Acties:
  • 0 Henk 'm!
VisionMaster schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:47:
Wat is de update frequentie van OnePlus met de OnePlus 6? Ik overweg 'm, maar wil graag met regelmaat updates, zoals ik nu heb met mijn Nokia 8. Daar is het ongeveer eens per maand raak met een updaten en dat is prettig.

Ik heb het opzocht, maar kom niet echt tot duidelijke cijfers. Iemand een idee?
De Nokia draait toch gewoon stock Android? Dus ik snap eigenlijk niet wat die maandelijkse updates dan zijn. Zeker alleen maar security-patches?

Misschien dat dit overzicht je een duidelijk antwoord geeft: OxygenOS Beta Program: Explained.
CLB schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:19:
Nokia 8 heeft geen Android One, wel bijna stock ja.
Dat zei ik dan ook niet ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-06-2018 15:20 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nokia 8 heeft geen Android One, wel bijna stock ja.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 08:15

westergas

rikkie_pc

RAAF12 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:34:
Ik heb een Youfone simonly. Bij APN staat internetKPN4G.nl aangevinkt en dat werkt goed in NL. Bij APN staat nog een tweede optie: portalmmm.nl. Volgens de website van Youfone moet in het buitenland die optie worden ingesteld. Bij mijn vorige telefoon was dat niet nodig en reed ik zonder problemen de diverse grenzen in de EU over zonder de APN instelling te wijzigen. Heeft iemand hier praktijkervaring mee? Dus verplicht omschakelen bij roaming?
ja

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
VisionMaster schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:47:
Wat is de update frequentie van OnePlus met de OnePlus 6? Ik overweg 'm, maar wil graag met regelmaat updates, zoals ik nu heb met mijn Nokia 8. Daar is het ongeveer eens per maand raak met een updaten en dat is prettig.

Ik heb het opzocht, maar kom niet echt tot duidelijke cijfers. Iemand een idee?
Vind dat ze best traag zijn in het verleden met grote android updates. Ongeveer 5-6 maanden als je hun nieuwste model hebt. Anders komt daar nog eens een paar maanden bij.

Security updates gaan opzich vrij vlot. Maar ik kreeg meestal eens per 2 maanden oid een kleine update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

kevinkrs schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Vind dat ze best traag zijn in het verleden met grote android updates. Ongeveer 5-6 maanden als je hun nieuwste model hebt. Anders komt daar nog eens een paar maanden bij.

Security updates gaan opzich vrij vlot. Maar ik kreeg meestal eens per 2 maanden oid een kleine update.
Ik vind ze erg snel met grote update als je dat vergelijkt met andere grote partijen zoals samsung.
Zo heeft de 3T al maanden android 8, terwijl de grote uitrol van android 8 bij bijvoorbeeld de S7 nog moet beginnen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De beta van android P voor oneplus naast android one devices als de Nokia 7+ doet mij hoopvol zijn dat ze het beter gaan doen dankzij treble :)
We gaan het zien, maar komend vanaf Samsung kan het alleen maar meevallen voor mij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:48
Bol.com gaat de Oneplus 6 ook verkopen. Prijs is wel €30 duurder zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hier even een VPN opgezet naar Duitsland en hij kwam meteen binnen.
* J.S. Bach hengelt de nieuwe update weer naar binnen :)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Twijfel al een week om de OP6 te kopen. Kan iemand me zeggen of het mogelijk is om de agenda van een macbook alsmede notities gesyncd te krijgen op de standaard android apps van de OP6? En werkt dat ook fijn? Heb nu alles van Apple thuis, maar m'n iPhone is aan vervanging toe.

Wat was bij jullie de levertijd via de officiële OP site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03
@asdf25 ik maak gebruik van Google synchronisatie. Dit werkt zowel met Apple (althans op iPhone) als je oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
polopolo150 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:20:
@asdf25 ik maak gebruik van Google synchronisatie. Dit werkt zowel met Apple (althans op iPhone) als je oneplus.
Oke stock agende app (Apple) en stock agenda (Android) syncen met elkaar, goed bericht. Dan houdt niks me eigenlijk meer tegen om er 1 te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
asdf25 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Oke stock agende app (Apple) en stock agenda (Android) syncen met elkaar, goed bericht. Dan houdt niks me eigenlijk meer tegen om er 1 te kopen.
Let wel op dat je checkt op welke account je de agenda bijwerkt. Het is namelijk de bedoeling dat je dit op Google doet dan!

Veel plezier met je oneplus 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
EWK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:39:
[...]

Ik vind ze erg snel met grote update als je dat vergelijkt met andere grote partijen zoals samsung.
Zo heeft de 3T al maanden android 8, terwijl de grote uitrol van android 8 bij bijvoorbeeld de S7 nog moet beginnen.
De Galaxy S7 is dan ook oeroud en ik vraag mij af of hij überhaupt nog een update gaat krijgen (nieuwere telefoons krijgen namelijk meer aandacht dan oudere).

Maar OxygenOS is nagenoeg stock android, dus in theorie zou het toch binnen een maand prima haalbaar moeten zijn na een uitrol van Google?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

kevinkrs schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:07:
[...]

De Galaxy S7 is dan ook oeroud en ik vraag mij af of hij überhaupt nog een update gaat krijgen (nieuwere telefoons krijgen namelijk meer aandacht dan oudere).
Uhm, dat is juist mijn punt.
De s7 werd aangekondigd in feb 2016 en heeft nog geen massale update gehad naar android 8.0.
De 3 is ongeveer even oud als de s7 en heeft al maanden android 8.0.
De support is, als je het vergelijkt met dus bijvoorbeeld samsung, vele malen sneller.
Maar OxygenOS is nagenoeg stock android, dus in theorie zou het toch binnen een maand prima haalbaar moeten zijn na een uitrol van Google?
Oneplus is ook veel kleiner dan reuzen zoals samsung, lg, huawei etc, en daarnaast hebben ze honderden kleine en grote tweaks/optimalisaties gedaan aan stock android. Die moeten natuurlijk weer getest en eventueel bijgeschaafd worden, nog naast nieuwe features die ze zelf ontwikkelen, bugs die ze pletten of implementaties van Google.
Ik denk dat je er veel te licht over denkt en ik vind juist dat ze het super goed doen. Kijk bijvoorbeeld dat ze Android P Beta ondersteunen en de snelle en (voor android) vrij lange ondersteuning.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De app CPU-Z laat bij Device zien dat er 5658MB RAM in dit toestel inzit. Ik heb de 64GB versie. Weet iemand hoe groot het werkgeheugen RAM is? Ik ken geen chips die dit soort 'rare' waardes hebben. Maar ik heb de Qualcomm soc nog niet volledig doorgevlooid....

[ Voor 46% gewijzigd door RAAF12 op 11-06-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 15:39
kevinkrs schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Ik heb net dit weekend de update naar Oreo gekregen op mijn S7. Het is de LUX versie en die krijgen precies altijd als laatste hun update (was naar Nougat toch zo).
Maar bij Samsung is het inderdaad altijd lang wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-10 17:55

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik krijg nu de update binnen zonder extra app e.d. voor de mensen die aan het wachten waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Advies gevraagd ivm werktelefoon/simkaart:

Momenteel prive een pre-paid kaart (KPN) in een OPO en van werk een S7 met onbeperkt bellen/internet die ik ook prive mag gebruiken, ik mag alleen geen prive-whatsapp naast werk-whatsapp (ivm privacy van werkcontacten etc)

Nou zou ik best een goedkoop abbonement met toestel (OP6) willen nemen, om toch
Wat zou een handige manier zijn om wel te kunnen blijven profiteren van onbeperkt data en minuten van mijn werk sim?

-Standaard hotspot aan?
-Dual sim functie van de OP6 gebruiken (kan ik ook "bellen"op werk-sim uitzetten voor weekend ed.)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bas Tussengas schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:58:

Momenteel prive een pre-paid kaart (KPN) in een OPO en van werk een S7 met onbeperkt bellen/internet die ik ook prive mag gebruiken, ik mag alleen geen prive-whatsapp naast werk-whatsapp (ivm privacy van werkcontacten etc)

Wat zou een handige manier zijn om wel te kunnen blijven profiteren van onbeperkt data en minuten van mijn werk sim?

-Standaard hotspot aan?
-Dual sim functie van de OP6 gebruiken (kan ik ook "bellen"op werk-sim uitzetten voor weekend ed.)?

Alvast bedankt!
Dat kan. Je kunt kiezen welke sim default uitgaande gesprekken, data of SMS afhandelen. Ook kun je een simkaart uitzetten, zodat je onbereikbaar bent voor telefoontjes. Daarnaast kun je 2 whatsapps naast elkaar draaien. Maar dat mag dus blijkbaar niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RAAF12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 00:12:
De app CPU-Z laat bij Device zien dat er 5658MB RAM in dit toestel inzit. Ik heb de 64GB versie. Weet iemand hoe groot het werkgeheugen RAM is? Ik ken geen chips die dit soort 'rare' waardes hebben. Maar ik heb de Qualcomm soc nog niet volledig doorgevlooid....
Waarschijnlijk omdat er een bepaald aantal RAM geheugen altijd is gereserveerd voor bepaalde onderdelen ofzo, en dat 'ie dat daarom laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk omdat er een bepaald aantal RAM geheugen altijd is gereserveerd voor bepaalde onderdelen ofzo, en dat 'ie dat daarom laat zien.
Ik geloof dat de camera altijd geheugen reservereerd krijgt om het sneller op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 08:27
kevinkrs schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Ik geloof dat de camera altijd geheugen reservereerd krijgt om het sneller op te starten.
Ik doe maar even een aanname maar 6GB /1,024 = 5859
en dan is 200MB ergens anders voor gereserveerd (zoals de camera bijvoorbeeld)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
s0ulmaster schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Ik doe maar even een aanname maar 6GB /1,024 = 5859
en dan is 200MB ergens anders voor gereserveerd (zoals de camera bijvoorbeeld)
Heeft ram tevens geen overhead? Zoals hdd's hebben (je kunt geen 1tb gebruiken zodra je een partitie maakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 08:27
kevinkrs schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Heeft ram tevens geen overhead? Zoals hdd's hebben (je kunt geen 1tb gebruiken zodra je een partitie maakt)?
ligt maar met aan de implementatie. Ik ben geen software man, maar bij mijn weten is er geen protocol overhead bij het aanspreken van RAM en is het verdwenen stukje RAM voor een gereserveerd stukje voor bepaalde onderdelen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 15:14
Bas Tussengas schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:58:

-Standaard hotspot aan?

Alvast bedankt!
Ik weet niet of je 'bellen' uit kan zetten van je werk, maar het internet wel kan blijven gebruiken. Volgens mij is het makkelijkst dan om je SIM wel actief te laten, maar alle telefoontjes naar voicemail door te sturen (dat is een instelling die je gewoon aan kan zetten).

Daarnaast kan je met Island een werkprofiel binnen je OP6 maken, waardoor je whatsapp kan klonen en ook ervoor kan zorgen dat je daar alleen je werkcontacten ziet. Zie hier meer info: Maardiweb in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmancer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb de OnePlus6 inmiddels ene paar dagen in gebruik en ik ben er erg tevreden over. Alleen kan je het vollume ook lager krijgen dan 14%? Nu hoor ik m alsnog als er een melding komt op mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mesmancer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:40:
Ik heb de OnePlus6 inmiddels ene paar dagen in gebruik en ik ben er erg tevreden over. Alleen kan je het vollume ook lager krijgen dan 14%? Nu hoor ik m alsnog als er een melding komt op mn werk.
Alert slider in de middelste of bovenste stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Ik heb een iets nieuwere Auris, bij mij heeft een software update van de auto (deels) geholpen.
Ik heb nu "af en toe" dat de Oneplus een commando stuurt om alle audio uit te zetten naar mijn auto als ik initieel muziek aanzet. (PS Ik heb een Oneplus 3T met de nieuwste beta).
Dus direct bij het connecten werkt het of moet ik de audio opnieuw aanzetten.
Dus misschien is het updaten van de software bij de leverancier een oplossing voor je.

Daarnaast de bluetooth problemen icm de Toyota (auris) lijkt meer een android 8 problem te zijn, ik heb het ook al met andere android 8 telefoons gehad, dus als de S7 ook naar android 8 gaat zal die hetzelfde probleem krijgen.

Ontopic:
Als Oneplus 3T eigenaar ben ik wel blij om te zien dat de berichten voornamelijk positief zijn :)
Ik sla de 6 voorlopig nog over en stap waarschijnlijk over met de 6T of 7 naar het nieuwe model, zeker nu de 3T nog netjes meekomt met de updates.

[ Voor 15% gewijzigd door Ikke_Niels op 11-06-2018 15:47 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Maar waarom kon ik met een Samsung S6 en dezelfde Youfone sim zonder handmatig de APN te wijzigen wel roamen in het buitenland?

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 11-06-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmancer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb ook bluetooth oortjes (JBL) gekocht. Werkt ook fantastisch. Tot dusver helemaal geen klagen (of het met zijn dat ik met mijn worstenvingers steeds bij het typen de zaak minimaliseer als ik op de home button druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Ik las slechte reacties over de speaker
Hoe is de speaker na de laatste update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@dogan2010 ik ben er veel meer tevreden mee! Lijkt alsof ze een goede equalizer in hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 20:35
Laatste update ben ik erg positief over batterij gaat langer mee, speaker is iets beter naar mijn gevoel en eindelijk weer het batterij percentage terug in de statusbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

RAAF12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:54:
[...]

Maar waarom kon ik met een Samsung S6 en dezelfde Youfone sim zonder handmatig de APN te wijzigen wel roamen in het buitenland?
Geen idee. Met zowel de Nexus 6P als de Oneplus 6 moest ik de APN wijzigen. Misschien heb jij een nieuwere simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:26
Mesmancer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:55:
Ik heb ook bluetooth oortjes (JBL) gekocht. Werkt ook fantastisch. Tot dusver helemaal geen klagen (of het met zijn dat ik met mijn worstenvingers steeds bij het typen de zaak minimaliseer als ik op de home button druk.
Daar heb ik dus ook last van, ik heb dus vaak dat ik op de home button knop druk ipv de spatie.
Gebeurd bij mij denk 1 op de 10 keer.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Maardiweb schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet of je 'bellen' uit kan zetten van je werk, maar het internet wel kan blijven gebruiken. Volgens mij is het makkelijkst dan om je SIM wel actief te laten, maar alle telefoontjes naar voicemail door te sturen (dat is een instelling die je gewoon aan kan zetten).

Daarnaast kan je met Island een werkprofiel binnen je OP6 maken, waardoor je whatsapp kan klonen en ook ervoor kan zorgen dat je daar alleen je werkcontacten ziet. Zie hier meer info: Maardiweb in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
Super, dankjewel.
Maar snel eens naar de Belsimpel winkel in Amsterdam fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 15:09
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 11-06-2018 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 20:35
MrOsman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:06:
[mbr]*knip*. Hier hebben we de V&A voor.[/]
Waarom zou je een voucher kopen die net zo duur is 😋 en dit is niet het juiste forum om iets te verkopen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ikke_Niels schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:44:
Ontopic:
Als Oneplus 3T eigenaar ben ik wel blij om te zien dat de berichten voornamelijk positief zijn :)
Ik sla de 6 voorlopig nog over en stap waarschijnlijk over met de 6T of 7 naar het nieuwe model, zeker nu de 3T nog netjes meekomt met de updates.
Ik heb de 3 en twijfel toch om over te stappen... Jammer dat Oneplus zo snel nieuwe telefoons uit brengt, anders was de keuze al gemaakt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06 12:46
superiscch schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:54:
[...]

Ik heb de 3 en twijfel toch om over te stappen... Jammer dat Oneplus zo snel nieuwe telefoons uit brengt, anders was de keuze al gemaakt 😁
Als je op marktplaats kijkt daalt oneplus niet heel veel in prijs, dus in principe kun je elk half jaar voor een paar tientjes de nieuwste oneplus hebben als je je oude toestel op marktplaats verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10 20:33
Ik heb de 128gb versie via gsmwijzer gekocht, tegelijk mijn simonly-abo verlengt, dus ruim €70 korting op toestel en 4gb data meer voor hetzelfde geld ^_^

Kom via de one en de 3 bij dit toestel terecht en ben er blij mee.

Nu las ik ergens dat het mogelijk is om met root de maximale lichtsterkte hoger te zetten. Als ik namelijk een filmpje buiten wil kijken, is het nèt niet licht genoeg.

Heeft hier iemand al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23
Ellnsbv schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Als je op marktplaats kijkt daalt oneplus niet heel veel in prijs, dus in principe kun je elk half jaar voor een paar tientjes de nieuwste oneplus hebben als je je oude toestel op marktplaats verkoopt
Dat viel bij mij toch vies tegen, mijn Oneplus 5 kreeg ik niet voor €300 verkocht. (Toestel in nieuwstaat).
Heb hem maar doorgedaan naar m'n vrouw en haar 3T verkocht die ook niet meer als €225 opleverde.
Probleem was/is waarschijnlijk dat er in één keer veel op marktplaats staan omdat er veel de 6 gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38
RAAF12 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:54:
[...]

Vorige maand toen ik in Duitsland was, toen nog met de OP 5t, had ik eerst geen internet met mijn Youfone sim. Toen bleek dat roaming nog uitstond. Nadat ik die had aangezet werkte het nog steeds niet. Maar na een reboot werkte alles naar behoren. Ik hoefde dus niet de APN te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
polopolo150 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:07:
@dogan2010 ik ben er veel meer tevreden mee! Lijkt alsof ze een goede equalizer in hebben gezet.
En de belkwaliteit als je belt naar GSM en vaste lijnen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ellnsbv schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Daar ben ik geen fan van, ik doe meestal wel 2 jaar met een gsm maar de 3 is wel goed genoeg om nog even verder te gaan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:03
ComTech schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:17:
[...]

Dat viel bij mij toch vies tegen, mijn Oneplus 5 kreeg ik niet voor €300 verkocht. (Toestel in nieuwstaat).
Heb hem maar doorgedaan naar m'n vrouw en haar 3T verkocht die ook niet meer als €225 opleverde.
Probleem was/is waarschijnlijk dat er in één keer veel op marktplaats staan omdat er veel de 6 gekocht hebben.
Dan was ik net op tijd denk ik. De dag na aankondiging van de 6 heb ik mijn OP5 (128GB versie) te koop gezet nog zonder de 6 te bestellen. Puur om te kijken of er interesse zou zijn en of het voor mij interessant genoeg zou zijn om te upgraden.
Een dag later werd hij opgehaald voor €350. Toen snel de 6 besteld, maar dus wel even een weekje moeten overbruggen met een oude telefoon, maar dat had ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Xanion schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:57:
[...]

En de belkwaliteit als je belt naar GSM en vaste lijnen?
Niet echt getest maar dat vond ik met de originele update al goed. Net nog in de kroeg gebeld en kon mijn contact duidelijk horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 00:52
Ik heb zojuist geprobeerd te upgraden naar Android P, maar zit al 20 minuten te kijken naar het rode bolletje met de 2 grijze bolletjes (zelfde als bij het opstarten)
Iemand die kan zeggen of het zinvol is om nog langer te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Kreeg net van een maat door dat unlocken van de bootloader op dit moment nog niet eens nodig is, vanwege een veiligheidslek in oxygenos 5.1.6 en eerder. Zou in 5.1.7 worden opgelost:
Link naar bericht

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Update 'legaal' binnen in Nederland. Heb ik er overheen gelezen of ben ik vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reeker schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:15:
Update 'legaal' binnen in Nederland. Heb ik er overheen gelezen of ben ik vroeg?
Eroverheen gelezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Hebben meerdere mensen last dat als je de unlock knop.. (die aan de rechterkant) indrukt. Dat de telefoon niks doet??

Heb het al een paar keer in de ochtend gehad, alsof hij zegr, doet het zelf maar ik lig nog te slapen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
reinierkramer schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:15:
Laatste update ben ik erg positief over batterij gaat langer mee, speaker is iets beter naar mijn gevoel en eindelijk weer het batterij percentage terug in de statusbar.
Dat was dus ook het eerste dat mij opviel. Blij dat het niet denkbeeldig is. Ik haal nu na de update gemiddeld 4 uur sot met wat heviger gebruik. Niet uitzonderlijk maar ook niet verkeerd (mijn iPhone X haalt 2 uur sot, misschien 2,5 uur als je hem uitmelkt tot de laatste druppel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
EWK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Dat kan. Je kunt kiezen welke sim default uitgaande gesprekken, data of SMS afhandelen. Ook kun je een simkaart uitzetten, zodat je onbereikbaar bent voor telefoontjes. Daarnaast kun je 2 whatsapps naast elkaar draaien. Maar dat mag dus blijkbaar niet.
Hoezo mag dat niet. In de zin dat het niet kan of dat het niet is toegestaan?

Je kunt een aantal apps clonen als je meerdere simm kaarten gebruikt, zoals Whatsapp.
Via instellingen --> Apps --> Parallelle Apps kun je dit instellen.

Werkt prima en lijk mij niets illegaals aangezien beide netjes worden geactiveerd op verschillende 06 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Het mag van mijn werk niet, aangezien ik Privé apps toegang geef tot zakelijke contacten.

Wellicht kan ik een beveiligde ruimte creëren, zodat ik mijn prive en zakelijke apps daadwerkelijk kan scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 15:14
Bas Tussengas schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:35:
Het mag van mijn werk niet, aangezien ik Privé apps toegang geef tot zakelijke contacten.

Wellicht kan ik een beveiligde ruimte creëren, zodat ik mijn prive en zakelijke apps daadwerkelijk kan scheiden.
En dat kan dus precies met Island :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik zit nu lekker in de achtertuin muziek te luisteren met de Oneplus 6 speaker. Ik kan daadwerkelijk er van genieten. Geen slecht geluid meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Laatst online: 09-10 12:49
manii schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:57:
Hebben meerdere mensen last dat als je de unlock knop.. (die aan de rechterkant) indrukt. Dat de telefoon niks doet??

Heb het al een paar keer in de ochtend gehad, alsof hij zegr, doet het zelf maar ik lig nog te slapen..
Haal je hem dan toevallig net uit je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

renem schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Vorige maand toen ik in Duitsland was, toen nog met de OP 5t, had ik eerst geen internet met mijn Youfone sim. Toen bleek dat roaming nog uitstond. Nadat ik die had aangezet werkte het nog steeds niet. Maar na een reboot werkte alles naar behoren. Ik hoefde dus niet de APN te wijzigen.
Ah, mooi zo. Doet de netwerkwissel het dus wel. Ik was in DLD-LUX_F-Spanje en daar deed mijn oude trouwe S6 het zonder reboot. Ik zie gelijk bij het passeren van de grens of de data aanstaat. Want dan werken de filewaarschuwingen ect. in de Android Tomtom Go app. Maar met de OP6 ben ik nog niet de grens over gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vandaag met een USB V en A adapter in serie met de voeding de spanning en stroom uitgelezen. Met de meegeleverde net adapter 5V 1.45A en dezelfde waardes met een Samsung adaptive fast charging adapter op het 12V boordnet van de auto. Das mooi want dan hoef ik geen nieuwe te kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

MikeOO schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:23:
[...]

Hoezo mag dat niet. In de zin dat het niet kan of dat het niet is toegestaan?
Lees de tweede alinea van @Bas Tussengas nog eens terug, uit de post die ik citeerde. ;)
Je kunt een aantal apps clonen als je meerdere simm kaarten gebruikt, zoals Whatsapp.
Via instellingen --> Apps --> Parallelle Apps kun je dit instellen.

Werkt prima en lijk mij niets illegaals aangezien beide netjes worden geactiveerd op verschillende 06 nummers.
Correct.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RAAF12 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Ah, mooi zo. Doet de netwerkwissel het dus wel. Ik was in DLD-LUX_F-Spanje en daar deed mijn oude trouwe S6 het zonder reboot. Ik zie gelijk bij het passeren van de grens of de data aanstaat. Want dan werken de filewaarschuwingen ect. in de Android Tomtom Go app. Maar met de OP6 ben ik nog niet de grens over gegaan...
Ik ben afgelopen weekend in Duitsland geweest. Kan iig melden dat het zonder hassle direct werkte bij mij. Data roaming had ik vantevoren al ingeschakeld, en tijdens de gehele rit nergens last van gehad. Ook niet i.c.m. bluetooth tethering naar mijn TomTom.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Hier draait de update nu ook een dagje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de camera nog weinig heb ondernomen sinds de aanschaf, kan dan ook geen eerlijke vergelijking maken qua verbeteringen.

Twee dingen vallen mij op:
Do Not Disturb zit er in, maar slechts een 'halve' implementatie. Je kunt een tijd instellen om DND in te laten gaan, bijvoorbeeld van 23:00 tot 07:00. Echter is het niet mogelijk om dit aan dagen te hangen, zoals het in stock Android kan. Ik wil enkel maandag tot en met vrijdag van de functie gebruik maken.

De status bar icons (klok, signaal, batterij etcetera) zijn donker op je homescreen. De sidebar of met een open app drawer maakt ze wel wit, zoals 't hoort. Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Het contrast is slecht op je homescreen. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:47:
Hier draait de update nu ook een dagje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de camera nog weinig heb ondernomen sinds de aanschaf, kan dan ook geen eerlijke vergelijking maken qua verbeteringen.

Do Not Disturb zit er in, maar slechts een 'halve' implementatie. Je kunt een tijd instellen om DND in te laten gaan, bijvoorbeeld van 23:00 tot 07:00. Echter is het niet mogelijk om dit aan dagen te hangen, zoals het in stock Android kan. Ik wil enkel maandag tot en met vrijdag van de functie gebruik maken.

De status bar icons (klok, signaal, batterij etcetera) zijn donker op je homescreen. De sidebar of met een open app drawer maakt ze wel wit, zoals 't hoort. Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Het contrast is slecht op je homescreen. Heeft iemand een idee?
Ik zou zeggen: maak een feedback aan en zorg voor mensen die dit liken, zodat OnePlus dit op kan pakken.

https://forums.oneplus.com/feedback/

Iets van: '[Feedback] Let users choose specific days of the week to enable DND' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 15:36

Wootlock

Evilution

bartsled schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:47:

Ik had dit ook na de update.
Even van wallpaper gewisseld en nu is het weer in orde.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:30
Frozen schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:31:
[...]

Media sound comparison/ geluid vergelijking speaker

Voor 5.1.6: https://soundcloud.com/go...test-i-remember-u-cartoon
na 5.1.6: https://soundcloud.com/go...aker-test-with-update-516

Conclusie: Geluid is iets verbeterd maar niet veel. Het klinkt echter nu gewoon "prima".
Dankjewel voor de test! Klinkt wel echt hoorbaar anders, inderdaad iets prettiger geluid. Minder 'hol'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deheerst
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 11:51
Ik heb een issue met de OP6 en VPN.
Ik kan gewoon verbinden naar mijn vpn servers (getest op USG en synology) maar na ongeveer een minuut wordt de verbinding verbroken.
Met een Huawei P10 op dezelfde servers geen issue, die heeft dezelfde android versie als de OP6.
Ook een iPhone 6 heeft geen problemen.
Betreft gewoon L2tp ipsec.
Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hier geen problemen ermee maar ik maak gebruik van een premium vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ook geen problemen met Private Internet Access.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:03
RAAF12 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:19:
Vandaag met een USB V en A adapter in serie met de voeding de spanning en stroom uitgelezen. Met de meegeleverde net adapter 5V 1.45A en dezelfde waardes met een Samsung adaptive fast charging adapter op het 12V boordnet van de auto. Das mooi want dan hoef ik geen nieuwe te kopen!
Uhh wat heb je nou precies willen meten? Standaard USB is altijd 5V, dus elke USB lader werkt gewoon, dat hoef je niet te meten. Bij quick charge dit het geloof ik iets anders, maar quick charge laders kunnen vziw ook altijd gewoon volgend de USB standaard van 5V laden als er een ander apparaat (zonder QC) wordt aangesloten.
De stroomsterkte wordt bepaald door de telefoon, die vraagt een bepaalde hoeveelheid stroom afhankelijk van verschillende omstandigheden. De lader bepaalt niet hoe veel stroom er je telefoon in gaat, die kan alleen een limiet hebben eventueel, dat die bijvoorbeeld maximaal 1A kan leveren. Dan laadt je telefoon gewoon wat langzamer op.

Overigens loopt er tijdens DASH charging voor zover ik weet meer dan die 1.45A, maar doordat je die meter er tussen had zitten zal Dash charge niet meer werken en schakelt je OP gewoon over naar standaard/langzaam opladen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hathi op 12-06-2018 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
De speaker is iig een stuk beter nu.
Nog steeds niet geweldig, hoog volume gaat niet van een leien dakje, maar het is flink verbeterd vind ik...

En mijn laatste charge was 3d en 2u geleden met 5:14 sot. 10% over. Dat zijn in mijn ogen écht keurige waardes.
Wel vrij licht gebruik, maar wel altijd het scherm net een tikje feller dan auto stand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hathi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:32:
[...]

Uhh wat heb je nou precies willen meten? Standaard USB is altijd 5V, dus elke USB lader werkt gewoon, dat hoef je niet te meten. Bij quick charge dit het geloof ik iets anders, maar quick charge laders kunnen vziw ook altijd gewoon volgend de USB standaard van 5V laden als er een ander apparaat (zonder QC) wordt aangesloten.
De stroomsterkte wordt bepaald door de telefoon, die vraagt een bepaalde hoeveelheid stroom afhankelijk van verschillende omstandigheden. De lader bepaalt niet hoe veel stroom er je telefoon in gaat, die kan alleen een limiet hebben eventueel, dat die bijvoorbeeld maximaal 1A kan leveren. Dan laadt je telefoon gewoon wat langzamer op.

Overigens loopt er tijdens DASH charging voor zover ik weet meer dan die 1.45A, maar doordat je die meter er tussen had zitten zal Dash charge niet meer werken en schakelt je OP gewoon over naar standaard/langzaam opladen.
Niet alle 12V car adapters leveren voldoende stroom. Er zijn erbij die maar 0.5A leveren. Met deze adapter weet ik zeker dat de telefoon snel laadt. Onderweg, op een 600km rit met GPS, BT, navigeren en helder scherm vraagt veel van de accu. Een 0.5A adapter kan dat niet bijbenen en dan valt de telefoon 'uit' Been there, done that. (met een S6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
CryRaven schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:39:
[...]

Haal je hem dan toevallig net uit je broekzak?
Nou nee, dan ligt ie naast m'n bed aan de lader. Ik heb het dan ook alleen op dat moment. Heel donker in de kamer is ook weer niet.

Maar het lijkt alsof hij op broekzak stand blijft hangen (ook al staat die optie uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
manii schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Nou nee, dan ligt ie naast m'n bed aan de lader. Ik heb het dan ook alleen op dat moment. Heel donker in de kamer is ook weer niet.

Maar het lijkt alsof hij op broekzak stand blijft hangen (ook al staat die optie uit)
Ik deel je ervaring.
Het is mij ook een paar keer overkomen dat hij leek te blijven hangen in de broekzak modus, maar dat is op 1 hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Ik heb m'n OP6 nu anderhalve week en heb het idee dat er iets mis mee is. Ik heb regelmatig de volgende problemen:
  • Wanneer ik een lange webpagina open (bijv. GoT) scrollt de telefoon soms niet meer soepel. Zodra ik het scherm loslaat stopt de scroll, ipv een te werken met scroll inertie;
  • De controls van YouTube verdwijnen soms niet automatisch, en ook als ik dan op het scherm tik (om ze handmatig te verbergen) komen ze direct weer terug.
Beide gevallen zijn na het uit- en weer aanzetten van het scherm direct opgelost. Het lijkt wel alsof m'n scherm ergens een input signaleert.

Ik heb het gehad met de originele (meegeleverde) screenprotector, en nu met de originele tempered glass ook.

Herkent iemand dit?

Verder een toptoestel, al vind ik de notificaties en beltoon wel erg luid na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

CryRaven schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Ik deel je ervaring.
Het is mij ook een paar keer overkomen dat hij leek te blijven hangen in de broekzak modus, maar dat is op 1 hand te tellen.
Het is mij al gelukt een broekzak gesprek te houden... Maar heb ook wel eens dat hij in broekzak stand blijft wanneer er iets voor de proximity sensor zit, zelfs als er een haar op ligt, zo gevoelig is ie bij mij.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
CryRaven schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Ik deel je ervaring.
Heb jij ook het bijgeleverde hoesjes erom en de bijgeleverde screenprotector er nog op?

Bij mij is het ook nog op 1 hand te tellen. Maar als het zo doorgaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

manii schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Heb jij ook het bijgeleverde hoesjes erom en de bijgeleverde screenprotector er nog op?

Bij mij 1x gebeurd dat het scherm zwart bleef inderdaad :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
manii schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Ik heb de bumper case van oneplus erop. Orginele screenprotector is er al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
CryRaven schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:20:
[...]

Ik heb de bumper case van oneplus erop. Orginele screenprotector is er al af.
Zojuist weer gehad, soms zie je het scherm even aangaan dan staat er zakmodus ingeschakeld in het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
manii schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:44:
[...]

Zojuist weer gehad, soms zie je het scherm even aangaan dan staat er zakmodus ingeschakeld in het scherm staan.
Als je het te vaak krijgt kan je zak modus ook eventueel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die 5.1.6 nog niet hebben ontvangen? VPN en Oxygen Updater tellen niet. Zijn er verder nog (grote) bugs naast de zakmodus? Waren namelijk een aantal mensen die ik sprak in de /r/OnePlus Discord-server die zeiden 5.1.6 niet meer te kunnen ontvangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-06-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
CryRaven schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:22:
[...]

Als je het te vaak krijgt kan je zak modus ook eventueel uitzetten.
snap ik, heb die modus toch liever ingeschakeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Deheerst schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:54:
Ik kan gewoon verbinden naar mijn vpn servers (getest op USG en synology) maar na ongeveer een minuut wordt de verbinding verbroken.
Met een Huawei P10 op dezelfde servers geen issue, die heeft dezelfde android versie als de OP6.
Bug?
Zelf gebruik ik OpenVPN op de OnePlus icm Synology VPN en dat levert geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 09:33
Deheerst schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:54:
Bug?
Nog niet zoveel mee gespeeld maar ik merkte hetzelfde probleem. OP6 & L2TP op synology nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Laatst online: 12-08 14:41
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:36:
Zijn er mensen die 5.1.6 nog niet hebben ontvangen? VPN en Oxygen Updater tellen niet. Zijn er verder nog (grote) bugs naast de zakmodus? Waren namelijk een aantal mensen die ik sprak in de /r/OnePlus Discord-server die zeiden 5.1.6 niet meer te kunnen ontvangen.
Ik heb sinds gisteren de midnightblack in mijn bezit, maar heb maar 1 update sindsdien kunnen doen naar 5.1.5. de OTA naar 5.1.6. heb ik nog niet ontvangen, ook als ik zoek naar updates.

Ik vond de reacties op de Oxigen Updater (in de playstore) niet heel betrouwbaar klinken, dus die sla ik even over.

Daarnaast heb ik een beetje het idee dat Oneplus ook deze versie weer net iets te snel heeft uitgebracht, gezien de grote veranderingen in de eerste updates. Komende van een OP X was dit wel herkenbaar, maar heb toch het idee dat de S8 van mijn vriendin meer 'af' was bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Padvinder schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:32:
Ik heb m'n OP6 nu anderhalve week en heb het idee dat er iets mis mee is. Ik heb regelmatig de volgende problemen:
  • Wanneer ik een lange webpagina open (bijv. GoT) scrollt de telefoon soms niet meer soepel. Zodra ik het scherm loslaat stopt de scroll, ipv een te werken met scroll inertie;
  • De controls van YouTube verdwijnen soms niet automatisch, en ook als ik dan op het scherm tik (om ze handmatig te verbergen) komen ze direct weer terug.
Beide gevallen zijn na het uit- en weer aanzetten van het scherm direct opgelost. Het lijkt wel alsof m'n scherm ergens een input signaleert.

Ik heb het gehad met de originele (meegeleverde) screenprotector, en nu met de originele tempered glass ook.

Herkent iemand dit?

Verder een toptoestel, al vind ik de notificaties en beltoon wel erg luid na de laatste update.
Jouw eerste punt merk ik soms ook inderdaad

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinest schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb sinds gisteren de midnightblack in mijn bezit, maar heb maar 1 update sindsdien kunnen doen naar 5.1.5. de OTA naar 5.1.6. heb ik nog niet ontvangen, ook als ik zoek naar updates.

Ik vond de reacties op de Oxigen Updater (in de playstore) niet heel betrouwbaar klinken, dus die sla ik even over.

Daarnaast heb ik een beetje het idee dat Oneplus ook deze versie weer net iets te snel heeft uitgebracht, gezien de grote veranderingen in de eerste updates. Komende van een OP X was dit wel herkenbaar, maar heb toch het idee dat de S8 van mijn vriendin meer 'af' was bij introductie.
Oke, dankje.

Lol, Oxygen Updater is door een tweaker ontwikkeld, is veiliger dan een update via de normale weg (want HTTPS in plaats van HTTP). Sowieso moet je sommige 'reviews' op Google Play niet serieus nemen. Wat stond er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Laatst online: 12-08 14:41
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Oke, dankje.

Lol, Oxygen Updater is door een tweaker ontwikkeld, is veiliger dan een update via de normale weg (want HTTPS in plaats van HTTP). Sowieso moet je sommige 'reviews' op Google Play niet serieus nemen. Wat stond er dan?
Er werd melding gemaakt van een bricked phone, maar ik dacht hier gelezen te hebben dat de update sowieso over OTA al beschikbaar was dus heb het maar even laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen: OxygenOS 5.1.6 is teruggetrokken.
vinest schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:01:
[...]

Er werd melding gemaakt van een bricked phone, maar ik dacht hier gelezen te hebben dat de update sowieso over OTA al beschikbaar was dus heb het maar even laten zitten.
Update is inderdaad gestopt. Heb het van meerdere bronnen vernomen. Mogelijk deels door het security-issue wat laatst op de frontpage stond.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-06-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
gvrsnor schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Nog niet zoveel mee gespeeld maar ik merkte hetzelfde probleem. OP6 & L2TP op synology nas.
net ff getest, OP6, L2TP met USG, verbreekt de verbinding idd ook na iets meer dan 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 19:06
Heb sinds 2013 steeds iPhones. Nu een 7 Plus. Daarvoor de Galaxy S1 en S2 gehad. Wil het liefst een iPhone X maar dat vind ik een absurd duur apparaat. Daarom overweeg ik de OnePlus 6.Toch ben ik op de een of andere manier bang dat ik van een koude kermis thuis kom. Bang voor Malware, trage updates, irritante schillen met bloatware en reclame. Als iemand mijn zorgen kan ontnemen dan graag.
Daarnaast heeft iemand de wireless bullets al? Hoe is het geluid en werkt het net als de AirPods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Laatst online: 09-10 13:17
Robehr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:52:
Heb sinds 2013 steeds iPhones. Nu een 7 Plus. Daarvoor de Galaxy S1 en S2 gehad. Wil het liefst een iPhone X maar dat vind ik een absurd duur apparaat. Daarom overweeg ik de OnePlus 6.Toch ben ik op de een of andere manier bang dat ik van een koude kermis thuis kom. Bang voor Malware, trage updates, irritante schillen met bloatware en reclame. Als iemand mijn zorgen kan ontnemen dan graag.
Daarnaast heeft iemand de wireless bullets al? Hoe is het geluid en werkt het net als de AirPods?
Heb je een idee wat een oneplus apparaat inhoud? Kan je in dit topic handig lezen.

- Goede prijs/kwaliteit
- Zo goed als kale schil van Android.
- Super snel, sneller dan eender welke iPhone
- Snelle updates. En er wordt ook geluisterd naar de community
- Malware? Bloatware? Reclame? Geen idee vanwaar je dit hebt.

Ik zou zeggen, lees dit topic door. Bekijk wat filmpjes op YouTube. Marques Brownlee is een goeie.

[ Voor 5% gewijzigd door Weswyp op 13-06-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 19:06
1voud schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Heb je een idee wat een oneplus apparaat inhoud? Kan je in dit topic handig lezen.

- Goede prijs/kwaliteit
- Zo goed als kale schil van Android.
- Super snel, sneller dan eender welke iPhone
- Snelle updates. En er wordt ook geluisterd naar de community
- Malware? Bloatware? Reclame? Geen idee vanwaar je dit hebt.
Ik heb de specificaties gelezen.

Je onderste twee punten komen voort uit mijn eerdere Android ervaringen. Wilt niet beweren dat OnePlus ze heeft. Maar klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:34
Robehr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Ik heb de specificaties gelezen.

Je onderste twee punten komen voort uit mijn eerdere Android ervaringen. Wilt niet beweren dat OnePlus ze heeft. Maar klinkt goed!
Mja, bloatware sowieso niet, de schil is vrij kaal.

Reclame in apps bedoel je wellicht? Dat heb je wel eens met gratis apps, ze willen ergens hun geld vandaan halen.
Malware, dat kan overal, louche apps/websites.

Het toestel bevalt mij na een 1,5 week bijzonder goed. Snel, betere accuduur dan mijn OP3 en de Bluetooth werkt naar behoren (had met de OP3 dat autoradio vast liep zodra ik gebeld werd, dus gebruikt het maar niet meer).

Enige minpunt op dit moment vind ik dat sinds 5.1.6 dat het minimum volume van de beltonen etc. Die is vrij hoog geworden sinds patch (speaker gewoon x DBa omhoog gegaan ofzo?). Dus zet het toestel nu meer op trilstand en dan kan ik een gesprek hier en daar missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:52
Hier ook een nieuwe Oneplus gebruiker :)

Ik heb alleen telkens als ik bel deze melding onderin de dailer:
  • KPN: Doorschakelen met voorwaarden actief
Iemand die dit herkent? En toevallig weet hoe je het oplost?
De oplossingen die op google staan werkte helaas niet voor mij (Herstart en bellen naar ##002#)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastie-88 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:46:
Hier ook een nieuwe Oneplus gebruiker :)

Ik heb alleen telkens als ik bel deze melding onderin de dailer:
  • KPN: Doorschakelen met voorwaarden actief
Iemand die dit herkent? En toevallig weet hoe je het oplost?
De oplossingen die op google staan werkte helaas niet voor mij (Herstart en bellen naar ##002#)
Heb dat op m'n OnePlus 3 ook al sinds het begin. Nooit naar om gekeken. Geen idee waarom ik dat ook niet zou willen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Robehr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:52:
Ik heb ook een iPhone X en ik moet zeggen dat ik het niet waar vind voor mijn geld (256gb versie).

Ik heb nog nooit zoveel bugs in een smartphone mee gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:52
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:12:
[...]

Heb dat op m'n OnePlus 3 ook al sinds het begin. Nooit naar om gekeken. Geen idee waarom ik dat ook niet zou willen :p.
Oke, met andere woorden niet vreemd en het oplossen niet waard :P
De autist in mij wou die melding graag laten verdwijnen maar ik zal hem terug in z'n hok schoppen :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02
Bastie-88 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:40:
Oke, met andere woorden niet vreemd en het oplossen niet waard :P
Kan je dit niet aanpassen in de Dialer? Ik weet niet precies waar die opties op een OP6 zitten. Maar bij mijn stock Android zitten ze onder:
Dialer -> drie puntjes -> 'instellingen' -> 'Oproepen' -> 'Oproep doorschakelen'
Pagina: 1 ... 19 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!