Toon posts:

Bitcoin-topic #4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:34

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoe werkt dat bijna even snel? Stick in je ene computer, transactie erop, stick in je andere computer, transactie signen, en dan weer terug naar je ene computer 8)7

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:28
ABN AMRO experimenteert met eigen Bitcoin-wallet
Wallie - het is de naam van ABN AMRO's eigen Bitcoin-wallet. Op dit moment loopt een kleinschalige test onder 500 klanten. Als de proef een succes is, wordt de app verder ontwikkeld en uitgerold.

........................................................................................................................................................

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13
.oisyn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:05:
Hoe werkt dat bijna even snel? Stick in je ene computer, transactie erop, stick in je andere computer, transactie signen, en dan weer terug naar je ene computer 8)7
Yep.

weer helemaal terug

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-03 13:30
Zo interesant die bitcoin. Zit erover na te denken om ook in te stappen. Nu hij zo laag staat. Of denken jullie dat het nu voorbij is met de bitcoin en het niet meer goed komt?

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12-2022
mark777 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:30:
Zo interesant die bitcoin. Zit erover na te denken om ook in te stappen. Nu hij zo laag staat. Of denken jullie dat het nu voorbij is met de bitcoin en het niet meer goed komt?
Als je interesse hebt, begint eerst maar eens met het proberen te gebruiken. Koop een beetje via Bitonic en kijk waar je dat kunt uitgeven en hoe je dat kunt opslaan. Als je er daarna zelf in gelooft, kun je het besluiten of je het risico wil nemen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Kain_niaK
mark777 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:30:
Crypto is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Dat wil niet zeggen dat Bitcoin niet naar 0 kan. (maar heeel erug onwaarschijnlijk). Net zoals digg en myspace ooit leiders waren is het mogelijk dat Bitcoin uiteindelijk niet de coin is die de wereld verovert. Dat er uiteindelijk eentje komt die wereldwijd op internet voor handel en andere zaken gebruikt zal worden kan ik denk ik wel veilig voorspelen. De tijd? Dat weet niemand.

weer helemaal terug

• mark777
Kain_niaK schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:39:
[...]

Crypto is er nu en zal nooit meer verdwijnen. Dat wil niet zeggen dat Bitcoin niet naar 0 kan. (maar heeel erug onwaarschijnlijk). Net zoals digg en myspace ooit leiders waren is het mogelijk dat Bitcoin uiteindelijk niet de coin is die de wereld verovert. Dat er uiteindelijk eentje komt die wereldwijd op internet voor handel en andere zaken gebruikt zal worden kan ik denk ik wel veilig voorspelen. De tijd? Dat weet niemand.
juist helemaal met je eens. Maar omdat bitcoin de eerste grote speler is kan het net zo groot worden als microsoft of Tesla. Die waren hun tijd ook ver vooruit. Daarom wil ik ook niet veel geld erinstoppen omdat het risico zo groot is maar de winst kan enorm zijn over 10 jr.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:54

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

mark777 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:02:
[...]

juist helemaal met je eens. Maar omdat bitcoin de eerste grote speler is kan het net zo groot worden als microsoft of Tesla. Die waren hun tijd ook ver vooruit. Daarom wil ik ook niet veel geld erinstoppen omdat het risico zo groot is maar de winst kan enorm zijn over 10 jr.
Even mierenn**kmodus: het woord 'speler' suggereert dat Bitcoin een bedrijf is. Het is echter niets anders dan open source software die draait op tienduizenden nodes in een netwerk dat in basis a-politiek is. Iedereen kan het gebruiken op een manier die bij de persoon/organisatie/instelling/regering past. Als digitale asset met een bepaalde, door de markt bepaalde, waarde, maar ook als onderdeel in een systeem om iets te beveiligen of om een multisig-systeem in op te zetten dat niet terug te draaien is, etc. etc.

Bitcoin is veel meer een protocol. Daar bovenop worden dingen gebouwd. Tokens en coins via side chains (rsk, lightning, e.d.) of eigen tokens/coins met delayed proof of work (komodo e.d.).

Maar wat @rickiii zegt is veel belangrijker: koop een klein beetje, voor een tientje, of een geeltje, en gebruik het, experimenteer. Voel. Zie. Snap. Verlicht jezelf. :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Ik werd vandaag getriggered door een collega welke het weer eens had over cryptocurrency. Zo rond eind 201/begin 2012 heb ik destijds een CPU miner (GUIMiner) gebruikt. Deze had ik gekoppeld aan de pool van BTCGuild NL. Uiteindelijk heeft dit een klein beetje BTC opgeleverd, maar, aangezien het niet snel ging, dit wat laten liggen om later, met nieuwere hardware, nog eens naar te kijken. Dit is er echter nooit meer van gekomen. Enkele jaren later kom ik hier weer eens achter, en heb al eens eerder geprobeerd te kijken of ik hier nog bij kan komen. Helaas kwam ik er toen pas achter dat BTCGuild opgeven is (Tenminste, mijn aanname toen). Ik heb er nog eens een mailwisseling aan gewaagd, maar wat de strekking hiervan is weet ik niet meer. Het enige wat ik nog terug kan vinden van die conversaties is het mailadres wat ik destijds heb benaderd.

Na een kleine zoektocht vandaag kom ik diverse berichten tegen op internet. Een bericht uit 2014 dat de site in 'near future' niet ging stoppen, berichten uit 2015 dat het volledig zou stoppen,etcetc. Een zoektocht op BTCGuild laat mij een pagina vinden waarop de pool-geschiedenis te zien is, waarop ik ook (helaas) zie dat er sinds 06-2015 geen handel meer lijkt te zijn.

Iemand die mij kan vertellen of ik uberhaupt nog kans heb bij mijn 0.5 (geloof dat ik dat destijds bij elkaar gesprokkeld had) BTC te kunnen komen?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:46

Rannasha

aka "Species5618"

Topicstarter
The Executer schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:45:
Ik werd vandaag getriggered door een collega welke het weer eens had over cryptocurrency. Zo rond eind 201/begin 2012 heb ik destijds een CPU miner (GUIMiner) gebruikt. Deze had ik gekoppeld aan de pool van BTCGuild NL. Uiteindelijk heeft dit een klein beetje BTC opgeleverd, maar, aangezien het niet snel ging, dit wat laten liggen om later, met nieuwere hardware, nog eens naar te kijken. Dit is er echter nooit meer van gekomen. Enkele jaren later kom ik hier weer eens achter, en heb al eens eerder geprobeerd te kijken of ik hier nog bij kan komen. Helaas kwam ik er toen pas achter dat BTCGuild opgeven is (Tenminste, mijn aanname toen). Ik heb er nog eens een mailwisseling aan gewaagd, maar wat de strekking hiervan is weet ik niet meer. Het enige wat ik nog terug kan vinden van die conversaties is het mailadres wat ik destijds heb benaderd.

Na een kleine zoektocht vandaag kom ik diverse berichten tegen op internet. Een bericht uit 2014 dat de site in 'near future' niet ging stoppen, berichten uit 2015 dat het volledig zou stoppen,etcetc. Een zoektocht op BTCGuild laat mij een pagina vinden waarop de pool-geschiedenis te zien is, waarop ik ook (helaas) zie dat er sinds 06-2015 geen handel meer lijkt te zijn.

Iemand die mij kan vertellen of ik uberhaupt nog kans heb bij mijn 0.5 (geloof dat ik dat destijds bij elkaar gesprokkeld had) BTC te kunnen komen?
BTC Guild is in juni 2015 gestopt als mining pool. Withdrawals zijn nog opengebleven tot en met December van dat jaar, toen de eigenaar de site definitief de stekker er uit heeft getrokken.

De eigenaar, "eleuthria", is sinds april vorig jaar niet meer op BitcoinTalk actief geweest en was ook daarvoor al vrijwel inactief na het sluiten van BTC Guild.

Ik vermoed dat de kans op terugkrijgen van je BTC erg klein is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:23

gws24

Thinking is hard!

Rannasha schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:11:
[...]

BTC Guild is in juni 2015 gestopt als mining pool. Withdrawals zijn nog opengebleven tot en met December van dat jaar, toen de eigenaar de site definitief de stekker er uit heeft getrokken.

De eigenaar, "eleuthria", is sinds april vorig jaar niet meer op BitcoinTalk actief geweest en was ook daarvoor al vrijwel inactief na het sluiten van BTC Guild.

Ik denk 0,0

hier nog de post op bitcointalk voor de volledigheid:
https://bitcointalk.org/i...7.msg12722676#msg12722676

edit: originele sluitingspost:
https://bitcointalk.org/i...7.msg11627605#msg11627605

offtopic:
was net precies hetzelfde aan het typen als @Rannasha maar die was sneller :(

[Voor 6% gewijzigd door gws24 op 05-02-2019 16:19]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Rannasha schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Hmmm, dit is wel erg duidelijk, dank voor je bericht. Helaas heb ik, net als anderen, geen mail gehad destijds over het sluiten, anders had ik zeker mijn (nou ja, halve) BTC daar weg gehaald. Helaas niets meer aan te doen, was anders mooi meegenomen. Natuurlijk wel het verkeerde moment om uit te laten betalen, dat had ik even wat jaartjes eerder moeten doen :P.

@gws24 Ook jij dank voor je moeite!

[Voor 3% gewijzigd door The Executer op 05-02-2019 16:54]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12-2022
Samsung heeft standaard een crypto-wallet op de nieuwste Galaxy S10 telefoon staan
https://blockonomi.com/samsung-galaxy-s10-crypto-wallet/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:46

Rannasha

aka "Species5618"

Topicstarter
rickiii schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:59:
Samsung heeft standaard een crypto-wallet op de nieuwste Galaxy S10 telefoon staan
https://blockonomi.com/samsung-galaxy-s10-crypto-wallet/

[Afbeelding]
But what do you do about your private keys if you lose your phone? According to the T&Cs, the private keys stored in the S10’s Keystore are backed up in a personal account provided by Samsung.
Nee, bedankt :(

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• mark777
is dat wel veilig?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 15:04
Kijkvoer:

The Unbelievable Story Of Mark Karpeles

Ben er nu 10 minuten in, ziet er interessant uit.

[Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 25-02-2019 11:27]

• Kain_niaK
Chronos legt xtreme thin blocks uit.

[Voor 23% gewijzigd door Kain_niaK op 06-04-2019 16:32]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Wat vinden jullie van deze video van Andreas? Zijn jullie het met hem eens?

weer helemaal terug

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Kain_niaK schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:12:
Wat vinden jullie van deze video van Andreas? Zijn jullie het met hem eens?

[YouTube: Bitcoin Q&A: Spam transactions and the fee market]
Helder betoog. Interessant ook. Tja, eens, eens, ik ben geneigd ver mee te gaan met zijn verhaal.

• Kain_niaK
Spam is een veel groter probleem wanneer de capaciteit zo beperkt is. Nu kan een klein beetje spam dus al het leven van alle gebruikers zuur maken. Spam zou te duur moeten zijn. Toch spamt Veriblocks momenteel 25% van de Bitcoin blokken vol. Andreas zijn aanname blijkt in de praktijk dus niet correct te zijn.

Ook kunnen fee calculators niet in de toekomst kijken en dus helemaal geen advies geven hoeveel satoshi's je per bytes moet betalen om je transactie in het volgende blok te krijgen.

Stel dat er over 9 minuten een nieuwe block gevonden zou moeten worden. De fee calculator zegt dat je een fee van 30 satoshi per byte moet gebruiken. Jij doet dat. Maar nadat jij dat gedaan hebt en voor dat er 9 minuten verstreken zijn, komen er transactie bij die meer dan 30 satoshi per byte betalen. Wanneer een blok dan weer vol zit meer transacties van boven de 30, wordt de jouwe niet uitgevoerd.

En wat doen mensen dan? Proberen opnieuw maar met nog een hogere fee. En zo gaat het maar omhoog en omhoog. Daar valt niks te tegen te doen. Je weet gewoon niet hoeveel mensen Bitcoin gaan gebruiken.

weer helemaal terug

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-01 12:26
Weet iemand een goede plek om bitcoins te kopen vanuit een Australische bank account (dus met Australische dollars)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik lees hier niks over de Electrum malware? Is al een tijdje gaande, maar toch.

Botnet targeting Electrum wallet grows to 150,000 with $4.6M stolen so far

De malware komt binnen als een fake Electrum update.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitcoin1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-05-2019
*knip*, enquetespam wordt niet gewaardeerd

[Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 04-05-2019 15:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:20:
Kijkvoer:
[YouTube: Bitcoin Documentary | The Unbelievable Story Of Mark Karpeles]
The Unbelievable Story Of Mark Karpeles

Ben er nu 10 minuten in, ziet er interessant uit.
Vandaag deze docu maar eens gekeken. Absoluut de moeite waard! Blijft een opmerkelijk figuur, die Mark.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kain_niaK
Ik vind hem een van de goeien. Het enige wat hij verkeerd gedaan heeft in mijn ogen is

- de hack en verlies van honderduizende Bitcoin geheim gehouden.

- Niet competent genoeg voor de beveiliging.

Maar ik heb de docu nog niet gezien dus het kan dat ik van mening verander na het zien van de docu,

weer helemaal terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eindhovenfinest
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05
Al iemand een guide of beschrijving gevonden om hun hardware wallet met de nieuwe Bitcoin Core 0.18 te verbnden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonez0r
Ughh, het is weer zover, Craig Wright kan het niet laten om in de spotlights te staan. Blijkbaar heeft hij in april copyright laten registreren op de Bitcoin white paper en de code. Kan die man z'n mond niet houden? Ik hoop echt dat nooit bekend wordt wie Satoshi is. :(

Craig Wright Attempts to Copyright the Satoshi White Paper and Bitcoin Code
Craig Wright Is Playing Three-Dimensional Checkers

• DaCoTa
Bonez0r schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:51:
Ughh, het is weer zover, Craig Wright kan het niet laten om in de spotlights te staan. Blijkbaar heeft hij in april copyright laten registreren op de Bitcoin white paper en de code. Kan die man z'n mond niet houden? Ik hoop echt dat nooit bekend wordt wie Satoshi is. :(

Craig Wright Attempts to Copyright the Satoshi White Paper and Bitcoin Code
Craig Wright Is Playing Three-Dimensional Checkers
Gelukkig is de registratie alleen maar een ontvangsbevestiging. Hij moet het alsnog aantonen in een rechtbank als hij er iets mee wil. En de code heeft al een MIT licentie, dus dat is ook lastig om te copyrighten.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Also, de idioot heeft de license van Bitcoin SV gewijzigd en gelimiteerd aan 1 specifieke chain:

Het is dus nu "illegaal" om SV te draaien op het testnet (wat uiteraard een andere chain is, en dus met een andere hash op die hoogte, als die hoogte er al is) :Y)

[Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2019 02:15]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
DaCoTa schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 00:26:
[...]

Gelukkig is de registratie alleen maar een ontvangsbevestiging. Hij moet het alsnog aantonen in een rechtbank als hij er iets mee wil.
De pest is nu natuurlijk wel CW met deze registratie in de hand rechtzaken kan gaan voeren tegen bijvoorbeeld Bitcoin Core ontwikkelaars. De rechter zal dan wel gaan beoordelen of de claims stand houden, maar dan hebben die aangeklaagde devs wel verdediging nodig, wat flink in de papieren kan lopen.

https://www.socialcooling.com/

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@anboni Nee hoor, de code is gereleased met MIT license, iedereen mag aanpassingen maken en die publiceren onder die license.

Wat *niet* mag is de license aanpassen, zoals ze bij SV dus hebben gedaan. Maar CSW claimt zelf de auteur te zijn, en niemand zal moeilijk gaan doen.

[Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2019 10:48]

• Robinjo1986
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-06-2019
Hallo ik ben nieuw hier op het forum en wil graag weten hoe ik een eigen topic open? Ik wil het graag hebben over de goedkope cryptomunten zoals bijvoorbeeld de Dogecoin.

Welkom :)

Lees eerst even Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST! over de regels van dit forum en Het algemeen beleid over het openen van een topic.

Alvast veel plezier hier toegewenst :)

[Voor 64% gewijzigd door janvanduschoten op 13-06-2019 16:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonez0r
Ik kan me herinneren dat er een BTC block explorer was die aangaf van welke exchange een adres is. Dus als ik een deposit op Kraken doe en de transactie opzoek in die explorer, dan staat er bij dat het deposit adres een Kraken adres is.

Ik zit rond te spitten in oude withdrawals op Poloniex en kan daar niet zien waar ik de BTC naartoe heb gestuurd. Sommige deposit adressen zijn niet veranderd en heb ik wel kunnen achterhalen op andere exchanges, maar niet allemaal.

Dus, weet iemand welke block explorer dit kan? Ik heb er verschillende geprobeerd, maar geen geluk.

[Voor 9% gewijzigd door Bonez0r op 28-07-2019 19:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 20:37
Bonez0r schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:22:
Ik kan me herinneren dat er een BTC block explorer was die aangaf van welke exchange een adres is. Dus als ik een deposit op Kraken doe en de transactie opzoek in die explorer, dan staat er bij dat het deposit adres een Kraken adres is.

Ik zit rond te spitten in oude withdrawals op Poloniex en kan daar niet zien waar ik de BTC naartoe heb gestuurd. Sommige deposit adressen zijn niet veranderd en heb ik wel kunnen achterhalen op andere exchanges, maar niet allemaal.

Dus, weet iemand welke block explorer dit kan? Ik heb er verschillende geprobeerd, maar geen geluk.
walletexplorer.com

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-03 11:47
Is het slim als ik elke maand 100,- euro wegzet en dit investeer (op een laag punt) simpelweg alleen in BTC i.c.m. een hardware wallet en deze gewoon laat staan voor de longterm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
Flaxourne schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:41:
Is het slim als ik elke maand 100,- euro wegzet en dit investeer (op een laag punt) simpelweg alleen in BTC i.c.m. een hardware wallet en deze gewoon laat staan voor de longterm?
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Misschien moet je 'm anders stellen: Als ik elke maand 100 euro wegzet en over 5 jaar blijkt dat die volledige 6000 euro verdwenen is, haal ik dan m'n schouders op en ga ik verder met m'n leven, of zit ik dan in de problemen.

https://www.socialcooling.com/

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-03 11:47
anboni schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:54:
[...]

Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden. Misschien moet je 'm anders stellen: Als ik elke maand 100 euro wegzet en over 5 jaar blijkt dat die volledige 6000 euro verdwenen is, haal ik dan m'n schouders op en ga ik verder met m'n leven, of zit ik dan in de problemen.
Nee dat is inderdaad niet erg. :)
Ik ga dat doen!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
Misschien wel misschien niet. Wat denk je zelf - Iets vriendelijker mag ook wel -

Als je nou gewoon investeert telkens op lage koersen en laat pas laat uitbetalen wanneer de koers hoog staat word je vanzelf rijk. Succes! :+ 8)7

[Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 31-07-2019 12:06]

• mark777
weet niet heb het idee dat de bitcoin hype over is. Wat denken jullie?

• Eindhovenfinest
Of een nog betere strategie: op vaste tijden een vast bedrag in BTC zetten.
Rendementen : https://dcabtc.com/

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
mark777 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:20:
Ik denk het niet. Maar kan het mis hebben. Of misschien heb ik het niet mis. Ik weet het niet.

Wat denk jij?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30

Bartske

Valar Morghulis

Flaxourne schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:48:
[...]

Nee dat is inderdaad niet erg. :)
Ik ga dat doen!
Ik zou het alleen doen als je je goed ingelezen hebt en verwacht dat de koers op lange termijn gaat stijgen :)

Succes met je nieuwe verslaving ;)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mark777 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:20:
Dat hebben anderen in het verleden en ver voor de ATH van 20k ook gezegd. Hype's komen in cycles, ze komen en gaan en de Bitcoin hype kan maar zo ineens weer opleven met een nieuwe ATH tot gevolg.

Misschien niet in de komende maanden, of 1-2 jaar, maar op een geven moment zijn de omstandigheden weer perfect, ontstaat er momentum en gaat de koers wel weer omhoog. Hoe ver die daarvoor weer omlaag is gegaan is natuurlijk altijd de vraag.

Kortom: Geduld en afwachten.
Of het slim is/was weet je pas achteraf. Wat doorgaans wel slim is, omdat je de markt toch nauwelijks kunt timen, is om op vaste momenten in te stappen. Bijvoorbeeld 1x per maand als je salaris net is gestort. Grote kans dat je gemiddeld goed zit, tenzij je natuurlijk een korte termijn visie van 1-2 jaar hebt en net na een nieuwe ATH begint met deze tactiek terwijl de bearmarket start, dan zal het niet goed uitpakken.

[Voor 35% gewijzigd door Taro op 02-08-2019 11:43]

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat is nu best practice voor t bewaren van je private key? Ik heb wat bitcoin staan al jaren bij blockchain.info en hoewel t allemaal erg veilig lijkt vrees ik toch dat t n keer gejat wordt op een of andere manier. Een device kopen klinkt erg tricky en ik voel wel wat voor een paper wallet maar ook dat is erg tricky natuurlijk. Nu lees ik over een "seed phrase" maar vraag me even af waar ik moet beginnen. Eerst een client downloaden, nieuwe wallet aanmaken en daar heen verhuizen vanaf blockchain.info, en dan verder?

Anoniem: 604938

Cartman! schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:34:
Een device kopen klinkt erg tricky
Waarom?

• Cartman!
  • Niet online
Daar lees ik weer dat er devices zijn met malware die er al op staat bijvoorbeeld.

Anoniem: 604938

Cartman! schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Daar lees ik weer dat er devices zijn met malware die er al op staat bijvoorbeeld.
Rechtstreeks bij Ledger of aanverwanten kopen (dus niet via eBay), eventueel firmware flashen en je zit safe.

Een stuk safer in ieder geval dan paper wallets of je huidige blockchain.info account. Een Ledger met malware infecteren is een stuk lastiger dan je pc.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@Cartman! inderdaad, @Euler212 heeft gelijk dat je het beste een HW-wallet rechtstreeks bij de leverancier kunt kopen of evt. via een trusted reseller, bijvoorbeeld cryptomaan.nl (dan kun je ook nog iets vragen aan ze of ze bellen met je vragen/wensen).

Als je zo'n ding geleverd krijgt, is het eerste wat je doet checken of er software-updates zijn of andere upgrades. Pas dan ga je aan de slag met het installeren van een HW-wallet.

Best practice: installeer het ding helemaal, schrijf je seed (die 24 woorden die de hw-wallet je vraagt op te schrijven) op en - VOORDAT je je bitcoins daarop zet - reset je wallet naar fabrieksinstellingen. Start hem weer en doe iets van 'recover from seed' (afhankelijk van je merk etc.) en dan moet je die 24 woorden weer invoeren (klotewerk, maar dan weet je in ieder geval 100 procent zeker dat je ze goed hebt opgeschreven).

Dan test je natuurlijk eerst met een klein bedrag of je alles goed gedaan hebt, bv. ₿ 0.001 of nog minder, en als dat allemaal goed aankomt, dan kun je aan het grote werk beginnen. Overigens zou ik nooit op een publiek forum het aantal (micro)BTC dat je in bezit hebt laten weten ;) (volgens mij kun je dat nu nog wijzigen).

:)

• Galgren
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08-2019
- spam -

[Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2019 11:02]

• Bonez0r
letatcest schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:01:
[...]
Dan test je natuurlijk eerst met een klein bedrag of je alles goed gedaan hebt, bv. ₿ 0.001 of nog minder, en als dat allemaal goed aankomt, dan kun je aan het grote werk beginnen.

:)
Ik zou daarnaast ook even testen of je niet alleen kan ontvangen, maar ook versturen. Uiteraard ook weer met een klein bedrag.

En zorg dat je backup (12 of 24 woorden) beschermd is tegen brand, water, enz. Een optie is om het op meer dan één locatie op te slaan (wat het risico op diefstal weer vergroot natuurlijk, maar je zou het ook in een bankkluisje kunnen bewaren) of dat je het niet op papier maar op iets anders zet, zoals stainless steel (een goede maar nogal dure oplossing is een Billfodl (review)).

[Voor 35% gewijzigd door Bonez0r op 12-08-2019 03:28]

• Eindhovenfinest
Cartman! schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Of gebruik dan multisig (2 uit 3) waardoor je dat risico ook weer uitsluit. Tenzij twee van je devices overgenomen zijn :o

• Cartman!
  • Niet online
Wat is er op tegen om via n client als Multibit een wallet aan te maken, t daarheen te verhuizen en dan de wallet file te encrypten en zelf op te slaan?

• Fehena
  • Laatst online: 28-08-2019
Dus ja, ik ben een absoluut noob in bitcoin hehe
mijn vraag is: wanneer ik bitcoins op mijn portemonnee heb en laten we zeggen dat ik deze portemonnee 2 jaar niet gebruik, zullen de bitcoins toenemen? Dus is dit een manier om te investeren (en ja, ik weet dat het kan vallen, laten we zeggen dat het niet zal vallen)
Does anybody here use online casino's? if so, can you actually make a good profit from them? Who know something about https://www.betchan.com/ ?

[Voor 18% gewijzigd door Fehena op 28-08-2019 06:33]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:26
Fehena schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 04:27:
mijn vraag is: wanneer ik bitcoins op mijn portemonnee heb en laten we zeggen dat ik deze portemonnee 2 jaar niet gebruik, zullen de bitcoins toenemen? Dus is dit een manier om te investeren (en ja, ik weet dat het kan vallen, laten we zeggen dat het niet zal vallen)
Je geeft zelf al je antwoord. Het kan stijgen of dalen inderdaad. Dus of dat het waard is voor jou om je geld in te investeren en je het risico neemt om eventueel met minder uit te stappen of zelfs met niks te eindigen dat moet je zelf inschatten.

Voor mij is het risico het me waard. Ben ook BTC holder voor lange termijn, maar zit er ook al een aantal jaar in.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Fehena schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 04:27:
Het aantal bitcoins in de wallet blijft uiteraard hetzelfde. Welke waarde de bitcoins in USD EUR hebben, dat is natuurlijk de echte vraag, waar niemand antwoord op zal kunnen geven...

• Bonez0r
Het is weer tijd voor de ~jaarlijkse Satoshi Nakamoto reveal. Of zou het deze keer dan toch echt zijn?

Bron: Visionary Bitcoin Creator Satoshi Nakamoto to Reveal Identity.

(Reddit topic)

[Voor 7% gewijzigd door Bonez0r op 18-08-2019 01:24]

• Otobrildd
  • Laatst online: 28-08-2019
* spam *

[Voor 108% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2019 14:57]

• Kain_niaK
Dus jij maakt je eerste post op tweakers.net en plaats dan in een Bitcoin topic een vraag over je carriere? Maar je doet niet mee aan de Bitcoin manie? Ik weet niet hoe ik dit moet plaatsen.

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Otobrildd Eens met @Kain_niaK (well that's a first :P), waarom besluit je in hemelsnaam dit hier te posten :? Het lijkt me meer iets voor Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan

[Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 22-08-2019 15:13]

• Kain_niaK
Misschien hoopt hij van ons het antwoord te krijgen dat er in de toekomst handevol Bitcoin gerelateerde banen zullen zijn net zoals indertijd tijdens de .com bubble waar elke afgestudeerde IT'er die een beetje met HTML overweg kon 20 job aanbiedingen kreeg op de laatste school dag.

Maar helaas, ik denk dat die toekomst nog wel een stuk langer weg is dan 4 jaar.

weer helemaal terug

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-03 23:41

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nieuwe Nederlandse podcast met o.a. Aaron van Wirdum:

Spotify: https://open.spotify.com/...si=qGkktVZVTP6ZDhwGqSejfw
Twitter: https://twitter.com/debitcoinshow

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Kain_niaK
Ik vind deze video super interessant. Peter Rizun heeft in de praktijk een experiment gedaan om te kijken hoe makkelijk je via double spends kun frauderen. Hij heeft drie verschillende aanvallen geprobeert.

1) Snelle aanval, hierbij stuur je vlak na je eerste transactie een conflicterende transactie (die dezelfde input dus naar een ander adres stuurt dan je eerste input) naar een groot aantal nodes die jezelf hebt opgezet. Vanaf deze eigen nodes wordt de tweede transactie dan naar het Bitcoin netwerk verstuurt. Hij heeft de tijd tussen de twee transacties steeds langer gemaakt om te kijken wat het resultaat was.

Een verkoper met een physieke zaak kan zich hier tegen beschermen door 3 a 4 seconde na het zien van de eerste transactie de mempools te monitoren voor een dubbel spend transactie. De succerate na 4 seconde is immers heel erg laag.

2) Koop de miners om. Hierbij verstuur je de eerste transactie met een normale fee maar de tweede transactie met een 100 maal zo grote fee in de hoop dat er miners zijn die de legitieme transactie wel als eerste zien en de valse als tweede maar toch besluiten de tweede in een block te stoppen omdat ze hier meer meer verdienen.

3) Omgedraaide aanval. Hierbij verstuur je eerst een valse transactie met een niet standaard fee die niet goed door de mempools word verspreid, en dan een tweede echte transactie met wel een standaard fee die wel goed door de mempools word verspreid en je hoopt dat er een miner is die de niet standaar transactie in een blok stopt en de echt transactie, die later komt als een dubbelspend ziet.

Wat denken jullie dat de succesrates van deze 3 aanvallen zijn?

weer helemaal terug

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00
Vertel jij het maar, dan hoef ik de video niet helemaal te bekijken :P
Goed, volgens mij weet iedereen dat het in theorie allemaal wel kan, maar dat double spenden in de praktijk vrijwel geen risico is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Eindhovenfinest
Maverick schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Vertel jij het maar, dan hoef ik de video niet helemaal te bekijken :P
Goed, volgens mij weet iedereen dat het in theorie allemaal wel kan, maar dat double spenden in de praktijk vrijwel geen risico is.
idd Ik ga geen video kijken van een BCH shiller op een BSV conference over een onderwerp wat blijkbaar nooit (>99.9%) tot zelden gaat plaatsvinden. Al helemaal als je geen 0-conf toestaat.

• Kain_niaK
Eindhovenfinest schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:13:
[...]

idd Ik ga geen video kijken van een BCH shiller op een BSV conference over een onderwerp wat blijkbaar nooit (>99.9%) tot zelden gaat plaatsvinden. Al helemaal als je geen 0-conf toestaat.
Geen BCH shiller, Peter Rizun is een Canadese professor in de computerwetenschappen. Het was ook geen BSV conferentie want die bestond toen nog niet. Dat BSV de naam "Satoshi Vision" later heeft gebruikt kan Rizun niks aan doen.

En het niet toelaten van 0-conf maakt dat je Bitcoin niet in gewone winkels kunt gebruiken want je kunt klanten niet langer dan 5 seconde laten wachten nadat ze een betaling maken. 5 seconden is zelfs al lang. En als je Bitcoin niet in gewone winkels kunt gebruiken dan zal het nooit wereldwijd geld worden en op den lange dure falen want dan is het alleen maar iets speculatiefs en dat kan nooit duurzaam zijn,

Bitcoin is gemaakt met de bedoeling gebruikt te worden in betalingen, van daar dat het woord betalingen ook 12 keer voorkomt in de whitepaper.

Een versie van Bitcoin die niet gebruikt kan worden bij betalingen is geen Bitcoin meer. Want het woord Bitcoin betekent: "Een peer-to-peer electronisch geldsysteem"

Satoshi was er van overtuigd dat Bitcoin ook bij snelle betalingen gebruikt kan worden.

Toch is het GEEN consensus regels dat miners altijd de eerste tx die ze zien in het blok stoppen. De praktijk laat zien dat miners soms ook de latere tx in het blok stoppen als deze een hoge genoege fee heeft ten opzicht van de eerste. De meeste miners volgen deze regel van "de eerste tx die we zien word in een blok gestopt de tweede weggegooit" wel omdat ze anders de waarde van hun eigen coin minder maken. Maar de praktijk laat zien dat niet alle miners dit doen.

Dit maakt 0 conf minder betrouwbaar. Want momenteel geen probleem is want er worden nauwelijks betalingen gedaan in Bitcoin in fysieke winkels. Maar in de toekomst hopelijk wel, en dus is het toch een goed idee om te kijken naar manieren om 0 conf betrouwbaar te maken. Bitcoin word namelijk aan de man gebracht ten opzichte van winkels door te zeggen dat het veiliger en beter is dan credit cards omdat charge backs niet mogelijk zijn.

Bitcoin biedt dus een beter oplossing aan zolang winkeliers minder geld verliezen door Bitcoin fraude dan door credit card fraude. En waarom dat verschil niet zo groot mogelijk maken, als het kan?

Er zijn vele andere manieren om consensus te bereiken binnen een netwerk waar coins zoals Nano bijvoorbeeld mee experimenteren. Sommige technieken kunnen misschien ook in Bitcoin gebruikt worden.

[Voor 48% gewijzigd door Kain_niaK op 27-08-2019 11:00]

weer helemaal terug

• Eindhovenfinest
Als je 0-conf wilt, |:( , dan komt het gewoon neer op een gecentraliseerde oplossing <> Satoshi.

Hier in Europa ben je beter af met de bestaande oplossingen zoals je Maestro pas (reguliere pinpas) van Mastercard waar je al supersnel betalingen kan doen.

"Ja maar ongecensureerde betalingen" Die doe je contant (de winkelier en consument hoeven ook geen conversie te doen naar de betreffende shitcoin) en voor die enkele grote bedragen doe je dat met Bitcoin Core.

"Ja maar Satoshi Whitepaper" Voor deze mensen is er Bitcoin SV/Cash/Unlimited en weet ikveel. Waarbij steeds duidelijker word dat bij deze forks de belangen bij de oprichter(s) liggen.

Op korte termijn zul je zien dat:
  • al deze (shit)coin forks obsolete of irrelevant worden.
  • ook omdat ze de ontwikkelingen met Core niet bij kunnen houden en of de code niet gemerged & getest kunnen krijgen
  • de enige die eraan verdienen zijn de oprichters ervan.
  • de oprichters achter slot en grende komen tel zitten want vervolging door financieele autoriteiten.

• Maverick
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:58:
Als je 0-conf wilt, |:( , dan komt het gewoon neer op een gecentraliseerde oplossing <> Satoshi.
Dit is natuurlijk kolder.
Het idee van Satoshi was altijd dat zodra een transactie in het netwerk opgenomen is, een client ervanuit kan gaan dat deze transactie geverifieerd zal worden. Dat dit bij bitcoin op dit moment niet meer zo is is prima, maar dat is pas <> satoshi. Ieder zijn mening over wat de beste eigenschap is, maar wat jij nu beweert is het tegenovergestelde van de situatie zoals hij is.
Hier in Europa ben je beter af met de bestaande oplossingen zoals je Mastercard (ApplePay etc. ) waar je al supersnel betalingen kan doen.
Je bedoelt dat je als klant snel je product kan meenemen. Een winkel moet gewoon één tot meerdere dagen wachten tot hij zijn geld krijgt. Hij moet er maar op vertrouwen dat hij dat gaat krijgen van zijn payment provider. Nu gaat dit meestal goed, maar dit staat natuurlijk haaks op het motto van Bitcoin.
"Ja maar ongecensureerde betalingen" Die doe je contant (de winkelier en consument hoeven ook geen conversie te doen naar de betreffende shitcoin) en voor die enkele grote bedragen doe je dat met Bitcoin Core.

"Ja maar Satoshi Whitepaper" Voor deze mensen is er Bitcoin SV/Cash/Unlimited en weet ikveel. Waarbij steeds duidelijker word dat bij deze forks de belangen bij de oprichter(s) liggen.
Grappig hoe je begint met de bewering dat 0-conf niet voldoet aan wat Satoshi wilde, en nu mensen aanvalt welke aandragen wat zijn idee voor bitcoin was. Als ik jou was zou ik me eens wat meer verdiepen wat de reden voor het ontstaan van bitcoin überhaupt was en waarom het bepaalde eigenschappen heeft/had in plaats van gewoon maar wat te roepen.

• Eindhovenfinest
Maverick schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Je bedoelt dat je als klant snel je product kan meenemen. Een winkel moet gewoon één tot meerdere dagen wachten tot hij zijn geld krijgt. Hij moet er maar op vertrouwen dat hij dat gaat krijgen van zijn payment provider. Nu gaat dit meestal goed, maar dit staat natuurlijk haaks op het motto van Bitcoin.
Banken timmeren ook aan de weg. Met de huidige instant payments is dat nu 5 seconden (zie ook https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/ ). Ook bij winkels zie ik de afrekeningen direct op mijn bank app.

• Kain_niaK
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Banken timmeren ook aan de weg. Met de huidige instant payments is dat nu 5 seconden (zie ook https://www.betaalverenig...verkeer/instant-payments/ ). Ook bij winkels zie ik de afrekeningen direct op mijn bank app.
Als ze dit doen omdat ze bang zijn om markt te verliezen aan crypto dan heeft crypto toch IETS goeds voor mekaar gekregen.

Laten we hopen dat dit snel de standaard binnen Europa word en later ook buiten europa. (zodat je ook instant geld naar het buitenland kunt sturen) Toch is nog zeker niet ideaal.

Nadat ik een e-transfer heb gemaakt in Canada (soms kan dit toch nog uren duren maar vaak is het onmiddellijk) kan ik gewoon mijn bank bellen om te zeggen dat ik de e-transfer niet gemaakt heb en dat mijn account gehackt is. Het enige wat ik hiervoor hoef te doen is een VPN te gebruiken zodat het lijkt also de transactie gemaakt is vanuit het buitenland.

Vervolgens contacteert de bank de andere bank en word de transactie omgedraaid. Op local.bitcoin.com zijn zo al verschillende mensen opgelicht geweest.

Nu weet ik niet hoe makkelijk deze instant payment in nederland zijn om te draaien maar iets zegt me dat dat helemaal niet zo moeilijk is.

Het is dus een balans. Instant payments? Ja, maar uiterst omdraaibaar. Voor hele kleine bedragen hebben banken ook helemaal geen zin in disputen met andere banken want dat kost klauwen met geld.

Met Bitcoin is het mogelijk om zowel instant payments te hebben als payments die niet meer omgedraaid kunnen worden.

Banken kunnen dit alleen maar aanbieden voor hoger bedragen omdat de dispuut kosten voor lagere bedragen te groot zijn. Dit is ook wat in de whitepaper stond

https://bitcoin.org/files/bitcoin-paper/bitcoin_nl.pdf
Volledig niet-omkeerbare transacties zijn niet echt mogelijk omdat financiële
instellingen er niet omheen kunnen bemiddelen bij disputen.

De kosten van bemiddelingen verhogen de transactiekosten, beperken de minimale praktische transactiegrootte en sluiten de mogelijkheid voor kleine
casuele transacties af, en er is een bredere kost in het verlies van het vermogen om niet-omkeerbare
betalingen te doen voor niet-omkeerbare diensten.
Met de mogelijkheid van omkeerbare betalingen spreidt
de behoefte aan vertrouwen zich uit.
Handelaren moeten op hun hoede zijn voor hun klanten, ze lastigvallen
voor meer informatie dan ze anders nodig zouden hebben.
Een bepaald percentage van fraude wordt als
onvermijdelijk geaccepteerd.
Deze kosten en betalingsonzekerheden kunnen persoonlijk worden vermeden
door fysieke valuta te gebruiken, maar er bestaat geen mechanisme om betalingen via een
communicatiekanaal uit te voeren zonder een vertrouwde partij.

weer helemaal terug

• Maverick
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Dat klopt. Jij ziet de afrekening direct. Maar de winkelier niet. Als jij met een creditcard betaalt, dan moet de winkelier een deel afdragen en moet hij dagen op zijn geld wachten. Als consument betaal je indirect dus meer voor je product en de winkelier heeft onzekerheid over wanneer hij precies zijn geld ontvangt. Als blijkt dat de creditcard waarmee betaald is niet van diegene was die in jouw winkel stond ben je je geld gewoon weer kwijt, want dan krijgt "het slachtoffer" zijn geld terug.

Bitcoin zorgt er voor dat de transactiekosten minimaal zijn (waren) en dat er geen 3e partij nodig is om te valideren of het geld daadwerkelijk betaald is. Alleen hierdoor weet je als ontvanger zeker dat je het geld echt binnen hebt.

• Eindhovenfinest
Maverick schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Dat klopt. Jij ziet de afrekening direct. Maar de winkelier niet. Als jij met een creditcard betaalt, dan moet de winkelier een deel afdragen en moet hij dagen op zijn geld wachten.
Ik heb het over mainstream gebruik. In NL is dat de pinpas en niet creditcard gebruik wat een fractie (1%?) van alle betalingen is (bron: https://factsheet.betaalv.../#betalen-aan-de-toonbank ).

• Maverick
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Ik heb het over mainstream gebruik. In NL is dat de pinpas en niet creditcard gebruik wat een fractie (1%?) van alle betalingen is (bron: https://factsheet.betaalv.../#betalen-aan-de-toonbank ).
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:58:
Hier in Europa ben je beter af met de bestaande oplossingen zoals je Mastercard (ApplePay etc. ) waar je al supersnel betalingen kan doen.

• Eindhovenfinest
Kain_niaK schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Nu weet ik niet hoe makkelijk deze instant payment in nederland zijn om te draaien maar iets zegt me dat dat helemaal niet zo moeilijk is.

Het is dus een balans. Instant payments? Ja, maar uiterst omdraaibaar. Voor hele kleine bedragen hebben banken ook helemaal geen zin in disputen met andere banken want dat kost klauwen met geld.

[...]
Even googlen: https://www.ing.nl/de-ing...ergoed-krijgen/index.html. (ik ga er vanuit dat andere banken min of meer dezelfde regels volgen|) - Een valse aangifte doen is een zwaar misdrijf -

Afhankelijk van je definitie is het dus makkeijk :+

Strict gezien word de transactie niet teruggedraait maar krijg je een vergoeding voor de geleden schade. Iedereen blij 8)

• Eindhovenfinest
Pinpas (Maestro logo) = Mastercard https://www.mastercard.nl...products/debit-cards.html

Zelfde bedrijf, ander product. Debit Card vs Credit Card. Ik zal het bericht aanpassen ter verduidelijking

• Kain_niaK
Eindhovenfinest schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Even googlen: https://www.ing.nl/de-ing...ergoed-krijgen/index.html. (ik ga er vanuit dat andere banken min of meer dezelfde regels volgen|) - Een valse aangifte doen is een zwaar misdrijf -

Afhankelijk van je definitie is het dus makkeijk :+

Strict gezien word de transactie niet teruggedraait maar krijg je een vergoeding voor de geleden schade. Iedereen blij 8)
Da's beter dan in Canada waar e-transfer fraude gigantisch veel voorkomt. Meeste canaze online banking is alleen maar gebruikersnaam en wachtwoord en eenmaal je binnen bent kun je op de canadeze marktplaats iets kopen en betalen via de account waar je toegang tot hebt. Jij krijgt je spullen en de verkoper denkt dat ie zijn geld heeft. Uiteindelijk komt de rechtmatige eigenaar van het geld erachter, doet aangift en nu is de verkoper die pineut want die heeft zijn spul al opgestuurd en raakt nu zijn geld kwijt.

Mijn broer was een keer in Zuid-Afrika toen iemand achter hem zijn code van zijn credit card mee las en daarna de kaart uit zijn hand grijpte en er vandoor ging. Mijn broer natuurlijk meteen card stop bellen, maar de dief had al 1000 euro in zuid afrikaans geld gepinned. Toen heeft mijn broer zijn bank in Nederland opgebelt en die credit card transactie was natuurlijk nog lang niet gesetteld. (dat gaat nu eenmaal niet binnen een paar uur). En dus is mijn broer of zijn nederlandse bank geen geld kwijt geraakt. De zuid-afrikaanse bank wel want die hun pin machine is nu 1000 euro in zuid afrikaans geld kwijt terwijl ze dat geld niet meer van de nederlandse bank krijgen.

weer helemaal terug

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 09:41

komkommer

Koffie

Maverick schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Dit is natuurlijk kolder.
Het idee van Satoshi was altijd dat zodra een transactie in het netwerk opgenomen is, een client ervanuit kan gaan dat deze transactie geverifieerd zal worden. Dat dit bij bitcoin op dit moment niet meer zo is is prima, maar dat is pas <> satoshi. Ieder zijn mening over wat de beste eigenschap is, maar wat jij nu beweert is het tegenovergestelde van de situatie zoals hij is.
Wat bedoel je nou precies? Elke transactie wordt geverifieerd op correctheid. Wat alleen altijd al lastig is, is dat bitcoin een decentraal netwerk is, waardoor je nooit met zekerheid weet welke transactie als eerste is gemaakt. Je weet alleen welke transactie je als eerste ziet, maar dat zijn wel echt verschillende dingen.

http://www.itrelease.com/wp-content/uploads/2017/11/centralized-vs-decentralized-vs-distributed-processing.png

Je wil als node ook niet alle transacties in je geheugen houden, dus als een transactie op een gegeven moment te lang al niet wordt opgenomen in de blockchain, dan wordt hij uit het geheugen gehaald. En iedereen bepaalt zelf hoeveel transacties in het geheugen blijven, dus daar kan je ook al moeilijk van uit gaan.

Er zijn overigens verschillende manieren om bitcoin-transacties te verspreiden. Het peer to peer internet-netwerk is er een van. Maar er zijn gelukkig ook vele andere manieren om de transactie bij een miner te krijgen (zijn we niet afhankelijk van 1 communcatie-middel).

SMS: https://rusnak.io/how-to-push-bitcoin-transactions-via-sms/
TOR: https://en.bitcoin.it/wiki/Tor
HF Radio: https://scalingbitcoin.or...in-Network-Resilience.pdf
Mesh network: https://txtenna.com/
Whatsapp: https://elevenews.com/201...ansactions-over-whatsapp/

En er zullen vast nog wel wat manieren zijn die ik vergeten ben.

Edit: Ja, de belangerijkste: stuur de transactie gewoon alleen naar een miner: https://pushtx.btc.com/

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Maverick
komkommer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Wat bedoel je nou precies? Elke transactie wordt geverifieerd op correctheid. Wat alleen altijd al lastig is, is dat bitcoin een decentraal netwerk is, waardoor je nooit met zekerheid weet welke transactie als eerste is gemaakt. Je weet alleen welke transactie je als eerste ziet, maar dat zijn wel echt verschillende dingen.

[Afbeelding]

Je wil als node ook niet alle transacties in je geheugen houden, dus als een transactie op een gegeven moment te lang al niet wordt opgenomen in de blockchain, dan wordt hij uit het geheugen gehaald. En iedereen bepaalt zelf hoeveel transacties in het geheugen blijven, dus daar kan je ook al moeilijk van uit gaan.
Dat dit tegenwoordig niet meer op gaat omdat de blocks vol zitten klopt idd. Maar van origine was het idee dat er altijd genoeg ruimte in de blockchain was. (of je dat wel of niet moet willen laat ik helemaal in het midden).
Volgens mij gaat juist de lezing in het filmpje van @Kain_niaK erover dat het vooral een theoretisch verhaal is om te proberen 2 transacties zo te timen dat een ontvanger transactie 1 ziet, maar uiteindelijk transactie 2 in de blockchain opgenomen wordt.

• Kain_niaK
Was geen theoretisch verhaal, dat waren praktijk testen.

weer helemaal terug

• komkommer

komkommer

Koffie

Maverick schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:57:
[...]

Dat dit tegenwoordig niet meer op gaat omdat de blocks vol zitten klopt idd.
Nee, dat heeft er niet mee te maken. Omdat blocken gemiddeld elke 10 minuten worden gevonden, duurt het altijd even voordat een transactie in een block zit, tot die tijd kan er van alles gebeuren in de mempool. Bijvoorbeeld een spam attack, dan moet een node keuzes maken welke transacties in geheugen blijven.

Maar het grootste probleem zit er in de propagatie van een transactie in een decentraal netwerk. Hoe weet je nou welke transactie de eerste was? Dat kan gewoon niet, dat heeft nooit gekund.

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• komkommer

komkommer

Koffie

Kain_niaK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:03:
Was geen theoretisch verhaal, dat waren praktijk testen.
In de praktijk hebben wij een aantal keer per maand te maken met mensen die bij ons double spends proberen uit te voeren (zeker toen we nog merchant-betalingen deden) en hebben wij in het verleden al (pre RBF-tijdperk) zelf double spends uitgevoerd, waaronder een enkele keer door een miner buiten het netwerk om te betalen voor een transactie. We hebben daarbij niemand gedupeerd, het was puur om transacties die wij niet goed hadden uitgevoerd alsnog er doorheen te krijgen.

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Kain_niaK
komkommer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Nee, dat heeft er niet mee te maken. Omdat blocken gemiddeld elke 10 minuten worden gevonden, duurt het altijd even voordat een transactie in een block zit, tot die tijd kan er van alles gebeuren in de mempool. Bijvoorbeeld een spam attack, dan moet een node keuzes maken welke transacties in geheugen blijven.

Maar het grootste probleem zit er in de propagatie van een transactie in een decentraal netwerk. Hoe weet je nou welke transactie de eerste was? Dat kan gewoon niet, dat heeft nooit gekund.
Dat kan zeker wel. De eerste transactie verspreid zich een stuk beter dan de tweede. Mempools kunnen niet 2 transacties in hun pool hebben die dezelfde input proberen te spenden. Als de tweede transactie al 5 seconde na de eerste komt heeft de tweede zich al door 99% van de mempool verspreid. De tweede word rejected door alle pools die de eerste hebben.

In de video van rizun word dit omzeilt door sygil nodes te hebben verspreid over de hele wereld. Nu verspreid je de eerste tx op de normale manier dus die gaat van 1 mempool naar 2 naar 4 en zo verder. Maar de tweede stuur je via een snelle verbinding in een keer naar al je sygil nodes. Deze nodes versturen nu de tweede tx naar alle lokale nodes waar ze mee verbonden zijn. Dus niet 1 naar 2 naar 4 maar 1 naar 200 in een stap. Zo kan de tweede tx die verstuurd is na de merchant zelf de eerste heeft gezien, de tweede als nog inhalen.

Het enige wat een merchant moet doen om zich hier tegen te beschermen is ook goed verbonden zijn met genoeg mempools op hetzelfde moment en deze een paar seconden querien. Wanneer de merchant de tweede tx ziet gaat er een fraude alarm af.

weer helemaal terug

• komkommer

komkommer

Koffie

Kain_niaK schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Dat kan zeker wel. De eerste transactie verspreid zich een stuk beter dan de tweede. Mempools kunnen niet 2 transacties in hun pool hebben die dezelfde input proberen te spenden. Als de tweede transactie al 5 seconde na de eerste komt heeft de tweede zich al door 99% van de mempool verspreid. De tweede word rejected door alle pools die de eerste hebben.

In de video van rizun word dit omzeilt door sygil nodes te hebben verspreid over de hele wereld. Nu verspreid je de eerste tx op de normale manier dus die gaat van 1 mempool naar 2 naar 4 en zo verder. Maar de tweede stuur je via een snelle verbinding in een keer naar al je sygil nodes. Deze nodes versturen nu de tweede tx naar alle lokale nodes waar ze mee verbonden zijn. Dus niet 1 naar 2 naar 4 maar 1 naar 200 in een stap. Zo kan de tweede tx die verstuurd is na de merchant zelf de eerste heeft gezien, de tweede als nog inhalen.

Het enige wat een merchant moet doen om zich hier tegen te beschermen is ook goed verbonden zijn met genoeg mempools op hetzelfde moment en deze een paar seconden querien. Wanneer de merchant de tweede tx ziet gaat er een fraude alarm af.
Ok, er gaat een fraude-alarm af. Welke transactie was nou eerder? Want die vraag beantwoord je niet.

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• Kain_niaK
komkommer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Ok, er gaat een fraude-alarm af. Welke transactie was nou eerder? Want die vraag beantwoord je niet.
Ja maar dat gaat het niet over. Het gaat erover welke transactie de bitcoins naar het adres van de merchant sturen. Dat is duidelijk te zien.

Als je het wilt hebben over empirisch bewijs op welke tijd welke transactie gemaakt is, dat kan inderdaad niet. Zelfs op block niveau kan het zijn dat een later block een tijdcode heeft die VOOR een vorig blok zit.

In het consensus protocol zit een wet die zegt hoe groot deze afwijking mag zijn voor dat een blok niet meer als geldig gezien word door de andere miners.

Als je block 63404 hebt en block 63405 dat daar op gebouwd is dan kun je alleen iets zeggen over de causaliteit. Om block 63405 te hebben heb je de hash van block 63404 nodig, dus 63405 kan niet gemaakt zijn VOOR 63404.

Ook is de granulariteit van Bitcoin als tijdstempel system groter dan 1 block. Immers een transactie die eerder in tijd gemaakt is geweest kan toch in een later block terecht komen dan een latere transactie.

En de tijd tussen twee blokken kan soms wel langer dan 2 uur zijn. (BCH heeft er recent een zooi gehad omdat het zo een lagere hashrate heeft en er zoveel hash oscillatie is met BTC doordat 90% van de SHA256 hash op algo's draaien die automatisch switchen gebaseerd op de prijs)

En dus is Bitcoin als tijdstempel systeem niet 100% nauwkeurig tenzij je naar langere tijden gaat, 10 of 20 blokken of zo. Minder dan 10 of 20 blokken is het dan ook weer niet 0% nauwkeurig maar 90% of zo. The probability that this tx was made between this and this time is such and such percent.

Helemaal bij een overvolle mempool, want dat kan het soms wel dagen duren voor je tx in een block zit. Daar heeft BCH dan weer geen last van, maar dus wel van een stuk meer variance dan BTC.

[Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 29-08-2019 15:16]

weer helemaal terug

• Eindhovenfinest
Last month in Bitcoin:

- Miniscript launched
- Bitcoin Core 0.18.1 released
- Hashrate over 84,000,000 TH/s
- Segwit reaches 60% use
- Bakkt launches Sept. 23rd
- Craig Wright loses case
- "Mastering Lightning" announced
- @Bitcoin denounces BCash
- BTC is tax free in Portugal

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 22:28
Wat denken jullie hier van? Kan China een 51% attack doen op bitcoin?
http://galgitron.net/Post/How-China-Can-Kill-Bitcoin
Ik kan weinig argumenten vinden die dit weerleggen, heb er zelf te weinig kennis van.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Inmiddels is zelfs de 100,000,000 TH/s aangeraakt, dus 100 EH/s. De hashrate ligt nu ook flink veel hoger dan toen BTC 20k waard was :)

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Ben me aan het inlezen in de cryptocurrency en wil met wat kleine bedragen me graag wegwijs maken in deze wereld.
Wat is de betere keus voor een broker/exchange om te beginnen, Bitvavo of Coinbase?

Wil in eerste instantie online een wallet nemen, en daarna een hardware wallet.

Nog twee vragen:
1) hoe verplaats je geld van de ene naar de andere wallet, gewoon overmaken naar het andere wallet-adres?
2) hoe backup je een hardware wallet? Is dat met de seed phrase?

Wat is een goede site met informatie waar je alle basics onder de knie kunt krijgen (naast tweakers? :))

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Emcee schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:28:
Wat is de betere keus voor een broker/exchange om te beginnen, Bitvavo of Coinbase?
Zie ook de topicstart van dit topic: [ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #9

Er zijn enorm veel opties waar je kan kopen, let vooral even op de fee's die je moet betalen.
Nog twee vragen:
1) hoe verplaats je geld van de ene naar de andere wallet, gewoon overmaken naar het andere wallet-adres?
Crypto verzenden is inderdaad het adres invoeren waar het heen moet. Let wel op de fee die je gebruikt. Zeker voor Bitcoin kan een lage fee er voor zorgen dat je transactie heel lang gaat duren of zelfs niet doorkomt, waarbij je er niets mee kan doen tot de transactie uit de mempool wordt verwijderd en het terug gaat naar het originele adres. Voor BTC kijk ik zelf altijd even hier om de fee te bepalen: https://bitcoinfees.earn.com/

Een hardware wallet kan je inderdaad backuppen met de seed. Die set van woorden zijn alle adressen met privatekeys in een backup vorm. Hetzelfde geldt trouwens voor een software wallet.

• DaCoTa
Emcee schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:28:
Ben me aan het inlezen in de cryptocurrency en wil met wat kleine bedragen me graag wegwijs maken in deze wereld.

Wil in eerste instantie online een wallet nemen, en daarna een hardware wallet.

Nog twee vragen:

Wat is een goede site met informatie waar je alle basics onder de knie kunt krijgen (naast tweakers? :))
Voor bitcoin, gebruik bitcoin.org voor informatie, en niet bitcoin.com.

Verder zijn er een boel guides te vinden, voorbeeldje: https://cointelegraph.com...what-are-cryptocurrencies. Heb deze alleen geskimmed, maar volgens mij is cointelegraph redelijk neutraal.

Bij alles: bedenkt dat het om geld gaat, en er geen gratis geld is. Hou alles dat je leest tegen dat licht. Wil iemand je iets verkopen wat niks waard is, of wil iemand je een dienst verlenen?

Tot slot: als je transacties uitvoert, alles driemaal checken. Heb ik het goede adres ingevuld, is de ontvangende wallet voor dezelfde currency, heb ik het goede adres ingevuld, moet er andere informatie meegestuurd worden, heb ik het goede adres ingevuld? Als je op send drukt, is het verstuurd, ook als je het fout doet.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Dank voor de tips, weer wat leesvoer. Ga uiteraard voorzichtig beginnen, eerst wat kleine bedragen heen en weer schuiven om overal aan te wennen.

En goed opletten inderdaad, eenmaal overgemaakt is er geen enkele mogelijkheid om het terug te krijgen.

• Kain_niaK
De operator van een van de grootste Lightning Network nodes (LIGHTNING-CASINO.COM) is al zijn BTC kwijt geraakt (4 BTC in totaal, ongeveer 27 000 euro) door een korte stroom uitval. Toen hij zijn backup van 10 minuten oud terug plaatste raakte zijn node uit sync.

https://reddit.com/r/Bitc...btc_on_lightning_network/

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:49:
De operator van een van de grootste Lightning Network nodes (LIGHTNING-CASINO.COM) is al zijn BTC kwijt geraakt (4 BTC in totaal, ongeveer 27 000 euro) door een korte stroom uitval omdat hij zelf zijn channels force-closede na het restoren van een backup
FTFY.

Veel teveel geld opslaan met experimentele software en dan een actie uitvoeren zonder jezelf in te lezen. Play stupid games, win stupid prizes.

[Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2019 19:28]

• Kain_niaK
.oisyn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:17:
[...]

FTFY.

Veel teveel geld opslaan met experimentele software en dan een actie uitvoeren zonder jezelf in te lezen. Play stupid games, win stupid prizes.
Als er niemand liquiditeit verzorgt kan het LN toch ook niet groeien?

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Kain_niaK schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Als er niemand liquiditeit verzorgt kan het LN toch ook niet groeien?
De LN software is experimenteel en wordt momenteel afgeraden voor grote bedragen en gebruik in productie. Je wordt echt doodgegooid met dit soort disclaimers, en dat het gebruik ervan nog op eigen risico is. Dat de node niet meer synct na een stroomuitval lijkt me een bug in LND die gefixed moet worden. Dat hij dan vervolgens zelf een backup terugplaatst en zijn channels force-closed, waardoor een tegenpartij in staat is al het geld in de channel te claimen als de betreffende channel al geupdate is, is toch echt zijn eigen schuld.

Het is natuurlijk spijtig voor de beste man, maar in principe hetzelfde als geen backup hebben van je seed en dan je wallet.dat verliezen oid.

• Kain_niaK
.oisyn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

De LN software is experimenteel en wordt momenteel afgeraden voor grote bedragen en gebruik in productie. Je wordt echt doodgegooid met dit soort disclaimers, en dat het gebruik ervan nog op eigen risico is. Dat de node niet meer synct na een stroomuitval lijkt me een bug in LND die gefixed moet worden. Dat hij dan vervolgens zelf een backup terugplaatst en zijn channels force-closed, waardoor een tegenpartij in staat is al het geld in de channel te claimen als de betreffende channel al geupdate is, is toch echt zijn eigen schuld.

Het is natuurlijk spijtig voor de beste man, maar in principe hetzelfde als geen backup hebben van je seed en dan je wallet.dat verliezen oid.
Zodra je niet meer de laatste versie van de closing transactions hebt kun je dus zelf je LN kanaal niet meer sluiten. Je moet de andere partij dan vragen om het kanaal voor je te sluiten.

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat is precies wat static channel backups doen in LND.

• Kain_niaK
Ja maar het gaat hier om channel states. Je kunt er nooit 100% zeker van zijn dat de laatste channel state die jij hebt ook effectief de laatste is.

[Voor 57% gewijzigd door Kain_niaK op 23-10-2019 21:02]

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat ik zeg. Als je een static channel backup hebt die je wilt restoren en hij is out of date, dan wordt er gecommuniceerd met de peer dat hij de channel mag force-closen.

Een malevolent actor zou dan de channel lekker niet kunnen closen, maar dan staan ook zijn funds voor eeuwig vast in het kanaal. Hij kan het risico nemen om een oudere state te closen, maar als die oudere staat dan toch wel bekend was bij de aanvrager dan is ie al zijn funds kwijt. Het is dus in zijn eigen best interest om op het verzoek in te gaan.

• Kain_niaK
Het betekend toch dat er veel meer vertrouwen bij LN nodig is als bij Bitcoin zelf.

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nee, het is gewoon game theory. Net als dat jij erop vertrouwt dat niemand een 51% attack gaat doen op BCH (wat arguably nog een veel groter vertrouwen is momenteel).

[Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 24-10-2019 10:23]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee