Ervaring met screens aan buitenkant raam

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27
Tuin op het zuiden icm. vele vierkante meters glas door twee grote tuindeuren zorgt voor hoge temperaturen binnen. En eenmaal binnen is de warmte niet zomaar uit huis. Zelfs in de lente of herfst loopt de temperatuur al op.

Nu zitten we te denken aan blinderende screens, om zo de zon wat buiten te houden. Wat zijn de ervaringen van jullie? Waar op te letten? En welke merken/leveranciers te vermijden?

We gaan dit weekend een rondje bij zonneweringsleveranciers doen, maar kom graag beslagen ten ijs. En online kom ik vooral de woorden 'stunter' en 'budget' tegen, wat nu juist niet de bedoeling is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Wij hebben hetzelfde. Geen tuindeur maar wel een heel groot raam in de keuken en 2 ramen in de slaapkamer. Beide achterkan huis, vol op het zuiden, dus de hele dag de zon op de ramen. Wij hebben bij alle ramen screens aan de buitenkant laten plaatsen. Dit zijn blinderende / zonwerende screens. Ze houden een groot deel van het zonlicht tegen en ook een groot deel van de warmte buiten. Allemaal elektrisch bediend. Bij de slaapkamer hebben we aan de 2 ramen ook nog verduisterende screens aan de binnenkant laten plaatsen om ze zoveel mogelijk licht buiten te houden om lekker te kunnen slapen.

Het voordeel van de screens :
• Door de structuur (fijnmazig patroon) komt er wel nog iets van licht / lucht door. Dus het is niet helemaal donker in de ruimte en ook als je een raam open zou zetten komt er nog iets van lucht binnen.
• Het ziet er wat mooier uit dan bijvoorbeeld rolluiken.
• Heel veel kleuren mogelijk. Kleur van het doek en de afwerking (rand / kap) is in zekere maten aan te passen.
• Voor screens voor binnen gebruik : nog meer kleurtjes mogelijk, en echt verduisterend.

Nadelen screens :
• Bij voorkeur niet aflaten bij sterke wind.
• Niet teveel nat laten worden. Als ze nat zijn geworden moeten ze eerst helemaal drogen voordat je ze weer op mag rollen.
• Laten nog steeds licht (en warmte) door.
• De screens binnen "sluiten niet straks aan" op de kozijnen. Dit omdat de screens uitgevoerd zijn als rolgordijnen en dus "vrij" hangen.
• Geen enkele demping van geluid.

Voor aanschaf hebben wij overwogen om rolluiken te plaatsen. Ter info, we hebben wel een rolluik aan de keukendeur. Dit houd in de zomer heel veel warmte buiten, en in de winter helpt het ook tegen de kou. Bij de keukendeur hebben we een rolluik geplaatst omdat deze inbraakgevoelig is en een rolluik toch weer die extra weerstand kan geven om een inbraak te voorkomen.

Bij het grote keukenraam was een rolluik niet direct een optie. Door de afmetingen werd het een heel stuk duurder. Tevens zou het niet mooi uitzien. Bij de slaapkamer zouden rolluiken wel een optie zijn. Maar we wouden alles in dezelfde kleur / stijl hebben en dus ook daar gekozen voor screens. Achteraf zou een rolluik wel beter zijn geweest omdat die naar mijn idee de warmte beter tegen houden, en ze ook meteen een extra demping van geluid van buiten geven. Overweeg dus ook eens of een rolluik geen optie is.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik zou zelf nooit een rolluik nemen, omdat je er dan bij brand moeilijker uit kunt. Is wellicht ook een argument om mee te nemen in je overwegingen? Dit zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind het altijd een fijn idee dat ik weet dat ik eruit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Ik heb in mijn vorige huis screens laten plaatsen, groot raam op het zuiden wat hetzelfde probleem gaf. Dit was een elektrisch bediend screen, volledig lichtdicht dus ook wat dikker en steviger, en geplaatst in een soort cassette, dus niet als een loshangend rolgordijn. Echt perfect, de wind had er amper vat op.

Volgens mij kun je ze ook nog krijgen met een zonsensor zodat ze automatisch dichtgaan als de zon er op gaat schijnen.

[ Voor 16% gewijzigd door André op 29-05-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvR79
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:45
Wij hebben screens bij onze slaapkamers aan de zonkant. Dit houdt warmte enigszins buiten, ik heb wel het idee dat een rolluik dit beter zou doen. Verder werken rolluiken natuurlijk ook verduisterend, wat voor een slaapkamer wel fijn is. Achteraf gezien had ik liever rolluiken gehad.

Screens zijn verder wel stevig, het is een wat dikker doek. ze zitten in een casette en er zitten rails aan de zijkant om het doek te begeleiden.

Op de begane grond hebben we een zonnescherm hangen. Dit bevalt prima, maar is natuurlijk eens stuk gevoeliger voor de elementen (wind) dan screens. Een screen zou niet praktisch zijn omdat je deze het liefst aan de buitenkant hebt hangen.
Dionysos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:18:
Ik zou zelf nooit een rolluik nemen, omdat je er dan bij brand moeilijker uit kunt. Is wellicht ook een argument om mee te nemen in je overwegingen? Dit zal voor iedereen anders zijn, maar ik vind het altijd een fijn idee dat ik weet dat ik eruit kan.
Op de begane grond zou ik nooit rolluiken nemen om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Bedankt voor de reacties! Rolluiken wel over zitten nadenken, maar vind dat vaak een wat minder fraaie optie. Over het naar buiten kunnen in geval van nood had ik nog geeneens nagedacht. Idee was dat screens een wat elegantere oplossing zou zijn.

Zonnescherm vorig jaar naar gekeken, maar omdat ik dan het liefste eentje uit één stuk wilde moest er met muurplaten en/of vaste constructie gewerkt worden. Dat had niet mijn voorkeur. Was ook een prijzige optie.

Even foto om jullie een idee te geven van de situatie, heb zo snel geen betere gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0W59blTSEeAnKCxjEUHHZ0Z7/medium.jpg

Wat zijn merken/leveranciers waar ik aan moet denken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb aan de achterzijde van mijn huis ook een groot raam met daar sinds een paar jaar een screen gemonteerd.

Wat hierboven is gezegd als nadeel: Sluit niet netjes aan, is bij mij niet het geval. Het is een zogenaamd zip-screen met een soort van rits aan de zijkanten. Hierdoor is het screen strak en blijft ook netjes zitten bij een beetje wind.

Qua merk is het Harol, dus zoek daar op de site een dealer in je buurt voor meer informatie.
Het is niet goedkoop, maar m.i. het geld wel waard.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 22:03

WoutF

Hoofdredacteur
Wij hebben vorige zomer een screen laten plaatsen over de hele breedte van de voorgevel (appartement) omdat de zon de hele dag op die zijde schijnt. Het is een zipscreen, dus hij sluit mooi af en aansturing is draadloos met een afstandsbediening of via een app (Somfy IO).

Het houdt zeker warmte buiten, maar verwacht niet dat het opeens fris in huis is. Waar het binnen voorheen een graad of 29 werd, piekte de temperatuur de afgelopen dagen (met buiten temperaturen richting 29 graden) rond de 25. Ik kan me goed voorstellen dat rolluiken meer warmte buiten houden, maar dan kun je ook niet meer naar buiten kijken, wat met een screen nog prima kan.

Overigens, als je ooit nog iets met domotica wil doen moet je goed kijken naar de motor die je koopt. Het Somfy IO-systeem wat wij hebben kan niet direct aangestuurd worden via een api. Wel via IFTTT, maar dan moet je weer een losse hub erbij kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wom Er zijn veel opties, net wat je budget is en wat je wensen zijn. oa zonwerend folie, zonwerend rolgordijn etc. ben niet bekend met de afmetingen, maar je zou (voor low-budget) al bij Jysk of Ikea kunnen kijken. (buitenmontage) is er ook van alles mogelijk qua zonwering

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:33
Wij hebben hetzelfde probleem...

Ook screens overwogen, maar uiteindelijk besloten om warmte werende folie van 3M te laten plaatsen, dit word morgen gedaan. Ik kan weinig negatiefs over deze folie vinden, die overigens geen metalen bevat en daardoor ook niet je mobiele signalen beinvloed.

De folie weerkaatst meer dan 55%, dacht ik, van de warmte..

http://solutions.3mnederl...owFilm/Products/Prestige/

Juist omdat we nu wat geld besparen kunnen we dit nu zowel op de BG als op de 1e verdieping aan de westkant doen...Screens zouden we alleen maar op de BG plaatsen.

Op het idee gekomen op aanraden van iemand anders die hier erg van onder de indruk was...en dat de ijssalon het hier ook heeft laten plaatsen zegt ook wel iets :).

[ Voor 11% gewijzigd door Devian op 29-05-2018 13:08 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nadeel is wel dat je meer moet stoken in de winter.... Dan is de zon je vriend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
bbbrumbrum schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:02:
Nadeel is wel dat je meer moet stoken in de winter.... Dan is de zon je vriend.
Dacht ik ook, maar deze folie is zo ontwikkeld dat hij een hoogstaande zon meer de warmte reflecteert dan een laagstaande, winterse, zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Devian : mag ik vragen wat je dit heeft gekost (bijv per meter glas?)

Ik zit met hetzelfde issue: bijna 8 meter vrijwel geheel glas, vol op de zon. Huis warmt enorm op: zelfs in de winter is stoken nauwelijks nodig als het zonnetje maar schijnt. Sowieso benieuwd naar je ervaringen @Devian aangezien je ze op een mooi moment laat plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
We Are Borg schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:25:
@Devian : mag ik vragen wat je dit heeft gekost (bijv per meter glas?)

Ik zit met hetzelfde issue: bijna 8 meter vrijwel geheel glas, vol op de zon. Huis warmt enorm op: zelfs in de winter is stoken nauwelijks nodig als het zonnetje maar schijnt. Sowieso benieuwd naar je ervaringen @Devian aangezien je ze op een mooi moment laat plaatsen
Het is niet goedkoop, ik heb zo'n 14m2 glas wat ik laat doen (oppervlakte met screens is veel groter omdat nu alleen het glas gedaan word)...en er is nog een hoogwerker nodig, maar normaal is het iets meer dan 200EUR per m2...

Screens alleen op de BG grond, als ik ze via een discounter op internet laat leveren, ze zelf inmeet en zelf plaats, is voor onze woning even duur als de folie op de BG en de 1e verdieping..Komt ook omdat ik vrij grote/brede ramen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Bedankt voor de reacties tot dus ver. Zou gaan om een systeem wat inderdaad langs buiten bevestigd zal worden. Op afstand bestuurbaar zeker een voordeel, automatiseren zal ik eens over nadenken of dat wenselijk is.

Als ik het zo lees zal ik zeker voor een windvast scherm gaan wat niet klappert. Denk volledig verduisterend en zo kleurvast als mogelijk. Alleen even nadenken of ik de schermen apart wil bedienen, denk eigenlijk van wel..

@Devian Interessante optie van de folie. Ga ik mij eens op inlezen. Thx.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 30-05-2018 09:49 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Wom schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:49:
Als ik het zo lees zal ik zeker voor een windvast scherm gaan wat niet klappert. Denk volledig verduisterend en zo kleurvast als mogelijk. Alleen even nadenken of ik de schermen apart wil bedienen, denk eigenlijk van wel..
Windvaste schermen worden ook wel zipscreens of ritsschermen genoemd. Die lopen aan de zijkant niet vrij, maar het doek zit met een rits in een zij-geleider. Je kunt ze in dat geval, als ze naar beneden zijn, ook als 'hor' gebruiken om muggen buiten te houden :)

Elektrische bediening is bijna standaard. Je kunt kiezen uit een (bedrade) knop op de muur of een afstandsbediening. De motor is meestal van het merk Somfy en bij motoren met afstandsbediening kun je kiezen uit motoren met het Somfy IO of RTS communicatie protocol. IO is nieuwer en heeft terugmelding (als je screen blijft steken bijvoorbeeld), maar is een dichte standaard. Als je (verder) wilt automatiseren met domotica bijvoorbeeld dan heb je daar dus weinig aan. RTS heeft geen terugmelding maar is een open standaard. Het prijsverschil is verwaarloosbaar.

Doeken zijn traditioneel vaak doorschijnend zodat je overdag ook nog door het doek heen naar buiten kunt kijken. Bij een donker gekleurd doek werkt dat (gek genoeg) beter dan bij een doek met een lichte kleur. Let op: Het zijn geen gordijnen. Als het 's avonds donker is kun jij niet meer naar buiten kijken, maar mensen op straat zien jou wel prima zitten!

Er zijn ook doeken die verduisterend zijn. Dan heb je een soort 'rolluik-light' oplossing.

En ja doeken zijn in een hele stapel kleuren leverbaar en de aluminium kast en zij geleiding zijn ook in verschillende (RAL) kleuren leverbaar.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 23-05 17:01
Dat is een mooi uitgebreid antwoord.

Wellicht weet jij ook of er versies bestaan met die geheel draadloos zijn en op zonne-energie kunnen werken die in de aluminium kast verwerkt zijn. Ik weet wel van een versie voor dakramen: van Fakro, namelijk de AMZ Solar, maar nog niet kunnen vinden voor normale screens.

[ Voor 11% gewijzigd door jasperdeman op 30-05-2018 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Zit je met folie niet met HR++ glazen dat die kunnen breken? Of is dat niet zo als het hele glas beplakt is en er dus ook geen temperatuur verschillen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
Wij hebben in onze nieuwe woning ook op alle ramen op oost/zuid/west screens laten plaatsen.

Wel de "ZIP" variant, die dus in zijgeleiders loopt.
In totaal hebben we 9 ramen met screens.

De bakken hebben wij in de kleur van de kozijnen laten coaten.

M.b.t. de buismotoren hebben wij een ander merk, maar nu kom ik natuurlijk niet op de naam ......

boven hebben we 1 AB die 4 screens samen / afzonderlijk kan bedienen
Beneden hebben we 1 AB die alle screens afzonderlijk/windrichtingen totaal / windrichtingen verdieping / per verdieping kan regelen.

Ik zal eens kijken of ik een foto'tje kan vinden, en of ik het merk weer kan vinden :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
AnnaAnjo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:17:
Zit je met folie niet met HR++ glazen dat die kunnen breken? Of is dat niet zo als het hele glas beplakt is en er dus ook geen temperatuur verschillen zijn?
Ik krijg daar garantie voor op. 3M doet ook metingen vooraf om te kijken of het glas geschikt is voor de folie.

Heb het er nu opzitten! Ik zie het niet zitten. Nu even de middag afwachten tot de zon erop gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
@Wom Ik kan zo snel geen foto's vinden, ik zal er vanavond een paar schieten voor je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flatisa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:49
Ik zag dat je rolluiken geen optie vindt omdat het minder elegant zou zijn. Is dit geen idee?

YouTube: BUBENDORFF ACTIV' HOME | Rolluik en zonwering in één product | T...

Een rolluik én buitenjaloezie in 1. Er komt in juni een versie uit die draait op zonne-energie, dat staat ook fraaier. Ik ga ze in Duitsland voor ongeveer 1100 euro per stuk halen(afmetingen hebben geen invloed op de prijs, maximale breedte 3m, hoogte 2,5m). In Nederland kosten ze 1300 euro zag ik net. Wel prijzig, geef ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 19:15
@Devian

Ik houd me ook zeer aanbevolen op een beoordeling over deze folie van 3M!
Ben erg benieuwd wat het verschil in temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Flatisa schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:35:
Ik zag dat je rolluiken geen optie vindt omdat het minder elegant zou zijn. Is dit geen idee?

YouTube: BUBENDORFF ACTIV' HOME | Rolluik en zonwering in één product | T...

Een rolluik én buitenjaloezie in 1. Er komt in juni een versie uit die draait op zonne-energie, dat staat ook fraaier. Ik ga ze in Duitsland voor ongeveer 1100 euro per stuk halen(afmetingen hebben geen invloed op de prijs, maximale breedte 3m, hoogte 2,5m). In Nederland kosten ze 1300 euro zag ik net. Wel prijzig, geef ik toe.
Interessant, ook kwa design. Bedankt voor de tip. Van de prijs val ik nu niet direct achterover, maar er zijn goedkopere opties inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 18:03
Devian schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Het is niet goedkoop, ik heb zo'n 14m2 glas wat ik laat doen (oppervlakte met screens is veel groter omdat nu alleen het glas gedaan word)...en er is nog een hoogwerker nodig, maar normaal is het iets meer dan 200EUR per m2...

Screens alleen op de BG grond, als ik ze via een discounter op internet laat leveren, ze zelf inmeet en zelf plaats, is voor onze woning even duur als de folie op de BG en de 1e verdieping..Komt ook omdat ik vrij grote/brede ramen heb.
Ik heb even snel gerekend, maar 200,- per m2 is bijna even duur als een gemiddeld zip screen o.b.v. RTS, tenminste bij ramen van ca. 5m2 of meer (natuurlijk als je voor renson of b.v. roma kiest ligt het iets hoger, maar ik heb offertes screns met prijsverschil < 5% liggen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
Ff een paar foto's gemaakt

Oostkant dicht:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/v4p7iu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2zr3otc.jpg

Oostkant open:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16gjqc9.jpg

Zuidkant dicht

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34ytehh.jpg

Zuidkant open

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dzt7qr.jpg

Detail geleiderail en bak grootste raam:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mq98cp.jpg

Die van mij komen hier weg:

https://www.sterkozijn.nl/overige-producten/zonwering/

Goed product en goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 22:08
Ik heb zip screens en aan aantal ramen met folie. Maar de screen is toch een stuk kouder. De zip screen kan je met echt flinke wind nog naar beneden laten. Folie was geen 3m en zelf geplakt dan kost het niet zoveel. Wij hebben keuzes gemaakt ramen met minder zon folie en de andere met screens. Online gekocht en zelf gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
LittleTycoon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:10:
[...]

Ik heb even snel gerekend, maar 200,- per m2 is bijna even duur als een gemiddeld zip screen o.b.v. RTS, tenminste bij ramen van ca. 5m2 of meer (natuurlijk als je voor renson of b.v. roma kiest ligt het iets hoger, maar ik heb offertes screns met prijsverschil < 5% liggen).
Ja, het scheelde niet heel erg veel, maar we hebben vrij brede ramen en kwam al snel op 1000EUR per raam (4 nodig voor boven en onder)...en dit was dus net wat goedkoper..

Wat wij ook een voordeel vonden is een screen is eigenlijk een lelijk ding...voor zonwering hebben we hem niet nodig, binnen al wat voor, dus het was puur voor de warmte. Daarnaast kunnen ze stuk gaan, verkleuren, met wind moeten ze naar boven, etc..

Dus gekozen voor de folie, je ziet het dus absoluut niet zitten...en de eerste indruk na deze middag is erg positief! De logeerkamer boven werd echt flink warm eerder...deur open en een vlaag van warmte komt je tegemoet, dat is nu helemaal weg! Was verrast over de temperatuur die daar nu is.

Ook beneden zittende op de bank, raam achter mij, eerder voelde je de zon er flink op branden...dat is nu ook vrijwel helemaal verdwenen. Dus tot nu toe positief! Even deze week kijken hoe de temperaturen binnen gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:18

RUFFNECK

Poentje

@Devian misschien overheen gelezen of misschien zelfs een domme vraag, maar heb je ze aan de binnen -of buitenkant laten plakken? En hoe gaat dat met ramen lappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
Grolsch schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:56:

Oostkant dicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

Oostkant open:

[afbeelding]

Zuidkant dicht

[afbeelding]

Zuidkant open

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg mooi! Kan zo in een folder over screens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Grolsch schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:56:

Oostkant dicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

Oostkant open:

[afbeelding]

Zuidkant dicht

[afbeelding]

Zuidkant open

[afbeelding]

[afbeelding]

Super, erg bedankt. En staat ook heel goed bij jullie huis moet ik zeggen B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Het voordeel van nieuwbouw is dat je er rekening mee kunt houden, zo hebben wij ruimte vrijgehouden boven de kozijnen zodat de bak van de screens niet voor de ramen uit kwam.

Op onderstaande foto (+- jaar geleden) zat de screen boven er wel aan, maar beneden nog niet, daar kun je zien dat er ruimte is gecreëerd voor de screenbak, en meteen de stroomvoorziening weg kunnen werken.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/hu0gm1.jpg

Dat wordt natuurlijk lastiger in bestaande bouw

[edit]

Ik zie dat je via Tinypic niet zover kunt zoomen, hieronder duidelijker te zien

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lw0woh.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 31-05-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
@Grolsch Nogmaals dank! En complimenten voor de woning zeg. Fraai huis op een toffe plek zo te zien. Voor velen een droomhuis dus wees er zuinig op ;)

Helaas zitten we met ontluchting die in de kozijnen zelf zit weggewerkt, dus ben benieuwd of soortgelijke constructie bij ons ook kan. Zie foto hier onder, bovenkant is waar de ontluchting zit, op de foto de zwarte streep zeg maar. Morgen aantal adressen langs, we gaan het meemaken. Verwacht echter dat het een kwestie van 'erop ipv erin'. Stroom is voorbereid, dus moet daar gelukkig geen gekke dingen voor verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SO9NHmqgOpxhaXx6o7Ev0sSs/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 01-06-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nieuwbouw woning in België hier.

Screens laten installeren, gisteren door een stomme fout ze niet automatisch naar beneden laten gaan, temperatuur 29°C, anders kan ik het een paar graden frisser houden. Maar lucht (een van de screens staat dan ook nog op het schuifraam wat uitkijkt op het terras en ook de uitgang is naar het terras) hou je niet tegen. Als je je huis pot en pot dicht houdt dan kan ik het draaglijk houden...
Wom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:47:
En eenmaal binnen is de warmte niet zomaar uit huis.
Dat krijg je dus ook niet opgelost, nu regent en onweert het bij ons, dus ik heb iemand opgetrommeld om bij ons alle ramen en deuren open te gooien zodat er wat koelere lucht binnen komt

Screens zijn een heel efficïente manier om stralingswarmte buiten te houden maar je gaat je woning niet van 27° naar 20° krijgen.

Somy motoren, altijd goed materiaal maar ik heb wel HEEL brute pech met 2 defecte motoren. Wij hebben gekozen voor Renson screens, duur maar dan heb je ook wat en ik had niet veel zin in van die afgeschoten/verbleekte kleuren en dat zou bij Renson niet of zeer weinig het geval zijn. Ik moest wel even slikken toen ik de prijzen zag. Motoren hangen bij mij op het huisautomatisatiesysteem (KNX). Ik had de kabels al klaar zitten (5G1,5 XVB) dus kan ik ze centraal aansturen.

Als ik nu opnieuw de investering zou doen zou ik wel kijken naar een warmtepomp/airco, qua comfort toch nog net iets meer en de prijzen zijn gelijkaardig (buitenunit + 3 binnenunits).

Ik heb zoals @Grolsch ook een extra "ruimte" voorzien (wij noemen dat een profiel) aan de bovenkant van het raam, wel zo fijn, nu zitten die screens "in" de dagkanten van het raam links en rechts, anders moet je met opbouw en dat is bij onze stijl van huis echt niet zo mooi.

[ Voor 35% gewijzigd door HyperBart op 01-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Goede overwegingen @HyperBart. We hebben niet de verwachting dat we het op 20 graden gaan krijgen in de volle zon (donkere steen, donker dak en donkere terrastegels helpen ook niet) maar een paar graden zou al veel doen verwacht ik. 23 ipv 27 graden binnen zou denk ik toch al een verschil moeten geven?

Ben ook aan het kijken naar die folie die als alternatief werd genoemd. Maar enkel online daar nog maar dingen van gevonden verder. We zoeken rustig verder.

Renson was ons via andere weg ook al aangeraden, zitten wel aan de bovenkant van de markt. Maar niks lelijkers als verkleuringen bij een screen natuurlijk.

We hebben op alle kamers boven volledige verduistering en daar blijft het redelijk aangenaam zolang we ales dichthouden. 's Avonds wel alles open zetten om het te laten luchten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Mja, Renson is echt wel topmateriaal, quote van een collega: "Je kiest er ook wel de Mercedes van screens uit". Mja, kan zijn maar ik heb voor materialen aan de buitenschil wel graag "the good stuff".

Boven op het slaapkamer raam hebben we privacy-doek genomen, iets fijnmaziger en houdt nog wat meer licht tegen. In retrospect was ik misschien daar beter voor een nog donkerdere doek gegaan maar het leuke is nu dat alle screens er exact hetzelfde uitzien alhoewel die van vanonder wel "gewoon" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
RUFFNECK schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:10:
@Devian misschien overheen gelezen of misschien zelfs een domme vraag, maar heb je ze aan de binnen -of buitenkant laten plakken? En hoe gaat dat met ramen lappen?
Zitten aan de buitenkant van het raam. Eerste dagen mag ik niet de ramen lappen, daarna kan dat gewoon.

De schoonmaakster vroeg zich gisteren af waarom het boven ineens zo koel was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
@Grolsch Waarom heb je niet voor inbouw screens gekozen tijdens de bouw? Is mijn inziens nog een stukje mooier en als je toch nieuw bouwt kan daar simpel rekening mee gehouden worden :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
Road-runner83 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:43:
@Grolsch Waarom heb je niet voor inbouw screens gekozen tijdens de bouw? Is mijn inziens nog een stukje mooier en als je toch nieuw bouwt kan daar simpel rekening mee gehouden worden :).
Om 2 redenen

1 = Het is een drama om er na de inbouw weer bij te komen, of je moet allerlei complexe constructies bedenken met de nodige kosten tot gevolg

2 = koudebrug, die ingebouwde screens slaan een flink gat in de isolatiewaarde van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
@Grolsch Reden 1 valt wel mee :), bij ons is het een kwestie van een plankje los maken en dan kun je al bij de motor. Maargoed wij hebben op de 1e verdieping rolluiken (beneden screens) en die zijn wel een must have om in te bouwen ;).

Reden 2 lijkt ook mee te vallen, onze buren zitten ietsje boven ons qua stookkosten en die hebben maar op 3 plekken een inbouwscreen (wij op 8 plekken). Maargoed hoeveel het precies zal schelen met opbouw is denk ik wel lastig te zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Road-runner83 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:50:
@Grolsch Reden 1 valt wel mee :), bij ons is het een kwestie van een plankje los maken en dan kun je al bij de motor. Maargoed wij hebben op de 1e verdieping rolluiken (beneden screens) en die zijn wel een must have om in te bouwen ;).

Reden 2 lijkt ook mee te vallen, onze buren zitten ietsje boven ons qua stookkosten en die hebben maar op 3 plekken een inbouwscreen (wij op 8 plekken). Maargoed hoeveel het precies zal schelen met opbouw is denk ik wel lastig te zeggen...
Misschien komt het omdat mijn schoonvader in de screens handel zit, en hij gaf aan "begin er niet aan, gegarandeerd problemen".

Optisch is het inderdaad wel mooier om ze helemaal weggewerkt te hebben, maar zo vallen ze ons niet op.

Bij ons zaten ook nog wat andere "bouwkundige" zaken in de weg waardoor dit erg complex en kostbaar ging worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

PoweRoy

funky!

Oe rolluiken ga ik zeker niet inbouwen. Liever lelijk aan de buitenkant van mijn huis dan dat ik elke dag aan de binnenkant tegen zo'n lelijk inbouwbak moet kijken. Heeft toch altijd een andere kleur dan je muur.

Voor onze aanbouw heb ik dus ook gewoon voor rolluiken buiten gekozen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Grolsch schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Om 2 redenen

1 = Het is een drama om er na de inbouw weer bij te komen, of je moet allerlei complexe constructies bedenken met de nodige kosten tot gevolg

2 = koudebrug, die ingebouwde screens slaan een flink gat in de isolatiewaarde van de woning.
Check! Allebei hier ook van belang en ik kreeg er dan voor Reden 2 ook nog eens strafpunten voor bij mijn EPB.
Heel veel pech hier met de motoren maar ik moet er niet aan denken dat ze al nu binnenkort voor de 4de keer het moeten openmaken, weliswaar op een andere motor nu maar goed.
Ja ik heb heel veel pech met die motoren, 2 defecte stuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Devian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Zitten aan de buitenkant van het raam. Eerste dagen mag ik niet de ramen lappen, daarna kan dat gewoon.

De schoonmaakster vroeg zich gisteren af waarom het boven ineens zo koel was _/-\o_
Uit je reactie begrijp ik dat je het hebt laten doen, klopt dit? Zou je het zelf kunnen doen?

Zou je misschien met ons kunnen delen wie dit precies heeft uitgevoerd en je had het over 3M.. maar ik dacht dat dat alleen maar de leverancier is van het folie en niet dat zij een montageservice hebben?

Misschien handig om hier even een eigen topic over te maken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Wom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:47:
Tuin op het zuiden icm. vele vierkante meters glas door twee grote tuindeuren zorgt voor hoge temperaturen binnen. En eenmaal binnen is de warmte niet zomaar uit huis. Zelfs in de lente of herfst loopt de temperatuur al op.

Nu zitten we te denken aan blinderende screens, om zo de zon wat buiten te houden. Wat zijn de ervaringen van jullie? Waar op te letten? En welke merken/leveranciers te vermijden?

We gaan dit weekend een rondje bij zonneweringsleveranciers doen, maar kom graag beslagen ten ijs. En online kom ik vooral de woorden 'stunter' en 'budget' tegen, wat nu juist niet de bedoeling is.
Wij hebben twee weken geleden ook zip-screens met somfy RTS laten plaatsen (in de dag). Wij hebben gekozen voor RS-95 screens met 1% doek, aangezien wij het boven liever donkerder hebben dan lichter. Er is ook verduisterend doek, deze is dan gecoat (kan tot 70 graden). Echter leek er ons een kans dat de coating loslaat, dus toch voor 1% doek gekozen.

Montage duurde slechts 2 uur. Qua materiaal ben ik erg tevreden, montage ook. Je ziet het nauwelijk, itt tot die lelijke rolluik kasten. Online kun je goed de prijs uitvinden. Er zit wel wat verschil (~10%) met onze lokale handel maar na wat onderhandelen waren we beiden tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Falcon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:52:
[...]

Uit je reactie begrijp ik dat je het hebt laten doen, klopt dit? Zou je het zelf kunnen doen?

Zou je misschien met ons kunnen delen wie dit precies heeft uitgevoerd en je had het over 3M.. maar ik dacht dat dat alleen maar de leverancier is van het folie en niet dat zij een montageservice hebben?

Misschien handig om hier even een eigen topic over te maken?
Heb het laten aanbrengen. 3M certificeert daar bedrijven voor, op die manier kunnen ze ook de garantie geven. Garantie op breuken is 1 jaar, en buiten dat krijg je 10 jaar garantie.

ReViSi Apeldoorn heeft het bij ons geplaatst, maar op de website van 3M vind je nog meer dealers:
https://www.3mnederland.n...indow-films-where-to-buy/

Ik kan verder op internet niet heel veel ervaringen hiermee vinden, komt denk ik vooral omdat dit meer toegepast word door bedrijven dan door consumenten.

Ik hoorde van ReViSi ook dat ze bezig zijn om subsidie te mogen ontvangen op deze folie's, net zoals met wamtepompen/zonnepanelen/etc ook gedaan is omdat de folie een groot verschil kan maken op je energiekosten.

Er zijn overigens meerdere folies, waar die van ons (Prestige 70 hebben wij) vooral warmte reflectie is, zijn er ook folies die de isolerende eigenschapppen juist verhogen. En dat zo effectief dat mocht je enkel of dubbelglas hebben, dat de folie ervoor zorgt dat de isolerende eigenschappen naar dubbel of 3-dubbel gaan.

Maar ook hiermee is natuurlijk dat, alhoewel het in ons geval 50% van de warmte tegenhoud, er nog wel warmte binnenkomt en de woning nog steeds opwarmt..echter 50% minder snel dan eerst...Ik verwacht dat bij een langere periode van veel zon de woning nog steeds wel gaat opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:54
Wij hebben voor de woonkamer een zipscreen van 2,5 meter bij 3 meter aan de zuidoostkant van ons huis van JPC zonwering. Scheelt flink in de warmte. Rolluiken vind ik persoonlijk maar niks, je hebt én geen licht meer binnen én vanaf buiten vind ik het er niet uit zien.

Het scherm is met een Somfy afstandsbediening te bedienen, maar ik bedien het altijd via Domoticz. Werkt perfect en is ook nog eens te automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Devian schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:03:
[...]

Heb het laten aanbrengen. 3M certificeert daar bedrijven voor, op die manier kunnen ze ook de garantie geven. Garantie op breuken is 1 jaar, en buiten dat krijg je 10 jaar garantie.

ReViSi Apeldoorn heeft het bij ons geplaatst, maar op de website van 3M vind je nog meer dealers:
https://www.3mnederland.n...indow-films-where-to-buy/

Ik kan verder op internet niet heel veel ervaringen hiermee vinden, komt denk ik vooral omdat dit meer toegepast word door bedrijven dan door consumenten.

Ik hoorde van ReViSi ook dat ze bezig zijn om subsidie te mogen ontvangen op deze folie's, net zoals met wamtepompen/zonnepanelen/etc ook gedaan is omdat de folie een groot verschil kan maken op je energiekosten.

Er zijn overigens meerdere folies, waar die van ons (Prestige 70 hebben wij) vooral warmte reflectie is, zijn er ook folies die de isolerende eigenschapppen juist verhogen. En dat zo effectief dat mocht je enkel of dubbelglas hebben, dat de folie ervoor zorgt dat de isolerende eigenschappen naar dubbel of 3-dubbel gaan.

Maar ook hiermee is natuurlijk dat, alhoewel het in ons geval 50% van de warmte tegenhoud, er nog wel warmte binnenkomt en de woning nog steeds opwarmt..echter 50% minder snel dan eerst...Ik verwacht dat bij een langere periode van veel zon de woning nog steeds wel gaat opwarmen.
Bedankt voor het delen. Ivm weinig m2 bij ons zou ik het graag zelf willen doen, om zodoende te zorgen voor een betaalbaar alternatief. Nu nog de 3m folie los ergens te kunnen bestellen.. nu heb ik een naam en dat zoekt makkelijker ;)

Voor boven zou er bij ons zo hoog mogelijk warmte werend percentage folie op mogen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Falcon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor het delen. Ivm weinig m2 bij ons zou ik het graag zelf willen doen, om zodoende te zorgen voor een betaalbaar alternatief. Nu nog de 3m folie los ergens te kunnen bestellen.. nu heb ik een naam en dat zoekt makkelijker ;)

Voor boven zou er bij ons zo hoog mogelijk warmte werend percentage folie op mogen.
Ik heb zelf de folie al wel op ebay kunnen vinden... 3M Prestige 70 is degene die ik daar o.a wel vinden kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@PoweRoy Nieuwbouwhuis en dan rolluiken aan de buitenkant?? Oefff das niet fraai! Bij screens gaat het nog wel maar bij rolluiken krijg je een enorme bak. Of is het projectbouw? Dan heb je helaas geen keuze waarschijnlijk (tenminste dat zie/hoor ik bij vrienden) :(.

En niet fraai aan de binnenkant? Dat valt reuze mee hoor! Lijkt gewoon alsof het bij het kozijn hoort :).

@HyperBart Wij hebben ook al aardig wat pech gehad met de motoren/rolluiken. Bakken zijn al een paar keer open geweest (1x andere motor en paar keer moesten ze de rolluik steviger vastzetten zodat hij er niet af zou rollen). Daarna is de schilder geweest om alles weer netjes af te lakken. Maar je kunt er erg goed bij vanuit binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

PoweRoy

funky!

Road-runner83 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:38:
@PoweRoy Nieuwbouwhuis en dan rolluiken aan de buitenkant?? Oefff das niet fraai! Bij screens gaat het nog wel maar bij rolluiken krijg je een enorme bak. Of is het projectbouw? Dan heb je helaas geen keuze waarschijnlijk (tenminste dat zie/hoor ik bij vrienden) :(.

En niet fraai aan de binnenkant? Dat valt reuze mee hoor! Lijkt gewoon alsof het bij het kozijn hoort :).
Nee, aanbouw aan zijkant van huis. Huis had al buiten rolluiken, nieuwe aanbouw nu ook. Vind het helemaal niet lijken op het kozijn omdat die bakken lomp groot zijn aan de binnenkant. Altijd glimmen en na een tijdje gaan verkleuren.

[This space is for rent]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 13:40
Wij hebben vorig jaar screens laten zetten door Sunberg uit Geldermalsen. Een aantal bevindingen/tips:
- geen DIY, tenzij je echt extreem handig bent.
- bijvoorkeur zipscreens (vastgeritst aan de zijkant). Is windvast en ziet er veel strakker en rustiger uit.
- bedenk van tevoren hoe je de electra gaat regelen. Standaard worden ze gewoon met kabelgootjes naar het dichtsbijzijnde stopcontact getrokken. Als je voor de draadloze aansturing gaat, scheelt het weer een kabel naar de schakelaar. Ik heb uiteindelijk zelf kaku geinstalleerd, werkt prima
- naar buiten kijken met de screens dicht is een illusie. Je ziet misschien net of er iemand in de tuin loopt, maar kan niet zien wie het is.
- verwacht geen wonderen. Het scheelt bij ons een graad of 3, maar als het uiteindelijk dagen warm is (zoals afgelopen week), wordt het binnen ook gewoon warm

Succes en veel plezier ermee!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
@AppieR Wellicht dat er verschil in screen doeken zit maar wij kunnen prima zien wie er op straat loopt (10m afstand) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:45
Zijn die screens ook geschikt voor een lichtstraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Interessant topic dit. Wij hebben in onze vorig jaar aangekochte hoekwoning ook erg veel last van de warmte. Het idee was eerst om rolluiken te plaatsen maar helaas hebben we daar bij de nieuwe kozijnen geen rekening mee gehouden en in verband met de dakgoot is dat nu niet meer mogelijk.

Aan de voorzijde komt volgend jaar een nieuw kozijn en daar gaan we in ieder geval een screen plaatsen: de zon staat ongeveer tot drie uur op de voorzijde van het huis. Voor de achterzijde lijkt dat 3M folie wel een goed alternatief, al moeten we ook de buitenmuren nog isoleren (anders heeft het weinig zin denk ik).

Het lijkt mij dat screens ook op een lichtstraat moeten kunnen, wat is er anders? Enige ding dat ik kan bedenken is dat er makkelijker wind onder kan komen. Onze lichtstraat eindigt in de gevel dus ik vrees dat die wind dan geen probleem zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik zit hier met een uitbreiding op een bestaande woning met ramen op het zuiden en westen, dus vanaf de middag tot als de zon ondergaat, heb ik er zon op. De architect heeft toen berekeningen gedaan en ik moest screens zetten om de energienormen te halen (men gaat er in België vanuit dat als dergelijke plaatsen te warm worden er airco geplaatst gaat worden)

Die screens helpen echt om de temperatuur lager te houden. Dit kan je gewoon voelen als je voor het raam gaat staan, en je laat de screens zakken, dan voel je "koeler" worden. Zoals iemand hierboven reeds aangaf, dat is de stralingswarmte die geblokkeerd wordt.
De screens laten licht en lucht door, doch persoonlijk vind ik dat ze een frisse bries ook redelijk tegenhouden. Ik doe ze dan ook wel eens open om toch wat "frisse lucht" binnen te krijgen.
De screens sluiten goed aan, dus zijn ineen keer ook de vliegenhor.
Aangezien je die kadersystemen in alle RAL-kleuren kan krijgen, is dit bij mij in dezelfde kleur als de ramen gedaan. (RAL 7005).

Ik heb van 1 ding spijt en dat is dat ik niet meer heb opgelet wat voor motoren en systeem er is gebruikt voor de aansturing. De aansturing is van Niko met een draadloos kastje. En natuurlijk heeft Niko alles dichtgetimmerd. Dus qua automatisatie zou ik volledig afhangen van Niko. En die automatisatie mis ik momenteel toch wel. Ik kan het via IFTTT doen, als ik een Niko bridge bij in het netwerk zou hangen.

Enkele foto's om aan te geven hoe het bij mij is gedaan.
Hier kan je mooi zien dat het in de zijkant zit
screen zijkant

boven de deur zit de verluchting, verluchting gaat dan verder door naar waar de screens zitten. Nu had ik wel wat ruimte om dit allemaal weg te steken. Het is een houtskelet met zinken gevelplaten, en tussen de binnenkant en buitenkant is het een kleine 30cm.
screen verluchting
screen bovenkant

Je kan toch nog mooi naar buiten kijken
screen

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
CMos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:28:
Zijn die screens ook geschikt voor een lichtstraat?
De screen installateur bij mij wilde er niet aan beginnen.
'gelukkig' heb ik een LuxLight lichtstraat en komende week komen ze hiervoor een screen plaatsen.
Ben benieuwd wat dat doet, want heb toch echt een idee dat een flinke bak warmte door de lichtstraat komt.
AppieR schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:16:
- naar buiten kijken met de screens dicht is een illusie. Je ziet misschien net of er iemand in de tuin loopt, maar kan niet zien wie het is.
hangt erg van de kleur van het doek af. Hoe donkerder, hoe makkelijker je naar buiten kijkt.

[ Voor 28% gewijzigd door ZeRoC00L op 10-06-2018 20:02 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij ons Kan ik er inderdaad gewoon goed door naar buiten kijken en zeker iemand herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb een huurwoning en normaal zou ik niet veel eraan doen maar omdat ik op zuid oost lig qua mijn slaapkamer en werkkamer was het erg wenselijk voor het comfort om iets te doen. Airco vond ik een brug te ver en zonnescherm onhandig dus screens. Rolluiken mocht niet.
Het punt is dat er ook een dakterras is voor mijn ramen dus je hebt dubbele warmte, dus niet alleen de zon maar ook nog de hitte van het dak.
Mijn ervaring, het werkt als een trein en koelt super. Ik heb een lichte kleur genomen dus je kan bijna niet naar buiten kijken. Je moet geen raam open hebben want de warmte tussen de screen en het glas is de temperatuur erg hoog. Ik heb nog de pech dat het slechte ramen (uit 1988 dubbelglas) zijn dus de warmte wordt nog deels doorgelaten maar dat kon ik oplossen door folie te gebruiken. Daar ben ik over het denken. Ik moet wel gordijnen als nog dicht houden want er komt nog steeds een bak warmte naar binnen maar in ieder geval een heel stuk minder dan voorheen.
Aan de voorkant heb ik een zonnescherm en dat is vanaf 14 uur hard nodig, alleen dat is vrij onhandig want je moet rekening houden met weer en met screens heb je daar minder last van.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
@Wom boven hebben we dat privacy screen, dat maakt het iets donkerder in de slaapkamer maar ook langs daar kan je prima nog iemand die beneden op het terras zit herkennen of zien. Die persoon ziet jou dan wel helemaal niet.

Als ik langs een screen (ja, ook die van beneden, zijnde de "non-privacy" variant zit op een halve meter en buiten schijnt de zon dan kan ik iemand die er achter staat niet zien, zelfs het silhouet niet. Het komt er dus op neer dat de kant waar het meeste licht is, die ziet die andere kant niet.

Overlaatst met vrienden ook over gepraat, je moet gewoon het juiste verwachtingspatroon hebben van screens. Als je je woning pot en pot toe houdt, geen ramen open doet, geen schuifdeur als je op het terras gaat zitten. Dan kan je het max (!) 5 graden koeler houden, maar reken in de zomer maar op iets van een 2 tot 4 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Nog even welgemeend dankjewel aan iedereen in dit topic. Afgelopen maandag bevestiging gegeven. Keuze is gevallen op Roma ZipScreens.2 (net nieuwe serie) in het model Quadro, mocht iemand dat interesseren. Keuze was tussen Renson of Roma, maar uiteindelijk gekozen voor installateur die net meer vertrouwen gaf (en die enkel Roma leverde). Toch die gunfactor he ;)

SUNIS IO sensor voor automatische bediening icm Somfy IO afstandsbediening. Wordt op het kozijn zelf geplaatst zodat je er zo min mogelijk van ziet. Foto's zullen volgen wanneer ze geplaatst zijn (eind volgende maand) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:28
Thy... schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:26:
Rolluiken vind ik persoonlijk maar niks, je hebt én geen licht meer binnen [...]
Dat is niet helemaal waar: je kunt ze (meestal) op een soort ventilatiestand zetten waardoor er gaatjes tussen de lamellen zichtbaar worden. Die laten dus ook wat licht door.

Afbeeldingslocatie: https://rayluxhaarlem.nl/wp-content/uploads/2015/02/RL10Q-spiegel.png

Maar dan kan je er nog niet door naar buiten kijken, en dat vind niet iedereen prettig, het geeft toch een wat opgesloten gevoel. Dat is ook de reden dat wij nu voor de kinderkamers gekozen hebben voor 3% lichtdoorlatende zip-screens. Hopelijk worden ze over 3 weken gemonteeerd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wom
Ze hangen en nu al merkbaar voordeel van. Tevreden over hoe ze hangen, vind het prima staan en niet storen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KUqddoGL6D4Qg90cS8ftG637/full.jpg

Kunt goed verschil zien tussen van buiten naar binnen kijken en vica versa!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZdmabJxqnnipkDaL9Zn8UhCr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:28

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ziet er toch prima uit? Kan jij aan de zijkant naar binnen/buiten? Wij hebben kunstof kozijnen dus als we het op deze manier oplossen, kunnen we niet meer naar buiten. In ons vorige huis hadden we voor een deur gewoon een los doek, maar dat gaat nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
ZieMaar! schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:44:
Ziet er toch prima uit? Kan jij aan de zijkant naar binnen/buiten? Wij hebben kunstof kozijnen dus als we het op deze manier oplossen, kunnen we niet meer naar buiten. In ons vorige huis hadden we voor een deur gewoon een los doek, maar dat gaat nu dus niet.
Ja, kunnen via bijkeuken langs de achterdeur. Alleen zorgen dat deze niet op slot is als we buiten zitten en de screens gaan op de sensor naar beneden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Ik probeer toch nog even "mee te liften". Ik ben ook op zoek namelijk. Eerder in dit topic werd al iets gevraagd over het merk. Ik heb gisteren een rondje langs de velden gedaan, en krijg zo al de keus uit de volgende merken:

- Pirisol
- Sunmaster
- Heroal
- Luxaflex

Allemaal met Somfy motor, dus daar zit het verschil hem niet in. De totaalprijzen zijn ook redelijk hetzelfde, al schiet Luxaflex er wat bovenuit.

Maakt het in de basis allemaal niet veel uit qua merken? Of zitten er toch duidelijk A- en B-merken in (ook in relatie tot bovenstaande opsomming!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melville
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 08:56
Ik zou ook heel graag willen weten welke merken zipscreens tot de betere behoren.

Heb diverse zonwering bedrijven een offerte laten doen en de prijzen lopen behoorlijk uiteen, maar ze voeren ook allemaal verschillende merken screens. Ik betaal graag wat meer als dat de kosten waard is.

Merken die ik heb aangeboden gekregen:

- Roma
- Ambiance
- Solidscreen
- Luxaflex
- Allround
- Rainbowsol
- Sunmaster

Alvast heel veel dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Melville op 01-09-2018 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEIJ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-12-2018
Onze screens hangen nu 12 jaar. Aan de gevel hangen 4 stroken screens met 4 motoren. Bij alle screens begon er al na 8 jaar een vreemde geur vanaf te komen. Helaas heb ik dat de eerste jaren genegeerd.
Inmiddels stinken ze, als de zon erop schijnt, zo erg dat je niet meer in de buurt van
de screens wilt zijn. Door de ventilatieroosters in de ramen hangt de geur als de screens naar beneden zijn ook binnen in huis. Het is een vieze chemische stank. Ik word er misselijk van.
Tot nu toe heb ik geen zonweringsbedrijf kunnen vinden die weet waar deze geur vandaan komt.
Het bedrijf waar ik ze gekocht heb (een gerenomeerde keten) is overgenomen en heeft zijn handen ervan afgetrokken (garantie vervallen).
De screens zijn schoon, ik heb ze al diverse keren schoongemaakt met azijn etc.
Ze gaan prima omhoog en omlaag. Niets helpt!
Ook hebben we al een aantal jaren terug een van de motoren moeten vervangen: Kosten €500,-
De screens zijn in deze staat onbruikbaar geworden.
In ons geval zijn screens dus een hele dure grap! Houd er rekening mee dat dit jou, als je pech hebt, ook kan overkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door HEIJ op 28-11-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
Wat voor een geur is het dan? Want 'stinken' is wel heel generiek. Je kan overigens toch ook alleen de doeken vervangen. Dan moet je er weer vanaf zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:31
In ons oude huis hadden wij ook screens en ik herken de klacht over geur ook wel, het is een chemisch plastic geurtje en komt waarschijnlijk van de weekmakers in het doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:01
Wij hebben hier in onze tijdelijke huurwoning screens die 10 jaar oud zijn en de geur bij warm weer is niet te harden.
Je moet echt de ramen en roosters dichtdoen anders is het niet te doen. Je hebt er dus helemaal niks aan, het is een chemische lucht. Geen idee hoe het anders te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEIJ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-12-2018
Idd een chemische geur. Laatst herkende ik de geur. Een oude wasmand die ik alleen gebruik voor schone natte was ruikt inmiddels ook zo typisch. Dat is alleen niet te vergelijken met de screens.
De screens stinken zo erg dat ik nu het doek moet laten vervangen. Ik hoop dat dat mogelijk is. Er hangt natuurlijk wel weer een prijskaartje aan. En dat na 12 jaar gebruik en inmiddels na 4 jaar in de stank gezeten te hebben. Lijkt mij niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 12:27

xces

To got or not to got..

@Wom en @Devian mijn schoonbroer heeft zojuist folie aan de buitenkant van zijn huis laten plaatsen. Zelf overwegen we (zip)screens, zeker omdat we een groot aantal ramen op het zuiden hebben. Twee vragen:

1) Ik lees dat je met screens geen wonderen moet verwachten (bijv met een zomer zoals vorig jaar) en dat je max 2 tot 3 graden t.o.v. buiten kunt verwachten; hoe is jullie ervaring nu?

2) Screens kunnen schijnbaar niet bij onze keukendeur, daar hadden ze het over losse screens met klitterband; dat lijkt me zwaar irritant, ervaring mee?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
xces schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:18:
@Wom en @Devian mijn schoonbroer heeft zojuist folie aan de buitenkant van zijn huis laten plaatsen. Zelf overwegen we (zip)screens, zeker omdat we een groot aantal ramen op het zuiden hebben. Twee vragen:

1) Ik lees dat je met screens geen wonderen moet verwachten (bijv met een zomer zoals vorig jaar) en dat je max 2 tot 3 graden t.o.v. buiten kunt verwachten; hoe is jullie ervaring nu?

2) Screens kunnen schijnbaar niet bij onze keukendeur, daar hadden ze het over losse screens met klitterband; dat lijkt me zwaar irritant, ervaring mee?

Thanx
Ervaring nu leert me dat het absoluut een goede aanschaf is geweest. Het is merkbaar koeler, wat voor ons de aamschaf waard is. Toen het in de zomer 30+ graden was bleef het bij ons 25-26 graden binnen overdag. Dat was voorheen ook 30+ aan het eind van de middag. De screens gaan automatisch op en neer, wat nog steeds goed werkt. Ziet er ook nog als nieuw uit met enkel de behuizing afnemen als je de ramen wast.

Mbt klittenband geen ervaring. Wat is er zo speciaal aan dat raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 12:27

xces

To got or not to got..

Wom schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:04:
[...]
Mbt klittenband geen ervaring. Wat is er zo speciaal aan dat raam?
Dat is een keukendeur en ik denk dat de klink in de weg zit. Hebben jullie ook een screen over een deur? Heb je nu Somfy motoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:44

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
xces schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:51:
[...]

Dat is een keukendeur en ik denk dat de klink in de weg zit. Hebben jullie ook een screen over een deur? Heb je nu Somfy motoren?
Afbeeldingslocatie: https://www.vervanguwslot.nl/image/cache/catalog/producten/Rolluikruk-500x500.jpg

https://www.vervanguwslot.nl/AMI_%20Rolluik_kruk_buiten_kruk_binnen

of de rails naar voren plaatsen middels afstands houders o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door twain4me op 11-04-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
xces schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:18:

Hier ook een screen op het grootste raam bij de woonkamer. Het helpt bij ons ook maar enkele graden, de zomer is niet echt leuk hier. Maar dat we een plat dak hebben en het balkon op het oosten ligt, helpt ook niet echt.

Wellicht dat in een ander type huis het effect beter is waarbij meer ruimtes zijn aangepakt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
xces schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:51:
[...]

Zijn beide schuifdeuren, maar de klinkt valt achter het scherm. Motoren zijn van Somfy inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-02 13:54
Nuttig topic! Dit jaar worden de kozijnen van mijn appartement vervangen. Het betreft een oost-zuid-west gelegen hoekappartement met flink wat glas, dus tijdens aanhoudende zonnige periodes zoals die van afgelopen zomer warmt het behoorlijk op. Daarom ben ik me nu ook op screens aan het oriënteren.

Het liefste automatiseer ik de boel met o.a. een zonnesensor. Er zijn echter 2 ramen die moeilijk bereikbaar zijn omdat ik op de 4e verdieping woon. Als er iets defect gaat dan moet er dus meteen een hoogwerker bij komen. Ik vraag me dus af: hoe gevoelig voor defecten zijn bijvoorbeeld de systemen van Somfy? Of is het toch verstandiger om voor handmatige bediening gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Heb hier de zonnesensor wel al een keer moeten resetten dmv de batterijen er uit te halen. Wel iets om rekening mee te houden. Eventueel permanente voeding die je van binnenuit kunt schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Zonwering aan de binnenkant met HR glas werkt veel minder.

Ik heb een paar ramen met deze folie beplakt;
https://www.webshop-raamf...ilver-80x-hc-zonwering-82
En dat is echt heerlijk. De kleuren worden echter wel fletser / grauwer, en het wordt sowieso een stuk donkerder binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNND
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-02 13:54
Wom schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:52:
Heb hier de zonnesensor wel al een keer moeten resetten dmv de batterijen er uit te halen. Wel iets om rekening mee te houden. Eventueel permanente voeding die je van binnenuit kunt schakelen.
Heb jij 1 zonnesensor voor meerdere screens of 1 sensor per screen?
kabeltjekabel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:50:
Het is sowieso de bedoeling dat de screens aan de buitenkant van de ramen komen. Deze folie is in mijn situatie wat minder geschikt, maar toch bedankt voor de tip!

[ Voor 35% gewijzigd door DNND op 25-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
kabeltjekabel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:50:

Ik heb een paar ramen met deze folie beplakt;
https://www.webshop-raamf...ilver-80x-hc-zonwering-82
En dat is echt heerlijk. De kleuren worden echter wel fletser / grauwer, en het wordt sowieso een stuk donkerder binnen.
Er zijn betere raamfolies. Bovenstaande kan ook je mobiele bereik verslechteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
DNND schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:59:
[...]

Heb jij 1 zonnesensor voor meerdere screens of 1 sensor per screen?
1 voor twee schermen die aan dezelfde kant zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hmm. Ik zit te denken aan folie of aan die zipscreens. Wil naar buiten kunnen blijven kijken ivm de poezen. Die vinden dat leuk.

- Zipscreens lijken me machtig mooi. Meteen waarde van het huis ook omhoog. Wil het graag op een zonnecel en zonnesensor. Alleen dan lijkt het me dat ik de screens niet handmatig kan oprollen wanneer het regent.

- Folie lijkt me ook tof, maar ben bang dat mijn raam dan breekt, ofzo. Voordeel is meteen dat overdag niemand naar binnen kan kijken, en ik mij geen zorgen hoef te maken over regen enzovoort.

Hmm, toch maar een offerte laten opstellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik ben fan van onze screens. Scheelt 4-5’c max temp tov de buren. Warmte blijft buiten. Welnis het zo dat als het eenmaal warm is binnen het niet in ene afkoelt als het geen koele nachten meer zijn. Dan warmt alles langzaam op. Er zijn grenzen aan wat haalbaar is zonder airco, maar ben er voor wat we nu al kunnen doen heel blij. Zou ook nooit airco zonder zonwering toepassen: dat is water naar de zee dragen.

Deel was al aanwezig en handmatig, alles wat ik bij heb laten plaatsen of vervang doe ik electrisch.

Qua merk boeit het me niet: ik koop ze bij een gerennomeerde lokale partij die de eerste screens 11 jaar geleden geplaatst heeft. Deze werken nog als nieuw.

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-05-2019 16:36 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Devian schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Er zijn betere raamfolies. Bovenstaande kan ook je mobiele bereik verslechteren.
Voor €200 per m2 versus €18,50 mag die eerste inderdaad wel wat beter zijn :+

Ontvangst loopt wel los. De buitengevels zit geen wapening in hier en die folie zit maar over een krappe helft van 1 gevel.

Het ging mij om de meeste zonwering, en daar heb ik vooralsnog niks beters voor gevonden.

Komende zomer denk het niet-raam deel van de gevel bekleden met alufolie :)

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 25-05-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:34
Hoe is bij jullie de elektra aansluiting voorzien? Ik ben me aan het oriënteren op zipscreens voor onze woning en in de buurt van elk raam zit binnen een stopcontact (30cm boven de vloer). Nu heb ik gister wat zaken bezocht maar die zeggen allemaal dat de screens met een stekker aangesloten dienen te worden om spanningsvrij gemaakt te kunnen worden bij het inregelen. Ik begreep dat je de motor in een bepaald ritme aan-uit moet schakelen om de standen te bepalen. Ze zeggen dus dat zonder een stekker aansluiten niet mogelijk is. Nu heb ik bij een aantal ramen wel gordijnen dus je zou daar eventueel met een kabelgootje naar het stopcontact kunnen werken maar bij een tweetal ramen hebben we duettes dus dat is echt geen gezicht.

Het betreft een nieuwbouwwoning dus met kabelgoten over de muur gaan werken vindt ik echt geen porem. Helaas hebben we hier in de bouwfase niet over nagedacht. Is dit echt niet mogelijk zoals de verkopers stellen of denken ze gewoon niet genoeg out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Wago 221 er op is wat mij betreft stekker equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
kabeltjekabel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:24:
Wago 221 er op is wat mij betreft stekker equivalent.
Ja dat leek mij ook. Ik kreeg eigenlijk de indruk dat het vooral met aansprakelijkheid te maken heeft. Door met een stekker te werken behoort het niet tot de vaste installatie en hoeven de monteurs niet bevoegd te zijn om aan elektrische installaties te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Hier is direct naar een stopcontact gewerkt en doorgelust. Geen losse stekker te zien dus. Is van buiten schuin naar het stopcontact geboord zodat je helemaal niks ziet. Weet nu even niet hoe men alles heeft ingeregeld, maar zou best kunnen zijn dat ze de groep van die stopcontacten een paar keer uit en aan hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@titan1901 Is het niet mogelijk om voor een zonnecel + zonnesensor te gaan? Dan eventueel een noodknop voor als het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Ivysaur schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:30:
@titan1901 Is het niet mogelijk om voor een zonnecel + zonnesensor te gaan? Dan eventueel een noodknop voor als het regent.
Ja dat heb ik kort overwogen maar ik had het vermoeden dat dit met zeven ramen wel eens een (te) kostbare aangelegenheid kon worden >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:05
kabeltjekabel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Voor €200 per m2 versus €18,50 mag die eerste inderdaad wel wat beter zijn :+

Ontvangst loopt wel los. De buitengevels zit geen wapening in hier en die folie zit maar over een krappe helft van 1 gevel.

Het ging mij om de meeste zonwering, en daar heb ik vooralsnog niks beters voor gevonden.

Komende zomer denk het niet-raam deel van de gevel bekleden met alufolie :)
3M prijs van 200m2 is bijna even duur als een nieuw raam (met zonnereflectie) erin plaatsen.. In mijn nieuwbouw appartement die op noorden & oosten ligt krijg ik straks franse balkons, waardoor screens blijkbaar niet helemaal omlaag kunnen. De folie klinkt dan als een goede optie, als het zicht niet wordt verminderd maar m.n. deel van de zonnewarmte in de zomer buiten kan houden goed alternatief. Nog even doorsparen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooij_man
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05-2020
Beste,

Ik heb zelf screens hangen van *snip* . Kan je bevestigen met zuignappen, je hoeft dus niet te boren. Werkt super!

Dit lijkt gezien je eerdere topics preken voor eigen parochie.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 30-05-2019 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
titan1901 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:12:
Hoe is bij jullie de elektra aansluiting voorzien? Ik ben me aan het oriënteren op zipscreens voor onze woning en in de buurt van elk raam zit binnen een stopcontact (30cm boven de vloer). Nu heb ik gister wat zaken bezocht maar die zeggen allemaal dat de screens met een stekker aangesloten dienen te worden om spanningsvrij gemaakt te kunnen worden bij het inregelen. Ik begreep dat je de motor in een bepaald ritme aan-uit moet schakelen om de standen te bepalen. Ze zeggen dus dat zonder een stekker aansluiten niet mogelijk is. Nu heb ik bij een aantal ramen wel gordijnen dus je zou daar eventueel met een kabelgootje naar het stopcontact kunnen werken maar bij een tweetal ramen hebben we duettes dus dat is echt geen gezicht.

Het betreft een nieuwbouwwoning dus met kabelgoten over de muur gaan werken vindt ik echt geen porem. Helaas hebben we hier in de bouwfase niet over nagedacht. Is dit echt niet mogelijk zoals de verkopers stellen of denken ze gewoon niet genoeg out of the box?
Ik heb bij ons nieuwbouwhuis bij de bouw een leiding laten leggen van de centraaldoos naar de hoek van elk kozijn waar ik screens wilde hebben. De leverancier van de screens kon de kabel zo doorvoeren naar de centraaldoos. Met andere woorden: Onzichtbare installatie! Erg fraai. Heb je daar nog de mogelijkheid voor of is het huis al opgeleverd? Als er nog gestuct moet worden kun je eventueel nog sleuven in de muur laten frezen naar de wandcontactdoos in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
FragDaddy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Ik heb bij ons nieuwbouwhuis bij de bouw een leiding laten leggen van de centraaldoos naar de hoek van elk kozijn waar ik screens wilde hebben. De leverancier van de screens kon de kabel zo doorvoeren naar de centraaldoos. Met andere woorden: Onzichtbare installatie! Erg fraai. Heb je daar nog de mogelijkheid voor of is het huis al opgeleverd? Als er nog gestuct moet worden kun je eventueel nog sleuven in de muur laten frezen naar de wandcontactdoos in de buurt.
Bij ons exact hetzelfde gedaan, je ziet er niets meer van en het werkt al 2 jaar zonder 1 enkele storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25
Dionysos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:18:
Wat een waardeloos argument.

Of je nou screens of rolluiken hebt. Dicht is dicht en bij beiden zit je 'gevangen'.
En mocht het zover zijn. Dan doe je ze toch gewoon open? En als dat niet kan. Door hardplastic breek je makkelijker doorheen dan een nylon/kunststof doek.

Maargoed. Het topic is al volledig georiënteerd op screens :)

[ Voor 12% gewijzigd door barry86 op 31-05-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17

JB

Cédric roelt!

Ivysaur schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:29:
Hmm. Ik zit te denken aan folie of aan die zipscreens. Wil naar buiten kunnen blijven kijken ivm de poezen. Die vinden dat leuk.

- Zipscreens lijken me machtig mooi. Meteen waarde van het huis ook omhoog. Wil het graag op een zonnecel en zonnesensor. Alleen dan lijkt het me dat ik de screens niet handmatig kan oprollen wanneer het regent.

- Folie lijkt me ook tof, maar ben bang dat mijn raam dan breekt, ofzo. Voordeel is meteen dat overdag niemand naar binnen kan kijken, en ik mij geen zorgen hoef te maken over regen enzovoort.

Hmm, toch maar een offerte laten opstellen. :D
Heb je hier nog serieus naar gekeken? Sinds deze week ook een ritsscreen hangen en die wil ik icm zonsensor bedienen zodat als we bijv lang in bed liggen de eerste zon wel al tegen wordt gehouden. Heb hier Somfy maar die Sunis moet alweer icm een Tahoma systeem... Ik wil het liefste koppelen op de huidige domotica die ik heb maar geen idee of er universele zonsensoren zijn die werken met Somfy.
Wom schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:52:
Hier is direct naar een stopcontact gewerkt en doorgelust. Geen losse stekker te zien dus. Is van buiten schuin naar het stopcontact geboord zodat je helemaal niks ziet. Weet nu even niet hoe men alles heeft ingeregeld, maar zou best kunnen zijn dat ze de groep van die stopcontacten een paar keer uit en aan hebben gezet.
Dat was hier ook een eis. Keurig in de doos geboord en daar de stroom gepakt. Zie je niets van. Alles met AB bedienbaar :)

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 02-06-2019 12:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JB Ik ga morgen langs. Eerst even kijken hoe warm het ook al weer binnen wordt als het buiten 30 graden aantikt.

Merkte wel dat van de week toen het weer eens 20 was dat het binnen 21.5 werd. Nadeel van beneden en boven grote ramen te hebben aan de zuidkant. Als ik dat geweten dat tijdens het kopen.... Toen nog in mijn appartementje was het zomers altijd goed te doen, omdat de ramen gewoon west en oostwaards stonden.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste