Dat heb ik ook, de grote negatieve klapper ( in euro's ) hebben we al achter de rug, die paar euro's die er nu nog af kunnen is peanuts bij mijn verlies vanaf eind december 2017 , ik blijf lekker op de hodlstoel en koop af en toe wat bij, alleen niet meer zoals in het beginTominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:33:
[...]
Denk dat "paniek" wat overdreven is, of spreek ik dan voor mezelf? Bij mij heerst er sinds we de $5000 hadden gehit al een soort van berusting. Het kan me niet zoveel schelen wat ie gaat doen
Onder de 4K beginnen de miners te sputteren maar het netwerk schaalt pas na 2 weken naar beneden terug qua hashrate.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:48:
laten we eerst die 4000 maar is breken dan, moeilijk zat.
[ Voor 1% gewijzigd door RaptorXS op 24-11-2018 20:55 . Reden: typo ]
Nee hoor, ik heb mijn winst net voor de piek in december 2017 gepakt, zie deze post. Timing is cruciaal bij dit soort dingen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:12:
[...]
Duidelijk onzin-verhaaltje van iemand die nooit de ballen heeft gehad in te stappen. En nadat koers daalt beetje hoog van de toren gaat lopen blazen om zijn eigen lafheid te rechtvaardigen. Maakt geen indruk maat.
Hoe zit dat nou precies? Je merkt nu al soms dat het netwerk wat loopt te schutteren, maar niet echt extreem. De 10 minuten per block wordt al een tijdje niet meer gehaald, dit zal mede komen door de dalende hashrate. Alleen zie ik wel dat de difficulty https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty behoorlijk afneemt, dus dit zou dan toch moeten zorgen dat de blocks eerder worden gevonden waardoor het netwerk niet meer loopt te schutteren?RaptorXS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:53:
[...]
Onder de 4K beginnen de miners te sputteren maar het netwerk schaalt pas na 2 weken naar beneden terug qua hashrate.
Waarom zou het netwerk bij het doorbreken van de 4k opeens nog harder gaan schutteren? Wat wordt er dan precies elke 2 weken bepaald?
De difficulty reductie in BTC is gelimiteerd. Als de hashrate dus in korte tijd heel sterk daalt, kan het langer dan die twee weken duren voordat de difficulty daarop is aangepast. Als er dus rond 4k teveel miners ineens omschakelen naar andere coins (of helemaal uitschakelen), kan dat erin hakken. (het is trouwens niet 2 weken, maar een aantal blocks - als de 10 minuten/block dus langdurig niet gehaald wordt, wordt die 2 weken ook langer)Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:03:
[...]
Waarom zou het netwerk bij het doorbreken van de 4k opeens nog harder gaan schutteren? Wat wordt er dan precies elke 2 weken bepaald?
BCH had voor de initiele fork een aanpassing in de code gedaan (en initieel verkloot) om die difficulty verlaging aanzienlijk groter te maken (als ze dat niet hadden gedaan, hadden ze waarschijnlijk weken achter elkaar blocktijden van dagen of meer gehad, ze namen tenslotte de difficulty van BTC over met maar een fractie van de hashrate)
[ Voor 7% gewijzigd door anboni op 24-11-2018 21:12 ]
Is dit nu begonnen?djwice schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:03:
Ik vroeg me af, hoe denken jullie over de impact van het uitbetalen in bitcoin van de Mt. Gox:
nieuws: Japanse rechter stopt faillissement Mt. Gox en begint rehabilitatiepr...
Zou dat een korte opleving (door de aankoop door Mt. Gox) en daarna een dump van ongeveer 166.000 bitcoins opleveren?
En zo ja, wat verwachten jullie dat dit met de BTC/YEN koers gaat doen?
En zo ja, wat verwachten jullie dat dit met de BTC/EU koers gaat doen?
En op welk moment verwachten jullie dit?
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
De hashrate is (nu) weer 51 Exahashes/s, wat de hoogste hashrate is sinds 17 novemberTominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:03:
[...]
Hoe zit dat nou precies? Je merkt nu al soms dat het netwerk wat loopt te schutteren, maar niet echt extreem. De 10 minuten per block wordt al een tijdje niet meer gehaald, dit zal mede komen door de dalende hashrate. Alleen zie ik wel dat de difficulty https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty behoorlijk afneemt, dus dit zou dan toch moeten zorgen dat de blocks eerder worden gevonden waardoor het netwerk niet meer loopt te schutteren?
Als de hashrate na de difficulty adjustment opnieuw afneemt, worden er minder dan 1 block per 10min gevonden. Ten gevolge daarvan zal de difficulty opnieuw omlaag worden bijgesteld. Dat maakt minen voor weer winstgevender... Tenzij de prijs weer nog harder daalt dan de difficulty.
Wordt interessant om te zien of miners speculatief gaan minen of de stekker eruit trekken.
Kan gewoon prima gebeuren dat er 3 blocks in 3 minuten gevonden worden, of 1 in 40 minuten. Heeft niet per se met hashrate te maken; gewoon puur toeval. Daarnaast is een difficultyverlaging een vrije vertaling van 'minder kosten om netwerk aan te vallen' dus liever niet.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:12:
@anboni Ah oké, maar waarom wordt de difficulty niet gewoon livetime aangepast? Probleem opgelost!
[ Voor 3% gewijzigd door The Redman op 24-11-2018 21:15 ]
Omdat het protocol daar niet in voorzietTominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:12:
@anboni Ah oké, maar waarom wordt de difficulty niet gewoon livetime aangepast? Probleem opgelost!
En ook weer, dat zag je bij de BCH fork goed: de emergency adjustment knalde de difficulty fors omlaag, waardoor er in hele korte tijd veel meer blocks per uur werden gevonden dan zou moeten.
any holders hier ?
Prepare for the next ATH
Bij alles in crypto - of security eigenlijk - moet je nadenken hoe dat tegen je gebruik kan worden: adverserial thinking. Hoe kan je het systeem wat in gebruik is, (mis)bruiken om er iets mee te winnen. Zoals hierboven al aangegeven werd: als het systeem te snel aanpast, kunnen sommige partijen daar voordeel mee behalen. Juist omdat de difficulty langzaam aanpast, is het voordeel dat je kunt behalen door dit te beinvloeden geminimaliseerd omdat de investering die je moet doen te groot is.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:12:
De theorie is dat dan miners onder kostprijs moeten minen en ze dus verlies gaan draaien. Als ze een dikke bankrekening hebben kunnen ze bitcoin sparen en hopen dat ze in de toekomst ze voor meer kunnen verkopen, maar anders gaan ze gewoon failliet omdat ze de stroomrekening niet meer kunnen betalen.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:20:
Thx mannen, maar waarom zou het netwerk dan gaan storen als we onder de 4k komen?
[ Voor 25% gewijzigd door DaCoTa op 24-11-2018 21:21 ]
Wanneer de stroomkosten hoger worden dan wat er aan BTC wordt verdient zullen er miners uitgezet worden.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:20:
Thx mannen, maar waarom zou het netwerk dan gaan storen als we onder de 4k komen?
Simpel, stroomkosten en opbrengst.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:20:
Nee hoor. Voor 1K moet de prijs door 4 gedeeld worden. Voor 10K moet 'ie maal 2.5. 2.5 is minder dan 4 dus het is meer beweging.New Yorker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:44:
[...]
Voorlopig is 1k realistischer dan 10k.
Nouja, dat zou dus puur kosten vs opbrengst zijn. Als het minen de energiekosten niet meer op kan brengen, zullen er gegarandeerd groepen miners afschakelen (aangenomen dat veel miners korte termijn denken en de geminede bitcoin zo snel mogelijk willen verzilveren naar fiat). 10% minder hashrate zal zich na een paar weken wel weer corrigeren, 50% minder hashrate kan zomaar maanden gaan duren met langere blocktimes tot gevolg.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:20:
Waarom is BTC dan gestegen van 1K naar 4K + ?PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:22:
[...]
Wanneer de stroomkosten hoger worden dan wat er aan BTC wordt verdient zullen er miners uitgezet worden.
was minen dan ook niet rendabel ?...........
lijk me sterk
Prepare for the next ATH
Het terug schalen in hasrate is juist om te voorkomen dat er minder blocks gemined gaan worden.anboni schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:24:
[...]
Nouja, dat zou dus puur kosten vs opbrengst zijn. Als het minen de energiekosten niet meer op kan brengen, zullen er gegarandeerd groepen miners afschakelen (aangenomen dat veel miners korte termijn denken en de geminede bitcoin zo snel mogelijk willen verzilveren naar fiat). 10% minder hashrate zal zich na een paar weken wel weer corrigeren, 50% minder hashrate kan zomaar maanden gaan duren met langere blocktimes tot gevolg.
Toen was de difficulty lager en de blockreward grotersourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:27:
[...]
Waarom is BTC dan gestegen van 1K naar 4K + ?
was minen dan ook niet rendabel ?...........
lijk me sterk
Edit: Helemaal in het begin kon je nog met GPU's minen. Zelfs een bagger laptop kon helemaal in het begin meerdere BTC's minen. Als je nu een GTX1080Ti pakt heb je over 1000 jaar nog niet 1 BTC. De difficulty is enorm omhoog gegaan toen de prijs omhoog ging. Dan heb je ook nog de blockreward, dus hoeveel BTC je krijgt wanneer er een block gevonden is en die is omlaag gegaan.
[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 24-11-2018 21:35 ]
BODEM ?Specy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:30:
Intussen zitten we weer erg dicht bij de 4000 (net boven de 4100). Maar de alts blijven stijgen, terwijl ze de afgelopen 2 weken steeds echt heftig reageerden op dit soort drops. Tenzij inmiddels iedereen uit de alts gestapt is die schrikt van een BTC-daling snap ik niet zo goed wat er nu aan de hand is. Iemand een idee?
Prepare for the next ATH
Als er minder miners zijn betekend dat dan niet dat de prijs omhoog gaat van btc?PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:22:
[...]
Wanneer de stroomkosten hoger worden dan wat er aan BTC wordt verdient zullen er miners uitgezet worden.
De prijs van BTC is vraag en aanbod en staat los van de minerswehave schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:32:
[...]
Als er minder miners zijn betekend dat dan niet dat de prijs omhoog gaat van btc?
En bereken het nu eens in procenten.Specy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:24:
[...]
Nee hoor. Voor 1K moet de prijs door 4 gedeeld worden. Voor 10K moet 'ie maal 2.5. 2.5 is minder dan 4 dus het is meer beweging.
Dat hoop ik
Nou ja, het moge duidelijk zijn dat van 10.000 naar 20.000 net zo moeilijk is (en net zoveel tijd kost) als van 1000 naar 2000.
In procenten naar boven en naar beneden geeft een vertekend beeld. Dan kun je beter rekenen in hoeveel dagen je -10% moet doen vs. hoeveel dagen je +10% moet doen. En dat is voor naar 10000 minder dan voor naar 1000.
dus ja wat is dan 4K naar 3K
Prepare for the next ATH
Er zal vast ergens een punt komen dat we flink omhoog gaan, maar dat zegt niets of het ook omhoog blijft gaan.
YouTube: Crypto FUD Exposed: Chinese Bitcoin Miners Are Going BrokeTominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:03:
[...]
Hoe zit dat nou precies? Je merkt nu al soms dat het netwerk wat loopt te schutteren, maar niet echt extreem. De 10 minuten per block wordt al een tijdje niet meer gehaald, dit zal mede komen door de dalende hashrate. Alleen zie ik wel dat de difficulty https://bitcoinwisdom.com/bitcoin/difficulty behoorlijk afneemt, dus dit zou dan toch moeten zorgen dat de blocks eerder worden gevonden waardoor het netwerk niet meer loopt te schutteren?
Mooi filmpje erover
ja geloof het zeker maar stel en zo kan het gaan, dat er een paar hele rijke peeps gefaseerd gaan kopen.PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:41:
Het zal nog wel even duren voordat het zeker is dat er een bodem is gevonden. Stel we tikken 4k nog een keer aan of iets van in de 3k. Dan omhoog gaan zegt helaas nog niets over de bodem. Het is prima mogelijk een dikke bounce te zien die niet verder kan komen dan bijvoorbeeld 5k en dat de boel dan weer instort waar het volgende laagste punt lager ligt dan de vorige. De bodem weet je pas achteraf als het voor langere tjid omhoog gaat en iedere korte run omlaag geen nieuwe low maakt.
Er zal vast ergens een punt komen dat we flink omhoog gaan, maar dat zegt niets of het ook omhoog blijft gaan.
zitten we zo weer aan de 10K.........
Prepare for the next ATH
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Kennis delen > DM
Waarschijnlijk nog een stukje lager, om daarna weer 4-5 dagen sideways te gaan. Dan vermoed ik dat we daarna wel weer een kleine opleving zullen zien, omdat na 3 dalingen en zo'n fors bedrag omlaag er waarschijnlijk weer wat groter wordt ingekocht.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Hele rijke mensen kopen OTC en hebben daardoor geen invloed op de koers. Tenzij ze de boel bewust hoger willen laten worden, dan kunnen ze natuurlijk kopen op een exchange. Wil jij echter 10k BTC kopen dan doe je dat niet op een exchange.sourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:45:
[...]
ja geloof het zeker maar stel en zo kan het gaan, dat er een paar hele rijke peeps gefaseerd gaan kopen.
zitten we zo weer aan de 10K.........
Je bedoelt het terugschalen in difficulty. En ja, dat klopt, maar dat duurt dus 2016 blocks, normaal gesproken (bij 10min/block) 2 weken, maar als de hashrate fors lager is, duurt het ook langer voordat die aanpassing wordt gedaan.RaptorXS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:27:
[...]
Het terug schalen in hasrate is juist om te voorkomen dat er minder blocks gemined gaan worden.
ahh ok m8 dat wist ik nietPilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:48:
[...]
Hele rijke mensen kopen OTC en hebben daardoor geen invloed op de koers. Tenzij ze de boel bewust hoger willen laten worden, dan kunnen ze natuurlijk kopen op een exchange. Wil jij echter 10k BTC kopen dan doe je dat niet op een exchange.
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Alle alts zakken sowieso weer mee, verlies van vertrouwen over de hele linie. Ik vermoed dat de 4k er uiterlijk morgennacht binnen 5 minuten wel aan gaat, misschien sneller dan verwacht.
NEO morgenochtend in de 7.xx Dollar range, dat we dat nog mogen meemaken
Edit: Wow, dat gaat hard... Of een megabounce, of we zitten nu echt in de achtbaan naar beneden. 4035 al. En NEO al in de 7.xx range.
[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 24-11-2018 22:21 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Verwijderd
Zodra we op de 2k zakken zet ik wel een keer een buywal op Binance, voor iedereen hier. Schieten we even naar de 25k.PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:48:
[...]
Hele rijke mensen kopen OTC en hebben daardoor geen invloed op de koers. Tenzij ze de boel bewust hoger willen laten worden, dan kunnen ze natuurlijk kopen op een exchange. Wil jij echter 10k BTC kopen dan doe je dat niet op een exchange.
Nog 2 OTCtjes accumuleren.
Prepare for the next ATH
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
zal niet gebereuen dan koopik er wel 100.00
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Prepare for the next ATH
Daar heb je een hard fork voor nodig en dat is te gevaarlijk, vinden de devs achter Bitcoin Core. En de Chinese miners zullen die devs ook keihard uitlachen mochten ze opeens willen hard forken.Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:12:
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Nu pas tot die conclusie gekomen?sourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:22:
OK manne ik ben het ik stap eruit v:)
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
was als grapje dat ik de daling veroorzaakte
Prepare for the next ATH
I'll be waitingTaro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:24:
4k USDT wordt zo waarschijnlijk ook nog wel gebroken...
Prepare for the next ATH
*suggesties hieronder*
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
BLUTStokstaart schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:25:
Wat is eigenlijk de tegenhanger van MOOON?
*suggesties hieronder*
Prepare for the next ATH
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Journey to the center of the earth?
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
die gaat meestal wel als een jekko, if = UP
Prepare for the next ATH
DOOOMStokstaart schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:25:
Wat is eigenlijk de tegenhanger van MOOON?
*suggesties hieronder*
Denk dat eerst de 4K er nog aan moet gaan op Binance wil nano up gaan. Die Aziaten gaan straks imho zeker dumpen.sourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:28:
wat munten in NANO gedouwd
die gaat meestal wel als een jekko, if = UP
pas zei er iemand in dit topic dat die er 2 had gekocht..................ggj87 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:29:
Auw, ik denk dat iemand bij DGD hard aan het vloeken is.
Prepare for the next ATH
Vreemd, ik het nogtans de laatste dagen hier flink gepromoot.sourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:25:
XRP gaat hard nu
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
PreciesKain_niaK schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:34:
[...]
Vreemd, ik het nogtans de laatste dagen hier flink gepromoot.
Rookworst zonder r is ook worst.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Wens je BCHABC vrienden Roger en Jihan er maar veel plezier meeKain_niaK schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:34:
[...]
Vreemd, ik het nogtans de laatste dagen hier flink gepromoot.
[ Voor 0% gewijzigd door RaptorXS op 24-11-2018 22:39 . Reden: typo ]
een k24 met VTEC FULL Boostmugenmarco schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:40:
oke welke big shot heeft op de sell knop gedrukt
Weg
Ik vraag mij af hoeveel dat hele verhaal nou echt invloed heeft. Kan mij niet voorstellen dat het zonder dat hele verhaal flink anders zou zijn gegaan.New Yorker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:43:
Jammer dat gasten als Roger ver en Craig wright markt kapot maken.
Uitverkoop. Lucht eruit. Het is beter zo dat we straks weer bij 1k kunnen beginnen. Van 1k naar 20k is immers meer keer over de kop dan van 6k naar 20kNew Yorker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:43:
Als 2 gasten het echt kapot kunnen maken dan klopt er sowieso al iets niet toch?New Yorker schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:43:
Ik denk niet dat ze het kapot kunnen maken maar ik denk wel dat we hierdoor een stuk sneller de low halen die we moesten halen om weer omhoog te gaan.
Anders zit je zo 2 jaar te wachten.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
We zaten al langer in een descending triangle met grote kans op uitbraak naar boven of naar beneden. Misschien dat het BCH verhaal mede een richting heeft bepaald samen met het Tether gedoe, maar de daling van de afgelopen tijd komt echt niet alleen door BCH.
Prepare for the next ATH
Zo zie je maar. Aan TA heb je niksggj87 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:47:
Wauw, had eigenlijk wel een bounce verwacht op 4k. Volgens mij had @Tominatie daar laatst nog een post aan gewijd toch?
Ik vind het ook bijzonder hoe hard het gaat, blijkbaar gewoon geen kopers.
sourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:48:
IOTA uitverkoop
niet gedaan hoor
Prepare for the next ATH
Goeie kerel hoor die Tominatie, maar wel een permabullggj87 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:47:
Wauw, had eigenlijk wel een bounce verwacht op 4k. Volgens mij had @Tominatie daar laatst nog een post aan gewijd toch?
Fixedsourcecode schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:48:
Alles uitverkoop
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!