Ervaring met screens aan buitenkant raam

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:04
Een interessant topic om te lezen.
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren op rolluiken, omdat ik tegen 2 problemen op onze slaapkamer oploop. Warmte en licht.
Mijn vriendin heeft rolluiken en daar is het heerlijk donker.
De ramen zitten op het noorden, tikkeltje naar het oosten en daar schijnt de zon soms al vroeg.
Omdat ze regelmatig nachtdiensten is gaan draaien stoort ze zich overdag ook aan de lichtinval, en een slaapmasker is ook niet alles.

Beneden heb ik een aantal rolluiken, deze waren nog van de vorige bewoner.

Ik ben gekomen tot het volgende lijstje:
- 2x 140x100cm rolluik
- 1x 75x75 cm rolluik
- solar oplossing
- plaatsing op de muur

Als ik de ervaringen zo lees dan is een Somfy motor de beste oplossing. Ik twijfel nog een beetje of ik de Somfy Tahoma switch of de Somfy Connectivity Kit neem. Voor mij is het op afstand besturen van de rolluiken belangrijk, ik hoeft geen scenes. Voornamelijk voor als de glazenwasser komt en ik niet thuis ben.

Dan heb ik nog een Veluw dakraam van 37 jaar oud. Het glas heb ik 10 jaar vervangen voor HR+ glas. Er zit nu een rolgordijn in cassette in, maar deze is versleten en ook hier kieren van zonlicht (op het westen). Nadeel is dat de zon in de middag en avond op het dakraam schijnt en het echt warm wordt op de kamer. Ik moet het exacte type Veluw dakraam nog even opzoeken, maar ivm de leeftijd van het dakraam dat deze over niet al te lange tijd vervangen moet worden, zonde als je dan rolluiken neemt.
Heb wel gelezen over zonnewering met zuignappen voor je dakraam: https://suneclipse.nl/zonwering-dakraam/

Er zijn talloze leveranciers. Zijn er bepaalde leveranciers die jullie aanraden om een offerte aan te vragen? Ik zie mezelf niet klooien op een lader of stijger, wil het daarom uitbesteden.

En het dakraam (ik heb op 2 slaapkamers een dakraam), wat is daar jullie advies over?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:15
PindaRots schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:56:
[...]
Er zijn talloze leveranciers. Zijn er bepaalde leveranciers die jullie aanraden om een offerte aan te vragen? Ik zie mezelf niet klooien op een lader of stijger, wil het daarom uitbesteden.
[...]
Juist in zo'n situatie zo ik iemand willen die je achteraf kunt aanspreken als er iets niet klopt of als er iets fout gaat. Heb je geen lokaal bedrijf die dit soort klussen doet en (vrij) goed aangeschreven staat? Vraag eens rond in de buurt.....
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste