg slecht ontworpen.

Nu ik het spel heb gezien maar ook de presentaties en interviews van die Todd Howard, vind ik die gast toch wel een gluiperd. Overdrijven is ook een vak zeg. Zgn. meeste Bethesda studios hebben hieraan meegewerkt. Ik geloof er helemaal niks van.

[ Voor 4% gewijzigd door tweaker29789 op 19-11-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoppa weer 50GB downloaden haha
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Let op:
Wil je graag dat jouw ingame naam word toegevoegd aan de TS? Vul dan hier je gegevens in:
https://goo.gl/forms/LkFu5We9UNCPO38n1