Het was een spiervermoeidheid. Ik geloof dat hij kan spelen tegen EngelandSjah schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 22:35:
Iemand al iets vernomen aangaande James Rodriquez? Hoop dat er nog iets kan.
De regel is veranderd he, een overtreding die buiten de 16 begint en er binnen eindigt (zoals vasthouden) is gewoon een pingel. De reden van deze wijziging lijkt me wel duidelijk. Was dus gewoon een penalty.Ankona schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:43:
[...]
Een overtreding 5 meter buiten het strafschopgebied is wel vaker geen penalty.
Die tweede zat meer op de grens maar werd er wel buiten gelegd. (vreemd overigens dat het neerhalen van een doorgebroken speler geen rood meer is)
En toch liep het niet uit de hand, had een veldslag verwacht van te vorenenchion schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:53:
Scheidsrechter fluit echt nergens voor.
Uruguay doet het sowieso erg goed dit toernooi. Het intimideren van tegenstanders of maken van vuile overtredingen hebben ze ook grotendeels thuis gelaten. Ik zag zowaar dat ze niet voor elk stootje gingen doen alsof hun been eraf lag. Suarez speelde ook gewoon erg goed. Dat overstapje van die tweede goal was gewoon erg goed gezien en zijn passes voorin waren ook erg strak. Ze kwamen eigenlijk altijd wel aan en lag meer aan de kwaliteit van de ontvanger of ie er wat mee kon. Cavani kon dat zeker en het is te hopen dat die terug kan komen, anders zie ik het wel sip voor ze in. Maar het lijkt alsof Suarez en Cavani dit toernooi beter op elkaar zijn ingespeeld in ieder geval.Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:57:
Uruguay krijgt dus maar heel weinig doelpunten tegen. Wordt lastig voor welke tegenstander dan ook dus.
En ja die bus parkeren kwam ook vooral omdat Portugal zo diep ging staan met hun spelers. Als er 8 man in je zestien lopen van te tegenstander, ga je daar niet met 4 verdedigers staan. De fout van Portugal was dan ook zoveel man daar neerzetten. Prima als je het wil gaan doen met kopduels, maar dan moet je wel heel strak zijn met je voorzetten en goed de vooraf gemaakte afspraken uitspelen. Dat Portugal een aantal spelers thuis heeft gelaten, merk je wel. Er waren nu weinig goede ballen richting Ronaldo en hoewel die een prima wedstrijd speelde imo, kon die zo ook weinig. En omdat ze allemaal zoveel voorin stonden, was het te druk om daar nog wat mooie acties te doen. Ik zie dat meer dit WK trouwens. Niet altijd wordt er geklaagd over het parkeren van de bus, maar veelal zie je dan ook dat het hele team van de tegenstander er vrolijk naast staat. En vervolgens zo vol dat er ook niks meer aan komt.
Idd. Je kunt zeggen dat dit en dat een pingel of een kaart was, maar uiteindelijk was het hard voetbal maar nooit te hard voetbal imo. Ik denk dat als ie kaarten had gaan strooien voor veel incidenten waar in dit topic meteen over werd gepraat, er geen einde aan had gekomen.gaizka schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:56:
[...]
En toch liep het niet uit de hand, had een veldslag verwacht van te voren
Wat ook hielp is dat Portugal moest scoren. Uruguay had in de groepsfase al bewezen dat ze redelijk zonder kaarten konden verdedigen en Portugal kon nu weinig drama doen want dat ging af van de mogelijke kansen. Idem bij Argentinië tegen Frankrijk. Normaal zouden die ook overal liggen als ze voor stonden of gingen spelen op de penalties. Dit is eigenlijk de beste tactiek tegen deze 2 landen: zo snel mogelijk voor staan zodat ze dat spel niet kunnen doen.
En je zag ook meteen bij elke tegenaanval dat Portugal of Argentinië niet sterk stond achterin, ze konden er makkelijk bij komen.
Speelschema zondag 1 juli
16:00u Spanje - Rusland
20:00u Kroatië - Denemarken
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Welke statistieken?apis29 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:03:
[...]
De statistieken ondersteunen je verhaal anders niet
Deze?
http://messivsronaldo.net/all-time-stats/
Die statistieken zijn duidelijk toch? Als je het uitrekent, dan heeft in vrijwel alle gevallen Messi méér goals en assists per appearance, behalve (surprise surprise) in het nationale elfta.l Als je puur daar naar kijkt, dan is Messi beter. Nou denk ik zelf niet dat je alleen naar de statistieken moet kijken, maar ook naar de context. Toch leuk dat mijn favoriet ook de statistieken aan zijn zijde heeftbottom line schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:05:
[...]
Welke statistieken?
Deze?
De statistiek zijn ook nietszeggend omdat je appels met peren vergelijkt, daarnaast gaat het simpelweg om de prestaties van het team waar beide deel vanuit maken aangezien voetbal geen individuele sport is.Jorizzz schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:28:
[...]
Die statistieken zijn duidelijk toch? Als je het uitrekent, dan heeft in vrijwel alle gevallen Messi méér goals en assists per appearance, behalve (surprise surprise) in het nationale elfta.l Als je puur daar naar kijkt, dan is Messi beter. Nou denk ik zelf niet dat je alleen naar de statistieken moet kijken, maar ook naar de context. Toch leuk dat mijn favoriet ook de statistieken aan zijn zijde heeft
Het is jammer dat beide spelers niet meer op WK te zien zullen zijn, voor de rest sluit ik me volledig aan by @Mosin .
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat zeg ik toch exact? Het gaat niet alleen om de statistieken, maar ook om de context...Bossie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]
De statistiek zijn ook nietszeggend omdat je appels met peren vergelijkt, daarnaast gaat het simpelweg om de prestaties van het team waar beide deel vanuit maken aangezien voetbal geen individuele sport is.
Het is jammer dat beide spelers niet meer op WK te zien zullen zijn, voor de rest sluit ik me volledig aan by @Mosin .
Ik had eentje hoger moeten quoten iddJorizzz schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:51:
[...]
Dat zeg ik toch exact? Het gaat niet alleen om de statistieken, maar ook om de context...
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is wel zeker, maar treuriger vind ik dat ze beiden een matig team hebben.. Zet Ronaldo eens bij Oekraine of Messi bij Spanje. Andersom kan ook, maar dan denk ik dat ze beiden er beter vanaf waren geweest.Bossie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:45:
[...]Het is jammer dat beide spelers niet meer op WK te zien zullen zijn, voor de rest sluit ik me volledig aan by @Mosin .
Toch vind ik het in Messi zijn geval bijna onmogelijk dat het niet draait met hem. Ik vraag me de hele tijd af of het team rondom Messi niet gewoon teveel met hem bezig is. Ik heb Messi 1 wedstrijd gezien en daarin leek hij naar mijn mening een beetje lusteloos ogen. Het zal waarschijnlijk wel een combinatie van beiden zijn.
Op basis van die ene wedstrijd en dat het vaker niet draait met Messi, had ik graag Dybala op zijn plek gezien. Maar ja, laat Messi maar eens banken. Dan ben je een trainer met ballen of je wilt graag ontslagen worden.
Zo onzinnig dit. Er valt veel aan te merken op het rolgedrag van Neymar maar ze gaan er dit jaar wel degelijk voor.Sjah schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:53:
Nu Brazilie eruit, en we hebben op zeker een niet-volgevreten kampioen.
Die van dit WK, enige waarin Ronaldo het beter deed is shots per game met 5 vs 4.7. (en minder ballen verloren maar dat hangt samen met dat hij veeeel minder 'dribbels per game' had). Zelfs de heatmap van gisteren liet één klein fel puntje zien voor Ronaldo wat erop duidt dat ie juist niet op veel plekken te vinden was (zogenaamd deed hij veel werk en trok verdedigers met zich mee en was Messi een stilstaande slak. Op magische wijze had Messi toch veel meer balcontacten en een meer verspreidde heatmap).bottom line schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:05:
[...]
Welke statistieken?
Deze?
Edit: uiteraard nog 4 goals vs 1 voor Ronaldo (met daar tegenover meer assists voor Messi)
Maar idd nu zijn we eindelijk verlost van deze onzinnige discussie over twee spelers bij op voorhand kansloze teams voor de titel
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 01-07-2018 14:21 ]
Ben ik met je eens, maar u heeft blinde vl/ek voor die 5 sterretjes op hun borst? Nee wmb winnen Bra, Dui en Ita komende 20 jaar niks, nada.D-e-n schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:09:
[...]
Zo onzinnig dit. Er valt veel aan te merken op het rolgedrag van Neymar maar ze gaan er dit jaar wel degelijk voor.
Iets anders, die Iranier, de scheid dus, was gister goed.
Ik vind het ook jammer om te zien. Twee teams die de twee beste spelers van de wereld niet tot hun recht kunnen laten komen. Bij Messi is het inderdaad opvallender, maar dat komt door de speelstijl. Hij is een dribbelaar die richting de goal moet bewegen met de bal eb zijn eigen kansen creëert. Ronaldo is een echte spits; Een goede voorzet en hij kopt hem erin. Dit verschil in speelwijze zorgt ervoor dat Ronaldo in een minder team beter tot zijn recht komt, omdat hij weinig nodig heeft. Messi functioneert geweldig in een goed passend team dat door snelle combinaties ruimte kan creëren. Stop Messi in het Spaanse elftal en je kijkt je ogen uit. In het huidige Argentinië is er gewoon weinig dat Messi goed kan bespelen. Vervolgens staat hij er lusteloos bij en lijkt het alsof hij er geen zin in heeft. Maar Messi sjokt ook bij Barcelona een beetje rond, maakt vaak de minste kilometers maar presteert juist wel goed.Mosin schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Dat is wel zeker, maar treuriger vind ik dat ze beiden een matig team hebben.. Zet Ronaldo eens bij Oekraine of Messi bij Spanje. Andersom kan ook, maar dan denk ik dat ze beiden er beter vanaf waren geweest.
Toch vind ik het in Messi zijn geval bijna onmogelijk dat het niet draait met hem. Ik vraag me de hele tijd af of het team rondom Messi niet gewoon teveel met hem bezig is. Ik heb Messi 1 wedstrijd gezien en daarin leek hij naar mijn mening een beetje lusteloos ogen. Het zal waarschijnlijk wel een combinatie van beiden zijn.
Op basis van die ene wedstrijd en dat het vaker niet draait met Messi, had ik graag Dybala op zijn plek gezien. Maar ja, laat Messi maar eens banken. Dan ben je een trainer met ballen of je wilt graag ontslagen worden.
Niets zo frustrerend als de beste speler zijn in een matig team. Ik vind ook dan fans/commentatoren/media te veel van Messi af laten hangen. Hij kan echt niet zijn hele team dragen. Kijk eerst eens naar het hele team. Er zit nul vaart in en vervolgens dumpen ze de bal bij Messi met het idee "doe maar je kunstje". Zo kom je er natuurlijk nooit.
Geef mij maar een team dat in dienst van elkaar speelt.
Het feit dat je sterren op je borst mag plaatsen voor titels uit het verleden vind ik überhaupt bezopen maar dat vind ik ook voor shirts in de eredivisie. Dus dan kunnen we daar ook wat clubs wegstrepen.Sjah schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:22:
[...]
Ben ik met je eens, maar u heeft blinde vl/ek voor die 5 sterretjes op hun borst? Nee wmb winnen Bra, Dui en Ita komende 20 jaar niks, nada.
Maar daar kunnen die spelers van nu weinig aan doen.
Brazilië is idd kanshebber, maar voornamelijk door het team zelf, als Neymar opeens de mentaliteit/werklust van bijvoorbeeld Cavani/Griezman gaat tonen dan gaan ze zeker ver komen.Sjah schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:22:
[...]
Ben ik met je eens, maar u heeft blinde vl/ek voor die 5 sterretjes op hun borst? Nee wmb winnen Bra, Dui en Ita komende 20 jaar niks, nada.
Iets anders, die Iranier, de scheid dus, was gister goed.
Die scheidsrechter van gisteren heeft wat mij betreft gefaald door Tagliafico geen rode kaart te geven.
Daarnaast prima gefloten, maar dat is een misser waardoor hij naar mijn inziens simpelweg geen voldoende verdiend.
Rusland kan niet voetballen, dus normaal gesproken zou Spanje nog een ronde kunnen overleven. Maarja, we spelen in Rusland, en dan weet je het niet he.Hackus schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:16:
Speelschema zondag 1 juli
Kroatië gaat de Denen slopen. Ik moet wel toegeven dat een wedstrijd tegen Argentinië niet een goed beeld geeft. Toch geef ik de Denen geen schijn van kans.
Zo, dit was mijn voorspelling. Meestal klopt er geen hout van, maar dat mag de pret niet drukken.
Fenomenaal? Menen ze dat nou?
Hij liep fenomenaal slecht (namelijk totaal niet) gedekt. Laat Messi zoveel ruimte en je krijgt er 5 om je oren. Dat gold ook voor de goal van Pavard. Veel te veel ruimte om (erg goed!) te schieten, maar zoeen maakt hij nooit meer...
Argentinië is wel gewoon erg slecht, vooral defensief. En Frankrijk kon volstaan met Messi uit de wedstrijd houden. 2 à 3 man bij omschakelingen daarop, en je kunt gewoon je eigen aanvallende spel spelen.
Na Messi komt eerst een hele tijd niets op het middenveld.
Ja, Agüero kan aardig wat, maar dan moet de bal daar eerst komen. De eerste de beste keer dat Messi ruimte had, kreeg Agüero de bal tussen de palen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 01-07-2018 20:08 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het is gewoon een lastig verhaal, want ik snap je namelijk wel en je maakt gewoon een punt. Maar ik vind een speler die erbij sjokt gewoon kut. Ik begrijp de manier hoe jij er naar kijkt, maar juist dan hoop ik dat Messi als leider opstaat en het tenminste probeert. Dat kan namelijk nooit kwaad. Nu laat ik er wel even buiten dat Messi waarschijnlijk 0 leiderschaps kwaliteiten heeft. Niet zozeer binnens kamer, maar op het veld.Tk55 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:27:
[...]
Ik vind het ook jammer om te zien. Twee teams die de twee beste spelers van de wereld niet tot hun recht kunnen laten komen. Bij Messi is het inderdaad opvallender, maar dat komt door de speelstijl. Hij is een dribbelaar die richting de goal moet bewegen met de bal eb zijn eigen kansen creëert. Ronaldo is een echte spits; Een goede voorzet en hij kopt hem erin. Dit verschil in speelwijze zorgt ervoor dat Ronaldo in een minder team beter tot zijn recht komt, omdat hij weinig nodig heeft. Messi functioneert geweldig in een goed passend team dat door snelle combinaties ruimte kan creëren. Stop Messi in het Spaanse elftal en je kijkt je ogen uit. In het huidige Argentinië is er gewoon weinig dat Messi goed kan bespelen. Vervolgens staat hij er lusteloos bij en lijkt het alsof hij er geen zin in heeft. Maar Messi sjokt ook bij Barcelona een beetje rond, maakt vaak de minste kilometers maar presteert juist wel goed.
Niets zo frustrerend als de beste speler zijn in een matig team. Ik vind ook dan fans/commentatoren/media te veel van Messi af laten hangen. Hij kan echt niet zijn hele team dragen. Kijk eerst eens naar het hele team. Er zit nul vaart in en vervolgens dumpen ze de bal bij Messi met het idee "doe maar je kunstje". Zo kom je er natuurlijk nooit.
Geef mij maar een team dat in dienst van elkaar speelt.
Tuurlijk is Messi een van de grotere op aarde, maar nogmaals, zoals ik vaker zeg, je mag ook hem bekritiseren. Er wordt ook vaak een reden gezocht om hem de hand boven het hoofd te houden. We willen niet zien dat ook hij zijn mankementen heeft, tenminste dat is een van de redenen die je erachter kunt zoeken.
Tuurlijk kan Messi niet zijn team dragen. Daarom had Iniesta ook een gouden bal mogen winnen, hij maakt Messi misschien nog wel een stuk beter op bepaalde vlakken. Zoiets als v. Bommel deed bij Schweinsteiger (als ik me niet vergis). Messi is een absolute topper, maar puntje bij paaltje blijft het een team sport. En veel fans/commentatoren/media praten gewoon echt bizarre schijt. Ik probeer het zoveel mogelijk tot Messi zelf te houden en daarom had ik graag gezien dat Dybala op 10 zou staan. Die is misschien wat speelser, maar ik twijfelde toch wat veel aan Messi.
het is maar een saaie butwedstrijd, Rusland kan niet en Spanje wil niet
Ja haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die score voor de Fransen is veel te laag. Een 7,5 zou ik wel snappen.
Dat Franse gajes speelde maar op een fractie van wat ze echt kunnen. Argentinië kon niet beter. Verder hing Frankrijk totaal op de verdedeging, maar ik geloof er geen ruk van dat ze niet ook het initiatief voor langere tijd kunnen vasthouden. Als ze echt hadden gewild, dan hadden de Argentijnen nu een nationaal trauma.
Laat ik nou net 1-1 hebben in de poule...rustig aan en op naar de pingels nu dus
Tja heel onterecht vind ik het niet. Spanje ging te veel rondtikken en wandelen.
Dat vind ik wel een logische reden om een lagere score te krijgen.mavaros schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:37:
[...]
Die score voor de Fransen is veel te laag. Een 7,5 zou ik wel snappen.
Dat Franse gajes speelde maar op een fractie van wat ze echt kunnen.
How do you save a random generator ?
Hier kwam toch geen VAR aan te pas? Gewoon eigen beslissing scheids/assistenten. Dat voetballers (Spanje) hier nog tegenin gaan.. zo wordt er in korfbal/basketbal verdedigd (hetzij 180 gr omgedraaid
)
Welke idioot springt er nu ook met zijn handen in de lucht in de 16?

Vind het wel een beetje een onzin penalty... En dan ook nog geel... Zit totaal geen intentie bij. Enige wat je nog kunt beargumenteren is dat de bal richting goal ging... Ik vind het makkelijk gegeven...
[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 01-07-2018 16:52 ]
Precies.enchion schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:43:
Nu wel VAR.![]()
Lijkt een zeer specifiek inzetbaar middel.
Pique weer hands. Dit keer wel gestraft. Vorige wedstrijd niet.....hmmm
[ Voor 10% gewijzigd door polli_ op 01-07-2018 16:54 ]
Dikke karma en een mooie strafschop.
Ik viel bijna in slaap door die Spanjaarden.
Ik viel bijna in slaap door die Spanjaarden.
[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 01-07-2018 16:55 ]
Weg
Je weet wel dat iedereen dan als een volleyballer bij het net omhooggaat bij voorzetten hè? Wellicht zou dat goed zijn, minder handen die vasthouden bij corners..FreakNL schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:50:
Vind het wel een beetje een onzin penalty... En dan ook nog geel... Zit totaal geen intentie bij. Enige wat je nog kunt beargumenteren is dat de bal richting goal ging... Ik vind het makkelijk gegeven...
Vind ik niet, de VAR moet in twijfelgeval, wat dit was, niet beslissen, de scheids himself bllijft DE man.polli_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:53:
[...]
Precies.
Pique weer hands. Dit keer wel gestraft. Vorige wedstrijd niet.....hmmm
Er klopt niks van die VAR. Het idee is leuk en zou zeker zinvol kunnen zijn, maar dat ding wordt willekeurig ingezet.enchion schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:43:
Nu wel VAR.![]()
Lijkt een zeer specifiek inzetbaar middel.
Ik wil gewoon een goede scheidsrechter. Geen slaaf van een computersysteem.
Ik mag toch wel hopen dat Spanje wint. Anders wordt deze helft van het schema wel erg karig qua voetbalkwaliteiten.
Spanien is het ook niet Meer wat het was.
Toen NLD met 5-1 won zag je Al was niet meer de oude.
Maar nog altijd goede voetballers, veel beter dan ploegen als Rusland, Zweden of Zwitserland. De Engelsen en Kroaten zijn de enige ploegen uit deze helft die de bus niet zouden parkeren tegen Spanje.theduke1989 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:13:
Spanien is het ook niet Meer wat het was.
Cheryshev komt er in. Beetje vreemd dat die niet startte. Lijkt wel alsof ze op zoek zijn naar een held voor het Russische volk.
Wat een traag spel van beide partijen zeg....
I have no special talent. I am only passionately curious.
De volgende wedstrijd zullen ze op hun tanden mogen bijten, wie er ook door gaat. Van echt "winnen" kan je niet spreken.ricardo246 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:21:
Wat een traag spel van beide partijen zeg....
Of juist niet als het toch gekochte toko is.Sjah schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:26:
En daar is Mr NL-afmaker Iniesta...
Wat zal, Kroatie lachen als Rusland doorgaat, lijkt me.
Kijk de herhaling nog maar eens, hij doet z'n arm pas omhoog toen bleek dat hij de bal niet kon koppen. Dit was echt zeer zeker wel bewust.FreakNL schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:50:
Daar piepte even de rusische beer. Ik denk trouwens dat voor alle Spaanse wedstrijden het zelfde beeld zal blijven. Geen enkele ploeg zal ze laten voetballen zeker nu bewezen is om achterin de bus te parkeren hun spel kan ontregelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 01-07-2018 17:44 ]
Behalve Engeland dan.Miki schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:43:
Geen enkele ploeg zal ze laten voetballen
Er is een reden dat veel van de mooiere doelpunten ooit juist tegen Engeland zijn gescoord
Kunnen ze niet meteen penalties doenalgalid schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:37:
Dat gaat hier nog tot 18:45 duren denk ik...

Deze wedstrijd doet me denken aan een oud volksliedje.
Dat ging ongeveer zo: Breien, breien, breien in een wagentje. En als je dan niet breien kunt, dan lig je er straks gewoon uit.
Kan je tikkie takka voetbal spelen wat je wil.
Dat ging ongeveer zo: Breien, breien, breien in een wagentje. En als je dan niet breien kunt, dan lig je er straks gewoon uit.
Zucht.. misschien eens beter kijken naar je tv ipv flauwe opmerkingen verzinnen. Spanje probeert te voetballen en Rusland heeft zich ingegraven en komt er zo nu en dan uit.mavaros schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:51:
Deze wedstrijd doet me denken aan een oud volksliedje.
Dat ging ongeveer zo: Breien, breien, breien in een wagentje. En als je dan niet breien kan, dan lig je er straks gewoon uit.
Tegen Marokko, Iran en Portugal hebben we precies hezelfde wedstrijdverloop gezien.
De Russen kunnen gewoon niet beter. Dit heeft niks met de bus parkeren te maken. Als de Russen gewoon kwalificaties hadden gedraaid, dan zaten ze nu in hun dacha.Miki schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:43:
Daar piepte even de rusische beer. Ik denk trouwens dat voor alle Spaanse wedstrijden het zelfde beeld zal blijven. Geen enkele ploeg zal ze laten voetballen zeker nu bewezen is om achterin de bus te parkeren hun spel kan ontregelen.
De Fransen gisteren. Die laten zich volgens mij bewust helemaal inzakken. Dan krijgen ze de bal en halen de trekker over. Dat is een tactiek.
Dit heeft niks met voetbal te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 01-07-2018 18:01 . Reden: een aanvulling ]
Russen halen het maximale eruit.
Had eerlijk gezegd geen verlenging verwacht, gaf de Russen geen kans eigenlijk
Had eerlijk gezegd geen verlenging verwacht, gaf de Russen geen kans eigenlijk
Die konden voetballen. Dit is antivoetbal en een aanfluiting. De Russen, he.Miki schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:56:
[...]
Zucht.. misschien eens beter kijken naar je tv ipv flauwe opmerkingen verzinnen. Spanje probeert te voetballen en Rusland heeft zich ingegraven en komt er zo nu en dan uit.
Tegen Marokko, Iran en Portugal hebben we precies hezelfde wedstrijdverloop gezien.
Spanje heeft het probleem wat diverse top landen hebben. Niet genoeg scorend vermogen.
Misschien moet Spanje zich opnieuw gaan uitvinden. Tikkie Taka voetbal werkt niet meer, iedere ploeg weet inmiddels het recept om dit te bestrijden.
Wellicht het countervoetbal van beide Madrid’s incorporeren.
Daar lijkt het wel op, maar zet eens een voetballende ploeg tegenover dit Spanje. Gaan die zomaar Spanje van de mat spelen?Miki schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:14:
Misschien moet Spanje zich opnieuw gaan uitvinden. Tikkie Taka voetbal werkt niet meer, iedere ploeg weet inmiddels het recept om dit te bestrijden.
Als de Spanjaarden de volgende ronde halen, dan denk ik dat we meer over de kracht van Spanje kunnen filosoferen.
Hoeveel kansen moet de Spaanse ploeg nog krijgen? Altijd afgeblokt door de Russsen. De penaltyreeks zal pure loterij worden en de minuten tikken nu weg.
Maar wel spannend...
Beeld je gewoon in dat daar Nederland speelt met Rode shirts aan en je ziet opeens een heel andere wedstrijd...
Beeld je gewoon in dat daar Nederland speelt met Rode shirts aan en je ziet opeens een heel andere wedstrijd...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je Sergio Ramos bedoelt. Ze deden het beide, leer meer op een romance dan op een overtredingD-e-n schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:26:
Nou, mag vasthouden weer?
Als dit anti voetbal wint gaan we terug naar de horror van begin jaren 90.
Strafschoppen. Als die Russen dit halen, is dit echt anti-voetbal.
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 01-07-2018 18:32 ]
Die Russen denken dat ze nu al gewonnen hebben...
Ik mag toch hopen dat ze ongelijk hebben.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Spannend is het wel
Als dit nu Nederland was, had ik het niet meer :-)
Als dit nu Nederland was, had ik het niet meer :-)
Ze weten dat het nu 50/50 is. Als ze bleven doorspelen was hun winst kans kleiner dan nuFiber schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:32:
Die Russen denken dat ze nu al gewonnen hebben...
Dit vind ik wel mooi, dat je precies hoort wat ze aan het bespreken zijn
En dan zou spanje de beste ploeg uit de rechterhelft van de tabel moeten zijn. Nou....
Je kan dit tornooi echt niet zeggen wie er gaat winnen... 't Gaat echt op en af en de geschiedenis - nou ja, de 'op papier wint X' variant - mag je gewoon in de vuilbak keilen. Best leuk.
Onberispelijk tot nu toe.
Wie gaat de eerste missen...?
Koke dus!
Wie gaat de eerste missen...?
Koke dus!
Logisch dat achter het doel bij de penalty serie er meer stewards zijn.Deadsy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:38:
Wel veel stewarts
Zelfs voor een penal serie vind ik het veelPolarBear schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:39:
[...]
Logisch dat achter het doel bij de penalty serie er meer stewards zijn.
De Gea pakt er ook nog wel eentje...
De vraag is of dat genoeg is.
Niet meer op dit WK.Fiber schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:40:
De Gea pakt er ook nog wel eentje...
En mijn stokpaardje, ga eens trainen op penalties. Vloeiende aanloop in de linker of rechter bovenhoek lijkt mij 99% kans.
[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 01-07-2018 18:42 ]
Neeknakworst schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:41:
De vraag is of dat genoeg is.
Doei Spanje
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Spanje is de aanfluiting.Coltrui schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:39:
LOL seg, die Russen gaan dit redden als het zo blijft. Aanfluiting.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Pffff...
Spanje naar huis!
Spanje naar huis!
Rusland niet verdiend gewonnen, maar Spanje verdiend verloren.
Damn, moet Poetin toch uit z’n r*kbunker komen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel