Ha allen
Ik heb de laatste 3-4 maanden nu al een aantal keer meegemaakt dat mij mesh node axe7800 spontaan verdwijnt.
Heb 2 van deze nodes in mijn netwerk hangen. Sinds de laatste firmware update leek het alsof er een wijziging had plaatsgevonden in de toewijzing van de lan/wan port(en). Bedrade apparaten werkt ineens niet meer.
Maar wat ik erger vind, is dat zonder enige waarschuwing nodes uit het netwerk verdwijnen. Geen melding van let op accespoint niet meer bereikbaar of er is een probleem. Gewoon weg!
Dit geeft ook een onveilig gevoel juist omdat ASUS ook adverteert dat hun netwerking zo veilig is dat je zelfs een melding krijgt wanneer een onbekend Mac adres zich op je netwerk toegevoegd.
Dat is allemaal leuk maar als de uitval van een deel van het netwerk niet eens wordt gedetecteerd, is dat veel erger.
Nu vandaag een van de 2 AXE7800 nodes weer weg, en 1 lampje reageert nog (power).
Hard reset inmiddels WPS gedaan, niets werkt. Hij is 1 1/2 jaar oud, dus ik denk dat ik er maar terugstuur ter reparatie.
Maar voordat ik dit doe, iemand nog tips?
En zijn er meer mensen met het spontaan verdwijnen van mesh punten ? Voelt voor mij als redelijk onbetrouwbaar zeker omdat er geen detectie is.
[
Voor 3% gewijzigd door
debroei op 05-01-2025 14:16
]