Dat niet alleen. Zodra het dan omlaag gaat zie je hoeveel BTC je kan kopen alleen maar toenemen.Sahara schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:36:
[...]
Koop een stable coinDan boeit het geen moer dat BTC of andere shitcoins door het riool worden gespoeld.
Mja, de daling lijkt niet te willen stoppen. Nog geen bounce in de goede richting, ik begin het toch wel somber in te zien. Een nieuwe yearly-low is dan zeker mogelijk, misschien dan wel de 3000-3200 regio.
En zojuist een kleine bounceTominatie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:47:
Mja, de daling lijkt niet te willen stoppen. Nog geen bounce in de goede richting, ik begin het toch wel somber in te zien. Een nieuwe yearly-low is dan zeker mogelijk, misschien dan wel de 3000-3200 regio.
Komt de mini bounce? Of zou het een dode kat zijn..
Haha, wauw netjes hoor! Toch die TA weer hé. Ben benieuwd of we deze bounce vasthouden.
4100 zou mogelijk moeten zijn van wat ik lees.Tominatie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:51:
Haha, wauw netjes hoor! Toch die TA weer hé. Ben benieuwd of we deze bounce vasthouden.
Edit: Eerst zien wat 4k doet natuurlijk als we inderdaad die richting op gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 30-11-2018 13:58 ]
Verwijderd
Ik hoor overal dat we nog gaan zakken naar 2800-3000
Dus hou maar vast
Een gevalletje "self fulfilling prophecy"
Dus hou maar vast
Mag ik vragen waar overal is? Ik volg een aantal TA'ers op Tradingview maar zie dat niet echt terugkomen...Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:13:
Ik hoor overal dat we nog gaan zakken naar 2800-3000
Dus hou maar vast
Satoshi Nakamoto heeft weer wat van zich laten horen: http://p2pfoundation.ning...kamoto?xg_source=activity
Dat account zal wel gehackt zijn ofzoiets.
Dat account zal wel gehackt zijn ofzoiets.
Is ook prima mogelijk hoor. Maar een bounce pakken kan in de tussentijd primaVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:13:
Ik hoor overal dat we nog gaan zakken naar 2800-3000"
Moet wel zeggen dat het tot nu toe heel moeilijk lijkt te gaan.
Je moet niet zo snel je verwachting bijstellen. Ik zie je om de 30 minuten bijna van gedachten wisselen hahaTominatie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:47:
Onder de 3k zie ik zo snel eigenlijk niet meer gebeuren. 2800 is wel erg laag hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 30-11-2018 14:26 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dat doe ik wel, daar is deze markt voor. Nu er een bounce is geweest gaan we naar 4.5k soon!DAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:25:
[...]
Je moet niet zo snel je verwachting bijstellen. Ik zie je om de 30 minuten bijna van gedachten wisselen haha
Ben ik de enige die hoopt dat we omlaag knallen? Kom maar op met die 3000... fiat staat klaar!
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
Pff vraag me niet de letterlijke namen op te noemen maar meer dan alleen maar TA's. Ook de betere nieuwssites melden dit. Ik ben totaal niet bearish maar ik zie dit soort berichten al vaker langskomen en tot nu toe hebben ze steeds gelijk. Dus ben ik bang dat ze misschien nu ook gelijk kunnen krijgen.Rrehorst schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:16:
[...]
Mag ik vragen waar overal is? Ik volg een aantal TA'ers op Tradingview maar zie dat niet echt terugkomen...
Maar ik weiger er naar te handelen (
Hoeveel btc ga je halen dan bij 3000?paradoXical schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:35:
Ben ik de enige die hoopt dat we omlaag knallen? Kom maar op met die 3000... fiat staat klaar!
Ben hier altijd wel benieuwd naar.
Ken meerdere mensen die dat roepen en hebben het dan over 50 euro ofzo.
Dan liever nu omhoog maar bij meer gun ik het je wel.
Ik zet dan 1BTC bij, en gaan we lager, nogmaals 1 op <2000wehave schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:49:
[...]
Hoeveel btc ga je halen dan bij 3000?
Ben hier altijd wel benieuwd naar.
Ken meerdere mensen die dat roepen en hebben het dan over 50 euro ofzo.
Dan liever nu omhoog maar bij meer gun ik het je wel.
Afgelopen weken als erg veel TokenPay bijgezet, komt een moment dat de fiat op is
[ Voor 9% gewijzigd door paradoXical op 30-11-2018 14:53 ]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Net maar weer me winst genomen. Ik verwacht nog 1 dump en dan koop ik weer in, wederom op onderbuik gevoel.
Blijf erbij dat het dit weekend vuurwerk wordt.
TKPAY heb ik ook behoorlijk wat van.paradoXical schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:52:
[...]
Ik zet dan 1BTC bij, en gaan we lager, nogmaals 1 op <2000
Afgelopen weken als erg veel TokenPay bijgezet, komt een moment dat de fiat op is
Zie dat echt als een sleeping giant.
Vuurwek als in raketten omhoog? of vuurwerk als in een een stijker onder je voet?Sam2013 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:53:
Net maar weer me winst genomen. Ik verwacht nog 1 dump en dan koop ik weer in, wederom op onderbuik gevoel.
Als ik had gewacht met inleggen tijdens de dip had ik nu 2,5 btc ipv 1..

Ze maken dat leergeld ook steeds duurder ook he..
[ Voor 58% gewijzigd door Pelox op 30-11-2018 14:59 ]
Zero.
Vuurwerk omhoog.Pelox schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:58:
[...]
Vuurwek als in raketten omhoog? of vuurwerk als in een een stijker onder je voet?
Als ik had gewacht met inleggen tijdens de dip had ik nu 2,5 btc ipv 1..![]()
Maar eerst nog 1 keer naar beneden. Vandaag nog.
Kunnen we PM?wehave schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:57:
[...]
TKPAY heb ik ook behoorlijk wat van.
Zie dat echt als een sleeping giant.
Toch nog aardig support op die 4K. En dat terwijl iedereen en zijn moeder al in de stable coins zit. Dan hebben de nieuwkomers dus weer een aardig prijsje te pakken
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
We zien toch gewoon een bearflag vormen? of niet?
Verder niet vergeten om je airmiles in te wisselen vandaag, anders verlies je die ook nog!
Verder niet vergeten om je airmiles in te wisselen vandaag, anders verlies je die ook nog!

Zero.
Ik zat ook al te kijken, waarom zit iedereen zo te janken. Een kleine correctie en hoppa weer naar de 4k. Hoop sentimentele daytrade tweakers.DAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:16:
Toch nog aardig support op die 4K. En dat terwijl iedereen en zijn moeder al in de stable coins zit. Dan hebben de nieuwkomers dus weer een aardig prijsje te pakken
Ja verbaas me, al 2x onder de 4k gedoken, maar toch herstel. Hopelijk gaan we niet stijgen nu (USDT).DAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:16:
Misschien dat ik bij de volgende dip even een ritje maak, kan nog wel even doorgaan dit
Omdenken: al drie goedkope buyorders geraakt voor Wanchain vandaag. Laat het maar even doorgaan. Dollarwaarde is voor mij niet zo belangrijk. Ik ga uit van het scenario dat we weer een nieuwe ATH gaan bereiken. Dan is op dit moment winst in sats/coins een mooi resultaat. Constant naar USDT/USD vluchten is korte termijn visie (wat overigens begrijpelijk is op het moment dat je met échte grote bedragen aan het handelen bent.Thaam schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:37:
[...]
Ik zat ook al te kijken, waarom zit iedereen zo te janken. Een kleine correctie en hoppa weer naar de 4k. Hoop sentimentele daytrade tweakers.
En als de bubbel écht knapt: pech gehad. Heb al vele uren entertainment gehad dit jaar in de vorm van enorme groene en rode candles.
Prima prijsje al zeg ik het zelf. Welkom bij de 1 BTC club, lambo soon.Danster schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:28:
Ok.F**** it.. wel 1 hele btc gekocht @3430 vanaf nu BTC maximalist..
Nice! ben van plan hetzelfde te gaan doen. Mag ik vragen waar je hem hebt aangeschaft?Danster schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:28:
Ok.F**** it.. wel 1 hele btc gekocht @3430 vanaf nu BTC maximalist..
Zijn de HOLO believers hier mee eens.....
https://www.tijd.be/tech-...e/holochain/10073644.html
zie je hier toekomst in ?
Prepare for the next ATH
Het is idealistisch, maar ik geloof er wel sterk in. Zeker door de privacyschendingen en de machtsposities van grote bedrijven als Google, Facebook, etc. Ik ben dan wel bevooroordeeld omdat ik er een leuk zakje van heb.sourcecode schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:31:
KrakenMelchuzz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:24:
[...]
Nice! ben van plan hetzelfde te gaan doen. Mag ik vragen waar je hem hebt aangeschaft?
Nou we hebben al een paar keer de 4K succesvol getest vandaag. Goed teken.
Ik heb ook een grote zak HOLO maar ik heb meer zoiets van eerst zien en dan geloven. Praatjes zijn altijd mooi. Heb er wel vertrouwen in dat de token kan groeien, maar hoe het er in de toekomst uit gaat zien ben ik wel benieuwd naar. Ze willen het namelijk allemaal net even wat anders dan anders doen. Ze zeggen zelf ook dat de token vrij stabiel moet blijven qua prijs. Hoe ze dat precies willen hebben ben ik nog niet helemaal uit. De token wordt straks geswapt naar holofuel. Het zal wel verhandelbaar blijven op exchanges dus ben benieuwd hoe ze die prijs dan stabiel willen houden. Het is immers wat de gek er voor geeft.sourcecode schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:31:
Wat is jullie ervaring met het direct kopen van een ERC20 token (bijvoorbeeld HOT) op bitcoinmeester.nl? Of is het vaak goedkoper om eerst ethereum te kopen en dan op een exchange om te zetten naar een andere token?
[ Voor 11% gewijzigd door radem205 op 30-11-2018 17:17 ]
Nog een beetje NEO en ONT aangeschaft in de verhouding 1:10. Staan (net als vele andere tokens) toch wel aantrekkelijk laag nu. Ben benieuwd of er idd vuurwerk komt dit weekend.
De TA signalen waren gister ook wel aardig bullish moet ik zeggen. Meer bullish dan bearish. En toch neigen de meesten dan net wat meer richting bearish. En dat roepen ze dan ook in hun TA. Denk dat de meeste TA'ers gewoon graag een lagere prijs willen zien zodat ze zo goedkoop mogelijk kunnen inkopen. Greedy. Da's goed. Kunnen ze straks mooi FOMO'en
[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 30-11-2018 17:54 ]
Ligt er aan waar je kijkt heDAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:03:
Nou we hebben al een paar keer de 4K succesvol getest vandaag. Goed teken.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Het gaat om het aantal omzettingen. Direct HOT kopen en versturen is waarschijnlijk goedkoper dan eerst ETH kopen, versturen en daarna nog een fee betalen voor het omzetten.radem205 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:16:
Wat is jullie ervaring met het direct kopen van een ERC20 token (bijvoorbeeld HOT) op bitcoinmeester.nl? Of is het vaak goedkoper om eerst ethereum te kopen en dan op een exchange om te zetten naar een andere token?
Edit: Interessant om https://twitter.com/whale_alert te volgen, er gaan behoorlijk wat grote hoeveelheden coins heen en weer. Bij https://twitter.com/whale_alert/status/1068286111510859776 hoort https://www.blockchain.co...2a1skx8kQ4LDbMtw9i4MSbAhV, waar toch ff >25.000 BTC wordt verplaatst en gesplitst. Waarschijnlijk geen wallet van een grote exchange, want die benoemen ze doorgaans als dat bekend is.
[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 30-11-2018 19:30 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Is logisch na het afgelopen jaar. Iedereen is onzeker en dus neig je eerder naar bearish, duurt nog even voor het vertrouwen terug is.DAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:53:
De TA signalen waren gister ook wel aardig bullish moet ik zeggen. Meer bullish dan bearish. En toch neigen de meesten dan net wat meer richting bearish. En dat roepen ze dan ook in hun TA. Denk dat de meeste TA'ers gewoon graag een lagere prijs willen zien zodat ze zo goedkoop mogelijk kunnen inkopen. Greedy. Da's goed. Kunnen ze straks mooi FOMO'en
Zero.
Is myetherwallet.com een geschikte plek om voor lange tijd wat Holo (HOT) te bewaren of toch binance?
En ik neem aan dat de locatie geen effect heeft op de omzetting naar holofuel, toch?
En ik neem aan dat de locatie geen effect heeft op de omzetting naar holofuel, toch?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Myetherwallet toont alleen het saldo op de blockchain, het bewaart niet daadwerkelijk je coins. Je kunt er met ieder ETH/ERC-20 adres/key inloggen en het saldo zien. Je moet ze dus zelf van het ERC-20 gebeuren naar Holofuel gaan converteren.Gondor schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:18:
Is myetherwallet.com een geschikte plek om voor lange tijd wat Holo (HOT) te bewaren of toch binance?
Binance zal dit allemaal voor je regelen. Hangt dus van het bedrag af en hoe veilig je het acht om het op een exchange te laten staan. Op Binance laten staan zorgt er wel voor dat zij dit voor je omzetten, mogelijk wel minder tijdrovend en dus makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 30-11-2018 20:28 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend mbt de convertie naar HoloFuel.
Geen tijd, geen dag en ook niet wie het wel of niet gaan ondersteunen.
Tot die tijd lijkt het mij net als met al je holdings: niet op een exchange.
MEW is een prima plek als je je inlogrommel maar niet vergeet.
Geen tijd, geen dag en ook niet wie het wel of niet gaan ondersteunen.
Tot die tijd lijkt het mij net als met al je holdings: niet op een exchange.
MEW is een prima plek als je je inlogrommel maar niet vergeet.
Oke, bedankt voor de antwoorden. MEW it is, login dingen staan in mijn keepass2(droid).
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Even mezelf quoten. Mijn Binance-pf is bijna hersteld inmiddels van de drop van eerder vandaag. Cryptopia is gewoon door blijven stijgen. Vaak - ja, I know, zegt niet ales - is zo'n Binance-beweging best een goede voorspeller van wat er gaat gebeuren. Cryptopia vreemd genoeg veel minder want dat stijgt toch altijd door.Specy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:46:
Mijn Binance-pf daalt weer als een idioot. Cryptopia houdt weer goed vol. Dit blijft echt zo raar....
Als ik nu moet gokken gok ik op een stijging.
[ Voor 4% gewijzigd door Specy op 30-11-2018 21:53 ]
Het collegegeld als je al een studie gedaan hebt komt qua bedrag aardig overeen met het verschil wat je noemtPelox schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:58:
[...]
Als ik had gewacht met inleggen tijdens de dip had ik nu 2,5 btc ipv 1..![]()
Heb zelf ook leergeld afgetikt 4 jaar geleden. Niet leuk maar ach zo weer terugverdiend.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
@Specy op Twitter zie ik een aantal keer een death cross gemeld worden voor Bitcoin @ een paar minuten geleden. Dat is vaak een indicatie voor een daling.
We gaan het wel zien, omhoog is ook zeker een optie, het kan zoals altijd alle kanten op.
We gaan het wel zien, omhoog is ook zeker een optie, het kan zoals altijd alle kanten op.
Persoonlijk zie ik het op dit moment eigenlijk vrij simpel. Door de 4k USD heen kunnen komen en daar blijven is verder omhoog. Lukt dat niet verwacht ik een nieuwe daling. Het is vandaag 2x geprobeerd met 2x een fail waardoor ik wat meer bearish ben op dit moment. Ik hou die 4k in de gaten
Ik zit ook klaar om nieuw kapitaal in te zetten. M'n handen jeuken al, maar iets zegt mij nog even te wachten...PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:06:
Persoonlijk zie ik het op dit moment eigenlijk vrij simpel. Door de 4k USD heen kunnen komen en daar blijven is verder omhoog. Lukt dat niet verwacht ik een nieuwe daling. Het is vandaag 2x geprobeerd met 2x een fail waardoor ik wat meer bearish ben op dit moment. Ik hou die 4k in de gaten
Indien door de 4k is voor mij nog steeds korte termijn hoorMatadores schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:14:
[...]
Ik zit ook klaar om nieuw kapitaal in te zetten. M'n handen jeuken al, maar iets zegt mij nog even te wachten...
Ik w8 ook nog ff, er zijn teveel mensen die zeggen dat ~3200 een optie is, dus is dat ook zo
Als we die 3200 gaan zien, wat ik zeker als een goede mogelijkheid zie, is het wel de vraag wanneer we dat gaan zien. Kan 1 dag zijn, maar ook een maand.RelBel80 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:18:
Ik w8 ook nog ff, er zijn teveel mensen die zeggen dat ~3200 een optie is, dus is dat ook zo
Klopt, maar dat heb ik niet zelf hoeven te betalen en had/Heb ook geen studieschuld. Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Misschien binnen 1 jaar, misschien pas over 5 jaar. Maar het komt goed. En zo niet dan niet ook bestJoosie200 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:59:
[...]
Het collegegeld als je al een studie gedaan hebt komt qua bedrag aardig overeen met het verschil wat je noemt
Zero.
De voorspellende waarde van alts op wat BTC gaat doen is in mijn ervaring altijd korte termijn. Als in, misschien een paar uur. Ik heb wel (ook al in januari) meerdere keren hier in dit forum een BTC-drop van 10% of zo een paar uur ervoor correct voorspeld, puur op basis van de alts...
Klopt vrij vaak goed inderdaad. Helemaal als ze flink begin te bloeden, dan volgt BTC eigenlijk altijd wel.Specy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:21:
puur op basis van de alts...
Maar wat als we nu op de bodem zitten en morgen wakker worden met BTC +15% en door blijft gaan als een stoomboot? Blijft toch altijd een dilemma. Vaak ben je te bang.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:19:
[...]
Als we die 3200 gaan zien, wat ik zeker als een goede mogelijkheid zie, is het wel de vraag wanneer we dat gaan zien. Kan 1 dag zijn, maar ook een maand.

- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Buy order zetten op bijv. +100 van de huidige koers. Daalt hij verder dan stel je de stop & limit ook verder naar beneden bij.Matadores schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:32:
[...]
Maar wat als we nu op de bodem zitten en morgen wakker worden met BTC +15% en door blijft gaan als een stoomboot? Blijft toch altijd een dilemma. Vaak ben je te bang.
Snap ik prima natuurlijk, maar dat is ook een stukje fomo. Als BTC een nieuwe ATH gaat doen, maakt 15% dan echt uit ?Matadores schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:32:
[...]
Maar wat als we nu op de bodem zitten en morgen wakker worden met BTC +15% en door blijft gaan als een stoomboot? Blijft toch altijd een dilemma. Vaak ben je te bang.
Vind dit wel een mooie quote:
Een echte bullrun is natuurlijk ook geen 50% of 100% op de huidige koers. Alleen al naar de vorige ATH is meer dan 450% vanaf hier. Dan mis je misschien 10% of zelfs 30%, so what ?My plan is to wait for the bottom and buy for the next bull cycle. Remember that you can't take 100% of each cycle, I just settle for around 70%. 15% you lose in the effort to identify the trend switch and the other 15% you give away when you feel the reversal point is near but don't want to risk going the full distance. Last year I was on BOED, this year on SOER and the next one on BOED again. 70% from each is more than enough.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 30-11-2018 22:36 ]
Interessant: Hash rate is aan het dalen de laatste 2 maanden of zo, maar tot dat moment is 'ie hard blijven stijgen, ook ver na de piek in december vorig jaar. (Ah, nog 2 uur voor ik dat erbij moet gaan zetten).
https://www.blockchain.co...hash-rate?timespan=2years
https://www.blockchain.co...hash-rate?timespan=2years
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Iedereen zal "Ja" zeggen, want natuurlijk neem je die 15% ook graag mee. Sterker nog, je wil niet voor 100% gaan (perfecte bodem en perfecte top), maar natuurlijk tussendoor ook nog even precies 163x in de kleine dips tussendoor verkopen en weer op tijd inkopen om op 275% uit te komen.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:34:
[...]
Snap ik prima natuurlijk, maar dat is ook een stukje fomo. Als BTC een nieuwe ATH gaat doen, maakt 15% dan echt uit ?
In de praktijk zal het najagen van die 15% betekenen dat je >25% verliest in de periode waarin je de bodem probeert te timen maar dat verkeerd doet. Daardoor kan je sowieso al geen 100% meer halen.
Dus inderdaad, die 15% of een stuk meer moet je sowieso voor lief nemen, die kan je alleen achteraf gezien voorkomen, niet vooraf of tijdens.
Edit: Blijft toch altijd mooi om te zien, buy order van 93 BTC op Binance, koers knalt erop, je denkt dat het wel even duurt, wordt er 80 BTC in 1x van af gesnoept en 1 seconde later is die 93 BTC weg.
[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 30-11-2018 22:47 ]
Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die willen instappen voor de lange termijn. Niet mensen die de hele dag de koers in de gaten houden en ook niet mensen die iedere week willen verkopen en later terug kopen. Ze willen gewoon laag kopen en verkopen bij de nieuwe bullrun. Ik raad ze aan te wachten op enige vorm van bevestiging dat we een bodem hebben gehad. Toen we nog op 6k zaten werd er ook gevraagt aan mij of het tijd was om te kopen. Toen, net zoals nu, is mijn antwoord nee.
Hell, zelfs kopen een een ATH is geen slechte tactiek. Klinkt heel vreemd, maar wanneer er een nieuwe ATH is zal het meestal nog flink verder gaan. Neem bijvoorbeeld de vorige run. Van 1000 terug naar 150 op de bodem, dan kopen op 1100 (Nieuwe ATH) met als resultaat 20k. Waar je dan verkoopt boeit weinig, maar wachten op een val omlaag en wanneer de bounce omhoog niet verder komt dan de ATH is een prima tactiek. Kost je 20% van ATH, maar geeft een enorme kans om te weten de top te hebben gehad.
Als er weer een nieuwe bullrun komt mag je er vanuit gaan de ATH gebroken gaat worden. Dan kan je nu kopen en misschien de 2k gaan zien, of je wacht het lekker af en koopt misschien op 3k of anders misschien wel op 6k. Het is maar net hoeveel risico je wil gaan nemen. Voor mensen die daytraden of soms voor dagen of weken kopen en verkopen is het natuurlijk compleet anders, maar voor holders zou ik het lekker relax afwachten tot het in ieder geval een beetje duidelijk is dat de bodem is gevonden. We hebben in deze run omlaag eerder een kleine stijging gehad en sideways, maar toch daarna een nieuwe bodem gevonden. Wil je kopen om te holden, relax, of je nou 700% pakt of 1200%, wat maakt het uit ?
Hell, zelfs kopen een een ATH is geen slechte tactiek. Klinkt heel vreemd, maar wanneer er een nieuwe ATH is zal het meestal nog flink verder gaan. Neem bijvoorbeeld de vorige run. Van 1000 terug naar 150 op de bodem, dan kopen op 1100 (Nieuwe ATH) met als resultaat 20k. Waar je dan verkoopt boeit weinig, maar wachten op een val omlaag en wanneer de bounce omhoog niet verder komt dan de ATH is een prima tactiek. Kost je 20% van ATH, maar geeft een enorme kans om te weten de top te hebben gehad.
Als er weer een nieuwe bullrun komt mag je er vanuit gaan de ATH gebroken gaat worden. Dan kan je nu kopen en misschien de 2k gaan zien, of je wacht het lekker af en koopt misschien op 3k of anders misschien wel op 6k. Het is maar net hoeveel risico je wil gaan nemen. Voor mensen die daytraden of soms voor dagen of weken kopen en verkopen is het natuurlijk compleet anders, maar voor holders zou ik het lekker relax afwachten tot het in ieder geval een beetje duidelijk is dat de bodem is gevonden. We hebben in deze run omlaag eerder een kleine stijging gehad en sideways, maar toch daarna een nieuwe bodem gevonden. Wil je kopen om te holden, relax, of je nou 700% pakt of 1200%, wat maakt het uit ?
Als je wilt holden kun je net zo goed nu kopen. Zakken we wat verder weg dan boeit dat ook niet. Want je koopt voor de lange termijn. En dan komt het prima goed. Als dit de bodem is gebleken heb je geluk gehad. Dan pak je nog ff die extra procenten mee die je anders niet had gepakt omdat je wachte op een bevestiging. Ach, zo zijn er zo veel tactieken en manieren waarop mensen beslissingen maken. En het ene hoeft niet beter te zijn dan het andere. Wat het belangrijkste is is dat je je aan je plan houdt, en je visie op de lange termijn houdt ipv de hele dag naar de koers te kijken en bang te zijn dat je een paar procentjes verliest. Oh ja en ook niet vergeten dat niemand de perfecte bodem en top kan voorspellen. En sta jezelf ook toe dat niet te kunnen. Want dat is echt een compleet achterlijk idee. Tuurlijk kun je wel eens een gelukje hebben, maar die dat dan niet gelijk als gospel of zo.
Als je wilt instappen met het doel daytraden dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Als je wilt instappen met het doel daytraden dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 30-11-2018 22:57 ]
Nou ja... stel dat je er 10.000 euro instopt dan is het verschi 50.000 euro. Zou dat niet "wat maakt het uit" willen noemenPilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:50:
Wil je kopen om te holden, relax, of je nou 700% pakt of 1200%, wat maakt het uit ?
Klopt, maar daarmee neem je wel het risico misschien wel 2x of 3x zoveel te kopen. Vandaar ook mijn 6k voorbeeld, genoeg mensen waren overtuigt van een nieuwe bullrun en nu staan we onder de 4k. Wat als het 2k gaat worden ?Specy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:56:
[...]
Nou ja... stel dat je er 10.000 euro instopt dan is het verschi 50.000 euro. Zou dat niet "wat maakt het uit" willen noemen
Tuurlijk, dat is ook zo, maar is niet echt een realistisch verwachtingspatroon om de perfecte bodem op top te voorspellen toch? Je kunt altijd wel denken: Tsja, hij dipt, weer 10% er af, als ik nu gekocht had had ik 10% meer gehad. Tsja.Specy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:56:
[...]
Nou ja... stel dat je er 10.000 euro instopt dan is het verschi 50.000 euro. Zou dat niet "wat maakt het uit" willen noemen
Tsja wat als morgen BTC helemaal niets meer waard is. Wat/als. Risico dat neem je. Moet je jezelf ook toestaan. Doe je dat niet dan moet je gewoon helemaal niets kopen denk ik dan. De wat/als kun je in het oneindige doortrekken.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:57:
[...]
Klopt, maar daarmee neem je wel het risico misschien wel 2x of 3x zoveel te kopen. Vandaar ook mijn 6k voorbeeld, genoeg mensen waren overtuigt van een nieuwe bullrun en nu staan we onder de 4k. Wat als het 2k gaat worden ?
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 30-11-2018 22:59 ]
3k ? 2k ?DAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:55:
Als je wilt holden kun je net zo goed nu kopen. Zakken we wat verder weg dan boeit dat ook niet.
Sowieso wel met je eens dat we nu waarschijnlijk dicht bij een bodem zijn, maar weten doe je het niet. Voor genoeg mensen was 6k de bodem.
Over het algemeen is gewoon meer verstandig om het wat langer af te wachten. Genoeg mensen riepen het op 6k en genoeg op 5k. Net weer op 4k en nu is het 3.9k. Prima dat je het er niet mee eens bent, maar het is mijn mening over wat handig is, meer nietDAMAGE schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:59:
[...]
Tsja wat als morgen BTC helemaal niets meer waard is. Wat/als. Risico dat neem je. Moet je jezelf ook toestaan. Doe je dat niet dan moet je gewoon helemaal niets kopen denk ik dan. De wat/als kun je in het oneindige doortrekken.
BTC duikt zodadelijk weer onder de 4k grens door...
Eens kijken waar het schip strandt
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Dat is hier al even geleden gebeurd hoorMatadores schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:06:
BTC duikt zodadelijk weer onder de 4k grens door...
Bitfinex
Ik close pas rond de 3200, maar tot noch toe heb ik het naar mijn zin.
Wel jammer van Mn VET bag maar die had ik toch voor long term vanaf ICO tot 7k sat. Daar ga ik mij niet druk over maken. De rest al weggetrade in de peaks.

Ik close pas rond de 3200, maar tot noch toe heb ik het naar mijn zin.
Wel jammer van Mn VET bag maar die had ik toch voor long term vanaf ICO tot 7k sat. Daar ga ik mij niet druk over maken. De rest al weggetrade in de peaks.
[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 30-11-2018 23:23 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Ah, Bitfinex was inderdaad later. Op Binance (PAX) en Coinbase Pro (USD) werd de 4k al veel eerder weer gebroken. Sowieso nu 70 USD verschil, dat is behoorlijk. Met dank aan de fee's, Tether, etc.
Hoe ver moeten we nog vallen totdat we 1000 alts verliezen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Er waren een hoop mensen die elkaar copy pasten op een resistance level van 4K terwijl ik alleen wat weerstand op 3500 Give or take zie. Ben benieuwd, ik kijk naar de 3500 maar nog liever naar de 3200-3300.Taro schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:31:
Ah, Bitfinex was inderdaad later. Op Binance (PAX) en Coinbase Pro (USD) werd de 4k al veel eerder weer gebroken. Sowieso nu 70 USD verschil, dat is behoorlijk. Met dank aan de fee's, Tether, etc.
Dus niet op 6k kopen (laten we zeggen) maar wachten tot je denkt dat we de bodem hebben rond 3k (zeg maar)gehad en een goede stijging tot 6k(zeg maar) en dan kopen want we denken de bull run is echt begonnen.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:50:
Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die willen instappen voor de lange termijn. Niet mensen die de hele dag de koers in de gaten houden en ook niet mensen die iedere week willen verkopen en later terug kopen. Ze willen gewoon laag kopen en verkopen bij de nieuwe bullrun. Ik raad ze aan te wachten op enige vorm van bevestiging dat we een bodem hebben gehad. Toen we nog op 6k zaten werd er ook gevraagt aan mij of het tijd was om te kopen. Toen, net zoals nu, is mijn antwoord nee.
kom je uit op 6k
Niet echt de juiste keuze van bedrag inderdaadwehave schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:44:
[...]
Dus niet op 6k kopen (laten we zeggen) maar wachten tot je denkt dat we de bodem hebben rond 3k (zeg maar)gehad en een goede stijging tot 6k(zeg maar) en dan kopen want we denken de bull run is echt begonnen.
kom je uit op 6k

Aan de andere kant heb je dan wel wat zekerheid dat de boel niet compleet naar de klote gaat maar weer een ATH gaat doen
Vrienden / kennissen adviseren is alleen een goed idee als je voorkennis hebt. Buiten dat zou ik mij afzeidig houden.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:47:
[...]
Niet echt de juiste keuze van bedrag inderdaad![]()
Aan de andere kant heb je dan wel wat zekerheid dat de boel niet compleet naar de klote gaat maar weer een ATH gaat doen
Er zijn al héél wat alts behoorlijk dood, als je kijkt naar het volume. Maarja, die alts zullen meestal niet zomaar uit de roulatie verdwijnen. Die blijven gewoon lekker rondhangen totdat Binance/kucoin besluit:"faka, deze shitcoin is niet populair, opzouten!"Richh schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:39:
Hoe ver moeten we nog vallen totdat we 1000 alts verliezen?
Alts zullen er echt wel blijven hoor, maar bijv. op Kucoin zullen er steeds meer worden gedelist, wat opzich een mooie ontwikkeling is. Binance blijft wat dat betreft een beetje stil met delistings terwijl er echt wat coins op de nominatie moeten staan voor een delisting.
Ik ben er heel duidelijk in dat alles mogelijk is en het hun geld en hun keuze is. Ik geef puur aan wat mijn mening er over is en dat ik het prima fout kan hebben. De mensen die ik mijn ideeën er over laat weten snappen gelukkig ook prima dat het hun eigen verantwoordelijk is.RedHat schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:49:
[...]
Vrienden / kennissen adviseren is alleen een goed idee als je voorkennis hebt. Buiten dat zou ik mij afzeidig houden.
Welkom bij de club!Pelox schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:51:
Mijn zakje HOT aangevuld, ben nu officieel miljonair.
Denk echt dat dat schijn veiligheid is. Het kan namelijk op elk moment naar de klote gaan. Dat doet daar niets aan af.PilatuS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:47:
[...]
Niet echt de juiste keuze van bedrag inderdaad![]()
[edit] Kut ik had mijn bericht in 1 bericht kunnen posten. Sorry!
[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 01-12-2018 00:09 ]
Het geeft natuurlijk geen echte zekerheid nee, maar ik denk wel dat wanneer de boel voor langere tijd mooi stijgt het wat meer zekerheid geeftDAMAGE schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:09:
[...]
Denk echt dat dat schijn veiligheid is. Het kan namelijk op elk moment naar de klote gaan. Dat doet daar niets aan af.
Tot m'n verbazing is de Bitcoin dominantie nog steeds rond de 53%. Vooraf had ik verwacht dat alts echt keihard door het putje zouden gaan bij de enorme crash van 6 naar 3.5k. Verwachten jullie dat de Bitcoin dominantie verder gaat afnemen als we weer in een stijgende markt komen?
Kan me de tijden nog wel herinneren dat Bitcoin tegen de 30% dominantie zat, waanzin eigenlijk.
Kan me de tijden nog wel herinneren dat Bitcoin tegen de 30% dominantie zat, waanzin eigenlijk.

De alts hebben ook al de grootste klappen gehad. Er valt weinig meer te verliezen bij de meeste munten. Verge van bijna 30 ct naar een halve cent. Om maar een voorbeeld te noemen.
Denk het wel ja. De alts hebben flink hardere klappen gehad dan BTC waarbij het mij logisch lijkt dat ze ook beter gaan herstellen.Tominatie schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:27:
Verwachten jullie dat de Bitcoin dominantie verder gaat afnemen als we weer in een stijgende markt komen?
Hmm ik zit wat op bitmex rond te klooien om het wat te leren, en had een limit order geplaatst op 3800, maar die werd gelijk ingevuld op 3890, dat is toch niet de bedoeling van een limit order?
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Dat lijkt me niet nee. Misschien moet je even wat youtube filmpjes gaan kijken over Bitmex trading, dan snap je het gelijk een stuk beter.Erkel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:45:
Hmm ik zit wat op bitmex rond te klooien om het wat te leren, en had een limit order geplaatst op 3800, maar die werd gelijk ingevuld op 3890, dat is toch niet de bedoeling van een limit order?
Nou dat vuurwerk is er tot op heden nog niet gekomen het weekend. Jammer. Het is maar een saaie bende. Beetje sideways gaan. Hier en daar een kleine up- en downtrend. En that's it.
Op welke site kan je zo'n buy order zetten?Taro schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:33:
[...]
Buy order zetten op bijv. +100 van de huidige koers. Daalt hij verder dan stel je de stop & limit ook verder naar beneden bij.
Stop-limit buy kan bijvoorbeeld op Binance. Je stelt prijs voor limit buy, als conditie een wat lagere prijs. Pas als die lagere drempel bereikt wordt komt je order in het lijstje.
Een buy order zou in dit geval niet direct zijn getriggered. Je wilde dus blijkbaar shorten.Erkel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:45:
Als je pas wilt verkopen als de prijs 3800 aantikt, en de actuele prijs is 3890, moet je niet het tabje limit gebruiken.
Wil je buy order instellen boven de huidige prijs of sell order onder de huidige prijs, moet je gebruik maken van stop limit of stop market optie.
Nee. De dominance zal dan toenemen, vgl. aan forkseizoen vorig jaar.Tominatie schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:27:
Tot m'n verbazing is de Bitcoin dominantie nog steeds rond de 53%. Vooraf had ik verwacht dat alts echt keihard door het putje zouden gaan bij de enorme crash van 6 naar 3.5k. Verwachten jullie dat de Bitcoin dominantie verder gaat afnemen als we weer in een stijgende markt komen?
Die 30% dominance zien we voorlopig niet meer. De huidige generatie alts zijn scams en totaal overgewaardeerd. Het *alts zijn het nieuwe paradigma!!1!* denken zal niet snel weer zo'n niveau aannemen.
[ Voor 14% gewijzigd door The Redman op 01-12-2018 08:49 ]
Nee misschien niet maar als je in de goede alts zit kan je ten opzichte van btc echt nog wel hele flinke springen maken.The Redman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:47:
[...]
Nee. De dominance zal dan toenemen, vgl. aan forkseizoen vorig jaar.
Die 30% dominance zien we voorlopig niet meer. De huidige generatie alts zijn scams en totaal overgewaardeerd. Het *alts zijn het nieuwe paradigma!!1!* denken zal niet snel weer zo'n niveau aannemen.
Zero.
Ok. Ik zit er weer in. Ik hoopte op een iets grotere dip maar, toch wat buyorders zijn aangetikt vannacht op ICX. De rest heb ik net gekocht.
Ik hoop op een mooie run met nieuw geld, tis nu bijna het laagste niveau van het jaar en begin van de maand december, salarissen en bonussen komen eraan; en daarna de handelaren erover heen!
Ik ben bullish maar vind het wel spannend.
Ik hoop op een mooie run met nieuw geld, tis nu bijna het laagste niveau van het jaar en begin van de maand december, salarissen en bonussen komen eraan; en daarna de handelaren erover heen!
[ Voor 6% gewijzigd door Thommie.nl op 01-12-2018 09:00 ]
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
@Sam2013 Ik neig er ook naar om in te stappen. Zaterdagochtend is ook vaak een moment waarop de huisvaders (zoals ik) even wat inslaan voor het weekend.
Offtopic: Tot een week geleden zag je op de Chrome tab bijvoorbeeld (2) voor de title staan als er 2 nieuwe reacties waren. Ben ik de enige waarbij dit nu al even niet meer werkt? Misschien door een foutieve update van de forum code. Ik neem niet aan dat de laatste Chrome update dit veroorzaakt, want moet een Tweakers iets zijn.
Offtopic: Tot een week geleden zag je op de Chrome tab bijvoorbeeld (2) voor de title staan als er 2 nieuwe reacties waren. Ben ik de enige waarbij dit nu al even niet meer werkt? Misschien door een foutieve update van de forum code. Ik neem niet aan dat de laatste Chrome update dit veroorzaakt, want moet een Tweakers iets zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Taro op 01-12-2018 09:08 ]
Bij mij is de helft afgegaan vannacht met het restant wacht ik nog even.Sam2013 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:58:
Ok. Ik zit er weer in. Ik hoopte op een iets grotere dip maar, toch wat buyorders zijn aangetikt vannacht op ICX. De rest heb ik net gekocht.
Zero.
Pff jeetje dat ging hard.
Weer een weeksalaris erbij.
Boel maar weer verkocht.
Hopelijk gaat ie nog een keer heen en weer 😁 en anders toch een top call gemaakt andermaal
Weer een weeksalaris erbij.
Boel maar weer verkocht.
Hopelijk gaat ie nog een keer heen en weer 😁 en anders toch een top call gemaakt andermaal
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!