Wilders ageert tegen de Islam en slaat daarmee de plank volledig mis. Het is geen religieus, maar een cultureel probleem. Natuurlijk is de cultuur in het Midden-Oosten en Noord-Afrika zwaar beinvloed door door een zwaar conservatieve stroming van de Islam, maar er zijn genoeg moslims die in het westen zijn opgegroeid en net als heel veel Christenen in Nederland een veel liberale vorm van het geloof aanhangen.
Ik weet nog dat Pim Fortuyn de Islam een achterlijke cultuur noemde, Nederland was te klein. ' Het was een
andere cultuur, niet een minderwaardige en zeker geen achterlijke.' ' Onze cultuur is gewoon anders' en 'Dit mag je niet zeggen'.
Ik ga het hier nu gewoon zeggen: Ik vind veel van de normen en waarden die men in grote meerderheid aanhangt in het Midden-Oosten en Noord-Afrika verwerpelijk en daarmee vind ik die cultuur minderwaardig en onwenselijk in Nederland. In die landen hangt men nog standpunten aan die wij decennia terug al hebben laten varen, waar mensen in Nederland hard voor gevochten hebben.
Als ik dan zie dat familie, vrienden en kennissen in de LGBT gemeenschap niet meer hand in hand over straat durven in onze grote steden, waar ze dit 15-30 jaar terug terug wel konden na jaren lange strijd. Dat het fysieke en verbale geweld waarmee ze bedreigt worden vrijwel volledig voorkomt uit mensen met een culturele achtergrond uit ... jawel het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dan is het tijd om een pas op de plaats te maken. Te erkennen dat die immigratie problemen veroorzaakt in onze samenleving en niet op de schaal die er nu is plaats zou moeten vinden.
Vluchtelingen kunnen beter in de regio worden opgevangen, in landen met een vergelijkbare cultuur, wat veel minder disruptie geeft. Daar kunnen en moeten wij als westerse landen naar mijn mening wel ondersteuning aan geven, maar niet in de vorm van open grenzen. Het is dan ook triest te moeten constateren dat buiten Jordanië geen enkel moslim land bereik is om in noemenswaardige aantallen vluchtelingen op te vangen. Ook zo'n cultureel verschil waar wij nu de prijs voor betalen.
Er zijn serieuze problemen met specifieke groepen immigranten en dan zou je verwachten dat daar serieus aandacht aan besteed wordt. Niets is echter minder waar. De LPF en Wilders werden en worden als rechts racistisch weg gezet (PVV is meer centrum links dan rechts, maar het is natuurlijk veel prettiger voor links als men rechts aan racisme kan koppelen) en en alles wat ze aankaarten daarover praat men niet. Met als gevolg dat de problemen niet alleen blijven bestaan maar groeien, de onvrede onder de bevolking groet en de enige partij bij de laatste verkiezingen die het uberhaupt benoemde de PVV was. Het gevolg is dat de mensen gaan stemmen op een partij als de PVV die veel roept, maar met compleet onwerkbare en volkome idiote 'oplossingen' komt.
Als de traditionele politieke partijen zich zorgen maken over deze ontwikkeling heft men het geheel in eigen hand door met oplossingen te komen die wel werkbaar zijn. Ik zie dit niet gebeuren! Wat ik wel zie gebeuren is dat de PVV stemmen verliest aan FvD, deze partij heeft namelijk wel plannen die uitvoerbaar zijn, of je ze wenselijk vindt is wat anders. Daarnaast heeft deze partij een volledig programma, zodat je itt de PVV op de meeste punten weet waar ze staan. Uiteraard is deze partij, hoe kan het ook anders, ook al door de linkse elite als racisten aan de kant gezet. Naast de PVV zal denk ik de VVD de tweede grote verliezer zijn eerst volgende kamer verkiezingen, aangezien FvD een aantal klasieke VVD standpunten die ze de laatste jaren alleen nog maar in woord voerden heeft opgenomen in haar programma.
Ik ben heel erg beniewd hoe al die
struisvogels politici hun cordon sanitaire op gaan trekken als FvD en PVV straks meer zetels hebben dan de PVV alleen nu. Negeer het lang genoeg en er is straks geen regering meer te vormen zonder 1 van deze partijen.
En het zijn dit soort onwaarheden waarmee men de discussie uit de weg wil gaan. Ben je uberhaupt wel eens in de regio geweest? Zo nee, moet je eens doen. Dan kan je zien dat het weliswaar een klein groepje is die bereid is om naar Nederland te reizen en daadwerkelijk een poging tot moord te doen, maar voor vrijwel de gehele bevolking daar zijn deze mensen helden! Osama Bin Laden is een martelaar voor het geloof en mateloos populair. Doodstraf voor homoseksuelen staat men vrijwel universeel achter, evenals de doodstraf voor belediging van de profeet of afvalligen van de Islam. Sex buiten het huwelijk als vrouw, hele hordes staan achter het stenigen van de vrouw. Zelfs als deze verkracht is! Pim Fortuyn zat er niet zo ver naast als onze fatsoenspolitici je willen doen geloven.
Men loopt daar technologisch zeker in de steden inderdaad niet achter. In de arme gebieden is dat een ander verhaal. Maar verlicht zijn ze op een kleine groep na zeer zeker niet. Technische wetenschap hoeft de religie niet te bijten, maar ik zou je niet aanraden om buiten een paar universiteiten in Pakistan evolutieleer te doceren. En zelfs daar zou ik mij er niet prettig bij voelen.
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 01-09-2018 21:48
]