Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

arsimo schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

De oplossing bestaat wel maar kost veel tijd. Educatie, uitwisseling, constructieve samenwerking etc etc. Is alleen niet populair want is niet hap-slik-klaar voorhanden en uit te voeren. Kost veel geduld, frustraties met 1 stap terug en 2 vooruit en gaat over generaties. Net als vroegah in Europa de diverse christelijke groepen elkaar naar het leven stonden, de strijd tussen sociale klassen met hard geweld gevoerd werd en dat ook generaties duurde voordat we dat redelijkerwijs oplosten (en altijd nog kan terugkeren als de situatie extreem mocht worden trouwens).

Maar ja, met zo'n verhaal en inzetten op dat soort oplossingsbeleid win je niet 15+ zetels die je zelf met je klapvee kan vullen.
En hoe zie je dat voor je? We blijven voorzichtig met alles wat we zeggen terwijl we de komende decennia de rest van de wereld gaan opvoeden?

Het is een keuze om je aan de andere kant van de wereld beledigd te voelen door wat er hier gebeurt. Ja, Wilders doet dit alleen ter eer en glorie van zichzelf maar de verontwaardiging in o.a. Pakistan is er óók alleen maar uit politiek gewin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
emnich schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

En hoe zie je dat voor je? We blijven voorzichtig met alles wat we zeggen terwijl we de komende decennia de rest van de wereld gaan opvoeden?

Het is een keuze om je aan de andere kant van de wereld beledigd te voelen door wat er hier gebeurt. Ja, Wilders doet dit alleen ter eer en glorie van zichzelf maar de verontwaardiging in o.a. Pakistan is er óók alleen maar uit politiek gewin...
Er is een heel groot grijs gebied tussen "voorzichtig zijn met wat je zegt" en "doelbewust provoceren voor politiek gewin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
IJzerlijm schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Ik zie weinig reden aan te nemen dat in de toekomst degenen die van mening zijn dat je voor het bespotten van de islam vermoord moet worden minder invloed krijgen. Eerder het omgekeerde. Ze hebben net nog een overwinning behaald door Wilders zijn wedstrijd te laten afblazen.
Dat was geen overwinning voor moslimextremisten maar een succes voor Wilders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Philip Ross schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Er is een heel groot grijs gebied tussen "voorzichtig zijn met wat je zegt" en "doelbewust provoceren voor politiek gewin".
Natuurlijk, net als je zelf beledigd voelen en doelbewust provoceren voor politiek gewin. De 'andere' kant is net zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

emnich schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

In welk opzicht zijn we voorzichtig met wat we zeggen? Blijkbaar totaal niet. Je kan volgens mij alles zeggen over de Islam wat je wilt. En ja, als je moedwillig gaat lopen beledigen/spotten ermee dat weet je dat er een groep agressief zal reageren. Dat is mens-eigen. De mens is niet perfect en dat geldt niet alleen voor gelovigen, er zullen altijd mensen zijn die zich niks aantrekken van wat wij normaal vinden, de norm vinden, onze vrijheid vinden en zich puur baseren op wat zij "voelen".

Je moet oppassen met wat je over de Joden zegt. Je moet oppassen met wat je over de slavernij zegt. Je moet oppassen met wat je over etc etc zegt...maar o nee, de Moslims flippen als we hun profeet belachelijk maken..wat intolerant zeg!..

En er is een groot verschil tussen "iets" zeggen of provoceren. Geef mij 1 goed reden waar dit goed voor zou zijn. Waarom zou je een groot groep mensen moedwillig willen kwetsen/beledigen en dan ook op een manier waarvan je weet dat het agressie opwekt zonder dan ook maar in mijn ogen 1 voordeel of iets goeds.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:01
Philip Ross schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:49:
Ten eerste is het niet simpel een cartoonwedstrijd maar een doelbewuste belediging. Belediging is overigens verboden in de nederlandse wet.
Alleen staat bij deze wet wel vermeld:

"Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit."
Ten tweede kunnen karikaturen een eerste stap zijn in het ontmenselijken van groepen waardoor de volgende stap, geweld, makkelijker word.
Ik denk dat het verbieden van een cartoonwedstrijd meer haat tegen moslims zal veroorzaken dan een cartoonwedstrijd zelf ooit zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
emnich schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Natuurlijk, net als je zelf beledigd voelen en doelbewust provoceren voor politiek gewin. De 'andere' kant is net zo erg.
Helemaal met je eens. Maar dat maakt het niet zo dat wij moeten kiezen tussen die twee opties die jij aangeeft. Daar ging het mij om.

Jij vroeg "En hoe zie je dat voor je? We blijven voorzichtig met alles wat we zeggen terwijl we de komende decennia de rest van de wereld gaan opvoeden? " en ik geef slechts aan dat dat onterecht als zwart wit gesteld word.
Zoidberg_AvG schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Alleen staat bij deze wet wel vermeld:

"Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit."
Maar dus doelbewust beledigen is wel verboden zoals ik aangaf. Alleen als de belediging een bijkomendheid is bij een ander doel is het toegestaan.
[...]

Ik denk dat het verbieden van een cartoonwedstrijd meer haat tegen moslims zal veroorzaken dan een cartoonwedstrijd zelf ooit zou kunnen.
Dat is de vraag, maar in het verleden is het continue belachelijk maken van een groep erg effectief gebleken in het aanzetten tot haat.

[ Voor 42% gewijzigd door Philip Ross op 31-08-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Zoidberg_AvG schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:23:

Nee, rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij geen fan in van de hele actie maar er geen wettelijke basis is om het te verbieden:

„Feit is dat ik het niet zou doen, zo’n wedstrijd. Maar hij mag het doen.”
„Behalve de begrenzing in de wet is er ook je eigen beschaving, persoonlijke opvattingen. Niet alles wat gezegd mág worden, hoeft gezegd te worden”
Er is tekst en er is subtekst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
IJzerlijm schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:
[...]
Ik zie weinig reden aan te nemen dat in de toekomst degenen die van mening zijn dat je voor het bespotten van de islam vermoord moet worden minder invloed krijgen. Eerder het omgekeerde. Ze hebben net nog een overwinning behaald door Wilders zijn wedstrijd te laten afblazen.
Aan de personen die nu zo denken doe je niets meer (nou ja, behalve drastische zaken als opsluiten of uitmoorden).

Je moet inzetten op "liberaliseren" van de volgende generaties Moslims en met veel geduld. Net als dat met Christenen, Joden e.a. ook is gebeurd over de eeuwen - en ook nog niet is afgerond trouwens maar we hebben wel serieuze vorderingen gemaakt, al zijn ook in die kringen op dit moment weer stapjes terug te zien. Maar "1 stap terug en 2 stappen voorwaarts" zal altijd blijven in dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
Philip Ross schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:08:
Maar dus doelbewust beledigen is wel verboden zoals ik aangaf. Alleen als de belediging een bijkomendheid is bij een ander doel is het toegestaan.
Het bekritiseren van een overtuiging lijkt me een doel.
migchiell schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:16:
[...]
Er is tekst en er is subtekst :)
Je kunt iemand enkel verantwoordelijk houden van wat hij zegt, niet voor wat je denkt dat hij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Jumpiefox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

In welk opzicht zijn we voorzichtig met wat we zeggen? Blijkbaar totaal niet. Je kan volgens mij alles zeggen over de Islam wat je wilt. En ja, als je moedwillig gaat lopen beledigen/spotten ermee dat weet je dat er een groep agressief zal reageren. Dat is mens-eigen. De mens is niet perfect en dat geldt niet alleen voor gelovigen, er zullen altijd mensen zijn die zich niks aantrekken van wat wij normaal vinden, de norm vinden, onze vrijheid vinden en zich puur baseren op wat zij "voelen".

Je moet oppassen met wat je over de Joden zegt. Je moet oppassen met wat je over de slavernij zegt. Je moet oppassen met wat je over etc etc zegt...maar o nee, de Moslims flippen als we hun profeet belachelijk maken..wat intolerant zeg!..

En er is een groot verschil tussen "iets" zeggen of provoceren. Geef mij 1 goed reden waar dit goed voor zou zijn. Waarom zou je een groot groep mensen moedwillig willen kwetsen/beledigen en dan ook op een manier waarvan je weet dat het agressie opwekt zonder dan ook maar in mijn ogen 1 voordeel of iets goeds.
Eerst nogmaals de disclaimer, ik zou zelf niet voor deze actie kiezen en denk dat er maar weinig goeds uit Wilders komt.

Dat (nogmaals) gezegd hebbende. Wat er hier gebeurt is dat er wordt gevraagd om cartoons te maken over de islam. Je kan voor islam vrijwel alles invullen en het is prima en niemand die er iets om geeft.

Hoewel je inderdaad weet dat het heftige reacties op gaat roepen moet je je toch ook afvragen of die heftige reacties wel normaal zijn.

Alle andere groepen die je noemt in je reactie kunnen misschien flippen en verbaal reageren maar )op een enkele malloot na) reageert er niemand met geweld.

Ik zei wel degelijk een voordeel, namelijk aangeven dat de vrijheid van meningsuiting boven religie gaat.
Philip Ross schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Helemaal met je eens. Maar dat maakt het niet zo dat wij moeten kiezen tussen die twee opties die jij aangeeft. Daar ging het mij om.

Jij vroeg "En hoe zie je dat voor je? We blijven voorzichtig met alles wat we zeggen terwijl we de komende decennia de rest van de wereld gaan opvoeden? " en ik geef slechts aan dat dat onterecht als zwart wit gesteld word.
Het was niet als zwart/wit keuze gesteld maar alleen om aan te geven dat wachten tot educatie wereldwijd succes heeft wel even gaat duren en dát dus ook niet de enige oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Dido

heforshe

Cobb schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:00:
Als die er niet zijn, zegt dat wat mij betreft genoeg. Zelfs over de gematigde moslims.
Er wordt vaker gevraagd om tegengeluiden, maar vervolgens worden die niet opgepakt...net zo irritant als creationisten die om missing links zeuren en bij elke nieuwe missing link om nieuwe missing links vragen.

Amsterdamse imam roept moslims op Wilders te beschermen

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 11:20
migchiell schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Dit punt komt ook telkens weer voorbij en is totale onzin. Enerzijds omdat gematigde moslims dit soort bedreigingen wel degelijk veroordelen, alleen komt dat niet in het nieuws. Anderzijds omdat het hypocriet is om van gematigde moslims te verwachten dat ze zich aangesproken voelen door de enkele gek die claimt uit naam van Allah te handelen; dat verwachten we namelijk ook van andere bevolkingsgroepen niet.
Ik ben blij te horen dat er wel gematigde moslims zijn die een goed geluid laten horen. Jammer dat de media die niet goed de ether in slingert. Ik volg niet veel media meer en zeker geen tv meer.

Waarom is het vreemd te verwachten dat de gewone gelovige men zich uitspreekt over de reli gekkies? Ik zie hier ook overlast de disclaimer voorbij komen, maar ik stem niet op Wilders. Je wilt toch laten zien dat het at je gelooft niet destructief is?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat mij tot op heden ontgaat, is waarom deze wedstrijd in Pakistan tot zo'n ophef leidt. Dat een handvol mensen de straat opgaat en vlaggen verbrandt is tot daar aan toe, maar het feit dat er diplomatieke stappen genomen worden voor wat - in feite - een binnenlandse aangelegenheid is verbaast me enigszins.
En vooral dat het uiteindelijk gaat om een paar mensen van een partij die (naar Nederlandse begrippen) nauwelijks groter is dan de ChristenUnie (de vijfde partij bij de laatste verkiezingen houdt in dat ze goed zijn voor 3.22% van de stemmen).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Cobb schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

Ik ben blij te horen dat er wel gematigde moslims zijn die een goed geluid laten horen. Jammer dat de media die niet goed de ether in slingert. Ik volg niet veel media meer en zeker geen tv meer.

Waarom is het vreemd te verwachten dat de gewone gelovige men zich uitspreekt over de reli gekkies? Ik zie hier ook overlast de disclaimer voorbij komen, maar ik stem niet op Wilders. Je wilt toch laten zien dat het at je gelooft niet destructief is?
Net zoals de meeste christenen zich niet verwant voelen aan die gekkies die bij begrafenissen hun homohaat spuien (of voor Breivik, for that matter), zullen de meeste moslims zich niet verwant voelen aan die gekkies die aanslagen plegen. Zelf voel ik me ook niet geroepen om me te verontschuldigen voor de wandaden die worden gepleegd door mensen die toevallig tot dezelfde demografische groep gerekend kunnen worden als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
migchiell schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:53:
[...]
Net zoals de meeste christenen zich niet verwant voelen aan die gekkies die bij begrafenissen hun homohaat spuien (of voor Breivik, for that matter), zullen de meeste moslims zich niet verwant voelen aan die gekkies die aanslagen plegen. Zelf voel ik me ook niet geroepen om me te verontschuldigen voor de wandaden die worden gepleegd door mensen die toevallig tot dezelfde demografische groep gerekend kunnen worden als ik.
Breivik heeft zelf in 2015 gezegt dat hij zich nooit als Christen geidentificeerd heeft, dus daar hoeven Christenen zich sowieso niet verwant aan te voelen :+

Maar los van dat denk ik wel dat je een punt hebt, veel extremistische denkbeelden staan zo ver van het geloof van de gematigde gelovige dat ze ze niet zien als onderdeel van de groep, en dus ook geen behoefte voelen om zich ervan te distantiëren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

emnich schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

Dat (nogmaals) gezegd hebbende. Wat er hier gebeurt is dat er wordt gevraagd om cartoons te maken over de islam. Je kan voor islam vrijwel alles invullen en het is prima en niemand die er iets om geeft.
Mwah, Erdogan is er niet zo'n fan van. Donald Trump ook niet, als ik zo'n inschatting kan maken. Maar hier gebruik je satire om een persoon bij te staan/af te vallen, en daar is satire prima voor. Wilders is puur op framing en eigen gewin uit en schoffeert een hele groep (van 1,2 a 1,5 miljard), en ik kan met alle wil van de wereld niet zien hoe dit bijdraagt aan een fijnere, wereldwijde samenleving.
Daarbij is een geplande handelsmissie naar Pakistan al uitgesteld.
Hoewel je inderdaad weet dat het heftige reacties op gaat roepen moet je je toch ook afvragen of die heftige reacties wel normaal zijn.
Tja, hoe representatief zijn die 3000 betogers in Pakistan (overigens schijnbaar opgehitst door een figuur dat alleen maar blasfemie propageert) tov de eerder genoemde 1,2 a 1,5 miljard mensen?

Jouw post deed mij aan een cartoon herinneren, die ik ondanks wat google-fu niet heb kunnen terugvinden. Strekking van deze was dat alle reporters zich richten op een groepje van 10 man die slecht nieuws voeden (de 3000 betogers) maar daaromheen, buiten beeld van de camera's, 100'den die hun leven fijn leven.
Ik zei wel degelijk een voordeel, namelijk aangeven dat de vrijheid van meningsuiting boven religie gaat.
Ja, maar niet beledigen en vrijheid van meningsuiting botsen uiteindelijk ergens, ze zijn niet complementair aan elkaar.En vrijheid van religie en vrijheid om te protesteren ook. Dit is een debat en gesprek wat we met elkaar moeten voeren, niet met geweld, niet met cartoons en zeker niet met doodsbedreigingen.
Het was niet als zwart/wit keuze gesteld maar alleen om aan te geven dat wachten tot educatie wereldwijd succes heeft wel even gaat duren en dát dus ook niet de enige oplossing kan zijn.
Dit is een constant proces wat al honderen jaren loopt, en zich alleen door wederzijdse tolerantie zal laten versnellen. Een constructief gesprek levert hier bijdrage aan, een cartoonwedstrijd van een politicus die wil groeien door wij/zij-denken te promoten (en ik denk dat ik me hier nog voorzichtig uitdruk) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 08:46
Heel die spotprent compentie is een aanfluiting, hij claimed dat het voor vrijheid van mening uiting is en dan moet het een spotprent van mohammed gaan. Heb dan de ballen om te zeggen dat het een politiek/religieuze spotprent moet zijn, dat alle meningen welkom zijn want anders hypocriet bezig met islam bashen.

Wilders is niet voor vrijheid van meningsuiting hij is voor vrijheid van ZIJN mening te mogen uiten ongeacht de schade die dit mogelijk aanricht en welke leugens hij verkondig als waarheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het gaat toch niet over moslims maar over een Nederlandse politicus die steeds opnieuw diplomatieke rellen veroorzaakt en daar nooit verantwoordelijkheid voor neemt. I.p.v. een Pakistani de maat nemen is hier Wilders het onderwerp.

En waarom Nederland steeds op z’n rug gaat liggen voor Wilders’ politieke hooliganisme is mee een raadsel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ArgantosNL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:05:
Wilders is niet voor vrijheid van meningsuiting hij is voor vrijheid van ZIJN mening te mogen uiten ongeacht de schade die dit mogelijk aanricht en welke leugens hij verkondig als waarheden.
Wat hij zegt vind ik niet eens vrijheid van meningsuiting. Het is vrijheid van meningsuiting misbruiken om zo grof en lomp mogelijk te zijn. Vrijheid van meningsuiting zie ik als je mening kunnen aangeven op een normale manier, niet om woorden als kopvoddentaks te gaan gebruiken. Het is je verschuilen achter vrijheid van meningsuiting om alles maar te kunnen zeggen en zo veel en zo hard mogelijk tegen dingen aan te schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

WhySoSerious schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Tja, hoe representatief zijn die 3000 betogers in Pakistan (overigens schijnbaar opgehitst door een figuur dat alleen maar blasfemie propageert) tov de eerder genoemde 1,2 a 1,5 miljard mensen?
Op wat Wilders doet staat in Pakistan de doodstraf. En een politicus die voor een wegens blasfemie ter dood veroordeelde opkwam is door zijn eigen lijfwacht vermoord.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Philip Ross schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:49:
[...]
Als er hier een bewuste campagne gevoert zou worden met wedstrijden om specifiek het voticaan aan te vallen zouden er misschien wel demonstraties komen. Echter dit soort aanvallen zijn alleen gericht op de Islam.
Sorry maar wat heeft het Vaticaan te maken met het aanvallen van het geloof, je bedoelt waarschijnlijk het christendom? Als men direct het christendom aanvalt, zie je toch ook niet massaal christenen de straat op rennen en vlaggen verbranden en moord en brand schreeuwen? Sorry maar als je vergelijkingen doet moet je het ook onderbouwen of voorbeelden kunnen noemen.

Daarnaast staat het christendom volgens mij vaak genoeg negatief in het nieuws door al die misbruiken.
Belachelijk maken van andere zaken word ook niet getolereerd. Denk niet dat de Islam de enige religie of levensovertuiging is die extremisten voortbrengt, er zijn de afgelopen jaren voldoende politieke moorden geweest vanuit andere hoeken. Zelfde geld voor bedreigingen, die komen ook uit verschillende hoeken. Echter als het een keer door moslims is dan is het meteen groot nieuws.
Er worden dagelijks tal van zaken belachelijk gemaakt waarbij er ook niet direct geweld bij komt kijken.
Ik weet heel goed wat religie en geloofsovertuigingen met zich mee brengt, dat heeft de geschiedenis ons jammer genoeg maar al te goed laten zien en het maakt niet uit welke religie het is. Het is alleen jammer als er niet van geleerd wordt.

Persoonlijk heb ik niets met religies en vindt ik het alleen een middel om de vrijheid van mensen te beperken, maar iedereen mag zijn eigen mening hebben. Daarnaast mag iedereen geloven wat die wil, zolang je een ander in zijn of haar waarde laat. Als er een religie bestaat waar men niet vrij is om te geloven wat men wil dan hoort deze wat mij betreft verboden te worden.

Blijkbaar heb je problemen hoe moslims in de media komen, terwijl er volgens mij ook genoeg positieve berichten waren van imams die geweld tegen Wilders veroordelen. Negativiteit wordt jammer genoeg beter onthouden door mensen dan positiviteit.

Toch moet ik lachen wanneer ik een nieuwsbericht lees dat betogers in Pakistan zelfs feest vieren omdat de cartoonwedstrijd is afgelast. Dat zoveel mensen zich druk kunnen maken over wat een persoon als Wilders teweeg brengt 8)7 Volgens mij hebben die landen wel belangrijkere zaken om zich druk over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 08:46
Andyk125 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:37:

Persoonlijk heb ik niets met religies en vindt ik het alleen een middel om de vrijheid van mensen te beperken, maar iedereen mag zijn eigen mening hebben. Daarnaast mag iedereen geloven wat die wil, zolang je een ander in zijn of haar waarde laat. Als er een religie bestaat waar men niet vrij is om te geloven wat men wil dan hoort deze wat mij betreft verboden te worden.
Dan kunnen vrijwel alle religies opdoeken, zeker de monotheïstische geloven hebben ergens in het boek staan dat zijn de enige ware geloof zijn en andere geloven goden niet mag uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

IJzerlijm schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Op wat Wilders doet staat in Pakistan de doodstraf. En een politicus die voor een wegens blasfemie ter dood veroordeelde opkwam is door zijn eigen lijfwacht vermoord.
Sorry, ik was wat onduidelijk in mijn woorden inderdaad. De TLP-partij is fors tegenstander van het afschaffen van de wet tegen die godslastering bestraft.

Om even een idee te geven welke groep steeds in het beeld was;
Khadim Rizvi, the firebrand cleric who founded the TLP, said that condemnation of the contest by the Pakistani government was not enough and “only jihad” was the solution.

Before Pakistan’s general election last month, Rizvi said if he had the power he would order a nuclear strike against the Netherlands if its government allowed the competition to go ahead.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

PWM schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Een uur nadat hij daar weg was waren er 2 doden en een paar gewonden na een aanslag op de cartoonwedstrijd.

Wikipedia: Curtis Culwell Center attack
Daarom zeg ik ook: tot (!) deze cartoonwedstrijd waren de bedreigingen aan zijn adres niet serieus. Stond hij al in de belangstelling van de radicalere moslims vanwege dat flutfilmpje van hem, nu heeft hij er zelf voor gezorgd dat nog radicalere moslims hem ook kennen. En dan gaat hij staan janken dat hij bedreigd wordt? |:(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31

OMX2000

By any means necessary...

XWB schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:42:
Volgens Rutte valt provoceren in elk geval onder vrijheid van meningsuiting:

[...]

Ik vraag me af hoe dit rijmt met de grondwet dat stelt dat je niet mag beledigen etc.
Natuurlijk mag jij provoceren, maar dan moet je wel zo stoer zijn om de consequenties te aanvaarden. Provocatie zonder reactie is geen provocatie natuurlijk. En sommige mensen kunnen hun emoties goed beteugelen en anderen vertalen het in fysiek geweld. Daar hebben we over afgesproken dat dat hier niet mag. Maar een rechter zal toch echt wel snappen dat als ik de moeder van een Satudarah leider constant blijf verrot schelden, dat leidt tot een onprettige reactie.

Daarbij vind ik het nogal smakeloos, in een historisch perspectief, om structureel 1 bevolkingsgroep te beschimpen. Nee da’s niet strafbaar maar het leidt ook tot een klimaat dat het maar allemaal mag, want een “hoge wijze politicus” doet het ook...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08
Al met al is het zielige vertoning en eerder geschikt voor SBS6 drama tv. Geert zit een beetje moslims te pesten en moslims reageren op hun beurt agressief en geëmotioneerd.

Beide partijen zijn in mijn optiek fout bezig daarom. Al helemaal als politicus zijnde zou je je niet een dergelijke actie moeten starten. Jesse KIaver gaat ook niet een wedstrijd uitschrijven over welke thuiskweker de beste en lekkerste wiet kan produceren ;) ? Tegelijkertijd kunnen wij ons niet meer voorstellen hoe het is om beledigd te worden, voor wat voor ons een belangrijk is.

Anderzijds, moet je je als moslimgemeenschap goed afvragen of het bedreigen met de dood de juiste manier is om iets af te dwingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

cartoon wedstrijd afgelast, en de winnaars zijn: Geert Wilders die mooi met veel media aandacht zijn punt heeft kunnen maken, en idem voor een vage extremistische moslim partij in Pakistan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Zoidberg_AvG schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Breivik heeft zelf in 2015 gezegt dat hij zich nooit als Christen geidentificeerd heeft, dus daar hoeven Christenen zich sowieso niet verwant aan te voelen :+

Maar los van dat denk ik wel dat je een punt hebt, veel extremistische denkbeelden staan zo ver van het geloof van de gematigde gelovige dat ze ze niet zien als onderdeel van de groep, en dus ook geen behoefte voelen om zich ervan te distantiëren
Oh, dat heb ik dan even gemist. Ik dacht dat hij zich beriep op zijn Europees/Joods/Christelijke cultuur.
Hij wilde wel de Europees/Joods/Christelijke cultuur beschermen tegen moslims, ws. was ik daardoor in de veronderstelling dat hij zichzelf ook als onderdeel van die cultuur beschouwt.
Bliksem B schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:09:
Al met al is het zielige vertoning en eerder geschikt voor SBS6 drama tv. Geert zit een beetje moslims te pesten en moslims reageren op hun beurt agressief en geëmotioneerd.

Beide partijen zijn in mijn optiek fout bezig daarom. Al helemaal als politicus zijnde zou je je niet een dergelijke actie moeten starten. Jesse KIaver gaat ook niet een wedstrijd uitschrijven over welke thuiskweker de beste en lekkerste wiet kan produceren ;) ? Tegelijkertijd kunnen wij ons niet meer voorstellen hoe het is om beledigd te worden, voor wat voor ons een belangrijk is.

Anderzijds, moet je je als moslimgemeenschap goed afvragen of het bedreigen met de dood de juiste manier is om iets af te dwingen.
Het probleem met "de moslimgemeenschap" is dat die bestaat uit anderhalf miljard individuen, die nooit tot een gezamenlijk standpunt zullen komen. Net zoals "de christenen" niet allemaal hetzelfde vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door migchiell op 31-08-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
samengevoegd

[ Voor 97% gewijzigd door migchiell op 31-08-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

migchiell schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:30:
Het probleem met "de moslimgemeenschap" is dat die bestaat uit anderhalf miljard individuen, die nooit tot een gezamenlijk standpunt zullen komen. Net zoals "de christenen" niet allemaal hetzelfde vinden.
"De moslim" bestaat inderdaad niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.republiekallochtonie.nl/userfiles/images/stronmingen%20islam.png

Oftewel, deze hele discussie dient genuanceerd gevoerd te worden, iets wat snel ontbreekt in media (want clicks/aandacht) en zeker bij Wilders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 31-05 09:33

nwagenaar

God, root. What's the differen

WhySoSerious schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:00:
[...]
Niet, de gehele politieke benadering vanuit de (nieuwe) Pakistaanse overheid is bedoeld om in eerste instantie de oudgedienden en de hardliners met invloed binnen Pakistaan tevreden te stellen.

Tehreek-e-Labbaik Pakistan (en Khadim Hussain Rizvi) is een zeer kleine politieke speler binnen Pakistan, die behoorlijk extremistisch is in zijn opvattingen en die het voor elkaar krijgt om met zijn protesten de boel geheel te ontregelen met alle gevolgen van dien (aanslagen, geweld, etc, etc). Ironisch gezien is hij in feite de Wilders van Pakistaan....

Het grootste probleem wat Pakistaan heeft is dat ze aanzienlijke problemen hebben met interne stabiliteit en behoorlijke (steun aan) extremisme van niet alleen de Pakistaanse bevolking zelf, maar ook vanuit mensen in de overheid, in het leger, veiligheidsdiensten, etc, etc terwijl de Pakistaanse overheid (officieel gezien) vrienden van het westen zijn en zich ervan distantiëren.

Het is daar een absurde kruidvat van tegenstrijdigheden en instabiliteit....

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 31-08-2018 16:05 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
migchiell schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Sorry ik heb dat iets te summier opgeschreven. Wanneer je als imam een fatwa uitspreekt over Geert Wilders om gewild toe te staan, zie ik dit niet meer als een mening van een individu maar van een gehele gemeenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 31-05 09:33

nwagenaar

God, root. What's the differen

Bliksem B schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Sorry ik heb dat iets te summier opgeschreven. Wanneer je als imam een fatwa uitspreekt over Geert Wilders om gewild toe te staan, zie ik dit niet meer als een mening van een individu maar van een gehele gemeenschap.
En op basis van deze beredenering spreekt Wilders dus voor alle Nederlanders als het gaat om zijn mening over de Islam/Moslims en spreekt een dominee die anti-homo is voor alle Christelijken.....

Volgens mij is een persoon zelf verantwoordelijk voor zijn eigen woorden, daden en acties en vind ik het heel erg kort door de bocht om een gehele gemeenschap - ongeacht het geloof of overtuiging - over één kam te scheren.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
nwagenaar schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

En op basis van deze beredenering spreekt Wilders dus voor alle Nederlanders als het gaat om zijn mening over de Islam/Moslims en spreekt een dominee die anti-homo is voor alle Christelijken.....

Volgens mij is een persoon zelf verantwoordelijk voor zijn eigen woorden, daden en acties en vind ik het heel erg kort door de bocht om een gehele gemeenschap - ongeacht het geloof of overtuiging - over één kam te scheren.
Je zou mogen verwachten dat de groep mensen die op Geert Wilders stemmen het ook grotendeels eens zijn met zijn uitspraken. Uiteraard niet met alles, maar wanneer je er volledig mee oneens bent zou je überhaupt niet op hem stemmen.

Hetzelfde geldt voor een moslimgemeenschap. Als je het niet eens bent de uitspraak van een imam die bij jouw gemeenschap hoort, moet je die ontslaan. Of geef een duidelijk tegenantwoord.

Maar laten we het wel over 1 ding eens zijn, er is wel degelijk een groep mensen, die je kunt zien als een gemeenschap, die gewelddadige uitspraken hebben gedaan richting Wilders. Losstaand van de groep mensen die alleen demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Bliksem B schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

Je zou mogen verwachten dat de groep mensen die op Geert Wilders stemmen het ook grotendeels eens zijn met zijn uitspraken. Uiteraard niet met alles, maar wanneer je er volledig mee oneens bent zou je überhaupt niet op hem stemmen.

Hetzelfde geldt voor een moslimgemeenschap. Als je het niet eens bent de uitspraak van een imam die bij jouw gemeenschap hoort, moet je die ontslaan. Of geef een duidelijk tegenantwoord.

Maar laten we het wel over 1 ding eens zijn, er is wel degelijk een groep mensen, die je kunt zien als een gemeenschap, die gewelddadige uitspraken hebben gedaan richting Wilders. Losstaand van de groep mensen die alleen demonstreren.
Er zijn al meerdere linkjes geplaatst van tegengeluiden uit de (nederlandse) moslimwereld. Onder andere door mij

me @ last.fm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Als moslim die in Nederland is geboren vind ik het een zeer kwalijke zaak als de contest daadwerkelijk is afgelast. Heb dit vandaag niet meegekregen dus ik neem het maar voor lief.

Hiermee is duidelijk geworden dat door druk van idioten die hun geloof niet privé en thuis kunnen houden, (zoals het hoort) de vrijheid van een persoon hebben ingeperkt. Iets wat ik persoonlijk erg kwalijk vind. Vooral omdat we in het westen leven en daarmee eigenlijk met ze allen een richting op moeten kijken.

Dat Wilders doet wat die doet, kan ik alleen maar toehuichen. Hij heeft weer bewezen dat er veel rotte appels tussen zitten die het simpelweg niet verdienen om hier in onze mooie lage land te verblijven. Het klikt niet en mengt niet. Dit blijkt maar weer eens, want hij heeft in zijn carriere vele doodsbedreigingen mogen ontvangen. Dat dit een hoogtepunt heeft bereikt met de contest is regelrecht bewijs waar hij actief campagne voor voert. De tuig, linea recta het land uit! Ik ben ze zelf zat als 'allochtoon en moslim'. Ik kan niet normaal met mijn vrouw en kind in de avond over de Beijerlandse Laan lopen op vrijdag avond. Dit is Nederland waar we het over hebben!! Een collega vertelde dat de Beijerlandse Laan 30 jaar geleden een geweldige straat was om te shoppen. Nu lijkt het op een gevarenzone uit Syrië, wat voor mensen er wonen hoef ik nu niet te melden, Google kan je daar prima antwoord op geven. Ik ken de statistieken niet maar er zullen ongetwijfeld bedreigingen uit Nederland komen.

Als er mensen van de AIVD meekijken, zoek ze op en stuur ze alstublieft het land uit. Je hebt in Nederland alle mogelijkheden en kansen om een leven op te bouwen waar menig medemens van kan dromen, wat doe je instead? Iemand met de DOOD bedreigen die een contest organiseert waar cartoon worden geschetst over iemand? Kom op!

Veel moslim ouders zouden hun kinderen het volgende mee moeten geven. Geloof in wat je wilt lieve kind, leef en laat leven, hou van je eigen en respecteer dat van een ander!.

Wat mij betreft heeft hij mijn stem weer! En organiseer de volgende keer maar een contest in Texas of Israël, eens kijken met wat voor dreigingen die achtergestelde nare figuren dan komen.

[ Voor 34% gewijzigd door dindr op 31-08-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Jester-NL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:27:
[...]

Er zijn al meerdere linkjes geplaatst van tegengeluiden uit de (nederlandse) moslimwereld. Onder andere door mij
En dat zijn oprechte reacties. Maar van mij had het niet echt gehoeven, ik ben dat eens met anderen hier. Waarom zou iemand zich moeten verantwoorden voor de daden of uitspraken van een groepering waarmee iemand geen verbondenheid voelt? Ik verdom het ook om mij persoonlijk te gaan verantwoorden voor slavernij omdat ik blank ben.

Maar helaas zijn er ook schijnheilige reacties die de dwang veroordelen maar Wilders toch niet zijn vrijheid gunnen. Want ja maar dit en ja maar dat. (Je hoeft niet te beledigen, Mohammed is heilig, Wilders is een eikel)
Maar weer blijkt nu dat religie op duizenden kilometers afstand, onze vrijheid hier beperkt. Want er wordt iets onmogelijk gemaakt wat hier gewoon toegestaan is. En die vrijheid is een groot goed dat uitstijgt boven een politieke mening over Wilders zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
noguru schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:59:
[...]

En dat zijn oprechte reacties. Maar van mij had het niet echt gehoeven, ik ben dat eens met anderen hier. Waarom zou iemand zich moeten verantwoorden voor de daden of uitspraken van een groepering waarmee iemand geen verbondenheid voelt? Ik verdom het ook om mij persoonlijk te gaan verantwoorden voor slavernij omdat ik blank ben.

Maar helaas zijn er ook schijnheilige reacties die de dwang veroordelen maar Wilders toch niet zijn vrijheid gunnen. Want ja maar dit en ja maar dat. (Je hoeft niet te beledigen, Mohammed is heilig, Wilders is een eikel)
Maar weer blijkt nu dat religie op duizenden kilometers afstand, onze vrijheid hier beperkt. Want er wordt iets onmogelijk gemaakt wat hier gewoon toegestaan is. En die vrijheid is een groot goed dat uitstijgt boven een politieke mening over Wilders zelf.
Erger nog, het zal me niet verbazen dat de overgroote deel uit de gemeenschap in kwestie het niet erg zou vinden als the great blonde hope vermoord zou worden als een van de andere helden waar Nederland ooit rijk mee was.

En dat is het probleem, waar blijkbaar Wilders alleen voor strijd in Nederland.

Het is heel simpel, beperkt Wilders je in het ademen, staan waar je wilt, zeggen wat je wilt, alles bereiken wat je wilt in Nederland? Nee! Terwijl er veel mensen zijn die hem het leven niet gunnen. Dat is gevaarlijk en ik hoop niet dat dit soort gedachtegangen gaan groeien, want anders hebben we een probleem over een aantal jaar.

Aanpakken!

[ Voor 15% gewijzigd door dindr op 31-08-2018 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Playa del C. schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Om vervolgens zelf dit te doen?

[...]
Wilders slaat er alleen op los, ik geef tenminste nog aan waarom ik dat vind en daar kunnen we dan inhoudelijk over debatteren. Zodra Wilders moet discussiëren is die in geen velden of wegen meer te bekennen. Geenzins hetzelfde in mijn ogen.
Wilders heeft vaak genoeg gezegd wat die van de Islam vindt. Hoorde je vrijwel niemand over, zeker de Pakistanen niet. Heeft daarover in een hoekje zitten huilen en bedacht hoe hij wel nog aandacht kan krijgen voor zijn afbrokkelende partij. Door de Moslims snoeihard voor hun kop te slaan. Dubbel zelfs, EN door Mohammed af te beelden EN hem te bespotten. Dat heeft niets, maar dan ook werkelijk niets meer met debatteren te maken, dat is gewoon laster en beledigen om het beledigen. En dan verontwaardigd zijn dat Moslims boos worden ook nog. DAT noem ik er met twee gestrekte benen ingaan.
Volgens jouw logica mag echter nooit iemand meer ergens iets van zeggen omdat het gevaar kan opleveren vanuit een buitenlandse ideologie voor andere Nederlanders? Moet je misschien niet eerder de mensen veroordelen die het daadwerkelijke gevaar richting ambassadeurs en militairen vormen?
Sla iemand continue in het gezicht, grote kans dat die terug slaat, vroeger of later.
Ga het gesprek aan over zijn gedrag, kans dat die opeens slaat is er nog steeds, maar een stuk kleiner.
Je mag van mij prima iets zeggen, je brengt ook niet zomaar iemand in gevaar. Maar deze actie was van een heel andere orde.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:37

SomerenV

It's something!

Jouw reactie is denk ik de enige juiste reactie. Juist door de doodsbedreigingen en de commotie omtrent deze wedstrijd heeft Wilders zijn punt véél duidelijker kunnen maken dan met de wedstrijd opzich. Als iedereen zijn schouders op had gehaald dan had z'n wedstrijd al direct geen kracht meer gehad.

Maar hoe krankzinnig is het dat een paar moslims 5655 kilometer verderop zich dermate druk maken over een spotprentwedstrijd van een of andere malloot in een van de kleinste landen ter wereld? Kijk, prima als je van je geloof bepaalde figuren niet af mag beelden, maar wat geeft iemand het recht een ander dan ook maar meteen dat verbod op te leggen? En hoe gestoord is het dat je bereid bent te doden als iemand anders dat verbod negeert? Dat staat hoe je het ook went of keert haaks op de vrijheid om je mening te uiten. Ongeacht hoe smakeloos je de wedstrijd vond, zoiets mag gewoon in Nederland. Iedereen mag er zijn zegje over doen, je mag zelfs demonstreren, maar iemand dood willen hebben? Zelfs een demonstratie zou ik zelf al ver vinden gaan. Waarom niet gewoon nuchter reageren, schouders ophalen en bij jezelf denken 'laat die mafklapper z'n gang maar gaan'.

Het probleem nu is dat moslims uit Pakistan in de naam van de islam iemand met de dood hebben bedreigd. Dat is dan ook wat iedereen leest. Moslims bedreigen Wilders en volgens de islam is dat een gepaste reactie op een wedstrijdje. De term 'moslim' is inmiddels al dermate bevuild dat je dat nooit meer recht gaat trekken, mede door reacties uit bepaalde landen op dingen die hier gaande zijn. Het feit dat sommige moslims hier die acties toejuichen maakt het er ook niet beter op. Dan kunnen er nog zoveel nuances zijn in dat geloof, maar in de ogen van de massa is islam simpelweg islam en een moslim is een moslim.
Freakertje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:06:
[...]

Wilders slaat er alleen op los, ik geef tenminste nog aan waarom ik dat vind en daar kunnen we dan inhoudelijk over debatteren. Zodra Wilders moet discussiëren is die in geen velden of wegen meer te bekennen. Geenzins hetzelfde in mijn ogen.
Wilders heeft vaak genoeg gezegd wat die van de Islam vindt. Hoorde je vrijwel niemand over, zeker de Pakistanen niet. Heeft daarover in een hoekje zitten huilen en bedacht hoe hij wel nog aandacht kan krijgen voor zijn afbrokkelende partij. Door de Moslims snoeihard voor hun kop te slaan. Dubbel zelfs, EN door Mohammed af te beelden EN hem te bespotten. Dat heeft niets, maar dan ook werkelijk niets meer met debatteren te maken, dat is gewoon laster en beledigen om het beledigen. En dan verontwaardigd zijn dat Moslims boos worden ook nog. DAT noem ik er met twee gestrekte benen ingaan.
Door de jaren heen zijn er meer dan vaak genoeg ernstige bedreigingen gepleegd aan het adres van Wilders. Overigens is boos worden wel even wat anders dan iemand met de dood bedreigen, een prijs op iemands hoofd zetten of een fatwa uitvaardigen. Daardoor heeft Wilders zijn punt kunnen maken en heeft ie weer wat middelen om zijn statements kracht bij te zetten.
Sla iemand continue in het gezicht, grote kans dat die terug slaat, vroeger of later.
Ga het gesprek aan over zijn gedrag, kans dat die opeens slaat is er nog steeds, maar een stuk kleiner.
Je mag van mij prima iets zeggen, je brengt ook niet zomaar iemand in gevaar. Maar deze actie was van een heel andere orde.
Jij vergelijkt serieus een spotprentwedstrijd met iemand fysiek aanvallen? O-) Een gepaste reactie zou een tegen-wedstrijd zijn met spotprentjes over Wilders. Met Wilders moet je overigens niet in gesprek willen gaan. Die vent moet je gewoon negeren. Maar iemand met de dood bedreigen, of dat soort acties toejuichen, vind ik vele malen erger dan een spotprentwedstrijd.

[ Voor 34% gewijzigd door SomerenV op 01-09-2018 02:03 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 13:25
Ik word elke dag beledigd door wie ik ben en wat ik zeg en doe. Reageer ik daarop om met dood en terreur te dreigen?
En waar gaat dit over? Een tekenwedstrijd. Pennetje potloodje plaatje. En een stel *knip*, geen vrouw te zien, waar zijn die eigenlijk? Oja, die mogen niks en worden elke dag beledigd en vernederd. Stel je voor dat je zelf gaat nadenken in Pakistan en al die andere islamitische heilstaten. Wilders waarschuwt op zijn manier de zwarte kanten van de islam. Of dat productief is of niet, hij doet het op de Wilders manier. Met gestrekt been. Laat hem. Het zijn woorden, tekeningen. Meer niet. Geen kromzwaarden, bomgordels, vrachtwagens of vliegtuigen. Nee, het zijn woorden en tekeningen. Daar kun je van vinden wat je wilt. De vele reacties hier zijn zorgelijk. Alles moet belachelijk gemaakt kunnen worden. Kun je er niet tegen? Loop door en haal je schouders op.

Bevolkingsgroepen s.v.p. niet zo kwalificeren.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 03-09-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

En daar geven we ons belastinggeld aan uit? Wilders lijkt wel de professionele variant op het stereotype van een uitkeringstrekker. Beide houden wel hun handje op om belastinggeld te krijgen, maar iets nuttigs produceren ze niet.

Tenminste is het bij uitkeringsgerechtigden nog een stereotype. Er zitten er genoeg tussen die oprecht geen werk kunnen vinden. Er zijn geen Geert Wilders die wel willen maar niet kunnen. Bij hem is het onwilligheid en als een koter een potje herrie trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:41
De enige reden dat Wilders met dergelijke onzin aan komt zetten is omdat hij zichzelf (en een paar kameraadjes) in de Tweede Kamer moet zien te houden. Hij verschaft zichzelf gewoon een goede baan met een riant salaris en een levenslange beveiliging. Hij kán simpelweg niet terug en heeft de beveiliging ook écht nodig. Door dit soort onzinnige 'wedstrijdjes' en zijn uitspraken verwerft hij zijn stemmen bij de hardcore Wilders achterban. Dat weet hij gewoon.

Stopt hij met provoceren en moslims bashen verliest hij een groot deel van de stemmen waarschijnlijk. Zijn grootste angst is om ooit politicus-af te zijn, zijn inkomen, beveiliging en leven staan dan op het spel. Waarschijnlijk neemt hij zichzelf ook niet meer serieus en lacht hij er ook om. En de tokkies maar stemmen...

Vraag me ook wel eens af of dat hij, mocht hij het nu allemaal over moeten doen, niet een nét iets ander pad zou hebben gekozen. Minder radicaal en niet altijd over zijn schouders te hoeven kijken. Ook eens een baantje buiten de politiek kunnen aannemen bijvoorbeeld, i.p.v. die eeuwige werkverschaffing waar hij voor zichzelf voor moet zorgen. Het werkt blijkbaar wel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 03:12:Vraag me ook wel eens af of dat hij, mocht hij het nu allemaal over moeten doen, niet een nét iets ander pad zou hebben gekozen. Minder radicaal en niet altijd over zijn schouders te hoeven kijken. Ook eens een baantje buiten de politiek kunnen aannemen bijvoorbeeld, i.p.v. die eeuwige werkverschaffing waar hij voor zichzelf voor moet zorgen. Het werkt blijkbaar wel in ieder geval.
Waarom zou hij? Wilders roept van alles in extremis, vervolgens nemen andere partijen dat in afgezwakte vorm over om mee te liften cq. te voorkomen dat hij te groot word. Een soort politieke variant van wel de lusten maar niet de lasten. Lager inzetten en compromissen is alleen maar vervelend, leid tot electoraal verlies enzo. Nu maken andere partijen die compromissen voor/zonder hem, kan hij roepen dat het allemaal nog niet genoeg is maar dát wat er wel veranderd allemaal aan hem te danken is. Win-win. :+
OMX2000 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Natuurlijk mag jij provoceren, maar dan moet je wel zo stoer zijn om de consequenties te aanvaarden. Provocatie zonder reactie is geen provocatie natuurlijk. En sommige mensen kunnen hun emoties goed beteugelen en anderen vertalen het in fysiek geweld. Daar hebben we over afgesproken dat dat hier niet mag. Maar een rechter zal toch echt wel snappen dat als ik de moeder van een Satudarah leider constant blijf verrot schelden, dat leidt tot een onprettige reactie.
Zeker, een rechter zal er alle begrip voor hebben dat mevrouw aangifte gaat doen. De suggestie die je probeert te wekken dat een rechter begrip zal hebben voor intimidatie of geweld gepleegd door haar zoon is volslagen nonsens, althans in Nederland. Dat zou een mooie boel worden, als je een familie lid van/ een crimineel beledigd dan heb je de rest aan jezelf te danken ;w
Daarbij vind ik het nogal smakeloos, in een historisch perspectief, om structureel 1 bevolkingsgroep te beschimpen.
Doe je daar zelf niet hard aan mee door moslims te vergelijken met Satudarah leiders? Blijkbaar vind je het op dergelijke wijze reageren typisch voor leiders en leden van criminele organisaties. Een opmerkelijk voorbeeld waar ik verder maar niet op in zal gaan, en het hinten naar een Godwin zal ik ook maar negeren.
Nee da’s niet strafbaar maar het leidt ook tot een klimaat dat het maar allemaal mag, want een “hoge wijze politicus” doet het ook...
Dat klimaat, waar dat allemaal maar mag dat is nou die samenleving waar wij zo trots op zijn. Waar dat allemaal zomaar kan, en mag.

Zo onnodig zijn dit soort wedstrijden en andere gekkigheden niet hoor. Dat blijkt simpelweg uit alle ophef. Pas op het moment dat dit soort flauwekul met schouderophalen of zelfs een glimlach word verwerkt is het onnodig. Provoceren en bashen....tsja. Ik zou durven stellen dat in een vrije samenleving provocatie (al dan niet opzettelijk) onvermijdbaar is. Wij hebben in onze samenleving nu eenmaal zo'n beetje alle heilige huisjes behalve voetbal omver getrapt. Dat ging ook niet zonder slag of stoot. Ik zie niet in waarom een bepaalde geloofsgroep daarin nu een uitzonderingspositie zou verdienen, voordat je het weet willen ze het allemaal en zijn we terug in 1950.

We beschimpen hier niet structureel 1 bevolkingsgroep, we beschimpen hier structureel alles en iedereen. Eén groep, of althans een gedeelte daarvan, heeft er echter nog wat meer moeite mee. Juist door dit soort "provocaties" kunnen we daaraan werken, de scherpe randjes eraf schuren.

[ Voor 53% gewijzigd door Gravitar op 01-09-2018 04:35 . Reden: opmaak enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Op Amsterdam CS mogelijk terroristische daad. Zou er een link zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
Jester-NL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Wat mij tot op heden ontgaat, is waarom deze wedstrijd in Pakistan tot zo'n ophef leidt. Dat een handvol mensen de straat opgaat en vlaggen verbrandt is tot daar aan toe, maar het feit dat er diplomatieke stappen genomen worden voor wat - in feite - een binnenlandse aangelegenheid is verbaast me enigszins.
En vooral dat het uiteindelijk gaat om een paar mensen van een partij die (naar Nederlandse begrippen) nauwelijks groter is dan de ChristenUnie (de vijfde partij bij de laatste verkiezingen houdt in dat ze goed zijn voor 3.22% van de stemmen).
Omdat vrijwel alle moslims een probleem hebben met wat Wilders doet. Maar alleen degenen die de grootste mond hebben komen op TV. Ik ben ook tegen die cartoons en de provocatie die Wilders weer eens begint.

De media doet vrij succesvol voorkomen alsof alleen de aggressie-lievende ‘extreme moslim’ tegen dit soort provocaties is. Dus durft de zogenaamde ‘gematigde moslim’ die hier ook tegen is z’n mond niet meer open te doen in Nederland want die wordt meteen in hetzelfde hoekje gestopt als ISIS/Al-Qaida/Taliban.

In Pakistan hoeven ze niet bang te zijn als ze voor de Profeet vzmh opkomen dat ze de terroristenstempel krijgen. Want daar beseffen ze dat vrijwel alle moslims tegen deze provocatie zijn en beseffen ze ook dat slechts enkelen van die miljoenen bereid zijn om tot geweld over te gaan. Dus het hebben van die ene mening stelt je daar niet meteen gelijk aan terrorist. Dus mensen komen er vrijelijker en openlijker voor uit.

En dat het helemaal in Nederland gebeurt maakt ze geen reet uit. Ze (en ik) vinden dat je mensen gewoon met rust moet laten in hun waarde. Dus eisten ze bij voortzetting om alle politieke banden met Nederland te verbreken.

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 01-09-2018 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@dangerpaki: En zo laten we ons dus met zijn allen (zowel hier in Nederland als in Pakistan (en de rest van de wereld)) gijzelen door een paar gekken met een grote bek.
En jij hebt daar schijnbaar vrede mee, omdat een van die gekkies iets zegt waar jij het niet mee eens bent.

Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat iedereen mag zeggen wat 'ie wil. Ook als dat een ander zou kunnen kwetsen. Het je gekwetst voelen door wat een ander zegt is in eerste instantie een uitnodiging voor zelf-reflectie en in tweede instantie zou het gezien moeten worden als een opening tot dialoog.
Du moment dat de 'gekwetsten' vinden dat de ander dood moet, om wat hij heeft gezegd, overschreid je een grens. Het gaat over een gevoel (gedeeld, en misschien aangeleerd). Om daar met geweld, moord en wapens op te reageren, maakt je de zwakkere partij.

Vandaar dat ik durf te stellen dat dit hele verhaal alleen maar verliezers kent, en dat Pakistan en de 3% daar Wilders mooi in de kaart hebben gespeeld.

me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
Je ziet in dit topic en op andere media dat veel mensen de actie van Wilders aangrijpen om hem als persoon aan te vallen. Het zou moeten gaan om een cartoonwedstrijd, en het maakt daarbij niet uit wie in Nederland of een ander land zo'n wedstrijd uitroept of er aan meedoet.
De wedstrijd zelf is lullig, maar volgens westerse normen mag het. Punt. Het heeft totaal geen zin om de persoon erachter aan te vallen, aangezien indirect alle westerlingen in de wereld achter die vrijheid van meningsuiting staan. Elk lid van de regering heeft tot nu toe aangegeven dat de wedstrijd op zich toegestaan is trouwens.

Enige wat er overblijft, is de reactie van sommige moslims. En de oproep tot moord vanuit die groep wordt wél vrijwel overal op de wereld sterk veroordeeld.

Mensen die zich sterk van Wilders distanciëren of een soort van begrip voor de doodsbedreiging hebben, zien denk ik niet helder wat nou echt goed of slecht is in de moderne wereld.

Een (deel van een) volk waar een vrouw dusdanig slecht behandeld wordt, waar geweld verheerlijkt wordt, waar sterke geestelijke indoctrinatie speelt, enz. heeft in mijn boek trouwens totaal niks te dreigen richting een buitenlands persoon. Zelden zo'n arrogantie gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
dangerpaki schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:18:
[...]

Omdat vrijwel alle moslims een probleem hebben met wat Wilders doet. Maar alleen degenen die de grootste mond hebben komen op TV. Ik ben ook tegen die cartoons en de provocatie die Wilders weer eens begint.

De media doet vrij succesvol voorkomen alsof alleen de aggressie-lievende ‘extreme moslim’ tegen dit soort provocaties is. Dus durft de zogenaamde ‘gematigde moslim’ die hier ook tegen is z’n mond niet meer open te doen in Nederland want die wordt meteen in hetzelfde hoekje gestopt als ISIS/Al-Qaida/Taliban.

In Pakistan hoeven ze niet bang te zijn als ze voor de Profeet vzmh opkomen dat ze de terroristenstempel krijgen. Want daar beseffen ze dat vrijwel alle moslims tegen deze provocatie zijn en beseffen ze ook dat slechts enkelen van die miljoenen bereid zijn om tot geweld over te gaan. Dus het hebben van die ene mening stelt je daar niet meteen gelijk aan terrorist. Dus mensen komen er vrijelijker en openlijker voor uit.

En dat het helemaal in Nederland gebeurt maakt ze geen reet uit. Ze (en ik) vinden dat je mensen gewoon met rust moet laten in hun waarde. Dus eisten ze bij voortzetting om alle politieke banden met Nederland te verbreken.
Ik snap tot zover uiteraard dat elke moslim de cartoonwedstrijd stom vindt. Echter stel jij dat jezelf en andere moslims ook in hun waarde gelaten willen worden. Dat geldt ook voor die stomme Wilders, dan toch? Die wordt door jou en anderen niet in zijn waarde gelaten.
Zelf respect wilen, zonder het een ander te geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

SomerenV schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 01:57:
[...]
Jij vergelijkt serieus een spotprentwedstrijd met iemand fysiek aanvallen? O-)
Metafoor, iemand? :>

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het beledigen van onze God voor ons niet anders mag zijn dan een schouderophaling, maar voor een gemiddelde Moslim is het beledigen van Mohammed of Allah nagenoeg hetzelfde als een klap in de Moslim zijn gezicht geven, over hem heen pissen en op andere manieren tot op het bot vernederen van de Moslim zelf. Zolang WIJ dat niet (willen) begrijpen, zullen ze in Pakistan ons ook nooit begrijpen. Dat naast wat ik eerder aangaf van educatie wat gaat helpen.

Velen reageren acuut van wat ze zien, ingegeven vanuit hun eigen zienswijze. Vanuit de gedachte, een god beledigen is niet zo erg, wat is er mis met een afbeelding?
Weinigen doen één of meerdere stappen terug, bekijken het van een afstand, analyseren wat er nu werkelijk gebeurd, verplaatsen zich in de ander en proberen te begrijpen wat de ander drijft. Doe dat en BEGRIJP de huidige situatie. Niet zeggende dat je het goedkeurd, dat is heel wat anders.
Door dat begrip van de situatie, heb ik ingezien dat wat Wilders doet niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken heeft, maar alleen nog maar provoceren is voor eigen gewin. En daarmee anderen nodeloos in gevaar brengt. Wie dat doet, is voor mij een landverrader.

Voer het debat op de scherpst van de snede, kom met onderbouwde argumenten, waarbij je ook de verbetering en samenwerking zoekt, dan ben je met vrijheid van meningsuiting bezig. Maar zonder de ander te respecteren zal je nooit begrip bij de tegenpartij kweken, eerder de situatie nodeloos op scherp zetten...

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jester-NL schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:35:

Vandaar dat ik durf te stellen dat dit hele verhaal alleen maar verliezers kent, en dat Pakistan en de 3% daar Wilders mooi in de kaart hebben gespeeld.
Het is wel iets meer dan 3% die de godslastering met de doodstraf will bestraffen. De premier bijvoorbeeld.
“We are standing with Article 295c and will defend it,” said the leader of the Pakistan Tehreek-e-Insaf (PTI) at a gathering of Muslim leaders in Islamabad on Saturday, referring to the clause of the constitution that mandates the death penalty for any “imputation, insinuation or innuendo” against the prophet Muhammad.
https://www.theguardian.c...f-pakistan-blasphemy-laws

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik lees steeds die paar extremisten die eisen en dreigen met geweld, fatwa etc. Ik vraag me vaak af wat de zwijgende meerderheid er van vind. Zijn er tegendemonstraties van moslims die het voor Wilders opnemen? Of demonstraties tegen de zoveelste islamitische aanslag? Ik zie ze nooit. Het heeft niets met islam temaken zeggen ze dan. In de koran staat niets anders dan dood, verderf en haat. Die figuren in Pakistan zijn geïndoctrineerd en vol van haat tegen andersdenkenden. En daar moeten wij rekening mee houden? En welke handelsbetrekkingen hebben we het over met Pakistan? Komt daar soms de techniek vandaan die je in smartphones vind? Ze staan daar in hun denkwijzen en gewikkeld in doeken van 14 eeuwen geleden met een stukje techniek bedacht door het vrije westen en ook techniek uit hun gehate Israël. Over welke handelsbetrekkingen hebben we het hier ? Laat ze lekker in die woestijn daar en bemoei je niet met hoe wij ons wel hebben ontwikkeld itt tot die islamitische landen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:47:
Een (deel van een) volk waar een vrouw dusdanig slecht behandeld wordt, waar geweld verheerlijkt wordt, waar sterke geestelijke indoctrinatie speelt, enz. heeft in mijn boek trouwens totaal niks te dreigen richting een buitenlands persoon. Zelden zo'n arrogantie gezien.
Als je het perspectief ietsjes aanpast, wordt dat
Een (deel van een) volk waar een vrouw wordt behandeld als een hoer, waar (neo-)kolonisatie verheerlijkt wordt, waar sterke geestelijke indoctrinatie speelt, enz. heeft in mijn boek trouwens niets te vinden van wat mensen in andere landen doen. Zelden zo'n arrgantie gezien.
Vergis je niet, de opstelling van het "vrije westen" richting landen waar ze zaken anders (en ja, in onze ogen helemaal verkeerd) regelen wordt daar niet geheel ten onrechte als uitermate arrogant gezien.

Toen ooit aan Gandhi gevraagd werd wat hij vond van westerse beschaving zou hij geantwoord hebben dat het hem een goed idee leek.

Ironisch genoeg heeft Wilders nu precies bereikt wat hij wil (media-aandacht en stemmen) maar ook een extremistisch splinterpartij in Pakistan spint hier garen bij. Dat is op zijn minst een opvallend verschijnsel. Wilders heeft een vijandsbeeld nodig, en dat weet hij te versterken door een extremistische moslimpartij te helpen macht te verwerven. Zij hebben hem gebruikt in hun campagne, en hij heeft zich gewillig laten gebruiken, omdat het hem persoonlijk winst oplevert.

Stel je eens voor dat de energie die nu in haatcampagnes wordt gestoken zou worden gebruikt voor, laten we zeggen, onderwijs. Dan loop je het risico dat je in een aantal generaties af bent van veel van dit soort extreme haatpartijen. Maar ja, zolang de leiders van die haatpartijen zoveel geld en macht weten te verwerven door destructief gedrag zullen ze dat liever doen. Een effectief vijandsbeeld, het liefst in het buitenland, geeft in de handen van een slimme politicus gigantisch veel macht in eigen land. En dan is wat Wilders doet nog kinderspel vergeleken met hoe de Iraanse ayatollah's en een reeks Amerikaanse presidenten elkaar afschilderden als het ultieme kwaad, de personificatie van satan. Voor beide partijen was dat een politiek zeer winstgevende tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Freakertje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:10:
[...]

Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het beledigen van onze God voor ons niet anders mag zijn dan een schouderophaling, maar voor een gemiddelde Moslim is het beledigen van Mohammed of Allah nagenoeg hetzelfde als een klap in de Moslim zijn gezicht geven, over hem heen pissen en op andere manieren tot op het bot vernederen van de Moslim zelf. Zolang WIJ dat niet (willen) begrijpen, zullen ze in Pakistan ons ook nooit begrijpen. Dat naast wat ik eerder aangaf van educatie wat gaat helpen.

Velen reageren acuut van wat ze zien, ingegeven vanuit hun eigen zienswijze. Vanuit de gedachte, een god beledigen is niet zo erg, wat is er mis met een afbeelding?
Weinigen doen één of meerdere stappen terug, bekijken het van een afstand, analyseren wat er nu werkelijk gebeurd, verplaatsen zich in de ander en proberen te begrijpen wat de ander drijft. Doe dat en BEGRIJP de huidige situatie. Niet zeggende dat je het goedkeurd, dat is heel wat anders.
Door dat begrip van de situatie, heb ik ingezien dat wat Wilders doet niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken heeft, maar alleen nog maar provoceren is voor eigen gewin. En daarmee anderen nodeloos in gevaar brengt. Wie dat doet, is voor mij een landverrader.

Voer het debat op de scherpst van de snede, kom met onderbouwde argumenten, waarbij je ook de verbetering en samenwerking zoekt, dan ben je met vrijheid van meningsuiting bezig. Maar zonder de ander te respecteren zal je nooit begrip bij de tegenpartij kweken, eerder de situatie nodeloos op scherp zetten...
Leuk dat je dit wel van de westerlingen vraagt, maar niet van de moslims. Die extreme moslims uit Pakistan moeten dan ook meerdere stappen terug doen om de situatie te begrijpen. Zie je dat je met twee maten meet?

Ik en genoeg andere westerlingen (ook Wilders) weten heel goed dat een (negatieve) afbeelding van Mohammed voor een moslim één van de ergste beledigingen is. Echter hebben ZIJ niks te zeggen over ONZE vrijheid van meningsuiting.

Je probeert de islamitische wereld in een uitzonderingspositie te zetten en juist dat geeft die grote strijd. Daarnaast blijf je het goed vinden dat een moslim onevenredig terug reageert. De allergrootste belediging die iemand kan doen is nog steeds vele malen minder erg dan een doodsbedreiging doen. In deze hele situatie is Wilders een eikel, maar de extreme moslim die een serieuze doodsbedreiging uitspreekt is objectief gezien een stuk erger.
NeWSJuNK schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:48:
Ik lees steeds die paar extremisten die eisen en dreigen met geweld, fatwa etc. Ik vraag me vaak af wat de zwijgende meerderheid er van vind. Zijn er tegendemonstraties van moslims die het voor Wilders opnemen? Of demonstraties tegen de zoveelste islamitische aanslag? Ik zie ze nooit. Het heeft niets met islam temaken zeggen ze dan. In de koran staat niets anders dan dood, verderf en haat. Die figuren in Pakistan zijn geïndoctrineerd en vol van haat tegen andersdenkenden. En daar moeten wij rekening mee houden? En welke handelsbetrekkingen hebben we het over met Pakistan? Komt daar soms de techniek vandaan die je in smartphones vind? Ze staan daar in hun denkwijzen en gewikkeld in doeken van 14 eeuwen geleden met een stukje techniek bedacht door het vrije westen en ook techniek uit hun gehate Israël. Over welke handelsbetrekkingen hebben we het hier ? Laat ze lekker in die woestijn daar en bemoei je niet met hoe wij ons wel hebben ontwikkeld itt tot die islamitische landen.
Helaas is er binnen de islamitische cultuur geen ruimte voor de grote zwijgende meerderheid. Het is een angst-cultuur. Vrouwen zijn het grote slachtoffer en verder is er geen ruimte om de islam vaarwel te zeggen. In die zin is het voor veel van de extreme moslims (zoals nu in Pakistan) ook geen wonder dat ze gewelddadig zijn. Ze moeten wel schreeuwen dat Wilders dood moet, anders komen ze zelf in de problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Laat ze lekker in die woestijn daar
Zoek even op hoe het er in Pakistan uitziet, dat helpt misschien met het neerzetten van een geloofwaardiger verhaal.

Maar het is natuurlijk wat eenvoudiger om over 'ze', c.q. 24% van de wereldbevolking, te redeneren als je ze gewoon voorstelt als een soort star-wars-volk. Dan kun je je wat gemakkelijker beroepen op symbolische argumenten als specifieke teksten uit de Koran, in plaats van te kijken naar de schade die je veroorzaakt in de handel tussen bedrijven die gewoon professioneel met elkaar om gaan.

Verwacht je trouwens serieus dat er demonstraties geörganiseerd worden voor Wilders, door een groep die al 14 jaar door hem aangevallen wordt? De handreikingen van Imams die hier al genoemd werden lijken me al heel wat, maar dat (en het feit dat Wilders dat soort uitnodigingen schijnbaar niet verwelkomt) mis je dan weer even.

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 01-09-2018 12:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:05:
Helaas is er binnen de islamitische cultuur geen ruimte voor de grote zwijgende meerderheid. Het is een angst-cultuur. Vrouwen zijn het grote slachtoffer en verder is er geen ruimte om de islam vaarwel te zeggen. In die zin is het voor veel van de extreme moslims (zoals nu in Pakistan) ook geen wonder dat ze gewelddadig zijn. Ze moeten wel schreeuwen dat Wilders dood moet, anders komen ze zelf in de problemen.
Dat is natuurlijk niet uniek aan de Islam. Hindoes kunnen er ook wat van, bijvoorbeeld.
Maar welke groep je je ook aan stoort, denk je echt dat het soort escalerend gedrag als wat Wilders tentoonspreid op enige manier bijdraagt aan een vermindering van het probleem? Ik denk dat het juist het tegengestelde bereikt. Dat zeg ik niet omdat ik hun (re)acties goedkeur, het is simpelweg een observatie.

Heel hard schreeuwen dat iemand iets fout doet zorgt er echt niet voor dat iemand het opeens "goed" gaat doen. Daarvoor zult je niet alleen moeten aantonen hoe iemand het beter zou kunnen doen, je moet dat alternatief ook nog eens zo presenteren dat het aantrekkelijk wordt.Je hebt naast een stok ook een wortel nodig, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Dido schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:59:
[...]

Als je het perspectief ietsjes aanpast, wordt dat

[...]

Vergis je niet, de opstelling van het "vrije westen" richting landen waar ze zaken anders (en ja, in onze ogen helemaal verkeerd) regelen wordt daar niet geheel ten onrechte als uitermate arrogant gezien.

Toen ooit aan Gandhi gevraagd werd wat hij vond van westerse beschaving zou hij geantwoord hebben dat het hem een goed idee leek.

Ironisch genoeg heeft Wilders nu precies bereikt wat hij wil (media-aandacht en stemmen) maar ook een extremistisch splinterpartij in Pakistan spint hier garen bij. Dat is op zijn minst een opvallend verschijnsel. Wilders heeft een vijandsbeeld nodig, en dat weet hij te versterken door een extremistische moslimpartij te helpen macht te verwerven. Zij hebben hem gebruikt in hun campagne, en hij heeft zich gewillig laten gebruiken, omdat het hem persoonlijk winst oplevert.

Stel je eens voor dat de energie die nu in haatcampagnes wordt gestoken zou worden gebruikt voor, laten we zeggen, onderwijs. Dan loop je het risico dat je in een aantal generaties af bent van veel van dit soort extreme haatpartijen. Maar ja, zolang de leiders van die haatpartijen zoveel geld en macht weten te verwerven door destructief gedrag zullen ze dat liever doen. Een effectief vijandsbeeld, het liefst in het buitenland, geeft in de handen van een slimme politicus gigantisch veel macht in eigen land. En dan is wat Wilders doet nog kinderspel vergeleken met hoe de Iraanse ayatollah's en een reeks Amerikaanse presidenten elkaar afschilderden als het ultieme kwaad, de personificatie van satan. Voor beide partijen was dat een politiek zeer winstgevende tactiek.
Het westen is uiteraard ook niet zuiver en democratie is ook regelmatig niet positief. Waarom is het goed als de meeste stemmen gelden? Zou het niet moeten zijn, de meest wijze stemmen gelden? Vandaar ook dat er nog veel dingen achter de rug van het volk geregeld wordt, puur omdat het volk zelf niet de kennis of kunde heeft om goed te oordelen over bepaalde zaken.

Je schetst wellicht het perspectief vanuit sommige islamitische landen over het westen, alleen is dat helaas voor hen wel een overdreven beeld gebaseerd op propaganda. En andersom, weet het westen nog half niet hoe slecht veel mensen het onder een islamitisch bewind echt hebben. Maar wat ze in Pakistan ook denken van het westen, waar vinden zij een geldig argument om een doodsbedreiging te rechtvaardigen?
Dido schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:12:
[...]

Dat is natuurlijk niet uniek aan de Islam. Hindoes kunnen er ook wat van, bijvoorbeeld.
Maar welke groep je je ook aan stoort, denk je echt dat het soort escalerend gedrag als wat Wilders tentoonspreid op enige manier bijdraagt aan een vermindering van het probleem? Ik denk dat het juist het tegengestelde bereikt. Dat zeg ik niet omdat ik hun (re)acties goedkeur, het is simpelweg een observatie.

Heel hard schreeuwen dat iemand iets fout doet zorgt er echt niet voor dat iemand het opeens "goed" gaat doen. Daarvoor zult je niet alleen moeten aantonen hoe iemand het beter zou kunnen doen, je moet dat alternatief ook nog eens zo presenteren dat het aantrekkelijk wordt.Je hebt naast een stok ook een wortel nodig, zeg maar.
Ik weet dat we op zich op een lijn zitten hoor. Ik zeg ook nergens dat wat Wilders doet bijdraagt aan een betere wereld. Maar wel dat de discussie teveel over hem gaat of zelfs helemaal niet over hem moet gaan. Als hij het niet had gedaan, had een ander het vroeger of later wel gedaan. Ik zeg daarom, laten we allemaal (ook Pakistan) alleen kijken naar het gevolg. Er zijn meerdere aanslagen geweest op mensen die daadwerkelijk cartoons maken... Het kan niet zo zijn dat aan de ene kant van de strijd mensen iets tekenen en dat aan de andere kant mensen die cartoonisten daadwerkelijk vermoorden.

Nu het nog slechts dreigementen zijn, lijkt het mee te vallen, maar stel je eens voor dat Wilders morgen wordt vermoord door iemand uit Pakistan...

[ Voor 23% gewijzigd door Playa del C. op 01-09-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ik lees steeds die paar extremisten die eisen en dreigen met geweld, fatwa etc. Ik vraag me vaak af wat de zwijgende meerderheid er van vind. Zijn er tegendemonstraties van moslims die het voor Wilders opnemen? Of demonstraties tegen de zoveelste islamitische aanslag? Ik zie ze nooit.
https://nos.nl/artikel/22...ilders-te-beschermen.html
Het heeft niets met islam temaken zeggen ze dan. In de koran staat niets anders dan dood, verderf en haat. Die figuren in Pakistan zijn geïndoctrineerd en vol van haat tegen andersdenkenden. En daar moeten wij rekening mee houden? ... Laat ze lekker in die woestijn daar en bemoei je niet met hoe wij ons wel hebben ontwikkeld itt tot die islamitische landen.
Doe je nu zelf niet waarvan je die menigte beticht (overigens, 3000 man van 200 mln inwoners). Je kijkt hier naar de PVV-ers van Pakistan he... En het feit dat je op basis daarvan je beeld schept had ik toch niet verwacht van iemand die ons ontwikkeld acht, tenminste, dat maak ik op uit je laatste regel.

Wist je dat Pakistan pas vanaf 1947 bestaat en is voortgekomen uit Brits Indië?

De hele nuancering die nodig is in deze mist in jouw post, en daarmee had je je eigenlijk de moeite kunnen besparen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Laatst online: 07-01 14:30
[...]

Sorry, maar in het kort betekend dat we als nederlander dus altijd maar de wang moeten toekeren of altijd diegene zijn die zich aanpast.

Verder verdedig je dus de motivatie van een potentiele aanslagpleger, want die is op zijn pikkie getrapt vanwege nog niet eens getekende / gepubliceerde tekeningetjes.

Nee als moslim (en net zo goed andere geloofsstromingen) ben je niet gelijker als iemand anders en heb je kritiek maar te slikken.

En als we het dan over de situatie nodeloos op scherp zetten hebben en een volledig gebrek aan respect voor een andermans zienswijze hebben, tot op het punt dat je zelfs hetzes creeert en aanslagen gaat plegen moet je toch echt in het andere kamp zijn.
Want laten we wel zijn, als je zo op een spotprentje reageert ben je uitermate kleinzielig en bekrompen
Een beetje kerel/vrouw had er om gelachen en wat zelfspot laten zien..

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
An de eerstvolgende die beweert dat alle moslims in Nederland een probleem hebben met die wedstrijd en een groot deel voor geweld tegen Wilders is met een bron komen?

Tot die tijd is het grote onzin en projecteer je gedrag van een kleine groep aan de andere kant van de wereld op een deel van de Nederlandse bevolking die daar niets mee te maken heeft.

Verder wil ik even opmerken dat er regelmatig imams e.d. een tegengeluid laten horen tegen de extremisten en nadrukkelijk afstand nemen van het geweld maar zodra er extreemrechts geweld of aanslagen zijn dan zwijgen de Nederlandse politici als Wilders en Baudet daar over en nemen geen afstand.

Natuurlijk moeten de moslims niet geweldadig worden van een wedstrijd als deze maar de wedstrijd zelf had van mij verbonden mogen worden. In Nederland is het doelbewust beledigen van een persoon of groep gelukkig verboden. Vrijheid van meningsuiting is niet vrijheid om anderen te beledigen of in gevaar te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:19:
Je schetst wellicht het perspectief vanuit sommige islamitische landen over het westen, alleen is dat helaas voor hen wel een overdreven beeld gebaseerd op propaganda. En andersom, weet het westen nog half niet hoe slecht veel mensen het onder een islamitisch bewind echt hebben. Maar wat ze in Pakistan ook denken van het westen, waar vinden zij een geldig argument om een doodsbedreiging te rechtvaardigen?
Ten eerste is het perspectief dat sommigen in het westen lijken te hebben ook gekleurd door propaganda (Pakistaanse barbaren die in een woestijn zitten...).
De argumentatie voor geweld is helemaal niet zo moeilijk te vinden, maar strookt niet met de argumentatie die jij en ik als geldig zien. Aan de andere kant hebben wij ook argumentatie om in bepaalde gevallen geweld te gebruiken. En natuurlijk vinden we onze argumentatie veel beter dan die van hun (als dat niet zo was zouden we hun argmenten immers moeten overnemen). Maar het is ergens best wel arrogant om te doen alsof hun argumenten niet bestaan - en het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat iemand niet erg snel geneigd is zijn eigen ergumenten eens kritisch te bekijken alleen omdat iemand roept dat ze niet bestaan.
Ik weet dat we op zich op een lijn zitten hoor. Ik zeg ook nergens dat wat Wilders doet bijdraagt aan een betere wereld. Maar wel dat de discussie teveel over hem gaat of zelfs helemaal niet over hem moet gaan. Als hij het niet had gedaan, had een ander het vroeger of later wel gedaan. Ik zeg daarom, laten we allemaal (ook Pakistan) alleen kijken naar het gevolg. Er zijn meerdere aanslagen geweest op mensen die daadwerkelijk cartoons maken... Het kan niet zo zijn dat aan de ene kant van de strijd mensen iets tekenen en dat aan de andere kant mensen die cartoonisten daadwerkelijk vermoorden.

Nu het nog slechts dreigementen zijn, lijkt het mee te vallen, maar stel je eens voor dat Wilders morgen wordt vermoord door iemand uit Pakistan...
Er worden nu ook al mensen vermoord in de westerse wereld. Mensen die niet eens "gewoon" gebruik maakten van hun vrijheid van meningsuiting om doelbewust mensen te beledigen, nee mensen wiens enige misdaad was dat ze in een westers land leefden naar wetserse normen.
Als ik heel eerlijk ben zou ik in dat licht een aanslag op Wilders, hoe verwerpelijk ook, minder erg vinden dan de volgende imbeciel die inrijdt op winkelend publiek.

Ik ben met je eens dat het niet constructief is om te focussen om een paar grote schreeuwers (of dat nou Wilders is, of een paar fanaten in Pakistan). Het is echter een flinke uitdaging om die focus te verschuiven naar een constructief proces van informatie en educatie, maar het kan wel.
Zo is de internationale erkenning van Malala Yousafzai en het belang van onderwijs voor iedereen, inclusief meisjes, in mijn ogen veel belangrijker dan egocentrisch gezeur omdat iemand te hard reageert op doelbewuste pogingen tot belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Satire was en is een integraal en belangrijk onderdeel van onze maatschappij. Veel grote veranderingen hebben (gedeeltelijke) wortels in satire en juist tegen de gevestigde orde schoppen. En dat gaat heel lang terug, spotprenten en opvoeringen vind je terug in onze hele historie

Het feit dat we bijvoorbeeld sinds de jaren 50/60 veel meer vrijheid en rechten hebben, is ook mede te danken aan satire en de veranderende denkbeelden daardoor. Denk aan politieke, maar ook religieuze satire die de macht verminderd of veranderd heeft.

Door nu te zeggen dat er voor 1 groep afgezien moet worden van dit onderdeel van onze manier van leven, geef je die groep een uitzonderingspositie en vraag je van "ons" iets op te geven wat belangrijk is geweest in de ontwikkeling van onze samenleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
maar zodra er extreemrechts geweld of aanslagen zijn dan zwijgen de Nederlandse politici als Wilders en Baudet daar over en nemen geen afstand.
Geef jij dan even een bron waarin de PVV of FvD, danwel hun kopmannen oproepen tot geweld of er daadwerkelijk onderdeel van zijn?
Ik snap best dat je geen afstand neemt van iets waar je geen deel van uit maakt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:13

defiant

Moderator General Chat
Ik denk dat los van Wilders, je aantal posities kan onderscheiden.
- Het zit in onze westerse/Nederlandse cultuur om partijen en instituties met macht en invloed te bespotten en te bekritiseren. Omdat deze partijen (veel) macht en invloed hebben, wordt er van ze verwacht hier ook tegen te kunnen. Bijvoorbeeld de katholieke kerk of de nationale politiek.
- Het zit ook in onze westerse/Nederlandse cultuur om partijen en instituties met weinig of geen macht en invloed te beschermen tegen de invloeden van de meerderheid.
- Er zitten vaak grote cultuur verschillen tussen landen, normaliter is het diplomatiek om respect te tonen en aan elkaar aan te passen in de internationale sfeer en relaties. Problemen ontstaan echter als een cultuur/religie over meerdere landen verspreid is.

Zou de islam als religie met haar aanhangers in het westen een stabiele maar kleine minderheid blijven, dan zouden ze zich kunnen blijven beroepen op de bescherming die het westen geeft aan minderheden met hun eigen cultuur en tradities. Hierdoor is het vanzelfsprekend dat partijen met macht en invloed niet deze invloed aangrijpen om bijvoorbeeld de religie aan te pakken, als deze de middelen niet heeft om zelf macht en invloed uit te oefenen.

Het voorbeeld van de katholieke kerk komt altijd vaak langs, deze institutie had in Nederland relatief veel macht en invloed en kon hierdoor ook harder worden bekritiseerd en bespot voor ideeën, standpunten en praktijken die niet meer van deze tijd zijn.

Echter bevind de islam religie en haar aanhangers zich op een langdurig kantelpunt, de groep neemt toe in aantal en ze mengen zich langzamerhand in westerse instituties waarin de macht en invloed toeneemt. Het verschil met de katholieke kerk is dat deze religie begon met veel macht en invloed wat daarna afnam, die van de islam neemt juist toe.

Dus de vraag is op welk moment heeft de islam een moment bereikt in het westen waarin het zich niet meer kan beroepen op de bescherming als minderheidsgroep, maar ook bekritiseerd kan worden voor de ideeën, standpunten en praktijken, omdat ze daarmee invloed uit oefenen op de maatschappij waarin iedereen samen moet leven.

Een probleempunt hierbij is dat de islam decentraler is en bijvoorbeeld niet hiërarchisch georganiseerd is zoals de katholieke kerk.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
arbraxas schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:45:
[...]

Geef jij dan even een bron waarin de PVV of FvD, danwel hun kopmannen oproepen tot geweld of er daadwerkelijk onderdeel van zijn?
Ik snap best dat je geen afstand neemt van iets waar je geen deel van uit maakt.
Beetje moeilijk afstand nemen van iets wat je niet propageert inderdaad. Ik heb geen leidraad of oproepen tot geweld in partijprogramma s van zowel de PVV als FvD kunnen ontdekken. Dit in tegenstelling tot de islamitische leer. Wilders hetze is niet tegen moslims maar islam. Daarin heeft hij het volste recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Fly-guy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:42:
[...]
Satire was en is een integraal en belangrijk onderdeel van onze maatschappij. Veel grote veranderingen hebben (gedeeltelijke) wortels in satire en juist tegen de gevestigde orde schoppen. En dat gaat heel lang terug, spotprenten en opvoeringen vind je terug in onze hele historie
Ware het niet dat de meeste collectieven die zich dagelijks bezig houden met spotprenten, aangeven dat dit weinig met spotprenten te maken heeft en alles met opstoken van conflict. Wilder creeëert hier een wedstrijd tussen de westerse normen in de vorm van spotprenten en de islamitische normen in de vorm van extremisme, terwijl beiden dus erg selectief worden neergezet. Hij probeert zich geforceerd voor te doen als een strijder voor het vrije woord á la Charlie Hebdo, maar moet daarvoor wel eerst even inhoud verwisselen voor ongefundeerd beledigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

NeWSJuNK schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:02:
Beetje moeilijk afstand nemen van iets wat je niet propageert inderdaad. Ik heb geen leidraad of oproepen tot geweld in partijprogramma s van zowel de PVV als FvD kunnen ontdekken. Dit in tegenstelling tot de islamitische leer. Wilders hetze is niet tegen moslims maar islam. Daarin heeft hij het volste recht.
offtopic:
Maar hij beroept zijch wel weer op Judeo-Christelijke roots. En de Joodse en Christelijke "leer" staat vbol van geweld. Genocide, verkrachting, kindermoord, you name it.

Oh, maar de meeste christenen en joden zien die bijbelverzen niet als leidend, en volgen ze niet? Guess what, de meeste moslims doen hetzelfde :)

Wilders beoordeelt moslims op hun boek, maar christenen op hun daden. Dat heet een dubbele standaard. En ja, hij heeft recht op zijn mening, maar er bestaat geen enkel recht op respect voor een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
L1nt schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:13:
[...]

Het hele simpele feit dat we tot op heden vrijwel geen aanslagen hebben gehad in Nederland door Moslim extremisten lijkt me boekdelen spreken.
Je bedoelt dat de diverse overheidsinstanties in binnen- en buitenland zo goed samenwerken en het dus (nog) kunnen tegenhouden?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Gravitar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 03:32:
[...]

Waarom zou hij? Wilders roept van alles in extremis, vervolgens nemen andere partijen dat in afgezwakte vorm over om mee te liften cq. te voorkomen dat hij te groot word. Een soort politieke variant van wel de lusten maar niet de lasten. Lager inzetten en compromissen is alleen maar vervelend, leid tot electoraal verlies enzo. Nu maken andere partijen die compromissen voor/zonder hem, kan hij roepen dat het allemaal nog niet genoeg is maar dát wat er wel veranderd allemaal aan hem te danken is. Win-win. :+
Je begrijpt me niet helemaal denk ik. Waarom zou hij? Omdat hij dan nu een ander leven had kunnen leiden, namelijk eentje zonder 24/7 beveiliging van 7 bonkige kerels om zich heen, een keer spontaan op vakantie, na 10 jaar politiek eens zeggen: "Hey, dat baantje lijkt me ook leuk, ik ga dat eens doen!".

Zoals ik al zei kan dat nu niet zomaar want in zijn functie nu krijgt hij beveiliging en een mooi salaris. Kan me alleen niet voorstellen dat dat je plan is voor de rest van je leven als je, laten we zeggen, een jaar of 21 bent.

Uiteraard zijn alle doodsbedreigingen en het feit dat hij permanente beveiliging nodig heeft absurd hoor. Mijn punt was dus meer dat hij dit soort zaken wel moet blijven doen/roepen want anders verliest hij zijn electoraat en hij kán niet anders dan politicus blijven denk ik. Of eeuwig onderduiken + alle beveiligingskosten zelf ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
bwerg schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:04:
[...]

Ware het niet dat de meeste collectieven die zich dagelijks bezig houden met spotprenten, aangeven dat dit weinig met spotprenten te maken heeft en alles met opstoken van conflict. Wilder creeëert hier een wedstrijd tussen de westerse normen in de vorm van spotprenten en de islamitische normen in de vorm van extremisme, terwijl beiden dus erg selectief worden neergezet. Hij probeert zich geforceerd voor te doen als een strijder voor het vrije woord á la Charlie Hebdo, maar moet daarvoor wel eerst even inhoud verwisselen voor ongefundeerd beledigen.
Ik ben met je eens dat veel van de huidige vormen inderdaad qua doel (en vorm) niet helemaal voldoen aan mij idee van satire, maar we hebben het wel over een dunne scheidslijn. Ik durf te wedden dat hetzelfde ook werd gezegd over de satire in de geschiedenis, zij het politiek dan wel religieus. Onderdeel van satire kan immers ook zijn bewust provoceren of tot actie aanzetten, het is vaak maar aan welke kant van de satire je staat hoe je het opvat.

Maar het idee dat voor "de moslim" god zo heilig is dat dat idee op de hak te nemen te ver gaat, onderschrijf ik niet. Ik snap dat het idee van een bespotte god je persoonlijk kan beledigen, maar dat is voor mij geen reden om de satire af te zweren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Fly-guy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:43:
Onderdeel van satire kan immers ook zijn bewust provoceren of tot actie aanzetten, het is vaak maar aan welke kant van de satire je staat hoe je het opvat.
Een activist, tekenaar of cabaretier zal ik het nooit kwalijk nemen dat hij/zij harder inkomt dan dat ik zou doen, maar van een politicus die dialoog structureel uit de weg gaat, vind ik zo'n beroep op satire een zwaktebod. Wilders heeft geen zin om met een imam of een poltieke tegenstander te discussiëren, maar wel om mensen tegen de schenen te willen schoppen. Als dat de basis van satire is, is het geen fluit waard.

En dat dan nota bene als leider van de op één na grootste partij van Nederland, en daarmee met het mandaat en de middelen om constructief problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

bwerg schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:20:
[...]

Een activist, tekenaar of cabaretier zal ik het nooit kwalijk nemen dat hij/zij harder inkomt dan dat ik zou doen, maar van een politicus die dialoog structureel uit de weg gaat, vind ik zo'n beroep op satire een zwaktebod. Wilders heeft geen zin om met een imam of een poltieke tegenstander te discussiëren, maar wel om mensen tegen de schenen te willen schoppen. Als dat de basis van satire is, is het geen fluit waard.

En dat dan nota bene als leider van de op één na grootste partij van Nederland, en daarmee met het mandaat en de middelen om constructief problemen op te lossen.
Er zijn alleen geen activisten, tekenaars of caberatiers die de islam durven te bespotten, ze zijn bang om als Van Gogh of Charlie Hebdo te eindigen. En dat is niet onterecht, als mensen bereid zijn om te sterven in een aanval op je dan kan je niet meer normaal leven. Dan is er ook nog de angst om als islamofoob te worden bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02

Tens

let me drink about it

Wat een drukte weer, Wilders heeft de publiciteit weer gehaald, en zal weer stijgen in de peilingen.
Dat was (afgezien van moslims beledigen) het enige motief.

Over tot de orde van de dag.

Overigens is opzettelijk beledigen ook een strafbaar feit art 266:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/266.html

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:05:
[...]

Leuk dat je dit wel van de westerlingen vraagt, maar niet van de moslims. Die extreme moslims uit Pakistan moeten dan ook meerdere stappen terug doen om de situatie te begrijpen. Zie je dat je met twee maten meet?

Ik en genoeg andere westerlingen (ook Wilders) weten heel goed dat een (negatieve) afbeelding van Mohammed voor een moslim één van de ergste beledigingen is. Echter hebben ZIJ niks te zeggen over ONZE vrijheid van meningsuiting.

Je probeert de islamitische wereld in een uitzonderingspositie te zetten en juist dat geeft die grote strijd. Daarnaast blijf je het goed vinden dat een moslim onevenredig terug reageert. De allergrootste belediging die iemand kan doen is nog steeds vele malen minder erg dan een doodsbedreiging doen. In deze hele situatie is Wilders een eikel, maar de extreme moslim die een serieuze doodsbedreiging uitspreekt is objectief gezien een stuk erger.
Je mist het punt hier. Wilders provoceert, Pakistanen reageren. Ik heb begrip voor de reactie, niet voor de provocatie. Was die provocatie nu echt nodig onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'?
Noem mij één incident waarbij de Pakistanen Nederlanders op eenzelfde wijze hebben geprovoceerd als dat Wilders nu bij de Pakistanen in kwestie heeft gedaan. Succes met zoeken.

En als je dan toch aan het zoeken bent...
Echter hebben ZIJ niks te zeggen over ONZE vrijheid van meningsuiting.
Ik hoop dat je de ironie van hoe je dit opschrijft inziet. Ik moest iig even lachen :>
arbraxas schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:30:
[...]

Sorry, maar in het kort betekend dat we als nederlander dus altijd maar de wang moeten toekeren of altijd diegene zijn die zich aanpast.

Verder verdedig je dus de motivatie van een potentiele aanslagpleger, want die is op zijn pikkie getrapt vanwege nog niet eens getekende / gepubliceerde tekeningetjes.
Je keert je wang toe als je geslagen wordt, als ik de Bijbel goed herinner. Volgens mij zijn wij het hier die slaan. De protesterende Pakistanen keren alleen niet hun wang toe. En dan vinden wij dat schandelijk?

Ja ik verdedig zijn motivatie. Niet zijn reactie. Laat dat volstrekt helder zijn dat ik het middel absoluut niet goedkeur en/of tolereer. Maar net zoals de Nederlandse rechtspraak zelfs bij moordenaar, pedoseksuelen en ander geteisem nog altijd naar de verzachtende omstandigheden wordt gekeken, kijk ik ook naar de beweegredenen. Als ik een moeder dreig haar vijfjarig dochtertje te gaan verkrachten, dan snap jij toch ook dat op zijn minst een deel van de gemiddelde moeders in Nederland mij iets aan zouden willen doen? Ik denk dat jij haar dan ook verdedigd, ondanks dat zij op haar spreekwoordelijke pikkie is getrapt vanwege een nog niet uitgevoerde daad.
Toegegeven, de daad (spotprent vs verkrachting) is totaal niet vergelijkbaar, maar het gevoel dat het oproept wel. DAAR refereer ik nu aan: woedend om een reden (genoemde daad). dat ik nu het risico neem afgemaakt te worden op een verkeerde vergelijking neem ik op de koop toe, ik hoop dat begrepen wordt dat ik naar het oproepende gevoel refereer en niet naar de daad.

De rest van je post ga ik maar niet op in, je laat zelf al zien dat je beredenering uitgaat van eenzelfde mate van verlichting daar als hier, dan heeft het geen zin daar verder op in te gaan...
Fly-guy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:42:
[...]

Het feit dat we bijvoorbeeld sinds de jaren 50/60 veel meer vrijheid en rechten hebben, is ook mede te danken aan satire en de veranderende denkbeelden daardoor. Denk aan politieke, maar ook religieuze satire die de macht verminderd of veranderd heeft.

Door nu te zeggen dat er voor 1 groep afgezien moet worden van dit onderdeel van onze manier van leven, geef je die groep een uitzonderingspositie en vraag je van "ons" iets op te geven wat belangrijk is geweest in de ontwikkeling van onze samenleving.
Heel goed: ONZE maatschappij, die wij nu aan het opdringen zijn bij Pakistanen. Die gebieden zijn nog lang niet zo ver verlicht als wij dat zijn. Zoals ik hierboven ook als stelde: waarom moeten wij hun beledigen onder het mom van spotprenten, waarom kunnen wij dat niet in onze eigen maatschappij houden door alleen onze godsdienst te bespotten? Waarom tonen wij niet een klein beetje meer respect naar buiten toe?

Ik zie de ontwikkeling ook zoals wij die ooit beleefden: in de middeleeuwen ging ook hier je kop eraf als je ook maar de schijn van goddeloosheid ophield. het is een lange weg geweest om daar vanaf te komen. En om één of andere reden vinden wij het vanzelfsprekend dat andere volkeren die nog lang niet zover zijn, dat van vandaag op morgen wel kunnen. Is dat nu echt zo realistisch om te denken? Of moeten wij even iets meer nadenken voordat wij onze cultuur opdringen bij de andere volkeren? En wellicht het ietsje subtieler naar ze toebrengen?

Laat ik de gehele discussie eens omdraaien: Wat is er mis met de ander te praten, respectvol aan te geven dat wij zo en zo leven, en vragen wat zijn daarvan vinden? Zou je dan ook een fatwa tegen je krijgen, terwijl je in mijn ogen nog steeds evenveel vrijheid van meningsuiting hebt? Ik schat het risico toch een stukje kleiner in :)
En als de ander aangeeft dat jouw gedrag hem pijn doet, lever je dan heel veel van je vrijheid in, door uit respect dat gedrag na te laten? Waarom kun je met dezelfde vrijheid van meningsuiting het dan niet gewoon laten bij het bespotten van God i.p.v. Mohammed of Allah? Owjah, dat trekt nauwelijks politiek klapvee natuurlijk :)

Los van de discussie hierboven, nog een constatering: we leven in een rare tijd, waarbij ieder relatief klein ding, door de hedentendaagse wereldwijde massamedia binnen zeer korte tijd opgeblazen kan worden tot een topic van wereldniveau. Wilders maakt hier uitmuntend gebruik van op het geniale af. Nog maar twintig jaar geleden zou dit nooit zo'n podium hebben gekregen. Maakt deze wereldwijde massamedia dat niet tot een gevaarlijk speelgoed dat onze vrijheid van meningsuiting uiteindelijk bedreigt, omdat het op plekken terecht komt waar het op dit moment nog niet terecht zou moeten komen?
Zomaar eens een leuke extra stelling om over na te denken ;)

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Freakertje schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:35:
[...]

Je mist het punt hier. Wilders provoceert, Pakistanen reageren. Ik heb begrip voor de reactie, niet voor de provocatie. Was die provocatie nu echt nodig onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting'?
Noem mij één incident waarbij de Pakistanen Nederlanders op eenzelfde wijze hebben geprovoceerd als dat Wilders nu bij de Pakistanen in kwestie heeft gedaan. Succes met zoeken.
Wilders heeft het nergens over Pakistanen, dat zij aanstoot nemen is hun keuze. Maar ik, als niet-moslim ben enorm beledigd door de Pakistaanse behandeling van niet-moslims: Wikipedia: Human rights in Pakistan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Waar roepen de gematigde moslims in nederland dan om geweld? Want daarmee vergeleek ik de PVV en FvD. Mensen doen iets uit naam van een idee (Islam of "beschermen van onze cultuur") dat ook door hun uigedragen word. Ik zeg nergens dat zij direct oproepen tot geweld.

Maar als een moslim iets doet moeten andere moslims ineens publiekelijk afstand nemen maar als een rechts extremist iets doet hoeven rechts extremisten dat volgens jou niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Heel goed: ONZE maatschappij, die wij nu aan het opdringen zijn bij Pakistanen. Die gebieden zijn nog lang niet zo ver verlicht als wij dat zijn. Zoals ik hierboven ook als stelde: waarom moeten wij hun beledigen onder het mom van spotprenten, waarom kunnen wij dat niet in onze eigen maatschappij houden door alleen onze godsdienst te bespotten? Waarom tonen wij niet een klein beetje meer respect naar buiten toe?
Niemand heeft de Pakistanen gevraagd zich ermee te bemoeien. En we bekritiseren onze godsdienst ook of vind je dat Nederlandse moslims er niet bij horen?
Kritiek op de islam in ons land is niet per se gericht op de islamitische landen (al zijn die natuurlijk ook onderdeel van het beoogde publiek), maar op het geloof islam, wie dat dan ook belijdt.
Ik zie de ontwikkeling ook zoals wij die ooit beleefden: in de middeleeuwen ging ook hier je kop eraf als je ook maar de schijn van goddeloosheid ophield. het is een lange weg geweest om daar vanaf te komen. En om één of andere reden vinden wij het vanzelfsprekend dat andere volkeren die nog lang niet zover zijn, dat van vandaag op morgen wel kunnen. Is dat nu echt zo realistisch om te denken? Of moeten wij even iets meer nadenken voordat wij onze cultuur opdringen bij de andere volkeren? En wellicht het ietsje subtieler naar ze toebrengen?
Nogmaals, kritiek op de islam is niet per se een drang om islamitsche landen te onderwijzen hoe het zou moeten. Het is kritiek op het geloof en de daaruit komende gedragingen. Mocht een islamitisch land de schoen passen, dan mogen ze 'm wat mij betreft aantrekken.
Andere kant van de medaille is natuurlijk wel de constante ingrepen van "het Westen" in bepaalde regio's. Dat staat op zich los van de besproken kritiekvormen zoals een cartoonwedstrijdje.

(en je overschat een beetje de macht van de kerk in de middeleeuwen, alsmede de mate waarin geloofd werd. Afgezien van excessen was het bij lange na niet zo dat anders/niet gelovigen op grote schaal opgespoord of bij bekendheid opgepakt werden.)
Laat ik de gehele discussie eens omdraaien: Wat is er mis met de ander te praten, respectvol aan te geven dat wij zo en zo leven, en vragen wat zijn daarvan vinden? Zou je dan ook een fatwa tegen je krijgen, terwijl je in mijn ogen nog steeds evenveel vrijheid van meningsuiting hebt? Ik schat het risico toch een stukje kleiner in :)
En als de ander aangeeft dat jouw gedrag hem pijn doet, lever je dan heel veel van je vrijheid in, door uit respect dat gedrag na te laten? Waarom kun je met dezelfde vrijheid van meningsuiting het dan niet gewoon laten bij het bespotten van God i.p.v. Mohammed of Allah? Owjah, dat trekt nauwelijks politiek klapvee natuurlijk :)
De islam speelt een rol in ons land, we zijn niet immuun voor de gevolgen van de immigratie van die godsdienst. Deze dan ook opzij schuiven en negeren is iets wat ik niet zou snappen.

Daarnaast zag je in het geval van de opmerking van Canada over het gevangen nemen van een vrouwenrechten activist hoe bepaalde anderen reageren. Nu kun jij misschien leven met landen die bepaalde personen met afwijkende ideeën in het gevang gooien, ik heb daar moeite mee en vind dat je daar absoluut wat van mag zeggen.
Ook kun je je misschien prima vinden in het feit dat in veel islamitsche (vakantie)landen je het gevang in gaat als je (als vrouw) verkracht wordt, ik vind dat je ook daar best kritiek op mag uiten. Echter ook hier is de respons verre van beschaafd geweest.

Maar los van de bovenstaande voorbeelden, ik zou kunnen snappen als je zegt, 's Lands wijs, 's lands eer, (al denk ik daar iets anders over), maar het is dus niet zo dat die ideeën alleen daar blijven. Het komt nu eenmaal onze kant op.
Gelukkig qua negatieve excessen (nog) in beperkte mate, maar de onderliggende basis, de islam, komt onherroepelijk deze kant op/is er al en ik zie dan geen enkele reden om een inmiddels binnenlands item geen onderwerp te maken van satire of kritiek.

Ik durf te wedden dat kort nadat Luther en Calvijn hun ding deden, er vanuit katholieke hoek ook wel degelijk snel kritiek kwam, ondanks dat het "ons geloof" niet zou zijn.
Los van de discussie hierboven, nog een constatering: we leven in een rare tijd, waarbij ieder relatief klein ding, door de heden ten daagse wereldwijde massamedia binnen zeer korte tijd opgeblazen kan worden tot een topic van wereldniveau. Wilders maakt hier uitmuntend gebruik van op het geniale af. Nog maar twintig jaar geleden zou dit nooit zo'n podium hebben gekregen. Maakt deze wereldwijde massamedia dat niet tot een gevaarlijk speelgoed dat onze vrijheid van meningsuiting uiteindelijk bedreigt, omdat het op plekken terecht komt waar het op dit moment nog niet terecht zou moeten komen?
Zomaar eens een leuke extra stelling om over na te denken ;)
Twintig veertig jaar geleden al hadden we Jan Maat van de centrumparti/centrum democraten. Niet zo groot als Wilders nu is, maar zeker een voorloper die wel degelijk een podium kreeg.

De nieuwe invloed van internet en "social" media is inmiddels enorm, maar zeg je nu dat wij ons moeten "inhouden" of aanpassen omdat ze in landen waar ze nog wat "achter" lopen ook facebook hebben?

Het is de keuze van die landen/bewoners om te reageren op een tekening zoals ze doen. Omdat een religieuze onruststoker in Pakistan fatwa's uitdeelt alsof het pepernoten zijn vanwege een cartoon, betekent niet dat we geen kritiek mogen hebben en uiten. Het gaat immers niet om Pakistan, maar om een religie die ook in ons land invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:24:
[...]

Je begrijpt me niet helemaal denk ik. Waarom zou hij? Omdat hij dan nu een ander leven had kunnen leiden, namelijk eentje zonder 24/7 beveiliging van 7 bonkige kerels om zich heen, een keer spontaan op vakantie, na 10 jaar politiek eens zeggen: "Hey, dat baantje lijkt me ook leuk, ik ga dat eens doen!".

Zoals ik al zei kan dat nu niet zomaar want in zijn functie nu krijgt hij beveiliging en een mooi salaris. Kan me alleen niet voorstellen dat dat je plan is voor de rest van je leven als je, laten we zeggen, een jaar of 21 bent.

Uiteraard zijn alle doodsbedreigingen en het feit dat hij permanente beveiliging nodig heeft absurd hoor. Mijn punt was dus meer dat hij dit soort zaken wel moet blijven doen/roepen want anders verliest hij zijn electoraat en hij kán niet anders dan politicus blijven denk ik. Of eeuwig onderduiken + alle beveiligingskosten zelf ophoesten.
Ten eerste, onzin, als Wilders met pensioen gaat of niet wordt herkozen gaat zijn beveiliging gewoon door hoor. Op onze kosten. Die beveiliging is gebaseerd op de reele dreiging jegens zijn persoon, niet op zijn functie. Als hij besluit Nederland te verlaten op eigen houtje, misschien dat hij er dán zelf voor op moet draaien, anders niet.

Ten tweede, of dat iemands plan/wens is als je een jaar of 21 bent, nee natuurlijk niet. Maar het is niet alsof hij hiermee is begonnen zonder een idee wat dit voor hem als persoon zou betekenen. De vraag die je stelt is eigenlijk; zou Wilders in retrospect zwichten voor dreiging en terreur. Hopelijk is het antwoord daarop nee. Maar eigenlijk is dat natuurlijk al een beetje de wereld op zijn kop nietwaar, dat is stellen dat hij de dreiging aan zichzelf te danken heeft. Nu kun je vanuit bitter realisme daarin meegaan. Er zijn ongetwijfeld vele politici, cabaratiers, media persoonlijkheden en doodnormale burgers die (inmiddels) bang zijn om bepaalde meningen te uiten. Om het achterste van de tong te laten zien. Je zou je af kunnen vragen wie aan het einde van hun leven meer spijt zal hebben, zij die vanuit angst gezwegen hebben en daarom "normaal" geleefd hebben, of zij die gesproken en hebben en daarom in angst hebben moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 21-05 20:43
Er is geen (accurate) visuele weergave van islamitische Mohammed beschikbaar. Of G. Wilders heeft een tijdmachine die teruggaat tot het jaar 600.

Gezien Wilders verleden, waarbij hij veroordeeld is voor racisme en discriminatie. Deze afgelaste cartoon wedstrijd zou waarschijnlijk een verkapte manier zijn om een slechte karikatuur te tekenen onder de noemer vrijheid van meningsuiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
polli_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:27:
Er is geen (accurate) visuele weergave van islamitische Mohammed beschikbaar. Of G. Wilders heeft een tijdmachine die teruggaat tot het jaar 600.

Gezien Wilders verleden, waarbij hij veroordeeld is voor racisme en discriminatie. Deze afgelastecartoon wedstrijd zou waarschijnlijk een verkapte manier zijn om een slechte karikatuur te tekenen onder de noemer vrijheid van meningsuiting.
Ik geloof niet dat hij van plan was om zelf ook een cartoon in te zenden hoor. Los daarvan, eens veroordeeld, altijd schuldig? Zo werkt het hier nu eenmaal niet. Ik heb wel eens een boete gehad voor te hard rijden, betekent dat dat ik iedere keer dat ik achter het stuur kruip een boete verdien?

Over de kwaliteit van de inzendingen kunnen we niets zeggen nu het is afgelast. Dat er karikaturen tussen zouden zitten lijkt me gezien de aard van spot cartoons evident. Dat betekent echter niet automatisch dat ze daarmee een racisitische of discrimerende aard zouden hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Gravitar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:10:
[...]

Ten eerste, onzin, als Wilders met pensioen gaat of niet wordt herkozen gaat zijn beveiliging gewoon door hoor. Op onze kosten. Die beveiliging is gebaseerd op de reele dreiging jegens zijn persoon, niet op zijn functie. Als hij besluit Nederland te verlaten op eigen houtje, misschien dat hij er dán zelf voor op moet draaien, anders niet.
Dit betwijfel ik. Met name de mate waarop er beveiligd wordt, de duur, de kwaliteit, hoe strikt, etc.
Ten tweede, of dat iemands plan/wens is als je een jaar of 21 bent, nee natuurlijk niet. Maar het is niet alsof hij hiermee is begonnen zonder een idee wat dit voor hem als persoon zou betekenen. De vraag die je stelt is eigenlijk; zou Wilders in retrospect zwichten voor dreiging en terreur. Hopelijk is het antwoord daarop nee. Maar eigenlijk is dat natuurlijk al een beetje de wereld op zijn kop nietwaar, dat is stellen dat hij de dreiging aan zichzelf te danken heeft. Nu kun je vanuit bitter realisme daarin meegaan. Er zijn ongetwijfeld vele politici, cabaratiers, media persoonlijkheden en doodnormale burgers die (inmiddels) bang zijn om bepaalde meningen te uiten. Om het achterste van de tong te laten zien. Je zou je af kunnen vragen wie aan het einde van hun leven meer spijt zal hebben, zij die vanuit angst gezwegen hebben en daarom "normaal" geleefd hebben, of zij die gesproken en hebben en daarom in angst hebben moeten leven.
Mijn punt is eigenlijk meer dat hij bewust beledigd en groepen tegen elkaar op zet en dit ook moet blijven doen. Dat is namelijk het bestaansrecht van zijn partij. Er zijn al talloze nutteloze acties en demonstraties geweest waarmee hij de aandacht op hem en de partij weet te richten. Hiermee behoudt hij zijn achterban, zonder zelf ook maar ooit te regeren natuurlijk. Gewoon een schoppartij, en ja, die mogen er zijn. Hij bereikt er niet of nauwelijks iets mee, behalve dan zijn eigen zetel in de Tweede Kamer. Voor Nederland en de politiek an sich zie ik niet veel toegevoegde waarde. Of bepaalde punten in de politiek in de zelfde mate zouden worden belicht zonder Wilders kun je immers nooit weten.

Persoonlijk vind ik "vrijheid van meningsuiting" iets anders dan stelselmatig groepen tegen elkaar opzetten en beledigen. Dan vind ik je ook maar een klootzak eigenlijk, al zal ik nooit over gaan tot bedreigingen of terreur (dus uiteraard keur ik iedere vorm van geweld dan ook af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Gravitar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:42:
[...]

Ik geloof niet dat hij van plan was om zelf ook een cartoon in te zenden hoor. Los daarvan, eens veroordeeld, altijd schuldig? Zo werkt het hier nu eenmaal niet. Ik heb wel eens een boete gehad voor te hard rijden, betekent dat dat ik iedere keer dat ik achter het stuur kruip een boete verdien?
Dat is precies wat veroordeeld is, een rechter heeft de feiten voldoende bewezen gevonden voor een schuldig verklaring.
Net als jij altijd schuldig bent voor die ene boete voor te hard rijden is Wilders altijd (tot zijn hoger beroep misschien deze uitspraak terugdraait) schuldig voor het aanzetten tot discriminatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Mant schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:35:
[...]

Dat is precies wat veroordeeld is, een rechter heeft de feiten voldoende bewezen gevonden voor een schuldig verklaring.
Net als jij altijd schuldig bent voor die ene boete voor te hard rijden is Wilders altijd (tot zijn hoger beroep misschien deze uitspraak terugdraait) schuldig voor het aanzetten tot discriminatie.
Hij is schuldig van dat ene geval waar hij voor veroordeeld is. Dat zegt niet per se iets over een volgend geval, zoals deze wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]
Dit zegt genoeg. Je hebt begrip voor de doodsbedreiging van Wilders. En je hebt geen begrip voor het opzetten van een (stomme) wedstrijd. Dat laatste zijn we het allemaal denk ik in een bepaalde mate wel eens. Ook al valt het volgens westerse normen nog steeds onder vrijheid van meningsuiting. Echter je begrip voor de doodsbedreiging gaat te ver …
En als je dan toch aan het zoeken bent...

[...]

Ik hoop dat je de ironie van hoe je dit opschrijft inziet. Ik moest iig even lachen :>
Dan snap je de vrijheid van meningsuiting niet. Die houdt niet in dat je alles kan doen of zelfs zeggen wat je wil. Een doodsbedreiging is (over het algemeen) in het westen strafbaar en valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Dus ja: Wilders mag de wedstrijd opzetten, en ZIJ mogen niet met geweld terug dreigen. Met andere woorden: Onze vrijheid van meningsuiting (die zij niet kennen) is niet iets waar zij iets over hebben te zeggen.
[...]
Je keert je wang toe als je geslagen wordt, als ik de Bijbel goed herinner. Volgens mij zijn wij het hier die slaan. De protesterende Pakistanen keren alleen niet hun wang toe. En dan vinden wij dat schandelijk?

Ja ik verdedig zijn motivatie. Niet zijn reactie. Laat dat volstrekt helder zijn dat ik het middel absoluut niet goedkeur en/of tolereer. Maar net zoals de Nederlandse rechtspraak zelfs bij moordenaar, pedoseksuelen en ander geteisem nog altijd naar de verzachtende omstandigheden wordt gekeken, kijk ik ook naar de beweegredenen. Als ik een moeder dreig haar vijfjarig dochtertje te gaan verkrachten, dan snap jij toch ook dat op zijn minst een deel van de gemiddelde moeders in Nederland mij iets aan zouden willen doen? Ik denk dat jij haar dan ook verdedigd, ondanks dat zij op haar spreekwoordelijke pikkie is getrapt vanwege een nog niet uitgevoerde daad.
Toegegeven, de daad (spotprent vs verkrachting) is totaal niet vergelijkbaar, maar het gevoel dat het oproept wel. DAAR refereer ik nu aan: woedend om een reden (genoemde daad). dat ik nu het risico neem afgemaakt te worden op een verkeerde vergelijking neem ik op de koop toe, ik hoop dat begrepen wordt dat ik naar het oproepende gevoel refereer en niet naar de daad.
Zoals je zelf al zegt, inderdaad een hele rare vergelijking die eigenlijk nergens meer op slaat. Je kan dan beter zeggen dat het voor hen de grootst mogelijke belediging is als iemand een cartoon over Mohammed maakt. In jouw vergelijking dreig je namelijk met het fysiek iets aandoen van kinderen. Dat is heel iets anders dan een wedstrijd opzetten, plus jouw dreigement is ook in het westen geheel strafbaar.
Ik snap verder werkelijk niet waarom je een groep mensen die (serieuze) doodsbedreigingen doen, probeert te verdedigen. Natuurlijk zijn ze erg boos, maar dat maakt het niet acceptabel. Als er ergens mensen wonen die enorm boos worden als er iemand in het westen gebruik maakt van een wc, dan is het jammer, maar die mensen kunnen dan lekker de hele dag boos zijn. In Nederland hoeven wij ons totaal niks aan te trekken van een Pakistaan die in Pakistan woont. Ze mogen ook best boos zijn. Die wedstrijd is echter in Nederland en als dat hier mag, dan is dat zo. Zou wat zijn zeg, dan kunnen wij Nederlanders dus volgens jou ook voortaan in allerlei andere landen een hoop stennis gaan schoppen over de cultuur daar? Stierenvechten in Spanje, wapenwet in de USA, drugshandel in Zuid-Amerika, enz.
[...]

Sterk overdreven. Vrijwel alle communicatie vanuit Nederland richting Pakistan is vriendelijk en diplomatiek. Er is nu echter door één Nederlander een vage wedstrijd bedacht en nu ineens dringen wij zonder respect onze cultuur op? Dat is echt complete onzin. Het is ook slechts een heel specifiek groepje Pakistanen die zo fel reageert op Wilders.
Verder ook overdreven dat ze zo achterlopen of minder verlicht zijn dan ons. Ze hebben daar ook gewoon internet, auto's en steden. Er is meer armoede, maar verder is het een land wat normaal mee kan komen. Echter het is wel islamitisch en dat is in dit geval de enige reden voor de botsing met Wilders.

Wilders heeft als standpunt dat de islamitische wereld (nog) niet in Nederland moet worden binnengelaten, omdat hij van mening is dat het slecht is voor ons land. Zijn wedstrijd was juist bedoeld om te laten zien dat sommige moslims toch echt beter niet in Nederland kunnen gaan wonen. Jammer dat dit ten koste gaat van het overgrote deel van de moslims die totaal geen problemen veroorzaken. We weten ondertussen allemaal wel dat Wilders het vuil speelt en puur in eigen belang voor de stemmen. Om echter de extreme moslim dan maar te gaan verdedigen gaat mij wel te ver. Elke extremist trouwens, want het maakt mij niet uit van welk geloof of ideologie.
Ik heb verder al eerder in dit topic gezegd waarom die extremisten in Pakistan een doodswens schreeuwden voor de camera. Dat is niet omdat ze volgens jouw woorden zover achterlopen op onze verlichting. of zich echt zo enorm beledigd voelen... maar voor eigen gewin om zo hogerop te komen binnen hun extremisten-netwerk. Die paar jongemannen die vooraan stonden te schreeuwen, zijn nu helden binnen hun groepering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Wilders ageert tegen de Islam en slaat daarmee de plank volledig mis. Het is geen religieus, maar een cultureel probleem. Natuurlijk is de cultuur in het Midden-Oosten en Noord-Afrika zwaar beinvloed door door een zwaar conservatieve stroming van de Islam, maar er zijn genoeg moslims die in het westen zijn opgegroeid en net als heel veel Christenen in Nederland een veel liberale vorm van het geloof aanhangen.

Ik weet nog dat Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemde, Nederland was te klein. ' Het was een andere cultuur, niet een minderwaardige en zeker geen achterlijke.' ' Onze cultuur is gewoon anders' en 'Dit mag je niet zeggen'.

Ik ga het hier nu gewoon zeggen: Ik vind veel van de normen en waarden die men in grote meerderheid aanhangt in het Midden-Oosten en Noord-Afrika verwerpelijk en daarmee vind ik die cultuur minderwaardig en onwenselijk in Nederland. In die landen hangt men nog standpunten aan die wij decennia terug al hebben laten varen, waar mensen in Nederland hard voor gevochten hebben.

Als ik dan zie dat familie, vrienden en kennissen in de LGBT gemeenschap niet meer hand in hand over straat durven in onze grote steden, waar ze dit 15-30 jaar terug terug wel konden na jaren lange strijd. Dat het fysieke en verbale geweld waarmee ze bedreigt worden vrijwel volledig voorkomt uit mensen met een culturele achtergrond uit ... jawel het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dan is het tijd om een pas op de plaats te maken. Te erkennen dat die immigratie problemen veroorzaakt in onze samenleving en niet op de schaal die er nu is plaats zou moeten vinden.

Vluchtelingen kunnen beter in de regio worden opgevangen, in landen met een vergelijkbare cultuur, wat veel minder disruptie geeft. Daar kunnen en moeten wij als westerse landen naar mijn mening wel ondersteuning aan geven, maar niet in de vorm van open grenzen. Het is dan ook triest te moeten constateren dat buiten Jordanië geen enkel moslim land bereik is om in noemenswaardige aantallen vluchtelingen op te vangen. Ook zo'n cultureel verschil waar wij nu de prijs voor betalen.

Er zijn serieuze problemen met specifieke groepen immigranten en dan zou je verwachten dat daar serieus aandacht aan besteed wordt. Niets is echter minder waar. De LPF en Wilders werden en worden als rechts racistisch weg gezet (PVV is meer centrum links dan rechts, maar het is natuurlijk veel prettiger voor links als men rechts aan racisme kan koppelen) en en alles wat ze aankaarten daarover praat men niet. Met als gevolg dat de problemen niet alleen blijven bestaan maar groeien, de onvrede onder de bevolking groet en de enige partij bij de laatste verkiezingen die het uberhaupt benoemde de PVV was. Het gevolg is dat de mensen gaan stemmen op een partij als de PVV die veel roept, maar met compleet onwerkbare en volkome idiote 'oplossingen' komt.

Als de traditionele politieke partijen zich zorgen maken over deze ontwikkeling heft men het geheel in eigen hand door met oplossingen te komen die wel werkbaar zijn. Ik zie dit niet gebeuren! Wat ik wel zie gebeuren is dat de PVV stemmen verliest aan FvD, deze partij heeft namelijk wel plannen die uitvoerbaar zijn, of je ze wenselijk vindt is wat anders. Daarnaast heeft deze partij een volledig programma, zodat je itt de PVV op de meeste punten weet waar ze staan. Uiteraard is deze partij, hoe kan het ook anders, ook al door de linkse elite als racisten aan de kant gezet. Naast de PVV zal denk ik de VVD de tweede grote verliezer zijn eerst volgende kamer verkiezingen, aangezien FvD een aantal klasieke VVD standpunten die ze de laatste jaren alleen nog maar in woord voerden heeft opgenomen in haar programma.

Ik ben heel erg beniewd hoe al die struisvogels politici hun cordon sanitaire op gaan trekken als FvD en PVV straks meer zetels hebben dan de PVV alleen nu. Negeer het lang genoeg en er is straks geen regering meer te vormen zonder 1 van deze partijen.
Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:14:
Het is ook slechts een heel specifiek groepje Pakistanen die zo fel reageert op Wilders.

...

Verder ook overdreven dat ze zo achterlopen of minder verlicht zijn dan ons.
En het zijn dit soort onwaarheden waarmee men de discussie uit de weg wil gaan. Ben je uberhaupt wel eens in de regio geweest? Zo nee, moet je eens doen. Dan kan je zien dat het weliswaar een klein groepje is die bereid is om naar Nederland te reizen en daadwerkelijk een poging tot moord te doen, maar voor vrijwel de gehele bevolking daar zijn deze mensen helden! Osama Bin Laden is een martelaar voor het geloof en mateloos populair. Doodstraf voor homoseksuelen staat men vrijwel universeel achter, evenals de doodstraf voor belediging van de profeet of afvalligen van de Islam. Sex buiten het huwelijk als vrouw, hele hordes staan achter het stenigen van de vrouw. Zelfs als deze verkracht is! Pim Fortuyn zat er niet zo ver naast als onze fatsoenspolitici je willen doen geloven.

Men loopt daar technologisch zeker in de steden inderdaad niet achter. In de arme gebieden is dat een ander verhaal. Maar verlicht zijn ze op een kleine groep na zeer zeker niet. Technische wetenschap hoeft de religie niet te bijten, maar ik zou je niet aanraden om buiten een paar universiteiten in Pakistan evolutieleer te doceren. En zelfs daar zou ik mij er niet prettig bij voelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 01-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 21-05 20:43
Gravitar schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:42:
[...]

Over de kwaliteit van de inzendingen kunnen we niets zeggen nu het is afgelast. Dat er karikaturen tussen zouden zitten lijkt me gezien de aard van spot cartoons evident. Dat betekent echter niet automatisch dat ze daarmee een racisitische of discrimerende aard zouden hebben gehad.
Dat hij veroordeeld is voor discriminatie is niet het probleem. Dat hij een partij leidt dat bepaalde bevolkingsgroepen en geloofsgroepering discrimineerd is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

polli_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:40:
[...]
Dat hij veroordeeld is voor discriminatie is niet het probleem. Dat hij een partij leidt dat bepaalde bevolkingsgroepen en geloofsgroepering discrimineerd is het probleem.
Dat hij Nederlanders op basis van geloof wil discrimineren is inderdaad onacceptabel. Maar er zijn hele valide redenen om in het immigratiebeleid te discrimineren.

Het zou voor Nederland een hele gezonde ontwikkeling zijn als er een strakke limiet wordt gesteld aan het aantal immigranten dat wij toelaten dat onze culturele normen en waarden niet onderschrijft. En van degenen die we wel toelaten kunnen wij best eisen dat zij deze normen en waarden tijdens hun verblijf hier tolereren en voorwaarde voor permanent blijven: accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Anoniem: 63072 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:29:
Wilders ageert tegen de Islam en slaat daarmee de plank volledig mis. Het is geen religieus, maar een cultureel probleem. Natuurlijk is de cultuur in het Midden-Oosten en Noord-Afrika zwaar beinvloed door door een zwaar conservatieve stroming van de Islam, maar er zijn genoeg moslims die in het westen zijn opgegroeid en net als heel veel Christenen in Nederland een veel liberale vorm van de Islam aanhangen.

Ik weet nog dat Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemde, Nederland was te klein. ' Het was een andere cultuur, niet een minderwaardige en zeker geen achterlijke.' ' Onze cultuur is gewoon anders' en 'Dit mag je niet zeggen'.

Ik ga het hier nu gewoon zeggen: Ik vind de veel van de normen en waarden die men in grote meerderheid aanhangt in het Midden-Oosten en Noord-Afrika verwerpelijk en daarmee vind ik die cultuur minderwaardig en onwenselijk. In die landen hangt men nog standpunten aan die wij decennia terug al hebben laten varen, waar mensen in Nederland hard voor gevochten hebben.

Als ik dan zie dat familie, vrienden en kennissen in de LGBT gemeenschap niet meer hand in hand over straat durven in onze grote steden, waar ze dit 15-30 jaar terug terug wel konden na jaren lange strijd. Dat het fysieke en verbale geweld waarmee ze bedreigt worden vrijwel volledig voorkomt uit mensen met een culturele achtergrond uit ... jawel het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dan is het tijd om een pas op de plaats te maken. Te erkennen dat die immigratie problemen veroorzaakt in onze samenleving en niet op de schaal die er nu is plaats zou moeten vinden.

Vluchtelingen kunnen beter in de regio worden opgevangen, in landen met een vergelijkbare cultuur, wat veel minder disruptie geeft. Daar kunnen en moeten wij als westerse landen naar mijn mening wel ondersteuning aan geven, maar niet in de vorm van open grenzen. Het is dan ook triest te moeten constateren dat buiten Jordanië geen enkel moslim land bereik is om in noemenswaardige aantallen vluchtelingen op te vangen. Ook zo'n cultureel verschil waar wij nu de prijs voor betalen.

Er zijn serieuze problemen met specifieke groepen immigranten en dan zou je verwachten dat daar serieus aandacht aan besteed wordt. Niets is echter minder waar. De LPF en Wilders werden en worden als rechts racistisch weg gezet (PVV is meer centrum links dan rechts, maar het is natuurlijk veel prettiger voor links als men rechts aan racisme kan koppelen) en en alles wat ze aankaarten daarover praat men niet. Met als gevolg dat de problemen niet alleen blijven bestaan maar groeien, de onvrede onder de bevolking groet en de enige partij bij de laatste verkiezingen die het uberhaupt benoemde de PVV was. Het gevolg is dat de mensen gaan stemmen op een partij als de PVV die veel roept, maar met compleet onwerkbare en volkome idiote 'oplossingen' komt.

Als de traditionele politieke partijen zich zorgen maken over deze ontwikkeling heft men het geheel in eigen hand door met oplossingen te komen die wel werkbaar zijn. Ik zie dit niet gebeuren! Wat ik wel zie gebeuren is dat de PVV stemmen verliest aan FvD, deze partij heeft namelijk wel plannen die uitvoerbaar zijn, of je ze wenselijk vindt is wat anders. Daarnaast heeft deze partij een volledig programma, zodat je itt de PVV op de meeste punten weet waar ze staan. Uiteraard is deze partij, hoe kan het ook anders, ook al door de linkse elite als racisten aan de kant gezet. Naast de PVV zal denk ik de VVD de tweede grote verliezer zijn eerst volgende kamer verkiezingen, aangezien FvD een aantal klasieke VVD standpunten die ze de laatste jaren alleen nog maar in woord voerden heeft opgenomen in haar programma.

Ik ben heel erg beniewd hoe al die struisvogels politici hun cordon sanitaire op gaan trekken als FvD en PVV straks meer zetels hebben dan de PVV alleen nu. Negeer het lang genoeg en er is straks geen regering meer te vormen zonder 1 van deze partijen.

[...]

En het zijn dit soort onwaarheden waarmee men de discussie uit de weg wil gaan. Ben je uberhaupt wel eens in de regio geweest? Zo nee, moet je eens doen. Dan kan je zien dat het weliswaar een klein groepje is die bereid is om naar Nederland te reizen en daadwerkelijk een poging tot moord te doen, maar voor vrijwel de gehele bevolking daar zijn deze mensen helden! Osama Bin Laden is een martelaar voor het geloof en mateloos populair. Doodstraf voor homoseksuelen staat men vrijwel universeel achter, evenals de doodstraf voor belediging van de profeet of afvalligen van de Islam. Sex buiten het huwelijk als vrouw, hele hordes staan achter het stenigen van de vrouw. Zelfs als deze verkracht is! Pim Fortuyn zat er niet zo ver naast als onze fatsoenspolitici je willen doen geloven.

Men loopt daar technologisch zeker in de steden inderdaad niet achter. In de arme gebieden is dat een ander verhaal. Maar verlicht zijn ze op een kleine groep na zeer zeker niet. Technische wetenschap hoeft de religie niet te bijten, maar ik zou je niet aanraden om buiten een paar universiteiten in Pakistan evolutieleer te doceren. En zelfs daar zou ik mij er niet prettig bij voelen.
Hee, ik ben het met je eens hoor. Waar ik tegen in ging was dat iemand zei dat Pakistanen er niks aan kunnen doen, omdat ze minder verlicht zijn dan ons. Ze lopen echter niet honderden jaren op ons achter (en hebben internet enz.) en die vlieger gaat dus niet op.

Ze denken in islamitische landen natuurlijk wel degelijk anders en daarbij soms ook zeer verwerpelijk zaken in onze ogen. Echter zeggen zij terecht hetzelfde over de Katholieke kerk die vol met jongetjesmisbruik zit. Het heeft tijd nodig om cultuur te veranderen en opdringen van eigen cultuur lijkt mij al helemaal lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Playa del C. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:57:
[...]

Hee, ik ben het met je eens hoor. Waar ik tegen in ging was dat iemand zei dat Pakistanen er niks aan kunnen doen, omdat ze minder verlicht zijn dan ons. Ze lopen echter niet honderden jaren op ons achter (en hebben internet enz.) en die vlieger gaat dus niet op.

Ze denken in islamitische landen natuurlijk wel degelijk anders en daarbij soms ook zeer verwerpelijk zaken in onze ogen. Echter zeggen zij terecht hetzelfde over de Katholieke kerk die vol met jongetjesmisbruik zit. Het heeft tijd nodig om cultuur te veranderen en opdringen van eigen cultuur lijkt mij al helemaal lastig.
Ah ok, ik heb je post nog eens gelezen. Blijft wel dat ik het op het punt van verlichting niet met je eens ben.
Internet en toegang tot informatie hebben betekent niet dat je verlicht bent. Het gaat er ook om wat je met die informatie doet. Dat je jezelf verlost van dogma en open staat dat de zaken die je voor waar geaccepteerd hebt onjuist kunnen zijn. Op kleine minderheden na zie ik daar in Pakistan en veel van het M-O en N-Afrika niets van.

Zo terecht is die opmerking over de Katholieke kerk niet, het merendeel van de westerse bevolking, zelf in de nog zeer Katholieke landen vind deze zaken verwerpelijk.

Het feit dat de politiek er vrijwel niets aan doet en justitie het onderzoek vaak aan de RK kerk zelf overlaat geeft wel aan dat we ook hier nog wel wat stappen kunnen maken. Maar het is onvergelijkbaar met de middeleeuwse praktijken in bijvoorbeeld Pakistan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 01-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Volgens mij is er niet 1 cartoon van die "wedstrijd" openbaar gemaakt. Of het dus allemaal zo beledigend is, moeten we dus maar afwachten. Dat er dus een pakistaan deze kant op is gekomen om Wilders even "terecht te zetten" mag je dus redelijk prematuur noemen aangezien er nog niet eens geslagen is. Maar misschien dat jij het wel een doodsbedreiging waard vind.
[...]

Waar roepen de gematigde moslims in nederland dan om geweld? Want daarmee vergeleek ik de PVV en FvD. Mensen doen iets uit naam van een idee (Islam of "beschermen van onze cultuur") dat ook door hun uigedragen word. Ik zeg nergens dat zij direct oproepen tot geweld.

Maar als een moslim iets doet moeten andere moslims ineens publiekelijk afstand nemen maar als een rechts extremist iets doet hoeven rechts extremisten dat volgens jou niet?
Omdat jij zowel Wilders als Baudet bij naam noemt, ze voor landverraders uitmaakt omdat ze een wedstrijdje tekenen uitschrijven.maar je volledig over de compleet overtrokken reactie uit Pakistan heen kijkt. Jij als zelfbenoemd gematigd moslim zit dat te verdedigen. Ik vind het goedpraten van een doodsbedreiging na een tekenwedstrijdje nou niet bepaald gematigd.

En als we het over opjutten hebben, wie zit dan in Pakistan die boel zo op scherp te zetten? Want net als dat de gemiddelde nederlander niet echt het nieuws over Pakistan volgt, zal een Pakistani niet echt Nederland volgen. Dus hoe word dat nieuws daar zo groot en worden die protesten daar georganiseerd. Daar zal een islamitische "Wilders" aan het ophitsen zijn.
Natuurlijk moeten de moslims niet geweldadig worden van een wedstrijd als deze maar de wedstrijd zelf had van mij verbonden mogen worden. In Nederland is het doelbewust beledigen van een persoon of groep gelukkig verboden. Vrijheid van meningsuiting is niet vrijheid om anderen te beledigen of in gevaar te brengen.
Mja, dus laat Mohammed even aangifte doen. Of valt dit misschien onder Godslastering, dat wat gelukkig uit ons wetboek is gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door arbraxas op 01-09-2018 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 63072 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:29:
De LPF en Wilders werden en worden als rechts racistisch weg gezet (PVV is meer centrum links dan rechts, maar het is natuurlijk veel prettiger voor links als men rechts aan racisme kan koppelen)
Ah ja, het predikaat dat de PVV niet links is ligt zelf ook weer aan links. Het feit dat Wilders steeds letterlijk op 'links' zit te zeiken, en we daaruit opmaken dat hij zichzelf kennelijk dus niet als links profileert, natuurlijk niet. Maar natuurlijk. Zelfs het niet links zijn van de PVV ligt aan links. 8)7
en en alles wat ze aankaarten daarover praat men niet.
Misschien omdat het partijprogramma ongeveer een half A4'tje zonder concrete inhoud beslaat, hij in TV-debatten niet komt opdagen (wegens 'te links'), hij voornamelijk één richting op communiceert via twitter, en als hij dan wordt uitgenodigd om aan een daadwerkelijk regeerakkoord mee te doen, hij niet in de regering wil.

Nee, dat anderen niet meer zijn ononderbouwde luchtkastelen wil bespreken en zich gewoon richt op daadwerkelijk uitvoerbare plannen (waarbij blijkt dat een maatschappelijk werker beter blijkt te werken dan de maatregelen die in Wilders' halve A4'tje staan) ligt allemaal aan, eh, links. Hij zou zelf eens een keer ergens verantwoordelijk zijn, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
en als hij dan wordt uitgenodigd om aan een daadwerkelijk regeerakkoord mee te doen, hij niet in de regering wil
Geen idee wat waar jij geweest bent bij de laatste verkiezingen, maar zowat elke politieke partij had op voorhand de PVV al uitgesloten. En die keer dat hij wel in de regering zat heeft hij inderdaad zijn poot stijf gehouden wat betreft zijn standpunten. Iets wat natuurlijk voor rubberen Rutte een gruwel is (Je weet wel, die man van de VVD ons staatshoofd die er prat op gaat dat hij geen visie heeft).

Maar goed dat hebben we andere topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Koos2009 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:16:
[...]

Je bedoelt dat de diverse overheidsinstanties in binnen- en buitenland zo goed samenwerken en het dus (nog) kunnen tegenhouden?
Helaas zijn jullie beiden door de werkelijkheid ingehaald:
https://www.telegraaf.nl/...-had-terroristisch-motief

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

arbraxas schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:39:
zowat elke politieke partij had op voorhand de PVV al uitgesloten. En die keer dat hij wel in de regering zat heeft hij inderdaad zijn poot stijf gehouden wat betreft zijn standpunten.
Mooi stukje heroische framing. Nee, natuurlijk willen partijen niet met je regeren als je geen voer geeft voor een realistisch regeerakkoord, en je je niet aan afspraken kan houden omdat je je simplistische visie dan moet inruilen voor nuance, realisme en onderbouwing.

De fundamentele redenen voor de meeste partijen om samenwerking te weigeren, waren juist het ongenuanceerde geschop tegen de Islam wat nu ook weer besproken wordt. Als hij dat geschop laat zitten, had hij al lang met andere partijen om tafel kunnen zitten om daadwerkelijk te bespreken hoe je criminaliteitcijfers en integratie onder moslims verbetert. Maar wederom: speel vooral Calimero, en blijf je inzetten voor contra-productieve spotprenten en geklaag over links en Rutte, in plaats van met andere partijen samen te werken om die problemen die de PVV kennelijk belangrijk vindt op te lossen.

Hier werden eerder ook al symptomen van precies dit probleem genoemd: imams die hem uitnodigen voor een gesprek worden geweigerd. Maar de moslims moeten zich wel uitspreken. Elk publiek debat wordt geweigerd. Maar mensen moeten wel met Wilders zijn plannen aan de slag. Ja, dahag.

Even voor de goede orde: hier dus de visie waaraan daadwerkelijk regeren dus schijnbaar ondergeschikt is. Met een verbod op moskeeën, islamitische scholen en de Koran (tot zover het fundamentele belang van het recht op het vrije woord), alles gefinancierd door 10 miljard aan bezuinigingen op "ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz." Kan iedereen die links en Rutte ervan beschuldigd dat ze niet met zijn plannen aan de slag gaan, even zijn mond gaan spoelen? :|

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 02-09-2018 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
@arbraxas Helaas heb je gelijk. Tot ik de link van de telegraaf las ging had ik nog de hoop dat het wellicht nog mee zou vallen.
Gelukkig bleken de overheidsdiensten deze keer zeer snel aanewzig te kunnen zijn en meteen te kunnen handelen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Zolang we geen grapjes over Mohammed en Allah kunnen / mogen maken zonder dat er dreiging is van geweld zijn er een paar ongewenste dynamieken in onze samenleving.

Het zou ons als land sieren als we onze satire gewoon podium geven, en we keihard met elk overheidsmiddel mogelijk ingrijpen tegen de bronnen van de dreiging van geweld.

Wat voor sommigen een heilige oorlog is, is voor een maatschappij inperking van vrijheden en aantasting van de rechtstaat. Alleen de overheid heeft het geweldsmonopolie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
arbraxas schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:39:
[...]

Geen idee wat waar jij geweest bent bij de laatste verkiezingen, maar zowat elke politieke partij had op voorhand de PVV al uitgesloten. En die keer dat hij wel in de regering zat heeft hij inderdaad zijn poot stijf gehouden wat betreft zijn standpunten. Iets wat natuurlijk voor rubberen Rutte een gruwel is (Je weet wel, die man van de VVD ons staatshoofd die er prat op gaat dat hij geen visie heeft).

Maar goed dat hebben we andere topics voor.
Ach, kom nou. Wilders is helemaal niet uit op regeren, samenwerken of pragmatisch handelen. Zijn positie bestaat juist bij de gratie van van een afstandje klagen, mekkeren, huilen en onwerkbare voorstellen inleveren. In een andere positie waarin hij een beroep moet doen op de capaciteiten van de partij om samen te werken verliest hij dusdanig hard dat zelfs de mensen die nu nog zo naïef zijn om te denken dat Wilders hele goede bedoelingen heeft daar niet meer in trappen. De beste man is intelligent genoeg om dat te snappen en intelligent genoeg dat hij met dit soort acties de lachende winnaar is.

Maar heel fraai en integer is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 11:29

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik verbaas mij niet over zo’n reactie vanuit Pakistan, daar is dat de norm. Een veel groter probleem is dat het ook breed gedragen wordt in onze eigen maatschappij. Nu kan je vrij weinig doen aan het feit dat die mensen nu eenmaal hier zijn, maar het voorkomen dat deze groep zich uitbreidt is een stuk makkelijker.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:29:
[...]

Ah ja, het predikaat dat de PVV niet links is ligt zelf ook weer aan links. Het feit dat Wilders steeds letterlijk op 'links' zit te zeiken, en we daaruit opmaken dat hij zichzelf kennelijk dus niet als links profileert, natuurlijk niet. Maar natuurlijk. Zelfs het niet links zijn van de PVV ligt aan links. 8)7

[...]

Misschien omdat het partijprogramma ongeveer een half A4'tje zonder concrete inhoud beslaat, hij in TV-debatten niet komt opdagen (wegens 'te links'), hij voornamelijk één richting op communiceert via twitter, en als hij dan wordt uitgenodigd om aan een daadwerkelijk regeerakkoord mee te doen, hij niet in de regering wil.

Nee, dat anderen niet meer zijn ononderbouwde luchtkastelen wil bespreken en zich gewoon richt op daadwerkelijk uitvoerbare plannen (waarbij blijkt dat een maatschappelijk werker beter blijkt te werken dan de maatregelen die in Wilders' halve A4'tje staan) ligt allemaal aan, eh, links. Hij zou zelf eens een keer ergens verantwoordelijk zijn, zeg.
Dat is niet wat ik zei. Wat ik zei was dat de PVV eerder een centrum linkse partij was. Dan is het echt niet vergezocht dat je anderen te links vindt. Het is wel vergezocht om de PVV als extreem rechts weg te zetten, zoals links-links doet.

En wat die luchtkastelen van Wilders betreft. Als je gelezen had had je gezien dat ik vrijwel dezelfde kritiek had op de PVV, dat ze niet met realistische oplossingen komen. Mijn verwijt aan de andere partijen is niet dat ze niet meegaan met Wilders slechte plannen. Het is dat ze niet met realistische plannen komen voor de onderliggende problemen om Wilders de wind uit de zeilen te houden maar de problemen negeren omdat dat niet PC correct is en ze denken dat het effectiever is om Wilders als racist neer te zetten zelfs voor het benoemen van echte problemen.

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik Wilders juist graag zie vertrekken door de voedingsbodem van zijn 'partij' weg te nemen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste