Hazard met Depay vervangen en is het taalprobleem ook weer opgelost

ph4ge schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:45:
Frankrijk heeft de volgende landen verslagen in aanloop naar deze prijs:
- Zweden en Nederland in de kwalificatie verslagen, een daarvan werd een kwartfinalist en de ander is ook van hoger niveau dan menig andere WK deelnemer (zonder de rest van de poule tekort te willen doen)
- Australië [met pijn en moeite en VAR] verslagen, dat is natuurlijk een zwak land maar vervelend om tegen te spelen
- Peru werd verslagen,
vooraf gezien als outsider door wie

?
- Denemarken is een
degelijk ploeg en hadden ze aan 0-0 genoeg: B-team ongeïnspireerd naar een 0-0. Als die Denen ballen hadden had Frankrijk in de andere helft kunnen eindigen ...
- Argentinië verslagen, een van de beste
ploegen aanvallers ter wereld
- Uruguay verslagen, vooraf gezien als outsider [ZONDER CAVANI]
- België verslagen, een van de beste ploegen ter wereld
- Kroatië in de finale verslagen, ook een topper dus[VAR to the rescue]
De route van Frankrijk naar deze prijs is gewoon zeer indrukwekkend. De route van bijv. Kroatië was een stuk minder indrukwekkend geweest.
Ik snap dat misplaatste gezeur niet over dat het niet mooi was. Voetbal is geen jurysport en puntje bij paaltje was Frankrijk gewoon elke wedstrijd wel de betere (muv de finale) en hebben ze veel (mooie) goals gemaakt. Kroatië, Engeland en België waren ook niet overtuigend het grootste deel van het toernooi en profiteerden nadrukkelijk van gunstige lotingen.
Verdedigen is ook een kunst en ik heb er enorm veel respect voor dat een ploeg waar het voetballend even stroef loopt het op een andere manier toch weet te winnen. De parallel met Nederland in 2014 en zeker 2010 moge duidelijk zijn, alleen bleven wij bij een troostprijs steken.
offtopic:
Dankzij deze uitslag nog net in de prijzen gevallen in het poultje op mn werk.

Toepasselijke kop:

Joster schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:01:
[...]
Dat is de regel toch helemaal niet man, of de bal er dan in zat. Het gaat er om dat de regel (volgens mij) is dat het een OG is wanneer het schot / de voorzet / de pass naast of over zou zijn gegaan en dat ie door een aanraking alsnog op goal gaat. Wanneer een schot / voorzet / pass reeds tussen de palen zou zijn geweest telt de aanraking van iemand van de verdedigende partij dus niet als OG.
Dat is een UEFA richtlijn, niet van de FIFA. Bij de FIFA is het omdat hij bewust de bal heeft gekopt wel een eigen doelpunt ...
Pogba gaat nog vanuit buitenspel het duel met Mandzukic aan en eindigt gewoon nog met een arm op z'n rug. Lijkt me redelijk actief bij het spel betrokken
LÉquipe gaf Frankrijk een 5,6 als cijfer voor de finale (en Kroatië een 5,1). Gazzetta een 8 en een 6 ... Kroatië was idd niet goed die dag met veel foute passes en gebrek aan snelheid bij Mandzukic. In de tweede helft duidelijk op hun laatste benen maar toch nog weer hun rug weten te rechten voor een aardige periode. Ook momentum iets onderbroken door de pitch invasion ...
Trainer had wel wat eerder wissels in kunnen brengen.
[
Voor 24% gewijzigd door
apis29 op 16-07-2018 23:07
]