Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.914 views

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Zit voorlopig niet al te veel volume achter. Als +/-6650 houdt (wicks niet meegeteld) zou dit juist vertrouwen kunnen geven.

[ Voor 3% gewijzigd door TomTorquay op 11-06-2018 09:58 ]

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Ik stap andrrs ook maar uit hoor, gaat steeds lager zo.. Hopelijk veert het nog iets op dan ga ik volledig in fiat.

Verwijderd

Slux schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Als ik het vergelijk met vorig jaar zit er echt heel ander publiek in crypto.

Het zijn meer de nerds die ''rijk'' zijn geworden eind December, de ''tokkies'' zijn juist ingestapt eind december.
Ik ben begin december ingestapt. Ben ik ook nog een tokkie dan, of... Een rijke nerd ben ik helaas niet.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Had het al eens eerder gezegd maar dit jaar kunnen we schrappen, manmanman.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• ggj87
In het begin was je cryptosletje, nu cryptotokkie :)

• niels0123456
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Ik ben begin december ingestapt. Ben ik ook nog een tokkie dan, of... Een rijke nerd ben ik helaas niet.
Wil je een eerlijk, of politiek correct antwoord? :(:)

Verwijderd

niels0123456 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Wil je een eerlijk, of politiek correct antwoord?
Geef me de keiharde waarheid

• niels0123456
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:00:
[...]

}) Tokkie })

Verwijderd

Knap hoor jaapio,je doet het prima

• TomTorquay
Help een beetje duwen jongens, btc probeert te bouncen

• ggj87
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/IgsXOXGPxfT3O/giphy.gif

Verwijderd

3 jaar geleden kon je een willekeurig bejaarden centrum instappen en elke blinde honderd euro geven voor crypto en ze hadden allemaal miljonair geweest..dus ik denk dat het tokkie tijdperk geweest is en nu de betere handelaars er bij zijn

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ben niet ingestapt ik ben niet uitgestapt. Ik netwerk samen met andere mensen rond een heel krachtig idee.

Een international betaalsystem dat anders is dan andere internationale betaalsystemen omdat het zijn eigen munt heeft. Een munt die als enige niet gebackt word door een land maar door het internet zelf. Een betaalsysteem met een lagere kans op fraude dat goedkoper is dan de andere betaalsystemen en digital native, beter te integreren en te automatiseren dan trust based betaalsystemen waar altijd menselijk beslissingen nodig zijn die het systeem trager en duurder maken.

Dat idee is heel erg krachtig en er is nu een nieuwe economy en markt die gebouwt word door mensen die allemaal in dat zelfde idee geloven. Ik heb nooit in mijn leven het nut van netwerken (als in naar feestje gaan en allemaal zakenmannen ontmoeten en zo) gezien, maar nu wel. Ik netwerk, want de skills die ik heb (vooral het maken van muziek) deel ik met miljoenen mensen. Maar die zitten allemaal op het oude systeem. Nu dat ik als een van de eerste mij kan integreren op het nieuwe systeem heb ik gigantisch mogelijkheden om daar iets mee te doen. Er zijn miljoenen artiesten actief op het oude systeem. Het nieuwe systeem is misschien nog maar 200 billion dollar groot maar als daar 100 artiesten op actief zijn en ik ben daar een van .... snap je hem?

Dat is hoe ik probeer "rijk" te worden. Dat is meer werk maar rijk worden zonder werk te doen werkt helemaal niet. Daar moet je heel veel geluk voor hebben. Veel mensen denken hier dat ze allemaal geluk kan hebben. Jullie zijn voornamelijk een stelletje digitale geluk gouds zoekers die bol staan van de goud koorts.

Misschien is goed om verhalen te lezen van goud zoekers die helemaal niet rijk zijn geworden, terwijl ze toch wel werk hebben gedaan. Schepjes kopen, ezeltje op laden. Gedaag zeggen tegen vrouw en kind en dan op weg naar klondike.

En wat doen jullie: Shit posten op een topic op tweakers en af en toe op een website op wat knopjes duwen. Ah verlies. Ah winst. Ah verlies. Ah winster.

Terwijl je iedereen aan het vertellen bent: De financiele crisis van 2008 komt door de banken. Die zatten de hele dag maar gewoon heel onverantwoordelijk grote gokken te nemen met iedereens geld. En toen kwamen we in de problemen. En toen zijn ze niet eens verantwoordelijk gehouden.

Wel open vraag. Mocht Bitfinex ooit geraid worden door de USA en Tether kapt er mee en de markt stort wat in elkaar. Wie gaan jullie daan verantwoordelijk houden voor het verlies? Jezelf? Elkaar? Bitcoin Cash?
De tulpenmanie was een hausse in de tulpenhandel in Holland en Utrecht die rond 1634 opkwam en waaraan begin februari 1637 een abrupt einde kwam. Het verschijnsel wordt ook tulpenwoede, tulpengekte, bollengekte, dwaze tulpenhandel en bollenrazernij genoemd. In de Nederlandse Gouden Eeuw bereikten de prijzen van de nieuw geïntroduceerde tulpenbollen extreme hoogten.[1] In januari 1637 werden tulpenbollen verkocht voor meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman, en waren ze ongeveer evenveel waard als een Amsterdams grachtenpand. Ook werd er gespeculeerd in opties op tulpen, die op dat moment nog in de grond zaten. De tulpenmanie wordt door economen gezien als de eerste uitgebreid beschreven bubbel (speculatiegolf) in de wereldgeschiedenis.[2] De term tulpenmanie wordt vaak gebruikt als metafoor voor een grote economische bubbel.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• ggj87
Pfff we zitten nu op het niveau van februari en april. We moeten nu echt omhoog anders gaan we echt laag. Misschien een beetje Captain Obvious maar goed.

• TomTorquay
Wat mis ik Facedown, die zijn getroll was tenminste nog op een bepaalde manier grappig.

Verwijderd

Zitten nog niet op 6400 *O*

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:08:
Ik ben niet ingestapt ik ben niet uitgestapt. Ik netwerk samen met andere mensen rond een heel krachtig idee.

Een international betaalsystem dat anders is dan andere internationale betaalsystemen omdat het zijn eigen munt heeft. Een munt die als enige niet gebackt word door een land maar door het internet zelf. Een betaalsysteem met een lagere kans op fraude dat goedkoper is dan de andere betaalsystemen en digital native, beter te integreren en te automatiseren dan trust based betaalsystemen waar altijd menselijk beslissingen nodig zijn die het systeem trager en duurder maken.

Dat idee is heel erg krachtig en er is nu een nieuwe economy en markt die gebouwt word door mensen die allemaal in dat zelfde idee geloven. Ik heb nooit in mijn leven het nut van netwerken (als in naar feestje gaan en allemaal zakenmannen ontmoeten en zo) gezien, maar nu wel. Ik netwerk, want de skills die ik heb (vooral het maken van muziek) deel ik met miljoenen mensen. Maar die zitten allemaal op het oude systeem. Nu dat ik als een van de eerste mij kan integreren op het nieuwe systeem heb ik gigantisch mogelijkheden om daar iets mee te doen. Er zijn miljoenen artiesten actief op het oude systeem. Het nieuwe systeem is misschien nog maar 200 billion dollar groot maar als daar 100 artiesten op actief zijn en ik ben daar een van .... snap je hem?

Dat is hoe ik probeer "rijk" te worden. Dat is meer werk maar rijk worden zonder werk te doen werkt helemaal niet. Daar moet je heel veel geluk voor hebben. Veel mensen denken hier dat ze allemaal geluk kan hebben. Jullie zijn voornamelijk een stelletje digitale geluk gouds zoekers die bol staan van de goud koorts.

Misschien is goed om verhalen te lezen van goud zoekers die helemaal niet rijk zijn geworden, terwijl ze toch wel werk hebben gedaan. Schepjes kopen, ezeltje op laden. Gedaag zeggen tegen vrouw en kind en dan op weg naar klondike.

En wat doen jullie: Shit posten op een topic op tweakers en af en toe op een website op wat knopjes duwen. Ah verlies. Ah winst. Ah verlies. Ah winster.

Terwijl je iedereen aan het vertellen bent: De financiele crisis van 2008 komt door de banken. Die zatten de hele dag maar gewoon heel onverantwoordelijk grote gokken te nemen met iedereens geld. En toen kwamen we in de problemen. En toen zijn ze niet eens verantwoordelijk gehouden.

Wel open vraag. Mocht Bitfinex ooit geraid worden door de USA en Tether kapt er mee en de markt stort wat in elkaar. Wie gaan jullie daan verantwoordelijk houden voor het verlies? Jezelf? Elkaar? Bitcoin Cash?

[...]
Sorry maat, ben maar een simpele tokkie. Er is meer op de wereld dan crypto's.

Ga mn leven er niet aan wijden. Daarom hodl tot moon.

• niels0123456
lijkt toch niet heel lang meer te duren |:(

• TomTorquay
Eerste aanval afgeslagen? Laat ons hopen :)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Sorry maat, ben maar een simpele tokkie. Er is meer op de wereld dan crypto's.

Ga mn leven er niet aan wijden. Daarom hodl tot moon.
Lekker makkelijk, andere mensen het werk laten doen. Als jullie nu allemaal gaan werken om meer adoptie te bereiken kun je zelf iets van controle hebben of de koert omhoog of omlaag gaat want dan creëer je zelf waarde.

Waar denk je dat de waarde van crypto vandaan komt? Allemaal door andere mensen die er geld voor willen uitgeven of zit er meer achter?

• TomTorquay
Don't feed the troll, @Verwijderd
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1747/8819/products/il_fullxfull.1132394732_58jt_1024x1024.jpg?v=1485913111

Verwijderd

Kain_niaK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:12:
[...]

Lekker makkelijk, andere mensen het werk laten doen. Als jullie nu allemaal gaan werken om meer adoptie te bereiken kun je zelf iets van controle hebben of de koert omhoog of omlaag gaat want dan creëer je zelf waarde.

Waar denk je dat de waarde van crypto vandaan komt? Allemaal door andere mensen die er geld voor willen uitgeven of zit er meer achter?
De whales he. Maar komop, even aan het werk jij. Mijn centen zijn niet van blik vriend.

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11 11:33
[...]

Als crypto bestaansrecht heeft (wat ik wel denk) dan komt het niet aan op enkele mensen die "geen controle" uitoefenen.

Just my two Satoshi's 8)

• ggj87
[...]

Handel, hebzucht, vraag en aanbod, hype. Het is net als met flippo's en knikkers alleen nu met onzichtbare muntjes en echt geld.

Verwijderd

Ik trade ook niet meer
We zien wel waar het schip zinkt
En als het zinkt,ben ik 300 euro lichter..so fuck it

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik hoop niet dat het verleden een blauwdruk is voor de toekomst. Ben slecht met TA maar goed in kleuren:
Op https://www.moonmath.win/ was iedere serieuze drop pas afgelopen in donkergroen of blauw.
Dan zit je rond een 3 a 4k Bitcoin. ;(

Als we de 6400 door zakken dan zal ik het deel wat nog op winst staat ook maar eens in fiat om gaan zetten.
Tot op heden sinds jan. hodl O+ |:(

Ben bang dat de ven/vet mainnet launch niet de boost gaat geven waar ik in dec/jan op rekende :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:15:
[...]

De whales he. Maar komop, even aan het werk jij. Mijn centen zijn niet van blik vriend.
Komt voor elkaar! Ik ben bijna klaar met een vertaling van een artikel. "Lightning Netwerk, de laatste loodjes wegen het zwaarst" en de nederlandse (hard coded) ondertitels voor mijn interview met Roger Ver.

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 11-06-2018 10:17 ]

• TomTorquay
sh4d0wman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:16:
Ik hoop niet dat het verleden een blauwdruk is voor de toekomst. Ben slecht met TA maar goed in kleuren:
Op https://www.moonmath.win/ was iedere serieuze drop pas afgelopen in donkergroen of blauw.
Dan zit je rond een 3 a 4k Bitcoin. ;(
Ik denk niet dat $6500 de bodem zal blijken te zijn. Toch niet op langere termijn. Op korte termijn misschien wel. Dat we deze aanval van daarnet hebben afgeslagen is alleszins zeer hoopgevend. Gisteren waren we gewoon verder door het ijs gezakt, nu geven de bulls toch duidelijk tegengas, al is het allemaal nog erg precair.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Ja zeker, jij bent de grootste opper tokkie :+

Verwijderd

Laat maar lekker helemaal instorten, dan koop ik me dik in
Naar de 2 a3 k

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 10:24 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Het verleden leert dat na een hack, de koers wel weer op het oude niveau terugkomt. Regulering van overheden zorgen voor veel meer schade.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• niels0123456
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:22:
Idd, het is zonde van het geld wat ik er nu in heb zitten, maar als het echt flink instort ook meteen weer een kans om groots in te kopen oOo

• ggj87
Jumpman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:24:
Het verleden leert dat na een hack, de koers wel weer op het oude niveau terugkomt. Regulering van overheden zorgen voor veel meer schade.
Ik vraag me af of dit wel met die hack te maken heeft. In de Benelux Crypto Signals groep kwam vóór de hack een bericht dat 'insiders' hadden gemeld dat BTC eind juni/ergens in juli een run zou hebben maar die zou pas komen na een zware dip.

• Klaas25
  • Laatst online: 12-11 07:11
niels0123456 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Idd, het is zonde van het geld wat ik er nu in heb zitten, maar als het echt flink instort ook meteen weer een kans om groots in te kopen oOo
Zo denk ik er als nieuweling ook over haha. Gisteravond eerste TRX gekocht. Misschien vanavond weer wat + Verge :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
ggj87 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Ik vraag me af of dit wel met die hack te maken heeft. In de Benelux Crypto Signals groep kwam vóór de hack een bericht dat 'insiders' hadden gemeld dat BTC eind juni/ergens in juli een run zou hebben maar die zou pas komen na een zware dip.
Waar op gebaseerd?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Slux schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Ja zeker, jij bent de grootste opper tokkie :+
Hey hey hey zo spreek je niet tegen je karmakoning he, ik zal het deze keer door de vingers zien. Maar denk erom, anders ben ik genoodzaakt je te laten vierendelen door mijn onderdanen en je romp op te hangen aan de stadspoorten als voorbeeld.

Of ik pak je land, vee en gewassen af, kijken hoe je dan de winter doorkomt. :+

• ggj87
Ik zou nu helemaal niets kopen als nieuweling. Wacht het nog even af! De week duurt nog lang.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-11 15:39
ggj87 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:27:
Ik zou nu helemaal niets kopen als nieuweling. Wacht het nog even af! De week duurt nog lang.
Precies even lang als elke week.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• ggj87
Weet ik niet, dat zeggen ze er niet bij. Kwam uit het premium kanaal.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 21:31
Jumpman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:24:
op de lange termijn misschien ja, op de korte termijn geloof ik er niet in. veel crypto's hebben langere lows en lagere highs, die trend kan nog wel even duren, zie 2014.

• TomTorquay
Insiders, whales, hacks. Ik heb er mijn bedenkingen bij. Wat we zien zijn gewoon standaard marktontwikkelingen. Ik zeg niet dat al die zaken geen invloed hebben, maar je kon voor die hack al donders goed weten dat we naar beneden gingen. Die hack (of whale, of whatever), is enkel de druppel die de emmer doet overlopen.

• niels0123456
Dat vraag ik me ook af bij die gast, bronnen zet Benelux Crypto Signals er nooit bij, maar hij heeft het verrassend vaak bij het juiste eind.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
niels0123456 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Dat vraag ik me ook af bij die gast, bronnen zet Benelux Crypto Signals er nooit bij, maar hij heeft het verrassend vaak bij het juiste eind.
Even in het algemeen, lees hier wel vaker terug dat bepaalde mensen of TA's het 'vaak' bij het rechte eind hebben maar volgens mij kun je het beter omdraaien en kijken hoe vaak ze mis zitten en ze daarop beoordelen. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
Slux schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:31:
[...]

Ja klopt wel, publiek is echt heel anders geworden, er was Zaterdag 1 of andere Verge meeting in Amsterdam.
Echt niet normaal wat een volk daar zat en reageerde :F
sja, Verge.... geen comentaar 8)7

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:27:
[...]

Hey hey hey zo spreek je niet tegen je karmakoning he, ik zal het deze keer door de vingers zien. Maar denk erom, anders ben ik genoodzaakt je te laten vierendelen door mijn onderdanen en je romp op te hangen aan de stadspoorten als voorbeeld.

Of ik pak je land, vee en gewassen af, kijken hoe je dan de winter doorkomt. :+
Als we die kant opgaan koop ik snel wat kippen om eieren te minen. Dan kan ik alvast wat steekpenningen stacken.

• TomTorquay
Crypts schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Even in het algemeen, lees hier wel vaker terug dat bepaalde mensen of TA's het 'vaak' bij het rechte eind hebben maar volgens mij kun je het beter omdraaien en kijken hoe vaak ze mis zitten en ze daarop beoordelen. ;)
Blind een TA van een ander volgen is het domste dat je kan doen. Dan gok je gewoon beter. TA is immers nooit helemaal neutraal, de persoon die het opstelt zit ook in de markt en zal toch altijd net iets meer aandacht geven aan de signalen die hem zelf goed uitkomen. Ik denk dat dat vrij menselijk is.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:55
Was een aantal dagen niet online.. gaat weer lekker allemaal.. Zouden we echt ooit weer omhoog gaan of is het echt einde verhaal.. is een serieuze vraag.

Zero.

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Pelox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:50:
Was een aantal dagen niet online.. gaat weer lekker allemaal.. Zouden we echt ooit weer omhoog gaan of is het echt einde verhaal.. is een serieuze vraag.
Statistisch gezien is juni blijkbaar een dip maand, dus ja ik denk dat we daarna weer omhoog gaan...

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Tominatie schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:37:
Over 1 à 2 weken staan we er weer heel anders voor. Ik mis bij velen hier dat kleine beetje vertrouwen in de bitcoin. Iedereen die verkoopt tegen verlies snapt het spelletje echt niet, dit is juist waardoor rijke mensen steeds rijker worden en arme mensen steeds armer. HODL!
Denk je daar nu nog steeds zo over?
dabla schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Statistisch gezien is juni blijkbaar een dip maand, dus ja ik denk dat we daarna weer omhoog gaan...
Wedden voor 100 Euro (geen Bitcoins, nee) van niet?

[ Voor 24% gewijzigd door BFmango op 11-06-2018 10:54 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:19
Pelox schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:50:
https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/

Geduld is een schone zaak. Vanaf half Augustus gaan we weer de goede kant op.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
BFmango schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Beetje jammer dat je een post van maanden geleden terug haalt. En hij had toen wel een punt want 2 weken later ging de BTC over de $11k heen. ;)

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:55
dabla schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Ik hoop het echt, maar mijn hoop begint wel een beetje op te raken. Niet dat ik mij er heel druk om maak of zo, alleen jammer van mijn initiële inleg. Ik reken nergens op dus alles wat ik over 1 of 2 jaar heb is mooi meegenomen.

Zero.

• BFmango
mklkhanou schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Beetje jammer dat je een post van maanden geleden terug haalt. En hij had toen wel een punt want 2 weken later ging de BTC over de $11k heen. ;)
En wat betekent HODL ookalweer? ;)

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:42:
[...]
Blind een TA van een ander volgen is het domste dat je kan doen. Dan gok je gewoon beter. TA is immers nooit helemaal neutraal, de persoon die het opstelt zit ook in de markt en zal toch altijd net iets meer aandacht geven aan de signalen die hem zelf goed uitkomen. Ik denk dat dat vrij menselijk is.
Dat is niet wat ik bedoel, statistieken liegen niet... Oh wacht even. Nee zonder dollen, de ene roept eens in de week wat en een ander eens per dag. Door te kijken naar wat ze roepen en hoe vaak ze mis zitten tov goed kun je weldegelijk 'advies en analyses' op waarde schatten. Blijft de DYOR open deur wel bestaan natuurlijk. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• TomTorquay
Wedden voor 100 Euro (geen Bitcoins, nee) van niet?
Durf je dat ook hard te maken? Ik wel. Enfin, het tegendeel dan. Allemaal heel makkelijk hoor, hier een beetje op de borst komen trommelen als het slecht gaat, en anders onder je steen kruipen. Maar het beste is toch refereren naar een post van 01/02 7(8)7

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
BFmango schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Ben je mans genoeg om 'm straks weer te citeren als de koers er rooskleuriger uitziet? ;w

• BFmango
mklkhanou schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Ben je mans genoeg om 'm straks weer te citeren als de koers er rooskleuriger uitziet? ;w
Sure! tvp

• Beaulion
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
BFmango schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Wat bedoel je eigenlijk precies, probeer je een punt te maken? Ik snap het niet helemaal geloof ik. :?

Verwijderd

He verdorie, we zakken niet verder
Dit gaat verkeerd, we gaan omhoog

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 08:11
Hmmm. Ondanks de stijging van PCN dit weekend gebeurt er rondom mijn PF eigenlijk vrij weinig, in tegenstelling tot wat ik hier lees. Net op tijd geweest met het verkopen van mijn PCN stakes op 17 sat, en gecashed zaterdag avond. Stake nu redelijk wat, levert stiekem gewoon gemiddeld €200 per week op, en hoef er geen ene reet voor te doen :D, laat die swap naar DAPS nog maar ff wachten, die 100% stake op jaarbasis bevalt prima...Winst teller van PCN staat inmiddels op €1200 gecashed, en heb nog steeds hetzelfde aantal als het begin. Die stakes betaal ik om de week gewoon uit, per maand toch al bijna een kwart maandloon, als de koers zo ff blijft.

Vites en PWR staan een beetje stil, ondanks de BTC daling. In $ omlaag maar als ik Delta omzet in BTC waarde een +7% stijging, dus klagen doe ik allerminst! PWR ook aan het staken, al is die maar 15% jaarbasis. Verwacht daar morgen de eerste stake van, eens zien wat dat oplevert. Vites wordt een langer project gok ik. Community groeit als kool, dus gok de koers op een bepaald moment ook wel. Paar exchanges erbij hopelijk, en dan kon die nog wel eens los gaan ;)

• ggj87
Pff doe je goed man! PCN was een van de weinige die omhoog ging en flink ook.

• Klaas25
De zomer is off-season voor Crypto. De winter is meer Cryptoseizoen :P Iedereen is/gaat op vakantie nu.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 00:15
Kain_niaK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 04:45:
[...]

Je word in de maling genomen door een hoop propaganda die verspreid wordt door cooperate interest. Tijd om zelf eens naar de data te kijken.
[afbeelding]

Ik kan je persoonlijk een tx laten zien in dec 2017 die een waarde had van 600 CAD met een fee van 15 CAD en langer dan een week duurde voordat het zijn eerste confirmatie had. Er zijn wat mensen zelfs hier op tweakers die vergelijkbare verhalen hebben. Als je een bitcoin business hebt en je kunt het je niet veroorloven om een week te wachten dan werd je in 2017 gedwongen om fees te betalen van 40 dollars op bepaalde momenten of de gok te nemen ... en je hebt geen idee hoe lang je moet wachten wanneer de blocks vol zijn want dat hangt af van de fees van andere mensen waar je geen controle over hebt.
15 dollar inderdaad. Dat zijn kloppende verhalen. 40 dollar is onzin, dat is mijn punt. De fees waren hoog, maar je hebt met geen tx kunnen sturen met 40 dollar. Het gebruikte getal uit de video is daarmee fake en berust op sensatie.
Hetzelfde geldt opnieuw voor het verhaal over Comcast, wat je voor het gemak negeert.
Het zijn beide niet eens heel belangrijke feiten, zijn punt is meer dan valide als hij 15 dollar had genoemd. Maar dat hij toch nog wat extra overdrijft geeft alleen maar aan hoe hij er in staat.
Dat is al meteen een fout argument want een maximale blocksize van 8 MB wil niet zeggen dat elke blok 8 MB groot is.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Het punt is: je wil koste wat het kost een block zo klein mogelijk maken. Dat is prio 1 en dat is wat ik zeg. Dat is ook precies wat het BTC team gedaan heeft met SegWit.
Als je een doorstroom van tx wil hebben heb je een maximale blockgrote nodig die iets van 10 keer zo groot is als het gemiddelde om pieken te kunne opvangen. BTC kan momenteel bijna geen pieken op vangen.
Op dit moment lukt het met BTC prima hoor, ondanks pieken toont SegWit wel dat dit ook een goede oplossing was die voorlopig voldoet.
Je vergeet dat technologische voortuitgang gewoon door gaat. Vertel mij maar eens wat de kost prijs per GB aan harde schrijf ruimte in 2008 was en wat die 10 jaar later is.
Nee, dat vergeet ik helemaal niet. Het maakt niet uit hoe goedkoop storage en hoe snel internet wordt. Je wil, zeker met een product dat mogelijk door de hele wereld gebruikt gaat worden, een zo'n licht mogelijke footprint.

Bij Visa en Paypal doen ze ook aan database-optimalisaties hoor. Dat is belangrijk en de normaalste zaak van de wereld. Het is niet zo dat Visa er doodleuk wat extra servers naast prikt als iets uit z'n voegen begint te lopen, hoe goedkoop en eenvoudig dat ook is: dat is geen constructieve, schaalbare oplossing.
Op termijn zal Visa er wel een server bij moeten zetten, en dan is het ook geen enkel probleem.
Mocht je ooit werken aan een IT-oplossing met een database van fatsoenlijke grootte, dan had je dit gewoon begrepen.
Je wilt de groei van tx helemaal niet zo lang mogelijk uitstellen want de blockreward gaat elke 4 jaar in de helft terwijl het niet logische mogelijk is dat de waarde van een bitcoin voor eeuwig elke 4 jaar omhoog gaat. Transactie fees moeten het dus gaan overnemen of er word niks meer betaald voor de beveiliging van het netwerk.

Je kunt of wel een model hebben waar je software een limiet laat stellen op het aantal tx en dan moet de fee per tx dus omhoog om dezelfde beveiliging te hebben op het netwerk.

Of je laat de gebruikers van Bitcoin zelf bepalen hoeveel tx ze willen en kunnen maken en dan kunnen de transactiekosten laag blijven omdat de opbrengst voor miners omhoog gaat door dat er meer en meer tx gemaakt worden. Als dat niet gebeurd terwijl de block reward aan het dalen is dan gaat de beveiliging van Bitcoin uiteindelijk naar beneden ipv omhoog. Momenteel is Bitcoin erg gecentraliseerd, maar dat is geen probleem .... tenzij het gebruik niet groeit.
Mining opbrengsten hebben hier helemaal niks mee te maken. Daarvoor spelen er teveel factoren mee, waaronder de variabele difficulty.
Wat jij toevallig vergeet in dit verhaal is diezelfde technische vooruitgang. Minen word goedkoper en de rewards kunnen dus ook lager liggen. Dat is maar goed ook, want de energiekosten rijzen de pan uit.
Bitcoin is de meest gedecentraliseerde crypto van de wereld. Je opmerking 'bitcoin is erg gecentraliseerd' is afleiding van de echte problemen.
Tuurlijk was het nodig. In 2016 was Bitcoin gebruik al duur genoeg dat veel bedrijven en ontwikkelaars naar andere blockchains zijn gegaan. in 2017 is het netwerk onbetrouwbaar geworden en dat heeft veel bedrijven omzeg gekost. Moet je eens naar de stats kijken van Bitcoin Stad Arnhem.

[afbeelding]

Leg die maar eens naast het aantal input en de gemiddelde prijs van de transactie kosten.
Ja, tussen de 10k en 20k ging het fout. Vooral omdat een bepaalde groep gebruikers keihard aan het lobbyen was om SegWit niet te implementeren. BTC is in alle innovatie geblokkeerd en geframed in 2017 om BCH te laten slagen.
Je eigen plaatje geeft al aan dat er in 2016 nog geen enkel probleem was. Wel werd 'blockchain' toen een écht buzzword en kwamen er indd een hoop munten bij (die niemand daadwerkelijk gebruikt in de praktijk).
Waarom denk je dat Steam en microsoft en reddit en nog zoveel andere zijn gekost met het gebruiken van Bitcoin als betaalmiddel?
Om de reden die ze zelf ook noemen in de berichten waarin ze het bekend maakten: volatiliteit. Crypto zat hoe dan ook in een bubbel eind vorig jaar. Daar had een grotere blocksize niks aan veranderd.
Sterker nog, als jouw opmerking klopt, dan hadden Steam, MS en Reddit toch lekker BCH kunnen accepteren? Dat is namelijk ook niet gebeurd - en ook op dit moment nog steeds niet ;)
Alleen de ontwikkelaars die geen kaas hebben gegeten van economie. Daar bij kun je quotes vinden van elke Bitcoin ontwikkelaar dat een blocksize van 1 MB te laag is. Quotes uit 2015 notebane! Als het toen al te laag was ... hoe verschrikkelijk hard is een block size increase dan nodig 3 jaar later?
Door SegWit is dat dus ook gebeurd, maar zoals ik zei: eerst optimalisaties, daarna pas de blocksize oprekken.
Dus je wilt zeggen dat core uiteindelijk alsnog naar segwit 2x gaat waar blokken tot en met 8 MB mogelijk zijn? Waarom hebben ze dat dat niet meteen gedaan?
Omdat er heel veel onterechte FUD is verspreid door team BCH, vonden gebruikers dat maar eng en heeft het lang geduurd totdat het daadwerkelijk werd geactiveerd. Segwit2X had veel eerder geaccepteerd moeten worden en niet geblokkeerd. Daarnaast brengt Segwit2X meer optimalisaties door die eerst nodig zijn, ja; blokken kunnen groter worden, maar hier hangen nieuwe restricties aan wat het volspammen van blokken moet voorkomen en daardoor koste wat het kost een kleine blocksize bewaart.
Opnieuw, dat werkt niet economisch gezien want tx increase moet even snel groeien als de block reward naar beneden gaat. Elke 4 jaar moet het aantal tx dus 2x zo hoog zijn.
Het slaat helemaal nergens op dat tx moet verdubbelen bij een block reward. De reward waarde is losstaand van de fee en vice versa.
Gewone gebruikers hebben dan ook helemaal geen server nodig maar alleen maar een SPV client. Zo is het systeem nu eenmaal ontworpen. Dat is puntje 8.
Klopt; zoals ik al zei is dit tamelijk oninteressant.
Draai jij voor je email ook een email server?
Nee.
Draai je momenteel zelfs een non mining node?
Nee.
Bitcoin is big business, geen hobby project meer voor een zeik nerds in hun kelder die het leuke puzzels vinden, leuke programmeur uitdagingen maar zelf geen intresse hebben in het betaalsysteem. Zoals een zooi core devs die tijdens bitcoin bijeenkomsten iedereen gingen vertellen dat ze niet met bitcoin moeten betalen maar met visa.
Echt, dit gaat nu helemaal nergens meer over. Je bent nu gewoon een frame aan het herhalen wat helemaal niet meer om de onjuistheid van het filmpje of de techniek gaat.
Het gaat je blijkbaar om personen, niet om techniek.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
D-Ed schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:39:
Okay, hier dan De grote IOTA Discord/Tweakers community contest!

Zoals aangegeven hebben wij met een aantal NL community members op Discord deze actie spontaan opgezet, er zit dus géén commercieel/reclame initiatief achter! Op moment van schrijven zit er 113,5 MIOTA in de pot.

Omdat dit een hoger bedrag is dan wij in eerste instantie dachten bij elkaar te krijgen willen we drie winnaars selecteren. Prijsverdeling: 60-30-10 % onder de goede antwoorden op de vragen. Diegene die vraag A goed beantwoord én de juiste voorspelling doet bij vraag B (of het dichtste bij de waarde zit) krijgt 60%, de 2e 30% en de 3e ontvangt 10%.

Hoe doe je mee?

1. Gebruik de Trinity wallet en stuur de twee antwoorden + je Tweakers username naar het IOTA adres: [afbeelding]
(Scan de QR in Trinity en gebruik hiervoor een 0-value transactie met in de omschrijving de twee antwoorden)
2. Beantwoord deze twee vragen via Trinity: A. Hoeveel Ti is er beschikbaar gesteld in het IOTA ecosystem fund? B. Wat is de USD waarde van 1 MIOTA per 13-06-2018 21.00 uur (NL tijd) op Coinmarketcap.com (Waarde per 09-06-2018 12.15 uur = USD 1,70)
3. Inzenden van je antwoord kan tot aankomende dinsdag 12-06-2018 22.00 uur

Actievoorwaarden:
De winnaars worden gekozen op 13-06-2018 in de avond.
Alleen inzendingen die via Trinity binnenkomen maken kans te winnen.
Een communitymember van Discord stuurt een 0-value transactie naar het IOTA adres van de actie. Hier komt een Transaction Hash uit die we gebruiken als 'seed' voor de random number generator van Python. Alle inzendingen krijgen een oplopend nummer op basis van binnenkomen, het nummer wat overeen komt met het door de random number generator gekozen nummer is de winnaar.

Aangezien deze transactie zichtbaar is in de tangle kan iedereen met python dit resultaat valideren, zo zorgen wij er voor dat er eerlijk en zonder manipulatie een winnaar gekozen wordt. Mocht het gekozen nummer geen valide inzending zijn dan wordt de random.randint functie nogmaals aangeroepen totdat er wel een winnaar gevonden is. Eventuele dubbele inzenders worden uitgesloten van deelname.

Hopelijk zijn jullie enthousiast over deze actie. We gebruiken de Trinity en de tangle voor de complete actie en jullie zien meteen dat je ook 0 value TX kunt doen, awesome :)

Voor diegene die meedoen, have fun!
Heb ook mijn antwoorden ingestuurd. De moeite die hier in is gestoken verdiend tevens een Bumpje (y)

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30

hmr

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:22:
Naar de 2 a3 k
Voor hoeveel zit je er nu in dan? Ik zag net een bedrag van 300 voorbij komen?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• TomTorquay
@Dakillerbean, mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel € je geïnvesteerd hebt in PCN. Je verhaal klinkt wel erg aanlokkelijk!

Edit: Wacht even. 100% op jaarbasis, dat is 2% per week. Als jij er €200 per week uithaalt, dan zit je er met €10.000 in? Als ik met €100 instap verdien ik €2 per week. Daarvoor kan ik mijn pc niet hele dagen laten aanstaan...

[ Voor 48% gewijzigd door TomTorquay op 11-06-2018 11:58 ]

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 08:45
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:48:
@Dakillerbean, mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel € je geïnvesteerd hebt in PCN. Je verhaal klinkt wel erg aanlokkelijk!

Edit: Wacht even. 100% op jaarbasis, dat is 2% per week. Als jij er €200 per week uithaalt, dan zit je er met €10.000 in? Als ik met €100 instap verdien ik €2 per week. Daarvoor kan ik mijn pc niet hele dagen laten aanstaan...
*De huidige waarde van zijn bag is 10.000 euro...
Ik zit er zo'n 2,5 maand in en in die tijd zijn we zo'n 2500% gegaan, dus het ligt iets genuanceerder :P

Verwijderd

Dakillerbean schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:24:
Hmmm. Ondanks de stijging van PCN dit weekend gebeurt er rondom mijn PF eigenlijk vrij weinig, in tegenstelling tot wat ik hier lees. Net op tijd geweest met het verkopen van mijn PCN stakes op 17 sat, en gecashed zaterdag avond. Stake nu redelijk wat, levert stiekem gewoon gemiddeld €200 per week op, en hoef er geen ene reet voor te doen :D, laat die swap naar DAPS nog maar ff wachten, die 100% stake op jaarbasis bevalt prima...Winst teller van PCN staat inmiddels op €1200 gecashed, en heb nog steeds hetzelfde aantal als het begin. Die stakes betaal ik om de week gewoon uit, per maand toch al bijna een kwart maandloon, als de koers zo ff blijft.

Vites en PWR staan een beetje stil, ondanks de BTC daling. In $ omlaag maar als ik Delta omzet in BTC waarde een +7% stijging, dus klagen doe ik allerminst! PWR ook aan het staken, al is die maar 15% jaarbasis. Verwacht daar morgen de eerste stake van, eens zien wat dat oplevert. Vites wordt een langer project gok ik. Community groeit als kool, dus gok de koers op een bepaald moment ook wel. Paar exchanges erbij hopelijk, en dan kon die nog wel eens los gaan ;)
Lekker bezig gast! Doe je goed man

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Grappig om te lezen, ik ben ik een redelijk early peepcoin pcn/daps investor en ben ong x40 op dit moment en van mij wag de swap ook nog wel even duren. Het staken met 100% op jaarbasis bevalt me goed en heeft me al aardig wat gratis coins opgeleverd.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik vraag me af hoe lang die manipulerenden sell-offs nog duren.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Kain_niaK

Kain_niaK

Richh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:38:
[...]

15 dollar inderdaad. Dat zijn kloppende verhalen. 40 dollar is onzin, dat is mijn punt. De fees waren hoog, maar je hebt met geen tx kunnen sturen met 40 dollar. Het gebruikte getal uit de video is daarmee fake en berust op sensatie.
Hetzelfde geldt opnieuw voor het verhaal over Comcast, wat je voor het gemak negeert.
Het zijn beide niet eens heel belangrijke feiten, zijn punt is meer dan valide als hij 15 dollar had genoemd. Maar dat hij toch nog wat extra overdrijft geeft alleen maar aan hoe hij er in staat.

[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet? Het punt is: je wil koste wat het kost een block zo klein mogelijk maken. Dat is prio 1 en dat is wat ik zeg. Dat is ook precies wat het BTC team gedaan heeft met SegWit.

[...]

Op dit moment lukt het met BTC prima hoor, ondanks pieken toont SegWit wel dat dit ook een goede oplossing was die voorlopig voldoet.

[...]

Nee, dat vergeet ik helemaal niet. Het maakt niet uit hoe goedkoop storage en hoe snel internet wordt. Je wil, zeker met een product dat mogelijk door de hele wereld gebruikt gaat worden, een zo'n licht mogelijke footprint.

Bij Visa en Paypal doen ze ook aan database-optimalisaties hoor. Dat is belangrijk en de normaalste zaak van de wereld. Het is niet zo dat Visa er doodleuk wat extra servers naast prikt als iets uit z'n voegen begint te lopen, hoe goedkoop en eenvoudig dat ook is: dat is geen constructieve, schaalbare oplossing.
Op termijn zal Visa er wel een server bij moeten zetten, en dan is het ook geen enkel probleem.
Mocht je ooit werken aan een IT-oplossing met een database van fatsoenlijke grootte, dan had je dit gewoon begrepen.

[...]

Mining opbrengsten hebben hier helemaal niks mee te maken. Daarvoor spelen er teveel factoren mee, waaronder de variabele difficulty.
Wat jij toevallig vergeet in dit verhaal is diezelfde technische vooruitgang. Minen word goedkoper en de rewards kunnen dus ook lager liggen. Dat is maar goed ook, want de energiekosten rijzen de pan uit.
Bitcoin is de meest gedecentraliseerde crypto van de wereld. Je opmerking 'bitcoin is erg gecentraliseerd' is afleiding van de echte problemen.

[...]

Ja, tussen de 10k en 20k ging het fout. Vooral omdat een bepaalde groep gebruikers keihard aan het lobbyen was om SegWit niet te implementeren. BTC is in alle innovatie geblokkeerd en geframed in 2017 om BCH te laten slagen.
Je eigen plaatje geeft al aan dat er in 2016 nog geen enkel probleem was. Wel werd 'blockchain' toen een écht buzzword en kwamen er indd een hoop munten bij (die niemand daadwerkelijk gebruikt in de praktijk).

[...]

Om de reden die ze zelf ook noemen in de berichten waarin ze het bekend maakten: volatiliteit. Crypto zat hoe dan ook in een bubbel eind vorig jaar. Daar had een grotere blocksize niks aan veranderd.
Sterker nog, als jouw opmerking klopt, dan hadden Steam, MS en Reddit toch lekker BCH kunnen accepteren? Dat is namelijk ook niet gebeurd - en ook op dit moment nog steeds niet ;)

[...]

Door SegWit is dat dus ook gebeurd, maar zoals ik zei: eerst optimalisaties, daarna pas de blocksize oprekken.

[...]

Omdat er heel veel onterechte FUD is verspreid door team BCH, vonden gebruikers dat maar eng en heeft het lang geduurd totdat het daadwerkelijk werd geactiveerd. Segwit2X had veel eerder geaccepteerd moeten worden en niet geblokkeerd. Daarnaast brengt Segwit2X meer optimalisaties door die eerst nodig zijn, ja; blokken kunnen groter worden, maar hier hangen nieuwe restricties aan wat het volspammen van blokken moet voorkomen en daardoor koste wat het kost een kleine blocksize bewaart.

[...]

Het slaat helemaal nergens op dat tx moet verdubbelen bij een block reward. De reward waarde is losstaand van de fee en vice versa.

[...]

Klopt; zoals ik al zei is dit tamelijk oninteressant.

[...]
Nee.

[...]
Nee.

[...]

Echt, dit gaat nu helemaal nergens meer over. Je bent nu gewoon een frame aan het herhalen wat helemaal niet meer om de onjuistheid van het filmpje of de techniek gaat.
Het gaat je blijkbaar om personen, niet om techniek.
Heb je ooit al in je leven Bitcoin zelf gebruikt?

• Richh
Kain_niaK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:13:
[...]

Heb je ooit al in je leven Bitcoin zelf gebruikt?
Ik had wel verwacht dat je er niet verder in op zou gaan.

En ja, natuurlijk wel :O

• TomTorquay
Kraay89 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:02:
*De huidige waarde van zijn bag is 10.000 euro...
Ik zit er zo'n 2,5 maand in en in die tijd zijn we zo'n 2500% gegaan, dus het ligt iets genuanceerder :P
Ik heb jammer genoeg geen teletijdsmachine, dus nee, het ligt niet genuanceerder. Als ik nu €200 in de week wil 'verdienen' moet ik gewoon €10.000 inleggen. Of 5.000 inleggen en hopen dat ie verdubbelt in waarde, maar dan zijn we weer aan het speculeren.

• Slux
  • Niet online
BCH is en blijf een shit coin.

Hoe vaker ik het hier voorbij zie komen hoe meer ik die munt haat, en iedereen zal vertellen dat het een wannabee shitcoin is.

BCH promote team doet zijn werk goed *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 11-06-2018 12:18 ]

• Kraay89
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Ik heb jammer genoeg geen teletijdsmachine, dus nee, het ligt niet genuanceerder. Als ik nu €200 in de week wil 'verdienen' moet ik gewoon €10.000 inleggen. Of 5.000 inleggen en hopen dat ie verdubbelt in waarde, maar dan zijn we weer aan het speculeren.
Ik dacht dat je doelde op zijn initiele investering. Verder klopt wat je zegt inderdaad.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Volkswagen all in op IOTA *O* (overigens totaal niet terug te zien in de prijs :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sXFdiyvIZqBMDAOpef5pQBh8/full.png

https://twitter.com/ralf/status/1006115685217513472

• Kain_niaK

Kain_niaK

Blijkbaar niet in december 2017?

oscarku in "Bitcoin transactie al week onbevestigd."

Hoeveel van deze berichten van tweakers moet ik je laten zien voor je mij geloofd?

Jij beweert dat er geen mensen geweest zijn in dec 2017 die meer dan 40 dollar aan fees hebben betaald en toch nog hebben moeten wachten. Ik linkte je notabene naar verhaal van iemand die met een 51 dollar fee + nog een 100 dollar aan acceleratie kosten een hele dag moest wachten en 700K verloor daardoor.
En ook naar een plaatje dat de gemiddelde fees liet zien.

Misschien eens eventjes goed naar deze graphiek kijken. Fees van 40 dollar in dec 2017 waren geen uitzondering. Bij een fee war heb je ook helemaal geen idee hoeveel je fee nu moet zijn want je kunt niet in de toekomst kijken. Als een blok vol zit met fees van 200 dollar kun je 199 dollar betalen en kom je nog niet in het volgende blok terecht. Toen ik 15 betaalde heeft het langer dan een week geduurd voor dat er ruimte was voor fees van 15 dollar. Dat will zeggen dat voor een hele week elke transactie hoger dan 15 dollar is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JOaXEMG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ln2yCnD.png

Bron: https://bitinfocharts.com...dian_transaction_fee.html

[ Voor 19% gewijzigd door Kain_niaK op 11-06-2018 14:30 ]

• Slux
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:19:
Volkswagen all in op IOTA *O* (overigens totaal niet terug te zien in de prijs :+ )

[afbeelding]

https://twitter.com/ralf/status/1006115685217513472
Wat zal VW hier een spijt van krijgen

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 11:09
Slux schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:18:
BCH is en blijf een shit coin.

Hoe vaker ik het hier voorbij zie komen hoe meer ik die munt haat en iedereen zal vertellen dat het een wannabee shitcoin is
Idem. Ik haat de bewuste marketing van hun munt waarbij ze zich maar als te graag willen voordoen als de originele Bitcoin.

Verder lijken de shillers ervan soms wel sekteleden.

Ik heb geen moreel kompas als het op crypto aankomt, maar Bcash zal toch nooit in mijn portefeuille komen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Richh schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Ik had wel verwacht dat je er niet verder in op zou gaan.

En ja, natuurlijk wel :O
Ooit al iets in een winkel gekocht of een VPN of een game, of een film besteld? Waar je natuurlijk liever niet te lang wacht. In heel 2017 zijn daar grote problemen mee geweest. Tweakers heeft er ook vol mee gestaan.

nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge transactiekosten

En dan durf je ook nog te beweren dat het door spam kwam?

Spam op een financieel netwerk???? 8)7

• TomTorquay
@Kraay89, trouwens wel gefeliciteerd met je investering in PCN enkele maanden geleden. Ik vind het geweldig knap dat mensen er de juiste 'mini-mooncoin' zo vroeg weten uit te pikken.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Slux schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:21:
[...]

Wat zal VW hier een spijt van krijgen
Nou! :Y

En anders Fujitsu, Bosch en de rest van het rijtje wel :9

• Richh
Kain_niaK schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:22:
[...]

Ooit al iets in een winkel gekocht of een VPN of een game, of een film besteld? Waar je natuurlijk liever niet te lang wacht. In heel 2017 zijn daar grote problemen mee geweest. Tweakers heeft er ook vol mee gestaan.

nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge transactiekosten

En dan durf je ook nog te beweren dat het door spam kwam?

Spam op een financieel netwerk???? 8)7
Jammer dat je nog steeds 90% van m'n post negeert.
Ja, ik heb wel eens een game gekocht op Steam met BTC, bijvoorbeeld. Geen idee waarom dat relevant is.

Je noemt 'heel 2017' en 'tweakers stond er vol mee'.
Je onderbouwing is één (1) nieuwsbericht uit 2018.

En ja, spam was een van de redenen. Spam op een financieel netwerk, inderdaad. Erg jammer, maar wou jij dan ontkennen dat er spam aanwezig is in het Bitcoin netwerk?
Anyhow: spam moet je tegengaan, de buffer oprekken zodat je er minder last van hebt is geen oplossing.

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:22:
@Kraay89, trouwens wel gefeliciteerd met je investering in PCN enkele maanden geleden. Ik vind het geweldig knap dat mensen er de juiste 'mini-mooncoin' zo vroeg weten uit te pikken.
Of gewoon (en dat is meestal het geval) een bak mazzel. 8)7

• Kraay89
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:22:
Dank.
Rechtzodiegaat schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Of gewoon (en dat is meestal het geval) een bak mazzel. 8)7
Hah, ja vooral dat! :-D

Ik denk overigens nog steeds dat het een leuke is om in te stappen. Met de huidige lage BTC is het ook nog weer voordeliger. De 100% stake op jaarbasis maakt ook nog dat je je investering rap omlaag brengt als je de stakes erin laat zitten. De rek is er de laatste weken een klein beetje uit, we stonden al eerder zo hoog als nu, maar in de tussentijd ook weer wat lager prijzen gezien, dus kansen genoeg om daar ook nog wat korting te krijgen. binnenkort ook nog 3 exchanges erbij zo uit het hoofd, dus genoeg moois mee te beleven nog! :D

Na de swap wordt DAPS een serieuze speler, dus er is nog alle kans op groei.

[ Voor 10% gewijzigd door Kraay89 op 11-06-2018 12:31 ]

Verwijderd

Ik vind BCH wel interessant aangezien SBI er ook mee klooit.

• speedhaste
Kraay89 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Dank.

[...]

Hah, ja vooral dat! :-D

Ik denk overigens nog steeds dat het een leuke is om in te stappen. Met de huidige lage BTC is het ook nog weer voordeliger. De 100% stake op jaarbasis maakt ook nog dat je je investering rap omlaag brengt als je de stakes erin laat zitten. De rek is er de laatste weken een klein beetje uit, we stonden al eerder zo hoog als nu, maar in de tussentijd ook weer wat lager prijzen gezien, dus kansen genoeg om daar ook nog wat korting te krijgen. binnenkort ook nog 3 exchanges erbij zo uit het hoofd, dus genoeg moois mee te beleven nog! :D

Na de swap wordt DAPS een serieuze speler, dus er is nog alle kans op groei.
Dat zeker en met een beetje timing zeker nog het nodige te behalen voor nieuwkomers, ook als je naar het volume kijkt en de buy and sell hoeveelheid kunnen er vrij eenvoudig de nodige sat stijging behaald worden. welke met de nog relatief lage koers ook leuke winsten op kunnen leveren dat i.c.m. met de stakes.

Verder vind ik het beeld wat geschetst wordt voor de nieuwe chain Daps waar naartoe geswapd wordt er veel belovend uitzien en zijn de DEVS er actief en van hoog niveau. Zeker de projectleider die bekend staat onder de handle Captain Daper.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 20:59
Grappig hoe een comment van interessant naar useless kan in 1 woord.

Projectlijder.

• speedhaste
r0bb schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:42:
Grappig hoe een comment van interessant naar useless kan in 1 woord.

Projectlijder.
Was een typo die ik al veranderd had ;)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
[...]
Zeker weten. Het is bij mij de dood of de gladiolen. Ik denk niet aan verkopen, ik koop alleen extra in op momenten waarbij ik denk:"DISCOUNTTTTTTT"

Op lange termijn denk ik nog steeds dat bitcoin naar ongekende hoogtes kan gaan. Het is nu gewoon geduld hebben. Ik snap dat sommige mensen er niet meer tegen kunnen, die denken teveel op korte termijn en worden verdrietig van het geld dat verdampt.

Maybe gooi ik nog wat extra bij vandaag. Is wel heel verleidelijk.

• ggj87
Kopen in dips en holden is de strategie die zakenmensen in de aandelenmarkt toepassen. Dat legt ze uiteindelijk geen windeieren. Zij hebben wel het voordeel dat ze over het algemeen iets meer speelgeld hebben dan wij.

[ Voor 25% gewijzigd door ggj87 op 11-06-2018 13:12 ]

• Klaas25
Wat zou een goede HODL coin zijn dan?

Bijv. specifiek geval: XRP Ripple. (volgens sommige niet eens een valuta/coin?)
Sommige lachen je vierkant uit en anderen zweren erbij dat het op lang termijn flink zal stijgen. Wat ik er van lees heeft het wel goede doelen en richting. wereldwijde transacties van alle valuta en megasnel etc.

Of komt het dan uiteindelijk altijd neer op gevoel en dom geluk? Wie heeft er ooit voor gezorgd dat Bitcoin de moeder van alle Coins is die gigantische klappers heeft gemaakt? Had dat ook net zo goed een andere kunnen zijn destijds?

[ Voor 4% gewijzigd door Klaas25 op 11-06-2018 13:16 ]

• TomTorquay
NEO, nu aan bodemprijzen.
XRP is passé ;)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:12
Klaas25 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:16:
Wie heeft er ooit voor gezorgd dat Bitcoin de moeder van alle Coins is die gigantische klappers heeft gemaakt? Had dat ook net zo goed een andere kunnen zijn destijds?
Zoals Henny Huisman al zei: "Er kan er maar 1 de winnaar zijn.." Het scheelt wel dat er toentertijd maar 1 was..

[ Voor 33% gewijzigd door Stokstaart op 11-06-2018 13:24 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
TomTorquay schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:21:
NEO, nu aan bodemprijzen.
XRP is passé ;)
Wat dacht je van IOST? ZIL? NANO? Eigenlijk alles. :P

• Klaas25
Stokstaart schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:24:
[...]

Zoals Henny Huisman al zei: "Er kan er maar 1 de winnaar zijn.." Het scheelt wel dat er toentertijd maar 1 was..
Ah dat verklaart een hoop :P

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Tominatie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Wat dacht je van IOST? ZIL? NANO? Eigenlijk alles. :P
NANO is doodt helaas. Geloofde er zelf ook altijd nog in tot vorige week. Ongelofelijk hoe een rebrand (RaiBlocks -> Nano) en verplaatsing van aandacht van technologie naar marketing een hele coin omver kan werpen. Waarschijnlijk hebben zelfs de oorspronkelijke devs nu (een deel van) de coins verkocht, wat de prijs extra naar beneden drukt. Ik zie die nog wel onder de $1 komen.

NEO maakt trouwens ook een nieuwe 6-maandelijkse low, maar het koersverloop is nog niet zo extreem negatief als dat van NANO gelukkig.

• Richh
Klaas25 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:16:
Wie heeft er ooit voor gezorgd dat Bitcoin de moeder van alle Coins is die gigantische klappers heeft gemaakt? Had dat ook net zo goed een andere kunnen zijn destijds?
Naam, bekendheid, adoptie. Kijk eens hoeveel dollars er elke dag verhandeld worden door Bitcoin, en vergelijk dat eens met een altcoin onder de top 20. De rest zijn druppels op een gloeiende plaat.
Altcoins zijn van alle tijden, maar hoe gaat het nu met Peercoin bijvoorbeeld? :+
Sowieso is de handel van altcoins nog altijd voor een enorm deel afhankelijk van BTC.
Bijv. specifiek geval: XRP Ripple. (volgens sommige niet eens een valuta/coin?)
Sommige lachen je vierkant uit en anderen zweren erbij dat het op lang termijn flink zal stijgen. Wat ik er van lees heeft het wel goede doelen en richting. wereldwijde transacties van alle valuta en megasnel etc.
Ripple is niet decentraal, daarom noemen sommigen het geen crypto.
Ripple Labs, inc. is het bedrijf achter XRapid, het protocol waar banken mogelijk gebruik van gaan maken. In principe staat dat los van de waarde van het muntje Ripple. Een succesvolle Ripple Labs hoeft geen succesvolle investering te betekenen.
Maar... wie weet. Voor wie decentraliteit niet belangrijk is, is Ripple een technisch zeer goede en snelle munt.
Wat zou een goede HODL coin zijn dan?
Een coin waarvan jij denkt dat het over 10 jaar nog bestaat, en er nog altijd mensen zijn die het willen kopen en verkopen voor een goede prijs. Do your own research (DYOR) en controleer alles wat gezegd wordt. Er is ontzettend veel fake news in de cryptowereld.
Neem niet zomaar adviezen aan van random mensen op Tweakers en Reddit, iedereen wil dat je het muntje koopt waarop hij/zij al flink heeft geïnvesteerd ;)

Pagina: 1 ... 96 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!