Test geslaagd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/j1bIb2BEQSclOSfQYU9mx1d4.png?f=user_large)
BTC 'rendeert' op zichzelf natuurlijk al. Maar goed, je wil natuurlijk méér bitcoin. Als je het wil laten renderen én veilig opslaan wordt het lastig omdat je óf een specifieke staking-munt nodig hebt, dan kun je wel staken via je Ledger bijvoorbeeld, óf aan pools mee moet kunnen doen, maar dat kan (voor zover ik weet) met echte bitcoins niet. Die zul je altijd moeten wrappen in andere tokens, zoals ether of bnb.TalentedMrRiple schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:22:
Ik heb nu wat BTC op Binance staan, via flexibel sparen genereert dat 1.2%. Ik wil wat meer BTC kopen maar zou dat dan liever veiliger bewaren, en het liefst ook nog laten renderen naast de koerswinsten. Wat zijn de tips? Is een keuze voor meer veiligheid altijd een keuze voor een (eigen) hardware wallet? Of zijn er andere opties? En kun je dan nog rendement maken naast de koerswinst? Thx for helping!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Je bent veel kwijt omdat het bedrag niet hoog is. 14 euro kwijt zijn op 25 euro is veel, maar op hogere bedragen valt het mee. Sowieso kost het verzenden van BTC op dit moment meestal al best wat. Dit maakt het totaal niet meer interessant om 5 euro of 10 euro te verzenden.Domokun schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:56:
Afgelopen weekend in de zoektocht naar het kopen van bitcoin zonder ID de app 'Relai' geprobeerd, op aanraden van @DaCoTa. Technisch gezien werkt het; je hoeft alleen maar met je bankrekening geld over te maken naar hun bankrekening en je krijgt vervolgens bitcoin in de wallet van je app die je vervolgens naar een externe wallet kunt sturen. Echter ben je een godsvermogen kwijt aan transactie fees; van mijn €25 euro is uiteindelijk 11 euro aan bitcoin overgebleven.
Dus ja, alleen doen als je echt wanhopig bent om zonder ID-verificatie bitcoin te kopen.
Ik ben heel benieuwd hoe dit nu precies uit gaat werken. Dan bedoel ik niet Taproot en Schnorr zelf maar het updaten van bitcoin core. Heeft toch nogal wat voeten in aarde...DaCoTa schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:06:
De eerste blokken met taproot zijn gesignaleerd: taproot.watch.
[Afbeelding]
Wat heb je voor fee ingesteld dan? Als ik nu kijk, kan het voor 11 sat/vB, dat moet zeker geen 14 euro zijn lijkt me.Domokun schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:56:
Afgelopen weekend in de zoektocht naar het kopen van bitcoin zonder ID de app 'Relai' geprobeerd, op aanraden van @DaCoTa. Technisch gezien werkt het; je hoeft alleen maar met je bankrekening geld over te maken naar hun bankrekening en je krijgt vervolgens bitcoin in de wallet van je app die je vervolgens naar een externe wallet kunt sturen. Echter ben je een godsvermogen kwijt aan transactie fees; van mijn 25 euro is uiteindelijk 11 euro aan bitcoin overgebleven.
Dus ja, alleen doen als je echt wanhopig bent om zonder ID-verificatie bitcoin te kopen.
[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 04-05-2021 12:22 ]
Alle taproot code zit al in Bitcoin Core verwerkt en is getest. De enige aanpassingen nu zijn hoe het te activeren. Maar als het ooit (over 18 maanden oid) wellicht draait, dan moet alle client software nog aangepast worden.Tinus_Budel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:24:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe dit nu precies uit gaat werken. Dan bedoel ik niet Taproot en Schnorr zelf maar het updaten van bitcoin core. Heeft toch nogal wat voeten in aarde...
Kunt zelf trouwens ook een duit in het zakje doen met de volgende bitcoin client:
https://taproot.works/
Daarnaast heeft Umbrel een update uitgestuurd waarin bitcoin core 0.21.1 al in is verwerkt, zijn er snel bij dus.
Lijkt me zeker een geschikte kandidaat om ook te proberen. Zelfde model als Relai, minus de ingebouwde wallet dus het lijkt erop dat je direct naar cold storage kunt stacken.Bittr is back!
Almost one year ago, bittr shut down its business in The Netherlands. This was due to increased regulatory pressure. Today, we are proud to announce the bittr pig has risen from the ashes! While some details have changed, we are once again the best way to stack sats and buy bitcoin in Europe!
While we initially decided to shut down the service completely, we were overwhelmed by the number of messages from the bitcoin community. Most of you were asking to revive the business as the demand for a solid way to stack sats without lots of overly complicated KYC hassle. One of these messages included support from people in the Swiss bitcoin community, outlying a plan on how bittr could operate from Switzerland. So, after some fruitful discussions, we decided it was time to bring back the bittr way of stacking sats for every European!
Snap jij waarom ze nu miner signaling doen? Dat is toch niet nodig, kan toch gewoon als een user activated soft work net als bij segwit? Ik denk niet dat miners hier iets om geven. Fees kunnen ook iets naar beneden omdat je voor een tx met 1 input en 2 outputs nog maar 172 bytes nodig hebt ipv 192 bytes. Da's potentieel iets minder geld voor miners ... omdat hoe meer mensen tegen elkaar moeten opbieden voor een tx hoe meer ze te veel betalen aan de miners. Ik denk niet dat chinese mining pools (dikke 65% hash) voor of tegen gaan signalen. Ik denk niet dat het hun veel kan schelen.DaCoTa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Alle taproot code zit al in Bitcoin Core verwerkt en is getest. De enige aanpassingen nu zijn hoe het te activeren. Maar als het ooit (over 18 maanden oid) wellicht draait, dan moet alle client software nog aangepast worden.
En pas nadat ook clients aangepast zijn, kunnen de features van taproot gebruikt gaan worden.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
De allerlaagste fee is inderdaad zoiets, maar dan mag je een week wachten voordat de transactie confirmed is!DaCoTa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:16:
[...]
Wat heb je voor fee ingesteld dan? Als ik nu kijk, kan het voor 11 sat/vB, dat moet zeker geen 14 euro zijn lijkt me.
Interessant. Zwitserland is natuurlijk geen EU-lid dus die hoeven geen strenge onzinregels te handhaven.DaCoTa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:52:
Wat Nederlands nieuws: Bittr is weer terug:
[...]
Lijkt me zeker een geschikte kandidaat om ook te proberen. Zelfde model als Relai, minus de ingebouwde wallet dus het lijkt erop dat je direct naar cold storage kunt stacken.
De transactie was na 2 uur confirmed, met 5 sat/vB. In totaal ~3000 sats, voor meer dan 10 inputs.Domokun schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:09:
[...]
De allerlaagste fee is inderdaad zoiets, maar dan mag je een week wachten voordat de transactie confirmed is!
Vooraf, er is brede consensus om taproot te activeren. Alle tegenwerpingen zijn uitgebreid besproken over de afgelopen 30 maanden en er is eigenlijk geen tegenstand meer.Kain_niaK schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 02:30:
[...]
Snap jij waarom ze nu miner signaling doen? Dat is toch niet nodig, kan toch gewoon als een user activated soft work net als bij segwit? Ik denk niet dat miners hier iets om geven. Fees kunnen ook iets naar beneden omdat je voor een tx met 1 input en 2 outputs nog maar 172 bytes nodig hebt ipv 192 bytes. Da's potentieel iets minder geld voor miners ... omdat hoe meer mensen tegen elkaar moeten opbieden voor een tx hoe meer ze te veel betalen aan de miners. Ik denk niet dat chinese mining pools (dikke 65% hash) voor of tegen gaan signalen. Ik denk niet dat het hun veel kan schelen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 05-05-2021 23:25 ]
Waarom dan een client van ene Luke (die vast heel bekend en belangrijk is) downloaden en niet gewoon de normale client met ook taprootactivatie? https://bitcoincore.org/en/2021/05/01/release-0.21.1/DaCoTa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:11:
[...]
De transactie was na 2 uur confirmed, met 5 sat/vB. In totaal ~3000 sats, voor meer dan 10 inputs.
Kijk, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je geen KYC wil, en weinig aan fees uit wil geven, moet je er wat moeite voor doen. Dan moet je leren hoe je mempool.space moet gebruiken om goede fees in te stellen, of je moet geduld hebben.
Als je KYC niet erg vind, wordt het makkelijker. Als je het sneller wilt, wordt het duurder. Maar je kan moeilijk klagen over dat het niet goedkoop, supersnel en zonder KYC is, dat is onrealistisch. Dat komt als er onboarding platformen zijn die Lightning gebruiken, maar dan heb je weer andere trade-offs.
Je mag zelf beslissen wat je draait.letatcest schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:35:
[...]
Waarom dan een client van ene Luke (die vast heel bekend en belangrijk is) downloaden en niet gewoon de normale client met ook taprootactivatie? https://bitcoincore.org/en/2021/05/01/release-0.21.1/
Natuurlijk mag je zelf beslissen wat je draait, maar wat ik me dus afvroeg, wat is het voordeel van het draaien van die ene client ten opzichte van het zelf aanzetten van de signaling in bitcoin core client?DaCoTa schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:45:
[...]
Je mag zelf beslissen wat je draait.
Als je het niet aan de miners over wil laten, kun je nu de UASF versie draaien. De verschillen zijn subtiel en - in mijn mening - voor taproot niet zo boeiend, omdat de taproot update zelf vrijwel unanieme support heeft. Zelf ben ik wel benieuwd of miners hun vooraf aangekondigde medewerking ook omzetten in daadwerkelijk activatie.
Als ik me niet vergis kun je dat als gebruiker niet zelf aanzetten. De ene manier is dus miners readiness laten signalen (MASF nu via speedy trail) en de andere is doormiddel van een client ervoor zorgen dat je alleen taproot ready blocks accepteerd (dit ligt genuanceerder maar even voor het voorbeeld) en dat is de UASF manier.letatcest schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:54:
[...]
Natuurlijk mag je zelf beslissen wat je draait, maar wat ik me dus afvroeg, wat is het voordeel van het draaien van die ene client ten opzichte van het zelf aanzetten van de signaling in bitcoin core client?
Ik zou het ergens wel raar vinden als ze het niet via MASF voor elkaar krijgen, ook onder de minders is er gewoon consensus mbt Taproot. Blijft toch een moeilijk dingetje binnen Bitcoin zo'n protocol update.DaCoTa schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:10:
Nee, in eerste instantie 0.21.1 (MASF), ik wil dit experiment wel uitvoeren. Vooralsnog lijkt het redelijk de goede kant op gaan, hoewel een aantal mining pools nog verdacht stil zijn. En bijvoorbeeld alleen Binance Pool kan met hun 10.5% mining power al een veto uitoefenen. Dus zeker is het allerminst. Maar dat was ook het idee van Speedy Trail, 3 maanden kijken of het lukt. Lukt het niet, dan is er ook niet veel tijd verloren en dan verder met UASF.
[ Voor 18% gewijzigd door Qunix op 08-05-2021 16:20 ]
Als je een oude wallet hebt waar op de datum van de fork BTC op stond, dan heb je ze. Als je op Google zoekt naar BTG claimen kan het heel makkelijk met Coinomi. Het enige wat je hoeft te doen is een BTG wallet aanmaken en dan de privatekeys sweepen. Dan komen de BTG's in Coinomi te staan en kan je ze verzenden naar een plek om te verkopen. Inderdaad wel even opletten met wat DaCoTa zegt dat er op de adressen geen BTC of BCH meer staat. De wallet die ik had van BTC gebruikte ik al jaren niet meer dus dan met privatkeys aan de slag gaan is geen probleem. BTG claimen en verkopen was heel snel gedaan omdat Coinomi ook aangeeft als er niets op een adres staat wanneer je de privatekey invoert.Tinus_Budel schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:58:
Ik heb ze nooit geclaimd geloof ik dus ik weet niet of ik daar iets mee kan.
Alleen Bitcoin Diamond (BTD) heeft nog een restje waarde, ongeveer €7,- per stuk op het moment. Edit: je krijgt 10 BTD per BTC, dus waarde is relatief 10x hoger per BTC.slow whoop schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:26:
Gaat het dan alleen om BTG, of zijn er ook nog andere cryptocurrencies waar ik aanspraak op zou kunnen maken?
[ Voor 8% gewijzigd door ikbenwouter op 10-05-2021 14:42 . Reden: 10st BTD voor 1 BTC ]
........................................................................................................................................................
BSV lijkt ook nog wat waard, zo te zien. Maar klopt het dat dat een fork is van Bitcoin Cash? Die had ik strikt genomen niet voordat de fork plaatsvond, omdat ik mijn BCH pas vorige week geclaimed heb. Of maakt dat niet uit, en zou ik BSV ook nog kunnen claimen met m'n oude BTC private keys?ikbenwouter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:39:
[...]
Alleen Bitcoin Diamond (BTD) heeft nog een restje waarde, ongeveer €7,- per stuk op het moment. Edit: je krijgt 10 BTD per BTC, dus waarde is relatief 10x hoger per BTC.
Hier een mooi overzicht van forks:
https://forkdrop.io/
Dat maakt niet uit. Een fork van een fork heeft nog altijd exact dezelfde voorgeschiedenis als het origineel. Dus inclusief jouw coins in die ene walletslow whoop schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:45:
[...]
BSV lijkt ook nog wat waard, zo te zien. Maar klopt het dat dat een fork is van Bitcoin Cash? Die had ik strikt genomen niet voordat de fork plaatsvond, omdat ik mijn BCH pas vorige week geclaimed heb.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
sh*tcoin bsv is een fork van bch idd. Ik denk dat als je nooit iets gedaan hebt met die bch's dat je bsv's kunt claimen met die ouwe seed/priv.key. Hier staat soort van instructie voor ledger, maar dat geldt ook voor niet-ledger. Dan moet je in ElectrumSV gewoon je seed gooien ipv. je hw wallet connecten (en als je met seeds klooit: kijk uit, let op, weet wat je doet, etc. etc. etc.)slow whoop schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:45:
[...]
BSV lijkt ook nog wat waard, zo te zien. Maar klopt het dat dat een fork is van Bitcoin Cash? Die had ik strikt genomen niet voordat de fork plaatsvond, omdat ik mijn BCH pas vorige week geclaimed heb. Of maakt dat niet uit, en zou ik BSV ook nog kunnen claimen met m'n oude BTC private keys?
[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 10-05-2021 14:51 ]
Bedankt. Ik zal vanavond eens proberen om de seed van mijn (nu lege) Electrum wallet in ElectrumSV te stoppen.letatcest schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:50:
[...]
sh*tcoin bsv is een fork van bch idd. Ik denk dat als je nooit iets gedaan hebt met die bch's dat je bsv's kunt claimen met die ouwe seed/priv.key. Hier staat soort van instructie voor ledger, maar dat geldt ook voor niet-ledger. Dan moet je in ElectrumSV gewoon je seed gooien ipv. je hw wallet connecten (en als je met seeds klooit: kijk uit, let op, weet wat je doet, etc. etc. etc.)
[ Voor 28% gewijzigd door slow whoop op 11-05-2021 09:17 ]
Yo. Today I am thrilled to reveal that the world’s first Bitcoin Car will be racing at the 105th running of the Indianapolis 500. Future hall of fame auto racing driver Ed Carpenter of Ed Carpenter Racing has forfeited all sponsors this year and together we are breaking the traditional sponsorship model. We have officially teamed up to race the Bitcoin car, racing for Bitcoin awareness and Bitcoin open-source development.
[...]
I proposed 70% of all donations go towards funding open-source Bitcoin development and the other 30% will ensure the car is funded. Once we have obtained the necessary capital to fund the car, the 30% will then be donated to local Indianapolis charities such as the Riley Hospital for Children. I urged Ed and his team to give it some thought and sleep on it. If he was on board, I’d give it all I got. Ed called me the next day, “I’m in”.
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 12-05-2021 17:08 ]
Na heroverweging komt DNB tot het oordeel dat deze door DNB gegeven invulling van artikel 2, tweede lid, RtSw onvoldoende recht doet aan de ruimte die een instelling heeft om deze norm risicogeoriënteerd in te vullen. DNB heeft het registratievereiste daarom ten onrechte als voorwaarde gesteld voor de registratie van Bitonic.
[ Voor 72% gewijzigd door DaCoTa op 20-05-2021 18:08 ]
Wat ik bijzonder vind aan de uitspraak en nu de aanpassing van de DNB is dat het erop lijkt dat dit is toegespitst op Bitonic en niet persé geldt voor alle andere Nederlandse bedrijven. Dus ik ben alsnog benieuwd hoe dit nu allemaal uit gaat werken.DaCoTa schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:04:
Bitonic heeft overwinning behaald in bezwaarprocedure tegen registratie-eisen van DNB:
[...]
“The irony is that I made Silk Road in the first place because I thought I was furthering the things I cared about: Freedom, privacy, equality,” Ulbricht said. “But by making Silk Road, I wound up in a place where those things don’t exist.”
[ Voor 54% gewijzigd door DaCoTa op 05-06-2021 14:52 ]
Presentatie van Jack Mallers:El Salvador is looking to introduce legislation that will make it the world’s first sovereign nation to adopt bitcoin as legal tender, alongside the U.S. dollar.
In a video broadcast to Bitcoin 2021, a multiday conference in Miami being billed as the biggest bitcoin event in history, President Nayib Bukele announced El Salvador’s partnership with digital wallet company, Strike, to build the country’s modern financial infrastructure using bitcoin technology.
[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 05-06-2021 23:59 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Qunix op 06-06-2021 16:13 ]
Een nieuw adres maken en daar alles naartoe sturen. Kijk ook meteen of je nog kunt upgraden naar een bc1 adres, dan zijn toekomstige transacties ook goedkoper.Qunix schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:13:
Is het relevant om alle verschillende stukjes bitcoin om te ruilen voor "volle" bitcoins? De mempool is leeg dus ideaal moment om dat te doen (als het relevant is). Zo ja, hoe doe je zoiets?
Precies dat laatste ging het om.DaCoTa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:28:
[...]
Een nieuw adres maken en daar alles naartoe sturen. Kijk ook meteen of je nog kunt upgraden naar een bc1 adres, dan zijn toekomstige transacties ook goedkoper.
Kanttekening: als ze van verschillende aanbieders komen, dan heb je dus een on-chain spoor dat beide partijen aan elkaar kan koppelen.
Je hebt een wallet met coin control nodig, waarbij je zelf kunt kiezen welke UTXOs je in een transactie zet. Zelf gebruik ik Specter Desktop daarvoor. Is een erg prettig wallet manager maar die heeft een bitcoin node nodig.Qunix schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:32:
[...]
Precies dat laatste ging het om.
Ik dacht nu de mempool leeg is om alle "dust" te verzamelen en om te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 06-06-2021 16:37 ]
#LaserEyes #LaserEyesTill100k #NovaFotoDoPerfil pic.twitter.com/tbxThxh5Ps
— Fábio Ostermann (@FabioOstermann) 7 juni 2021
[ Voor 75% gewijzigd door DaCoTa op 09-06-2021 12:25 ]
Nice!DaCoTa schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:53:
Pak een uur van je dag vandaag en luister naar de president van El Salvador:
[YouTube: Twitter Spaces: LIVE from El Salvador Congress - La Bitcoinizacion]
Completere stream:
[Soundcloud: El Salvador president live on Twitter Spaces the hour before the congress passes bitcoin bill by User 78867804]
Als je nu Bitcoin Core 0.21.1 draait, of de client op https://bitcointaproot.cc/ ben je klaar.jowi schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:17:
Ik draai een bitcoin full node op een 24/7 server; ik neem aan dat er tzt een update van de node software komt die taproot ondersteund? Of werkt dat niet zo?
[ Voor 35% gewijzigd door DaCoTa op 15-06-2021 10:24 ]
sh4d0wman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:42:
Hier iemand al post ontvangen?
https://www.security.nl/p...llets+per+post+opgestuurd
Ik ben benieuwd wanneer ik een stoffige paper wallet per post ontvang. Dat zou vreemd zijn want waar komt mijn adres dan vandaan
Goeie tip, thanks.DaCoTa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:19:
Cross quote uit het crypto topic. Mensen die in de Ledger address leak zitten, opgepast.
[...]
Goed nieuws! De eerste Bitcoin ATM-uitbater heeft de registratie bij DNB binnen. Dat is de 21e registratie. Gefeliciteerd Byelex, dat het jullie gelukt is! Ik weet dat dit niet zonder slag of stoot is gegaan, maar jullie hebben knap volgehouden!
— PatrickvdMeijde #usingbitcoin (@PatrickvdMeijde) 23 juni 2021
Een blik in de toekomst.With @Bitnob_official's Lightning Network integration, we now have free, instant, non-reversible remittances of any size to and from the United States, Nigeria, and Ghana.
— Jack Mallers (@jackmallers) 19 augustus 2021
$10 in my US bank account became spendable NGN for @bernard_parah in seconds.
Monetary history. pic.twitter.com/UXTf70qkpR
Ik kwam hem tegen in de slow chat. Hier ga ik morgen voor zitten!DaCoTa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:27:
Erg interessante filosofische discussie over bitcoin. Jordan Peterson is geen bitcoiner, maar was een goede, zeer scherpe gespreksleider met John Vallis, Richard James, Gigi Der en Robert Breedlove.
[YouTube: Bitcoin: The Future of Money? | Bitcoiner Book Club | The Jordan B. Peterson Podcast - S4: E:40]
El Salvador is now the first country to have officially put bitcoin on its balance sheet and hold it in its reserves.
[ Voor 7% gewijzigd door Qunix op 17-11-2021 18:01 ]
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2021 14:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Thanks. Ik heb idd geen SSD, hier zitten 4 1TB HDD's in in Synology RAID (een soort RAID 5). Bij het kopiëren van een bestand over het netwerk trekt ie met gemak 100MB/s, maar dat zijn natuurlijk sustained reads.baba420 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:04:
@.oisyn Geen ervaring met Synology. Maar een RPi 4B met 8 GB RAM en een externe Samsung SSD i.c.m. Umbrel heeft de volledige blockchain in 3-4 dagen binnen. Ik heb begrepen dat een SSD cruciaal is, ondanks je opgevallen lage workload percentage.
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2021 15:15 ]
Mijn RaspberryPi node met 8GB ram heeft er 48 uur over gedaan. In het begin ging het inderdaad ook rap, tot 2017..oisyn schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:46:
Ik heb na 8 jaar () eindelijk eens de stoute schoenen aangetrokken en een bitcoin node aangezwengeld op mijn Synology NAS
Het syncen ging eerst heel snel. Na een uur oid had ie 210k blokken gesynct en iets van 1,6% geverifieerd. Echter, nu keek ik zojuist hoe ver hij was, en nu staat ie op 225k en 2,1% geverifieerd. Hij lijkt dus behoorlijk te stagneren.
Nu snap ik uiteraard dat de blockchain in het begin veel leger was, dus de eerdere blokken doet ie natuurlijk veel sneller. Toch valt het me wel op. Is iemand een beetje bekend met hoe hij precies te werk gaat?
Hij lijkt alle headers iig binnen te hebben. Maar hoe downloadt ie de blokken, moet ie daar eerst voor verifiëren voordat hij een volgend blok gaat downloaden? Mijn internetlijn (500mbit glas) wordt iig niet bijzonder veel gebruikt (zit op 2mbit down oid). Bitcoind gebruikt maar iets van 4% CPU-tijd op mijn NAS (DS412+, is alweer wat ouder, zit een dual core Atom D2700 in, ik heb geconfigt dat bitcoind maar 1 core mag gebruiken). Disk access lijkt ook niet bijzonder, bitcoind zit op ongeveer 8MB/s read, maar de individuele disks geven maar 5% work aan oid). Ik heb momenteel 6 incoming en 10 outgoing peers.
[Afbeelding]
Ik snap wel dat dit even zal duren, maar met dit tempo verwacht ik niet dat ie volgende week klaar is. Ik zou er graag achter komen waar de bottleneck zit. Zou het evt verstandig zijn de sync en verification op mijn desktop te doen en de boel dan te verhuizen naar mijn NAS? Kan dat überhaupt wel tussen verschillende platforms?
[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2021 16:39 ]
Ik draai de gewone Umbrel image, niks aangepast..oisyn schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:09:
Mja ik zit nu na ~16 uur op block 226806, dat is maart 2013. 6,5GB van de 375GB
.edit: Zo, 1TB externe SSD besteld die ik zo kan ophalen bij de MM. Kijken of dat soelaas biedt
@baba420 @Qunix Doen jullie nog iets bijzonders in de bitcoin.conf?
Nicehash is lekker eenvoudig en zo geïnstalleerd. In de app zie je idd wat het per dag doet, mijn redenatie is Opbrengst-Kosten=Winst..... en zolang dat de uitkomst is lekker in de rest uurtjes laten draaien.turkeyhakan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:38:
Goedendag, ik twijfel al een half jaar of ik moet beginnen met minen. Via Nicehash kun je mooi zien wat je winsten zijn per dag/week.
Ik zou het liefst met gpu’s willen minen, tenzij er een beter (lees goedkoper) alternatief is. Ik heb een RTX 3090 die ik gebruik voor gaming maar 23 uur per dag staat mijn pc gewoon uit.
Hoe werken deze opbrengsten op Nicehash precies? Een half jaar geleden kon je nog 13-14€ per dag minen en nu is dat €6.
Stel dat de koers van crypto keldert, betekent dit dat die €6 dan ook omlaag gaat? En klopt het dat je BTC mined en dit kunt omzetten in ETH?
Thanks voor de toelichting!ruud2all schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:22:
[...]
Nicehash is lekker eenvoudig en zo geïnstalleerd. In de app zie je idd wat het per dag doet, mijn redenatie is Opbrengst-Kosten=Winst..... en zolang dat de uitkomst is lekker in de rest uurtjes laten draaien.
Nicehash doet momenteel geloof ik ETH minen en zet dit bij de uitbetaling om naar BTC, maar dit gaat allemaal volledig automatisch. Je kunt zelf geen keuze maken wat je mined. En uiteraard bij een lagere BTC koers dan heb je ook minder € 's.
Hier ook.baba420 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:14:
[...]
Ik draai de gewone Umbrel image, niks aangepast.
Even voor de duidelijkheid: nicehash is het uitlenen van je GPU aan derden. Jij mined dus niet. Omdat je het uitleent, krijg je een vergoeding in bitcoins (geloof ik).turkeyhakan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:38:
Goedendag, ik twijfel al een half jaar of ik moet beginnen met minen. Via Nicehash kun je mooi zien wat je winsten zijn per dag/week.
Ik zou het liefst met gpu’s willen minen, tenzij er een beter (lees goedkoper) alternatief is. Ik heb een RTX 3090 die ik gebruik voor gaming maar 23 uur per dag staat mijn pc gewoon uit.
Hoe werken deze opbrengsten op Nicehash precies? Een half jaar geleden kon je nog 13-14€ per dag minen en nu is dat €6.
Stel dat de koers van crypto keldert, betekent dit dat die €6 dan ook omlaag gaat? En klopt het dat je BTC mined en dit kunt omzetten in ETH?
Qunix schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:03:
Mocht je een bitcoin miner willen: https://www.bva-auctions..../lot/60600/18185506?pid=3
€4400 minimale bod, totaal €6230 inc btw en veilingkosten.
In Nederland is stroom gemiddeld nu €0,27 per kWh = $0,31.
Volgens https://whattomine.com/mi...19-95th?cost=0.31&button= zou dan het rendement $7,37 per dag moeten zijn = €6,53.
Totaal: 6230/6,53=954 en een beetje. 954 dagen = 2 jaar en ±8 maanden heb je het terugverdiend en dus nog geen winst gemaakt. Uiteraard gelet op dat je je gemijnde bitcoin niet verkoopt, de stroomprijs niet hoger zal worden, je niet overgaat op zon/windenergie en het apparaat blijft draaien zonder problemen.
Edit: ik ben de pool's fees vergeten, dus het is nog minder wat je overhoudt en langer voordat je het terugverdiend hebt.
Je bestelling bij thuisbezorgd.nl kan je afrekenen met Bitcoin. Via lighting protocol kan je ook snel kleine transacties doen. Ik denk dat de meesten het nu zien als digitaal goud.Engine77 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
Kan er eigenlijk met bitcoin daadwerkelijk brood worden gekocht (en door meerdere achter elkaar).
Of moeten we het zien als een waardevolle bezit, die je af en toe van de hand doet en af en toe kan kopen omdat het duurbezit is.
Dat is niet slecht dan. Ik dacht ook dat er geen transactiekosten zijn bij bitcoin. Bij eth lees ik transactiekosten van 70 euro, dat is gewoon 1 dag arbeid in NL.FastFox91 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:01:
[...]
Je bestelling bij thuisbezorgd.nl kan je afrekenen met Bitcoin. Via lighting protocol kan je ook snel kleine transacties doen. Ik denk dat de meesten het nu zien als digitaal goud.
Ok het was duidelijk een geheugenprobleem.oisyn schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:00:
Nou, dat was dus ook geen succes. Allereerst wilde hij niet stoppen, heb 'm nog een half uur door laten draaien na een bitcoin-cli stop, maar daarna maar gekilled.
Alles verplaatst naar een externe SSD (via USB3) en de boel opnieuw gerunned. Nu is ie bezig met "rolling forward" omdat ie niet netjes is afgesloten, maar hij is momenteel bij block 217900 en hij doet ongeveer 3s per block. Hij lijkt ook nog steeds disk IO limited.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 27-11-2021 23:34 ]
Bitcoin heeft ook transactiekosten hoor (Lightning nauwelijks).Engine77 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:26:
[...]
Dat is niet slecht dan. Ik dacht ook dat er geen transactiekosten zijn bij bitcoin. Bij eth lees ik transactiekosten van 70 euro, dat is gewoon 1 dag arbeid in NL.
Je kunt er niet op elke hoek van de straat mee betalen maar er zijn wel koppelingen mogelijk met een credit card (b.v. via crypto.com). Verder kun je op sommige plekken Bitcoin automaten vinden waarbij je kunt kopen/verkopen. Echter zit daar vaak een aardige fee aan... Maar in principe kun je dus brood kopenEngine77 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:59:
Kan er eigenlijk met bitcoin daadwerkelijk brood worden gekocht (en door meerdere achter elkaar).
Of moeten we het zien als een waardevolle bezit, die je af en toe van de hand doet en af en toe kan kopen omdat het duurbezit is.
The Bitcoin pizza is worth $543,328,100 today. (-0.03% from yesterday)
— Bitcoin Pizza 🍕 (@bitcoin_pizza) 28 november 2021
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[ Voor 3% gewijzigd door Qunix op 06-12-2021 20:29 ]
Gaat om in beslag genomen misdaadgeld, en op Salvador na verkopen de meeste landen hun crypto gewoonlijk nogQunix schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:28:
Ik wist niet dat naast El Salvador ook Bulgarije en Finland bitcoins hebben: https://www.buybitcoinworldwide.com/treasuries/#countries
En, hoe lang heeft het geduurd?.oisyn schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:01:
[...]
Ok het was duidelijk een geheugenprobleem. Heb mijn nas een upgrade gegeven naar 4GB en nu is ie gewoon CPU-limited en loopt ie vrij rap door de blocks heen. Kan 'm nu ook gewoon fatsoenlijk afsluiten met bitcoin-cli stop.
.edit: in een half uurtje van 2,6% naar 4,7% verified. That's more like it. Met deze rate zou hij binnen 24u klaar moeten zijn.
Het stagneerde nog wel om en nabij block 600k. Volgens mij had ie nog 2 dagen nodig na die 24u die ik zei.
Texas is bracing for bitter cold temperatures as a major storm descends on the state. Crypto miners are stepping in and powering down to help alleviate some of the pressure on the power grid. @KenzieSigalos has the story. https://t.co/KzgXn4SwId pic.twitter.com/DQqZLl1Guq
— CNBC (@CNBC) 3 februari 2022
[ Voor 12% gewijzigd door Qunix op 13-02-2022 21:57 ]
[ Voor 27% gewijzigd door DaCoTa op 07-04-2022 16:12 ]
En de Mining Stage:DaCoTa schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:12:
Nieuwe dag, nieuwe livestream:
[YouTube: Bitcoin 2022 Conference - MAIN LIVESTREAM - General Admission Day 1]
De videos van andere stages worden later gepost op BitcoinTV.
Volgend jaar in Liechtenstein?Qunix schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:26:
[Afbeelding]
https://bitcoinmagazine.c...dam-conference-in-october
https://b.tc/conference/amsterdam
Bitcoin Conference (bekend van de conference in Miami) komt naar Nederland in oktober.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq