Als je zo wil gaan reageren, reageer dan niet.
[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2018 22:28 ]
[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2018 22:28 ]
Precies dit. Liever het voetbal door dan al die busmaatschappijen. Ook Zweden vind ik niet aantrekkelijk vandaag.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:18:
Natuurlijk speelt Duitsland niet goed. Van een goed Duitsland mag verwacht worden dat ze vrijwel elk team moeiteloos van de mat vegen.
Toch ben ik blij dat ze nog een kans hebben om door te gaan. De reden is heel simpel. Er is zoveel anti voetbal tegenwoordig dat Duitsland gewoon een ploeg is die je wil zien spelen. Ik moet er niet aan denken dat teams zoals Portugal weer ver komen, en Duitsland eruit ligt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I have no special talent. I am only passionately curious.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat Duitsland ook heeft laten zien is dat de verdediging heel kwetsbaar is tegen een counter. Daarnaast hebben ze met zoveel overmacht aan balbezit wel erg veel moeite kansen te creëren, en al helemaal om kansen ook te benutten.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:17:
[...]
Niet vergeten hier (lees m'n posts maar terug in dit topic) maar over het hele wedstrijdbeeld gezien vind ik het wel verdiend voor Duitsland. Ze hebben i.i.g. laten zien dat ze met 10 man nog steeds beter waren
alles kan off-topic
Eens, had ik een paar posts eerder ook al gezegd. Het probleem van dit Duitsland ligt hoofdzakelijk in de verdediging. Met Boateng eruit zal het al een stuk beter lopen (ga er maar eens op letten hoeveel balbezit die man verliest op de helft van de tegenstander, abnormaal).Ankona schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:33:
[...]
Wat Duitsland ook heeft laten zien is dat de verdediging heel kwetsbaar is tegen een counter. Daarnaast hebben ze met zoveel overmacht aan balbezit wel erg veel moeite kansen te creëren, en al helemaal om kansen ook te benutten.
Morgen werken dus kan niet kijkenKrukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:30:
Morgen nog meer mensen die juichen voor Japan? Zou het echt gaaf vinden als die door gaan
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 23-06-2018 22:49 ]
Rotterdam
Tell me...Joster schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:48:
Ben benieuwd wie hier het juiste scenario bij 1-0 voor Duitsland en 1-0 voor Zweden uit z'n hoofd weetIk heb hem inmiddels
[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 23-06-2018 23:00 ]
Dan is hetJoster schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:48:
Ben benieuwd wie hier het juiste scenario bij 1-0 voor Duitsland en 1-0 voor Zweden uit z'n hoofd weetIk heb hem inmiddels
[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 23-06-2018 22:57 ]
Maar, maar... Voetbal kijk je toch juist in de kroeg?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
alles kan off-topic
Nee, resultaten tegen Zuid-Korea vallen weg omdat de eerste 4 regels gelijk zijn. Regel 5 ook nog (doelsaldo onderlinge duels). Dus staan Duitsland en Zweden op 2-2, Mexico op 1-1 en dan ligt Mexico er uit op basis van goals voor.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:54:
[...]
Dan is het
Mexico 2W Doelsaldo +1
Duitsland 2W Doelsaldo +1
Zweden 2W Doelsaldo + 1
Regel 1 t/m 3 zijn dan identiek voor alle 3.
Dan is zweden door op basis van regel 4 (omdat zij dus winnen van Mexico).
Plaatsing tussen Mexico en Duitsland gaat dan om regel 7 (fair play points) dus wie de laagste totaalscore heeft van gele/rode kaarten. Is dat ook gelijk wordt er geloot voor die 2.
Volgens mij?
5. Goal difference resulting from the group matches between the teams concerned.Ankona schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:58:
Wat is regel 4?
Mexico wint van Duitsland, Duitsland wint van Zweden. Wat maakt die winst van Zweden op Mexico dan meer waard?
Dat is geen probleem, volgens mij. Dit Duitsland speelt elke keer in de 2e helft met twee verdedigers. Het idee is geniaal, maar de uitvoering deugt nog niet. Komt wel, want het blijft Duitsland. Argentinie ging op zijn waffel met 3 verdedigers. Het team dat het volgende toernooi wint, speelt misschien wel zonder vaste keeper.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:36:
[...]
Eens, had ik een paar posts eerder ook al gezegd. Het probleem van dit Duitsland ligt hoofdzakelijk in de verdediging. Met Boateng eruit zal het al een stuk beter lopen (ga er maar eens op letten hoeveel balbezit die man verliest op de helft van de tegenstander, abnormaal).
Ook ben ik nog steeds van mening dat Goretzka heel veel kan toevoegen op het middenveld, hoop dat hij z'n kans nog gaat krijgen.
Maar goed, elk team moet groeien in het toernooi blijkbaar als je naar de wedstrijden van de "grote" landen kijkt tot nu toe.
[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 23-06-2018 23:06 . Reden: enterprobleem ]
Maar punt 6 is dan toch ook gelijk voor Mexico en Zweden (beide 1).Joster schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:00:
[...]
Nee, resultaten tegen Zuid-Korea vallen weg omdat de eerste 4 regels gelijk zijn. Regel 5 ook nog (doelsaldo onderlinge duels). Dus staan Duitsland en Zweden op 2-2, Mexico op 1-1 en dan ligt Mexico er uit op basis van goals voor.
1 Punten (gelijk)
2 Doelsaldo (gelijk)
3 Goals (gelijk)
4 Punten gehaald in onderlinge duels Mex/Dui/Zwe (gelijk)
5 Doelsaldo in onderlinge duels Mex/Dui/Zwe (gelijk)
6 Goals gemaakt in onderlinge duels Mex/Dui/Zwe (Mexico 1, Duitsland 2, Zweden 2)
Duitsland & Zweden gaan door.
[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 23-06-2018 23:04 ]
Nee, als Zweden 1-0 van Mexico wint hebben ze in onderlinge duels met de 3 ploegen 2 goals gemaakt en Mexico maar 1.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Maar punt 6 is dan toch ook gelijk voor Mexico en Zweden (beide 1).
Dus dan is Duitsland door en valt de plaatsing tussen Mexico en Zweden door naar regel 7/8?
Ah ja, ik interpreteerde regel 6 verkeerd, ging er vanuit dat dat alleen om de winstpotten ging.Joster schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:03:
[...]
Nee, als Zweden 1-0 van Mexico wint hebben ze in onderlinge duels met de 3 ploegen 2 goals gemaakt en Mexico maar 1.
Not me. Ik heb het liefst geen gezeik aan me kop tijdens het kijkenGonadan schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:56:
[...]
Maar, maar... Voetbal kijk je toch juist in de kroeg?
Nope, doelpunten voor in onderlinge (dui/mex/zwe) wedstrijden, dus dan staan Duitsland en Zweden op 2 en Mexico maar op 1.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:05:
[...]
Ah ja, ik interpreteerde regel 6 verkeerd, ging er vanuit dat dat alleen om de winstpotten ging.
Thuis bestaat dat risico ook toch?DutchOwnage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:05:
Not me. Ik heb het liefst geen gezeik aan me kop tijdens het kijken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 24% gewijzigd door Tomski1986 op 23-06-2018 23:12 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Degelijke ploeg, zie er vooralsnog geen finalekandidaat in maar de potentie hebben ze wel als ze nog wat doorgroeien en wat geluk hebben met de knockout-fase tegenstanders.Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
Even een vraagje aan de nuchtere kijk van de Nederlanders hier: Wat vinden jullie van België op dit WK? Geven jullie ze een kans om ver te geraken? En wat vinden jullie van Lukaku? Zijn statistieken zijn ferm maar mist dat killer instinct toch wel duidelijk tegen topploegen zowel bij België als bij United. Shoot!
Ze zijn nog niet echt getest. Qua individuele klasse moeten ze ver kunnen komen, maar het loopt ook nog verre van soepel. Dat geldt eigenlijk nog voor de meeste ploegen, dus is op zich niet erg.Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
Even een vraagje aan de nuchtere kijk van de Nederlanders hier: Wat vinden jullie van België op dit WK? Geven jullie ze een kans om ver te geraken? En wat vinden jullie van Lukaku? Zijn statistieken zijn ferm maar mist dat killer instinct toch wel duidelijk tegen topploegen zowel bij België als bij United. Shoot!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb alleen m'n 2 katjes die af en toe om snoepjes komen ouwehoeren
Oh dan kom ik voortaan bij jou kijken.DutchOwnage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:13:
Ik heb alleen m'n 2 katjes die af en toe om snoepjes komen ouwehoeren
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 23-06-2018 23:22 ]
Bier halen doe ik stilzwijgend. Mag muiten op de scheids wel?DutchOwnage schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:14:
Als je je waffel maar houdt op gepaste momenten
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Een alleenstaande is altijd de leukste thuis toch
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dus als Zwe-Mex 3-2 wordt... dan is het exit Dui? Want dan zou het Dui 2, Zwe 4, Mex 3 zijn.. toch?Joster schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:06:
[...]
Nope, doelpunten voor in onderlinge (dui/mex/zwe) wedstrijden, dus dan staan Duitsland en Zweden op 2 en Mexico maar op 1.
Rotterdam
edit:GS88 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:33:
[...]
Dus als Zwe-Mex 3-2 wordt... dan is het exit Dui? Want dan zou het Dui 2, Zwe 4, Mex 3 zijn.. toch?
[ Voor 29% gewijzigd door Krukar op 23-06-2018 23:38 ]
Ik wilde zeggen dat Belgie niet kan voetballen. Dat gaat dus niet.Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
Trouwens, wel heel leuke affiches nog op komst als laatste kansen, Argentinië - Nigeria, Iran - Portugal, Brazilië - Servië, Duitsland - zuid Korea.. Wat een ongelofelijke spanning voor die toplanden.
Valt mij ook op. Is ie überhaupt wel gevaarlijk geweest?Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:35:
Thomas muller is hetzelfde als met 10 man spelen. Die heeft echt z'n tijd gehad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met hem was het waarschijnlijk precies zo gelopen. Bedoel een spits die niet alleen aan zichzelf denkt.mavaros schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:13:
[...]
Niet miepen. Ibrahimovic is met pensioen. Nu gelden weer de natuurwetten in het voetbal: 22 mensen rennen over een veld achter een bal aan. Als de rookwolken zijn opgetrokken staan de Duitsers juichend op het veld. Da's een voetbalwet.
En als Duitsland nu gewoon zoals het hoort met 6-0 wint. Sta je met je wiskundige berekeningen. Het is voetbal en daar geldt dat de bal rond is. Als wij in 1978 niet tegen een paal hadden geschoten, dan hadden we nu met een ster op de borst rondgelopen. Waren we nu wereldkampioen. Waren we nu niet de eeuwige tweede.GS88 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:33:
[...]
Dus als Zwe-Mex 3-2 wordt... dan is het exit Dui? Want dan zou het Dui 2, Zwe 4, Mex 3 zijn.. toch?
Vlgns mij was het in 2006 ingevoerd met Italië als eerste land dat het kreegSjah schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:53:
[...]
Tell me...
Oja, wie weet wat dat gouden embleem op Duits shirt is...lijkt de World Cup ;op te staan....is dat officieel gesanctioneerd?
edit...https://www.fifa.com/live-scores/news/y=2014/m=11/news=germany-receive-fifa-world-cup-badge-at-die-mannschaft-film-premiere-2473320.html
Ik weet niet of Nederlanders wel zo nuchter zijn in deze. Ik in elk geval niet. België heeft hele goede voetballers, wellicht wel de meeste individuele kwaliteiten van alle landen op dit WK. Maar België was geen team en ik vraag me af of ze dat ooit zullen worden. Wat mij betreft overigens niet. Buiten de notoire busparkeerders zoals Zweden en IJsland (die op een voor mij onverklaarbare reden een hoop sympathie krijgen), mag van mij ieder land wereldkampioen worden, behalve Portugal of België.Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
Even een vraagje aan de nuchtere kijk van de Nederlanders hier:
Welke Nederlandse techniek? Van der Vaart, Van Persie en Sneijder waren de laatste met een sublieme techniek. De realiteit is nu gewoon dat Nederland op elk vlak - en dus ook technisch en tactisch - ondergeschikt is aan Duitsland. En dan is Duitsland naar mijn idee al zeker niet meer zo goed als vier jaar geleden.SRich schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:03:
Zo moet Nederland spelen, Nederlandse techniek en Duitse instelling
Outsider voor de titel, het is simpelweg afwachten of ze zich verdedigend staande kunnen houden tegen de sterkere ploegen.Tomski1986 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:08:
[ Voor 41% gewijzigd door Bossie op 24-06-2018 00:55 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Correct, dan zou Zweden met 4-3 van Mexico moeten winnen. Dan heeft Zweden 5 goals voor, Mexico 4 en Duitsland 3.Krukar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:36:
[...]
edit:
Nope want Duitsland speelt 1-0 tegen Korea in dat geval dus die hebben dan ook 3 punten, en dan valt Mex/Dui door naar regel 7.
Hangt dus ook er vanaf met hoeveel Duitsland dan wint
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik lees hier best veel negatieve reacties over Meunier en Carrasco, maar je moet beseffen dat die jongens een immens zware taak hebben.Bossie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 00:53:
[...]
Outsider voor de titel, het is simpelweg afwachten of ze zich verdedigend staande kunnen houden tegen de sterkere ploegen.
Heb overigens in twee wedstrijden al twee goals gezien omdat Carrasco zijn verdedigende taken niet uitvoert
[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 24-06-2018 10:11 ]
Meunier was gewoon goed gisteren. Carrasco zeker in de 1e helft heel zwak. En ook in de 2e helft maakte hij echt basisfouten. Gaan klagen bij de scheids als je een vrije trap tegen krijgt? Heel slim, dan staat je man dus vrij en die brak dus ook meteen door.Anton.net schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:08:
[...]
Ik lees hier best veel negatieve reacties over Meunier en Carrasco, maar je moet beseffen dat die jongens een immens zware taak hebben.
Er wordt van hen verwacht dat ze die hele flank aflopen. Ze zijn constant aan het lopen en krijgen geen seconde rust. Tuurlijk laat je dan wat steekjes vallen. Ik vind dat ze als ondersteuning voor de verdediging moeten dienen, maar als er slecht verdedigd wordt, is dat toch vooral de fout van die 3 man achterin?
Carrasco en Meunier haddeb gisteren weer de meeste km gelopen.
Aanvallend waren Carrasco en Meunier wel heel sterk gisteren
En verdedigend liet Carrasco regelmatig steken vallen door zijn directe tegenstander simpelweg te laten gaan waardoor de verdediging steeds in gevaar kwam.Anton.net schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:08:
[...]
Aanvallend waren Carrasco en Meunier wel heel sterk gisteren
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Denk dat Japan meer kans maakt tegen Engeland dan tegen België. Hetzelfde geldt voor Senegal. Ik denk dat er veel meer dan alleen eer valt te behalenHackus schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:45:
Speelschema zondag 23 juni:
14:00u Engeland v Panama
17:00u Japan v Senegal
20:00u Polen v Colombia
1e wedstrijd zal spannend zijn, maar denk dat Engeland wel wint
2e wedstrijd gaat Japan om de eer om 1e te blijven.
3e wedstrijd zullen beide ad bak moet om 3 punten te halen
Belgie heeft toch ook snelheid voorin?Han schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:05:
Ik denk dat Engeland Panama compleet van de mat afveegt. Die hebben het voordeel dat zij de wedstrijd tussen België en Panama hebben kunnen analyseren. En met de snelheid voorin zijn zij beter in staat om de defensie van Panama te doorbreken.
Zekers... maar de neiging om net als Nederland over meerdere schijven te voetballen en dan loop je tegen een muur van verdedigers op. Engeland speelt ‘eenvoudiger’ en hebben daarom meer kans op een snelle goal tegen Panama.Anton.net schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:09:
Belgie heeft toch ook snelheid voorin?
Yep, grote kans dat ze niet een tweede keer achterelkaar zo georganiseerd kunnen spelen. Het zou mij verbazenIk verwacht dat de veer van Panama ook wel gebroken zal zijn. Voor hen was het allemaal heel speciaal, zo die eerste match op een WK. Opzich speelde ze de eerste match niet eens zo heel slecht, maar ik zie het ze niet een 2de keer doen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zie Engeland wel weer ouderwets choken eigenlijk. Iedereen verwacht dat ze er wel even eroverheen walsen, dus 't zal wel een krappe 1-0 worden. Die achterhoede van Engeland is zo slecht dat ze ook nooit rustig achterover kunnen hangen.Han schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:05:
Ik denk dat Engeland Panama compleet van de mat afveegt. Die hebben het voordeel dat zij de wedstrijd tussen België en Panama hebben kunnen analyseren. En met de snelheid voorin zijn zij beter in staat om de defensie van Panama te doorbreken.
30+ graden blijkbaar en geen water breaks, dat is zeker in het voordeel van Panama.toolkist schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:23:
[...]
Ik zie Engeland wel weer ouderwets choken eigenlijk. Iedereen verwacht dat ze er wel even eroverheen walsen, dus 't zal wel een krappe 1-0 worden. Die achterhoede van Engeland is zo slecht dat ze ook nooit rustig achterover kunnen hangen.
Van de Duitsers of de Zweden? Of beiden?DutchOwnage schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:39:
https://www.telegraaf.nl/...est-op-feestende-duitsers
Dit is dan toch weer een beetje jammer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2018 14:08 ]
Duitse team had via Twitter al uitgebreid excuses aangeboden begreep ik. Dus prima verder en idd Televaag was er natuurlijk als de kippen bij. Wat betreft Engeland-Panama:de enige reden dat het geen walk over voor de Engelsen zou kunnen worden is de extreme hitte op het veld. 34 graden.Gonadan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Van de Duitsers of de Zweden? Of beiden?
Ik vind het niet eens nieuwswaardig eigenlijk, maar ja, Telegraaf hè.
[ Voor 71% gewijzigd door DutchOwnage op 24-06-2018 14:10 ]
En het feit dat de Engelse verdediging echt ruk is. 2x komt Panama naar voren en 2x wiebelt de Engelse verdediging al. Die Maguire staat links maar gebruikt z'n linker alleen om niet om te vallen. Als Panama daar slim druk zet kunnen ze ook grote kansen krijgen.DutchOwnage schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:08:
[...]
Duitse team had via Twitter al uitgebreid excuses aangeboden begreep ik. Dus prima verder en idd Televaag was er natuurlijk als de kippen bij. Wat betreft Engeland-Panama:de enige reden dat het geen walk over voor de Engelsen zou kunnen worden is de extreme hitte op het veld. 34 graden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je krijgt gelijkHan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:05:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat word leuk tegen de Belgen, maar dat word een potje wat nergens meer om gaat.toolkist schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:15:
[...]
En het feit dat de Engelse verdediging echt ruk is. 2x komt Panama naar voren en 2x wiebelt de Engelse verdediging al. Die Maguire staat links maar gebruikt z'n linker alleen om niet om te vallen. Als Panama daar slim druk zet kunnen ze ook grote kansen krijgen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
en nog eengambieter schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:36:
Mooie goal.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ze zouden niet eens mee moeten doen...DutchOwnage schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:41:
Begin bijna medelijden te krijgen met dat arme Panama en de 5000 meegereisde supporters
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq