Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring met screens aan buitenkant raam

Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-10 17:51
Gewoon een mededeling voor diegenen die hier iets aan hebben.
Onze woonkamer is pal op het zuiden gericht. De breedte is 5,50 meter. Er is een hoekkozijn van 3,50 meter breed en 1,8 meter hoog op het zuiden en de hoek om nog 1 meter breed en 1,80 meter hoog, gericht op het oosten. Er zijn alleen screens geplaatst op het deel wat op het zuiden is gericht.
De woning, uit 1998, is verder goed geisoleerd en het glas is HR+. De noordkant van de woonkamer/keuken bestaat uit een schuifpui van 1,80 x 1,80 met HR+ glas en een keuken-glasdeur naar de tuin met [waarschijnlijk] ook HR+ glas 70 x 120 cm. Geen screens of andere zonwering [nodig].
De oostkant van de woonkamer, buiten het stukje hoekkozijn, geen glas, ook niet in de keuken. Dan is er nog een tussenmuur naar de andere helft van de twee-onder-een-kapper. Wij wonen in de regio Assen.
Mijn Davis weerstation gaf vandaag een maximum temperatuur aan van 30,9 graden. De woonkamertemperatuur vanmorgen om 08.00 uur was 20,9 graden en momenteel op 22,2 graden. De hele dag alle ramen en deuren dichtgelaten en de screens uiteraard volledig gesloten.
Wij zijn zeer content met onze screens met handbediening en gaan er nog steeds vanuit dat er niets boven buitenzonwering gaat.
Tot zover deze mededeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Niet op het idee gebracht door dit topic maar wel aan herinnerd door de temperaturen van vandaag. Net even gemeten en gekeken. De buren aan beide kanten hebben een screen van dezelfde leverancier hangen. Deze leverancier heb ik gemaild of ze het product wat bij één van de buren hangt nog kunnen leveren. In dat geval wil ik dezelfde hebben, ziet er wat netter uit dan 5 verschillende screens op een rijtje.

In mijn zoektocht al wel ondervonden dat je standaard screens voor €680-€100 kunt krijgen maar dat je ze ook voor net onder de €400 kunt krijgen.

Die van mij wil ik in ieder geval elektrisch bediend hebben met een op-neer-schakelaar, geen domotica toestanden er op. Verder "gewoon" 2 rails, bakje er boven met doek en gaan. Montage kan ik zelf wel, kwestie van wat gaatjes boren, rails en bak ophangen. Daarna beetje prutsen met elektrisch, ach dat gaat ook wel goed.

Ik ben benieuwd wat voor prijs er bij deze leverancier uitkomt. Als het verschil te groot wordt met de online prijsberekeningen die ik net gemaakt heb dan haal ik het bij een ander, heel simpel. Prijs gaat net even boven het esthetische.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
@JB

Net gemeten. Buiten 30 graden. Binnen 24.5. Dit is nog maar één dag. Gok er op dat net als vorig jaar de gehele zomer het tussen de 24 en 28 blijft fluctueren. Met een uitschieter naar 30

@Meubelmaker Dat klinkt wel lekker positief. Ik zit helaas in een huis uit 84. Heb twee ramen van 240 bij 180 boven, en dan nog de voordeur niet meegeteld in de hal. Achter lijkt me geen screens nodig ivm noordkant.

Ben benieuwd. Morgen maar eens offertes bij elkaar harken. Zit nog te dubben of ik nou voor handbediening ga, zoals vroeger op de basisschool of nou een zonnecel + zonnesensor + noodknop neem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meubelmaker
Ivysaur schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:13:
@JB

Ben benieuwd. Morgen maar eens offertes bij elkaar harken. Zit nog te dubben of ik nou voor handbediening ga, zoals vroeger op de basisschool of nou een zonnecel + zonnesensor + noodknop neem.
Onze buren, twee huizen verderop, hebben de screens met automatische electrische bediening. Wel vinden ze het vervelend dat bij wisselende bewolking de screens regelmatig onhoog gaan en weer naar beneden.
Wij draaien ze omhoog en omlaag met een, weet ik hoe het heet, een draaistok. Als wij al eens een hele dag weg zijn willen onze naaste buren de screens nog wel eens omhoog draaien indien nodig. Doen wij bij hun ook. Die noodzaak is er eigenlijk alleen bij zware storm. Omdat wij maar 1 screen over de hele breedte hebben kan door het schuren de verf er misschien af geschuurd worden, dat willen we voorkomen. Tot op heden echter nog nooit iets van verfschade gemerkt. Maar het klapperen bij zware wind is wel vervelend. Voor mensen met domoticaervaring geen probleem lijkt me, is oplosbaar door een koppeling met KNMI, windmeter of iets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Meubelmaker

Dan maar toch voor oldschool stokkie draaien. Vind het alleen wel jammer, want lig wel eens voor pampus tot 2 uur middags en dan is het natuurlijk gloedjeheet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meubelmaker
Ivysaur schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:45:
@Meubelmaker

Dan maar toch voor oldschool stokkie draaien. Vind het alleen wel jammer, want lig wel eens voor pampus tot 2 uur middags en dan is het natuurlijk gloedjeheet.
Ja, in dat geval................... Mijn huis, en de screens, zijn inmiddels 21 jaar oud. Tegenwoordig kan je zelf bepalen op welke wijze je de screens wilt bedienen. Kan ook al vanaf Pampus. O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:54

JB

Cédric roelt!

Daarom ritsscreens pakken. Geen last van klapperen etc. Daarbij meteen een mega hor voor insecten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:38
Mijn ouders hebben lichtdoorlatende screens, kan je aanraden niet teveel lichtdoorlatende doek te nemen.
Als ze het over konden doen kwamen er rolluiken voor of screens met minder licht doorlaten, het idee dat ze zonlicht tegenhouden en wel daglicht doorlaten is leuk in theorie maar werkt in praktijk niet zo geweldig.

Nu doen ze maar de overgordijnen dicht ipv screens omlaag, dat lijkt hetzelfde effect te hebben...

Ze hebben HR++ glas wat dus al verbetering is tegenover ouderwets dubbelglas.
Mijn eigen woning heeft ook HR++ glas en een paar plekken nog "ouderwets" dubbelglas, het verschil is zeker te merken, zowel zomer als winter.

EDIT: Deze woning heeft ook grote ramen op het zuiden, vandaag geen zonwering omlaag gedaan ivm mogelijk onweer en dat ik geen zin heb om de zonwering bij de buren uit de tuin mag gaan vissen(uitschuif ding met een slinger, waren vandaag niet thuis etc). :+
Hele dag zon erop gebakken maar nog steeds 22c binnen, goed glas helpt dus ook aardig.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 02-06-2019 22:25 (28%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb de keuze gemaakt voor folie te kiezen. Waarom? Ik ben nogal mensen kijken in mijn woning-schuw aka paranoïde en privacy/inbraakgevoelig, hehe. Heb daarom altijd de gordijnen dicht. Met zonwerend + privacy folie kunnen mijn inbetweens open.

Pluspunten:

Meer licht
Meer open gevoel ofwel de tuin bij de woning betrekken
Mensen niet naar binnen kunnen kijken
Lekker naar buiten kijken
Onderhoudsarm (Wel fijn als je in je uppie woont want al veel te veel te doen in en rondom huis)

Minpunten:

Ramen die ontploffen + poesjes die ontsnappen
Avonds gordijnen weer dicht, want dan kan de straat naar binnen kijken
Winters iets harder stoken?

Zit ook te twijfelen vanwege de duivenmelker achter mij. Als ik screens heb is in 'no-time' het één witte waas. En al die vlekken maar er eens uit proberen te krijgen. Bij folie even een doekje er over en klaar

Heb wel stiekem ook even een online offerte aangevraagd. Krijg dus binnenkort allemaal prijzen van lokale bedrijven die screens kunnen plaatsen. Ben benieuwd.

Ivysaur wijzigde deze reactie 03-06-2019 12:15 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:23
Meubelmaker schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:55:
Onze woonkamer is pal op het zuiden gericht. De breedte is 5,50 meter. Er is een hoekkozijn van 3,50 meter breed en 1,8 meter hoog op het zuiden en de hoek om nog 1 meter breed en 1,80 meter hoog, gericht op het oosten. Er zijn alleen screens geplaatst op het deel wat op het zuiden is gericht.
De woning, uit 1998, is verder goed geisoleerd en het glas is HR+. De noordkant van de woonkamer/keuken bestaat uit een schuifpui van 1,80 x 1,80 met HR+ glas en een keuken-glasdeur naar de tuin met [waarschijnlijk] ook HR+ glas 70 x 120 cm. Geen screens of andere zonwering [nodig].
De oostkant van de woonkamer, buiten het stukje hoekkozijn, geen glas, ook niet in de keuken. Dan is er nog een tussenmuur naar de andere helft van de twee-onder-een-kapper. Wij wonen in de regio Assen.
Mijn Davis weerstation gaf vandaag een maximum temperatuur aan van 30,9 graden. De woonkamertemperatuur vanmorgen om 08.00 uur was 20,9 graden en momenteel op 22,2 graden. De hele dag alle ramen en deuren dichtgelaten en de screens uiteraard volledig gesloten.
Wij zijn zeer content met onze screens met handbediening en gaan er nog steeds vanuit dat er niets boven buitenzonwering gaat.
Dat zegt over 1 dag hitte niet zoveel.
De massa van het huis is nog steeds 'koel' en daardoor zal de lucht in het huis niet snel opwarmen.
Zodra het meerdere dagen warm is, warmt de massa van het huis ook op.
En dan komen de gekozen isolatie vormen echt om de hoek kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:52
Meubelmaker schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:55:
Ik had gisteren ongeveer exact hetzelfde resultaat (met een raampartij van 2,80mx6.50m op zuid-west), maar dan met de warmtewerende folie...en kon wel naar buiten kijken ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meubelmaker
Devian schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:28:
[...]
Ik had gisteren ongeveer exact hetzelfde resultaat (met een raampartij van 2,80mx6.50m op zuid-west), maar dan met de warmtewerende folie...en kon wel naar buiten kijken ;).
Hohoho, wie heeft gezegd dat ik niet naar buiten kan kijken. Dat kan best maar zie uiteraard wel minder. Alles en iedereen is overdag herkenbaar hoor ;-)

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:23
FragDaddy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Ik heb bij ons nieuwbouwhuis bij de bouw een leiding laten leggen van de centraaldoos naar de hoek van elk kozijn waar ik screens wilde hebben. De leverancier van de screens kon de kabel zo doorvoeren naar de centraaldoos. Met andere woorden: Onzichtbare installatie! Erg fraai. Heb je daar nog de mogelijkheid voor of is het huis al opgeleverd? Als er nog gestuct moet worden kun je eventueel nog sleuven in de muur laten frezen naar de wandcontactdoos in de buurt.
Excuus voor mijn late reactie, ik had je bericht volledig over het hoofd gezien. En nee het huis staat er ondertussen al een jaar en is dus ook al gestuct. Op zich heb ik bij elk raam wel een stopcontact redelijk dichtbij maar de muur openbreken hiervoor zie ik ook weer niet zitten. Ik overweeg nu om een elektriciteitskabel buitenlangs te leggen en dan met een klein kabelgootje omhoog te gaan langs de gevel. Niet de mooiste oplossing maar nu nog redelijk makkelijk te realiseren (we beginnen binnenkort met de aanleg van de tuin).

• BushMule
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-10 07:52
Was niet van plan screens te gaan plaatsen. Onze glaswerken zijn oost - west georiënteerd, dus dan zou ik voor wat effect beide kanten moeten doen en dat is ons te duur. We hebben dus ook geen elektra naar de kozijnen laten plaatsen. Zijn er goede opties voor elektrische screens zonder elektrische aansluiting binnen? (Batterij.solar?)

Het wordt wel echt enorm rap warm in onze nieuwbouwwoning nu. Niet normaal 8)7 Lijkt echt veel extremer te zijn dan in onze vorige woning. De koeloptie die de warmtepomp biedt werkt ook maar mondjesmaat.

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:34
Ben benieuwd, aanstaande vrijdag worden twee zipscreens gemonteerd: volle bak zuid en volle bak west. Ik heb destijds al voordat de stucadoor kwam twee leidinkjes getrokken naar de dichtsbijzijnde WCD: natuurlijk zijn dit weer twee aparte groepen (terwijl beiden in de keuken), want ik kan de logica van de elektricien nog steeds niet volgen 8)7 De lokale verkoper vond het wel een mooie oplossing schuin wegboren door de spouw en dan via een WCD blind voorzien van prik. Eerst krijg ik nog een afstandsbediening, maar ik ga er vanuit dat dit binnen no-time op Domoticz gekoppeld gaat zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:53
Sammy_tukker schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:50:
Eerst krijg ik nog een afstandsbediening, maar ik ga er vanuit dat dit binnen no-time op Domoticz gekoppeld gaat zijn.
Ik ben afgelopen weken bezig geweest om mijn screens via Domoticz te besturen. Ik heb nu wat scripts geschreven die weerinformatie van buienradar en het knmi halen en kijken of het gaat regenen en/of het goed weer is. Als de scripts aangeven dat het goed weer is en het droog blijft gaat het licht op groen voor de screens.

De screens gaan automatisch omhoog/omlaag met deze informatie en er wordt ook gekeken naar zonsopkomst/zonsondergang (met offsets) zodat de screens alleen naar beneden zijn als ook daadwerkelijk de zon op het huis staat.

Daarnaast heb ik een (klik-aan-klik-uit) afstandsbediening liggen waar ik handmatig de screens mee kan bedienen. Dan override ik dus de scripts hierboven voor de rest van de dag. Tegen het eind van de dag worden de screens dan alsnog automatisch omhoog gehaald en wordt deze handmatige override weer gereset zodat alles de volgende dag weer automatisch werkt.

Met andere woorden: Ik hoef niet meer over mijn screens na te denken. Het regelt zichzelf. Af en toe vind mijn vrouw het wat te donker in de namiddag en drukt ze op de afstandsbediening om de screens handmatig (eerder) omhoog te halen. :o

Ik heb in de woonkamer en keuken zo'n afstandsbediening en natuurlijk bedient de afstandsbediening ook de verlichting in dat vertrek (als je de schemerschakelaar wil overrulen) en bijvoorbeeld de espresso machine in de keuken. Gewoon via Domoticz.

Have a wheelie good weekend!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Hebben mensen hier ervaring met het monteren van screens op kunststof kozijnen? Naast het raam van mijn woonkamer is aan één kant een stuk muur dat een beetje naar voren steekt, maar aan de andere zijde bevindt zich alleen een Trespa plaat en daarna de keukendeur. Aan de andere kant van de keukendeur is nog een groot raam dat direct aansluit op de deur en aan de andere zijde aansluit op een haaks staande muur. Bij beiden wordt het lastig om daar iets passend te krijgen, lijkt me.

Ik zou dus screens willen bevestigen op het kunststof kozijn. Boren in kunststof kozijnen wordt vaak afgeraden in verband met metalen strips die er in zitten. Maar om zo'n screen (350 breed, 180 hoog) nou met kit of tape aan het kunststof te bevestigen, dat lijkt me ook wat risicovol.

Iemand een idee hoe dat netjes op te lossen is?

Qua elektra moet ik daarna nog iets verzinnen, want ik heb destijds één inbouwdoos voorzien voor een rolluikschakelaar die nu mijn knikarmscherm bedient. Daar zou dus iets moeten komen met bediening voor twee motoren in één doos. En anders mag die screen best een exemplaar met handbediening worden.

Punctuality is the politeness of kings

• Ivysaur
  • Niet online
@Wom Het gaat bij mij dus 1800 worden, met twee Somfy-motors. Best een redelijke prijs gok ik zo. Krijg de offerte nog binnen.

Hij wil het aan de muur bevestigen, volgens mij is het dan iets dan:

Beneden: 260 breed - 190 hoog
Boven: 180 breed - 170 hoog

2 somfy motors
2 ritsscreens
2 elektrische schakelaars

Vroeg ook om een ander motormerk, maar toen zei die iets van dat dat Chinese troep is. Dus ja. Verder heeft hij mij alles goed uitgelegd.

Vind het jammer dat ik niet bekend ben in het wereldje, dan had ik precies de prijzen kunnen weten. Ik gok er op dat het misschien 300 goedkoper kan als je weet wat je doet.

Krijg wel zo'n 'White Gold'-gevoel de hele tijd. 8)7 Gelukkig zijn recensies prima. Wel één keer failliet geweest tijdens de crisis.

Nu de schutting nog, hoop 1200, en dan kan ik weer gaan sparen voor volgend jaar. :X

Ivysaur wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:50 (84%)

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:53
Zijn dat motoren met een draadloze afstandsbediening, of met een knop op de muur? Als het de eerste is (draadloos) en je wilt iets met domotica, let er dan op dat je de Somfy RTS motoren neemt en niet de Somfy IO. Somfy IO is een gesloten systeem en kun je dus niet aansturen met iets anders dan Somfy afstandsbedieningen of hun eigen Tahoma box.

Somfy RTS kun je met bijna alle domotica oplossingen prima aansturen.

FragDaddy wijzigde deze reactie 24-06-2019 14:18 (8%)

Have a wheelie good weekend!

• Ivysaur
  • Niet online
@FragDaddy Met een schakelaar/knop aan de muur. Dat wel jammer, wilde ze allebei met één schakelaar, maar het gaat dus een schakelaar boven en één beneden zijn. Eens even kijken hoe het gaat worden. Ben wel meteen twee stopcontacten kwijt. Dat ook jammer.

Het is nu 25.5 graden, buiten 31. Op zich best netjes voor één dag. Morgen en woensdag maar eens even meten.

En dan half juli kijken hoe 'koel' het met screens is.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:23
Met 2 identieke dakramen van velux uit 2017, naast elkaar, waarvan 1 met zonnescherm aan de buitenzijde en 1 met rolluik, kan ik denk ik toch een goed vergelijk maken met deze hete dagen

Nou puur energetisch gezien is de rolluik echt superieur! Je voelt echt totaal 0.0% warmte overdracht. Met het zonnescherm (merk velux) voel je nog wel degelijk de warmte er door heen branden. Wel is waar veeeel minder dan zonder scherm, maar poah das nog flink wat verschil!

• Ivysaur
  • Niet online
Buiten nu 33 en binnen 27. Het is nog net te doen met de ventilator op mijn lichaam. Alles begint een beetje te plakken, enzovoort.

Ben echt benieuwd hoe het met screens zal zijn. Als het maximaal 22 / 24 graden gaat worden mag ik wel erg blij zijn. Moet enkel even zorgen dat aan de zuidkant iets van zonnewerendfolie komt, want ochtends zit daar 2 a 3 uur de zon er schuin op, dus ja. Rest van de dag van 11 tot 11 avonds de zon aan de noordkant.

@FragDaddy Edit 28-6: Het zijn twee Somfy LT motoren met opbouwschakelaars.

Ivysaur wijzigde deze reactie 28-06-2019 21:01 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W.Otter
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-08 14:54
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht (oplevering eind 2019). ik ben wat aan het rondkijken naar zonnescreens daar ik nu in een hoekwoning (met zwarte baksteen) tuin/schuifpui op het zuiden (3mx2m) de warmte zo binnen is.

Eigenlijk wil ik het gelijk goed doen en alles elektrisch aansluiten en d.m.v. domotica alles aan laten sturen. Ik ben zelf geen fan van kabelgootjes e.d. ik wil eigenlijk niets zien van de stroomvoorziening van de zonnescreens.

hoe hebben jullie dit opgelost?

ik zal bij oplevering de sleuven moeten frezen alvorens er gestuct kan worden. hoe bepaal ik waar ik een gat door de muur/kozijn boor?

ik heb bij verschillende leveranciers informatie opgevraagd dus weet een beetje waar het spul moet uitkomen. echter ben ik meer gecharmeerd van een zonnescreen die in het raam valt i.p.v. op de muur. laat ik dan het stroompunt links/rechts op de dagkant van het kozijn uitkomen en later als het screen geplaatst is de uiteindelijke positie bepalen om dán het gat naar buiten te boren?

nadeel daarvan is dat ik een klein deel moet overbruggen via de dagkant naar het kozijn.

hoe los ik dat op?

• Stefan118
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:17
Wom schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:26:
Ze hangen en nu al merkbaar voordeel van. Tevreden over hoe ze hangen, vind het prima staan en niet storen.

[Afbeelding]

Kunt goed verschil zien tussen van buiten naar binnen kijken en vica versa!

[Afbeelding]
Ik heb het topic even doorgelezen, maar nergens lees ik een percentage van het licht wat de screens door laat.
Ik heb meerdere sites bekeken, ben nog niet naar winkels gegaan, maar zit te twijfelen tussen 5% of 1% licht doorlaat.

Deze foto's zeggen veel meer dan google search, daar dit echte foto's zijn en geen reclame.
Hoeveel procent is dit op deze foto's?

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:46
@Stefan118 helaas kan ik mij het percentage niet meer herinneren. De offerte zegt over het doek ook enkel het volgende:

Kleur :Kast en geleiders in de kleur wit, RAL 9010, structuur lak.
:Doek grijs, ROMA kleurnummer 4850080.

Misschien dat het op basis van kleurnummer te achterhalen is?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sammy_tukker
W.Otter schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:59:
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht (oplevering eind 2019). ik ben wat aan het rondkijken naar zonnescreens daar ik nu in een hoekwoning (met zwarte baksteen) tuin/schuifpui op het zuiden (3mx2m) de warmte zo binnen is.

Eigenlijk wil ik het gelijk goed doen en alles elektrisch aansluiten en d.m.v. domotica alles aan laten sturen. Ik ben zelf geen fan van kabelgootjes e.d. ik wil eigenlijk niets zien van de stroomvoorziening van de zonnescreens.

hoe hebben jullie dit opgelost?

ik zal bij oplevering de sleuven moeten frezen alvorens er gestuct kan worden. hoe bepaal ik waar ik een gat door de muur/kozijn boor?

.....

hoe los ik dat op?
Ik heb diagonaal naar binnen geboord(lange boor nodig want spouwpakket is 40cm waar je diagonaal doorheen gaat) en vervolgens daar naartoe gesleuft. Ik heb in de dag geboord, dus op de kopse kant van de gevelsteen, links of rechts maakt hierbij voor de screens niet uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 23:25
Wom schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:11:
@Stefan118 helaas kan ik mij het percentage niet meer herinneren. De offerte zegt over het doek ook enkel het volgende:

Kleur :Kast en geleiders in de kleur wit, RAL 9010, structuur lak.
:Doek grijs, ROMA kleurnummer 4850080.

Misschien dat het op basis van kleurnummer te achterhalen is?
Dat is inderdaad mogelijk, dit betreft een openheid van 5%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:19
Dan wel geen tuindeuren, maar ik heb markiezen voor mijn woonkamerramen. Hiervoor screens aan de binnenkant.
Mijn ervaring is dat dat laatste niet werkt omdat de warmte toch al in de ruimte is voordat de screens het tegenhouden. Met de markiezen is het duidelijk koeler in de kamer.
Misschien dat het ook een optie voor jou is? Ik heb een oud huis, waar ik die moderne screens echt als een vlag op een modderschip vind staan.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan118
Wisey schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:12:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk, dit betreft een openheid van 5%.
Ik kon het zo gauw nog niet vinden, maar dank u voor het zoeken en vinden.

Nu is het zo dat witte oppervlakten licht weerkaatsen, en donkere voorwerpen licht absorberen.
Dit geldt ook voor de warmte die dit zonlicht genereerd.
Ik wil dus gaan voor een wat meer zilver/wit doek, en ik denk dan voor een lichtdoorlating van 1%.

Afgelopen dinsdag is er hier een mannetje geweest om de maten op te nemen, en vandaag heb ik de offerte ontvangen.
Echter woon ik 3 hoog, en geen balkon onder het raam waar het screen moet komen.
Het screen is nog niet zo heel duur, gaat om een de volgende afmeting: 3545mm bij 1900mm.
Het duurste was de huur van een hoogwerker. Hier vragen ze even 745 euro voor!
Ik ben van plan de offerte te bevestigen, echter met aanpassing dat ik hem zelf installeer.
Even wat verhuurbedrijven gevonden in de regio die vanaf ongeveer 250 euro een hoogwerker verhuren die geschikt is voor deze hoogte.
Dat scheelt mij teveel.

Wel heb ik gevraagd hoe het met de 5 jaar garantie zit ingeval van dhz installatie.
Dit was geen probleem, en de zelfde garantie zou gelden.
Installatiekosten vind ik opzich meevallen. Daar werd 195 euro voor gevraagd. Maar puur het bedrag voor de hoogwerker heeft mij doen beslissen dat ik hem zelf ga plaatsen.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• za3redrum
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Wellicht iets anders dan bij jou, maar wij hebben screens zonder ritssluiting gekozen. Ze zijn wel windvast en kunnen best wel wat hebben, zolang je ze maar niet in de storm laat open staan. Ritssluiting kosten een paar 100 Euro extra en had niet echt veel meerwaarde. De zijkanten zouden dan helemaal dicht zijn waardoor er via daar ook echt geen licht meer doorheen kon komen. Tja, dat klein beetje licht maakt dan ook niet veel uit. De screens houden voor ongeveer 90% UV tegen en qua licht valt het mee. Je kunt nog steeds verblind worden als de zon er pal op schijnt. Maar dat vind ik wel fijn, want het moet ook geen donker hol worden als de screens dicht zijn. Wij hebben ze geplaatst op een lichtstraat van 3 bij 2 meter en dat kostte 1950 Euro. Offertes van meerdere bedrijven kwamen ongeveer op hetzelfde neer. Met een afstandsbediening zijn ze te bedienen, wat erg goed werkt. We zijn er erg tevreden over. Het ziet er ongeveer zo uit (deze zijn overigens hetzelfde als wanneer je ze gewoon op een raam verticaal plaatst):

https://tweakers.net/ext/f/C0QZJ0InimJne3f3CyF147Zh/thumb.jpg
Dit is niet onze lichtstraat, maar zo'n screens hebben we wel.

Bij ons werd overigens geadviseerd; hoe donkerder het doek, hoe beter. En daarnaast; Iets wat er donker uit ziet, oogt een stuk lichter wanneer er flink licht op valt. Ik vind antraciet dat we hebben gekozen nu meer als licht grijs ogen met wat zon erop. Dus pak AUB donkerder dan je zou willen is mijn aanraden.

za3redrum wijzigde deze reactie 05-07-2019 11:18 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wisey
Stefan118 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:50:
[...]

Nu is het zo dat witte oppervlakten licht weerkaatsen, en donkere voorwerpen licht absorberen.
Dit geldt ook voor de warmte die dit zonlicht genereerd.
Ik wil dus gaan voor een wat meer zilver/wit doek, en ik denk dan voor een lichtdoorlating van 1%.
Dat is correct; echter weerkaatst zilver/wit doek ook meer licht naar binnen en dat geeft minder contrast bij het doorzicht; donkere kleuren zijn prettiger naar buiten te kijken. Het donkere doek absorbeert inderdaad meer warmte en straalt hiermee ook warmte uit, maar bij een screendoek die buiten hangt maakt dat dus niet veel uit, mocht het een rolgordijn aan de binnenkant zou hangen, dan wil je dat juist niet en kun je het beste een zilver/wit kiezen.

Bij de producenten kun je per kleur de waardes vinden:
https://www.sunscreen-mermet.com/range/satine-5500.html
https://www.copaco.be/en/screens/out/serge-600
Let dan op de G-factor; lager is beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 10:58
Hier ook zip-screens besteld, levertijd een weekje of 8, maar moet dan maar. We hebben op de zuidkant 2 verdiepingen aan ramen (open ruimte van begane tot 2de) en die warmen het aardig op. In de winter heerlijk natuurlijk, vrij weinig stoken, maar in de zomer toch wel iets te warm. Op dit moment moeten we het doen met gordijnen aan de binnenkant, maar zoals hier al eerder gemeld is heb je de warmte dan wel al binnen... het scheelt iets, maar niet genoeg.

Benieuwd wat de screens gaan doen. Wij zijn voor het merk Roma gegaan, iemand daar ervaring mee? Enige kanttekening is dat we nu nog ff een loodgieter moeten vinden om binnen die 8 weken de regenpijp te verplaatsen die nu in de weg zit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan118
Wisey schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Dat is correct; echter weerkaatst zilver/wit doek ook meer licht naar binnen en dat geeft minder contrast bij het doorzicht; donkere kleuren zijn prettiger naar buiten te kijken. Het donkere doek absorbeert inderdaad meer warmte en straalt hiermee ook warmte uit, maar bij een screendoek die buiten hangt maakt dat dus niet veel uit, mocht het een rolgordijn aan de binnenkant zou hangen, dan wil je dat juist niet en kun je het beste een zilver/wit kiezen.

Bij de producenten kun je per kleur de waardes vinden:
https://www.sunscreen-mermet.com/range/satine-5500.html
https://www.copaco.be/en/screens/out/serge-600
Let dan op de G-factor; lager is beter.
Dankje voor de linkjes.

Nu zie ik heel veel informatie, maar ik snap het niet echt haha.
Ik zie 4 verschillende waarden.
Interior, exterior, front en back.
Het gaat er mij om dat er zo veel mogelijk warmte geblokkeerd word. Oftewel dat het koeller word in huis, aangezien het vorig jaar met die horror zomer op het hoogtepunt 38,4 graden was in huis!

Op welke waarde moet ik nou letten dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Screen 2520*2000 mm € 995,00
Screen 1650*1650 mm € 738,00
HTF-LX geleiders € 80,30
Kliklip € 13,20

Totaal € 1.826,50
Korting / afronding -/- € 26,50
Zo dit zijn mijn screens + montage enzovoort. Ik heb gekozen voor 5%, omdat ik dan nog kan kijken of er malloten in de tuin rondlopen. En het moet niet al te donker worden anders kan ik net zo mijn ramen zwart schilderen, hehe.

• Wisey
Stefan118 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:20:
[...]

Dankje voor de linkjes.

Nu zie ik heel veel informatie, maar ik snap het niet echt haha.
Ik zie 4 verschillende waarden.
Interior, exterior, front en back.
Het gaat er mij om dat er zo veel mogelijk warmte geblokkeerd word. Oftewel dat het koeller word in huis, aangezien het vorig jaar met die horror zomer op het hoogtepunt 38,4 graden was in huis!

Op welke waarde moet ik nou letten dan?
Als ik even snel door de collectie heen fiets, dan zijn deze twee nieuwe (2019) kleuren het best zonwerend;

https://www.sunscreen-mer...-black-5aaf7f8830cb6.html

https://www.sunscreen-mer...e-grey-5aaf8078b5d3d.html

Deze hebben een openheid van 4% en hebben beter zonwerende waardes dan 1% doeken.
1% kan wel prettiger zijn als er in sommige situaties meer licht binnen dan buiten is (avond), meer privacy qua inkijk.

Qua waarden; sommige doeken zijn uitgevoerd met twee kleuren draad en de voor en achterkant hebben hiermee verschillende zonwerende waardes. Interior en exterior geeft aan of het doek aan de buitenzijde voor het glas hangt of binnen voor het glas. Front en back geeft aan met welke zijde het doek naar buiten is gemonteerd.

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:33

Sandyman538

SandstorM [148839]

Wisey schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:03:
[...]

1% kan wel prettiger zijn als er in sommige situaties meer licht binnen dan buiten is (avond), meer privacy qua inkijk.
Daar zou ik mij niet te druk om maken. Hier hangen 5 procent doeken en daar zie je in de avond niks door van buiten naar binnen. Heb de 1 en 5 procent doeken vergeleken toen wij aan het uitzoeken waren, maar 1 procent zie je echt heel weinig door naar buiten. Werd meegegeven dat die voornamelijk op slaapkamers werden gemonteerd of op expliciet verzoek, maar voornamelijk woonkamers werd 5 procent geïnstalleerd. Qua zon en warmte wering zitten ze op hetzelfde niveau.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Stefan118
Ik denk dat dit wel een goed doek is:
https://www.copaco.be/en/...out-solar-pearl-grey-pear

Alleen geen idee wat ze met glazing A, B, C en D bedoelen bij de eigenschappen.
Ik gok op enkelglas, dubbelglas, HR++ en triple glas.

Het doek wat ik eerst in gedachte had werd aangeboden als zijnde 1% lichtdoorlaat, maar in de productlijst op deze site staat hij bij de 3%.
Ik twijfelde eigenlijk wel tussen 5 en 1%.
Als de fabrikant 3% op geeft, dan geloof ik dat maar.
Tussen de oren zit het er mooi tussen in.
Maandag de offerte bevestigen.

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Wie heeft er nog een tip voor het volgende:

Op het platte dak van onze woonkeuken zit een lichtkoepel van 2 bij 1 meter met een ronde bovenkant.

Ik zou hier graag zonwering opmaken, bj voorkeur aan de buitenkant!

Ik zat te denken om een screen te bestellen welke in de geleiders door touwen naar beneden wordt getrokken. Om het probleem van de ronde koepel op te lossen zou deze op een hardhouten frame kunnen monteren om de koepel heen ligt op het dak.

Toen we onze woning kochten was deze al reeds gedeeltelijk voorzien van Brustor screens welke ook met touwen aan de zijkanten werkt. Ik zie dat dit echter voor screens niet (meer?) gebruikelijk is. Dan kom je al snel uit bij verandascreens die erg duur zijn. Enige andere oplossing die ik heb gevonden is het JVS Lockscreen. Iemand ervaring mee of een goede tip?

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:03
Ik lift even mee in dit topic.

Wij zijn druk bezig om te kijken voor rolluiken / screens voor op onze woning.
Wij hebben een drive-in woning : https://goo.gl/maps/Nhmx2VVkKzgvPoLS6

En willen hiermee de zon buiten gaan houden, om zo meer koelte binnen te creëren.
Nu zitten wij heel erg te twijfelen welke keuze wij moeten gaan maken.

Ook zal er nog een elektrische garage deur geplaats worden en alle houten delen tussen de kozijnen ( boven en onder ) vervangen worden. Alles krijgt één kleur of het nu rolluiken zijn of zip-screens, wij zitten te kijken naar een antraciet kleur.. De kozijnen zelf zullen wit blijven.

Alles wordt gedaan door één bedrijf, en we hebben de offertes al laten maken en zijn zeer tevreden over de prijs wat het moet gaan kosten.

1. Alle ramen en verdiepingen voorzien van rolluiken, met daarbij het nadeel dat alles potdicht zit en geen licht / lucht meer naar binnen komt tijdens de zon periode.

2. Bovenverdieping van de slaapkamers voor/achter rolluiken en de woon en keuken verdieping zip-screens om zo in de woonlaag nog normaal ligt te hebben, en een doorstroom van lucht.

3. overal zip-screens.

bij punt 2 vind ik het moeilijk om in te schatten hoe het gaat staan als er boven rolluiken zijn, en beneden zip-screens ( alles zal wel één kleur worden. )

tussen punt 1 en 3 is het moeilijk in te schatten wat het verschil gaat zijn voor de warmte in de woning.
Wat houd het beste tegen, en wat is hierin dan de beste keuze.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik zou voor optie 2 gaan. Slaapkamers zo koel mogelijk, en met rolluiken ook lekker donker in de zomers.

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:04
Ivysaur schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:29:
...- Zipscreens lijken me machtig mooi. Meteen waarde van het huis ook omhoog. Wil het graag op een zonnecel en zonnesensor. Alleen dan lijkt het me dat ik de screens niet handmatig kan oprollen wanneer het regent....
Hoe vaak komt het voor dat de zon uitbundig zit te schijnen, en er gelijktijdig een flinke regenbui neerbarst? Als je screens met zonnesensor open/dicht gaan, dan zijn ze toch al lang weer ingetrokken voor het regent. En die ene keer dat het een paar druppels regent terwijl de zon schijnt, dan zal diezelfde zon ze meteen weer drogen toch :?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• marcel19
Devian schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:16:
Ik zou voor optie 2 gaan. Slaapkamers zo koel mogelijk, en met rolluiken ook lekker donker in de zomers.
Dit is ook meer mijn idee.
Maar zoals ik al aangaf is dat ik bang ben dat het gigantisch lelijk gaat staan :(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DNND
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16:37
marcel19 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:38:

1. Alle ramen en verdiepingen voorzien van rolluiken, met daarbij het nadeel dat alles potdicht zit en geen licht / lucht meer naar binnen komt tijdens de zon periode.
Wellicht zijn rolluiken met kantelbare lamellen een optie?

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:21
naftebakje schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:34:
[...]
Hoe vaak komt het voor dat de zon uitbundig zit te schijnen, en er gelijktijdig een flinke regenbui neerbarst? Als je screens met zonnesensor open/dicht gaan, dan zijn ze toch al lang weer ingetrokken voor het regent. En die ene keer dat het een paar druppels regent terwijl de zon schijnt, dan zal diezelfde zon ze meteen weer drogen toch :?
Als je met een zonnecel hebt zit er meestal ook een accu bij. Daarnaast kun je nog steeds gewoon met een afstandsbediening of schakelaar de zonwering bedienen, als je gebruik maakt van een zonsensor

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• marcel19
DNND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
Werkt dit nog zo goed als een volledig rolluik, en is het beter als screens om de warmte tegen te houden?

• DNND
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16:37
Disclaimer: ik ben (nog) geen ervaringsdeskundige dus mijn kennis is vooralsnog theoretisch. Maar met de lamellen dicht is het een volledig rolluik en houdt het dus beter warmte tegen dan screens. Als de lamellen gekanteld richting de zon staan dan houdt het, net als screens, de stralingswarmte van de zon tegen maar laat het de omgevingswarmte wel door. Deze luiken hebben trouwens ook in de gekantelde stand een optilbeveiliging en scoren dus wellicht wat beter op inbraakpreventie dan screens.

Mijn situatie is anders dan de jouwe omdat mijn woonkamer en slaapkamers aan andere zijden van de woning liggen. In mijn woonkamer heb ik raampartijen op het oosten en zuiden. Daar komen screens voor. De slaapkamers liggen op het westen en daar komen deze luiken voor (met zonnecel).

• Ivysaur
  • Niet online
Had voor 1800 wel wat meer verwacht. Kwamen twee mannen langs. Eentje met ervaring, eentje vers van de fabriek.

Er is wel schade ontstaan.
https://tweakers.net/ext/f/riWaIVllQ5p35CaBmugNBzou/thumb.jpg

Das wel een flinke blunder zo dicht bij het einde van ene muur boren. Meteen een mailtje verzonden naar de opdrachtgever. Overal vieze vingersvlekken op de muren. Even kijken of ik het er af krijg.

Al met al best tevreden. Nu nog hopen dat er twee a drie warme dagen komen zodat ik mijn screens kan testen. Vind het er erg sjeik en netjes uitzien van buiten. d:)b Hele buurt meteen jaloers :*)

@AppieR Met die kabelgootjes ben ik het wel wel mee eens. Zo van de schakelaar, meteen naar een stopcontact. Een gitzwart kabelgootje zo op mijn muur geplakt. Netter was naar beneden, dan naar links, vervolgens omhoog naar het stopcontact. In het wit. Ziet er netter uit dan hoppa even meteen van de schakelaar naar het stopcontact. Had er wat vna moeten zeggen, maar had de ballen niet. Te weinig ervaring met dit soort dingen.

Edit: Hoort een zipscreen trouwens een beetje te golven? Mij was verteld dat die altijd strak is. Of betekend dat enkel straks langs de muur/gevel enzo.

Ivysaur wijzigde deze reactie 01-08-2019 16:13 (53%)

• joppe113
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:55
AppieR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:16:
Wij hebben vorig jaar screens laten zetten door Sunberg uit Geldermalsen. Een aantal bevindingen/tips:
- geen DIY, tenzij je echt extreem handig bent.
- bijvoorkeur zipscreens (vastgeritst aan de zijkant). Is windvast en ziet er veel strakker en rustiger uit.
- bedenk van tevoren hoe je de electra gaat regelen. Standaard worden ze gewoon met kabelgootjes naar het dichtsbijzijnde stopcontact getrokken. Als je voor de draadloze aansturing gaat, scheelt het weer een kabel naar de schakelaar. Ik heb uiteindelijk zelf kaku geinstalleerd, werkt prima
- naar buiten kijken met de screens dicht is een illusie. Je ziet misschien net of er iemand in de tuin loopt, maar kan niet zien wie het is.
- verwacht geen wonderen. Het scheelt bij ons een graad of 3, maar als het uiteindelijk dagen warm is (zoals afgelopen week), wordt het binnen ook gewoon warm

Succes en veel plezier ermee!
Onze screens laten ons perfect naar buiten kijken....

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-10 23:01
Edit: Hoort een zipscreen trouwens een beetje te golven? Mij was verteld dat die altijd strak is. Of betekend dat enkel straks langs de muur/gevel enzo.
Ik heb een screen van een kleine 4 meter breed waar ook golven in zaten. Dit zou gekomen zijn doordat ze te lang opgerold hebben gezeten. Uiteindelijk is het netjes rechtgetrokken en ziet het er strak uit.

Vwb de elektra: ik heb het uiteindelijk zelf geregeld. Voeding aangesloten op een centraaldoos en een kika-ontvanger en schakelaar uit het zicht geïnstalleerd.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

DNND schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
Oeh, dat is wel erg chique. Helaas heb ik reeds een krabbel gezet onder een offerte voor levering in het najaar. In de zomer leveren ging niet meer door de bouwvak en reeds openstaande bestellingen. Geen idee ook of mijn leverancier dit soort rolluiken heeft overigens. Hier ook gekozen voor rolluiken. Op de slaapkamers was de keuze zo gemaakt: donker. Voor beneden (raampartij met deur naar de tuin) toch lopen twijfelen en nu ben ik er soms nog niet uit. Screen is toch wel minder gesloten en ook de kast is een stuk minder lomp (screen kwam op 9 cm diepe kast, rolluik op 20 cm). Uiteindelijk gekozen voor een rolluik en een knikarmscherm. Hoef ik voor het terras ook geen parasol te kopen, dat scheelt weer :P Het gemak van rolluiken heeft bij mij de doorslag gegeven. Klapperende screens of screens die je telkens naar boven en beneden moet doen omdat het (mogelijk) gaat regenen zag ik niet zitten. Daar heb ik jaren ervaring mee gehad toen ik nog bij mijn ouders woonde en in de periodes dat ze op vakantie zijn. Al hebben screens met rits wel minder last van de wind. Idee is dan ook rolluiken naar beneden als ik van huis ben en als ik thuis ben laat ik het knikarmscherm uit.

Enige echte WTF voor mij was dat het knikarmscherm in structuurverf komt en de rolluiken in glad. Zelfde leverancier. Aanpassen was - natuurlijk - meerprijs. Rolluik naar structuurverf is 60 euro per stuk, ongeacht de grootte/oppervlakte en knikarmscherm naar glad is 10% van de prijs (zonder korting). Dat werd dus alles naar structuur :)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ivysaur
  • Niet online
@AppieR Denk dat we een miscommunicatie hebben. Ik bedoel het golven door de wind. Mij is gezegd dat een ritsscreen altijd strak staat, ook als het waait. Nu wil het vandaag best wat waaien, maar het doek golft. Hij blijft wel lekker uitgerold en klappert niet. Maar je ziet het doek golven zeg maar. Of dat normaal is? Strak is toch echt strak-strak?

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-10 23:01
[b]Ivysaur in "Ervaring met screens aan buitenkant raam" Ik bedoel het golven door de wind.
Net ff geprobeerd want de wind staat er nu vol op. Mijn grootste scherm beweegt een beetje omdat de wind er tegenaan blaast, maar ik zou het geen golven willen noemen. De wind komt er iig niet achter oid. En dat is bij het scherm van een kleine 4 meter. De andere schermen staan snaarstrak.

Ik zou even bij de leverancier checken of het kwaad kan. Je hebt tenslotte meer betaald voor een ritsscreen omdat die goed tegen de wind kunnen...

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-10 09:30

TvanW

Westerwolde - Groningen

Wij denken ook aan (zip)screens voor een deel van onze woning.
Begane grond:
4 screens 1500mm hoog 2500-3000mm breed
1 screen 1500mm hoog 1500mm breed
1 screen 2800mm hoog 2500mm breed
1 screen 2800mm hoog 1500mm breed
Elektrisch met remote of eventueel handmatig ivm kosten
1e verdieping:
1 screen 1500mm hoog 3000mm breed
Elektrisch met remote.

Binnenkort komt de zonneboer de maten opnemen voor het maken van een offerte.

Iemand een idee m.b.t. de kosten :X

Alternatief zou kunnen zijn om de koelfunctie van de warmtepomp te laten activeren of een airco laten installeren.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• Maeslant
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zit te denken om bij ons ook een aantal screens toe te passen met kiepkantel ramen.

Echter, ik wil de zon buiten houden (en ook de hitte), maar ik wil eigenlijk s nachts wel de wind erdoor heen laten gaan.

Kan dit?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:12
TvanW schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:00:
Begane grond:
1e verdieping:
Elektrisch met remote.

Alternatief zou kunnen zijn om de koelfunctie van de warmtepomp te laten activeren of een airco laten installeren.
Koelen met een WP zonder screens met grote ramen is als water naar de zee brengen, namelijk redelijk nutteloos.

Ik schat zo'n 4K exclusief elektrisch

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Ivysaur
  • Niet online
@AppieR als je met je hand er tegen aan drukt golft het dan ook? Anders toch maar eens filmen als het waait en naar je pmmen

• titan1901
Begane grond:
1e verdieping:
Elektrisch met remote.

Vul het hier eens in.

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

Kijk, daar kom ik verder mij thanks :)

• titan1901
TvanW schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Kijk, daar kom ik verder mij thanks :)
Geen dank, ben er zelf ook bij toeval op gestuit eerder dit jaar. Geeft toch wel een aardige manier om te vergelijken.

Ben benieuwd naar het totaalbedrag overigens :) !

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

titan1901 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Ben benieuwd naar het totaalbedrag overigens :) !
Ik ook, vrees het ergste :X

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Zipscreens zijn altijd elektrisch. Voor screens kun je kiezen.

jobr wijzigde deze reactie 13-08-2019 21:42 (6%)

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

jobr schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:41:
[...]

Zipscreens zijn altijd elektrisch. Voor screens kun je kiezen.
Volgens de man die de maten kwam opnemen had hij nog een leverancier in België die handbediend kan leveren. Voor de offerte ga ik voor volledig elektrisch.

Edit:
In de brochure van Roma staat dat zipscreens standaard elektrisch zijn maar op verzoek ook handmatig geleverd worden.

TvanW wijzigde deze reactie 14-08-2019 11:19 (15%)

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

Er is nog 1 screen bijgekomen ca. 2000 x 2800 mm.
@titan1901
De totale offerte is incl. montage etc. 9500 euro.
Vind het wel vreselijk veel geld. :$

• Grolsch
TvanW schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:25:
@titan1901
Inderdaad een best bedrag, maar lijkt wel redelijk overeen te komen met de website hierboven genoemd.

Je bent het in nieuwe woningen nu eenmaal nodig als je een comfortabele binnentemperatuur wilt hebben.

Kwaliteit kost geld, rotzooi kost kapitalen >:)

• titan1901
TvanW schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:25:
@titan1901
Oef, dat is een serieuze smak geld.

Op zich heb je nog mazzel denk ik dat je relatief grote ramen hebt. Meerdere kleine ramen zijn in totaliteit nog een stuk duurder doordat je dan voor elk raampje een motor ed moet kopen.

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

titan1901 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:21:
[...]

Oef, dat is een serieuze smak geld.

Op zich heb je nog mazzel denk ik dat je relatief grote ramen hebt. Meerdere kleine ramen zijn in totaliteit nog een stuk duurder doordat je dan voor elk raampje een motor ed moet kopen.
We hebben juist meerdere kleine ramen maar omdat de ruimte tussen de ramen niet al te groot was kunnen we 2 ramen met 1, grotere, screen doen.

• Ivysaur
  • Niet online
Gat is nog steeds niet gerepareerd want heb nog niks gehoord van de opdrachtgever. Heb gewoon een dag later 1500 overgemaakt ipv 1800. Volgens mij is die daar wel blij mee. Als ik over een maand nog niks hoor. Vul ik het zelf wel op en ben ik 290 euro goedkoper uit.

Heb is nu/was buiten 30 graden en het is binnen tussen de 23 en 24. Tikte nu net de 24 aan. Denk dat dat boven is en dat het beneden 2 graden koeler is.

Zeer netjes dus. Ben benieuwd hoe het deze hele week gaat. Als het onder de 24/25 blijft ben ik zeer tevreden.

Ivysaur wijzigde deze reactie 24-08-2019 18:51 (3%)

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Wat een prijzen jongens! Handmatig niet goed genoeg?
Gewoon sluitingen (draaibaar) tegen het kozijn zetten en doeken met ogen?
Zelfbouw was ik 300 euro kwijt (alle ramen op zonkant), maar je kunt het vast ook kopen?

Werkt alleen met naar binnen draaiende ramen natuurlijk.

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >26.00km erop

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:38
marowi schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:25:
Wat een prijzen jongens! Handmatig niet goed genoeg?
Gewoon sluitingen (draaibaar) tegen het kozijn zetten en doeken met ogen?
Zelfbouw was ik 300 euro kwijt (alle ramen op zonkant), maar je kunt het vast ook kopen?

Werkt alleen met naar binnen draaiende ramen natuurlijk.
Joh wat doe je duur! Gewoon een beddenlaken met punaises of wasknijpers vastzetten! Of kartonnen dozen tegen de ruiten plakken functioneert ook.

Het oog wil ook wat en gebruiksgemak is geld waard.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hoijong schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Joh wat doe je duur! Gewoon een beddenlaken met punaises of wasknijpers vastzetten! Of kartonnen dozen tegen de ruiten plakken functioneert ook.

Het oog wil ook wat en gebruiksgemak is geld waard.
Je kunt het ook in het extreme trekken hè 😜 Als ik bedragen van meer dan €5000 lees, dan krab ik me toch wel even achter de oren ;)

De door mij genoemde oplossing ziet er overigens erg netjes uit ( zelfde doek als elektrisch) en is erg makkelijk in gebruik, mits je niet elke dag alle screen open en dicht wil maken natuurlijk :)

Dit is het screen topic toch? Ieder z’n ding natuurlijk 👍

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >26.00km erop

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:38
marowi schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:20:
[...]

Je kunt het ook in het extreme trekken hè 😜 Als ik bedragen van meer dan €5000 lees, dan krab ik me toch wel even achter de oren ;)

De door mij genoemde oplossing ziet er overigens erg netjes uit ( zelfde doek als elektrisch) en is erg makkelijk in gebruik, mits je niet elke dag alle screen open en dicht wil maken natuurlijk :)

Dit is het screen topic toch? Ieder z’n ding natuurlijk 👍
Over smaak valt niet te twisten en screens wil ik enkel dicht bij zon en gewenste privacy. Ik zou m'n kozijnen nooit zo willen slopen (gaat moeilijk met aluminium). Wellicht hebben anderen er iets aan.

Ik vraag me af of je dit onder een screen mag scharen, maar dat is semantiek.

• tehfnz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-10 13:35
Screens kosten inderdaad klauwen vol geld! Wil je van je huis met ruime glaspartijen op Z & W echter geen sauna maken is het echt wel een must, verder hebben ze in .be een positieve invloed op de EPB-berekening.

Wij kiezen voor zipscreens van Renson welke we zullen aansturen dmv domotica (KNX)
Members only: Prijzen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

blog van onze nieuwbouwwoning

• Stefan118
Inmiddels hangt mijn screen.
Iemand van het bedrijf heeft de maten opgenomen, daarna de offerte ontvangen voor het screen van 3545 bij 1900 mm.
Deze was niet helemaal naar mijn zin, dus na intern overleg ben ik voor een ander doek gegaan.

De offerte was:
Ritsscreen 3545x1900mm €748
Toeslag 1% doek €102
Bezorgkosten €50
Montagekosten €195
Hoogwerker €750
Totaal 1845 euro!

Nu vind ik 195 euro voor montage heel reëel, maar 750 euro voor een hoogwerker niet!
Ik heb dus besloten de montage zelf te doen en heb een hoogwerker gehuurd van 15 meter hoog voor 233 euro en samen met een vriend in 1 uur 15 minuten het geheel opgehangen en aangesloten voor het magische bedrag van in totaal 1133 euro.

Helaas heeft alles een aantal weken langer geduurd dan geplanned, en daardoor pas volgend jaar plezier van mn ritsscreen.

Beetje reclame maken?
Ritsscreen besteld bij bestelzonwering.nl
Hoogwerker gehuurd bij ukuntmijhuren.nl

Het enige probleem wat ik tegen kwam was dat er (waarschijnlijk) tijdens transport een steun aan de behuizing was afgebroken. Die waar de zijgeleider overheen schuift. Best wel essentieel onderdeel.
Deze is kosteloos nageleverd.

Echter tijdens/na montage kwam ik er achter dat mijn huurflatje uit 1967 niet helemaal meer recht is. Dus helaas sluit mn screen niet helemaal af. Alleen ik zie zo ook niet echt een mogelijkheid om dit te verhelpen zonder een nieuw kozijn te plaatsen.

Zicht naar buiten van vlak voor het raam.
Had beter iets verder er af kunnen staan.

Linker kant

Rechter kant

Stefan118 wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:08 (26%)

• Sammy_tukker
Stefan118 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:49:
Inmiddels hangt mijn screen.
Iemand van het bedrijf heeft de maten opgenomen, daarna de offerte ontvangen voor het screen van 3545 bij 1900 mm.
Deze was niet helemaal naar mijn zin, dus na intern overleg ben ik voor een ander doek gegaan.

De offerte was:
Ritsscreen 3545x1900mm €748
Toeslag 1% doek €102
Bezorgkosten €50
Montagekosten €195
Hoogwerker €750
Totaal 1845 euro!

Nu vind ik 195 euro voor montage heel reëel, maar 750 euro voor een hoogwerker niet!
Ik heb dus besloten de montage zelf te doen en heb een hoogwerker gehuurd van 15 meter hoog voor 233 euro en samen met een vriend in 1 uur 15 minuten het geheel opgehangen en aangesloten voor het magische bedrag van in totaal 1133 euro.

Helaas heeft alles een aantal weken langer geduurd dan geplanned, en daardoor pas volgend jaar plezier van mn ritsscreen.

Beetje reclame maken?
Ritsscreen besteld bij bestelzonwering.nl
Hoogwerker gehuurd bij ukuntmijhuren.nl

Het enige probleem wat ik tegen kwam was dat er (waarschijnlijk) tijdens transport een steun aan de behuizing was afgebroken. Die waar de zijgeleider overheen schuift. Best wel essentieel onderdeel.
Deze is kosteloos nageleverd.

Echter tijdens/na montage kwam ik er achter dat mijn huurflatje uit 1967 niet helemaal meer recht is. Dus helaas sluit mn screen niet helemaal af. Alleen ik zie zo ook niet echt een mogelijkheid om dit te verhelpen zonder een nieuw kozijn te plaatsen.

Zicht naar buiten van vlak voor het raam.
Had beter iets verder er af kunnen staan.
[Afbeelding: 1% doek]

Linker kant
[Afbeelding: Links]

Rechter kant
[Afbeelding: Rechts]
En hoe heb je veilig op de hoogwerker gewerkt? Met of zonder certificaat en harnas?

Wat ik probeer te zeggen is: bedrijven voldoen aan allerlei veiligheids eisen met navenante kosten, welke je privé niet rekent, maar wel kwijt bent.

• Stefan118
Sammy_tukker schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:53:
[...]
En hoe heb je veilig op de hoogwerker gewerkt? Met of zonder certificaat en harnas?
Met harnas (veiligheidslijn) en heftruckcertificaat, maar dat laatste heeft er niet veel mee van doen.
Gelukkig zijn dat soort certificaten niet verplicht. Dacht ik altijd wel, tot mijn heftruckcertificaat verliep en eea heb uitgezocht.
https://www.hoogwerker-ce...l/veelgestelde-vragen.php

Stefan118 wijzigde deze reactie 09-09-2019 14:07 (6%)

• nel!s
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:57
Ook een lifter: voor onze nieuwe woning, met in totaal 14 ramen op o-w-z, die opgeleverd wordt in 2021 moeten we nu elektra bepalen. Het lijkt me dat zonwering producten nog flink gaan ontwikkelen gezien de vraag naar koeling met deze hittegolven. Zie bv het 3M folie. Dus ik wil opties open houden zonder teveel te betalen.
De bouwer geeft als optie om schakelaars voor buiten jaloezieën aan te leggen en je kunt ook lege kabelgoten aanleggen. Maar dit is natuurlijk vrij duur. Is het nog de moeite of hebben we in de komende paar jaar super slanke, zon aangedreven zonwering op de markt?

• titan1901
nel!s schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:43:
Ook een lifter: voor onze nieuwe woning, met in totaal 14 ramen op o-w-z, die opgeleverd wordt in 2021 moeten we nu elektra bepalen. Het lijkt me dat zonwering producten nog flink gaan ontwikkelen gezien de vraag naar koeling met deze hittegolven. Zie bv het 3M folie. Dus ik wil opties open houden zonder teveel te betalen.
De bouwer geeft als optie om schakelaars voor buiten jaloezieën aan te leggen en je kunt ook lege kabelgoten aanleggen. Maar dit is natuurlijk vrij duur. Is het nog de moeite of hebben we in de komende paar jaar super slanke, zon aangedreven zonwering op de markt?
Ik denk dat de kosten voor een loze leiding in het niet vallen bij het prijsverschil voor draadloze zonwering. Voorlopig blijft dat toch een nicheproduct met bijbehorende prijzen.

• nel!s
titan1901 schreef op maandag 23 september 2019 @ 02:32:
[...]

Ik denk dat de kosten voor een loze leiding in het niet vallen bij het prijsverschil voor draadloze zonwering. Voorlopig blijft dat toch een nicheproduct met bijbehorende prijzen.
Jaloezie schakelaar €165/stuk
Loze leiding vanuit meterkast €120/stuk

Dus €285 per raam. Ongeveer zelfde kosten als een somfy motor?

• titan1901
nel!s schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:54:
[...]

Je vroeg of het de moeite was om nog elektra te voorzien? Ik las je vraag als dat je er van uit gaat dat er binnen afzienbare tijd meer zonwering komt waarbij geen elektra aansluiting vereist is. Als in met een zonnepaneeltje en accu in de bovenbak. Daar ging mijn antwoord over, dat kan namelijk wel maar is erg duur. Zelfs een (prijzige) loze leiding is dan nog steeds stukken goedkoper.

En wat wil je met die somfy motor gaan doen dan zonder stroom? Overigens hoeft je loze leiding niet naar de meterkast maar is de dichtstbijzijnde centraaldoos ook voldoende.

titan1901 wijzigde deze reactie 23-09-2019 09:16 (11%)

• nel!s
titan1901 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:14:
[...]

Je vroeg of het de moeite was om nog elektra te voorzien? Ik las je vraag als dat je er van uit gaat dat er binnen afzienbare tijd meer zonwering komt waarbij geen elektra aansluiting vereist is. Als in met een zonnepaneeltje en accu in de bovenbak. Daar ging mijn antwoord over, dat kan namelijk wel maar is erg duur. Zelfs een (prijzige) loze leiding is dan nog steeds stukken goedkoper.

En wat wil je met die somfy motor gaan doen dan zonder stroom? Overigens hoeft je loze leiding niet naar de meterkast maar is de dichtstbijzijnde centraaldoos ook voldoende.
Ah, nee je hebt me goed begrepen, maar die oplossing is dus erg duur. Goed om te weten. Tenzij er een partij als Ikea met zo'n technologie komt zal het inderdaad stukken duurder zijn dan een loze leiding en schakelaar.

• titan1901
nel!s schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:24:
[...]

Ah, nee je hebt me goed begrepen, maar die oplossing is dus erg duur. Goed om te weten. Tenzij er een partij als Ikea met zo'n technologie komt zal het inderdaad stukken duurder zijn dan een loze leiding en schakelaar.
Het is gewoon een nicheproduct en daardoor prijzig. De meeste mensen hebben niet zo’n moeite met een lelijke kabelgoot over de muur en zonwering leveranciers doen in mijn ervaring ook 0,0 moeite om verder te denken dan dat. Maar als je gebruik maakt van een afstandsbediening kun je die schakelaar ook weer laten vervallen. Scheelt toch weer de helft!

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-10 13:18
nel!s schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:54:
[...]

Met een loze leiding van elk screen naar de meterkast ben je al een heel eind.
Een afzonderlijke schakelaar voor elk screen is wellicht geeneens nodig. (wij bedienen ze alle 4 tegelijk)
Vanuit de meterkast kun je dan de screenmotoren van spanning voorzien en eventueel wat slims verzinnen voor de bediening.

• nel!s
Dank! Ik vroeg mij af of je ergens online een zon inval plaatje kunt maken om te bepalen waar straling echt een probleem gaat worden, en waar je bomen zou moeten planten?

En weet iemand wat het merk rolluiken is met het minst onooglijke opbouw profiel?

• Ivysaur
  • Niet online
Nou. Ik heb na 2 maanden nog niks gehoord van die man. Heb dus mooi 2 screens voor 1500 ipv 1800. Prima. Niks meer aan doen.

• nel!s
Rob Z schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:38:
[...]

Met een loze leiding van elk screen naar de meterkast ben je al een heel eind.
Een afzonderlijke schakelaar voor elk screen is wellicht geeneens nodig. (wij bedienen ze alle 4 tegelijk)
Vanuit de meterkast kun je dan de screenmotoren van spanning voorzien en eventueel wat slims verzinnen voor de bediening.
Interessante optie. Hoe heeft de bouwer dat nu in gedachten dan denk je? Een loze leiding van meterkast naar een schakelaar die dicht genoeg bij het raam zit om direct bereikbaar te zijn voor de motor aan de buitenkant via bekabeling door een gat in het kozijn?

• Grolsch
Wij hebben in onze screens (totaal 9 stuks) ASA buismotoren.

https://www.rolluikonderd...or-asa-marconi-50-st.html

Voor de bovenverdieping hebben wij een 4 kanaals zender waarmee we alles boven kunnen bedienen

Beneden hebben we een 16 kanaals ontvanger waarmee we alles (zowel beneden als boven) kunnen bedienen.

Mijn schoonvader zit in de screen/rolluikhandel en geeft aan dat ASA kwalitatief niet onderdoet voor Somfy.

Bij mij thuis dus ook 9 van die motoren, en welgeteld 0,0 problemen ooit gehad.

In de praktijk bedienen wij de screens per windrichting (dus Oost/Zuid/West) en dan gaat die hele kant (boven en beneden) dicht.

We kunnen ook bijvoorbeeld kiezen voor beneden, dan gaat beneden alles dicht. Je kunt elke mogelijke combinatie bedenken eigenlijk.

Zoals wij het hebben hoef je dus alleen maar naar de dichtsbijzijnde centraaldoos heen, die motortjes hebben alleen voeding nodig.

e.e.a. volledig weggewerkt en niet zichtbaar.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 00:37
Is er ook een mogelijkheid om de motoren te voorzien van stroom door middel van accu packs ipv 220v voeding?

Ik wil ook screens maar voeding leggen is absoluut geen optie. En het moet toch wel electrische zijn

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Jantje2000
mikerosauer schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:56:
Is er ook een mogelijkheid om de motoren te voorzien van stroom door middel van accu packs ipv 220v voeding?

Ik wil ook screens maar voeding leggen is absoluut geen optie. En het moet toch wel electrische zijn
Er bestaan accupacks in combinatie met zonnecellen, echter is daarvan bekend dat de accu na ongeveer 5 jaar op is en vervangen moeten worden.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23:22
voeding leggen is absoluut geen optie.
Tuurlijk is dat wel een optie. Het is alleen op lange termijn aantrekkelijk ipv de korte...

• nel!s

Misschien het 3M folie overwegen? Zijn daar al met ervaringen mee bekend?

• mikerosauer
Jantje2000 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 07:47:
[...]

Er bestaan accupacks in combinatie met zonnecellen, echter is daarvan bekend dat de accu na ongeveer 5 jaar op is en vervangen moeten worden.
mag ook oplaadbaar zijn . als ze een keer vervangen moeten worden vind ik dat geen probleem
nel!s schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:23:
[...]

Misschien het 3M folie overwegen? Zijn daar al met ervaringen mee bekend?
wil uberhaupt geen folie
kabeltjekabel schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 07:50:
[...]

Tuurlijk is dat wel een optie. Het is alleen op lange termijn aantrekkelijk ipv de korte...
is geen optie omdat ik niet op nieuw wil laten stucken en geen kabels wie zien lopen..

dus zeker GEEN optie

mikerosauer wijzigde deze reactie 24-09-2019 08:40 (46%)

• Jantje2000
mikerosauer schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:38:
[...]

mag ook oplaadbaar zijn . als ze een keer vervangen moeten worden vind ik dat geen probleem
Ik werk als bijbaan bij een zonweringsbedrijf, wij hebben het intern wel eens over zo'n idee gehad, maar daar is toen verder niets meer mee gedaan.

Ik zal als ik het niet vergeet binnenkort even navragen of er zoiets bestaat. Zonnepanelen is sowieso mogelijk, maar oplaadbaar weet ik niet 100% zeker

Jantje2000 wijzigde deze reactie 24-09-2019 09:06 (11%)

• Sammy_tukker
mikerosauer schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:38:

is geen optie omdat ik niet op nieuw wil laten stucken en geen kabels wie zien lopen..

dus zeker GEEN optie
Je zou kunnen proberen via de spouw te boren (gaatje in de buitmuur en dan in de kruipruimte een groot gat, via het kleine gaatje boven een draadje laten zakken en ophengelen in de kruipruimte) Wellicht dat het lukt en anders alsnog met de sleuvenfrees en stucwerk aan de gang :+

• mikerosauer
Sammy_tukker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:07:
[...]

Je zou kunnen proberen via de spouw te boren (gaatje in de buitmuur en dan in de kruipruimte een groot gat, via het kleine gaatje boven een draadje laten zakken en ophengelen in de kruipruimte) Wellicht dat het lukt en anders alsnog met de sleuvenfrees en stucwerk aan de gang :+
we hebben geen kruip ruimte nieuwbouw uit eind 2018 en dat is dus niet wat ik wil . stucadoor is net geweest .
2maanden gelden

• Sammy_tukker
mikerosauer schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:16:
[...]

we hebben geen kruip ruimte nieuwbouw uit eind 2018 en dat is dus niet wat ik wil . stucadoor is net geweest .
2maanden gelden
Zelfde truc kan natuurlijk ook buitenom, maar dan moet je je tuin opengraven en met moffen aan de gang gaan (zul je ook wel niet willen 8)7 ) dit is zelfs nog iets makkelijker, omdat je je gat wat je boven hebt geboord beneden kunt zien/uitzetten met een waterpas.

Achteraf is het mooi wonen, maar je had hetzelfde moeten doen als ik: preventief flexbuis naar de dag van het raamkozijn boren en frezen en dat later wellicht niet gebruiken maar je hebt het er maar liggen..... (alle buren dacht dat ik gek was toen ik dat aanlegde, totdat ik van het voorjaar alsnog screens liet aanleggen en niks geen gedoe met stroom toevoer had _/-\o_ )

Sammy_tukker wijzigde deze reactie 24-09-2019 09:25 (39%)

• mikerosauer
Sammy_tukker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:22:
[...]

Zelfde truc kan natuurlijk ook buitenom, maar dan moet je je tuin opengraven en met moffen aan de gang gaan (zul je ook wel niet willen 8)7 ) dit is zelfs nog iets makkelijker, omdat je je gat wat je boven hebt geboord beneden kunt zien/uitzetten met een waterpas.

Achteraf is het mooi wonen, maar je had hetzelfde moeten doen als ik: preventief flexbuis naar de dag van het raamkozijn boren en frezen en dat later wellicht niet gebruiken maar je hebt het er maar liggen..... (alle buren dacht dat ik gek was toen ik dat aanlegde, totdat ik van het voorjaar alsnog screens liet aanleggen en niks geen gedoe met stroom toevoer had _/-\o_ )
inderdaad vandaar ook de vraag naar een accu pack oplossing :)

tuin is net bestraat tegels liggen in beton dus dat doen we maar niet

• wilbert11
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen met screens met de combinatie van accupack en zonnecel. Zijn er tweakers die deze "draadloze" combinatie hebben?

Op internet wel deze link gevonden. https://rolluikshop.be/screens/

• Jantje2000
@mikerosauer Ik heb het even nagevraagd waar ik werk. Screens op accu, zonder door de muur te boren (uiteraard wel voor het vastzetten, maar dat is niet helemaal door de muur heen), is mogelijk, maar dan moet je wel zonnecellen gebruiken, omdat de accu geen x maanden volhoudt zonder opladen, en je wilt ook niet iedere 2 weken moeten opladen.

• mikerosauer
Jantje2000 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:55:
@mikerosauer Ik heb het even nagevraagd waar ik werk. Screens op accu, zonder door de muur te boren (uiteraard wel voor het vastzetten, maar dat is niet helemaal door de muur heen), is goed mogelijk, maar dan moet je wel zonnecellen gebruiken, omdat de accu geen x maanden volhoudt zonder opladen, en je wilt ook niet iedere 2 weken moeten opladen.
heb jij een foto van hoe deze er dan uitzien mag ook in een P.M

• wilbert11
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:50
@Jantje2000 Ik ben ook wel benieuwd naar een paar foto's van deze zonnecel/accu screens op een woning.

En ook het prijsverschil. Dus zelfde afmeting, zelfde doek, zelfde materiaal behuizing, zelfde RTS aansturing, met het enige verschil motor met snoer en motor met accu/zonnecel.

Mag natuurlijk ook via PM ;-)
Jantje2000 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:55:
@mikerosauer Ik heb het even nagevraagd waar ik werk. Screens op accu, zonder door de muur te boren (uiteraard wel voor het vastzetten, maar dat is niet helemaal door de muur heen), is goed mogelijk, maar dan moet je wel zonnecellen gebruiken, omdat de accu geen x maanden volhoudt zonder opladen, en je wilt ook niet iedere 2 weken moeten opladen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True