Ook die 120min voor de penals?prOnorama2 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:59:
Dit was ongeveer 380x zo spannend als Zweden - Engeland.
Nee, dat claim ik ook niet. Maar er zijn gradaties en de Engelse commentatoren (de Nederlandse trouwens ook) zijn minder objectief dan de Belgen wanneer ze de prestaties van het eigen team becommentariëren. Ik heb het commentaar het liefst zo dicht mogelijk bij neutraal.
Ik wist de hele tijd al dat de Russen zouden winnen.Joster schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Spannend wel ja, hij zegt niet dat het goed of heel boeiend was..
Jammer genoeg hebben de Kroaten die instructie nooit gekregen.
Nu als het goed is alleen maar relatief goede en boeiende wedstrijden.Joster schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Spannend wel ja, hij zegt niet dat het goed of heel boeiend was..
Behalve als het Frankrijk tegen Kroatie wordt in de finale.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Want? Hoe bedoel je dat?enchion schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:07:
[...]
Nu als het goed is alleen maar relatief goede en boeiende wedstrijden.
Behalve als het Frankrijk tegen Kroatie wordt in de finale.
Commentators zijn altijd neutraal, tot het eigen land speelt. BBC, NOS, Belg, maakt niet uit. En gelukkig maar. Als het je niet zint, kijk dan een andere zender zeg. Zeg ik niet tegen jou hoor, gewoon in het algemeen tegen een ieder die klaagt over partijdigheid. Het is zo en het zal altijd zo zijn. BBC gaat voor Engeland, Eén gaat voor BE en de NOS zal Oranjewedstrijden extra kleuren. Wie durft te zeggen dat het niet zo is, heeft zelf stiekem een voorkeur en kan niet zonder bril kijken.Bundin schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:04:
[...]
Nee, dat claim ik ook niet. Maar er zijn gradaties en de Engelse commentatoren (de Nederlandse trouwens ook) zijn minder objectief dan de Belgen wanneer ze de prestaties van het eigen team becommentariëren. Ik heb het commentaar het liefst zo dicht mogelijk bij neutraal.
Als het Frankrijk tegen Kroatie wordt, ga ik de finale niet kijken.
Alletwee mijn 2e categorie favoriete landen eruit, daar ga ik nooit meer overheen komen.
Verwijderd
Frankrijk maakt gehakt van die luienchion schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:11:
[...]
Als het Frankrijk tegen Kroatie wordt, ga ik de finale niet kijken.
Alletwee mijn 2e categorie favoriete landen eruit, daar ga ik nooit meer overheen komen.
Zolang Mbappe op dreef is zie ik het ze wel winnen.
Veel goede spelers bij Frankrijk maar het moet te vaak van hem komen.
Gun het de Engelsen wel, zijn in het verleden al te vaak genaaid.
Verwijderd
Zie Frankrijk niet verliezen tegen een team die onverdiend moet winnen van denenmarken en met moeite tegen Rusland. Imo.Deadsy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:16:
[...]
Zolang Mbappe op dreef is zie ik het ze wel winnen.
Veel goede spelers bij Frankrijk maar het moet te vaak van hem komen.
Gun het de Engelsen wel, zijn in het verleden al te vaak genaaid.
Engelse horen dit ook te winnen.
Kroaten hebben nu 2x penals mogen nemen en dat ook nog zonder goed te spelen. Dus ik denk dat die met de nodige pijntjes tegen de Engelsen beginnen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:18:
[...]
Zie Frankrijk niet verliezen tegen een team die onverdiend moet winnen van denenmarken en met moeite tegen Rusland. Imo.
Engelse horen dit ook te winnen.
Als de Engelsen dit niet winnen moeten ze zich echt schamen.
Wat mij betreft mogen die Engelsen gewoon naar huis onder het motto 'they're coming home'. Maar ik zie ze wel aan het langste eind trekken tegen dit ondertussen vermoeide Kroatië. De finale wordt een ander paar mouwen. Frankrijk of België - als ze die willen kloppen, gaan ze toch uit een ander vaatje moeten tappen...
Van mij mogen ze alle 4 winnen:
1. Frankrijk - beste spelers
2. Engeland - mooiste supporters
3. Kroatië - underdog
4. België - alles net niet (niet de beste spelers, niet de mooiste supporters en ook net niet de underdog
)
3. Kroatië - underdog
4. België - alles net niet (niet de beste spelers, niet de mooiste supporters en ook net niet de underdog
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Jij vind dat België verdiende door te gaan tegen Japan?Martinspire schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:58:
Toch geen gelijk wie de pingels won, maar uiteindelijk wel terecht dat Kroatië doorgaat. Je merkte wel dat toen Rusland moest scoren en dus aanvallend ging spelen, de wedstrijd een stuk interessanter werd om naar te kijken. Gezien Engeland ook wat aanvallender is, denk ik dat dat wel een leuke wedstrijd gaat worden en 1 die ook al wel wat eerder beslist is. Frankrijk tegen België wordt ook wel mooi denk ik en uiteindelijk dus een finale waarvan je wat mij betreft nog niet kunt zeggen wie er gaat winnen. In ieder geval vind ik wel dat de partijen die nu door zijn, hun wedstrijden verdiend gewonnen hebben en we dus nog een mooie 3 wedstrijden gaan krijgen (ok ook nog de troostfinale maar dat is nooit denderend). Laten we niet doen alsof de Belgen of Engelsen het nu heel makkelijk gaan krijgen, er is veel druk, veel verandering in opstellingen en veel gedoe eromheen wat allemaal effect gaat hebben.
Ben benieuwd hoeveel kaarten er vanavond te koop staan op de marktplaatsen her en der vanwege het uitvallen van Rusland in Rusland
Even 'rooting for the nation': Hazard, Courtois, Lukaku, De Bruyne, Vertonghen, Kompany, Batsman, Dembéle, Mertens, Fellaini... Dat zijn wel wat toppers, toch? Geen idee of je hetzelfde aantal bij de Fransen gaat vinden.St@m schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:31:
3. Kroatië - underdog
4. België - alles net niet (niet de beste spelers, niet de mooiste supporters en ook net niet de underdog)
Wat supporters betreft heb je uiteraard gelijk
Frankrijk-Engeland lijkt me leuk affiche, vooral ;ook omdat die 2 elkaar haten, dlie volken dan he, dat gaat eeuwen terug. Plus echte voetballanden.
Frankrijk gaat wereldkampioen worden, breedste selectie. Ik gun het alle drie de andere landen overigens meer.
Het wordt de winnaar van het duel tussen Frankrijk en België. En dat zeg ik niet als Belg, maar gewoon op basis van wat de andere helft van de tabel heeft laten zien. Kroatië zit stikkapot en Engeland is te klinisch en heeft nog geen tegenstand gehad.
Verwijderd
Ik hoop dat dit een grapje is. Vida die oppeens voor Rusland speelt?Joster schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:58:
https://twitter.com/bartf/status/1015691922311143424?s=19
En straks een positief plasje inleveren
Deze hele WK is apart. En veel landen die sterk wären doen niet mee.
- turkije.
- Nederland.
- Italy
Allemaal landen die vroeger top notch waren. Dit toernooi is meer voor de wat minder goede landen. Zie je ook terug in alles. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder spanned. Servie - suadi Arabia etc hebben mee gedaan aan het toernooi. Terwijl bovengenoemde landen Niet mee deden
Maar vermoedt Belgien - Croatia
- turkije.
- Nederland.
- Italy
Allemaal landen die vroeger top notch waren. Dit toernooi is meer voor de wat minder goede landen. Zie je ook terug in alles. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder spanned. Servie - suadi Arabia etc hebben mee gedaan aan het toernooi. Terwijl bovengenoemde landen Niet mee deden

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 08-07-2018 00:03 ]
Wat heb je aan de breedste selectie? Uiteindelijk moet je het doen met de mannen op het veld.Vlassie1980 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:42:
Frankrijk gaat wereldkampioen worden, breedste selectie. Ik gun het alle drie de andere landen overigens meer.
België bijvoorbeeld heeft een selectie die minstens even breed is
Als Belg heb ik wel meer vertrouwen in België - Frankrijk dan in België - Brazilië
Verwijderd
Turkije die top notch was? Sinds 1962 hebben ze zich enkel in 2002 als derden weten te plaatsen. En dus sinds 1962 t/m 2018, behalve in 2002 niet eens gekwalificeerdtheduke1989 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:59:
- turkije.
- Nederland.
- Italy
Allemaal landen die vroeger top notch waren. Dit toernooi is meer voor de wat minder goede landen. Zie je ook terug in alles.
Dat is toch alles behalve top notch?
Dat terwijl Servie bijvoorbeeld zich talloze keren heeft geplaatst in diezelfde periode.
Hetzelfde geldt voor Saudi Arabië, vele malen gekwalificeerd sinds 1962.
Beide landen hebben het dus vele malen beter gedaan dan Turkije op de WK’s, waarom je ze dan ook aanhaalt als top notch voorbeeld is voor mij een raadsel.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2018 00:09 ]
Ok, ik heb het gehad met Sporza, weenie of zij de Belg zijn, maar dat programma is me te zelfverzekerd. Op het arrogante af. Zeker Engeland was ook niet zo super tegen Zweden, maar winnen duidelijk, waarom dat zo afkraken. Wat ik van Belgie gezien heb, een goede 2e helft tegen de Jappen, maar ook gelulk met de aanslluitngstreffer, verder een prima wedstrijd tegen Bra, maar ook daar het geluk. Komop, wacht even totdat je Frankrijk vernedert met 3-0, dan mag ,je arrogant worden, maar dan nog is dat dom.
Turkije...ben je serieus?theduke1989 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:59:
- turkije.
- Nederland.
- Italy
Allemaal landen die vroeger top notch waren. Dit toernooi is meer voor de wat minder goede landen. Zie je ook terug in alles. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder spanned. Servie - suadi Arabia etc hebben mee gedaan aan het toernooi. Terwijl bovengenoemde landen Niet mee deden![]()
Ik zou dit morgen nog eens herlezen. En kom op, zoals hierboven gezegd: wat ga je nu kijken bij kandidaten (want dat is BE nu eigenlijk gewoon) om je er vervolgens druk over te maken? Waar maak je je druk om? Kijk op NOs of zo, die hebben niks om zich druk over te maken. Jezus...Sjah schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:21:
Ok, ik heb het gehad met Sporza, weenie of zij de Belg zijn, maar dat programma is me te zelfverzekerd. Op het arrogante af. Zeker Engeland was ook niet zo super tegen Zweden, maar wlinnen duidelijk, waarom dat zo afkraken. Wat ik van Belgie gezien heb, een goede 2e helft tegen de Jappen, maar ook gelulk met de aanslluitngstreffer, verder een prima wedstrijd tegen Bra, maar ook daar het geluk. Komop, wacht even totdat je Frankrijk vernedert met 3-0, dan mag ,je arrogant worden, maar dan nog is dat dom.
Ik zie het somber in voor de Belgen. Thomas Meunier is geschorst en dat was toch even de betere spelers. Mocht Witsel spelen dan wordt het helemaal moeilijk. Heeft geen goede WK gespeelt en maakt veel fouten.
Maar het leuke is dat Frankrijk heeft het meest tegen Belgie heeft gespeelt. Frankrijk heeft 24 keer gewonnen en Belgie 30 keer gewonnen.
https://www.fifa.com/fifa-tournaments/teams/compare.html
Maar het leuke is dat Frankrijk heeft het meest tegen Belgie heeft gespeelt. Frankrijk heeft 24 keer gewonnen en Belgie 30 keer gewonnen.
[ Voor 32% gewijzigd door polli_ op 08-07-2018 01:10 ]
Commentatoren zijn nooit neutraal denk ik. Misschien beginnen ze neutraal aan een wedstrijd waarbij ze beide teams amper kennen, maar vaak is een voorkeur toch wel te bemerken (of blijkt de voorkeur: ze mogen allemaal de prut in zakkenColtrui schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:10:
[...]
Commentators zijn altijd neutraal, tot het eigen land speelt. BBC, NOS, Belg, maakt niet uit. En gelukkig maar. Als het je niet zint, kijk dan een andere zender zeg. Zeg ik niet tegen jou hoor, gewoon in het algemeen tegen een ieder die klaagt over partijdigheid. Het is zo en het zal altijd zo zijn. BBC gaat voor Engeland, Eén gaat voor BE en de NOS zal Oranjewedstrijden extra kleuren. Wie durft te zeggen dat het niet zo is, heeft zelf stiekem een voorkeur en kan niet zonder bril kijken.
Ik ben absoluut geen fan van Witsel, maar... die gast loopt wel veel, geeft veel pases (teveel achteruit helaas) en doet loopacties om ruimte te creeeren. Het is geen “ik speel me in de kijker” voetballer als andere op het veld, maar hij staat daar niet voor niets hoor.polli_ schreef op zondag 8 juli 2018 @ 01:00:
Ik zie het somber in voor de Belgen. Thomas Meunier is geschorst en dat was toch even de betere spelers. Mocht Witsel spelen dan wordt het helemaal moeilijk. Heeft geen goede WK gespeelt en maakt veel fouten.
Never ever financial advice...
Verwijderd
Engeland mooiste supporters? Waren hun niet degene die 2 jaar terug heel Marseille aan het afbreken waren? Zit zelf nu in een hotel in Spanje, en jeetje wat waren die Britse gasten vervelend tijdens Engeland-Zweden. Vind ze niet bepaald de leukste supporters. Bedoel je niet Ierland?St@m schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:31:
3. Kroatië - underdog
4. België - alles net niet (niet de beste spelers, niet de mooiste supporters en ook net niet de underdog)
Nee ik bedoel niet IerlandVerwijderd schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:54:
[...]
Engeland mooiste supporters? Waren hun niet degene die 2 jaar terug heel Marseille aan het afbreken waren? Zit zelf nu in een hotel in Spanje, en jeetje wat waren die Britse gasten vervelend tijdens Engeland-Zweden. Vind ze niet bepaald de leukste supporters. Bedoel je niet Ierland?
Wat denk je dat ze van Nederlandse supporters vinden in het buitenland
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 08-07-2018 10:33 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat centrum van Frankrijk speelt bij Barcelona en Madrid, Kante is een beest, Pogba, waterdragers als Tolisso en Matuidi spelen gewoon bij Bayern en Juve en Griezmann en Mbappe zijn wereldtoppers. Het opstellen van Giroud snap ik niet maar dat is typisch zo'n speler die een trainer dan graag ziet voor de balans.Coltrui schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:36:
[...]
Even 'rooting for the nation': Hazard, Courtois, Lukaku, De Bruyne, Vertonghen, Kompany, Batsman, Dembéle, Mertens, Fellaini... Dat zijn wel wat toppers, toch? Geen idee of je hetzelfde aantal bij de Fransen gaat vinden.
Op de bank zitten verder nog Lemar, Fekir en Dembele en Deschamps heeft gasten als die nieuwe spits van Arsenal en Martial thuis gelaten. Payet ook overigens. De backs zijn (net als bij België overigens) geen toppers maar daar hebben ze blessures.
Even een vraagje voor de kenners hier. Zijn er echt zoveel dagen tussen de wedstrijden nodig voor de voetballers om te herstellen? Of is het puur om het WK langer te laten duren? Ik hoor overigens wel altijd dat de ploeg met de langste rustperiode in het voordeel zou zijn.
Even ter referentie, het Tour de France schema. 9 dagen bikkelen en dan pas een dag rust.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
Even ter referentie, het Tour de France schema. 9 dagen bikkelen en dan pas een dag rust.
Naast dat de Kroaten wel erg blij zullen zijn met iedere dag extra rust die ze kunnen krijgen, komt ook het logistieke plaatje kijken he. Heel het circus moet weer verplaatsen naar andere steden. Ik vind die 3 rustdagen zéér acceptabel en zelfs nog een klein beetje aan de korte kant eerlijk gezegd.zeezuiper schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:46:
Even een vraagje voor de kenners hier. Zijn er echt zoveel dagen tussen de wedstrijden nodig voor de voetballers om te herstellen? Of is het puur om het WK langer te laten duren? Ik hoor overigens wel altijd dat de ploeg met de langste rustperiode in het voordeel zou zijn.
De vergelijking met de Tour: tja, ik heb dat wielrennen nooit héél gezond eruit vinden zien eerlijk gezegd. Onmenselijk bijna. Maar kan me ook voorstellen dat in zo'n eerste (vlakke) tourweek de klimgeiten bijvoorbeeld héél rustig aan doen, lekker rustig in het peleton meedraaien. Neemt niet weg dat ze natuurlijk wel 200km fietsen elke dag

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 08-07-2018 10:56 ]
Voetballers hebben hun workload regelmatig over een heel seizoen verspreid, de beste spelers spelen in 4 kampioenschappen tegelijk (Divisie, Nationale-Cup, Euro-Cup en Nationaal team) met minstens 2 wedstrijden per week.zeezuiper schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:46:
Fietsers kunnen om voor een bepaalde wedstrijd voor te bereiden een maand of zelfs 2 rust nemen en trainen om alleen daarop te focussen.
Daarbij fietsers hoeven de 1e week niet zoveel erg hoog in te spannen, en daarbij in de Giro waren er voor de niet klassementsmannen 6 rustdagen (3R, 2TT, en laatste etappe).
Ook is fietsen een ritmische sport en geen haasten rennen vliegen en weer opstaan sport die per moment veel meer energie kost en mogelijke lichamelijke schade oplevert. (150km demareren houdt niemand vol)
@D-e-n Zowel Frankrijk als België zijn gewoon teams van zeer hoog niveau, net als Brazilië. Die teams moeten zeker niet onderdoen voor elkaar.
België heeft trouwens geen blessures meer bij de backs
België heeft trouwens geen blessures meer bij de backs
Dat ie Giroud opstelt snap ik wel, die speelt met name als aanspeelpunt zodat Mbappe en Griezmann aan kunnen sluiten. Stel je zet daar Dembele neer bijvoorbeeld, dan heb je 3 spelers die prima kunnen spelen maar ook zo de bal weer kwijt zijn.D-e-n schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Dat centrum van Frankrijk speelt bij Barcelona en Madrid, Kante is een beest, Pogba, waterdragers als Tolisso en Matuidi spelen gewoon bij Bayern en Juve en Griezmann en Mbappe zijn wereldtoppers. Het opstellen van Giroud snap ik niet maar dat is typisch zo'n speler die een trainer dan graag ziet voor de balans.
Op de bank zitten verder nog Lemar, Fekir en Dembele en Deschamps heeft gasten als die nieuwe spits van Arsenal en Martial thuis gelaten. Payet ook overigens. De backs zijn (net als bij België overigens) geen toppers maar daar hebben ze blessures.
Roflol! Waarom zijn die 3 er niet bij als het “mindere” landen nu zijn? Zou nog makkelijker moeten zijn dan?theduke1989 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:59:
- turkije.
- Nederland.
- Italy
Allemaal landen die vroeger top notch waren. Dit toernooi is meer voor de wat minder goede landen. Zie je ook terug in alles. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder spanned. Servie - suadi Arabia etc hebben mee gedaan aan het toernooi. Terwijl bovengenoemde landen Niet mee deden![]()
Hahaha grappig 😁
Never ever financial advice...
Zeker van?St@m schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:31:
3. Kroatië - underdog
Geef mij dan toch maar de Japanse fans (tenzij je bedoelde van degenen die er nog inzitten. Dan weet ik het niet welke maar toch niet de Engelsen hoor).
Ja natuurlijk zeker van, het enige publiek dat voor sfeer zorgt. En zoals ik al zei: overal heb je eencelligen. Asociaal gedrag buiten het stadion heeft niets met voetbal te maken.Vnze schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:36:
[...]
Zeker van?
Geef mij dan toch maar de Japanse fans (tenzij je bedoelde van degenen die er nog inzitten. Dan weet ik het niet welke maar toch niet de Engelsen hoor).
Het is wel duidelijk dat er een heel ander publiek op interlandwedstrijden afkomt (zie hier ook posters die ik nog nooit in het voetbaltopic heb gezien), het heeft weinig met voetbalsupporters te maken, meer hockey of volleybal. Altijd zo tenenkrommend. Japanse supporters, heel goed dat ze hun troep opruimen, maar het waren geen sfeermakers.
Wat kan het mij nu schelen of die supporters daar een leuke tijd hebben of niet? De enige plaats waar ik sfeer wil zien is op het veld.
Verwijderd
Wat dat betreft spelen die Engelse wel. Niet op zuid-Amerikaans alleen maar janken, duwen of ander gefrustreerd gedrag. Belgie is ook zo n land die dat niet doen afaikAnton.net schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:04:
Wat kan het mij nu schelen of die supporters daar een leuke tijd hebben of niet? De enige plaats waar ik sfeer wil zien is op het veld.
Je kan het moeilijk vergelijken.zeezuiper schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:46:
Wielrennen is ten eerste een duursport, voetbal is explosiever en bovendien een contactsport.
Wielrenners worden (overigens terecht) gelauwerd voor hun karakter, na zware valpartijen op die fiets springen en dan toch weer doorgaan. Voetballers krijgen dan weer veel meer contacten te verduren, een paar trappen op je enkel waar je dan 2 minuten later weer enkele sprintjes op mag trekken is toch echt niet te onderschatten...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Volgens mij zijn alle toneelspelende landen inmiddels naar huis, en dat is een goeie zaak
Mja, mooi.D-e-n schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:46:
[...]
Dat centrum van Frankrijk speelt bij Barcelona en Madrid, Kante is een beest, Pogba, waterdragers als Tolisso en Matuidi spelen gewoon bij Bayern en Juve en Griezmann en Mbappe zijn wereldtoppers. Het opstellen van Giroud snap ik niet maar dat is typisch zo'n speler die een trainer dan graag ziet voor de balans.

En de waterdrager van Roma heeft Martinez thuisgelaten.
Ik denk dat Frankrijk intrinsiek wel beter is als geheel, maar individueel gezien denk ik dat er toch een en ander over kan gezegd worden
Het kunnen nooit echt toneelspelende landen zijn geweest. Anders waren ze nooit zo Ver gekommen in het verleden.Grindtegel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:13:
Volgens mij zijn alle toneelspelende landen inmiddels naar huis, en dat is een goeie zaak
Het problem zit hem in de ouderdom. Vele landen gebruiken nog de ouder Spielers. Goed voorbeeld is Italien.
Nederland heeft bijna met een compleet nieuw team gespeeld en het ziet zijn niet eens gekwalificeerd voor de WK. Duitslanad wat enkele jaren geleden de CUP heeft Gewonnen met de oude mensen. Heeft nu 4-5 nieuwe Spielers en je ziet zijn er snel uit.
De andere landen daarin tegen weten Niet Beter. Zijn vaak Al snel uit de toernooi. Dus dit is een verassend iets voor ze.
@Coltrui
Beide teams hebben in elk geval meer kwaliteit dan de teams uit de andere helft van het schema.
Uiteindelijk gaat het om het team. Ik las laatst een artikel waarin gesteld werd dat wel eens wordt vergeten hoe belangrijk het ingespeelde geheel van het Barcelona en Bayern van Guardiola is geweest voor respectievelijk Spanje en Duitsland.
Beide teams hebben in elk geval meer kwaliteit dan de teams uit de andere helft van het schema.
Uiteindelijk gaat het om het team. Ik las laatst een artikel waarin gesteld werd dat wel eens wordt vergeten hoe belangrijk het ingespeelde geheel van het Barcelona en Bayern van Guardiola is geweest voor respectievelijk Spanje en Duitsland.
Ik ging maar in op jouw bewering dat FR qua individuele klasse (beste spelers) de beste van de vier teams is - dat ga ik niet zomaar laten gebeurenD-e-n schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:13:
@Coltrui
Wat je nu zegt - daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen!
[ Voor 62% gewijzigd door Coltrui op 08-07-2018 15:18 ]
Ik vind eigenlijk dat Belgie tegenwoordig beter oogt als team dan Frankrijk
Frankrijk heeft een paar absolute toppers, maar er zit toch niet veel leven in dat team. Dat voel je toch al meteen aan de uitstraling van die bondscoach
Frankrijk heeft een paar absolute toppers, maar er zit toch niet veel leven in dat team. Dat voel je toch al meteen aan de uitstraling van die bondscoach
Frankrijk is een beter team in die zin dat het amper kansen weggeeft. Aanvallend rekenen ze dan op de individuele klasse. België geeft héél veel kansen weg en speelt om er eentje meer te maken dan de tegenstander... (Laatste wedstrijd tussen FR en BE leverde een 3-4 op in het Stade de France, is wel al een jaar - of twee? - geleden.)
Heb nu in alle rust de wedstrijd tegen Brazilië nog eens integraal herbekeken, maar mijn God, wat zijn ze daar goed weggekomen na een onverdiende voorsprong. Alles zat mee. En Courtois speelde de wedstrijd van zijn leven.
Heb nu in alle rust de wedstrijd tegen Brazilië nog eens integraal herbekeken, maar mijn God, wat zijn ze daar goed weggekomen na een onverdiende voorsprong. Alles zat mee. En Courtois speelde de wedstrijd van zijn leven.
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 08-07-2018 15:23 ]
Het grootste gevaar voor de Fransen is de gemakzucht als ze beter zijn. Je zag het tegen Argentinië. Die kwamen nog terug terwijl Frankrijk er met iets meer power 6-2 van had kunnen maken. Ik vermoed dat ze ook zo punten verspeelden tegen Zweden.
Aah zo ken ik je weer Coltrui...... Maar ik laat het afwachten/hangen van de wedstrijd tegen Frankrijk, als ze dan weer zo als 1 team spelen, dan is er gewoon een mooie wereldkampioen in de maak, klaar. Maar dan nog hebje te maken met de Engelsen die nu al high zijn.
voor mij waren Frankrijk, Brazilie en Belgie de beste ploegen.
Is dat de algemene consensus? Of heb ik het dan mis?
Dan is het misschien interessant om de vraag te stellen: Brazilie - Frankrijk, wie zou daar hebben gewonnen?
Persoonlijk neig ik dan eerder naar Brazilie, wat aangeeft dat Belgie toch wel een kans maakt tegen Frankrijk
Is dat de algemene consensus? Of heb ik het dan mis?
Dan is het misschien interessant om de vraag te stellen: Brazilie - Frankrijk, wie zou daar hebben gewonnen?
Persoonlijk neig ik dan eerder naar Brazilie, wat aangeeft dat Belgie toch wel een kans maakt tegen Frankrijk
Die laatste wedstrijd van FR-BE speelde België, Frankrijk in de vernieling... Bij een 4-1 stand had België het genoeg gevonden en hadden ze veel wissels doorgevoerd. In de laatste minuten scoorde Frankrijk vervolgens nog 2 doelpunten tegen B-ploeg.Coltrui schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:20:
Frankrijk is een beter team in die zin dat het amper kansen weggeeft. Aanvallend rekenen ze dan op de individuele klasse. België geeft héél veel kansen weg en speelt om er eentje meer te maken dan de tegenstander... (Laatste wedstrijd tussen FR en BE leverde een 3-4 op in het Stade de France, is wel al een jaar - of twee? - geleden.)
http://m.live.sporza.be/c...oefeninterlands/1.2359087
[ Voor 14% gewijzigd door frye op 08-07-2018 15:36 ]
Sjah schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:26:
Aah zo ken ik je weer Coltruhi...... Maar ik laat het afwachten van de wedstrijd tegen Frankrijk, als ze dan weer zo als 1 team spelen, dan is er gewoon een mooie wereldkampioen in de maak, klaar. Maar dan nog hebje te maken met de Engelsen die nu al high zijn.
Ik kan toch moeilijk zeggen dat we Frankrijk gaan oprollen? En als je dan toch het achterste van mijn tong wil zien: als BE FR verslaat, zou ik behoorlijk verrast zijn als ze dan niet met dat lelijke gouden ding naar Brussel afreizen.
Het is allemaal niet zwart-wit natuurlijk. Je kan van de tien keer misschien zeven keer van Brazilië verliezen maar het gaat er om wat je nu die ene keer doet.
Hier wat onbelicht gebleven: de tactiek van Martinez. Brazilië kon in de eerste helft slecht omgaan met Lukaku die veel naar rechts trok. In de 2e helft hebben ze daar volgens mij tactisch een aanpassing op gedaan.
Hier wat onbelicht gebleven: de tactiek van Martinez. Brazilië kon in de eerste helft slecht omgaan met Lukaku die veel naar rechts trok. In de 2e helft hebben ze daar volgens mij tactisch een aanpassing op gedaan.
Ik had echt geen goed oog in Martinez. Maar wat die kerel nu gedaan heeft, is echt iets waar niemand ooit aan zou gedacht hebben. Posititie van Fellaini, Lukaku die zich opgeofferd heeft, De Bruyne die toch plots een rijtje hoger is gaan spelen... Ook wat ie tegen Japan deed na de 2-0 achterstand getuigt van inzicht.
Blij dat die Wilmots weg is en ergens petje af voor die Roberto. En nogmaals: ik had er geen goed oog in.
Blij dat die Wilmots weg is en ergens petje af voor die Roberto. En nogmaals: ik had er geen goed oog in.
Radja Nainggolan zat de laatste tijd vooral naast het veld te tackelen. Zo'n ruziemaker die de sfeer niet ten goede komt laat je beter thuis. Hij heeft ontegensprekelijk talent maar denk dat de Duivels met hem een ander, dramatisch parcours hadden bewandeld. Aangezien hij er niet was zal hij eeuwig "wat als" roepen.Coltrui schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:04:
En de waterdrager van Roma heeft Martinez thuisgelaten.
Ik ga me niet uitspreken over dit hete hangijzer. Feit is dat zijn gedrag niet strookt met wat Martinez verwacht, is voor mij voldoende om te aanvaarden dat hij niet meeging. Anderzijds wil ik wel even zeggen dat ik uit redelijk dichte bron (kijk mij eens interessant doen!) weet dat hij echt wel geliefd is in de kleedkamer van de Duivels en dat zijn collega's serieus op de tong hebben moeten bijten om er niks van te zeggen.algalid schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:01:
[...]
Radja Nainggolan zat de laatste tijd vooral naast het veld te tackelen. Zo'n ruziemaker die de sfeer niet ten goede komt laat je beter thuis. Hij heeft ontegensprekelijk talent maar denk dat de Duivels met hem een ander, dramatisch parcours hadden bewandeld. Aangezien hij er niet was zal hij eeuwig "wat als" roepen.
Maar goed, zonder gaat ook, zo blijkt
Ik zie Moussa Dembélé in de basis komen tegen Frankrijk.
Ben benieuwd wie er ipv Meunier gaat spelen, lijkt me niet Dembele toch..?Tomski1986 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:55:
Ik zie Moussa Dembélé in de basis komen tegen Frankrijk.
Toby?Joster schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:58:
[...]
Ben benieuwd wie er ipv Meunier gaat spelen, lijkt me niet Dembele toch..?
Met Martinez weet je nooit. Ik heb wel vertrouwen in de opstelling. Ik denk dat ik me wel ga laten verrassen. Nooit gedacht dat ik deze woorden als noroir betweter over mijn toetsenbord zou krijgen.
Die speelt al, dus dan moet ie iemand anders centraal achterin brengen. Ik zou liever een 1 op 1 wissel doen dan..
Chadli ipv Meunier en dan Carrasco weer op links ofzo.
Thorgan Hazard is ook een optie, maar dan lever je defensief in.
Maar zoals @Tomski1986 zei, misschien speelt Dembele ook. Aan het begin van de open training vandaag was Dembele druk in gesprek met Thierry Henry. Daar doel je misschien op?
Vermaelen en Chadli hebben vandaag met de pers gesproken. Dat geeft meestal wel aan dat die jongens zullen spelen
Maar zoals @Tomski1986 zei, misschien speelt Dembele ook. Aan het begin van de open training vandaag was Dembele druk in gesprek met Thierry Henry. Daar doel je misschien op?
Vermaelen en Chadli hebben vandaag met de pers gesproken. Dat geeft meestal wel aan dat die jongens zullen spelen
Jup en ik zie dat zeker werken met Dembélé. Volgens mij gaat het een 3-5-2 worden.Anton.net schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:21:
Chadli ipv Meunier en dan Carrasco weer op links ofzo.
Maar zoals @Tomski1986 zei, misschien speelt Dembele ook. Aan het begin van de open training vandaag was Dembele druk in gesprek met Thierry Henry. Daar doel je misschien op?![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Tomski1986 op 08-07-2018 19:02 ]
De vraag is nu vooral in hoeverre de VAR en scheidsrechters daarvoor gezorgd hebben. Ik denk persoonlijk dat het nu vooral komt omdat het theater weinig effect heeft gehad. Nou zullen ze wel gaan oefenen om het beter te laten lijken in de replays, maar van de meeste drama-acteurs zijn we nu wel af ja.Grindtegel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:13:
Ik denk trouwens dat Kroatië Engeland gewoon naar huis gaat spelen met een knalprestatie.
Volgens mij spelen die een heel pak beter tegen een favoriet.
Volgens mij spelen die een heel pak beter tegen een favoriet.
Niet als ze Modric achteraan zetten en Rakitic ergens voraan gaat postvatten. Ruimte tussen beide spelers moet kleiner. Tegen Rusland stond Modric zowat rechts back te spelen...
Dembele rechtsback? Dat lijkt me nou niet een hele sterke wissel. Je wil hem aan de bal hebben, niet achter Griezmann aan laten rennen.Tomski1986 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:01:
[...]
Jup en ik zie dat zeker werken met Dembélé. Volgens mij gaat het een 3-5-2 worden.
Het zal wel Alderweireld op rechtsback worden en Vermaelen of Boyata in de basis? Had trouwens geen idee dat die gast al 27 is, ik had hem op 21 of 22 geschat
En dan maar hopen dat Frankrijk het alleen maar door het centrum blijft proberen?
Waarom? Gewoon kantelen bij balverlies. Back aan de kant van de bal zakt terug, zodat er op dat moment met vier achteraan wordt gespeeld.
Andere optie is Vertonghen opschuiven en Vermaelen inbrengen. Allerlaatste optie is Edens broertje gewoon inzetten in plaats van Meunier.
Andere optie is Vertonghen opschuiven en Vermaelen inbrengen. Allerlaatste optie is Edens broertje gewoon inzetten in plaats van Meunier.
Wel opvallend trouwens dat Meunier het toch zo goed heeft gedaan.
In de oefenmatchen vlak voor het WK speelde hij redelijk zwak: veel onnodig balverlies en passes die niet aankwamen
In de oefenmatchen vlak voor het WK speelde hij redelijk zwak: veel onnodig balverlies en passes die niet aankwamen
Geweldige fans, die Engelsen. What else is new...
Tja ... maar goed dat ze op een eiland zitten, toch jammer dat ze er vanaf mogen ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
De scheids van Frankrijk - België is een Uruguyaan. Toch wel gek, als je weet dat Frankrijk Uruguay heeft uitgeschakeld
Over scheids voor de finale gesproken, ik zou het vreemd vinden als Kuipers Belgie floot in de flinale....
Doe dan lekker Cakir de Turk, of Pitana de Argentijn, of (en die vooral omdat die super is) Iranier Faghani.
Doe dan lekker Cakir de Turk, of Pitana de Argentijn, of (en die vooral omdat die super is) Iranier Faghani.
Waarom zou het vreemd zijn als Kuipers de finale krijgt wanneer België zich plaatst?Sjah schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:38:
Over scheids voor de finale gesproken, ik zou het vreemd vinden als Kuipers Belgie floot in de flinale....
PSN: Curvaa_
Ik ga er vanuit dat al die scheidsrechters wel professioneel zijn. Dit soort verdenkingen komen voort uit onderbuikgevoelens of emoties.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:09:
De scheids van Frankrijk - België is een Uruguyaan. Toch wel gek, als je weet dat Frankrijk Uruguay heeft uitgeschakeld
Wat betreft de winnaar van het wk, dat zal hwrs Frankrijk worden denk ik.
Ik zie geen ploeg ze verslaan hoe irritant ik ze ook vind
Kleine kans dat België ze kan verslaan, zou mooi zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 09-07-2018 09:39 ]
Hoe gaat het trouwens in Rusland zelf, want er was nogal ophef van te voren over georganiseerde Russische hooligans, maar eigenlijk hoor je er niets van. Of wordt het heel goed uit de media gehouden? Geen veldslagen zoals in Frankrijk?
Niet dat ik dat hoop
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is het voordeel van een dictatuur, je kan nogal hard preventief optreden. Het Kremlin heeft wat dat aan gaat zeer effectieve maatregelen genomen.Martinusz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:43:
[...]
Hoe gaat het trouwens in Rusland zelf, want er was nogal ophef van te voren over georganiseerde Russische hooligans, maar eigenlijk hoor je er niets van. Of wordt het heel goed uit de media gehouden? Geen veldslagen zoals in Frankrijk?
Niet dat ik dat hoopmaar het is zo verdacht stil, terwijl voorafgaand er zoveel aandacht voor was.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die Russen willen zelf ook de reputatie van hun land wat hoger houden natuurlijk, en anders zorgt Poetin daar wel voor.ph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Dat is het voordeel van een dictatuur, je kan nogal hard preventief optreden. Het Kremlin heeft wat dat aan gaat zeer effectieve maatregelen genomen.
Moet zeggen dat het WK tot nu toe erg goed is georganiseerd en dat het allemaal best wel ok is.
In 2022 gaan we echter een heel ander gedrocht krijgen... Qatar
Ja ze hadden de hooligans gewaarschuwd van te voren en al wat mannetjes opgepakt en weer vrijgelaten, maar kan mij niet voorstellen dat er toch wat debielen (wie gaat er anders georganiseerd trainen een jaar van tevorenph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Dat is het voordeel van een dictatuur, je kan nogal hard preventief optreden. Het Kremlin heeft wat dat aan gaat zeer effectieve maatregelen genomen.

Maar goed, daarna kan men natuurlijk de media monddood maken, dan is het natuurlijk ook niet gebeurd
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ach ja, altijd nog beter dan met maar duizend man op de tribune zitten wanneer je de kwartfinale speelt...
Dit inderdaad, er schijnen zo'n duizend man een bezoekje van de politie en/of de geheime dienst gehad te hebben. Dat lijkt wel effectief te zijn. Overigens zijn die duizend man slechts de kopstukken, aardige indicatie wat voor 'leger' die Russen op de been hadden kunnen krijgen...ph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Bovendien hebben die kopstukken naar verluid verder prima relaties met de Russische politiek, en kunnen ze waarschijnlijk kiezen tussen de wortel en de stok.lateef schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:28:
Dit inderdaad, er schijnen zo'n duizend man een bezoekje van de politie en/of de geheime dienst gehad te hebben. Dat lijkt wel effectief te zijn. Overigens zijn die duizend man slechts de kopstukken, aardige indicatie wat voor 'leger' die Russen op de been hadden kunnen krijgen...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jep, vanaf volgende week hebben ze gewoon weer vrij spel en kunnen ze weer vrij minderheden, homo's en andere in Rusland tweerangsburgers in elkaar timmeren. Nu kwam het even niet zo goed uit in Poetin zijn agenda...ph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:30:
[...]
Bovendien hebben die kopstukken naar verluid verder prima relaties met de Russische politiek, en kunnen ze waarschijnlijk kiezen tussen de wortel en de stok.
Ben overigens wel benieuwd hoe ze de Polen in bedwang hebben weten te houden, denk dat daar ook wel een duidelijk signaal naar afgegeven is.
Er zijn er heel veel op betaalde vakantie gezonden, was vorige week zelfs op Russia today een item over dat ze preventief (hoog in de hierarchie) mensen benaderd hebben en die het de lijn omlaag hebben laten doorstromen en verantwoordelijk hebben gemaat daarvoor. Goede actie lijkt het dus te zijn....ph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:30:
[...]
Bovendien hebben die kopstukken naar verluid verder prima relaties met de Russische politiek, en kunnen ze waarschijnlijk kiezen tussen de wortel en de stok.
Er waren toch bij het EK en WK ook geruchten dat Rusland de hooligans zelf opleide om te vechten voor "Mother Russia".
Ach dit soort mutsen heb je overal.
Al de video gezien van die Russische fan die op een politie auto springt na de winst op Spanje?
Daarna laten de agenten even een drumsolo zien.
Ook leuk. Franse journalist maakt zich druk om het feit dat Henry 'tegen Frankrijk strijdt' nu. Ik vind het nogal kleinzielig, maar de beste man kookt blijkbaar vanbinnen...
Een goede journalist kan het alvast niet zijn als hij nu pas erachter komt dat Henry bij Belgie werkt en dat hij blijkbaar denkt dat Henry speelt.Coltrui schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:47:
Ook leuk. Franse journalist maakt zich druk om het feit dat Henry 'tegen Frankrijk strijdt' nu. Ik vind het nogal kleinzielig, maar de beste man kookt blijkbaar vanbinnen...
Henry is gewoon bezig met het invullen van zijn CV, om straks een stapje hoger te zetten als trainer.
Het is wel opvallend hoe fel hij op de achtergrond blijft. Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen als assistent van België. Hij praat nooit met de pers ofzo
Het is wel opvallend hoe fel hij op de achtergrond blijft. Ik heb hem nog nooit iets horen zeggen als assistent van België. Hij praat nooit met de pers ofzo
Omdat het grijs gebied is, vind ik, weliswaar absoluut niet donkergrijs, maar pak lekker een scheids van ander continent, dat is sowieso wenselijk nu vanaf halve finale het een EURO18 is bijna.Curva schreef op maandag 9 juli 2018 @ 06:24:
[...]
Waarom zou het vreemd zijn als Kuipers de finale krijgt wanneer België zich plaatst?
Onzin. Champions League finales waarbij de belangen minstens zo groot zijn worden toch ook gewoon door Europese scheidsen geleidt?
Dat gezegd hebbende: Laat die Iraniër de finale maar leiden, maakt een hele goede indruk. Dat betekend dat Kuipers naar huis kan want België-Frankrijk is al bekend en Engeland-Kroatië lijkt mij ook niet omdat Kuipers de Engelsen in de kwartfinale al floot.
Gaat allemaal ook niet gebeuren, want Kuipers mag nog niet naar huis van de FIFA. Grote kans dus op een kleine of grote finale voor hem.
Dat gezegd hebbende: Laat die Iraniër de finale maar leiden, maakt een hele goede indruk. Dat betekend dat Kuipers naar huis kan want België-Frankrijk is al bekend en Engeland-Kroatië lijkt mij ook niet omdat Kuipers de Engelsen in de kwartfinale al floot.
Gaat allemaal ook niet gebeuren, want Kuipers mag nog niet naar huis van de FIFA. Grote kans dus op een kleine of grote finale voor hem.
Ik kan niet wachten op de memes die zullen volgen als Kroatië woensdag Engeland naar huis speelt!