Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 385 ... 408 Laatste
Acties:
  • 1.163.927 views

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:24

paradoXical

The ParadoX

RaptorXS schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:50:
[...]

TA in combi met de crypto's moet je niet serieus nemen.
Daar is de geschiedenis van de crypto's te kort voor en nieuws is meer bepalend voor de koersen. :)
Op het moment dat je TA serieus gaat nemen in een bear markt, verlies je geen geld meer.. Naar alle waarschijnlijkheid een kleine opleving, en we stomen door omlaag. Ik volg al een tijdje alle crypto TA bears, en tot dus ver is het spot on.

Terwijl holden gegarandeerd bloeden is.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 14:05

bosaap22

Doing things I'm good at.

Let ook even op ETHBTC.
Die is al door zijn 1h reversal heen. Pullback :O
Ik gok dat je nu procentueel gezien meer pakt op ETH dan op BTC.

[ Voor 7% gewijzigd door bosaap22 op 24-11-2018 00:10 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
14 dollar onder de vorige top hield het op. Misschien nog poging 2, anders helaas.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 14:05

bosaap22

Doing things I'm good at.

PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:15:
14 dollar onder de vorige top hield het op. Misschien nog poging 2, anders helaas.
Helaas.... Weer een failed breakout. :'(

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:56:
Ik ga lekker slapen en ik hoop dat ik spijt ga krijgen dat ik vandaag een tv gekocht heb ipv het geld in de crypto's te gooien. Succes iedereen!
Ach, ik geniet elke dag weer van die 65 inch 4k oled die nu in de huiskamer prijkt. Krijg ik ook meer lol van dan uren naar crypto grafiekjes turen of de koers volgen.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:54
Joosie200 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:50:
[...]

Ach, ik geniet elke dag weer van die 65 inch 4k oled die nu in de huiskamer prijkt. Krijg ik ook meer lol van dan uren naar crypto grafiekjes turen of de koers volgen.
Hier staat er ook eentje, dan wel 55". Mooie is dat ik destijds een B6V bestelde en zomaar een E6V (met soundbar en 3D) geleverd kreeg. Moet nog steeds de leverancier bellen hierover maar eh... ben het telefoonnummer kwijt.
Heb al wel spijt dat ik geen 65" besteld heb. Ik had na een ziljoen posts te hebben gelezen over kijkafstand en schermgrootte etc. bepaald dat 55 wel groot genoeg was. Scheelde trouwens ook behoorlijk wat euries.
Maar potdikke, ik zou ook wel een 100" willen hebben staan. Kan niet groot genoeg.

Dan maar wat minder grote crypto PF. Als film-/ serieliefhebber is dat wel de beste investering die je kunt doen imho.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
En de grote verliezer in de BCH oorlog is Jihan Wu.
Waarom?
1}De BCH gaat door het putje,er worden miljoenen dollars per dag verbrand.
2)De S7 en S9 Antminers van Bitmain zijn te duur om aan te schaffen tegen de huidige koersen, en hij is er de eigenaar van. Hoe lager de koersen des te minder rendement.
3) De opbrengst van Antpool en BTC.com mining, waar Bitmain de baas is heeft gaat hard achteruit.
4)Bitmain wil naar de beurs in Hongkong maar door de 3 bovenstaande punten kan de introduktie daar wel eens tegenvallen.
5) Ongenuanceerd, het is een onbetrouwbare spleetoog en een maatje van Roger Ver.
Bron: o.a. : Wikipedia: Bitmain
en dan nog iets:
Bitmain Co-Founder Jihan Wu Loses Executive Power in Board Reshuffle, Says Chinese Media
Bron: https://cointelegraph.com...huffle-says-chinese-media

:)

[ Voor 53% gewijzigd door RaptorXS op 24-11-2018 01:46 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
toilet_paper schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 01:10:
[...]

Hier staat er ook eentje, dan wel 55". Mooie is dat ik destijds een B6V bestelde en zomaar een E6V (met soundbar en 3D) geleverd kreeg.
Dan maar wat minder grote crypto PF. Als film-/ serieliefhebber is dat wel de beste investering die je kunt doen imho.
Netjes. Ik begon met de B6, dat werd al snel een E6 in 55 inch. Maar toen ik zag dat je voor 1799 een 65 inch oled kon krijgen met 500 aan tegoed maakte ik de overstap. Geen echte investering want het geld rendeert niet zoals met crypto. Maar je krijgt er dagelijks veel kijkgenot voor terug met films, series en games. Hell zelfs 1080i kabeltv wordt nog acceptabel.

Ik had dat verlies van 1200 euro 4 jaar terug eigenlijk gewoon apart moeten houden voor de aanschaf van deze oled tv. Gelukkig had ik een eenmalige meevaller te pakken waardoor het als nog kon. Dan maar een minder grote cryptoportefeuille idd.

• PilatuS
  • Niet online
Toch nog een poging 2 die verder is gekomen dan poging 1 :)

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Net nog even wat XLM en XRP bijgekocht om gemiddelde prijs te drukken in de dip. Laat die 'tweede poging' dus maar lukken ;-)

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kocht net nog wat coins om weer op een mooi rond getal in de portfolio te komen.

• Marthusiast
Haha @Chris.nl , dito hier.. autisten he.. ;) ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ik ken het :) Ik wil niet 988.2 of 1003.7 coins van coin X. Ik wil er 1000 :P

• Chris.nl
  • Niet online
Ik hou 'dust' op Binance om ronde getallen op de Ledger te zetten, en dan nog rekening houden met de transaction fee ook.... Was ik vanochtend vergeten, het vanavond rechtgezet :')

• Marthusiast
Maargoed, mijn maandelijkse bedrag toch weer stukgegooid, hoop dat het tegenovergestelde gebeurt van wat iedereen denkt. Als er positief gerucht is dalen de koersen meestal. Nu klinkt het allemaal heeeeeel negatief. Dus moon! ;-)

• PilatuS
  • Niet online
Op de een of andere manier heb ik 0.672 ZIL terwijl je geen ZIL kan kopen kleiner dan 1. Iedere keer wanneer ik ZIL heb staat er altijd 0.672 achter :P

Poging 2 lijkt het helaas niet te gaan redden :'(

• Marthusiast
Gewoon afronden in je port tracking app @PilatuS .. ;-)

Op naar poging x!

[ Voor 64% gewijzigd door Marthusiast op 24-11-2018 02:31 ]

• Chris.nl
  • Niet online
Head and shoulders lukt wellicht nog

• Marthusiast
Bestaat dat nog ja 'head and shoulders'? Ik blijf bij Andrelon hoor..

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:30:
Gewoon afronden in je port tracking app @PilatuS .. ;-)
Is bij Binance :) Heb ik geen ZIL zie ik het niet, maar heb ik wel ZIL staat dat getal er altijd achter.

-

4.4k breken op USD en zo rond de 4.6k op USDT zou heel mooi zijn. Daarmee zou de vorige high worden gebroken en dan moet het eigenlijk wel verder stijgen. Ik gooi er een order in en ga naar bed :)

Edit: Op Binance is de vorige high gebroken, maar op Bitmex niet. Toch wel handig om die er naast te houden. Als Bitmex niet wil gaat Binance ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 24-11-2018 02:38 ]

• Marthusiast
Ik ben niet zo van de grafiekjes, highs en lows @PilatuS , al lees ik je redeneringen heel graag! Ik denk dat het allemaal nog te speculatief is om te kunnen beredeneren wat het gaat doen. Wel zie je veel mensen die op de opinie van bekende TA-ers af gaan, en omdat dit communities zijn geworden die een 'mening' volgen leidt dit imo tot selffulfilling prophecies.. Ik denk dat als we allemaal het positieve woord spreiden over de techniek en toepassing waarin we hebben geinvesteerd, we de TA-ers wel een keer de baas worden.. Maar da's ook maar een mening, en ik heb geen volgers ;-)

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:42:
Ik ben niet zo van de grafiekjes, highs en lows @PilatuS , al lees ik je redeneringen heel graag! Ik denk dat het allemaal nog te speculatief is om te kunnen beredeneren wat het gaat doen. Wel zie je veel mensen die op de opinie van bekende TA-ers af gaan, en omdat dit communities zijn geworden die een 'mening' volgen leidt dit imo tot selffulfilling prophecies.. Ik denk dat als we allemaal het positieve woord spreiden over de techniek en toepassing waarin we hebben geinvesteerd, we de TA-ers wel een keer de baas worden.. Maar da's ook maar een mening, en ik heb geen volgers ;-)
Je hebt TA en je hebt TA :) Sommige mensen zien TA als de toekomst kunnen voorspellen en dat doet het zeker niet. Dingen als weerstand kloppen dan wel weer zo vaak goed dat eigenlijk gewoon een feit is. TA gaat je niet vertellen of een weerstand gaat breken of niet, maar het vertelt je wel waar die weerstand is. Dat is genoeg om met orders gaan de slag te kunnen gaan. Als iemand TA onzin vind omdat die persoon denkt dat TA kan voorspellen waar BTC over 2 maanden zal staan snapt die persoon niet wat TA is.

Los van TA is hoger komen dan de vorige hoog gewoon een belangrijk punt, daar heb je geen TA voor nodig. Als we eerst niet verder dan punt X konden komen en de volgende keer dat we daar komen gaan we er wel doorheen is verder doorgaan dan een flinke kans. Dat is het hele punt van resistance en support, ook zonder fibonacci.

Dat self fulfilling prophecy klopt natuurlijk prima. Hoe meer mensen denken dat wat dan ook een belangrijk punt is of welk bedrag een bodem is hoe groter de kans dat het ook klopt.

• Marthusiast
Dus @PilatuS , als wij allemaal positief zijn over de technologie EN de mogelijke toepassingen daarvan, waarin we investeren, helpen we het sentiment een beetje.. ofzo.. Dat is mijn overtuiging. Ik ben geen shiller, maar ik denk dat het allemaal nog te speculatief is om 'iets' met TA te kunnen. Al ben ik het 100% met je eens dat bepaalde fundamenten als higher highs en higher lows wel een indicatie geven. Maar die fundamenten bestaan omdat mensen de TA-ers volgen imo. Pas als alle investeerders echt achter hun investering staan zien we welke projecten succes zullen hebben (denk ik dan he).. Dat is mijn redenering.. En daar zult u het mee..

• PilatuS
  • Niet online
Marthusiast schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:56:
maar ik denk dat het allemaal nog te speculatief is om 'iets' met TA te kunnen.
Dan denk ik dat je TA niet helemaal snapt (NOFI) en het ziet op lange termijn. TA werkt op korte termijn juist heel goed.

Even een voorbeeld van deze kerel: https://twitter.com/PhilakoneCrypto

Ga maar eens door zijn feed heen van de laatste weken en zie wat hij doet met TA. Alles op video met bewijs te controleren. Dan niet de video's op lange termijn maar de trade video's op korte termijn. Hij pakt een grote stijging of daling. Bijvoorbeeld laatst BCH. Zodra de daling begint pak je de fibonacci. Dan pak je het laagste punt en hoogste punt. Dan kijken naar de MACD en RSI samen met de support van de fibonacci en hij weet waar er een bounce zou moeten komen. Zie je dan dat ie bounced op 1 minuut met volume koop je precies daar in en de boel stijgt ver genoeg door naar de volgende weerstand om een dikke winst te pakken. Door alle indicatoren bij elkaar te gebruiken met een hoop kennis en ervaring verdient die gast tussen de 200 dollar en 2000 dollar op 1 dag met een inleg van 20k.

Kijk maar eens wat van zijn video's van een tijdje terug waar hij zijn trades laat zien. 9 van de 10 keer verdient hij geld met zijn trades en het bewijs is er gewoon.

Wat denk je dat traders op de beurs de hele dag doen ? Die gasten gaan echt niet op de gok kopen en verkopen maar gebruiken ook allemaal verschillende dingen om goede beslissingen te maken. TA is niet weten dat BTC over een half jaar op bedrag X staat. Het is juist een recente stijging of daling pakken en dan kijken naar alle indicatoren. Hoe meer indicatoren op de juiste plek vallen hoe groter de kans. En tuurlijk heb je het dan ook wel eens fout, maar als je door het wel te gebruiken dik geld kan verdienen zegt dat genoeg.

Ik denk serieus dat mensen die TA onzin vinden het gewoon niet snappen. Nogmaals, NOFI, maar TA is zo veel meer dan 1 indicatie of voorspellingen doen op lange termijn :)

• Marthusiast
Je hebt helemaal gelijk @PilatuS , op korte termijn lijkt het zeker zo te gaan.. Ik zit er idd voor langere termijn in en geloof in de techniek en mogelijke toepassingen.. Je moet mijn beperkte kennis/opvattingen over 'daytraden' ook niet te serieus nemen, dat is 'slechts' wat ik er van begrijp. En da's niet zo veel haha (sta op -63% in 'jouw wereld').
Als HODL-er kijk ik naar de potentie van de techniek en de mogelijke use-cases en ik investeer in de projecten waar ik in geloof, voor langere termijn idd. En het was toch black friday gisteren, dat doen we met z'n allen goed!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wachten is nu op poging 3 die elk moment kan gaan knallen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marthusiast
Yep ik zie het @DAMAGE ! Eh bounce please..

[ Voor 26% gewijzigd door Marthusiast op 24-11-2018 03:24 ]

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als ie failed zakken we weer een paar honderd terug en dan kunnen we een weg omlaag verwachten. Hoop zelf van niet maar het sentiment is gewoon niet goed genoeg dat zie je de afgelopen dagen te veel. Nog te veel twijfel in de markt. Wat logisch is. Opleving hiervoor was wel boven verwachting moet ik zeggen van net. mooi om te zien! Gok op support op 4.4k nu.

Edit: sorry voor de edits ;P

[ Voor 21% gewijzigd door DAMAGE op 24-11-2018 03:26 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marthusiast
Ik verwacht helemaal niks @DAMAGE , haha, ik laat me verrassen.. Stom eigenlijk, dat ik als HODLER wel vaak met popcorn erbij zit mee te kijken, maar tegelijkertijd interesseert alleen de lange termijn me.. Hoe's dat bij jou?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik volg mensen die TA doen en probeer er van te leren. Verder probeer ik dan zelf charts te lezen en te kijken of het klopt wat ik bedenk. Ik zit er ook voor lange termijn in, zeker gezien de bearmarket. Daar probeer ik zo goed mogelijk uit te komen door bij te kopen. Ik weet nu al dat ik mij bij de volgende bullmarket scheel ga lachen. Daarom laat ik mij ook niet gek maken door de huidige prijzen, heb er wel vertrouwen in gezien de historie dat we er beter uit gaan komen. Verder probeer ik vooral veel te leren van hoe de markt werkt. Bijzonder hoe je visie kan veranderen in een jaar tijd. En ditto kennis!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
DAMAGE schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 03:34:
Ik volg mensen die TA doen en probeer er van te leren. Verder probeer ik dan zelf charts te lezen en te kijken of het klopt wat ik bedenk. Ik zit er ook voor lange termijn in, zeker gezien de bearmarket. Daar probeer ik zo goed mogelijk uit te komen door bij te kopen. Ik weet nu al dat ik mij bij de volgende bullmarket scheel ga lachen. Daarom laat ik mij ook niet gek maken door de huidige prijzen, heb er wel vertrouwen in gezien de historie dat we er beter uit gaan komen. Verder probeer ik vooral veel te leren van hoe de markt werkt. Bijzonder hoe je visie kan veranderen in een jaar tijd. En ditto kennis!
Pff ja, dat laatste vooral he. Echt als ik een jaar eerder was ingestapt had ik dit jaar véél meer kunnen profiteren van alle stijgingen/dalingen. Ik wist in het begin echt helemaal niets. Een bull? Wat is dat?

• Marthusiast
Absoluut verandert die visie @DAMAGE , bij elke grote stijging of daling van de koers. Ik ben er verbaasd van! Ik kan (niet doorvertellen hoor) bij een tegenslag echt even in een bear veranderen, terwijl ik echt geloof in de toepassingen! Ik heb de dips, net als jij, toch ook maar gekocht, en ja, ik ga ook genieten als er ooit nog een bullrun komt. Niet 'scheel lachen', en 'genieten' is bij nader inzien misschien ook wel niet het goede woord. Meer van: ok, het kopen van de dips (en investeren in toepassingen waar de mensheid ooit beter van zal worden) was toch de juiste keuze.. Ik hoop dat iedereen van de volgende bullrun profiteert, we nemen best een risico door in deze markt in te stappen; en de mooie projecten in deze markt daarmee in stand te houden. Van een aantal projecten ben ik overtuigd dat ze echt wat gaan toevoegen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Vooral je humeur niet laten bepalen door de charts en zeker niet als je zelf TA probeert te doen en er eens naast zit. Hoort er allemaal bij. Snap wel dat mensen die in de bullmarket zijn ingestapt nu balen van zoveel verlies, maar voor BTC is het een normale correctie gezien de historie. Besef je dat ook. En weet dan dat je misschien op het verkeerde moment bent ingestapt. Leer er van. Blijf er vandaan als je niet meer wilt investeren en als je nog een paar knaken kunt missen schroom dan vooral niet. Want instappen in een bullmarket, de ellende mee maken en dan vervolgens niet profiteren van een bearmarket vind ik persoonlijk heel stom. Maar goed; dat is maar net wat een mens kan en wil missen. Dus daar oordeel ik ook niet over. Kan slechts mijn visie geven.

• Marthusiast
Nou @DAMAGE , zoals ik al zei ben ik heel stom bezig geweest, door me door de markt te laten leiden. Ik denk echt dat een aantal projecten wat toe te voegen hebben. Maar als autistische ICT-er zag ik dat pas afgelopen jaar, en dan zie je het ook ineens in het nieuws.. Meer dat.. Dus ja, ik hoor zeker bij de 'dommen' uit the scene. Ik had geen idee dat de koersen alleen maar werden beinvloed door speculatie, ipv potentiele waarde.. Zoiets..
Affijn, ik geloof in de nieuwere generaties blockchain en tangles etc. Daar waar ik puristisch was heb ik wat laten gaan. Af en toe toch ook maar in BTC, ETH, XRP etc geinvesteerd.Vanwege het sentiment.
Maar voor mij zijn er 3 derde generatie projecten die het gaan maken. En ik heb de tijd..

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Charles (ADA) neemt even een break, de trolls en fake accounts winnen helaas op Twitter. Hopelijk niet door andere redenen...

Wat betreft de koers: Bitcoin 1% omhoog, aantal alts wat meer. Ik zie alweer mensen die bullish worden. Maar op de 1m (bij wijze van spreken...) chart bepalen we niet een trend voor de komende maanden, die wordt op grotere schaal bepaald. Ik zie dit als een kleine opleving waar je dus 1% aan had kunnen verdienen, maar, die als je nu inkoopt waarschijnlijk voor een buy high gaat zorgen. Straks rond de 4k kan je dan weer een sell low uitvoeren ivm angst om de 4k te doorbreken en in de 3.xxx regionen terecht te komen.

Ik hoop dat ik fout zit en dat dit inderdaad de bodem was (dan heb ik hem gemist), maar ik vertrouw het niet voldoende om in te stappen. Op de 6h en 12h charts zie je nog mooi waar we zitten en als die trend zich doorzet dan hebben we nog wel even naar beneden te gaan.

Edit: Ah, een rode candle, die 1,24% is nu al precies 0% geworden :)
Edit: En nu -0.46% in de min.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 24-11-2018 08:41 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-11 18:13
Stellar nieuws ,

Stellar Activity Fork , each Stellar holder will receive Stellar Activity coins (XLA) at a 1:2 ratio on December 9th

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
cryptore schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:31:
Stellar nieuws ,

Stellar Activity Fork , each Stellar holder will receive Stellar Activity coins (XLA) at a 1:2 ratio on December 9th
Is een scam begreep ik.

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-11 18:13
Dat zou maar zo kunnen , las het net op coincalendar

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:13

SPT

Wel apart dat hier zoveel mensen zijn die o.b.v. Technische Analyse handelen. TA is nogal omstreden, omdat het impliceert dat er een betrouwbare methode is om op basis van openbaar beschikbare informatie over de koersontwikkeling uit het verleden geld te verdienen. Als dat zou kunnen bestond er dus een methode waarmee elke leek met een beetje leverage slapend rijk zou kunnen worden. Je kunt het natuurlijk ook gewoon automatiseren. Ik meen dat er een paar jaar geleden een fonds was dat rondom deze gedachte was opgezet: die hadden het gepresteerd om in een sterk opgaande markt toch een negatief rendement te realiseren (iemand een idee welk fonds dit ook alweer was?). Er zijn helemaal geen vaste omslagpunten of weerstandspunten. Ik denk dat op dit punt ook wel een zekere vertekening in de posts op een forum als dit zit: mensen die heel veel geld verloren hebben zullen dat niet zo snel posten, de lucky few doen dat veel eerder.

Het echte omslagpunt voor de Bitcoin en andere fiat-cryptocurrency is eind 2017 bereikt. Dat was de top van de piramide. Tot dat moment konden koersen nog blijven stijgen, omdat er (veel) meer mensen wilden instappen dan dat er mensen wilden uitstappen. Zij werden aangetrokken door de (grote) winsten van de mensen die voor hen waren ingestapt. Zo werkt dat bij een piramidespel. Sindsdien is de Bitcoin 80% van z'n waarde kwijtgeraakt, sommige andere crypto-currencies nog veel meer. Het blijft mij wel verbazen dat de bubbel niet sneller barst, mijn vermoeden is dat dat komt doordat de economische achtergrond van cryptocurrency voor veel mensen lastig te doorgronden is, waardoor ze nog altijd niet doorhebben dat de koers met een vrij grote waarschijnlijkheid uiteindelijk nabij de 0 zal eindigen. Eind 2017 had ik nog een hele discussie in het vorige deel van dit draadje over de vraag of de (opkomst van de) Bitcoin nu wel of niet sterke overeenkomsten heeft met een piramidespel (de meeste mensen hier dachten van niet). Een paar weken later stond hij op $20.000, nu nog iets boven de $4.000. Het kan verkeren.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:28
cryptore schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:31:
Stellar nieuws ,

Over XLM gesproken, heeft iemand die $25 airdrop al ontvangen?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 06:45
Stokstaart schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:47:
[...]

Nee nog niet.

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 17:33
SPT schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:42:
Wel apart dat hier zoveel mensen zijn die o.b.v. Technische Analyse handelen. TA is nogal omstreden, omdat het impliceert dat er een betrouwbare methode is om op basis van openbaar beschikbare informatie over de koersontwikkeling uit het verleden geld valt te verdienen. Als dat zou kunnen bestond er dus een methode waarmee elke leek met een beetje leverage slapend rijk zou kunnen worden. Je kunt het natuurlijk ook gewoon automatiseren. Ik meen dat er een paar jaar geleden een fonds was dat rondom deze gedachte was opgezet: die hadden het gepresteerd om in een sterk opgaande markt toch een negatief rendement te realiseren (iemand een idee welk fonds dit ook alweer was?). Er zijn helemaal geen vaste omslagpunten of weerstandspunten. Ik denk dat op dit punt ook wel een zekere vertekening in de posts op een forum als dit zit: mensen die heel veel geld verloren hebben zullen dat niet zo snel posten, de lucky few doen dat veel eerder.

Het echte omslagpunt voor de Bitcoin en andere fiat-cryptocurrency is eind 2017 bereikt. Dat was de top van de piramide. Tot dat moment konden koersen nog blijven stijgen, omdat er (veel) meer mensen wilden instappen dan dat er mensen wilden uitstappen. Zij werden aangetrokken door de (grote) winsten van de mensen die voor hen waren ingestapt. Zo werkt dat bij een piramidespel. Sindsdien is de Bitcoin 80% van z'n waarde kwijtgeraakt, sommige andere crypto-currencies nog veel meer. Het blijft mij wel verbazen dat de bubbel niet sneller barst, mijn vermoeden is dat dat komt doordat de economische achtergrond van cryptocurrency voor veel mensen lastig te doorgronden is, waardoor ze nog altijd niet doorhebben dat de koers met een vrij grote waarschijnlijkheid uiteindelijk nabij de 0 zal eindigen. Eind 2017 had ik nog een hele discussie in het vorige deel van dit draadje over de vraag of de Bitcoin nu wel of niet sterke overeenkomsten heeft met een piramide-constructie (de meeste mensen hier dachten van niet). Een paar weken later stond hij op $20.000, nu nog iets boven de $4.000. Het kan verkeren.
Helemaal mee eens. De TA toepassingen maken de 'kwakzalverij' gedachte bij bitcoin nog groter. Het gaat niet meer om fundamenteel toepassen maar puur om handelen. C.q. waarom zijn we dan nog bij Bitcoin, die activiteiten TA kan je idd ook op goud, aandelen of andere verhandelbare assets toepassen. Enige reden zal de volatiliteit zijn. Ik vind het ook jammer.

Dat is wel waarom ik af en toe probeer de fundamenteel interessante coins/tokens eruit te lichten zoals BNB en GET. Maar vooral GET. BNB profiteert ook gewoon van de handel, en heeft met blockchain ook nog weinig van doen.

Dat fonds was van Alex dacht ik. Die hadden in 2008 idd goed rendement, maar die algo's presteerden het ook om in een opgaande markt de boel te verkloten. Er is ook zo'n grote Amerikaanse speler ooit omver gevallen, kan even niet op de naam komen. EDIT: Dat was Long-Term Capital Management. Weet niet of die perse TA gebruikten, maar TA an sich, kom Tweakers, we moeten beter kunnen.

Zelf ga ik weer GET bijkopen, eerlijkheid gebied te zeggen dat dat tot nu toe ook zo'n 50% verlies heeft opgeleverd, zit erin voor 0,45$.

Mooie is wel, dat er volgend jaar voor 600.000€ GET gekocht moet worden op 0,50€ per GET. Ofwel upside vanaf hier is ~150% (0,57/0,22). Mits je je GET kunt slijten in de veiling.

Maargoed, we zullen zien waar het heengaat. Ik denk dat GET ook nog wat leuke andere events in de pijplijn heeft. Ze hebben al eens geruchten laten vallen over het WK voor de stadions in NL. GET is in ieder geval fundamenteel te onderbouwen als kansrijke investering. Dat het gaat slagen is niet zeker, maar dat weet je bij geen enkel aandeel / token.

[ Voor 11% gewijzigd door Timberly2 op 24-11-2018 12:03 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@SPT Ik kan mij vinden in veel van wat je zegt, maar, er zijn regelmatig mensen die nu zeggen dat dit al voorspeld was, of men ervoor gewaarschuwd heeft, of dit het einde is. Maar, zo werkt de markt gewoon, het stijgt en het daalt. Zolang er geld te verdienen valt blijven mensen meedoen. Ik geloof op de lange termijn niet in Bitcoin als er niets aan de werking verbetert. Ik denk ook dat er weinig mensen hier zijn die vinden dat een Bitcoin meer dan 10 Dollar waard is als product. Dat hij meer dan 100.000 Dollar waard kan worden, puur door met zijn allen te speculeren en de schaarste te benadrukken, dat geloof ik wel. Iedereen zal immers bij een stijging mee willen liften, maar de laatsten die dat vlak voor de volgende dip doen zullen er flink op inleveren. Dat betekent niet dat mensen erin geloven, het betekent wel dat ze voor het financiële gewin mee willen liften.

Je ziet een verschuiving van geld richting de goede handelaars vanaf mensen die op willekeurige momenten instappen om te profiteren, of die langer dan goed voor ze is blijven hodlen .

Pyramides, bubbles, tulpenbollen, crisissen, crashes, ze komen iedere keer langs als het flink stijgt of daalt. Weinig mensen zullen niet doorhebben dat het echt weer naar 0 kan. Ik ben daar altijd van uitgegaan en handel daar ook naar. Er zijn genoeg waarschuwingen overal, maar feit blijft dat je veel mensen kunt blijven waarschuwen, net als kinderen. Men leert pas als het je zelf een keer overkomt. Gisteren noemden veel mensen hier de bedragen van hun pf en het verloop daarvan van de afgelopen periode. Een groot deel heeft fors verloren.

Ik heb grote pieken meegepakt, maar helaas net zulke harde dalen meegepakt. Daar heb ik van geleerd, maar de bubble is niet gebarsten en zal niet snel barsten, wel zal de markt veranderen en volwassener worden. Grote kans dat we nog veel verder omlaag gaan (dat vermoed ik), maar er komt een moment dat er meer mensen instappen dan er uitstappen. En die begrijpen waarschijnlijk prima dat de bubble kan barsten (de waarde van Bitcoin heeft immers op dit moment ook weinig te maken met de blockchain), maar zolang er geld te verdienen valt doet men gewoon mee.

Hoeveel mensen hebben er echt niet door dat de huidige waarde van cryptocurrency in feite nergens op gebaseerd is? Ik denk <25%.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Timberly2
Het mooie is, dat GET in ETH uitgedrukt hetzelfde blijft op 0,0018ETH/GET. Maar dat ETH ondertussen alweer gehalveerd is in dollars uitgedrukt t.o.v. paar weken terug.
Daarmee de $ waarde van GET ook omlaag. Deze markt is alles behalve efficiënt in euro's/$ uitgedrukt. Dat maakt het nog wel interessant voor actieve beleggers.

Dus ik ga flink GET inslaan op deze koersen door BNB om te wisselen, nog net niet met nieuw FIAT maar de risk/reward komt wel in de buurt.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wel apart dat hier zoveel mensen zijn die o.b.v. Technische Analyse handelen. TA is nogal omstreden,
De meerderheid hier zijn hobby traders, al zo vaak TA discussies gehad hier,heeft weinig zin om er op in te gaan, ze komen er meestal vanzelf wel achter. ;)

• ariefh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-03-2021
Timberly2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:55:
[...]

Helemaal mee eens. De TA toepassingen maken de 'kwakzalverij' gedachte bij bitcoin nog groter. Het gaat niet meer om fundamenteel toepassen maar puur om handelen. C.q. waarom zijn we dan nog bij Bitcoin, die activiteiten TA kan je idd ook op goud, aandelen of andere verhandelbare assets toepassen. Enige reden zal de volatiliteit zijn. Ik vind het ook jammer.

Dat is wel waarom ik af en toe probeer de fundamenteel interessante coins/tokens eruit te lichten zoals BNB en GET. Maar vooral GET. BNB profiteert ook gewoon van de handel, en heeft met blockchain ook nog weinig van doen.

Dat fonds was van Alex dacht ik. Die hadden in 2008 idd goed rendement, maar die algo's presteerden het ook om in een opgaande markt de boel te verkloten. Er is ook zo'n grote Amerikaanse speler ooit omver gevallen, kan even niet op de naam komen. EDIT: Dat was Long-Term Capital Management. Weet niet of die perse TA gebruikten, maar TA an sich, kom Tweakers, we moeten beter kunnen.

Zelf ga ik weer GET bijkopen, eerlijkheid gebied te zeggen dat dat tot nu toe ook zo'n 50% verlies heeft opgeleverd, zit erin voor 0,45$.

Mooie is wel, dat er volgend jaar voor 600.000€ GET gekocht moet worden op 0,50€ per GET. Ofwel upside vanaf hier is ~150% (0,57/0,22). Mits je je GET kunt slijten in de veiling.

Maargoed, we zullen zien waar het heengaat. Ik denk dat GET ook nog wat leuke andere events in de pijplijn heeft. Ze hebben al eens geruchten laten vallen over het WK voor de stadions in NL. GET is in ieder geval fundamenteel te onderbouwen als kansrijke investering. Dat het gaat slagen is niet zeker, maar dat weet je bij geen enkel aandeel / token.
TA en FA hebben verschillende toepassingen.

Dat day traders zich enkel op charts en TA baseren, lijkt me voor de hand liggen. Dat is van oudsher de manier om een poging te doen het net iets vaker juist te hebben dan de ander. Het is een zero sum game, dus degene die het best is in het self fulfilling prophecy spelletje wint.

FA is een tool die je kunt inzetten als je op zoek bent naar een product, project, of bedrijf waar je voor wat langere termijn in wil investeren. Hoe eerder je er dan bij bent, hoe groter de kans is dat je een leuke ROI kunt behalen.

In beide gevallen heb je te maken met market cycles die onherroepelijk door gaan. Dat geldt voor iedere markt, niet alleen die van crypto. Maar wat je ziet is dat de cryptomarkt sneller beweegt, dat er veel minder ervaring in zit, en relatief veel lucht. Het zijn bubbels die wat sneller leeglopen. Maar - wie weet - ook weer vol.

• Thaam
Taro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:00:
@SPT Ik kan mij vinden in veel van wat je zegt, maar, er zijn regelmatig mensen die nu zeggen dat dit al voorspeld was, of men ervoor gewaarschuwd heeft, of dit het einde is. Maar, zo werkt de markt gewoon, het stijgt en het daalt. Zolang er geld te verdienen valt blijven mensen meedoen. Ik geloof op de lange termijn niet in Bitcoin als er niets aan de werking verbetert. Ik denk ook dat er weinig mensen hier zijn die vinden dat een Bitcoin meer dan 10 Dollar waard is als product. Dat hij meer dan 100.000 Dollar waard kan worden, puur door met zijn allen te speculeren en de schaarste te benadrukken, dat geloof ik wel. Iedereen zal immers bij een stijging mee willen liften, maar de laatsten die dat vlak voor de volgende dip doen zullen er flink op inleveren. Dat betekent niet dat mensen erin geloven, het betekent wel dat ze voor het financiële gewin mee willen liften.

Je ziet een verschuiving van geld richting de goede handelaars vanaf mensen die op willekeurige momenten instappen om te profiteren, of die langer dan goed voor ze is blijven hodlen .

Pyramides, bubbles, tulpenbollen, crisissen, crashes, ze komen iedere keer langs als het flink stijgt of daalt. Weinig mensen zullen niet doorhebben dat het echt weer naar 0 kan. Ik ben daar altijd van uitgegaan en handel daar ook naar. Er zijn genoeg waarschuwingen overal, maar feit blijft dat je veel mensen kunt blijven waarschuwen, net als kinderen. Men leert pas als het je zelf een keer overkomt. Gisteren noemden veel mensen hier de bedragen van hun pf en het verloop daarvan van de afgelopen periode. Een groot deel heeft fors verloren.

Ik heb grote pieken meegepakt, maar helaas net zulke harde dalen meegepakt. Daar heb ik van geleerd, maar de bubble is niet gebarsten en zal niet snel barsten, wel zal de markt veranderen en volwassener worden. Grote kans dat we nog veel verder omlaag gaan (dat vermoed ik), maar er komt een moment dat er meer mensen instappen dan er uitstappen. En die begrijpen waarschijnlijk prima dat de bubble kan barsten (de waarde van Bitcoin heeft immers op dit moment ook weinig te maken met de blockchain), maar zolang er geld te verdienen valt doet men gewoon mee.

Hoeveel mensen hebben er echt niet door dat deze waarde in feite nergens op gebaseerd is? Ik denk <25%.
Geld dat niet voor alle aandelen? Het is enkel vraag en aanbod. Het is maar wat een gek ervoor geeft. Ik snap je volkomen alleen vind ik wat Hodlen betreft je er naast zit. Op 5 a 10 jaar gezien hebben die mensen gewoon het beste gedaan. Als je als "leek" of "niet fulltime" belegger gaat zitten daytraden is de kans dat je snel geld verliest veel groter. Ik heb er veel mee gewonnen, en ik heb er ook mee verloren. Mijn advies is dat je daytraden niet even er bij kan doen. Ik hoor al zoveel mensen om me heen zeggen, had ik me bitcoins maar gehouden. bla bla. Ik heb een leuk zakje XLM, XRP, NANO, LTC en XRP. ik ben ervan overtuigd dat ze over 2 a 3 jaar ruim over de ATH gaan........of niet..... :+

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 21:31
hoe wordt de prijs van HODL5 berekend, de nieuwe ETP? hij staat nu op 14,7. https://www.tradingview.com/chart/qv6Ft2Nz/

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Thaam Bitcoin holden sinds 0,0001 cent met 100.000 stuks tot nu toe klinkt op zich prima. Iedereen zal het er over eens zijn dat cashen rond 19.780 Dollar en nu weer instappen nóg beter was geweest, maar dat is achteraf gezien.

Instappen op 19.780 Dollar en holden tot aan de huidige koers zullen de meeste mensen als een minder goede keuze zien. Misschien gaat Bitcoin nu wel terug naar 1.000 Dollar, pas over 3-4 jaar weer naar 19.780 Dollar. Dan ben je al die tijd je geld kwijt geweest voor 0% rendement.

En ga je voor altijd holden, of maar voor een bepaalde periode en heb je een exit strategie? Als je Bitcoin voor 30 jaar gaat holden, dan vermoed ik dat je je geld helemaal weg gaat gooien. Ga je holden tot bijv. 29.870 Dollar, dan heb je een exit strategie en zal je mogelijk ooit winst verzilveren. Heb je geen exit strategie, dan is de kans dat je verlies gaat maken door te holden vrij groot, want wanneer stop je dan, pas bij je dood?

Of holden dus slim is hangt puur af van je instapmoment, je uitstapmoment en wat de koers in de tussenliggende periode doet. Klinkt erg logisch, duh, dat begrijp ik, maar of het succesvol is is wel afhankelijk van een aantal factoren en die zijn voor iedereen anders.

Iemand die ooit Tom Tom aandelen heeft gekocht kon tot een paar jaar geleden op een mooi rendement zitten. Heb je ze te lang gehouden, dan is de vraag of Tom Tom ooit weer een grote speler zal worden, of dat ze er uiteindelijk het bijltje bij neer zullen gooien. Het is immers geen gegeven dat het altijd alleen maar omhoog kan gaan.

• Timberly2
Taro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:20:
@Thaam Bitcoin holden sinds 0,0001 cent met 100.000 stuks tot nu toe klinkt op zich prima. Iedereen zal het er over eens zijn dat cashen rond 19.780 Dollar en nu weer instappen nóg beter was geweest, maar dat is achteraf gezien.

Instappen op 19.780 Dollar en holden tot aan de huidige koers zullen de meeste mensen als een minder goede keuze zien. Misschien gaat Bitcoin nu wel terug naar 1.000 Dollar, pas over 3-4 jaar weer naar 19.780 Dollar. Dan ben je al die tijd je geld kwijt geweest voor 0% rendement.

En ga je voor altijd holden, of maar voor een bepaalde periode en heb je een exit strategie? Als je Bitcoin voor 30 jaar gaat holden, dan vermoed ik dat je je geld helemaal weg gaat gooien. Ga je holden tot bijv. 29.870 Dollar, dan heb je een exit strategie en zal je mogelijk ooit winst verzilveren. Heb je geen exit strategie, dan is de kans dat je verlies gaat maken door te holden vrij groot, want wanneer stop je dan, pas bij je dood?

Of holden dus slim is hangt puur af van je instapmoment, je uitstapmoment en wat de koers in de tussenliggende periode doet. Klinkt erg logisch, duh, dat begrijp ik, maar of het succesvol is is wel afhankelijk van een aantal factoren en die zijn voor iedereen anders.

Iemand die ooit Tom Tom aandelen heeft gekocht kon tot een paar jaar geleden op een mooi rendement zitten. Heb je ze te lang gehouden, dan is de vraag of Tom Tom ooit weer een grote speler zal worden, of dat ze er uiteindelijk het bijltje bij neer zullen gooien. Het is immers geen gegeven dat het altijd alleen maar omhoog kan gaan.
Is er ook nog een mogelijkheid dat er totale chaos ontstaat in de prijsvorming zodra mining power wegvalt? Wat is de koers dat miners nog rendabel kunnen minen?

Ik weet dat er een self-balancing mechanisme in zit. Maar als de grote miners niet meer rond kunnen komen zal er toch wat chaos ontstaan lijkt me.

Dat soort momenten zouden het ultieme 'bloed door de straten' moment zijn.

• tias86
Timberly2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:26:
[...]

Is er ook nog een mogelijkheid dat er totale chaos ontstaat in de prijsvorming zodra mining power wegvalt? Wat is de koers dat miners nog rendabel kunnen minen?

Ik weet dat er een self-balancing mechanisme in zit. Maar als de grote miners niet meer rond kunnen komen zal er toch wat chaos ontstaan lijkt me.

Er gaan al miners failliet

https://bitcoinmagazine.n...-watt-failliet-verklaard/

• ariefh
Las gisteren nog een aardig artikel over het nut van blockchaintechnologie. Blockchain als procesveranderaar. Stuk beter dan de ongenuanceerde artikelen die ik normaal lees in de media.

Wellicht dat hier een stuk van de waarde zit die ten grondslag ligt aan een deel van de cryptovaluta op de markt. Wat vinden jullie van dit onderwerp?

• Timberly2
ariefh schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:34:
Las gisteren nog een aardig artikel over het nut van blockchaintechnologie. Blockchain als procesveranderaar. Stuk beter dan de ongenuanceerde artikelen die ik normaal lees in de media.

Wellicht dat hier een stuk van de waarde zit die ten grondslag ligt aan een deel van de cryptovaluta op de markt. Wat vinden jullie van dit onderwerp?
Met de techniek an sich is ook helemaal niks mis.
Maar de miljarden waarderingen van top 20 coins, slaat nergens op. Omdat die specifieke techniek nog nergens geïmplementeerd is. Bedrijven gaan toch ook geen bitcoin blockchain gebruiken voor dagelijkse processen? Waarschijnlijk kloppen ze bij IBM aan voor een op maat gemaakte blockchain oplossing. Zie ook Maersk. https://www.logistiek.nl/...372-1218134374.1543059372
Dan komt er geen cointje uit de top 100 aan pas. Dat is het probleem met de huidige waarderingen, er is 0,0 implementatie op wat hobby na.

• ariefh
Timberly2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:36:
[...]

Maar de miljarden waarderingen van top 20 coins, slaat nergens op. Omdat die specifieke techniek nog nergens geïmplementeerd is. Bedrijven gaan toch ook geen bitcoin blockchain gebruiken voor dagelijkse processen? Waarschijnlijk kloppen ze bij IBM aan voor een op maat gemaakte blockchain oplossing. Zie ook Maersk. https://www.logistiek.nl/...372-1218134374.1543059372
Dan komt er geen cointje uit de top 100 aan pas. Dat is het probleem met de huidige waarderingen, er is 0,0 implementatie op wat hobby na.
Een vraag is ook hoe accuraat de market caps zijn van projecten. Vooral in crypto vind ik dit een hele slechte indicator van hoeveel geld er daadwerkelijk in zit.

De market cap is (bij een bedrijf en bij crypto): wat er geïnvesteerd is + de ongerealiseerde winst. Als er veel "hodlers" zijn dan is er veel ongerealiseerde winst. Geldt net zo goed voor Bitcoin als voor aandelen Tesla of Apple.

De vraag is of die winst gerealiseerd kan worden. Bij aandelen geldt hetzelfde als bij crypto. Als je in 1x 80% van de aandelen/muntjes op de markt gooit gaat de koers richting 0 omdat er niet genoeg kopers zijn. Als je dat rustig aan doet, dan matcht het aanbod de vraag, en dan kan in de loop der tijd de volledige market cap ook echt geïnvesteerd zijn.

Lang verhaal kort: ik staar me niet blind op de 'miljarden' die in crypto zouden zitten.

• Thaam
Timberly2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:26:
[...]

Dit is inderdaad een scenario die mij nog het meeste bezig houd. Wat gebeurt er als het minen niet meer interessant is. Daarbij ben ik van mening dat de meeste die hier in de crypto zit het geld makkelijk kunnen missen. Mocht het tot 0 komen is het zuur geld maar ik eet er niet minder om. Er zijn zat manieren om met je zuur verdiende geld een leuk rendement op te bouwen waaronder crypto. Maar het is en blijft een risico. Maar dat geld ook voor het kopen van een huis mee doen aan crowdfunding of wat geld op een bank zetten met een hoog rente percentage. (Icesave O-) ) Crypto is een gewoon interessant omdat het heel hard omhoog kan gaan, maar ook naar beneden. Als je echt al je geld erin hebt zitten kan je echt helemaal loco worden. 8)7

• tias86
https://www.volkskrant.nl...aurus-oplappen-~b26cc27b/

Gaat over de blockchain hype^^

https://www.iq-mag.net/20...ket-touting/#.W_k4hWhKi00

Blij dat er meer mensen wat zien in GUTS en het GET Protocol

[ Voor 19% gewijzigd door tias86 op 24-11-2018 12:52 ]

• Timberly2
ariefh schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:42:
[...]

Een vraag is ook hoe accuraat de market caps zijn van projecten. Vooral in crypto vind ik dit een hele slechte indicator van hoeveel geld er daadwerkelijk in zit.

De market cap is (bij een bedrijf en bij crypto): wat er geïnvesteerd is + de ongerealiseerde winst. Als er veel "hodlers" zijn dan is er veel ongerealiseerde winst. Geldt net zo goed voor Bitcoin als voor aandelen Tesla of Apple.

De vraag is of die winst gerealiseerd kan worden. Bij aandelen geldt hetzelfde als bij crypto. Als je in 1x 80% van de aandelen/muntjes op de markt gooit gaat de koers richting 0 omdat er niet genoeg kopers zijn. Als je dat rustig aan doet, dan matcht het aanbod de vraag, en dan kan in de loop der tijd de volledige market cap ook echt geïnvesteerd zijn.

Lang verhaal kort: ik staar me niet blind op de 'miljarden' die in crypto zouden zitten.
Dat gaat dus mis in een efficiënte markt. Eens dat je niet maximaal moet dumpen.
Maar de miljarden marketcap, daar doen alle bezitters hun eigen waardering op. Als ik zie dat NEO bijv. 1 miljard marketcap heeft (o.b.v. total supply). Dan denk ik nog steeds, schreeuwend overgewaardeerd. Want ze voegen nog niks toe, er is geen cash flow. Wat is de toekomstige cash flow? Geen idee. Komt die er wel ooit? Te weinig zichtbaarheid.

Dus die miljarden marketcap, die limiteren vanaf hier je upside. Downside is overal 100%, maar het gaat mij om de upside/downside verhouding.
Daarom een BNB coin, die iig miljoenen winsten draait. Dan is de marketcap te verantwoorden. En bij GET is de marketcap 2,5mln bij volgend jaar 600.000 euro buyback lijkt me dat qua risk reward ook interessant genoeg.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Taro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:00:
Er zijn genoeg waarschuwingen overal, maar feit blijft dat je veel mensen kunt blijven waarschuwen, net als kinderen. Men leert pas als het je zelf een keer overkomt. Gisteren noemden veel mensen hier de bedragen van hun pf en het verloop daarvan van de afgelopen periode. Een groot deel heeft fors verloren.

Ik heb grote pieken meegepakt, maar helaas net zulke harde dalen meegepakt. Daar heb ik van geleerd, maar de bubble is niet gebarsten en zal niet snel barsten, wel zal de markt veranderen en volwassener worden.
Dit vind ik een interessant punt. Het leereffect en het veranderen van de markt hierin. Wat houd dit in? Mijn theorie is dat dit inhoud dat mensen er niet blind geld in blijven stoppen en dat ze een exit strategie hebben voor wanneer de prijs weer omhoog richting vorige ATH gaat. Dit zijn in mijn ogen twee belangrijke factoren die een groot remmend effect op de prijsontwikkeling kunnen hebben. Mijn uitgangspunt hierbij overigens dat de groep die lering heeft getrokken uit het avontuur groot is. De exponentiële prijsstijging van vorig jaar was alleen mogelijk omdat bitcoin de grote massa had bereikt en overal in de media was. Exchanges konden amper de aanvragen van nieuwe accounts aan en het bitcoin netwerk zelf kraakte en piepte omdat het zoveel transacties te verwerken kreeg. Dus alleen als de nieuwe instroom echt nog vele malen groter is dan de groep die er eind vorig jaar op dook gaan we weer exponentiële prijsstijgingen zien. En persoonlijk vind ik dat geen aannemelijk scenario.

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 17:57
Taro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:20:
@Thaam
Waarom zou BTC over 30 jaar niks meer waard zijn?

• Klaas25
  • Laatst online: 12-11 07:11
Ik heb eindelijk me pf weer beetje op orde na vele dips bijkopen zonder bij te houden. Ik sta al met al op -15% op dit moment. Ik denk niet al te slecht voor een hodler en de flinke drops van laatste tijd.
Heb tevens me exit strategie ook in beeld. Dus ik weet wat te doen als we weer omhoog gaan. :) Kom maar op!!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
ariefh schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:34:

Ik denk dat we voor een hoop procesveranderingen prima uit de voeten kunnen zonder blockchains toe te passen. Een goed voorbeeld daarvan vind ik Tendernet dat sinds mid 2013 per wet verplicht is voor overheden om te gebruiken als ze een aanbesteding doen. Is geen blockchain voor nodig.

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Stokstaart schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:47:
[...]

Yep.

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Martijn1899 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:31:
[...]

Omdat PoW uiteindelijk door de mand valt? Niemand die het weet. :P

Alle miners verdienen nu nog 1800BTC aan beloningen per dag, dit wordt alleen maar minder bijvoorbeeld over <2 jaar al 900BTC per dag. De monetaire inflatie wordt dus steeds minder en minder wat je als investeerder positief moet vinden natuurlijk; want ze worden alleen maar schaarser! Het is zelfs zo dat bij de volgende halving de inflatie van Bitcoin lager ligt dan goud en geld. (1,8% per jaar namelijk)

Bijkomend dingetje is, de inkomsten van miners zullen dus drastisch omlaag gaan. De rewards zijn dan namelijk van 1800 per dag naar 900 gegaan.

Nu komt mijn doemscenario-theorie;
De rewards gaan dus omlaag waardoor minen voor veel mensen niet meer rendabel is. Dit zullen vooral de kleinere miners zijn. Die stoppen dan met minen waardoor de veiligheid van het netwerk daalt en we veel vatbaarder zijn voor 51% attacks. Kanttekening; stel de prijs van BTC verdubbelt, dan is de halving ongedaan gemaakt. Dan gaat deze theorie niet op.

Maar op termijn lijkt me dit toch niet houdbaar? Uiteindelijk bereiken we die 21 miljoen geminede coins, dan zijn er helemaal geen blockrewards meer, waar verdienen die miners dan uberhaubt nog aan? Ja aan transactiekosten maar die vangen de blockrewards echt niet op tenzij ze ENORM hoog zijn. Maar dan zal niemand transacties doen.

Conclusie: Bitcoin bloed uiteindelijk dood omdat PoW een systeem is waar slecht over nagedacht is. Miners zullen het network echt niet beveiligen als ze de kosten er niet uit halen. :)

- ik hoor graag tegenargumenten want misschien zit ik er compleet naast, misschien snap ik het systeem niet goed -

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Martijn1899 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:31:
[...]
Waarom wel?

Kijk eens naar de afgelopen 30 jaar, hoe snel is de wereld in die tijd wel niet veranderd? Er komen opvolgers, andere manieren om te betalen, crisissen, oorlogen, een nieuwe generatie mensen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar 30 jaar geleden had ik net de ZX Spectrum de deur uit gedaan, mijn eerste Commodore 64, iets daarna een Nintendo. Mobieltjes bestonden nog niet, bandjes en walkmans wel. Laat staan internet zelf..

• tias86
#tweakers levenslessen

De wereld verandert in de loop van jaren.. interessant!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:23
Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:04:
[...]

Omdat PoW uiteindelijk door de mand valt? Niemand die het weet. :P

Alle miners verdienen nu nog 1800BTC aan beloningen per dag, dit wordt alleen maar minder bijvoorbeeld over <2 jaar al 900BTC per dag. De monetaire inflatie wordt dus steeds minder en minder wat je als investeerder positief moet vinden natuurlijk; want ze worden alleen maar schaarser! Het is zelfs zo dat bij de volgende halving de inflatie van Bitcoin lager ligt dan goud en geld. (1,8% per jaar namelijk)

Bijkomend dingetje is, de inkomsten van miners zullen dus drastisch omlaag gaan. De rewards zijn dan namelijk van 1800 per dag naar 900 gegaan.

Nu komt mijn doemscenario-theorie;
De rewards gaan dus omlaag waardoor minen voor veel mensen niet meer rendabel is. Dit zullen vooral de kleinere miners zijn. Die stoppen dan met minen waardoor de veiligheid van het netwerk daalt en we veel vatbaarder zijn voor 51% attacks. Kanttekening; stel de prijs van BTC verdubbelt, dan is de halving ongedaan gemaakt. Dan gaat deze theorie niet op.

Maar op termijn lijkt me dit toch niet houdbaar? Uiteindelijk bereiken we die 21 miljoen geminede coins, dan zijn er helemaal geen blockrewards meer, waar verdienen die miners dan uberhaubt nog aan? Ja aan transactiekosten maar die vangen de blockrewards echt niet op tenzij ze ENORM hoog zijn. Maar dan zal niemand transacties doen.

Conclusie: Bitcoin bloed uiteindelijk dood omdat PoW een systeem is waar slecht over nagedacht is. Miners zullen het network echt niet beveiligen als ze de kosten er niet uit halen. :)

- ik hoor graag tegenargumenten want misschien zit ik er compleet naast, misschien snap ik het systeem niet goed -
Het minen zal inderdaad dood bloeden. Maar de bitcoin zelf niet denk ik. Er zijn andere manieren om transacties te valideren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Chris.nl
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:27:
[...]

Het minen zal inderdaad dood bloeden. Maar de bitcoin zelf niet denk ik. Er zijn andere manieren om transacties te valideren.
Ik gun BTC een eeuwige bestaan, maar hekel PoW. Hopelijk wordt PoS volwassenen en minstens net zo betrouwbaar als PoW, dan mag BTC wat mij betreft daarheen vorken. Maar goed, deze gedachtegang wordt vooralsnog gehekeld door PoW fanaten die dat systeem bijvoorbeeld willen moderniseren naar PoW-Boilers en verwarmingssystemen.

Maar goed, de tijd zal leren hoe alles uitpakt....

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Travala gaat hard!

• Tominatie
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:27:
[...]

Waar moet ik dan aan denken? Miners zijn de spil van het PoW network van Bitcoin. Ze zorgen voor de veiligheid en verwerking van transacties. Als minen dan dood bloed, hoe moet het dan verder met het netwerk?

• Tominatie
  • Niet online
Maarja, eigenlijk is het ook een beetje onzinnig om te gaan beginnen over iets wat wij nooit zullen meemaken. Bitcoin bereikt pas zijn total supply over 100+ jaar. In de bitcoin whitepaper staat "Once a predetermined number of coins have entered circulation, the incentive can transition entirely to transaction fees and be completely inflation free."

Geen idee hoe dat in de praktijk zal zijn tho. Ik kan me nu niet voorstellen dat miners zonder block rewards zullen overleven waardoor het netwerk zal instorten. Van alleen transactiekosten ga je je energiekosten er echt niet uit halen. Maar over 100+ jaar is de wereld al zoveel verder. Iets met de wet van Moore denk ik, zo zal Satoshi ook wel gedacht hebben.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

Timberly2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:36:
[...]

Uhhh GVT ?

Prepare for the next ATH

Verwijderd

Wel apart dat hier zoveel mensen zijn die o.b.v. Technische Analyse handelen. TA is nogal omstreden, omdat het impliceert dat er een betrouwbare methode is om op basis van openbaar beschikbare informatie over de koersontwikkeling uit het verleden geld te verdienen. Als dat zou kunnen bestond er dus een methode waarmee elke leek met een beetje leverage slapend rijk zou kunnen worden. Je kunt het natuurlijk ook gewoon automatiseren. Ik meen dat er een paar jaar geleden een fonds was dat rondom deze gedachte was opgezet: die hadden het gepresteerd om in een sterk opgaande markt toch een negatief rendement te realiseren (iemand een idee welk fonds dit ook alweer was?). Er zijn helemaal geen vaste omslagpunten of weerstandspunten. Ik denk dat op dit punt ook wel een zekere vertekening in de posts op een forum als dit zit: mensen die heel veel geld verloren hebben zullen dat niet zo snel posten, de lucky few doen dat veel eerder.

Het echte omslagpunt voor de Bitcoin en andere fiat-cryptocurrency is eind 2017 bereikt. Dat was de top van de piramide. Tot dat moment konden koersen nog blijven stijgen, omdat er (veel) meer mensen wilden instappen dan dat er mensen wilden uitstappen. Zij werden aangetrokken door de (grote) winsten van de mensen die voor hen waren ingestapt. Zo werkt dat bij een piramidespel. Sindsdien is de Bitcoin 80% van z'n waarde kwijtgeraakt, sommige andere crypto-currencies nog veel meer. Het blijft mij wel verbazen dat de bubbel niet sneller barst, mijn vermoeden is dat dat komt doordat de economische achtergrond van cryptocurrency voor veel mensen lastig te doorgronden is, waardoor ze nog altijd niet doorhebben dat de koers met een vrij grote waarschijnlijkheid uiteindelijk nabij de 0 zal eindigen. Eind 2017 had ik nog een hele discussie in het vorige deel van dit draadje over de vraag of de (opkomst van de) Bitcoin nu wel of niet sterke overeenkomsten heeft met een piramidespel (de meeste mensen hier dachten van niet). Een paar weken later stond hij op $20.000, nu nog iets boven de $4.000. Het kan verkeren.
Duidelijk onzin-verhaaltje van iemand die nooit de ballen heeft gehad in te stappen. En nadat koers daalt beetje hoog van de toren gaat lopen blazen om zijn eigen lafheid te rechtvaardigen. Maakt geen indruk maat.

Verwijderd

Dat soort grafiekjes heb ik al een jaar voorbij zien komen.
Bij $18,000
Bij $15,000
Bij $12,000
Bij $10,000
Bij $ 8,000
Bij $ 6,000
En nu bij $ 4,000......

En het blijft maar dalen!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:15:
[...]

Bij $18,000
Bij $15,000
Bij $12,000
Bij $10,000
Bij $ 8,000
Bij $ 6,000
En nu bij $ 4,000......

Dan denk ik dat je ander soort plaatjes hebt gezien. Een plaatje zoals die van hem met correcties in de 80% of hoger maak je niet op 18k als er nog geen 15% af is.

Verder laat het plaatje prima zien dat hoewel we nu op 80% zitten, iets als 90% prima mogelijk is.

• Tominatie
  • Niet online
@Verwijderd Bijzonder want nu pas is Bitcoin ~ -80% gedaald. Komt in de buurt van de andere grote crashes.

Verwijderd

Vanavond viert @Dhr. Satoshi zijn baardag.

We gaan helemaal naar de vinkentering.

Hoezee!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-11 21:25
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:15:
[...]

Bij $18,000
Bij $15,000
Bij $12,000
Bij $10,000
Bij $ 8,000
Bij $ 6,000
En nu bij $ 4,000......

Ik zag soortgelijke plaatjes in 2014 en 2015....

En daarna bleef t maar stijgen!

Ik lul ook zomaar wat

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:45
Voor het eerst in een week of twee zijn de alts weer aan het stijgen (en dan heb ik het over de kleine shitcoins). Waarmee ze tegen de beweging van de Bitcoin ingaan. Geen idee wat het betekent maar het wijkt af van de afgelopen weken.

• Tominatie
  • Niet online
Ziet er naar uit dat we nog wel een stukkie verder gaan dalen. 4k komt weer akelig dichtbij op deze manier. -O-

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-11 21:17

sourcecode

Prepare for the next ATH

wordt nog een gekke december maand zo al dat kat & muis spel gedoe...........
tot...... we de lancering krijgen :)

Prepare for the next ATH

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Zijn hier mensen die overwegen in de ico Cryptyk(.com) te stappen? Ziet er wel veelbelovend uit, alleen twijfel ik of het verstandig is om in deze huidige markt in een ico te stappen.

• Tominatie
  • Niet online
Persoonlijk zou ik ICO's mijden, vaak zijn er al genoeg alternatieven te vinden voor dezelfde blockchain oplossingen. Daarnaast ICO's in een berenmarkt. No no no no, amper kopers.

• RaptorXS
Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:49:
Ziet er naar uit dat we nog wel een stukkie verder gaan dalen. 4k komt weer akelig dichtbij op deze manier. -O-
Ik wacht geduldig af ;)

Verwijderd

radem205 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:55:
Zijn hier mensen die overwegen in de ico Cryptyk(.com) te stappen? Ziet er wel veelbelovend uit, alleen twijfel ik of het verstandig is om in deze huidige markt in een ico te stappen.
Een ICO is vrijwel altijd weggegooid geld, omgeven met bizar veel BS. En volgens mij koopt momenteel niemand meer bij een ICO waardoor doelen nooit worden gehaald, maar het geld blijft mooi in hun zak.

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
PilatuS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:17:
[...]

Dan denk ik dat je ander soort plaatjes hebt gezien. Een plaatje zoals die van hem met correcties in de 80% of hoger maak je niet op 18k als er nog geen 15% af is.

Verder laat het plaatje prima zien dat hoewel we nu op 80% zitten, iets als 90% prima mogelijk is.
Misschien kijk ik verkeerd maar 4,050 hebben we toch nog niet gehaald dit jaar?

• Tominatie
  • Niet online
wehave schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:30:
[...]

Misschien kijk ik verkeerd maar 4,050 hebben we toch nog niet gehaald dit jaar?
Als je naar exchanges kijkt die werken met Tether niet nee, kijk je naar Coinbase bijvoorbeeld dan was daar 4035$ de low. Op bitmex was het zelfs 4008$.

• wehave
Tominatie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:33:
[...]

Als je naar exchanges kijkt die werken met Tether niet nee, kijk je naar Coinbase bijvoorbeeld dan was daar 4035$ de low. Op bitmex was het zelfs 4008$.
ah ok , thx.

• Thaam
Voor mensen die nu al in paniek raken... de kans dat het de 2000 aantikt is gewoon reeel, gezien eerdere crashes.

• wehave
Thaam schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:51:
Voor mensen die nu al in paniek raken... de kans dat het de 2000 aantikt is gewoon reeel, gezien eerdere crashes.
En dit is om de mensen gerust te stellen...?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

Bever!

3

Alle experts hier :')

• shovelhead1340
wehave schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:05:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik lul ook zomaar wat

Verwijderd

Gelukkig maar. Was al bang dat mijn verlies beperkt zou blijven tot een -70%.

• Thaam
wehave schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:05:
[...]

Ja. Om te laten zien dat wat er nu gebeurt volstrekt normaal is. :+

• Thaam
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:12:
[...]

Hoezo verlies? Je hebt je munten toch nog? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:12:
[...]

-70% verlies is een dikke winst.

• shovelhead1340
Thaam schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:13:
[...]

Hoezo verlies? Je hebt je munten toch nog? 8)7
Ja, want zolang je niet verkoopt heb je geen verlies :?

Ik lul ook zomaar wat

• Chris.nl
  • Niet online
shovelhead1340 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:16:
[...]

Ja, want zolang je niet verkoopt heb je geen verlies :?
Volgens een bepaalde redenatie neem je pas je verlies op het moment dat je verkoopt. Er wordt zodoende verschil gemaakt tussen op verlies staan, en verlies nemen.

Niet mijn redenatie, puur ter illustratie

• RaptorXS
Chris.nl schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:23:
[...]

Volgens een bepaalde redenatie neem je pas je verlies op het moment dat je verkoopt. Er wordt zodoende verschil gemaakt tussen op verlies staan, en verlies nemen.

Niet mijn redenatie, puur ter illustratie
En zo kan je rekenen in sats en op winst staan en toch verliezen, in Euro's. :)

• Tominatie
  • Niet online
Denk dat "paniek" wat overdreven is, of spreek ik dan voor mezelf? Bij mij heerst er sinds we de $5000 hadden gehit al een soort van berusting. Het kan me niet zoveel schelen wat ie gaat doen, als ie maar niet hard gaat stijgen. Jouw $2000 vind ik trouwens niet erg reëel, naar mijn idee zitten we dichtbij de bodem alleen betekent dat niet dat we vanaf hier gelijk omhoog gaan. Daar gaan hopelijk nog maanden overheen en wellicht nog een duikvluchtje onder de 4000. Maarja zo heeft iedereen zijn kijk erop. :)

Ik zie het trouwens wel gebeuren dat Bitcoin in de laatste maand van 2018, eind december wellicht opeens nog flink stijgt puur om ons te naaien bij de belasting volgend jaar. Gewoon een piekje naar 10k vlak voor het nieuwe jaar. :+
Pagina: 1 ... 385 ... 408 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!