Lekker hoor!
Holy Moly, nu is de afgang echt compleet!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Moeten ze nu wel fors gaan goaltjes maken tegen NigeriaPWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:47:
Argentinië heeft nog alle kans. Zo gek is verlies van IJsland niet tegen Kroatië en winst van Argentinië op Nigeria
Wanneer heeft Argentinië voor het laatst zo zwaar verloren op een WK?
Edit: Ah Nederland natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-06-2018 21:50 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
WK 74 vs Nederland zegt Snoeks.Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:49:
[...]
Moeten ze nu wel fors gaan goaltjes maken tegen Nigeria
Ze moeten niet veel scoren. Alleen winnen kan ze boven IJsland en Nigeria brengen.
Oef, wat een afstraffing. Die derde goal zag er echt pijnlijk uit.
Ik geloof er niets van dat Argentinië dit in de laatste wedstrijd nog rechttrekt.
Ik geloof er niets van dat Argentinië dit in de laatste wedstrijd nog rechttrekt.
Nou..als ze het zo doorgaat kan het qua doelsaldo ook lastig worden natuurlijk. Ik verwacht natuurlijk wel winst van Ijsland tegen Nigeria namelijk.PWM schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:47:
Argentinië heeft nog alle kans. Zo gek is verlies van IJsland niet tegen Kroatië en winst van Argentinië op Nigeria
Dat heb ik nooit begrepen. Als trainer zou ik mijn spelers een schop onder hun kont geven wanneer ze zoiets doen.Sjurm schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:48:
Simpel, ze doen helemaal niks achterin behalve handen opsteken voor buitenspel
Al zo vaak gezien, terwijl de bal nog in het spel is en de tegenstanders erop af gaan blijven de verdedigers staan en gooien hun hand in de lucht wtf.
Tja, als Nigeria niet verliest morgen is winnen van Nigeria waarschijnlijk voldoende voor Argentinië
Kroatië schatte ik sowieso al hoger in, maar dit had ik niet verwacht.RoD schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:43:
Jawel, maar de ploeg creëert bijna niks, in twee wedstrijden. Geeft weinig vertrouwen. Je ziet het ook aan de frustratie. Maar inderdaad, het kan nog op papier.
Kroatië heeft een degelijke ploeg. Staat goed, verdedigen goed, zijn effectief in de afwerking.
Maar eens hoor. Ik zie het ook meer als theoretische kans. Al is het wel zo'n team wat die grote Nigerianen erin kan luizen en dan op individuele klasse rich ineens scoren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als IJsland wint...LoeWn schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:51:
[...]
Nou..als ze het zo doorgaat kan het qua doelsaldo ook lastig worden natuurlijk. Ik verwacht natuurlijk wel winst van Ijsland tegen Nigeria namelijk.
Alleen mentaal al is dit een gigantische tik. Maar heb er totaal geen medelijden mee.RoD schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:51:
Oef, wat een afstraffing. Die derde goal zag er echt pijnlijk uit.
Real moet er maar eens over nadenken om Rakitic te gaan halen, Modric/Kovacic hebben ze al
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heerlijk! Kroatie netjes hoor, echt goeie spelers ook..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
2010 Kwartfinale 0-4 van Duitsland verloren...Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:49:
[...]
Moeten ze nu wel fors gaan goaltjes maken tegen Nigeria
Edit: Ah Nederland natuurlijk
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik kan me 2 jaar geleden Portugal herinneren. 3 keer gelijk op doelsaldo verder. Toch kampioenDutchOwnage schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:52:
[...]
Alleen mentaal al is dit een gigantische tik. Maar heb er totaal geen medelijden mee.
Het is gewoon geen team Argentinie, ze gaan niet voor elkaar.
I blame Sampaoli 100%
I blame Sampaoli 100%
Ik twijfel wie er slechter speelde : de scheidsrechter of Argentinië?
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 21-06-2018 21:54 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ja verschrikkelijk dat ik dat even niet meer wistbvbal79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:50:
[...]
WK 74 vs Nederland zegt Snoeks.
Ze moeten niet veel scoren. Alleen winnen kan ze boven IJsland en Nigeria brengen.
Nou ja, na Nederland, Italië nu dus Argentinië erbij. Who's next?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Goed gedaan Kroatië. Argentinie heeft gewoon verzaakt
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kroatië wel vier op scherp, eentje geschorst volgende wedstrijd.
Edit: Vijf. Rakitic ook tegen Nigeria.
Edit: Vijf. Rakitic ook tegen Nigeria.
[ Voor 25% gewijzigd door Coltrui op 21-06-2018 21:59 ]
Zal Barcelona dat doen...wanneer is de laatste move geweest tussen die 2 clubs.Bossie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:53:
Real moet er maar eens over nadenken om Rakitic te gaan halen, Modric/Kovacic hebben ze al
Nou valt toch mee met Hugo Borst. Hij kraakt Argentinië aardig af
Ben ik de enigste hier die Messi bizar matig vind? Loopt erbij als een verloren zwerver.. Daar ga je het verschil niet mee maken.
Geel gaat toch niet mee naar knock out. Of worden ze later kwijt gescholden.Coltrui schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:55:
Kroatië wel vier op scherp, eentje geschorst volgende wedstrijd.
Een wonder dat Argentinië met 11 man eindigde.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
knock out is vaak een schone leibvbal79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:56:
[...]
Geel gaat toch niet mee naar knock out. Of worden ze later kwijt gescholden.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Andersom net zo natuurlijkph4ge schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:57:
Waren ze dan met 11 man? Voor mijn gevoel stonden er hooguit een stuk of 8ph4ge schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:57:
alles kan off-topic
Nope, pas na kwartfinale.bvbal79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:56:
[...]
Geel gaat toch niet mee naar knock out. Of worden ze later kwijt gescholden.
[ Voor 25% gewijzigd door Coltrui op 21-06-2018 22:00 ]
Zag pas net de 1e goal Kroatjie, maar das Laurel en Hardy humor, haha.
Nu Dulitsland er nog uit, en de weg ligt vrij open voor de Belgen. Ook omdat Oranje er niet bijj jis om ze AF te maken.
Nu Dulitsland er nog uit, en de weg ligt vrij open voor de Belgen. Ook omdat Oranje er niet bijj jis om ze AF te maken.
Jullie vergeten toch echt het WK van 2010...Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Ja verschrikkelijk dat ik dat even niet meer wistGeniale wedstrijd was dat. Niet dat ik hem live gezien heb, maar toch
[...]
Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 2010
Eindelijk zien we Messi zijn ware gelaat nog eens.
Brazilië.Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Ja verschrikkelijk dat ik dat even niet meer wistGeniale wedstrijd was dat. Niet dat ik hem live gezien heb, maar toch
Nou ja, na Nederland, Italië nu dus Argentinië erbij. Who's next?
Ik dacht dat die voetballers van de overkant zichzelf herpakt hadden. Dat had ik helemaal mis, want ze kunnen er nog altijd geen hout van. Niks geen mes tussen de tanden, niks geen tactisch vernuft, helemaal niets.
Verwijderd
Na een knietje in je zak, ik zou 10x erger zijn geweestTomski1986 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:10:
Eindelijk zien we Messi zijn ware gelaat nog eens.
Overigens in die ruzie/duwpartij was Messi nergens te bekennen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2018 22:17 ]
Toch vond ik die goal van modric (ofzoiets) echt mooi, die bal laten liggen, ene kant op verdediger mee, andere kant op, boem poeier
Mooie actie
Argentinië is gewoon los zand, amper te geloven dat ze 4 jaar geleden in de finale stonden.
Ronaldo functioneert ook in een matig spelend Portugal, die hebben gisteren weer veel geluk gehad want de Marokkanen hadden veel kansen. Maar Messi kan dat niet opbrengen, en daarnaast speelt Argentinie nog veel slechter als Portugal
Ronaldo functioneert ook in een matig spelend Portugal, die hebben gisteren weer veel geluk gehad want de Marokkanen hadden veel kansen. Maar Messi kan dat niet opbrengen, en daarnaast speelt Argentinie nog veel slechter als Portugal
Duitsland gaat er niet uit, de Kampfgeist gaat komen in de komende wedstrijden. Die weten altijd ver te komen in een toernooi. Alleen tijdens Euro2000 kwamen ze niet de eerste ronde door voor zover ik me kan herinneren.Sjah schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:02:
[ Voor 40% gewijzigd door Vlassie1980 op 21-06-2018 23:06 ]
Verwijderd
Typisch Modric, maar een betere keeper had die bal. Kon nergens anders heen gaan.Yemoke schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:52:
Toch vond ik die goal van modric (ofzoiets) echt mooi, die bal laten liggen, ene kant op verdediger mee, andere kant op, boem poeierMooie actie
![]()
![]()
Verschil tussen Por en Arg is dat bij Por geen andere sterren ( of spelers die denken dat ze een ster zijn) rondlopen, dus iedereen wil graag Ronaldo bedienen om zo tot een beter resultaat te komen. Maar Aguero/Higuain/Di Maria/Dybala? Die gaan echt niet voor Messi spelen, die vinden zichzelf minstens net zo goed als Messi. En dan heb je ook nog dat waardeloze spel van de verdediging die geen fatsoenlijke bal naar voren durven of kunnen spelen en een prutser van een keeper, dan houdt het al snel op natuurlijk.Vlassie1980 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:04:
Argentinië is gewoon los zand, amper te geloven dat ze 4 jaar geleden in de finale stonden.
Er is echt niet iemand bij Argentinië die denkt dat ie net zo goed als Messi is
. EN ze willen best Messi centraal stellen alleen zijn het niet de types die defensief hun werk ook doen.
Zie ik er weer eentje die denkt slim te zijn en zegt dat ze 4-2-3-1 moeten spelen ... drie keer raden hoe ze de eerste wedstrijd speelden
. Eerste wedstrijd kritiek omdat alles via Messi moest, tweede wedstrijd kritiek omdat er te weinig via Messi ging

Zie ik er weer eentje die denkt slim te zijn en zegt dat ze 4-2-3-1 moeten spelen ... drie keer raden hoe ze de eerste wedstrijd speelden

Kan iemand nu even de drie beste middenvelders van Argentinië opnoemen? Ik ken ze namelijk niet... Verdediging is redelijk, aanval is goed, maar wat zit daar tussen? Vroeger had je Gago, Mascherano (toen ie nog geen 35 was), Simeone (lang geleden, 98 staat nog in m'n geheugen met Numan), Pastore. Maar wat dit was?
Toch is het een totaal andere wedstrijd als je start met de 3 sterkste aanvallers: Messi, Agüero én Higuaín.JanW schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:19:
Kan iemand nu even de drie beste middenvelders van Argentinië opnoemen? Ik ken ze namelijk niet... Verdediging is redelijk, aanval is goed, maar wat zit daar tussen? Vroeger had je Gago, Mascherano (toen ie nog geen 35 was), Simeone (lang geleden, 98 staat nog in m'n geheugen met Numan), Pastore. Maar wat dit was?
Net als tegen IJsland, grote sterke verdedigers, dan ga je niet à la Barcelona de bal over de doellijn pingelen. De beuk moet erin voorin!
Oliedom.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Snap nog steeds niet waarom ze Higuain niet als target-man gebruiken, kunnen die kleine dribbel-dwergjes hem prima als aanspeelpunt gebruiken. Messi kan dan simpelweg het spel maken.Ramzzz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:30:
[...]
Toch is het een totaal andere wedstrijd als je start met de 3 sterkste aanvallers: Messi, Agüero én Higuaín.
Net als tegen IJsland, grote sterke verdedigers, dan ga je niet à la Barcelona de bal over de doellijn pingelen. De beuk moet erin voorin!
Oliedom.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Banega is echt een prima spelverdeler. Biglia was een prima verdedigende middenvelder maar geen idee hoe hij teruggekomen is van z'n blessure. Mascherano anders als verdedigende middenvelder. En zet daar dan Dybala bij als aanvallende middenvelder, dan heb je een prima middenveld. Messi op rechts, Di Maria op links en Higuain in de spits. Aguero vind ik een betere spits maar zie ik gewoon niet klikken met deze spelers om hem heen.JanW schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:19:
Dan hadden ze Icardi wel meegenomen/ moeten meenemen (om de beuk erin te gooien tegen IJsland) ...
Mascherano hoort idd gewoon niet meer op het middenveld thuis (maar tegen IJsland had één linie terug best gekund). Gago is vlgns mij nauwelijks ouder dan Banega (edit: toch twee jaar maar die leeft ook nog ja). Kranevitter was een tallentje (verdedigende middenvelder) maar niet gered/doorgebroken bij Atletico/Sevilla en net niet de selectie gehaald ... Lo Celso van PSG zit nog op de bank. Pastore had er best nog bij gekund maar dat zijn niet echt het type spelers die hij bij Chili had.
Oja Di Maria zou je nog kunnen noemen maar dat is de Özil van Argentinië wat mij betreft ... en Lanzini was het die geblesseerd was afgevallen maar dat zijn natuurlijk bijna aanvallers.
Maar ik had bij de loting al gezegd dat het zo vanzelfsprekend nog niet was dat ze in deze poule zouden doorgaan ...
Mascherano hoort idd gewoon niet meer op het middenveld thuis (maar tegen IJsland had één linie terug best gekund). Gago is vlgns mij nauwelijks ouder dan Banega (edit: toch twee jaar maar die leeft ook nog ja). Kranevitter was een tallentje (verdedigende middenvelder) maar niet gered/doorgebroken bij Atletico/Sevilla en net niet de selectie gehaald ... Lo Celso van PSG zit nog op de bank. Pastore had er best nog bij gekund maar dat zijn niet echt het type spelers die hij bij Chili had.
Oja Di Maria zou je nog kunnen noemen maar dat is de Özil van Argentinië wat mij betreft ... en Lanzini was het die geblesseerd was afgevallen maar dat zijn natuurlijk bijna aanvallers.
Maar ik had bij de loting al gezegd dat het zo vanzelfsprekend nog niet was dat ze in deze poule zouden doorgaan ...
4231toolkist schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:44:
[...]
Banega is echt een prima spelverdeler. Biglia was een prima verdedigende middenvelder maar geen idee hoe hij teruggekomen is van z'n blessure. Mascherano anders als verdedigende middenvelder. En zet daar dan Dybala bij als aanvallende middenvelder, dan heb je een prima middenveld. Messi op rechts, Di Maria op links en Higuain in de spits. Aguero vind ik een betere spits maar zie ik gewoon niet klikken met deze spelers om hem heen.
Keeper, verdediging ken ik behalve Otamendi/Willy niet, Rojo/Zapaleta had ik verwacht maar de laatste zat bij de BBC.
2 Verdedigende middenvelders: Bigla/Mascherano
3 aanvallende middenvelders: Dybala/Messi/Aguero/Maria/Banega (keuze zat, kun je ook nog variëren, Messi in ieder geval centraal)
Spits: Higuain (Maar Icardi, Aguero kan ook)
Ik zie pas die samenvatting, maar lijkt meer een opeenhoping van blunderende Argentijnen, een pijnlijk schouwspel. Geeft niemand de schuld aan Caballero? Die had de bal ook gekaatst richting Kroatië om dan "assist" te spelen. Ik vrees wel dat Messi hem alle schuld zal geven. En die verdediging...
Afwachten wat Ijsland morgen zal brengen. De Argentijnen zitten te rekenen als zotten om het saldo recht te zetten, maar da's de omgekeerde wereld. Het kan wel maar denk niet dat ze het verdienen.
Afwachten wat Ijsland morgen zal brengen. De Argentijnen zitten te rekenen als zotten om het saldo recht te zetten, maar da's de omgekeerde wereld. Het kan wel maar denk niet dat ze het verdienen.
Dit is al jaren zo, veels te overgewaardeerd. Vroeger had hij nog wel mooie acties maar al paar jaren een matige speler geworden.Mosin schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:56:
Ben ik de enigste hier die Messi bizar matig vind? Loopt erbij als een verloren zwerver.. Daar ga je het verschil niet mee maken.
Vooral met Argentinië is het niveau van hem nog lager.
Een penalty missen tegen IJsland en verliezen van Kroatië

1 fout van de keeper mag niet beslissend zijn, je kan het net zo goed de sterren kwalijk nemen dat ze amper een kans laat staan een goal hebben gecreëerd. De beste man scoorde verder wel een voldoende en had ook een beetje pech dat die Kroaat hem zo afmaakte want dat was zo makkelijk niet.algalid schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 00:34:
Ik zie pas die samenvatting, maar lijkt meer een opeenhoping van blunderende Argentijnen, een pijnlijk schouwspel. Geeft niemand de schuld aan Caballero? Die had de bal ook gekaatst richting Kroatië om dan "assist" te spelen. Ik vrees wel dat Messi hem alle schuld zal geven. En die verdediging...
Messi lijkt het echt alleen te kunnen in een team vol wereldsterren dat op hem is afgestemd. Je kan zeggen wat je wil van Ronaldo, maar die doet het altijd en overal goed. Het vervelende is dat Messi het ook niet lijkt te proberen als het niet wil lukken, we verwachten dat hij anders op andere manieren zijn ploeg op sleeptouw probeert te nemen bijv. door de longen uit zn lijf te lopen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
s0kkie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:37:
[...]
Dit is al jaren zo, veels te overgewaardeerd. Vroeger had hij nog wel mooie acties maar al paar jaren een matige speler geworden.
Vooral met Argentinië is het niveau van hem nog lager.
Een penalty missen tegen IJsland en verliezen van Kroatië
Ik denk dat er iets heel anders speelt bij Argentinië, met name in de groep zelf icm de coach.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 22-06-2018 08:06 ]
Ik stoor mij met name aan de Coach. Hij staat als een idioot langs de zijlijn.Miki schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:03:
[...]
De beste man was goed voor 34 goals in La Liga en 6 in de CL. Ja matig zou ik ook zeggen.. slap gewauwel wat in de kroeg thuis hoort.
Ik denk dat er iets heel anders speelt bij Argentinië, met name in de groep zelf icm de coach.

Dan komt Argentinië met 1-0 achter, wisselt hij een spits voor een spits. Met deze spelers hadden ze makkelijk bij de laatste 4 kunnen eindigen op dit WK. Er had alleen een goed team van gemaakt moeten worden en niet alles om Messi laten draaien. De tegenstander is vaak gefixeerd op Messi, maak daar dan gebruik van. Hier had de coach toch andere keuzes moeten maken.
PSN: Curvaa_
Maar wie moet dan de goals maken? Met verder alleen Higuain, Aguero en Dybala voorin heb je gewoon geen opties.Curva schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:39:
[...]
De tegenstander is vaak gefixeerd op Messi, maak daar dan gebruik van. Hier had de coach toch andere keuzes moeten maken.
Te weinig?apis29 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:19:
Er is echt niet iemand bij Argentinië die denkt dat ie net zo goed als Messi is. EN ze willen best Messi centraal stellen alleen zijn het niet de types die defensief hun werk ook doen.
Zie ik er weer eentje die denkt slim te zijn en swagged dat ze 4-2-3-1 moeten spelen ... drie keer raden hoe ze de eerste wedstrijd speelden. Eerste wedstrijd kritiek omdat alles via Messi moest, tweede wedstrijd kritiek omdat er te weinig via Messi ging
![]()
Als hij zo nodig op het middenveld wil staan, ga dan op '10' staan en blijf daar ipv ballen ophalen bij je verdediging.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Gister het meest genoten van Denemarken - Australië, toch een hele verademing om teams te zien die niet constant liggen met smekende kopjes richting de scheids of belachelijke overtredingen nodig denken te hebben. Had eerder 9 tegen 9 moeten zijn in KRO-ARG, maar gelukkig nog een mooie goal van Modric!
Waar kijken we vandaag naar uit?
Naar een winstpartij voor IJsland.....JohnnieWbl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:57:
Gister het meest genoten van Denemarken - Australië, toch een hele verademing om teams te zien die niet constant liggen met smekende kopjes richting de scheids of belachelijke overtredingen nodig denken te hebben. Had eerder 9 tegen 9 moeten zijn in KRO-ARG, maar gelukkig nog een mooie goal van Modric!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Naar Kuipers, of die wel geel durft te trekken voor grove overtredingen en het gejank van Neymar.
alles kan off-topic
1 van die namen dus. En dan het liefst 2, of met Pavon en Di Maria op de flanken. Want dat die Acuna bleef staan, verbaasde mij, die had werkelijk geen enkele goede passeerbeweging of voorzet.Gaius schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:48:
[...]
Maar wie moet dan de goals maken? Met verder alleen Higuain, Aguero en Dybala voorin heb je gewoon geen opties.
Het gaat er imo dat de coach het team goed neerzet. Nu was het alle ballen op Messi en yolo. Tja, dan kom je niet ver.
Het zou leuk zijn als IJsland probeert te voetballen en te spelen om te winnen. Maar ik verwacht verder vandaag niet erg spectaculaire wedstrijden.JohnnieWbl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:57:
[ Voor 23% gewijzigd door Curva op 22-06-2018 09:27 ]
PSN: Curvaa_
Meh, fuck IJsland. Was leuk op het EK als verrassing voor zo'n klein landje, maar die lol is er nu wel af. Ze spelen klotevoetbal en doen voor mij als neutrale toeschouwer echt nul-komma-niks meer. Ik wil gewoon goed voetbal zien.
... not as I do.
Ja jik verwacht ook een straf-expeditie tegen Zweden. Gewoon een 4-1, waarmee ze gelijk weer torenhoog favo zullen zijn.Vlassie1980 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:04:
[...]
Duitsland gaat er niet uit, de Kampfgeist gaat komen in de komende wedstrijden. Die weten altijd ver te komen in een toernooi. Alleen tijdens Euro2000 kwamen ze niet de eerste ronde door voor zover ik me kan herinneren.
Goed voetbal is wedstrijden winnen. Voetbal is geen jurysport.
Als de andere landen geen raad weten met het spel van IJsland, dan speelt IJsland goed voetbal. Lijkt mij wel een mooie finale, IJsland-Senegal.
Als de andere landen geen raad weten met het spel van IJsland, dan speelt IJsland goed voetbal. Lijkt mij wel een mooie finale, IJsland-Senegal.
alles kan off-topic
Altijd maar dat gemopper dat kleine landen klotevoetbal spelen....Clush schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:39:
Meh, fuck IJsland. Was leuk op het EK als verrassing voor zo'n klein landje, maar die lol is er nu wel af. Ze spelen klotevoetbal en doen voor mij als neutrale toeschouwer echt nul-komma-niks meer. Ik wil gewoon goed voetbal zien.
Wat verwacht je anders dan? Dat ze even een groot land met samba voetbal van de mat af gaan tikken zeker.
Die landen spelen gewoon naar hun mogelijkheden en weten ook welke beperkingen ze hebben, daar is gewoon niks mis mee.
Jurysport of niet, als toeschouwer mag ik best een beoordeling maken. Ze worden door mijn mening helaas niet uitgeschakeld, maar alsnog zie ik ze liefst vertrekken.Ankona schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:47:
Goed voetbal is wedstrijden winnen. Voetbal is geen jurysport.
Het gaat er niet om wat ik verwacht, maar om waar ik liever naar kijk. Ze voldoen prima aan de verwachtingen: klotevoetbal met een dosis geluk.Vlassie1980 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:51:
[...]
Altijd maar dat gemopper dat kleine landen klotevoetbal spelen....
Wat verwacht je anders dan?
[ Voor 27% gewijzigd door Clush op 22-06-2018 10:21 ]
... not as I do.
De arbitrage laat dit toernooi erg veel toe, Nijhuis zou een watje zijn met zijn mietjesvoetbal.
Dat is niet in het voordeel van de technische combinerende spelers/teams.
Dat is niet in het voordeel van de technische combinerende spelers/teams.
alles kan off-topic
Verwijderd
Waarom laten ze Messi niet in zijn kracht spelen: 1 tegen 1 en scoren? Op die plek komt hij er nooit aan toe omdat hij alleen maar terug kan.
Zeker op het laatst had hij gewoon aan de buitenkant moeten staan. Hij is niet eens bij de 16 van de tegenstander in de buurt geweest.
Zeker op het laatst had hij gewoon aan de buitenkant moeten staan. Hij is niet eens bij de 16 van de tegenstander in de buurt geweest.
Als je een resultaat haalt door toevallige scheidsrechterlijke blunders niet. Als je het zelf afdingt wel. Een ploeg die de hele wedstrijd geconcentreerd in de organisatie speelt en hun schaarse kansen benut heeft ook goed gespeeld, imo.dutchgio schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:58:
Resultaat halen en goed voetbal spelen is niet hetzelfde.
En dan verbazen mensen zich dat wedstrijden vol schoppers (oa Argentinië), tijdrekkende (oa Kroatië) of vol huilende of appellerende voetballers zitten (oa Iran, Brazilië).Ankona schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:10:
De arbitrage laat dit toernooi erg veel toe
Dan heb je een VAR die weliswaar (soms) van toegevoegde waarde is, maar die weet het matige niveau van de arbitrage niet te verhullen.
Prima, jouw mening.Clush schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Jurysport of niet, als toeschouwer mag ik best een beoordeling maken. Ze worden door mijn mening helaas niet uitgeschakeld, maar alsnog zie ik ze liefst vertrekken.
[...]
Het gaat er niet om wat ik verwacht, maar om waar ik liever naar kijk. Ze voldoen prima aan de verwachtingen: klotevoetbal met een dosis geluk.
Ik vind het altijd leuk als underdog teams ver komen, net als bijvoorbeeld Wales en IJsland afgelopen EK. Maar als je alleen maar oogstrelend voetbal wil zien dan moet je denk ik pas de tv aanzetten vanaf de kwartfinales
Denk eerder dat het probleem niet bij de arbitrage ligt, maar bij de afspraken en regels die gemaakt zijn.Tk55 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:23:
[...]
En dan verbazen mensen zich dat wedstrijden vol schoppers (oa Argentinië), tijdrekkende (oa Kroatië) of vol huilende of appellerende voetballers zitten (oa Iran, Brazilië).
Dan heb je een VAR die weliswaar (soms) van toegevoegde waarde is, maar die weet het matige niveau van de arbitrage niet te verhullen.
Misschien gewoon een klok zoals bij Ijshockey instellen. Fluiten is tijd stil. Dan heeft tijdrekken een stuk minder zin, behalve voor het uit het spel halen van de tegenstander. VAR beter gebruiken (Bijvoorbeeld bij elke overtreding kijken of het een duidelijke schwalbe is, en daar gewoon geel voor geven. Het spel kan gewoon doorgaan, en die gele kaart komt dan maar een paar minuten later).
Dat is de enige manier om die mentaliteit eruit te krijgen bij voetballers.
Zelfs dan is het nog lastig vast te stellen wanneer zo'n klok aan moet. De hele tijd terugspelen op de keeper is geen dood spelmoment maar het haalt wel enorm de vaart en kijkgenot van het spel af. Mogen ze wat mij betreft ook wel bestraffen wanneer dit met de intentie van tijdrekken wordt gedaan.Waah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Denk eerder dat het probleem niet bij de arbitrage ligt, maar bij de afspraken en regels die gemaakt zijn.
Misschien gewoon een klok zoals bij Ijshockey instellen. Fluiten is tijd stil. Dan heeft tijdrekken een stuk minder zin, behalve voor het uit het spel halen van de tegenstander. VAR beter gebruiken (Bijvoorbeeld bij elke overtreding kijken of het een duidelijke schwalbe is, en daar gewoon geel voor geven. Het spel kan gewoon doorgaan, en die gele kaart komt dan maar een paar minuten later).
Dat is de enige manier om die mentaliteit eruit te krijgen bij voetballers.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Maar daar heb je als team zelf invloed op (namelijk opjagen, en direct op je man staan).Jorissie87 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Zelfs dan is het nog lastig vast te stellen wanneer zo'n klok aan moet. De hele tijd terugspelen op de keeper is geen dood spelmoment maar het haalt wel enorm de vaart en kijkgenot van het spel af. Mogen ze wat mij betreft ook wel bestraffen wanneer dit met de intentie van tijdrekken wordt gedaan.
Dat is toch van een heel andere orde dan schwalbes, 50 rondjes over de grond rollen etc. (sowieso dat rollen mogen ze ook wel een limiet op zetten

Maar goed. Toen het VAR kwam liepen vele voetbalfans al te klagen dat het "De charme van het spel" weghaald. Jep, want als het eerlijker is, is het niet leuk

Ik vind persoonlijk dat ze er veel meer AI achter moeten zetten. Je zou machiinaal kunnen berekenen wat een schwalbe of een daadwerkelijke val is. Of dat die ene arm van Australië's penalty nu opzettelijk was of niet. Maar fans gaan dan weer klagen dat voetbal een "menselijk spel" moet blijven dus een referee zou het moeten bepalen.
Ik zet mijn geld vandaag op Servië.
Servie is een degelijke ploeg, kan hard spelen en heeft ook die Balkan strijdlust. Daarnaast zijn Russen en Serven broedervolkeren. Servie speelt dus eigenlijk thuis. Zwitserland kan niet voetballen, dus ik geef Servie een grote kans op de tweede ronde. 6 uit 2 is door naar de tweede ronde.
De broedermoord die vanmiddag op de rol staat is ook interessant. Brazilië kan goed voetballen, maar iets klopt er niet aan dat team. Er zit geen doelpuntenmaker in lijkt het, maar daar komt na vanmiddag wel meer duidelijkheid over. Costa Rica komt hoop ik met het mes tussen de tanden het veld op. Normaal gesproken maakt Brazilië gehakt van Costa Rica.
Ik gok dus Servie op 6 punten en Brazilie op 4 punten, na vandaag.
Servie is een degelijke ploeg, kan hard spelen en heeft ook die Balkan strijdlust. Daarnaast zijn Russen en Serven broedervolkeren. Servie speelt dus eigenlijk thuis. Zwitserland kan niet voetballen, dus ik geef Servie een grote kans op de tweede ronde. 6 uit 2 is door naar de tweede ronde.
De broedermoord die vanmiddag op de rol staat is ook interessant. Brazilië kan goed voetballen, maar iets klopt er niet aan dat team. Er zit geen doelpuntenmaker in lijkt het, maar daar komt na vanmiddag wel meer duidelijkheid over. Costa Rica komt hoop ik met het mes tussen de tanden het veld op. Normaal gesproken maakt Brazilië gehakt van Costa Rica.
Niemand kan voetballen volgens jou, kan Oranje het wel? ;-)
Oja, ken Brazilie niet goed, maar las dat ze nu juist wel 2 scorende jonges erbij hebben naast Neymaar.
Oja, ken Brazilie niet goed, maar las dat ze nu juist wel 2 scorende jonges erbij hebben naast Neymaar.
Zwitserland staat anders wel 6e op de wereldranglijst terwijl Servie 34e staat.mavaros schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:46:
Ik zet mijn geld vandaag op Servië.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Jesus, Firminho, en daarnaast ook nog een paar niet-spitsen die ook kunnen scoren.Sjah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:49:
Haha inderdaad hij doet net of Servië even over Zwitserland walst. Ik zeg je nu al, ain't gonna happen
Zullen érg aan elkaar gewaagd zijn. In de Zwitserse ploeg zit trouwens ook wel wat Balkan bloed.
[ Voor 31% gewijzigd door DutchOwnage op 22-06-2018 11:00 ]
Schopwedstrijden hebben ook hun charme. Ik heb me gisteren prima vermaakt en al dat gebrei wat je normaal ziet, is ook niet altijd om aan te gluren.Tk55 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:23:
[...]
En dan verbazen mensen zich dat wedstrijden vol schoppers (oa Argentinië), tijdrekkende (oa Kroatië) of vol huilende of appellerende voetballers zitten (oa Iran, Brazilië).
Die VAR en de beperkende macht daarvan op scheidsrechters is veel te vroeg ingezet. Je ziet gewoon dat scheidsrechters de slaaf zijn van dat apparaat. Gisteren hadden de Kroaten met 8 of 7 man moeten eindigen en Argentinie had er ook geen 11 meer mogen hebben. Daar liep dan ook een waardeloze scheidsrechter alleen maar in de weg. Bij Duitsland-Mexico werd de VAR in het geheel niet gebruikt, en kon de scheidsrechter wel gewoon zijn ding doen. Namelijk fluiten in de geest van de wedstrijd.
De VAR en daardoor de ondermijning van de scheidsrechter zijn op dit moment geen aanwinst om het voetbal beter te maken.
VAR moet gewoon een hulpmiddel zijn in dienst van de arbitrage, niet een nieuw spel element met allemaal extra regels.
Laten de arbiters (scheids, grensrechters, vierde man, video nerd) lekker samen afstemmen hoe ze onderling samenwerken om tot de beste beslissingen te komen.
Laten de arbiters (scheids, grensrechters, vierde man, video nerd) lekker samen afstemmen hoe ze onderling samenwerken om tot de beste beslissingen te komen.
alles kan off-topic
Tot nu toe heb ik alleen Mexico en Duitsland fatsoenlijk zien voetballen. De rest maakt er maar een potje van.Sjah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:49:
Verras me maar vanmiddag, met die scorende jongens. De vorige wedstrijd zag ik alleen maar een huilende Neymar, maar geen scorende jongens. Totaal afwezig.
Oranje was gewoon wereldkampioen geworden, als ze zich geplaatst hadden.
Daar heb je het WK robot voetbal al voor. Laat dat ajb heel ver weg bij normaal voetbal blijven.algalid schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:44:
Ik vind persoonlijk dat ze er veel meer AI achter moeten zetten. Je zou machiinaal kunnen berekenen wat een schwalbe of een daadwerkelijke val is. Of dat die ene arm van Australië's penalty nu opzettelijk was of niet. Maar fans gaan dan weer klagen dat voetbal een "menselijk spel" moet blijven dus een referee zou het moeten bepalen.
Speelschema vrijdag 22 juni:
14:00u Brazilië v Costa Rica
17:00u Nigeria v IJsland
20:00u Servië v Zwitserland
De 1e wedstrijd lijkt me mooi te worden, daar zit altijd strijd in die twee.
De 2e wedstrijd is nog van belang voor IJsland, en ik denk dat Nigeria niet als laatste wil eindigen.
(beide ploegen zijn niet al te best, dus we zien het wel)
De 3e wedstrijd boeit me niet zo, weet niet of ik die ga kijken.
14:00u Brazilië v Costa Rica
20:00u Servië v Zwitserland
De 1e wedstrijd lijkt me mooi te worden, daar zit altijd strijd in die twee.
De 2e wedstrijd is nog van belang voor IJsland, en ik denk dat Nigeria niet als laatste wil eindigen.
De 3e wedstrijd boeit me niet zo, weet niet of ik die ga kijken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als IJsland bv 3-0 wint, heeft Argentinie een onmogelijke klus omdat dan het doelsaldo meetelt voor de tweede plek.Hackus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:42:
Speelschema vrijdag 22 juni:
Dat zei men in 1978 ookknakworst schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Als IJsland bv 3-0 wint, heeft Argentinie een onmogelijke klus omdat dan het doelsaldo meetelt voor de tweede plek.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Maar als Nigeria vandaag punten pakt ziet de wereld er heel anders uit. 1-1 zou het beste zijn voor mijn poultje, maar het zou voor de slotdag ook niet verkeerd zijn. Ik vind het toch het leukst als de poules tot het laatste moment spannend blijven.knakworst schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Als IJsland bv 3-0 wint, heeft Argentinie een onmogelijke klus omdat dan het doelsaldo meetelt voor de tweede plek.
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Ik kan helaas de match van 14:00 niet kijken vandaag... Gelukkig kan ik wel dit topic volgen
Overgewaardeerd is een erg groot woord, maar als iemand hier op Tweakers kan vertellen waarom hij goed gespeeld heeft, dan hoor ik het graag. Dybala heeft op zijn minuten meer werk verricht dan Messi uberhaupt.Miki schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:03:
[...]
De beste man was goed voor 34 goals in La Liga en 6 in de CL. Ja matig zou ik ook zeggen.. slap gewauwel wat in de kroeg thuis hoort.
Hij is een fantastische speler, maar je mag hem ook verantwoordelijk houden voor de slechte resultaten, net als die andere 10.
Nigerianen laten zich nooit omkopen toch?
Van een grote speler mag je inderdaad ook verwachten dat hij iets brengt als het niet loopt cq niet helemaal goed zit in de groep. Messi hoeft alleen maar te bewegen en tegenstanders worden er nerveus van, maar zelfs dat kon er niet af.Mosin schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:55:
Overgewaardeerd is een erg groot woord, maar als iemand hier op Tweakers kan vertellen waarom hij goed gespeeld heeft, dan hoor ik het graag. Dybala heeft op zijn minuten meer werk verricht dan Messi uberhaupt.
Hij is een fantastische speler, maar je mag hem ook verantwoordelijk houden voor de slechte resultaten, net als die andere 10.
Ik kreeg een beetje het gevoel alsof hij na de 2-0 nog even aan wilde zetten / iets leuks wilde doen. Toch zo’n moment van “het is toch hopeloos, nog even plezier hebben”. Helaas kwam dat ook niet echt uit de verf, een 2-1 of 3-1 door een prachtige actie was leuk geweest! Kan ook niet fijn voetballen zijn om 5 á 6 man om je heen te zien als je de bal eens op een goede positie krijgt.ph4ge schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:13:
Van een grote speler mag je inderdaad ook verwachten dat hij iets brengt als het niet loopt cq niet helemaal goed zit in de groep. Messi hoeft alleen maar te bewegen en tegenstanders worden er nerveus van, maar zelfs dat kon er niet af.
Hopelijk laat Brazilië nog iets moois zien zo!
Ligt er helemaal aan of er iets te melden valt
Nou vooruit, Brazilië helemaal in het blauw, een unicum.
En niet eens waar, de keeper is groen.DutchOwnage schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:02:
Ligt er helemaal aan of er iets te melden valtNou vooruit, Brazilië helemaal in het blauw, een unicum.
alles kan off-topic