[Voetbal] Centraal WK 2018 discussie topic

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 20:10
alexbl69 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:38:
[...]

Als de arbitrale beslissingen bij de eerste 2 goals gisteren anders (lees: beter) waren uitgevallen, dan was het land (waarschijnlijk) de meest kleurloze nummer 2 in een lange tijd geworden. De 1e arbitrale blunder (schwalbe van Griezmann) kan nog geschaard worden onder 'bedrijfsongeval'.

Maar de 2e absoluut niet. Als je zo lang nodig hebt om te beslissen of een per ongeluk met de hand aangeraakte bal (deze veranderde immers vlak daarvoor van richting) een penalty is of niet, dan moet het antwoord altijd nee zijn. De VAR heeft ons dit toernooi goede dingen gebracht, maar heeft helaas ook een groot negatief aandeel in de beslissing van de finale gehad.
Tja, over die 1e. Soms krijg je ze mee, soms niet. Ook Kroatië heeft er voordeel van gehad, o.a. tegen Engeland (op een gegeven moment kreeg Engeland zuivere hoekschoppen/inworpen/vrije trappen niet toegekend, terwijl Kroatië wel de vrije trap mee kreeg met een schwalbe).

De penalty beslissing vind ik uiteindelijk terecht. Hij maakt een duidelijke beweging met zijn hand naar de bal (bewust of onbewuste reflex doet er niet toe) en dus een penalty. Als hij zijn hand had gehouden waar die was (meer naar boven), dan was er niks aan de hand geweest. Ook niet met de verandering van richting aangezien de bal dan nog meer naar onder was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Perisic schijnt een verdienstelijk volleyballer te zijn, wellicht hebben die reflexen hem genekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Enigszins geflatteerde zege voor Frankrijk. Uit 2 dode spelmomenten op voorsprong komen om het vervolgens op de counter af te maken, waarbij de goal van Pogba nog gelukkig was ook, al was het wel mooi dat z'n rechter geblokt werd en z'n linker erin ging.

Enorm jammer voor de (niet Franse) kijker dat Frankrijk met zo'n extreem goede selectie op deze manier speelt.
Anoniem: 224360 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:10:
Perisic schijnt een verdienstelijk volleyballer te zijn, wellicht hebben die reflexen hem genekt.
Als volleyballer raak je uitgeslagen ballen ook niet aan. Enige reflex die je soms nekt is als je een bal weg tikt voor een teamgenoot.

Als je springt gebruik je het momentum van je armen om hoger te komen en om in balans te blijven. Grootste arm reflexen tijdens voetbal komen (lijkt mij) voor wanneer men uit balans raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14

Fiber

Beaches are for storming.

Zat gisteren eens te kijken hoeveel landen er ooit wereldkampioen zijn geworden, en eigenlijk is dat best een select gezelschap:
  • Uruguay, Heel lang geleden...
  • Engeland, Iets minder lang, maar ook al weer 52 jaar, geleden...
  • Argentinië, Toch al weer 32 jaar geleden...
En dan maar vijf landen min of meer recent
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Spanje
  • Italië
  • Brazilië
Nederland wel drie keer tweede, een keer derde en een keer vierde...

Het lijkt er op dat 'kleine' landen wel ver kunnen komen, tot aan de (halve) finale of zo, maar dat de 'grote' landen uiteindelijk meestal toch winnen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10
Fiber schreef op maandag 16 juli 2018 @ 18:52:
Zat gisteren eens te kijken hoeveel landen er ooit wereldkampioen zijn geworden, en eigenlijk is dat best een select gezelschap:
  • Uruguay, Heel lang geleden...
  • Engeland, Iets minder lang, maar ook al weer 52 jaar, geleden...
  • Argentinië, Toch al weer 32 jaar geleden...
En dan maar vijf landen min of meer recent
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Spanje
  • Italië
  • Brazilië
Nederland wel drie keer tweede, een keer drie en een keer vierde...

Het lijkt er op dat 'kleine' landen wel ver kunnen komen, tot aan de (halve) finale of zo, maar dat de 'grote' landen uiteindelijk meestal toch winnen... O-)
Dus moeten binnenkort allemaal naar de stembus om voor de annexatie met Duitsland te stemmen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

alexbl69 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 07:38:
[...]

Als de arbitrale beslissingen bij de eerste 2 goals gisteren anders (lees: beter) waren uitgevallen, dan was het land (waarschijnlijk) de meest kleurloze nummer 2 in een lange tijd geworden. De 1e arbitrale blunder (schwalbe van Griezmann) kan nog geschaard worden onder 'bedrijfsongeval'.

Maar de 2e absoluut niet. Als je zo lang nodig hebt om te beslissen of een per ongeluk met de hand aangeraakte bal (deze veranderde immers vlak daarvoor van richting) een penalty is of niet, dan moet het antwoord altijd nee zijn. De VAR heeft ons dit toernooi goede dingen gebracht, maar heeft helaas ook een groot negatief aandeel in de beslissing van de finale gehad.
Bijna elke beslissing pakt voor de ene ploeg goed uit en voor de andere ploeg niet.

Ik vind de VAR een goede (en ook eerlijke) toevoeging aan het voetbal. Helaas is het dan nog steeds een menselijke beslissing om dat ding te gebruiken, en soms is het ook nog een twijfelgeval.
Met die tweede goal heeft de scheidsrechter correct de VAR ingezet. Helaas was daarmee nog niet duidelijk te zien of die penalty terecht was of niet. Ik denk dat de definitie van een hands-bal dan ook duidelijker moet worden met een harde grens zodat niet het ene team van mening is dat het hands was terwijl de andere van mening is dat dat niet zo was.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:43
Bossie schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:05:
[...]

Dus moeten binnenkort allemaal naar de stembus om voor de annexatie met Duitsland te stemmen?
België inlijven werkt denk ik ook wel. Kan je best een sterk team van maken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Terranova schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:19:
[...]

België inlijven werkt denk ik ook wel. Kan je best een sterk team van maken
Afbeeldingslocatie: https://hooiberg.speld.nl/speld.nl/wp-content/uploads/Team.jpg
De Speld: Als Nederland en België één land zouden zijn, zouden we samen echt een sick elftal hebben!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
DeLigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leuk geprobeerd, echter spreekt sowieso Hazard geen Nederlands. Derhalve wederom een mislukte poging van De Speld tot 'geforceerde' humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
Dit WK zag je toch wel een trend bij de Zuid-Amerikaanse landen.
Allemaal speelden ze wat nonchalent en met minder orde dan de Europese teams. Die Zuid-Amerikaanse speelstijl haalt het niet meer van de Europese discipline en tactiek. Met enkel talent haal je het niet.
Benieuwd hoe dit verder gaat evolueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vincent Dave schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:00:
[...]

Leuk geprobeerd, echter spreekt sowieso Hazard geen Nederlands. Derhalve wederom een mislukte poging van De Speld tot 'geforceerde' humor.
Ach ik vind em best grappig. Maar om het niet grappige dan te binden aan wel/niet Nederlands praten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
toolkist schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:29:
[...]

Ach ik vind em best grappig. Maar om het niet grappige dan te binden aan wel/niet Nederlands praten?
Omdat Belgie net zoveel Frans is als Nederlands, De Speld vind ik gewoon te geforceerd meer dan een gniffel hebben ze mij nooit bezorgd.

Dan vond ik de grap dat Afrika eindelijk een wereldkampioen heeft geleverd veel geslaagder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hazard met Depay vervangen en is het taalprobleem ook weer opgelost ;)
ph4ge schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:45:
Frankrijk heeft de volgende landen verslagen in aanloop naar deze prijs:
- Zweden en Nederland in de kwalificatie verslagen, een daarvan werd een kwartfinalist en de ander is ook van hoger niveau dan menig andere WK deelnemer (zonder de rest van de poule tekort te willen doen)
- Australië [met pijn en moeite en VAR] verslagen, dat is natuurlijk een zwak land maar vervelend om tegen te spelen
- Peru werd verslagen, vooraf gezien als outsider door wie :+ ?
- Denemarken is een degelijk ploeg en hadden ze aan 0-0 genoeg: B-team ongeïnspireerd naar een 0-0. Als die Denen ballen hadden had Frankrijk in de andere helft kunnen eindigen ...
- Argentinië verslagen, een van de beste ploegen aanvallers ter wereld
- Uruguay verslagen, vooraf gezien als outsider [ZONDER CAVANI]
- België verslagen, een van de beste ploegen ter wereld
- Kroatië in de finale verslagen, ook een topper dus[VAR to the rescue]

De route van Frankrijk naar deze prijs is gewoon zeer indrukwekkend. De route van bijv. Kroatië was een stuk minder indrukwekkend geweest.

Ik snap dat misplaatste gezeur niet over dat het niet mooi was. Voetbal is geen jurysport en puntje bij paaltje was Frankrijk gewoon elke wedstrijd wel de betere (muv de finale) en hebben ze veel (mooie) goals gemaakt. Kroatië, Engeland en België waren ook niet overtuigend het grootste deel van het toernooi en profiteerden nadrukkelijk van gunstige lotingen.

Verdedigen is ook een kunst en ik heb er enorm veel respect voor dat een ploeg waar het voetballend even stroef loopt het op een andere manier toch weet te winnen. De parallel met Nederland in 2014 en zeker 2010 moge duidelijk zijn, alleen bleven wij bij een troostprijs steken.

offtopic:
Dankzij deze uitslag nog net in de prijzen gevallen in het poultje op mn werk. 8)
Toepasselijke kop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t5gMRl4CSRCCeHhxkjk72AiN/full.jpg
Joster schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Dat is de regel toch helemaal niet man, of de bal er dan in zat. Het gaat er om dat de regel (volgens mij) is dat het een OG is wanneer het schot / de voorzet / de pass naast of over zou zijn gegaan en dat ie door een aanraking alsnog op goal gaat. Wanneer een schot / voorzet / pass reeds tussen de palen zou zijn geweest telt de aanraking van iemand van de verdedigende partij dus niet als OG.
Dat is een UEFA richtlijn, niet van de FIFA. Bij de FIFA is het omdat hij bewust de bal heeft gekopt wel een eigen doelpunt ...
Pogba gaat nog vanuit buitenspel het duel met Mandzukic aan en eindigt gewoon nog met een arm op z'n rug. Lijkt me redelijk actief bij het spel betrokken O-)

LÉquipe gaf Frankrijk een 5,6 als cijfer voor de finale (en Kroatië een 5,1). Gazzetta een 8 en een 6 ... Kroatië was idd niet goed die dag met veel foute passes en gebrek aan snelheid bij Mandzukic. In de tweede helft duidelijk op hun laatste benen maar toch nog weer hun rug weten te rechten voor een aardige periode. Ook momentum iets onderbroken door de pitch invasion ...
Trainer had wel wat eerder wissels in kunnen brengen.

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 16-07-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

Vincent Dave schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:00:
[...]

Je kan de grap niet leuk vinden, kwestie van smaak. Maar dat Hazard geen Nederlands spreekt heeft er echt niks mee te maken. Dus wat je daar nou mee bedoelt?

Als een land wil mag het gewoon 11 spelers opstellen die de officiële moedertaal van het land niet spreken, de criteria is een paspoort, niet het onder de knie hebben van de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Origineel is het iig allang niet meer. Als je alleen Vlaanderen terug inlijft hoef je enkel Hazard te vervangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 13:08
Vincent Dave schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Omdat Belgie net zoveel Frans is als Nederlands, De Speld vind ik gewoon te geforceerd meer dan een gniffel hebben ze mij nooit bezorgd.

Dan vond ik de grap dat Afrika eindelijk een wereldkampioen heeft geleverd veel geslaagder.
Dus....
België is België. En als je België annexeert..annexeer je België. Waarom de grap dan niet klopt en je opeens talen erbij haalt vind ik pas geforceerd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
apis29 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:10:
Origineel is het iig allang niet meer. Als je alleen Vlaanderen terug inlijft hoef je enkel Hazard te vervangen
Als ik eens vlug tel komen 11 van de 23 Rode Duivels uit Vlaanderen, de rest komt uit Brussel of Wallonie.
Toch een gelijke verdeling dus

(Naast Hazard zouden ook Kompany en Witsel dan wegvallen uit dat basiselftal van De Speld, zij zijn ook geen Vlaming)

[ Voor 13% gewijzigd door Anton.net op 16-07-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Door mijn....

quote:
- Peru werd verslagen, vooraf gezien als outsider door wie :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Al die Fransen vóór de bal :+ . Dat plukje rechts is die lange bal naar voren op hoop en Mbappé ....
Enige vijf Fransen die met enige regelmaat over de middellijn te vinden waren: Hernandez, Pogba, en de drie aanvallers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bMRTinSRJJ9e3LUclP3W5Ssu/full.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 17-07-2018 00:00 ]

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste