bwerg schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:24:
[...]
Voor iemand die klaagt over links, is dit nogal een hypocriete stelling. Dat terwijl ik heb de PVV of wie dan ook niet links of rechts genoemd, omdat dat de discussie eigenlijk altijd vertroebelt.
[...]
Nee, natuurlijk. Hier werken zowel landelijk als op gemeentelijk niveau de hele dag politici, maatschappelijk werkers, leraren en agenten aan, maar het wordt totaal genegeerd.
Het deel van Nederland dat wél waardering heeft voor iedereen die de handen uit de mouwen steekt is dat gezeur van een partij die zelf niks realistisch voorstelt, en de hele tirades van jou over wat er mis is zonder een oplossing te noemen, dus wel een beetje zat.
Ik kan wel wat zaken bedenken die helpen hoor. Om te beginnen de scholen beter mengen, meer nadruk op het goed beheersen van de Nederlandse taal. Waarom? Ik heb allochtonen vaak horen klagen dat ze gediscrimineerd worden bij sollicitaties. Nu heb ik genoeg brieven gezien en mensen gesproken en een groot percentage van de sollicitatiebrieven van mensen van allochtone afkomst staan vol met taal en stijlfouten. En dan heb ik het over mensen die in Nederland geboren en getogen zijn! Als je dan solliciteert op een baan waarbij je rapporten moet schrijven en veel schriftelijke correspondentie moet onderhouden, wordt je niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Dus focus op de scholing, de school hier in de buurt is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet: in de pauze loopt er een grote groep marokaanse leerlingen samen en die praten met elkaar marokaans. Als je ze Nederlands hoort spreken is het erbarmelijk slecht. Dan hebben we het wel over 16 jarigen, ik zie dus een groep werkelozen of laag betaalden lopen die straks anderen de schuld gaan geven voor hun eigen gebrek.
Vervolgens bij de gesprekken valt een deel af vanwege geen hand willen geven aan het andere geslacht of een onverstaanbaar accent. Uiteraard mag dat niet in Nederland, dus officieel 'passen ze niet in het team'. En daarin hebben deze bedrijven gewoon gelijk.
Vervolgens heb je tijdens de ramadan altijd mensen die zich ziek melden omdat ze niet tegen het vasten kunnen, als je dat als klein bedrijf een paar keer meegemaakt hebt ben je er ook wel klaar mee.
Maak duidelijk: je hebt je aan Nederlandse normen en waarden te houden als je naar Nederland wil komen. Zo niet, dan wordt je verblijfsvergunning niet verlengd. Dan zitten we alleen nog met een groep niet geintegreerde Nederlandse kinderen van immigranten, dat is lastiger.
Onder andere door voorgaande zitten allochtonen gemiddeld in lagere economische klassen dan autochtonen. Vervolgens zie je dat ze zich ook nog eens concentreren in goedkope woonwijken, waardoor het taal effect versterkt wordt, het niet aanpass aan onze cultuur in de hand gewerkt wordt en de kansen om in het criminele circuit terecht te komen zijn in achterstandswijken ook nog eens groter. En dit alles omdat die mensen die zo stilletjes al jaren op de achtergrond werken een falend spreidingsbeleid hebben gevoerd. Oh, maar het is natuurlijk taboe om zo'n beleid te voeren, want dan discrimineer je ...
Beperking van de immigratie is met de problemen die we al hebben met integratie en de onvrede onder een groot deel van de bevolking een logische maatregel totdat we in eigen huis orde op zaken hebben gesteld. Het is voor de huidige hardwerkende politici niet eens bespreekbaar.
Er zijn genoeg oplossingen te bedenken, het enige wat ik weet is dat wat men de afgelopen jaren stilletjes en op de achtergrond heeft gedaan simpelweg niet meer werkt. Het heeft gewerkt, we staan er beter voor dan Frankrijk en Belgie, maar in Nederland gaan we nu dezelfde kant op als die landen.
Overigens is dat iets wat ik de gehele Nederlandse politiek verwijt, links en rechts. Men neemt halfbakken maatregelen om maar zo min mogelijk mensen tegen het zere been te schoppen.
Eind 2006 kwam uit een enquete al dat 71% van de Nederlanders vonden dat er te veel buitenlanders waren die zich niet aanpasten aan onze cultuur. Wat is daar mee gedaan? Helemaal niets! Omdat de dames en heren politici van mening waren dat dat gevoel onterecht was. Alleen was en is dat gevoel er wel en daar heeft Wilders heel slinks op ingespeeld. De gevestigde partijen hebben de onvrede onder de bevolking genegeerd en daarmee ons tekort gedaan. Wil je een mooi voorbeeld van wat er gebeurd als je onvrede - terecht of niet - negeert? Kijk even in het Witte Huis.
peacelord schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:53:
[...]
Ze vissen hoe dan ook electoraal gezien in dezelfde vijver met als voornaamste vissen de kiezers die teleurgesteld zijn in de gevestigde partijen. Kenmerk van de populistische visser is dat de nuance ontbreekt en er enkel en alleen met irreele “oplossingen” geschermd kan worden. De core business vd populistische visser is het benoemen van zorgen en problemen en het mobiliseren van angst & onvrede. En dat doet FvD succesvol.
FvD heeft een programma en komt daarin inderdaad met oplossingen die men voor de problemen ziet. Hetgeen iedereen de PVV verwijt dat ze niet doen. Alleen is het weer typisch dat die oplossingen voor ze ook maar serieus overwogen zijn als irreel worden weggezet, terwijl de huidige - falende - oplossingen worden genoemd als reden dat er niets aan de hand zou zijn, want er wordt al hard aan gewerkt.
Dit zou vanzelfsprekend moeten zijn, het is eigenlijk triest dat het nodig is omdit soort dingen te zeggen, laat staan dat je er een wet voor aan moet nemen en sancties op moet zetten. Uithuwelijken mag in Nederland niet, men reist vrolijk even naar Marokko en dochterlief komt niet meer terug. Wat mij betreft komen de ouders dan ook niet meer terug en als ze zich toch vertonen dan mogen ze het gevang in voor het schenden van de rechten van hun dochter.
Het is volkomen idioot dat vrouwen niet kunnen leven zoals ze willen uit angst voor eerwraak. Nog schrijnender als je ziet wat de mannen allemaal uitspoken zonder dat er zelfs maar een stem verheven wordt.
De integratie is al mislukt en zolang wij daar geen effectieve oplossing voor hebben moeten we het probleem niet vergroten door nog meer immigratie.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2018 13:10
]