Ze spelen heel matig ondanks middenvelders van Real en Barca. Op Argentinië na niks van gezien.Grindtegel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:39:
Snap die haat naar Kroatie niet zo goed, ze spelen niet verdedigend, geen bus parkeren, geen gemeen spel, geen overdreven theater, niks mis mee toch? buiten het feit dat zij in de finale staan en ... niet
Zelfde als Frankrijk. Niet echt heel goed, op individuele speler momenten na.
Beide, vooral Frankrijk, kunnen veel beter maar staan toch in de finale. Voelt toch zuur. En je weet dat de kans groot is dat dit een saaie finale gaat worden. Kroatië underdog dus die gaan niet en kunnen niet. Frankrijk speelt heel slim en dat betekent op de counter.
Beide teams doen me helemaal niks, dus ik heb zondag denk ik een vrije avondVerwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:39:
Weg met Engeland, het ‘dominante’ team. Het pro Westerse gezeik op de fora. Het pro Engelse commentaar op NOS, waar je unbiased commentaar verwacht. Eindelijk weer een klein, underdog land in de finale.
Ik ga er voor zitten.
Zaterdag idem trouwens, maar dan omdat de troostfinale me niks interesseert
Dit dus, er zat echt bijzonder weinig in..Okasha schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:40:
Engeland heeft 90 minuten praktisch niets laten zien. Ballen alleen maar om een dode spelsituatie te realiseren.
Tja, gezien dit WK vraag ik me af of Oranje wel zo waardeloos is? Liep dat elftal een beetje, en was de coach geen volslagen waardeloze prutser, dan hadden we hier zomaar gewoon een goede kans gehad. Zoveel teams die zo belachelijk tegenvielen. Kijk alleen al naar de teams die van Zweden verloren. Wij wonnen nota bene een keer van Zweden, en een keer gelijk, terwijl de meeste wedstrijden absoluut niet aan te zien waren. Ik vraag het me echt af of Oranje niet veel beter is dan we denken.Fiber schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:40:
[...]
Het is dus mogelijk voor een klein landje. Geeft hoop voor Nederland.
Zaterdag de echte finale...?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat is daar grappig aan?knakworst schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:42:
HAHAHAHA
https://www.thesun.co.uk/
YOU DID US PROUD
Brabant - Frankrijk
Hoera! Hup Brabant!!!!
Ik denk dat dat België wel motivatie geeft om zich nog eens te bewijzen
Kroatie - Argentinie 3-0
Lijkt erop dat de Fransen nog wat werk gaan krijgen aan de Kroaten.
How do you save a random generator ?
Op Belgie suggereerden ze dat 3e worden het hoogste resultaat van Belgie ooit zou zijn end at spelers daarom er voor zouden gaan. Volgens mij interesseert de spelers dat niet eens.Anton.net schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:45:
Engeland - België
Ik denk dat dat België wel motivatie geeft om zich nog eens te bewijzen
★ What does that mean? ★
If only it was that simple ;penchion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:46:
Frankrijk - Argentinie 4-3 (waarvan eigen doelpunt door Argentinie)
Kroatie - Argentinie 3-0
daarnaast was die 1e goal van Kroatie ook een halve eigen goal van Argentinie en speelde Argentinie sowieso crap die wedstrijd. Ik heb het idee dat Kroatie nog geen wedstrijd echt goed heeft gespeeld dit WK, maar toch staan ze in de finale. Best een prestatie
Brabant? Die vlag lijkt meer op die van Nederland dan die van Brabant.Grindtegel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:45:
Finale 2018
Brabant - Frankrijk
Hoera! Hup Brabant!!!!
You did us proud = je bracht ons trots. Dat kan niet van het voetbalniveau van vandaag zijn...
Verwijderd
Uruguay 3-0 Ruslandenchion schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:46:
Frankrijk - Argentinie 4-3 (waarvan eigen doelpunt door Argentinie)
Kroatie - Argentinie 3-0
Kroatië penalties nodig om te winnen
Frankrijk 2-0 Uruguay
Zegt natuurlijk niks hè.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 22:48 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Pfff wij zijn het land die de 2e plek vierde met een rondvaart.knakworst schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:47:
[...]
You did us proud = je bracht ons trots. Dat kan niet van het voetbalniveau van vandaag zijn...
Verwijderd
Dat zeggen 100 man van iedere deelnemende ploeg.....daar heeft er altijd iemand 'gelijk'.Hackus schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:47:
Lachen eigenlijk, ik zeg al tijden dat Kroatie een gevaarlijke tegenstanders is die vaak onderschat wordt. Nu staan ze in de WK finale
Verwijderd
Uruguay was absoluut geen lachertje dit WK. Rusland heeft immers een muur waar je niet makkelijk door heen kwam, vraag het maar aan Spanje.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:47:
[...]
Uruguay 3-0 Rusland
Kroatië penalties nodig om te winnen![]()
Zegt natuurlijk niks hè.
Dat vond ik ook een aanfluiting.PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]
Pfff wij zijn het land die de 2e plek vierde met een rondvaart.
Geen winnaarsmentaliteit hier in Nederland, erg triest.
★ What does that mean? ★
Verder gekomen dan in lange tijd. Afgerekend met het strafschoppensyndroom. Gewoon halve finale, mag je echt wel trots op zijn hoor.knakworst schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:47:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doen we de volgende maal ook gewoon weer, goed excuus om koningsdag te herhalen in voetbalshirtsPolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Daarover houd ik maar wijselijk mijn mondPolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]

Die mening deel ik ook. Sowieso zat er een luchtje aan de uitschakeling van Oranje, en hoewel het geen goede serie was hebben ze op de wedstrijd tegen Bulgarije na gewoon goede resultaten neergezet. Twee keer verlies tegen Frankrijk is gewoon geen schande, Nederland is geen wereldtop op moment.DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:44:
[...]
Tja, gezien dit WK vraag ik me af of Oranje wel zo waardeloos is? Liep dat elftal een beetje, en was de coach geen volslagen waardeloze prutser, dan hadden we hier zomaar gewoon een goede kans gehad. Zoveel teams die zo belachelijk tegenvielen. Kijk alleen al naar de teams die van Zweden verloren. Wij wonnen nota bene een keer van Zweden, en een keer gelijk, terwijl de meeste wedstrijden absoluut niet aan te zien waren. Ik vraag het me echt af of Oranje niet veel beter is dan we denken.
Ik zie wel perspectieven voor Nederland. Als dit WK iets laat zien is dat er een paar top teams zijn en dat alles daaronder van elkaar kan winnen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Belgie is een halve ploeg uit de premier league. Die Belgische en Engelse ploeg kennen elkaar zeer goed.MrMonkE schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:46:
[...]
Op Belgie suggereerden ze dat 3e worden het hoogste resultaat van Belgie ooit zou zijn end at spelers daarom er voor zouden gaan. Volgens mij interesseert de spelers dat niet eens.
Ik denk dat dat de Belgen wel motiveert om nogmaals van Engeland te winnen.
Deze keer met een A-ploeg
Verwijderd
Uruguay won toch met 3-0 van Rusland?Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]
Uruguay was absoluut geen lachertje dit WK. Rusland heeft immers een muur waar je niet makkelijk door heen kwam, vraag het maar aan Spanje.
nee want 2e is ronduit een schande en zwakMrMonkE schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:49:
[...]
Dat vond ik ook een aanfluiting.

Maar wel in Brazilië nog gemotiveerd zijn voor de wedstrijd om plaats 3.MrMonkE schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:49:
[...]
De generatie van 98 had achteraf toch wel spijt dat ze het tegen Kroatië hadden laten lopen toen.
Ben benieuwd naar België wat dat betreft.
Dat had daar volgens mij niets mee te maken. Dat feestje was al georganiseerd en ze vonden het zonde om het af te blazen. Gewoon geldkwestie..MrMonkE schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:49:
[...]
Al ben ik met je eens dat er in NL een gebrek aan winnaarsmentaliteit heerst.
Het is een eer voor kampioenen. Niet voor tweede plek.poor Leno schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:52:
[...]
nee want 2e is ronduit een schande en zwak
Het doet simpelweg afbruik aan de eer van echte kampioenen door het gelijk te schakelen met niet winnen.
Puur voor de Horeca als je het mij vraagt..
★ What does that mean? ★
Die Engelsen gaan nu eerst drie dagen worden afgeslacht door hun eigen pers, par for the course natuurlijk, en dan mogen ze nog eens aantreden tegen een veel betere ploeg.
België zou ze wel eens kunnen doen wensen dat ze die pingelserie nooit hadden gewonnen van Colombia.
Denk niet dat Nederland beter is dan we denken, maar de rest is gewoon ook niet zo goed. De verschillen zijn gewoon klein en spelers als CRo, Messi, Neymar, Hazard, De Bruyne, etc. maken het verschil ook niet zomaar. Ik denk ook als Nederland gewoon op dit WK was geweest en wij hadden dezelde route gehad als Kroatie, dan hadden wij ook zomaar in de finale kunnen staan.DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:44:
[...]
Tja, gezien dit WK vraag ik me af of Oranje wel zo waardeloos is? Liep dat elftal een beetje, en was de coach geen volslagen waardeloze prutser, dan hadden we hier zomaar gewoon een goede kans gehad. Zoveel teams die zo belachelijk tegenvielen. Kijk alleen al naar de teams die van Zweden verloren. Wij wonnen nota bene een keer van Zweden, en een keer gelijk, terwijl de meeste wedstrijden absoluut niet aan te zien waren. Ik vraag het me echt af of Oranje niet veel beter is dan we denken.
Van de andere kant als het ff tegenzat, hadden we er ook zomaar in de 1e ronde uit kunnen liggen. Maar goed, denk dat iedereen zich ook nog wel kan herinneren dat we in 2014 ook dachten dat we er naar 1 ronde uit zouden liggen. Wil verder niet zeggen dat we zo goed zijn, maar er zijn altijd kansen en als het even meezat was (vrijwel) alles mogelijk geweest.
Die prutser van een coach die we hadden, daar zat een luchtje aan, aan zijn benoeming. Het was niet de beste selectie ooit, maar er was vrijwel niks veranderd sinds de 2014 selectie. Ja minder vertrouwen op Robben, maar andere spelers ontwikkelden zich. Op dit bizarre WK waar de meeste topfavorieten snel sneuvelde, had je heel ver kunnen komen met een ploeg die wel draaide.Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:51:
[...]
Die mening deel ik ook. Sowieso zat er een luchtje aan de uitschakeling van Oranje, en hoewel het geen goede serie was hebben ze op de wedstrijd tegen Bulgarije na gewoon goede resultaten neergezet. Twee keer verlies tegen Frankrijk is gewoon geen schande, Nederland is geen wereldtop op moment.
Ik zie wel perspectieven voor Nederland. Als dit WK iets laat zien is dat er een paar top teams zijn en dat alles daaronder van elkaar kan winnen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Top.
★ What does that mean? ★
Op basis van?PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:56:
België gaat gewoon als nr 4 terug naar huis.
Als België zo ver had kunnen komen dan NL ook. België stelt toch helemaal niets voor man. Ze rennen maar als leeghofden rond en hebben flink wat mazzel.Snowdog schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:56:
[...]
Denk niet dat Nederland beter is dan we denken, maar de rest is gewoon ook niet zo goed. De verschillen zijn gewoon klein en spelers als CRo, Messi, Neymar, Hazard, De Bruyne, etc. maken het verschil ook niet zomaar. Ik denk ook als Nederland gewoon op dit WK was geweest en wij hadden dezelde route gehad als Kroatie, dan hadden wij ook zomaar in de finale kunnen staan.
Van de andere kant als het ff tegenzat, hadden we er ook zomaar in de 1e ronde uit kunnen liggen. Maar goed, denk dat iedereen zich ook nog wel kan herinneren dat we in 2014 ook dachten dat we er naar 1 ronde uit zouden liggen. Wil verder niet zeggen dat we zo goed zijn, maar er zijn altijd kansen en als het even meezat was (vrijwel) alles mogelijk geweest.
Beesten zijn het!Bundin schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:57:
Ik zou graag zien hoeveel km het kroatische middenveld heeft gelopen. Meer van die stats de volgende keer, fifa
Ik weet niet wie mijn favoriet is Peretic of Modric.
Kroatie kan gewoon heel goed combineren in de kleine ruimte op het middenveld.
Top ploeg
★ What does that mean? ★
We zullen het zien op 16 oktoberDubbelklik schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:58:
[...]
Als België zo ver had kunnen komen dan NL ook. België stelt toch helemaal niets voor man. Ze rennen maar als leeghofden rond en hebben flink wat mazzel.
Verwijderd
Tenzij Southgate in die wedstrijd zijn tactiek om gooit en wel met Vardy, Rashford en Sterling voor in begint met Kane als regisseur op het middenveld en daarachter twee controleurs.Grindtegel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:59:
Belgie walst over Engeland
Kan België wederom helemaal los gaan wanneer ook die wedstrijd wordt verloren, Courtois niet in de laatste plaats.
Courtois en menig andere Belg deed mij niet weinig denken aan hoe er over Oranje werd geschreven en gedacht met dat het zo goed voetbalde maar niets won.
Met zoveel verschil in kwaliteit maakt het niet uit of Belgie onderschat/overschat whatever. Engeland gaat met gemak neer.PolarBear schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:59:
[...]
Overschatting van zichzelf en onderschatting van Engeland.
Zullen we dit WK dan maar het WK van de mazzel noemen? Want er zijn maar weinige spellen gewonnen op basis van pure vaardigheid.
Haha, mij goed, als jij daar blij van wordtDubbelklik schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:07:
[...]
Zullen we dit WK dan maar het WK van de mazzel noemen? Want er zijn maar weinige spellen gewonnen op basis van pure vaardigheid.

Het is bijna net als een spel checkers. De kansen moeten je maar gunstig liggen en het kan werkelijk waar iedere kant op draaien. Oftewel eenieder kan altijd winnen. Ergo, mazzel.Anton.net schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:09:
[...]
Haha, mij goed, als jij daar blij van wordt
België heeft met De Bruyne, Lukaku en Hazard extra kwaliteiten en belangrijke spelers bij topclubs in Europa die we bij Oranje missen momenteel. Wij horen niet in het rijtje landen waar België in staat.Dubbelklik schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:58:
[...]
Als België zo ver had kunnen komen dan NL ook. België stelt toch helemaal niets voor man. Ze rennen maar als leeghofden rond en hebben flink wat mazzel.
Wel laat dit WK zien dat je met een collectief ver kunt komen. Als je Zweden ziet, Oranje was gewoon twee keer beter in de kwalificatie.
Ik moet denken aan de praatjes van coach Frank de Boer als hij had verloren met Ajax. Dan kwam altijd het gelul over balbezit. Ook Imke zat bij de NOS weer te zeiken overigens, over een speler die even bal vastpakt om tijd te rekken.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Courtois en menig andere Belg deed mij niet weinig denken aan hoe er over Oranje werd geschreven en gedacht met dat het zo goed voetbalde maar niets won.
U zei?beezjeh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:51:
Kroatië moet het vooral van Modric en Rakitic hebben, indien beiden niks brengen houdt het op. Van hun spits moeten ze het niet hebben want die Mandzukic is zo slecht.
Mandzukic is een eindbaas
Kane op 't middenveld als creatieve speler? Aparte keuze, dat kan ie volgens mij helemaal niet. En met Vardy, Rashford en Sterling kun je beter gewoon een extra verdediger inbrengen die de bal naar voren kan roeien en dan lekker gaan counteren.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Tenzij Southgate in die wedstrijd zijn tactiek om gooit en wel met Vardy, Rashford en Sterling voor in begint met Kane als regisseur op het middenveld en daarachter twee controleurs.
Kan België wederom helemaal los gaan wanneer ook die wedstrijd wordt verloren, Courtois niet in de laatste plaats.
Ooit was er een proef met direct geel als je na de fluit de bal nog aanraakte (oppakken, wegtikken/gooien, etc)... Geen idee waarom ze dat niet doorgezet hebben, dat was echt heerlijk.D-e-n schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:18:
Ook Imke zat bij de NOS weer te zeiken overigens, over een speler die even bal vastpakt om tijd te rekken.
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 11-07-2018 23:23 ]
Ik denk dat Frankrijk hier nog een zware taak aan gaat hebben. Kroatië heeft laten zien dat het toch nog in staat is om een dichtgezette verdediging te openen.
En hoewel ze niet heel zacht spelen, zijn ze wat mij betreft ook nergens echt te ver gegaan en altijd nog wel fair gebleven. Het rekken aan het eind was niet meer als reactie op het eerdere rekken wat Engeland al in de 50e minuut begon te doen. En bovendien was dat niet kinderachtig ballen afpakken, maar gewoon na harde confrontaties (wat makkelijk te voorkomen kon worden door zelf te gaan voetballen). Ook geen politieke statements gezien, wat erg fijn is en een publiek wat zich niet misdroeg en ook niet irritant was. Ik ga dus ook weer voor ze juichen in de finale en zou het mooi vinden als ze als eerste oost-Europese ploeg een wereldbeker mee naar huis kunnen nemen. Oké voor Frankrijk zou het ook pas de 2e keer zijn, maar dat was nog vrij recent
Heeft veel weg van Müller 4 jaar geleden. Eigenaardige gozer, maar alsnog vrij doeltreffend.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 11-07-2018 23:29 ]
Verwijderd
AmenMartinspire schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:27:
Ik ben erg blij dat Kroatië door is. Al sinds de poule vond ik ze een leuke underdog. Ze blijven of ze nou voor of achter staan gewoon tot het gaatje gaan en hebben daardoor ondertussen al 90 minuten extra (ofwel een hele wedstrijd extra) gespeeld. Maar in de verlenging speelden ze ook nog gewoon beter. Ja het leek alsof Engeland meer de controle had na de goal, maar als je goed oplette, zag je dat hun aanval eigenlijk weinig dreigend was. Ze gingen volledig voor dodespelmomenten en dat is gewoon erg jammer. Daarbij was Kroatië meer een team dan Engeland of Frankrijk dat zijn. En ze laten zich niet gek maken door een scheidsrechter, tegenstander, stand of publiek. Mentaal zeker sterker dan Frankrijk.
Ik denk dat Frankrijk hier nog een zware taak aan gaat hebben. Kroatië heeft laten zien dat het toch nog in staat is om een dichtgezette verdediging te openen.
En hoewel ze niet heel zacht spelen, zijn ze wat mij betreft ook nergens echt te ver gegaan en altijd nog wel fair gebleven. Het rekken aan het eind was niet meer als reactie op het eerdere rekken wat Engeland al in de 50e minuut begon te doen. En bovendien was dat niet kinderachtig ballen afpakken, maar gewoon na harde confrontaties (wat makkelijk te voorkomen kon worden door zelf te gaan voetballen). Ook geen politieke statements gezien, wat erg fijn is en een publiek wat zich niet misdroeg en ook niet irritant was. Ik ga dus ook weer voor ze juichen in de finale en zou het mooi vinden als ze als eerste oost-Europese ploeg een wereldbeker mee naar huis kunnen nemen. Oké voor Frankrijk zou het ook pas de 2e keer zijn, maar dat was nog vrij recent
[...]
Heeft veel weg van Müller 4 jaar geleden. Eigenaardige gozer, maar alsnog vrij doeltreffend.
Verwijderd
Kane speelt altijd achter de diepste spits. Kerel doet niet anders, zou ik haast stellen. Lijkt sterk op de eerste periode van Siem de Jong bij Ajax.toolkist schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:21:
[...]
Kane op 't middenveld als creatieve speler? Aparte keuze, dat kan ie volgens mij helemaal niet. En met Vardy, Rashford en Sterling kun je beter gewoon een extra verdediger inbrengen die de bal naar voren kan roeien en dan lekker gaan counteren.

En de diepste spits is? Hij laat zich vaak terugzakken ja maar dat is wat anders ...Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:09:
[...]
Kane speelt altijd achter de diepste spits. Kerel doet niet anders, zou ik haast stellen. Lijkt sterk op de eerste periode van Siem de Jong bij Ajax.
Tottenham speelt met Dele en Son naast Kane?
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 12-07-2018 00:16 ]
Verwijderd
De Spurs spelen natuurlijk helemaal niet 4-3-3 wat het gros van de Nederlandse ploegen speelt maar veel meer 4-4-2. Daar heb je zeker wel een punt. Dacht ik even helemaal niet aan. Geconditioneerd? Mwah, beetje misschien?apis29 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:11:
Sommigen zijn Nederland - Slowakije blijkbaar alweer vergeten(of NED - ITA)
[...]
En de diepste spits is? Hij laat zich vaak terugzakken ja maar dat is wat anders ...
Tottenham speelt met Dele en Son naast Kane?
4231 met Kane als spits.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 02:46:
[...]
De Spurs spelen natuurlijk helemaal niet 4-3-3 wat het gros van de Nederlandse ploegen speelt maar veel meer 4-4-2. Daar heb je zeker wel een punt. Dacht ik even helemaal niet aan. Geconditioneerd? Mwah, beetje misschien?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Denk dat dat lastig in te schatten is, verwacht dat er veel reserve spelers bij beide teams zullen spelen (althans dat zou ik als coach doen), hebben die spelers ook nog een wedstrijd gespeeld op het WK.Grindtegel schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:59:
Belgie walst over Engeland
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Denk dat de Belgen toch realistisch moeten zijn, ze hebben een kans om alsnog hun beste WK ooit te spelen door te winnen. Ik hoop op een leuke open strijd met België als winnaar.
Ondertussen zijn ze in Engeland mateloos trots op hun '23 lions'. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen. Twee keer winnen, twee keer met de hakken over de sloot en twee keer verliezen, merendeels tegen subtoppers. In eredivisietermen misschien net voorrondes Europa League. Top hoor.
[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-07-2018 09:41 ]
Ik had zowel Engeland als Kroatië leuk gevonden, beide teams hebben een gunfactor.Martinspire schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:27:
Ik ben erg blij dat Kroatië door is. Al sinds de poule vond ik ze een leuke underdog. Ze blijven of ze nou voor of achter staan gewoon tot het gaatje gaan en hebben daardoor ondertussen al 90 minuten extra (ofwel een hele wedstrijd extra) gespeeld.
Maar Kroatië is natuurlijk duidelijk het betere voetballende team, ze werden vooraf ook niet voor niets als outsider gezien (waar van Engeland eigenlijk niets werd verwacht).
Jammer alleen dat Kroatië na de geweldige wedstrijd tegen Argentinië dat niveau niet meer bereikte, met name de wedstrijden tegen IJsland en Denemarken waren erg matig. Hopelijk kunnen ze iets laten zien tegen Frankrijk, al verwacht ik een relatief eenvoudige overwinning van Frankrijk.
Heel flauw dit.Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:29:
Ondertussen zijn ze in Engeland mateloos trots op hun '23 lions'. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen. Twee keer winnen, twee keer met de hakken over de sloot en twee keer verliezen, merendeels tegen subtoppers. In eredivisietermen misschien net voorrondes Europa League. Top hoor.
Ze hebben de halve finale van het WK gehaald, dat was voor het eerst sinds 1990 (keer daarvoor was in 1966, toen ze zelfs WK werden). Aangeven dat ze daar niet trots op mogen zijn is echt pure onzin.
Wij doen niet eens mee

Maar ze mogen erg trots zijn op hun team. De wedstrijden waren wel niet altijd pareltjes om te zien en ik heb nog altijd problemen met de erg troebele bril om het team te bekijken. De "boulevardkrant" The Daily Mail spreekt van het beste team van het WK, daar heb ik mijn twijfels bij.
Ze moeten wat als het land in een crisis verkeerd.
Ach, ze zijn inmiddels wel van hun penalty trauma af
Heb veel collega's in Engeland zitten, ik zal vandaag maar even niet over voetbal beginnen
Engeland is uiteindelijk een aanfluiting. Dat zijn ze altijd op een toernooi. Per ongeluk hebben ze de halve finale gehaald, maar niet op voetbalkunde of ultieme vechtlust. Dat wat de Kroaten wel kunnen, gezien hun hele toernooi.algalid schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:01:
Engeland heeft boven verwachting gepresteerd. De 8e finale was hun streefdoel, figuren zoals Gary Lineker zetten meteen de wereldbeker voor hun panelstoel. Het ging op dat punt wel wat ver.
Maar ze mogen erg trots zijn op hun team. De wedstrijden waren wel niet altijd pareltjes om te zien en ik heb nog altijd problemen met de erg troebele bril om het team te bekijken. De "boulevardkrant" The Daily Mail spreekt van het beste team van het WK, daar heb ik mijn twijfels bij.
Is het daarom een slecht elftal/team? Op dit moment nog wel, maar het hoeft niet hopeloos te zijn. Het ziet er beter uit, dan de laatste decenia het geval was. Dat vind ik aleen al lovenswaardig. Voor de rest moeten ze nog heel veel oefenen om echt serieus mee te kunnen spelen met de grote jongens.
Oja, dat supporters vrij snel overtuigt raken over het behalen van de WK titel en zichzelf de beste vinden. Dat is vrij normaal gedrag. In mijn kringen denken we ook altijd dat Ajax na 2 wedstrijden al kampioen en EL winnaar is. Goh, wat valt dat vaak tegen, maar ieder jaar gaat het weer zo, als het om de uitkomst van een seizoen gaat. Dat hoort zo.
Een aanfluiting is wel heel erg sterk uitgedrukt. In de eerste helft hadden ze zo 2-0 voor moeten staan eigenlijk. Kane had die kans gewoon af moeten maken. Benieuwd of Kroatië dan ook nog de spirit had om zich zo terug te vechten.mavaros schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:45:
[...]
Engeland is uiteindelijk een aanfluiting. Dat zijn ze altijd op een toernooi. Per ongeluk hebben ze de halve finale gehaald, maar niet op voetbalkunde of ultieme vechtlust. Dat wat de Kroaten wel kunnen, gezien hun hele toernooi.
Is het daarom een slecht elftal/team? Op dit moment nog wel, maar het hoeft niet hopeloos te zijn. Het ziet er beter uit, dan de laatste decenia het geval was. Dat vind ik aleen al lovenswaardig. Voor de rest moeten ze nog heel veel oefenen om echt serieus mee te kunnen spelen met de grote jongens.
Oja, dat supporters vrij snel overtuigt raken over het behalen van de WK titel en zichzelf de beste vinden. Dat is vrij normaal gedrag. In mijn kringen denken we ook altijd dat Ajax na 2 wedstrijden al kampioen en EL winnaar is. Goh, wat valt dat vaak tegen, maar ieder jaar gaat het weer zo, als het om de uitkomst van een seizoen gaat. Dat hoort zo.
Engeland is mentaal bijzonder zwak. Die Pickford is één van de duurste keepers ter wereld, maar kan nog geen fatsoenlijke lange bal geven

De finale kijk ik ook naar uit. Vooral omdat de linkerkant van Kroatië, achterin, niet de sterkste kant is. Daar had Engeland gisteren veel meer gebruik van moeten maken. Frankrijk gaat dat wel doen, met Mbappe. Puur kijken naar de elftallen en de kwaliteiten zou je zeggen dat Frankrijk dit redelijk eenvoudig zou moeten winnen. Gelukkig is voetbal niet zo simpel.
Ok, dan was het een jong stuntelend team dat per toeval in de halve finale kwam.JanW schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Een aanfluiting is wel heel erg sterk uitgedrukt. In de eerste helft hadden ze zo 2-0 voor moeten staan eigenlijk. Kane had die kans gewoon af moeten maken. Benieuwd of Kroatië dan ook nog de spirit had om zich zo terug te vechten.
Engeland is mentaal bijzonder zwak. Die Pickford is één van de duurste keepers ter wereld, maar kan nog geen fatsoenlijke lange bal gevenAls er een beetje druk komt te staan op de defensie of op het middenveld dan weten ze het ook niet meer. Na een tijdje hoefde Kroatië niet eens meer hun best te doen, Engeland gaf de bal toch wel weer af. Walker is bijvoorbeeld een doodnormale rechtsback, maar die staat dan ineens centraal en daar wordt ie gewoon keer op keer tot fouten gedwongen. Wat dat betreft is het wel goed dat het geluk hier ophield. Nu nog een wedstrijd om des keizers baard tegen België, die ik toch wat hoger inschat.
De finale kijk ik ook naar uit. Vooral omdat de linkerkant van Kroatië, achterin, niet de sterkste kant is. Daar had Engeland gisteren veel meer gebruik van moeten maken. Frankrijk gaat dat wel doen, met Mbappe. Puur kijken naar de elftallen en de kwaliteiten zou je zeggen dat Frankrijk dit redelijk eenvoudig zou moeten winnen. Gelukkig is voetbal niet zo simpel.
Een goed team, had de Kroaten denk ik wel al in de eerste helft op de knieën kunnen dwingen. Daarna consolideren en opmaken voor de finale. Dat kan Engeland niet, waardoor de Kroaten halfdood, maar niet gesloopt de rust haalden. Daarna ging het helemaal mis voor Engeland. Dat gebeurt dus eigenlijk altijd, als het erom gaat. Maar goed, ik schrijf ze niet compleet af, maar echt serieus gaan nemen, wordt moeilijk.
Kroatië doet het gewoon uitmuntend. Of ze nu WK worden of niet. Naast dat ze daar allemaal kunnen voetballen, zit hier nog veel meer verrassends in het team. Keihard spelen, zoals Zuid Amerikanen dat kunnen en ze hebben een vechtlust, waar je een oorlog mee kan winnen. Dat zijn wapens die de Engelsen bijvoorbeeld niet hebben.
De Fransen kunnen dit ook allemaal, maar persoonlijk gun ik het die duivelse Kroaten. Een kat heeft negen levens, Kroatië heeft er nu drie opgebruikt. Dan kan een vierde er ook nog wel bij.
3-2 voor Kroatië.
alles kan off-topic
Dan zou ik toch eens een keer een wedstrijd van de Spurs kijken. Hij staat altijd in de spits, niet erachter. Sterker nog, hij is bij de Spurs de enige spits.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 00:09:
[...]
Kane speelt altijd achter de diepste spits. Kerel doet niet anders, zou ik haast stellen. Lijkt sterk op de eerste periode van Siem de Jong bij Ajax.
Toch wel grappig om te zien dat Mandzukic altijd scoort in belangrijke wedstrijden
Dat heb ik Lewandowski niet zien doen..
Selectief geheugen dan, of je vindt maar heel weinig wedstrijden belangrijkMosin schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Toch wel grappig om te zien dat Mandzukic altijd scoort in belangrijke wedstrijden![]()
Dat heb ik Lewandowski niet zien doen..
Afgelopen seizoen:
In de competitie 5 doelpunten, geeneen tegen een top team. Jaar ervoor 7, ook geeneen tegen een top team.
In de CL 4 doelpunten, 2 tegen Real dus inderdaad belangrijk en 2 tegen Sporting en Olympiakos dus een stuk minder belangrijk. Jaar ervoor 3 waarvan 2 in halve finale en finale.
In de CL wil ie dus nog wel eens scoren in de eindfase, maar de competitie is blijkbaar nooit belangrijk
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 12-07-2018 14:59 ]
Ik snap je, maar ik bedoelde iets totaal anders. Ik had juist gehoopt dat hij meer beslist had, dat vind ik toch een kwaliteit van een spits. Natuurlijk speel je ook met 11 man en ben je afhankelijk. Maar dat juist Mandzukic als oud Bayern spits het altijd weer flikt vind ik dan weer mooi om te zien. Had hem voor de gein wel eens willen zien ipv Lewandowski.toolkist schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:38:
[...]
Selectief geheugen dan, of je vindt maar heel weinig wedstrijden belangrijk![]()
Afgelopen seizoen:
In de competitie 5 doelpunten, geeneen tegen een top team. Jaar ervoor 7, ook geeneen tegen een top team.
In de CL 4 doelpunten, 2 tegen Real dus inderdaad belangrijk en 2 tegen Sporting en Olympiakos dus een stuk minder belangrijk. Jaar ervoor 3 waarvan 2 in halve finale en finale.
In de CL wil ie dus nog wel eens scoren in de eindfase, maar de competitie is blijkbaar nooit belangrijk
[ Voor 23% gewijzigd door Mosin op 12-07-2018 15:32 ]

Plaatje van het WK is in elk geval gisteren gemaakt na de goal van Mandzukic.
Vooral de tweede is geweldig.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Grappig dat je dat zegt! Dit was gisteravond, vlak vóór het beslissende doelpuntSjah schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:58:
Wat ging Kroate als de brandweer

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit was tijdens de penalty-serie met Denemarken of Rusland, niet gisteravond voor het beslissende doelpuntpoor Leno schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:14:
[...]
Grappig dat je dat zegt! Dit was gisteravond, vlak vóór het beslissende doelpunt
[video]
Oh lol, zag m vandaag pas en niet eens op geletJanW schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:25:
[...]
Dit was tijdens de penalty-serie met Denemarken of Rusland, niet gisteravond voor het beslissende doelpuntStaat ook in de titel van je filmpje. Wel dikke duim omhoog voor de toewijding van die mannen

En Bjorn 4e official, noem mij eens voorbeeld dat die ooit wat besliste, de 4e man?
De extra tijd?Sjah schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:36:
FIFA durfde de Iranier niet aan, toch maar weer teruggrijpen naar Z-Amerika/CONMEBOL?
En Bjorn 4e official, noem mij eens voorbeeld dat die ooit wat besliste, de 4e man?
Float like a butterfly, sting like a bee.
-changer op zoek.
[ Voor 61% gewijzigd door Sjah op 12-07-2018 20:57 ]
Ehm, die heb ik al gelinked voordat de wedstrijd gister begon. Was van bij het laatste schot van de penalties van volgens mij de 2e pingelseriepoor Leno schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:14:
[...]
Grappig dat je dat zegt! Dit was gisteravond, vlak vóór het beslissende doelpunt
[video]
Ja Martin, ik was er al achter. Maar heel goed van jeMartinspire schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:15:
[...]
Ehm, die heb ik al gelinked voordat de wedstrijd gister begon. Was van bij het laatste schot van de penalties van volgens mij de 2e pingelserie
OP weer bijgewerkt
Ik heb daarstraks KFC gehad.. dus ik denk dat ik wel een goeie kans maakSRich schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:59:
Ben wel benieuwd wie er nou WC kampioen gaat worden
Ga naar Burgerking en bestel een Double Bacon King burgerpoor Leno schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:04:
[...]
Ik heb daarstraks KFC gehad.. dus ik denk dat ik wel een goeie kans maak

Zonder Derksen zo te zien
Ff serieus he?.... Wat een slecht programma. Het gaat nu steeds over politiek en allochtonen... En ook dat gaat nergens heen.
En Genee probeert iedereen erbij te houden maar het is avondvullend los zand mi
Moest het ff kwijt. Misschien dat anderen het wel tof vinden.
Overzicht van alle WK finales.
bron: https://www.ad.nl/sport/v...lahm-hekelt-low~a417d973/
Dus tip voor de volgende keer meer kinderen produceren.
[ Voor 7% gewijzigd door polli_ op 13-07-2018 00:13 ]
Infantino herhaalt weer het scenario om voor Qatar 2022 toch al 48 landen toe te laten "why not?"
Washington Post - FIFA president: World Cup could expand to 48 teams in 2022, ahead of schedule
[ Voor 29% gewijzigd door algalid op 13-07-2018 15:46 ]
Ik: Engeland-België 2-0 of 1-0
zondag
Kroatië-Frankrijk 0-1
Klein qua bevolkingsaantal maar niet qua landoppervlak. Volgens mij net zo groot als Nederland of het scheelt niet veel.polli_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 00:11:
Kroatië is met vijf miljoen inwoners het kleinste land ooit in een WK-finale.
[afbeelding]
Overzicht van alle WK finales.
bron: https://www.ad.nl/sport/v...lahm-hekelt-low~a417d973/
Dus tip voor de volgende keer meer kinderen produceren.
[ Voor 79% gewijzigd door Dubbelklik op 13-07-2018 21:34 ]
Ik hoop dat de best voetballende ploeg de derde plaats gaat pakken. Of het nu België of Engeland is, maakt niet uit. Het zijn twee teams die uit Verweggistan komen, dus daar heb ik niks mee, qua supporterschap.
Iedereen hoopt en verwacht ook, dat er geen B elftallen op het veld komen, maar dat we een volwaardige afsluiter van beider teams krijgen. Een echte mini finale dus.
Ik hoop voor de Belgen, dat ze gaan winnen, want zij speelden absoluut een prima toernooi. Er valt nog veel aan te schaven en schuren, maar ze kunnen soms best gevaarlijk zijn. Tja, en die Engelsen zijn nog lang niet zover dat ze een serieuze WK kandidaat zijn. Dat ze überhaubt de voorronde hebben overleefd, is al een godswonder.
Normaal gesproken maakt België gehakt van Engeland.
4-2 voor België.
Waar ik op hoop is een lekkere open wedstrijd, niets te verliezen. Als dat het geval is kan het nog wel eens een leukere pot voetbal worden dan de finale, wat heel vaak toch wel een potje is om niet te verliezen.
Voor vandaag een doelpuntenfestijn, als altijd in wedstrijden waar het er niet om gaat, helaas bewaren ze dat nooit voor de grote finale.