Dan heb ik gisteren toch een iets andere 2e helft gezien.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:55:
Iran kan echt helemaal niets, alleen maar tegen houden.
Kroatië gaat het Argentinië vanavond erg moeilijk maken denk ik. De alle-ballen-op-Messi-tactiek is niet zo heel handig. Ik hoop in ieder geval dat Banega in plaats van Biglia speelt, die bracht wat meer diepgang.
PSN: Curvaa_
Heb jij wel Portugal gekeken? Tegen Spanje een gelijkspel en tegen Marokko amper een overwinning. En dan verwacht je dat ze tegen Iran (die ook van Marokko won en tegen Spanje net met pech hebben verloren) 7 doelpunten gaan maken?Ankona schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Heb jij gisteren gekeken?
De reden dat ze amper kaarten kregen is simpel. Aan het begin van de wedstrijd zag je duidelijk dat ze overtredingen nodig hadden om de Spanjaarden af te stoppen maar vreemd genoeg kregen ze daar geen kaarten voor. De Spanjaarden zelf reageerden door nog meer rond te tikken en duels te vermijden. Daarmee speelden ze Iran volledig in de kaart, met traag rondtikken kwamen ze niet door de geparkeerde dubbeldekker.
Portugal heeft de spelers om meer diepte en snelheid in de aanval te leggen. Als ze dat doen zal Iran het een stuk moeilijker krijgen.

Iran speelt misschien veel op de verdediging maar dat zegt al dat Ronaldo er veel moeite mee gaat hebben.
Mijn bedoeling is niet dat Iran gaat winnen, maar doen alsof ze niks zijn is wel heel kortzichtig.
Als we het dan toch over landen gaan hebben die niks zijn dan moeten we het over Nederland gaan hebben
De kracht van Messi (en veel top aanvallers) is dat ze zo gevaarlijk zijn dat de hele verdediging op hun gefocust is. Andere aanvallende spelers krijgen dan de ruimte en gaan (ogenschijnlijk) beter voetballen. Echter, die andere aanvallende spelers moet je dan wel hebben en kunnen lanceren. Messi zelf creeert de kansen niet, hij houdt alleen twee of drie verdedigers bij zich (en als ze hem vrij laten dan is het wel raak)Curva schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:21:
Kroatië gaat het Argentinië vanavond erg moeilijk maken denk ik. De alle-ballen-op-Messi-tactiek is niet zo heel handig. Ik hoop in ieder geval dat Banega in plaats van Biglia speelt, die bracht wat meer diepgang.
alles kan off-topic
Ben ik met je eens. Maar Di Maria en Meza moeten toch wel in staat zijn om een mannetje te passeren of een loopbeweging richting de ruimte te maken? Dat miste ik wel erg. En buiten dat de tegenstander zo gefocust is op Messi, was heel Argentinië gefocust op Messi. Als er 3 mogelijkheden waren waarvan 1 naar Messi, dan ging de bal naar Messi, ondanks dat de 2 andere mogelijkheden vele malen beter waren. Dat ging al wel iets beter na het inbrengen van Banega.Ankona schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:29:
[...]
De kracht van Messi (en veel top aanvallers) is dat ze zo gevaarlijk zijn dat de hele verdediging op hun gefocust is. Andere aanvallende spelers krijgen dan de ruimte en gaan (ogenschijnlijk) beter voetballen. Echter, die andere aanvallende spelers moet je dan wel hebben en kunnen lanceren. Messi zelf creeert de kansen niet, hij houdt alleen twee of drie verdedigers bij zich (en als ze hem vrij laten dan is het wel raak)
PSN: Curvaa_
Laten ze gewoon lekker 4231/4222 gaan spelen met Dybala, Messi, Higuain en Aguero voor in.Curva schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:34:
[...]
Ben ik met je eens. Maar Di Maria en Meza moeten toch wel in staat zijn om een mannetje te passeren of een loopbeweging richting de ruimte te maken? Dat miste ik wel erg. En buiten dat de tegenstander zo gefocust is op Messi, was heel Argentinië gefocust op Messi. Als er 3 mogelijkheden waren waarvan 1 naar Messi, dan ging de bal naar Messi, ondanks dat de 2 andere mogelijkheden vele malen beter waren. Dat ging al wel iets beter na het inbrengen van Banega.
Dan hebben ze nog genoeg slopers om de achterste 6 spelers in te vullen
Als je zoveel luxe hebt qua top-aanvallers, zou ik ze vrijwel allemaal gelijktijdig gebruiken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Vermaelen traint weer mee met de Belgische spelers. Hij is toch een extra troef, maar dan moet hij wel fit blijven...
Eens. Dat is ook mijn gevoel nu bij Messi en Neymar, die willen veel te veel zelf doen. Misschien een gebrek aan vertrouwen of ze missen gewoon de klik met de spelers om hun heen.Ankona schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:29:
De kracht van Messi (en veel top aanvallers) is dat ze zo gevaarlijk zijn dat de hele verdediging op hun gefocust is. Andere aanvallende spelers krijgen dan de ruimte en gaan (ogenschijnlijk) beter voetballen. Echter, die andere aanvallende spelers moet je dan wel hebben en kunnen lanceren. Messi zelf creeert de kansen niet, hij houdt alleen twee of drie verdedigers bij zich (en als ze hem vrij laten dan is het wel raak)
Ronaldo wordt meestal niet als teamspeler gezien, maar dat is in mijn ogen niet terecht. Qua gedrag lijkt dat soms misschien zo, maar hij legt gewoon af als een teamlid er goed voor staat. In die zin vind ik hem tot nu toe beter spelen dan de andere toppers.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk niet dat Messi teveel zelf wil doen. Ik denk meer dat het probleem hem zit in het idee dat vooral zijn ploegmaats willen dat Messi alles zelf doet. 'Hier heb je de bal, doe er alstublieft iets mee.'
Ronaldo heeft snelheid en diepgang. Daardoor kan hij ook zelf uit het niets voor gevaar zorgen.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:03:
[...]
Eens. Dat is ook mijn gevoel nu bij Messi en Neymar, die willen veel te veel zelf doen. Misschien een gebrek aan vertrouwen of ze missen gewoon de klik met de spelers om hun heen.
Ronaldo wordt meestal niet als teamspeler gezien, maar dat is in mijn ogen niet terecht. Qua gedrag lijkt dat soms misschien zo, maar hij legt gewoon af als een teamlid er goed voor staat. In die zin vind ik hem tot nu toe beter spelen dan de andere toppers.
alles kan off-topic
Messi wellicht minder, maar bij Neymar had ik dat gevoel wel zeker.Coltrui schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:05:
Ik denk niet dat Messi teveel zelf wil doen. Ik denk meer dat het probleem hem zit in het idee dat vooral zijn ploegmaats willen dat Messi alles zelf doet. 'Hier heb je de bal, doe er alstublieft iets mee.'
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit. Dat Dybala op de bank bleef is echt een schande.Bossie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:48:
[...]
Laten ze gewoon lekker 4231/4222 gaan spelen met Dybala, Messi, Higuain en Aguero voor in.
Dan hebben ze nog genoeg slopers om de achterste 6 spelers in te vullen![]()
Als je zoveel luxe hebt qua top-aanvallers, zou ik ze vrijwel allemaal gelijktijdig gebruiken.
Ik kwam deze tweet tegen.. en vond het wel interessant aangezien het statistieken zijn die rechtstreeks van de fifa website komen. Ik geef er verder geen oordeel over aangezien het best zo kan zijn dat een thuisland letterlijk een stapje extra zet als het op lopen aankomt. Ook kan de tactiek natuurlijk een grote rol spelen.
Als er zo'n grote afwijking , buiten de standaard afwijking, uitkomt is het in iedergeval de moeite van het opmerken waard:
https://pbs.twimg.com/media/DgHtyGKX4AA8n6U.jpg
Als er zo'n grote afwijking , buiten de standaard afwijking, uitkomt is het in iedergeval de moeite van het opmerken waard:
Mr James Hodari
💯
@MrJamesHodari
Jun 20
Enjoyed watching Russia in #WorldCup
But I'm skeptical of the huge step-up in performance from a nation with a history of state-sponsored doping
Decided to have a look at distance run and every team fell within 1.4 standard deviations of the mean... Except for #Russia

https://pbs.twimg.com/media/DgHtyGKX4AA8n6U.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Apache4u op 21-06-2018 12:04 ]
Dat betekent, stam + t .
Rusland doopt er bij veel sporten op los. Maar op basis van die eerste twee wedstrijden kan je echt niet aan doping denken. De onkunde van beide tegenstanders heeft Rusland ruime overwinningen opgeleverd. En doping zorgt verder niet dat je een bal in de kruising plaats (2x tegen Saudi-Arabië). Dat is gewoon techniek en klasse.
daar heb je gelijk in, maar volgens mij mis je het punt van de getoonde statistiek, want die benoem je niet in je reactie. Heb je daar ook een verklaring voor?Fleximex schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:10:
Rusland doopt er bij veel sporten op los. Maar op basis van die eerste twee wedstrijden kan je echt niet aan doping denken. De onkunde van beide tegenstanders heeft Rusland ruime overwinningen opgeleverd. En doping zorgt verder niet dat je een bal in de kruising plaats (2x tegen Saudi-Arabië). Dat is gewoon techniek en klasse.
Ik vraag me af of Rusland de kwartfinale haalt. Met de tot nu toe middelmatige prestaties van Portugal en Spanje kan het wel. Maar ik kan wel begrijpen dat men de prestaties van Rusland in eender welke sporttak wat sceptisch aankijkt.
Ik vermoed eerder warme balletjes bij de loting dan doping inderdaad. Sowieso helpt doping maar heel beperkt in het voetbal.Fleximex schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:10:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Of Iran! Het is nog niet gezegd dat Portugal gelijk speelt of wint van hen, zo niet is Iran gewoon door!algalid schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:19:
Ik vraag me af of Rusland de kwartfinale haalt. Met de tot nu toe middelmatige prestaties van Portugal en Spanje kan het wel. Maar ik kan wel begrijpen dat men de prestaties van Rusland in eender welke sporttak wat sceptisch aankijkt.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Dus ofwel alles dicht gooien voor Ronaldo maar zelf nauwelijks kansen hebben om te scoren of ver vooruit gaan maar een verkeerde bal naar Ronaldo en ze zijn gezien.Jorissie87 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:41:
Of Iran! Het is nog niet gezegd dat Portugal gelijk speelt of wint van hen, zo niet is Iran gewoon door!
Leuke statistiek, maar plaats het eens in perspectief. Het aantal bus parkerende teams is behoorlijk hoog dit toernooi, dus in die wedstrijden halen beide teams sowieso maar weinig kilometers.
Daarnaast zie je vaak binnen een team al kilometers verschil tussen verschillende spelers, dus als Rusland een aantal fanatiek renners heeft (staan ze wat mij betreft sowieso om bekend) dan krijg je zo een aantal kilometer verschil met andere teams.
Nu wil ik niet zo naïef zijn dat ik ga beweren dat Rusland gegarandeerd alles eerlijk doet, maar ik vind bovenstaande statistiek niet eens in de buurt komen van een aanwijzing.
Daarnaast zie je vaak binnen een team al kilometers verschil tussen verschillende spelers, dus als Rusland een aantal fanatiek renners heeft (staan ze wat mij betreft sowieso om bekend) dan krijg je zo een aantal kilometer verschil met andere teams.
Nu wil ik niet zo naïef zijn dat ik ga beweren dat Rusland gegarandeerd alles eerlijk doet, maar ik vind bovenstaande statistiek niet eens in de buurt komen van een aanwijzing.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ok, je gaat er niet zuiverder door schieten enzo. Maar hoe vaak zie je dat een verdedigend team in de loop van de 2e helft "op" is en het niet meer kan belopen? Of hoe handig is het als je als aanvaller ook in de 85e minuut nog volle bak kunt gaan of als team 90 minuten lang de tegenstander af kunt jagen.ph4ge schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Ik vermoed eerder warme balletjes bij de loting dan doping inderdaad. Sowieso helpt doping maar heel beperkt in het voetbal.
Je gaat er wel zuiverder door schieten!
Vermoeidheid heeft heel veel invloed op de motoriek. Kun je de vermoeidheid tegengaan, dan werkt dat positief voor het technische deel van het spel. (Daarom zijn trainingen waarbij je eerst je hartslag flink opjaagt en vervolgens technische oefeningen gaat doen zo smerig)
Vermoeidheid heeft heel veel invloed op de motoriek. Kun je de vermoeidheid tegengaan, dan werkt dat positief voor het technische deel van het spel. (Daarom zijn trainingen waarbij je eerst je hartslag flink opjaagt en vervolgens technische oefeningen gaat doen zo smerig)
alles kan off-topic
Mooie goal Denemarken !
17 goals met 20 interlands voor Eriksen ! Dat is wel zeer netjes !
17 goals met 20 interlands voor Eriksen ! Dat is wel zeer netjes !
[ Voor 60% gewijzigd door v8power67 op 21-06-2018 14:08 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Lekkere goal. Jammer voor de Aussies!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niet helemaal. Je gaat er niet beter door schieten dan je normaal kunt. Je gaat er alleen niet slechter door schieten naarmate de wedstrijd vordert. Je raakt immers minder vermoeid.Ankona schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:34:
Je gaat er wel zuiverder door schieten!
Tevens helpt doping natuurlijk enorm om ook in de eindfase van een wedstrijd nog snel te zijn en eerder bij de bal te komen dan de tegenstander.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Volgens de verwachtingen zou Denemarken het moeten halen maar er zijn nog ruim 80 minuten te gaan en Australië heeft er zin in.
Ik kijk eerder uit naar de 2 volgende wedstrijden. Hopelijk heeft Frankrijk zich herpakt na een matige eerste wedstrijd.
Ik kijk eerder uit naar de 2 volgende wedstrijden. Hopelijk heeft Frankrijk zich herpakt na een matige eerste wedstrijd.
Ik had al een hekel aan dat neurotische gedoe over al die handsballen, maar dat wordt er zo niet beter op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Duidelijk hands!
Goeie penalty en verdiende 1-1. Gaat nog leuk worden!
Goeie penalty en verdiende 1-1. Gaat nog leuk worden!
[ Voor 65% gewijzigd door Fiber op 21-06-2018 14:40 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Helemaal prima zo, fluit maar af. (iets met een pooltje op mijn werk...)
alles kan off-topic
Lekker zo maar niet heus
OP weer up-to-date
Kan net 20 min kijken, is al veel actie nu
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Schouder uit de kom. Niet fijn!
* Fiber heeft dat ook ooit gehad...
Ik denk steeds dat de verslaggever bijna elke actie 'mooi' vind. Lekker dan!
* Fiber heeft dat ook ooit gehad...
Ik denk steeds dat de verslaggever bijna elke actie 'mooi' vind. Lekker dan!

[ Voor 34% gewijzigd door Fiber op 21-06-2018 15:34 ]
Ploegen zijn aardig aan elkaar gewaagd, had 2-1 voor Denemarken gezegd
Als het 1-1 blijft dan hopen dat Frankrijk zijn plicht doet en wint van Peru. Dan blijft Australië natuurlijk wel afhankelijk van Frankrijk tegen Denemarken maar dan kunnen ze iig volle bak gaan tegen Peru. Kan wel leuk worden nog.
Australië wil niet settelen voor een 1-1, maar met nog luttele seconden te gaan lijkt het idd erop dat ze moeten rekenen op "mathematisch kan het nog". In deze groep ligt nog veel open!
Heb nog filmpjes opgezocht maar kan niet goed zien of de bal echt richting doel ging. Heb jij dat kunnen zien?Fiber schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:37:
Duidelijk hands!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Still uit een filmpje vanop Sporza.be, maar als ik het goed heb kunnen jullie de filmpjes daar niet zien?
Kan je de baan van het schot er niet bij painten?Coltrui schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:06:
[afbeelding]
Still uit een filmpje vanop Sporza.be, maar als ik het goed heb kunnen jullie de filmpjes daar niet zien?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Werd doorgekopt door de Aussie die daarbij op een 20 cm bijstaatGonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:07:
[...]
Kan je de baan van het schot er niet bij painten?
Ik zou hem niet gegeven hebben.
Best opvallend dat Jorgenson eruit ging en Cornelius erin kwam. Waar voor het WK werd gespeculeerd op een hevige concurrentie strijd tussen Jorgenson en Dolberg is Dolberg inmiddels derde keus?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja dat weet ik, alleen kan de exacte hoek nogal verschillen.Coltrui schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:08:
Werd doorgekopt door de Aussie die daarbij op een 20 cm bijstaat
Ik zou hem niet gegeven hebben.
ik twijfel, vind dat ze tegenwoordig veel te makkelijk gegeven worden
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of het heeft met het type spits te maken. Cornelius is twee meter groot en heel erg sterk door de lucht. Wel zo handig als je een slotoffensief met veel voorzetten begint.ph4ge schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:09:
Best opvallend dat Jorgenson eruit ging en Cornelius erin kwam. Waar voor het WK werd gespeculeerd op een hevige concurrentie strijd tussen Jorgenson en Dolberg is Dolberg inmiddels derde keus?
Waarschijnlijk hadden de verdedigers van Australia Dolberg in het eerst fysieke duel meteen uitgeschakeld voor het restant van het toernooiph4ge schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:09:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Bal was na de kopbal veel te kort onderweg om te kunnen zien of die al dan niet gekadreerd zou zijn. Tevens had men evengoed kunnen fluiten voor een por in de rug van de Deen die tussen de voorzet en de koppende Aussie stond.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:10:
[...]
Ja dat weet ik, alleen kan de exacte hoek nogal verschillen.
Soit, ook mét VAR heb je situaties die voor interpretatie vatbaar zijn.
Tja, fluit een scheidsrechter er op de middenlijn voor? Denk het wel. Dus dan nu ook gewoon.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:10:
[...]
Ja dat weet ik, alleen kan de exacte hoek nogal verschillen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Die volg ik niet, wat heeft de middellijn ermee te maken?St@m schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:15:
Tja, fluit een scheidsrechter er op de middenlijn voor? Denk het wel. Dus dan nu ook gewoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Stel dat Fra-Peru gelijk wordt....dan kunnen Den-Fra het op gelijk spel gooien laatste match....pfff.
Ik zie Peru nog wel winnen straks. Ik vond die Fransen ook niet super in de eerste wedstrijd...
Inderdaad, als die met dezelfde instelling gaan spelen als in de 1e pot dan gaan die het nog moeilijk krijgen.Fiber schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:21:
Ik zie Peru nog wel winnen straks. Ik vond die Fransen ook niet super in de eerste wedstrijd...
Wat @St@m denk ik bedoelt is dat als het daar een overtreding/vrije trap is, dan is het in de 16 ook een overtreding en dan dus een penalty.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Die volg ik niet, wat heeft de middellijn ermee te maken?
Si, dat is inderdaad wat ik bedoel @GonadanJanW schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:34:
[...]
Wat @St@m denk ik bedoelt is dat als het daar een overtreding/vrije trap is, dan is het in de 16 ook een overtreding en dan dus een penalty.
Het is niet alsof er andere regels gelden bij een overtreding in de 16.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 21-06-2018 16:40 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ah zo, maar dan snap ik nog steeds het verband met mijn vraag niet. Tegeltechnisch klopt het vast allemaal, maar ik vroeg mij gewoon af of hij op doel was een dus een kans ontnomen.
Los van deze wedstrijd vind ik gewoon dat het veel te makkelijk hands is tegenwoordig.
Los van deze wedstrijd vind ik gewoon dat het veel te makkelijk hands is tegenwoordig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh, ik zat waarschijnlijk nog met je eerdere opmerkingen in het achterhoofd, dat je het makkelijk gegeven vond.Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:46:
Ah zo, maar dan snap ik nog steeds het verband met mijn vraag niet. Tegeltechnisch klopt het vast allemaal, maar ik vroeg mij gewoon af of hij op doel was een dus een kans ontnomen.
Dus vandaar mijn reactie dat dit ook gewoon wordt bestraft met een directe vrije schop als het op de middenlijn gebeurd. Ongeacht of de bal nou op doel ging of richting de cornervlag.
Ik ben er wel blij mee, gewoon de bal niet meer met de handen / armen raken, tenzij de armen strak langs het lichaam zijn. Nu is er gewoon geen discussie meer mogelijk. Hens is hens.
Strak langs het lichaam is natuurlijk ook onzin en totaal geen natuurlijke houding als je in beweging bent*. Maar zo hoog en wijd als Poulsen ze had was ook weer niet nodig dus wel een terechte penalty wat mij betreft ...
* dat is ook niet zoals het omschreven staat in de regels iirc
* dat is ook niet zoals het omschreven staat in de regels iirc
[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 21-06-2018 17:09 ]
Ook die hens in halve finale Por-Fra ek2000??St@m schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:50:
[...] Hens is hens.
Wat heeft een situatie van 18 jaar geleden te maken met de huidige regels
Edit: en even het moment opgezocht, natuurlijk is dat hens.. tikt toch gewoon de bal uit de goal..
[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 21-06-2018 17:33 ]
Alleen Maradona mag hands maken...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zeker!
Ja ik vind het op zich ook te makkelijk, maar dit zijn nu eenmaal de regels op dit moment dus terechte strafschop.St@m schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:50:
Oh, ik zat waarschijnlijk nog met je eerdere opmerkingen in het achterhoofd, dat je het makkelijk gegeven vond.
Dus vandaar mijn reactie dat dit ook gewoon wordt bestraft met een directe vrije schop als het op de middenlijn gebeurd. Ongeacht of de bal nou op doel ging of richting de cornervlag.
Ik ben er wel blij mee, gewoon de bal niet meer met de handen / armen raken, tenzij de armen strak langs het lichaam zijn. Nu is er gewoon geen discussie meer mogelijk. Hens is hens.
Wat betreft de regels zit ik in tweestrijd. Enerzijds is het heerlijk dat het eeuwige 'breed maken' nu gewoon altijd bestraft wordt. Anderzijds is een simpele en volledig onbewuste carembole ook gewoon hands.
Nu fluit niet iedere scheids daarvoor maar daar krijg je weer willekeur van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Umtiti kan wel mekkeren, maar ik dat is de enige juiste reactie bij vasthouden.
Daarnaast mag hij ook wel geel krijgen.
@Coltrui Idd, beetje jammer dat Griezman drie momenten heeft gehad tot nu toe waarbij deze steeds op zijn houten rechterbeen kwamen.
Daarnaast mag hij ook wel geel krijgen.
@Coltrui Idd, beetje jammer dat Griezman drie momenten heeft gehad tot nu toe waarbij deze steeds op zijn houten rechterbeen kwamen.
[ Voor 36% gewijzigd door Bossie op 21-06-2018 17:24 ]
Vind er vrij weinig aan eerlijk gezegd. Lijkt wel of het niveau en de amusementswaarde de laatste dagen behoorlijk naar beneden zijn gegaan. Tenminste zo ervaar ik het. Hopen op een spectaculaire 2e helft dan maar en op Messi vanavond.
Erger me zowiezo aan die ellenlange reclames. Maar ja snap het wel, die miljoenen voor de uitzendrechten moeten wel terugverdiend worden natuurlijk. Al hebben de Belg en de BBC daar blijkbaar niks meer te maken.
Geen idee waar je het over hebt. Heerlijk.Leon Zwiers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:02:
Ik ga naar AIILUUUUUFF......
Ik kan die reclame niet meer verdragen de rest van het WK
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou graag wat kaarten willen zien voor dit soort tijdrekken
De aftocht van mbappe verdient een gele kaart.
Zeer irritant en dan iedereen ff handje geven
Zeer irritant en dan iedereen ff handje geven
Inderdaad. Ik meen me te herinneren dat in een WK kwalificatiewedstrijd van Portugal tegen Duitsland Rui Costa hiervoor zijn tweede gele kaart kreeg.Deadsy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:33:
Zou graag wat kaarten willen zien voor dit soort tijdrekken
[ Voor 8% gewijzigd door Glorfindel76 op 21-06-2018 18:53 ]
Leuk, zo'n commentator die het als heel spannend probeert te brengen als verdedigers van Peru de bal op eigen helft overspelen.
Steam ID = Ackerfiets
Gaat de wissel dan nog door?Glorfindel76 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:36:
[...]
Inderdaad. Ik meen me te herinneren dat in een Europa cup wedstrijd van Porto een speler hiervoor zijn tweede gele kaart kreeg.
Nee.
Steam ID = Ackerfiets
Helaas voor Peru.
Verdienden zeker een punt.
Verdienden zeker een punt.
Frankrijk na twee wedstrijden echt heel armoedig. Erg knap met dat spelersmateriaal.
De meeste spelers kijken zo ongeinteresseerd niet normaal, alsof ze er echt geen zin in hebben.Fleximex schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:53:
Frankrijk na twee wedstrijden echt heel armoedig. Erg knap met dat spelersmateriaal.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar wel 6 punten...het zal ze dus een worst zijn. Ze zijn door.Fleximex schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:53:
In aanvallend en opbouwend opzicht zijn er gewoon teveel die echt matig spelen.Gunner schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:54:
[...]
De meeste spelers kijken zo ongeinteresseerd niet normaal, alsof ze er echt geen zin in hebben.
Als ze zo blijven spelen krijgen ze het de volgende ronde echt moeilijk, nu zijn de tegenstanders nog zo zwak dat ze op kwaliteit verder komen.
@bvbal79
Dat weten we ook, maar daar gaat het niet over.
Dit lijkt er echt niet op dat ze zich inhouden om energie te sparen maar dat ze gewoon niet beter willen/kunnen
Verwijderd
Ik vind momenteel elk team nog matig spelen. Portugal, bijvoorbeeld, geen haar beter. De enige die mij positief verrast, is Rusland.
Aye als je dan elk land dat slecht speelt weg laat blijft er bizar weinig over.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:06:
Ik vind momenteel elk team nog matig spelen. Portugal, bijvoorbeeld, geen haar beter. De enige die mij positief verrast, is Rusland.
De op papier zwakkere landen spelen dan tenminste nog met alles dat ze hebben
Hopen voor Denemarken dat deze instelling blijft, dan kunnen ze wel een punt pakken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
10 keer al 1-0 als einstand. Gemiddeld 2.24 goal per wedstrijd
Nee, het is te hopen dat het na de poulefase compleet losgaat, anders wordt dit een zéér matig WK.
Nee, het is te hopen dat het na de poulefase compleet losgaat, anders wordt dit een zéér matig WK.
Wat is er veranderd dan? En als je dat geen aangeschoten hands vond, misschien hebben we het over ander moment.St@m schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:09:
[...]
Wat heeft een situatie van 18 jaar geleden te maken met de huidige regels
Edit: en even het moment opgezocht, natuurlijk is dat hens.. tikt toch gewoon de bal uit de goal..
Die ingooi van die Iraniër gisteren maakte wel een hoop goedDutchOwnage schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:18:
10 keer al 1-0 als einstand. Gemiddeld 2.24 goal per wedstrijd![]()

Boeien waar het wel over gaat. Het zijn nooit de mooiste teams die WK zijn geworden. Dit Frankrijk zie ik daartoe in staat.Deadsy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:05:
[...]
In aanvallend en opbouwend opzicht zijn er gewoon teveel die echt matig spelen.
Als ze zo blijven spelen krijgen ze het de volgende ronde echt moeilijk, nu zijn de tegenstanders nog zo zwak dat ze op kwaliteit verder komen.
@bvbal79
Dat weten we ook, maar daar gaat het niet over.
Dit lijkt er echt niet op dat ze zich inhouden om energie te sparen maar dat ze gewoon niet beter willen/kunnen
Als je naar de laatste 8 WKs kijkt dan werd deze meestal gewonnen door een goed spelend land.bvbal79 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:24:
[...]
Boeien waar het wel over gaat. Het zijn nooit de mooiste teams die WK zijn geworden. Dit Frankrijk zie ik daartoe in staat.
Met het huidige niveau zie ik de Eredivisie bijna als stap vooruit.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 21-06-2018 19:29 ]
Wederom je zet het zo stellig neer. Maar blijkbaar ben sowieso erger stellig in je eigen mening.Deadsy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:28:
[...]
Als je naar de laatste 8 WKs kijkt dan werd deze meestal gewonnen door een goed spelend land.
Met het huidige niveau zie ik de Eredivisie bijna als stap vooruit.
2014: Duitsland
2010: Spanje eerste ronde niet bijzonder
2006: Italië ook niet bijzonder. Gelijk tegen VS en bijna eruit door Australië.
2002: Brazilië redelijk..Maar rest was ook matig
1998: Frankrijk ook niet bijzonder
1994: Brazilië idem. Draak van een Finale
1990: West-Duitsland. Op zijn ouderwets Duits naar de Finale Voller vs Rijkaard was het hoogtepunt. Maar gewoon Duitse Efficiëntie.
1986: Argentinië...nee Maradona
Inderdaad de laatste 8 al werden meestal gewonnen door een goed spelend Land.
[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 21-06-2018 19:42 ]
Als je Arg 86 alleen Maradona noemt, dan zit je mis, dat elftal was gewoon strak. Net zoals Oranje 74 door veel buitenlanders alleen Cruyff zal worden genoemd, ja hij was de brilliantie, maar 4 jaar later bewezen we het opnieuw (dat we geen finale kunnen winnen).
Verwijderd
Precies! Vind de grote landen waar je veel van verwacht nog tegen vallen. Kan uiteraard nog veranderen en groeien tijdens het WK.Deadsy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:11:
[...]
Aye als je dan elk land dat slecht speelt weg laat blijft er bizar weinig over.
De op papier zwakkere landen spelen dan tenminste nog met alles dat ze hebben
Ik vind Rusland tot nu toe echt leuk om te kijken, maar IJsland ook bijvoorbeeld.
Blijf toch voor Frankrijk, maar dat is logisch, aangezien ik Frans ben.

Perez en Meza dus in de basis. Perez vind ik nog wel een goede (zat oorspronkelijk niet bij de selectie maar vervanger van een geblesseerde) maar die Meza was echt niks in de eerste wedstrijd.
Ik zet mijn geld op Kroatië.
Argentinië kan dit jaar niet voetballen en Balkanvolk is strijdlustig. Ze kunnen beiden hard en geslepen spelen, dat dan weer wel.
Argentinië kan dit jaar niet voetballen en Balkanvolk is strijdlustig. Ze kunnen beiden hard en geslepen spelen, dat dan weer wel.
Zo jammer dat Dyballa geen kans krijgt in dit team, zou echt hem samen met Messi willen zien spelen, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren zolang messi nog speelt/niet gebelsseerd is