Raar. Ze kunnen toch gewoon rood tegen wit doen?
En de eerste voor België.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2018 16:04 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, ik haat uitshirts.mavaros schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:59:
Het begint al slecht. Je speelt thuis, en het tenue is geel. Wij spelen ook niet met paars en witte stippen als we thuis spelen.
Gewoon alleen als er een conflict is tussen de shirts, anders altijd hoofdshirt aan.
★ What does that mean? ★
Jammer. Na al dat verongelijkte gejank na de uitschakeling hoopte ik dat de Engelsen ze zouden kunnen frustreren maar die kans is klein.
Maar waarom spelen de Belgen nu in het geel, en de Engelsen in het rood? Geweldig hoor, beide teams in hun uit tenue.
* DaniëlWW2 is om deze reden al jaren van mening dat Oranje altijd wit moet hebben als uit tenue. Spelen we dan tegen ze Germans, dan is is dat in het oranje.
* DaniëlWW2 is om deze reden al jaren van mening dat Oranje altijd wit moet hebben als uit tenue. Spelen we dan tegen ze Germans, dan is is dat in het oranje.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ook zo idioot dat ze vervolgens ook die tenues nog gaan aanpassen. Dan mag die witte broek niet meer omdat de tegenstander ook een witte broek heeft
Wit of Oranje, Duitsland wint toch.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:07:
Maar waarom spelen de Belgen nu in het geel, en de Engelsen in het rood? Geweldig hoor, beide teams in hun uit tenue.
Misschien moet het wat meer als in games.
1 rood (thuisploeg) en 1 blauw (bezoekers) team.
★ What does that mean? ★
België speelt thuis. Zij bepalen. Helaas snappen ze de voetbal etiquette niet. Je buigt niet voor je tegenstander. Dat doen de Belgen wel, en dat is zonde. Dan kan je nog met 1-0 voorstaan.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:09:
Ook zo idioot dat ze vervolgens ook die tenues nog gaan aanpassen. Dan mag die witte broek niet meer omdat de tegenstander ook een witte broek heeft
Aan het aantal reacties kun je wel zien dat het niet leeft en het mooi weer is 
Zelfs voor groepswedstrijden was afgelopen weekeinde meer animo hier op TW.net.
[ Voor 14% gewijzigd door MrMonkE op 14-07-2018 16:28 ]
★ What does that mean? ★
Dat zeker. Maar vervolgens zegt de FIFA dat wanneer bijvoorbeeld Oranje in het oranje met wit speelt het de witte broek moet inruilen op het moment dat de tegenstander bijvoorbeeld geheel in het wit voetbaltmavaros schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:27:
[...]
België speelt thuis. Zij bepalen. Helaas snappen ze de voetbal etiquette niet. Je buigt niet voor je tegenstander. Dat doen de Belgen wel, en dat is zonde. Dan kan je nog met 1-0 voorstaan.
@MrMonkE
Net de sprint van Groenewegen gezien..
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2018 16:31 ]
Tennis is er op en wielrennen. Was dus even kiezenMrMonkE schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:28:
Aan het aantal reacties kun je wel zien dat het niet leeft en het mooi weer is
Dan nog begrijp ik niet dat ze niet beiden in hun thuis shirts spelen. Rood tegen wit is toch prima?mavaros schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:27:
[...]
België speelt thuis. Zij bepalen. Helaas snappen ze de voetbal etiquette niet. Je buigt niet voor je tegenstander. Dat doen de Belgen wel, en dat is zonde. Dan kan je nog met 1-0 voorstaan.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De Bruyne bakt er tot nu toe weinig van. Veel balverlies en matige passes. In halve finale was hij ook al onzichtbaar.
Onzinreactie van mij.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:36:
[...]
Dan nog begrijp ik niet dat ze niet beiden in hun thuis shirts spelen. Rood tegen wit is toch prima?
[ Voor 23% gewijzigd door mavaros op 14-07-2018 16:43 . Reden: raar geblaat ]
Volgens mij begrijpt niemand dit.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:36:
[...]
Dan nog begrijp ik niet dat ze niet beiden in hun thuis shirts spelen. Rood tegen wit is toch prima?
En Chadli is klaar. Lijkt hemstring...
* DaniëlWW2 is deze keer wel voor België. DaniëlWW2 gunt het de Engelsen namelijk helemaal niet.
Ja die pass op Chadli was bleh, niet in de loop maar net achter hem.Tk55 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:37:
De Bruyne bakt er tot nu toe weinig van. Veel balverlies en matige passes. In halve finale was hij ook al onzichtbaar.
Volgens mij had Chadli er zo de pest in dat hij hem expres voorgaf aan een ander.
★ What does that mean? ★
Beste is er wel af bij België. Engeland speelt zoals ze het hele toernooi gespeeld hebben, matig.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Die pass was ook gewoon veel te laat. Als je m eerder passt staat hij rechter voor de goal en kan hij schieten of passen. Chadli had er zo de pest in dat hij maar op de bank is gaan zittenMrMonkE schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:39:
[...]
Ja die pass op Chadli was bleh, niet in de loop maar net achter hem.
Volgens mij had Chadli er zo de pest in dat hij hem expres voorgaf aan een ander.
Mooie loopactie laten ze zien op Belgie bij die goal.
Toppie!
Toppie!
★ What does that mean? ★
@Martinspire
Probleem is gewoon dat de backposities gewoon slecht bezet zijn. Na Meunier valt er een gat. Zelfs Nederlandse backs hadden een plaatsje in de Belgische selectie gehad
Probleem is gewoon dat de backposities gewoon slecht bezet zijn. Na Meunier valt er een gat. Zelfs Nederlandse backs hadden een plaatsje in de Belgische selectie gehad
Nou, Engeland overtuigt mij echt niet. België kan het maar niet afmaken als ze een kans hebben, en de Bruyne is echt waardeloos.
Tjah, goed. Elk land moet het doen met de spelers die het beschikbaar heeft. Ook van de sterkste landen kun je een zwakke schakel benoemen. En dat is wat mij betreft ook wel het mooie van een WK en EK. Daar kan een land geen geld tegenaan smijten om maar iemand te kopen.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:27:
@Martinspire
Van Kroatië en Frankrijk kun je ook wel wat zwaks benoemen.
Maar dan blijft staan dat die 2 gele kaarten van Meunier wel veel gevolgen hebben gehad. En volgens mij was 1 ervan echt niet nodig geweest (2e weet ik niet meer). Vaak mis je het meer als je een sterverdediger of aanvaller mist, maar bij België was het dus een andere positie die ze de das om deed. Nog meer dan dat ze zelf dachten waarschijnlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 14-07-2018 17:31 ]
@Martinspire
De vaste backs van Frankrijk zijn geblesseerd. De rechtsback van Brazilië was derde keus. De grote landen hebben echter het voordeel dat er een grotere vijver is om uit te vissen.
De vaste backs van Frankrijk zijn geblesseerd. De rechtsback van Brazilië was derde keus. De grote landen hebben echter het voordeel dat er een grotere vijver is om uit te vissen.
Als Casemiro bij Brazilië had gespeeld dan hadden ze Meunier ook niet meer gemistMartinspire schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:30:
[...]
Tjah, goed. Elk land moet het doen met de spelers die het beschikbaar heeft. Ook van de sterkste landen kun je een zwakke schakel benoemen. En dat is wat mij betreft ook wel het mooie van een WK en EK. Daar kan een land geen geld tegenaan smijten om maar iemand te kopen.
Van Kroatië en Frankrijk kun je ook wel wat zwaks benoemen.
Maar dan blijft staan dat die 2 gele kaarten van Meunier wel veel gevolgen hebben gehad. En volgens mij was 1 ervan echt niet nodig geweest (2e weet ik niet meer). Vaak mis je het meer als je een sterverdediger of aanvaller mist, maar bij België was het dus een andere positie die ze de das om deed. Nog meer dan dat ze zelf dachten waarschijnlijk.
Je ziet eigenlijk weer hetzelfde als de halve finale bij Engeland. Pas veel te laat beginnen ze echt te voetballen en te werken voor hun goals. Is nu ook meer een wedstrijd omdat België niet inkakt.
Kan, maar ik had zelf het idee dat hij wel wat overschat werd en bij die wedstrijd het meer aan de falende aanval lag, niet aan het aantal kansen.apis29 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:35:
[...]
Als Casemiro bij Brazilië had gespeeld dan hadden ze Meunier ook niet meer gemist
[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 14-07-2018 17:40 ]
En België ontploft, want gratis TV's.
Ik krijg het gevoel alsof België maar op 80% van hun krachten speelt.
Als ze echt eens doorzetten is het een topploeg
Verwijderd
Frankrijk heeft met hun laffe spel België gekraakt. Anders was België echt wel WK geworden. Beetje zoals NL generaties lang. Net niet...Anton.net schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:41:
Ik heb het idee dat de Belgen vooral teveel praatjes hebben. Voor wat betreft geklaag over anti-voetbal en gelul over het mooiste spel wedijveren ze met wat wij Oranjefans in het verleden hebben uitgekraamdAnton.net schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:41:
Frankrijk heeft het 'kunstje' van Portugal afgekeken natuurlijk na in eigen huis vernederd te zijn door een Ronaldo-loos Portugal.
Onterecht heeft een Umtiti het er over dat alleen de kampioenen herinnerd worden. Niemand zal het in de toekomst over dit Frankrijk hebben
Onterecht heeft een Umtiti het er over dat alleen de kampioenen herinnerd worden. Niemand zal het in de toekomst over dit Frankrijk hebben

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 14-07-2018 17:45 ]
Grappig die actie want het zijn alleen maar aankoopbonnen die Krefel geeft voor die mensen.
Waarschijnlijk, maar:Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:42:
[...]
Frankrijk heeft met hun laffe spel België gekraakt. Anders was België echt wel WK geworden. Beetje zoals NL generaties lang. Net niet...
-Een aantal Belgische spelers speelden een slechte match
-Meunier was een groot gemis
-Martinez heeft een paar tactische fouten gemaakt
Het is nu zo, Frankrijk wordt wereldkampioen met saai maar efficient voetbal
Ik blijf vinden dat ze het mooiste voetbal hebben dit WK.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:44:
[...]
Ik heb het idee dat de Belgen vooral teveel praatjes hebben. Voor wat betreft geklaag over anti-voetbal en gelul over het mooiste spel wedijveren ze met wat wij Oranjefans in het verleden hebben uitgekraamd
I have no special talent. I am only passionately curious.
Die nr. 16 van Engeland was niet zo sterk bij de 2:0
1) Buitenspelval opheffen 2) bal verlengen naar tegenstander en 3) z'n man laten gaan...
1) Buitenspelval opheffen 2) bal verlengen naar tegenstander en 3) z'n man laten gaan...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Even nog de feiten van Frankrijk-België, bron het AD:
Meeste schoten op doel: Frankrijk
Meeste balcontacten in de zestien: Frankrijk
Aanvallend was het niet maar het was absoluut niet de bus van Mourinho die er stond.
Ik herinner me ook nog een EK van 1992: prachtig spel van Oranje maar geen prijs. En iedereen was enthousiast over die Denen maar die speelden toch echt verdedigender dan de Fransen
Aanvallend was het niet maar het was absoluut niet de bus van Mourinho die er stond.
Fijn voor de Belgen maar voetbal is geen jurysport. Oranje heeft dat ook ervaren, ook in wedstrijden tegen defensieve Belgen. En de Belgen lachen om Kluivert die in een provocatie van Staelens trapte.ricardo246 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:46:
[...]
Ik blijf vinden dat ze het mooiste voetbal hebben dit WK.
Ik herinner me ook nog een EK van 1992: prachtig spel van Oranje maar geen prijs. En iedereen was enthousiast over die Denen maar die speelden toch echt verdedigender dan de Fransen
[ Voor 56% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2018 17:54 ]
België creëert bijzonder weinig kansen en krijgt er veel tegen. Engeland creëert ook heel weinig kansen. Ze hadden ook tegen Brazilië al makkelijk kunnen sneuvelen, maar dat is niet gebeurd dankzij een eigen goal en een wereldgoal.Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:42:
[...]
Frankrijk heeft met hun laffe spel België gekraakt. Anders was België echt wel WK geworden. Beetje zoals NL generaties lang. Net niet...
Het is inderdaad allemaal net niet, ook deze wedstrijd. Iets te veel geklooi in de eindpass en het afmaken. Maar tegen Engeland lukt dat natuurlijk wel.
Onzin. Wij zijn altijd de beste, ook al zijn we het niet. Dat, en het feit dat we het allerbeste voetbal op de wereld spelen, maakt dat de rest bij voorbaat loopt te lamballen. Dat begint met je thuisshirt. Al dat gebuig voor de tegenstander is totale onzin.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:44:
[...]
Ik heb het idee dat de Belgen vooral teveel praatjes hebben. Voor wat betreft geklaag over anti-voetbal en gelul over het mooiste spel wedijveren ze met wat wij Oranjefans in het verleden hebben uitgekraamd
De Belgen zijn de kleine kampioen, maar ze moeten nog veel leren.
Statistieken geven vaak niet het goede beeld weer van de wedstrijd. Kijk maar naar bv balbezit wat in veel wedstrijden toch niet echt aangeeft wat de dominante ploeg is.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:47:
Even nog de feiten van Frankrijk-België, bron het AD:
Verwijderd
Precies dat, waar Spanje tegen Rusland denk ik iets in de 70% balbezit had zijn ze toch naar huis gestuurd.Martinspire schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Statistieken geven vaak niet het goede beeld weer van de wedstrijd. Kijk maar naar bv balbezit wat in veel wedstrijden toch niet echt aangeeft wat de dominante ploeg is.
De statistieken die @D-e-n noemt zeggen anders heel wat meer dan enkel balbezit.Martinspire schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Statistieken geven vaak niet het goede beeld weer van de wedstrijd. Kijk maar naar bv balbezit wat in veel wedstrijden toch niet echt aangeeft wat de dominante ploeg is.
Ja snap ik, maar er zijn dit toernooi ook genoeg ploegen geweest met minder schoten op goal en uiteindelijk wel de overwinning behalen (je weet wel, die de bus parkeren). Het is maar net wat voor statistieken je selecteert en wat het uiteindelijke resultaat ervan is geworden.Tk55 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:56:
[...]
De statistieken die @D-e-n noemt zeggen anders heel wat meer dan enkel balbezit.
In ieder geval is deze wedstrijd terecht door België gewonnen. Opvallend dat Engeland ook een 2e keer geen antwoord had op het spel van België, ondanks veel andere spelers aan beide kanten.
Mijn punt was aan te tonen dat Frankrijk niet zo negatief was als die teams die de bus parkeerden.Martinspire schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:59:
[...]
Ja snap ik, maar er zijn dit toernooi ook genoeg ploegen geweest met minder schoten op goal en uiteindelijk wel de overwinning behalen (je weet wel, die de bus parkeren). Het is maar net wat voor statistieken je selecteert en wat het uiteindelijke resultaat ervan is geworden.
Ze moeten eigenlijk een miniwereldcup uitreiken. Gewoon, om nog even duidelijk te maken dat het maar een poedelprijs is.
Die gekke Belgen plannen al een intocht over de grachten van Brussel.
Die gekke Belgen plannen al een intocht over de grachten van Brussel.
Tja, de enige goede wedstrijd van België met een serieuze tegenstander was naar mijn mening Brazilië. Dat kwam dan na de belabberde en beschamende vertoning tegen Japan. Tegen Frankrijk heeft België het gewoon afgelegd. Niks laffe tactiek van de Fransen. Nee, als je zo geweldig bent, dan win je ook van een team als Frankrijk. Zit je eenmaal in de halve finale, dan veranderden de tegenstanders. Opeens worden ze erg taai en gaat het om risicomanagement. Oranje heeft er vaak genoeg mee te maken gehad. De finale is vaak nog erger.
België had gewoon moeten scoren tegen Frankrijk met hun offensieve opstelling en tactiek. Dat gebeurde niet. Het was Frankrijk met een sterkere defensie die de wedstrijd grotendeels beheerste omdat ze de Belgische aanval neutraliseerde, en goed gebruik maakte van de zwakkere Belgische verdediging spelers om aan te vallen, op doel te schieten en te scoren. Frankrijk is de terechte finalist, en tenzij er morgen iets heel vreemds zal gebeuren, de terechte kampioen.
Uiteraard ook goed voor ons Nederlanders aangezien de Fransen bij ons in de poule zaten.
België had gewoon moeten scoren tegen Frankrijk met hun offensieve opstelling en tactiek. Dat gebeurde niet. Het was Frankrijk met een sterkere defensie die de wedstrijd grotendeels beheerste omdat ze de Belgische aanval neutraliseerde, en goed gebruik maakte van de zwakkere Belgische verdediging spelers om aan te vallen, op doel te schieten en te scoren. Frankrijk is de terechte finalist, en tenzij er morgen iets heel vreemds zal gebeuren, de terechte kampioen.
Uiteraard ook goed voor ons Nederlanders aangezien de Fransen bij ons in de poule zaten.
Via counters kan je die statistieken ook voor elkaar krijgen natuurlijkD-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:04:
[...]
Mijn punt was aan te tonen dat Frankrijk niet zo negatief was als die teams die de bus parkeerden.
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 14-07-2018 18:18 ]
Maar counteren hoeft an sich niet negatief te zijn. De Belgen deden tegen Brazilië niet anders maar niemand had daar problemen mee volgens mij.apis29 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:18:
[...]
Via counters kan je die statistieken ook voor elkaar krijgen natuurlijk
Wat ik wel negatief vind is als je zelfs dat niet eens probeert. Ik herinner me een Chelsea tegen Bayern, die kwamen echt amper over de middenlijn, als ware ze Andorra.
Nu nog kansen inschatten voor 2022 voor Nederland. Anybody? Ik snap dat dit onderwerp overigens een hot topic over twee jaar zal worden.
Nederland zal in 2022 nog geen favoriet zijn, dan hadden we nu al 18-jarigen moeten hebben die het in zich hebben een wereldtopper te worden. Achterin zie ik die wel, verdedigend zal het wel snor zitten. Daar kun je mee verrassen. Niet meer dan dat.Dubbelklik schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:21:
Nu nog kansen inschatten voor 2022 voor Nederland. Anybody? Ik snap dat dit onderwerp overigens een hot topic over twee jaar zal worden.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2018 18:26 ]
Dat zeker maar dat Frankrijk meer schoten en meer in de 16 was zegt misschien nog wel meer over die dubbeldekker in en rond het Franse 16 meter gebied. België had nauwlijks schoten dus om er meer van te hebben was niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen met een paar counters.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:21:
[...]
Maar counteren hoeft an sich niet negatief te zijn. De Belgen deden tegen Brazilië niet anders maar niemand had daar problemen mee volgens mij.
Wat ik wel negatief vind is als je zelfs dat niet eens probeert. Ik herinner me een Chelsea tegen Bayern, die kwamen echt amper over de middenlijn, als ware ze Andorra.
Denemarken was natuurlijk een grote underdog itt Frankrijk ... was meer een spel ala Zweden/IJsland nu
Blij met de 3e plaats maar toch ook wel enorm teleurgesteld met een opnieuw zwakke prestatie tegen een verdedigend en compact blok. Geen enkel antwoord op.
Dit was voor mij niet de beste Belgische prestatie op een WK ooit maar eerder het WK van de gemiste kans om wereldkampioen te worden. Dit zullen we nooit meer meemaken.
En bij deze sluit ik het WK 2018 dan ook af voor mij, de winnaar is toch al gekend.
Dit was voor mij niet de beste Belgische prestatie op een WK ooit maar eerder het WK van de gemiste kans om wereldkampioen te worden. Dit zullen we nooit meer meemaken.
En bij deze sluit ik het WK 2018 dan ook af voor mij, de winnaar is toch al gekend.
Ik als neutrale toeschouwer wel. Bleef met een sterk gevoel van onrecht achter.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:21:
Maar counteren hoeft an sich niet negatief te zijn. De Belgen deden tegen Brazilië niet anders maar niemand had daar problemen mee volgens mij.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Achja wij leven met een trauma van al 3 verloren WK finalesTomski1986 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:44:
Blij met de 3e plaats maar toch ook wel enorm teleurgesteld met een opnieuw zwakke prestatie tegen een verdedigend en compact blok. Geen enkel antwoord op.
Float like a butterfly, sting like a bee.
En nog een hele lading aan halve finales.Martinusz schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:58:
[...]
Achja wij leven met een trauma van al 3 verloren WK finales
Je had vantevoren al kunnen voorspellen dat Frankrijk kampioen zou worden, gezien alleen al welke voetballers ze thuis hebben gelaten.
Grappig dat de twee teams met de grootste bek hem niet winnen.
Grappig dat de twee teams met de grootste bek hem niet winnen.
[ Voor 20% gewijzigd door Vincent Dave op 14-07-2018 19:33 ]
Voor mij het grootste trauma: 1990. Veruit de beste spelers en na een kut voorronde eruit tegen de Duitsers.
Edit:
Daarna pas komen de dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen tegen de Brazilianen.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2018 19:17 ]
Morgen dus de finale om 17:00....goede tijd joh, had het niet gewoon om 20:00 gekund of zo. Waarom nou om 17:00?

Je weet het tijdsverschil met Moskou? Ze moeten daar ook rekening houden met OV etc. Plus de tijden in andere delen van de wereld.vhal schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:24:
Morgen dus de finale om 17:00....goede tijd joh, had het niet gewoon om 20:00 gekund of zo. Waarom nou om 17:00?
Echt een FWP klacht...
[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 14-07-2018 20:27 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Omdat het in Moscou twee uur later is. 20:00 hier is gewoon een wedstrijd van 22:00 tot 23:45 in Rusland, en dat is zonder verlening.vhal schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:24:
bij mij andersom.... 1998 kan ik nog kwaad over worden.... 1994 minder maar ook daar blijf ik erbij dat onder de toen geldende regels twee buitenspelgoals en een onterechte vrije trap ons genekt hebben.... in 1990 waren we gewoon slecht, voornamelijk door al het gesteggel en gedoe eeomheen tussen spelers en trainers.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:13:
[...]
Voor mij het grootste trauma: 1990. Veruit de beste spelers en na een kut voorronde eruit tegen de Duitsers.
Edit:
Daarna pas komen de dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen tegen de Brazilianen.
Ik snap nog altijd niet waarom dat zo over België gezegd wordt? Als er iets is dat we net niet hebben in BE is het wel een grote bek. Of doel je op die paar media figuren? Want in mijn eigen leefwereld is dat alles behalve waar geweest. Trots na iedere gewonnen wedstrijd, dat wel ja, maar direct van de toren blazen dat we het allemaal eens snel zouden winnen? Don’t think so, al zeker tegen FR was iedereen enorm op zijn hoeden omdat men wist dat het een dubbelte op zijn kant ging zijn.Grappig dat de twee teams met de grootste bek hem niet winnen
@bollewolle
Het is wat wij in Nederland meekrijgen, van de spelers, van de media en soms op forums. Wat de gemiddelde Belg in de kroeg zegt krijgen wij niet mee natuurlijk.
Het is wat wij in Nederland meekrijgen, van de spelers, van de media en soms op forums. Wat de gemiddelde Belg in de kroeg zegt krijgen wij niet mee natuurlijk.
Ja dus? Want tijdens de achtste, kwart en halve finales waren de latere wedstrijden blijkbaar geen probleem...?gambieter schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:26:
[...]
Je weet het tijdsverschil met Moskou? Ze moeten daar ook rekening houden met OV etc. Plus de tijden in andere delen van de wereld.
Echt een FWP klacht...
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 14-07-2018 20:56 ]
Hopelijk zijn er een aantal Belgische spelers die nu een mooie transfer overhouden aan het WK
Courtois wordt concreet gelinkt aan Real Madrid
Hazard wil ook naar Real
Chadli gaat ook andere oorden opzoeken
Meunier heeft laten verstaan dat hij weg wil bij PSG als hij niet meer speelminuten krijgt
Dendoncker heeft ook nog geen club denk ik
Courtois wordt concreet gelinkt aan Real Madrid
Hazard wil ook naar Real
Chadli gaat ook andere oorden opzoeken
Meunier heeft laten verstaan dat hij weg wil bij PSG als hij niet meer speelminuten krijgt
Dendoncker heeft ook nog geen club denk ik
Geen prijsuitreiking en andere ceremoniele verplichtingen. De WK-finale is geen normale wedstrijd.vhal schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:55:
Ja dus? Want tijdens de achtste, kwart en halve finales waren de latere wedstrijden blijkbaar geen probleem...?Of het OV heeft een zondagsdienst, dat kan ook
Ik zou zeggen: dien een klacht in, of ga op Twitter klagen en zie hoeveel medelijden je krijgt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Neem bijvoorbeeld een Hazard die zichzelf graag als beste speler van het toernooi uitroept.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:36:
@bollewolle
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat moet je toch niet serieus nemen. Hazard neemt zichzelf niet eens serieus. Die kerel ziet alles als een spelletje en maakt grapjes over alles. (Vergelijk het met Sagan in het wielrennen)Gonadan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:39:
[...]
Neem bijvoorbeeld een Hazard die zichzelf graag als beste speler van het toernooi uitroept.
Zoals croatie?D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:35:
@Martinspire
Daar wonene geloof ik minder dan 4 miljoen mensen
De juiste voetbalcultuur en een beetje geluk met een gouden generatie is nu in staat spreekwoordelijk te scoren op het wk.
Alhoewel ze geen type Modric/Perecic op de bank zullen hebben.

★ What does that mean? ★
T grappige is dat ze juist op t middenveld een overschot aan goede spelers hebben. Zo staan jongens zoals Kovacic (Real Madrid) en Brozovic (Inter) meestal niet in de basis.MrMonkE schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:57:
[...]
Zoals croatie?![]()
Daar wonene geloof ik minder dan 4 miljoen mensen
De juiste voetbalcultuur en een beetje geluk met een gouden generatie is nu in staat spreekwoordelijk te scoren op het wk.
Alhoewel ze geen type Modric/Perecic op de bank zullen hebben.
Ik had vooraf getekend voor een derde plaats maar toch blijft het gevoel dat er meer in had gezeten. Ik vind niet per se dat er iets mis is gegaan. Tegen Frankrijk had men kunnen winnen. Langs de andere kant hebben we ook geluk gehad onderweg en ook dat heb je meestal nodig op een groot toernooi. Ik heb er in ieder geval van genotenSjah schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:22:
Welke Belgen uit dit topic zijn blij?
Dat is hoe de media werkt hier, helaas. De kranten waren al aan het berekenen hoeveel extra toeristen er gingen komen en al plannen aan het verzinnen voor de huldiging met beker. Ook voor de fans erg vervelend... De supporters vond ik zelf erg goed meevallen. Veel realisme en respect voor de tegenstanders. Winst was het doel maar nooit een zekerheid, ik vond het dan ook jammer dat de media helemaal niet representatief wil zijn voor wat er leeft onder het volk met alle gevolgen van dien.D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:36:
@bollewolle
De spelers? Goh dat is wat moeilijker te zeggen maar bij de serieuze interviews gaven ze ook bijna allemaal aan dat ze de tegenstander niet onderschatten, Hazard zijn grapjes daargelaten. Ik denk dat die stoerpraterij ook hoort bij het imago wat ze proberen te kweken ten opzichte van hun fans, ze dragen hun overwinningen trouwens ook op aan de fans.
Ik ga niet zeggen dat ze het meest sympathiek waren, maar dat slechte imago komt volgens mij weer maar eens door onze waardeloze media.
Ach, dan dump je die aangekochte zooi mooi op de Belgische MarktplaatsSjah schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:05:
Ok, niet veel.
Over Krefel...een tegoebon krijgen de mensen die tv terugkrijgen, das niet terugkrijgen hoor, das verplicht worden tot aankoop van dingen die je niet nodig hebt. Het is nog wat anders als die bon 15 jaar geldig is, maar dat zal niet..?
/profit
België had gisteren met 6 of 7 nul moeten winnen, als je naar al die kansen kijkt. En nee, dat kwam niet omdat de Engelsen nu zo grandioos voetbalden.
Bij het eerstvolgende grote toernooi, het EK, reken ik de Belgen serieus tot de favorieten. Nu waren ze nog een beetje de outsiders, maar dat is na dit toernooi over.
Als ze geen kampioen worden, is het een mislukte generatie.
Bij het eerstvolgende grote toernooi, het EK, reken ik de Belgen serieus tot de favorieten. Nu waren ze nog een beetje de outsiders, maar dat is na dit toernooi over.
Wat een onzin. Dan is de generatie met Bergkamp, Overmars en Kluivert ook mislukt? Of die met Sneijder, v Persie en Robben? Cruijff en v Hanegem? En dan zijn dit enkel de Nederlandse voorbeelden. Heel veel generaties met geweldige voetballers hebben geen prijs gepakt met hun land.mavaros schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:08:
Een toernooi is nu eenmaal maar om de vier jaar. Alles moet net op dat moment kloppen, daar komt ook een pak geluk bij kijken. Zie Griekenland dat het EK wint. Daar ga ik echt niet zoveel waarde aan hechten dat de Griekse generatie dan plots meer gelukt zou zijn dan deze Belgische. Niemand weet nu meer wie die Griekse spelers waren.
Als België met de insteek naar het EK gaat dat het "moet" dan wordt het op zeker niks. Je moet er van overtuigd zijn dat het "kan" maar dat is wat anders.
Edit:
Voor de carrières van de Belgische sterren lijkt het me belangrijker dat ze met hun clubs prijzen pakken (of blijven pakken) . Ik denk dat daar je naam uiteindelijk meer gemaakt wordt.
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 15-07-2018 11:23 ]
Charisteas staat mij anders nog bijzonder helder op het netvlies, maar niet vanwege dat WK inderdaad.D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:11:
Niemand weet nu meer wie die Griekse spelers waren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die Griekse verdediger Dellas kan ijk me nog herinneren, maar zal misschien ook met het bruggetje naar die Tv-serie te maken hebben.
Zag net deze op Twitter, een creatieve Engeland supporter:

Vergeet die weergaloze keeper Papalamepimoulos niet?Sjah schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:51:
Die Griekse verdediger Dellas kan ijk me nog herinneren, maar zal misschien ook met het bruggetje naar die Tv-serie te maken hebben.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jullie hadden samen met Frankrijk moeilijkste route. Jullie kunnen trots zijn, je hebt Holland afgelost als nr 3 op een stuk indrukwekkender wijze.Admiral Freebee schreef op zondag 15 juli 2018 @ 02:38:
[...]
Ik had vooraf getekend voor een derde plaats maar toch blijft het gevoel dat er meer in had gezeten. Ik vind niet per se dat er iets mis is gegaan. Tegen Frankrijk had men kunnen winnen. Langs de andere kant hebben we ook geluk gehad onderweg en ook dat heb je meestal nodig op een groot toernooi. Ik heb er in ieder geval van genoten
tJa jullie hebben Brazilie aan je netje geregen, iets wat wij ook deden in '10 en zoals het hoort kregen wij daar finale voor terug, jullie niet, das beetje onrechtvaardig.
Holland? Holland is niet eens erkend als een land en heeft nooit met een EK en laat staan een WK meegedaanSjah schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:01:
[...]
Jullie kunnen trots zijn, je hebt Holland afgelost als nr 3 op een stuk indrukwekkender wijze.
IFTFYSjah schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:01:
[...]
Jullie hadden samen met Frankrijk moeilijkste route. Jullie kunnen trots zijn, je hebt Holland Nederland afgelost als nr 3 op een stuk indrukwekkender wijze.
tJa jullie hebben Brazilie aan je netje geregen, iets wat wij ook deden in '10 en zoals het hoort kregen wij daar finale voor terug, jullie niet, das beetje onrechtvaardig.
Toch denk ik dat de toch wel legendarische 5-1 tegen Spanje in '14 nog net even wat indrukwekkender was dan met 2-0 van de Engelsen winnen, hoor.
Zelfs al doe je dat 2x op rij, zo goed zijn die echt niet, dat geloven ze alleen zelf.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Op Kroatië, ik denkl dat Frankrijk weer behouden gaat spelen en wacht op fouten van Kroatië. Verwacht niet dat Griezmann, Mbappe en Pogba vol gaan aanvallen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik hoop dat de Kroaten de Fransmannen op hun plek zetten.
Ik gok op 3 - 0 voor Frankrijk
Ik ben absoluut geen fan van de speelstijl van Frankrijk, maar met hun talent en het parcours dat ze hebben afgelegd verdienen ze wel een plaats in de finale.
Kroatië vind ik een heel leuke ploeg, maar ze gaan het echt niet redden tegen les bleus
Ik ben absoluut geen fan van de speelstijl van Frankrijk, maar met hun talent en het parcours dat ze hebben afgelegd verdienen ze wel een plaats in de finale.
Kroatië vind ik een heel leuke ploeg, maar ze gaan het echt niet redden tegen les bleus
Idd, wat een aanfluiting is dit zegJanW schreef op zondag 15 juli 2018 @ 16:38:
Oei wat is dit voor een foute bedoeling. Een of andere playbackshow icm een fout autotune liedje
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*