Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
CLB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:54:
[...]

d:)b

[...]

Zijn autocue stond ook lekker kalm ;)

[...]

Belsimpel heeft een exclusieve deal gesloten met OnePlus, wat officiële samenwerking betekent. Is inmiddels al bekend in de vele posts, maar Belsimpel levert (veel) eerder uit dan via OnePlus zelf ja ;)

[...]

Een petje, notitieblok, t-shirt, blikje Dash Charge-drank (leuk dat dat daar nog wel op staat) en stickers.

[...]

"Omdat deze techniek nog niet kan laden met de snelheid van hun eigen OnePlus Fastcharge-techniek"
Tevens kost het natuurlijk gewoon weer wat extra geld, is er kostbare ruimte nodig in een toestel,enzovoort.

[...]

Zit een standaard TPU-case bij, transparant. Hoesjes zijn ook bij Belsimpel gewoon te bestellen.

[...]

Kan wel hoor :) Hoeft dus niet per app gelist te worden.

[...]

100 centimeter ;)
Jij zat in de zaal? Gezien jij de inhoud van de goodiebag kent.

Ben namelijk wel benieuwd hoe ze het gaan doen met die headphones. Iedereen die in de zaal zat kreeg de toezegging die bij een bestelling erbij te krijgen.

Ik heb namelijk wel een kaartje, maar ben uiteindelijk niet geweest. Zou wel chill zijn als het toegangskaartje als waardebon zal gaan dienen bijv.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:48
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:
Zojuist deze video van Linus gekeken. Super interessant als je wilt weten hoe er zoveel kwaliteitscontroles gedaan worden en dat voor zo'n prijs... 28.000 keer wordt de telefoon 'gedropt'. Linus leek er zelf ook versteld van te staan. Had ook echt niet verwacht dat de OnePlus 6 zo sterk zou zijn. Zeker omdat 'ie van glas is..

[video]

[...]

Maar heb je ook de reactie daaronder gelezen? Ma_rK in 'nieuws: Duurste versie OnePlus 6 met 8GB ram en 256GB-flashopslag k...

[...]

[...]

Je wilt niet weten hoe tevreden anderen al zijn over de 5 en 5T qua batterij. Ik kom met gemak de dag door met m'n OnePlus 3, die een 3000mAh batterij heeft. En als 'ie leeg is, is 'ie zoweer vol.

[...]

Nee hoor, dat heeft OnePlus vanaf de 3 ook al (de 3 en 3T krijgen ook Face Unlock). Dan licht het scherm wit op, heel snel en dan werkt het ook gewoon. Is gewoon een ingebouwde feature :p.
Zag ik nou echt sandalen met witte sokken? :+

Leuke video overigens.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:11

Richh

HODL

quote:
stin00 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:36:
[...]

Dat ondersteunt de Oneplus 5 ook al. Verschilt per provider per land of het toestel ook daadwerkelijk van VoLTE gebruik kan maken. Nu Belsimpel het toestel ook aanbiedt is de adoptiekans wel groter.
Bij welke provider(s) doet de OP5 dat? Dan weet ik waar ik kans maak als ik een OP6 koop... :P

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-12 11:44
quote:
CLB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:21:
1,5 uur bezig geweest met foto's uitzoeken, verkleinen, categoriseren en uploaden, sorry voor de shitload ;)
*veel foto's*
Mooie collectie! Leuk event geweest, ook na de "officiële launch"?

Die covers zien er ook goed uit, alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van covers (OP3 2 jaar in gebruik zonder hoesje en still going strong). Vooral die sandstone... Goeie ouwe tijd! :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Shanquish schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:25:
Jij zat in de zaal? Gezien jij de inhoud van de goodiebag kent.
Yes; CLB in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
quote:
Ben namelijk wel benieuwd hoe ze het gaan doen met die headphones.
Geen idee :) Zit hier geen voucher in... Misschien via tickets, misschien via ingescande tickets?
Misschien via mailbestand, waarbij je tickets in je mail kreeg en ze zo een lijst hebben van mailadressen :)
quote:
yannickie111 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:31:
Mooie collectie! Leuk event geweest, ook na de "officiële launch"?
Thanks, was een prima event ja. Kort bondig, mooie hands-on ruimte en dergelijke, goed ingeregeld allemaal. Veel personen kunnen spreken, verschillende YouTube-reviewers (weer) in het echt gezien, een mooi (tijdelijk?) record kunnen halen met de Asphalt-challenge. Mooi weer even de devices kunnen zien, evenals de Bullets Wireless kunnen testen, meer ervaringen op kunnen doen. Wel Carl Pei gemist, next round dan maar.
quote:
Die covers zien er ook goed uit, alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van covers (OP3 2 jaar in gebruik zonder hoesje en still going strong). Vooral die sandstone... Goeie ouwe tijd! :*)
Mooie covers wel ja en voor veel mensen wel een goede keuze uit te maken. Mijn voorkeur is denk 'Nylon'.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-12 11:44
quote:
CLB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:50:

[...]

Mooie covers wel ja en voor veel mensen wel een goede keuze uit te maken. Mijn voorkeur is denk 'Nylon'.
Nog een mooie tas gescoord met je asphalt record? :9

Qua kleur, welke is, vind jij, in het echt mooier? De glanzend zwarte of de mat zwarte?

En de wireless bullets, wat is je mening daar over? Op de live stream leek het alsof ze vrij lang waren voor 'wireless'.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
yannickie111 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:22:
Nog een mooie tas gescoord met je asphalt record? :9
Yes zeker, zie foto's :)
quote:
Qua kleur, welke is, vind jij, in het echt mooier? De glanzend zwarte of de mat zwarte?
Mijn voorkeur geniet zeer zeker de matzwarte variant! Ten eerste vind ik die shiny devices in het algemeen al niks. Ten tweede ziet die matte afwerking er heel non-glass uit en dat vind ik heel tof. De witte variant komt niet in 256GB, maar anders ging ik serieus twijfelen. Dat parelmoereffect is heel erg chique en die is ook mooi mat.
quote:
En de wireless bullets, wat is je mening daar over? Op de live stream leek het alsof ze vrij lang waren voor 'wireless'.
Heb ik wel echt nog te weinig getest voor een goed oordeel. Zaten goed in mn oren, geluidskwaliteit was fijn en vol. Wat ik vanaf het begin al wel miste, was volumeregeling via de headset. Dat kan dus alleen via je toestel. Misschien is dat logisch, maar jammer. Qua lengte, daar heb ik niet echt naar gekeken eerlijk gezegd. Al met al nog verder testen, maar hoe het apparaatje presteert ten opzichte van de concurrentie in dezelfde prijsklasse, no answer, sorry. EDIT: Zit er wel in, maar in koord en niet in in de 'gewichtjes', had ik zo snel niet gezien.
quote:
S_Chief schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:45:
Die nylon cover oogt best tof. Lijkt alleen wel een stuk dikker te zijn vergeleken met sandstone?
Foto's zijn wel van een bumper vs protective case...
Maar heb wel het idee dat de Nylon ook gewoon dikker is, dat zou ik tzt even moeten checken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Draicon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:15:
Super dat je zoveel foto's gedropt hebt!
Vind het zelf ook altijd fijn :p

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Oaquasis
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 16:41
quote:
CLB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 01:52:
[...]
Wat ik vanaf het begin al wel miste, was volumeregeling via de headset. Dat kan dus alleen via je toestel. Misschien is dat logisch, maar jammer.
Ah deze foto van de site doet vermoeden dat er wel volume control in de microfoon huls zit. Een beetje net als bij de draadloze beatsx.

Misschien dat het niet werkte in het demomodel?
quote:
Oaquasis schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:26:
Ah deze foto van de site doet vermoeden dat er wel volume control in de microfoon huls zit.
Zo zie je maar weer hoe aandachtig ik de oordopjes bekeken heb O-)

• grubby
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:58
quote:
Weet iemand al hoe de Android P icm OxygenOS zich zal gaan gedragen? Ik zie in verschillende first reviews dat OxygenOS in de stabiele MP Oreo versie ook al app-switch gestures heeft, maar die gestures zijn in Android P door Google (stock Android) toch al aangepakt? Komt dan nog steeds die OxygenOS laag er overheen of hoe moet ik dat zien?

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Siiiick! Ik vind die 'matte' kleur ook erg mooi (die Midnight Black). Hoe voelt dat aan? Gewoon als glas? En ga je de OnePlus 6 ook kopen of was het een bedrijfsuitje of uit vrije wil? :P

En proficiat met je eerste prijs! Trots dat een Nederlander/Tweaker eerste is geworden 8).
quote:
NotSoSteady schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:26:
Zag ik nou echt sandalen met witte sokken? :+

Leuke video overigens.
Yep _O-, daar was Linus ook geamuseerd van :p.
quote:
grubby schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:35:
Weet iemand al hoe de Android P icm OxygenOS zich zal gaan gedragen? Ik zie in verschillende first reviews dat OxygenOS in de stabiele MP Oreo versie ook al app-switch gestures heeft, maar die gestures zijn in Android P door Google (stock Android) toch al aangepakt? Komt dan nog steeds die OxygenOS laag er overheen of hoe moet ik dat zien?
De schil van OnePlus, OxygenOS zit ook daar overheen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:40

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:01

westergas

rikkie_pc

Slim van Oneplus om een voordelig model op de prijslijst te zetten om een gunstig beeld te schetsen (voordelige "flagship killer") om die vervolgens uit te brengen in een uitvoering die eigenlijk niemand wil hebben :')

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:41
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:
Zojuist deze video van Linus gekeken. Super interessant als je wilt weten hoe er zoveel kwaliteitscontroles gedaan worden en dat voor zo'n prijs... 28.000 keer wordt de telefoon 'gedropt'. Linus leek er zelf ook versteld van te staan. Had ook echt niet verwacht dat de OnePlus 6 zo sterk zou zijn. Zeker omdat 'ie van glas is..

[video]
Bizar! Nooit over nagedacht dat kwaliteitscontrole zo streng en heftig zou zijn. Is OnePlus hier strenger in dan anderen, iemand die dat weet?

En hoe die mensen werken, het lijken wel robots..

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Ardj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:28:
Bizar! Nooit over nagedacht dat kwaliteitscontrole zo streng en heftig zou zijn. Is OnePlus hier strenger in dan anderen, iemand die dat weet?

Echt hè :p. Ook nooit gedacht dat het zo was. Ben ik ook benieuwd naar, of Samsung dat bijvoorbeeld ook zo doet. Ach, het is China. Lijkt wel slavernij daar :p.

• Ardj
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:41
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:32:
[...]

Echt hè :p. Ook nooit gedacht dat het zo was. Ben ik ook benieuwd naar, of Samsung dat bijvoorbeeld ook zo doet. Ach, het is China. Lijkt wel slavernij daar :p.
Zoals die kerel die de headphone-jack test, je zult hele dagen dopjes in en uit moeten pluggen joh..
Waarschijnlijk als wij voor een soortgelijk salaris moesten werken, zouden we het ook zien als slavernij :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-12 17:50

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

quote:
Ardj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Zoals die kerel die de headphone-jack test, je zult hele dagen dopjes in en uit moeten pluggen joh..
Waarschijnlijk als wij voor een soortgelijk salaris moesten werken, zouden we het ook zien als slavernij :)
Lekker de hele dag piepjes in je oor krijgen ook..

Weddings are basically funerals with cake.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Ardj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Brrrr, als die een keer z'n oorsmeer vergeet weg te halen als die in de ochtend op staat :F

Wel erg impressive dat filmpje in die fabriek. Is goeie PR!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:25
quote:
Oaquasis schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:26:
[...]

Ah deze foto van de site doet vermoeden dat er wel volume control in de microfoon huls zit. Een beetje net als bij de draadloze beatsx.

[afbeelding]

Misschien dat het niet werkte in het demomodel?
Zijn de oortjes ook te gebruiken voor bellen of kun je er alleen muziek mee luisteren?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:40
quote:
Ardj schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:28:
[...]

Drop test / druktest al dat soort testen worden altijd gedaan bij de toestel wat ze maken.
Ik denk dat Apple wel een van de meest best geteste is. Hun glas body is vaak sterker dan andere etc. Omdat ze innoveren op dat gebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:07:
Slim van Oneplus om een voordelig model op de prijslijst te zetten om een gunstig beeld te schetsen (voordelige "flagship killer") om die vervolgens uit te brengen in een uitvoering die eigenlijk niemand wil hebben :')
Inderdaad. Waar is de 64GB midnight uitvoering :(

It takes two fools to argue.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
Xanion schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Zijn de oortjes ook te gebruiken voor bellen of kun je er alleen muziek mee luisteren?
Daar ga ik wel van uit.
Ze staan wel op mijn wenslijst. Was al op zoek naar nieuwe oortjes. En misschien een BT variant.
Deze zijn goedkoper dan Freebirds.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
quote:
Xanion schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:46:
[...]

In de presentatie zei Carl dat je een telefoongesprek kan aannemen door de magnetische oordopjes uit elkaar te halen. Je kan er dus ook mee bellen, er zit een microfoon in.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
theduke1989 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:50:
Drop test / druktest al dat soort testen worden altijd gedaan bij de toestel wat ze maken.
Ik denk dat Apple wel een van de meest best geteste is. Hun glas body is vaak sterker dan andere etc. Omdat ze innoveren op dat gebied.
Waar haal je die lariekoek vandaan? Ten eerste is Apple zo non-transparant als wat, dus heb nog nooit een kijkje in hun Foxconn fabriek gezien. Ten tweede betwijfel ik of Apple oh zo veel innoveert in sterk glas; ik zie uit testen juist altijd dat die dingen van Apple binnen een poep en een scheet kapot zijn. En als je je glas dan wilt vervangen.... : https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

• S_Chief
  • Niet online
quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:07:
Waarom zou niemand die willen? 64 GB is echt niet weinig en volgens mij ga je helemaal niks merken van 2 GB RAM extra.

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 02-12 08:55
quote:
S_Chief schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Waarom zou niemand die willen? 64 GB is echt niet weinig en volgens mij ga je helemaal niks merken van 2 GB RAM extra.
zo iets noemen ze marketing om meer geld te vangen :P

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik sla deze even over. Net even te weinig update over m'n 5T. Bij de 6T ben ik weer van de partij. Alvast veel plezier met jullie nieuwe toestel!

outlandos wijzigde deze reactie 17-05-2018 10:34 (15%)

• SuperflipNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-11 15:59
Ik ben helemaal niet op de hoogte van al het nieuws rondom de nieuwe 6. Maar ik lees dat veel mensen wachten op de 6T. De T variant 'zou' betere camera(s) krijgen. Kan iemand mij uitleggen wat vaak anders is bij een T variant en wat de eventuele release cycle is van OnePlus? komt de 6T dan bijvoorbeeld ergens in aug/sept?

//Offtopic, ben op zoek naar nieuwe phone en de 6 is de eerste waarvan denk dat die een mooi design heeft.

BFV: SuperflipNL [PS4]

• Daantjuhh0094
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-07 22:17
quote:
HaNS1443 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:14:
Ik denk wel dat het Dash Charge er een beetje af gaat, Carl noemde het ook Fast Charge voor de Bullets Wireless ipv Dash Charge
Ik denk dat Dash Charge zeker nu nog wel echt een dingetje is, gezien de goodiebag waar een energie drink genaamd "Dash, Energy Drink" in zat.
Zelf denk ik eerder dat het marketing team genoeg heeft gedaan voor Dash charging en dat ze zich ergens anders op gooien.

• Joosie200
  • Niet online
quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:42:
Ik ben helemaal niet op de hoogte van al het nieuws rondom de nieuwe 6. Maar ik lees dat veel mensen wachten op de 6T. De T variant 'zou' betere camera(s) krijgen. Kan iemand mij uitleggen wat vaak anders is bij een T variant en wat de eventuele release cycle is van OnePlus? komt de 6T dan bijvoorbeeld ergens in aug/sept?

//Offtopic, ben op zoek naar nieuwe phone en de 6 is de eerste waarvan denk dat die een mooi design heeft.
Beetje prematuur om nu het over de mogelijke 6T te hebben. Maar na de 3, kwam de 3T al vrij snel. Na de 5 kwam de 5T zes maanden later zoiets? Zoek de verschillen maar op tussen beide. Processor blijft wss hetzelfde, als ze iets veranderen dan wss in camera's, display zonder Notch, wel draadloos laden?

• Leoon.
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
[...]

Precies, ik heb hier een OP3. Dus bijna 2 jaar oud. Net even gecheckt en ik gebruik van de 57.59 beschikbare Gb nu 31 procent. 8)7

Dus @westergas er zijn mensen die er wel voor kiezen. Al zou ik zelf wel voor midnight black gaan dus dan een grotere opslag kiezen. Ik zie zelf niet zo in waar je zoveel ruimte voor nodig hebt, tenzij je echt heel veel foto's schiet op raw formaat oid. Muziek en filmpjes gaat allemaal online tegenwoordig.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:39
quote:
[...]

Ik wil 'm niet omdat er voor die variant geen midnight black uitvoering is. Misschien doelde @westergas daar op?

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:42:

Zoals altijd zijn nieuwe generaties beter.
Als je nu een telefoon nodig hebt dan komt de 6 in scope.
Zoek je over 6 maanden een telefoon komt de 6T in scope. Het is nog onduidelijk of er een T komt.
Maar kans is groot.

Wachten op de next best is onzinnig. Na de 6T komt er een nog mooiere OP7

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
danslo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:02:
[...]

Ik wil 'm niet omdat er voor die variant geen midnight black uitvoering is. Misschien doelde @westergas daar op?
Dat dus idd :)
Voor mij is 64/6GB meer dan genoeg maar neig maar de midnight black uitvoering. Lijkt een leuk trucje van Oneplus om meer mensen voor de 128Gb uitvoering te laten kiezen.

• SuperflipNL
quote:
DarkSide schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Zoals altijd zijn nieuwe generaties beter.
Als je nu een telefoon nodig hebt dan komt de 6 in scope.
Zoek je over 6 maanden een telefoon komt de 6T in scope. Het is nog onduidelijk of er een T komt.
Maar kans is groot.

Wachten op de next best is onzinnig. Na de 6T komt er een nog mooiere OP7
Ja, daar ben ik het ook mee eens. Anders kan je wel blijven wachten 8)7
De 6 ziet er gewoon uit als een mooie phone op dit moment. Ga er zeker over nadenken om deze te nemen.

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:11:
[...]

De 6 ziet er gewoon uit als een mooie phone op dit moment. Ga er zeker over nadenken om deze te nemen.
Leuk ding maar blinkt op het eerste gezicht nergens echt in uit. Ik wacht even de reviews af, vooral mbt het scherm. Als die helder genoeg is bestel ik hem wel.

Weinig alternatieven verder helaas (Samsung is geen optie voor mij)

• SuperflipNL
quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Leuk ding maar blinkt op het eerste gezicht nergens echt in uit. Ik wacht even de reviews af, vooral mbt het scherm. Als die helder genoeg is bestel ik hem wel.

Weinig alternatieven verder helaas (Samsung is geen optie voor mij)
Ik heb ook niks met Samsung / LG en de Sony's vallen mij erg tegen. Ben niet gek om een iPhone te nemen. Dus dan blijft de keuze schaars. Maar de curved achterkant van de 6 vind ik wel heel mooi. En ookal zal de helderheid of camera minder zijn dan andere top toestellen, het zal altijd beter zijn dan mijn Xperia Z5 die ik nu heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:58

• benep
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 03-12 16:22
Jammer dat de Midnight black niet in 6/64gb beschikbaar is.
De mirror black heeft voor mij persoonlijk teveel bling.

Ik snap ook niet goed waarom op 1 na alle toestellen 8gb werkgeheugen zit, dat merk je toch totaal niet?

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:43

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
Die cover!!! d:)b
Ben er bang voor dat die niet vrij in de verkoop zal gaan komen...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:47
quote:
Interessant, vooral dan;

The limited-edition phone only comes as an 8GB of RAM and 256GB of storage variant that sells for 4,199 yuan ($660 US/₹45,000), a 200-yuan ($31 US/₹2,100) premium over the equivalent regular model. No word on a release date just yet.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:33
quote:
At the bottom is the headphone jack, a Type-C USB 2.0 port and a thoroughly mediocre sounding loudspeaker that actually sounds worse than the speaker on the 5T.
Bron: GSMArena

Dit samen met de positie van de vingerafdrukscanner aan de achterkant en de vrij nutteloze tweede camera, kan wel eens een dealbreaker zijn. Dan nog maar wat langer doen met m'n OP3.

Qua design vind ik de OP6 verder wel geslaagd, al vind ik glas aan de achterkant niks. M'n OP3 stop ik (net als bijna iedereen) met het scherm naar m'n been gericht in m'n broekzak, zodat mocht je ergens tegenaan stoten het scherm beschermd is. Echter loop je nu dus het risico dat je een barst krijgt in de achterkant.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-10 12:47
ik vond de camera van de op5 niet zo goed dus heb nu een xiaomi mi mix 2s ,deze presteerd veel beter

ik keek uit naar de op6 maar ik denk dat de camera niet zo goed presteerd dus heb ik een xiaomi genomen

voelde mij ook een beetje bedrogen want had een op5 besteld en daarna kwam er al nieuws dat er een op5T ging komen

dus voor mij voorlopig geen OP meer

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:58
Volgens mij is dit de keynote van India

YouTube: OnePlus 6 Launch Event

• FREAKJAM
  • Laatst online: 15:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:34:
ik vond de camera van de op5 niet zo goed dus heb nu een xiaomi mi mix 2s ,deze presteerd veel beter

ik keek uit naar de op6 maar ik denk dat de camera niet zo goed presteerd dus heb ik een xiaomi genomen

voelde mij ook een beetje bedrogen want had een op5 besteld en daarna kwam er al nieuws dat er een op5T ging komen

De Xiaomi Mi Mix 2 heeft een single 12MP camera, waar de 5T een dual camera heeft die beter presteert als ik zo een paar reviews lees.

En het feit dat Oneplus 6 maanden later de 5T op de markt brengt, kan je ze toch moeilijk kwalijk nemen? Je ziet bij genoeg fabrikanten dat na verloop van tijd een betere variant van een bestaand model op de markt komt. Dit was ook zo het geval bij de OnePlus 3, dus stiekem had je dit vooraf kunnen weten.

is everything cool?

• Vincent91
het is de xiaomi mi mix 2s

niet de xiaomi mi mix 2

de xiaomi mi mix 2s heeft bij DXO mark 101 punten ,ben benieuwd hoeveel punten de OP6 krijgt

Vincent91 wijzigde deze reactie 17-05-2018 11:46 (47%)

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:44:
het is de xiaomi mi mix 2s

niet de xiaomi mi mix 2
de 2s is een paar maanden later op de markt gekomen dan de 5t, dus dan is het misschien ook wel logisch dat die camera dan weer beter presteert. Ik ben van mening dat je het een fabrikant niet kwalijk mag nemen dat zij innoveren en nieuwe producten op de markt brengen.

Dit geldt niet alleen voor een telefoon, maar voor vrijwel alles. Of je nu een TV of computer of wat dan ook koopt. Over een half jaar loop je weer achter en is er weer iets vernieuwend op de markt uitgebracht. Om dan te zeggen dat je je bedrogen voelt vind ik een beetje overdreven.

is everything cool?

• voog
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 05-12 19:21
quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:34:

"Ondertussen zijn we alweer toe aan de Xiaomi Mi Mix 2s, die zojuist onthuld is in Shanghai. Slechts zes maanden na de Mi Mix 2 is er dus al een upgrade. Daarmee doet de strategie van de fabrikant denken aan die van OnePlus, die met de T-modellen ook snelle upgrades uitbrengt."

https://www.allaboutphone...i-mix-2s-iphone-x-killer/

Ik zou hem maar snel weg doen voor ze een nieuwe aankondigen! ;)

Neemt niet weg dat beide telefoons voor en nadelen tov elkaar hebben. Ik vind een AMOLED dan weer fijn en bijna stock android.

• Vincent91
ik heb de xiaomi mi mix 2s

heb deze ook gekocht omdat deze geleverd word met 8.0 oreo en dus sneller updates krijgt

je kan er ook android P op flashen

Vincent91 wijzigde deze reactie 17-05-2018 11:51 (71%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Je snapt het punt niet wat voog maakt. Je zegt dat je je bedrogen voelt omdat OnePlus een paar maanden na de launch van de Oneplus 5, de OnePlus 5T heeft uitgebracht, waar Xiaomi dus eigelijk min of meer hetzelfde heeft gedaan (Een paar maanden na de launch van de Xiaomi Mi Mix 2, hebben zij de Xiaomi Mi Mix 2S uitgebracht).

De OnePlus 6 wordt trouwens ook met Oreo geleverd en hier kun je ook Android P op flashen en is zelfs al beschikbaar.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 17-05-2018 11:55 (18%)

is everything cool?

• Vincent91
ik heb deze gekocht omdat oneplus 5 geen project treble ondersteund en de OP6 ook niet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:55:
ik heb deze gekocht omdat oneplus 5 geen project treble ondersteund en de OP6 ook niet
"The device will launch with Android 8.1 Oreo-based OxygenOS 5. That means the device will be the company’s first to have Project Treble compatibility. It’s thanks to Project Treble support that Qualcomm was able to provide an early Android P-based Board Support Package (BSP) for its partners. As a result, the OnePlus 6 will have access to Android P Developer Preview 2 immediately after launch. This is the fastest that the company has offered a new software upgrade for any of its devices, and it’s a testament to how important Treble support is going forward."

Bron.

is everything cool?

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:59

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:55:
Project Treble kun je, onofficieel dat wel, op de 5 zetten.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +6Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:20
Modbreak:
En nu stopt de discussie welk toestel beter is, dat is hier offtopic en ongewenst. Ben je blij met je Xiaomi, mooi, daar hebben we de Xiaomi topics voor. Ben je enthousiast over de OnePlus 6, dan ben je hier aan het goede adres.

• SuperflipNL
quote:
In de stream lieten ze zien dat hij 'water resistant' (bij dagelijks gebruik, spetters) is. Dacht dat niet in de specs stond.

SuperflipNL wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:01 (4%)

• Vincent91
ik vind de aankondiging van de op6 in india beter dan in londen :P

meerdere personen en betere uitleg

vond de pete lau gisteren niet zo goed

Vincent91 wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:05 (37%)

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 20:53
quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:00:
[...]

In de stream lieten ze zien dat hij 'water resistant' (bij dagelijks gebruik, spetters) is. Dacht dat niet in de specs stond.
Klopt, ze hebben geen IP rating in de specs. Maar op de site geven ze aan:
quote:
Tussen het scherm en het batterijklepje hebben we een speciaal soort foam gebruikt om geen water in het apparaat te laten komen. Het gebruik van waterdichte materialen in de hoofdtelefoonaansluiting en vingerafdrukscanner voorkomt schade aan belangrijke componenten. Rond de knopjes hebben we de smartphone afgedicht met ringetjes van siliconen. Dit alles betekent dat je OnePlus 6 een val in de wasbak of een omgegooid glas water prima kan overleven. Alleen niet mee gaan zwemmen.①

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
De OnePlus 6 wordt nu aangekondigd in India:

Echt een veeel betere launch als ik het zo hoor en lees. Veel meer diepgaand en onderbouwde redenen waarom ze voor bijvoorbeeld glas hebben gekozen. Je kunt hem nog opnieuw kijken (terugspoelen).

• Vincent91
ik ben live aan het kijken en ziet er veel beter uit

• westergas

westergas

rikkie_pc

Had wel een hands on verwacht van Tweakers...wellicht geen exemplaar ontvangen?

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:08
Ik ben even aan het zoeken geweest, maar zijn er ook al reviews/handson (niet YouTube) met daadwerkelijke foto's? Want vooralsnog vind ik alleen maar verhaaltechnische stukken over de OP6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-11 20:53
quote:
westergas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:32:
Had wel een hands on verwacht van Tweakers...wellicht geen exemplaar ontvangen?
Komt maandag online, staat in 't nieuwsbericht op de FP ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:52:
Siiiick!
:) :)
Ik vind die 'matte' kleur ook erg mooi (die Midnight Black). Hoe voelt dat aan? Gewoon als glas?
Dat voelt niet echt als glas nee, ook niet heel erg ruw en nog steeds glad, maar het is geen glas zoals bijvoorbeeld HTC gebruikt of de Xperia XZ2 van Sony bevat. Het voelt chique, verzorgd en ziet er nog beter uit dan het voelt. Het is en blijft glas inderdaad, dus over kwetsbaarheid kan ik niks zeggen, maar daarover staan dan gelukkig alweer meerdere filmpjes in dit topic. Ik zou echt niet direct voor een 'glazen smartphone' kiezen, maar in dit geval zie ik eigenlijk geen nadelen. Dus ik ga 'm ook zeker orderen, 256GB Midnight Black :)
quote:
En proficiat met je eerste prijs! Trots dat een Nederlander/Tweaker eerste is geworden 8).
Ik ben vast beaten inmiddels, maar dat zeggen we maar niet ;)

• Vincent91
oneplus avengers edition is aangekondigd in india

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

The worst thing about the OnePlus 6 isn’t even the fact that it copies the iPhone X

Smullen maar!
quote:
The OnePlus 6 doesn’t support wireless charging. Mind. Blown.
:')

Het hele artikel gaat in op het gebrek van wireless charging. Gewoon knap dat iemand zijn tijd hieraan spendeert.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
quote:
XWB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:47:
The worst thing about the OnePlus 6 isn’t even the fact that it copies the iPhone X

Smullen maar!

[...]

:')

Het hele artikel gaat in op het gebrek van wireless charging. Gewoon knap dat iemand zijn tijd hieraan spendeert.
Eerlijk wat maakt het ook wireless charging ik heb / had een S7 die nu gaat vervangen worden voor de OP6 maar wireless charing ookal zat het er bij nooit gebruikt.. Het is 10x trager en je kan je telefoon niet in de hand nemen tijden het opladen waarom geven mensen hier zo veel om ? 8)7

• SuperflipNL
quote:
jokko schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:50:
[...]

Eerlijk wat maakt het ook wireless charging ik heb / had een S7 die nu gaat vervangen worden voor de OP6 maar wireless charing ookal zat het er bij nooit gebruikt.. Het is 10x trager en je kan je telefoon niet in de hand nemen tijden het opladen waarom geven mensen hier zo veel om ? 8)7
Ik heb een Seat Leon met vakje met wireless charging. Had het wel handig gevonden als mijn nieuwe telefoon wireless charging zou ondersteunen. Maar nu bedenk ik me met die dash charger gaat dat veel sneller en heb je wireless charging niet echt nodig.

• Vincent91
het glas is enkel voor snellere 4g maar gebruik dat bijna nooit

had liever een andere behuizing gezien

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

quote:
SuperflipNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Ik heb een Seat Leon met vakje met wireless charging. Had het wel handig gevonden als mijn nieuwe telefoon wireless charging zou ondersteunen. Maar nu bedenk ik me met die dash charger gaat dat veel sneller en heb je wireless charging niet echt nodig.
idd gaat sneller. Ook als je android auto wilt gebruiken moet je nu nog aan de kabel.

Voor mij is het ook geen dealbreaker. Heb nu geen wireless charger in de auto.
De volgende waarschijnlijk wel. Maar dan niet voor AA.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:10

Kraz

What does this button do?

Had iemand de video van Linus al voorbij zien komen over de assembly line van Oneplus 6?
YouTube: OnePlus 6 Quality Control EXPOSED

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 06-12 16:30

Wootlock

Evilution

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:01:

*knip*. Op de man.

rens-br wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:26 (12%)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen. Ik heb aan 64GB / 6GB méér dan genoeg, maar voel me een beetje 'genaaid' dat deze alleen in piano glinster versie is te krijgen. Nu is 128GB / 8GB voor 50 euro meer zeker geen slechte deal (kijk bijv. wat Apple hiervoor rekent als meerprijs) maar ik heb het gewoon niet nodig en betaal dus 50 euro bij om de Midnight black versie te nemen. Toegegeven, de restwaarde van het toestel blijft ook hoger, maar daar doe ik het niet voor. Oneplus weet dit dondersgoed en doet dit natuurlijk bewust.

De notch kan ik overigens wel omarmen, ondanks dat hij slechts tijdelijk van aard is; binnen 1 tot 2 jaar werken ze de speaker + camera gewoon op andere manieren weg waardoor de notch overbodig wordt. Wat ik een beetje mis in het toestel is de durf die Oneplus in het verleden heeft getoond. De Oneplus One had een Sandstone achterkant en iedereen die het zag/voelde vond het vernieuwend en vooral belangrijk: vernieuwend, onderscheidend, een daadwerkelijk nuttige toevoeging.

Oneplus kiest nu voor een glazen achterkant, een notch, super slow-mo, een vingerafdrukscanner op de achterkant etc. Natuurlijk, de prijs is enorm scherp/concurrerend en je krijgt een supersterke all-rounder met prettige 'kale' Android ervaring, maar ik mis wat. Bij Oneplus denk ik aan een vingerafdrukscanner succesvol onder het scherm plaatsen waar andere merken falen/afwachten of nieuwe materialen gebruiken die anders zijn dan bij Samsung/Apple. In plaats daarvan huppelen ze nu moederbedrijf OPPO na en verpakken ze dit als 'our approach to honest design'.

Desalniettemin is het wel een interessant toestel en zit ik er toch over te denken hem te bestellen mede door de prima prijs, sterke all-round specs en zeer goede Android ervaring. Andere interessante merken vind ik Xiaomi en Nokia, de rest valt bij voorbaat eigenlijk al af. Maar doordat de One en Three zo goed bevielen wil ik eigenlijk wel bij Oneplus blijven. Waar ik wil mee zit is de glazen achterkant, dit is (ook gezien de polls) gewoon een middelvinger naar de hele Oneplus community die schreeuwt om alles BEHALVE glas. De never settle kreet raakt z'n waarde kwijt, want ze settelen met moederbedrijf OPPO en (Chinese) trends. Wireless charging hoeft van mij niet per se, maar het is wel één van de usecases om glas te gebruiken.

Tot zover dit betoog, ik moet er even over nadenken :D Misschien moet ik niet zo 'moeilijk' doen, het blijft immers gewoon maar een smartphone. Maar een discussie voeren is altijd interessant. Voor 519 euro verwacht ik ook geen revolutionair of baanbrekend toestel, maar meer durf, lef en oren naar de community had ik op prijs gesteld.

Wat zijn jullie afwegingen in het wel/niet bestellen van de Oneplus 6?

stin00 wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:46 (6%)

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Vincent91 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:01:

Niet alleen zozeer 4g, maar de RF transmissie in zijn algemeen:
"Glass is dense, but still allows for radio waves to pass through fairly easily. This means your LTE signal, Wi-Fi, and Bluetooth will be stronger without any long antenna cutouts."

Nog een mooi overzicht van de voor- & nadelen van glas/metaal etc. Wel een beetje jammer dat de telefoon geen wireless charging heeft, dat was nu wel een mogelijkheid geweest aangezien de behuizing van glas is.

Gemiste kans wel.
quote:
stin00 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:37:
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen. Ik heb aan 64GB / 6GB méér dan genoeg, maar voel me een beetje 'genaaid' dat deze alleen in piano glinster versie is te krijgen.

Wat zijn jullie afwegingen in het wel/niet bestellen van de Oneplus 6?
Beetje hetzelfde probleem hier. Ik heb nu een OP3 iets meer dan 2 jaar (direct bij de launch aangeschaft) en die werkt nog prima. Laatst was mijn scherm stuk en die is voor een prikkie vervangen door OnePlus zelf. Uitstekende service trouwens.

Ik vind de Midnight Black kleur ook een stuk mooier dan Mirror Black en ik heb zelf ook meer dan genoeg aan 64GB ruimte. Soms heb ik wat livesets op mijn telefoon staan en wat custom rom's die de meeste ruimte in beslag nemen, naast de gebruikelijke WhatsApp ruimte.

Welke telefoon heb je nu?

FREAKJAM wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:46 (46%)

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-10 15:28
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:13:
De OnePlus 6 wordt nu aangekondigd in India: [video]

Echt een veeel betere launch als ik het zo hoor en lees. Veel meer diepgaand en onderbouwde redenen waarom ze voor bijvoorbeeld glas hebben gekozen. Je kunt hem nog opnieuw kijken (terugspoelen).
Hele nette en mooie lauch, OnePlus gaat een hele grote speler worden heb ik het idee. Het filmpje van Linus in de fabriek zag er ook erg goed uit, kwaliteit !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19:58
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar de camerakwaliteit. Het youtube filmpje van een of andere reviewer stemde mij positief maar echt kwaliteit kun je op een youtube filmpje natuurlijk niet beoordelen.
Mijn oneplus one is echt aan vervanging toe (Mijn 2e accu is iniddels ook wel een beetje aan het verslijten en alle die je nu besteld hebben een productiedatum van meer dan een jaar oud)

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
quote:
FREAKJAM schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:39:
Beetje hetzelfde probleem hier. Ik heb nu een OP3 iets meer dan 2 jaar (direct bij de launch aangeschaft) en die werkt nog prima. Laatst was mijn scherm stuk en die is voor een prikkie vervangen door OnePlus zelf. Uitstekende service trouwens.

Ik vind de Midnight Black kleur ook een stuk mooier dan Mirror Black en ik heb zelf ook meer dan genoeg aan 64GB ruimte. Soms heb ik wat livesets op mijn telefoon staan en wat custom rom's die de meeste ruimte in beslag nemen, naast de gebruikelijke WhatsApp ruimte.

Welke telefoon heb je nu?
Ik gebruik sinds de release ook de Oneplus 3, volgende maand zit ik geloof ik alweer op 2 jaar. Extreem snel/goed toestel voor de prijs, zeer blij mee. 64GB opslag maak ik niet eens voor de helft vol. Wat apps, foto's en offline Spotify muziek en that's it.

Toch zit ik op het punt dat ik graag weer een nieuw toestel wil proberen, vooral voor een betere camera. Daarnaast is m'n verder perfecte Oneplus 3 nu ook nog aardig goed te verkopen. Wat me tegenhoudt is dat ik op veel punten niet echt vooruitgang boek: vrijwel dezelfde resolutie, zelfde manier van opladen, niet écht waterdicht, vergelijkbare batterij, glazen achterkant, vingerafdrukscanner verhuist naar de achterkant etc.

De kans blijft echter aanwezig dat ik volgende week de 6 bestel :+ Ik wacht nog even de uitgebreide reviews af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
quote:
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen.
Wat ik een beetje mis in het toestel is de durf die Oneplus in het verleden heeft getoond.

In plaats daarvan huppelen ze nu moederbedrijf OPPO na en verpakken ze dit als 'our approach to honest design'.De never settle kreet raakt z'n waarde kwijt, want ze settelen met moederbedrijf OPPO en (Chinese) trends.
Mee eens, dat mis ik ook. Misschien is het inherent aan een aanstormend bedrijf die de gevestigde orde wakker schud (dat deden ze met de Oneplus one) Terwijl we nu bij de Oneplus 6 zien hoe ze zich in het rijtje met gevestigde namen nestelen. Never settle vond ik sowieso al een twijfelachtige slogan want op elk toestel viel wel iets aan te merken. NFC weglaten, ontbreken aan support, zeggen dat de camera het beste ooit is terwijl ie de claims niet kan waarmaken, glas kiezen terwijl de poll anders uitwijst en dan wireless charging eruit houden...

Oneplus 6 is een prima toestel, maar itt de Oneplus en Oneplus 3 heeft het minder een wowfactor. Ja, oké het glas laten aanvoelen als ware het geen glas is. Daar zie ik nog wel de wowfactor van in. Maar voor de rest? Ik typ dit nu op een Oneplus 3. Ik had het idee te kijken wat de Oneplus 6 zou gaan zijn. Maar het imponeert minder dan een Samsung S9+ met variabele fysieke diafragma bladen, een Huawei P20 pro met drie camera's die slim samenwerken. En ja beide zijn een stuk duurder, dus in verhouding is de Oneplus 6 prijs/kwaliteit een prima alternatief.

Toch denk ik dat na de Oneplus 1, 2 de Oneplus 3 mijn laatste Oneplus zal zijn. Oxygen OS is fijn, vlot en clean. Dash of fastcharge is de beste tov de concurrentie. De bouwkwaliteit en sandstone black idem. Maar ik word meer blij van een combi zoals de LG V30 (ook van glas, maar wel draadloos laden + groothoeklens + audiodac) de S9+ of de Huawei P20 pro. Voor nu heb ik de V30 als opvolger van mijn Oneplus 3 in huis. Maar zodra die Huawei P20 pro voor een scherpe prijs in huis kan komen neem ik die in Twilight kleur.
quote:
stin00 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Toch zit ik op het punt dat ik graag weer een nieuw toestel wil proberen, vooral voor een betere camera. Daarnaast is m'n verder perfecte Oneplus 3 nu ook nog aardig goed te verkopen. Wat me tegenhoudt is dat ik op veel punten niet echt vooruitgang boek: vrijwel dezelfde resolutie, zelfde manier van opladen, niet écht waterdicht, vergelijkbare batterij, glazen achterkant, vingerafdrukscanner verhuist naar de achterkant etc.
Nou, dat dus inderdaad. Mijn Oneplus 3 werkt nog prima, meer heb ik ook niet echt nodig. Maar je wilt toch eens iets nieuws uitproberen. En ja tuurlijk krijg je dan de nieuwste SoC en een verbeterde camera en verlengd scherm met notch. Voor de rest verandert er weinig en die nieuwste specs hebben andere toestellen ook. Dat is dus waarom ik verder aan het kijken ben.

Joosie200 wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:05 (17%)

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:50
quote:
Joosie200 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Mee eens, dat mis ik ook. Misschien is het inherent aan een aanstormend bedrijf die de gevestigde orde wakker schud (dat deden ze met de Oneplus one) Terwijl we nu bij de Oneplus 6 zien hoe ze zich in het rijtje met gevestigde namen nestelen. Never settle vond ik sowieso al een twijfelachtige slogan want op elk toestel viel wel iets aan te merken. NFC weglaten, ontbreken aan support, zeggen dat de camera het beste ooit is terwijl ie de claims niet kan waarmaken, glas kiezen terwijl de poll anders uitwijst en dan wireless charging eruit houden...

Oneplus 6 is een prima toestel, maar itt de Oneplus en Oneplus 3 heeft het minder een wowfactor. Ja, oké het glas laten aanvoelen als ware het geen glas is. Daar zie ik nog wel de wowfactor van in. Maar voor de rest? Ik typ dit nu op een Oneplus 3. Ik had het idee te kijken wat de Oneplus 6 zou gaan zijn. Maar het imponeert minder dan een Samsung S9+ met variabele fysieke diafragma bladen, een Huawei P20 pro met drie camera's die slim samenwerken. En ja beide zijn een stuk duurder, dus in verhouding is de Oneplus 6 prijs/kwaliteit een prima alternatief.
Pas op, ik snap die heisa rond de camera's wel. Maar aan de andere kant: Als je echt een goede foto wilt hebben, koop je toch gewoon een fototoestel? Als ik met mijn gezin weggaan, neem ik steeds een fototoestel mee. Alhoewel er een IphoneX ergens rondloopt >:) . Zelfde met de geleverde commentaar hier over het feit dat de speaker tegenvalt. .

Ik kom van een Huawei Ascend van 2016, dus deze 1+ 6 is voor mij een ENORME vooruitgang zonder daar een buil aan te vallen qua prijs.

Trouwens ( maar dat is mijn persoonlijke mening) ik snap niet goed hoe het komt dat mensen smartphones vergelijken waar soms een prijsverschil in zit van 200/300 euro? Je vergelijkt toch ook geen Opel met een Porsche?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:58
quote:
jokko schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:50:
[...]

Ik gebruik het iedere nacht. s'Nachts op m'n nachtkastje in een staande houder zodat het ook meteen als klok dient en 10x langzamer is het niet. Fast wireless gaat heel snel maar dat maakt voor s'nachts niet uit.
Dus voor mij best wel een groot minpunt terwijl wireless charging niet veel hoeft te kosten.

• Joosie200
  • Niet online
quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Pas op, ik snap die heisa rond de camera's wel. Maar aan de andere kant: Als je echt een goede foto wilt hebben, koop je toch gewoon een fototoestel?

Trouwens ( maar dat is mijn persoonlijke mening) ik snap niet goed hoe het komt dat mensen smartphones vergelijken waar soms een prijsverschil in zit van 200/300 euro? Je vergelijkt toch ook geen Opel met een Porsche?
Oh maar die heb ik al. De Fujifilm X-T1 met 18-55 en 55-200 bijbehorende Fuji lenzen ;) Een smartphone heb ik altijd bij me, de Fujiset alleen als ik bewust de hort op ga. En qua prijsverschil... Voor het geld van een nieuwe Oneplus kun je een S9 of P20 van marktplaats of de V&A halen. Dus misschien is dat niet eerlijk vergelijken, maar puur van adviesprijzen uitgaan is dat ook niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Je verzamelt toch de data die voor jouw belangrijk is.
CPU
GPU
Camera
Opties
etc
etc

En kijkt dan welk toestel er voor jou het beste daarin past. En of je het waard vindt om extra geldt uit te geven voor die "ene" optie of niet.
Voor de een komt hij dan op een Sony uit. De ander blijft bij IOS, en een derde zegt: "hee, leuk toestel zon OP6"

Ik snap die discussies nooit zo. Lijkt vaak heel persoonlijk te worden.

• Acemath
quote:
Joosie200 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Oh maar die heb ik al. De Fujifilm X-T1 met 18-55 en 55-200 bijbehorende Fuji lenzen ;) Een smartphone heb ik altijd bij me, de Fujiset alleen als ik bewust de hort op ga. En qua prijsverschil... Voor het geld van een nieuwe Oneplus kun je een S9 of P20 van marktplaats of de V&A halen. Dus misschien is dat niet eerlijk vergelijken, maar puur van adviesprijzen uitgaan is dat ook niet.
Ik weet dat je de genoemde smartphones voor dezelfde prijs van een 6 kan vinden op marktplaats. Maar het prijsverschil moet ergens zitten.

Voorbeeldje : mijn vrouw heeft een IhoneX van de firma. Zodra ze in haar auto stapt, wordt hij automatisch gezocht en connected via bluetooth. Tijdje geleden stapt ze in auto, telefoon wordt gevonden. Ze rijdt weg van de parking. Connectie kwijt, dus ze weet dat hij ergens op het bedrijf moet liggen. Rijdt terug naar de parking, connectie terug. Dus ze stapt uit, begint te zoeken, en ziet haar X op de grond liggen. Had ze met haar auto erover heen gereden... Scherm in alle gruzelementen. Maar wel nog volledig werken, touchscreen werkte nog, berichten maken en verzenden etc, alles werkte nog naar behoren.

Dat moet je volgens mij met een 1+6 of andere "goedkopere" telefoons niet proberen...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:42
quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Ik weet dat je de genoemde smartphones voor dezelfde prijs van een 6 kan vinden op marktplaats. Maar het prijsverschil moet ergens zitten.

Voorbeeldje : mijn vrouw heeft een IhoneX van de firma. Zodra ze in haar auto stapt, wordt hij automatisch gezocht en connected via bluetooth. Tijdje geleden stapt ze in auto, telefoon wordt gevonden. Ze rijdt weg van de parking. Connectie kwijt, dus ze weet dat hij ergens op het bedrijf moet liggen. Rijdt terug naar de parking, connectie terug. Dus ze stapt uit, begint te zoeken, en ziet haar X op de grond liggen. Had ze met haar auto erover heen gereden... Scherm in alle gruzelementen. Maar wel nog volledig werken, touchscreen werkte nog, berichten maken en verzenden etc, alles werkte nog naar behoren.

Dat moet je volgens mij met een 1+6 of andere "goedkopere" telefoons niet proberen...
Aah, mooi staaltje N=1...

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12:06
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten van de Oneplus 6?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:20
Modbreak:
Om mijzelf nog maar een keer te herhalen. Discussies over welke toestellen allemaal beter of slechter zijn dan de OnePlus 6 horen hier niet thuis.

Buiten het feit dat er nog weinig reviews zijn om dingen 1 op 1 te kunnen vergelijken is het voor iedereen een persoonlijke keus. Gelieve er dan ook mee te stoppen.

rens-br wijzigde deze reactie 17-05-2018 15:03 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jokko
quote:
Red devil schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:01:
Wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten van de Oneplus 6?
aanstaande maandag, hopelijk komt er al door iemand anders een full review op youtube.

• Acemath
welke reviewers op YouTube zijn eigenlijk het meest betrouwbaar? Als in : ze zijn niet bevooroordeeld, dus noemen niet 100x S9 of IPhone X of HuaweiP20 in hun filmpjes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
welke reviewers op YouTube zijn eigenlijk het meest betrouwbaar? Als in : ze zijn niet bevooroordeeld, dus noemen niet 100x S9 of IPhone X of HuaweiP20 in hun filmpjes?
Ik volg YouTube: Marques Brownlee altijd voor smartphone reviews

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:08
quote:
jokko schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:05:
[...]

aanstaande maandag, hopelijk komt er al door iemand anders een full review op youtube.
Kan niet wachten, toch stiekem aan het azen op de overstap :+

Alleen hoop ik vooral op reviews met RAW foto's en wat filmpjes erbij i.p.v. puur YouTube reviews.
Ik vind YT reviews vaak biased en zonder rauwe data kan ik zelf er geen geweldige mening over vormen, vandaar de voorkeur voor review met RAW foto's zodat ik het kan vergelijken met andere toestellen.

• MoonRaven
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07-12 23:16
quote:
Acemath schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
In mijn ogen zijn Mr. Mobile en Erica Griffin altijd solide reviewers.

• Vincent91
ik vind unbox therapy en matthew moniz ook goed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Deze vond ik ook wel nuttig. :)

YouTube: OnePlus 6: Unboxing & Hands-On

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12:31
Kijk ook wel uit naar de review van MKBHD/LTT/Austin ofzo ;)

Ben ook van plan om de 1+6 te kopen als vervanger van mij Samsung S7. Merk dat de batterijduur erg snel achteruit gaat nu...

Hoor vaker van mensen dat 1+ meestal een goede batterijduur heeft. Ook vind ik dat bijna bezelless scherm mooi :P en amoled ofc!

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Voor degene die het gemist hebben: er zijn nu ook topics over accessoires voor de OnePlus 6, evenals een Root & Custom ROM topic:

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:47
quote:
Ik zit nog een beetje in dubio of ik hem ga bestellen. Ik heb aan 64GB / 6GB méér dan genoeg, maar voel me een beetje 'genaaid' dat deze alleen in piano glinster versie is te krijgen.
Ik herken het dilemma. Heb nu een Galaxy S6 met 32 GB en die zit wel eens vol, maar meer dan 64 GB verwacht ik niet te gaan gebruiken.
De voorkant en zijkant van de mirror en midnight black zijn identiek, toch? Alleen de achterkant is anders? Je kan overwegen om de mirror te nemen en de achterkant te voorzien van een mooie Dbrand skin. Voor mij vaste prik bij elke nieuwe telefoon :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:10

Deathchant

Don't intend. Do!

Het amoled scherm...is dat eigenlijk met pentile layout zoals de samsungs, of is het echt elk pixeltje voorzien van R-G-B subpixels? Ben benieuwd hoe het met "inbranding" zit op de OP6...

Overigens zag ik in het filmpje wat Billspaarbank postte dat je echt superveel kunt aanpassen aan de interface. En zag ik nou een night-modus (dus zwarte achtergrond in de menu's ipv wit)?? Da's wel erg mooi!

Ik zie ook dat je verschillende scherminstellingen kunt kiezen voor de kleuren; helaas is Custom mode alleen voorzien van een warm/cool slider en niet voorzien van individuele R-G-B sliders zoals de Sony's dat vaak hebben. Ben benieuwd of dit scherm net zo goed gekalibreerd is als de OP5T, die was toch wel zeer goed uitgekalibreerd.
offtopic:
Is de quickreply verborgen in dit draadje?

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Pagina: 1 2 3 ... 56 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True