Acties:
  • 0 Henk 'm!
The.Force schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:45:
Kunnen jullie een app aanbevelen die het (mobiel 4G) dataverbruik kan meten en bij een ingestelde limiet kan restricten?
Dat laatste kan volgens mij niet, maar Dataman kan je wel waarschuwen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:33
iOS 12.3 Developer Beta 3 nu beschikbaar. 412MB op mijn Xs Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 12.3 dev Beta 4 vandaag

Build: 16F5148a

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 29-04-2019 19:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja precies. Na 4 jaar geruchten eindelijk eens die verdomde darkmode. Dot releases kunnen mijn rug op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!
niet specifiek iOS gerelateerd, maar voor mensen die ook SwifKey als 3rd party keyboard gebruiken, er is zojuist een update uitgekomen die het mogelijk maakt standaard een Number Row boven je toetsenbord te hebben.

Ik ben zelf hier ontzettend blij mee in ieder geval! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 11:25
Geert1976 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:18:
niet specifiek iOS gerelateerd, maar voor mensen die ook SwifKey als 3rd party keyboard gebruiken, er is zojuist een update uitgekomen die het mogelijk maakt standaard een Number Row boven je toetsenbord te hebben.

Ik ben zelf hier ontzettend blij mee in ieder geval! ;)
Ja net ook geinstalleerd. Erg fijn eindelijk de number row. (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Uhm ja...maar dan zo te zien (vooralsnog) alleen bij ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
Top! Kan ik met mijn AW (maar ook iPhone) betalen. Wat ik me nu te binnen schiet: hopelijk wordt deze dienst wel zonder extra kosten aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eindelijk, wel fijn dat ik het al ruim een jaar gebruik bij Bunq. Ik weet hoe fijn het werkt. Hoop dat snelle alle banken mee gaan doen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
DennusB schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Eindelijk, wel fijn dat ik het al ruim een jaar gebruik bij Bunq. Ik weet hoe fijn het werkt. Hoop dat snelle alle banken mee gaan doen!
Rabo in ieder geval niet de komende tijd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat ik nog steeds haat aan iOS dat ik niet twee audio streams tegelijk kan draaien, zonder dat er één afgekapt wordt. Bijvoorbeeld radio stream aan plus geluid van Dumpert, of video's van een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:24
Iets nieuws? Ik had net een afspraak in m’n agenda staan van 19-21u. Ik kom op locatie, krijg ik de vraag op m’n iPhone of ik m’n telefoon op stil wil zetten tot 21u... heb dat nog nooit eerder gezien.

Heb de nieuwste dev beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Splinter Cell schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:48:
Wat ik nog steeds haat aan iOS dat ik niet twee audio streams tegelijk kan draaien, zonder dat er één afgekapt wordt. Bijvoorbeeld radio stream aan plus geluid van Dumpert, of video's van een website.
Terwijl het wel mogelijk is om zowel Ziggo Go te kijken (en te luisteren) en tegelijkertijd een sequencer van een synthesizer app te hebben lopen in de achtergrond. Idem met Spotify stream en idem synthesizer sequence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De Telegraaf app heeft nu óók Dark Mode ondersteuning. In Android zat dit al een tijdje. Ziet er mooi uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 07:55
meesje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Top! Kan ik met mijn AW (maar ook iPhone) betalen. Wat ik me nu te binnen schiet: hopelijk wordt deze dienst wel zonder extra kosten aangeboden.
FYI: ING heeft bevestigd dat Apple Pay volledig gratis te gebuiken is zodra het uit komt. Zit in je standaard internet bankieren abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 18:15
xoniq schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:29:
[...]

FYI: ING heeft bevestigd dat Apple Pay volledig gratis te gebuiken is zodra het uit komt. Zit in je standaard internet bankieren abonnement.
Komt ABN ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:29:
[...]

Thanks! Ik had al ergens een screenshot van twitter voorbij zien komen waarin dat door een ING medewerker werd bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Geen enkele andere bank heeft iets bevestigd nog, dus denk dat allen gaan kijken hoe dit bij ING uit pakt, en als dat allemaal op de rol staat, hier ook mee gaan beginnen, maar het is nog niet bekend of er andere banken in mee gaan, en dus ook niet of ze hier kosten in rekening zullen gaan brengen o.i.d.
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 05:38:
[...]

Thanks! Ik had al ergens een screenshot van twitter voorbij zien komen waarin dat door een ING medewerker werd bevestigd.
Klopt, was ook een post van mij in het Apple Pay topic:

xoniq in "Apple Pay in Nederland"

Hier nogmaals de afbeelding en linkje naar de Tweet:

https://twitter.com/ingnl...%2Fing-apple-pay-datum%2F

ING

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS12.3 dev Beta 5 te instaleren. build 16F5155a

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kleine update, maar belachelijk grote image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 18:49
Wat een gedoe weer. 200 foto's op m'n iphone. iOS volledig bijgewerkt. iTunes op m'n Macbook volledig bijgewerkt. Ik wil de foto's dus importeren op de MacBook.
50 foto's verschijnen in de Photos app.
50 foto's verschijnen in de Image Capture app. Waar is de rest?
Dan de voice memo's. Als iemand me kan vertellen hoe ik die van de iPhone naar de Macbook kan importeren dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:57:
Kleine update, maar belachelijk grote image
Ipsw is nagenoeg gelijk aan 12.2 zag ik, dat valt dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Dancing_Animal schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:39:
Dan de voice memo's. Als iemand me kan vertellen hoe ik die van de iPhone naar de Macbook kan importeren dan graag.
Bij mij komen die in iTunes terecht.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Waarom niet gelijk de changelog erbij plaatsen dan?
General

Resolved Issues

Resolved an issue that prevented iOS 12.3 from being installed on devices running previous iOS versions.

Accessibility

Resolved Issues

The Accessibility Events switch was removed, because related aspects of the W3C AOM effort are no longer applicable. (49784417)

Date and Time

New Features

Support for the Reiwa (令和) era of the Japanese calendar, which begins on May 1, 2019, is now available. The first year of Japanese-calendar era is represented as “元年” (“Gannen”) instead of “1年”, except in the shorter numeric-style formats which typically also use the narrow era name; for example: “R1/05/01”. (27323929)

Resolved Issues

Resolved an issue that caused unexpected behavior while changing the system time ahead to May 1 when using a device with the system language and calendar set to Japanese. (49371044)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Wat vinden jullie de beste media speler voor iPhone?

Ik heb een lange tijd VLC gebruikt maar vind de app zelf niet echt fijn. Ik gebruik het alleen voor films, maar VLC laat die lelijke balken zien in plaats van de filmposter.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:33
Uffje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:25:

Ik heb een lange tijd VLC gebruikt maar vind de app zelf niet echt fijn. Ik gebruik het alleen voor films, maar VLC laat die lelijke balken zien in plaats van de filmposter.
Infuse!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46
Infuse all the way. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Nou dan ga ik die eens proberen haha thanks!

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 05:38:
[...]

Extra info:

Apple heeft de Nederlandse Apple Pay pagina live gezet met daarop 'binnenkort beschikbaar' en onderaan de pagina siert ING eenzaam met logo en al:

https://www.apple.com/nl/apple-pay/

Dus alles is officieel vanuit beide partijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46
xoniq schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:32:
[...]

Extra info:

Apple heeft de Nederlandse Apple Pay pagina live gezet met daarop 'binnenkort beschikbaar' en onderaan de pagina siert ING eenzaam met logo en al:

https://www.apple.com/nl/apple-pay/

Dus alles is officieel vanuit beide partijen.
Apple Pay in Nederland

:)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik meld het hier ook even erbij, aangezien het er hier ook even ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat Infuse ziet er erg leuk uit, maar wat een belachelijke prijs voor zo’n simpele app. oO Zo goed is ‘t nou ook weer niet (en zonder subscription weigert het ook maar iets te spelen :o). :P Vertrouw hun privacy policy ook voor geen hol dus heb ‘t maar weer verwijderd - VLC it is. :P Misschien een keer met black friday/cyber monday.

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 09-05-2019 09:59 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:57:
Dat Infuse ziet er erg leuk uit, maar wat een belachelijke prijs voor zo’n simpele app. oO Zo goed is ‘t nou ook weer niet (en zonder subscription weigert het ook maar iets te spelen :o). :P Vertrouw hun privacy policy ook voor geen hol dus heb ‘t maar weer verwijderd - VLC it is. :P Misschien een keer met black friday/cyber monday.
Ik heb ook meer vertrouwen in VLC, maar die interface is echt een gedrocht. Heb Infuse ook weer verwijderd. Op m’n mac gebruik ik iina, hoop dat die ooit naar iOS komt. Ziet er echter niet naar uit.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Uffje Mee eens, ik kan het donkere thema van VLC waarderen - maar ‘t blijft spuuglelijk. :P Gelukkig speelt ie wel gewoon alles af, dat is het belangrijkste. :) Het enige probleem dat ik met VLC heb is dat ie 4K-content niet door lijkt te kunnen spoelen (stream vanaf NAS (UPnP)).

Eigenlijk is het ergens ook wel raar dat iOS niet zelf een complete videospeler aan boord heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Uffje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Ik heb ook meer vertrouwen in VLC, maar die interface is echt een gedrocht. Heb Infuse ook weer verwijderd. Op m’n mac gebruik ik iina, hoop dat die ooit naar iOS komt. Ziet er echter niet naar uit.
Voor incidenteel gebruik (bij mij het geval) vind het VLC wel best, maar de UI is inderdaad afschuwelijk. Qua ondersteunde formaten is Infuse volgens mij wel de beste. Tenminste, in mijn omgeving kon iemand een avi bestand niet met VLC afspelen, maar wel met Infuse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
Uffje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:25:

Voor iOS vind ik nPlayer een heel fijne app. Een van de eerste apps die chromecast support had, en gewoon een fijne player, voor zowel muziek als films (vrijwel alle formaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Iemand Hey Siri issues met ios 12.3 beta 6 (public)? Probeer vast te stellen of het een software issue is of een hardware (recent m’n iPhone gerepareerd, dus kan heel goed daar door komen). Ik kan hey siri niet meer activeren, siri zelf werkt wel.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik gebruik niet vaak een navigatie app op mijn iPhone, maar vandaag de Kaarten app geprobeerd. Gek genoeg gaat het scherm dimmen/uit wanneer er geen navigatie activiteiten zijn.

Dit is toch vreemd? Daarna ben ik overgeschakeld op google maps en daar gaat het gewoon goed.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 14:28

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Slasher schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:56:
Ik gebruik niet vaak een navigatie app op mijn iPhone, maar vandaag de Kaarten app geprobeerd. Gek genoeg gaat het scherm dimmen/uit wanneer er geen navigatie activiteiten zijn.

Dit is toch vreemd? Daarna ben ik overgeschakeld op google maps en daar gaat het gewoon goed.
Ik vind dat juist briljant. Soms heb je 200 km rechtdoor, voordat de volgende instructie komt. Lekker dat scherm uit dan. Bij 10 km voor de volgende instructie komt hij weer even met een melding, en ca 2 km voor de volgende instructie blijft hij aan tot het knooppunt/afslag/enz genomen is.

Je kunt makkelijk 2u navigeren met maar 5% accuverbruik op die manier.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:56:

staat locatievoorziening aan(toestemming) in kaarten ? https://support.apple.com/nl-nl/HT203080

Apple kaarten werkt sowieso niet zo goed als navi van Google.

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 11-05-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07 00:24
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:11:
[...]

Ik vind dat juist briljant. Soms heb je 200 km rechtdoor, voordat de volgende instructie komt. Lekker dat scherm uit dan. Bij 10 km voor de volgende instructie komt hij weer even met een melding, en ca 2 km voor de volgende instructie blijft hij aan tot het knooppunt/afslag/enz genomen is.

Je kunt makkelijk 2u navigeren met maar 5% accuverbruik op die manier.
Dat wist ik niet. Vind ik zelf wel persoonlijk een handige feature. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het kan zijn dat je geen update vind, zet dat auto updaten aan.ook kan het iets langer duren dan normaal, maar heb geduld laatste stukje van de witte balk kan ff duren

iOS 12.3 final
build:16F156
3.4GB ipsw iphone 8
3.5GB XR
3.7GB XS en max

iOS 12.3 bevat ondersteuning voor AirPlay 2-tv's en introduceert een herontworpen Apple TV-app. Deze update bevat ook probleemoplossingen en verbeteringen.
AirPlay 2
AirPlay 2 ondersteunt nu het rechtstreeks delen van onder andere video's, foto's, muziek via je iPhone en iPad met je voor AirPlay 2 geschikte smart-tv
Met afspelen met één keer tikken wordt je geselecteerde tv-programma of film automatisch afgespeeld op het laatst gebruikte scherm op basis van tijd en locatie
Siri-suggesties om films en tv-programma's te kijken bevatten nu een optie om AirPlay te gebruiken
Intelligente suggesties worden allemaal op een apparaat gedaan, zodat je persoonlijke gegevens privé blijven
Apple TV-app
In de Apple TV-app met een geheel nieuw ontwerp worden door experts geselecteerde verzamelingen en gepersonaliseerde aanbevelingen uitgelicht
Abonnementen op Apple TV-kanalen kunnen worden gedeeld met maximaal zes gezinsleden zonder dat er nieuwe apps, accounts of wachtwoorden vereist zijn
In de Apple TV-app kun je de nieuwste films kopen of huren en je vindt er de volledige catalogus van meer dan 100.000 films en de grootste selectie films in 4K HDR
De Apple TV-app kan nu intelligente suggesties doen voor het afspelen op Apple-tv's of op AirPlay 2-tv's in de buurt
Deze update bevat ook andere verbeteringen en probleemoplossingen:
Het tabblad 'Voor jou' in Apple Music wordt nu meerdere keren per dag bijgewerkt, waardoor je meer suggesties voor muziek krijgt op basis van thema's zoals je favoriete genres, artiesten en sferen
Oplossing voor een probleem dat ervoor kon zorgen dat Apple TV Remote op ondersteunde ontvangers geen video kon pauzeren of besturen en het volume niet kon wijzigen
Oplossing voor een probleem dat ervoor kon zorgen dat oproepen via 'Bellen via wifi' werden onderbroken
Oplossing voor een probleem waarbij informatie over een nummer op een gekoppelde iPhone niet werd weergegeven op scherm in een auto

[ Voor 143% gewijzigd door Hackus op 13-05-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 12.3 final lijkt op het eerste gezicht overigens gelijk aan beta 6 maar wordt toch als Full over de laatste beta heen gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/eao5dx.jpg

iOS 12.3 komt beschikbaar voor de iPhone 5s en nieuwe, iPad Air en nieuwer en de laatste iPod Touch. Niet alleen voor de drie toestellen hierboven

Nog drie weekjes tot de beta van iOS 13.0 *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 13-05-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
Donstil schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:18:
iOS 12.3 komt beschikbaar voor de iPhone 5s, iPad Air en nieuwer. Niet alleen voor de drie toestellen hierboven
En Apple TV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben jullie ook dat de iconen/apps random af en toe om en om donker worden alsof er iemand op drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:38
Ja, dat heb ik regelmatig gezien op meerdere toestellen (iPhone en iPad).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 16:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op dat moment worden volgens mij apps bijgewerkt/cache geleegd.. gebeurt voornamelijk wanneer je je device aan de lader hebt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 13:21
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:41:
hebben jullie ook dat de iconen/apps random af en toe om en om donker worden alsof er iemand op drukt?
Heeft het niet met schermtijd te maken?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
harm12nl schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Heeft het niet met schermtijd te maken?
weet ik niet. is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 13:21
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:41:
[...]

weet ik niet. is dat zo?
Bij mij zijn de icoontjes ook donker dan echter zit er wel een logootje van schermtijd voor de naam van de app...

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
harm12nl schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Bij mij zijn de icoontjes ook donker dan echter zit er wel een logootje van schermtijd voor de naam van de app...
het gaat bij mij heel snel, alsof iemand je telefoon heeft gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 15:25
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:34:
[...]

het gaat bij mij heel snel, alsof iemand je telefoon heeft gehackt.
;( Want dat ziet er zo uit?

Je geeft niet heel veel info. Maak eens een schermopname waarin het te zien is...

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 14-05-2019 15:53 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sluuz schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:52:
[...]

;( Want dat ziet er zo uit?
ja, alsof iemand bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:31
Sinds deze update moet ik iedere keer op de homebutton drukken om mijn iPad te ontgrendelen terwijl het voorheen voldoende was om alleen de hoes open te klappen.
Verder heb ik er geen enkele beveiliging op zitten.
Welke instelling zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:32
WhatsappHack schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:57:
Dat Infuse ziet er erg leuk uit, maar wat een belachelijke prijs voor zo’n simpele app. oO Zo goed is ‘t nou ook weer niet
Ligt er denk ik ook aan hoe en waarvoor je het gebruikt. Ik betaal voor de in-app subscription omdat ik het gebruik op mijn Apple TV en iPad; Infuse leest netjes alle films en series van mijn Time Capsule en ik kan met de Trakt.tv integratie naadloos iets op mijn Apple TV kijken en precies verdergaan waar ik ben gebleven op mijn iPad. Er staan dus geen films op mijn iPad of computer, alles staat op de Time Capsule, maar ik kan wel vanaf elk apparaat al mijn films afspelen (streamen).

https://i.imgur.com/reNBWwA.jpg
Heb een link van je foto gemaakt, want met 1085x724 is ie wel erg groot. Zou je 'm willen verkleinen naar maximaal 640 pixels breed, eventueel met een link naar de volledige grootte?

De interface ziet er bovendien ontzettend gelikt uit en ondersteunt custom artwork voor mappen/verzamelingen (zie de favorieten hierboven), ontbrekende ondertitels zijn binnen een paar klikken toegevoegd via OpenSubtitles integratie, en de ontwikkelaars werken volgens mij ook al aan Hue Sync-functionaliteit zodat mijn Hue lampen 'meedoen' met de film, à la Ambilight.

Voor mij is Infuse het geld dubbel en dik waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 15-05-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06
Hamazaki schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:53:
[...]

ja, alsof iemand bezig is.
Wellicht is dit de verklaring: https://www.reddit.com/r/...inking_icons_with_ios_12/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 12.4 beta 1
build: 16G5027g

van 5s t/m XsMax 2.3-2.8GB
van iPad air t/m iPad air 3 2.1-2.9GB

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 15-05-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er nog een dot release komt voor 13.0 beta. Had ik eigenlijk niet verwacht.

.4 is niet heel gebruikelijk binnen iOS dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/v67x28.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-05-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in iOS 8 was er ook .4 iOS 8.4.1 als laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:17:
in iOS 8 was er ook .4 iOS 8.4.1 als laatste
Yup, vandaar dat ik ook zeg "Niet heel gebruikelijk".
Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:
iOS 12.4 beta 1
build: 16G5027g

van 5s t/m XsMax 2.3-2.8GB
van iPad air t/m iPad air 3 2.1-2.9GB
Komt deze niet naar de laatste generatie iPod Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Yup, vandaar dat ik ook zeg "Niet heel gebruikelijk".

[...]

Komt deze niet naar de laatste generatie iPod Touch?
ja, 6. a 2.3gb
iOS11.4.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je bedoelt dat er nog geen 12.3.1 is en gelijk 12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:32:
[...]

je bedoelt dat er nog geen 12.3.1 is en gelijk 12.4
Nee dat bedoel ik niet en daarom staat dat er ook niet. Wat ik bedoel en wat er wel letterlijk staat, is dat x.4 niet zo gebruikelijk is.

Niet zo gebruikelijk betekend in deze context dat het maar af en toe is voorgekomen. Als final nu pas 2x sinds 2007.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-05-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Nee dat bedoel ik niet en daarom staat dat er ook niet. Wat ik bedoel en wat er wel letterlijk staat, is dat x.4 niet zo gebruikelijk is.

Niet zo gebruikelijk betekend in deze context dat het maar af en toe is voorgekomen. Als final nu pas 2x sinds 2007.
Vrij nutteloos geleuter weer. het is minder gebruikelijk om direct na 12.3 nu 12.4 beta 1 uit te brengen ipv 12.3.1 beta1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:39:
[...]

Vrij nutteloos geleuter weer. het is minder gebruikelijk om direct na 12.3 nu 12.4 beta 1 uit te brengen ipv 12.3.1 beta1
Dat bedoel ik dus niet. Man man wil je het nou niet begrijpen of ben je echt zo slecht in begrijpend lezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kan de discussie weer ontopic gaan over iOS 12, en niet over of het wel of niet ongebruikelijk is dat er een .4 release is?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 21:53
ik weet niet goed of dit nou persé in dit topic hoort, maar sinds ik een tijdje in Japan ben geweest heb ik ''last'' van dat instagram, fb, safari en nog wat apps Japanse reclames tonen. Alsof ik daar nog ben. Het begint me nu te storen, omdat ik er niks van kan lezen, en het niet nodig is. Kan je je locatie ID vernieuwen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*snip* flame

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 15-05-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
drusloos schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:21:
ik weet niet goed of dit nou persé in dit topic hoort, maar sinds ik een tijdje in Japan ben geweest heb ik ''last'' van dat instagram, fb, safari en nog wat apps Japanse reclames tonen. Alsof ik daar nog ben. Het begint me nu te storen, omdat ik er niks van kan lezen, en het niet nodig is. Kan je je locatie ID vernieuwen ofzo?
Denk het niet. Externe adverteerders 'flaggen' jou als inwoner van Japan, heb je weinig invloed op. Zou vanzelf moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Instellingen -> privacy -> reclame -> stel reclame-ID opnieuw in.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34

amphora

Websites & Fotografie

BillSpaarbank schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Instellingen -> privacy -> reclame -> stel reclame-ID opnieuw in.
Dat werkt alleen voor apple ads volgens mij. Probleem zit 'm in de vele tracking cookies die nog in je browser(s) aanwezig zijn, die allemaal wissen is ook niet te doen, als je er één vergeet weet Google/facebook je toch wel weer te herkennen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Instellingen / Safari / Geavanceerd / Website data / Verwijdere alle websitedata

Is dat misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ff je iOS er compleet opnieuw opzetten.eerst even de instellingen per app nakijken en wat je wel of niet in reservekopie wilt. Neem aan dat je oa in Safari websitedata en geschiedenis al hebt gewist ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34

amphora

Websites & Fotografie

Jeroen O schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:45:
Instellingen / Safari / Geavanceerd / Website data / Verwijdere alle websitedata

Is dat misschien een oplossing?
Apps hebben ook hun eigen tracking meuk. Deze instellingen hebben geen effect denk ik op de Instagram en Facebook apps. Maar waarschijnlijk snappen ze na een paar dagen ook wel dat je niet meer in Japan zit en dus weer relevante reclame ziet voor je huidige locatie.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
In geval van apps zou ik proberen de app te verwijderen. Als het goed is worden dan ook alle gegevens verwijderd. En daarna de app weer installeren.

Maar ik vraag me af of er ook niet ergens online wordt bewaard waar je bent geweest (waarschijnlijk wel). In dat geval kun je wissen wat je wilt maar dan heeft Facebook / Instagram / whatever de data op jouw telefoon niet nodig om te weten dat je in Japan bent geweest. Dan wordt het waarschijnlijk afwachten totdat de advertenties vanzelf weer verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd gewoon caches en cookies weglazeren en t anders uitzitten. (Wat boeit het eigenlijk dat de ads Japans zijn? Prima toch als je die shit toch niet kan lezen? :P) Toestel opnieuw installeren voor wat ads is wel heel extreem. oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 21:51
amphora schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Dat werkt alleen voor apple ads volgens mij. Probleem zit 'm in de vele tracking cookies die nog in je browser(s) aanwezig zijn, die allemaal wissen is ook niet te doen, als je er één vergeet weet Google/facebook je toch wel weer te herkennen.
Ik zou eens proberen je advertising ID te resetten. Wordt veelal gebruikt door ad SDKs.
settings > privacy > advertising > reset advertising identifier
(en zet gelijk limit ad tracking aan)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 21:07
Vraag aan de experts.

Binnen het gezin hebben wij ipads en ik als ouder moet toestemming geven voor het installeren van de apps op de ipads van de kinderen.

Is het mogelijk om eerder goedgekeurde apps nu in te trekken?

Reden:
Zoon gebruikt iPad op school maar is teveel afgeleid met games etc.
Heb zijn ipad al vaker opgeschoond, maar hij kan eerder geïnstalleerde apps (en apps die ik zelf op de ipad heb) gewoon weer installeren...

nu wil ik het weer opschonen, maar ook alle voorgaande toestemmingen intrekken...

Hoe doe ik dat???

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Valandil schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:56:
Vraag aan de experts.

Binnen het gezin hebben wij ipads en ik als ouder moet toestemming geven voor het installeren van de apps op de ipads van de kinderen.

Is het mogelijk om eerder goedgekeurde apps nu in te trekken?

Reden:
Zoon gebruikt iPad op school maar is teveel afgeleid met games etc.
Heb zijn ipad al vaker opgeschoond, maar hij kan eerder geïnstalleerde apps (en apps die ik zelf op de ipad heb) gewoon weer installeren...

nu wil ik het weer opschonen, maar ook alle voorgaande toestemmingen intrekken...

Hoe doe ik dat???
Wat dacht je ervan om schermtijd in te stellen?

Zo kan je alles blokkeren tijdens school, op zijn nodige apps na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik zit momenteel op 12.4 beta en denk erover terug te stappen (voorlopig) naar 12.3. Kortom een clean install. Moet kunnen lijkt mij maar wat is nu eigenlijk de beste methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55
dafmay schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:05:
Ik zit momenteel op 12.4 beta en denk erover terug te stappen (voorlopig) naar 12.3. Kortom een clean install. Moet kunnen lijkt mij maar wat is nu eigenlijk de beste methode?
De IPSW hier : https://ipsw.me/12.3 downloaden en via iTunes Met 'Shift Restore' een clean install uitvoeren. Dat lijkt mij de beste methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beta profiel verwijderen en toestel opnieuw opstarten.(sorry @dafmay , dat werkt alleen van 12.3 opvolgende beta's terug naar 12.3. niet van 12.4 naar 12.3)

update:

iOS 12.4 Beta 2 (public beta is ook al beschikbaar)
build: 16G5027i
van iPhone 5s t/m XS max', en iPad Air t/m iPad air 3, en iPod touch6

[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 22-05-2019 14:35 . Reden: public beta ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Hebben jullie al meegemaakt dat iPhones niet meer opladen na het upgraden naar 12.3? We hebben hier een 5s, 6s & 7+ binnengekregen die nergens meer op reageren, zelfs USB wordt niet herkent. Gaat geen (0,0) Ampère in. Datalijnen gaan wel naar 1.7V. Harde reset heeft geen enkel effect. Ik heb (nog) geen verdere info kunnen vinden.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/zwmgiv.jpg
Hackus schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:42:
Beta profiel verwijderen en toestel opnieuw opstarten.
Dit werkt niet. Downgrade moet via iTunes.

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 20-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:08

RnB

NielsNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:40:
Hebben jullie al meegemaakt dat iPhones niet meer opladen na het upgraden naar 12.3? We hebben hier een 5s, 6s & 7+ binnengekregen die nergens meer op reageren, zelfs USB wordt niet herkent. Gaat geen (0,0) Ampère in. Datalijnen gaan wel naar 1.7V. Harde reset heeft geen enkel effect. Ik heb (nog) geen verdere info kunnen vinden.
Ik heb meegemaakt dat mijn iPhones en iPad sinds 12.3 niet meer opladen in gelockte toestand. Pas bij het unlocken, beginnen ze met laden.

Dit heeft te maken met de volgende optie, die gek genoeg ook al in de vorige versies zat, maar toen niet voor het opladen gold:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PIE5BsyupKCyrW01E1hwpi3u/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 11:51
Vraagje over het opnemen van video’s: ik wil graag dat mijn xs opneemt in mp4. Dit zou mogelijk moeten zijn als je bij de settings -> camera -> structuren deze op compatible zet ipv high efficiency zet. Echter blijft de camera opnemen in .mov

Settings staan verder op 1080p/30fps

[ Voor 7% gewijzigd door roT- op 20-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roT- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:20:
Vraagje over het opnemen van video’s: ik wil graag dat mijn xs opneemt in mp4. Dit zou mogelijk moeten zijn als je bij de settings -> camera -> structuren deze op compatible zet ipv high efficiency zet. Echter blijft de camera opnemen in .mov

Settings staan verder op 1080p/30fps
Een XS neemt altijd op in Mov toch? Althans de mijne wel. Weet alleen niet of dat sinds iOS 12 is of sinds de XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Een XS neemt altijd op in Mov toch? Althans de mijne wel. Weet alleen niet of dat sinds iOS 12 is of sinds de XS
Daarnaast kan je het heel eenvoudig op welke computer dan ook omzetten van MOV naar MP4 middels bijv. de gratis tool HandBrake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Pierre_nr1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:13:
[...]
De IPSW hier : https://ipsw.me/12.3 downloaden en via iTunes Met 'Shift Restore' een clean install uitvoeren. Dat lijkt mij de beste methode.
Gisteren de clean install zonder problemen uitgevoerd. Nogmaals dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55
dafmay schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Gisteren de clean install zonder problemen uitgevoerd. Nogmaals dank voor de info.
Graag gedaan! En dank voor de feedback.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-05-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

RnB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:15:
[...]

Ik heb meegemaakt dat mijn iPhones en iPad sinds 12.3 niet meer opladen in gelockte toestand. Pas bij het unlocken, beginnen ze met laden.

Dit heeft te maken met de volgende optie, die gek genoeg ook al in de vorige versies zat, maar toen niet voor het opladen gold:

[Afbeelding]
Deze toestellen zijn compleet gebricked, worden nergens herkent.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 11:51
xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Daarnaast kan je het heel eenvoudig op welke computer dan ook omzetten van MOV naar MP4 middels bijv. de gratis tool HandBrake.
Jaja.. ik weet dat dat kan. Maar zoals ik het lees zou ‘meest compatibel’ een mp4 moeten uitspugen

By default you camera will be set at ‘High Efficiency’, if you want to change that tap on ‘Most Compatible’, this will now allow you to take pictures and videos on JEPG and MP4

https://www.google.nl/amp..._articleshow/61800846.cms

Https://www.google.nl/amp...ead-of-heif-and-hevc/amp/
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste