"They're comin' home" zal wss de eerste zijnTomski1986 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
Ik kan niet wachten op de memes die zullen volgen als Kroatië woensdag Engeland naar huis speelt!

"They're comin' home" zal wss de eerste zijnTomski1986 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
Ik kan niet wachten op de memes die zullen volgen als Kroatië woensdag Engeland naar huis speelt!
Bespeur ik bij de Belgen antipathie of zelfs angst om de Engelsen weer tegen te komen in een finale?Tomski1986 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:10:
Helemaal nietSjah schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:48:
[...]
Bespeur ik bij de Belgen antipathie of zelfs angst om de Engelsen weer tegen te komen in een finale?
Als alles normaal verloopt speelt Duitsland die finale tegen Frankrijk / Brazilië.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:55:
[...]
Helemaal niet![]()
Frankrijk - Belgie wordt gewoon een spannend match. Beide teams hebben veel kwaliteiten
Dan voor de finale maakt het niet uit of Kroatie of Engeland daar staat. Als alles normaal verloopt wint Frankrijk/Belgie die finale van Kroatie/Engeland.
Het toernooi is vreemd verlopen ja, maar dat was toch niet onverdiend? Veel grote ploegen speelden gewoon erg zwak. Duitsland speelde vanaf dag 1 slecht. Die stelling van jou is dus totaal niet relevant.KingKoning schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:05:
[...]
Als alles normaal verloopt speelt Duitsland die finale tegen Frankrijk / Brazilië.
Maar gelukkig loopt het niet allemaal normaal, zeker dit toernooi niet.
Het kan echt alle kanten op imho.
[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 09-07-2018 19:11 ]
Dat is wat anders, dat is een Europees toernooi.DutchOwnage schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:22:
Onzin. Champions League finales waarbij de belangen minstens zo groot zijn worden toch ook gewoon door Europese scheidsen geleidt?
Naja, ze speelden toch degelijk.Tomski1986 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:46:
Frankrijk speelde toch helemaal niet goed vanaf dag 1?
Er is ook nog een troostfinale...DutchOwnage schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:22:
Onzin. Champions League finales waarbij de belangen minstens zo groot zijn worden toch ook gewoon door Europese scheidsen geleidt?
Dat gezegd hebbende: Laat die Iraniër de finale maar leiden, maakt een hele goede indruk. Dat betekend dat Kuipers naar huis kan want België-Frankrijk is al bekend en Engeland-Kroatië lijkt mij ook niet omdat Kuipers de Engelsen in de kwartfinale al floot.
Gaat allemaal ook niet gebeuren, want Kuipers mag nog niet naar huis van de FIFA. Grote kans dus op een kleine of grote finale voor hem.
Tja, voor de start was er ook een duidelijk verschil in kwaliteit tussen Spanje en Rusland, Duitsland en Zweden, etc.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:09:
[...]
Het toernooi is vreemd verlopen ja, maar dat was toch niet onverdiend? Veel grote ploegen speelden gewoon erg zwak. Duitsland speelde vanaf dag 1 slecht. Die stelling van jou is dus totaal niet relevant.
Frankrijk en Belgie speelden vanaf dag 1 goed
Croatie en Engeland speelden degelijk voetbal, maar hebben vaak ook gewoon veel geluk gehad.
Er is toch een duidelijk verschil in kwaliteit tussen Frankrijk/Belgie en Croatie/Engeland?
Ja klopt.KingKoning schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:00:
[...]
Tja, voor de start was er ook een duidelijk verschil in kwaliteit tussen Spanje en Rusland, Duitsland en Zweden, etc.
Het is maar hoe je meet. Croatie heeft een goede groepsfase gespeeld, misschien wel het beste van de 4. Zo goed spelen die Fransen daarnaast niet.
Ja, op papier zijn Frankrijk en België de beste, maar er zijn gekkere dingen gebeurd dit wk.
.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:15:
[...]
@Deadsy Daar ga ik niet mee akkoord. Hoeveel verschillende Belgen hebben gescoord? 9 ofzo?
Portugal en Argentinië, dat waren landen die afhankelijk waren van 1 speler.
Never ever financial advice...
Het gaat toch om de kunde/kwaliteit van scheidsrechters en niet om afkomst? Dat ze een Franse scheidsrechter vanavond niet laten fluiten, is wel handig. Maar voor de rest lijkt mij dat kunde/kwaliteit voorop staat.Sjah schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:03:
[...]
Omdat het grijs gebied is, vind ik, weliswaar absoluut niet donkergrijs, maar pak lekker een scheids van ander continent, dat is sowieso wenselijk nu vanaf halve finale het een EURO18 is bijna.
PSN: Curvaa_
Engeland had "geluk" met de goede kant van het schema maar ze hebben voor de rest gewoon twee keer verdiend gewonnen. België had veel geluk de tweede helft tegen Brazilië en tegen Japan zat het ook niet tegen dus ik zie niet in hoe ze minder geluk hadden dan Kroatië, behalve dan met het moeilijke schema.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:09:
[...]
Croatie en Engeland speelden degelijk voetbal, maar hebben vaak ook gewoon veel geluk gehad.
Ze zijn in principe echt beter maar juist dat is gevaarlijk. En het is niet alsof Kroatië en Engeland van het niveau IJsland zijn ofzo.Er is toch een duidelijk verschil in kwaliteit tussen Frankrijk/Belgie en Croatie/Engeland?
Rusland was toch niet beter dan SpanjeAnton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:15:
[...]
Wat ik maar wilde stellen is dat, op basis van de prestaties op het veld, er eigenlijk nooit echt onverwachte uitslagen waren. Meestal won de betere ploeg wel.
Doorslaggevend bij België zijn voor mij Hazard, Lukaku en De Bruyne. Dan ben je inderdaad niet afhankelijk van één speler.@Deadsy Daar ga ik niet mee akkoord. Hoeveel verschillende Belgen hebben gescoord? 9 ofzo?
Portugal en Argentinië, dat waren landen die afhankelijk waren van 1 speler.
[ Voor 34% gewijzigd door D-e-n op 10-07-2018 09:51 ]
Hoezo zou je dan de finale niet kunnen fluitenDutchOwnage schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:09:
Als kaaskop ben ik best "hyped" voor vanavond. Ik hoop op een ware thriller a la België-Brazilië. Als neutrale kijker met een voorkeur voor de Belgen hoop je daar toch op. Zin in hoor
![]()
Overigens Kuipers 4e official bij Engeland-Kroatië. Geen finale dus voor hem?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik las dat Bas Nijhuis een artikel had dat het onwaarschijnlijk is omdat hij in theorie het aan de stok zou kunnen krijgen met 1 van de trainers / naar de tribune zal sturen. Als hij dan daarna de finale voor een van die trainers moet fluiten kan dat voor wrijving zorgen.Martinusz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:10:
[...]
Hoezo zou je dan de finale niet kunnen fluitenhij is vierde man, die voert geen reet uit
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wellicht als dat gebeurd geen kans op finale, maar als dat niet gebeurd is hij naar mijn idee gewoon kandidaat nog voor de finale. Als hij nu als scheidsrechter op het veld stond weet je zeker dat hij de finale niet fluitGynnad schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:15:
[...]
Ik las dat Bas Nijhuis een artikel had dat het onwaarschijnlijk is omdat hij in theorie het aan de stok zou kunnen krijgen met 1 van de trainers / naar de tribune zal sturen. Als hij dan daarna de finale voor een van die trainers moet fluiten kan dat voor wrijving zorgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 10-07-2018 10:18 ]
Ook als niet Belg is dat een gekke uitspraak, het is gewoon niet waar.Anton.net schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:57:
En als Belg mag ik ook niet zeggen dat België gewoon beter is dan Frankrijk. Dan krijg je weer het verwijt dat je chauvinistisch bent
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mmm, het zal toch niet veel zijn. Offensief neem ik altijd België boven Frankrijk. Defensief zijn de Fransen gewoon secuurder (maar geef me toch maar Courtois (arrogante blaas dat hij is) boven Lloris).Gonadan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:19:
[...]
Ook als niet Belg is dat een gekke uitspraak, het is gewoon niet waar.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Sjah schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:48:
[...]
Bespeur ik bij de Belgen antipathie of zelfs angst om de Engelsen weer tegen te komen in een finale?
Mja het lijkt mij dat de 4e official het gewoon alleen doorgeeft aan de scheidsrechter en die laat beslissen.Martinusz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:17:
[...]
Wellicht als dat gebeurd geen kans op finale, maar als dat niet gebeurd is hij naar mijn idee gewoon kandidaat nog voor de finale. Als hij nu als scheidsrechter op het veld stond weet je zeker dat hij de finale niet fluit
Edit: volgens mij sturen 4de scheidsrechters niet zo snel iemand naar de tribune, die laten volgens mij al die vervelende lui lekker lullen. Meestal is het de (hoofd) scheidsrechter die het beu is.
Ik vind het Franse middenveld wel een stuk sterker met Matuidi, Pogba en met name Kante!Jebus4life schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:34:
[...]
Mmm, het zal toch niet veel zijn. Offensief neem ik altijd België boven Frankrijk. Defensief zijn de Fransen gewoon secuurder (maar geef me toch maar Courtois (arrogante blaas dat hij is) boven Lloris).
En dan ook nog Mbappe en Griezman erbijgaizka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:53:
[...]
Ik vind het Franse middenveld wel een stuk sterker met Matuidi, Pogba en met name Kante!
Haal bij België en Frankrijk de 5 beste spelers weg, en je hebt nog steeds een ploeg die minstens kwartfinale haalt.Deadsy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:03:
ik zie geen echte top favoriet aangezien alle 4 de landen van een paar spelers afhankelijk zijn. haal die weg en er blijft bizar weinig over
[ Voor 7% gewijzigd door Witte op 10-07-2018 12:36 ]
Houdoe
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Houdoe
Is er iemand bescheiden als ze in de halve finales raken? Toen Nederland in 2014 daar stond was er volgens mij nog minder bescheidenheidWitte schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:04:
Ik hoop Frankrijk, die zogenaamd bescheiden Belgen gun ik het niet.
Maar het zal wel België worden, die selectie zit nit wat beter in elkaar dan de Franse. Als ze het verdedigend maar dicht kunnen houden. Hun verdediging is de angst op de counter.
Houdoe
What the absolute fuck, zogenaamd bescheiden. Als er 1 ploeg toch wel arrogant overkomt dan zijn het die Fransen wel.Witte schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:04:
Ik hoop Frankrijk, die zogenaamd bescheiden Belgen gun ik het niet.
Maar het zal wel België worden, die selectie zit nit wat beter in elkaar dan de Franse. Als ze het verdedigend maar dicht kunnen houden. Hun verdediging is de angst op de counter.
Australie: 2-1Witte schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:
Frankrijk heeft nog nauweljjks onder enige druk gestaan en hebben alles redelijk riant gewonnen.
België heeft van de halve finalisten de meest serieuze tegenstanders gehad, misschien op Uruguay (ook een outsider) na.Witte schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:
Belgie zwijnde tegen Japan met die rare goal van Vertonghen en de naiviteit van de Japanners, en Belgie zwijnde tegen Brazilie met de own goal. Verder doet iedereen alsof de Belgen de Brazilianen van de mat hebben gespeeld, maar dat is gewoon niet waar. Ze zijn 60 minuten onder druk gezet en hebben - mede dankzij Courtois en slecht inschieten - slechts een goal geincasseerd.
Frankrijk heeft nog nauweljjks onder enige druk gestaan en hebben alles redelijk riant gewonnen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoezo laf?Anton.net schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:03:
@lateef Het is wel een beetje laf om te zeggen dat Belgie nog niet getest is. Winnen van Brazilie en terugkomen van een 2-0 achterstand?
Heb ik dat dan gezegd? Ik refereerde naar iemand die een aantal pagina’s terug zei dat België een sterk toernooi speelt. En dat is naar mijn idee zeker het geval niet. Dat dat voor Frankrijk al dan niet ook geldt, ging het me niet om.Anton.net schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:03:
Op die manier is Frankrijk al helemaal niet 'getest'.
[ Voor 98% gewijzigd door lateef op 10-07-2018 16:16 ]
Ik zou me niet (meer) zo op de kast laten jagen. Lekker zo laten, we zien welTomski1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:01:
[...]
What the absolute fuck, zogenaamd bescheiden. Als er 1 ploeg toch wel arrogant overkomt dan zijn het die Fransen wel.
Belangrijkste speler voor ze op het middenveld vind ik Kante. Pogba vind ik nogal matig.gaizka schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:53:
[...]
Ik vind het Franse middenveld wel een stuk sterker met Matuidi, Pogba en met name Kante!
Ik op een makkelijke zege voor de Belgen. Minder stress voor mijTk55 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:02:
Nog een kleine 2 uur en dan is het zover! Dit is de eerste wedstrijd waar ik echt op zit te wachten. Het is nu al spannend!![]()
Ben benieuwd of België achterin weer zoveel weg gaat geven en of de Fransen doelgerichter zijn dan de Brazilianen. Ik hoop op een wedstrijd die beide kanten op kan
Als België wat minder geluk heeft en Frankrijk is wat doelgerichter kan het een doelpuntrijke pot worden.Tk55 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:02:
Nog een kleine 2 uur en dan is het zover! Dit is de eerste wedstrijd waar ik echt op zit te wachten. Het is nu al spannend!![]()
Ben benieuwd of België achterin weer zoveel weg gaat geven en of de Fransen doelgerichter zijn dan de Brazilianen. Ik hoop op een wedstrijd die beide kanten op kan
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 10-07-2018 18:16 ]
Haha, lijkt me cool.poor Leno schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:39:
Misschien heeft Thierry Henry wel sneaky inside info over de Fransen![]()
En dan wint Belgie, heel Frankrijk nog meer over de zeik over Henry, en vervolgens is hij de trainer van Frankrijk over 4 jaar
Dat is gewoon een 100% dekking, dikke primaD-e-n schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:00:
Vraag me af hoe ze dat verdedigend gaan oplossen. Nu hebben ze echt maar drie verdedigers tegen in principe drie aanvallende mensen van Frankrijk
Ik hoop het, maar ben er bang voor dat ze nu kapot gecounterd gaan worden.Tomski1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:03:
Ik vind het een meesterzet. Hopelijk draait het nog goed uit dan. 100 keer beter dan Carrasco zowiezo.
[ Voor 32% gewijzigd door Coltrui op 10-07-2018 19:06 ]
Hoezo? Hij zet dembele daar enkel voor wat dekking met Mbappe en natuurlijk ook voor het middenveld te behoeden voor jongens als Kante en Pogba.Coltrui schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:05:
Ik vind het vreemd ruiken. Dembele is een centrale middenvelder.
Eén tegen één. Dat gaan ze natuurlijk niet zo doen
Klein verschil tussen de flank afdweilen met constante inspanningen van 70 meter of centraal te posteren en aanvallend er uitkomen. Op de flank sta je trouwens niks te doen om Mbappe, Kante en Pogba tegen te houden, wat jij zegt.Tomski1986 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:07:
[...]
Hoezo? Hij zet dembele daar enkel voor wat dekking met Mbappe en natuurlijk ook voor het middenveld te behoeden voor jongens als Kante en Pogba.
[ Voor 46% gewijzigd door Coltrui op 10-07-2018 19:11 ]
FIFA ranglijst even erbij nemen?Gonadan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:19:
[...]
Ook als niet Belg is dat een gekke uitspraak, het is gewoon niet waar.
Never ever financial advice...
En Duitsland en Brazilië één en twee, toch geef ik die nog minder kansen om wereldkampioen te worden...kazzzdafke schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:20:
[...]
FIFA ranglijst even erbij nemen?
België staat 3e...
Ook voor jou: laat dat negatieve gedoe je toch niet op de kast jagen. We zien wel waar het eindigt.kazzzdafke schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:20:
[...]
FIFA ranglijst even erbij nemen?
België staat 3e...
[ Voor 24% gewijzigd door Coltrui op 10-07-2018 19:32 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zeer dankbaar voor deze tip!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Mwah, die Belgen blijken over dezelfde hoogmoed te beschikken als Nederlanders. Ze lijken stiekem toch op onsLeon Zwiers schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:12:
Allez le Blues! Belgen zijn ver genoeg gekomen. Als die WK worden druipt de arrogantie natuurlijk voor altijd de grens over, en dat kunnen we niet hebben
Welke commentatoren doel je op?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:14:
Ik kan die naam niet meer horen om eerlijk te zijn. Het is echt meer dan een talent hoor, maar de commentatoren hoeven niet zo overdreven te doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet die op de BBC in ieder geval. Die vinden em ook een groot talent maar verheerlijken em niet ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door jaapstobbe op 10-07-2018 20:17 ]
Waarschijnlijk de commentator die op de NOS aan het commenteren is.Vind ik ook altijd een irritante. Schiet een speler een bal 15 meter over het doel en die dude doet alsof het maar 1 mm scheelde.
nee nee, ze hebben al veel meer en beter bier! En de stoofpotten zijn daar ook veel lekkerder.PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:19:
Hup Belgen! Jullie gemiddeld IQ is lager. De ongeletterdheid is hoger. De inkomens zijn lager, de kwaliteit van leven krijgt lagere cijfers, de wegen liggen er slecht bij EN jullie zeggen friet.
Genoeg redenen om jullie ook een pleziertje te gunnen
Verwijderd
Die bij de NOS. Ze, maar vooral deze, veranderen hun hele intonatie als hun favoriet (Messi, Mbappe, etc) aan de bal is.
En dus verdienen ze die lelijke maar oh zo mooie bekerLeon Zwiers schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:20:
[...]
nee nee, ze hebben al veel meer en beter bier! En de stoofpotten zijn daar ook veel lekkerder.
Iemand zit al sinds gisteravond de site te DDoSsen. Net was de boel weer even onbereikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-07-2018 20:42 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Houdoe
[ Voor 92% gewijzigd door Witte op 10-07-2018 20:43 ]
Houdoe
Knowledge reigns supreme over nearly anything
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Houdoe
Ah die. Tja de NOS heb ik alleen op met het geluid zacht.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:39:
Die bij de NOS. Ze, maar vooral deze, veranderen hun hele intonatie als hun favoriet (Messi, Mbappe, etc) aan de bal is.
Raad eens waar ik naar zit te kijken?toolkist schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:17:
Niet die op de BBC in ieder geval. Die vinden em ook een groot talent maar verheerlijken em niet ofzo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 130% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 10-07-2018 21:10 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq